PDA

View Full Version : Britse EP'er kwetst doelbewust vrouwen


Griffin
21 juli 2004, 10:30
Britse europarlementariƫr kwetst vrouwen

LONDEN - De kersverse Britse europarlementariƫr Godfrey Bloom heeft in Straatburg zijn visitekaartje afgegeven met een serie denigrerende opmerkingen over vrouwen. En dat nog wel terwijl hij zelf zitting neemt in een commissie voor vrouwenrechten. Dat berichtten de Britse media woensdag.
Op de vraag waarom uitgerekend hij in die commissie wilde, antwoordde Bloom: "Ik vind dat vrouwen niet goed genoeg schoonmaken achter de koelkast''. Hij zei op te willen komen voor de rechten van mannen, en voor die van vrouwen "die wel altijd het eten op tafel hebben als hun man thuiskomt''.

Collega Glenys Kinnock van de Labour-partij noemde Bloom in een reactie "een Neanderthaler''. Zij gruwt van het vooruitzicht dat zij met hem moet gaan samenwerken in de vrouwenrechtencommissie.

Bloom vertegenwoordigt in het Europees Parlement de nationalistische en anti-Europese UK Independence Party. Deze partij veroverde bij de verkiezingen in juni twaalf zetels.

drawtxtAd(1);

(c) ANP
Die man wil vast geen vrouw die gaat werken, want dan zou hij zelf ook een deel van het kuiswerk op zich moeten nemen. Ik denk dat hij bondgenoten zal vinden in o.a. de extreem-christelijke partijen uit Nederland.

Philips Inc.
21 juli 2004, 10:34
Mja, ik keur zijn uitspraken totaal af.

Maar het is jammer genoeg wel de realiteit: hoeveel mannen doen in de praktijk iets in het huishouden ... en hoeveel vrouwen zijn assertief genoeg om dat te eisen ...

Kijk eens bij jezelf of je gezin ... en je zult zien dat de uitspraak de realiteit weergeeft ...

Thomas Hx
21 juli 2004, 10:38
Kan hem altijd bij de ED of EDD komen :).

1handclapping
23 juli 2004, 20:45
& dan nog zeggen dat het EP niet democratisch is - die mannen kunnen
zich perfect in een EP fractie organiseren & wij maar lachen !

Starlight
24 juli 2004, 00:11
Stuurt diene vent maar eens naar mij... :twisted:moehahaahhahaa

De schoofzak
24 juli 2004, 13:31
Die ongelikte beer zou moeten verplicht worden om twaalf jaar samen te wonen met die prominente dame met de Ierse roots, uit de top van het Blok.
Ze zal dan wel anders piepen dan met haar overtuiging van vrouwen aan de haard.

bruut geweld
25 juli 2004, 02:33
ik dan dat hij voor deze dame als echtgenote graag een uitzondering zou maken...

Ga maar veel werken , zoeteke....en liefst nog de nacht.;-).