PDA

View Full Version : Wees dan eens eerlijk en dan word je ontslagen!


Rollercoaster
15 december 2012, 16:27
Pastoor stopt ermee wegens nakend vaderschap. Hij is zelf gestopt maar wat kan die man anders doen? Ze zouden hem toch uit die sekte gooien...
Hopelijk is hij gelukkiger in zijn nieuwe situatie...

http://www.demorgen.be/dm/nl/994/stand-der-dingen/article/detail/1549190/2012/12/14/Pastoor-stopt-ermee-wegens-nakend-vaderschap.dhtml

CLAESSENS Joris
15 december 2012, 17:20
Wat deze man doet is eigenlijk hetzelfde als een man die aan zijn vrouw zegt dat hij een einde maakt aan hun huwelijk want dat hij verliefd is en zijn vriendin binnenkort gaat bevallen...
Want dat is de essentie van de kuisheidsbelofte. Men huwt Christus...

Geen wonder dat de kerk/die vrouw dit soort gedrag niet aanvaarden.
Hier gaat de kerk niet uit de bocht maar de overspelige pastoor.

Een beetje serieus blijven hé.

manta
15 december 2012, 20:24
Pastoor is maar ne mens gelijk een ander, toch niet meer dan normaal dat die verliefd wordt en een relatie wilt net als elk ander...

Libro
15 december 2012, 20:34
Pastoor stopt ermee wegens nakend vaderschap. Hij is zelf gestopt maar wat kan die man anders doen? Ze zouden hem toch uit die sekte gooien...
Hopelijk is hij gelukkiger in zijn nieuwe situatie...

http://www.demorgen.be/dm/nl/994/stand-der-dingen/article/detail/1549190/2012/12/14/Pastoor-stopt-ermee-wegens-nakend-vaderschap.dhtml

Hij kan nog altijd protestants dominee worden, trouwen en zich dan terug tot het katholicisme bekeren.

CLAESSENS Joris
15 december 2012, 20:36
Pastoor is maar ne mens gelijk een ander, toch niet meer dan normaal dat die verliefd wordt en een relatie wilt net als elk ander...

Een getrouwde man is ook maar een mens gelijk een ander...
En het is niet omdat jij geen waarde hecht aan de kerk dat de kerk dat zelf ook moet doen.
Tussen haakjes, de pastoor in kwestie maakt hier zelf zijn keuze... en zoals uit het artikel blijkt zonder zijn kerk af te zweren. In tegendeel zelfs.

Het zou me dan ook verbazen dat deze persoon zou waarderen hoe u zijn beslissing gebruikt om de kerk aan te vallen.
Het is gewoon zielig hoe kerkbashers hier dit gebeuren misbruiken.
Hebben deze mensen dan geen recht om hun religie te beleven zoals zij dat wensen?

Tussen haakjes, de kuisheidsgelofte wordt in de kerk (zoals alle andere verbintenissen met uitzondering van het dopen van kinderen) aangegaan door de toetredende personen zelf. Ze kan op geen enkele manier opgelegd worden want dat zou in tegenstrijd zijn met het hoogste goed door hun God aan de mensheid gegeven.
De vrije wil...
Dat is trouwens de essentie van het Christelijke geloof, de keuze voor God uit VRIJE WIL.

Je wordt niet gedwongen om Christen te worden of te blijven laat staan om priester of pastoor te worden.

En voor het gewicht van de beslissing van deze man verwijs ik naar mijn vorige reactie...

Rollercoaster
15 december 2012, 21:32
Waar in de Bijbel staat of stond dat een priester celibatair door het leven moet gaan? Nergens. Dat is er achteraf bij gesleurd. Compleet tegen de menselijke natuur.

Scorpio
15 december 2012, 21:56
Het zou me dan ook verbazen dat deze persoon zou waarderen hoe u zijn beslissing gebruikt om de kerk aan te vallen.
Het is gewoon zielig hoe kerkbashers hier dit gebeuren misbruiken.
Hebben deze mensen dan geen recht om hun religie te beleven zoals zij dat wensen?

Waar zie jij manta hier 'de kerk aanvallen'?

manta
15 december 2012, 22:14
Een getrouwde man is ook maar een mens gelijk een ander...
En het is niet omdat jij geen waarde hecht aan de kerk dat de kerk dat zelf ook moet doen.
Tussen haakjes, de pastoor in kwestie maakt hier zelf zijn keuze... en zoals uit het artikel blijkt zonder zijn kerk af te zweren. In tegendeel zelfs.

Het zou me dan ook verbazen dat deze persoon zou waarderen hoe u zijn beslissing gebruikt om de kerk aan te vallen.
Het is gewoon zielig hoe kerkbashers hier dit gebeuren misbruiken.
Hebben deze mensen dan geen recht om hun religie te beleven zoals zij dat wensen?

Tussen haakjes, de kuisheidsgelofte wordt in de kerk (zoals alle andere verbintenissen met uitzondering van het dopen van kinderen) aangegaan door de toetredende personen zelf. Ze kan op geen enkele manier opgelegd worden want dat zou in tegenstrijd zijn met het hoogste goed door hun God aan de mensheid gegeven.
De vrije wil...
Dat is trouwens de essentie van het Christelijke geloof, de keuze voor God uit VRIJE WIL.

Je wordt niet gedwongen om Christen te worden of te blijven laat staan om priester of pastoor te worden.

En voor het gewicht van de beslissing van deze man verwijs ik naar mijn vorige reactie...

Val ik de kerk aan? Door te zeggen dat een pastoor een mens is gelijk een ander? Da's toch maar de realiteit, 't is niet omdat iemand pastoor is dat hij daarom ineens een soort halfgoddelijke superman is of zo. Andere bijbelse afgeleide kerken hebben dat al lang begrepen hoor...
ik zie enkel in uw post iets dat een beetje scheef kan zitten voor de kerk. Homohuwelijken. U zegt zelf dat een pastoor met Christus huwt, toch niet echt een vrouwelijk icoon bij de katholieken hé;-)

eno2
15 december 2012, 23:16
Waar in de Bijbel staat of stond dat een priester celibatair door het leven moet gaan? Nergens. Dat is er achteraf bij gesleurd. Compleet tegen de menselijke natuur.

Celibaat behoort ook tot zekere menselijke naturen

eno2
15 december 2012, 23:17
Hij kan nog altijd protestants dominee worden, trouwen en zich dan terug tot het katholicisme bekeren.

Moet hij dan niet terug scheiden als hij weer pastoor wil worden?

Koenraad Noël
15 december 2012, 23:20
Hij kan nog altijd protestants dominee worden, trouwen en zich dan terug tot het katholicisme bekeren.
Gaat niet, daar hij al tot Rooms priester gewijd werd.

manta
16 december 2012, 17:13
Gaat niet, daar hij al tot Rooms priester gewijd werd.

Kan hij dan gene pastoor worden in the church of Harriechristus?

driewerf
16 december 2012, 18:19
Moet hij dan niet terug scheiden als hij weer pastoor wil worden?

Neen. Een aantal anglicaanse priesters zijn getrouwd tot de RKK toegtreden. Ze behielden hun priesterambt en hun huwelijk bleef bestaan. Immers "wat God heeft verenigd (het kerkelijk huwelijk) kan geen mens scheiden".

Pol Dolf
22 oktober 2022, 08:40
vandaag 26 jaar geleden werd ik ontslagen bij VWB , ik ben boeken gaan lezen en ben nu nog wijzer

quercus
22 oktober 2022, 09:07
vandaag 26 jaar geleden werd ik ontslagen bij VWB , ik ben boeken gaan lezen en ben nu nog wijzer

Het is weer eens een zoveelste geval dat de wereldvreemdheid van het priestercelibaat in de Roomse kerk aantoont. In het Judaïsme kan je geen functie van Rabbijn bekleden als je niet gehuwd bent.