PDA

View Full Version : Egypte ... de schande voorbij


Gun
27 januari 2013, 12:51
Ik ga persoonlijk 2 maal per jaar naar Egypte op duikvakantie maar na het zien van de reportage in bijlage begin ik te twijfelen.

Indien de gemiddelde toerist dit ziet kunnen de Moslimbroeders fluiten naar inkomst n°1 voor hun land

Hier (http://www.deredactie.be/permalink/1.1534362)

D'ARTOIS
27 januari 2013, 16:27
Video alreeds verwijderd.

Yucagira
27 januari 2013, 16:35
Video alreeds verwijderd.

het werkt wel (http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/programmas/vranckx/1.1534362) ,

maar Deze video kan alleen worden bekeken in België Vranckx: de revolutie aangerand. VRT. (Vranckx - 26/01/13). (https://www.google.be/#hl=nl&tbo=d&output=search&sclient=psy-ab&q=Vranckx:+de+revolutie+aangerand+&oq=Vranckx:+de+revolutie+aangerand+&gs_l=hp.12...2584.2584.0.3763.1.1.0.0.0.0.93.93.1. 1.0...0.0...1c.2.BWhlRI83UeM&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.41524429,d.d2k&fp=cebcf7e3ef0c9a21&biw=1152&bih=704)

korte samenvatting (http://www.mediawatchers.be/1/nl/4/59333/Vranckx-De-revolutie-aangerand-)

Mosasaurus
27 januari 2013, 22:11
Dat de Fransen hun troepen beter inzetten om de piramides en ander erfgoed in Egypte te beschermen voor mogelijke beeldenstorm van de moslimdebielen

Gun
27 januari 2013, 22:13
het werkt wel (http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/programmas/vranckx/1.1534362) ,

maar Deze video kan alleen worden bekeken in België Vranckx: de revolutie aangerand. VRT. (Vranckx - 26/01/13). (https://www.google.be/#hl=nl&tbo=d&output=search&sclient=psy-ab&q=Vranckx:+de+revolutie+aangerand+&oq=Vranckx:+de+revolutie+aangerand+&gs_l=hp.12...2584.2584.0.3763.1.1.0.0.0.0.93.93.1. 1.0...0.0...1c.2.BWhlRI83UeM&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.41524429,d.d2k&fp=cebcf7e3ef0c9a21&biw=1152&bih=704)

korte samenvatting (http://www.mediawatchers.be/1/nl/4/59333/Vranckx-De-revolutie-aangerand-)Dankublief

Max van Dietschland
27 januari 2013, 22:20
Vrouwen mogen hier ook eens hun plaats kennen.

Dixie
27 januari 2013, 23:21
Dat de Fransen hun troepen beter inzetten om de piramides en ander erfgoed in Egypte te beschermen voor mogelijke beeldenstorm van de moslimdebielen

hear hear!

cookie monster
27 januari 2013, 23:32
Vrouwen mogen hier ook eens hun plaats kennen.
Hoe bedoelt ge ??

Rr00ttt
28 januari 2013, 00:20
Dat de Fransen hun troepen beter inzetten om de piramides en ander erfgoed in Egypte te beschermen voor mogelijke beeldenstorm van de moslimdebielen

Nope. Niet akkoord. Dat de Egyptenaren maar zelf hun eigen boontjes doppen.

Vanuit menseljk oogpunt begrijp ik u wel, maar ik zie geen oplossing in nog maar eens westerse interventie. Voor elke interventie zou u zich de vraag moeten stellen of u bereid zou zijn om er zelf - of indien u te oud bent 1 van uw kinderen naartoe te sturen.

Mijn antwoord daarop is in dit geval duidelijk: NEEN.

Dat de 'wereldverbeteraars' en politici die graag de wereldverbeteraar spelen er zelf hun leven gaan geven.

We zijn bankroet en al die interventies zaaien alleen maar meer haat tegen ons. We zouden beter onze eigen grenzen wat beter verdedigen dan ons overal te bemoeien.

zonbron
28 januari 2013, 00:25
Nope. Niet akkoord. Dat de Egyptenaren maar zelf hun eigen boontjes doppen.

Vanuit menseljk oogpunt begrijp ik u wel, maar ik zie geen oplossing in nog maar eens westerse interventie. Voor elke interventie zou u zich de vraag moeten stellen of u bereid zou zijn om er zelf - of indien u te oud bent 1 van uw kinderen naartoe te sturen.

Mijn antwoord daarop is in dit geval duidelijk: NEEN.

Dat de 'wereldverbeteraars' en politici die graag de wereldverbeteraar spelen er zelf hun leven gaan geven.

We zijn bankroet en al die interventies zaaien alleen maar meer haat tegen ons. We zouden beter onze eigen grenzen wat beter verdedigen dan ons overal te bemoeien.

2!

En er ook geen miljarden in pompen, zoals Mr. Rompuy dat wil doen.

Niet in mijn naam.

D'ARTOIS
28 januari 2013, 03:33
Egypte is een van de oudste beschavingsbronnen. Helaas, eenmaal aangetast door het Islam virus ging het snel bergafwaarts.

De Turken hielden het nog aardig overeind en de Pasja's zich langzamerhand tot onderkoningen ontwikkelden.

Ali Pasja was er al heel snel achter dat het opkomende Wahhabisme wel eens tot ernstige problemen zou kunnen leiden en trok op tegen de Wahhabiten die zich op de hoogvlakten van de Nedsch gevestigd hadden.

Ze slaagden erin om het fundamentalisme lang tijd uit Egypte weg te houden totdat ......
Zelfs Napoleon zag dat zijn manschappen niet tegen het klimaat waren opgewassen en toen zijn marine de slag bij Abukir verloor vond hij het beter Egypte te verlaten.

Om kort te gaan een interessant land met een ongekend lange historie.

Mosasaurus
28 januari 2013, 07:52
De piramiden zijn niet van de huidige Egyptenaren. Ze zijn werelderfgord en moeten kost wat kost beschermd worden tegen de aanhangers van de achterlijkste godsdienst ooit.

Ke Nan
28 januari 2013, 09:15
De piramiden zijn niet van de huidige Egyptenaren.

Jawel.

Ze zijn werelderfgord en moeten kost wat kost beschermd worden tegen de aanhangers van de achterlijkste godsdienst ooit.


De letter e bevindt zich links van de letter r en rechts van de letter z op een azerty-toetsenbord.

E. Migrant
28 januari 2013, 09:39
Ik weet niet waar die Egyptische sletten zich zo over verbazen. Hier is dat dagelijkse kost.

kelt
28 januari 2013, 18:47
Nope. Niet akkoord. Dat de Egyptenaren maar zelf hun eigen boontjes doppen.

Vanuit menseljk oogpunt begrijp ik u wel, maar ik zie geen oplossing in nog maar eens westerse interventie. Voor elke interventie zou u zich de vraag moeten stellen of u bereid zou zijn om er zelf - of indien u te oud bent 1 van uw kinderen naartoe te sturen.

Mijn antwoord daarop is in dit geval duidelijk: NEEN.

Dat de 'wereldverbeteraars' en politici die graag de wereldverbeteraar spelen er zelf hun leven gaan geven.

We zijn bankroet en al die interventies zaaien alleen maar meer haat tegen ons. We zouden beter onze eigen grenzen wat beter verdedigen dan ons overal te bemoeien.

Net als in Syrie,en eigenlijk ook,maar dat hebben we pas nadien beseft,in Afghanistan is een militaire interventie geen oplossing op de vraag.
En de vraag is :willen de verschillende "soorten" Egyptenaren mekaar eigenlijk nog wel in leven laten?
We zien nu dat zelfs "voetbalfans",maar laat ons maar stellen;inwoners van verschillende steden mekaar wel koud zouden willen maken....
Dit nadat we al dodelijke confrontaties gezien hadden tussen leden van verschillende politieke strekkingen,en verschillende religies.....


neen,inderdaad,handjes af (en hier zitten de VS WEL duidelijk verweven,al is het maar omdat de enige potentiele stabiliserende kracht in Egypte,de strijdkrachten,stevig afhankelijk zijn van de VS...)

D'ARTOIS
28 januari 2013, 19:22
Wederom een goeie van Kelt.

Sta je ook op de negeerlijst van "Kallikles"?

Volgens hem is de Islam de perfecte samenleving.

Waarvan akte.

Gun
28 januari 2013, 23:37
Wederom een goeie van Kelt.

Sta je ook op de negeerlijst van "Kallikles"?

Volgens hem is de Islam de perfecte samenleving.

Waarvan akte.²

Voor Egypte is de grootste bron van inkomsten momenteel nog het toerisme ...

D'ARTOIS
29 januari 2013, 00:20
Hoe lang nog?

Stel je voor dat een bende rioteers het Louvre binnendringt en de boel aan puin hakt?

Welnu, dat is precies gebeurd met en in het Egyptisch Museum in Caïro.

Laten we het dan maar niet hebben over wat andere Islamitische vandalen opzettelijk hebben vernield in hun achterlijke waanzin!

Gun
29 januari 2013, 01:05
Hoe lang nog?

Stel je voor dat een bende rioteers het Louvre binnendringt en de boel aan puin hakt?

Welnu, dat is precies gebeurd met en in het Egyptisch Museum in Caïro.

Laten we het dan maar niet hebben over wat andere Islamitische vandalen opzettelijk hebben vernield in hun achterlijke waanzin!

Ik ben alvast aan het twijfelen, ik ga al sinds 2001 zowat 2 maal per jaar naar de Rode Zee om een duikje te plegen. Vorig jaar één maal (februari) en enkele locals die we daar intussen kennen lieten uitschijnen dat ook in de toeristische gebieden van alles aan het veranderen was.

Hotels konden geen gesluierde klanten meer weigeren, muzikanten, entertainment teams, kite instructeurs, dive masters, ... moesten en zouden allemaal Egyptenaren worden, ...

Heb een aantal mailtjes gestuurd maar van geen enkele 'vriend' een antwoord ontvangen.

D'ARTOIS
29 januari 2013, 02:28
Ik neem aan dat je naar Hurghada gaat. Dat is in verband met de aanwezigheid van de eilanden en riffen een prachtig duikgebied.

Gun
29 januari 2013, 09:42
Ik neem aan dat je naar Hurghada gaat. Dat is in verband met de aanwezigheid van de eilanden en riffen een prachtig duikgebied.

Yup ... heb al op veel locatie gedoken in de Rode Zee, de laatste jaren net ten noorden in El Gouna, het koraal is daar nog niet, of toch minder, het slachtoffer geweest van het soms wilde duiktoerisme. Minder duikers op een rif, intact koraal, ...

cookie monster
29 januari 2013, 23:35
Laten we het dan maar niet hebben over wat andere Islamitische vandalen opzettelijk hebben vernield in hun achterlijke waanzin!
Die zijn letterlijk verblind door ware blinde haat !!!!

D'ARTOIS
29 januari 2013, 23:45
Haat tegen wat? Hun voorouders?

cookie monster
29 januari 2013, 23:52
Die worden opgejut om ALLES wat niet volgens
de opjutters in hun denkschuif ligt , te vernietigen !!
En ze trappen los met hun onwetendheid erin !!!

D'ARTOIS
30 januari 2013, 02:35
Kijk nu naar de situatie in Egypte. Mursi is een pure moslimradicaal, maar wel een met goede internationale contacten. Niettemin kan hij geen orde houden in eigen huis omdat hij op dezelfde voet doorgat als de meeste van zijn collega's en voorgangers.

Er verandert niets en dat is nu juist iets wat de bevolking wel wil. Het besef dat de Islamitisch gerichte politiek totaal niets oplevert dan alleen stront is en wordt iedereen duidelijk.

Als de politiek zich niet in een andere positie brengt slaat het volk los in volledige anarchie en krijg je een situatie van volledige desorganisatie.

Het land leeft voor een flink deel van toerisme en de opbrengsten uit het Suez kanaal, verder heeft het niet zoveel.

cookie monster
30 januari 2013, 02:44
Ik denk er zo ook over !!

Gun
31 januari 2013, 00:39
Kijk nu naar de situatie in Egypte. Mursi is een pure moslimradicaal, maar wel een met goede internationale contacten. Niettemin kan hij geen orde houden in eigen huis omdat hij op dezelfde voet doorgat als de meeste van zijn collega's en voorgangers.

Er verandert niets en dat is nu juist iets wat de bevolking wel wil. Het besef dat de Islamitisch gerichte politiek totaal niets oplevert dan alleen stront is en wordt iedereen duidelijk.

Als de politiek zich niet in een andere positie brengt slaat het volk los in volledige anarchie en krijg je een situatie van volledige desorganisatie.

Het land leeft voor een flink deel van toerisme en de opbrengsten uit het Suez kanaal, verder heeft het niet zoveel.

Egypte is dankzij de dubbele oogst per jaar ook wel de graanschuur van Noord Afrika en heeft ook wat inkomsten uit olie en gas.

Inkomst n°1 is momenteel nog steeds toerisme

D'ARTOIS
31 januari 2013, 01:51
Graan en (de beste kwaliteit) katoen wist ik, olie en gas niet.

Mijn ex kwam er veel, als Egyptologe, maar met opgravingen etc zal het wel nagenoeg gedaan zijn. Veel weet ik er niet meer van want mijn ex en ik hebben geen contact meer.
Toch zie ik nog steeds advertenties voor vakantiesreizen.

Gun
31 januari 2013, 02:08
Graan en (de beste kwaliteit) katoen wist ik, olie en gas niet.

Mijn ex kwam er veel, als Egyptologe, maar met opgravingen etc zal het wel nagenoeg gedaan zijn. Veel weet ik er niet meer van want mijn ex en ik hebben geen contact meer.
Toch zie ik nog steeds advertenties voor vakantiesreizen.

FF wiki opgezocht

Naast de land- en tuinbouw is de olie- en gaswinning een belangrijke economische activiteit. Egypte is geen lid van de OPEC waardoor het niet gebonden is aan exportquota voor aardolie. Het land is wel lid van de Organization of Arab Petroleum Exporting Countries (OAPEC). In 1907 werd de eerste olie aangetoond en de productie startte in 1914. De bewezen oliereserves liggen al jaren rond de 4 miljard vaten; volgens BP bedroegen de reserves per eind 2009 4,4 miljard vaten gelijk aan 0,3 procent van de wereldwijde totaal. Dit is voldoende om het huidige productietempo nog 16 jaar vol te houden[17]. In 2009 produceerde het land 742.000 vaten olie per dag; in het laatste decennium schommelde de productie tussen de 700.000 en 800.000 vaten per dag. In Egypte is de laatste decennia veel aardgas gevonden. De reserves bereikten een niveau van 2.190 miljard m3 in 2009, ongeveer tweemaal zoveel als in Nederland, terwijl in 1989 de gasreserves nog op 350 miljard m3 werden getaxeerd[17]. De gasproductie is in lijn gestegen van 21 miljard m3 in 2000 naar 62,7 miljard m3 in 2009. Veel gas wordt als lng geëxporteerd. Egypte beschikt nog over bescheiden steenkoolreserves. De reserves van circa 50 miljoen ton liggen vooral in de Sinaï en is van matige kwaliteit. De steenkool werd vooral in Egypte gebruikt door de industrie en bij de opwekking van elektriciteit. Dankzij de gasvondsten wordt steenkool door aardgas verdrongen als brandstof.

Gun
31 januari 2013, 02:09
nog ff

De buitenlandse handel in aardolie is redelijk in evenwicht, maar de export van aardgas leverde circa 3 miljard dollar op. Dankzij een groot overschot op dienstenbalans wordt het handelstekort aanzienlijk verkleind. Vooral inkomsten uit toerisme, 10,5 miljard dollar, en opbrengsten van het Suezkanaal (4,7 miljard dollar) dragen hieraan bij. Tenslotte maken veel Egyptenaren die in het buitenland werken grote sommen geld over naar huis (7,6 miljard dollar).

D'ARTOIS
31 januari 2013, 15:51
Als ik een goedkope reis voor een dag of wat naar E. kan vinden wil ik er in maart toch eens gaan kijken.
Voor het laatst was ik er in '83. Er zal dus een hoop veranderd zijn.
Als je een suggestie heb hoor ik die graag.

Gun
1 februari 2013, 00:08
Als ik een goedkope reis voor een dag of wat naar E. kan vinden wil ik er in maart toch eens gaan kijken.
Voor het laatst was ik er in '83. Er zal dus een hoop veranderd zijn.
Als je een suggestie heb hoor ik die graag.

Hangt er van af waar je interesse naar toe gaat ...

Ik ga/ging enkel (sinds 2001) voor het duiken (7 dagen reis met 6 dagen duiken), heb wel één keer een 24 uur uitstap gedaan naar Luxor wat zeker de moeite was en wat me interesse gekweekt heeft om nog meer te gaan bekijken, maar dat is er niet van gekomen.

Waar ben je in '83 zoal geweest?

D'ARTOIS
1 februari 2013, 00:22
@ Gun

Vnl Cairo en El Zahraa.

Had er een klus op te knappen voor een bedrijf dat een conflict had met de EAO.

Op zeer vriendelijke wijze is er een compromis bereikt. Was ook geen win-situatie.
Ben in de catacomben van het Egyptisch museum geweest (op uitnodiging ministerie) en heb de meest waanzinnige dingen gezien.

Dan kom je tot het volle besef dat een uitzinnige religie een hele cultuur naar de bliksem heeft geholpen.
Verder heb ik nog kunnen genieten van de verhalen over Wolfgang Lotz.