PDA

View Full Version : Een voor iedereen begrijpelijke enquete.


BigF
10 februari 2013, 16:01
Wat kiest u?

1) Knopje 1
2) Knopje 2
3) Knopje 3
4) Knopje 4

eno2
10 februari 2013, 16:03
Wat kiest u?

1) Knopje 1
2) Knopje 2
3) Knopje 3
4) Knopje 4
Wat bedoel je precies?

Travis66
10 februari 2013, 16:03
Wat kiest u?

1) Knopje 1
2) Knopje 2
3) Knopje 3
4) Knopje 4

Pff, Ik wou "knopje twee én knopje drie, op voorwaarde dat knopje 1 onbeschikbaar is"
Uw enquete trekt op niks :)

BigF
10 februari 2013, 16:05
Deze enquete is ook niet voor jullie bedoeld.
Jullie kunnen volgens mij al iets gecompliceerde enquetes aan.

Ik doe hier Klojo eerste klas een plezier want die had elders problemen met nummerkes en knopkes.
Heeft die jongen met deze draad toch ook een plek waar hij al eens een nummerke (klaar en duidelijk) kan kiezen.

Scherven A. Mok
10 februari 2013, 16:05
dzju, ik heb me vergist, ik wilde eigenlijk 2

Travis66
10 februari 2013, 16:06
Deze enquete is ook niet voor jullie bedoeld.
Jullie kunnen volgens mij al iets gecompliceerde enquetes aan.

Ik doe hier Klojo eerste klas een plezier want die had elders problemen met nummerkes en knopkes.
Heeft die jongen met deze draad toch ook een plek waar hij al eens een nummerke (klaar en duidelijk) kan kiezen.

Thanx for the info. En voor het compliment.

BigF
10 februari 2013, 16:09
dzju, ik heb me vergist, ik wilde eigenlijk 2

Ik vreesde er al voor.
Zelfhulpdraad staat ondertussen klaar.
Kies u een ongeluk.

Klojo eerste klas
10 februari 2013, 16:17
Hartelijk bedankt voor deze eindelijk eens volstrekt begrijpbare enquëte.
Echter
Moet er gekozen worden qua voorkeur van letter of cijfer ? Gevoelsmatig of volgens 't verstand ?
Is er een 'juiste' knop ?
Zo ja, is er een prijs als je de juiste knop kiest en wat zijn de criteria voor het al of niet 'juist' zijn van een knop ?
De foto van de twee knoppen geeft mijns inziens beter de mogelijke bedoeling van de enquête weer, maar die foto beperkt zich echter maar tot 2 knoppen....maar welke ? 1 en 2, 1 en 3, 1 en 4, 2 en 3, 2 en 4 of 3 en 4 ?
Nu besef ik toch dat 't toch niet zo simpel is als 't op 't eerste zicht lijkt.... Daar gaat 't carnavalverlof.....

Klojo eerste klas
10 februari 2013, 16:20
Deze enquete is ook niet voor jullie bedoeld.
Jullie kunnen volgens mij al iets gecompliceerde enquetes aan.

Ik doe hier Klojo eerste klas een plezier want die had elders problemen met nummerkes en knopkes.
Heeft die jongen met deze draad toch ook een plek waar hij al eens een nummerke (klaar en duidelijk) kan kiezen.

Welk nummerkes zitten er achter die nummers ?
http://www.flauwegrappen.nl/moppen/liefde-en-sex-moppen/he-zullen-we-nummertje-maken

Scherven A. Mok
10 februari 2013, 16:21
Welk nummerkes zitten er achter die nummers ?
http://www.flauwegrappen.nl/moppen/liefde-en-sex-moppen/he-zullen-we-nummertje-maken

:-D

BigF
10 februari 2013, 16:58
Hartelijk bedankt voor deze eindelijk eens volstrekt begrijpbare enquëte.
Echter
Moet er gekozen worden qua voorkeur van letter of cijfer ? Gevoelsmatig of volgens 't verstand ?
Is er een 'juiste' knop ?
Zo ja, is er een prijs als je de juiste knop kiest en wat zijn de criteria voor het al of niet 'juist' zijn van een knop ?
De foto van de twee knoppen geeft mijns inziens beter de mogelijke bedoeling van de enquête weer, maar die foto beperkt zich echter maar tot 2 knoppen....maar welke ? 1 en 2, 1 en 3, 1 en 4, 2 en 3, 2 en 4 of 3 en 4 ?
Nu besef ik toch dat 't toch niet zo simpel is als 't op 't eerste zicht lijkt.... Daar gaat 't carnavalverlof.....
Komkom, troost u.
't Is vrij simpel.

Er is maar 1 juist knopje.
Blind gokken levert je dus 25% kans op dat je juist bent.

Je kan ook gaan rekenen met volgende info.
*Het knopje dat net boven of onder het juiste knopje staat is 35% groter dan de som van alle andere knopjes samen.
*Wanneer je het juiste knopje deelt door het percentage van het grootste knopje tov het kleinste knopje kom je op 3,25.
*Het juiste knopje is 3x groter dan het logaritme uit het tweede knopje qua grootte. Gedeeld door de som van het derde knopje qua grootte en het tweede knopje qua omvang.
*De inhoud van het juiste knopje is 3% groter dan de afwijking van het tweede knopje qua lichtopbrengst.

Mits even hoofdrekenen moet dat lukken.
Je kan de gegevens ook even door een rekenblad trekken natuurlijk.

Klojo eerste klas
10 februari 2013, 18:18
Komkom, troost u.
't Is vrij simpel.
Er is maar 1 juist knopje.
Blind gokken levert je dus 25% kans op dat je juist bent.
Je kan ook gaan rekenen met volgende info.
*Het knopje dat net boven of onder het juiste knopje staat is 35% groter dan de som van alle andere knopjes samen.

8O *Het knopje dat net boven of onder het juiste knopje staat is 35% groter dan de som van alle andere knopjes samen.
Als 1 juist is : 2 is 35% groter dan 1+3+4=8 onjuist
Als 2 juist is : 1...........................2+3+4=9 onjuist
3...........................1+2+4=7 onjuist
Als 3 juist is : 2...........................1+3+4=8 onjuist
4...........................1+2+3=6 onjuist
Als 4 juist is : 3............................1+2+4=7 onjuist
Indien je echter wou zeggen : 'is 35% van de som van alle andere knopjes samen', dan is het knopje 3 ..... het knopje erboven (4) is immers 35 (eigenlijk 33,33333333.... %) van 6 :lol:
Of ben ik weer miswiskundig ? :oops:

Klojo eerste klas
10 februari 2013, 18:50
8O *Het knopje dat net boven of onder het juiste knopje staat is 35% groter dan de som van alle andere knopjes samen.
Als 1 juist is : 2 is 35% groter dan 1+3+4=8 onjuist
Als 2 juist is : 1...........................2+3+4=9 onjuist
3...........................1+2+4=7 onjuist
Als 3 juist is : 2...........................1+3+4=8 onjuist
4...........................1+2+3=6 onjuist
Als 4 juist is : 3............................1+2+4=7 onjuist
Indien je echter wou zeggen : 'is 35% van de som van alle andere knopjes samen', dan is het knopje 3 ..... het knopje erboven (4) is immers 35 (eigenlijk 33,33333333.... %) van 6 :lol:
Of ben ik weer miswiskundig ? :oops:
moet natuurlijk en[B] 'is immers 33,3333 % kleiner dan' zijn :oops:
Of ben ik weer weer miswiskundig mis ? :oops:
En nu stop ik er mee....'t is hier binnen mijn minieme hersens nog erger aan 't draaien dan gewoonlijk....

Demper
10 februari 2013, 18:56
KlojoScience

Marie van de koster
11 februari 2013, 11:55
Slechte enquête, mijn voorkeurknopke staat er niet bij :x