PDA

View Full Version : Moslim afgeranseld door 30 Britten


JusticeLover
28 juli 2004, 17:20
Shahid Khans, een achttienjarige student, zag zijn leven aan zich voorbij flitsen toen een dertig man sterke groep Britten hem bewusteloos sloeg en mishandelde. De jongen, werkzaam bij het restaurant Wrose Balti, was bezig het met wegbrengen van een bestelling toen hij werd aangevallen en twee maal op zijn hoofd werd geslagen met een honkbalknuppel.

Zahid Kans, Shahids zestienjarige broer, vertelde dat een van de personen hem herhaaldelijk op het hoofd knuppelde terwijl anderen hem tegen het hoofd schopten. Toen de staf van de eetgelegenheid in de gaten kreeg wat er aan de hand was en hun collega te hulp schoten, rende de menigte gauw weg.

Shahid werd onmiddellijk naar het Bradford Royal Infirmary ziekenhuis gebracht waar hij door middel van een operatie een metalen plaat in zijn verbrijzelde kaak kreeg. Khans’ neus is naast de zichtbare verwondingen ook intern zwaar beschadigd door gehavende zenuwen. Ook was het geheugen van de achttienjarige kortstondig aangetast. Shakil, zijn 41-jarige vader, is ondanks de zware mishandelingen blij dat zijn zoon het er levend van af heeft gebracht. “Ik dank God dat zijn hersenen niet zijn aangetast en hij nog steeds leeft. Volgens de zusters en doktoren mag hij blij zijn nog in leven te zijn."


http://frontpage.fok.nl/nieuws/42274 (http://frontpage.fok.nl/nieuws/42274)

Ik zou graag meningen horen van mensen die na aanval tegen joodse studenten en die zogezegde aanval tegen een joodse vrouw. Arme jongetje werd door een groep van liefst 30 aangevallen. Tjonge toch als er een jood wordt geplaagd horen we bekan een miljard mensen schreeuwen.

Als het regent in Parijs (Londen) dan druppelt het in Brussel.

JusticeLover
28 juli 2004, 19:04
Beste verdediging is aanval

Sale-Flamin
28 juli 2004, 20:50
Een Brit die werd afgeranseld door andere Britten, foei foei.

JusticeLover
28 juli 2004, 21:16
Het gaat om een racistische aanval. Slachtoffer is alweer een moslim.

De schoofzak
28 juli 2004, 21:57
Als het regent in Parijs (Londen) dan druppelt het in Brussel.
Wat het gebruik van geweld aangaat, wat dat beschavingsnivo aangaat:
is het nog nooit gestopt met zwaar onweer, zowel in Parijs, Londen, Brussel als in de rest van de wereld.

Shizie
29 juli 2004, 09:27
El Turco,
een vriend van me in Oostende werd tegengehouden door een groep noord afrikaanse moslims. Ze hebben hem beroofd, voor domme BELG uitgemaakt en zijn neus gebroken.
Imho was dit een racistische aanval. Maar in de ogen van de andere had dit niets met racisme te maken want vreemdelingen kunnen niet racistisch zijn, enkel blanken.

Dixie
29 juli 2004, 09:39
Tja als moslims de autochtonen dagelijks aanvallen en overvallen zit de kans er eens in dat het ook eens een keertje andersom gebeurt ... 30 tegen 1 dat is geleerd van de moslims zeker

JusticeLover
29 juli 2004, 15:08
El Turco,
een vriend van me in Oostende werd tegengehouden door een groep noord afrikaanse moslims. Ze hebben hem beroofd, voor domme BELG uitgemaakt en zijn neus gebroken.
Imho was dit een racistische aanval. Maar in de ogen van de andere had dit niets met racisme te maken want vreemdelingen kunnen niet racistisch zijn, enkel blanken.
U vriend moet het zelfde doen vrees ik. Oplossing tegen geweld is geweld gebruiken in dit geval. Val die N-Afrikanen aan ;-)

JusticeLover
29 juli 2004, 15:11
Tja als moslims de autochtonen dagelijks aanvallen en overvallen zit de kans er eens in dat het ook eens een keertje andersom gebeurt ... 30 tegen 1 dat is geleerd van de moslims zekerDus die criminelen jongeren zijn nu moslims geworden? Geweld heeft geen plaats in Koran. Dus feiten niet verdraaien. Ik zou jullie reactie willen horen als een jongetje van 17 wordt aangevallen door een groep van 30 bestaande uit Marokkanen. Volgens jullie zijn alle criminelen vanuit Afrika moslims? Dus volgens de afkomst kan je herkennen welk godsdienst ze hebben? Tragicomique.

JusticeLover
29 juli 2004, 15:14
Wat het gebruik van geweld aangaat, wat dat beschavingsnivo aangaat:
is het nog nooit gestopt met zwaar onweer, zowel in Parijs, Londen, Brussel als in de rest van de wereld.
Ja, maar als het om een autochtoon gaat, overdrijft men altijd. Maar als het om een 'vreemde' gaat ziet men het als een normale gebeurtenis. Dat probeer ik wijs te maken. Niemand spreekt hier nu over geweld tegen islam ofzo. Als de slachtoffers allochtonen zijn sus men feiten altijd, goed. Als er een Belg door 'vreemde' wordt aangevallen, of een jood door een zogezegde moslims wordt aangevallen, hebben die incidenten hier geen plaats.

Thor
29 juli 2004, 20:27
Alle geweld tegen personen is verwerpelijk.Of die persoon nu een moslim of een christen of een atheïst is,of het nu een Brit,een Marokkan of een Indieër is.Het is altijd verwerpelijk,en slechts ingeval van zelfverdediging is het verschoonbaar.

Maar WAAROM hebben ze hem aangevallen?
Ik ga vaak naar Engeland,en telkens ben ik daar omringd door duizenden Britten.
Behalve hun irritante gewoonte om aan de foute kant van de weg te rijden zijn het erg fatsoenlijke mensen.

JusticeLover
29 juli 2004, 21:49
Als dat een gevecht was tussen paar groepjes of 3 man tegen één kan ik dat nog begrijpen dat gebeurt vaak. Maar met 30 een schoolkindje slaan vond ik triestig. Nog triestiger vond ik wat de vader zei “Ik dank God dat zijn hersenen niet zijn aangetast en hij nog steeds leeft.

Plots sturen maar aantal mensen hun reacties. Ik vind dat opmerkelijk.

PollyCorrect
29 juli 2004, 21:54
Shahid Khans, een achttienjarige student, zag zijn leven aan zich voorbij flitsen toen een dertig man sterke groep Britten hem bewusteloos sloeg en mishandelde. De jongen, werkzaam bij het restaurant Wrose Balti, was bezig het met wegbrengen van een bestelling toen hij werd aangevallen en twee maal op zijn hoofd werd geslagen met een honkbalknuppel.

Zahid Kans, Shahids zestienjarige broer, vertelde dat een van de personen hem herhaaldelijk op het hoofd knuppelde terwijl anderen hem tegen het hoofd schopten. Toen de staf van de eetgelegenheid in de gaten kreeg wat er aan de hand was en hun collega te hulp schoten, rende de menigte gauw weg.

Shahid werd onmiddellijk naar het Bradford Royal Infirmary ziekenhuis gebracht waar hij door middel van een operatie een metalen plaat in zijn verbrijzelde kaak kreeg. Khans’ neus is naast de zichtbare verwondingen ook intern zwaar beschadigd door gehavende zenuwen. Ook was het geheugen van de achttienjarige kortstondig aangetast. Shakil, zijn 41-jarige vader, is ondanks de zware mishandelingen blij dat zijn zoon het er levend van af heeft gebracht. “Ik dank God dat zijn hersenen niet zijn aangetast en hij nog steeds leeft. Volgens de zusters en doktoren mag hij blij zijn nog in leven te zijn."


http://frontpage.fok.nl/nieuws/42274 (http://frontpage.fok.nl/nieuws/42274)

Ik zou graag meningen horen van mensen die na aanval tegen joodse studenten en die zogezegde aanval tegen een joodse vrouw. Arme jongetje werd door een groep van liefst 30 aangevallen. Tjonge toch als er een jood wordt geplaagd horen we bekan een miljard mensen schreeuwen.

Als het regent in Parijs (Londen) dan druppelt het in Brussel.
Dit is slecht nieuws, maar waarom moet dat rotzinnetje op het einde er ook nog ns bij? dat maakt het toch allemaal zo lullig en oninteressant, man. Van alles maakt men antisemitische crap: dat Arafat miljoenen versast die de EG hem schenkt om zijn volk te helpen, daar gaat men zeggen Ja maar Israel dit en de joden dat. Dat een moslim in elkaar geslagen wordt, idem. Zijn jullie helemaal van de pot gepleurd ofzo.

Compleet neurotisch.

JusticeLover
29 juli 2004, 22:05
Wat kan arafat mij schelen? Die man is rijker dan alle andere palestijnen. Hij heeft palestijnse grondgebied ten tijde aan Israël verkocht. Ik spreek over een onschuldige jongetje die wordt gerammeld door 30 stinkdieren ohja Britten.

ps Ik vind de behandeling van palestijnen door de joden niet juist maar ik bewonder wel Israëliers die tussen 100miljoen arabieren een landje oprichten.

Phrea|K
29 juli 2004, 22:14
Ik zou graag meningen horen van mensen die na aanval tegen joodse studenten en die zogezegde aanval tegen een joodse vrouw. Arme jongetje werd door een groep van liefst 30 aangevallen. Tjonge toch als er een jood wordt geplaagd horen we bekan een miljard mensen schreeuwen. Nou, het is toch moeilijk te ontkennen dat de Islamitische wereld er ook altijd als de kippen bij is om geweld van Israël op hun 'Palestijnse broeders' te veroordelen, terwijl men zedig zwijgt over het nochtans veel meer voorkomende geval van geweld tussen moslims onderling. Ik denk dat er in de Islamwereld niemand meer geweld en onderdrukking gebruikt tegen moslims dan hun medemoslims die deel uitmaken van het dictatoriaal bewind dat in die landen de plak zwaait. Dus waarom die hypocrisie? Hetzelfde geldt ook in een bepaalde mate voor de afro-amerikanen in de ghetto's: black-on-black crime maakt het leeuwendeel uit van de criminaliteitscijfers. Toch breken er alleen maar rellen uit als er es een blanke politieagent een afro-amerikaan mishandelt. Ik zou welhaast beginnen denken dat geweld enkel een probleem vormt als het het motief racistisch zou zijn.

Ik kan best begrijpen dat mensen een oprechte afkeer hebben van de Islam en alles wat daarmee te maken heeft, maar je moet altijd een onderscheid maken tussen de ideologie en de mensen die deze belijden. Men moet dus even streng optreden als men zou doen bij soortgelijk geweld tussen autochtonen. 8-)

JusticeLover
29 juli 2004, 22:22
Arabieren hebben gekregen wat ze geoogst hadden. Dat is nu een feit. Geweld onder moslims gebeurt spijtig genoeg nog veel. Maar als er een geweld is tussen een sji'ie en soenniet wordt dat direct als godsdienstoorlog gezien. En ja wat kan ik zeggen als die mensen elkaar willen vermoorden. Maar kan een moslim, een naieve moslim iemand vermoorden? Is het wel terecht om die persoon moslim te noemen? Ergste dat een mens kan doen is een een ander mens vermoord staat in Koran. Het boek van .. ja die moslims.

Maar ik zou jouw mening horen over houding van 30Britten.

Vlaanderen_onafhankelijk
29 juli 2004, 22:27
Is het nu zo moeilijk om te zeggen: "Ja, het is heel erg dat die jongen aangevallen werd en dat tuig wat de ballen had om met zoveel man op één te springen MOET aangepakt worden?

Wat moslimjongeren hier in dit land doen, staat daar compleet los van. Enkele weken geleden stond half West-Europa in vuur om wat er in Parijs gebeurde. In Antwerpen was men geschokt om wat er met een stel joodse jongeren gebeurde en nu is het 'ja maar die moslims zijn zelf een stuk laf crapuur...'
Idioot stelletje hypocrieten.

JusticeLover
29 juli 2004, 22:32
[QUOTE=Vlaanderen_onafhankelijk] Enkele weken geleden stond half West-Europa in vuur om wat er in Parijs gebeurde. In Antwerpen was men geschokt om wat er met een stel joodse jongeren gebeurde
QUOTE]

Toen was men geschokt maar nu niet.

Eternity
29 juli 2004, 22:35
[QUOTE=Vlaanderen_onafhankelijk] Enkele weken geleden stond half West-Europa in vuur om wat er in Parijs gebeurde. In Antwerpen was men geschokt om wat er met een stel joodse jongeren gebeurde
QUOTE]

Toen was men geschokt maar nu niet.
Euhm dit is niet mijn mening, maar u kunt ervanuit gaat dat er heel wat mensen zijn die denken:

"ah, maar die Joden lopen zelf niet in groep rond om misdaden te plegen of autochtonen in elkaar te slagen."

:>

Eternity
29 juli 2004, 22:36
Maar WAAROM hebben ze hem aangevallen?
Ik ga vaak naar Engeland,en telkens ben ik daar omringd door duizenden Britten.
Behalve hun irritante gewoonte om aan de foute kant van de weg te rijden zijn het erg fatsoenlijke mensen.Yups, de voetbalfans zijn daar ook altijd heel braaf :) (om maar een voorbeeld te geven)

JusticeLover
29 juli 2004, 22:40
Euhm dit is niet mijn mening, maar u kunt ervanuit gaat dat er heel wat mensen zijn die denken:

"ah, maar die Joden lopen zelf niet in groep rond om misdaden te plegen of autochtonen in elkaar te slagen."

:>
Welke mensen liepen in een groep na die accident tegen die jongetje in een groep? Wie heeft een groep auotochtonen geslagen waar? Heb jij mij zien een autochtoon neerslaan? Dus alles moeten we wederzijds bekijken ofwat? Of had die jongen eerder een Brit neergeknald? Of is een moslim minderwaardig als een jood of een christen? Ik denk dat laatste het is.

Eternity
29 juli 2004, 22:42
Of is een moslim minderwaardig als een jood of een christen? Ik denk dat laatste het is.In de ogen van sommige mensen?
ja

Net zoals er moslims (arabieren) zijn die de "Westerlingen" minderwaardig vinden ...

Extremisten vind je overal hoor :>

JusticeLover
29 juli 2004, 22:46
Dus ik als een Turkse moslim ben ik minderwaardig? Onder de ogen van sommige mensen dan? Maar ik mag jullie niet laag inschatten. Ik moet zoveel mogelijk goed omgaan,goed doen,.. Klagen mag ik niet ofwat?

omg

Het wordt tijd dat men bij vermelding van moslim ook de nationaliteit bij te vermelden. Of zijn ze allemaal hetzelfde.

JusticeLover
29 juli 2004, 22:47
Extremisten overal? Wat wil je nu zeggen dat ik een extreem ben? Hoe dat? Ik ben een gematigde. Ik wil maar kan niet iedereen begrijpen. Ik probeer zo naief mogelijk te zijn zelfs maar het lukt niet om van die vooroordelingen af te raken.

Eternity
29 juli 2004, 22:56
Extremisten overal? Wat wil je nu zeggen dat ik een extreem ben? Hoe dat? Ik ben een gematigde. Ik wil maar kan niet iedereen begrijpen. Ik probeer zo naief mogelijk te zijn zelfs maar het lukt niet om van die vooroordelingen af te raken.
*sigh*

Lees aub wat ik schrijf, en niet wat u verwacht dat ik geschreven heb ...

Ik zei: overal kom je extremisten tegen, in België, in Afghanistan, in de Verenigde staten, etc.
Oa (onder andere) extremisten die denken dat hun eigen geloof, volk, wapens, etc meerderwaardig is aan de rest (dat de rest dus minderwaardig is)
Dit is dus NIET de meerderheid van de meerderheid van de bevolking, maar er zijn dus wel mensen die zo denken, maw, er zijn moslims die denken dat Europeanen minderwaardig zijn, er zijn Europeanen die denken dat moslims minderwaardig zijn, etc ...
Hetgeen u het best doet met deze mensen is gewoon negeren :>

Wat ik NIET gezegd heb, is dat de Islam minderwaardig, (of meerderwaardig) is. Dat is een subjectieve materie ...

Eternity
29 juli 2004, 22:57
Dus ik als een Turkse moslim ben ik minderwaardig? Onder de ogen van sommige mensen dan? Maar ik mag jullie niet laag inschatten. Ik moet zoveel mogelijk goed omgaan,goed doen,.. Klagen mag ik niet ofwat?

omg

Het wordt tijd dat men bij vermelding van moslim ook de nationaliteit bij te vermelden. Of zijn ze allemaal hetzelfde.
Het probleem is veralgemening (iets waaraan ook u zich op dit forum al bezondigd hebt :> )

senator
29 juli 2004, 23:19
Mensen die andere mensen fysiek aanvallen.
Daar is een wet voor: opzettelijke slagen en verwondingen.
Er zijn flikken, met wat luck worden die gasten opgepakt en bestraft.

maakt niet uit van waar ge komt of waarin ge gelooft. Ge slaagt geen mensen af, simple as that. Ik snap echt niet waarom iemand afslagen door racistische motieven verschilt van iemand afslagen met andere motieven.

Ik snap ook niet waarom sommige mensen hier komen aandraven met argumenten als "jamaar omgekeerd gebeurt dat ook".
SO WHAT? ge moogt gewoon nooit iemand anders zen schedel openslagen, is dat zo moeilijk te begrijpen? Volgens mij leert iedereen dat wel in de kleuterklas of in de synagoge of in de moskee of in het bos of van whatever godsdienst dat ge zijt. Het is bovendien verboden bij wet, voor de mensen die deze universele wijsheid toch niet meegekregen zouden hebben.

Weisse Wolf
30 juli 2004, 00:06
Extremisten overal? Wat wil je nu zeggen dat ik een extreem ben? Hoe dat? Ik ben een gematigde. Ik wil maar kan niet iedereen begrijpen. Ik probeer zo naief mogelijk te zijn zelfs maar het lukt niet om van die vooroordelingen af te raken.Hoe zou dat nu komen???
Beste verdediging is aanval U vriend moet het zelfde doen vrees ik. Oplossing tegen geweld is geweld gebruiken in dit geval. Val die N-Afrikanen aan Dit zijn dan uitspraken van een gematigde moslim. :-)

Weisse Wolf
30 juli 2004, 00:12
Als je ziet wat autochtonen moeten verdragen aan islamitische straaterreur is dit eigenlijk maar een fait-divers. De rollen zijn eens omgekeerd, en dan?

Phrea|K
30 juli 2004, 01:34
Extremisten overal? Wat wil je nu zeggen dat ik een extreem ben? Hoe dat? Ik ben een gematigde. Ik wil maar kan niet iedereen begrijpen. Ik probeer zo naief mogelijk te zijn zelfs maar het lukt niet om van die vooroordelingen af te raken.Tja, hoe kunnen wij weten wie er gematigd is en wie niet? De zelfkritiek onder moslims blijft eerder beperkt: extremisten zijn wanneer het jullie uitkomt zelf geen moslims, omdat de Qu'ran tegen geweld zou zijn. Op wat moeten we jullie nu afrekenen: op de manier waarop de moslims hun geloof in praktijk brengen en de staat waarin de moslimwereld momenteel verkeerd? (geen goed rapport hier) Of op de Qu'ran (die al bij al toch ook vol met geweld en haat is)? Of een beetje op beiden, naargelang het jullie beter uitkomt? Het is al vele malen (tevergeefs) gezegd: het zou al veel helpen moesten moslims al de helft van de energie die ze steken in kritiek op het Westen/de Joden/de anderen gebruiken om eens een blik in eigen boezem te werpen. Hoe moeten wij anders weten wie er gematigd is? En hoe komt het dat de fundamentalisten de Waarheid vd Qu'ran schijnbaar zo totaal anders interpreteren dan de gematigden? De Taliban en Al Quada hebben dezelfde handleiding, schijnbaar lopen de meningen nogal uiteen over hoe men de maatschappij moet aanpakken.

Ik bedoel maar: vanuit ons oogpunt is er wel degelijk reden tot wantrouwen en dus vooroordelen. Het zou al veel helpen moesten jullie de Islam afzweren natuurlijk, want veel van die zgn. 'racisten' zijn enkel islamfoob. :lol:

Thor
30 juli 2004, 05:59
Yups, de voetbalfans zijn daar ook altijd heel braaf :) (om maar een voorbeeld te geven)Tja,daar zeg je zoiets:
Ik ken enkele Britten die getrouwd zijn,kinderen hebben,een job hebben (ingenieurs nota bene),hard werken,gras afrijden,dakgoot uitkuisen,voor hun gezin zorgen enz enz....
Maar ze komen er zonder de minste schaamte voor uit dat ze naar een voetbalwedstrijdgaan met de uitdrukkelijke bedoeling om na de wedstrijd eens goe te gaan batteren.
Alsof het de normaalste zaak van de wereld is......
Merk op dat ze ook alleen maar ruzie zoeken met hooligans van een andere club en de rest van de supporters met rust laten.Het gaat zelfs zodanig ver dat ze telefonisch afspraken vastleggen,zo van "om dat uur op die plaats,en dan hebben we 25 minuten voor de flikken komen"

Begrijpe wie het begrijpen kan.

Anderzijds:als je ze buiten de context van een voetbalmatch tegenkomt,dan doen ze geen vlieg kwaad.

Ik denk dat sommige mensen gewoon af en toe een beetje geweld nodig hebben - mischien is het iets genetisch ofzo.

Eternity
30 juli 2004, 07:32
Ik denk dat sommige mensen gewoon af en toe een beetje geweld nodig hebben - mischien is het iets genetisch ofzo.(Af en toe vechten kan gezond zijn om u agressie & frustratie op een gezonde manier te laten varen.

2 manieren dan:

- Gevechtsclub: op een positieve manier: professioneel, onder toezicht, met vakkennis ;-)
- hooliganclubke joine: negatief, zonder controle, met het uiteindelijke gevolg dat er een enorme overlast aan de gemeenschap gecreeërd word.

JoeQpublic
30 juli 2004, 09:49
Ik ken enkele Britten die getrouwd zijn,kinderen hebben,een job hebben (ingenieurs nota bene),hard werken,gras afrijden,dakgoot uitkuisen,voor hun gezin zorgen enz enz....
Maar ze komen er zonder de minste schaamte voor uit dat ze naar een voetbalwedstrijdgaan met de uitdrukkelijke bedoeling om na de wedstrijd eens goe te gaan batteren.
Alsof het de normaalste zaak van de wereld is......

Anderzijds:als je ze buiten de context van een voetbalmatch tegenkomt,dan doen ze geen vlieg kwaad. de sfeer in een beetje engelse stad net voor en na "closing time" zou ik nochthans verre van gemoedelijk noemen.

Laat die zeikerds maar op hun eilandje zitten...

whoisy
30 juli 2004, 10:26
Yups, de voetbalfans zijn daar ook altijd heel braaf (om maar een voorbeeld te geven)In het stadion toch... veel afrasteringen vind je daar niet hé...
Wie het veld betreedt krijgt levenslang stadionverbod. (allé, de "supporters" hé, niet de voetballers... :lol: )

Eenmaal op straat zijn het geen voetbalfans meer zeker... :?
Dan stappen ze terug in het "gewone leven" voor een week en zijn het burgers als jij en ik.
Vreemde situatie daar hoor.



Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand die door 30 anderen wordt aangevallen nog leeft, maar kom, dat is de discussie niet.
Het is hoogst verwerpelijk wat daar gebeurd is.
Als de reden racisme is, is het hoogst verwerpelijk.

Vragen stellen mag... dus: vanwaar komt dit racisme? Is het aangeboren? Wordt het "gevoed"?
(geen verschoning ofzo, maar best is de oorzaak aanpakken. Dus als je weet waar dat vermeend racisme vandaan komt, is er tenminste al een leidraad om naar een oplossing te zoeken...)

Nu ff iets anders...
Over "verkleinwoorden" enzo...

28-07-2004, 17:20
Shahid Khans, een achttienjarige student,...29-07-2004, 15:11
Ik zou jullie reactie willen horen als een jongetje van 17 wordt aangevallen28-07-2004, 21:49
Maar met 30 een schoolkindje slaan vond ik triestig.28-07-2004, 22:05
Ik spreek over een onschuldige jongetje die wordt gerammeld door 30 stinkdieren ohja Britten.
geen commentaar...

headinajar
30 juli 2004, 11:19
Maar WAAROM hebben ze hem aangevallen?
Ik ga vaak naar Engeland,en telkens ben ik daar omringd door duizenden Britten.
Behalve hun irritante gewoonte om aan de foute kant van de weg te rijden zijn het erg fatsoenlijke mensen. Die hoeligans die tijdens Euro 2000 heel Brussel onveilig maakten, welke nationaliteit hadden die nu juist weer? ;-)

Dixie
30 juli 2004, 12:18
Die hoeligans die tijdens Euro 2000 heel Brussel onveilig maakten, welke nationaliteit hadden die nu juist weer? vooral van marokaanse en turkse origine

Herr Flick
30 juli 2004, 12:26
Shahid Khans, een achttienjarige student, zag zijn leven aan zich voorbij flitsen toen een dertig man sterke groep Britten hem bewusteloos sloeg en mishandelde. De jongen, werkzaam bij het restaurant Wrose Balti, was bezig het met wegbrengen van een bestelling toen hij werd aangevallen en twee maal op zijn hoofd werd geslagen met een honkbalknuppel.

Zahid Kans, Shahids zestienjarige broer, vertelde dat een van de personen hem herhaaldelijk op het hoofd knuppelde terwijl anderen hem tegen het hoofd schopten. Toen de staf van de eetgelegenheid in de gaten kreeg wat er aan de hand was en hun collega te hulp schoten, rende de menigte gauw weg.

Shahid werd onmiddellijk naar het Bradford Royal Infirmary ziekenhuis gebracht waar hij door middel van een operatie een metalen plaat in zijn verbrijzelde kaak kreeg. Khans’ neus is naast de zichtbare verwondingen ook intern zwaar beschadigd door gehavende zenuwen. Ook was het geheugen van de achttienjarige kortstondig aangetast. Shakil, zijn 41-jarige vader, is ondanks de zware mishandelingen blij dat zijn zoon het er levend van af heeft gebracht. “Ik dank God dat zijn hersenen niet zijn aangetast en hij nog steeds leeft. Volgens de zusters en doktoren mag hij blij zijn nog in leven te zijn."


http://frontpage.fok.nl/nieuws/42274 (http://frontpage.fok.nl/nieuws/42274)

Ik zou graag meningen horen van mensen die na aanval tegen joodse studenten en die zogezegde aanval tegen een joodse vrouw. Arme jongetje werd door een groep van liefst 30 aangevallen. Tjonge toch als er een jood wordt geplaagd horen we bekan een miljard mensen schreeuwen.

Als het regent in Parijs (Londen) dan druppelt het in Brussel.

Stel u eigen eens de vraag waarom ze die aangevallen hebben, en wie er in eeerste instantie altijd begint met joden en katholieken aan te vallen.

Merder moet ik wel zeggen dat met een groepken tegen 1 persoon uitermate laf is, en dat die 30 man laffe zeikerds zijn.

Eternity
30 juli 2004, 13:04
Die hoeligans die tijdens Euro 2000 heel Brussel onveilig maakten, welke nationaliteit hadden die nu juist weer? vooral van marokaanse en turkse origine*peut* wrong

try again (trouwens, sinds wanneer is de Marokaanse ploeg vertegenwoordigd op een Europees kampioenschap?)

maddox
30 juli 2004, 13:33
Tja,, nu past de schoen eens aan de voet;
oftewel, moet ik nu reageren zoals de linkies gewoonlijk doen als het over allochtoon, of meer specifiek "mogelijk met wat Koran aangestookt" geweld.

De ene zegt: Jamaar,ze zijn achtergesteld,kansarm, racistisch behandeld, etc
de andere komt gevat uit de hoek:wat heeft dit op een politiek forum te zoeken?

Groot Bakkes
30 juli 2004, 13:37
Erg voor die kerel. Doch dit gebeurt dagelijks in Antwerpen bij Belgische (of Vlaamse, zoals je wilt) jongeren. Zowat elke maat van mij is al eens in elkaar getimmerd door Marrokanen, niet voor zijn geld hoor, maar omdat hij Belg was (of niet-moslim, ik weet niet wat de gedachtengang van deze freaks is).
Daarom pleit ik voor een harde aanpak van (racistisch) geweld of het nu tegen moslims (zoals in dit geval), christenen, atheïsten, hindoes, boedhisten,... is.

Flippend Rund
30 juli 2004, 14:04
Tja,, nu past de schoen eens aan de voet;
oftewel, moet ik nu reageren zoals de linkies gewoonlijk doen als het over allochtoon, of meer specifiek "mogelijk met wat Koran aangestookt" geweld.

Ik denk niet dat aggressieve allochtonen-benden hun levensvisie halen uit de Koran, noch dat ze elke dag vijf keer vroom richting Mekka buigen. Ze laten zich meer inspireren door Snoop Dog, 2pac en andere gangsta-rap dan door hun locale imam. Een cultuur van extreem materialisme en gratuit geweld, waar misdaad opgehemeld wordt en vrouwen bitchen zijn.

hmmmm ja, welk land exporteert ook weer al dat fraais?

Dixie
30 juli 2004, 14:45
*correct* sinds wanneer hoeft je nationale ploeg mee te spelen om amok te maken??
er waren zeker 2 feiten met allochtoonse relschoppers in Brussel (op tv geweest ik dacht aan de beurs?) en 1 feit in Antwerpen (hier nog ergens te begrijpen aangezien Turkije wel meedeed)

Thor
31 juli 2004, 04:01
Ik denk niet dat aggressieve allochtonen-benden hun levensvisie halen uit de Koran, noch dat ze elke dag vijf keer vroom richting Mekka buigen. Ze laten zich meer inspireren door Snoop Dog, 2pac en andere gangsta-rap dan door hun locale imam. Een cultuur van extreem materialisme en gratuit geweld, waar misdaad opgehemeld wordt en vrouwen bitchen zijn.

hmmmm ja, welk land exporteert ook weer al dat fraais?
De VS natuurlijk.Maar het zijn onveranderlijk Afro-Americans die dat soort muziek maken.En lid zijn van de "Nation of Islam".....Welke conclusie trek je daaruit...?

Vlaanderen_onafhankelijk
31 juli 2004, 15:59
Hoe zou dat nu komen???
Dit zijn dan uitspraken van een gematigde moslim. :-)
Wolfke, was jij niet één van die helden die een tijdje terug uit volle borst stond te roepen dat je de 'joodse' vrouw op de Parijse trein wel verdedigd zou hebben én dat je vindt dat autochtonen maar terug moeten slaan op allochtonen. Is dit nu niet net hetzelfde als El Turco zegt?

Vlaanderen_onafhankelijk
31 juli 2004, 16:07
*correct* sinds wanneer hoeft je nationale ploeg mee te spelen om amok te maken??
er waren zeker 2 feiten met allochtoonse relschoppers in Brussel (op tv geweest ik dacht aan de beurs?) en 1 feit in Antwerpen (hier nog ergens te begrijpen aangezien Turkije wel meedeed)
I herriner me nog een oefenmatch (!) van Anderlech tegen een Engelse ploeg. Na de match gingen een stel idioten amok maken in Brussel. Er kwam toevallig een allochtoon langs gereden die een steen door de ruit kreeg. Toen deed die man het stomste wat hij kon doen, hij stapte uit en bekeek de schade, waarop hij aangevallen werd door de meute Engelse barbaren. De allochtone man werd in elkaar geslagen en de motor van zijn auto werd over zijn toeren gereden...

Ik herriner me de rellen in Charleroi tussen Engelse hooligans en de al even beschaafde Duitsers. Daar waren geen allochtonen in de buurt.

Bij die bewuste Engeland-Duitsland in Charleroi waren de organisatoren zo verstandig geweest om de parking voor de Engelse toeschouwers in een Turkse wijk te leggen, terwijl enkele weken eerder een supporter van Leeds doodgestoken werd in Turkije...

Ik wil hier niet gelijk de linkiewinkies elke moslim gaan goedpraten en betuttelen, maar ze over de kam halen als crapuul en uitschot en fanatiekelingen gaat te ver en als je dan toch EURO2000 erbij wilt halen, laat dan alle verhalen zien.

Vlaanderen_onafhankelijk
31 juli 2004, 16:10
De VS natuurlijk.Maar het zijn onveranderlijk Afro-Americans die dat soort muziek maken.En lid zijn van de "Nation of Islam".....Welke conclusie trek je daaruit...?Dat je uit je nek aan het lullen bent... 2Pac was bijvoorbeeld iemand die gelovig was. Getuige het grote gothische kruis op zijn rug en een verwijzing naar een passage in de bijbel én de verwijzing naar God die vaak in zijn lyrics voorkwam.
Ook nu nog zijn er rappers die - al dan niet actief - het Christendom aanhangen, getuige de vele diamanten kruisen die de videoclips 'sieren'...

Eternity
31 juli 2004, 16:27
Dat je uit je nek aan het lullen bent... 2Pac was bijvoorbeeld iemand die gelovig was. Getuige het grote gothische kruis op zijn rug en een verwijzing naar een passage in de bijbel én de verwijzing naar God die vaak in zijn lyrics voorkwam.
Ook nu nog zijn er rappers die - al dan niet actief - het Christendom aanhangen, getuige de vele diamanten kruisen die de videoclips 'sieren'...Bah, tis nie omdat je een kruisteken draagt dat je gelovig bent ...
Er zijn echter inderdaad gelovige rappers, alhoewel dit een minderheid is

Een mooi liedje hierover vind ik: 2pac: does heaven got a ghetto? (cd: r u still down cd1)

Koffieboon
3 augustus 2004, 18:28
[QUOTE=EL TURCO]Arabieren hebben gekregen wat ze geoogst hadden. Dat is nu een feit. Geweld onder moslims gebeurt spijtig genoeg nog veel. Maar als er een geweld is tussen een sji'ie en soenniet wordt dat direct als godsdienstoorlog gezien. En ja wat kan ik zeggen als die mensen elkaar willen vermoorden. Maar kan een moslim, een naieve moslim iemand vermoorden? Is het wel terecht om die persoon moslim te noemen? Ergste dat een mens kan doen is een een ander mens vermoord staat in Koran. Het boek van .. ja die moslims.


El Turco , da's nogal makkelijk reageren natuurlijk : Moslim/Christen vermoordt iemand > "ja maar , da's dan geen échte Moslim/Christen !"
Nog iets , je hebt je tekst wel op érg veel fora gepost , he ?

Afgezien daarvan vind ik het verwerpelijk dat gelijk-wie iemand anders naar het leven staat , we zijn allemaal "mens" op de eerste plaats .

Thor
4 augustus 2004, 01:45
Dat je uit je nek aan het lullen bent... 2Pac was bijvoorbeeld iemand die gelovig was. Getuige het grote gothische kruis op zijn rug en een verwijzing naar een passage in de bijbel én de verwijzing naar God die vaak in zijn lyrics voorkwam.
Ook nu nog zijn er rappers die - al dan niet actief - het Christendom aanhangen, getuige de vele diamanten kruisen die de videoclips 'sieren'...Is het ooit bij je opgekomen dat het een retorische vraag was op de post van Flippend Rund die weer eens bezig was met een zoveelste rondje America-bashen....?

Verder ben ik helemaal geen expert op gebied van rap.
Maar dat de gangsta-rap een uitermate negatief rolmodel creëert voor Afro-Amerikanen is iets waar zelfs Afro-Amerikaanse psychologen en pedagogen van de Atlantic tot aan de Pacific het over eens zijn.
En hoe is 2Pac ook alweer gestorven?

Juist ja:"acute loodvergiftiging" op een parking in Las Vegas......

Tacitus
4 augustus 2004, 02:35
Shahid Khans, een achttienjarige student, zag zijn leven aan zich voorbij flitsen toen een dertig man sterke groep Britten hem bewusteloos sloeg en mishandelde. De jongen, werkzaam bij het restaurant Wrose Balti, was bezig het met wegbrengen van een bestelling toen hij werd aangevallen en twee maal op zijn hoofd werd geslagen met een honkbalknuppel.

Zahid Kans, Shahids zestienjarige broer, vertelde dat een van de personen hem herhaaldelijk op het hoofd knuppelde terwijl anderen hem tegen het hoofd schopten. Toen de staf van de eetgelegenheid in de gaten kreeg wat er aan de hand was en hun collega te hulp schoten, rende de menigte gauw weg.

Shahid werd onmiddellijk naar het Bradford Royal Infirmary ziekenhuis gebracht waar hij door middel van een operatie een metalen plaat in zijn verbrijzelde kaak kreeg. Khans’ neus is naast de zichtbare verwondingen ook intern zwaar beschadigd door gehavende zenuwen. Ook was het geheugen van de achttienjarige kortstondig aangetast. Shakil, zijn 41-jarige vader, is ondanks de zware mishandelingen blij dat zijn zoon het er levend van af heeft gebracht. “Ik dank God dat zijn hersenen niet zijn aangetast en hij nog steeds leeft. Volgens de zusters en doktoren mag hij blij zijn nog in leven te zijn."


http://frontpage.fok.nl/nieuws/42274 (http://frontpage.fok.nl/nieuws/42274)

Ik zou graag meningen horen van mensen die na aanval tegen joodse studenten en die zogezegde aanval tegen een joodse vrouw. Arme jongetje werd door een groep van liefst 30 aangevallen. Tjonge toch als er een jood wordt geplaagd horen we bekan een miljard mensen schreeuwen.

Als het regent in Parijs (Londen) dan druppelt het in Brussel.
Ik denk dat geweld tegen wie dan ook altijd afschuwelijk is. We gaan toch niet beginnen opbieden omtrent welke aanval nu het meest racistisch was? Ik volg je wel als je zegt dat geweld tegen sommigen altijd als "erger" wordt voorgesteld dan geweld tegen anderen.

Tacitus
4 augustus 2004, 02:36
[QUOTE=EL TURCO]Arabieren hebben gekregen wat ze geoogst hadden. Dat is nu een feit. Geweld onder moslims gebeurt spijtig genoeg nog veel. Maar als er een geweld is tussen een sji'ie en soenniet wordt dat direct als godsdienstoorlog gezien. En ja wat kan ik zeggen als die mensen elkaar willen vermoorden. Maar kan een moslim, een naieve moslim iemand vermoorden? Is het wel terecht om die persoon moslim te noemen? Ergste dat een mens kan doen is een een ander mens vermoord staat in Koran. Het boek van .. ja die moslims.


El Turco , da's nogal makkelijk reageren natuurlijk : Moslim/Christen vermoordt iemand > "ja maar , da's dan geen échte Moslim/Christen !"
Nog iets , je hebt je tekst wel op érg veel fora gepost , he ?

Afgezien daarvan vind ik het verwerpelijk dat gelijk-wie iemand anders naar het leven staat , we zijn allemaal "mens" op de eerste plaats .
Iemand van Destelbergen?

Kaal
4 augustus 2004, 10:17
Het gaat om een racistische aanval. Slachtoffer is alweer een moslim.
Die "alweer" is er teveel. En die prent in jouw onderschrift zegt veel over jouw motivaties.

Flippend Rund
4 augustus 2004, 10:51
Is het ooit bij je opgekomen dat het een retorische vraag was op de post van Flippend Rund die weer eens bezig was met een zoveelste rondje America-bashen....?

Verder ben ik helemaal geen expert op gebied van rap.
Maar dat de gangsta-rap een uitermate negatief rolmodel creëert voor Afro-Amerikanen is iets waar zelfs Afro-Amerikaanse psychologen en pedagogen van de Atlantic tot aan de Pacific het over eens zijn.
En hoe is 2Pac ook alweer gestorven?

Juist ja:"acute loodvergiftiging" op een parking in Las Vegas......Ik heb juist grote bewondering voor de VS. Geen enkel land heeft de laatste twee eeuwen meer verwezenlijkt. Maar je kunt moeilijk ontkennen dat er een schaduwzijde is aan dit succesverhaal. Van de puriteinse roots van de Founding Fathers blijft vandaag niet veel meer over. Nergens anders wordt je status zo compleet gelijkgesteld met wat je bezit. Gangta-rap staat niet gescheiden van de Amerikaanse cultuur, het is gewoon zijn meest extreme uiting. Je kunt het zien als de een karikaturale vergroting van het Amerika's materialisme en fascinatie met geweld. En als ik wat crapuul-allochtonen zie rondrijden in hun bmw-cabrio, dan denk ik niet dat ze hun levenslessen uit de Koran hebben gehaald. Dat was het enige punt dat ik wilde maken met mijn eerste post.

Thor
4 augustus 2004, 12:44
Ik heb juist grote bewondering voor de VS. Geen enkel land heeft de laatste twee eeuwen meer verwezenlijkt. Maar je kunt moeilijk ontkennen dat er een schaduwzijde is aan dit succesverhaal. Van de puriteinse roots van de Founding Fathers blijft vandaag niet veel meer over. Nergens anders wordt je status zo compleet gelijkgesteld met wat je bezit. Gangta-rap staat niet gescheiden van de Amerikaanse cultuur, het is gewoon zijn meest extreme uiting. Je kunt het zien als de een karikaturale vergroting van het Amerika's materialisme en fascinatie met geweld. En als ik wat crapuul-allochtonen zie rondrijden in hun bmw-cabrio, dan denk ik niet dat ze hun levenslessen uit de Koran hebben gehaald. Dat was het enige punt dat ik wilde maken met mijn eerste post.Nu val ik plat achterover....
Maar 'k ben wel blij dat je de VS toch gunstig gezind bent.
Alleen:'t zit zo:vrijheid is een rare zaak:
Als je mensen vrijelijk laat bepalen welke keuzes ze maken (bvb :wapen kopen/geen wapen kopen) dan kan je er vergif op innemen dat sommigen de foute keuzes gaan maken,of niet consequent zullen zijn,of...enz.....
Dat nemen ze erbij.Wat mij stoort is niet dat mijn buren (bvb) een wapen hebben of er geen hebben:ik laat ze graag zelf kiezen,omdat ik dan zelf ook mag mijn eigen keuzes maken.
In Europa zijn de burgers veel te apatisch en/of vertrouwen ze veel te veel op de overheid.
Met alle gevolgen vandien:als je geen lid bent van een schietclub kan je gewoon geen wapen kopen.En dus ben je weerloos als iemand je woning binnendringt.
Samengevat:ons Europees bestel werkt deresponsabilizerend.Met alle gevolgen vandien.

Probeer dat aan een Amerikaan te verkopen en hij scheld je meteen uit voor communist.En niet geheel onterecht.
En wat betreft dat Amerikaanse materialisme:In geen land ter wereld zijn mensen zo genereus als in de VS.Het wordt hun van jongs af aan verteld:als je het goed hebt,dan is dat partieel te danken aan je land;en dus moet je teruggeven.
Enig idee wat bvb de straffen op fiscale fraude zijn in de States?
Geloof me:De Beaulieu Declerck's zouden daar nu nog altijd in den bak zitten....
Het beste wat Europa volgens mij kan overkomen is een politieke unificatie met de VS.
450 miljoen Europeanen zouden er op één dag 25 jaar op voorruit gaan....
Fascinatie met geweld?Tja - niet meer dan sommige hier.We hebben in Europa ook seriemoordenaars,gewapende overvallen,pedofielen,enz....
Dat is niet typisch Europeaans of Amerikaans:het is typisch voor mensen die vrij zijn om over hun eigen daden te beslissen.
Maar bedenk wel dat in sommige Amerikaanse staten Marc Dutroux allang op de electrische stoel zou gezeten hebben.
Zou je dat zo erg vinden?Ik anders niet.
Vind je het normaal dat een Fourniret kan moorden,gepakt en veroordeeld worden,en dan weer vrijkomt - en hebegint??????

Wat de Moslims betreft:je hebt gelijk als je zegt dat de Koran een beschavende invloed heeft gehad.In de Middeleeuwen........
Net zoals de Bijbel die hier had.

Alleen zijn wij niet blijven stilstaan.
Vele moslimgemeenschappen wel.En das geen rascisme of xenofobie van mijnentwege:de VN zelf noemen in het Arab Human Development Report de Arabische wereld het "land van de 1001 nachtmerries"
Zoek het maar op.
Moslima's die in Europa wonen vertellen pure gruwelverhalen over hun mannen.Zijn zij ook xenofoob?Of Islamofoob?
Heeft Hirshi Ali iets tegen mensen met een bruin vel...??????
Ik durf het te betwijfelen.....

In Sudan zijn de Janjaweed dus weldegelijk bezig met een etnische en religieuze zuivering - en raad eens?HET ZIJN MOSLIMS!
Laten we stoppen met het te verschonen of diplomatisch te zijn,onder het mom van "het is stigmatiserend..."
Laten we stoppen met voedsel naar Darfour te sturen.We zouden beter een paar 1000 P90's uitdelen.
Maar ja - da kan dus niet volgens de politiek correcten....

De VS doen het anders:de US Marines zijn nu bezig in Tjaad de lokale bevolking te bewapenen en te trainen - omdat het 100% zeker is dat binnen de 3 jaar ook daar moslim milities hetzelfde gaan doen als hun gloofsgenoten nu in Sudan doen.
En Europa?Tja wij knuffelen Arafat en geven hem geld.
Wij vinden dat de Sudaneese regering nog 30 dagen tijd moet krijgen....
Wij wilden Saddam niet verdrijven - wegens geen toesteming van de VN...
Maar het o-zo-correcte Frankrijk leverde wel de Mirages waarmee de Koerden gebombardeerd werden.
En het o-zo-correcte Duitsland verkocht Saddam zelfs een nucleaire reaktor.(die de Israëli's prompt hebben platgebombardeerd...)

Moest ik de keuze hebben over waar ik geboren was,dan wist ik het wel....

Tacitus
4 augustus 2004, 13:25
Je kan nog altijd naar Amerika emigreren.
Alleen zul je merken dat Amerikanen bijzonder grote bewondering hebben voor Europa.
Ook zij vinden het gras aan de overkant groener.

TomB
4 augustus 2004, 14:05
Je kan nog altijd naar Amerika emigreren.
Alleen zul je merken dat Amerikanen bijzonder grote bewondering hebben voor Europa.
Ook zij vinden het gras aan de overkant groener.

Neen.

illwill
4 augustus 2004, 20:37
Ik kan maar 1 ding zeggen, het kunnen niet enkel de moslims blijven die de andere afranselen é, het moet ooit eens terug in hun gezicht ontploffen. Je moet oogsten wat je zaait é.

Darwin
4 augustus 2004, 21:04
Ik kan maar 1 ding zeggen, het kunnen niet enkel de moslims blijven die de andere afranselen é, het moet ooit eens terug in hun gezicht ontploffen. Je moet oogsten wat je zaait é.Inderdaad, hetgeen wat El Turco hier post is niks nieuws, dat racistisch geweld vanwege de moslims maken wij als niet-moslims al bijna dertig jaar mee.

Moeten we nu plots meelijden voelen? Dat gaat maar met moeite hoor. De reactie van zeer velen onder ons zal er een zijn van "juist goed nu hebben ze eindelijk eens een moslim te pakken, het moeten niet altijd westerlingen zijn."

Sorry, ik kan geen medelijden meer opbrengen, door dertig jaar wanervaringen met moslims heb ik mij monsterlijke emoties �* la arabieren eigen gemaakt. En zoals ik reageren er veel, we schrikken van onze eigen perverse reacties, maar ja, men heeft ons in al die jaren zo gemaakt.

Seba
4 augustus 2004, 21:09
Inderdaad, hetgeen wat El Turco hier post is niks nieuws, dat racistisch geweld vanwege de moslims maken wij als niet-moslims al bijna dertig jaar mee.

Moeten we nu plots meelijden voelen? Dat gaat maar met moeite hoor. De reactie van zeer velen onder ons zal er een zijn van "juist goed nu hebben ze eindelijk eens een moslim te pakken, het moeten niet altijd westerlingen zijn."

Sorry, ik kan geen medelijden meer opbrengen, door dertig jaar wanervaringen met moslims heb ik mij monsterlijke emoties �* la arabieren eigen gemaakt. En zoals ik reageren er veel, we schrikken van onze eigen perverse reacties, maar ja, men heeft ons in al die jaren zo gemaakt.
even uw redenering doortrekken: als ik morgen wordt ineengeslagen door een man met gele schoenen, dan betekent dat dus dat ik geen medelijden zou moeten hebben indien er ergens anders een man met gele schoenen in elkaar wordt geslagen, ook al hebben beide incidenten geen bal met elkaar te maken (net zoals het voorval in deze topic en de voorvallen die jij beschreef). Ik heb ook al (net zoals zovelen) meer dan proportioneel last gehad met "moslims", ik zie daarom echter geen reden om ineens zinloss geweld jegens een andere willekeurige moslim te minimaliseren als "vergelding". Net zoals de politiek- correcten behoor jij tot een categorie die nooit redelijk zal worden en consequent zal zijn Darwin....

Darwin
4 augustus 2004, 21:18
even uw redenering doortrekken: als ik morgen wordt ineengeslagen door een man met gele schoenen, dan betekent dat dus dat ik geen medelijden zou moeten hebben indien er ergens anders een man met gele schoenen in elkaar wordt geslagen, ook al hebben beide incidenten geen bal met elkaar te maken (net zoals het voorval in deze topic en de voorvallen die jij beschreef). Ik heb ook al (net zoals zovelen) meer dan proportioneel last gehad met "moslims", ik zie daarom echter geen reden om ineens zinloss geweld jegens een andere willekeurige moslim te minimaliseren als "vergelding". Net zoals de politiek- correcten behoor jij tot een categorie die nooit redelijk zal worden en consequent zal zijn Darwin....
Ik minimaliseer niks, ik rapporteer gewoon over mijn spontane gevoelens en reacties die ikzelf pervers vind en die ik ook zie bij anderen en die die reacties ook pervers vinden, maar niets anders meer kunnen voelen.

Ik ga akkoord met Ilwill: men oogst wat men gezaaid heeft.

Je denkt toch niet dat het racistisch geweld vanwege de moslims naar ons niet-moslims eeuwig onbeantwoord zal blijven zeker?

De slinger heeft dertig jaar in één richting geslagen, de moslims mogen verwachten dat die slinger nu geleidelijk aan in hun richting keert. De normaalste reactie die je kan verwachten.

De wet van actie en reactie. Niks leuk aan, gewoon een feit.

Seba
4 augustus 2004, 21:27
Ik minimaliseer niks, ik rapporteer gewoon over mijn spontane gevoelens en reacties die ikzelf pervers vind en die ik ook zie bij anderen en die die reacties ook pervers vinden, maar niets anders meer kunnen voelen.

Ik ga akkoord met Ilwill: men oogst wat men gezaaid heeft.

Je denkt toch niet dat het racistisch geweld vanwege de moslims naar ons niet-moslims eeuwig onbeantwoord zal blijven zeker?

De slinger heeft dertig jaar in één richting geslagen, de moslims mogen verwachten dat die slinger nu geleidelijk aan in hun richting keert. De normaalste reactie die je kan verwachten.

De wet van actie en reactie. Niks leuk aan, gewoon een feit.
allé, lees nu nog eens goed mijn post, denk dan eens goed na (je weet wel, met die dingen onder je schedel), en probeer dan nog eens opnieuw...

Tacitus
5 augustus 2004, 01:47
Neen.
Dat is wel heel snedig. Laconiek als het "ja, als ..." van de Spartanen op de bedreigingen door de Atheners bij het begin van de Pelopponesische Oorlogen.
Natuurlijk had ik het tegen Thor, die zijn liefde voor (eerder conservatief) Amerika niet onder stoelen of banken kan steken.
Dat is natuurlijk zijn volste recht.

Thor
5 augustus 2004, 03:41
Dat is wel heel snedig. Laconiek als het "ja, als ..." van de Spartanen op de bedreigingen door de Atheners bij het begin van de Pelopponesische Oorlogen.
Natuurlijk had ik het tegen Thor, die zijn liefde voor (eerder conservatief) Amerika niet onder stoelen of banken kan steken.
Dat is natuurlijk zijn volste recht.Halo????

Ik zou moeten verhuizen omdat ik het in mijn eigen land en in een demokratie niet eens ben met wat er gebeurd en het durf zeggen? Kpeins van nie.
Ik ben mischien veel dingen,maar geen wegloper;en de Amerikanisering van Europa is al 50 jaar bezig,het zal heus geen 50 jaar meer duren alvorens de meerderheid der Europeanen het licht zal zien.
Tot dan zal ik het nog wel volhouden.
En een occasioneel handje helpen.


@TomB: "Neen"????????????

Ik ken tenminste 8 Amerikanen (4koppels) die in België wonen:ze zijn het er roerend over eens dat het in de VS ook niet allemaal koek en ei is zulle;in feite heb ik de ergste verwijten aan het adres van Dubbyah gehoord uit de mond van Amerikanen.Van het "stelen van het presidentschap" tot "Un-American".
En al die "Un-American" zegt dan scheelt er iets.
Ik blijf erbij : politieke unificatie is het beste dat ons beidden kan overkomen.
Het gras is overal even groen.Spijtig genoeg lopen er soms een paar RUNDEREN op dat gras.....

Tacitus
5 augustus 2004, 06:44
Hm, en de koe graasde verder.
Natuurlijk mag je ook bij ons in Europa blijven.
En ja, ook ik vind Amerika een fascinerend land.
Het huidige regime in Washington kan ik weliswaar minder pruimen - en velen met mij.

Kaal
5 augustus 2004, 08:48
Ik bedoel maar: vanuit ons oogpunt is er wel degelijk reden tot wantrouwen en dus vooroordelen.
Inderdaad.

Ik heb moeite met kritiek en minachting over onze samenleving als het van mensen komt die uit landen afkomstig zijn waar weinig of geen godsdienstvrijheid, vrije meningsuiting, of gelijke rechten bestaat. Mioslims die hier komen wonen moeten niet braaf zwijgen en alles goedkeuren maar zij mogen wel erkennen dat het hier al bij al meevalt, vergeleken met het land van herkomst.

Kaal
5 augustus 2004, 08:55
@TomB: "Neen"????????????

Ik ken tenminste 8 Amerikanen (4koppels) die in België wonen:ze zijn het er roerend over eens dat het in de VS ook niet allemaal koek en ei is zulle;in feite heb ik de ergste verwijten aan het adres van Dubbyah gehoord uit de mond van Amerikanen.Van het "stelen van het presidentschap" tot "Un-American".
En al die "Un-American" zegt dan scheelt er iets.
Ik blijf erbij : politieke unificatie is het beste dat ons beidden kan overkomen.
Het gras is overal even groen.Spijtig genoeg lopen er soms een paar RUNDEREN op dat gras.....
Kritiek over de huidige president of over eigen land betekent nog niet dat men Europa beter vindt. In die zin heeft Tomb wel degelijk gelijk. Er zijn heel weinig Amerikanen die liever in Europa zouden willen leven.

TypO
5 augustus 2004, 19:24
Het gaat om een racistische aanval. Slachtoffer is alweer een moslim.


Alweer? Ik heb veel meer weet van Belgen die slachtoffer zijn van moslim-geweld zenne!

Maar het tij keert. Deze nacht nog woorden gehad met twee marokkanen, en ik had zelfs bijstand van een Belg, wat ik nog niet eerder mocht meemaken. Hehe. Ièdereen zal ze wel stillaan beu zijn zeker?
Hehe

TomB
5 augustus 2004, 19:56
Dat is wel heel snedig. Laconiek als het "ja, als ..." van de Spartanen op de bedreigingen door de Atheners bij het begin van de Pelopponesische Oorlogen.
Natuurlijk had ik het tegen Thor, die zijn liefde voor (eerder conservatief) Amerika niet onder stoelen of banken kan steken.
Dat is natuurlijk zijn volste recht.


De meest voorkomende gedachte bij de Amerikanen is dat hun land #1 is op de wereld. Het gras is niet groener aan de andere kant.

Uw statement was gewoon fout.

Tacitus
5 augustus 2004, 21:33
De meest voorkomende gedachte bij de Amerikanen is dat hun land #1 is op de wereld. Het gras is niet groener aan de andere kant.

Uw statement was gewoon fout.
Kent u de uitdrukking "het gras is altijd groener aan de overkant" niet? Dat betekent dat het groener lijkt, maar niet per se groener is.
Mijn "statement" was dus helemaal geen "statement" ... eerder een ironische opmerking.

TomB
5 augustus 2004, 21:59
Kent u de uitdrukking "het gras is altijd groener aan de overkant" niet? Dat betekent dat het groener lijkt, maar niet per se groener is.
Mijn "statement" was dus helemaal geen "statement" ... eerder een ironische opmerking.

Net zoals voor de meeste leden van PVDA, die 'ironische opmerking' over het groenere gras aan de overkant niet opgaat wanneer ze naar het Vlaams Blok kijken; gaat die redenering niet op voor de meeste Amerikanen die naar Europa kijken.

Los van het feit dat een 'ironische opmerking' een statement is, was wat je schreef niet juist, en dat merkte ik op.

Ik heb geen zin om in een welles-nietes discussie te gaan over de semantiek van uw woorden, en wat u eigenlijk wenste te bedoelen met uw 'ironische opmerking' laten we het er dus simpel op houden dat je 'ironische opmerking' informatie bevatte die helemaal niet juist was.

Darwin
5 augustus 2004, 22:06
Alweer? Ik heb veel meer weet van Belgen die slachtoffer zijn van moslim-geweld zenne!

Maar het tij keert. Deze nacht nog woorden gehad met twee marokkanen, en ik had zelfs bijstand van een Belg, wat ik nog niet eerder mocht meemaken. Hehe. Ièdereen zal ze wel stillaan beu zijn zeker?
Hehe
The times they are a changin. We shall overcome!

;-)

JusticeLover
8 augustus 2004, 00:20
Alweer? Ik heb veel meer weet van Belgen die slachtoffer zijn van moslim-geweld zenne!

Maar het tij keert. Deze nacht nog woorden gehad met twee marokkanen, en ik had zelfs bijstand van een Belg, wat ik nog niet eerder mocht meemaken. Hehe. Ièdereen zal ze wel stillaan beu zijn zeker?
Hehe
lol

Dixie
13 augustus 2004, 12:24
Bij die bewuste Engeland-Duitsland in Charleroi waren de organisatoren zo verstandig geweest om de parking voor de Engelse toeschouwers in een Turkse wijk te leggen, terwijl enkele weken eerder een supporter van Leeds doodgestoken werd in Turkije... en verschiet dat die engelsen dan allochtonen aanpakten er vielen trouwens toen 2 engelse doden (geen hooligans maar 2 huisvaders) ... trouwens er waren zelf rellen tussen tunesische en marokaanse fans toen met het afrikaans kampioenschap

brutus
15 augustus 2004, 11:17
[QUOTE=EL TURCO]Shahid Khans, een achttienjarige student, zag zijn leven aan zich voorbij flitsen toen een dertig man sterke groep Britten hem bewusteloos sloeg en mishandelde. De jongen, werkzaam bij het restaurant Wrose Balti, was bezig het met wegbrengen van een bestelling toen hij werd aangevallen en twee maal op zijn hoofd werd geslagen met een honkbalknuppel.

Zahid Kans, Shahids zestienjarige broer, vertelde dat een van de personen hem herhaaldelijk op het hoofd knuppelde terwijl anderen hem tegen het hoofd schopten. Toen de staf van de eetgelegenheid in de gaten kreeg wat er aan de hand was en hun collega te hulp schoten, rende de menigte gauw weg.

Shahid werd onmiddellijk naar het Bradford Royal Infirmary ziekenhuis gebracht waar hij door middel van een operatie een metalen plaat in zijn verbrijzelde kaak kreeg. Khans’ neus is naast de zichtbare verwondingen ook intern zwaar beschadigd door gehavende zenuwen. Ook was het geheugen van de achttienjarige kortstondig aangetast. Shakil, zijn 41-jarige vader, is ondanks de zware mishandelingen blij dat zijn zoon het er levend van af heeft gebracht. “Ik dank God dat zijn hersenen niet zijn aangetast en hij nog steeds leeft. Volgens de zusters en doktoren mag hij blij zijn nog in leven te zijn."

Zeker en vast niet goed te keuren !!
Maar als het omgekeerd was zou er geen haan naar kraaien
wat u niet kan loochenen.

Tommy_
16 augustus 2004, 10:50
Oei de moslims zijn weeral het grootste slachtoffer van iedereen. En in de Koran is er dus wel duidelijk sprake van geweld. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat Westerlingen een zelfmoord aanslag plegen tegen moslims of horen zeggen dat er een paramilitaire groep de extreem-rechts is die aanslagen pleegt tegen belangrijke gebouwen in de moslimwereld of de moslims bedreigd door te zeggen dat hun land zal baden in het bloed. Ik ken maar 1 godsdienst die dat vandaag op zo'n massale basis doet: de Islam. Erger nog ze doen het in naam van de Islam. En dan nog zeggen dat wij de grootste racisten zijn en de wereld om zeep helpen. De moslims mogen wel aanvallen, spugen op ons zeggen dat westerse meisje vragen om verkracht te worden(omdat ze westers gekleed zijn...). En wij mogen nooit iets weer doen? Dat is nu echt zever. Niet dat ik geweld zo tof vind. Maar denk eens na, als een bevolkingsgroep zo is tegen een andere. Denk je nu echt dat men passief gaat blijven zitten toekijken. Dat hebben we nu eens genoeg gedaan in het verleden, misschien is men nu het kookpunt aan het naderen.