PDA

View Full Version : Ik vind dat helemaal niet "leuk"


circe
16 februari 2013, 19:41
In ieder geval bij Knack, maar ik geloof ook op andere sites, zie je bij het lezen van een artikel onderaan de volgende boodschap verschijnen:

Vind ik leuk

Jij, Mxxx van Gxxx en 23.190 anderen vinden dit leuk.
Mxxx van Gxxx, Sxxx van Rxxx en 23.189 anderen vinden dit leuk.
(ik heb de xxxjes toegevoegd om de namen van mijn kennissen niet te vermelden.)

Ik vind zoiets helemaal niet "leuk". Ik baal ervan als anderen telkens op de hoogte worden gebracht van artikelen die ik toevallig las of bezocht, zonder ze eventueel leuk of minder leuk te vinden!

Weet iemand hoe je dat kan afzetten?

Vlaanderen Boven
16 februari 2013, 19:44
Dat gebeurt zeker niet automatisch dat anderen van je leesgewoontes op de hoogte worden gebracht. Daarvoor moet je echt op 'Vind ik leuk' geklikt hebben.

koe de poing
16 februari 2013, 22:10
Dat gebeurt zeker niet automatisch dat anderen van je leesgewoontes op de hoogte worden gebracht. Daarvoor moet je echt op 'Vind ik leuk' geklikt hebben.

Als 23 000 mensen iets leuk vinden, betekent dat vooral dat ze het magazine, bv. Knack, leuk vinden, en NIET dat ze dat individueel artikel leuk vinden.

Je kan natuurlijk ook gewoon uitloggen uit facebook

Belask0
16 februari 2013, 22:46
automatisch inloggen bij FB uitzetten

Vigilante VL
17 februari 2013, 00:08
Weet iemand hoe je dat kan afzetten?

Iedereen gaat die Zuckerbergse jood nog vervloeken. Zou de Staatsvuiligheid van Alain Wijnmans daar ook een dossiertje over hebben?

Vrolijk op Vrijdag
17 februari 2013, 00:21
Tip: stop met die onnozele facebook.

Leve youtube en tumblr.

circe
17 februari 2013, 08:56
Dat gebeurt zeker niet automatisch dat anderen van je leesgewoontes op de hoogte worden gebracht. Daarvoor moet je echt op 'Vind ik leuk' geklikt hebben.

helemaal niet: er staat "jijzelf en xxx vinden dit leuk" ik duw nergens op en ik vermoed dat gewoon even het artikel lezen al voldoende is voor Knack om te registreren dat ik het "leuk" vind.

circe
17 februari 2013, 08:57
automatisch inloggen bij FB uitzetten

ik denk dat zoiets de zekerste oplossing is.

Universalia
17 februari 2013, 09:33
Met alle respect voor de mensen die het wel gebruiken maar hier komt er geen FB of Twitter of andere rommel op, op de pc's.

In Villa Politica verwijzen zelfs politiekers naar FB en andere rommel want daar stond het op en dan zal wel waar zijn. http://www.animaatjes.nl/smileys/smileys-en-emoticons/smiley-met-bordje/animaatjes-smiley-met-bordje-90883.gif

Laat ons daar even mee lachen http://www.animaatjes.nl/smileys/smileys-en-emoticons/lachen/animaatjes-lachen-59338.gif

quercus
17 februari 2013, 09:50
Het is een beetje zoals met het Aalsters carnaval. Het wordt u als het ware opgelegd om het "leuk" te vinden. :roll:

Belask0
17 februari 2013, 20:26
http://www.saintclassified.pk/uploads/honda-70cc-cd-urgent-sale-low-price-faisal-butt-ad-86237.jpg

Vlaanderen Boven
17 februari 2013, 20:30
helemaal niet: er staat "jijzelf en xxx vinden dit leuk" ik duw nergens op en ik vermoed dat gewoon even het artikel lezen al voldoende is voor Knack om te registreren dat ik het "leuk" vind.

Normaal gezien is dat niet mogelijk. Dan zal het zijn zoals de Kwaadste Belg zegt, dat die counter gaat over Knack als geheel en dat je dat ooit eens 'leuk' hebt gevonden.

koe de poing
17 februari 2013, 20:41
Normaal gezien is dat niet mogelijk. Dan zal het zijn zoals de Kwaadste Belg zegt, dat die counter gaat over Knack als geheel en dat je dat ooit eens 'leuk' hebt gevonden.

je moet het niet eens zelf leuk gevonden hebben. Die counter zegt enkel en alleen hoeveel mensen het leuk vinden, en hoeveel van je vrienden het leuk vinden.

Die counter zegt NIETS over je eigen surfgedrag.

Vlaanderen Boven
17 februari 2013, 20:44
Juist, maar bij haar staat er blijkbaar dat zij het leuk vindt.

koe de poing
17 februari 2013, 20:53
Juist, maar bij haar staat er blijkbaar dat zij het leuk vindt.

omdat circe weer eens niet van de knoppekes heeft kunnen afblijven

circe
17 februari 2013, 20:57
omdat circe weer eens niet van de knoppekes heeft kunnen afblijven

komaan.
Als ik een artikel LEES dan duw ik toch niet op een "vind ik leuk" knoppeke! tot nader order weet ik hopelijk nog wel wanneer ik op het "vind ik leuk" knoppeke heb geduwd of niet.
Het staat TELKENS onder een artikel dat ik open op de Knack site.

Demper
17 februari 2013, 21:08
Ik ben blij dat ik geen Facebook heb. Rommel.
Ik gebruik het wel soms om mensen te screenen.

koe de poing
17 februari 2013, 21:10
komaan.
Als ik een artikel LEES dan duw ik toch niet op een "vind ik leuk" knoppeke! tot nader order weet ik hopelijk nog wel wanneer ik op het "vind ik leuk" knoppeke heb geduwd of niet.
Het staat TELKENS onder een artikel dat ik open op de Knack site.

De menselijke geest vergeet soms. Dat knoppeke vergeet nooit :D

Txiki
17 februari 2013, 21:33
Is dat nu werkelijk het enige waarover iemand z'n kop breekt? burps

Demper
17 februari 2013, 21:35
Is dat nu werkelijk het enige waarover iemand z'n kop breekt? burps

Smijt liever nekeer wa borrelhapjes op den toog.
Kem een klein ongerke.

Txiki
17 februari 2013, 21:36
Smijt liever nekeer wa borrelhapjes op den toog.
Kem een klein ongerke.

http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/hipcatering/images/bittergarnituur.jpg

Txiki
17 februari 2013, 21:37
kannekik wa gaan lezen. slu!

circe
17 februari 2013, 21:38
Is dat nu werkelijk het enige waarover iemand z'n kop breekt? burps

ik vind het een serieuze inbreuk op mijn privacy dat indien ik een Knack artikel gelezen heb, heel mijn facebook-vriendenkring te lezen krijgt dat ik dat artikel "leuk" vond. Niet alleen kan het zijn dat ik er totaal geen interesse in had en het onmiddellijk terug gesloten heb, of dat ik er grove kritiek op heb.
Ik duw niet op een "knoppeke" ik lees gewoon het artikel. Het staat niet in mijn facebookprofiel, ik deel het niet en reageer er niet op.

Hetzelfde gebeurt met mijn vrienden: ik kan ongevraagd zien welke vrienden die artikelen dus ook gelezen hebben (blijkbaar hoeven die evenmin te liken om vermeld te worden als "vinden het ook leuk").

Belask0
18 februari 2013, 00:10
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/481204_410012049037109_1325779574_n.jpg

Txiki
18 februari 2013, 13:28
ik vind het een serieuze inbreuk op mijn privacy dat indien ik een Knack artikel gelezen heb, heel mijn facebook-vriendenkring te lezen krijgt dat ik dat artikel "leuk" vond. Niet alleen kan het zijn dat ik er totaal geen interesse in had en het onmiddellijk terug gesloten heb, of dat ik er grove kritiek op heb.
Ik duw niet op een "knoppeke" ik lees gewoon het artikel. Het staat niet in mijn facebookprofiel, ik deel het niet en reageer er niet op.

Hetzelfde gebeurt met mijn vrienden: ik kan ongevraagd zien welke vrienden die artikelen dus ook gelezen hebben (blijkbaar hoeven die evenmin te liken om vermeld te worden als "vinden het ook leuk").

Dan zulde gij met spookskes zitten, he.

Vrolijk op Vrijdag
18 februari 2013, 13:41
Gooi die facebook buiten.

Vlaanderen Boven
18 februari 2013, 18:06
Dan zulde gij met spookskes zitten, he.

Inderdaad zeer mysterieus. Het is waarschijnlijk de onzichtbare man van H.G. Wells die hiervoor verantwoordelijk is.