PDA

View Full Version : PDW (Humo/P-magazine) overleden ...


Vigilante VL
19 februari 2013, 17:49
http://b.vimeocdn.com/ts/957/124/95712418_640.jpg

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130219_00475572


2013 zal er niet grappiger op worden. Rest in peace.

Liederik
19 februari 2013, 17:54
Op 54?

Da's vroeg. Hartaanval? Alcohol? Verkeersongeluk? Aanslag door prul-BV's?

The Bold Revenger
19 februari 2013, 18:39
Op die leeftijd en gezien het artikel is dat hersentrombose, hartaderbreuk of zelfdoding. Dat laatste lijkt, ook op basis van het artikel, twijfelachtig.

Edit: hartaderbreuk dus.

Moge hij rusten in vrede.

job
19 februari 2013, 18:57
Wie ?
In elk geval RIP.

kiko
19 februari 2013, 19:17
Ik was geen fan, maar het blijft een tragedie uiteraard. Veel sterkte gewenst aan zijn familie en vrienden, naar verluidt was hij een bijzonder innemend iemand.

Wat betreft de doodsoorzaak: een hartaderbreuk wordt in veel gevallen veroorzaakt door roken. Als ik me niet vergis, rookte hij veel. Hoe tragisch ook, de kans is bijgevolg niet onbestaande dat hij zichzelf doodgerookt heeft.

BigF
19 februari 2013, 21:15
Ik bedank (pdw) vooral voor de vele Knips en Zappa's in Humo. Altijd grappig, vaak geniaal.
En natuurlijk omdat hij mij Bill Hicks toegestopt heeft.
Een groot verlies.

Alle troost aan de treurenden.

Pietje
19 februari 2013, 21:39
Ik bedank (pdw) vooral voor de vele Knips en Zappa's in Humo. Altijd grappig, vaak geniaal.
En natuurlijk omdat hij mij Bill Hicks toegestopt heeft.
Een groot verlies.

Alle troost aan de treurenden.

voor PDW wil ik hier nog even snel snel binnenwippen. Idd, een heel groot verlies. Eigenlijk had hij Hoofdredacteur vd HUMO moeten worden ipv een kutblad als P-Magazine.
De HUMO zou er beter aan toe geweest zijn dan nu.
RIP PDW.

Txiki
19 februari 2013, 21:43
who cares

parcifal
19 februari 2013, 22:05
Doeme toch, pdw, een van de scherpste pennen van vlaanderen en ver daarbuiten.
Een mens om naar op te kijken en toch een man van naast de deur, letterlijk en figuurlijk.

Ik heb hem ooit ontmoet maar ik was er graag toch eens een pint mee gaan drinken, of vijf misschien beter

Hij zal zwaar gemist worden, door al die hem kenden van ver of dichtbij.
Moge hij rust vinden en de uithoeken van het nirwana verkennen tot in eeuwigheid.
RIP

Demper
19 februari 2013, 22:23
Triestig dat een mens zo vroeg moet sterven.

MaGNiFiCaT
19 februari 2013, 22:46
Ik was geen fan, maar het blijft een tragedie uiteraard. Veel sterkte gewenst aan zijn familie en vrienden, naar verluidt was hij een bijzonder innemend iemand.

Wat betreft de doodsoorzaak: een hartaderbreuk wordt in veel gevallen veroorzaakt door roken. Als ik me niet vergis, rookte hij veel. Hoe tragisch ook, de kans is bijgevolg niet onbestaande dat hij zichzelf doodgerookt heeft.

Ja, natuurlijk dat er weer iemand met het roken moet afkomen.:roll:
Hartaderbreuk is een aandoening die voor een heel groot deel genetisch bepaald is. Het overkomt zelfs de mensen met de meest gezonde levensstijl. Als je wil spreken over iemand die zich 'dood gerookt' heeft dan doe je dit beter over mensen die overlijden aan rokers-longen, na een leven van kettingroken.

kiko
19 februari 2013, 23:04
Ja, natuurlijk dat er weer iemand met het roken moet afkomen.:roll:
Hartaderbreuk is een aandoening die voor een heel groot deel genetisch bepaald is. Het overkomt zelfs de mensen met de meest gezonde levensstijl. Als je wil spreken over iemand die zich 'dood gerookt' heeft dan doe je dit beter over mensen die overlijden aan rokers-longen, na een leven van kettingroken.
Ik wil helemaal geen polemiek starten inzake roken - men doet maar - maar tegelijkertijd vind ik wel dat even opgemerkt mag worden dat roken een risicofactor is inzake hartaderbreuk, of jij dat nu leuk vindt of niet.

De mensen die een hartaderbreuk hebben door erfelijke redenen, zijn in de minderheid, meestal wordt het bepaald door externe factoren. Zoals roken.

parcifal
19 februari 2013, 23:17
Ik wil helemaal geen polemiek starten inzake roken - men doet maar - maar tegelijkertijd vind ik wel dat even opgemerkt mag worden dat roken een risicofactor is inzake hartaderbreuk, of jij dat nu leuk vindt of niet.

De mensen die een hartaderbreuk hebben door erfelijke redenen, zijn in de minderheid, meestal wordt het bepaald door externe factoren. Zoals roken.

Ja, het is daar echt het moment voor.

Misschien kan je ook nog even wijzen op de gevaren van asbestvezels en ftalaten in babyspeelgoed als we toch bezig zijn?

Johan217
19 februari 2013, 23:18
Ik bedank (pdw) vooral voor de vele Knips en Zappa's in Humo. Altijd grappig, vaak geniaal.Amen. Een van de weinige Vlaamse journalisten die begreep wat satire is.

kiko
19 februari 2013, 23:24
Ja, het is daar echt het moment voor.
Eigenlijk wel, ik zie niet in waarom het taboe is. Het overlijden van PDW wordt besproken, dus is het niet meer dan normaal dat de oorzaak ook besproken wordt. Het is hier immers geen rouwregister maar een openbaar forum.

Maar weet je, we zullen allemaal verder leuteren over hoe we hem allemaal ongelooflijk zullen missen, maar ondertussen angstvallig zwijgen over de mogelijke oorzaken van overlijden.

Xenophon
19 februari 2013, 23:34
Eigenlijk wel, ik zie niet in waarom het taboe is. Het overlijden van PDW wordt besproken, dus is het niet meer dan normaal dat de oorzaak ook besproken wordt. Het is hier immers geen rouwregister maar een openbaar forum.

Maar weet je, we zullen allemaal verder leuteren over hoe we hem allemaal ongelooflijk zullen missen, maar ondertussen angstvallig zwijgen over de mogelijke oorzaken van overlijden.

Ik zal hem niet missen.

parcifal
19 februari 2013, 23:46
Eigenlijk wel, ik zie niet in waarom het taboe is. Het overlijden van PDW wordt besproken, dus is het niet meer dan normaal dat de oorzaak ook besproken wordt. Het is hier immers geen rouwregister maar een openbaar forum.

Er is geen taboe, het is alleen nogal mongoloide om te beginnen leuteren over roken als het over een acuut hartfalen gaat.


Maar weet je, we zullen allemaal verder leuteren over hoe we hem allemaal ongelooflijk zullen missen, maar ondertussen angstvallig zwijgen over de mogelijke oorzaken van overlijden.

Hij dronk graag Omer's, er dringt zich nu vast een miljoenen verslindend onderzoek op naar de correlatie tussen het drinken van bieren met een O in de titel en hartfalen, nietwaar?

Liederik
20 februari 2013, 10:00
En hij reed op een mOtO.

Hij rOOkte.

Het zou me niet verbazen als hij graag eens een pitta met lOOk at ook.

jogo
20 februari 2013, 10:10
Eigenlijk wel, ik zie niet in waarom het taboe is. Het overlijden van PDW wordt besproken, dus is het niet meer dan normaal dat de oorzaak ook besproken wordt. Het is hier immers geen rouwregister maar een openbaar forum.

Maar weet je, we zullen allemaal verder leuteren over hoe we hem allemaal ongelooflijk zullen missen, maar ondertussen angstvallig zwijgen over de mogelijke oorzaken van overlijden.

idd. in PDW stijl (het geeft aandenken zin)

Txiki
20 februari 2013, 10:27
Part De Wever.

SDG
20 februari 2013, 10:30
Part De Wever.

Niet met de Chroote Lijder lachen he.

BigF
20 februari 2013, 11:05
En hij reed op een mOtO.

Hij rOOkte.

Het zou me niet verbazen als hij graag eens een pitta met lOOk at ook.
Notoir blower ook.
Ik herinner me het zinnetje in (toen nog) Knip in Humo waarmee mijn vermoeden werd bevestigd. Het ging over een medisch programma ofzo.

"In *Naam programma* heeft men het vanavond ondermeer over aambeien en cannabisgebruik. Ik hoop van ganser harte dat er geen oorzakelijk verband tussen die twee wordt aangetoond."

Echt, die Knips en Zappa's (die korte pdw-stukjes in Humo enige jaren geleden) moeten in boekvorm uitgebracht worden.
Zou een mooi en passend afscheid zijn.