PDA

View Full Version : Grootste Argentijnse crimineel van de 20ste eeuw eindelijk voor de rechter


-Jo-
9 maart 2013, 13:44
Carlos Menem, de neoliberale crimineel en ex-president van Argentinië zal zich zeer waarschijnlijk binnenkort voor de rechtbank moeten verantwoorden.

De voormalige Argentijnse president Carlos Menem (82) is schuldig bevonden aan de illegale verkoop van 6.500 ton aan wapens in de jaren '90. Dat heeft een gerechtshof in Buenos Aires in hoger beroep geoordeeld. Menem, die van 1989 tot 1999 president was, werd hiervan in 2011 nog vrijgesproken.

Het hof acht echter bewezen dat Menem destijds wapens van het Argentijnse leger leverde aan Kroatië en Ecuador, waartegen de Verenigde Naties een wapenembargo hadden ingesteld. In Kroatië woedde toen een oorlog. Ecuador was verwikkeld in een gewapend conflict met Peru.

Menem is nu nog senator en geniet als parlementslid immuniteit, maar zijn termijn als senator loopt volgend jaar af. Er hangt hem een celstraf van 10 tot 15 jaar boven het hoofd. Onder zijn wanbeleid werd Argentinië gedegradeerd tot een ontwikkelingsland, compleet afhankelijk van de USA en het IMF.

http://www.la-razon.com/mundo/Carlos-Menem_LRZIMA20130308_0060_11.jpg

D'ARTOIS
9 maart 2013, 14:20
Of dat met de werkelijkheid strookt kan ik niet beoordelen, dat is iets wat Johan of Frankenstein beter kan. Die kennen het Zuid-Amerikaanse.

Maar op een aantal punten bent u per abuis.

1: Na Peron ging Argentinië in de neerwaartse spiraal, waar ze tot op heden wel geslaagd zijn iets op te klimmen is het nog steeds een land dat gebukt gaat onder zware economische problemen. Die voorlopig niet zullen verbetern, het aloude probleem, latijnen kunnen eenvoudig niet met geld omgaan omdat zelfdiscipline en zelfbeheersing ontbreekt.

Urugauay maakt daar vreemd genoeg een uitzondering op, daarvan is de oorzaak mij niet bekend.

Dat Menem aan de paal gaat, moet ik nog zien. Maar het kan altijd.

6500 ton aan wapens is niet zo veel als het lijkt, zeker niet in een regionaal conflict. Het is een klein vrachtschip vol.

zonbron
9 maart 2013, 17:36
Carlos Menem, de neoliberale crimineel en ex-president van Argentinië zal zich zeer waarschijnlijk binnenkort voor de rechtbank moeten verantwoorden.

De voormalige Argentijnse president Carlos Menem (82) is schuldig bevonden aan de illegale verkoop van 6.500 ton aan wapens in de jaren '90. Dat heeft een gerechtshof in Buenos Aires in hoger beroep geoordeeld. Menem, die van 1989 tot 1999 president was, werd hiervan in 2011 nog vrijgesproken.

Het hof acht echter bewezen dat Menem destijds wapens van het Argentijnse leger leverde aan Kroatië en Ecuador, waartegen de Verenigde Naties een wapenembargo hadden ingesteld. In Kroatië woedde toen een oorlog. Ecuador was verwikkeld in een gewapend conflict met Peru.

Menem is nu nog senator en geniet als parlementslid immuniteit, maar zijn termijn als senator loopt volgend jaar af. Er hangt hem een celstraf van 10 tot 15 jaar boven het hoofd. Onder zijn wanbeleid werd Argentinië gedegradeerd tot een ontwikkelingsland, compleet afhankelijk van de USA en het IMF.

http://www.la-razon.com/mundo/Carlos-Menem_LRZIMA20130308_0060_11.jpg

Menem werd uiteindelijk schuldig bevonden in deze rechtzaak die via videoconferentie verliep, de man heeft voor deze zijn kasteeltje in La Rioja niet verlaten en alzo ook de pers vermeden.

Veel zal het hem niet uitmaken wat er uiteindelijk van komt, deze oude rakker mag meer dan waarschijnlijk zijn straf toch lekker thuis uitzitten.

Voor de 17 'medewerkers' die samen met hem beschuldigd worden kan dat wel anders aflopen.

http://www.elindependientedehidalgo.com.mx/2013/03/94583

-Jo-
10 maart 2013, 13:41
Maar op een aantal punten bent u per abuis.
Toch niet.

1: Na Peron ging Argentinië in de neerwaartse spiraal, waar ze tot op heden wel geslaagd zijn iets op te klimmen is het nog steeds een land dat gebukt gaat onder zware economische problemen.
Toch niet, de neerwaartse spiraal werd ingezet DOOR Menem z'n wanbeleid, z'n opvolgers waren stuk voor stuk zwakkelingen die niet konden of wilden breken met de neoliberale criminaliteit. De enige uitzonderingen die enig beterschap vertonen zijn in recente tijden Kirchner en zijn vrouw die nu presidente is. Enkel de Kirchners hebben de moed getoond enkele neoliberale dwaasheden te doorbreken, met positieve gevolgen.

Die voorlopig niet zullen verbetern, het aloude probleem, latijnen kunnen eenvoudig niet met geld omgaan omdat zelfdiscipline en zelfbeheersing ontbreekt.
Dat ruikt uren in het rond naar... racisme. Niet dat ik dat erg vind, het is alleen... FOUT.


Urugauay maakt daar vreemd genoeg een uitzondering op, daarvan is de oorzaak mij niet bekend.
Heel misschien omdat het zoals ik zonet zei... fout is? ;-)


Dat Menem aan de paal gaat, moet ik nog zien. Maar het kan altijd.

6500 ton aan wapens is niet zo veel als het lijkt, zeker niet in een regionaal conflict. Het is een klein vrachtschip vol.

Ik hoop eerlijk gezegd dat hij niet naar de gevangenis gaat maar vooralsnog voor een vuurpeloton verschijnt. Wat mij betreft wordt een liberaal al gestraft omwille van het laten van een scheet wegens het lossen van methaangas zonder vergunning.

Zwitser
10 maart 2013, 16:58
Als Menem inderdaad het VN embargo trotseerde en toch wapens aan Croatië leverde dan is hij een held, geen misdadiger.

Zwitser
10 maart 2013, 16:59
Wat mij betreft wordt een liberaal al gestraft omwille van het laten van een scheet wegens het lossen van methaangas zonder vergunning.

En weer doe je mij realiseren in wat voor een gelukkige wereld wij leven, een wereld waar lui als jij compleet irrelevant zijn...