PDA

View Full Version : Wat een niveau tegenwoordig.


debbie
20 maart 2013, 15:31
Advocaat tegen De Gelder: "Jij bent nog te laf om je op te hangen"
Kan men het nog even professioneel houden misschien? Zich beperken tot de feiten en bewijslast? Of moet na de pers ook elk proces een vette show zoals die van Jerry Springer worden?
De advocaat ervoor toonde een pluchen beestje van zijn kind en liet daarbij krokodillentranen vloeien.
Heel die rechtszaak begint met de dag meer en meer op een klucht te lijken, waarbij de advocaten maar één doel voor ogen lijken te hebben: "Scoren bij het grote publiek in de hoop meer carrière te maken."
Wansmakelijk en onprofessioneel gedrag is dit. Hier wordt niemand beter van, integendeel!!!!

Den Duisteren Duikboot
20 maart 2013, 15:40
Advocaat tegen De Gelder: "Jij bent nog te laf om je op te hangen"
Kan men het nog even professioneel houden misschien? Zich beperken tot de feiten en bewijslast? Of moet na de pers ook elk proces een vette show zoals die van Jerry Springer worden?
De advocaat ervoor toonde een pluchen beestje van zijn kind en liet daarbij krokodillentranen vloeien.
Heel die rechtszaak begint met de dag meer en meer op een klucht te lijken, waarbij de advocaten maar één doel voor ogen lijken te hebben: "Scoren bij het grote publiek in de hoop meer carrière te maken."
Wansmakelijk en onprofessioneel gedrag is dit. Hier wordt niemand beter van, integendeel!!!!

Volmondig mee eens.

Klojo eerste klas
20 maart 2013, 15:48
Volmondig mee eens.

Ik kijk, lees en luister niet naar dat theater, maar zo te lezen..... Idem

SDX
20 maart 2013, 16:09
Ik kijk, lees en luister niet naar dat theater, maar zo te lezen..... Idem

Idem hier.

Ik volg dat circus ook niet, maar gister las ik ergens; "De Gelder zal minstens helft van zijn straf moeten uitzitten".

Ik denk dan; "Hoera, toch minstens de helft, en dan mag 't kerelke terug losgelaten in de maatschappij, Leve BelZiek"

Ten hemel schreiend dat er kans bestaat dat zo iemand, met zoveel doden & leed op z'n geweten, nog ooit vrij zal mogen rondlopen!

debbie
20 maart 2013, 16:16
Idem hier.

Ik volg dat circus ook niet, maar gister las ik ergens; "De Gelder zal minstens helft van zijn straf moeten uitzitten".

Ik denk dan; "Hoera, toch minstens de helft, en dan mag 't kerelke terug losgelaten in de maatschappij, Leve BelZiek"

Ten hemel schreiend dat er kans bestaat dat zo iemand, met zoveel doden & leed op z'n geweten, nog ooit vrij zal mogen rondlopen!

Niet alles geloven wat je leest. Hij krijgt levenslang. Ofwel bak, ofwel geïnterneerd dat is het enige verschil. Als hij geïnterneerd wordt komt hij uiteindelijk op de long stay waar je pas buiten komt tussen vier planken. Als hij bak krijgt kan hij ooit als oud bejaarde mss in een verzorgingstehuis terecht komen. Zeker is dat hij dus echt niet over 20 jaar ofzo vrij komt, echt niet!!!!!

R.Verhiest
20 maart 2013, 16:20
Naar het schijnt wil DG "toerekeningsvatbaar" gevonden worden dan krijgt hij "levenslang" en zal hij in het kader van de wet Lejeune ooit om vrijlating verzoeken.

Zijn advokaat wil hem "ontoerekeningsvatbaar" laten verklaren dan zal hij in principe levenslag geïnterneerd blijven (op een "behandeling" moet hij in Belgie niet rekenen, geesteszieke criminelen zitten sowieso in een gewone gevangenis).

Is het niet vreemd dat uitgerekend de advokaten van de slachtoffers zodanig pleiten dat DG waarschijnlijk ooit zal vrijkomen, terwijl zijn advokaat zodanig pleit dat hij zeker levenslang komt vast te zitten ?

Het oplsuiten in gevangenissen van zowel criminele als onschuldige geesteszieken
is een belgische schande ! Psychopaten/sociopaten zijn momenteel ongeneeselijk een blijvend gevaar voor de samenleving en moeten inderdaad levenslang vastzitten,maar liefst met een behandeling en eventueel uitzicht op genezing indien de wetenschap verder vorderen kan.

Txiki
20 maart 2013, 16:21
Dzju, ik had even gehoopt dat dit forum bespaard zou blijven van dat onnozel gedoe rond die rechtzaak.

SDX
20 maart 2013, 16:22
Niet alles geloven wat je leest. Hij krijgt levenslang. Ofwel bak, ofwel geïnterneerd dat is het enige verschil. Als hij geïnterneerd wordt komt hij uiteindelijk op de long stay waar je pas buiten komt tussen vier planken. Als hij bak krijgt kan hij ooit als oud bejaarde mss in een verzorgingstehuis terecht komen. Zeker is dat hij dus echt niet over 20 jaar ofzo vrij komt, echt niet!!!!!

Hopelijk.

Geen Michelle Martin-scenario dit keer, ook zij heeft dode kindjes op haar geweten en loopt toch vrij rond.

Universalia
20 maart 2013, 16:22
Inderdaad volledig mee eens. Die advocaten zouden het beter professioneel houden dan te gaan schelden of verwijten naar zijn hoofd te zwieren (al hebben ze gelijk) maar vanuit hun standpunt gezien is dat gevaarlijk. Het gevaar schuilt er in dat ze van de andere kant nog een klacht aan hun broek gesmeerd krijgen.
Ik volg die heisa ook al niet echt meer.
Voor mij blijft die kerel een psychopaat een theatrale zelfs.
En psychopaten spelen met anderen, die hebben daar inwendig plezier in, snappen ze dat daar niet of wat in die rechtszaal?
Met welke reden laat men het op een 'klucht' lijken de laatste tijd?

debbie
20 maart 2013, 16:32
Waar het me om gaat is dat in deze zaak enorm veel vreselijk leed veroorzaakt is. Bij alle nabestaanden, bij de overlevenden, de hulpverleners, de ouders en familie van Kim de Gelder, en iedereen die hier door diep geraakt is.
Hier zijn alleen maar verliezers. In deze zaak is zoveel pijn aanwezig, woede en haat ook natuurlijk. Het is belangrijk dat alle mensen hun pijn kwijt kunnen in hun getuigenissen. Dat ze ook hun woede naar Kim toe kunnen verwoorden. Zeer zeker!!!! Maar het is taak van de advocaten om sereen te blijven, WEL met medeleven natuurlijk voor de slachtoffers, zeker! Maar is het nu echt nodig daar een vette show op te voeren????? Nog meer pijn boven te halen, nog meer de gevoelens van haat te versterken? Ik vind dit echt om te kotsen gewoon.

debbie
20 maart 2013, 16:38
Naar het schijnt wil DG "toerekeningsvatbaar" gevonden worden dan krijgt hij "levenslang" en zal hij in het kader van de wet Lejeune ooit om vrijlating verzoeken.

Zijn advokaat wil hem "ontoerekeningsvatbaar" laten verklaren dan zal hij in principe levenslag geïnterneerd blijven (op een "behandeling" moet hij in Belgie niet rekenen, geesteszieke criminelen zitten sowieso in een gewone gevangenis).

Is het niet vreemd dat uitgerekend de advokaten van de slachtoffers zodanig pleiten dat DG waarschijnlijk ooit zal vrijkomen, terwijl zijn advokaat zodanig pleit dat hij zeker levenslang komt vast te zitten ?

Het oplsuiten in gevangenissen van zowel criminele als onschuldige geesteszieken
is een belgische schande ! Psychopaten/sociopaten zijn momenteel ongeneeselijk een blijvend gevaar voor de samenleving en moeten inderdaad levenslang vastzitten,maar liefst met een behandeling en eventueel uitzicht op genezing indien de wetenschap verder vorderen kan.
Ja, dat is vreemd maar voor de nabestaanden gaat het om het woordje: "Niet toerekeningsvatbaar". De nabestaanden interpreteren dat woord als zijn: "Niet echt schuldig aan de feiten." Dat is voor hen niet te verkroppen. Ze willen dat Kim echt SCHULDIG is. En niet dat psychiaters zeggen: "Hij wist niet wat hij deed." Ergens snap ik dat ook wel. Als slachtoffer wil je ook echt een schuldige, die 100 % schuldig is aan zijn daden. Zelfs als dat inhoud dat de straf misschien zelfs iets minder zwaar zal uitvallen uiteindelijk.

debbie
20 maart 2013, 16:39
Dzju, ik had even gehoopt dat dit forum bespaard zou blijven van dat onnozel gedoe rond die rechtzaak.

Niet lezen dan maar he ;)

SDX
20 maart 2013, 16:50
Waar het me om gaat is dat in deze zaak enorm veel vreselijk leed veroorzaakt is. Bij alle nabestaanden, bij de overlevenden, de hulpverleners, de ouders en familie van Kim de Gelder, en iedereen die hier door diep geraakt is.
Hier zijn alleen maar verliezers. In deze zaak is zoveel pijn aanwezig, woede en haat ook natuurlijk. Het is belangrijk dat alle mensen hun pijn kwijt kunnen in hun getuigenissen. Dat ze ook hun woede naar Kim toe kunnen verwoorden. Zeer zeker!!!! Maar het is taak van de advocaten om sereen te blijven, WEL met medeleven natuurlijk voor de slachtoffers, zeker! Maar is het nu echt nodig daar een vette show op te voeren????? Nog meer pijn boven te halen, nog meer de gevoelens van haat te versterken? Ik vind dit echt om te kotsen gewoon.

Volledig mee eens.

Txiki
20 maart 2013, 16:56
Niet lezen dan maar he ;)

Zou ik ook niet gedaan hebben, mocht uit de titel gebleken hebben waarover het gaat. ;-)

debbie
20 maart 2013, 17:02
Zou ik ook niet gedaan hebben, mocht uit de titel gebleken hebben waarover het gaat. ;-)

Ok, sorry dan :(

debbie
20 maart 2013, 17:06
Zou ik ook niet gedaan hebben, mocht uit de titel gebleken hebben waarover het gaat. ;-)

Ik wil natuurlijk niemand pijn doen of met verdriet en narigheid confronteren, zeker niet. Maar ik vind het vreselijk om dergelijke evolutie te zien. Ja, dat raakt me wel. We stevenen af op een wereld met enkel nog sensatie waar je niets of niemand meer kan vertrouwen. Alles lijkt herleid te worden tot een show, pure sensatie.... Het verontrust me enorm moet ik zeggen!

Txiki
20 maart 2013, 18:30
Ik wil natuurlijk niemand pijn doen of met verdriet en narigheid confronteren, zeker niet. Maar ik vind het vreselijk om dergelijke evolutie te zien. Ja, dat raakt me wel. We stevenen af op een wereld met enkel nog sensatie waar je niets of niemand meer kan vertrouwen. Alles lijkt herleid te worden tot een show, pure sensatie.... Het verontrust me enorm moet ik zeggen!

Zeer terechte opmerking en bekommernis, die ik deel.

Txiki
20 maart 2013, 18:30
Ok, sorry dan :(

Dat hoeft niet. Hoewel, ge moogt me altijd op een Guinness trakteren :hug:

Demper
20 maart 2013, 21:11
Ik vond het eerlijk gezegd een terechte opmerking van die advocate.

CLAESSENS Joris
20 maart 2013, 22:30
Niet alles geloven wat je leest. Hij krijgt levenslang. Ofwel bak, ofwel geïnterneerd dat is het enige verschil. Als hij geïnterneerd wordt komt hij uiteindelijk op de long stay waar je pas buiten komt tussen vier planken. Als hij bak krijgt kan hij ooit als oud bejaarde mss in een verzorgingstehuis terecht komen. Zeker is dat hij dus echt niet over 20 jaar ofzo vrij komt, echt niet!!!!!

Levenslang bestaat in België alleen nog in 'de letter'.
Googel maar eens...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Levenslange_gevangenisstraf#Belgi.C3.AB
In België betekent "levenslang" dat de veroordeelde voor onbepaalde tijd in gevangenschap zit en in de praktijk vrijwel altijd na een aantal jaar vrijkomt door middel van een beroep, gratie of een voorwaardelijke invrijheidstelling. VI is mogelijk na een detentie van minimaal 10 jaar. In tegenstelling tot wat algemeen wordt aangenomen, betekent levenslange opsluiting in België wel degelijk dat de veroordeelde levenslang kan worden opgesloten. Levenslange opsluiting is in België bijgevolg niet - zoals vaak wordt gesteld - gelijk aan 30 jaar. België kent evenwel geen vorm van levenslange opsluiting waarbij de veroordeelde niet om zijn voorwaardelijke invrijheidstelling kan verzoeken via de Wet Lejeune.

Xenophon
20 maart 2013, 22:33
Dzju, ik had even gehoopt dat dit forum bespaard zou blijven van dat onnozel gedoe rond die rechtzaak.

:D

Skobelev
20 maart 2013, 22:39
Alle tegenstanders ten spijt is dit het enige wat die kerel verdient. Op heterdaad betrapt, no mercy, stop het mediacircus maar.

Den Duisteren Duikboot
20 maart 2013, 22:46
Een peniskoker?

Skobelev
20 maart 2013, 22:47
nee, ne suppo.

kiko
20 maart 2013, 23:06
Advocaat tegen De Gelder: "Jij bent nog te laf om je op te hangen"
Kan men het nog even professioneel houden misschien? Zich beperken tot de feiten en bewijslast? Of moet na de pers ook elk proces een vette show zoals die van Jerry Springer worden?
De advocaat ervoor toonde een pluchen beestje van zijn kind en liet daarbij krokodillentranen vloeien.
Heel die rechtszaak begint met de dag meer en meer op een klucht te lijken, waarbij de advocaten maar één doel voor ogen lijken te hebben: "Scoren bij het grote publiek in de hoop meer carrière te maken."
Wansmakelijk en onprofessioneel gedrag is dit. Hier wordt niemand beter van, integendeel!!!!
1. De advocate heeft gelijk.

2. De advocate deed deze uitspraak in een bepaalde context, nl. de zelfmoord door ophanging van een moeder die haar kinderen vermoordde.

3. Ga je nu voor elke opmerking die volgens jou niet door de beugel kan, direct een nieuwe draad beginnen en daar dan over beginnen zeuren ? Wat een zure mentaliteit.

Het zal je verrassen, maar dergelijke assisenprocessen zijn emotioneel zeer slopend, ook voor de advocaten, en het kan bijgevolg al eens voorkomen dat er, in het vuur van de debatten, iets gezegd wordt dat in het oog van sommigen iets minder gepast is.

So what ?

Den Duisteren Duikboot
20 maart 2013, 23:11
2. De advocate deed deze uitspraak in een bepaalde context, nl. de zelfmoord door ophanging van een moeder die haar kinderen vermoordde.

Wat heeft die zelfmoord met dit proces te zien?

kiko
20 maart 2013, 23:13
Wat heeft die zelfmoord met dit proces te zien?
Vraag het eens aan de mensen die er bij waren, en trek dan je conclusies.

Maar het is uiteraard leuker om te zeuren over één onnozel zinnetje uit het hele betoog, ondertussen de context negerend.

Den Duisteren Duikboot
20 maart 2013, 23:17
Vermassen: En mijn derde bedenking: als deze man in de VS geleefd, dan had hij een halfautomatisch geweer gehad. (...) Dat zou pas een massaramp geweest zijn. (bron: http://www.knack.be/nieuws/belgie/herlees-vermassen-haat-is-motief-de-gelder-maar-er-is-ook-geheim-motief/article-4000263900597.htm)

Ja ja. En als De Gelder op de Zuidpool had geleefd, waren er pinguïns omgekomen.

Allemaal zeer relevant.

kiko
20 maart 2013, 23:25
Vermassen: En mijn derde bedenking: als deze man in de VS geleefd, dan had hij een halfautomatisch geweer gehad. (...) Dat zou pas een massaramp geweest zijn. (bron: http://www.knack.be/nieuws/belgie/herlees-vermassen-haat-is-motief-de-gelder-maar-er-is-ook-geheim-motief/article-4000263900597.htm)

Ja ja. En als De Gelder op de Zuidpool had geleefd, waren er pinguïns omgekomen.

Allemaal zeer relevant.
Ik zou direct een klacht indienen, een advocaat die iets durft te insinueren over een seriemoordenaar, ongehoord !

Den Duisteren Duikboot
20 maart 2013, 23:32
Ik zou direct een klacht indienen, een advocaat die iets durft te insinueren over een seriemoordenaar, ongehoord !

Gaan ze De Gelder bijkomend veroordelen voor feiten die hij zou gepleegd hebben als hij in de Verenigde Staten was opgegroeid?

Mooie boel.

kiko
20 maart 2013, 23:39
Gaan ze De Gelder bijkomend veroordelen voor feiten die hij zou gepleegd hebben als hij in de Verenigde Staten was opgegroeid?
Ja hoor. Binnen enkele dagen wordt hij ook verantwoordelijk gesteld voor de opwarming van de Aarde.

Da's allemaal een deel van het snode plan van de gemene advocaten. En ocharme, dat arm schaap kan zich niet eens verdedigen.

From_Vlaanderen
21 maart 2013, 14:26
Advocaat tegen De Gelder: "Jij bent nog te laf om je op te hangen"
Kan men het nog even professioneel houden misschien? Zich beperken tot de feiten en bewijslast? Of moet na de pers ook elk proces een vette show zoals die van Jerry Springer worden?
De advocaat ervoor toonde een pluchen beestje van zijn kind en liet daarbij krokodillentranen vloeien.
Heel die rechtszaak begint met de dag meer en meer op een klucht te lijken, waarbij de advocaten maar één doel voor ogen lijken te hebben: "Scoren bij het grote publiek in de hoop meer carrière te maken."
Wansmakelijk en onprofessioneel gedrag is dit. Hier wordt niemand beter van, integendeel!!!!

Assisenzaken zijn altijd al theater geweest. Ik ging af en toe wel eens naar brussel om daar in het gerechtsgebouw naar assisenzaken te gaan kijken. In het Frans dan wel, die zijn beter en daar leer je veel van bij.