PDA

View Full Version : jonge pro-Palestijnse Jood hard aangepakt door Israelische politie


tomm
13 april 2013, 20:16
Deze video toont hoe een jonge Amerikaanse Jood die de onderdrukking van de Palestijnen op een vreedzame manier aanklaagt voor de camera hardhandig wordt gearresteerd door de politie, terwijl groepen Joodse nationalisten de politie staan aan te moedigen. Nogmaals een bewijs dat Isael eigenlijk geen rechtstaat is, en dat vrijheid van meningsuiting er heel relatief is.

http://www.youtube.com/watch?v=ur0XT4cLrtY

Palestijnen en Israelische Arabieren worden natuurlijk nog veel harder aangepakt, systematisch gediscrimineerd door overheidsinstanties en politie, daar bestaan lange rapporten over van mensenrechtenorganisaties. Linkse Israeli klagen dit al lang aan, maar roepen in de woestijn.

Buitenwipper
13 april 2013, 20:31
dat vrijheid van meningsuiting er heel relatief is.



Israël en het Westen delen nu eenmaal dezelfde waarden...

Koenraad Noël
13 april 2013, 20:44
Wat een objectief kanaal. "Het geluid van de Koran"...

Nietzsche
13 april 2013, 21:28
Wat een objectief kanaal. "Het geluid van de Koran"...

Dat het niet van een objectieve bron komt, betekent nog niet per definitie dat het niet waar is.

Nietzsche
13 april 2013, 21:28
Dat filmpje is trouwens fucking oud.

thePiano
15 april 2013, 13:20
Deze video toont hoe een jonge Amerikaanse Jood die de onderdrukking van de Palestijnen op een vreedzame manier aanklaagt voor de camera hardhandig wordt gearresteerd door de politie, terwijl groepen Joodse nationalisten de politie staan aan te moedigen. Nogmaals een bewijs dat Isael eigenlijk geen rechtstaat is, en dat vrijheid van meningsuiting er heel relatief is.

Ik vind dat we die Amerikaanse Joodse pro-Palestijn naar Gaza moeten zenden om er de repressie van de bevolking door Hamas aan te klagen. Wat denk je, hoeveel minuten zal hij daar overleven? :)

Of, dichter bij huis: als die gastjes van de NSA nog eens voorbij paraderen, ga dan maar vreedzaam roepen "Fascisten go home" of zoiets, en kijk dan wat er gebeurt...

Tamam
15 april 2013, 14:01
Israel: het land van de vrije meningsuiting ...
:lol:

tomm
15 april 2013, 14:08
Ik vind dat we die Amerikaanse Joodse pro-Palestijn naar Gaza moeten zenden om er de repressie van de bevolking door Hamas aan te klagen. Wat denk je, hoeveel minuten zal hij daar overleven? :)

Of, dichter bij huis: als die gastjes van de NSA nog eens voorbij paraderen, ga dan maar vreedzaam roepen "Fascisten go home" of zoiets, en kijk dan wat er gebeurt...

Misschien word je dan in elkaar getimmerd door die gasten van NSA, maar toch zeker niet door de politie...

Israel, in tegenstelling tot Hamas, zegt van zichzelf dat het een open, tolerante samenleving is waar iedereen het recht heeft op vrije meningsuiting. Onzin, natuurlijk, zo is de herdenking van de Nakbah (de massale etnische zuivering van palestijnen door israel) officieel verboden en mensenrechtenorganisaties hebben lange rapporten over Israel.

De laatste keer dat Palestijnse Israeli betoogden werden ze beschoten door de politie en vielen er doden. Ik heb het dan natuurlijk nog niet over de situatie in de door Israel bezette delen van de Westoever...

thePiano
15 april 2013, 15:54
zo is de herdenking van de Nakbah (de massale etnische zuivering van palestijnen door israel) officieel verboden en mensenrechtenorganisaties hebben lange rapporten over Israel.

De laatste keer dat Palestijnse Israeli betoogden werden ze beschoten door de politie en vielen er doden. Ik heb het dan natuurlijk nog niet over de situatie in de door Israel bezette delen van de Westoever...

Natuurlijk wordt die grote leugen van de Nakbah niet in Israël herdacht, en zeker niet op de Onafhankelijkheids Dag. En die zogenaamde "etnische zuiveringen" is pure onzin. De laatste cijfers van het CBS spreken van 1.658.000 miljoen Arabieren in Israël (in 1949 waren er ca. 150.000 niet gevlucht. Volgens de UNRWA is de groep Palestijnse vluchtelingen van ca. 500.000 aangegroeid tot bijna 5 miljoen geregistreerde vluchtelingen.

Maar ik weet wel dat in de moslimlanden in de Arabische wereld waar nog een restant Joden verblijven, ze amper worden getolereerd en diegenen die er zijn overgebleven een hard leven lijden.

Of hoeveel Joden dacht jij dat er in de Gaza of op de West Bank nog wonen?

thePiano
15 april 2013, 16:01
Misschien word je dan in elkaar getimmerd door die gasten van NSA, maar toch zeker niet door de politie....

Weer onzin. In mijn jonge jaren ben ik in ontzettend veel betogingen opgestapt en ben bij herhaling in elk geslagen door de politie. Zo ben ik eens na mijn aanhouding in Brussel door zes agenten in elkaar getrapt die vonden dat ik er teveel bij was.

tomm
15 april 2013, 16:23
Natuurlijk wordt die grote leugen van de Nakbah niet in Israël herdacht, en zeker niet op de Onafhankelijkheids Dag. En die zogenaamde "etnische zuiveringen" is pure onzin. De laatste cijfers van het CBS spreken van 1.658.000 miljoen Arabieren in Israël (in 1949 waren er ca. 150.000 niet gevlucht. Volgens de UNRWA is de groep Palestijnse vluchtelingen van ca. 500.000 aangegroeid tot bijna 5 miljoen geregistreerde vluchtelingen.

Maar ik weet wel dat in de moslimlanden in de Arabische wereld waar nog een restant Joden verblijven, ze amper worden getolereerd en diegenen die er zijn overgebleven een hard leven lijden.

Of hoeveel Joden dacht jij dat er in de Gaza of op de West Bank nog wonen?

Volgens de Israelische historicus Benny Morris werden zo'n 700000 Palestijnen etnisch gezuiverd in een campagne die duidelijk van bovenaf geleid werd en de bedoeling had van Israel een land te maken waar Joden in de meerderheid waren. Er vonden massaslachtingen plaats, vooral bedoeld om schrik aan te jagen en palestijnen aan te zetten om te vluchten. Maar talloze Palestijnen werden ook at gunpoint uit hun huizen verdreven.

Maar goed dat is off topic, net als de situatie van de Joden in andere landen. (tussen haakjes, uitgerekend in Iran is er een practiserend Joods lid van het parlement).

Op de Westbank wonen enkele 10000'en Joden, meestal mensen uit de voormalige Sovjet-Unie of andere plaatsen die geen enkele familiale band met de streek hebben.

Overigens, of de NAKBA al dan niet herdacht moet worden is hier niet de kwestie, wel dat deze tragische gebeurtenis niet MAG herdacht worden in Israel.

tomm
15 april 2013, 16:26
Weer onzin. In mijn jonge jaren ben ik in ontzettend veel betogingen opgestapt en ben bij herhaling in elk geslagen door de politie. Zo ben ik eens na mijn aanhouding in Brussel door zes agenten in elkaar getrapt die vonden dat ik er teveel bij was.

In België of geen enkel westers land zou die jongen zo niet aangepakt worden, dat weet ik zeker. Hij was niet gewelddadig, verkondigde zijn mening voor de camera en kwam uit voor z'n overtuiging, zonder te schreeuwen of herrie te zoeken.

thePiano
15 april 2013, 17:16
Op de Westbank wonen enkele 10000'en Joden, meestal mensen uit de voormalige Sovjet-Unie of andere plaatsen die geen enkele familiale band met de streek hebben.

So what? Alleen al in Antwerpen wonen tienduzenden vluchtelingen afkomstig uit 181 landen die geen enkele familiale band hebben met ons land.

In tegenstelling tot wat de Arabische landen met hùn (Palestijnse) vluchtelingen hebben gedaan en nog doen - met name ze al 65 jaar rechteloos laten wegrotten in de kampen - hebben wij de afgelopen eeuw ca. 1 miljoen vluchtelingen genaturaliseerd, onderwijs en werk gegeven en volkomen geïntegreerd.

Eén daarvan, een zoon van een Italiaanse mijnwerker, is zelfs premier van ons land geworden: Elio Di Rupo.

In om het even welk Arabisch of moslimland was onze premier al lang de keel over gesneden alleen al omwille van zijn seksuele voorkeuren.

Helias
15 april 2013, 18:48
In België of geen enkel westers land zou die jongen zo niet aangepakt worden, dat weet ik zeker. Hij was niet gewelddadig, verkondigde zijn mening voor de camera en kwam uit voor z'n overtuiging, zonder te schreeuwen of herrie te zoeken.

Hoe onnozel. Dit soort dingen gebeurt dagelijks in alle westerse landen. Ga eens op de 21 juli parade roepen wat je denkt van de koning en je zult zien wat er gebeurt.

Deze jonge idioot wordt trouwens NIET hardhandig aangepakt. Hij gaat provoceren bij een pro-Israelische betoging, wordt door de politie gevraagd weg te gaan en wanneer hij weigert wordt hij - compleet terecht - opgepakt. En zelfs dat had niet kwaadschiks moeten gebeuren had hij geen weerstand geboden. De politie treedt hier zéér braaf en correct op.

Heb je ooit TAK'ers zien oppakken op een taalgrensactie?

Savatage
15 april 2013, 19:52
Schitterend filmpje, vooral 03:11 als ze hem afvoeren met die palestijnse vod rond zijn bakkes heen :)

Thanks voor het posten.

kiko
15 april 2013, 20:00
Saai filmpje. Ik had gedacht dat die kerel het pak rammel van zijn leven ging krijgen, maar neen, ze plukken hem gewoon uit de menigte, duwen hem tegen de grond en arresteren hem vervolgens.

Meer niet.

Ik heb trouwens de indruk dat er best wel geknipt is in het filmpje, want men laat enkel de reactie zien van de Israëlische politie. Wat die kerel gezegd of gedaan heeft net daarvoor, wat dus de concrete aanleiding was van zijn arrestatie, daar moet je maar naar raden.

tomm
15 april 2013, 21:28
=thePiano

So what? Alleen al in Antwerpen wonen tienduzenden vluchtelingen afkomstig uit 181 landen die geen enkele familiale band hebben met ons land.

Die wonen dan wel niet gescheiden van de Belgen door een muur, ze hebben geen Belgische huizen of tuinen onteigend om hun eigen huis op te bouwen, ze hebben geen wegen die alleen zij kunnen gebruiken, enzovoort.



In tegenstelling tot wat de Arabische landen met hùn (Palestijnse) vluchtelingen hebben gedaan en nog doen - met name ze al 65 jaar rechteloos laten wegrotten in de kampen - hebben wij de afgelopen eeuw ca. 1 miljoen vluchtelingen genaturaliseerd, onderwijs en werk gegeven en volkomen geïntegreerd.

Die vluchtelingen kwamen dan ook vrijwillig naar België. De Palestijnen werden verdreven uit hun land, alles werd hen afgenomen, en ze mochten nooit meer terug.

Eén daarvan, een zoon van een Italiaanse mijnwerker, is zelfs premier van ons land geworden: Elio Di Rupo.

In om het even welk Arabisch of moslimland was onze premier al lang de keel over gesneden alleen al omwille van zijn seksuele voorkeuren.

Moest je weten hoeveel homo's er zijn in de Arabische wereld, alleen gaat het er daar hypocrieter aan toe.

tomm
15 april 2013, 21:33
Hoe onnozel. Dit soort dingen gebeurt dagelijks in alle westerse landen. Ga eens op de 21 juli parade roepen wat je denkt van de koning en je zult zien wat er gebeurt.

Deze jonge idioot wordt trouwens NIET hardhandig aangepakt. Hij gaat provoceren bij een pro-Israelische betoging, wordt door de politie gevraagd weg te gaan en wanneer hij weigert wordt hij - compleet terecht - opgepakt. En zelfs dat had niet kwaadschiks moeten gebeuren had hij geen weerstand geboden. De politie treedt hier zéér braaf en correct op.

Heb je ooit TAK'ers zien oppakken op een taalgrensactie?

Als je tijdens een 11-juli parade een t shirt met Vlaamse leeuw op draagt en rustig je mening verkondigt voor de camera zal er juist niets gebeuren, hoogstens enkele opmerkingen van omstaanders.

Ik he nog gezien dat een groep communisten op de trappen van de beurs slaags raakten met moslimfundamentalisten, en zelfs dan nog greep de politie niet in.

De politie treed helemaal niet correct op. Hij wordt gearresteerd terwijl hij geen enkele regel overtrad. Het is niet verboden om rond te lopen met een arafatsjaal, en het is ook niet verboden je mening rustig op straat te verkondigen tegen een cameraploeg, zolang je iedereen gerustlaat en geen overlast berokkend.

tomm
15 april 2013, 21:37
Saai filmpje. Ik had gedacht dat die kerel het pak rammel van zijn leven ging krijgen, maar neen, ze plukken hem gewoon uit de menigte, duwen hem tegen de grond en arresteren hem vervolgens.

Meer niet.

Ik heb trouwens de indruk dat er best wel geknipt is in het filmpje, want men laat enkel de reactie zien van de Israëlische politie. Wat die kerel gezegd of gedaan heeft net daarvoor, wat dus de concrete aanleiding was van zijn arrestatie, daar moet je maar naar raden.

Die kerel deed niets behalve zijn mening zeggen en een arafatsjaal dragen met Palestijnse vlag. Hij werd net daarom gearresteerd, omdat die symbolen die flikken hevig stoorden, vooral ook omdat ze gedragen werden door een Jood, zoveel was duidelijk. Hem in elkaar kloppen zullen ze in Israel niet doen terwijl iedereen er op staat te kijken, de Israelische politiebureaus, het leger en shin bet hebben marteltechnieken ontworpen die geen sporen achterlaten. Hij werd wel hardhandig tegen de grond geworpen voor het verkondigen van z'n mening. Symbolisch hebben ze ook z'n Arafatsjaal uitgetrokken.

Dixie
16 april 2013, 00:18
Deze video toont hoe een jonge Amerikaanse Jood die de onderdrukking van de Palestijnen op een vreedzame manier aanklaagt

ween ween alweer bekeken vanuit en anti Israël bril...
mij lijkt het me eerder iemand die een vreedzame betoging wil uitlokken tot provocaties wat niet lukte dankzij het sobere optreden van de politie en de vreedzame betogers.
Heeft ie nog een gelukt dat hij niet tegen putin betoogde of hij had een kogel in zijn kop!

Dixie
16 april 2013, 00:19
Dat filmpje is trouwens fucking oud.

ach als men maar kan Jodenbashen nietwaar :-D alles is goed genoeg

Dixie
16 april 2013, 00:20
Israel: het land van de vrije meningsuiting ...
:lol:

yep wat anders dan in palestina he ! maar provoceren maar nergens ter wereld ook niet in Israël:lol:

Dixie
16 april 2013, 00:21
De laatste keer dat Palestijnse Israeli betoogden werden ze beschoten door de politie en vielen er doden. Ik heb het dan natuurlijk nog niet over de situatie in de door Israel bezette delen van de Westoever...

heb je ook een bron of ben je weer antisemitische leugens aan het vertellen?

Dixie
16 april 2013, 00:23
In België of geen enkel westers land zou die jongen zo niet aangepakt worden, dat weet ik zeker.

vertel geen onzin als je provoceert krijg je klappen en in rusland soms de kogel

tomm
16 april 2013, 00:26
ween ween alweer bekeken vanuit en anti Israël bril...
mij lijkt het me eerder iemand die een vreedzame betoging wil uitlokken tot provocaties wat niet lukte dankzij het sobere optreden van de politie en de vreedzame betogers.
Heeft ie nog een gelukt dat hij niet tegen putin betoogde of hij had een kogel in zijn kop!

In Rusland zou hij op dezelfde manier opgepakt worden. Maar het Westen en mensenrechtenorganisaties hebben dan ook enorme kritiek op de manier waarop Rusland omgaat met kritiek.

tomm
16 april 2013, 00:27
vertel geen onzin als je provoceert krijg je klappen en in rusland soms de kogel

In het "vrije Westen" heb je het recht te provoceren. In Rusland niet, in China niet, en in Israel ook niet. Dus: Israel hoort niet tot het vrije Westen. Het is een totalitaire staat, en een groot deel van het veiligheidsapparaat bestaat trouwens uit Russische Joden.

Dixie
16 april 2013, 00:27
In Rusland zou hij op dezelfde manier opgepakt worden. Maar het Westen en mensenrechtenorganisaties hebben dan ook enorme kritiek op de manier waarop Rusland omgaat met kritiek.

en niet meer dan terecht!

Dixie
16 april 2013, 00:28
In het "vrije Westen" heb je het recht te provoceren. In Rusland niet, in China niet, en in Israel ook niet.

je ijlt, provoceren op betogingen/optochten mag nergens op deze aardbol 8O

tomm
16 april 2013, 00:29
en niet meer dan terecht!

En diezelfde mensenrechtenorganisaties hebben ook veel kritiek op Israel, maar dan hoor ik U, of de meeste westerse regeringen plotseling niet meer...

Dixie
16 april 2013, 00:31
En diezelfde mensenrechtenorganisaties hebben ook veel kritiek op Israel, maar dan hoor ik U, of de meeste westerse regeringen plotseling niet meer...

die mensenrechtenorganisaties hebben kritiek op iedereen elk land doet wel foute zaken maar daar gaat het niet over, het komt bewust af met een poging tot Jodenbashen en ze ontploft lekker in je eigen gezicht :-D

tomm
16 april 2013, 00:33
je ijlt, provoceren op betogingen/optochten mag nergens op deze aardbol 8O


Opkomen voor je mening zonder te roepen en je eigen kledingsstijl zijn geen provocatie, in het Westen wordt zoiets aanvaard, in veel niet-westerse culturen (waaronder Israel) niet. In de VS heb je zelfs die sekte die tijdens begrafenissen van gesneuvelde soldaten de overledene beschimpt, en dat mag en ze worden zelfs beschermd door de politie.

tomm
16 april 2013, 00:35
die mensenrechtenorganisaties hebben kritiek op iedereen elk land doet wel foute zaken maar daar gaat het niet over, het komt bewust af met een poging tot Jodenbashen en ze ontploft lekker in je eigen gezicht :-D

Het dossier van Israel is ongeveer 100 keer groter dan dat van België, hoewel er minder mensen wonen... http://www.hrw.org/
Nota bene een Amerikaanse organisatie met banden met de democratische partij waarin bovendien talloze Joden actief zijn. En TOCH kunnen ze onmogelijk Israel ontzien, en noemen ze Israel een racistische staat.


dus wie kritiek heeft op de onderdrukking van een heel volk doet aan Jodenbashing... een beetje zoals wie kritiek heeft op Hitler aan Duitsersbashing doet...

Dixie
16 april 2013, 00:46
Opkomen voor je mening zonder te roepen en je eigen kledingsstijl zijn geen provocatie

vertel geen onzin er zijn duizenden voorbeelden die het tegendeel bewijzen:lol:
VB'ers in Brussel nav 9/11 bvb
of denk je dat je als skinhead wat mag gaan betogen op een 1 mei stoet of als een KKK er op een optocht van black americans?

Dixie
16 april 2013, 00:47
dus wie kritiek heeft op de onderdrukking van een heel volk doet aan Jodenbashing...

met belachelijk GEKLEURDE filmpjes waar jij mee afkomt wel maar doe zo voort dit is de BESTE reclame die Israël zich kan wensen!

giserke
16 april 2013, 01:32
Ik ben er zeker van dat de Joden met fluwelen handschoentjes werden behandeld door de stalinisten. :roll:

zonbron
16 april 2013, 01:53
In het "vrije Westen" heb je het recht te provoceren. In Rusland niet, in China niet, en in Israel ook niet. Dus: Israel hoort niet tot het vrije Westen. Het is een totalitaire staat, en een groot deel van het veiligheidsapparaat bestaat trouwens uit Russische Joden.

2!

tomm
16 april 2013, 05:09
vertel geen onzin er zijn duizenden voorbeelden die het tegendeel bewijzen:lol:
VB'ers in Brussel nav 9/11 bvb
of denk je dat je als skinhead wat mag gaan betogen op een 1 mei stoet of als een KKK er op een optocht van black americans?



De Westboro sekte daagt steevast op bij begrafenissen van Amerikaanse soldaten met plakaten als "thank God this fag died", of "more soldiers need to die".
http://www.nomorelost.org/wp-content/uploads/2011/05/westboro-kkk.jpg

Maar zo ver ging die jonge Amerikaan bijlange niet. het enige wat hij deed was een Arafatsjaal dragen, en rustig zijn mening verkondigen.

Overigens Arafat won de nobelprijs voor de vrede, en officieel is Israel voor een twee-staten oplossing, dus de Palestijnse vlag is gewoon de vlag van een buurland, en geen provocatie... (tenzij natuurlijk die agenten net als veel israeli zo'n tweestaten oplossing absoluut niet zien zitten...). De Amerikaanse Jood verkondigde gewoon wat de VN al decennia eisen van Israel, als dat al een provocatie is... zegt dat meer over Israel en die agenten dan over hemzelf.

Overigens doet het me er aan denken dat ik geband werd van een Joods Amerikaans forum. Ze stelden voor om lijsten van islamitische ambtenaren te maken. Toen ik antwoordde wat ze er van zouden vinden moesten er lijsten opgesteld worden van Joden die voor de staat werkten, werd ik geband wegens "antisemitisme". Je kunt zeggen dat communisme totalitair is, maar zionisme is dat evenzeer.

tomm
16 april 2013, 05:12
met belachelijk GEKLEURDE filmpjes waar jij mee afkomt wel maar doe zo voort dit is de BESTE reclame die Israël zich kan wensen!

Gekleurd? De video spreekt voor zich, daar is niets gekleurd aan.

tomm
16 april 2013, 05:15
Ik ben er zeker van dat de Joden met fluwelen handschoentjes werden behandeld door de stalinisten. :roll:

Ongeveer een kwart van het politbureau bestond uit Joden onder Stalin. Onder meer de directeur van de voorloper van de KGB onder Stalin was een Jood. De radicaal stalinistische leider van Hongarije Rakozy was een Jood, Hitler sprak niet voor niets van "judeo-bolsjevisme". Voor je iets schrijft zou ik me eens informeren, als je je niet belachelijk wil maken.

kiko
16 april 2013, 05:48
De politie treed helemaal niet correct op. Hij wordt gearresteerd terwijl hij geen enkele regel overtrad. Het is niet verboden om rond te lopen met een arafatsjaal, en het is ook niet verboden je mening rustig op straat te verkondigen tegen een cameraploeg, zolang je iedereen gerustlaat en geen overlast berokkend.
Dat kun jij helemaal niet afleiden uit dat filmpje. Het enige wat je kunt zien, is hoe de politie hem eruit pikt en vervolgens arresteert. Wat er daarvoor gebeurde, weet je simpelweg niet.

zonbron
16 april 2013, 07:13
Dat kun jij helemaal niet afleiden uit dat filmpje. Het enige wat je kunt zien, is hoe de politie hem eruit pikt en vervolgens arresteert. Wat er daarvoor gebeurde, weet je simpelweg niet.

Kijk maar die andere richting uit hoor, want wat het oog niet ziet, wat het hart niet deert en de emoties niet stoort. Inzake deze feiten is zelfbehoud van primordiaal belang voor sommigen, dat is maar al te duidelijk.

Dixie
16 april 2013, 23:36
De Westboro sekte daagt steevast op bij begrafenissen van Amerikaanse soldaten met plakaten als "thank God this fag died", of "more soldiers need to die".


sinds wanneer zijn begrafenissen betogingen?:roll:

Dixie
16 april 2013, 23:38
Gekleurd? De video spreekt voor zich, daar is niets gekleurd aan.

ja de bron en het geëdit zijn duidelijk :lol:

tomm
17 april 2013, 03:01
Dat kun jij helemaal niet afleiden uit dat filmpje. Het enige wat je kunt zien, is hoe de politie hem eruit pikt en vervolgens arresteert. Wat er daarvoor gebeurde, weet je simpelweg niet.

Hij draagt een keppel met een Palestijnse vlag en Arafatsjaal, voor rechtse zionisten inderdaad een grote provocatie. Het is overduidelijk dat zijn aanwezigheid de Joodse nationalisten op de zenuwen werkte, waarop die de politie contacteerden. Zo moeilijk is dat allemaal niet.

Als je overigens in de verslagen van mensenrechtenverenigingen leest, weet je dat die jongen (althans voor de camera) nog relatief goed behandeld werd. Moest het een Palestijn geweest zijn, had het anders afgelopen, want dat deel van de bevolking heeft in deze racistische staat helemaal geen rechten.

tomm
17 april 2013, 03:11
sinds wanneer zijn begrafenissen betogingen?:roll:

De overledene beschimpen op begrafenissen is veel provocerender dan een arafatsjaal dragen vlakbij een joods-nationalistische manifestatie, me dunkt.

kiko
17 april 2013, 05:18
Kijk maar die andere richting uit hoor, want wat het oog niet ziet, wat het hart niet deert en de emoties niet stoort. Inzake deze feiten is zelfbehoud van primordiaal belang voor sommigen, dat is maar al te duidelijk.
Holle frasen maar geen tegenargumenten.

kiko
17 april 2013, 05:21
Hij draagt een keppel met een Palestijnse vlag en Arafatsjaal, voor rechtse zionisten inderdaad een grote provocatie. Het is overduidelijk dat zijn aanwezigheid de Joodse nationalisten op de zenuwen werkte, waarop die de politie contacteerden. Zo moeilijk is dat allemaal niet.

Kan allemaal zijn, maar je kunt het niet bewijzen. Feit is en blijft dat er tussen het interview en het moment van arrestatie een een niet gefilmd - verwijderd ? - gat zit.

Dixie
19 april 2013, 07:39
De overledene beschimpen op begrafenissen is veel provocerender dan een arafatsjaal dragen vlakbij een joods-nationalistische manifestatie, me dunkt.

dus de oplossing is politie te zetten bij elke begrafenis ?! 8O

tomm
23 april 2013, 01:09
dus de oplossing is politie te zetten bij elke begrafenis ?! 8O

Ofwel beweer je dat iedereen op elk ogenblik het recht heeft z'n recht op vrije mening uit te oefenen, ofwel geef je toe dat je
maatschappij niet 100% vrij is.

Dixie
23 april 2013, 22:41
Ofwel beweer je dat iedereen op elk ogenblik het recht heeft z'n recht op vrije mening uit te oefenen, ofwel geef je toe dat je
maatschappij niet 100% vrij is.

onzin daar gaat het niet over, provoceren mag nergens alleen vind men bij begrafenissen nu eenmaal geen politie maar op betogingen wel...

Calvinist
26 april 2013, 18:21
De overledene beschimpen op begrafenissen is veel provocerender dan een arafatsjaal dragen vlakbij een joods-nationalistische manifestatie, me dunkt.

Arafat was een terrorist die verschillende doden waaronder kleine Joodse baby,s op zijn geweten heeft.

Hosea 4:1 Hoort des HEEREN woord, gij kinderen Israels! want de HEERE heeft een twist met de inwoners des lands, omdat er geen trouw, en geen weldadigheid, en geen kennis van God in het land is;

http://static2.ad.nl/static/photo/2012/5/3/1/20121122154254/media_xll_1434106.jpg

tomm
26 april 2013, 20:48
Arafat was een terrorist die verschillende doden waaronder kleine Joodse baby,s op zijn geweten heeft.

Hosea 4:1 Hoort des HEEREN woord, gij kinderen Israels! want de HEERE heeft een twist met de inwoners des lands, omdat er geen trouw, en geen weldadigheid, en geen kennis van God in het land is;

http://static2.ad.nl/static/photo/2012/5/3/1/20121122154254/media_xll_1434106.jpg

De Bijbel kun je interpreteren zoals je wil, net als de Koran en andere sprookjesboeken. Wist je trouwens dat veel Calvinisten actief meehielpen met Hitler om een oplossing te vinden voor "het Joodse probleem"?

Arafat was een politieke leider, net als Sharon, Ben Gurion en vele andere. Net als deze mensen heeft hij waarschijnlijk doden op z'n geweten, maar om bvb. de oorlogsmisdadiger Ben gurion die zowat 700000 mensen etnisch liet zuiveren te kunnen evenaren zou hij al sterk uit de hoek moeten komen.

Arafat leidde een volk dat uit een deel van hun land verjaagd werd naar een ander deel, en nadien in dat ander deel nog eens militair onderdrukt werd door dezelfde aggressors. Een vrijheidsstrijder met andere woorden. En dat negationistische zionisten hem een kindermoordenaar noemen heeft niet meer waarde dan antisemieten die beweren dat Joden baby's als ontbijt eten.

Buitenwipper
26 april 2013, 21:03
De Bijbel kun je interpreteren zoals je wil, net als de Koran en andere sprookjesboeken. Wist je trouwens dat veel Calvinisten actief meehielpen met Hitler om een oplossing te vinden voor "het Joodse probleem"?

Arafat was een politieke leider, net als Sharon, Ben Gurion en vele andere. Net als deze mensen heeft hij waarschijnlijk doden op z'n geweten, maar om bvb. de oorlogsmisdadiger Ben gurion die zowat 700000 mensen etnisch liet zuiveren te kunnen evenaren zou hij al sterk uit de hoek moeten komen.

Arafat leidde een volk dat uit een deel van hun land verjaagd werd naar een ander deel, en nadien in dat ander deel nog eens militair onderdrukt werd door dezelfde aggressors. Een vrijheidsstrijder met andere woorden. En dat negationistische zionisten hem een kindermoordenaar noemen heeft niet meer waarde dan antisemieten die beweren dat Joden baby's als ontbijt eten.

Game, set and match!

zonbron
26 april 2013, 21:28
Holle frasen maar geen tegenargumenten.

Dank U, van U komende beschouw ik dit als een mooi compliment.

Koenraad Noël
26 april 2013, 21:30
Dank U, van U komende beschouw ik dit als een mooi compliment.
Neen, het is wel echt zo. Er ontbreekt een stuk uit deze opname, en dat is zeker en vast verdacht gezien dit een duidelijk partijdig kanaal is.

Buitenwipper
26 april 2013, 21:34
Het slachtoffer zijn verhaal na de arrestatie:

http://www.youtube.com/watch?v=jo8INDkZDnM

zonbron
26 april 2013, 21:44
Neen, het is wel echt zo. Er ontbreekt een stuk uit deze opname, en dat is zeker en vast verdacht gezien dit een duidelijk partijdig kanaal is.

Welk kanaal? Bedoelt U het youtubekanaal? Ja, dat zal waarschijnlijk wel partijdig zijn.

Beschikt U dan misschien over de volledige versie? Waar verdenkt dit individu van?

Koenraad Noël
26 april 2013, 21:46
Welk kanaal? Bedoelt U het youtubekanaal? Ja, dat zal waarschijnlijk wel partijdig zijn.
Het youtubekanaal dan.

Beschikt U dan misschien over de volledige versie? Waar verdenkt dit individu van?
Ik deel gewoon de mening van Kiko: er ontbreekt een stuk, dus we kennen het volledige verhaal niet.

zonbron
26 april 2013, 22:13
Het youtubekanaal dan.


Ik deel gewoon de mening van Kiko: er ontbreekt een stuk, dus we kennen het volledige verhaal niet.

OK. Opsnorren dan.

Mambo
26 april 2013, 22:59
Wij worden momenteel hard aangepakt door de Gentse fietsenpolitie.
Ja ze hebben een pik op ons.
Een stuk of 2.

Ze gaan er nog van horen.

Calvinist
27 april 2013, 03:14
De Bijbel kun je interpreteren zoals je wil, net als de Koran en andere sprookjesboeken.

Je hebt absoluut geen enkel bewijs dat het "sprookjesboeken" zijn. Ik daag je uit te bewijzen dat God niet bestaat...

tomm
27 april 2013, 04:56
Je hebt absoluut geen enkel bewijs dat het "sprookjesboeken" zijn. Ik daag je uit te bewijzen dat God niet bestaat...

Iemand die beweert dat iets of iemand bestaat en dat wat in een boek geschreven staat de waarheid is moet dat kunnen bewijzen.

Wat jij zegt is "ik heb gisteren een paars paard gezien, bewijs jij maar eens dat het niet waar is".

Esperanza
27 april 2013, 05:24
Je hebt absoluut geen enkel bewijs dat het "sprookjesboeken" zijn. Ik daag je uit te bewijzen dat God niet bestaat...Het is diegene die een stelling poneert die met de bewijzen voor de dag dient te komen. Niet omgekeerd.

Tot zover jouw ... euh ... "uitdaging".

Enne, wat citaten uit het OT aanhalen doet het ongetwijfeld heel goed op het RefoForum maar hier ga je er niet ver mee geraken.

Zipper
27 april 2013, 06:05
Je hebt absoluut geen enkel bewijs dat het "sprookjesboeken" zijn. Ik daag je uit te bewijzen dat God niet bestaat...

omgekeerde bewijsvoering ?? daar lachen wij eens goed mee..

Nietzsche
27 april 2013, 11:02
OK. Opsnorren dan.

:rofl:

Jij hebt dus niet de capaciteiten om normaal te discussiëren. Weten we dat ook weer.

Nietzsche
27 april 2013, 11:03
Iemand die beweert dat iets of iemand bestaat en dat wat in een boek geschreven staat de waarheid is moet dat kunnen bewijzen.

Wat jij zegt is "ik heb gisteren een paars paard gezien, bewijs jij maar eens dat het niet waar is".

Simplistisch geneuzel.

Als jij het verschil niet ziet tussen een paars paard en god, dan ben je toch minder intelligent dan ik had gedacht.

Of jij bent gewoon gespecialiseerd over het communisme enz.

zonbron
27 april 2013, 19:50
:rofl:

Jij hebt dus niet de capaciteiten om normaal te discussiëren. Weten we dat ook weer.

Indien een aspect van een discussie dreigt vast te lopen wegens het aldanniet ontbreken van bepaalde feiten of gegevens, is het dan niet wenselijk deze 'ontbrekende' factoren waar men naar refereert op te zoeken om alzo bepaalde beweringen te ondersteunen of deze zelfs ondubbelzinnig aan te tonen? Opsnorren dus... Maar de bewijslast ligt niet bij mij, google is bvb. ook Uw vriend.

Misschien kan U ons op de eerste plaats eens verduidelijken wat U als 'normaal' ervaart, dan weten we dat ook weer.

zonbron
27 april 2013, 20:56
Simplistisch geneuzel.

Als jij het verschil niet ziet tussen een paars paard en god, dan ben je toch minder intelligent dan ik had gedacht.

Of jij bent gewoon gespecialiseerd over het communisme enz.


Zogenaamde gepriviligeerde welomschreven groepen van mensen die denken dichter bij Gd of de meester-architect te staan dan de rest van de wereld en zich op basis van deze simplistische waangedachten bijzondere rechten toeëigenen ten koste van de rest van de normale mensheid vormen een uiterst grote bedreiging wereldvrede. Het lijkt wel alsof de aanhangers van deze bizarre ideologieën en religiën zich genoodzaakt zien andersdenkenden te onderdrukken en zelfs te terroriseren om zich van hun voortbestaan en verdere propagatie te verzekeren. Blijkbaar zijn ze gespecialiseerd in een eigenaardige vorm van wereldoverheersing waarbij alles en iedereen die niet 'bij hun is' van de baan moet.

Gezien de vergaande gevolgen van deze niet te matigen overheersingsdrang mogen de volgenlingen van deze goddelijke overtuigingen wel eens duidelijk maken waarom ze geloven meer rechten te hebben dan anderen. Het aanwenden van sprookjesboekjes en andere mythologieën zijn bij deze bewijsvoering natuurlijk uit den boze.

Koenraad Noël
27 april 2013, 21:51
Maar de bewijslast ligt niet bij mij.
:magniet:

Jij onderschrijft de stelling dat een vreedzaam protesterende jood hardhandig aangepakt wordt, een stelling die steunt op een video. De bewijslast ligt bij de aanklagers. Kiko (en bij uitbreiding ikzelf) neemt geen enkel standpunt in wat betreft schuld of onschuld, hij duidt slechts aan dat er wat schort aan het enige argument waarop de stelling gestaafd is.

Calvinist
27 april 2013, 23:14
Het is diegene die een stelling poneert die met de bewijzen voor de dag dient te komen. Niet omgekeerd.
.

Er zijn veel onverklaarbare zaken die niet wetenschappelijk kunnen weerlegd worden. Atheïsten geloven altijd maar dat alles wetenschappelijk verklaarbaar is maar indien er zaken opduiken waar men geen logische verklaringen voor heeft zijn ze volgens de atheïsten wel logisch verklaarbaar. Dus nogmaals: bewijs dat er geen God bestaat. Ik wacht nog steeds met veel ongeduld.

Koenraad Noël
27 april 2013, 23:18
Er zijn veel onverklaarbare zaken die niet wetenschappelijk kunnen weerlegd worden. Atheïsten geloven altijd maar dat alles wetenschappelijk verklaarbaar is maar indien er zaken opduiken waar men geen logische verklaringen voor heeft zijn ze volgens de atheïsten wel logisch verklaarbaar. Dus nogmaals: bewijs dat er geen God bestaat. Ik wacht nog steeds met veel ongeduld.
https://i.chzbgr.com/maxW500/4745811200/h8EB5DF94/

Nietzsche
27 april 2013, 23:19
https://i.chzbgr.com/maxW500/4745811200/h8EB5DF94/

:rofl:

Koenraad Noël
27 april 2013, 23:21
:rofl:
http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/31501106.jpg

Nietzsche
27 april 2013, 23:22
"proest"

Koenraad hou op, je daagt mij uit tot trollen. En het is hier geen koetjes & kalfjes hè.

Koenraad Noël
27 april 2013, 23:25
"proest"

Koenraad hou op, je daagt mij uit tot trollen. En het is hier geen koetjes & kalfjes hè.
Ach, discussie met Calvinist is hopeloos. Dekselse droogstoppels...

Calvinist
27 april 2013, 23:29
Koen raad Noël

De naam alleen al......:lolabove:

Koenraad Noël
27 april 2013, 23:30
De naam alleen al......
Allez, leg eens uit.

Nietzsche
27 april 2013, 23:31
Allez, leg eens uit.

http://dribbble.s3.amazonaws.com/users/14096/screenshots/333857/tromgeroffel.jpg

Calvinist
27 april 2013, 23:35
Enkel papisten zijn in staat hun nageslacht zulke ronduit idiote voornamen te geven. Misschien had u beter de latijnse versie Conradus kunnen nemen...:mrgreen:

Koenraad Noël
27 april 2013, 23:38
Enkel papisten zijn in staat hun nageslacht zulke ronduit idiote voornamen te geven. Misschien had u beter de latijnse versie Conradus kunnen nemen...:mrgreen:
http://25.media.tumblr.com/436d63a4f685e6dafc7f8eeab8f17f0b/tumblr_mewk84z1rK1rlqx9io1_r1_500.gif

Nietzsche
27 april 2013, 23:39
Enkel papisten zijn in staat hun nageslacht zulke ronduit idiote voornamen te geven. Misschien had u beter de latijnse versie Conradus kunnen nemen...:mrgreen:

http://ascii.textfiles.com/wp-content/uploads/2009/07/fail.jpg

Calvinist
27 april 2013, 23:42
Het plaatsen van nog idiotere nietszeggende plaatjes bevestigd enkel mijn grote gelijk.

tomm
27 april 2013, 23:44
Simplistisch geneuzel.

Als jij het verschil niet ziet tussen een paars paard en god, dan ben je toch minder intelligent dan ik had gedacht.

Of jij bent gewoon gespecialiseerd over het communisme enz.

Eerlijk gezegd zie ik geen verschil tussen de Bijbel en een paars paard. In de Bijbel staat dat bepaalde mensen over water kunnen lopen, dat de wereld in 7 dagen geschapen is, dat bepaalde mensen met een vingerbeweging een dodelijke ziekte kunnen genezen, enzovoort.

Nietzsche
27 april 2013, 23:46
Eerlijk gezegd zie ik geen verschil tussen de Bijbel en een paars paard. In de Bijbel staat dat bepaalde mensen over water kunnen lopen, dat de wereld in 7 dagen geschapen is, dat bepaalde mensen met een vingerbeweging een dodelijke ziekte kunnen genezen, enzovoort.

Ok... jij moet dirigent eens leren denken in de juiste context.

En daarmee klaar, anders gaan we nogal off topic.

tomm
27 april 2013, 23:47
Er zijn veel onverklaarbare zaken die niet wetenschappelijk kunnen weerlegd worden. Atheïsten geloven altijd maar dat alles wetenschappelijk verklaarbaar is maar indien er zaken opduiken waar men geen logische verklaringen voor heeft zijn ze volgens de atheïsten wel logisch verklaarbaar. Dus nogmaals: bewijs dat er geen God bestaat. Ik wacht nog steeds met veel ongeduld.

Alles is logisch verklaarbaar. Hetgeen we nog niet logisch kunnen verklaren begrijpen we nog niet. Net zoals in de oudheid men donder en bliksem niet begreep en het verklaarde door bovennatuurlijke krachten. Of het ontstaan van de wereld. Wetenschappers hebben exact vastgelegd hoe de wereld en het leven op aarde ontstaan is en evolueerde, natuurlijk klopt dat niet met de bovennatuurlijke verklaring die men er 2000 jaar geleden aan gaf.

Nietzsche
27 april 2013, 23:47
Alles is logisch verklaarbaar. Hetgeen we nog niet logisch kunnen verklaren begrijpen we nog niet. Net zoals in de oudheid men donder en bliksem niet begreep en het verklaarde door bovennatuurlijke krachten.

:rofl:

Jij denkt serieus dat wij mensen alles logisch kunnen verklaren? De arrogantie.

Calvinist
27 april 2013, 23:48
Eerlijk gezegd zie ik geen verschil tussen de Bijbel en een paars paard. In de Bijbel staat dat bepaalde mensen over water kunnen lopen, dat de wereld in 7 dagen geschapen is, dat bepaalde mensen met een vingerbeweging een dodelijke ziekte kunnen genezen, enzovoort.

Dit is slechts beeldspraak en dat weet u best. In het marxisme dat u zo aanhangt gaat men ervan uit dat mensen ''maakbaar'' zijn want ook een absolute leugen is.

tomm
27 april 2013, 23:59
:rofl:

Jij denkt serieus dat wij mensen alles logisch kunnen verklaren? De arrogantie.

Niet alles. Hetgeen we (nog) niet logisch kunnen verklaren moeten we verder onderzoeken, tot we een logische verklaring vinden voor het verschijnsel. "God" en godsdienst werden door het menselijke brein gecreëerd om te kunnen omgaan met fenomenen die men niet snapte, en om zekerheid te bieden. In de 21ste eeuw leven zoals beschreven in de Bijbel, Torah of Qoran is vergelijkbaar met een Haitiaanse zakenman die een kip de kop zal afbijten in de hoop goede zaken te doen, of vergelijkbaar met een sessie met een glazen bol bij "madame Soleil" of een Hindu die de heilige Olifant aanbidt. Het biedt gemoedsrust, maar het is natuurlijk dikke bullshit, net als de vele verhaaltjes in de Bijbel, de "mirakels" enzovoort. Dat mensen daar nog echt in kunnen geloven in de 21ste eeuw gaat m'n verstand voorbij.

tomm
28 april 2013, 00:01
:oops:Dit is slechts beeldspraak en dat weet u best. In het marxisme dat u zo aanhangt gaat men ervan uit dat mensen ''maakbaar'' zijn want ook een absolute leugen is.

Natuurlijk zijn mensen maakbaar. En dat weet niemand beter dan de kapitalistische topklasse. Constant worden we "gemaakt", onder andere door de media.

Nietzsche
28 april 2013, 00:02
Niet alles. Hetgeen we (nog) niet logisch kunnen verklaren moeten we verder onderzoeken, tot we een logische verklaring vinden voor het verschijnsel. "God" en godsdienst werden door het menselijke brein gecreëerd om te kunnen omgaan met fenomenen die men niet snapte, en om zekerheid te bieden. In de 21ste eeuw leven zoals beschreven in de Bijbel, Torah of Qoran is vergelijkbaar met een Haitiaanse zakenman die een kip de kop zal afbijten in de hoop goede zaken te doen, of vergelijkbaar met een sessie met een glazen bol bij "madame Soleil" of een Hindu die de heilige Olifant aanbidt. Het biedt gemoedsrust, maar het is natuurlijk dikke bullshit, net als de vele verhaaltjes in de Bijbel, de "mirakels" enzovoort. Dat mensen daar nog echt in kunnen geloven in de 21ste eeuw gaat m'n verstand voorbij.

Dat dat jouw verstand voorbij gaat, komt voornamelijk omdat jij er nogal een simplistisch beeld van hebt.

Maar ik denk dat mensen als Koenraad of kallikles jouw misschien wat meer duidelijk kunnen maken hoe het met geloof in elkaar steekt.

Calvinist
28 april 2013, 00:33
:oops:

Natuurlijk zijn mensen maakbaar. En dat weet niemand beter dan de kapitalistische topklasse. Constant worden we "gemaakt", onder andere door de media.

Dus nu erkend u dat marxisten in hetzelfde geloven als de "kapitalistische topklasse". Namelijk dat mensen "maakbaar'' zijn....

tomm
29 april 2013, 09:16
Dus nu erkend u dat marxisten in hetzelfde geloven als de "kapitalistische topklasse". Namelijk dat mensen "maakbaar'' zijn....

Mensen zijn natuurlijk te manipuleren, dat is een wetenschappelijk bewezen feit. Dat God zou bestaan daarentegen, of de heilige olifant, heeft nog nooit iemand kunnen bewijzen.

tomm
29 april 2013, 09:21
Dat dat jouw verstand voorbij gaat, komt voornamelijk omdat jij er nogal een simplistisch beeld van hebt.

Maar ik denk dat mensen als Koenraad of kallikles jouw misschien wat meer duidelijk kunnen maken hoe het met geloof in elkaar steekt.

Het is dan ook simpel, godsdienst draait voornamelijk in het geloven in God of godheden (behalve dan misschien het boeddisme), in het geloven in bovennatuurlijke verschijnselen. Natuurlijk zijn er hele theorieën, filosofieën, rond dat geloof ontstaan, dat weet ik ook wel, maar de basis van het geloof blijft het geloof in het bovennatuurlijke.

Koenraad Noël
29 april 2013, 09:29
Het plaatsen van nog idiotere nietszeggende plaatjes bevestigd enkel mijn grote gelijk.
Want?

Nietzsche
29 april 2013, 09:45
Het is dan ook simpel, godsdienst draait voornamelijk in het geloven in God of godheden (behalve dan misschien het boeddisme), in het geloven in bovennatuurlijke verschijnselen. Natuurlijk zijn er hele theorieën, filosofieën, rond dat geloof ontstaan, dat weet ik ook wel, maar de basis van het geloof blijft het geloof in het bovennatuurlijke.

Inderdaad, en jij hebt de keuze gemaakt om heel simplistisch aan die "basis" te blijven hangen.

tomm
29 april 2013, 10:26
Inderdaad, en jij hebt de keuze gemaakt om heel simplistisch aan die "basis" te blijven hangen.

Als je al niet gelooft in de basis, heeft het niet veel zin je de verdiepen in religie, denk ik, tenzij uit puur historische interesse.

Nietzsche
29 april 2013, 10:28
Als je al niet gelooft in de basis, heeft het niet veel zin je de verdiepen in religie, denk ik, tenzij uit puur historische interesse.

Het heeft niets te maken met niet geloven in de "basis". Het punt is dat het allemaal veel verder gaan dan de "basis".

Praat eens met een intelligente gelovige over levensvragen enz. En jij gaat zien dat het allemaal niet zo simplistisch in elkaar steekt.

tomm
29 april 2013, 10:47
Het heeft niets te maken met niet geloven in de "basis". Het punt is dat het allemaal veel verder gaan dan de "basis".

Praat eens met een intelligente gelovige over levensvragen enz. En jij gaat zien dat het allemaal niet zo simplistisch in elkaar steekt.

Ik heb de Bijbel gelezen. Het is interessante lectuur, met heel wat wijze levenslessen. Maar de basis blijft het geloof dat Jesus de zoon van God is, dat Jesus uit de dood is opgestaan, dat de moeder van christus een maagd was, enzovoort. Verder staat er ook in dat de wereld op zeven dagen geschapen werd, en vele andere miraculeuze sprookjes.

Daarenboven bevat de Bijbel ook heel wat citaten die voor de moderne, verlichte mens totaal onaanvaardbaar zouden moeten zijn.


Dr Ian Guthridge cited many instances of genocide in the Old Testament:[7]:319-320

“ the Bible also contains the horrific account of what can only be described as a "biblical holocaust". For, in order to keep the chosen people apart from and unaffected by the alien beliefs and practices of indigenous or neighbouring peoples, when God commanded his chosen people to conquer the Promised Land, he placed city after city 'under the ban" -which meant that every man, woman and child was to be slaughtered at the point of the sword. ”

The extent of extermination is described in the scriptural passage Deut 20:16-18 which orders the Israelites to "not leave alive anything that breathes… completely destroy them …".[8] thus leading many scholars to characterize the exterminations as genocide.[

“‘If a man has sexual relations with a man as one does with a woman, both of them have done what is detestable. They are to be put to death; their blood will be on their own heads. (Leviticus 20:13 NIV)[3]

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Bible_and_violence

Nietzsche
29 april 2013, 10:50
Ik heb de Bijbel gelezen. Het is interessante lectuur, met heel wat wijze levenslessen. Maar de basis blijft het geloof dat Jesus de zoon van God is, dat Jesus uit de dood is opgestaan, dat de moeder van christus een maagd was, enzovoort. Verder staat er ook in dat de wereld op zeven dagen geschapen werd, en vele andere miraculeuze sprookjes.

Ooit van verschillende interpretaties gehoord?

Het christendom is zover ik weet net als de islam een redelijk anarchistische religie

tomm
29 april 2013, 10:57
Ooit van verschillende interpretaties gehoord?

Het christendom is zover ik weet net als de islam een redelijk anarchistische religie

Je kunt interpreteren wat je wil, maar als ik lees dat de moeder van Jesus een maagd is, dat de wereld in 7 dagen geschapen is, dat Jesus over water kan lopen, dat Balaat praat met z'n ezel, dat Jesus het rottende lijk van Lazarus terug tot leven brengt, dan zie ik niet goed hoe je dat anders dan letterlijk kunt interpreteren. Ook de oproepen tot geweld zijn moeilijk anders dan letterlijk te interpreteren.

Ten andere mirakels zijn nog steeds een belangrijk onderdeel van de katholieke kerk. Hoe anders dan bovennatuurlijk bijgeloof kun je dat noemen?

Wetenschappelijk is bewezen dat het leven op aarde het gevolg van een lange evolutie is, helemaal anders dus dan in de Bijbel (of Qoran) beschreven.

Natuurlijk in de tijd dat deze werken geschreven werden, had de mens die kennis niet. Nu wel.

Nietzsche
29 april 2013, 11:00
Je kunt interpreteren wat je wil, maar als ik lees dat de moeder van Jesus een maagd is, dat de wereld in 7 dagen geschapen is, dat Jesus over water kan lopen, dat Balaat praat met z'n ezel, dat Jesus het rottende lijk van Lazarus terug tot leven brengt, dan zie ik niet goed hoe je dat anders dan letterlijk kunt interpreteren. Ook de oproepen tot geweld zijn moeilijk anders dan letterlijk te interpreteren.

Ten andere mirakels zijn nog steeds een belangrijk onderdeel van de katholieke kerk. Hoe anders dan bovennatuurlijk bijgeloof kun je dat noemen?

Nogmaals, praat hierover eens met een intelligente (ex)gelovige zoals koenraad.

Ik heb niet genoeg kennis om je hierover iets bij te brengen. Ik weet alleen wel dat het niet zo simpel in elkaar steekt. Zo zijn die schokkende citaten in de koran geschreven voor oorlogstijden. Zo zou dat met het christendom ook wel in elkaar steken.

tomm
29 april 2013, 11:09
Nogmaals, praat hierover eens met een intelligente (ex)gelovige zoals koenraad.

Ik heb niet genoeg kennis om je hierover iets bij te brengen. Ik weet alleen wel dat het niet zo simpel in elkaar steekt. Zo zijn die schokkende citaten in de koran geschreven voor oorlogstijden. Zo zou dat met het christendom ook wel in elkaar steken.

Maar we zijn het er toch over eens dat de Bijbel de basis is van het christendom, en de Qoran de basis van de Islam? Als de inhoud van die geschriften vol staat met bovennatuurlijke mirakels en absoluut onaanvaardbare citaten (vanuit een hedendaags perspectief), zegt dat toch ook veel over die religies?

Nietzsche
29 april 2013, 11:23
Maar we zijn het er toch over eens dat de Bijbel de basis is van het christendom, en de Qoran de basis van de Islam? Als de inhoud van die geschriften vol staat met bovennatuurlijke mirakels en absoluut onaanvaardbare citaten (vanuit een hedendaags perspectief), zegt dat toch ook veel over die religies?

Zo dacht ik vroeger ook, alleen toen ik in contact kwam met intelligente gelovige zowel hier als in het echte leven is mijn mening daar omtrent redelijk veranderd.

Zo was ik eerst een zelfverklaarde arrogante atheïst, en nu ben ik een onwetende agnost.

zonbron
30 april 2013, 15:56
:magniet:

Jij onderschrijft de stelling dat een vreedzaam protesterende jood hardhandig aangepakt wordt, een stelling die steunt op een video.

Dat is heus geen stelling, dat is een keihard feit welke men duidelijk in de video kan waarnemen.


De bewijslast ligt bij de aanklagers. Kiko (en bij uitbreiding ikzelf) neemt geen enkel standpunt in wat betreft schuld of onschuld, hij duidt slechts aan dat er wat schort aan het enige argument waarop de stelling gestaafd is.

Ik stel enkel vast dat men ginds het recht op vrije meningsuiting, gelijke rechten voor iedereen en de principes van de fantastische democratie in feite niet zo hoog in het vaandel draagt dan men wil doen laten uitschijnen.

Weggelaten stuk video? Indien deze kerel met een steen gegooid heeft of wat anders gedaan heeft dat absoluut niet door de beugel kan zou hij wel een matrak op zijn hoofd gekregen hebben ofzo...

Soit, aan de andere kant, als men zich te provocerend opstelt kan men zich natuurlijk aan repressie en vernuftig politiegeweld verwachten in zulke staten, dat is meer dan duidelijk.

Er schort dus absoluut niets aan al deze vaststellingen. Case closed.

Koenraad Noël
30 april 2013, 16:39
Dat is heus geen stelling, dat is een keihard feit welke men duidelijk in de video kan waarnemen.
Nonsens.
Ik stel enkel vast dat men ginds het recht op vrije meningsuiting, gelijke rechten voor iedereen en de principes van de fantastische democratie in feite niet zo hoog in het vaandel draagt dan men wil doen laten uitschijnen.
Op basis van een onbetrouwbare video.

Weggelaten stuk video? Indien deze kerel met een steen gegooid heeft of wat anders gedaan heeft dat absoluut niet door de beugel kan zou hij wel een matrak op zijn hoofd gekregen hebben ofzo...
Ervaring daarmee, soms?
Case closed.
Er was nooit een case.

Het lijkt bij jou echt zo te gaan:
1: Zonbron is anti-Israël (de reden is hier totaal irrelevant), en gaat hierin irrationeel ver.
2: Op één of andere vage antizionistische website werd dit filmpje geplaatst.
3: Een kritische blik is niet nodig want Israël is per definitie slecht.
4: Israël is slecht. Case closed.

En dat is echt een ingesteldheid die je standpunt belachelijk maakt.

zonbron
30 april 2013, 16:44
Nonsens.

Op basis van een onbetrouwbare video.


Ervaring daarmee, soms?

Er was nooit een case.

Het lijkt bij jou echt zo te gaan:
1: Zonbron is anti-Israël (de reden is hier totaal irrelevant), en gaat hierin irrationeel ver.
2: Op één of andere vage antizionistische website werd dit filmpje geplaatst.
3: Een kritische blik is niet nodig want Israël is per definitie slecht.
4: Israël is slecht. Case closed.

En dat is echt een ingesteldheid die je standpunt belachelijk maakt.

Slecht? Wat is 'slecht'?

Gewoonweg, vaststellingen, it is wat it is.

En ja, voor mij was het filmpje duidelijk genoeg en ik maak mij daar absoluut niet druk om. Die kerel wist waar hij mee bezig was.

Trouwens interne aangelegenheden in dat land interesseren me bitter weinig, alhoewel er natuurlijk heel wat gaande is. Ik maak me eerder zorgen over de invloed die ze uitoefenen buiten hun landsgrenzen. Buitenlands beleid, pre-emptive strikes... etc etc... een hele waslijst, dat is reeds meer dan voldoende.

Koenraad Noël
30 april 2013, 17:27
Slecht? Wat is 'slecht'?

Gewoonweg, vaststellingen, it is wat it is.

En ja, voor mij was het filmpje duidelijk genoeg en ik maak mij daar absoluut niet druk om. Die kerel wist waar hij mee bezig was.
:|

Trouwens interne aangelegenheden in dat land interesseren me bitter weinig, alhoewel er natuurlijk heel wat gaande is. Ik maak me eerder zorgen over de invloed die ze uitoefenen buiten hun landsgrenzen. Buitenlands beleid, pre-emptive strikes... etc etc... een hele waslijst, dat is reeds meer dan voldoende.
En hoeveel zaken van die waslijst zijn effectief gebeurd?

Neptunus
1 mei 2013, 12:17
Arabieren hebben in Israël een goede levensstandaard (zie artikel cip.nl).
Ze zijn er Israëlisch staatsburger en hoewel ze zich de laatste tijd als 'Palestijn' definiëren, willen ze niet in Palestina wonen, maar in Israël, waar haar hun zeggen 'werk en geld is'.
In Israël is er godsdienstvrijheid. In Nazareth kunnen Arabische christenen (en ook Arabische moslims) vrij hun religie beleven, Arabische christenen blijven er ook wonen en verlaten niet massaal het land zoals de Palestijnse christenen Palestina verlaten.

In Palestina (waar nochtans het christendom is ontstaan) worden de Palestijnse christenen gediscrimineerd door Palestijnse moslims. In Gaza worden niet-moslims niet geduld: een christelijke winkel werd er in de as gelegd. Er worden nog steeds raketaanvallen uitgevoerd op omringende Israëlische dorpen, hoewel de kolonisten al sinds 2005 uit Gaza zijn verdwenen.

Israeli doodgestoken op de Westbank
gepubliceerd woensdag 1 mei 2013
Dinsdagmorgen is op de Westbank een Israëlische man doodgestoken door een Palestijnse terrorist. De Israëli, vader van vijf kinderen, die in de nederzetting Jitzhar woonde, overleed ter plaatse.

Het is niet geheel duidelijk hoe de aanval plaatsvond. Het lijkt erop dat de Palestijn de Israëli op een kruispunt heeft aangevallen en vervolgens neergestoken. Daarna nam hij het pistool van het slachtoffer en begon te schieten op de grenspolitie, die onmiddellijk terugschoot

De aanvaller raakte daarbij gewond en werd overweldigd, waarna hij werd gearresteerd. Hij is nu in een ziekenhuis waar hij wordt behandeld en ondervraagd.

Het hoofd van de gemeenschappen in het district Samaria, waar de aanval plaatsvond, Gershon Mesika, gaf de regering de schuld van het incident. ‘Deze gruwelijke moord is een direct gevolg van de overheid die niet bereid is met vastberadenheid te handelen. Stenengooiers worden nauwelijks aangepakt, wegversperringen verwijderd en terreur aanslagen worden als ‘wangedrag' geclassificeerd!’

Bij de Tapuah-kruising, in de buurt van de stad Ariel, zijn in de afgelopen jaren al meerdere aanvallen op Israëli’s geweest. In januari werd een tiener aangevallen door een Palestijn met een mes. In mei vorig jaar arresteerde de Israëlische politie vijf Palestijnen, die zelfgemaakte bommen en molotovcocktails hadden verborgen. In februari 2010 werd een Israëlische soldaat doodgestoken door een terrorist.
Bron: cip.nl

Tamam
1 mei 2013, 13:23
"Daarna nam hij het pistool van het slachtoffer "

:-)

Neptunus
1 mei 2013, 14:53
je ijlt, provoceren op betogingen/optochten mag nergens op deze aardbol 8O

Toch wel: in Nazareth worden de Arabische christenen elke vrijdag opnieuw geprovoceerd door Arabische moslims: ze zetten een grote muziekbox op het plein voor de Annunciatiekerk (die door honderden pelgrims wordt bezocht), installeren zich in grote groepen op hun tapijten voor het kerkplein, terwijl een (radicale imam) de pannen van het dak schreeuwt, zowat een kilometer ver te horen. 5 maal per dag (en nacht) overstemt het luid geschreew uit de minaretten de hele stad (ook in Jeruzalem) en verstoort christelijke pelgrims die zelfs in de kerk niet meer rustig kunnen bidden, met dit overdovend allahgeroep. Er waren reeds incidenten tussen christenen, die dit nodeloos storen en provoceren vooral op vrijdag niet meer nemen, en fundamentalistische moslims.
Dezelfde taferelen spelen zich af in andere Israëlische steden zoals Jaffa, Haifa...De Arabische christenen reageren gelaten: "We kunnen niets doen, want de moslims zijn in de meerderheid, eigenlijk zou de Israëlische staat iets moeten doen, maar ze durven niet tussenkomen omdat ze bang zijn van geweld vanwege moslims (als die hun zin niet meer kunnen doordrijven: nl. andersgelovigen het leven moeilijk maken zodat ze het hele gebied kunnen islamiseren, wat deel uitmaakt van de 'jihad met de tong')".

Anderzijds reageren moslims met een intifada en gewelddaden op de minste 'provocatie'. Zo was het voor (radicale moslims) genoeg dat Sharon even ging bidden op de Tempelberg (waar nu een moskee staat op de plaats van de verwoeste tempel) om een oorlog te ontketenen.... terwijl je moslims in Jeruzalem overal hun matje ziet spreiden, vooral voor kerken.
De moskeeën in Jeruzalem zijn trouwens niet toegankelijk voor niet-moslims, terwijl men er wel synagogen kan bezoeken.
De Palestijnse christenen verlaten Palestina onder druk van deze pesterijen vanwege hun moslimbroeders en de conflicten.
Mensen van ginds die het kunnen weten, zeggen dat West-Europa hetzelfde te wachten staat.

tomm
1 mei 2013, 18:09
Nonsens.

Op basis van een onbetrouwbare video.


Ervaring daarmee, soms?

Er was nooit een case.

Het lijkt bij jou echt zo te gaan:
1: Zonbron is anti-Israël (de reden is hier totaal irrelevant), en gaat hierin irrationeel ver.
2: Op één of andere vage antizionistische website werd dit filmpje geplaatst.
3: Een kritische blik is niet nodig want Israël is per definitie slecht.
4: Israël is slecht. Case closed.

En dat is echt een ingesteldheid die je standpunt belachelijk maakt.

Op de video is te zien dat de jongen vreedzaam
een interview geeft en pro-Palestijnse stmbolen draagt, naast een Joodse keppel. Een groepje Joodse nationalisten stoort zich daaraan, en vanaf de politie hem opmerkt wordt hij hardhandig gearresteerd. Case closed...

tomm
1 mei 2013, 18:23
Toch wel: in Nazareth worden de Arabische christenen elke vrijdag opnieuw geprovoceerd door Arabische moslims: ze zetten een grote muziekbox op het plein voor de Annunciatiekerk (die door honderden pelgrims wordt bezocht), installeren zich in grote groepen op hun tapijten voor het kerkplein, terwijl een (radicale imam) de pannen van het dak schreeuwt, zowat een kilometer ver te horen. 5 maal per dag (en nacht) overstemt het luid geschreew uit de minaretten de hele stad (ook in Jeruzalem) en verstoort christelijke pelgrims die zelfs in de kerk niet meer rustig kunnen bidden, met dit overdovend allahgeroep. Er waren reeds incidenten tussen christenen, die dit nodeloos storen en provoceren vooral op vrijdag niet meer nemen, en fundamentalistische moslims.
Dezelfde taferelen spelen zich af in andere Israëlische steden zoals Jaffa, Haifa...De Arabische christenen reageren gelaten: "We kunnen niets doen, want de moslims zijn in de meerderheid, eigenlijk zou de Israëlische staat iets moeten doen, maar ze durven niet tussenkomen omdat ze bang zijn van geweld vanwege moslims (als die hun zin niet meer kunnen doordrijven: nl. andersgelovigen het leven moeilijk maken zodat ze het hele gebied kunnen islamiseren, wat deel uitmaakt van de 'jihad met de tong')".

Anderzijds reageren moslims met een intifada en gewelddaden op de minste 'provocatie'. Zo was het voor (radicale moslims) genoeg dat Sharon even ging bidden op de Tempelberg (waar nu een moskee staat op de plaats van de verwoeste tempel) om een oorlog te ontketenen.... terwijl je moslims in Jeruzalem overal hun matje ziet spreiden, vooral voor kerken.
De moskeeën in Jeruzalem zijn trouwens niet toegankelijk voor niet-moslims, terwijl men er wel synagogen kan bezoeken.
De Palestijnse christenen verlaten Palestina onder druk van deze pesterijen vanwege hun moslimbroeders en de conflicten.
Mensen van ginds die het kunnen weten, zeggen dat West-Europa hetzelfde te wachten staat.

Ik ben in zowel Jerusalem, Nasareth en Bethlehem geweest, naast ook Ramallah. Ik heb kerken, de Al-Aqsa moskee en synagogen bezocht.

Zoals in de meeste Arabische steden staan moskeeën en kerken vreedzaam naast elkaar, en belangrijke personen binnen de Arabische partijen in Israel of binnen de PLO zijn christenen (bvb. de vrouw van Arafat). Ik heb niets gemerkt van enige provocatie, behalve dan door jonge israelische soldaten, die de Palestijnen, zowel christenen als moslims, constant vernederen bij de vele checkpoints.

Begin april 2013:

Al Quds (Jerusalem), 25 Jumadil Awal 1434/6 April 2013 (MINA) - Palestinian Archbishop Atallah Hanna on Thursday (4/4) led a demonstration in Al Quds city criticized Israeli government in the death case of Hebron resident, Maysara Abu Hamdiyeh. "We all are citizens of Al Quds. If Palestinians are suffering, we are also feeling the same. Abu Hamdiyeh’s death caused by Israeli barbarity is a blow to all of us, the Palestinians," said Hanna.

As a citizens of Al Quds, Hanna wanted to show to the world that Christians who lived in Al Quds also feel the pain, as well as Muslims due to the Israeli occupation in Palestine.

"Through this action, we condemn the Israeli government over its treatment to the Palestinian detainees. We will not forget them. We will continue our struggle to set them free from Israeli occupation," he added.

http://mirajnews.com/en/palestine/3669-palestinian-archbishop-leads-a-demo-condems-israel.html

Neptunus
1 mei 2013, 21:06
In Jeruzalem is geen enkele moskee toegankelijk voor niet-moslims. Men kan enkel op bepaalde uren even rond de Al Aqsa moskee lopen, maar niet-moslims mogen er niet in. Ik ben net terug van ginds en kan enkel bevestigen wat ik eerder schreef. Pelgrims kunnen zelfs niet meer rustig bidden in de kerken in Jeruzalem en Nazareth wanneer het geschreeuw uit de mineretten begint (5 maal per dag en nacht).

In Nazareth zag ik zelf hoe een massa (radicale) moslims op tapijten voor het kerkplein zat voor het 'vrijdaggebed', geleid door een radicale imam, zijn luide geroep en geschreeuw werd versterkt door een grote luidspreker, midden op het plein voor de Anunciatiekerk. Aan het uiterst luidruchtig allahgeroep valt niet te ontkomen, je hoort het op een kilometer ver en ook binnenshuis. Het verstoort gewoon de rust (en het gebed van pelgrims in de kerk) en er is vanwege deze moslimlui geen enkel respect naar andersgelovigen toe.

Arabische christenen hebben daartegen reeds geprotesteerd, maar kunnen niets doen omdat ze in de minderheid zijn (hoewel het christendom er zijn bakermat vindt). Deze provocaties, ook in andere Arabische steden in Israël (de Israëlische overheid durft er niet op te reageren uit schrik voor geweld vanuit moslimhoek), maken gewoon deel van uit van de jihad: het hele gebied onderwerpen aan de islam.

Helias
1 mei 2013, 21:08
Op de video is te zien dat de jongen vreedzaam
een interview geeft en pro-Palestijnse stmbolen draagt, naast een Joodse keppel. Een groepje Joodse nationalisten stoort zich daaraan, en vanaf de politie hem opmerkt wordt hij hardhandig gearresteerd. Case closed...
Het is duidelijk dat de politie de jonge idoot eerst vraagt om weg te gaan. Waarschijnlijk hem tegen zichzelf te beschermen. Wanneer hij weigert wordt hij opgepakt. Wat in ELK land ter wereld zou gebeuren. Alleen zouden ze overal zo zachtzinnig niet zijn.

tomm
1 mei 2013, 21:37
In Jeruzalem is geen enkele moskee toegankelijk voor niet-moslims. Men kan enkel op bepaalde uren even rond de Al Aqsa moskee lopen, maar niet-moslims mogen er niet in. Ik ben net terug van ginds en kan enkel bevestigen wat ik eerder schreef. Pelgrims kunnen zelfs niet meer rustig bidden in de kerken in Jeruzalem en Nazareth wanneer het geschreeuw uit de mineretten begint (5 maal per dag en nacht).

In Nazareth zag ik zelf hoe een massa (radicale) moslims op tapijten voor het kerkplein zat voor het 'vrijdaggebed', geleid door een radicale imam, zijn luide geroep en geschreeuw werd versterkt door een grote luidspreker, midden op het plein voor de Anunciatiekerk. Aan het uiterst luidruchtig allahgeroep valt niet te ontkomen, je hoort het op een kilometer ver en ook binnenshuis. Het verstoort gewoon de rust (en het gebed van pelgrims in de kerk) en er is vanwege deze moslimlui geen enkel respect naar andersgelovigen toe.

Arabische christenen hebben daartegen reeds geprotesteerd, maar kunnen niets doen omdat ze in de minderheid zijn (hoewel het christendom er zijn bakermat vindt). Deze provocaties, ook in andere Arabische steden in Israël (de Israëlische overheid durft er niet op te reageren uit schrik voor geweld vanuit moslimhoek), maken gewoon deel van uit van de jihad: het hele gebied onderwerpen aan de islam.

Ik heb de moskee bezocht in 2007, was enkel 's morgens toegankelijk.

De muezzin heb je in alle moslim landen, en ook niet-moslim landen met een moslim minderheid zoals bvb. Thailand, Kenya, etc.(maar niet in de voormalige Sovjet-Unie, waar dit verboden werd door de Sovjet-autoriteiten). Als je je daaraan stoort kun je je evengoed storen aan de klokken van de kerk, dat is net hetzelfde.

Arabische christenen, voor zover ik weet, respecteren de geloofskeuze van hun moslim volksgenoten, en omgekeerd meestal ook. (toch zeker op de Westoever, Jezusalem en in Israel). De muezzin is geen provocatie net als de kerkklokken evenmin een provocatie zijn. Ook biddende moslims zijn geen provocatie, ze doen hun ding, en christenen doen hun ding. Ooit van verdraagzaamheid gehoord?

Natuurlijk heb je onder moslims extremisten, maar in palestina of Israel heb ik daar alleszins weinig van gemerkt.

En zoals ik al opmerkte, Palestijnse christenen staan absoluut niet aan de kant van Israel, en zijn erg actief in allerlei verzetsorganisaties. De bekende Palestijnse activist en schrijver Eduard Said bvb. die Arafat veel te soft vond voor de aggressors, of de leiders van het Palestijnse bevrijdingsfront. Ook religieuze christelijke leiders veroordelen het zionistisch regime veelvuldig.

tomm
1 mei 2013, 21:41
Het is duidelijk dat de politie de jonge idoot eerst vraagt om weg te gaan. Waarschijnlijk hem tegen zichzelf te beschermen. Wanneer hij weigert wordt hij opgepakt. Wat in ELK land ter wereld zou gebeuren. Alleen zouden ze overal zo zachtzinnig niet zijn.

Waarom moet hij weg? Hij doet niets illegaals, hij heeft gewoon een inverview, verstoort de orde niet, en iedereen is toch vrij te kleren te dragen die hij wil? Overduidelijk stond de politieke boodschap die de jongen met zijn kledij uitstraalde de flikken niet aan. En ja, in landen als Rusland zou hij ook gearresteerd zijn. Maar in België kan ik me niet voorstellen dat iemand gearresteerd zou worden omdat hij met een arafatsjaal of met een t shirt van NVA rondloopt...

Overigens nog een geluk voor hem dat hij een Jood was, anders had het veel slechter kunnen aflopen. De rapporten van mensenrechtenorganisaties staan vol met discriminatie en geweld tegen niet-Joden in Israel en de bezette gebieden.

Helias
1 mei 2013, 21:47
Waarom moet hij weg? Hij doet niets illegaals, hij heeft gewoon een inverview, verstoort de orde niet, en iedereen is toch vrij te kleren te dragen die hij wil? Overduidelijk stond de politieke boodschap die de jongen met zijn kledij uitstraalde de flikken niet aan. En ja, in landen als Rusland zou hij ook gearresteerd zijn. Maar in België kan ik me niet voorstellen dat iemand gearresteerd zou worden omdat hij met een arafatsjaal of met een t shirt van NVA rondloopt...

Wel indien ze in de omgeving komen van een betoging van manifeste tegenstanders. Dat wordt beschouwd als provocatie. Deze snaak draagt een Palestijnse vlag, een Arafat-sjaal en geeft luidruchtige commentaar tegen de betogers.

Probeer eens met een Davidster op je jas in de omgeving van een pro-Palestijnse betoging te gaan staan. Of met een Belgische vlag de Ijzerwake te betreden. De politie zal je weghalen. Voor je eigen goed, trouwens.

tomm
1 mei 2013, 22:55
Wel indien ze in de omgeving komen van een betoging van manifeste tegenstanders. Dat wordt beschouwd als provocatie. Deze snaak draagt een Palestijnse vlag, een Arafat-sjaal en geeft luidruchtige commentaar tegen de betogers.

Probeer eens met een Davidster op je jas in de omgeving van een pro-Palestijnse betoging te gaan staan. Of met een Belgische vlag de Ijzerwake te betreden. De politie zal je weghalen. Voor je eigen goed, trouwens.

http://archief.westhoek.be/ned/jewaserbij/2006/juli/steenstraete0907/Image6.jpg

Belgische vlag siert monument Gebroeders Van Raemdonck in Steenstraete.

Op 9 juli greep ter gelegenheid van de Vlaamse Feestdag een actie plaats aan de site van de Ijzerwake. Daar staat het monument van de gebroeders Van Raemdonck. De organisatie van de Ijzerwake claimt momenteel dit monument als een puur Vlaams monument. Met de actie van Brussels gemeenteraadslid Geoffroy Coomans de Brachène (MR Brussel) en Andy Vermaut (Pro België) willen deze de aandacht vestigen op de vergeten Waal. Frans en Edward Van Raemdonck stierven immers op 26 maart 1917. De stoffelijke overschotten rusten samen in één kist en dat samen met de Waal Aimé Fiévez, gedood met dezelfde bom. De site van de IJzerwake is dus een Belgische site !

http://archief.westhoek.be/ned/jewaserbij/2006/juli/steenstraete0907/welkom.htm

Helias
1 mei 2013, 23:23
http://archief.westhoek.be/ned/jewaserbij/2006/juli/steenstraete0907/Image6.jpg

Belgische vlag siert monument Gebroeders Van Raemdonck in Steenstraete.

Op 9 juli greep ter gelegenheid van de Vlaamse Feestdag een actie plaats aan de site van de Ijzerwake. Daar staat het monument van de gebroeders Van Raemdonck. De organisatie van de Ijzerwake claimt momenteel dit monument als een puur Vlaams monument. Met de actie van Brussels gemeenteraadslid Geoffroy Coomans de Brachène (MR Brussel) en Andy Vermaut (Pro België) willen deze de aandacht vestigen op de vergeten Waal. Frans en Edward Van Raemdonck stierven immers op 26 maart 1917. De stoffelijke overschotten rusten samen in één kist en dat samen met de Waal Aimé Fiévez, gedood met dezelfde bom. De site van de IJzerwake is dus een Belgische site !

http://archief.westhoek.be/ned/jewaserbij/2006/juli/steenstraete0907/welkom.htm

Oké. Probeer dat nu eens TIJDENS de Ijzerwake. :-D

Neptunus
2 mei 2013, 14:38
tomm
Anno 2013 (ben net terug) is de al Aqsa moskee in Jeruzalem NIET toegankelijk voor niet-moslims, je kan enkel een paar uur in de voormiddag ROND de moskee lopen, maar een 'ongelovige' wordt de toegang verboden. Dit is momenteel het geval voor alle moskeeën in Jeruzalem: ze worden bewaakt en de bewakers jagen niet-moslims bij wijze van spreken weg als ze al te dicht komen.

Het luide geroep uit de muezzin is is geen geval te vergelijken met het geluid van klokken: dit is een neutraal geluid en vaak nog een mooi deuntje en minder luid dan het geschreew uit de muezzin dat NIET neutraal is (allah is de grootste enz...). Het komt echt agressief over en respectloos naar niet-moslims toe en het geroep is ook 's nachts (rond 3-4 uur) en 's avonds laat te horen. Wie in de buurt van een moskee woont of logeert, kan er niet met het raam open slapen.

Hoewel Palestijnse moslims en christenen dezelfde belangen hebben, staan christenen in de Palestijnse gebieden onder druk van de islamisering en de daarmee samenhangende discriminatie van christenen, andersgelovigen en niet-gelovigen.
De Palestijnse gebieden (waar het christendom is ontstaan) staan op de 36 ste plaats wat betreft christenvervolging. De meeste autochtone christenen verlieten al het 'Heilig land'.
ww.opendoors.nl
De laatste jaren verlaten steeds meer christenen de Palestijnse gebieden. In totaal wonen er zo’n 40.000 christenen. Zij worden niet actief vervolgd maar hebben wel te maken met discriminatie. Dit is anders in de Gazastrook, waar christenen onder grote druk staan van Hamas en andere radicale moslimgroeperingen om weg te gaan.

Gelovigen met een moslimachtergrond ervaren vaak druk vanuit hun familie en sociale omgeving. Soms moeten deze vervolgde christenen vluchten naar een zogenoemd ‘safe house’. Verschillende kerkleiders werden bedreigd omdat ze contact hadden met en het Evangelie vertelden aan moslims. Sinds 2008 is de christelijke boekwinkel gesloten en loopt er een rechtszaak tegen de winkel. Verschillende christenen zijn beroofd.

Veel christenen willen weg uit de Palestijnse Gebieden vanwege de uitzichtloze situatie.

tomm
2 mei 2013, 23:47
Neptunus


Anno 2013 (ben net terug) is de al Aqsa moskee in Jeruzalem NIET toegankelijk voor niet-moslims, je kan enkel een paar uur in de voormiddag ROND de moskee lopen, maar een 'ongelovige' wordt de toegang verboden.

zou kunnen, maar is het eerste dat ik er van hoor.


Het luide geroep uit de muezzin is is geen geval te vergelijken met het geluid van klokken: dit is een neutraal geluid en vaak nog een mooi deuntje en minder luid dan het geschreew uit de muezzin dat NIET neutraal is (allah is de grootste enz...). Het komt echt agressief over en respectloos naar niet-moslims toe en het geroep is ook 's nachts (rond 3-4 uur) en 's avonds laat te horen. Wie in de buurt van een moskee woont of logeert, kan er niet met het raam open slapen.


3 of 4 uur? Dat denk ik niet, de eerste roep, afhankelijk van de islamitische kalender, is tussen 5 en 6 uur, weet ik uit ervaring. (en ja, ik ben er ook soms wakker van geworden, nu slaap ik er gewoon door). En of het nu al dan niet mooier of lelijker klinkt dan het geluid van klokken of agressiever of respectlozer zou zijn is een kwestie van gouts et couleurs, persoonlijke smaak dus... jij bent klokken waarschijnlijk gewoon, iemand die heel z'n leven in Cairo woonde is het geluid van de moezzin gewoon. Ik woonde vroeger naast een kerk, en werd wakker van de klokken, tot ik het gewend werd. M'n huis in Kenya is vlak naast een moskee, in het begin vond ik het storend nu hoor ik het zelfs niet meer. Bezoekers uit BelgiË vinden dit heel speciaal, maar de Kenyanen (grotendeels christenen) merken het zelfs niet meer op en storen zich er zeker niet aan. Overigens heb je ook christelijke kerken die luidsprekers en geroep gebruiken in plaats van klokken, zoals de Ethiopisch-orthodoxe kerk.









Hoewel Palestijnse moslims en christenen dezelfde belangen hebben, staan christenen in de Palestijnse gebieden onder druk van de islamisering en de daarmee samenhangende discriminatie van christenen, andersgelovigen en niet-gelovigen.
De Palestijnse gebieden (waar het christendom is ontstaan) staan op de 36 ste plaats wat betreft christenvervolging. De meeste autochtone christenen verlieten al het 'Heilig land'.

De meeste christenen hebben het gebied al lang geleden verlaten, met name in de 19de eeuw, richting Latijns-Amerika. Maar vandaag de dag denk ik niet dat christenen vervolgd worden door moslims, wel door Joden. De kerken in palestina of Israel die verwoest werden werden verwoest door Joden, niet door moslims. Christenen worden vervolgd door de overheid en kolonisten, maar wel omdat ze niet-Jood zijn, niet omdat ze niet-moslim zijn.






ww.opendoors.nl
De laatste jaren verlaten steeds meer christenen de Palestijnse gebieden. In totaal wonen er zo’n 40.000 christenen. Zij worden niet actief vervolgd maar hebben wel te maken met discriminatie. Dit is anders in de Gazastrook, waar christenen onder grote druk staan van Hamas en andere radicale moslimgroeperingen om weg te gaan.

Gaza wordt geregeerd door Hamas, dus daar is de situatie anders. Echter in de Westoever hebben christenen zelfs een gepriviligeerde positie, want ze zijn sterk oververtegenwoordigd in de PLO. (net als in Syrië en vroeger Irak trouwens). Het is gewoon een feit dat christenen meer dan hun steentje bijgedragen hebben aan het verzet tegen de Joodse onderdrukker, die geen onderscheid maakt tussen christelijke of islamitische niet-Joden.





Gelovigen met een moslimachtergrond ervaren vaak druk vanuit hun familie en sociale omgeving. Soms moeten deze vervolgde christenen vluchten naar een zogenoemd ‘safe house’. Verschillende kerkleiders werden bedreigd omdat ze contact hadden met en het Evangelie vertelden aan moslims. Sinds 2008 is de christelijke boekwinkel gesloten en loopt er een rechtszaak tegen de winkel. Verschillende christenen zijn beroofd.

Onzin, je hebt deze leugens waarschijnlijk van Amerikaanse evangelische organisaties, die pal achter Israel staan en de belangen van (meestal orthodoxe en katholieke) christenen in het Midden-Oosten geen zier kunnen schelen. (na de Amerikaanse invasie van Irak is 70 % van de christelijke minderheid gevlucht of vermoord en de vroegere christelijke eerste minister van Irak zal binnenkort opgehangen worden, nu wil de VS dat herhalen in syrië...). De echte christenen, bijvoorbeeld de Russisch-orthodoxe kerk, hebben altijd de belangen van de christenen in het midden-oosten beschermd, of het nu tegen de Turken of tegen de Syrische jihadisten is.
Alle christelijke leiders van palestina hebben al duidelijk aangegeven dat Rusland hun enige echte vriend is buiten de Arabische wereld. De VS en Israel zijn 2 handen op een buik, dat weet iedereen. Daarenboven steunt de VS ook nog eens islamistische extremisten, zoals nu in Syrië, in saudi Arabië of vroeger in Afghanistan tijdens de jaren 80. De "christelijke organisaties" in de VS die verklaren de christenen in het Midden-Oosten te verdedigen zijn leugenaars. http://cdn1.spiegel.de/images/image-288020-panoV9free-cjjf.jpg





Veel christenen willen weg uit de Palestijnse Gebieden vanwege de uitzichtloze situatie.

Dat klopt, ze zijn de vele checkpoints beu, het volstrekt versmachten van de Palestijnse economie door israel, de dagelijkse problemen, het uitzichtloze (als gevolg van de VS die elk internationaal optreden tegen de illegale bezetter onmogelijk maakt). Dat is natuurlijk het doel van Israel, ze willen de palestijnen, zowel christenen als moslims, buiten pesten. Maar het zal ze niet lukken. De Palestijnse christenen zelf verwijten enkel Israel, niet de moslims.
Ik zou wat minder op de Amerikaanse media vertrouwen, een grote leugenmachine, zoals de meeste mensen nu wel al doorhebben.



Thousands of Christians from across the globe are flocking to Jerusalem to follow the footsteps of Jesus during the Easter festivities. But while pilgrims from Africa, Asia, the US and Europe can easily spend the most important Christian holiday in the historic city, Christian Palestinians living only five to 15 miles away cannot. According to Palestinian priests, the number of permits available have been greatly reduced for this holiday.

In a news release on March 24, Hanan Ashrawi of the Palestinian Liberation Organization (PLO) expressed frustration that some parishes had received only 30% to 40% of the permits they had requested.

“There should not even be a question of needing permits to visit one’s own city,” she said: “East Jerusalem is the occupied capital of the Palestinian people and freedom of worship is a basic human right for all of our Christian and Muslim citizens, a right which is being systematically and increasingly denied by a foreign occupying force.”

Abeer, a Palestinian Orthodox Christian, is very familiar with the unpredictable pattern of obtaining permits.

“This year only my eldest son [of 17 years] got a permit — me, my husband, our other son and my parents didn’t,” Abeer told Al-Monitor in Ramallah, adding: “What threat are my parents to Israel?”

Lack of access to worship is the greatest obstacle for Palestinian Christians during Easter, according to Nora Carmi from the Palestinian Christian organization Kairos. She emphasized, though, that this is not only an issue for Christians, but for all Palestinians who need permits to access the holy sites in Jerusalem.

“I’m against permits. I don’t even think we should ask for permits,” said Carmi, highlighting that during Passover, thousands of Jews visit the city. “Do they need permits to pray? Why do Muslims and Christians who wish to worship pose a threat while they don’t?”

Carmi met with Al-Monitor at the Lion’s Gate — one of the entrances to the historic Old City in Jerusalem where Jesus, according to legend, entered riding on a donkey almost two millennia ago. She compared his path, usually referred to as "Via Dolorosa" (Latin for "the way of suffering") with the Palestinians' hardships throughout the past 65 years.

“For us, the Palestinian suffering started in 1948. Jesus was condemned to death, and we were condemned to nonexistence,” said Carmi.

The number of Palestinian Christians in Israel and the Palestinian territories has declined drastically from around 20% of the population prior to the establishment of the state of Israel in 1948 to less than 2% today.

Israel has argued that the decline was caused by persecution by Muslims, an explanation Carmi refused. Bishop Mounib Younan from the Evangelical Lutheran Church in Jordan and the Holy Land agreed, saying that emigration was a consequence of Israeli policies against Palestinians in the West Bank and east Jerusalem. This includes difficulties in obtaining building permits, a discouraging economy and high unemployment in the West Bank.

“Our natural expansion is not allowed,” he said. As there are now only around 10,000 Palestinian Christians in Jerusalem — a couple thousand of the marrying age — it is natural that they also look for partners in the West Bank. But as those in the West Bank cannot get permission to live in Jerusalem and Jerusalemites will not risk losing their Jerusalem ID and the extra freedom of living on the Israeli side of the separation barrier, they either don’t get married or emigrate, the bishop explained.


http://www.al-monitor.com/pulse/originals/2013/03/palestinian-christians-restrictions-easter.html

Dixie
3 mei 2013, 00:09
Op de video is te zien dat de jongen vreedzaam
een interview geeft en pro-Palestijnse stmbolen draagt, naast een Joodse keppel. Een groepje Joodse nationalisten stoort zich daaraan, en vanaf de politie hem opmerkt wordt hij hardhandig gearresteerd. Case closed...

:lol: provoceren en dan zijn verdiende loon krijgen case closed !

tomm
3 mei 2013, 05:55
:lol: provoceren en dan zijn verdiende loon krijgen case closed !

tja, dat is dus uw mening over vrije meningsuiting, dat weten we dan ook weer.

Koenraad Noël
3 mei 2013, 12:02
Tomm, zou het misschien niet kunnen zijn dat christenen zowel de versmachting door Israël én door Palestina beu zijn?

Calvinist
3 mei 2013, 16:35
tja, dat is dus uw mening over vrije meningsuiting, dat weten we dan ook weer.

Alsof communisten de vrijheid van meningsuiting respecteren....:roll:

tomm
3 mei 2013, 16:40
Tomm, zou het misschien niet kunnen zijn dat christenen zowel de versmachting door Israël én door Palestina beu zijn?

Christenen ZIJN PAlestina. Uit landen als Lebanon en (vroeger) Syrië en (nog vroeger, voor de Amerikaanse agressie) Irak vluchtten de christenen niet uit die landen. Ze vluchten enkel uit landen waar ze onderdrukt worden. In Palestina worden ze onderdrukt, door de agressor, en iedereen weet wie dat is. Verschil met de meeste moslims is dat christenen meestal familie in Latijns-Amerika of het Westen hebben, en dus veel gemakkelijker een visum kunnen bemachtigen.

tomm
3 mei 2013, 16:44
Alsof communisten de vrijheid van meningsuiting respecteren....:roll:

Veel van de huidige Israelische beleidsvoerders en ordehandhavers komen uit de voormalige Sovjet-Unie... Israel is gewoon geen westers land, punt, en ook geen democratisch land in de zin van westerse democratie. Het is ironisch dat de grootste critici van de Sovjet-Unie (de Joden) de Sovjet-methoden zeer precies toepassen in hun nieuwe moederland.

Calvinist
3 mei 2013, 17:04
Je praat naast de kwestie. Marxisten en socialisten respecteren ook niet de vrije meningsuiting getuige een aantal dagen geleden hoe de NS-A door leden van de vakbond en de SP.A werden aangepakt....

tomm
4 mei 2013, 00:28
Je praat naast de kwestie. Marxisten en socialisten respecteren ook niet de vrije meningsuiting getuige een aantal dagen geleden hoe de NS-A door leden van de vakbond en de SP.A werden aangepakt....

Die schreeuwden dan ook hun boodschap uit, en niet zomaar op straat maar middenin een samenkomst. De jongeman deed dat niet, hij zei kalm zijn boodschap en ik denk ook niet dat hij daarom gearresteerd werd, want niemand behalve de reporter kon dat horen, wel om zijn kledij.

Koenraad Noël
4 mei 2013, 00:41
Ze vluchten enkel uit landen waar ze onderdrukt worden.
Zoals Egypte, dat een soortgelijk emigratiepatroon vertoont.
In Palestina worden ze onderdrukt, door de agressor, en iedereen weet wie dat is.
Zowel moslimextremisten als kolonisten, en de eerste groep begint de tweede van de troon te stoten. Kolonisten zien christenen als gelijkaardig aan de moslims, en de moslimextremisten zien de christenen als bondgenoten van de christenen.

Palestijnse christenen sterven uit tussen de twee vuren.

Dixie
4 mei 2013, 00:52
tja, dat is dus uw mening over vrije meningsuiting, dat weten we dan ook weer.

vrije mening heeft niets te maken met het provoceren van betogingen dit gebeurt NERGENS TER WERELD!

Dixie
4 mei 2013, 00:54
Christenen ZIJN PAlestina. Uit landen als Lebanon en (vroeger) Syrië en (nog vroeger, voor de Amerikaanse agressie) Irak vluchtten de christenen niet uit die landen. Ze vluchten enkel uit landen waar ze onderdrukt worden. In Palestina worden ze onderdrukt, door de agressor, en iedereen weet wie dat is.

yep de boyscouts van hamas en consoorten...

Dixie
4 mei 2013, 00:55
Israel is gewoon geen westers land, punt, en ook geen democratisch land in de zin van westerse democratie.

dat is wel ironisch komende van een commie :lol:

Dixie
4 mei 2013, 00:58
Die schreeuwden dan ook hun boodschap uit, en niet zomaar op straat maar middenin een samenkomst. De jongeman deed dat niet, hij zei kalm zijn boodschap en ik denk ook niet dat hij daarom gearresteerd werd, want niemand behalve de reporter kon dat horen, wel om zijn kledij.provoceren is provoceren of je dit nu stil doet of niet er is geen verschil trouwens nadat het filmpje geëdit is kan men trouwens niet weten of ie wel of niet luidruchtig was waarschijnlijk wel waarom anders die edit!

tomm
4 mei 2013, 10:07
Zoals Egypte, dat een soortgelijk emigratiepatroon vertoont.

Zowel moslimextremisten als kolonisten, en de eerste groep begint de tweede van de troon te stoten. Kolonisten zien christenen als gelijkaardig aan de moslims, en de moslimextremisten zien de christenen als bondgenoten van de christenen.

Palestijnse christenen sterven uit tussen de twee vuren.

Christenen in Egypte maken nog steeds ongeveer 10%¨van de bevolking uit, net als vroeger.

Ik weet niet waar je het idee haalt dat moslims christenen naar het leven staan in Palestina, maar ter plekke heb ik daar alleszins niets van gemerkt of gehoord. Iedereen klaagt over de bezetter, zowel chistenen als moslims.

Het is natuurlijk een veelbeproefde tactiek van Israel om de Palestijnen tegen elkaar op te zetten(zo mogen christenen, Druzen in het leger maar soennitische moslims niet), maar met weinig succes. Ook niet in de bezette Golan hoogte trouwens, in de Druziche dorpen daar weigeren de inwoners hun Israelische nationaliteit te aanvaarden en de foto van Assad hangt er broederlijk naast de Syrische vlag.

tomm
4 mei 2013, 10:14
vrije mening heeft niets te maken met het provoceren van betogingen dit gebeurt NERGENS TER WERELD!

Noem je het dragen van een Arafatsjaaltje een provocatie? OK, dan kan ik uw Amerikaanse en zionistische symbolen op dit forum zeker als provocatie opvatten, want de meerderheid hier moet niets hebben van de VS of Israel.

tomm
4 mei 2013, 10:15
yep de boyscouts van hamas en consoorten...

In Gaza wonen erg weinig Christenen. Die woonden in het noorden van Palestina en bij de grote etnische zuivering in 1948 door Israel vluchtten de meeste naar de Westoever.

tomm
4 mei 2013, 10:16
dat is wel ironisch komende van een commie :lol:

Ik beweer dan ook niet dat de Sovjet-Unie of China een westerse democratie was/is, U beweert wel dat Israel een perfect democratisch land is in de westerse zin. De lange en vele rapporten van mensenrechtenorganisaties laten nochtans een ander beeld zien...

tomm
4 mei 2013, 10:20
provoceren is provoceren of je dit nu stil doet of niet er is geen verschil trouwens nadat het filmpje geëdit is kan men trouwens niet weten of ie wel of niet luidruchtig was waarschijnlijk wel waarom anders die edit!

Wie zegt dat dat filmpje geëdit is?

Overigens als je goed kijkt en luistert zie je dat er op de achtergrond een groepje Palestijnen het tafereel aanschouwde. Zij riepen "Allahu Akbar", en je zag de politie twijfelen of ze hen ook zouden aanpakken, maar daar hadden
ze niet genoeg manschappen voor. Een zeer gezonde maatschappij :roll:

Goed, als het dragen van een arafatsjaal profoceren is, dan is het dragen van een Amerikaanse of Israelische vlag ook provoceren. Dus iedereen die een Israelische of Amerikaanse vlag draagt of t shirt met die symbolen moeten we arresteren, juist? En stop dan ook met kritiek te geven op Rusland waar mensen die anti-Putin slogans schreeuwen gearresteerd worden wegens provocatie en hooliganisme.

Neptunus
4 mei 2013, 15:16
Christen sind in den Palästinensergebieten

eine verschwindend geringe Minderheit.

Statistisch liegen sie deutlich unter einem Prozent

und existieren in mehr als einer Hinsicht

nur am “Rande der Gesellschaft”.

Vooral in Gaza hebben de laatste autochtone christenen het erg te verduren, er zijn gedwongen bekeringen (terwijl bekering van een moslim er gevolgengevend aan de sharia streng verboden is en strafbaar, evenals openlijk atheïsme verboden is) en enkele jaren geleden werd een christelijke (protestantse) boekhandel in brand gestoken (artikel verschenen in ref. dagblad). Deze berichten lees je nooit in onze reguliere pers. Niet enkel andersgelovigen en atheïsten (afvalligen) worden door het ultra extreemrechtse radicale Hamas niet geduld, ook het meer gematigde al fatah werd er weggejaagd door de zeloten van Hamas.




Seitdem die Hamas die Macht im Gaza-Streifen übernommen hat, die ca. 3.500 Personen “starke” christliche Gemeinde in Gaza-Stadt auf maximal noch 1.500 Personen geschrumpft sein. Durch Exil, Flucht und Konversionen haben sich in den letzten fünf Jahren also mehr als 2.000 Gläubige dem Verfolgungsdruck entzogen. Denn dieser Druck scheint zu bestehen, wenn man die Situation betrachtet. U. a. besteht ein massiver Druck auf alle arabischen Christen, zum Islam zu konvertieren. Ob dabei die Grenze zur “Zwangskonvertierung” überschritten wird, ist umstritten, aber wahrscheinlich. Nun gab es am Montag, den 16. Juli 2012, zum ersten Male vernehmliche Proteste gegen zwei vermeintliche Fälle von Zwangskonvertierungen. Eine kleine Gruppe arabischer Christen protestierte auf dem Platz vor der uralten “St. Porphyrius-Kirche” mit lautem Rufen und Glockenschlägen dagegen, dass zwei ihrer Geschwister angeblich gegen ihren Willen im Hause eines muslimischen Geistlichen festgehalten werden. Die Polizei von Gaza spricht dagegen davon, dass die betroffenen Personen sich zu dem Kleriker “geflüchtet” hätten, da sie Racheakte der Christen nach ihrer Konversion befürchteten. Offen gesagt: prüfen Sie bitte selbst die Wahrscheinlichkeit dieser Aussage. Christen sind ja allgemein bekannt dafür, von Christus dazu aufgefordert zu werden: “Rächtet euch an allen, die den wahren Glauben verlassen. Tötet die, die mich verraten”! Ups, verwechsle ich da etwas ? Apostaten-Tötungen sind für uns Christen stark “aus der Mode” gekommen, anderenorts jedoch eher nicht, fragen wir mal Youcef Nadarkhani.


Aus dem benachbarten Ägypten sind in der Vergangenheit mehrfach ähnliche Fälle bekanntgeworden. Vor allem junge Frauen werden dort “gerne mal” entführt, zur Konversion zum Islam gezwungen und dann “gaaaaaaaaaaaanz freiwillig” mit muslimischen Ehemännern verheiratet. Wenn die koptische Kirche dann gegen dieses Vorgehen protestiert, wird festgestellt, dass die verängstigte Frau vor “Racheakten ihrer Familie” in den Gewahrsam irgendeines Scheichs oder Imams geflohen sei, um ihren schönen, neuen Glauben dort feiern zu können. Wer dazu mehr wissen will, kann sich gerne bei koptischen Gruppen über diese Dinge informieren.

In jedem Falle befürchten die Christen von Gaza, dass ihre Gemeinschaft bald nicht mehr existieren wird. Die Mutter eines der beiden Betroffenen der jüngsten, möglichen Zwangskonversion, Huda Al-Amash, wird jedenfalls so zitiert: “Wenn die Dinge so weitergehen, wie bisher, dann werden bald keine Christen mehr in Gaza übrig sein. Heute ist es Ramez (ihr Sohn). Dann wer ? Und wer kommt danach“? Die beiden vermeintlichen Konvertiten, Ramez Al-Hamash, 25, und die dreifache Mutter Hiba Abu-Dawud, 31, konnten bislang nicht für eine “Gegendarstellung” erreicht werden. Christen sagen, dass der Hauptgrund für ihre schwindenden Zahlen jedoch eher die Migration sei, da aus wirtschaftlichen Gründen und durch den aktiven Diskriminierungsdruck eine Existenz im Ausland oftmals vielversprechender sei. {Quelle: “haaretz” vom 17. Juli 2012 - gebetskreis.wordpress.com}


Christen im Gazastreifen

Protest gegen die erzwungene Konversionen zum Islam

(Mailand / ep): Dutzende von Gaza Christen inszenierte einen seltenen öffentlichen Protest Montag, behaupten zwei orthodoxe Kirche Mitglieder wurden zwangsweise zum Islam konvertiert und wurden gegen ihren Willen festgehalten. Laut AP, zeigte der kleine, aber laute Demonstration der zunehmend verzweifelten Situation der kleinen christlichen Minderheit im Gebiet. Zwei Mediatoren, sagte der zwei – ein 25-jähriger Mann und eine Frau mit drei Kindern – offenbar nahm den Islam an ihren freien Willen zu haben, aber sie waren nicht in der Lage, für einen Kommentar erreicht werden. Zwangsbekehrungen waren unerhört in Gaza vor. Da die militante islamische Hamas an der Macht vor fünf Jahren haben die Christen fühlte sich zunehmend umkämpften, aber immer meist schweigend. AP meldet wachsende Ängste unter den Gaza-Christen, dass ihre schrumpfenden Gemeinde durch Auswanderung und Umbauten verschwinden könnte. Zahlen scheinen von rund 3.500 bis etwa 1.500 in den vergangenen Jahren geschrumpft sind, nach Schätzungen der Gemeinschaft, bei einer Bevölkerung von 1,7 Millionen Palästinensern in der Küstenregion, werden viele von ihnen sagte zu Hardliner Muslime zu sein. {Quelle: www.terrasanta.net}

www.koptisch.worldpress.com

Dixie
5 mei 2013, 03:27
Noem je het dragen van een Arafatsjaaltje een provocatie? OK, dan kan ik uw Amerikaanse en zionistische symbolen op dit forum zeker als provocatie opvatten, want de meerderheid hier moet niets hebben van de VS of Israel.

en nu ween ween :lol:

Dixie
5 mei 2013, 03:29
Wie zegt dat dat filmpje geëdit is?



ik dit ontkennen is gewoon leugens vertellen zo duidelijk!:-D

marjan
9 mei 2013, 15:47
BISSCHOPPENCONFERENTIE VS WILLEN TWEE-STATENOPLOSSING VOOR HEILIGE LAND
BRUSSEL (KerkNet/Zenit) – De bisschoppenconferentie van de VS spreekt zich uit voor een twee-statenoplossing voor het Heilige Land en veroordeelt alle ingrepen die een rechtvaardigde en duurzame oplossing in het gedrang kunnen brengen. Waarnemers zien in het standpunt een verwijzing naar de omstreden bouw van nieuwe nederzettingen en van de zogeheten veiligheidsmuur in de Cremisan-vallei.

De katholieke bisschoppen van de VS schrijven in hun brief dat een plaatselijk schooltje van de salesianen langs drie zijden letterlijk ommuurd zal zijn. “58 christelijke families verliezen daardoor hun bron van inkomsten.” Door de bouw van de muur hebben vele christelijke boeren niet langer toegang tot hun akkers. Het bisschoppelijk comité voor Internationale Rechtvaardigheid en Vrede doet een beroep op VS-minister John Kerry voor tussenkomst bij de Israëlische overheid.
kerknet.be
Ook paus Franciscus drong er bij de Israëlische president (bij een bezoek aan het vaticaan) op aan om het traject van deze veiligheidsmuur nabij Bethlehem te verleggen, zodat een aantal Palestijnse boeren niet van hun land wordt afgesneden.
Dit neemt niet weg dat Palestijnse christenen te maken krijgen met discriminatie (zie document PAX Christi), aangezien de Palestijnse grondwet is gebaseerd op de sharia. Arabische christenen in Israël, daarentegen, zijn volwaardige staatsburgers.

marjan
9 mei 2013, 22:49
De christelijke gemeenschappen in huidige de Palestijnse gebieden

Een combinatie van de cijfers van de Census
2007 met die van de Sabeel Survey 2006
geeft het volgende beeld:
Totaal aantal christenen: 51.710. Dit is
1,37% van de totale bevolking. Deze wonen
in de volgende regio’s:
- Bethlehem 43%;
- Ramallah 25%;
- Oost-Jeruzalem 18%;
- Jenin 6%;
- Elders 2%
De christelijke bevolking is sinds die periode veel meer gegroeid. Een van de
oorzaken daarvan is de emigratie onder de
christelijke Palestijnen. Een andere
belangrijke oorzaak is het veel lagere
geboorteoverschot bij deze christenen. Deze
bedraagt ongeveer 2% per jaar, terwijl dat
voor de hele bevolking op 3,3% ligt.
Christelijke gezinnen zijn dus aanzienlijk
kleiner dan die van hun islamitische
landgenoten. De emigratie heeft meer
effecten op de demografie. Zo kennen de
christenen een vrouwenoverschot in de
huwbare leeftijd door de emigratie van jonge
mannen. In een cultuur waarin vrouwen
horen te trouwen, geeft dat problemen.
Vast staat evenwel dat het percentage christenen
in de periode tussen 1967 en 2006 daalde
van ongeveer 3 naar 1,3 voornamelijk als
gevolg van twee factoren: de emigratie en
het lagere geboorteoverschot.
Voornaamste drijfveren waren voor deze
emigratie. De politiek-economische situatie
en de daaruit voortvloeiende onzekerheid,
werkloosheid en angst voor oorlog en
geweld. Dit beeld wordt bevestigd door de
resultaten van nogal wat enquêtes die
hierover gehouden zijn.
Desalniettemin gaf een Sabellaonderzoek van 2001, kort na het begin van
de tweede Intifada, aan dat 17% van de
ondervraagde christelijke Palestijnen de
toenemende islamisering als de belangrijkste
bedreiging van de christelijke gemeenschap
zag. En de Sabeel Survey van 2006 vermeldt
ook het opkomende
moslimfundamentalisme als emigratiegrond.
Voor het overige waren het de politieke
omstandigheden (42%); werkgelegenheid
(44%); kwaliteit van het leven (7%);
onderwijs (4%); en gezinshereniging (1%).
Er zijn omstandigheden die het voor
christelijke Palestijnen gemakkelijker maken
om te emigreren dan hun moslim
landgenoten. Ze zijn beter opgeleid en
behoren vaak tot de middenklasse. Verreweg
de meesten van hen wonen in grotere
dorpen en steden en leven in een urbane
cultuur. Daardoor zijn zij meer
internationaal georiënteerd dan de
plattelandsbevolking. Maar ook het
(psychologische) gevoel tot een relatief
kleiner wordende minderheid te behoren
maakt het dat zij sneller bereid zijn om in
een ander land een nieuw leven op te
bouwen. Overigens -maar dit terzijde- is de
grote emigratie onder de christenen een
fenomeen dat zich in meerdere Arabische
landen voordoet.

Tot slot: Er zijn berichten over christelijke Palestijnen die
‘emigreren’ naar gebieden die onder
Israëlische controle staan, vooral het Jordaandal.

Ook is niet bekend hoeveel christenen er per
periode emigreren. Een Israëlische publicatie
uit 2002 noemt een aantal van 2766
geëmigreerde Palestijnse christenen in de
periode tussen oktober 2000 en november
2001 waarvan 1650 uit de regio Bethlehem
en 880 uit Ramallah. Een verband met het
begin van de tweede Intifada ligt voor de
hand. Palestijnse bronnen bevestigen een
aanzienlijke uittocht uit de regio Bethlehem
in die periode. Ervan uitgaande
dat het vooral gaat om relatief jonge en goed
opgeleide mensen, kun je wel spreken van
een voortdurende aderlating. Geen wonder
dat vele christelijke Palestijnen en velen met
hen alleen al om deze reden zich zorgen
maken over de toekomst.

Ook in sociaal opzicht onderscheidt zich de
christelijke minderheid van de rest van de
bevolking. Zoals vermeld is zij voornamelijk
urbaan georiënteerd. De overgrote
meerderheid leeft in en om Bethlehem,
Jeruzalem en Ramallah. Vanaf het midden
van de negentiende eeuw zijn vooral daar
vele christelijke onderwijsinstellingen
ontstaan. Met name van RK-zijde is hierin
veel geïnvesteerd. In 2007 waren er in
Palestina 76 christelijke
onderwijsinstellingen, met in totaal bijna
30.000 leerlingen.8
De meeste onderwijsinstellingen (43) met
bijna 20.000 leerlingen waren van katholieke
huize. Dit zijn privéscholen, waarvoor extra
betaald moet worden. Toch sturen de
christenen zoveel mogelijk hun kinderen
naar deze scholen omdat ze dan een
opleiding in de eigen traditie kunnen krijgen.
Vooral in het verleden kwamen veel van de
docenten uit het westen en werden er
westerse curricula gehanteerd.
Yousouf Daher, Christian Schools in Palestine,
2007, geciteerd in het Diyar-rapport van 2008.
ontstond de traditie dat het onderwijs aan de
christelijke scholen kwalitatief beter was dan
dat aan het openbaar onderwijs. Om die
reden stuurden en sturen ook vele meer
bemiddelde moslims hun kinderen naar deze
scholen. Vandaag de dag is vooral op de
katholieke en de lutherse scholen een groot
deel van de leerlingen daardoor moslim.
De in het Sabeel-onderzoek
aangetoonde hogere opleidingsgraad van de
Palestijnse christenen moet gezien worden in
het licht van een subcultuur, waarin door
Europese invloeden sedert de tweede helft
van de negentiende eeuw (daarover later
meer) een relatief goed onderwijsaanbod
was. Maar de ontwikkeling van een eigen Palestijns onderwijssysteem in de laatste decennia doet dit relatieve voordeel
langzaam verdwijnen. Het grootste aantal
woont in de regio Jeruzalem-Bethlehem.
Deze regio heeft in de loop van de eeuwen
sterk geprofiteerd van vooral westerse
pelgrims die de christelijke heilige plaatsen
kwamen bezoeken en de vestiging van
westerse instituten aldaar. Door de
strubbelingen van de laatste tijd is deze
inkomstenbron vaak en grotendeels
weggevallen. Dat heeft geleid tot een
toenemende verarming van de bevolking van
vooral in en rond Bethlehem. Sinds kort
bloeit het religieuze toerisme weer op, al dan
niet dankzij de afscheidingsmuur en het
uitdoven van de tweede Intifada. Maar
ondertussen zijn vele kleine familiebedrijven
failliet gegaan. En het waren juist deze
familiebedrijven die voor de christenen de
voornaamste inkomstenbronnen vormden.
Een onderzoek uit 2006 laat zien dat bijna
95% van de christenen in de private sector
werkt, vaak als eigen baas (35%). Bijna
niemand is dus in overheidsdienst.


De grootste groep is zonder enige twijfel die
van de Grieks-orthodoxen. Zij vormen zo’n
40-50% van het totaal. De tweede groep is
die van de Latijns-katholieken. Ongeveer 30-
35% van het geheel. De grootste
minderheidsgroep is die van de Griekskatholieken, tussen de 5 en de 10%. De rest
wordt gevormd door de verschillende andere
orthodoxe en protestantse groeperingen
zoals de Armeniërs, de Syriërs, de Kopten en
de Chaldeeën. Onduidelijk is hoe groot het
aantal protestanten is, zoals anglicanen en
lutheranen, de enige erkende protestantse
kerken. Zijzelf spreken over een aandeel van
6 respectievelijk 3% van de christenen.
Er is vaak sprake van
aanzienlijke repressie tegen de christenen


Christenen hadden een vooraanstaande
rol bij de totstandkoming van de Palestijnse
Bevrijdingsorganisatie (PLO) in 1964. Een
van de oprichters ervan, de Grieksorthodoxe George Habash, richtte in 1967
het (linkse) Volksfront voor de Bevrijding
van Palestina op. Laatstgenoemde
organisatie nam na Fatah de tweede plaats in
binnen de PLO. Onder leiding van de
Grieks-katholiek Naif Hawatmeh vormde
zich in 1969 het Marxistische Democratische
Front voor de bevrijding van Palestina.
De christelijke kerkleiders traden in die tijd in politiek
opzicht echter niet op de voorgrond. Over
de mate van participatie aan het Palestijnse
verzet door individuele kerkleden is verder
nauwelijks iets bekend. Ik heb de indruk
dat deze inbreng in relatieve zin is
afgenomen in de laatste decennia. Dit vooral
omdat het belang van de seculiersocialistische bewegingen, waarin zij het
meest actief waren, sindsdien aanzienlijk is
afgenomen.
Na het begin van de eerste Intifada eind
1987 konden en/of wilden de kerkleiders
niet meer zwijgen. Al na enkele weken
kwamen de religieuze leiders in Jeruzalem
met een gezamenlijke verklaring. Daarin
verklaarden zij zich nadrukkelijk solidair met
het Palestijnse volk en betuigden zij hun steun aan degenen die
voor hun belangen opkwamen. Maar een
oproep om aan de gewapende strijd deel te
nemen deden zij niet. Behoudens in
incidentele gevallen gebeurde dat ook niet.
Wel zijn er meldingen van christenen als
slachtoffers. Er werd meermalen opgeroepen de
strijd toch vooral geweldloos te voeren.


Wat zegt dit uit 2003 daterend ontwerp over
de plaats van de godsdienst in de
toekomstige Palestijnse Staat?
In artikel 2 staat: “Islam is the official religion in Palestine.
Respect and sanctity of all other heavenly religions
shall be maintained. The principles of Islamic
Shari’a shall be the main source of legislation.”
Deze formulering heeft voor veel discussie
en onrust gezorgd.

Ondertussen heeft Hamas de
parlementsverkiezingen van 2006 gewonnen
en een jaar later in de Gazastrook ook
feitelijk de macht overgenomen. Het
handvest van Hamas is duidelijk islamistisch
gekleurd. Over godsdienst wordt in artikel 6
gezegd:
“The Islamic Resistance Movement is a distinct
Palestinian Movement which owes its loyalty to
Allah, derives from Islam its way of life and strives
to raise the banner of Allah over every inch of
Palestine. Only under the shadow of Islam could the
members of all regions coexist in safety and security
for their lives, properties and rights. In the absence of
Islam, conflict arises, oppression reigns, corruption is
rampant and struggles and wars prevail.”
Duidelijke taal. Een serieuze
beginselverklaring of retoriek? Wat gaat er
gebeuren als Hamas ook de volgende
verkiezingen wint en wellicht onder
international druk een (nieuwe) PLOmachtsgreep op de Westoever achterwege
blijft? Wordt dan de ontwerpgrondwet van
2003 aangepast aan het Hamas-handvest? Al
deze vragen knagen aan de gemoedsrust van
veel christelijke Palestijnen.

De materiële kant van de zaak
Wat is de feitelijke situatie van christenen in
de Palestijnse Gebieden? De berichten
hierover verschillen. Sinds de
machtovername door Hamas in de Gazastrook zijn er berichten over schendingen
van de rechten van christenen, vernieling
van christelijke gebouwen, moord en
bedreiging.

Dan de situatie in de overige Palestijnse
Gebieden. Het onderzoek van Weiner van 15
2005 is indrukwekkend.11 Anders dan vele
andere publicaties is het goed
gedocumenteerd en in wetenschappelijk
opzicht controleerbaar. Weiner signaleert
een toenemend aantal incidenten jegens de
christelijke minderheid en hij verwijt de
Palestijnse Autoriteit dat zij hiertegen niet
adequaat optreedt. Ook uit andere bronnen
blijkt een toename van geweld jegens
christenen in de afgelopen jaren.12 Is dit
structureel?
Van officiële Palestijnse zijde wordt heftig
ontkend dat er sprake is van een structureel
toenemend geweld tegen christenen.
Ondanks ontkenningen zijn de berichten over
wandaden van islamistische zijde tegen de
christenen de laatste tien jaren zowel in
aantal als verscheidenheid toegenomen. Men
kan dat niet meer als van elkaar losstaande
incidenten afdoen. Door de jaren heen is de
trend duidelijk zichtbaar. Te veel berichten
en mondelinge verslagen wijzen in die
richting. Het kan ook niet anders. De
verkiezingsoverwinning van de islamistische
Hamas in 2006 kwam natuurlijk niet uit de
lucht vallen, daaraan is een langer proces
vooraf gegaan.


De kleine groep christelijke Palestijnen heeft
dus te maken met groeiende problemen van
islamistische zijde. Voor zover ik het kan
beoordelen niet systematisch georganiseerd,
maar toch een groeiend probleem.
het geval. De christenen vormen een
minderheid binnen de Palestijnse
samenleving. Die samenleving staat onder 16
steeds grotere druk. Geen wonder dat in
zo’n situatie minderheden het moeilijker
krijgen. Er ontstaat onder de dominante
meerderheid een soort wij-gevoel dat
anderen dreigt uit te sluiten. Vooral als die
ander relatief goed is opgeleid, met een
relatief sterke sociaaleconomische positie en
veel contacten met het buitenland. Als die
minderheid bovendien niet of nauwelijks
meedoet aan de gewapende strijd,
kan het bijna niet anders dan dat zo’n
minderheid het moeilijker krijgt.
Wat is de huidige positie van de christenen
in de Palestijnse Gebieden? In demografisch
oogpunt blijft de omvang van de groep
redelijk stabiel: zo’n 50.000 personen. Maar
de groep vergrijst door de voortdurende
emigratie van gemiddeld 1000 personen per
jaar, meestal jongere mannen. De
belangrijkste motieven voor deze emigratie
zijn de problematische sociaaleconomische
omstandigheden en de onzekere politieke
situatie. Zij wonen in de regel dicht bij elkaar
in (grotendeels) christelijke dorpen en
steden: 35% in de regio Bethlehem; 25% in
Ramallah en 20% in Oost-Jeruzalem.
Onderling zijn de christenen verdeeld. Zo’n
40-50% is Grieks-orthodox; 30-35%
Rooms-katholiek; 5-10% Grieks-katholiek
en de restgroep varieert dus tussen de 5 en
de 25% (een dertiental kerkgenootschappen,
waarvan een tweetal protestantse).
In sociaal-cultureel opzicht vormen de
christenen een aparte minderheidsgroep.
Vooral door buitenlandse invloeden is het
opleidingsniveau van de christenen in het
algemeen hoger dan die van de rest. Er zijn
echter aanwijzigen dat dit voordeel snel aan
het afnemen is.

In juridische zin is hun positie onzeker en
verslechterend. De onzekerheid over het
karakter van de toekomstige Palestijnse staat
is nog vergroot door de sterke opkomst van
de islamisering (onder meer Hamas). In materiële zin is er
sprake van een weliswaar ongeorganiseerde
maar toch trendmatige toename van dreiging
en geweld vanuit islamistische en politiekradicale hoek.
De zorgen over de toekomst van de
christelijke gemeenschappen in de
Palestijnse Gebieden zijn dus terecht. Geen
wonder dat zowel zijzelf als hun
geloofsgenoten elders onze aandacht
daarvoor vragen.
bron: Pax christi

Calvinist
10 mei 2013, 02:09
i.

De katholieke bisschoppen van de VS...

Als het om de palestijnen en de Islam gaat staan de roomsen altijd op de eerste rij om hun zijde te kiezen. Het echte volk van God en Christus, het Volk van Israël kan ze gestolen worden. Antisemitisme is de 2de natuur van roomse-katholieken dat zie je ook in Nederland. De grootste criticasters van Israël zijn 1 voor 1 lieden met een Rooms-katholieke achtergrond ( Van Agt, Van den Broek, Timmermans etc...)

tomm
10 mei 2013, 12:45
Als het om de palestijnen en de Islam gaat staan de roomsen altijd op de eerste rij om hun zijde te kiezen. Het echte volk van God en Christus, het Volk van Israël kan ze gestolen worden. Antisemitisme is de 2de natuur van roomse-katholieken dat zie je ook in Nederland. De grootste criticasters van Israël zijn 1 voor 1 lieden met een Rooms-katholieke achtergrond ( Van Agt, Van den Broek, Timmermans etc...)

Waren het ook niet de Joden die Christus tot de dood veroordeeld wilden zien, of vergis ik mij? Daarnaast was Martin Luther een virulent antisemiet.

Talloze Joden hebben WOII overleefd in katholieke kloosters.

Sommige protestanten, vooral in de VS, zijn grotere zionisten geworden dan de Joden zelf. Nochtans ontstond het zionisme als een seculiere, uitgesproken linkse nationalistische ideologie. De Kibbutz bvb. waren geïnspireerd op de Sovjet Kolchozen. Nu nog steeds hebben de Joden in de VS veel meer de neiging de democraten te steunen dan de, vooral door protestanten gesteunde republikeinen.

En nee, onderdrukking van een volk afkeuren is geen antisemitisme. Er zijn ook tal van Israeli en andere Joden in het Westen die de regeringspolitiek van Israel en onderdrukking van de Palestijnen scherp afkeuren.

Nietzsche
10 mei 2013, 12:48
:lol: provoceren en dan zijn verdiende loon krijgen case closed !

Dit zou alleen juist zijn als die jonge in elkaar was geslagen door een groep van die pro Israëliërs. In dat filmpje werd hij gepakt door de politie, en dat slaat natuurlijk nergens op.

tomm
10 mei 2013, 12:55
Nathan Sharansky, een bekende Sovjet dissident die later naar israel immigreerde en die daar politicus werd, verwoordde de lakmoes test voor democratie en vrijheid als volgt:

The world should apply what Natan Sharansky calls the "town square test": if a person cannot walk into the middle of the town square and express his or her views without fear of arrest, imprisonment, or physical harm, then that person is living in a fear society, not a free society. We cannot rest until every person living in a "fear society" has finally won their freedom."[1]

http://en.wikipedia.org/wiki/Outposts_of_tyranny


Volgens de definitie van Sharansky is Israel dus een "fear society" en geen vrije samenleving.

Interessant om te weten is dat Sharansky een uiterst rechtse politicus is in Israel die pleit voor het onteigenen van Palestijnen en daar zelf ook werk van maakte. Zijn partij is tegen een 2 staten oplossing en wil dus dat de onderdrukking van Palestijnen blijft voortduren. De man heeft verschillende mensenrechtenprijzen in de wacht gesleept in de VS............................


From March 2003 – May 2005, he was Israel's Minister without Portfolio, responsible for Jerusalem, social and Jewish diaspora affairs. Under this position Sharansky chaired a secret committee that approved the confiscation of East Jerusalem property of West Bank Palestinians. This decision was reversed after an outcry from the Israeli left and the international community.[

Calvinist
10 mei 2013, 18:31
Waren het ook niet de Joden die Christus tot de dood veroordeeld wilden zien, of vergis ik mij? Daarnaast was Martin Luther een virulent antisemiet.

Jezus was de "Jodenkoning". Pilatus liet Barabas vrij en kruisigde Christus. Wat u zegt is onzin.


Talloze Joden hebben WOII overleefd in katholieke kloosters. .

Er zullen wel kloosters geweest zijn maar in meerderheid is het papisme vervuilt door haatdragend antisemitisme. De meeste bisschoppen collaboreerde trouw aan de nazi-bezetters zowel in Vlaanderen als Nederland.


Sommige protestanten, vooral in de VS, zijn grotere zionisten geworden dan de Joden zelf. Nochtans ontstond het zionisme als een seculiere, uitgesproken linkse nationalistische ideologie. De Kibbutz bvb. waren geïnspireerd op de Sovjet Kolchozen. Nu nog steeds hebben de Joden in de VS veel meer de neiging de democraten te steunen dan de, vooral door protestanten gesteunde republikeinen.

En terecht. Iedereen weet dat bij de Dag des Oordeels de Joden zich massaal tot het Christendom zullen bekeren. De wederopstanding van het Volk van Israël zal ook een einde maken aan de opmars van de satanische Islam.



En nee, onderdrukking van een volk afkeuren is geen antisemitisme. Er zijn ook tal van Israeli en andere Joden in het Westen die de regeringspolitiek van Israel en onderdrukking van de Palestijnen scherp afkeuren.

Palestijnen dienen het multi-culturele en multi-religieuze karakter van de staat Israël te respecteren. Als ze het daar niet mee eens zijn dienen ze p¨te rotten naar hun eigen land ; Het Jordaanse Koninkrijk.

tomm
10 mei 2013, 19:58
Calvinist;6633759]Jezus was de "Jodenkoning". Pilatus liet Barabas vrij en kruisigde Christus. Wat u zegt is onzin.

In Jeruzalem, vlak voor Pesach (joods paasfeest), heeft Judas Iskariot, een van de discipelen, tegen betaling van dertig zilverlingen, Jezus uitgeleverd aan de joodse hogepriesters. Jezus werd midden in de nacht gearresteerd in de Hof van Getsemane, een olijfboomgaard vlak buiten de muren van Jeruzalem. Hij werd verhoord door het Sanhedrin, de joodse Raad van oudsten, de overpriesters en Schriftgeleerden, vervolgens door de Romeinse praefectus Pontius Pilatus, Herodes Antipas en opnieuw Pilatus, waarbij hij beschuldigd werd van godslasterlijke uitspraken. Ten slotte werd hij veroordeeld tot de dood aan een houten kruis, een in die tijd gebruikelijke, maar bijzonder wrede vorm van doodstraf voor oproerkraaiers.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jezus_(traditioneel-christelijk)

De Joodse gezagsdragers en priesers hadden dus zeker en aandeel in de dood van Jesus.

Er zullen wel kloosters geweest zijn maar in meerderheid is het papisme vervuilt door haatdragend antisemitisme. De meeste bisschoppen collaboreerde trouw aan de nazi-bezetters zowel in Vlaanderen als Nederland.

The Catholic Church was particularly suppressed in Poland: between 1939 and 1945, an estimated 3,000 members (18%) of the Polish clergy, were murdered; of these, 1,992 died in concentration camps.[66] In the annexed territory of Reichsgau Wartheland it was even more harsh: churches were systematically closed and most priests were either killed, imprisoned, or deported to the General Government. Eighty per cent of the Catholic clergy and five bishops of Warthegau were sent to concentration camps in 1939; 108 of them are regarded as blessed martyrs.[66] Religious persecution was not confined to Poland: in Dachau concentration camp alone, 2,600 Catholic priests from 24 different countries were killed.[66]

http://en.wikipedia.org/wiki/Religion_in_Nazi_Germany

En terecht. Iedereen weet dat bij de Dag des Oordeels de Joden zich massaal tot het Christendom zullen bekeren. De wederopstanding van het Volk van Israël zal ook een einde maken aan de opmars van de satanische Islam.

Mooi sprookje... De Joden hebben daar toch een andere visie over...




Palestijnen dienen het multi-culturele en multi-religieuze karakter van de staat Israël te respecteren. Als ze het daar niet mee eens zijn dienen ze p¨te rotten naar hun eigen land ; Het Jordaanse Koninkrijk.[/

Hun eigen land is Palestina, Jordanië is geen deel van Palestina.

Als Israel zo multicultureel en multireligieus is, waarom hebben Joden dan zoveel meer rechten dan niet Joden, en waarom hebben Palestijnen in de bezette gebieden helemaal geen rechten?

Tamam
10 mei 2013, 20:06
de democratie nog eens aan het werk:

http://www.imemc.org/cache/imagecache/local/attachments/may2011/460_0___10000000_0_0_0_0_0_img_57781024x683.jpg

Israeli Police Attack Nonviolent Protesters In Jerusalem, Kidnap One:

http://www.imemc.org/article/61328

Dixie
11 mei 2013, 22:22
de democratie nog eens aan het werk:



de democratie levert goed werk blijkbaar! Doe zo voort!

tomm
12 mei 2013, 12:05
de democratie levert goed werk blijkbaar! Doe zo voort!

Volgens de definitie van Sovjet-dissident en Israelisch politicus Sharansky is Israel geen democratie.

tomm
12 mei 2013, 12:19
Je kunt de actie van de jonge Jood ook eens vergelijken met de acties van Femen... Hij valt niemand lastig, trekt zijn kleren niet uit en roept niet, en bevind zich op de openbare weg.

Koenraad Noël
12 mei 2013, 12:20
de democratie nog eens aan het werk:

http://www.imemc.org/cache/imagecache/local/attachments/may2011/460_0___10000000_0_0_0_0_0_img_57781024x683.jpg

Israeli Police Attack Nonviolent Protesters In Jerusalem, Kidnap One:

http://www.imemc.org/article/61328
En is daar überhaupt ook een neutrale bron van beschikbaar? De enige bron die vernoemd wordt is "Wadi Hilweh Information Center", een uitgesproken antizionistische groep.

Buitenwipper
12 mei 2013, 12:37
Democratie:

Israel cuts off water to ten Palestinian villages outside Jerusalem (http://mondoweiss.net/2013/04/palestinian-villages-jerusalem.html)

Savatage
12 mei 2013, 12:50
de democratie levert goed werk blijkbaar! Doe zo voort!

²²²

Knap werk.

Bij de Palestijnen gaat het er heel wat bloederiger aan toe met de tegenstanders:

http://www.franklinterhorst.nl/Hamas%20doodscultuur%20in%20Gaza_bestanden/image018.jpg

marjan
12 mei 2013, 14:24
Wat Calvinist betreft: Palestijnse christenen en hun medestanders zoeken een oplossing door onderhandelen, bemiddeling en vooral op een geweldloze manier. Dit in tegenstelling tot tal van moslim Palestijnen die met geweld en aanslagen het hele vredesproces hypotheceren en enkel slachtoffers maken: ook andere Palestijnen zijn uiteindelijk slachtoffers van gewelddadig optreden van extremistische Palestijnse moslims.

Buitenwipper
12 mei 2013, 14:37
Palestijnen die met geweld en aanslagen het hele vredesproces hypotheceren

Legitiem verzet.

zonbron
12 mei 2013, 17:20
En is daar überhaupt ook een neutrale bron van beschikbaar? De enige bron die vernoemd wordt is "Wadi Hilweh Information Center", een uitgesproken antizionistische groep.

'Neutrale bronnen' vermelden zulke, voor het Westen vrijwel betekenisloze zaken, uiteraard niet.

Koenraad Noël
12 mei 2013, 19:28
'Neutrale bronnen' vermelden zulke, voor het Westen vrijwel betekenisloze zaken, uiteraard niet.
In Nederland merk ik dat de media leunen richting zionisme, maar de Belgische media leunen zijn eerder pro-Palestijns. Dit hele conflict laat geen enkele grote tak van de media koud.

Nietzsche
12 mei 2013, 19:32
In Nederland merk ik dat de media leunen richting zionisme, maar de Belgische media leunen zijn eerder pro-Palestijns. Dit hele conflict laat geen enkele grote tak van de media koud.

De media in Nederland is helemaal niet zo pro-zionisme hoor.

Tamam
13 mei 2013, 13:56
²²²

Knap werk.

Bij de Palestijnen gaat het er heel wat bloederiger aan toe met de tegenstanders:

http://www.franklinterhorst.nl/Hamas%20doodscultuur%20in%20Gaza_bestanden/image018.jpg

1) dat zijn leden van Hamas. niet "de Palestijnen".

2) die foto is allesbehalve recent, en irrelevant voor dit topic

zonbron
13 mei 2013, 14:25
In Nederland merk ik dat de media leunen richting zionisme, maar de Belgische media leunen zijn eerder pro-Palestijns. Dit hele conflict laat geen enkele grote tak van de media koud.

Ik doelde op het conflictje zoals in de titel van de OP beschreven en niet het Palestijns conflict op zich.

Verder, in Belgie mocht de Moslimbroederschap zich reeds in de beginne 'legaal' organiseren, in vele andere Europese landen mocht dat destijds (nog) niet. Maar dat verandert uiteraard niets aan de krachtige pro-zionistische gedachten welke in de vazalstaat Belgique leven.

Beide groeperingen wenden trouwens soortgelijke massonieke structuren aan om zich in het systeem in te nestelen en het een en ander te bekomen...

marjan
13 mei 2013, 19:17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marjan
moslimPalestijnen die met geweld en aanslagen het hele vredesproces hypotheceren

Legitiem verzet.

Als u een citaat aanhaalt, citeer dan volledig, niet selectief

Dixie
14 mei 2013, 00:27
Volgens de definitie van Sovjet-dissident en Israelisch politicus Sharansky is Israel geen democratie.



edit bron linkje

Dixie
14 mei 2013, 00:30
En is daar überhaupt ook een neutrale bron van beschikbaar? De enige bron die vernoemd wordt is "Wadi Hilweh Information Center", een uitgesproken antizionistische groep.

hoe verrassend :lol:

Buitenwipper
14 mei 2013, 00:30
wat interesseert mij nu een russische Jodenhater...

Als zionistische Jood emigreerde hij naar Israël

http://nl.wikipedia.org/wiki/Natan_Sharansky

:lol:

tomm
14 mei 2013, 02:26
http://nl.wikipedia.org/wiki/Natan_Sharansky

:lol:

En deze:

post 166

edit bron linkje

post 150


Nathan Sharansky, een bekende Sovjet dissident die later naar israel immigreerde en die daar politicus werd, verwoordde de lakmoes test voor democratie en vrijheid als volgt:

The world should apply what Natan Sharansky calls the "town square test": if a person cannot walk into the middle of the town square and express his or her views without fear of arrest, imprisonment, or physical harm, then that person is living in a fear society, not a free society. We cannot rest until every person living in a "fear society" has finally won their freedom."[1]

http://en.wikipedia.org/wiki/Outposts_of_tyranny


Volgens de definitie van Sharansky is Israel dus een "fear society" en geen vrije samenleving.

Interessant om te weten is dat Sharansky een uiterst rechtse politicus is in Israel die pleit voor het onteigenen van Palestijnen en daar zelf ook werk van maakte. Zijn partij is tegen een 2 staten oplossing en wil dus dat de onderdrukking van Palestijnen blijft voortduren. De man heeft verschillende mensenrechtenprijzen in de wacht gesleept in de VS............................


From March 2003 – May 2005, he was Israel's Minister without Portfolio, responsible for Jerusalem, social and Jewish diaspora affairs. Under this position Sharansky chaired a secret committee that approved the confiscation of East Jerusalem property of West Bank Palestinians. This decision was reversed after an outcry from the Israeli left and the international community.[

Eigenlijk zouden we gewoon niet meer moeten reageren op het getroll van chipie, maar het is gewoon grappig. Hij lijkt het zelf niet te beseffen...

Dixie
15 mei 2013, 22:45
Volgens de definitie van Sharansky is Israel dus een "fear society" en geen vrije samenleving.



je kan dus geen bron, linkje geven waarin de man dit over Israël heeft :lol:

Buitenwipper
15 mei 2013, 22:47
Eigenlijk zouden we gewoon niet meer moeten reageren op het getroll van chipie

Dat is misschien nog het beste.

Helias
16 mei 2013, 00:14
En deze:

post 166

edit bron linkje

post 150


Nathan Sharansky, een bekende Sovjet dissident die later naar israel immigreerde en die daar politicus werd, verwoordde de lakmoes test voor democratie en vrijheid als volgt:

The world should apply what Natan Sharansky calls the "town square test": if a person cannot walk into the middle of the town square and express his or her views without fear of arrest, imprisonment, or physical harm, then that person is living in a fear society, not a free society. We cannot rest until every person living in a "fear society" has finally won their freedom."[1]

http://en.wikipedia.org/wiki/Outposts_of_tyranny


Volgens de definitie van Sharansky is Israel dus een "fear society" en geen vrije samenleving.

Interessant om te weten is dat Sharansky een uiterst rechtse politicus is in Israel die pleit voor het onteigenen van Palestijnen en daar zelf ook werk van maakte. Zijn partij is tegen een 2 staten oplossing en wil dus dat de onderdrukking van Palestijnen blijft voortduren. De man heeft verschillende mensenrechtenprijzen in de wacht gesleept in de VS............................


From March 2003 – May 2005, he was Israel's Minister without Portfolio, responsible for Jerusalem, social and Jewish diaspora affairs. Under this position Sharansky chaired a secret committee that approved the confiscation of East Jerusalem property of West Bank Palestinians. This decision was reversed after an outcry from the Israeli left and the international community.[

Eigenlijk zouden we gewoon niet meer moeten reageren op het getroll van chipie, maar het is gewoon grappig. Hij lijkt het zelf niet te beseffen...
Je zou toch, zoals ik, Sharansky eens moeten lezen, hoor. Voor je verdere stommiteiten zegt. Die man was een vooraanstaand dissident in de Sovjetunie, één van de meest repressieve regimes ooit. En hij droeg de gevolgen. De vergelijking met een domme puber die wat kwam provoceren op een betoging en de dag zelf weer werd vrijgelaten is lachwekkend.

tomm
16 mei 2013, 05:26
Je zou toch, zoals ik, Sharansky eens moeten lezen, hoor. Voor je verdere stommiteiten zegt. Die man was een vooraanstaand dissident in de Sovjetunie, één van de meest repressieve regimes ooit. En hij droeg de gevolgen. De vergelijking met een domme puber die wat kwam provoceren op een betoging en de dag zelf weer werd vrijgelaten is lachwekkend.

Ik vergelijk Sharansky niet metdeze jongen, maar de Sharansky test van een democratie is dat iemand in het openbaar z'n mening kan verkondigen zonder opgepakt te worden. Israel is niet geslaagd voor die test.

Sharansky ken ik, hij was inderdaad een vooraanstaand dissident in de Sovjet-Unie, die zich naar eigen zeggen inzette voor democratie. In Israel transformeerde hij tot een uiterst-rechtse politicus die zich inzette voor de onderdrukking van de Palestijnen, en het ontnemen van hun rechten.

Het kan verkeren zeker? Persoonlijk denk ik dat die man helemaal niet voor democratie is, maar een hard-core zionist die het niet kon verkroppen dat de Sovjet-Unie Israel niet langer steunde.

Een van de velen die democraat is en voor mensenrechten zolang het in hun kraam past.

Overigens volgens sommige Russische Joden in Israel is Sharansky een leugenaar en fraudeur, en een KGB agent:

http://www.yitchakrabin.com/Barry%20Chamish/html/natan_sharansky.html