PDA

View Full Version : Beste GSM ??


Zeno!
5 augustus 2004, 13:05
Aangezien mijn trouwe GSM gisteren is verdronken.... :-( heb ik dus een nieuwe nodig. Heeft iemand tips?

Wat zijn de prijzen van de nieuwe GSM's tegenwoordig? 'k Heb gehoord dat nu bijna elke GSM een cameraatje heeft ingebouwd...maar zijn deze dan niet veel duurder?

DaBlacky
5 augustus 2004, 13:15
Aangezien mijn trouwe GSM gisteren is verdronken.... :-( heb ik dus een nieuwe nodig. Heeft iemand tips?

Wat zijn de prijzen van de nieuwe GSM's tegenwoordig? 'k Heb gehoord dat nu bijna elke GSM een cameraatje heeft ingebouwd...maar zijn deze dan niet veel duurder?

Ik heb pas een gsm-zoektocht achter de rug.

Een normale, goedkope gsm heb je voor 100 EUR. Hier kun je geluk bij hebben (de Nokia 3510i kost maar € 90 en heeft een kalender, polyfonisch geluid, kleurenscherm...), of pech (de SonyErricsson T100 kost € 99 en heeft geen polyfonisch geluid, zwart/wit scherm, maar wel een kalender :) )

Als je de prijzen echt wil drukken, kun je eens kijken op
http://listings.benl.ebay.be/aw/plistings/list/category3286/index.html?from=R4
Kun je soms echte koopjes doen.

Een gsm met camera kun je verwachten rond de € 200. Een hele goede aanrader is de SonyEricsson T610.
Op de site van SonyEricsson kun je ook virtueel de gsm testen.
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=be&lc=nl&ver=4000&template=pp1_1_2&zone=pp&lm=pp1&pid=10055

Als je de laagste prijzen van gsm in Vlaanderen en Nederland wil weten:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/215/top

En als je er echt niet uitgeraakt, je mag altijd mijn gsm (SonyEricsson T100) overkopen voor een schappelijk prijsje.
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=be&lc=nl&ver=4000&template=pp1_loader&php=php1_10002&zone=pp&lm=pp1&pid=10002

Veel plezier en succes!

Pietje
5 augustus 2004, 14:02
De Nokia 3510 is momenteel bijna overal te koop aan 99,-€ 8)


http://www.4ukphones.com/nokia/nokia-3510i-large.gif

DaBlacky
5 augustus 2004, 14:20
De Nokia 3510 is momenteel bijna overal te koop aan 99,-€ 8)


http://www.4ukphones.com/nokia/nokia-3510i-large.gif

Maar het blijft wel een Nokia. Ge weet wel, die gsm's met de slechte batterijen (ze gaan gemiddeld 1 jaar mee) en nogal vatbaat voor de "Nokia-ziekte" (schermpje dat je na een paar jaar begeeft).

Ook bekent van de Nokia's is dat deze opeens zomaar kunnen uitvallen van zodra ze ongeveer 3 jaar oud zijn. Maar dan heb je al een paar batterijen versleten enzo. ;)

Ge kunt beter mijn SonyEricsson T100 kopen tegen een zeer schappelijk prijske :p

Zeno!
5 augustus 2004, 14:51
Merci voor de tips (en sites)!! :thumbsup:

Pietje
6 augustus 2004, 21:57
Maar het blijft wel een Nokia. Ge weet wel, die gsm's met de slechte batterijen (ze gaan gemiddeld 1 jaar mee) en nogal vatbaat voor de "Nokia-ziekte" (schermpje dat je na een paar jaar begeeft).

Ook bekent van de Nokia's is dat deze opeens zomaar kunnen uitvallen van zodra ze ongeveer 3 jaar oud zijn. Maar dan heb je al een paar batterijen versleten enzo. ;)

Ge kunt beter mijn SonyEricsson T100 kopen tegen een zeer schappelijk prijske :p
Tiens,nog geen probs met Nokia gehad. Maar die Ericsson, is ook een hele goeie 8)

Tzuvar Raemborr
6 augustus 2004, 22:21
Ja jong, 200 euro voor ne gsm? Daar hebt ge ne playstation 2 voor...

oriana
6 augustus 2004, 23:04
Ja jong, 200 euro voor ne gsm? Daar hebt ge ne playstation 2 voor...Maar die past zo moeilijk in je handtas en oogt zo raar als ge daar mee staat te bellen ;-)

TomB
7 augustus 2004, 00:31
Ik heb mijn GSM gratis gekregen omdat ik service nam bij Cingular (www.cingular.com). Nextel, AT&T, Sprint, Verizon, Alltell en T-Mobile hebben ook zulke promotieprogrammas lopen.

Is er geen enkele van die bedrijven actief in Belgie? (Tmobile misschien?)

Tzuvar Raemborr
7 augustus 2004, 00:49
Maar die past zo moeilijk in je handtas en oogt zo raar als ge daar mee staat te bellen ;-)
Dan nog, geeft mij 200 euro en (aannemend dat ik geen van beide heb) dan is de keuze direct gemaakt hoor.

DaBlacky
7 augustus 2004, 01:45
Ik heb mijn GSM gratis gekregen omdat ik service nam bij Cingular (www.cingular.com). Nextel, AT&T, Sprint, Verizon, Alltell en T-Mobile hebben ook zulke promotieprogrammas lopen.

Is er geen enkele van die bedrijven actief in Belgie? (Tmobile misschien?)

In België heet zoiets koppelverkoop.

C uit W
7 augustus 2004, 10:59
Koop geen GSM, je hebt dat toch niet nodig :)

En als je dan toch koopt, koop Europees ;)

oriana
7 augustus 2004, 11:08
In België heet zoiets koppelverkoop.nochthans heb ik zo'n box gekocht destijds bij mobistar ~ daar zat een Nokia in en een mobistar-kaartje met voor 1500 Bfr (jaja, nog pré-euro periode) aan belwaarde. Toen voor 3.999 bfr dus ik vond dat een goeie zaak voor wat ie moest dienen. Woonde toen in NL en gebruikte deze enkel als in in België was.

Heb die Nokia een jaar of 2 later bij mijn terugkomst voor 1500 bfr verkocht dus idd een goeie zaak gedaan. Die persoon heeft die nu nog en gebruikt ook nog steeds dezelfde batterij trouwens.

DaBlacky
7 augustus 2004, 12:00
nochthans heb ik zo'n box gekocht destijds bij mobistar ~ daar zat een Nokia in en een mobistar-kaartje met voor 1500 Bfr (jaja, nog pré-euro periode) aan belwaarde. Toen voor 3.999 bfr dus ik vond dat een goeie zaak voor wat ie moest dienen. Woonde toen in NL en gebruikte deze enkel als in in België was.

Heb die Nokia een jaar of 2 later bij mijn terugkomst voor 1500 bfr verkocht dus idd een goeie zaak gedaan. Die persoon heeft die nu nog en gebruikt ook nog steeds dezelfde batterij trouwens.


Dit is iets heel anders.
Je hebt 1500 aan de belwaarde gegegen en 2 500 voor de gsm.
Een abonnement nemen bij een provider en dan voor 1 symbolische euro een gsm krijgen, is echter een heel ander verhaal.

Je bent niet verplicht die belwaarde te gebruiken. Daarom is dat geen koppelverkoop. Wat TomB bedoeld is een gsm krijgen met als deal dat je een abonnement neemt voor 3 jaar (of whatever). Dan ben je dus wel verplicht dat abonnement te nemen (of toch op zijn minst te betalen iedere maand ;)). Dat is koppelverkoop.

Orange heeft dat 2 of 3 jaar geleden ook geprobeerd. Als je een abonnement nam voor 12 maanden, kreeg je gratis een Nokia 5130. Het was een bestaande klant die je moest aanbrengen (en die bestaande klant kreeg dan ook een Nokia 5130 gratis). Na 1 week liep er een zaak ingespannen door Proximus. Ze hebben de actie stopgezet (wat jammer was, want ik had er bijna ene vast).

Astenblieft mensen
7 augustus 2004, 12:08
Dit is iets heel anders.
Je hebt 1500 aan de belwaarde gegegen en 2 500 voor de gsm.
Een abonnement nemen bij een provider en dan voor 1 symbolische euro een gsm krijgen, is echter een heel ander verhaal.

Je bent niet verplicht die belwaarde te gebruiken. Daarom is dat geen koppelverkoop. Wat TomB bedoeld is een gsm krijgen met als deal dat je een abonnement neemt voor 3 jaar (of whatever). Dan ben je dus wel verplicht dat abonnement te nemen (of toch op zijn minst te betalen iedere maand ;)). Dat is koppelverkoop.

Orange heeft dat 2 of 3 jaar geleden ook geprobeerd. Als je een abonnement nam voor 12 maanden, kreeg je gratis een Nokia 5130. Het was een bestaande klant die je moest aanbrengen (en die bestaande klant kreeg dan ook een Nokia 5130 gratis). Na 1 week liep er een zaak ingespannen door Proximus. Ze hebben de actie stopgezet (wat jammer was, want ik had er bijna ene vast).
in nederland is dit dus heel normaal. ik verbaas mij er een beetje over dat dit hier niet zo gaat: mijn gsm heeft nu kuren en ik ben best bereid een abonnement af te sluiten om er een goie gsm voor in de plaats te krijgen. Maar dat is dus niet zo makkelijk hir. In nederland is dat meestal de truc van providers omdat de meeste gsm-gebruikers (zeker de jonge) na een dik jaar hun gsm alweer beu zijn en iets nieuws willen terwijl de gsm die ze hebben nhet nog gewoon doet. Dus zegt de provider: verleng nu je abonnement voor 2 jaar en je krijgt een nieuwe huppelepup gratis. En dat werkt. Ik wil nu bijvoorbeeld ook een toestel dat werkt. Omdat de mijn estuk is. ZXou willen dat ze dat deden met die abonnement-trucs hier... ik zou verkocht zijn...

DaBlacky
7 augustus 2004, 12:13
in nederland is dit dus heel normaal. ik verbaas mij er een beetje over dat dit hier niet zo gaat: mijn gsm heeft nu kuren en ik ben best bereid een abonnement af te sluiten om er een goie gsm voor in de plaats te krijgen. Maar dat is dus niet zo makkelijk hir. In nederland is dat meestal de truc van providers omdat de meeste gsm-gebruikers (zeker de jonge) na een dik jaar hun gsm alweer beu zijn en iets nieuws willen terwijl de gsm die ze hebben nhet nog gewoon doet. Dus zegt de provider: verleng nu je abonnement voor 2 jaar en je krijgt een nieuwe huppelepup gratis. En dat werkt. Ik wil nu bijvoorbeeld ook een toestel dat werkt. Omdat de mijn estuk is. ZXou willen dat ze dat deden met die abonnement-trucs hier... ik zou verkocht zijn...

Zo ongeveer overal is dat normaal behalve in België ;)

Astenblieft mensen
7 augustus 2004, 13:05
Zo ongeveer overal is dat normaal behalve in België ;)...ik zeg niks... ;-)

TomB
7 augustus 2004, 14:18
Het doel van het verbod op koppelverkoop was om de consument te beschermen tegen praktijken waar je practisch verplicht bent om alles van dezelfde te kopen. In het geval van de GSM is het echter een open standaard, je kan dat toestel met 35 andere providers ook gebruiken. Als we kijken naar hoeveel men in die andere landen betaalt voor telecommunicatiediensten tov de torenhoge prijzen in Belgie, stel ik vast dat de wet hier gefaald heeft.

oriana
7 augustus 2004, 15:06
Het doel van het verbod op koppelverkoop was om de consument te beschermen tegen praktijken waar je practisch verplicht bent om alles van dezelfde te kopen. In het geval van de GSM is het echter een open standaard, je kan dat toestel met 35 andere providers ook gebruiken. Als we kijken naar hoeveel men in die andere landen betaalt voor telecommunicatiediensten tov de torenhoge prijzen in Belgie, stel ik vast dat de wet hier gefaald heeft.yep, en heel toevallig was het proximus die de procedure heeft ingespannen en heel toevallig hebben die het grootste marktaandeel dat zij kost wat kost willen beschermen.
1+1=2 ;-)

DaBlacky
7 augustus 2004, 15:29
Het doel van het verbod op koppelverkoop was om de consument te beschermen tegen praktijken waar je practisch verplicht bent om alles van dezelfde te kopen. In het geval van de GSM is het echter een open standaard, je kan dat toestel met 35 andere providers ook gebruiken. Als we kijken naar hoeveel men in die andere landen betaalt voor telecommunicatiediensten tov de torenhoge prijzen in Belgie, stel ik vast dat de wet hier gefaald heeft.

Al ooit van SimLock gehoord? Als je een gsm van 1 franse frank (zal wel ondertussen 1 euro zijn), kun je die bij geen enkele andere provider gebruiken omdat deze een een "beveiliging" heeft dat je enkel Simkaarten bij die ene provider kan gebruiken.

Dus uw uitleg klopt niet.

Astenblieft mensen
7 augustus 2004, 15:39
Al ooit van SimLock gehoord? Als je een gsm van 1 franse frank (zal wel ondertussen 1 euro zijn), kun je die bij geen enkele andere provider gebruiken omdat deze een een "beveiliging" heeft dat je enkel Simkaarten bij die ene provider kan gebruiken.

Dus uw uitleg klopt niet.Ja, dit is de troef. En die troef werkt niet omdat je tegenwoordig bij elke hoek van de straat je simlock kunt onlocken. Illegaal, inderdaad. Daarnaast kun je het ook via de officjieele weg doen, meestal na een jaar. Dus: je krijgt een 'gratis' toestel, je bent verplicht een abonnement te volgen voor een jaar of een paar jaar en je telefoon is gelockt.

Het voordeel van dit geheel is dat je na een jaar een nieuw kan aanschaffen, je teleoon kan unlocken en voor een ander type toestel kan gaan. Nu, in mijn geval, ben ik pre-paid en moet ik 100-200 (als ik een beetje vooruit wil gaan op de mijne) euro neertellen voor een toestel. wat ga ik dus doen: een telefoontje kopen in Nederland ergens en die illegaal laten unlocken opdat ik die 200 euro uitspraa. terwijl ik voor exact hetzelfde hier in Belgie een abonnement had afgesloten als ik daar een telefoon bij kreeg. Is gewoon jammer, want het zou werkelijk een gouden business zijn.

DaBlacky
7 augustus 2004, 16:07
Ja, dit is de troef. En die troef werkt niet omdat je tegenwoordig bij elke hoek van de straat je simlock kunt onlocken. Illegaal, inderdaad. Daarnaast kun je het ook via de officjieele weg doen, meestal na een jaar. Dus: je krijgt een 'gratis' toestel, je bent verplicht een abonnement te volgen voor een jaar of een paar jaar en je telefoon is gelockt.

Het voordeel van dit geheel is dat je na een jaar een nieuw kan aanschaffen, je teleoon kan unlocken en voor een ander type toestel kan gaan. Nu, in mijn geval, ben ik pre-paid en moet ik 100-200 (als ik een beetje vooruit wil gaan op de mijne) euro neertellen voor een toestel. wat ga ik dus doen: een telefoontje kopen in Nederland ergens en die illegaal laten unlocken opdat ik die 200 euro uitspraa. terwijl ik voor exact hetzelfde hier in Belgie een abonnement had afgesloten als ik daar een telefoon bij kreeg. Is gewoon jammer, want het zou werkelijk een gouden business zijn.

En gij denkt da ge daarmee weg kunt geraken? Ge gaat braafjes de abonnementskosten voor 2 jaar mogen betalen. Dus wat is het goedkoopste?

Als dat trouwens legaal was in België, had je hetzelfde probleem. het blijft op voorwaarde van het nemen van abonnement.

Vlaanderen Boven
7 augustus 2004, 16:21
GSM's zijn voor jeannetten

C uit W
7 augustus 2004, 17:35
GSM's zijn voor jeannetten:thumbsup:
:idea:

TomB
7 augustus 2004, 17:40
Al ooit van SimLock gehoord? Als je een gsm van 1 franse frank (zal wel ondertussen 1 euro zijn), kun je die bij geen enkele andere provider gebruiken omdat deze een een "beveiliging" heeft dat je enkel Simkaarten bij die ene provider kan gebruiken.

Dus uw uitleg klopt niet.

Het lijkt me dan beter om simlock gebruik te verbieden, dan het koppelen van een abbonnement aan een telefoon onmogelijk te maken.

Tantist
7 augustus 2004, 17:53
Wat betreft die Nokia-batterijen: dat klopt dus als een bus... Al is de frequentie 1,5 jaar bij mij (inclusief een half jaar sukkelen omdat de batterij opeens leeg blijkt na 5 minuten tevoren 4 streepkes aan te duiden).

Mijn keus voor de volgende GSM is duidelijk: de goedkoopste. Al die zever met kleurenschermen, polyfone beltonen, i-mode, Vodaphone Live, Orange World, GPRS, WAP, UMTS, MMS, cameraatjes, spelletjes,... is niet aan mij besteed. Ik heb destijds een Nokia gekocht omdat ik meende dat ik een prima prijs/kwaliteit zou hebben. Nu denk ik echter dat je de beste prijs/kwaliteit hebt met het goedkoopste...

TomB
7 augustus 2004, 17:55
Wat betreft die Nokia-batterijen: dat klopt dus als een bus... Al is de frequentie 1,5 jaar bij mij (inclusief een half jaar sukkelen omdat de batterij opeens leeg blijkt na 5 minuten tevoren 4 streepkes aan te duiden).

Mijn keus voor de volgende GSM is duidelijk: de goedkoopste. Al die zever met kleurenschermen, polyfone beltonen, i-mode, Vodaphone Live, Orange World, GPRS, WAP, UMTS, MMS, cameraatjes, spelletjes,... is niet aan mij besteed. Ik heb destijds een Nokia gekocht omdat ik meende dat ik een prima prijs/kwaliteit zou hebben. Nu denk ik echter dat je de beste prijs/kwaliteit hebt met het goedkoopste...

Probeer eens motorola, die van mij gaat al mee van vorige eeuw.

Astenblieft mensen
7 augustus 2004, 18:27
En gij denkt da ge daarmee weg kunt geraken? Ge gaat braafjes de abonnementskosten voor 2 jaar mogen betalen. Dus wat is het goedkoopste?

Als dat trouwens legaal was in België, had je hetzelfde probleem. het blijft op voorwaarde van het nemen van abonnement.
ja, maar dat is toch mijn probleem? en ja, ik zou 2 jaar abonnementskosten betalen. Nu heb ik een gsm die wat ouder is... en ik zou graag een nieuwe willen. Zo moet je het zien. bovendien zijn de meeste van die providers zo ingesteld dat op het moment dat je contract afloopt (meestal met 1 jaar ipv 2, dat scheelt al) ze je een gloednieuwe frisse leuke innovatieve nieuwe gsm voor de neus houden. het werkt. Of ik nu abonnementskosten betaal of niet... dat is toch mijn eigen keuze?!

Astenblieft mensen
7 augustus 2004, 18:30
bovendien: al ik per maand 20 euro abonnementskosten zou betalen, laten we zeggen voor een jaar, dan is dat 240 euro p jaar. Meestal zijn de abonnementen zo ingesteld dat je van die 20 euro ook een percentage aan belminuten kan gebruiken. Dus bel ik voor 240 euro per jaar. Als ik nu een gsm koop ben ik 200 euro kwijt en heb ik nog geen minuut gebeld...

DaBlacky
8 augustus 2004, 02:15
bovendien: al ik per maand 20 euro abonnementskosten zou betalen, laten we zeggen voor een jaar, dan is dat 240 euro p jaar. Meestal zijn de abonnementen zo ingesteld dat je van die 20 euro ook een percentage aan belminuten kan gebruiken. Dus bel ik voor 240 euro per jaar. Als ik nu een gsm koop ben ik 200 euro kwijt en heb ik nog geen minuut gebeld...

een gsm heb je voor 100 EUR.

Mensen die veel bellen, doen hier voordeel bij. Je zei zelf dat je pre-paid gebruikt, dus veronderstel ik dat je niet veel belt. Dan is dat abonnement duurder voor jou.

Die gsms die te koop zijn voor 1 EUR zijn gsms die je anders ook maar 100 EUR betaald. Duurdere gsm's verkopen ze niet aan 1 EUR.

Je blijft amper voordeel doen. Of zelfs nadeel. Als koppelverkoop toegelaten was, waren er gewoon meer mensen die in de val trapten dingen kopen die ze anders niet zouden kopen. De uitgaven blijven even hoog/laag.

DaBlacky
8 augustus 2004, 02:17
ja, maar dat is toch mijn probleem? en ja, ik zou 2 jaar abonnementskosten betalen. Nu heb ik een gsm die wat ouder is... en ik zou graag een nieuwe willen. Zo moet je het zien. bovendien zijn de meeste van die providers zo ingesteld dat op het moment dat je contract afloopt (meestal met 1 jaar ipv 2, dat scheelt al) ze je een gloednieuwe frisse leuke innovatieve nieuwe gsm voor de neus houden. het werkt. Of ik nu abonnementskosten betaal of niet... dat is toch mijn eigen keuze?!

dus u verkiest het nemen van een abonnement dat u eigenlijk niet wil, daar 2 jaar voor betalen (kostprijs zo'n € 288 ) ipv € 100 te dokken voor een nieuwe gsm.

Waar is uw voordeel?

DaBlacky
8 augustus 2004, 02:20
Het lijkt me dan beter om simlock gebruik te verbieden, dan het koppelen van een abbonnement aan een telefoon onmogelijk te maken.

Als SimLock verboden is, blijf je vasthangen met je abonnement ;)

Zo innovatief zijn de providers nu ook wel :)

Astenblieft mensen
8 augustus 2004, 09:10
dus u verkiest het nemen van een abonnement dat u eigenlijk niet wil, daar 2 jaar voor betalen (kostprijs zo'n € 288 ) ipv € 100 te dokken voor een nieuwe gsm.

Waar is uw voordeel?
Ik heb niet gezegd dat ik geen abonnement wil!
want wat je nu jniet berekend zijn de gratis minuten bellen die in zo'n abonnement vastliggen.

allez, deze discussie wordt me wat zinloos.

Philips Inc.
8 augustus 2004, 15:18
Aangezien mijn trouwe GSM gisteren is verdronken.... :-( heb ik dus een nieuwe nodig. Heeft iemand tips?

Wat zijn de prijzen van de nieuwe GSM's tegenwoordig? 'k Heb gehoord dat nu bijna elke GSM een cameraatje heeft ingebouwd...maar zijn deze dan niet veel duurder?
Kijk eens op e-bay

C uit W
8 augustus 2004, 15:44
Naar't schijnt is de service van Erricson (schrijf ik het juist?:oops: ) geweldig.
Ik ken iemand waarvan zijn gsm stuk was (laten vallen) en hij heeft gewoon een nieuwe van het nieuw model gekregen, gratis en voor niks ...

Piet Hein
8 augustus 2004, 15:57
Ik ben heel tevreden over siemens

Maus
8 augustus 2004, 16:19
Aangezien mijn trouwe GSM gisteren is verdronken.... :-( heb ik dus een nieuwe nodig. Heeft iemand tips?

Wat zijn de prijzen van de nieuwe GSM's tegenwoordig? 'k Heb gehoord dat nu bijna elke GSM een cameraatje heeft ingebouwd...maar zijn deze dan niet veel duurder?
GSM verdronken ? Leg eens uit hoe je dat flikt ?

In ieder geval, zo'n 3 �* 4 maanden geleden stelde ik mij dezelfde vraag (toen mijn gsm ook op "wonderbaarlijke wijze" uit mijn tas verdween :-) - gsm zelf was geen cent meer waard, alleen jammer van de sim-kaart, bijbehorende nummer en belkrediet van 20 euro dat er nog opstond).

Ben eens gaan rondhoren en één ding stond al vast: GEEN ABONNEMENT!!! Alleen maar last en miserie, meer betalen aan abokosten dan je op een maand opbelt, ...
Abonnement is enkel goed als je extreem veel belt en wilt beletten dat je op een bepaalde moment zonder geld op je gsm zit.

Punt 2: Type GSM en de prijs hiervan. Het is zo dat GSM's met cameratjes nog vreselijk duur zijn. De prijzen beginnen hiervoor rond de 200 �* 250 euro ... De vraag stelt zich ook: Waarvoor ga je dat cameraatje gebruiken ? Er zijn misschien gsm's met "degelijke camera's", maar die kosten stukken van mensen - de andere zijn nooit "100 %" van kwaliteit.
Ook moet je rekening houden (of toch in mijn geval) dat de enigen die degelijk werken met foto's en camera's Mobistar en Proximus zijn ... Base kan enkel foto's versturen via een e-mailadres en dan is dit enkel mogelijk bij Base-klanten (waartoe ik behoor :-) )

Moraal vant verhaal: Heb mijzelf zo'n 3 �* 4 maanden geleden een Nokia 3510i (kleurenscherm) gekocht (na heel veel positieve commentaren) ... Het was werkelijk een verademing na mijn gestolen Sagem (gekocht zo'n 3 jaar geleden in een promo-actie aan 2500 frank met 2000 frank belkrediet) ... Prijs (van Nokia) was +/- 130 euro, maar die dingen zouden ondertussen al afgeslagen zijn.

Tot daar het woord (bericht) van Maus :-D ... Je doet er maar mee wat je zelf wil!

DaBlacky
8 augustus 2004, 17:05
GSM verdronken ? Leg eens uit hoe je dat flikt ?

In ieder geval, zo'n 3 �* 4 maanden geleden stelde ik mij dezelfde vraag (toen mijn gsm ook op "wonderbaarlijke wijze" uit mijn tas verdween :-) - gsm zelf was geen cent meer waard, alleen jammer van de sim-kaart, bijbehorende nummer en belkrediet van 20 euro dat er nog opstond).


Tip voor eventueel volgende keer: belwaarde staat niet op de simkaart, maar op de server van de provider.

Maw: als je simkaart nog eens de benen neemt (met of zonder gsm), laat die gewoon meteen blokkeren (bel naar de helpdesk van je provider). Dan blijft de belwaarde die nog niet opgebruikt is er gewoon braafjes opstaan.

TomB
8 augustus 2004, 21:11
Aangezien mijn trouwe GSM gisteren is verdronken.... :-( Heeft er iemand tips?

Tip: Niet bellen terwijl je naar het toilet gaat.

Maus
9 augustus 2004, 10:56
Tip voor eventueel volgende keer: belwaarde staat niet op de simkaart, maar op de server van de provider.

Maw: als je simkaart nog eens de benen neemt (met of zonder gsm), laat die gewoon meteen blokkeren (bel naar de helpdesk van je provider). Dan blijft de belwaarde die nog niet opgebruikt is er gewoon braafjes opstaan.
Wees gerust ... twee dagen na gebeurte is kaart geblokkeerd ...

Alleen was ik te lui (het sop was de kolen niet waard) om politie in te schakelen en alleen dan heb je recht op dezelfde nummer (of je moest je sim-kaart nog hebben).

DaBlacky
9 augustus 2004, 11:56
Wees gerust ... twee dagen na gebeurte is kaart geblokkeerd ...

Alleen was ik te lui (het sop was de kolen niet waard) om politie in te schakelen en alleen dan heb je recht op dezelfde nummer (of je moest je sim-kaart nog hebben).

Bwa, dat ligt aan de provider.

Maar 2 dagen is redelijk laat. Dan was het belkrediet toch volledig weggeweest waarschijnlijk.