PDA

View Full Version : Gaspijpen gesaboteerd door moslimterroristen ?


Himmler De Bezem
5 augustus 2004, 14:23
Fluxys stelt meer schade vast op gasleiding Ghislenghien
http://www.standaard.be/Assets/Images_Internet/snelnieuws_icon.gif
13:00:53

BRUSSEL - Het bedrijf Fluxys heeft gisteren op de niet weggevlogen stukken leiding in Ghislenghien nieuwe sporen van beschadiging ontdekt. Dat heeft een woordvoerder van het bedrijf, Christian Otto, vanmorgen meegedeeld.

,,Sinds dinsdagnamiddag hebben we de toelating van het parket om de werken aan te vatten op de site. Gisternamiddag is daarbij vastgesteld dat naast het weggevlogen stuk van de ontplofte leiding groeven te zien zijn op de aangrenzende stukken zowel links als rechts. Het gaat duidelijk om beschadigingen, al weten we niet waar deze vandaan komen. We hebben meteen het parket op de hoogte gebracht. Dat zal met deskundigen het nodige onderzoek voeren", aldus de woordvoerder. In totaal wordt van de getroffen pijpleiding zo'n zestig meter vernieuwd. Daarna wordt uit voorzorg twaalf meter vervangen van de leiding die wat dieper ligt.




De Breugel , London...

http://www.standaard.be/nieuws/buitenland/index.asp?ArticleID=DMF05082004_005&Snel=1

http://www.timesonline.co.uk/

dejohan
5 augustus 2004, 14:37
Ja, ze hebben nen tunnel gemaakt van Afhanistan naar hier om onder een Waals industrieterreintje een gasleiding op te blazen.

Raven
5 augustus 2004, 14:38
Ik geef persoonlijk geen geloof aan het verhaal dat dit veroorzaakt werd door een graafmachine. En dat is eigenlijk heel simpel, die buizen zijn niet van blik, maar zijn dikke joekels van een meter diameter met een wand van 6 �* 7 centimeter dik metaal.

De meeste industriele graafmachines zijn fameuse beestjes, met een ongeloofelijke duw&trekkracht, en zij kunnen zonder twijfel zo'n buis beschadigen, maar met die kracht gaat ook een ongeloofelijke warmte samen (iedereen die eens heeft gedraait of gefreezed zal wel weten hoe warm metaal wordt als je teveel in één keer wegsnijd).

Hetzelfde geld voor die buis. De vonken + de hitte zouden zo hevig zijn, dat dat spel spontaan opblaast als een graafmachine daar met z'n spieken in zou duwen.

Veel plausibeler lijkt het mij als men daar voorzichtig krassen of gaatjes heeft zitten in maken met een diamantkop-boor. S'nachts bijvoorbeeld, dan is dat toch verlaten. Het gaat dan over een veel minder grote oppervlakte, en de hitte/vonken is dan ook zeer beperkt. Eens het gas voldoende vrijgekomen is, de dag erna, hoeft er maar iemand de sleutel om te draaien in een brandweerwagen, en de boel ontvlamd.

TomB
5 augustus 2004, 14:42
Ik geef persoonlijk geen geloof aan het verhaal dat dit veroorzaakt werd door een graafmachine. En dat is eigenlijk heel simpel, die buizen zijn niet van blik, maar zijn dikke joekels van een meter diameter met een wand van 6 �* 7 centimeter dik metaal.

De meeste industriele graafmachines zijn fameuse beestjes, met een ongeloofelijke duw&trekkracht, en zij kunnen zonder twijfel zo'n buis beschadigen, maar met die kracht gaat ook een ongeloofelijke warmte samen (iedereen die eens heeft gedraait of gefreezed zal wel weten hoe warm metaal wordt als je teveel in één keer wegsnijd).

Hetzelfde geld voor die buis. De vonken + de hitte zouden zo hevig zijn, dat dat spel spontaan opblaast als een graafmachine daar met z'n spieken in zou duwen.

Veel plausibeler lijkt het mij als men daar voorzichtig krassen of gaatjes heeft zitten in maken met een diamantkop-boor. S'nachts bijvoorbeeld, dan is dat toch verlaten. Het gaat dan over een veel minder grote oppervlakte, en de hitte/vonken is dan ook zeer beperkt. Eens het gas voldoende vrijgekomen is, de dag erna, hoeft er maar iemand de sleutel om te draaien in een brandweerwagen, en de boel ontvlamd.

Onweerlegbaar, het is de schuld van de marsmannetjes.

TomB
5 augustus 2004, 14:43
Ja, ze hebben nen tunnel gemaakt van Afhanistan naar hier om onder een Waals industrieterreintje een gasleiding op te blazen.

Da's just da, ge kunt dat heel simpel nakijken. Ze hebben namelijk via Nihoul een bouwvergunning gekregen voor dat spel. 't zijn toch toeren in dit apenland he. Tijd voor het Blok.

Himmler De Bezem
5 augustus 2004, 14:47
Past niet in het Politiek Correct plaatje :-o


De pers mocht overal niet binnen 8O

Wijlen Patrick Mombaerts kreeg zoveel aandacht niet... hoe zou dat nu komen... :x

Raven
5 augustus 2004, 14:48
Onweerlegbaar, het is de schuld van de marsmannetjes.
Is niet uitgesloten.

Maar als je je hersencellen gebruikt die gemiddeld wat meer zuurstof krijgen, zal je merken dat je het eerder kan gaan zoeken bij mensen "van kwade wil".

homer
5 augustus 2004, 14:48
Muller!!!! Scully!!!!

Tegendradigaard
5 augustus 2004, 14:48
Ik dacht eerder dat het het Blok zelf was die de ontploffing veroorzaakt had..

Tegendradigaard
5 augustus 2004, 14:48
misschien waren de buizen gewoon van slechte kwaliteit ?

homer
5 augustus 2004, 14:50
misschien waren de buizen gewoon van slechte kwaliteit ?
leo d. ... had die niks met pijpleidingen?

TomB
5 augustus 2004, 14:54
Ik dacht eerder dat het het Blok zelf was die de ontploffing veroorzaakt had..Tja, als het al een Blokker is die dat zelf zegt. Ge moet mij dan toch eens uitleggen hoe ge die marsmannekes daarbij betrokken hebt.

Himmler De Bezem
5 augustus 2004, 14:55
Marsmannekes op een vliegend tapietje zou er al wat meer op trekken.

driewerf
5 augustus 2004, 14:56
Is niet uitgesloten.

Maar als je je hersencellen gebruikt die gemiddeld wat meer zuurstof krijgen, zal je merken dat je het eerder kan gaan zoeken bij mensen "van kwade wil".marsmannetjes kunnen ook van heel kwade wil zijn, vooral die dat blok stemmen en hier onzin posten om moslims nog 's in een kwaad dagmicht te stellen.

driewerf

Nello
5 augustus 2004, 15:17
Muller!!!! Scully!!!!
MulDer ;-)

dejohan
5 augustus 2004, 15:30
Neenee, dit is allemaal onderdeel van het Groot Links Complot tegen het Blok.

Dinosaurus
5 augustus 2004, 15:34
leo d. ... had die niks met pijpleidingen?

Eerder met leidingpijpen... :-)

Trouwens is 'gaspijpen' een werkwoord? :oops:

Nello
5 augustus 2004, 15:35
bah, slecht voor de gezondheid hoor

Distel
5 augustus 2004, 15:36
Marsmannekes op een vliegend tapietje zou er al wat meer op trekken.
Ik vind een tapietje anders maar een lullig transportmiddel.

Nello
5 augustus 2004, 15:37
een tapietje dan nog wel?

Dinosaurus
5 augustus 2004, 15:39
een tapietje dan nog wel?
In 't schuun Antwaarps ies da een tapaait... :-)

Nello
5 augustus 2004, 15:40
aaah, na verstonneket ;)

Raf
5 augustus 2004, 15:59
Ja, ze hebben nen tunnel gemaakt van Afhanistan naar hier om onder een Waals industrieterreintje een gasleiding op te blazen.
En dan zeggen ze nog dat die mannen niet kunnen werken...

Nello
5 augustus 2004, 15:59
En dan zeggen ze nog dat die mannen niet kunnen werken...
nee, ze zeggen dat die niet WILLEN werken ;)

snoodaard
5 augustus 2004, 16:02
Ik verdenk dat het de bubbers zijn,nu kunnen ze op dedag van rouw hun vod uithangen:2gunfire: :bub:

Nello
5 augustus 2004, 16:04
tiens, dan hebben we plots wél leden zekers, om putten te graven, buizen open te snijden, gaten te boren, putten te dichten, en zelfs nog mensen op de uitkijk?

Dat geloof je toch zelf niet?

Himmler De Bezem
5 augustus 2004, 16:07
Ik verdenk dat het de bubbers zijn,nu kunnen ze op dedag van rouw hun vod uithangen:2gunfire: :bub:Zo kan de toekomstige koning , PRINS FILIP, nog eens in de aandacht komen
en zien de mensen wat voor meelevende gewone mens hij wel is en ook die lieve teddybeer Laurent was van de partij samen met psychiatrisch Ghuislain geval
Verhofstadt...
Paola was te moe zoals gewoonlijk en Mathilde bleef nog wat liever in bed liggen
in de hoop dat de uitslag van haar gezicht verdwijnt , want stel u voor, straks
moesten ze zoals die oudstrijders in de gietende regen staan en daar zal wegen geen glazen dak geweest zijn...

camus
5 augustus 2004, 16:10
Ik heb gisteren nog ne geitenneuker zien rondlopen met een stuk gasleiding,
voor mijn chapement zeithem :-D

Philips Inc.
5 augustus 2004, 16:14
't zijn de VlaemSSche nationalisten die Wallonië economisch nog dieper willen zien zakken!!! :twisted:

Nello
5 augustus 2004, 16:16
't zijn de VlaemSSche nationalisten die Wallonië economisch nog dieper willen zien zakken!!! :twisted: :roll:

snoodaard
5 augustus 2004, 16:19
't zijn de VlaemSSche nationalisten die Wallonië economisch nog dieper willen zien zakken!!! :twisted:Amaai in plaats van het Albanie van West-Europa word het dan het Ethopie aan de zuidgrens.:lol:

basil
5 augustus 2004, 16:23
't zijn de VlaemSSche nationalisten die Wallonië economisch nog dieper willen zien zakken!!! :twisted:

Goed gezien van de Philips!
Het verwonderde mij al danig dat daar zoveel vlaemsche menschen rondliepen die met een eindeloze arrogantie zomaar, in het openbaar en luidop, Vlaemsch praatten alsof ze zich in hun eigen, bruine gewest bevonden.

Walen, let op uw zaak!

Vive le Roi!
Vive la Reine!
Vive la Belgique!

Raven
5 augustus 2004, 18:23
marsmannetjes kunnen ook van heel kwade wil zijn, vooral die dat blok stemmen en hier onzin posten om moslims nog 's in een kwaad dagmicht te stellen.

driewerf
Heu, als ik het mij goed herrinner, is er een typ in het midden-oosten die heel Europa de oorlog heeft verklaard opdat wij geen "monopolie op veiligheid" zouden kennen, en wat erger is, die al in het verleden indrukwekkende aanslagen heeft gepleegd tegen Westerse doelwitten.

Dus een beetje intellectuele eerlijkheid zou wel mooi zijn, zeker nu men verdachte beschadigingen heeft gevonden aan die pijplijn. Het is dus heus niet zo'n ondenkbare denkpiste om moslim-extremisme te betrekken in deze zaak.

Tsss, geen wonder dat het de laatste jaren zo moeilijk is andere landen binnen te raken met dat idiote Belgische paspoort. De Linkse mentaliteit is er eentje die per definitie moslimterrorisme bij voorbaat uitsluit, ongeacht het feit dat België een bewezen draaispel is voor deze groeperingen.

Maar tja, "ignorance is bliss", n'est-ce pas :-D

De schoofzak
5 augustus 2004, 19:16
We moeten in eigen boezem durven kijken.
't Was Urbanus van Anus.
Die is bij de mannen die de gaz doen brannen.

Brabo
5 augustus 2004, 21:23
Dus een beetje intellectuele eerlijkheid zou wel mooi zijn, zeker nu men verdachte beschadigingen heeft gevonden aan die pijplijn. Het is dus heus niet zo'n ondenkbare denkpiste om moslim-extremisme te betrekken in deze zaak.

Terroristen beschadigen lukraak pijpleidingen in dunbevolkte gebieden en hopen dan maar op een bijzonder ongelukkige samenloop van omstandigheden om de boel de lucht in te laten vliegen. Eenmaal dat gebeurd is, vergeten ze volledig om de situatie uit te buiten door hun eisen op tafel te gooien. Sterker nog: ze vergeten zelfs totaal om hun aanslag op te eisen!

Ik moet zeggen dat dat inderdaad een bijzonder realistisch scenario is, en dat we dus het idee van een stom ongeluk mogen verwerpen totdat spijkerhard bewezen is dat bovenstaande niet klopt. Kwestie van intellectuele eerlijkheid.

Spetsnaz
5 augustus 2004, 22:48
Hmm, als men zelfs dit politiek wil recupereren, is dit forum wel erg laag aan het vallen...

Herman Desmedt ©HD
5 augustus 2004, 23:04
leo d. ... had die niks met pijpleidingen?
Dat was een smeerpijp.
In ieder geval, van pijpen moet die wel iets kennen.

giserke
6 augustus 2004, 00:06
Vlaams Blokkers, dat komt ervan hé met al die oneliners. Als jullie het verstand hadden, waren jullie niet van plaats gemist. In Laken in plaats van Hellingen

manta
6 augustus 2004, 12:39
Op de beelden die ik heb gezien van die BUIS ( hehe:-) ) leek het me meer alsof er aan gelast was.

circe
6 augustus 2004, 14:25
De groeven op de gaspijpleiding die vorige vrijdag ontplofte in Gellingen kunnen afkomstig zijn van een landbouwmachine. Bij de ramp kwamen 18 mensen om en raakten meer dan 120 mensen gewond.


Voordat het bedrijf Diamant Boart gebouwd werd, werd het terrein dat toebehoort aan de intercommunale Ideta geleend aan lokale landbouwers. "In 1992, toen we de pijpleiding hebben geplaatst, was het al landbouwgrond", weet Fluxys-woordvoerder Christian Otto.

Gronderosie, het doordringen in de grond van hevige regens en zware machines kunnen verklaren waarom de buis niet meer op een diepte van 1,2 meter zat, de diepte waar Fluxys altijd naar verwijst,schrijft de krant Le Soir.

Het Laatste Nieuws

----------------------------

haaaa.....

Lincoln
6 augustus 2004, 15:27
Op de beelden die ik heb gezien van die BUIS ( hehe:-) ) leek het me meer alsof er aan gelast was.
De dag (van de ramp) vroeg in de morgen las ik in de standaard (online) letterlijk "het ongeval gebeurde na het lassen..." daarna was het verrandert in "herstellen" !!!! merkwaardig !!

p.s: niet moeilijk als je een gasleiding aan het lassen bent dat je de boel in de lucht blaast !!!

Raven
6 augustus 2004, 18:12
"AANNEMERS RESPECTEERDEN DE REGELS"

De aan de aannemers opgelegde
verplichtingen bij werken in de
nabijheid van leidingen zoals die op
het industrieterrein in Ghislenghien
zijn gerespecteerd.

Dat zegt de woordvoerster van Fluxys,
het bedrijf dat instaat voor de
gasleidingen.

Volgens de woordvoerster zijn mensen
van Fluxys verscheidene keren ter
plaatse geweest sinds de werken in
Ghislenghien waren aangekondigd.

"De leidingen werden daarop afgebakend
en de plannen van de leidingen zijn aan
de aannemers bezorgd", zei de
woordvoerster nog.

bron: VRT
... Zoals ik al vermoedde, dat van die graafmachine was bullshit. Zoeits doorprikt die pijp alsof het van boter is.