PDA

View Full Version : Islamistische "Pita Erdogan" schiet met scherp op onze biercultuur


Nr.10
25 mei 2013, 17:30
Binnen een straal van honderd meter rond de moskee mag geen alcohol meer verkocht worden. BRON (http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1639744/2013/05/25/Turkije-legt-verkoop-alcohol-aan-banden.dhtml)

Na de immigratieaanval de aanval op onze biercultuur.

AnarchoChristophe
25 mei 2013, 17:41
Binnen een straal van honderd meter rond de moskee mag geen alcohol meer verkocht worden. BRON (http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1639744/2013/05/25/Turkije-legt-verkoop-alcohol-aan-banden.dhtml)

Na de immigratieaanval de aanval op onze biercultuur.

Dat ze daar hun plan trekken. Wij hebben daar geen eisen te stellen betreft onze cultuur. Andersom echter ook niet.

Zipper
25 mei 2013, 17:49
Turkije heeft blijkbaar ook toeristen teveel.

Tamam
25 mei 2013, 17:53
Binnen een straal van honderd meter rond de moskee mag geen alcohol meer verkocht worden. BRON (http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1639744/2013/05/25/Turkije-legt-verkoop-alcohol-aan-banden.dhtml)

Na de immigratieaanval de aanval op onze biercultuur.

"Onze biercultuur" in Turkije? Hoe kom je daar nu weer bij.

Goeike.

cookie monster
25 mei 2013, 18:00
Als men hier dan vice versa doet , dan ....

Zipper
25 mei 2013, 18:10
"Onze biercultuur" in Turkije? Hoe kom je daar nu weer bij.

Goeike.

Turken zijn dikwijls stevige drinkers (en op zijn Duits : bier + Raki ipv bier + schnapps)

Micele
25 mei 2013, 18:58
"~ Turken" drinken volgens WHO ca. 6 x minder alcohol als "~ Belgen" per persoon + 15 j. Op 188 landen staan ze 151.

Van de "moslimlanden" staan ze zeker niet bij de toplanden.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_alcohol_consumption

This is a list of countries by alcohol consumption measured in equivalent litres of pure ethyl alcohol consumed per capita per year, according to the most recent data from the World Health Organization. The methodology used by the WHO calculated use by persons 15 years of age or older.
All columns refer to 2011 only, except the columns "recorded" and "total". The column "recorded" refers to the average recorded consumption for the period 2003–2005. Unrecorded consumption was calculated using empirical investigations and expert judgments. Total is the sum of the first two columns. The last four columns are a breakdown of the (2005) recorded alcohol consumption by type. Beer refers to malt beer, wine refers to grape wine, spirits refers to all distilled beverages, and the column "other" refers to all other alcoholic beverages. The values were corrected for tourism only in countries where the number of tourists per year was at least equal to the number of inhabitants.

Pure alcohol consumption among adults (age 15+) in litres per capita per year[1]
Country Total (recorded+unrecorded)

1. Moldova 18.22
2. Czech Republic 16.45
....

16. France 13.66
....
27. Nigeria 12.28 (~ 48 % moslims)
..
35. Belgium 10.77
36. Greece 10.75
37. Italy 10.68 (~ 88 % katholieken ;-))
38. Azerbaijan 10.60 (~ 95 % moslims ;-))
..
43. Netherlands 10.05
..............
..............
145. Iraq 2.41 (~ 95% moslims)
..
151. Turkey 1.87 (~ 98 % moslims)
....
180. Saudi Arabia 0.25 (~ 97 % moslims)
..
188. Yemen 0.02 (~ 100 % moslims]

Ik zie geen "alcoholprobleem" in Turkije, mss zegt de link wat meer:

Erdogan ontkent dit: "Ik wil geen vrijheden aan banden leggen", klinkt het. De premier wil naar verluidt Turkije net dichter bij Europa brengen door net zoals Europese landen restricties op alcohol in te stellen. Volgens de islamitische regeringspartij moet de nieuwe wet kinderen en tieners beschermen.

Geen alcohol bij Turkish Airlines
Voorafgaand aan de wet verhoogde Erdogan de taksen op alcohol. De nationale luchtvaartmaatschappij Turkish Airlines schenkt al een tijdje geen alcohol meer op binnenlandse vluchten.

Nr.10
25 mei 2013, 19:25
Turken zijn dikwijls stevige drinkers (en op zijn Duits : bier + Raki ipv bier + schnapps)
"~ Turken" drinken volgens WHO ca. 6 x minder alcohol als "~ Belgen" per persoon + 15 j. Op 188 landen staan ze 151.
Ik zie geen "alcoholprobleem" in Turkije, mss zegt de link wat meer:
Geen "alcoholprobleem". Dit is een opstoot van wat anders.

Salah
25 mei 2013, 19:27
Geen "alcoholprobleem". Dit is een opstoot van wat anders.

Een slecht bevallen pitta?

Nr.10
25 mei 2013, 19:35
Waar ze geen alcohol aanbieden, waar ze onze biercultuur willen verkrachten, daar stap ik onmiddellijk buiten.

Zipper
25 mei 2013, 20:26
"In de naam van de volksgezondheid verbiedt de wet de verkoop van alcohol tussen 22.00 en 06.00 uur, alsmede altijd in de buurt van scholen en moskeeën. Op elke verpakking van alcohol moet een waarschuwing voor het gevaar ervan komen."

Allez, een stapke in de wereld zetten, zit er in Turkije niet meer in.

Johan Bollen
25 mei 2013, 20:39
En binnen een straal van 100 meter (en meer zelfs) van een kerk mag er geen marihuana en aanverwanten gerookt worden.

Ik zie de onevenwichtigheid niet in dit geval.

lombas
25 mei 2013, 21:25
Lijkt me niet zo'n bijster radicale regel. Waarom je bij binnenlandse vluchten in Turkije alcohol zou nodig hebben, is me ook al bijster.

lombas
25 mei 2013, 21:28
"In de naam van de volksgezondheid verbiedt de wet de verkoop van alcohol tussen 22.00 en 06.00 uur, alsmede altijd in de buurt van scholen en moskeeën. Op elke verpakking van alcohol moet een waarschuwing voor het gevaar ervan komen."

Allez, een stapke in de wereld zetten, zit er in Turkije niet meer in.

Winkeliers mogen 's nachts geen alcohol meer verkopen. Je zult nog steeds een drankje kunnen bestellen op café of restaurant...

maddox
25 mei 2013, 21:30
Dat ze in Turkije doen wat ze willen, maar we moeten er geen voorbeeld aan nemen.

We kunnen er wel van leren. En wat ik hier van leer. Turkije en toerisme... het gaat de Egyptische toer op.

Tamam
25 mei 2013, 21:32
Nummerken 10 toch... je bent aan het flateren he man.

Tamam
25 mei 2013, 21:34
ps: Niet dat ik achter deze maatregelen sta. ;) Als ik in Turkije ben drink ik graag een effes pils, wil niet dat dit verandert door domme maatregelen van Erdogan's partij.

Twigmuntus
25 mei 2013, 21:44
Erdogan heeft het zo niet voor alcohol, dat is gekend. Dit komt als geen verrassing.

maddox
25 mei 2013, 21:46
Nog een paar jaar de Turkse legertop uithollen, en Erdogan gaat zijn zin helemaal krijgen.

Ik hoop dat Putin de geschiedenis herinnert .

NoTuma
25 mei 2013, 21:49
Winkeliers mogen 's nachts geen alcohol meer verkopen. Je zult nog steeds een drankje kunnen bestellen op café of restaurant...

Staat niet in het artikel op De Morgen, maar je hebt gelijk...

andere bron: http://www.globalpost.com/dispatch/news/regions/europe/turkey/130525/let-them-drink-yogurt-turkeys-parliament-tightens-alcohol

Zucht
25 mei 2013, 21:52
Dat ze in Turkije doen wat ze willen, maar we moeten er geen voorbeeld aan nemen.

We kunnen er wel van leren. En wat ik hier van leer. Turkije en toerisme... het gaat de Egyptische toer op.

2

Enkele decennia geleden heb ik een tijdje in South Carolina (USA) verbleven, en daar mocht er toen op zondag geen alcohol geschonken worden in restaurants. Afijn, het mocht wel indien je een speciale licentie aanvroeg die onbetaalbaar was.
Godsdienst en zelfbeschikking. Het zal nooit samengaan.

Johan Bollen
25 mei 2013, 21:53
2

Enkele decennia geleden heb ik een tijdje in South Carolina (USA) verbleven, en daar mocht er toen op zondag geen alcohol geschonken worden in restaurants. Afijn, het mocht wel indien je een speciale licentie aanvroeg die onbetaalbaar was.
Godsdienst en zelfbeschikking. Het zal nooit samengaan.D'as nog iets voor België...Alcohol alleen voor de rijken :roll:

Libro
25 mei 2013, 22:31
Erdogan ontkent dit: "Ik wil geen vrijheden aan banden leggen", klinkt het. De premier wil naar verluidt Turkije net dichter bij Europa brengen door net zoals Europese landen restricties op alcohol in te stellen. Volgens de islamitische regeringspartij moet de nieuwe wet kinderen en tieners beschermen.

Zo'n draconische restricties gelden nergens in Europa. Stel u voor dat zo'n ideeën komen overgewaaid!

lombas
25 mei 2013, 22:49
Staat niet in het artikel op De Morgen, maar je hebt gelijk...

andere bron: http://www.globalpost.com/dispatch/news/regions/europe/turkey/130525/let-them-drink-yogurt-turkeys-parliament-tightens-alcohol

Ik lees zulke artikels liever niet in De Morgen maar in Hürriyet.

Dat merk je in het verschil tussen de zinnen "alcohol mag niet meer verkocht worden" en "handelaars mogen geen alcohol meer verkopen".

Soms denk ik dat, zelfs met de voorgekauwde persagentschapliteratuur, journalisme selectief blind blijft.

Dat alcohol niet in nachtwinkels mag verkocht worden, is een maatregel die in aardig wat landen geldt. Expliciete drugsverboden in de omgeving van scholen eveneens, net als nultolerantie voor beschonken achter het stuur kruipen.

Het enige wat ik in de wetgeving niet erg lekker vindt, is het moralisme van AKP. Ik begrijp de Turkse oppositie als die spreekt van een Edoganisering van de maatschappij. Maar dat neemt niet weg dat de nieuwe regelgeving niet meteen repressief is.

lombas
25 mei 2013, 22:53
2

Enkele decennia geleden heb ik een tijdje in South Carolina (USA) verbleven, en daar mocht er toen op zondag geen alcohol geschonken worden in restaurants. Afijn, het mocht wel indien je een speciale licentie aanvroeg die onbetaalbaar was.
Godsdienst en zelfbeschikking. Het zal nooit samengaan.

Dat heeft in de VS toch niet steeds met godsdienst te maken? Maine is de minst religieuze staat van de VS en heeft een redelijke uitgebreide alcoholwetgeving - 's nachts mag je er bijvoorbeeld ook geen sterke drank kopen.

meneer
25 mei 2013, 23:07
Binnen een straal van honderd meter rond de moskee mag geen alcohol meer verkocht worden. BRON (http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1639744/2013/05/25/Turkije-legt-verkoop-alcohol-aan-banden.dhtml)

Na de immigratieaanval de aanval op onze biercultuur.

Tof als je eens een avondje uit wilt gaan...Lap, weeral een land waar ik niet meer op vakantie wil gaan. Toe te voegen aan de Magreb-landen en Egypte. Tiens tiens, wat toevallig, allemaal islamietische landen !
En ik denk niet dat ik de enige ben om daar niet meer naar toe te gaan. Maar ja, die zijn daar al zo rijk, die hebben geen toerisme nodig.
Zonder lachen ! Kijk bvb naar Algerië, met al zijn petroleum, en gas reserves, moesten die een regering hebben die die naam waardig was, inplaats van een bende gangsters aan hun hoofd, die al het geld voor zich houden, en het volk in armoede laten leven, dan was daar een hogere levensstandaard dan in West Europa.

lombas
25 mei 2013, 23:10
Tof als je eens een avondje uit wilt gaan...Lap, weeral een land waar ik niet meer op vakantie wil gaan. Toe te voegen aan de Magreb-landen en Egypte. Tiens tiens, wat toevallig, allemaal islamietische landen !


Dus nogmaals: het verbod op de verkoop van alcohol 's nachts geldt enkel voor winkeliers, niet voor de horeca.

meneer
25 mei 2013, 23:16
Ik lees zulke artikels liever niet in De Morgen maar in Hürriyet.

Dat merk je in het verschil tussen de zinnen "alcohol mag niet meer verkocht worden" en "handelaars mogen geen alcohol meer verkopen".

Soms denk ik dat, zelfs met de voorgekauwde persagentschapliteratuur, journalisme selectief blind blijft.

Dat alcohol niet in nachtwinkels mag verkocht worden, is een maatregel die in aardig wat landen geldt. Expliciete drugsverboden in de omgeving van scholen eveneens, net als nultolerantie voor beschonken achter het stuur kruipen.

Het enige wat ik in de wetgeving niet erg lekker vindt, is het moralisme van AKP. Ik begrijp de Turkse oppositie als die spreekt van een Edoganisering van de maatschappij. Maar dat neemt niet weg dat de nieuwe regelgeving niet meteen repressief is.

Dit is al iets anders. In Frankrijk mogen in sommige steden ook geen alcohol verkocht worden na een bepaald uur in nachtwinkels. Niet dat dit verbod niet omzeild word, maar het is er in elk geval. En wie het niet respecteert, riskeert een dikke boete.

meneer
25 mei 2013, 23:17
Dus nogmaals: het verbod op de verkoop van alcohol 's nachts geldt enkel voor winkeliers, niet voor de horeca.

Hmm, dan gaat het s'nachts bij de winkel op t'hoekske wat duurder worder ( vermits het verboden is ).:-)

Zucht
25 mei 2013, 23:22
Dat heeft in de VS toch niet steeds met godsdienst te maken? Maine is de minst religieuze staat van de VS en heeft een redelijke uitgebreide alcoholwetgeving - 's nachts mag je er bijvoorbeeld ook geen sterke drank kopen.

Dat had daar alles met godsdienst te maken. Religie is in SC en de omringende staten heel belangrijk, en het feit dat het verbod alleen op zondag, the day of the Lord, geldt laat niets aan de verbeelding ober. De "Bible Belt" in de US is geen fantasietje.

Belask0
25 mei 2013, 23:44
is erdootje weer aan het stoken

lombas
26 mei 2013, 00:22
Dat had daar alles met godsdienst te maken. Religie is in SC en de omringende staten heel belangrijk, en het feit dat het verbod alleen op zondag, the day of the Lord, geldt laat niets aan de verbeelding ober. De "Bible Belt" in de US is geen fantasietje.

Dat beweer ik toch helemaal niet? Je kunt begrijpend lezen?

BonBon
26 mei 2013, 00:26
Dat ze daar hun plan trekken. Wij hebben daar geen eisen te stellen betreft onze cultuur. Andersom echter ook niet.

Probeer maar eens een biertent te vinden binnen een straal van 100 meter rond een moskee in België, we zijn ook bijna zover hoor.

Zucht
26 mei 2013, 00:47
Dat beweer ik toch helemaal niet? Je kunt begrijpend lezen?
Kan jij begrijpend lezen ? Ik beschrijf een ervaring in SC en jij vindt iets oppervlakkig gelijkbaar in ME. Er zijn vele redenen om alcoholverkoop te verbieden. Maar een verbod op zondag in restaurants is ondubbelzinnig godsdienstig van oorsprong. Trust me.
De staten in de USA hebben hun eigen wetgeving. Bij een groot aantal speelt religie wel degelijk een grote rol. Ik heb ook wat in Illinios rondgestruind ergens in de jaren 1980 , nochtans nu de stek van Obama. Ook hier zat je toen wel in de Bible Belt hoor.
Het is helemaal wazig wat je nu eigenlijk wil zeggen. Godsdienstige bijgeloven worden tot wetten gemaakt in Turkije, USA, België enz.... In België was er een neergaande tendens sinds de jaren 80 maar die lijkt nu omgekeerd, en dat zou iedereen bezorgd moeten maken.

lombas
26 mei 2013, 01:07
Kan jij begrijpend lezen ? Ik beschrijf een ervaring in SC en jij vindt iets oppervlakkig gelijkbaar in ME. Er zijn vele redenen om alcoholverkoop te verbieden. Maar een verbod op zondag in restaurants is ondubbelzinnig godsdienstig van oorsprong. Trust me.
De staten in de USA hebben hun eigen wetgeving. Bij een groot aantal speelt religie wel degelijk een grote rol. Ik heb ook wat in Illinios rondgestruind ergens in de jaren 1980 , nochtans nu de stek van Obama. Ook hier zat je toen wel in de Bible Belt hoor.
Het is helemaal wazig wat je nu eigenlijk wil zeggen. Godsdienstige bijgeloven worden tot wetten gemaakt in Turkije, USA, België enz.... In België was er een neergaande tendens sinds de jaren 80 maar die lijkt nu omgekeerd, en dat zou iedereen bezorgd moeten maken.

Dus nogmaals: heb ik ergens iets anders beweerd of goochel je gewoon graag met ervaringen en weetjes?

Esperanza
26 mei 2013, 06:01
Dat heeft in de VS toch niet steeds met godsdienst te maken? Maine is de minst religieuze staat van de VS en heeft een redelijke uitgebreide alcoholwetgeving - 's nachts mag je er bijvoorbeeld ook geen sterke drank kopen.Wanneer er in een al dan niet uitgebreide alcoholwetgeving uitdrukkelijk gestipuleerd wordt dat er specifiek op zondag geen alcohol mag worden verkocht mag je er donder op zeggen dat het religieus geïnspireerd is.

Esperanza
26 mei 2013, 06:06
Ik lees zulke artikels liever niet in De Morgen maar in Hürriyet.

Dat merk je in het verschil tussen de zinnen "alcohol mag niet meer verkocht worden" en "handelaars mogen geen alcohol meer verkopen".
Alcohol wordt doorgaans verkocht door handelaars/winkeliers.

Er is dus géén verschil tussen "alcohol mag niet meer verkocht worden (door handelaars)" en "handelaars mogen geen alcohol meer verkopen".

Waarom zo moeilijk doen?

Esperanza
26 mei 2013, 06:55
En oké ja, met uitzondering van de horeca. Zijn in principe ook handelaars, hé.

lombas
26 mei 2013, 11:41
Alcohol wordt doorgaans verkocht door handelaars/winkeliers.

Er is dus géén verschil tussen "alcohol mag niet meer verkocht worden (door handelaars)" en "handelaars mogen geen alcohol meer verkopen".

Waarom zo moeilijk doen?

Als een krant schrijft dat alcohol 's nachts niet meer mag verkocht worden, leggen mensen een link met het uitgaansleven. Dat bleek ook.

Die link was dus onterecht.

lombas
26 mei 2013, 11:56
Wanneer er in een al dan niet uitgebreide alcoholwetgeving uitdrukkelijk gestipuleerd wordt dat er specifiek op zondag geen alcohol mag worden verkocht mag je er donder op zeggen dat het religieus geïnspireerd is.

Aardig wat staten in Amerika hebben een uitgebreide vergunningswetgeving op de verkoop van drank, zeker sterke drank. Voor die staten gaat het ook over kleine ondernemers die gedwongen zouden worden op zondag open te zijn om nauwelijks meer inkomen te garanderen.

Hoewel die maatregel dus religieus kan geïnspireerd zijn, is het afschaffen van die regel in bepaalde niet echt religieuze staten (zoals Indiana) eerder een spelletje tussen ondernemers en politici.

Je zou namelijk kunnen zeggen dat in België een de facto verbod op zondagsverkoop is vermits alle grotere handelaars zondag gesloten zijn. Een fles wijn of bier gaan kopen is op zondag is in België buiten de grotere steden moeilijker dan in strengere religieuze staten in de VS.

CLAESSENS Joris
26 mei 2013, 12:09
Binnen een straal van honderd meter rond de moskee mag geen alcohol meer verkocht worden. BRON (http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1639744/2013/05/25/Turkije-legt-verkoop-alcohol-aan-banden.dhtml)

Na de immigratieaanval de aanval op onze biercultuur.

Erdogan stelt dat hij dit doet om bij Europa aan te sluiten...
Daaruit volgt dat hij denkt dat er in Europa rond de moskeeën een drankverbod geldt.
Misschien kan iemand hem even op deze dwaling wijzen?:lol::lol:

Nu is dat in sommige wijken wel degelijk een feit... maar gaat dat niet uit van de overheid of de wetgever.
En dat is dus terrorisme... Islamterrorisme
Door dreiging en geweld politieke hervormingen willen afdwingen, op welke schaal dan ook, is namelijk terrorisme...
8-)

zonbron
26 mei 2013, 12:20
Erdogan stelt dat hij dit doet om bij Europa aan te sluiten...
Daaruit volgt dat hij denkt dat er in Europa rond de moskeeën een drankverbod geldt.
Misschien kan iemand hem even op deze dwaling wijzen?:lol::lol:

Nu is dat in sommige wijken wel degelijk een feit... maar gaat dat niet uit van de overheid of de wetgever.
En dat is dus terrorisme... Islamterrorisme
Door dreiging en geweld politieke hervormingen willen afdwingen, op welke schaal dan ook, is namelijk terrorisme...
8-)

Wat doet het VB zoal om zoiets in Belgique te vermijden?

CLAESSENS Joris
26 mei 2013, 12:24
Wat doet het VB zoal om zoiets in Belgique te vermijden?

Talloze wetsvoorstellen en burgelijke acties.
Het is niet het VB dat deze toestanden in leven riep of ondersteund...
Wat hebben jij en je geestesgenoten allemaal niet gedaan om dit te veroorzaken en in stand te houden?...:oops:
8-)

zonbron
26 mei 2013, 12:26
Talloze wetsvoorstellen en burgelijke acties.
Het is niet het VB dat deze toestanden in leven riep of ondersteund...
Wat hebben jij en je geestesgenoten allemaal niet gedaan om dit te veroorzaken en in stand te houden?...:oops:
8-)

Hoe bedoelt U, wat heb ik er mee te maken?

U beweert hier dus duidelijk dat op het VB stemmen eigenlijk niets doen is??

CLAESSENS Joris
26 mei 2013, 12:34
Hoe bedoelt U, wat heb ik er mee te maken?


Net evenveel of even weinig als het VB...
8-)


U beweert hier dus duidelijk dat op het VB stemmen eigenlijk niets doen is??
Wishfull thinking van jou kant vrees ik.:oops:
Blijven proberen... :lol:
8-)

zonbron
26 mei 2013, 12:49
Net evenveel of even weinig als het VB...
8-)

Mmm...


Wishfull thinking van jou kant vrees ik.:oops:
Blijven proberen... :lol:
8-)


Op wie dacht U dan dat ik reeds lang stem?

En U lacht daar dan nog eens mee... nou moe. :roll:


edit : soit, laat maar. Ik zie hie een beetje teveel smileys op dit moment

Bog
26 mei 2013, 17:08
De Turken zelf zijn er ook niet zo blij mee, zo blijkt.

circe
26 mei 2013, 18:02
De Turken zelf zijn er ook niet zo blij mee, zo blijkt.

haha, in Bodrum staat zo'n moskeetje helemaal aan de kade waar honderden gülets aanmeren als begin- en eindpunt van hun wekelijkse rondritten. Honderdduizenden toeristen die daar aan boord hun afscheidsfeestjes vieren.
Dat is binnen de honderd meter van de moskee.

Bovendien zijn er nog tientallen restaurants en bars binnen die straal.

Ik vermoed dat de moskee zal moeten verplaatst worden.
Tepecik Mh.48400 Bodrum/Muğla, Türkiye

Zipper
27 mei 2013, 07:24
Hahaha, lekker kusprotest in Turkije. Gooi die conservatieve moslimkinkels eruit !!

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/programmas/journaal/EP_130526_JO7?video=1.1640492

hurricane
27 mei 2013, 07:42
Het lijkt mij gezonder om die pita-zaken te verbieden. Ik kom daar beroepsmatig al eens 'achter de toog' en wat ik daar zie, tart alle verbeelding.
Wat een geluk dat de gebruikers dat niet moeten zien (en ruiken).

hurricane
27 mei 2013, 07:45
Hahaha, lekker kusprotest in Turkije. Gooi die conservatieve moslimkinkels eruit !!

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/programmas/journaal/EP_130526_JO7?video=1.1640492

Heb dat ook gezien.
"Ik wil niet dat onze kinderen dat zien" vond ik hilarisch.
Nee, je moet die van kleins af aan leren hoe ze een mitrailleur bedienen :roll:

Zipper
27 mei 2013, 08:15
Heb dat ook gezien.
"Ik wil niet dat onze kinderen dat zien" vond ik hilarisch.
Nee, je moet die van kleins af aan leren hoe ze een mitrailleur bedienen :roll:

het ging nog wat verder...........

http://www.standaard.be/cnt/DMF20130526_024

islam is vrede uiteraard :roll:

deeceeke
27 mei 2013, 15:20
ik wou zondagavond met de bende nog iets gaan eten,we zijn op de bredabaan in merksem een marokaans restaurant binnengegaan.
toen bleek dat er totaal geen alkohol geschonken werd wegens harram,zijn we maar ergens anders gaan eten.
steeds meer zaken zoals pitta's schenken geen bier meer,dan moet ik de pitta ook niet meer hebben

praha
27 mei 2013, 18:24
Hahaha, lekker kusprotest in Turkije. Gooi die conservatieve moslimkinkels eruit !!

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/programmas/journaal/EP_130526_JO7?video=1.1640492
allez en dat tonen ze zomaar op die rode zender ?

praha
27 mei 2013, 18:28
Het lijkt mij gezonder om die pita-zaken te verbieden. Ik kom daar beroepsmatig al eens 'achter de toog' en wat ik daar zie, tart alle verbeelding.
Wat een geluk dat de gebruikers dat niet moeten zien (en ruiken).
just... ' t is alleen jammer dat soms zo kan smaken....

Doet me een beetje denken aan de periode 80 90 met de frietkoten.
Volledig terecht dat ze dat aangepakt hebben omdat velen onder hen niet het minste normbesef hadden

praha
27 mei 2013, 18:32
ik wou zondagavond met de bende nog iets gaan eten,we zijn op de bredabaan in merksem een marokaans restaurant binnengegaan.
toen bleek dat er totaal geen alkohol geschonken werd wegens harram,zijn we maar ergens anders gaan eten.
steeds meer zaken zoals pitta's schenken geen bier meer,dan moet ik de pitta ook niet meer hebben
Tevens beste vorm van protest... die zaken draaien immers zo goed als alleen op biercultuurmensen.
Buigen of barsten.

Btw de beste pita's maak je zelf

Johnny Blaze
27 mei 2013, 20:33
Pita Erdogan?? Ik neem aan dat ge pide Erdogan bedoelt.

Johnny Blaze
27 mei 2013, 20:43
Btw, beste pide bij Mashar in Waterschei.