PDA

View Full Version : de maskers vallen finaal af: Israel en "joodse superioriteit" ipv democratie


Tamam
27 mei 2013, 18:11
Controversial Knesset bill grants Judaism superiority over democracy in court rulings on religion and state.

bron Haaretz:

http://www.haaretz.com/news/national/lawmakers-to-debate-proposal-giving-jews-unique-right-to-self-determination-in-israel.premium-1.526237

Salah
27 mei 2013, 18:15
Nog even en de Halakhah krijgt zijn intrede, de Joodse variant van sharia law.

zonbron
27 mei 2013, 18:19
Tiens, dan is Het Beloofde Land uiteindelijk toch niet zo seculier noch democratisch, wie had dat verwacht?

BTW, wat staat er nog in dat artikel te lezen? Ik beschik niet over premium Haaretz hoor...

Bad Attila
27 mei 2013, 18:19
Controversial Knesset bill grants Judaism superiority over democracy in court rulings on religion and state.

bron Haaretz:

http://www.haaretz.com/news/national/lawmakers-to-debate-proposal-giving-jews-unique-right-to-self-determination-in-israel.premium-1.526237

Het is nog maar een voorstel, hoor. Eerst zien, en dan eventuele conclusies trekken.

zonbron
27 mei 2013, 18:25
Nog even en de Halakhah krijgt zijn intrede, de Joodse variant van sharia law.

De zionisten houden niet van seculariteit noch multicul, dat wordt echter wel zeer vernuftig door hun aan andere naties opgedrongen.

Ach, we wisten dit reeds sinds lang, maar dit is toch opnieuw een mooie bevestiging van die feiten.

Tamam
27 mei 2013, 18:26
Tiens, dan is Het Beloofde Land uiteindelijk toch niet zo seculier noch democratisch, wie had dat verwacht?

BTW, wat staat er nog in dat artikel te lezen? Ik beschik niet over premium Haaretz hoor...

Lawmakers to debate proposal giving Jews 'unique' right to self-determination in Israel

MK Yariv Levin submits extreme version of existing proposal that would give courts the right to prioritize Jewish identity over democracy in rulings that address issues of religion and state.

An Israeli lawmaker on Monday submitted a highly controversial proposal that would make Judaism superior to democracy in the State of Israel, amending a previous bill that was tossed by the Knesset before the last general election.

Coalition Chairman MK Yariv Levin (Likud) presented his formulation for a new Israeli basic law, one that obligates the courts to prioritize the state's Jewish identity in rulings that address issues of religion and state.

This new proposal comes after another potential law, proferred by MK Avi Dichter (Kadima), was blocked and ultimately stricken from the agenda.

Levin decided to revive Dichter's proposal, but has added to it a number of highly controversial provisions. Levin’s formulation grants - for the first time - legal status to the term “the land of Israel” and the (exclusive) Jewish affinity to it.

“The land of Israel is the historical birthplace of the Jewish people and the place of the establishment of the State of Israel,” the proposal states. No other nationalities or religions are mentioned in this context, which continues, “The right to realize national self-definition in the State of Israel is unique to the Jewish people."

Levin’s law establishes Hebrew as the only official language in the state but allows the Knesset to grant a secondary status to other languages, including Arabic or English. Another provision, copied over from Dichter's proposed law, obligates the state to build Jewish communities in its territories, with resources allocated specifically for this purpose. As for communities for non-Jews, the state will have the power to grant approval for their construction.

Nevertheless, the proposal contains democratic language as well. The proposal also makes it clear that “every resident of Israel, regardless of religion or nationality, is permitted to act to preserve his culture, heritage, language and identity.”

In explaining his proposal, Levin wrote, "Despite the widespread agreement among the public in Israel concerning the definition of the state of Israel as a Jewish state, the characteristics of the state of Israel as the nation state of the Jewish people have never been anchored in the country’s basic laws … The proposed law emphasizes the traditional and historical connection between the Jewish people and the land of Israel and the national rights granted to it as expressed in the Declaration of Independence.”

In recent months, lawmakers from the Habayit Hayehudi and Yesh Atid parties have been trying to formulate a proposed law of their own on the issue. While they haven't yet succeeded, both parties have said that the language of their proposal will be significantly softer than Dichter's and that the law will be based on the values of Israel's declaration of independence.


bron: Haaretz

Bad Attila
27 mei 2013, 18:26
Tiens, dan is Het Beloofde Land uiteindelijk toch niet zo seculier noch democratisch, wie had dat verwacht?

BTW, wat staat er nog in dat artikel te lezen? Ik beschik niet over premium Haaretz hoor...

Euh, een groot deel van het persoonlijk statuut (vooral het huwelijksstelsel) in Israël wordt volgens het religieus recht geregeld, hoor...

Israel is nooit een seculiere staat geweest, en heeft zij dat ooit beweerd te zijn?

zonbron
27 mei 2013, 18:28
Het is nog maar een voorstel, hoor. Eerst zien, en dan eventuele conclusies trekken.

Ik wacht er alvast niet op hoor.

Volgende heb ik van Bibi geleerd :

"Ladies and Gentlemen, if it looks like a duck, walks like a duck, and quacks like a duck, then what is it?" Mr Netanyahu asked. "That's right, it's a duck - but this duck is a nuclear duck. And it's time the world started calling a duck a duck."

Ik laat mij niet voor aap zetten.

http://www.youtube.com/watch?v=3fyTGfoft68

zonbron
27 mei 2013, 18:30
Euh, een groot deel van het persoonlijk statuut (vooral het huwelijksstelsel) in Israël wordt volgens het religieus recht geregeld, hoor...

Israel is nooit een seculiere staat geweest, en heeft zij dat ooit beweerd te zijn?

Vele Christene zionisten beweren dat toch bij hoog en laag hoor. Lees er bvb. het forum maar eens op na.

zonbron
27 mei 2013, 18:36
Lawmakers to debate proposal giving Jews 'unique' right to self-determination in Israel

MK Yariv Levin submits extreme version of existing proposal that would give courts the right to prioritize Jewish identity over democracy in rulings that address issues of religion and state.

An Israeli lawmaker on Monday submitted a highly controversial proposal that would make Judaism superior to democracy in the State of Israel, amending a previous bill that was tossed by the Knesset before the last general election.

Coalition Chairman MK Yariv Levin (Likud) presented his formulation for a new Israeli basic law, one that obligates the courts to prioritize the state's Jewish identity in rulings that address issues of religion and state.

This new proposal comes after another potential law, proferred by MK Avi Dichter (Kadima), was blocked and ultimately stricken from the agenda.

Levin decided to revive Dichter's proposal, but has added to it a number of highly controversial provisions. Levin’s formulation grants - for the first time - legal status to the term “the land of Israel” and the (exclusive) Jewish affinity to it.

“The land of Israel is the historical birthplace of the Jewish people and the place of the establishment of the State of Israel,” the proposal states. No other nationalities or religions are mentioned in this context, which continues, “The right to realize national self-definition in the State of Israel is unique to the Jewish people."

Levin’s law establishes Hebrew as the only official language in the state but allows the Knesset to grant a secondary status to other languages, including Arabic or English. Another provision, copied over from Dichter's proposed law, obligates the state to build Jewish communities in its territories, with resources allocated specifically for this purpose. As for communities for non-Jews, the state will have the power to grant approval for their construction.

Nevertheless, the proposal contains democratic language as well. The proposal also makes it clear that “every resident of Israel, regardless of religion or nationality, is permitted to act to preserve his culture, heritage, language and identity.”

In explaining his proposal, Levin wrote, "Despite the widespread agreement among the public in Israel concerning the definition of the state of Israel as a Jewish state, the characteristics of the state of Israel as the nation state of the Jewish people have never been anchored in the country’s basic laws … The proposed law emphasizes the traditional and historical connection between the Jewish people and the land of Israel and the national rights granted to it as expressed in the Declaration of Independence.”

In recent months, lawmakers from the Habayit Hayehudi and Yesh Atid parties have been trying to formulate a proposed law of their own on the issue. While they haven't yet succeeded, both parties have said that the language of their proposal will be significantly softer than Dichter's and that the law will be based on the values of Israel's declaration of independence.


bron: Haaretz

Badankt coor de C/P. ;-)

Tja Likud...

“The land of Israel is the historical birthplace of the Jewish people and the place of the establishment of the State of Israel,” the proposal states. No other nationalities or religions are mentioned in this context, which continues, “The right to realize national self-definition in the State of Israel is unique to the Jewish people."

Hoogst controversieel...

Benieuwd wat de andere partijen er over zullen beslissen.

Bad Attila
27 mei 2013, 18:55
Vele Christene zionisten beweren dat toch bij hoog en laag hoor. Lees er bvb. het forum maar eens op na.

Wat Christelijke Zionisten beweren, zal mij een worst wezen. Ik vraag gewoon of Israël zichzelf definieert als seculier. Dat is het enige dat telt.

Tamam
27 mei 2013, 22:35
Even op de man spelen: Dixie is niet van joodse komaf. Hoogstens een niet geïnformeerde islamofoob die denkt dat Israel een "thuishaven" is voor alles wat westers is in het Midden-Oosten.

Dixie zou nadelig behandeld worden door hetzelfde land dat hij zo vurig verdedigt.

De ironie van niet-joodse zionisten die het deksel op hun eigen neus krijgen. :-)

Zipper
27 mei 2013, 22:44
Even op de man spelen: Dixie is niet van joodse komaf. Hoogstens een niet geïnformeerde islamofoob die denkt dat Israel een "thuishaven" is voor alles wat westers is in het Midden-Oosten.

Dixie zou nadelig behandeld worden door hetzelfde land dat hij zo vurig verdedigt.

De ironie van niet-joodse zionisten die het deksel op hun eigen neus krijgen. :-)

Eilat en Tel Aviv zijn alleszins zeer westerse en hippe locaties :

Dixie
27 mei 2013, 22:47
Het is nog maar een voorstel, hoor. Eerst zien, en dan eventuele conclusies trekken.

als ze maar kunnen Jodenbashen zijn ze blij! :lol:

Dixie
27 mei 2013, 22:50
De ironie van niet-joodse zionisten die het deksel op hun eigen neus krijgen. :-)

of ik in Israël aanvaard word zal me worst wezen ik doorprik enkel de antisemieten hun leugentjes hier dat geeft me genoeg voldoening :-D

LiberaalNL
27 mei 2013, 22:53
De zionisten houden niet van seculariteit noch multicul, dat wordt echter wel zeer vernuftig door hun aan andere naties opgedrongen.

Ach, we wisten dit reeds sinds lang, maar dit is toch opnieuw een mooie bevestiging van die feiten.
Ik heb geen zin me in de zoveelste aflevering van het Israelisch-Palestijns conflict te mengen, maar jouw bijdragen staan (bewust?) vol met onzin. Zionisten zijn juist anti-regligieus en nationalistisch en geen tegenstander van de multiculturele samenleving (er zijn meer dan 100 nationaliteiten in Israel). En dan heb ik het niet eens over je complottheoriegeouwehoer over het opdringen van multiculturaliteit.

Calvinist
28 mei 2013, 07:31
Controversial Knesset bill grants Judaism superiority over democracy in court rulings on religion and state.

bron Haaretz:

http://www.haaretz.com/news/national/lawmakers-to-debate-proposal-giving-jews-unique-right-to-self-determination-in-israel.premium-1.526237

Het is ook hun land, het land van het Volk van Israël, het land van Isaac, Abraham en Jacob. Het Oude Testament is daar zeer duidelijk in!!!

Nr.10
28 mei 2013, 08:07
Dag Creep.

Nietzsche
28 mei 2013, 08:23
of ik in Israël aanvaard word zal me worst wezen ik doorprik enkel de antisemieten hun leugentjes hier dat geeft me genoeg voldoening :-D

Dan moet je toch wat beter gaan prikken, want het valt nog vies tegen.

Misschien kun je les nemen bij Kim de Gelder.

Xavanthi
28 mei 2013, 08:29
Het is ook hun land, het land van het Volk van Israël, het land van Isaac, Abraham en Jacob. Het Oude Testament is daar zeer duidelijk in!!!

http://www.youtube.com/watch?v=-ViF6JRNjTk

Xavanthi
28 mei 2013, 08:30
of ik in Israël aanvaard word zal me worst wezen ik doorprik enkel de antisemieten hun leugentjes hier dat geeft me genoeg voldoening :-D

Ik heb je hier nog nooit een leugen weten doorprikken. Vasthouden aan je eigen overtuigingen, ook al worden die met de grond gelijk gemaakt, dat dan weer wel...

Bad Attila
28 mei 2013, 08:38
Het is ook hun land, het land van het Volk van Israël, het land van Isaac, Abraham en Jacob. Het Oude Testament is daar zeer duidelijk in!!!

En zij zijn zo vaak verslagen geweest, dat zij hun rechten op dat land verloren zijn.

Nogal een argument, hè? 8-)

Tamam
28 mei 2013, 12:27
Eilat en Tel Aviv zijn alleszins zeer westerse en hippe locaties :

Saoudi Arabië en Egypte hebben ook "hippe" en westerse locaties. Dat wilt niet zeggen dat het land daarom dat ook is. Schijn bedriegt rap.

En Dixie, niemand haat hier joden. Ik ben voor het bestaansrecht van Israel, alleen zonder de huidige idioten aan de macht met hun krankzinnig oorlogsbeleid.

Tamam
28 mei 2013, 12:28
Oei ben ik nu een anti-semiet omdat ik de regering van Israel "idioten" noem?

Snel, zet de "anti-semiet" sirene aan!

zonbron
28 mei 2013, 17:01
:oops:

Lachgas vervangen door koolstofdioxide, opereren met complicaties...

http://www.presstv.ir/detail/2013/05/27/305777/israel-poisons-gazan-patients/

Mensen is vergisselijk.

Helias
28 mei 2013, 18:18
:oops:

Lachgas vervangen door koolstofdioxide, opereren met complicaties...

http://www.presstv.ir/detail/2013/05/27/305777/israel-poisons-gazan-patients/

Mensen is vergisselijk.

Dus Israel wil Palestijnen vergiftigen via hospitaalgas maar gebruikt daarvoor gas dat enkel dodelijk is in hoge concentraties, waardoor er eigenlijk geen enkele dode valt maar waardoor de anti-israelische propaganda er wel gebruik kan van maken.

Ja, hoor. Heel geloofwaardig.

Helias
28 mei 2013, 18:18
dubbel

Buitenwipper
28 mei 2013, 18:24
Ik heb je hier nog nooit een leugen weten doorprikken. Vasthouden aan je eigen overtuigingen, ook al worden die met de grond gelijk gemaakt, dat dan weer wel...

That's Dixie, Allright

Tamam
28 mei 2013, 21:05
Dus Israel wil Palestijnen vergiftigen via hospitaalgas maar gebruikt daarvoor gas dat enkel dodelijk is in hoge concentraties, waardoor er eigenlijk geen enkele dode valt maar waardoor de anti-israelische propaganda er wel gebruik kan van maken.

Ja, hoor. Heel geloofwaardig.

Ale, lezen zit er niet echt in vandaag.

Four patients have died after inhaling carbon dioxide instead of nitrous oxide during surgical operations

zonbron
28 mei 2013, 22:12
Dus Israel wil Palestijnen vergiftigen via hospitaalgas maar gebruikt daarvoor gas dat enkel dodelijk is in hoge concentraties, waardoor er eigenlijk geen enkele dode valt maar waardoor de anti-israelische propaganda er wel gebruik kan van maken.

Ja, hoor. Heel geloofwaardig.

Ik zei toch dat het 'gewoonweg' 'menslijke vergissingen' zijn. Hebt U dat dan niet gelezen?

Nu even de statistieken opzoeken, hoe dikwijls gebeurt zoiets, maar dan met de joodse supremasists?

Moest ik in de buurt zijn dan weet ik alvast waar me te opereren indien dat noodzakelijk zou zijn...

BTW, het is NIET de koolstofdioxide op zich die dodelijk is, maar WEL als het in het benodigde eindproduct aangewend wordt.

Ach, dat zij slechts details natuurlijk...

BTW : Uw zoveelste zinloze poging tot...

Helias
28 mei 2013, 23:42
Ale, lezen zit er niet echt in vandaag.

Four patients have died after inhaling carbon dioxide instead of nitrous oxide during surgical operations

Van nochtans een propaganda-webstek:

"Gaza minister of health Mufeed Mukhallalati says medics at al-Shifa Hospital had an “unprecedented case which almost killed several patients at the hospital’s main operation room.”

He added that anesthesiologists noticed that the patients’ reaction to the anesthetic gas was very dangerous. Four patients suffered severe cardiac arrest but medics managed to save the patients’ lives."

Almost. Close, but no cigar.

Helias
28 mei 2013, 23:47
Ik zei toch dat het 'gewoonweg' 'menslijke vergissingen' zijn. Hebt U dat dan niet gelezen?

Nu even de statistieken opzoeken, hoe dikwijls gebeurt zoiets, maar dan met de joodse supremasists?
Vergissingen zijn menselijk. Net als spellingsfouten.

Maar je voelde de nood om dit te melden? Om welke reden?

Je zit er weer naast. Begint de "cognitieve dissonantie" door te wegen? :-)

zonbron
28 mei 2013, 23:50
Van nochtans een propaganda-webstek:

"Gaza minister of health Mufeed Mukhallalati says medics at al-Shifa Hospital had an “unprecedented case which almost killed several patients at the hospital’s main operation room.”

He added that anesthesiologists noticed that the patients’ reaction to the anesthetic gas was very dangerous. Four patients suffered severe cardiac arrest but medics managed to save the patients’ lives."

Almost. Close, but no cigar.

Niet enkel een webstek, een TV-zender!!!

Door de zionisten wereldwijd uit de lucht gehaald, zonder enige wettelijke achtergrond. De zionisten bepalen wat U kan zien en wat U niet mag zien.

Dit is geldig voor alle westerse reguliere media aka MSM.


Laat U NIET LANGER BELIEGEN door de zionisten!!!

Uit het TOPIC :

Free-to-air voor de alternatieve en de gecensureerde media (http://forum.politics.be/showthread.php?t=178217)

http://eutelsatrosen.files.wordpress.com/2012/10/screen-shot-2012-10-19-at-5-00-45-am.png?w=627&h=415

Helias
28 mei 2013, 23:55
Laat U NIET LANGER BELIEGEN door de zionisten!!!
De pedalen kwijt, Zonbron?

Ooit rekening gehouden met de mogelijkheid dat je er compleet naast zit? Nee, hé. Nooit, wat ook de feiten zijn. :-)

Dixie
29 mei 2013, 00:06
Dan moet je toch wat beter gaan prikken

ach Joden haters zullen nu eenmaal Jodenhaters blijven daar kan ik spijtig genoeg niets aan verhelpen...

Dixie
29 mei 2013, 00:07
Ik heb je hier nog nooit een leugen weten doorprikken.

dan raad ik je Pearl of Hans Anders aan :-D

Dixie
29 mei 2013, 00:10
En Dixie, niemand haat hier joden.

tuurlijk :roll: deze topic bewijst het tegendeel zoals vele tientallen anderen...

Dixie
29 mei 2013, 00:11
Oei ben ik nu een anti-semiet omdat ik de regering van Israel "idioten" noem?

Snel, zet de "anti-semiet" sirene aan!

ach je bent wat je bent :lol:

zonbron
29 mei 2013, 00:13
De pedalen kwijt, Zonbron?

Ooit rekening gehouden met de mogelijkheid dat je er compleet naast zit? Nee, hé. Nooit, wat ook de feiten zijn. :-)

Jawel, steeds.

In wiens belang handelt U dan?

Geef het bewijs welke mijn vergissing onweerlegbaar duidelijk maakt.

Ik ben uiterst benieuwd.

zonbron
29 mei 2013, 00:21
Vergissingen zijn menselijk. Net als spellingsfouten.

Maar je voelde de nood om dit te melden? Om welke reden?

Je zit er weer naast. Begint de "cognitieve dissonantie" door te wegen? :-)

De cognitieve dissonantie en paranoia welke zich voordoen bij mensen met zionistisch gedachtengoed werd perfect omschreven in een werk van Jean-Paul Sartre.

Moet ik U het aanwijzen?

zonbron
29 mei 2013, 00:24
Vergissingen zijn menselijk. Net als spellingsfouten.

Maar je voelde de nood om dit te melden? Om welke reden?

Je zit er weer naast. Begint de "cognitieve dissonantie" door te wegen? :-)

Ik voelde de nood... jaja, inderdaad.

Ik vond het toch een interessant nieuwsbericht. Wat nu?

Wat voelt nu U @Helias?

edit : sorry voor de spellingsfouten, ik doe mijn best. Ik heb alvast nooit opmerkingen gemaakt vanwege Uw schrijffouten. Toch veelzeggend, maar laten we het onder ons houden. ;-)

Tamam
29 mei 2013, 16:28
ach je bent wat je bent :lol:

Raar, ik heb vrienden die joden zijn en ze weten dat ik heel kritisch sta tegenover Israel. We hebben soms discussies maar hoor ze nooit "anti-semiet" roepen. Blijven verder schelden, Dixie, blijven verder schelden.

Dixie
30 mei 2013, 00:13
Blijven verder schelden, Dixie, blijven verder schelden.

als ik zou schelden had je allang de rode driehoek gebruikt :lol: je leugens over mij maken geen indruk:-D

Tamam
30 mei 2013, 12:09
kan je eigenlijk een post schrijven zonder de woorden "leugens", "bron?" of "anti-semiet" erin?