PDA

View Full Version : Hoe lang gaat het nog duren vooraleer men doorheeft dat Facebook...


BigF
27 juni 2013, 11:22
... bagger (http://www.zdnet.nl/article/150195/facebook-lekt-ook-info-over-onwetende-niet-leden/) is waar we ons massaal tegen zouden moeten verzetten ipv er heelder dagen op te zitten?

Stel je eens voor dat een of andere overheidsinstantie zulke gegevens zou lekken. Het kot zou te klein zijn.
Doet FB dat komt er even wat commotie die waarschijnlijk snel weer verdwijnt.

Wel tof: je gegevens via FB op internet te grabbel gegooid terwijl je zelf nooit op FB zit. Het zal je maar gebeuren.

Txiki
27 juni 2013, 11:29
Het is toch evident dat wat je op FB zet, onthouden wordt. Wie is er nu zo onnozel van zijn adresbiek van mail te koppelen aan FB? Waar haalt men het dat iemand iets "onbewust" uploadt? Hoezo "onbewust"?
Hoe zet je daar iets "onbewust" op?

Mensen moeten maar eens leren omgaan met dat spul. Nu soit, dat betekent niet dat er achter FB een bende heiligen zit.

BigF
27 juni 2013, 11:35
Het is toch evident dat wat je op FB zet, onthouden wordt. Wie is er nu zo onnozel van zijn adresbiek van mail te koppelen aan FB? Waar haalt men het dat iemand iets "onbewust" uploadt? Hoezo "onbewust"?
Hoe zet je daar iets "onbewust" op?

Mensen moeten maar eens leren omgaan met dat spul. Nu soit, dat betekent niet dat er achter FB een bende heiligen zit.
Natuurlijk wordt alles wat je op FB zet onthouden (veronderstel ik want ik blijf mijlen weg van FB). Maar dan moet FB maar zorgen dat die gegevens veilig bewaard blijven.

Alles wat ik op mijn online-banking doe wordt ook onthouden maar dat wil nog niet zeggen dat die gegevens om de haverklap op straat liggen eh?

Mijn probleem met FB is vooral dat men laat uitschijnen dat FB iets is waar we allemaal veel plezier enzo aan kunnen beleven terwijl het in feite niet meer is dan een gigantische info-spons.
Ons geluk interesseert die mannen niet, onze info des te meer.

Marie van de koster
27 juni 2013, 13:47
Het is toch evident dat wat je op FB zet, onthouden wordt. Wie is er nu zo onnozel van zijn adresbiek van mail te koppelen aan FB? Waar haalt men het dat iemand iets "onbewust" uploadt? Hoezo "onbewust"?
Hoe zet je daar iets "onbewust" op?

Mensen moeten maar eens leren omgaan met dat spul. Nu soit, dat betekent niet dat er achter FB een bende heiligen zit.

2
Dat vind ik ook. FB kan heel leuk zijn als het verstandig gebruikt wordt. Zet er een minimum aan privé-gegevens op, maak geen "vrienden" om te kunnen uitpakken met het feit dat u 100en vrienden hebt en gebruik het waarvoor het dient : contact houden met mensen en wat fotootjes plakken na het verlof of zo. Ik ken er die zonder nadenken iedere dag via hun smartphone zaken opzetten in de aard van : "oh wat is het hier ontzettend leuk in Turkije, zonde dat ik over een week al naar huis moet." En dan zijn ze verwonderd dat bij hun thuiskomst hun huis vakkundig geplunderd werd. :roll:

Txiki
27 juni 2013, 13:48
Natuurlijk wordt alles wat je op FB zet onthouden (veronderstel ik want ik blijf mijlen weg van FB). Maar dan moet FB maar zorgen dat die gegevens veilig bewaard blijven.

Alles wat ik op mijn online-banking doe wordt ook onthouden maar dat wil nog niet zeggen dat die gegevens om de haverklap op straat liggen eh?

Mijn probleem met FB is vooral dat men laat uitschijnen dat FB iets is waar we allemaal veel plezier enzo aan kunnen beleven terwijl het in feite niet meer is dan een gigantische info-spons.
Ons geluk interesseert die mannen niet, onze info des te meer.

Uiteraard.

Klojo eerste klas
27 juni 2013, 14:16
2
Dat vind ik ook. FB kan heel leuk zijn als het verstandig gebruikt wordt. Zet er een minimum aan privé-gegevens op, maak geen "vrienden" om te kunnen uitpakken met het feit dat u 100en vrienden hebt en gebruik het waarvoor het dient : contact houden met mensen en wat fotootjes plakken na het verlof of zo. Ik ken er die zonder nadenken iedere dag via hun smartphone zaken opzetten in de aard van : "oh wat is het hier ontzettend leuk in Turkije, zonde dat ik over een week al naar huis moet." En dan zijn ze verwonderd dat bij hun thuiskomst hun huis vakkundig geplunderd werd. :roll:

Ik heb 3 FBaccounts.....waar niks anders op staat dan de gegevens die je moet invullen om een account te kunnen aanmaken... Ik gebruik die enkel omdat mijn vrouw op haar FBdinges sommige spelletjes speelt waarvoor je om de haver-en-gort-klap "vrienden" moet vragen om 'hulp' om te kunnen verderspelen.... 3 'hulpvrienden' in 1 klap...waarmee kan je je vrouw nog gelukkiger maken ??? :twisted:

Bolleke Wol
27 juni 2013, 14:34
Ik zet quasi nooit iets uit mijn privéleven op facebook dat niet publiek mag gezien worden. Wat ik wel al heb voorgehad is dat anderen er iets van mij opzetten. Dus denk ik dat het beter is daar toch te blijven, om nog enige controle te hebben.

Txiki
27 juni 2013, 14:49
Och, FB dient toch alleen maar om te zwetsen, wat te agiteren en bbq's te organiseren, alé.

Rudy
27 juni 2013, 14:54
... bagger (http://www.zdnet.nl/article/150195/facebook-lekt-ook-info-over-onwetende-niet-leden/) is waar we ons massaal tegen zouden moeten verzetten ipv er heelder dagen op te zitten?

Stel je eens voor dat een of andere overheidsinstantie zulke gegevens zou lekken. Het kot zou te klein zijn.
Doet FB dat komt er even wat commotie die waarschijnlijk snel weer verdwijnt.

Wel tof: je gegevens via FB op internet te grabbel gegooid terwijl je zelf nooit op FB zit. Het zal je maar gebeuren.

BigF. Ben je zo dwaas of doe je alsof om het dwaas publiek te imponeren. Goed geprobeerd.

Txiki
27 juni 2013, 15:07
BigF. Ben je zo dwaas of doe je alsof om het dwaas publiek te imponeren. Goed geprobeerd.

Maakt dat iets uit? Ben jij hier om te oordelen over mensen of om over politiek en andere zever te klappen?

BigF
27 juni 2013, 15:49
BigF. Ben je zo dwaas of doe je alsof om het dwaas publiek te imponeren.

;-)

You tell me.

Demper
27 juni 2013, 17:55
BigF. Ben je zo dwaas of doe je alsof om het dwaas publiek te imponeren. Goed geprobeerd.

:cheer: :cheer: :cheer: Rudy :cheer: :cheer: :cheer:

Eduard Khil
27 juni 2013, 18:44
... bagger (http://www.zdnet.nl/article/150195/facebook-lekt-ook-info-over-onwetende-niet-leden/) is waar we ons massaal tegen zouden moeten verzetten ipv er heelder dagen op te zitten?

Stel je eens voor dat een of andere overheidsinstantie zulke gegevens zou lekken. Het kot zou te klein zijn.
Doet FB dat komt er even wat commotie die waarschijnlijk snel weer verdwijnt.

Wel tof: je gegevens via FB op internet te grabbel gegooid terwijl je zelf nooit op FB zit. Het zal je maar gebeuren.

yolo!


yoooooololooooooo yololooooolooooololooooo

SDG
27 juni 2013, 18:52
Och, FB dient toch alleen maar om te zwetsen, wat te agiteren en bbq's te organiseren, alé.

En om mensen die Jupiler 'leuk' vinden eens goed uit te lachen, uiteraard. :-)

Eberhard Leclerc
27 juni 2013, 19:01
FB kan heel leuk zijn als het verstandig gebruikt wordt. Zet er een minimum aan privé-gegevens op, maak geen "vrienden" om te kunnen uitpakken met het feit dat u 100en vrienden hebt en gebruik het waarvoor het dient : contact houden met mensen en wat fotootjes plakken na het verlof of zo.

Van jou weten ''ze'' dus alles.

Gelukkig heb je het zelf niet eens in de gaten. Maar dat is ook het leuke...

Marie van de koster
27 juni 2013, 19:10
Van jou weten ''ze'' dus alles.

Gelukkig heb je het zelf niet eens in de gaten. Maar dat is ook het leuke...

Ik heb dus gezegd "fotootjes plakken n�* het verlof". Van mij verschijnen er geen foto's of teksten terwijl ik afwezig ben. Ik zet er ook niet dagelijks iets op. En ik heb het minimum aan persoonlijke gegevens ingevuld.
Maar ja, Eberhard zal het wel weer beter weten zeker hoe mijn FB-account eruit ziet, Eberhard weet immers alles ... :roll:

BigF
27 juni 2013, 19:33
:cheer: :cheer: :cheer: Rudy :cheer: :cheer: :cheer:
:cheer: :cheer: in de poep :cheer: :cheer:

Derk de Tweede
27 juni 2013, 19:55
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/p480x480/1013694_214369188711475_1245932334_n.png

Universalia
27 juni 2013, 20:04
Ik heb er geen probleem mee dat men die 'diensten' gebruikt.
Wat ik wel weet is dat het hier bij ons op geen enkele PC opkomt die rommel van FB en dergelijke.
Ik vind het zelfs erg dat als je de uitzendingen van Villa Politica bekijkt men zoveel verwijst naar die diensten als FB, Twitter ... precies of daar staat het op, daar spreekt men de waarheid!!! http://www.animaatjes.nl/smileys/smileys-en-emoticons/smiley-met-bordje/animaatjes-smiley-met-bordje-90883.gif

Leuk om ff na te lezen ... Link (https://www.security.nl/zoeken?search=facebook)

Of je nu gebruik maakt van die Asociale diensten of niet ga gewoon van het standpunt uit dat je nooit veilig op het net zit ...

http://bestuff.com/images/images_of_stuff/210x600/big-brother-is-watching-you-76980.jpg

MaGNiFiCaT
27 juni 2013, 20:39
... bagger (http://www.zdnet.nl/article/150195/facebook-lekt-ook-info-over-onwetende-niet-leden/) is waar we ons massaal tegen zouden moeten verzetten ipv er heelder dagen op te zitten?

Stel je eens voor dat een of andere overheidsinstantie zulke gegevens zou lekken. Het kot zou te klein zijn.
Doet FB dat komt er even wat commotie die waarschijnlijk snel weer verdwijnt.

Wel tof: je gegevens via FB op internet te grabbel gegooid terwijl je zelf nooit op FB zit. Het zal je maar gebeuren.

Phff, ik krijg het dus van mensen die hysterisch schreeuwen dat facebook je gehele privéleven te grabbel gooit en alles van je afweten terwijl ze zelf geen account hebben.:?

Het is héél simpel: wat weet facebook over jou? Alles wat je er zelf plaatst en je contactgegevens. De meeste mensen zijn kritisch genoeg om niet alles met iedereen te delen en niet alle gegevens zo maar in het rond te strooien.

Vandaag las ik zelfs een artikel dat dank zij facebook vele gevallen van suïcide voorkomen werden. Jongeren en tieners gaan zich nog eerder tot facebook wenden dan naar een hulpverlener. Tja, op facebook zitten mensen die ze kennen, en die hen wat moed inspreken. Al is dit natuurlijk niet de echt goede manier om je problemen aan te kaarten. Maar als het mensenlevens redt, waarom niet?

Zucht
27 juni 2013, 20:49
Phff, ik krijg het dus van mensen die hysterisch schreeuwen dat facebook je gehele privéleven te grabbel gooit en alles van je afweten terwijl ze zelf geen account hebben.:?

Het is héél simpel: wat weet facebook over jou? Alles wat je er zelf plaatst en je contactgegevens. De meeste mensen zijn kritisch genoeg om niet alles met iedereen te delen en niet alle gegevens zo maar in het rond te strooien.

Vandaag las ik zelfs een artikel dat dank zij facebook vele gevallen van suïcide voorkomen werden. Jongeren en tieners gaan zich nog eerder tot facebook wenden dan naar een hulpverlener. Tja, op facebook zitten mensen die ze kennen, en die hen wat moed inspreken. Al is dit natuurlijk niet de echt goede manier om je problemen aan te kaarten. Maar als het mensenlevens redt, waarom niet?

Een kennis had eens foto's van een feestje onder vrienden en kennissen op haar fb geplaatst. Was er daar één met zijn maitresse naartoe gegaan. Even later kwamen de telefoons binnen om haar te zeggen die foto's zo snel mogelijk weg te halen. Maar te laat want toen kwam de telefoon van de bedrogen eega die de rest van de foto's wel eens wou zien.

Kameraad Mauser
27 juni 2013, 20:58
Wie heeft er nu een maitresse? En dan nog meerdere...? En dan nog naar een feestje gaan waar er gegarandeerd foto's worden genomen die met 100% zekerheid op FB belanden...:roll:

Demper
27 juni 2013, 21:33
Een kennis had eens foto's van een feestje onder vrienden en kennissen op haar fb geplaatst. Was er daar één met zijn maitresse naartoe gegaan. Even later kwamen de telefoons binnen om haar te zeggen die foto's zo snel mogelijk weg te halen. Maar te laat want toen kwam de telefoon van de bedrogen eega die de rest van de foto's wel eens wou zien.

Heerlijk marginaal.

From_Vlaanderen
27 juni 2013, 22:28
Natuurlijk wordt alles wat je op FB zet onthouden (veronderstel ik want ik blijf mijlen weg van FB). Maar dan moet FB maar zorgen dat die gegevens veilig bewaard blijven.

Alles wat ik op mijn online-banking doe wordt ook onthouden maar dat wil nog niet zeggen dat die gegevens om de haverklap op straat liggen eh?

Mijn probleem met FB is vooral dat men laat uitschijnen dat FB iets is waar we allemaal veel plezier enzo aan kunnen beleven terwijl het in feite niet meer is dan een gigantische info-spons.
Ons geluk interesseert die mannen niet, onze info des te meer.

Wat interesseeert mij dat nu dat die mannen mijn info bij houden, veel kwaad kunnen ze daar niet mee doen.

From_Vlaanderen
27 juni 2013, 22:30
Wie heeft er nu een maitresse? En dan nog meerdere...? En dan nog naar een feestje gaan waar er gegarandeerd foto's worden genomen die met 100% zekerheid op FB belanden...:roll:

My point exactly, ge moet enkel voor ze ver dat ze het weten trouw zijn.
Wat win je ermee om 10 km verder met een ander te gaan piemelen als je er thuis een hebt zitten.

Als het bedrijf u natuurlijk een tijdje naar het buitenland stuurt om iets te regelen, das iets anders...

Nietzsche
27 juni 2013, 22:43
Een kennis had eens foto's van een feestje onder vrienden en kennissen op haar fb geplaatst. Was er daar één met zijn maitresse naartoe gegaan. Even later kwamen de telefoons binnen om haar te zeggen die foto's zo snel mogelijk weg te halen. Maar te laat want toen kwam de telefoon van de bedrogen eega die de rest van de foto's wel eens wou zien.

:rofl:

Nietzsche
27 juni 2013, 22:44
Wie heeft er nu een maitresse? En dan nog meerdere...? En dan nog naar een feestje gaan waar er gegarandeerd foto's worden genomen die met 100% zekerheid op FB belanden...:roll:

Wat is er mis met het hebben van een maitresse?

Demper
27 juni 2013, 22:50
Wat is er mis met het hebben van een maitresse?

Jij zal het nooit hebben. :lol:

Nietzsche
27 juni 2013, 22:51
Jij zal het nooit hebben. :lol:

Klopt,

Ik heb mijn vruchten, maar dat is geen antwoord op de vraag.

Demper
27 juni 2013, 22:57
Klopt,

Ik heb mijn vruchten, maar dat is geen antwoord op de vraag.

Jouw vriendin mag dus met andere mannen neuken?

Nietzsche
27 juni 2013, 23:06
Jouw vriendin mag dus met andere mannen neuken?

Zolang ik met andere vrouwen mag neuken.

Demper
27 juni 2013, 23:08
Zolang ik met andere vrouwen mag neuken.

Kijk, dit is een leuke reactie.
Je vriendin gaat namelijk veel meer pikken tussen haar benen krijgen, dan jij kutjes gaat mogen neuken.

Kameraad Mauser
27 juni 2013, 23:09
Wat is er mis met het hebben van een maitresse?


Niks op fysiek vlak. Maar doe het dan niet heimelijk. Of uw halve trouwboek daarmee akkoord zal gaan is weer wat anders. Niet dat het niet kan natuurlijk.

Nietzsche
27 juni 2013, 23:10
Kijk, dit is een leuke reactie.
Je vriendin gaat namelijk veel meer pikken tussen haar benen krijgen, dan jij kutjes gaat mogen neuken.

Dus?

Jij bent een jaloers iemand?

Nietzsche
27 juni 2013, 23:11
Niks op fysiek vlak. Maar doe het dan niet heimelijk. Of uw halve trouwboek daarmee akkoord zal gaan is weer wat anders. Niet dat het niet kan natuurlijk.

Ik bespeur een vleugje christelijk moraal in je post, gelukkig is dat maar erg nihil.

Demper
27 juni 2013, 23:11
Dus?

Jij bent een jaloers iemand?

Zolang jij tevreden bent met die gang van zaken, mij niet gelaten.
Ik ken echter concrete voorbeelden van zo een relaties en dat is bijzonder slecht afgelopen. Een vrouw moet niet veel doen om een vent in haar bed te krijgen.

Nietzsche
27 juni 2013, 23:13
Zolang jij tevreden bent met die gang van zaken, mij niet gelaten.
Ik ken echter concrete voorbeelden van zo een relaties en dat is bijzonder slecht afgelopen. Een vrouw moet niet veel doen om een vent in haar bed te krijgen.

Je eerste zin zegt genoeg, je bent toch minder bekrompen dan ik dacht. ;-):-D

Demper
27 juni 2013, 23:19
Je eerste zin zegt genoeg, je bent toch minder bekrompen dan ik dacht. ;-):-D

Dat jij een perverse jongen bent, wist ik al.
Zo het type dat zijn vriendin zit te kussen als ze van bij haar minnaar komt.

Nietzsche
27 juni 2013, 23:20
Dat jij een perverse jongen bent, wist ik al.
Zo het type dat zijn vriendin zit te kussen als ze van bij haar minnaar komt.

:-D

Maar goed... het boeit niet.

Kameraad Mauser
27 juni 2013, 23:25
Ik bespeur een vleugje christelijk moraal in je post, gelukkig is dat maar erg nihil.

Het gaat eerder over het vertrouwen stellen tussen 2 personen. Los van de christelijke moraal of een andere godsdienstmoraal kom je dat toch wel vrij veel tegen. Onder mensen. Indien een koppel daar open, naar elkaar toe, geen probleem mee heeft om er elk meerdere partners op na te houden is dat hun zaak.

Verder doe ik daar geen uitspraak over.

Demper
27 juni 2013, 23:26
Het gaat eerder over het vertrouwen stellen tussen 2 personen. Los van de christelijke moraal of een andere godsdienstmoraal kom je dat toch wel vrij veel tegen. Onder mensen. Indien een koppel daar open, naar elkaar toe, geen probleem mee heeft om er elk meerdere partners op na te houden is dat hun zaak.

Verder doe ik daar geen uitspraak over.

Het is inderdaad hun zaak, maar ze moeten dan niet komen janken als het fout gaat.

Kameraad Mauser
27 juni 2013, 23:26
Dat jij een perverse jongen bent, wist ik al.
Zo het type dat zijn vriendin zit te kussen als ze van bij haar minnaar komt.

Is dat pervers?

Eerder niet zo smakelijk. Maar hey, elk zijn hobby natuurlijk.

Kameraad Mauser
27 juni 2013, 23:27
Het is inderdaad hun zaak, maar ze moeten dan niet komen janken als het fout gaat.

Enkel uitlachen op fb.

Demper
27 juni 2013, 23:27
Is dat pervers?

Eerder niet zo smakelijk. Maar hey, elk zijn hobby natuurlijk.

Je vriendin kussen als ze net haar minnaar gepijpt heeft, is extreem pervers.
Maar als dat Nietzsche zijn ding is, geen probleem.

Nietzsche
27 juni 2013, 23:27
Het gaat eerder over het vertrouwen stellen tussen 2 personen. Los van de christelijke moraal of een andere godsdienstmoraal kom je dat toch wel vrij veel tegen. Onder mensen. Indien een koppel daar open, naar elkaar toe, geen probleem mee heeft om er elk meerdere partners op na te houden is dat hun zaak.

Verder doe ik daar geen uitspraak over.

Stiekem vind jij het niets, en dat komt wel degelijk voort uit een christelijke en burgerlijke moraal.

Vergeet niet dat het christendom erg veel invloed heeft gehad.

Maar goed.. BOEIE.... het is koetjes en kalfjes. :-D

Nietzsche
27 juni 2013, 23:30
Och och.. die harmonie hierzo...

Wij forummers begrijpen elkaar allemaal zo goed.

Demper
27 juni 2013, 23:33
Stiekem vind jij het niets, en dat komt wel degelijk voort uit een christelijke en burgerlijke moraal.

Vergeet niet dat het christendom erg veel invloed heeft gehad.

Maar goed.. BOEIE.... het is koetjes en kalfjes. :-D

Je moet je cuckold fantasieën niet verbloemen.

Nietzsche
27 juni 2013, 23:45
Je moet je cuckold fantasieën niet verbloemen.

En jij je fantasieën over kinderen niet.

Lief priestertje van me.

Kameraad Mauser
27 juni 2013, 23:47
Stiekem vind jij het niets, en dat komt wel degelijk voort uit een christelijke en burgerlijke moraal.

Vergeet niet dat het christendom erg veel invloed heeft gehad.

Maar goed.. BOEIE.... het is koetjes en kalfjes. :-D

Dat het voortkomt uit een christelijke moraal, ja. Ik spreek wel in het algemeen, niet voor mezelf.

Maar is dat niet eigen aan de mens, om ergens met iemand een speciale band te hebben? Kan dit niet teruggebracht worden tot prechristelijke samenlevingen?

Demper
27 juni 2013, 23:48
En jij je fantasieën over kinderen niet.

Lief priestertje van me.

Je gaat te ver. :-D

Nietzsche
27 juni 2013, 23:50
Dat het voortkomt uit een christelijke moraal, ja. Ik spreek wel in het algemeen, niet voor mezelf.

Maar is dat niet eigen aan de mens, om ergens met iemand een speciale band te hebben? Kan dit niet teruggebracht worden tot prechristelijke samenlevingen?

Dit is te serieus voor koetjes en kalfjes.

Nietzsche
27 juni 2013, 23:51
Je gaat te ver. :-D

enno wilt misschien wel driehoeken.

Demper
27 juni 2013, 23:52
enno wilt misschien wel driehoeken.

Hopelijk wel ja.

Nietzsche
27 juni 2013, 23:54
Hopelijk wel ja.

Jullie zijn voor elkaar gemaakt. :-D

Demper
27 juni 2013, 23:55
Jullie zijn voor elkaar gemaakt. :-D

Jij hebt Raf al.

Nietzsche
28 juni 2013, 00:01
Jij hebt Raf al.

Dat zal ik binnenkort eens navragen.

Kameraad Mauser
28 juni 2013, 00:54
En jij je fantasieën over kinderen niet.

Lief priestertje van me.

:twisted:

Derk de Tweede
28 juni 2013, 09:35
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=4712921065983&set=a.4473866369765.1073741825.1383103718&type=1&relevant_count=1

schaduw
22 december 2013, 18:23
Facebook is veel enger dan je denkt (http://motherboard.vice.com/nl/read/facebook-mijnt-je-onderbewuste-om-geld-te-verdienen)

Havanna
22 december 2013, 18:34
Facebook is veel enger dan je denkt (http://motherboard.vice.com/nl/read/facebook-mijnt-je-onderbewuste-om-geld-te-verdienen)

http://en.wikipedia.org/wiki/Attack_of_the_Killer_App

schaduw
22 december 2013, 19:02
http://en.wikipedia.org/wiki/Attack_of_the_Killer_App

Ach ja, laten we er eens mee lachen, het boeltje relativeren, dan zijn we weer gerustgesteld.