PDA

View Full Version : Rusland verbied pro-homo propaganda


Salah
30 juni 2013, 20:17
Poetin ondertekent antihomowet ondanks protest

http://static1.demorgen.be/static/photo/2013/18/15/7/20130630175533/media_xl_5948842.jpg

Ondanks protesten van homorechtenactivisten heeft de Russische president Vladimir Poetin een omstreden antihomowet ondertekend. Het Russische parlement nam de wet onlangs aan.

De nieuwe wetgeving verbiedt de 'propaganda van niet-traditionele seksuele relaties'. Zo riskeren mensen die in het bijzijn van kinderen over homoseksualiteit spreken een hoge geldboete.

Volgens critici verbiedt de wet homomanifestaties en geeft die ruimte om iedereen te vervolgen die steun betuigt aan homoseksuelen.

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1661045/2013/06/30/Poetin-ondertekent-antihomowet-ondanks-protest.dhtml

Salah
30 juni 2013, 20:35
Arrestaties bij demonstraties antihomowet in Rusland

Tientallen mensen zijn vandaag gearresteerd toen voor- en tegenstanders van een nieuwe Russische antihomowet slaags raakten in Sint-Petersburg.

Zo'n 100 mensen betoogden tegen de wet, die eerst nog moet worden ondertekend door de Russische president Vladimir Poetin. Ze werden geconfronteerd met ongeveer evenveel antihomo-activisten die eieren en stenen naar hen gooiden. De politie mengde zich met wapenstokken in de strijd en arresteerde tientallen mensen.

Zo'n twee weken geleden nam het Russische parlement een wet aan die de 'propaganda van niet-traditionele seksuele relaties' verbiedt. Volgens critici verbiedt de wet homomanifestaties en geeft die de ruimte om iedereen te vervolgen die zijn steun betuigt aan homoseksuelen.

Max van Dietschland
30 juni 2013, 22:22
Een goede zaak, voorbeeld voor Europa en de rest van de wereld.

Nietzsche
30 juni 2013, 22:25
Een goede zaak, voorbeeld voor Europa en de rest van de wereld.

Verklaar u nader.

Max van Dietschland
30 juni 2013, 22:29
Verklaar u nader.

De zonde propageren is des duivels.

Nietzsche
30 juni 2013, 22:30
De zonde propageren is des duivels.

Ik vraag niet om christelijk geneuzel, maar om argumenten.

Tamam
30 juni 2013, 22:31
Gelieve Max niet serieus te nemen, hij stamt af van het Derde Rijk.

Jan van den Berghe
30 juni 2013, 22:31
Ik vraag niet om christelijk geneuzel, maar om argumenten.

Waarom zou een christelijke opinie "geneuzel" zijn? Of hebt u moeite met confessionele diversiteit?

Nietzsche
30 juni 2013, 22:32
Gelieve Max niet serieus te nemen, hij stamt af van het Derde Rijk.

Weet ik..

Maar heb niets te verliezen. Het is maar een forum.

Nietzsche
30 juni 2013, 22:32
Waarom zou een christelijke opinie "geneuzel" zijn? Of hebt u moeite met confessionele diversiteit?

Off topic..

Jan van den Berghe
30 juni 2013, 22:43
Off topic..

Helemaal niet. Waarom zou ik uw stelling dat een christelijk standpunt als "geneuzel" is, als vertrekpunt moeten nemen in deze discussie?

Nietzsche
30 juni 2013, 22:45
Helemaal niet. Waarom zou ik uw stelling dat een christelijk standpunt als "geneuzel" is, als vertrekpunt moeten nemen in deze discussie?

Je gaat er op in.. en het is offtopic.

Dit topic gaat namelijk niet over christelijk geneuzel, maar over pro-homo propaganda.

Jan van den Berghe
30 juni 2013, 22:49
Je gaat er op in.. en het is offtopic.

Dit topic gaat namelijk niet over christelijk geneuzel, maar over pro-homo propaganda.

Waarom is christelijk gelijk aan geneuzel? Eenvoudig vraagje. Schijnbaar onbegonnen werk voor u erop te antwoorden.

meneer
1 juli 2013, 00:01
Een goede zaak, voorbeeld voor Europa en de rest van de wereld.

Zo ver is het gekomen, dat een ex van de KGB het vuile werk van godsdienstwaanzinnigen opknapt.:lol:

meneer
1 juli 2013, 00:02
Waarom zou een christelijke opinie "geneuzel" zijn? Of hebt u moeite met confessionele diversiteit?

christenen, islamieten, joden...één pot nat : bemoeiallen, zagen, dictators.

Salah
1 juli 2013, 08:01
Een goede zaak, voorbeeld voor Europa en de rest van de wereld.

Twee.

vlijmscherp
1 juli 2013, 08:04
Waarom zou een christelijke opinie "geneuzel" zijn? Of hebt u moeite met confessionele diversiteit?

van mij mag een christen denken wat hij of zij wil, maar dat wil niet zeggen dat christenen, of gelijk welke gelovigen of niet-gelovigen, mogen bepalen wat anderen doen of denken.

LiberaalNL
1 juli 2013, 17:51
van mij mag een christen denken wat hij of zij wil, maar dat wil niet zeggen dat christenen, of gelijk welke gelovigen of niet-gelovigen, mogen bepalen wat anderen doen of denken.
Je legt de vinger op de zere plek. Veel gelovigen eisen godsdienstige vrijheden op, maar willen vrijheden van anderen afnemen. Hypocriet en ergerlijk vind ik dat.

Kameraad Mauser
1 juli 2013, 17:58
Gelieve Max niet serieus te nemen, hij stamt af van het Derde Rijk.

Is hij ook niet geschapen zoals JVDB?

Kameraad Mauser
1 juli 2013, 18:01
Of hebt u moeite met confessionele diversiteit?


Definieer confessionele diversiteit.

Nietzsche
1 juli 2013, 18:05
Definieer confessionele diversiteit.

:cry:

Waarom?

Kameraad Mauser
1 juli 2013, 18:19
:cry:

Waarom?

Ik ben gewoon benieuwd naar het Katholieke koeterwaals van onze Jan.

Nietzsche
1 juli 2013, 21:18
Ik ben gewoon benieuwd naar het Katholieke koeterwaals van onze Jan.

Die is je niet allang duidelijk?

Jan van den Berghe
1 juli 2013, 21:55
Zo ver is het gekomen, dat een ex van de KGB het vuile werk van godsdienstwaanzinnigen opknapt.:lol:

U schijnt niet te weten dat onder de communisten homoseksuele handelingen een crimineel feit inhielden in de toenmalige Sovjetunie.

Raf
1 juli 2013, 22:03
Waarom zou een christelijke opinie "geneuzel" zijn?
Waarom zou het dat niet zijn?

Of hebt u moeite met confessionele diversiteit?
Ja. Maar dat hoeft jou toch niet te verwonderen. Jij hebt er immers ook geen enkele moeite mee om de rechten en vrijheden van anderen te fnuiken.

Raf
1 juli 2013, 22:06
Helemaal niet. Waarom zou ik uw stelling dat een christelijk standpunt als "geneuzel" is, als vertrekpunt moeten nemen in deze discussie?

Omdat jouw "christelijke standpunten" geen gemeengoed zijn.

Raf
1 juli 2013, 22:06
U schijnt niet te weten dat onder de communisten homoseksuele handelingen een crimineel feit inhielden in de toenmalige Sovjetunie.

En jij schijnt niet te weten dat de wereld ondertussen in de 21ste eeuw beland is.

cookie monster
3 juli 2013, 02:25
De zonde propageren is des duivels.
Wat betekent , heb u naaste lief ??

Een goede zaak, voorbeeld voor Europa en de rest van de wereld.Twee.
Jullie keuren dus discriminatie goed , waarom ??
Wat betekent , heb u naaste lief ??

Salah
3 juli 2013, 02:39
Jullie keuren dus discriminatie goed , waarom ??


Er is niks discriminerend aan het verbieden van pro-homo propaganda.

Gamla
3 juli 2013, 02:44
Wat betekent , heb u naaste lief ??

Het betekent dat je zelf moet bepalen wie je naasten zijn.
En vooral wie dat niet zijn.

Esperanza
3 juli 2013, 05:04
Waarom zou een christelijke opinie "geneuzel" zijn? Of hebt u moeite met confessionele diversiteit?Christelijk geinspireerde opinie's zijn per definitie geneuzel.

Esperanza
3 juli 2013, 05:05
Twee.Moslims, zij aan zij met christenen en katholieken.

Broederlijk en zusterlijk verenigd in hun homohaat.

Het verwondert mij niet eens.

Gamla
3 juli 2013, 05:31
Moslims, zij aan zij met christenen en katholieken.

Broederlijk en zusterlijk verenigd in hun homohaat.

Het verwondert mij niet eens.

Het verwondert je dat Karel Martel de islam een trap onder de kont gaf?
Het Christendom wijst homosexualiteit af. De islam haat homo's.
Dat is hetzelfde niet. Je snapt het wel. Het is niet zo moeilijk.

Salah
3 juli 2013, 05:49
Moslims, zij aan zij met christenen en katholieken.

Broederlijk en zusterlijk verenigd in hun homohaat.

Het verwondert mij niet eens.

Waar lees jij homohaat?

maddox
3 juli 2013, 06:41
Waar lees jij homohaat?

In vele persberichten.

De hoeveelheid persberichten over homohaat in religieuze middens is fenomenaal. En we mogen toch stellen dat de islam het meest doorgedreven is op het executeren van mensen die het eigen geslacht toegenegen zijn.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Islam_en_homoseksualiteit
http://www.gva.be/regio-antwerpen-stad/antwerpen/antwerpse-imam-in-de-cel-voor-marteling-en-dood-18-jarige-laila.aspx

Bobke
3 juli 2013, 07:11
Christelijk geinspireerde opinie's zijn per definitie geneuzel.
Niet noodzakelijk.
Ook religieuze opinies zijn ooit door mensen bedacht.
Het is alleen de vraag of hun argumenten in onze moderne tijd nog gelden.

Bobke
3 juli 2013, 07:14
Waar lees jij homohaat?
Hoe noemt ge anders homo's van torens gooien ? :lol:

Salah
3 juli 2013, 08:10
Hoe noemt ge anders homo's van torens gooien ? :lol:

?

porpo
3 juli 2013, 09:16
Rusland verbiedt (pro)homo propaganda is iets en Rusland lanceert "antihomowet" is helemaal iets anders. De Media, zoals gewoonlijk, maakt deze grove communicatiefout herhaaldelijk. Wat stom!

Het propaganderen van je persoonlijke (seksuele) ingesteldheid is voor niets/nergens nodig omdat je jezelf kunt zijn zonder dat je het laat zien laat staan proactief propagandeert.
Waarom zouden de homo's dat eigenlijk willen?! Zijn ze op zoek naar een soort (sociale) erkenning? Dit bewijst hoe zwak ze eigenlijk zijn.

Ik woon momenteel in een seculier land waar ik, als islamiet op basis van mijn islamitische principes en maatstaven, niet akkoord ga met veel zaken, manifestaties en regelgevingen in bijna alles, maar ik ga dat toch niet openbaar maken! Ik ga mijn eigen visies niet propaganderen!! Niet dat het direct verboden[1] is maar omdat het land seculier is en omdat de meerderheid ofwel seculier ofwel ongelovig (moslims, katholieken .. die het geloof niet praktiseren) is. Het heeft geen zin of het kan zelfs een soort provocatie betekenen. Daarnaast zijn er zoveel alternatieven om via seculiere partijen of seculier woordgebruik hetzelfde resultaat te bereiken (seculiere vorm maar confessionele inhoud). Je kan tegen (een bepaalde vorm van) abortus zijn zonder dat je je hierbij op religieuze uitdrukking beroept maar door een juridische status van het ongeboren kind te (be)vestigen en dit ongeboren kind vervolgens als een rechtspersoon te bestempelen.



__
[1] indirect is het natuurlijk verboden want er is een omweg om het verbod democratisch-liberaal te rechtvaardigen en zo tegelijk de vrijheid van meningsuiting te waarborgen: men noemt het aanzetten tot haat, het niet respecteren of het dreigen van de scheiding religie en staat of anders door het voeren van psychologische druk/oorlog (de andere extremist, fundamentalist .. noemen).

Another Jack
3 juli 2013, 09:20
Kan er iemand mij een voorbeeld van pro-homo propaganda geven?
Wat wordt er concreet gepropageerd??

RSK
3 juli 2013, 09:28
Nu begrijp ik waarom Salah een strijder is tegen het huidige regime van Syrië. Dat heeft te maken met het feit dat de huidige Syrische regering een pro-Russische koers vaart.

Onze arme Salah is bang, dat men in Syrië naar het voorbeeld van Rusland zal handelen en eveneens wetten zal doorvoeren tot het beletten van verspreiding van seksuele perversiteiten.

Dit verklaart waarom Salah westerse propagandafoto's op dit forum verspreidt waar Putin afgebeeld wordt als een dictator en massamoordenaar.

porpo
3 juli 2013, 10:08
Moslims, zij aan zij met christenen en katholieken.

Broederlijk en zusterlijk verenigd in hun homohaat.

Het verwondert mij niet eens.
Homohaat? No way!!
Beluister wat deze islamgeleerde zegt: https://www.youtube.com/watch?v=HisIwWhyU34

Abu Nuwas was een van de grote dichters in islamitische geschiedenis. Hij was een homo en liet dat ook weten in verscheidene romantische gedichten, maar hij werd nooit omwille daarvan gehaat of gestraft! Wettelijk gezien is er geen meningsverschil tussen grote islamitische juristen dat homoseksualiteit afgewezen en strafbaar is maar in de praktijk is een straf, in welke vorm dan ook, onuitvoerbaar in een islamitische staat (vanzelfsprekend) door de rechterlijke macht (uiteraard). Maar in zo'n islamitische staat is een straf voor iemand die een medemens van homoseksualiteit verdenkt gemakkelijk uit te voeren.

R.Verhiest
3 juli 2013, 12:20
Homohaat? No way!!
Beluister wat deze islamgeleerde zegt: https://www.youtube.com/watch?v=HisIwWhyU34

Abu Nuwas was een van de grote dichters in islamitische geschiedenis. Hij was een homo en liet dat ook weten in verscheidene romantische gedichten, maar hij werd nooit omwille daarvan gehaat of gestraft! Wettelijk gezien is er geen meningsverschil tussen grote islamitische juristen dat homoseksualiteit afgewezen en strafbaar is maar in de praktijk is een straf, in welke vorm dan ook, onuitvoerbaar in een islamitische staat (vanzelfsprekend) door de rechterlijke macht (uiteraard). Maar in zo'n islamitische staat is een straf voor iemand die een medemens van homoseksualiteit verdenkt gemakkelijk uit te voeren.


Dus zijn "islamietische republieken" niet bestuurd volgens de correcte Sharia principes indien ze homo's ter dood brengen, "overspelige" vrouwen stenigen enz...

Ik weet dat wat ik nu stel "theologisch" onterecht is, maar volgens mijn
atheîstische logica zijn er verdraaid veel moslim-ketters...

Kameraad Mauser
3 juli 2013, 12:32
Nu begrijp ik waarom Salah een strijder is tegen het huidige regime van Syrië. Dat heeft te maken met het feit dat de huidige Syrische regering een pro-Russische koers vaart.

Onze arme Salah is bang, dat men in Syrië naar het voorbeeld van Rusland zal handelen en eveneens wetten zal doorvoeren tot het beletten van verspreiding van seksuele perversiteiten.

Dit verklaart waarom Salah westerse propagandafoto's op dit forum verspreidt waar Putin afgebeeld wordt als een dictator en massamoordenaar.

Leer lezen. Salah moet niks weten van homo's.

Kameraad Mauser
3 juli 2013, 12:32
Definieer confessionele diversiteit.

Janneman?

Nietzsche
3 juli 2013, 12:34
Janneman?

Hopelijk gaat hij niet antwoorden.

Kameraad Mauser
3 juli 2013, 12:36
Ik ben gewoon benieuwd wat hij bedoelt met 'confessioneel'.

Nietzsche
3 juli 2013, 12:38
Ik ben gewoon benieuwd wat hij bedoelt met 'confessioneel'.

http://www.encyclo.nl/begrip/confessioneel

Jan van den Berghe
3 juli 2013, 12:44
Wat betekent , heb u naaste lief ??


Jullie keuren dus discriminatie goed , waarom ??
Wat betekent , heb u naaste lief ??

Alvast niet het sentimentele gewauwel dat u ervan maakt. Ware naastenliefde houdt niet in dat alles wat zich voordoet, ook goedgekeurd wordt. Als ouder houdt de liefde voor je kinderen ook in dat je soms afkeurend en zelfs bestraffend moet optreden. Kinderen opvoeden is geen voortdurend blij-blijer-show.

Jan van den Berghe
3 juli 2013, 12:45
Christelijk geinspireerde opinie's zijn per definitie geneuzel.

Ook u blijft rondjes draaien. Nergens lees ik iets over het waarom. Bij anderen niet; bij u niet.

Salah
3 juli 2013, 12:46
Leer lezen. Salah moet niks weten van homo's.

Leer ook maar eens lezen. Tegen pro homo propaganda zijn, wil niet zeggen dat men anti homo is.

Kameraad Mauser
3 juli 2013, 12:50
Leer ook maar eens lezen. Tegen pro homo propaganda zijn, wil niet zeggen dat men anti homo is.

Het 2'tje onder Max zijn bericht zegt genoeg.

Salah
3 juli 2013, 12:57
Het 2'tje onder Max zijn bericht zegt genoeg.

De nieuwe wetgeving verbiedt de 'propaganda van niet-traditionele seksuele relaties'. Zo riskeren mensen die in het bijzijn van kinderen over homoseksualiteit spreken een hoge geldboete.

Een goede zaak, voorbeeld voor Europa en de rest van de wereld.

Leer ook maar eens lezen. Tegen pro homo propaganda zijn, wil niet zeggen dat men anti homo is.

Nietzsche
3 juli 2013, 12:58
@ Salah.. wat is homo propaganda precies?

Kameraad Mauser
3 juli 2013, 13:01
Het wordt wel aanzien als iets dat 'fout' is. Iets dat moet worden bestraft. Het gaat hem wel over privé-aangelegenheden.

En nadat de homo's aangepakt worden dan volgen er nog andere doelgroepen die niet passen in het plaatje voorgesteld door het heersende regime.

Maar kronkel er maar op los.

De geschiedenis heb ik alvast aan mijn kant.

DewareJakob
3 juli 2013, 13:02
Je legt de vinger op de zere plek. Veel gelovigen eisen godsdienstige vrijheden op, maar willen vrijheden van anderen afnemen. Hypocriet en ergerlijk vind ik dat.

Als vrijheden worden "opgeëist", is het altijd met de bedoeling die van een ander te beperken.

Salah
3 juli 2013, 13:04
@ Salah.. wat is homo propaganda precies?

De wet die Poetin ondertekende stelt het strafbaar homofilie te propageren onder minderjarigen. Wat zoveel inhoudt als dat er niet over gepraat mag worden op een normale en neutrale manier op scholen, op televisie, op de radio, in tijdschriften en kranten.

Salah
3 juli 2013, 13:07
Nog goed nieuws uit Rusland:

Op godslastering staat binnenkort een celstraf tot drie jaar.

Kameraad Mauser
3 juli 2013, 13:07
- Kauft nicht bei Juden -

Nietzsche
3 juli 2013, 13:08
Dus eigenlijk mag een minderjarige gewoon niet weten dat homoseksualiteit bestaat.

Kameraad Mauser
3 juli 2013, 13:08
Nog goed nieuws uit Rusland:

Bingo!

Op naar het volgende.

Vrouwe Historia is nog niet gaan slapen of haar kinderen zijn er reeds...

Zipper
3 juli 2013, 13:10
Moslims, zij aan zij met christenen en katholieken.

Broederlijk en zusterlijk verenigd in hun homohaat.

Het verwondert mij niet eens.

Religieuze extremisten onder elkaar, eh. Ga er Max van Dietsland en Jan vd Berghe hun posts maar op na : die lui duimen voor een soort Vlaams regime "�* la Iran" , maar met het katholiscisme ipv de islam, als te volgen (staats)godsdienst.

Nietzsche
3 juli 2013, 13:10
Nog goed nieuws uit Rusland:

Waarom is dat goed nieuws?

DewareJakob
3 juli 2013, 13:11
Het niet afschilderen van homofilie als 'verwerpelijk', tegennatuurlijk', 'smerig', enz.... wordt als propaganda beschouwd, versta ik.

RSK
3 juli 2013, 13:19
Leer lezen. Salah moet niks weten van homo's.

Waarom vecht arme Salah dan voor de zaak van prowesterse landen aangaande het conflict in Syrië, terwijl die landen homoseksualiteit als iets normaal promoten?

Deze Salah spreekt met vier tongen. Hij is een hypocriet die niet alleen zijn eigen religie maar het geloof over het algemeen belachelijk maakt. Eerst schildert hij Putin af als een dictator die burgers in Syrië zou vermoorden. Nu verheerlijkt hij diezelfde Putin in dit topic. Salah is een verwarde man.

DewareJakob
3 juli 2013, 13:23
Salah is een verwarde man.

Hebben moslims ook torenhanen? (zo van die beesten die zich draaien, afhankelijk van waar de wind komt)

Salah
3 juli 2013, 13:38
Waarom vecht arme Salah dan voor de zaak van prowesterse landen aangaande het conflict in Syrië, terwijl die landen homoseksualiteit als iets normaal promoten?

Deze Salah spreekt met vier tongen. Hij is een hypocriet die niet alleen zijn eigen religie maar het geloof over het algemeen belachelijk maakt. Eerst schildert hij Putin af als een dictator die burgers in Syrië zou vermoorden. Nu verheerlijkt hij diezelfde Putin in dit topic. Salah is een verwarde man.

Putin moet gewoon tekenen wat de federatieraad stemde. Maar jij bent natuurlijk te achterlijk om dat te vatten.

Ook de wet op de homopropaganda werd dinsdag met bijna eenparigheid van stemmen goedgekeurd.

RSK
3 juli 2013, 13:40
Hebben moslims ook torenhanen? (zo van die beesten die zich draaien, afhankelijk van waar de wind komt)

Mooi gezegd. Zo verklaarde Salah dat Assad met zijn optreden het geweld van Israël tegen de Palestijnen zou overtreffen. Dit is een regelrechte bagatellisering van het leed van de Palestijnen. Zelfs dat is veroorloofd als het gaat om belangen die parallel verlopen met de belangen van het Westen. Torenhanen zijn dan ook met een korreltje zou te nemen.

DewareJakob
3 juli 2013, 13:40
Putin moet gewoon tekenen wat de federatieraad stemde. Maar jij bent natuurlijk te achterlijk om dat te vatten.

Putin de marionet van de federatieraad. Zo heb ik het nog nooit gehoord. :lol:

RSK
3 juli 2013, 13:44
Putin moet gewoon tekenen wat de federatieraad stemde. Maar jij bent natuurlijk te achterlijk om dat te vatten.

Nu verheerlijk onze Salah een punt dat de regering vertegenwoordigd door Putin goed gekeurd heeft. Echter, voorheen heeft Salah diezelfde regering in verband gebracht met grootschalige oorlogsmisdaden in Syrië. Zo te zien kan Salah zich vinden in het beleid van Putin's Rusland ondanks dat Salah meent dat datzelfde Rusland de drijfveer achter het conflict in Syrië zou zijn.

RSK
3 juli 2013, 13:46
Putin de marionet van de federatieraad. Zo heb ik het nog nooit gehoord. :lol:

Het zou pas achterlijk zijn om een stelling van dergelijke aard te begrijpen.

tomm
3 juli 2013, 14:10
Poetin ondertekent antihomowet ondanks protest

http://static1.demorgen.be/static/photo/2013/18/15/7/20130630175533/media_xl_5948842.jpg



http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1661045/2013/06/30/Poetin-ondertekent-antihomowet-ondanks-protest.dhtml


Dus ineens zijn de Russen weer de goede, terwijl U op andere draden weinig goeds te zeggen hebt over Russen of Putin.

Mijn persoonlijke mening is dat homoseksualiteit niet gelijk is aan heteroseksualiteit, en nooit zal zijn. Het gezin, bestaande uit man, vrouw en liefst ook een of meerdere kinderen, is de norm, dat is altijd zo geweest en zal altijd zo zijn zolang er mensen leven. Dat gezegd zijnde, homoseksualiteit bestaat natuurlijk en ze doen er niemand kwaad mee, zolang het in de privé-sfeer blijft.

Dat is ook de mening van de meerderheid der Russen, hoewel er ook zijn die homoseksualiteit willen verbieden. Maar dat laatste lijkt me dom, want het heeft altijd bestaan en zal altijd bestaan, maar nooit en nergens als "de norm".
Ik heb ook homoseksuele vrienden en collega's, en zolang die niet te veel te koop lopen met hun geaardheid heb ik daar geen problemen mee.

In de Sovjet-Unie was homoseksualiteit verboden sinds Stalin en onder de tsaren (niet in de jaren 20) maar in andere landen als de DDR hadden homo's dan weer meer rechten dan in het Westen. In de praktijk werden er weinig vervolgd, en het is al lang geweten dat een aantal bekende personages uit de jaren 80 en 90 homo of lesbo zijn, zoals Filip Kirkorov. Dat wordt aanvaard, zolang ze er niet mee te koop lopen. Er is ook de Oekraïense groep Kazaki die overduidelijk gay zijn, en populair zijn bij de hippe scene in Moskou. Zolang ze niet te expliciet worden en hun levensstijl niet opdringen, heb ik ook daar niet zo veel problemen mee en kun je het zelfs grappig en bizar vinden.



Nu goed, ik heb al heel wat Arabische landen bezocht en Iran, en heb er talloze duidelijke homo's gezien en helaas ook al voorstellen gekregen... dus een verbod helpt niets, gewoon laten doen zolang ze discreet blijven en zich niet opdringen aan anderen. Gay pride optochten vind ik verwerpelijk, er is niets om trots op te zijn, ik ben trouwens ook geen trotse hetero, daar is niets om trots over te zijn, je bent gewoon zoals je gemaakt bent. Ik denk dat de wet vooral tegen de gay pride gericht is, Russen (Georgiërs, etc.) aanvaarden zoiets duidelijk niet.

Wat ik ook al gehoord heb, is dat degene die zich het luidst uitlaten tegen homoseksualiteit, dikwijls verdoken homo's zijn die hun eigen geaardheid niet kunnen aanvaarden.

Kameraad Mauser
3 juli 2013, 14:14
Jaja, maar Tsaar Putin moet de Orthodoxe kerk meekrijgen hé...

Nietzsche
3 juli 2013, 14:22
Dus ineens zijn de Russen weer de goede, terwijl U op andere draden weinig goeds te zeggen hebt over Russen of Putin.

Mijn persoonlijke mening is dat homoseksualiteit niet gelijk is aan heteroseksualiteit, en nooit zal zijn. Het gezin, bestaande uit man, vrouw en liefst ook een of meerdere kinderen, is de norm, dat is altijd zo geweest en zal altijd zo zijn zolang er mensen leven. Dat gezegd zijnde, homoseksualiteit bestaat natuurlijk en ze doen er niemand kwaad mee, zolang het in de privé-sfeer blijft.

Dat is ook de mening van de meerderheid der Russen, hoewel er ook zijn die homoseksualiteit willen verbieden. Maar dat laatste lijkt me dom, want het heeft altijd bestaan en zal altijd bestaan, maar nooit en nergens als "de norm".
Ik heb ook homoseksuele vrienden en collega's, en zolang die niet te veel te koop lopen met hun geaardheid heb ik daar geen problemen mee.

In de Sovjet-Unie was homoseksualiteit verboden sinds Stalin en onder de tsaren (niet in de jaren 20) maar in andere landen als de DDR hadden homo's dan weer meer rechten dan in het Westen. In de praktijk werden er weinig vervolgd, en het is al lang geweten dat een aantal bekende personages uit de jaren 80 en 90 homo of lesbo zijn, zoals Filip Kirkorov. Dat wordt aanvaard, zolang ze er niet mee te koop lopen. Er is ook de Oekraïense groep Kazaki die overduidelijk gay zijn, en populair zijn bij de hippe scene in Moskou. Zolang ze niet te expliciet worden en hun levensstijl niet opdringen, heb ik ook daar niet zo veel problemen mee en kun je het zelfs grappig en bizar vinden.



Nu goed, ik heb al heel wat Arabische landen bezocht en Iran, en heb er talloze duidelijke homo's gezien en helaas ook al voorstellen gekregen... dus een verbod helpt niets, gewoon laten doen zolang ze discreet blijven en zich niet opdringen aan anderen. Gay pride optochten vind ik verwerpelijk, er is niets om trots op te zijn, ik ben trouwens ook geen trotse hetero, daar is niets om trots over te zijn, je bent gewoon zoals je gemaakt bent. Ik denk dat de wet vooral tegen de gay pride gericht is, Russen (Georgiërs, etc.) aanvaarden zoiets duidelijk niet.

Wat ik ook al gehoord heb, is dat degene die zich het luidst uitlaten tegen homoseksualiteit, dikwijls verdoken homo's zijn die hun eigen geaardheid niet kunnen aanvaarden.

Linkshandige zijn dus ook niet gelijk aan rechtshandige?

Zipper
3 juli 2013, 14:25
Dus ineens zijn de Russen weer de goede, terwijl U op andere draden weinig goeds te zeggen hebt over Russen of Putin.

Mijn persoonlijke mening is dat homoseksualiteit niet gelijk is aan heteroseksualiteit, en nooit zal zijn. Het gezin, bestaande uit man, vrouw en liefst ook een of meerdere kinderen, is de norm, dat is altijd zo geweest en zal altijd zo zijn zolang er mensen leven. Dat gezegd zijnde, homoseksualiteit bestaat natuurlijk en ze doen er niemand kwaad mee, zolang het in de privé-sfeer blijft.

Dat is ook de mening van de meerderheid der Russen, hoewel er ook zijn die homoseksualiteit willen verbieden. Maar dat laatste lijkt me dom, want het heeft altijd bestaan en zal altijd bestaan, maar nooit en nergens als "de norm".
Ik heb ook homoseksuele vrienden en collega's, en zolang die niet te veel te koop lopen met hun geaardheid heb ik daar geen problemen mee.

In de Sovjet-Unie was homoseksualiteit verboden sinds Stalin en onder de tsaren (niet in de jaren 20) maar in andere landen als de DDR hadden homo's dan weer meer rechten dan in het Westen. In de praktijk werden er weinig vervolgd, en het is al lang geweten dat een aantal bekende personages uit de jaren 80 en 90 homo of lesbo zijn, zoals Filip Kirkorov. Dat wordt aanvaard, zolang ze er niet mee te koop lopen. Er is ook de Oekraïense groep Kazaki die overduidelijk gay zijn, en populair zijn bij de hippe scene in Moskou. Zolang ze niet te expliciet worden en hun levensstijl niet opdringen, heb ik ook daar niet zo veel problemen mee en kun je het zelfs grappig en bizar vinden.



Nu goed, ik heb al heel wat Arabische landen bezocht en Iran, en heb er talloze duidelijke homo's gezien en helaas ook al voorstellen gekregen... dus een verbod helpt niets, gewoon laten doen zolang ze discreet blijven en zich niet opdringen aan anderen. Gay pride optochten vind ik verwerpelijk, er is niets om trots op te zijn, ik ben trouwens ook geen trotse hetero, daar is niets om trots over te zijn, je bent gewoon zoals je gemaakt bent. Ik denk dat de wet vooral tegen de gay pride gericht is, Russen (Georgiërs, etc.) aanvaarden zoiets duidelijk niet.

Wat ik ook al gehoord heb, is dat degene die zich het luidst uitlaten tegen homoseksualiteit, dikwijls verdoken homo's zijn die hun eigen geaardheid niet kunnen aanvaarden.

Bedoel je nu, dat ze best niet "hand in hand" over straat lopen ??

Salah
3 juli 2013, 14:33
Mooi gezegd. Zo verklaarde Salah dat Assad met zijn optreden het geweld van Israël tegen de Palestijnen zou overtreffen. Dit is een regelrechte bagatellisering van het leed van de Palestijnen.

Syriërs verklaren dat met dozijnen, niet ik. Niet in het minst de 'Palestijnse' Syriërs.

https://www.youtube.com/watch?v=kDoPMl3r-Gs

Hamas:

Abdel Aziz Dweik, speaker of the Hamas-dominated Palestinian Legislative Council, told the Arabic newspaper Echorouk that the PLC fully supported the Syrian opposition in its efforts to “stop the bloodshed, which is a priority over anything else, including Jihad in Palestine.” Keeping Assad’s regime in power, he continued, was tantamount to “a stab in the heart and chest,” arguing that removing the Syrian dictatorship would pave the way for boosting the Palestinian cause.

RSK
3 juli 2013, 14:37
Linkshandige zijn dus ook niet gelijk aan rechtshandige?

Een scala aan onzin kan men hier lezen. Ongelooflijk.

Rusland is een van nature een orthodox-christelijke samenleving. In een dergelijke samenleving is homoseksualiteit een ernstige gradatie van buitenechtelijke seks, ofwel seks buiten het kader van het huwelijk.

Zo is ook heteroseks buiten het concept van het huwelijk een perversiteit. Echter, homoseksualiteit is een ernstige gradatie daarvan. Als dit je niet bevalt, hoepel dan op uit Rusland en blijf in Brussel, Parijs, Rome, Londen, etc. waar normen en waarden gelden die afwijken van het orthodox-christelijke moraal.

Rusland heeft het legitieme recht om terug te keren naar zijn orthodox-christelijke wortels. Die vinden hun oorsprong in de periode voorafgaand aan 1917 toen het Russische Rijk zich tot Midden-Europa uitstrekte.

Homo's mogen leven en participeren in de Russische samenleving. Homo's moeten dus zonder discriminatie deel kunnen nemen aan het arbeidsleven in Rusland, absoluut, het zijn ook mensen, en de wetgeving van Putin belet dat ook niet!

Echter, het verbieden van het promoten van pervers gedrag (seks buiten het huwelijk) heeft niets van doen met discriminatie van seksuele minderheden! De wetgeving van Putin houdt niet in dat zulke perversiteiten in de privésfeer niet mogen. Daarentegen is evenwel het institutionaliseren van dergelijk destructief gedrag in Rusland, gelukkig, niet toegestaan.

Het gezin is de hoeksteen van elke samenleving en deze norm dient veiliggesteld te worden. Dit is geen discriminatie, maar slechts handhaving van een gezonde maatschappij. Zo denkt men in Rusland en wie zich hier niet aan kan conformeren, mag zich uiteraard ergens elders gaan vestigen.

Zipper
3 juli 2013, 14:41
Een scala aan onzin kan men hier lezen. Ongelooflijk.

Rusland is een van nature een orthodox-christelijke samenleving. In een dergelijke samenleving is homoseksualiteit een ernstige gradatie van buitenechtelijke seks, ofwel seks buiten het kader van het huwelijk.

Zo is ook heteroseks buiten het concept van het huwelijk een perversiteit. Echter, homoseksualiteit is een ernstige gradatie daarvan. Als dit je niet bevalt, hoepel dan op uit Rusland en blijf in Brussel, Parijs, Rome, Londen, etc. waar normen en waarden gelden die afwijken van het orthodox-christelijke moraal.

Rusland heeft het legitieme recht om terug te keren naar zijn orthodox-christelijke wortels. Die vinden hun oorsprong in de periode voorafgaand aan 1917 toen het Russische Rijk zich tot Midden-Europa uitstrekte.

Homo's mogen leven en participeren in de Russische samenleving. Homo's moeten dus zonder discriminatie deel kunnen nemen aan het arbeidsleven in Rusland, absoluut, het zijn ook mensen, en de wetgeving van Putin belet dat ook niet!

Echter, het verbieden van het promoten van pervers gedrag (seks buiten het huwelijk) is heeft niets van doen met discriminatie van seksuele minderheden! De wetgeving van Putin houdt niet in dat zulke perversiteiten in de privésfeer niet mogen. Daarentegen is evenwel het institutionaliseren van dergelijk destructief gedrag in Rusland, gelukkig, niet toegestaan.

Het gezin is de hoeksteen van elke samenleving en deze norm dient veiliggesteld te worden. Dit is geen discriminatie, maar slechts handhaving van een gezonde maatschappij. Zo denkt men in Rusland en wie zich hier niet aan kan conformeren, mag zich uiteraard ergens elders gaan vestigen.

je kan met dat soort ingesteldheid gerust aan de rol met islam-fanatici.

RSK
3 juli 2013, 14:47
je kan met dat soort ingesteldheid gerust aan de rol met islam-fanatici.

De islam is een gematigde en mooie religie, die niet veel verschilt van het christendom. Islamitische fundamentalisten zijn slechts een imperialistisch product van de VS, dat indertijd ingezet werd om de USSR in een oorlog te lokken. Zo werd de weg voor de desintegratie van de USSR bereid, middels CIA-terreur onder de dekmantel van de islam. Maar dat heeft niets te maken met de religie islam, net als dat NAVO-terreur niets te maken heeft met het christendom.

Je moet het verschil weten tussen de islam en Amerikaanse marionetten die hand- en spandiensten verlenen voor diezelfde VS, die door haar beurt op grote schaal burgerslachtoffers maakt in islamitische landen.

Salah
3 juli 2013, 14:51
Dus ineens zijn de Russen weer de goede, terwijl U op andere draden weinig goeds te zeggen hebt over Russen of Putin.


Wanneer Rusland deels de sharia invoert is dat een positieve noot. Dat staat los van haar barbaarse inhumane houding in Syrië.

RSK
3 juli 2013, 14:59
Wanneer Rusland deels de sharia invoert is dat een positieve noot. Dat staat los van haar barbaarse inhumane houding in Syrië.

Hehe. Rusland (dat deels de sharia zou hebben ingevoerd) is volgens dwaas Salah betrokken bij oorlogsmisdaden in Syrië, omdat het niet meer dan de huidige Syrische regering steunt, die overigens door 70% van de bevolking gesteund wordt.

En aan de andere kant is naar het inzicht van de arme en ongelukkige Salah het homo georiënteerde Amerika die terroristen betaalt om Syrische moslims en christenen af te slachten, niet schuldig aan oorlogsmisdaden.

Salah zou zich niet moeten uitspreken over deze kwesties aangaande Rusland en Putin, aangezien hij niet meer dan schande toebrengt aan Rusland.

Salah
3 juli 2013, 15:01
Hehe. Rusland (dat deels de sharia zou hebben ingevoerd) is volgens dwaas Salah betrokken bij oorlogsmisdaden in Syrië, omdat het niet meer dan de huidige Syrische regering steunt, die overigens door 70% van de bevolking gesteund wordt.

En aan de andere kant is naar het inzicht van de arme en ongelukkige Salah het homo georiënteerde Amerika die terroristen betaalt om Syrische moslims en christenen af te slachten, niet schuldig aan oorlogsmisdaden.

Salah zou zich niet moeten uitspreken over deze kwesties aangaande Rusland en Putin, aangezien hij niet meer dan schande toebrengt aan Rusland.

Nog altijd aan het wenen omdat ik meermaals uw propaganda heb doorprikt? Grow up, kid.

Zipper
3 juli 2013, 15:07
De islam is een gematigde en mooie religie, die niet veel verschilt van het christendom. Islamitische fundamentalisten zijn slechts een imperialistisch product van de VS, dat indertijd ingezet werd om de USSR in een oorlog te lokken. Zo werd de weg voor de desintegratie van de USSR bereid, middels CIA-terreur onder de dekmantel van de islam. Maar dat heeft niets te maken met de religie islam, net als dat NAVO-terreur niets te maken heeft met het christendom.

Je moet het verschil weten tussen de islam en Amerikaanse marionetten die hand- en spandiensten verlenen voor diezelfde VS, die door haar beurt op grote schaal burgerslachtoffers maakt in islamitische landen

:crazyeye: :crazyeye:

tomm
3 juli 2013, 18:21
Bedoel je nu, dat ze best niet "hand in hand" over straat lopen ??

inderdaad, dat bedoel ik. Vind ik bij hetero's trouwens ook niet erg gepast, maar homo's hebben nu eenmaal afwijkende normen en waarden, net als nudisten of sm'ers. Niets mis mee, maar hou het discreet aub.

tomm
3 juli 2013, 18:24
Syriërs verklaren dat met dozijnen, niet ik. Niet in het minst de 'Palestijnse' Syriërs.

https://www.youtube.com/watch?v=kDoPMl3r-Gs

Hamas:

Zegt de organisatie die jarenlang steun kreeg van Syrië. Zo zie je maar dat moslimbroeders geen dankbaarheid kennen, ze willen gewoon zo vlug mogelijk hun doel "het Kalifaat", bereiken.

tomm
3 juli 2013, 18:27
Een scala aan onzin kan men hier lezen. Ongelooflijk.

Rusland is een van nature een orthodox-christelijke samenleving. In een dergelijke samenleving is homoseksualiteit een ernstige gradatie van buitenechtelijke seks, ofwel seks buiten het kader van het huwelijk.

Zo is ook heteroseks buiten het concept van het huwelijk een perversiteit. Echter, homoseksualiteit is een ernstige gradatie daarvan. Als dit je niet bevalt, hoepel dan op uit Rusland en blijf in Brussel, Parijs, Rome, Londen, etc. waar normen en waarden gelden die afwijken van het orthodox-christelijke moraal.

Rusland heeft het legitieme recht om terug te keren naar zijn orthodox-christelijke wortels. Die vinden hun oorsprong in de periode voorafgaand aan 1917 toen het Russische Rijk zich tot Midden-Europa uitstrekte.

Homo's mogen leven en participeren in de Russische samenleving. Homo's moeten dus zonder discriminatie deel kunnen nemen aan het arbeidsleven in Rusland, absoluut, het zijn ook mensen, en de wetgeving van Putin belet dat ook niet!

Echter, het verbieden van het promoten van pervers gedrag (seks buiten het huwelijk) heeft niets van doen met discriminatie van seksuele minderheden! De wetgeving van Putin houdt niet in dat zulke perversiteiten in de privésfeer niet mogen. Daarentegen is evenwel het institutionaliseren van dergelijk destructief gedrag in Rusland, gelukkig, niet toegestaan.

Het gezin is de hoeksteen van elke samenleving en deze norm dient veiliggesteld te worden. Dit is geen discriminatie, maar slechts handhaving van een gezonde maatschappij. Zo denkt men in Rusland en wie zich hier niet aan kan conformeren, mag zich uiteraard ergens elders gaan vestigen.

Nu goed, in Rusland gebeurt er heel erg veel buitenechtelijke seks, misschien wel meer dan in het Westen, en orthodoxe waarden worden vooral toegepast als het hen goed uitkomt, moet ik er voor de eerlijkheid bijzeggen.

RSK
3 juli 2013, 18:28
:crazyeye: :crazyeye:


Dat vind ik slecht. Dat steun ik echt niet!
Maar dat doet de staat, niet de religie.

RSK
3 juli 2013, 18:30
Nu goed, in Rusland gebeurt er heel erg veel buitenechtelijke seks, misschien wel meer dan in het Westen, en orthodoxe waarden worden vooral toegepast als het hen goed uitkomt, moet ik er voor de eerlijkheid bijzeggen.

Ik weet niet of dat relatief zo is. Dat dat gebeurt is een gevolg van de dechristianisatie die in Rusland tussen 1917 en 1999 ingevoerd was. Derhalve tracht Putin de oude normen en waarden weer te rehabiliteren.

tomm
3 juli 2013, 18:32
Hehe. Rusland (dat deels de sharia zou hebben ingevoerd) is volgens dwaas Salah betrokken bij oorlogsmisdaden in Syrië, omdat het niet meer dan de huidige Syrische regering steunt, die overigens door 70% van de bevolking gesteund wordt.

En aan de andere kant is naar het inzicht van de arme en ongelukkige Salah het homo georiënteerde Amerika die terroristen betaalt om Syrische moslims en christenen af te slachten, niet schuldig aan oorlogsmisdaden.

Salah zou zich niet moeten uitspreken over deze kwesties aangaande Rusland en Putin, aangezien hij niet meer dan schande toebrengt aan Rusland.

De moslimbroeders willen hun Kalifaat, en bondgenoten wisselen ze als hun onderbroek. Ze kennen enkel trouw aan hun doel, niet aan mensen of landen. Op dat vlak verschillen ze niet veel van de VS.

Ze zullen het Westen gebruiken als hen dat goed uitkomt, zoals in Syrië, en het Westen bevechten als de tijd is aangebroken. (zoals Al-Quaida)

Rusland ziet moslimbroeders en andere gelijkaardige organisaties als een gevaar, en zal er nooit een bondgenootschap mee afsluiten.

Enkel in Tsjetsjenië wordt de Sharia toegepast, Tsjetsjenië is dan ook een autonome republiek binnen Rusland en over zuke zaken mogen ze zelf beslissen.

Zipper
3 juli 2013, 18:35
inderdaad, dat bedoel ik. Vind ik bij hetero's trouwens ook niet erg gepast, maar homo's hebben nu eenmaal afwijkende normen en waarden, net als nudisten of sm'ers. Niets mis mee, maar hou het discreet aub.

Et quoi encore ? Ja, laat ons allemaal als vreemden over straat wandelen. Face it, Ceausescu en zijn Securitate zijn verleden tijd.

RSK
3 juli 2013, 18:36
Ze zullen het Westen gebruiken als hen dat goed uitkomt, zoals in Syrië, en het Westen bevechten als de tijd is aangebroken. (zoals Al-Quaida)

Het Westen gebruikt hen slechts om de islam een slechte naam te geven. Die gekken zullen de alibi vormen van de VS en Israël om de islam te verbieden.

Kameraad Mauser
3 juli 2013, 18:38
Nu goed, in Rusland gebeurt er heel erg veel buitenechtelijke seks, misschien wel meer dan in het Westen, en orthodoxe waarden worden vooral toegepast als het hen goed uitkomt, moet ik er voor de eerlijkheid bijzeggen.

Mag ik daar de term hypocrisie opkleven?

Zipper
3 juli 2013, 18:38
Dat vind ik slecht. Dat steun ik echt niet!
Maar dat doet de staat, niet de religie.

Ga eens kijken in Iran, daar zijn de religieuzen "de staat".

RSK
3 juli 2013, 18:43
Mag ik daar de term hypocrisie opkleven?

Hoezo hypocriet? De Russen zijn de enige die de gevolgen van de seksuele revolutie in hun land willen corrigeren. Daartoe hebben ze de juiste regering gekozen. En waarom hebben westerse staten problemen met landen die zulke zaken halt willen toeroepen?

tomm
3 juli 2013, 18:43
Ik weet niet of dat relatief zo is. Dat dat gebeurt is een gevolg van de dechristianisatie die in Rusland tussen 1917 en 1999 ingevoerd was. Derhalve tracht Putin de oude normen en waarden weer te rehabiliteren.

Russen zijn gelovig als het hen uitkomt, net als Serviërs trouwens. Zie je trouwens ook in islamitische voormalige Sovjet-landen als Azerbaidjan. Zelfs Tsjetsjenen zullen zelden een goede fles vodka links laten liggen, sharia of geen sharia. Religie is enkel nog belangrijk als statussymbool of bij begrafenissen. De ontkerkelijking en deislamisering valt niet meer terug te draaien.

Ze zijn wel echt gelovig, denken ze, maar veel meisjes zullen niet aarzelen geld te vragen voor seks bvb., of trouwen met een veel oudere westerse man om die dan helemaal te pluimen. Nu goed, dat zie je in veel islamitische landen ook, en in Zwart-Afrika en Latijns-Amerika. Religie en hypocrisie gaan altijd samen. Zo sluiten Saudische seks-toeristen een huwelijkscontract af van 1 week met een jong meisje in bvb. Indonesië, dat ze dan een week lang helemaal platneuken.
Dat is dus geen buitenechtelijke seks... :roll:




Het verzet tegen gelijke status voor homoseksualiteit komt niet alleen voort uit de orthodoxe kerk, ook de communistische partij bvb. verzet zich daartegen. Het beantwoordt niet aan de "Sovjet-moraal".

Salah
3 juli 2013, 18:45
Ga eens kijken in Iran, daar zijn de religieuzen "de staat".

Iran is een schande.

Kameraad Mauser
3 juli 2013, 18:47
Hoezo hypocriet? De Russen zijn de enige die de gevolgen van de seksuele revolutie in hun land willen corrigeren. Daartoe hebben ze de juiste regering gekozen. En waarom hebben westerse staten problemen met landen die zulke zaken halt willen toeroepen?

Russen zijn gelovig als het hen uitkomt, net als Serviërs trouwens. Zie je trouwens ook in islamitische voormalige Sovjet-landen als Azerbaidjan. Zelfs Tsjetsjenen zullen zelden een goede fles vodka links laten liggen, sharia of geen sharia. Religie is enkel nog belangrijk als statussymbool of bij begrafenissen. De ontkerkelijking en deislamisering valt niet meer terug te draaien.

Ze zijn wel echt gelovig, denken ze, maar veel meisjes zullen niet aarzelen geld te vragen voor seks bvb., of trouwen met een veel oudere westerse man om die dan helemaal te pluimen. Nu goed, dat zie je in veel islamitische landen ook, en in Zwart-Afrika en Latijns-Amerika. Religie en hypocrisie gaan altijd samen. Zo sluiten Saudische seks-toeristen een huwelijkscontract af van 1 week met een jong meisje in bvb. Indonesië, dat ze dan een week lang helemaal platneuken.
Dat is dus geen buitenechtelijke seks... :roll:




Het verzet tegen gelijke status voor homoseksualiteit komt niet alleen voort uit de orthodoxe kerk, ook de communistische partij bvb. verzet zich daartegen. Het beantwoordt niet aan de "Sovjet-moraal".

Moet er nog een tekeningetje bijgemaakt worden of snap je het ook zonder?

RSK
3 juli 2013, 19:05
Russen zijn gelovig als het hen uitkomt, net als Serviërs trouwens. Zie je trouwens ook in islamitische voormalige Sovjet-landen als Azerbaidjan. Zelfs Tsjetsjenen zullen zelden een goede fles vodka links laten liggen, sharia of geen sharia. Religie is enkel nog belangrijk als statussymbool of bij begrafenissen. De ontkerkelijking en deislamisering valt niet meer terug te draaien.

Ze zijn wel echt gelovig, denken ze, maar veel meisjes zullen niet aarzelen geld te vragen voor seks bvb., of trouwen met een veel oudere westerse man om die dan helemaal te pluimen. Nu goed, dat zie je in veel islamitische landen ook, en in Zwart-Afrika en Latijns-Amerika. Religie en hypocrisie gaan altijd samen. Zo sluiten Saudische seks-toeristen een huwelijkscontract af van 1 week met een jong meisje in bvb. Indonesië, dat ze dan een week lang helemaal platneuken. Dat is dus geen buitenechtelijke seks... :roll:

Het verzet tegen gelijke status voor homoseksualiteit komt niet alleen voort uit de orthodoxe kerk, ook de communistische partij bvb. verzet zich daartegen. Het beantwoordt niet aan de "Sovjet-moraal".

Je grijpt bepaalde gevallen aan om de aandacht af te wenden van waar het eigenlijk om gaat. Je voorbeelden zijn gebaseerd op vooroordelen, overdrijving en minachting jegens de orthodoxe cultuur.

De communisten en marksisten waren de grondleggers van abortus, feminisme, demoraliteit en losbandige normen en waarden in Europa. Het "culturele erfgoed" van de USSR en het communisme in Oost-Europa is: prostitutie, drugs, alcoholisme, criminaliteit, corruptie. Daarentegen is het originele Russische culturele erfgoed gelegen in orthodox-christelijke normen en waarden. Welke gek wil er nou terug naar die rode tijd in Rusland? Dat willen slechts westerse marionetten die heden ten dage Godzijdank geen macht meer hebben in het land.

Het Sovjet-moraal was gebaseerd op het atheïsme, een westers product, dat Rusland naar de afgrond bracht. In de USSR moest de Rus afzien van zijn nationale identiteit en opgaan in de kunstmatige Sovjet-natie. Daarbij werd het Russische culturele erfgoed enorm geschonden. Oost-Europeanen, met name de Russen en de Serviërs, weten al te goed, dat het communisme door het Vaticaan en de koloniale westerse staten aan de Russen opgelegd werd teneinde het progressieve Tsaristische Rusland te transformeren tot een regressieve samenleving.

Putin heeft bewezen dat de ontkerkelijking te corrigeren is in Rusland.
De internationale bank van de Rotchilds kreeg namelijk na 1917 een vaste voet in de Russische economie, hetgeen de basis legde voor de economische collaps van Rusland. Dankzij Putin is Rusland bevrijd van die Rotchilds die de rode revolutie en het communisme naar dat land op een gewelddadige manier middels een revolutie (hetgeen nu in Syrië eveneens aan de gang is) brachten.

Putin verklaarde dat de dag waarop de Russen het christendom accepteerden, een nationale feestdag van het land zal worden. Daarenboven is godsdienst weer opgenomen in het leerprogramma in Rusland. Zo te zien is het wel degelijk mogelijk om de glorie van het Russische Rijk te rehabiliteren. Het verloopt evenwel geleidelijk.

Dankzij Putin stijgen de geboortecijfers weer in Rusland, wat een indicatie is, dat het land op moreel vlak progressie boekt.

Kameraad Mauser
3 juli 2013, 19:21
Het Rusland onder Nikolaas II en zijn voorgangers als 1 grote gevangenis is toch iets om terug naar te streven, niet?

Nicholas Stick al gelezen?

Nietzsche
3 juli 2013, 19:36
Een scala aan onzin kan men hier lezen. Ongelooflijk.

Rusland is een van nature een orthodox-christelijke samenleving. In een dergelijke samenleving is homoseksualiteit een ernstige gradatie van buitenechtelijke seks, ofwel seks buiten het kader van het huwelijk.

Zo is ook heteroseks buiten het concept van het huwelijk een perversiteit. Echter, homoseksualiteit is een ernstige gradatie daarvan. Als dit je niet bevalt, hoepel dan op uit Rusland en blijf in Brussel, Parijs, Rome, Londen, etc. waar normen en waarden gelden die afwijken van het orthodox-christelijke moraal.

Rusland heeft het legitieme recht om terug te keren naar zijn orthodox-christelijke wortels. Die vinden hun oorsprong in de periode voorafgaand aan 1917 toen het Russische Rijk zich tot Midden-Europa uitstrekte.

Homo's mogen leven en participeren in de Russische samenleving. Homo's moeten dus zonder discriminatie deel kunnen nemen aan het arbeidsleven in Rusland, absoluut, het zijn ook mensen, en de wetgeving van Putin belet dat ook niet!

Echter, het verbieden van het promoten van pervers gedrag (seks buiten het huwelijk) heeft niets van doen met discriminatie van seksuele minderheden! De wetgeving van Putin houdt niet in dat zulke perversiteiten in de privésfeer niet mogen. Daarentegen is evenwel het institutionaliseren van dergelijk destructief gedrag in Rusland, gelukkig, niet toegestaan.

Het gezin is de hoeksteen van elke samenleving en deze norm dient veiliggesteld te worden. Dit is geen discriminatie, maar slechts handhaving van een gezonde maatschappij. Zo denkt men in Rusland en wie zich hier niet aan kan conformeren, mag zich uiteraard ergens elders gaan vestigen.

En waar ontken ik dit alles?

Nietzsche
3 juli 2013, 19:39
inderdaad, dat bedoel ik. Vind ik bij hetero's trouwens ook niet erg gepast, maar homo's hebben nu eenmaal afwijkende normen en waarden, net als nudisten of sm'ers. Niets mis mee, maar hou het discreet aub.

Waarom?

Als iemand met een latex pakje wilt rondlopen dan moet hij of zij dat helemaal zelf weten.

cookie monster
3 juli 2013, 20:05
Tegen pro homo propaganda zijn, wil niet zeggen dat men anti homo is.
Letterlijk gelezen , klopt het !!

cookie monster
3 juli 2013, 20:05
inderdaad, dat bedoel ik. Vind ik bij hetero's trouwens ook niet erg gepast, maar homo's hebben nu eenmaal afwijkende normen en waarden, net als nudisten of sm'ers. Niets mis mee, maar hou het discreet aub.
De verzuring der maatschappij !!
Mij zal't worst wezen dat een ho-le-bi die aan z'n/(haar) vriend(in) een kus/knuffel geeft op straat !!
Lopen ze zelfs arm in arm , nou en ?? Da's hun goed recht en niks verkeerd aan !!
Of dat ze romantisch in een restaurant gaan eten , is hun zaak !!
Volgens mij is holebinisme geen afwijking , maar wel degene die hen minacht !!

Nog goed nieuws uit Rusland:
Op godslastering staat binnenkort een celstraf tot drie jaar.
De verzuring der maatschappij !!
Dan ook mogen geloofsgelovige niet/anders-gelovige niet minachten of vermoorden !!
Heb uw naaste lief !!

Zipper
3 juli 2013, 21:31
inderdaad, dat bedoel ik. Vind ik bij hetero's trouwens ook niet erg gepast, maar homo's hebben nu eenmaal afwijkende normen en waarden, net als nudisten of sm'ers. Niets mis mee, maar hou het discreet aub.

Jaja, dit in volle straat is natuurlijk des duivels. Mijn grootmoeder houdt er progressievere ideeën op na dan u. Geen wonder dat u Belarus als modelstaat ziet.

Esperanza
4 juli 2013, 04:19
Een scala aan onzin kan men hier lezen. Ongelooflijk.
Klopt als een bus. Inderdaad ongelooflijk.

tomm
4 juli 2013, 06:45
Jaja, dit in volle straat is natuurlijk des duivels. Mijn grootmoeder houdt er progressievere ideeën op na dan u. Geen wonder dat u Belarus als modelstaat ziet.

Niet des duivels, maar voor sommige mensen is dit werkelijk niet gepast, net alsof iemand in het openbaar zou neuken of masturberen. Is cultureel bepaald natuurlijk, dat zal ik niet ontkennen, maar je mag de westerse cultuur niet als maatstaf voor het universum nemen. Wat ik hierboven schreef zou in veel culturen nog als bijzonder liberaal en zelfs decadent omschreven worden, zoals bvb. in Kenya waar de gemiddelde de doodstraf eist voor homoseksuaiteit. (niet dat het daarom niet voorkomt natuurlijk)

tomm
4 juli 2013, 06:59
De verzuring der maatschappij !!
Mij zal't worst wezen dat een ho-le-bi die aan z'n/(haar) vriend(in) een kus/knuffel geeft op straat !!
Lopen ze zelfs arm in arm , nou en ?? Da's hun goed recht en niks verkeerd aan !!
Of dat ze romantisch in een restaurant gaan eten , is hun zaak !!
Volgens mij is holebinisme geen afwijking , maar wel degene die hen minacht !!


De verzuring der maatschappij !!
Dan ook mogen geloofsgelovige niet/anders-gelovige niet minachten of vermoorden !!
Heb uw naaste lief !!

Zelfs als ik iemand zie masturberen op straat zal het mij een worst wezen, maar ik versta wel dat sommige mensen daardoor gechoqueerd kunnen zijn. Volgens mij is dat iets voor thuis en niet in het openbaar, hoogstens op een fuif met gelijkgezinden.

Ik ben zo opgevoed dat ik nooit mijn vriendin zal tongzoenen in het bijzijn van m'n moeder, en zo zal ik ook mijn kinderen opvoeden, een beetje respect aub, dat ontbreekt bij veel Belgen of Nederlanders.

Een jongen met een jongen kan, zie je overal, maar het is afwijkend gedrag natuurlijk, en er is geen enkele reden om iedereen te choqueren door hand in hand te lopen. Zoiets zie je enkel in het Westen.

tomm
4 juli 2013, 07:18
RSK

Je grijpt bepaalde gevallen aan om de aandacht af te wenden van waar het eigenlijk om gaat. Je voorbeelden zijn gebaseerd op vooroordelen, overdrijving en minachting jegens de orthodoxe cultuur.

De communisten en marksisten waren de grondleggers van abortus, feminisme, demoraliteit en losbandige normen en waarden in Europa. Het "culturele erfgoed" van de USSR en het communisme in Oost-Europa is: prostitutie, drugs, alcoholisme, criminaliteit, corruptie. Daarentegen is het originele Russische culturele erfgoed gelegen in orthodox-christelijke normen en waarden. Welke gek wil er nou terug naar die rode tijd in Rusland? Dat willen slechts westerse marionetten die heden ten dage Godzijdank geen macht meer hebben in het land.

In Rusland en andere ex-sovjet landen willen heel veel mensen terug naar de "rode tijd", en in ex-Joegoslavië willen heel veel mensen terug naar de tijd van Tito.

Er is niets mis met abortus of feminisme en er bestond een zekere Sovjet-moraal die losbandig gedrag veroordeelde. Een goede Sovjet-burger was getrouwd (met iemand van het andere geslacht natuurlijk) en had kinderen.

Het is pas vanaf de jaren 90, onder invloed van het Westen, dat extreem losbandig gedrag intrede deed in Rusland. Alcoholisme is er altijd geweest, ook onder de tsaren, maar nam sterk toe na de val van de Sovjet-Unie. Drugs was een marginaal verschijnsel in de Sovjet-tijd, nu een ware plaag in Rusland.

Door de grote sociale controle konden al die fenomenen trouwens aan banden gelegd worden. Zo werden dronkelappen van straat geplukt om een nachtje af te koelen in een gespecialiseerd instituut. Waren ze regelmatige klanten dan werden ze verplicht naar een rehab gestuurd. Nu is er niemand die zich om hen bekommert, en dat is ook in BelgiË zo. (kijk maar eens rond in Brussel-Zuid bvb. ...)









Het Sovjet-moraal was gebaseerd op het atheïsme, een westers product, dat Rusland naar de afgrond bracht. In de USSR moest de Rus afzien van zijn nationale identiteit en opgaan in de kunstmatige Sovjet-natie. Daarbij werd het Russische culturele erfgoed enorm geschonden. Oost-Europeanen, met name de Russen en de Serviërs, weten al te goed, dat het communisme door het Vaticaan en de koloniale westerse staten aan de Russen opgelegd werd teneinde het progressieve Tsaristische Rusland te transformeren tot een regressieve samenleving.

Door het vatikaan dan nog :roll:


Communisme is het beste dat Rusland overkomen is, voordien was Rusland een achterlijk half derde wereld land.

Veel ServiËrs verlangen ook terug naar de tijd van Tito zoals ik al zei, het zijn zeker niet allemaal Tsjetniks.

Putin heeft bewezen dat de ontkerkelijking te corrigeren is in Rusland.

Een worden veel kerken gebouwd, maar daarom gaat de gemiddelde Rus zich nog niet christelijker gedragen hoor... Putin zelf en zijn clan van Joodse oligarchen kun je trouwens bezwaarlijk christelijk noemen...



De internationale bank van de Rotchilds kreeg namelijk na 1917 een vaste voet in de Russische economie, hetgeen de basis legde voor de economische collaps van Rusland.

De Rotschilds zijn kapitalisten en hebben helemaal niets met het communisme. In tegendeel de Amerikaanse elite zag communisme en socialisme lang en nog steeds als een grote bedreiging voor hun greep op de wereld.



Dankzij Putin is Rusland bevrijd van die Rotchilds die de rode revolutie en het communisme naar dat land op een gewelddadige manier middels een revolutie (hetgeen nu in Syrië eveneens aan de gang is) brachten.

In Syrië zie je religieuzen die de macht willen overnemen. Putin is bovenste beste maatjes met Abramovich en co. die op hun beurt goede maten zijn van Rotchild en co. De Joodse kapitalisten hadden in de Sovjet-tijd niets te zeggen, nu helaas wel.





Putin verklaarde dat de dag waarop de Russen het christendom accepteerden, een nationale feestdag van het land zal worden. Daarenboven is godsdienst weer opgenomen in het leerprogramma in Rusland. Zo te zien is het wel degelijk mogelijk om de glorie van het Russische Rijk te rehabiliteren. Het verloopt evenwel geleidelijk.

De Russisch-orthodoxe kerk maakt deel uit van het erfgoed en de geschiedenis van Rusland, en werd reeds gerehabiliteerd door Stalin.



Dankzij Putin stijgen de geboortecijfers weer in Rusland, wat een indicatie is, dat het land op moreel vlak progressie boekt.

Het geboortecijfer is nog altijd lager dan in de Sovjet-tijd.

tomm
4 juli 2013, 07:29
Overigens, voor degene die zeggen dat er in rusland of Oekraïne geen homo's zijn:

http://www.youtube.com/watch?v=BhN5yv8lvdc

http://www.youtube.com/watch?v=5paTORS7Sfk

Zipper
4 juli 2013, 09:52
Niet des duivels, maar voor sommige mensen is dit werkelijk niet gepast, net alsof iemand in het openbaar zou neuken of masturberen. Is cultureel bepaald natuurlijk, dat zal ik niet ontkennen, maar je mag de westerse cultuur niet als maatstaf voor het universum nemen. Wat ik hierboven schreef zou in veel culturen nog als bijzonder liberaal en zelfs decadent omschreven worden, zoals bvb. in Kenya waar de gemiddelde de doodstraf eist voor homoseksuaiteit. (niet dat het daarom niet voorkomt natuurlijk)

Niemand sprak hier van publiekelijk neuken of masturberen. Maar iemand die gechockeerd is van twee mensen (homo of hetero) die hand in hand over straat lopen of elkaar zoenen, is rijp voor de psychiatrie. En het ging hier niet over Kenya maar over Rusland, mijn inziens hopelijk toch wat meer geëvolueerd dan Afrikaanse landen.

Nietzsche
4 juli 2013, 10:05
Niet des duivels, maar voor sommige mensen is dit werkelijk niet gepast, net alsof iemand in het openbaar zou neuken of masturberen. Is cultureel bepaald natuurlijk, dat zal ik niet ontkennen, maar je mag de westerse cultuur niet als maatstaf voor het universum nemen. Wat ik hierboven schreef zou in veel culturen nog als bijzonder liberaal en zelfs decadent omschreven worden, zoals bvb. in Kenya waar de gemiddelde de doodstraf eist voor homoseksuaiteit. (niet dat het daarom niet voorkomt natuurlijk)

Wat een belachelijk stukje cultuur-relativisme..

Een cultuur waar homo,s de doodstraf krijgen is gewoon een achterlijke cultuur. En daarom compleet irrelevant in hun mening over homo,s.

Het is allemaal heel simpel. Wanneer heteroseksuelen hand in hand met elkaar mogen lopen, dan mogen homo,s dat ook.

Er is geen enkele rede om homoseksuelen minder rechten te geven dan heteroseksuelen..

Nietzsche
4 juli 2013, 10:08
Zelfs als ik iemand zie masturberen op straat zal het mij een worst wezen, maar ik versta wel dat sommige mensen daardoor gechoqueerd kunnen zijn. Volgens mij is dat iets voor thuis en niet in het openbaar, hoogstens op een fuif met gelijkgezinden.

Ik ben zo opgevoed dat ik nooit mijn vriendin zal tongzoenen in het bijzijn van m'n moeder, en zo zal ik ook mijn kinderen opvoeden, een beetje respect aub, dat ontbreekt bij veel Belgen of Nederlanders.

Een jongen met een jongen kan, zie je overal, maar het is afwijkend gedrag natuurlijk, en er is geen enkele reden om iedereen te choqueren door hand in hand te lopen. Zoiets zie je enkel in het Westen.

1: Op straat masturberen is dan ook verboden..

Al vind ik dat volslagen belachelijk. Als je je er aan stoort, dan zeg je dat toch gewoon? Het zou eens goed zijn als Belgen en Nederlanders zelf wat assertiever worden in plaats dat ze alles laten afhangen van wetten en regeltjes.

2: Aha.. dus de manier hoe jij bent opgevoed is universeel?

Wat een flauwe kul..

3: Nogmaals.. wat boeit het dat het afwijkend is van de norm?

Nick de Dubbel
4 juli 2013, 10:08
Niemand sprak hier van publiekelijk neuken of masturberen. Maar iemand die gechockeerd is van twee mensen (homo of hetero) die hand in hand over straat lopen of elkaar zoenen, is rijp voor de psychiatrie. En het ging hier niet over Kenya maar over Rusland, mijn inziens hopelijk toch wat meer geëvolueerd dan Afrikaanse landen.

²

Uiteraard evolueert de tolerantie tov zeden & normen continu..maar ik verwacht toch dat iedereen zich wat wil/kan aanpassen aan de maatschappelijke realiteit...

Wat niet weg neemt dat pure provocaties door eender welke koppels uit den boze is...

ik vind de term homopropaganda nogal facistisch...homofobie lijkt me beter gepast..een (ongegronde ) angst dat homosexualiteit mentaal besmettelijk is...

Nietzsche
4 juli 2013, 10:10
Overigens, voor degene die zeggen dat er in rusland of Oekraïne geen homo's zijn:

http://www.youtube.com/watch?v=BhN5yv8lvdc

http://www.youtube.com/watch?v=5paTORS7Sfk

Wow.. dit bewijst inderdaad wel de open minded van de Russen.

Homoseksualiteit is daar volkomen geaccepteerd. :rofl: :roll:

tomm
4 juli 2013, 10:25
Niemand sprak hier van publiekelijk neuken of masturberen. Maar iemand die gechockeerd is van twee mensen (homo of hetero) die hand in hand over straat lopen of elkaar zoenen, is rijp voor de psychiatrie. En het ging hier niet over Kenya maar over Rusland, mijn inziens hopelijk toch wat meer geëvolueerd dan Afrikaanse landen.

Meer geëvolueerd maar toch niet westers, de meeste Russen beschouwen homoseksualiteit niet als gelijk aan heteroseksualiteit.

tomm
4 juli 2013, 10:29
Wat een belachelijk stukje cultuur-relativisme..

Een cultuur waar homo,s de doodstraf krijgen is gewoon een achterlijke cultuur. En daarom compleet irrelevant in hun mening over homo,s.

Het is allemaal heel simpel. Wanneer heteroseksuelen hand in hand met elkaar mogen lopen, dan mogen homo,s dat ook.

Er is geen enkele rede om homoseksuelen minder rechten te geven dan heteroseksuelen..

Elke maatschappij is anders, spreken van achterlijke culturen is typisch westers "etnocentrisme" (of zoiets).

In het Westen krijgen mannen die verleid worden door minderjarige prostituée's soms strengere straffen dan moordenaars, en krijgen veel ouderen geen bezoek van hun kinderen, of dat nu echt een voorbeeld voor de wereld is is nog maar de vraag.

DewareJakob
4 juli 2013, 10:35
Niet des duivels, maar voor sommige mensen is dit werkelijk niet gepast, net alsof iemand in het openbaar zou neuken of masturberen.

Of het laten zien van een vrouw, haar of gelaat. Inderdaad, verwerpelijk :evil:

DewareJakob
4 juli 2013, 10:38
Een cultuur waar homo,s de doodstraf krijgen is gewoon een achterlijke cultuur. En daarom compleet irrelevant in hun mening over homo,s.


Niet achterlijk: een misdaad tegen de menselijkheid.

Zipper
4 juli 2013, 10:39
Meer geëvolueerd maar toch niet westers, de meeste Russen beschouwen homoseksualiteit niet als gelijk aan heteroseksualiteit.

dat is dan hun probleem.

Nick de Dubbel
4 juli 2013, 10:43
Elke maatschappij is anders, spreken van achterlijke culturen is typisch westers "etnocentrisme" (of zoiets).

In het Westen krijgen mannen die verleid worden door minderjarige prostituée's soms strengere straffen dan moordenaars, en krijgen veel ouderen geen bezoek van hun kinderen, of dat nu echt een voorbeeld voor de wereld is is nog maar de vraag.

helemaal niet..ook in uw geliefde Rusland is racisme een populaire hobby...eens de onbehouwen onverdraagzaamheid welig kan tieren staat er geen maat op.

Ik merk ook op dat je regelmatig een intellectuele knieval maakt om uw favoriete clubje/ideologie/land uit de wind te kunnen zetten...een beetje zoals een brainless fan aan wie nuanceringen niet echt besteed zijn..

tomm
4 juli 2013, 10:44
1: Op straat masturberen is dan ook verboden..

Al vind ik dat volslagen belachelijk. Als je je er aan stoort, dan zeg je dat toch gewoon? Het zou eens goed zijn als Belgen en Nederlanders zelf wat assertiever worden in plaats dat ze alles laten afhangen van wetten en regeltjes.

2: Aha.. dus de manier hoe jij bent opgevoed is universeel?

Wat een flauwe kul..

3: Nogmaals.. wat boeit het dat het afwijkend is van de norm?

De maatschappij heeft regels en normen ontwikkeld om op een ordentelijke manier te kunnen samenleven. Daarom wordt naakt rondlopen, of masturberen in het openbaar, niet aanvaard, bijna nergens ter wereld.

Respect voor ouders en familieleden vind ik persoonlijk een goede zaak, net zoals je niet naar porno filmpjes kijkt met je grootmoeder en je moeder geen oude kuthoer noemt... Je kunt respect voor je ouders natuurlijk niet afdwingen door wetten, maar ik vind dat de opvoeding en het onderwijs daar toch opnieuw meer de nadruk op moet leggen. Niet alleen respect voor de ouders, ook respect voor de postbedeler, treinconducteur of respect voor de leraar bvb., daar ontbreekt het dikwijls aan in België en Nederland, en niet alleen bij de jeugd... Een deel van de problemen met bvb. Marokkanen komt ook voort uit het feit dat ze uit een heel respectvolle en vrij strakke cultuur komen en in een maatschappij terecht komen zonder veel respect en waar het ieder voor zich is.


Homoseksualiteit is afwijkend seksueel gedrag, het moet niet verboden worden maar ook niet gepropageerd, vind ik, net als bvb. parenclubs, SM, etc. Wie zich daar toe aangetrokken voelt zal z'n weg wel vinden, maar het is niet iets om kinderen in een vroeg stadium mee in aanraking te brengen.

tomm
4 juli 2013, 10:48
Of het laten zien van een vrouw, haar of gelaat. Inderdaad, verwerpelijk :evil:

Dat is enkel zo in een heel beperkt aantal landen, maar in de meeste landen wordt kussen in het openbaar niet aanvaard, of wordt het op z'n minst beschouwd als onrespectvol gedrag.

Zipper
4 juli 2013, 10:48
helemaal niet..ook in uw geliefde Rusland is racisme een populaire hobby...eens de onbehouwen onverdraagzaamheid welig kan tieren staat

Russen zijn als toeristen ook nergens graag gezien in het buitenland, juist door hun onbehouwen (vb. zuipen als de beesten, en dan hotelgasten gaan lastigvallen) gedrag.

tomm
4 juli 2013, 10:50
dat is dan hun probleem.

inderdaad, en Rusland neemt de wetten aan die de meerderheid der Russen wensen, is inderdaad hun probleem, niet het uwe of niet het probleem van westerse eu-parlementariërs.

zonbron
4 juli 2013, 10:53
Russische kinderen mogen niet langer geadopteerd worden door homokoppels.

tomm
4 juli 2013, 10:54
helemaal niet..ook in uw geliefde Rusland is racisme een populaire hobby...eens de onbehouwen onverdraagzaamheid welig kan tieren staat er geen maat op.

Ik merk ook op dat je regelmatig een intellectuele knieval maakt om uw favoriete clubje/ideologie/land uit de wind te kunnen zetten...een beetje zoals een brainless fan aan wie nuanceringen niet echt besteed zijn..

Er gaan veel zaken verkeerd in Rusland, en persoonlijk vind ik dat die wet niet echt nodig was, maar de meerderheid van de Russen wil het zo en dat respecteer ik, het is geen wet die doorgevoerd werd tegen de wil van de meerderheid van de bevolking in.

Wat ik merk is dat velen in het Westen geen respect kunnen opbrengen voor landen en culturen waar anders over bepaalde zaken gedacht wordt.

Wat betreft racisme, ik garandeer U dat de meerderheid van de Russen niet racistisch is en de racistische praat die je regelmatig op dit forum te lezen krijgt toont aan dat ook dit land daar niet volledig vrij van is. Er zijn ook wetten in Rusland die racisme strafbaar maken, en de radicale groepjes die buitenlanders aanvielen werden opgerold.

tomm
4 juli 2013, 10:59
Russen zijn als toeristen ook nergens graag gezien in het buitenland, juist door hun onbehouwen (vb. zuipen als de beesten, en dan hotelgasten gaan lastigvallen) gedrag.

In Rusland is zuipen als de beesten op vakantie sociaal aanvaard, net als openbaar homoseksueel gedrag aanvaard is in het Westen. Andere normen en waarden.

Zipper
4 juli 2013, 11:05
In Rusland is zuipen als de beesten op vakantie sociaal aanvaard, net als openbaar homoseksueel gedrag aanvaard is in het Westen. Andere normen en waarden.

andere hotelgasten lastigvallen ook ???

tomm
4 juli 2013, 11:09
Of vergelijk het met prostitutie, in Zweden is dat illegaal, in Nederland en België heel openlijk. Elk land beslist afzonderlijk wat kan en wat niet kan, geen reden om Rusland zwart te maken.

Nietzsche
4 juli 2013, 11:10
De maatschappij heeft regels en normen ontwikkeld om op een ordentelijke manier te kunnen samenleven. Daarom wordt naakt rondlopen, of masturberen in het openbaar, niet aanvaard, bijna nergens ter wereld.

Respect voor ouders en familieleden vind ik persoonlijk een goede zaak, net zoals je niet naar porno filmpjes kijkt met je grootmoeder en je moeder geen oude kuthoer noemt... Je kunt respect voor je ouders natuurlijk niet afdwingen door wetten, maar ik vind dat de opvoeding en het onderwijs daar toch opnieuw meer de nadruk op moet leggen. Niet alleen respect voor de ouders, ook respect voor de postbedeler, treinconducteur of respect voor de leraar bvb., daar ontbreekt het dikwijls aan in België en Nederland, en niet alleen bij de jeugd... Een deel van de problemen met bvb. Marokkanen komt ook voort uit het feit dat ze uit een heel respectvolle en vrij strakke cultuur komen en in een maatschappij terecht komen zonder veel respect en waar het ieder voor zich is.


Homoseksualiteit is afwijkend seksueel gedrag, het moet niet verboden worden maar ook niet gepropageerd, vind ik, net als bvb. parenclubs, SM, etc. Wie zich daar toe aangetrokken voelt zal z'n weg wel vinden, maar het is niet iets om kinderen in een vroeg stadium mee in aanraking te brengen.

1: Jaja.. allemaal leuk en aardig. Maar dit heeft geen moer te maken met hand in hand lopen of met homo-propaganda.

2: "respect".. dat is zo,n ongelofelijk arbitrair woord.

Leerlingen moeten gewoon luisteren als een docent iets gaat uitleggen. Maar verder moet je in die "respect" niet overdrijven. Een docent moet zijn leerlingen iets bijbrengen, en leerlingen moeten daar naar luisteren anders rot je maar op uit de les. Maar daar blijft het dan ook bij.

3: Waarom niet?

tomm
4 juli 2013, 11:12
andere hotelgasten lastigvallen ook ???

Russen blijven meestal op zichzelf want ze spreken geen andere talen.

Nick de Dubbel
4 juli 2013, 11:15
In Rusland is zuipen als de beesten op vakantie sociaal aanvaard, net als openbaar homoseksueel gedrag aanvaard is in het Westen. Andere normen en waarden.

geen normen en waarden bedoel je..enkel marginalen hebben geen respect voor de normen en waarden van hun gastland

Ik denk niet dat er vele homosexuelen openlijk staan te lebberen in landen waar dit ongepast wordt bevonden..

tomm
4 juli 2013, 11:18
1: Jaja.. allemaal leuk en aardig. Maar dit heeft geen moer te maken met hand in hand lopen of met homo-propaganda.

2: "respect".. dat is zo,n ongelofelijk arbitrair woord.

Leerlingen moeten gewoon luisteren als een docent iets gaat uitleggen. Maar verder moet je in die "respect" niet overdrijven. Een docent moet zijn leerlingen iets bijbrengen, en leerlingen moeten daar naar luisteren anders rot je maar op uit de les. Maar daar blijft het dan ook bij.

3: Waarom niet?

Met respect bedoel ik: niet praten of sms'en tijdens de les, de docent beleefd met meneer aanspreken, niet beginnen schelden tegen de treinconducteur, etc. Goed, sociaal aanvaardbaar gedrag, of zoiets.

3. Omdat dat ongezond is voor een jong kind, als hij denkt dat zoiets "normaal" is. Als kinderen zulke dingen zien, zullen velen ook vlugger beginnen aan seks en allerlei seksuele experimenten. Zoals ik al zei, iemand die echt zuke neigingen heeft, zal z'n weg wel vinden als hij of zij volwassen is of op kot gaat.

Ik ben trouwens ook niet perse tegen drugs, maar vind het niet kunnen dat de moeder lijntjes snuift terwijl haar kind er op staat te kijken.

Zipper
4 juli 2013, 11:19
Russen blijven meestal op zichzelf want ze spreken geen andere talen.


Als ik u zeg dat ze dikwijls andere hotelgasten lastigvallen als ze gezopen hebben, lieg ik dan misschien ? Twee jaar geleden werden in Turkije, in het hotel waar ik logeerde, twaalf Russen buitengegooid omdat ze teveel amok maakten. T'is van de obers ginds dat ik weet dat het zo'n onhandelbare kerels zijn (en zeker als ze gedronken hebben )
En dat soort volk zou mij de les komen spellen, als ik mijn vrouw publiekelijk op straat een kus zou geven, of samen hand in hand rondkuieren .

Nietzsche
4 juli 2013, 11:20
Met respect bedoel ik: niet praten of sms'en tijdens de les, de docent beleefd met meneer aanspreken, niet beginnen schelden tegen de treinconducteur, etc. Goed, sociaal aanvaardbaar gedrag, of zoiets.

3. Omdat dat ongezond is voor een jong kind, als hij denkt dat zoiets "normaal" is. Als kinderen zulke dingen zien, zullen velen ook vlugger beginnen aan seks en allerlei seksuele experimenten. Zoals ik al zei, iemand die echt zuke neigingen heeft, zal z'n weg wel vinden als hij of zij volwassen is of op kot gaat.

Ik ben trouwens ook niet perse tegen drugs, maar vind het niet kunnen dat de moeder lijntjes snuift terwijl haar kind er op staat te kijken.

1: Ok.. wel akkoord.

Al moet het wel van twee kanten komen.

2: Heb je nog wetenschappelijke bronnen hiervoor, of blijft het slechts bij subjectief gelul?

Nietzsche
4 juli 2013, 11:21
Rusland is trouwens over het algemeen best een kut land. Het uiteenvallen van de Sovjet Unie heeft uiteindelijk geleid tot een totalitaire politiestaat, met een schijndemocratie die in de praktijk eigenlijk op een dictatuur neerkomt.

tomm
4 juli 2013, 12:13
Met een openlijk homoseksuele eerste minister en een minder openlijk homoseksuele koning verwacht ik geen gelijkaardige wetten in België. Hoeft ook niet.

Nick de Dubbel
4 juli 2013, 16:29
Alles bij elkaar kan ik een deel van de russische mentaliteit wel smaken..hun non-conformisme, de lak aan extreme regelneverij, hun degout voor radicale religies..

Maar ik zal ze nooit naar voor schuiven als hét voorbeeld van goede maak...

Kameraad Mauser
4 juli 2013, 17:09
Alles bij elkaar kan ik een deel van de russische mentaliteit wel smaken..hun non-conformisme, de lak aan extreme regelneverij, hun degout voor radicale religies..

Maar ik zal ze nooit naar voor schuiven als hét voorbeeld van goede maak...

Orthodoxe Kerk...?

Universalia
4 juli 2013, 17:59
http://static1.demorgen.be/static/photo/2013/18/15/7/20130630175533/media_xl_5948842.jpg

Ik begin die leuker en leuker te vinden Vladimir Vladimirovitsj Poetin.

Ik heb geen problemen met mensen die kiezen voor de homoseksualiteit, doch dat daar kinderen moeten bij betrokken worden daar heb ik wel een 'klein' probleempje mee en ik denk Poetin ook. :roll:

nog maar linkje (http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1663153/2013/07/04/Homokoppels-mogen-geen-Russische-kinderen-meer-adopteren.dhtml)

Nu heb ik ooit eens een uitzending gezien, vraag mij niet welke zender, waar men de kijker even liet kennis maken met het leven van straatkinderen en kinderen die in riolen leefden. (was het Roemenië, was het Rusland of nog een ander land in de uitzending ... geen idee meer van) Daar zou je natuurlijk kunnen bij stilstaan en denken, zou zo een kind dan toch niet beter zijn in één of ander gezin?http://www.animaatjes.nl/smileys/smileys-en-emoticons/grote_ogen/bey29.png

Faun
4 juli 2013, 22:19
De maatschappij heeft regels en normen ontwikkeld om op een ordentelijke manier te kunnen samenleven. Daarom wordt naakt rondlopen, of masturberen in het openbaar, niet aanvaard, bijna nergens ter wereld.

Respect voor ouders en familieleden vind ik persoonlijk een goede zaak, net zoals je niet naar porno filmpjes kijkt met je grootmoeder en je moeder geen oude kuthoer noemt... Je kunt respect voor je ouders natuurlijk niet afdwingen door wetten, maar ik vind dat de opvoeding en het onderwijs daar toch opnieuw meer de nadruk op moet leggen. Niet alleen respect voor de ouders, ook respect voor de postbedeler, treinconducteur of respect voor de leraar bvb., daar ontbreekt het dikwijls aan in België en Nederland, en niet alleen bij de jeugd... Een deel van de problemen met bvb. Marokkanen komt ook voort uit het feit dat ze uit een heel respectvolle en vrij strakke cultuur komen en in een maatschappij terecht komen zonder veel respect en waar het ieder voor zich is.


Homoseksualiteit is afwijkend seksueel gedrag, het moet niet verboden worden maar ook niet gepropageerd, vind ik, net als bvb. parenclubs, SM, etc. Wie zich daar toe aangetrokken voelt zal z'n weg wel vinden, maar het is niet iets om kinderen in een vroeg stadium mee in aanraking te brengen.

2

Streven voor gelijke rechten verliest gauw zijn nobele zaak, en wordt een overspoeling van het perverse. Ik begrijp ook niet wat mobiele seksfeestjes zoals een gay-parade te maken hebben met strijden om gelijkheid voor holebi's. Ze dragen bij aan hun eigen stigmatisering.

Jan van den Berghe
4 juli 2013, 22:40
De Russisch-orthodoxe kerk maakt deel uit van het erfgoed en de geschiedenis van Rusland, en werd reeds gerehabiliteerd door Stalin.


Neen, de orthodoxe Kerk werd ingeschakeld in het staatsapparaat. Bepaalde geestelijken werkten voor de KGB. De huidige patriarch is op dat vlak niet onomstreden, daar hem ten laste wordt gelegd dat hij in de Sovjettijd hand- en spandiensten verrichtte voor de KGB.

Jan van den Berghe
4 juli 2013, 22:42
Russische kinderen mogen niet langer geadopteerd worden door homokoppels.

Dat is inderdaad heel goed nieuws. Geen enkel kind verdient het als geadopteerde in een abnormale situatie op te groeien.

cookie monster
5 juli 2013, 01:15
Zelfs als ik iemand zie masturberen op straat zal het mij een worst wezen, maar ik versta wel dat sommige mensen daardoor gechoqueerd kunnen zijn. Volgens mij is dat iets voor thuis en niet in het openbaar, hoogstens op een fuif met gelijkgezinden.
Ah:
Ik ben zo opgevoed dat ik nooit mijn vriendin zal tongzoenen in het bijzijn van m'n moeder, en zo zal ik ook mijn kinderen opvoeden, een beetje respect aub, dat ontbreekt bij veel Belgen of Nederlanders.
Tja , uw lief neuken in het bijzijn van uw ouders , moet kunnen , of niet ??
Of dit:
http://m.hln.be/hln/m/nl/959/Bizar/article/detail/1546415/2012/12/10/Moeder-dochter-pornoduo-Jessica-en-Monica-Sexxxton-wil-stinkend-rijk-worden.dhtml

Een jongen met een jongen kan, zie je overal, maar het is afwijkend gedrag natuurlijk, en er is geen enkele reden om iedereen te choqueren door hand in hand te lopen. Zoiets zie je enkel in het Westen.
En een meisje met een meisje is dan ook afwijkend ??

Iemand die (openlijk) zich masturbeert of neukt op straat ,
daar mankeert toch wel iets aan !!

nog maar linkje (http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1663153/2013/07/04/Homokoppels-mogen-geen-Russische-kinderen-meer-adopteren.dhtml)

Dat is inderdaad heel goed nieuws. Geen enkel kind verdient het als geadopteerde in een abnormale situatie op te groeien.
Ik heb het artikel goed gelezen en heb abnormale aanduidingen gekleurd:

Russische kinderen mogen alleen nog door getrouwde heterostellen worden geadopteerd. President Vladimir Poetin heeft gisteren een wet ondertekend die adoptie verbiedt voor homoparen, alleenstaande ouders of ongetrouwde stellen uit buitenlanden die het homohuwelijk kennen. .

De wet is volgens het Kremlin bedoeld om kinderen te verzekeren van een "harmonieuze jeugd" en hen te beschermen tegen "complexen, emotioneel lijden en stress". Meer dan 600.000 Russische kinderen wonen niet bij hun ouders. Daarvan brengen zo'n 100.000 hun jeugd in tehuizen door.

De Russische regering zette het adoptierecht in december al eens in als wapen in een diplomatieke ruzie met de Verenigde Staten. Het Kremlin verbood Amerikaanse ouders voortaan nog Russische kinderen op te nemen.

tomm
5 juli 2013, 04:39
Neen, de orthodoxe Kerk werd ingeschakeld in het staatsapparaat. Bepaalde geestelijken werkten voor de KGB. De huidige patriarch is op dat vlak niet onomstreden, daar hem ten laste wordt gelegd dat hij in de Sovjettijd hand- en spandiensten verrichtte voor de KGB.

Niet ten laste gelegd, hij wordt daar juist voor geprezen. De orthodoxe kerk had vanaf de jaren 40 een vrij goede relatie met de autoriteiten. De katholieke kerk daarentegen koos voor confrontatie in landen als Polen.

De functie van de kerk is mensen die dat willen spiritueel bij te staan, het is niet de functie van kerk (of moskee) een eigen politieke rol te gaan spelen die het spirituele of de levenskwesties overstijgt. Dat heeft het machtsgeile instituut Vatikaan nooit goed begrepen.

tomm
5 juli 2013, 04:42
2

Streven voor gelijke rechten verliest gauw zijn nobele zaak, en wordt een overspoeling van het perverse. Ik begrijp ook niet wat mobiele seksfeestjes zoals een gay-parade te maken hebben met strijden om gelijkheid voor holebi's. Ze dragen bij aan hun eigen stigmatisering.

Zo is het, de homo's die ik tot m'n vrienden reken doen ongetwijfeld wat ze graag doen in hun slaapkamer, maar ze gedragen zich niet verwijfd of bizar en doen gewoon normaal.

tomm
5 juli 2013, 04:45
Ah:

[QUOTE]Tja , uw lief neuken in het bijzijn van uw ouders , moet kunnen , of niet ??

Ik vind dit niet kunnen.


En een meisje met een meisje is dan ook afwijkend ??

Het is afwijkend gedrag, maar moet daarom niet verboden worden, dat is mijn mening.

tomm
5 juli 2013, 04:52
Alles bij elkaar kan ik een deel van de russische mentaliteit wel smaken..hun non-conformisme, de lak aan extreme regelneverij, hun degout voor radicale religies..

Maar ik zal ze nooit naar voor schuiven als hét voorbeeld van goede maak...

De Russische vrouwen hebben wel degeijk goede smaak, de mannen minder, maar ze zijn wel veel cooler en interessanter dan veel afgeborstelde, vrouwelijke en ultra-saaie westerse mannen. Vrouwen moeten sexy zijn, mannen zorgen voor leven in de brouwerij, zo hoort het, vind ik. http://www.youtube.com/watch?v=ogt1aWjcA2M&feature=endscreen&NR=1

Nick de Dubbel
5 juli 2013, 05:00
Dat is inderdaad heel goed nieuws. Geen enkel kind verdient het als geadopteerde in een abnormale situatie op te groeien.

Het lijkt me inderdaad ook beter dat weeskinderen in een aftands staatsweeshuis blijven opgesloten dan dat ze persoonlijke aandacht en affectie krijgen van een stel homo's of lesbo's...

tomm
5 juli 2013, 05:27
Het lijkt me inderdaad ook beter dat weeskinderen in een aftands staatsweeshuis blijven opgesloten dan dat ze persoonlijke aandacht en affectie krijgen van een stel homo's of lesbo's...

Die staatsweeshuizen mogen dan wel niet voldoende middelen krijgen, Russen zien graag kinderen en ze worden goed behandeld en met veel liefde door het personeel. Alcoholisme veroorzaakt veel leed, maar Russen zijn geen harteloos volk.

Zelfs gevangenen krijgen meer bezoek dan in het Westen, eten, cadeautjes, etc. van vrienden en familie. Mensen worden niet gemeden omdat ze plotseling minder geluk hebben in het leven, zoals het er in het Westen meestal wel aan toe gaat. Wie niet beantwoordt aan het ideale plaatje wordt dikwijls gemeden als de pest in deze koude maatschappij.
Er zijn veel liedjes geschreven over het leven in de gevangenis, liedjes die getuigen van mededogen en medeleven. En ja, er wordt ook gezongen over homoseks in gevangenissen, door populaire bekende zangers, het wordt aanvaard, maar als abnormaal beschouwd, maar het wordt hen vergeven omdat ze nu eenmaal in een moeilijke situatie beland zijn door pech en verkeerde beslissingen. Goede christenen moeten zonden kunnen vergeven, en "de ziel" en vriendschap zijn de belangrijkste waarden en normen, de enige die tellen eigenlijk. Het is dus, zoals altijd, allemaal veel complexer dan "die homofobe Russen".
http://www.youtube.com/watch?v=s66ta-9CnKI

Nick de Dubbel
5 juli 2013, 05:44
Die staatsweeshuizen mogen dan wel niet voldoende middelen krijgen, Russen zien graag kinderen en ze worden goed behandeld en met veel liefde door het personeel. Alcoholisme veroorzaakt veel leed, maar Russen zijn geen harteloos volk. Zelfs gevangenen krijgen meer bezoek dan in het Westen, eten, cadeautjes, etc. van vrienden en familie. Mensen worden niet gemeden omdat ze plotseling minder geluk hebben in het leven, zoals het er in het Westen meestal wel aan toe gaat. Wie niet beantwoordt aan het ideale plaatje wordt dikwijls gemeden als de pest in deze koude maatschappij.
Er zijn veel liedjes geschreven over het leven in de gevangenis, liedjes die getuigen van mededogen en medeleven. En ja, er wordt ook gezongen over homoseks in gevangenissen, door populaire bekende zangers, het wordt aanvaard, maar als abnormaal beschouwd, maar het wordt hen vergeven omdat ze nu eenmaal in een moeilijke situatie beland zijn door pech en verkeerde beslissingen. Goede christenen moeten zonden kunnen vergeven, en "de ziel" en vriendschap zijn de belangrijkste waarden en normen, de enige die tellen eigenlijk. Het is dus, zoals altijd, allemaal veel complexer dan "die homofobe Russen".
http://www.youtube.com/watch?v=s66ta-9CnKI

Dit soort pleidooien komen recht uit één of ander ministerie van propaganda...

U begrijpt toch, meneer met de hamer en de sikkel, dat er momenteel een uiterst rechts conservatief systeem aan de macht is ?..zoiets wat de communisten een halve eeuw hartstochtelijk gehaat hebben...

http://www.dailymotion.com/video/xkd4xy_russia-s-toughest-prisons-documentary-2011_shortfilms

tomm
5 juli 2013, 12:22
Dit soort pleidooien komen recht uit één of ander ministerie van propaganda...

U begrijpt toch, meneer met de hamer en de sikkel, dat er momenteel een uiterst rechts conservatief systeem aan de macht is ?..zoiets wat de communisten een halve eeuw hartstochtelijk gehaat hebben...

http://www.dailymotion.com/video/xkd4xy_russia-s-toughest-prisons-documentary-2011_shortfilms

Dat klopt niet volledig. Het regime rust op verschillende peilers, enerzijds heb je de administratie, geheime dienst en leger die geleid worden door mensen die opgeleid zijn in de Sovjet-tijd, en liefst zoveel mogelijk van toen terug willen invoeren en de belangen van Rusland voor alles stelt. Anderzijds heb je de kapitalistische maffiaelite uit de jaren 90, die vooral aan hun eigen belangen denkt en heilige schrik heeft van afrekeningen moesten bvb. de communisten de verkiezingen winnen. Putin slaagt er in die 2 (die ook soms wel overlappen) te combineren. Putin heeft toch wel vrij veel elementen uit de Sovjet-tijd terug ingevoerd, en dat verklaart zijn populariteit bij de bevolking.

RSK
6 juli 2013, 10:10
In Rusland en andere ex-sovjet landen willen heel veel mensen terug naar de "rode tijd", en in ex-Joegoslavië willen heel veel mensen terug naar de tijd van Tito.

Het communisme was slechts een mildere vorm van de globalisering die men in Oost-Europa gekregen heeft. Het was mildere versie van het kwaad dat men nu in die regio heeft.

Jij bent niet vertrouwd met de geschiedenis van ex-Joegoslavië. Je bekijkt deze zaak vanuit je beperkte communistische optiek, hetgeen niets van doen heeft met de realiteit. In Tito's Joegoslavië trok de regering veel krediet uit het Westen aan. Met dat krediet werd de welvaart gefinancierd in Joegoslavië. Echter, door het aantrekken van vreemd vermogen afkomstig uit het Westen, steeg de staatsschuld enorm. Zo kwam het tot een economische crisis, want het land had hoge schulden, hetgeen een financieel erfgoed was van Tito. Die economische crisis was voedingsbodem voor het ontstaan van de onvrede hetgeen etnische tendenties teweeg bracht. Je bekijkt de tijd van Tito te rooskleurig en daardoor ben je blind voor het kwalijke beleid dat destijds werd doorgevoerd. Natuurlijk was de standaard destijds beter dan tegenwoordig, maar indertijd werd echter de ellende die later zich deed gelden grondig voorbereid. Jij als westerling hebt van deze kaas niet gegeten. Daarom weet je ook niet waar je het over hebt.

RSKEr is niets mis met abortus of feminisme en er bestond een zekere Sovjet-moraal die losbandig gedrag veroordeelde. Een goede Sovjet-burger was getrouwd (met iemand van het andere geslacht natuurlijk) en had kinderen..

Je weet zo te zien niet waar je het over hebt. Ik zal niet eens de moeite nemen om hierop in te gaan. Dit is gewoon schandelijk. Doordat je bevlogen bent door een bepaalde ideologie, sta je niet open voor de slechte kanten dat het systeem van die ideologie. En die slechte kanten wegen op.

Communisme is het beste dat Rusland overkomen is, voordien was Rusland een achterlijk half derde wereld land.
Veel ServiËrs verlangen ook terug naar de tijd van Tito zoals ik al zei, het zijn zeker niet allemaal Tsjetniks.

Dit is gewoon ziek, dat ik er niet eens op in wil gaan. Maar dit maakt wel duidelijk hoe blind jij bent voor bepaalde zaken. Jij komt zo te zien niet uit Oost-Europa vandaan en daarom weet je niet wat je zegt. Dit is een verdraaiing van de werkelijkheid, hetgeen jij beweert. De communisten wonnen in Servië, puur omdat ze door de Engelse en Amerikanen geholpen werden. Daar laat ik het bij.

De Russisch-orthodoxe kerk maakt deel uit van het erfgoed en de geschiedenis van Rusland, en werd reeds gerehabiliteerd door Stalin.

Haha. Hoe kan je zo liegen? Schaam je je niet? Jij weet niet hoeveel priesters vervolgd en vermoord werden onder Lenin en Stalin? Hoeveel kerken er dan niet verwoest werden? Tijdens Stalin werden gelovigen zwaar vervolgd. Dit is ongelooflijk.


Het geboortecijfer is nog altijd lager dan in de Sovjet-tijd.

Weer een leugen. Lees je ooit nieuwsvoorziening uit Rusland? Ik heb uit Russische en Servische bronnen vernomen dat de geboortecijfers in Rusland tijdens Putin weer opbloeiden. Wat jij beweert zijn leugens en een zeer misleidende voorstelling van zaken.



De Rotschilds zijn kapitalisten en hebben helemaal niets met het communisme. In tegendeel de Amerikaanse elite zag communisme en socialisme lang en nog steeds als een grote bedreiging voor hun greep op de wereld.

Ooit gehoord van de internationale bank die Lenin had opgericht en waardoor de Rotschilds een vaste voet in de Russische economie kregen?

RSK
6 juli 2013, 10:35
Neen, de orthodoxe Kerk werd ingeschakeld in het staatsapparaat. Bepaalde geestelijken werkten voor de KGB. De huidige patriarch is op dat vlak niet onomstreden, daar hem ten laste wordt gelegd dat hij in de Sovjettijd hand- en spandiensten verrichtte voor de KGB.

Wat een tegenstrijdigheden. In het atheïstische Rusland werd de kerk vervolg. Maar ook in zekere zin geïnfiltreerd door de KGB. In het communistische Rusland en Servië had de Kerk het zwaar te verduren. Het communisme was een anti-christelijke ideologie en anti-christelijk systeem, dat Oost-Europa naar de afgrond bracht

RSK
6 juli 2013, 10:49
Putin heeft toch wel vrij veel elementen uit de Sovjet-tijd terug ingevoerd, en dat verklaart zijn populariteit bij de bevolking.

Onzin! De Russische communistische partij is tegen Putin en steunt de pro-westerse oppositie in het omverwerpen van Putin. Ze maakt deel uit van de oppositie die door het Westen gesteund wordt. De communisten demonstreren regelmatig tegen Putin in Rusland en zouden hem het liefst net als de Tsar in 1917 willen omverwerpen.

Putin heeft het vrijmarkt systeem in Rusland ingevoerd, wat haaks staat op het communistische staatskapitalisme. Putin verklaarde duidelijk, dat hij onderscheid maakt tussen de positieve en negatieve elementen van de USSR.

Straks ga je nog zeggen dat de Russische kerk een element uit de USSR is. Haha.

Zieken groepen die bevlogen zijn door anti-christelijke elementen zoals Pussy Riot zijn marxistische en feministische groepen die tegen Putin zijn. Zulke marxistische en feministische zooi stamt af uit de tijd van de ontkerkelijking onder het patronaat van de USSR.

Bog
6 juli 2013, 11:26
Kan er iemand mij een voorbeeld van pro-homo propaganda geven?
Wat wordt er concreet gepropageerd??

Informatie bieden aan jongeren die worstelen met hun seksualiteit, homoseksuele relaties in beeld brengen op televisie of internet, holebirechtenorganisaties oprichten...

RSK
6 juli 2013, 12:32
Informatie bieden aan jongeren die worstelen met hun seksualiteit

Juist door perverse, onreine, pornografisch getinte propaganda gaan jongeren (kinderen nota bene) worstelen met lustgevoelens (hetgeen jij seksualiteit noemt).

Het enige wat kinderen hoeven te weten van seksualiteit is dat dat iets voor volwassen is in het kader van een huwelijk en voortplanting tot doel heeft. Het is terecht dat het laten zien van pornografische zooi aan kinderen verboden is. Daarentegen heb je in het Westen op scholen leraren die de details van seksualiteit bespreken met kinderen van 12 jaar! Dat is onbeschaafd! Dat noemen ze seksuele voorlichting, lees: het perverteren van de West-Europese jeugd!

Zipper
6 juli 2013, 13:02
Juist door perverse, onreine, pornografisch getinte propaganda gaan jongeren (kinderen nota bene) worstelen met lustgevoelens (hetgeen jij seksualiteit noemt).

Het enige wat kinderen hoeven te weten van seksualiteit is dat dat iets voor volwassen is in het kader van een huwelijk en voortplanting tot doel heeft. Het is terecht dat het laten zien van pornografische zooi aan kinderen verboden is. Daarentegen heb je in het Westen op scholen leraren die de details van seksualiteit bespreken met kinderen van 12 jaar! Dat is onbeschaafd! Dat noemen ze seksuele voorlichting, lees: het perverteren van de West-Europese jeugd!

Pffft wat een boerenuitleg is dat nu weer. Gij moet een heel spannend seksleven hebben, geen hond die daar aan twijfelt. 8O

Nietzsche
6 juli 2013, 14:11
Juist door perverse, onreine, pornografisch getinte propaganda gaan jongeren (kinderen nota bene) worstelen met lustgevoelens (hetgeen jij seksualiteit noemt).

Het enige wat kinderen hoeven te weten van seksualiteit is dat dat iets voor volwassen is in het kader van een huwelijk en voortplanting tot doel heeft. Het is terecht dat het laten zien van pornografische zooi aan kinderen verboden is. Daarentegen heb je in het Westen op scholen leraren die de details van seksualiteit bespreken met kinderen van 12 jaar! Dat is onbeschaafd! Dat noemen ze seksuele voorlichting, lees: het perverteren van de West-Europese jeugd!

Seksualiteit heeft helemaal niet voortplanting per definitie als doel.

Zipper
6 juli 2013, 14:26
Juist door perverse, onreine, pornografisch getinte propaganda gaan jongeren (kinderen nota bene) worstelen met lustgevoelens (hetgeen jij seksualiteit noemt).

Het enige wat kinderen hoeven te weten van seksualiteit is dat dat iets voor volwassen is in het kader van een huwelijk en voortplanting tot doel heeft. Het is terecht dat het laten zien van pornografische zooi aan kinderen verboden is. Daarentegen heb je in het Westen op scholen leraren die de details van seksualiteit bespreken met kinderen van 12 jaar! Dat is onbeschaafd! Dat noemen ze seksuele voorlichting, lees: het perverteren van de West-Europese jeugd!

Benieuwd (ik houd echt mijn hart vast) wat jij tegen je puberend zoontje van 13 of 14 jaar zou vertellen, wanneer hij zijn eerste ochtenderectie/natte droom/spontane zaadlozing krijgt.

RSK
6 juli 2013, 14:47
Benieuwd (ik houd echt mijn hart vast) wat jij tegen je puberend zoontje van 13 of 14 jaar zou vertellen, wanneer hij zijn eerste ochtenderectie/natte droom/spontane zaadlozing krijgt.

Jij bent het voorbeeld van de pervertering van de West-Europese samenleving.

RSK
6 juli 2013, 14:50
Pffft wat een boerenuitleg is dat nu weer. Gij moet een heel spannend seksleven hebben, geen hond die daar aan twijfelt. 8O

Hehe. Daar ben ik trots op!

Nietzsche
6 juli 2013, 15:03
Jij bent het voorbeeld van de pervertering van de West-Europese samenleving.

Een natte droom = de pervertering van de West-Europese samenleving?

RSK
6 juli 2013, 15:25
Het is makkelijker de mens te perverteren dan de pervertering en haar gevolgen bij de mens te corrigeren. Derhalve is het van groot belang maatregelen aan te wenden teneinde de verspreiding van seksueel immoreel gedrag halt toe te roepen.

Zipper
6 juli 2013, 15:27
Het is makkelijker de mens te perverteren dan de pervertering en haar gevolgen bij de mens te corrigeren. Derhalve is het van groot belang maatregelen aan te wenden teneinde de verspreiding van seksueel immoreel gedrag halt toe te roepen.

Zoals ??? Uw kinderen castreren, om te beletten dat ze gaan masturberen als ze dertien jaar zijn ???

Zipper
6 juli 2013, 15:30
Het is makkelijker de mens te perverteren dan de pervertering en haar gevolgen bij de mens te corrigeren. Derhalve is het van groot belang maatregelen aan te wenden teneinde de verspreiding van seksueel immoreel gedrag halt toe te roepen.

Is een stijve krijgen als veertienjarige jongen, immoreel ??
Is masturberen als veertienjarige, immoreel ??
Is een natte droom beleven, immoreel ??

RSK
6 juli 2013, 15:32
Zoals ??? Uw kinderen castreren, om te beletten dat ze gaan masturberen als ze dertien jaar zijn ???

Ik zei dat pornografie en de propaganda die daar gerelateerd aan is geen intrede mogen krijgen in de samenleving.

RSK
6 juli 2013, 15:36
Is een stijve krijgen als veertienjarige jongen, immoreel ??
Is masturberen als veertienjarige, immoreel ??
Is een natte droom beleven, immoreel ??

Propaganda verspreiden die op haar beurt aanzet tot bepaalde activiteiten die als immoreel te typeren zijn is een zeer slechte zaak. Het stimuleren dan wel aanwakkeren van perverse gedragingen dient niet te worden geïnstitutionaliseerd. Dat is waar het beleid van Putin er uit op is.

Zipper
6 juli 2013, 16:18
Ik zei dat pornografie en de propaganda die daar gerelateerd aan is geen intrede mogen krijgen in de samenleving.

antwoord liever op mijn vragen, ipv er omheen te fietsen als een volleerde pilaarbijter :

Is een stijve krijgen als veertienjarige jongen, immoreel ??
Is masturberen als veertienjarige, immoreel ??
Is een natte droom beleven, immoreel ??

cookie monster
6 juli 2013, 16:23
Ik vind dit niet kunnen.
Natuurlijk niet !!

Het is afwijkend gedrag,
Waar zit dan de wetenschappelijke / medische / gelovige afwijking ??
En stel dat het een van uw kinderen zou zijn ??

Kameraad Mauser
6 juli 2013, 16:52
RSK: kun je even vertellen hoe jij het liefst ziet hoe Rusland zou moeten zijn?

Is dat een terugkeer naar de tsarentijd met een sterke Orthodoxe kerk die het dagelijkse leven vorm geeft?

Met terugkeer bedoel ik niet de technologie overboord gooien , maar de sociale structuur en het gezag, het normen en waardenstelsel ten tijde van het tsarendom.

Maar ik hoor het graag van jou.

RSK
6 juli 2013, 17:55
RSK: kun je even vertellen hoe jij het liefst ziet hoe Rusland zou moeten zijn?

Is dat een terugkeer naar de tsarentijd met een sterke Orthodoxe kerk die het dagelijkse leven vorm geeft?

Met terugkeer bedoel ik niet de technologie overboord gooien , maar de sociale structuur en het gezag, het normen en waardenstelsel ten tijde van het tsarendom.

Maar ik hoor het graag van jou.

Sterker nog daar bidden we voor!

Volgens de profetieën van de orthodoxe Kerk zou het Tsarisme hersteld worden. Er werd gezegd dat na de grote nederlaag (hiermee werd gerefereerd aan de communistische bezetting van Rusland) Rusland eerst door een dronklap (dit verwijst naar het Jetlsin tijdperk) geregeerd zal worden. Daarna zou in het land een militair (Putin) aan de macht komen. En na zijn tijdperk zal in Rusland het tsarisme volledig gerehabiliteerd worden. Dit betekent dat door de Kerk een verwant van de Romanov's geïnstalleerd zal worden als het hoofd, de Tsaar, van het land.

Volgens dezelfde profetieën zal die toekomstige Russische Tsaar Servië bevrijden van de door de NAVO aangestelde Servische marionetten regering. Dat zou zinspelen op de rehabilitatie van het oude Tsaristische Rijk van Servië uit het tijdperk van de Servische Tsaar Dušan Nemanjić. De Russische Tsaar zal een verwant van de oude Servische dynastie van Nemanjić installeren als de Tsaar van Servië.

Deze profetie zal vervuld worden wanneer de anti-christ zijn werelddictatuur (waar momenteel keihard aan gewerkt wordt) zal oprichten. Slechts in het orthodoxe Servië en Rusland zal die anti-christ (de toekomstige wereld dictator) geen vaste voet aan de grond krijgen. Hij, de anti-christ, zal zich zwaar geïntimideerd voelen door de toekomstige Russische Tsaar.

In die moeilijke tijden zal de voorspelde wederkomst van het tweede gezicht van de Heilige Drie-eenheid Jezus Christus op aarde plaats vinden. Wij hopen door te leven naar de normen en waarden van de heilige orthodox-christelijke Kerk Jezus tijdens Zijn terugkeer naar de aarde te mogen ontvangen als Zijn bondgenoten. De enige manier dat te verwezenlijken is door trouw te blijven aan de orthodox-christelijke Kerk die niet meer dan de voortzetting is van oorspronkelijke Kerk van Christus.

tomm
6 juli 2013, 22:57
Het communisme was slechts een mildere vorm van de globalisering die men in Oost-Europa gekregen heeft. Het was mildere versie van het kwaad dat men nu in die regio heeft.

Jij bent niet vertrouwd met de geschiedenis van ex-Joegoslavië. Je bekijkt deze zaak vanuit je beperkte communistische optiek, hetgeen niets van doen heeft met de realiteit. In Tito's Joegoslavië trok de regering veel krediet uit het Westen aan. Met dat krediet werd de welvaart gefinancierd in Joegoslavië. Echter, door het aantrekken van vreemd vermogen afkomstig uit het Westen, steeg de staatsschuld enorm. Zo kwam het tot een economische crisis, want het land had hoge schulden, hetgeen een financieel erfgoed was van Tito. Die economische crisis was voedingsbodem voor het ontstaan van de onvrede hetgeen etnische tendenties teweeg bracht. Je bekijkt de tijd van Tito te rooskleurig en daardoor ben je blind voor het kwalijke beleid dat destijds werd doorgevoerd. Natuurlijk was de standaard destijds beter dan tegenwoordig, maar indertijd werd echter de ellende die later zich deed gelden grondig voorbereid. Jij als westerling hebt van deze kaas niet gegeten. Daarom weet je ook niet waar je het over hebt.



Je weet zo te zien niet waar je het over hebt. Ik zal niet eens de moeite nemen om hierop in te gaan. Dit is gewoon schandelijk. Doordat je bevlogen bent door een bepaalde ideologie, sta je niet open voor de slechte kanten dat het systeem van die ideologie. En die slechte kanten wegen op.



Dit is gewoon ziek, dat ik er niet eens op in wil gaan. Maar dit maakt wel duidelijk hoe blind jij bent voor bepaalde zaken. Jij komt zo te zien niet uit Oost-Europa vandaan en daarom weet je niet wat je zegt. Dit is een verdraaiing van de werkelijkheid, hetgeen jij beweert. De communisten wonnen in Servië, puur omdat ze door de Engelse en Amerikanen geholpen werden. Daar laat ik het bij.



Haha. Hoe kan je zo liegen? Schaam je je niet? Jij weet niet hoeveel priesters vervolgd en vermoord werden onder Lenin en Stalin? Hoeveel kerken er dan niet verwoest werden? Tijdens Stalin werden gelovigen zwaar vervolgd. Dit is ongelooflijk.



Weer een leugen. Lees je ooit nieuwsvoorziening uit Rusland? Ik heb uit Russische en Servische bronnen vernomen dat de geboortecijfers in Rusland tijdens Putin weer opbloeiden. Wat jij beweert zijn leugens en een zeer misleidende voorstelling van zaken.




Ooit gehoord van de internationale bank die Lenin had opgericht en waardoor de Rotschilds een vaste voet in de Russische economie kregen?

Ik ga hier nu niet in detail op reageren, enkel zeggen dat ik denk dat U een zoon of kleinzoon bent van Tsjetniks, Servische nationalisten die tijdens WOII, en opnieuw tijdens de recente Balkan oorlogen, vreselijke misdaden begingen, de Servische evenknie van de Kroatische ustasi's.
Tito strafte die na de oorlog even hard als de ustasi's, en terecht.

Wat Serviërs betreft, we willen hen wel als bondgenoten, maar steeds blijkt dat ze zonder na te denken in oorlogen stappen, om zich daarna te verkopen aan de hoogstbiedende, zoals nu aan de EU en NAVO.

De geboortecijfers gaan opnieuw de hoogte in, maar zijn nog steeds lager dan tijdens de Sovjet-periode.

En wat betreft Amerikaanse Joden die samen met communisten een vreselijk complot tegen de mensheid zouden smeden, dat verhaal heb ik al eens ergens gehoord en verder zal ik daar niet veel woorden aan vuilmaken...

En als je werkelijk denkt dat het huidige Rusland alle banden met het communistische verleden heeft opgeblazen, wel in tegendeel, Putin heeft net heel de symboliek, en ook een deel van de inhoud, teruggebracht.

http://www.youtube.com/watch?v=wOYmRKmMUa4

http://www.youtube.com/watch?v=t2W47fpL7pI

Kameraad Mauser
6 juli 2013, 23:01
Sterker nog daar bidden we voor!

Volgens de profetieën van de orthodoxe Kerk zou het Tsarisme hersteld worden. Er werd gezegd dat na de grote nederlaag (hiermee werd gerefereerd aan de communistische bezetting van Rusland) Rusland eerst door een dronklap (dit verwijst naar het Jetlsin tijdperk) geregeerd zal worden. Daarna zou in het land een militair (Putin) aan de macht komen. En na zijn tijdperk zal in Rusland het tsarisme volledig gerehabiliteerd worden. Dit betekent dat door de Kerk een verwant van de Romanov's geïnstalleerd zal worden als het hoofd, de Tsaar, van het land.

Volgens dezelfde profetieën zal die toekomstige Russische Tsaar Servië bevrijden van de door de NAVO aangestelde Servische marionetten regering. Dat zou zinspelen op de rehabilitatie van het oude Tsaristische Rijk van Servië uit het tijdperk van de Servische Tsaar Dušan Nemanjić. De Russische Tsaar zal een verwant van de oude Servische dynastie van Nemanjić installeren als de Tsaar van Servië.

Deze profetie zal vervuld worden wanneer de anti-christ zijn werelddictatuur (waar momenteel keihard aan gewerkt wordt) zal oprichten. Slechts in het orthodoxe Servië en Rusland zal die anti-christ (de toekomstige wereld dictator) geen vaste voet aan de grond krijgen. Hij, de anti-christ, zal zich zwaar geïntimideerd voelen door de toekomstige Russische Tsaar.

In die moeilijke tijden zal de voorspelde wederkomst van het tweede gezicht van de Heilige Drie-eenheid Jezus Christus op aarde plaats vinden. Wij hopen door te leven naar de normen en waarden van de heilige orthodox-christelijke Kerk Jezus tijdens Zijn terugkeer naar de aarde te mogen ontvangen als Zijn bondgenoten. De enige manier dat te verwezenlijken is door trouw te blijven aan de orthodox-christelijke Kerk die niet meer dan de voortzetting is van oorspronkelijke Kerk van Christus.



Weet je wat de afbeelding in mijn avatar is?

Nietzsche
6 juli 2013, 23:04
Weet je wat de afbeelding in mijn avatar is?

Zo reageren op een inhoudelijke post....

Het is hier geen koetjes & kalfjes.

tomm
6 juli 2013, 23:09
Is een stijve krijgen als veertienjarige jongen, immoreel ??
Is masturberen als veertienjarige, immoreel ??
Is een natte droom beleven, immoreel ??

Het is net de onderdrukking van seksualiteit door religies, die tot uitwassen leidt zoals het misbruik van kinderen door priesters, of het ongebruikelijk hoge aantal Arabische jongens die het met elkaar doen...

De Sovjet-Unie was het eerste lnd ter wereld waar seksuele opvoeding deel ging uitmaken van het schoolcurriculum. nog zie je dat Russen heel spontaan en onbekommerd omgaan met (toch zeker heteroseksuele) seks, meer dan in het Westen, waar het een steeds weerkerend thema is in allerlei boekjes. Dat hebben Russen niet nodig, die doen het gewoon als ze er zin in hebben.

Jan van den Berghe
6 juli 2013, 23:48
Niet ten laste gelegd, hij wordt daar juist voor geprezen.

Waar haalt u dat vandaan? Een bijzonder groot deel van de orthodoxe Russen buiten Rusland zijn daar bijzonder kritisch over, terwijl ook binnen Rusland de kritiek luidop wordt verwoord.

Jan van den Berghe
6 juli 2013, 23:51
De katholieke kerk daarentegen koos voor confrontatie in landen als Polen.

Wat u schrijft, klopt niet echt. Onder Paulus VI hebben de Vaticaanse autoriteiten heel wat pogingen ondernomen om tot een vergelijk te komen met de communistische regimes. In sommige landen kwam het tot overeenkomsten. ik denk hierbij in het bijzonder aan Tsjechoslovakije. Daarnaast heeft men de pogingen van de conservatieve groep weten af te blokken om tijdens het laatste concilie het communisme plechtig te veroordelen. Juist omdat men niet wou aansturen op confrontatie.

Jan van den Berghe
6 juli 2013, 23:57
De functie van de kerk is mensen die dat willen spiritueel bij te staan, het is niet de functie van kerk (of moskee) een eigen politieke rol te gaan spelen die het spirituele of de levenskwesties overstijgt. Dat heeft het machtsgeile instituut Vatikaan nooit goed begrepen.

Spion of handlanger spelen van de KGB beschouw ik niet onmiddellijk als "spiritueel dienen". Wel juist in het geniep een politieke rol opnemen.

Juist de rooms-katholieke priesters hebben in de communistische landen veel beter hun spirituele rol gespeeld, juist omdat ze niet vereenzelvigd konden worden of beschuldigd worden met de autoriteiten onder een hoedje te spelen.

De orthodoxe Kerk in de Sovjetunie heeft trouwens alle politieke kanalen benut om de katholieke Kerk te supprimeren. In het bijzonder de zogenaamde Grieks-katholieken hebben een zware kruisweg mogen gaan. Daarom ook sprong die Kerk weer als uit het niets weer naar boven eens het communisme was gevallen. Hele parochies - soms met de pope erbij - wierpen hun orthodoxe aanhorigheid af en bekenden zich weer tot het katholicisme. De Grieks-katholieken zijn niet vergeten hoe de Russisch-orthodoxe Kerk de communistische staat wist te gebruiken om hun eliminatie te bewerkstelligen.

Jan van den Berghe
7 juli 2013, 00:00
De Russische vrouwen hebben wel degeijk goede smaak, de mannen minder, maar ze zijn wel veel cooler en interessanter dan veel afgeborstelde, vrouwelijke en ultra-saaie westerse mannen. Vrouwen moeten sexy zijn, mannen zorgen voor leven in de brouwerij, zo hoort het, vind ik.

Russische vrouwen vind ik meestal bijzonder slecht geschminkt, wat hen zeker niet aantrekkelijk maakt.

Jan van den Berghe
7 juli 2013, 00:04
Wat een tegenstrijdigheden. In het atheïstische Rusland werd de kerk vervolg. Maar ook in zekere zin geïnfiltreerd door de KGB. In het communistische Rusland en Servië had de Kerk het zwaar te verduren. Het communisme was een anti-christelijke ideologie en anti-christelijk systeem, dat Oost-Europa naar de afgrond bracht

Waar zitten de tegenstrijdigheden in wat ik schrijf? Ik onderstreep dat de orthodoxe Kerk in het staatsapparaat werd geduwd. Heel wat geestelijken waren daar inderdaad niet mee akkoord en hebben er de tol voor betaald. De Russische Kerk buiten de Grenzen heeft trouwens meerdere van die geestelijken heilig verklaard.

Jan van den Berghe
7 juli 2013, 00:18
Het is net de onderdrukking van seksualiteit door religies, die tot uitwassen leidt zoals het misbruik van kinderen door priesters, of het ongebruikelijk hoge aantal Arabische jongens die het met elkaar doen...


Hoe zit dat dan met die vaders die het met hun dochters of zonen doen? Of met die opvoeders? Of met die trainers?

Jan van den Berghe
7 juli 2013, 00:22
De Sovjet-Unie was het eerste lnd ter wereld waar seksuele opvoeding deel ging uitmaken van het schoolcurriculum. nog zie je dat Russen heel spontaan en onbekommerd omgaan met (toch zeker heteroseksuele) seks, meer dan in het Westen, waar het een steeds weerkerend thema is in allerlei boekjes. Dat hebben Russen niet nodig, die doen het gewoon als ze er zin in hebben.

Dan zijn ze wel slechte leerlingen van de orthodoxe Kerk, daar ook die leert dat seksuele intimiteit iets is binnen het huwelijk en ook erop wijst deugden als onthouding en beheersing belangrijk zijn.

tomm
7 juli 2013, 00:23
Waar haalt u dat vandaan? Een bijzonder groot deel van de orthodoxe Russen buiten Rusland zijn daar bijzonder kritisch over, terwijl ook binnen Rusland de kritiek luidop wordt verwoord.

De meerderheid van de Russen wil de sovjet-Unie terug en een grote meerderheid heeft veel respect en ontzag voor de Sovjet-periode, blijkt uit alle opiniepeilingen. Dus als die man goed samenwerkte met de Sovjet-autoriteiten, spreekt dat in z'n voordeel.

Jan van den Berghe
7 juli 2013, 00:27
De meerderheid van de Russen wil de sovjet-Unie terug en een grote meerderheid heeft veel respect en ontzag voor de Sovjet-periode, blijkt uit alle opiniepeilingen. Dus als die man goed samenwerkte met de Sovjet-autoriteiten, spreekt dat in z'n voordeel.

Dat is dan slechts bekeken vanuit wereldse ogen. Vanuit de kloosters is er bijvoorbeeld altijd heel wat kritiek daarop bekomen. En laat het nu zo zijn dat de Russische gelovigen een veel groter spiritueel gezag toekennen aan de kloosterlingen - en in het bijzonder de asceten en kluizenaars onder hen - dan aan de wereldlijke geestelijken.

tomm
7 juli 2013, 00:27
Dan zijn ze wel slechte leerlingen van de orthodoxe Kerk, daar ook die leert dat seksuele intimiteit iets is binnen het huwelijk en ook erop wijst deugden als onthouding en beheersing belangrijk zijn.

In de Sovjet-periode had de kerk geen invloed op het onderwijs, dat is ook nu nog zo. Sommige wetgevers wilden dat recent veranderen, maar daar volgde een storm van protest op.

Onthouding en beheersing? Seks is als eten, slapen en ademen, een essentieel onderdeel van het menselijk zijn.

Nu goed, ik versta dat christelijke principe wel, en heb ook veel respect voor andere christelijke principes zoals mededogen, gelijkheid, opoffering, maar in de praktijk leidden de semitische godsdiensten toch vooral tot een ongezonde onderdrukking van de seksualiteit.

tomm
7 juli 2013, 00:29
Dat is dan slechts bekeken vanuit wereldse ogen. Vanuit de kloosters is er bijvoorbeeld altijd heel wat kritiek daarop bekomen. En laat het nu zo zijn dat de Russische gelovigen een veel groter spiritueel gezag toekennen aan de kloosterlingen - en in het bijzonder de asceten en kluizenaars onder hen - dan aan de wereldlijke geestelijken.

De kloosterlingen in Rusland bemoeien zich over het algemeen zelden met politiek. Ze leven vrijwillig afgezonderd van de maatschappij, en dat was ook in de Sovjet-periode zo. En net daarom worden kloosterlingen zo gerespecteerd, ze leven in hun eigen wereld, niet "bezoedeld" door de maatschappij, noch door kapitalisme, noch door communisme, noch door wat dan ook.

Jan van den Berghe
7 juli 2013, 00:31
In de Sovjet-periode had de kerk geen invloed op het onderwijs, dat is ook nu nog zo. Sommige wetgevers wilden dat recent veranderen, maar daar volgde een storm van protest op.

Onthouding en beheersing? Seks is als eten, slapen en ademen, een essentieel onderdeel van het menselijk zijn.

Nu goed, ik versta dat christelijke principe wel, en heb ook veel respect voor andere christelijke principes zoals mededogen, gelijkheid, opoffering, maar in de praktijk leidden de semitische godsdiensten toch vooral tot een ongezonde onderdrukking van de seksualiteit.

En bij al die essentiële onderdelen van het leven is matigheid een belangrijk goed. Overdaad schaadt. Warrigheid leidt tot eigen destructie.

tomm
7 juli 2013, 00:33
Hoe zit dat dan met die vaders die het met hun dochters of zonen doen? Of met die opvoeders? Of met die trainers?

Dat bestaat ook natuurlijk. Maar het valt toch wel op dat seksueel misbruik (net als homoseksualiteit trouwens, zie bvb. de recente heisa rond de homo-lobby in het Vatikaan...) meer voorkomt bij katholieke priesters dan in de maatschappij in het algemeen. Orthodoxe priesters mogen tenminste trouwen, katholieke priesters worden verondersteld geen seks te hebben. Dat is net als aan een mens vragen bijna niet te eten, alleen de uiterst toegewijden kunnen dat aan. De anderen zullen zo'n honger hebben dat ze alles zouden eten, zelfs ratten.

Jan van den Berghe
7 juli 2013, 00:34
De kloosterlingen in Rusland bemoeien zich over het algemeen zelden met politiek. Ze leven vrijwillig afgezonderd van de maatschappij, en dat was ook in de Sovjet-periode zo. En net daarom worden kloosterlingen zo gerespecteerd, ze leven in hun eigen wereld, niet "bezoedeld" door de maatschappij, noch door kapitalisme, noch door communisme, noch door wat dan ook.

En tijdens de Sovjetunie hebben ze zwaar geleden. Heel veel kloosters werden afgeschaft, monniken en monialen verjaagd, gedood of vernederd, kloosters met de grond gelijk gemaakt of omgevormd tot andere bestemmingen, enzovoort.

Nu het communisme is gevallen, bloeien de kloosters weer op, worden er kloosters opgebouwd, hersteld, dienen er zich weer jongelingen en vrouwen aan.

Jan van den Berghe
7 juli 2013, 00:37
Dat bestaat ook natuurlijk. Maar het valt toch wel op dat seksueel misbruik (net als homoseksualiteit trouwens, zie bvb. de recente heisa rond de homo-lobby in het Vatikaan...) meer voorkomt bij katholieke priesters dan in de maatschappij in het algemeen.

Is dat zo? Kan ik dan ergens dat vergelijkend cijfermateriaal inkijken dat u schijnbaar hebt gezien om tot zo'n conclusie te komen?

tomm
7 juli 2013, 00:37
En bij al die essentiële onderdelen van het leven is matigheid een belangrijk goed. Overdaad schaadt. Warrigheid leidt tot eigen destructie.

Matigheid en Russen, dat gaat niet samen. Zowel de orthodoxe kerk als de sovjet-moraal pleiten voor matigheid en orde, als tegengewicht. Die beide zo goed als wegvielen tijdens de jaren 90, zag je dat Rusland, ook op moreel vlak, snel ontspoorde. Daarom geloven Russen niet in de vrijheid en blijheid van het Westen, in Rusland leidt dat zonder meer tot grote excessen. Rusland kent nu nog steeds het grootste alcoholgebruik ter wereld en ook het drugsgebruik ligt zeer hoog, net als het aantal mensen met HIV besmet (hoogste van europa).

Alcoholmisbruik was veel lager tijdens de Sovjet-periode, drugsgebruik en HIV zo goed als onbestaande.

Jan van den Berghe
7 juli 2013, 00:39
Orthodoxe priesters mogen tenminste trouwen, katholieke priesters worden verondersteld geen seks te hebben. Dat is net als aan een mens vragen bijna niet te eten, alleen de uiterst toegewijden kunnen dat aan. De anderen zullen zo'n honger hebben dat ze alles zouden eten, zelfs ratten.

Niet alle orthodoxe priesters 'mogen' trouwen.

Vooreerst is er de kerkelijke discipline in de orthodoxe Kerk die tweevoudig is: vooreerst moet men huwen voor men uiteindelijk priester wordt gewijd; daarnaast is het zo dat een priester na de dood van zijn vrouw niet meer mag hertrouwen.

Daarnaast zijn er de regels voor de bisschoppen. Deze moeten gekozen worden uit de monniken, want het bisschoppelijk ambt kan in de orthodoxe Kerk enkel door niet-gehuwden opgenomen worden.

tomm
7 juli 2013, 00:40
Is dat zo? Kan ik dan ergens dat vergelijkend cijfermateriaal inkijken dat u schijnbaar hebt gezien om tot zo'n conclusie te komen?

Hoeveel percent van de bevolking is priester, en hoeveel procent van de priesters is pedofiel? Ik heb geen zulke statistieken ter hand, maar dat zou wel een erg interessante studie zijn...

Jan van den Berghe
7 juli 2013, 00:41
Matigheid en Russen, dat gaat niet samen. Zowel de orthodoxe kerk als de sovjet-moraal pleiten voor matigheid en orde, als tegengewicht. Die beide zo goed als wegvielen tijdens de jaren 90, zag je dat Rusland, ook op moreel vlak, snel ontspoorde.

Bij mijn weten viel de Russisch-orthodoxe Kerk in de jaren negentig helemaal niet weg. Na de val van het communisme hervond de orthodoxe gemeenschap juist een nieuw elan.

tomm
7 juli 2013, 00:41
Niet alle orthodoxe priesters 'mogen' trouwen.

Vooreerst is er de kerkelijke discipline in de orthodoxe Kerk die tweevoudig is: vooreerst moet men huwen voor men uiteindelijk priester wordt gewijd; daarnaast is het zo dat een priester na de dood van zijn vrouw niet meer mag hertrouwen.

Daarnaast zijn er de regels voor de bisschoppen. Deze moeten gekozen worden uit de monniken, want het bisschoppelijk ambt kan in de orthodoxe Kerk enkel door niet-gehuwden opgenomen worden.

Dat zijn dan de echt toegewijden waar ik het over had, die leven voor God. Erg nobel, maar slechts aan weinig mensen gegeven.

tomm
7 juli 2013, 00:43
Bij mijn weten viel de Russisch-orthodoxe Kerk in de jaren negentig helemaal niet weg. Na de val van het communisme hervond de orthodoxe gemeenschap juist een nieuw elan.

In de jaren 90 viel de Sovjet-moraal weg. De gevolgen waren catastrofaal, moordpartijen, maffia, hiv, drugs, alcoholisme, prostitutie, corruptie kenden een ongeziene bloei. De gemiddelde levensduur daalde met bijna 7 jaar.

Mensen zochten troost bij de kerk, maar die kon nooit de Sovjet-moraal vervangen.

Wat je nu ziet is dat Putin zowel de kerk als de Sovjet-moraal terug uit de kast haalt, en hoopt op een gecombineerd effect. En ergens lukt het nog ook. Probleem is dat de elite zelf helemaal niet zo christelijk is (in geen enkele van de betekenissen) en ook de Sovjet-moraal zelf niet respecteert. (om maar een iets aan te halen dat beide ideologieën gemeen hebben: "gij zult niet stelen")

Jan van den Berghe
7 juli 2013, 00:44
Hoeveel percent van de bevolking is priester, en hoeveel procent van de priesters is pedofiel? Ik heb geen zulke statistieken ter hand, maar dat zou wel een erg interessante studie zijn...

U hebt geen cijfers. Bijgevolg kunt u ook niet tot conclusies komen zoals u eerst er enkele etaleerde.

Jan van den Berghe
7 juli 2013, 00:45
In de jaren 90 viel de Sovjet-moraal weg. De gevolgen waren catastrofaal, moordpartijen, maffia, hiv, drugs, alcoholisme, prostitutie, corruptie kenden een ongeziene bloei. De gemiddelde levensduur daalde met bijna 7 jaar.

Dan kunnen we slechts zeggen dat het interne kompas van de Russen niet goed gevormd was.

Jan van den Berghe
7 juli 2013, 00:46
Dat zijn dan de echt toegewijden waar ik het over had, die leven voor God. Erg nobel, maar slechts aan weinig mensen gegeven.

Nochtans zijn er heel wat kloosterlingen in Rusland. En hun aantal blijft stijgen.

Jan van den Berghe
7 juli 2013, 00:47
Mensen zochten troost bij de kerk, maar die kon nooit de Sovjet-moraal vervangen.


En waarom niet?

tomm
7 juli 2013, 00:49
U hebt geen cijfers. Bijgevolg kunt u ook niet tot conclusies komen zoals u eerst er enkele etaleerde.

Nee, maar als je een beetje de media gevolgd hebt de laatste jaren lijkt de conclusie wel vrij duidelijk...

100'en priesters werden vervolgd wegens seksueel misbruik, terwijl België slechts enkele duizenden priesters heeft...

Jan van den Berghe
7 juli 2013, 00:52
Nee, maar als je een beetje de media gevolgd hebt de laatste jaren lijkt de conclusie wel vrij duidelijk...

100'en priesters werden vervolgd wegens seksueel misbruik, terwijl België slechts enkele duizenden priesters heeft...

Honderden? Ik weet echt niet van "honderden", hoor.

tomm
7 juli 2013, 00:52
En waarom niet?

Dat bleek in de praktijk. Mistoestanden waren vreselijk, en zijn dat dikwijls nog in Rusland. Rusland is tegenwoordig corrupter dan veel Afrikaanse landen.

tomm
7 juli 2013, 00:54
Honderden? Ik weet echt niet van "honderden", hoor.

Ik weet het exacte aantal niet, maar het zijn er alleszins erg veel.

tomm
7 juli 2013, 00:55
Nochtans zijn er heel wat kloosterlingen in Rusland. En hun aantal blijft stijgen.

De echte kloosterlingen zijn vrij zeldzaam, wel heb je veel russen die een tijdje in kloosters leven, en dan weer hun gewone leven hervatten.

http://www.youtube.com/watch?v=lll2fn3-ihY

Jan van den Berghe
7 juli 2013, 00:55
Dat bleek in de praktijk. Mistoestanden waren vreselijk, en zijn dat dikwijls nog in Rusland. Rusland is tegenwoordig corrupter dan veel Afrikaanse landen.

Daaruit blijkt dan dat die zogezegde superieure Sovjetmoraal helemaal niet diep is doorgedrongen. Geen gevormd intern geweten. Eens de druk van de overheid wegvalt, schieten alle remmen los.

Jan van den Berghe
7 juli 2013, 00:57
De echte kloosterlingen zijn vrij zeldzaam, wel heb je veel russen die een tijdje in kloosters leven, en dan weer hun gewone leven hervatten.

Ik kan u alvast meedelen dat mij het omgekeerde is verteld. Uit eerste hand, nl. orthodoxe geestelijken.

tomm
7 juli 2013, 00:58
Daaruit blijkt dan dat die zogezegde superieure Sovjetmoraal helemaal niet diep is doorgedrongen. Geen gevormd intern geweten. Eens de druk van de overheid wegvalt, schieten alle remmen los.

Komt omdat de Sovjet-moraal door het Yeltsin-regime actief ondermijnd werd. Alles dat herinnerde aan de Sovjet-Unie was slecht, casino's, prostitutie, maffia, criminaliteit en corruptie werden verheerlijkt, ook in de media.

Jan van den Berghe
7 juli 2013, 00:59
Ik weet het exacte aantal niet, maar het zijn er alleszins erg veel.

Nu ook weer stel ik vast dat u een conclusie trekt zonder ook maar enig cijfermateriaal als basis. Slechts uw eigen subjectieve indruk.

tomm
7 juli 2013, 00:59
Ik kan u alvast meedelen dat mij het omgekeerde is verteld. Uit eerste hand, nl. orthodoxe geestelijken.

Die hebben er belang bij dat te vertellen, de realiteit is anders.

Jan van den Berghe
7 juli 2013, 01:01
Komt omdat de Sovjet-moraal door het Yeltsin-regime actief ondermijnd werd. Alles dat herinnerde aan de Sovjet-Unie was slecht, casino's, prostitutie, maffia, criminaliteit en corruptie werden verheerlijkt, ook in de media.

Nogmaals, dat bevestigt slechts dat die moraal van de Sovjetunie niet veel soeps was. Geen dragende overheid meer en zie, heel de boel stort in elkaar.

tomm
7 juli 2013, 01:04
Nu ook weer stel ik vast dat u een conclusie trekt zonder ook maar enig cijfermateriaal als basis. Slechts uw eigen subjectieve indruk.

inderdaad, maar echt subjectief zou ik het niet noemen, gebaseerd op de realiteit, het is een feit dat veel priesters pedofiele neigingen hebben/hadden. Dat proberen te ontkennen is U belachelijk maken.

tomm
7 juli 2013, 01:05
Nogmaals, dat bevestigt slechts dat die moraal van de Sovjetunie niet veel soeps was. Geen dragende overheid meer en zie, heel de boel stort in elkaar.

De moraal van de Sovjet-Unie was gelinkt aan de sovjet-Unie, geen sovjet-Unie meer= geen moraal meer. Op dat vlak hebt U wel gelijk, is een terechte kritiek.

Jan van den Berghe
7 juli 2013, 01:05
Die hebben er belang bij dat te vertellen, de realiteit is anders.

Dat is slechts uw bewering. Ik hecht een grotere waarde aan wie binnen de cirkel staat dan die erbuiten.

Jan van den Berghe
7 juli 2013, 01:06
De moraal van de Sovjet-Unie was gelinkt aan de sovjet-Unie, geen sovjet-Unie meer= geen moraal meer. Op dat vlak hebt U wel gelijk, is een terechte kritiek.

Dan is die moraal niet superieur, daar ze geen interne spankracht heeft.

Jan van den Berghe
7 juli 2013, 01:07
inderdaad, maar echt subjectief zou ik het niet noemen, gebaseerd op de realiteit, het is een feit dat veel priesters pedofiele neigingen hebben/hadden. Dat proberen te ontkennen is U belachelijk maken.

Ja, ik ontken dat. Zolang u niet over betrouwbaar cijfermateriaal beschikt, is uw oordeel fantasistisch.

tomm
7 juli 2013, 01:15
Spion of handlanger spelen van de KGB beschouw ik niet onmiddellijk als "spiritueel dienen". Wel juist in het geniep een politieke rol opnemen.

Juist de rooms-katholieke priesters hebben in de communistische landen veel beter hun spirituele rol gespeeld, juist omdat ze niet vereenzelvigd konden worden of beschuldigd worden met de autoriteiten onder een hoedje te spelen.

De orthodoxe Kerk in de Sovjetunie heeft trouwens alle politieke kanalen benut om de katholieke Kerk te supprimeren. In het bijzonder de zogenaamde Grieks-katholieken hebben een zware kruisweg mogen gaan. Daarom ook sprong die Kerk weer als uit het niets weer naar boven eens het communisme was gevallen. Hele parochies - soms met de pope erbij - wierpen hun orthodoxe aanhorigheid af en bekenden zich weer tot het katholicisme. De Grieks-katholieken zijn niet vergeten hoe de Russisch-orthodoxe Kerk de communistische staat wist te gebruiken om hun eliminatie te bewerkstelligen.

Maar de katholieke priesters speelden wel een heel andere rol: deze van handlanger van buitenlandse geheime diensten van vijandige staten.

Ook dat hebben de Russen nooit vergeten en daarom worden katholieken niet alleen in Rusland maar ook in bvb. Oekraïne door de meerderheid met een scheef oog bekeken. Ze worden gezien als de voorhoede van westers imperialisme, en dat eigenlijk al vele eeuwen.

tomm
7 juli 2013, 01:20
Dan is die moraal niet superieur, daar ze geen interne spankracht heeft.

Die discussie vereist eigenlijk een eigen draad, alleszins erg interessant.

Ik ben het niet met U eens, maar je hebt wel gelijk dat de Sovjet-moraal teveel op het materiele focuuste en het spirituele wat uit het oog verloor. Dus toen de communistische leefwereld van de mensen ineen stortte, hadden ze spiritueel niets om op terug te vallen. Een terechte kritiek, maar dat wil niet zeggen dat ik pleit om terug te geloven in sprookjesboeken, die uiteindelijk alleen dienen om de gevestigde onderdrukkende orde (het kapitalisme de laatste eeuwen) een zekere legitimiteit te geven.

tomm
7 juli 2013, 01:21
Ja, ik ontken dat. Zolang u niet over betrouwbaar cijfermateriaal beschikt, is uw oordeel fantasistisch.

Goed, vermits geen van beide over statistieken beschikt, moeten we de conclusie overlaten aan het oordeel van de lezer.

cookie monster
7 juli 2013, 02:30
Het is net de onderdrukking van seksualiteit door religies, die tot uitwassen leidt zoals het misbruik van kinderen door priesters, of het ongebruikelijk hoge aantal Arabische jongens die het met elkaar doen....
Akkoord !!



Juist door perverse, onreine, pornografisch getinte propaganda gaan jongeren (kinderen nota bene) worstelen met lustgevoelens (hetgeen jij seksualiteit noemt).

Het enige wat kinderen hoeven te weten van seksualiteit is dat dat iets voor volwassen is in het kader van een huwelijk en voortplanting tot doel heeft. Het is terecht dat het laten zien van pornografische zooi aan kinderen verboden is. Daarentegen heb je in het Westen op scholen leraren die de details van seksualiteit bespreken met kinderen van 12 jaar! Dat is onbeschaafd! Dat noemen ze seksuele voorlichting, lees: het perverteren van de West-Europese jeugd!
Maar wat indien uw kinderen toch vragen gaan stellen ??
Of , kinderen kunnen met internet beter overweg dan je denkt , wat dan ??

Gamla
7 juli 2013, 03:37
Tomm zwijgt natuurlijk over de duizenden kinderen die door de communisten werden vermoord en verkracht. Zowel in de Sovjet-Unie, China, etc...
Dan heb ik het nog niet over de Marokkaanse en Algerijnse beesten die als onderdeel van het Franse leger in Duitsland tekeer zijn gegaan.

RSK
7 juli 2013, 09:00
Weet je wat de afbeelding in mijn avatar is?

Zou je kunnen uitleggen wat die afbeelding illustreert?

RSK
7 juli 2013, 09:28
Maar wat indien uw kinderen toch vragen gaan stellen ?? Of , kinderen kunnen met internet beter overweg dan je denkt , wat dan ??

Kinderen moet je derhalve opvoeden. Je moet ze niet laten indoctrineren door de overheid en het systeem. Als je een kind van kleins af aan leert, dat seks thuis hoort in het huwelijk, dan zal het kind dat in beschouwing nemen. Daarbij is het ook van groot belang kinderen op de hoogte te brengen van de nadelige effecten van buitenechtelijke seks: geslachtsziektes, ongewenste zwangerschappen, abortussen, perversiteiten, depressies, problemen, etc.
Als men deze gegevens in het oog heeft, dan zal men goed nadenken voordat hij overgaat tot bepaalde handelingen die als losbandig te typeren zijn.

Ook is het essentieel om de kinderen niet te voeden met pornografisch getinte propaganda, die primitieve gedragingen aanwakkert. Wat je eet, dat ben je, wat je consumeert, dat ben je, waar je naar kijkt, dat wordt je. Sportverenigingen, folklore, educatie, Bijbelstudie, natuur en de kerk zijn elementen waar je kinderen tijd moeten doordrongen, opdat ze tot gezonde mensen ontwikkeld worden.

Met een dergelijke opvoeding zullen kinderen om kunnen gaan met verleiding. In onze huidige maatschappij wordt ons geleerd toe te geven aan verleiding in plaats van deze te weerstaan.

Als je wacht met seks tot het huwelijk, dan krijg je pas een goed seksleven met je levenspartner. Dat is overigens een goede basis voor een duurzame relatie: het huwelijk. Seks met verschillende partners maakt de mens incompetent om duurzame relaties aan te gaan. Het maakt de mens fysiek en emotioneel stuk.

Dionysus
7 juli 2013, 10:05
Kinderen moet je derhalve opvoeden. Je moet ze niet laten indoctrineren door de overheid en het systeem. Als je een kind van kleins af aan leert, dat seks thuis hoort in het huwelijk, dan zal het kind dat in beschouwing nemen. Daarbij is het ook van groot belang kinderen op de hoogte te brengen van de nadelige effecten van buitenechtelijke seks: geslachtsziektes, ongewenste zwangerschappen, abortussen, perversiteiten, depressies, problemen, etc.
Als men deze gegevens in het oog heeft, dan zal men goed nadenken voordat hij overgaat tot bepaalde handelingen die als losbandig te typeren zijn.

Ook is het essentieel om de kinderen niet te voeden met pornografisch getinte propaganda, die primitieve gedragingen aanwakkert. Wat je eet, dat ben je, wat je consumeert, dat ben je, waar je naar kijkt, dat wordt je. Sportverenigingen, folklore, educatie, Bijbelstudie, natuur en de kerk zijn elementen waar je kinderen tijd moeten doordrongen, opdat ze tot gezonde mensen ontwikkeld worden.

Met een dergelijke opvoeding zullen kinderen om kunnen gaan met verleiding. In onze huidige maatschappij wordt ons geleerd toe te geven aan verleiding in plaats van deze te weerstaan.

Als je wacht met seks tot het huwelijk, dan krijg je pas een goed seksleven met je levenspartner. Dat is overigens een goede basis voor een duurzame relatie: het huwelijk. Seks met verschillende partners maakt de mens incompetent om duurzame relaties aan te gaan. Het maakt de mens fysiek en emotioneel stuk.

Vele Amerikanen proberen hun kinderen zo'n opvoeding te geven, puriteitsringen en de hele mikmak. Shit werkt niet. Hetzelfde voor gelijkaardige voorlichtingsvormen in andere landen: het VK, Polen (tot recent), delen van Afrika en Azië.

Abstinence-only, de aanpak die jij hier probeert te verdedigen, is sinds lange tijd bewezen als charlatanerie van de hoogste graad. Er is GEEN enkel positief effect als je vergelijkt met kinderen die wel een fatsoenlijke seksuele voorlichting hebben gehad. Meer nog er zijn zelfs enkele negatieve effecten. Abstinence-only verminderd de pre-maritale seks NIET, er is GEEN verminderd risico op STD's en tienerzwangerschappen zijn zelfs HOGER.

In sterk contrast met landen waar comprehensieve seksuele educatie al decennia op het leerprogramma staat. Waar tienerzwangerschappen soms tienmaal lager zijn en eenzelfde effect wordt waargenomen op de prevalentie van STD's.

Ga uw ongefundeerde, religieus geïnspireerde, fanatieke, schadelijke bullshit ergens anders spauwen.

RSK
7 juli 2013, 10:22
Vele Amerikanen proberen hun kinderen zo'n opvoeding te geven, puriteitsringen en de hele mikmak. Shit werkt niet. Hetzelfde voor gelijkaardige voorlichtingsvormen in andere landen: het VK, Polen (tot recent), delen van Afrika en Azië.

Abstinence-only, de aanpak die jij hier probeert te verdedigen, is sinds lange tijd bewezen als charlatanerie van de hoogste graad. Er is GEEN enkel positief effect als je vergelijkt met kinderen die wel een fatsoenlijke seksuele voorlichting hebben gehad. Meer nog er zijn zelfs enkele negatieve effecten. Abstinence-only verminderd de pre-maritale seks NIET, er is GEEN verminderd risico op STD's en tienerzwangerschappen zijn zelfs HOGER.

In sterk contrast met landen waar comprehensieve seksuele educatie al decennia op het leerprogramma staat. Waar tienerzwangerschappen soms tienmaal lager zijn en eenzelfde effect wordt waargenomen op de prevalentie van STD's.

Ga uw ongefundeerde, religieus geïnspireerde, fanatieke, schadelijke bullshit ergens anders spauwen.

Bij u treedt cognitieve dissonantie op zodra u geconfronteerd wordt met feiten die strijdig zijn met uw persoonlijke beleving. Noch de wereld, noch de geschiedenis staan aan uw kant. Tot voor kort werd ook in West-Europa seks gezien als iets wat slechts thuishoort in het huwelijk. Pas na de moraalverschuiving toen dit concept geschonden werd, ondervond onze samenleving problemen die zich manifesteerden in perversiteiten, geïnstitutionaliseerde abortussen, die voorheen verboden waren, overspoeling door geslachtsziektes alsook verkrachtingen. De seksuele losbandigheid vond zijn intrede in de West-Europese samenleving, met als gevolg dat we overspoeld geraakt zijn met een reeks van maatschappelijke problemen. De statistieken over het aantal aanrandingen wijzen daarop. Pornografie en losbandige normen en waarden vormen een uitgesproken paard van Troje. Als je deze een maatschappelijke vrije loop toekent, leg je de basis voor de desintegratie van de gehele maatschappij. De bittere gevolgen daarvan ondervinden we voortdurend.

Elke samenleving die destructief institutionaliseerde was van korte duur en bracht zichzelf op den duur ten val. Dit maakt de geschiedenis duidelijk. U wenst de maatschappij om zeep te helpen. U bent suïcidaal bezig.

Dionysus
7 juli 2013, 11:43
Bij u treedt cognitieve dissonantie op zodra u geconfronteerd wordt met feiten die strijdig zijn met uw persoonlijke beleving. Noch de wereld, noch de geschiedenis staan aan uw kant. Tot voor kort werd ook in West-Europa seks gezien als iets wat slechts thuishoort in het huwelijk. Pas na de moraalverschuiving toen dit concept geschonden werd, ondervond onze samenleving problemen die zich manifesteerden in perversiteiten, geïnstitutionaliseerde abortussen, die voorheen verboden waren, overspoeling door geslachtsziektes alsook verkrachtingen. De seksuele losbandigheid vond zijn intrede in de West-Europese samenleving, met als gevolg dat we overspoeld geraakt zijn met een reeks van maatschappelijke problemen. De statistieken over het aantal aanrandingen wijzen daarop. Pornografie en losbandige normen en waarden vormen een uitgesproken paard van Troje. Als je deze een maatschappelijke vrije loop toekent, leg je de basis voor de desintegratie van de gehele maatschappij. De bittere gevolgen daarvan ondervinden we voortdurend.

Cognitieve dissonantie, mijn reet.

U bent hier degene met cognitieve dissonantie, die pretendeert alsof het vroeger oh zo goed was. Terwijl u met de grootste oogkleppen ter wereld rondloopt.

- Seks: De mens had duizenden jaren seks voor het huwelijk bestond, de mens had duizenden jaren pre-maritale seks na de inventie van het huwelijk.

- Perversiteiten: Wat u pervers noemt is voor veel mensen een actief seksleven, maar soit. Anale seks werd bedreven minstens zo lang als er geschreven bronnen bestaan, hetzelfde geldt voor orale seks, bondage, homoseksualiteit en menig andere 'perversiteit'. Zowel sociaal acceptabel als onacceptabel.

- Abortus: Alweer moet ik zeggen dat abortus al duizenden jaren bestaat en toegepast wordt, zowel institutioneel als illegaal. Het enige verschil is dat als abortus illegaal is, er een enorme sprong in moederfataliteiten is. Hoe zou het komen? Ach ja, ze krijgen geen medische attentie omdat het ze ontzegt wordt door mensen als u.

- STD's: ja, we zijn overspoeld door seksueel overdraagbare ziektes. Sinds de motherfucking Middeleeuwen en daarvoor. 5 miljoen doden door syfilis, niet in het losbandige tegenwoordige tijdperk, maar in de puriteinse middeleeuwen. STD-epidemies komen voor sinds het eerste seksueel dimorf organisme ontstond en zullen blijven voorkomen zolang evolutie kan werken en mensen seks hebben.

- Verkrachting: Dit is pas compleet illegaal geworden na 1960-1970 (daarvoor werd verkrachting in het huwelijk niet erkend), en is op momenten in de geschiedenis legaal geweest. Het is pas nu, nadat de maatschappij aan het 'verderven' is dat verkrachtingen steeds minder getolereerd worden. U mag me trouwens ook de statistieken geven die aantonen dat verkrachtingen significant minder voorkwamen voor uw 'moraalsverschuiving'. Veel geluk met het vinden van betrouwbare statistieken over een misdaad die enorm fluctueert in definitie en die enorm ondergerapporteerd is.

- Pornografie: U bedoelt de afbeelding van geslachtsdelen en seks die we al terugvinden in prehistorische artefacten? U doelt op het feit dat een enorm deel van de historische kunst seksueel getint/seksueel expliciet is?

Elke samenleving die destructief institutionaliseerde was van korte duur en bracht zichzelf op den duur ten val. Dit maakt de geschiedenis duidelijk. U wenst de maatschappij om zeep te helpen. U bent suïcidaal bezig.

Haal die enorme religieuze oogkleppen van uw kop. de dingen die u aanhaalt als destructief bestaan al sinds het ontstaan van Homo Sapiens (en daarvoor). Ik daag u uit om één ondergegane samenleving te vinden die één van de aangehaalde punten als directe oorzaak van de ondergang heeft. Dus een samenleving die tenonder gegaan is aan geïnstitutionaliseerde: pre-maritale seks, perversiteiten, verkrachting of pornografie.

De enige compleet suïcidale samenlevingsvorm die ik ken is een samenleving gedomineerd door 1 bepaalde religie. U bent dus degene die suïcidaal bezig is.

cookie monster
7 juli 2013, 17:30
Kinderen moet je derhalve opvoeden. Je moet ze niet laten indoctrineren door de overheid en het systeem. Als je een kind van kleins af aan leert, dat seks thuis hoort in het huwelijk, dan zal het kind dat in beschouwing nemen.
Dus samenwonen telt niet ??

Daarbij is het ook van groot belang kinderen op de hoogte te brengen van de nadelige effecten van buitenechtelijke seks: geslachtsziektes, ongewenste zwangerschappen, abortussen, perversiteiten, depressies, problemen, etc.
Als men deze gegevens in het oog heeft, dan zal men goed nadenken voordat hij overgaat tot bepaalde handelingen die als losbandig te typeren zijn.
Ik ben akkoord dat kinderen goed ingelicht moeten worden ,
maar dat gebeurt dit NIET altijd !!

Ook is het essentieel om de kinderen niet te voeden met pornografisch getinte propaganda, die primitieve gedragingen aanwakkert. Wat je eet, dat ben je, wat je consumeert, dat ben je, waar je naar kijkt, dat wordt je.
Ik heb porno gezien , maar besef deksels goed dat het nep is !!
Ik ben niet gelovig , maar heb normen & waarde & goede zeden !!

Seks met verschillende partners maakt de mens incompetent om duurzame relaties aan te gaan. Het maakt de mens fysiek en emotioneel stuk.
Ik ken er toch die veeeeeeeel hebben gereden , en nu toch
een serieuze vaste duurzame huwelijk/samenwonen-relatie hebben !!

Kameraad Mauser
7 juli 2013, 18:04
Kinderen moet je derhalve opvoeden. Je moet ze niet laten indoctrineren door de overheid en het systeem. Als je een kind van kleins af aan leert, dat seks thuis hoort in het huwelijk, dan zal het kind dat in beschouwing nemen. Daarbij is het ook van groot belang kinderen op de hoogte te brengen van de nadelige effecten van buitenechtelijke seks: geslachtsziektes, ongewenste zwangerschappen, abortussen, perversiteiten, depressies, problemen, etc.
Als men deze gegevens in het oog heeft, dan zal men goed nadenken voordat hij overgaat tot bepaalde handelingen die als losbandig te typeren zijn.

Ook is het essentieel om de kinderen niet te voeden met pornografisch getinte propaganda, die primitieve gedragingen aanwakkert. Wat je eet, dat ben je, wat je consumeert, dat ben je, waar je naar kijkt, dat wordt je. Sportverenigingen, folklore, educatie, Bijbelstudie, natuur en de kerk zijn elementen waar je kinderen tijd moeten doordrongen, opdat ze tot gezonde mensen ontwikkeld worden.

Met een dergelijke opvoeding zullen kinderen om kunnen gaan met verleiding. In onze huidige maatschappij wordt ons geleerd toe te geven aan verleiding in plaats van deze te weerstaan.

Als je wacht met seks tot het huwelijk, dan krijg je pas een goed seksleven met je levenspartner. Dat is overigens een goede basis voor een duurzame relatie: het huwelijk. Seks met verschillende partners maakt de mens incompetent om duurzame relaties aan te gaan. Het maakt de mens fysiek en emotioneel stuk.


Kinderen krijgen het best een grondige educatie wat betreft de drijfveren van de mens en hoe de mens geëvolueerd is gedurende al die tijd dat hij hier rondstruint. Men kan dat dus best doen met een grote dosis geschiedkunde i.p.v. fantasy avant la lettre zoals de woestijnfictie van de demiurg.

Kameraad Mauser
7 juli 2013, 18:06
- Pornografie: U bedoelt de afbeelding van geslachtsdelen en seks die we al terugvinden in prehistorische artefacten? U doelt op het feit dat een enorm deel van de historische kunst seksueel getint/seksueel expliciet is?





Best niet wijzen op de 'grafitti' die op veel plaatsen te vinden was bij de oude Romeinen.

Toon RSK best ook geen Griekse vaas...

Zipper
7 juli 2013, 18:08
Kinderen moet je derhalve opvoeden. Je moet ze niet laten indoctrineren door de overheid en het systeem. Als je een kind van kleins af aan leert, dat seks thuis hoort in het huwelijk, dan zal het kind dat in beschouwing nemen. Daarbij is het ook van groot belang kinderen op de hoogte te brengen van de nadelige effecten van buitenechtelijke seks: geslachtsziektes, ongewenste zwangerschappen, abortussen, perversiteiten, depressies, problemen, etc.
Als men deze gegevens in het oog heeft, dan zal men goed nadenken voordat hij overgaat tot bepaalde handelingen die als losbandig te typeren zijn.

Ook is het essentieel om de kinderen niet te voeden met pornografisch getinte propaganda, die primitieve gedragingen aanwakkert. Wat je eet, dat ben je, wat je consumeert, dat ben je, waar je naar kijkt, dat wordt je. Sportverenigingen, folklore, educatie, Bijbelstudie, natuur en de kerk zijn elementen waar je kinderen tijd moeten doordrongen, opdat ze tot gezonde mensen ontwikkeld worden.

Met een dergelijke opvoeding zullen kinderen om kunnen gaan met verleiding. In onze huidige maatschappij wordt ons geleerd toe te geven aan verleiding in plaats van deze te weerstaan.

Als je wacht met seks tot het huwelijk, dan krijg je pas een goed seksleven met je levenspartner. Dat is overigens een goede basis voor een duurzame relatie: het huwelijk. Seks met verschillende partners maakt de mens incompetent om duurzame relaties aan te gaan. Het maakt de mens fysiek en emotioneel stuk.

Gij die jezelf hier blijkbaar bombardeert tot seks-expert, kan je derhalve nog eens antwoorden op deze vragen hieronder ??

Is een stijve krijgen als veertienjarige jongen, immoreel ??
Is masturberen als veertienjarige, immoreel ??
Is een natte droom beleven, immoreel ??

cookie monster
7 juli 2013, 18:18
Propaganda verspreiden die op haar beurt aanzet tot bepaalde activiteiten die als immoreel te typeren zijn is een zeer slechte zaak.
Hopelijk beseft die Putin: Haat kweken is ook immoreel !!

Het stimuleren dan wel aanwakkeren van perverse gedragingen dient niet te worden geïnstitutionaliseerd. Dat is waar het beleid van Putin er uit op is.
Lost dat het probleem op ??

Kameraad Mauser
7 juli 2013, 18:18
- Verkrachting: Dit is pas compleet illegaal geworden na 1960-1970 (daarvoor werd verkrachting in het huwelijk niet erkend), en is op momenten in de geschiedenis legaal geweest. Het is pas nu, nadat de maatschappij aan het 'verderven' is dat verkrachtingen steeds minder getolereerd worden. U mag me trouwens ook de statistieken geven die aantonen dat verkrachtingen significant minder voorkwamen voor uw 'moraalsverschuiving'. Veel geluk met het vinden van betrouwbare statistieken over een misdaad die enorm fluctueert in definitie en die enorm ondergerapporteerd is.



Aangezien RSK terugwil naar een gesloten gemeenschap waarbij het in de praktijk uitdraait op een kleine elite van koning, keizer of tsaar en hun parasitaire clan annex even machtsgeile priesterkaste, die dankzij de religieuze opium de massa in hun greep kan houden, zal hij of zij er vast niks op tegen hebben dat de nobele heren die de rechtmatige en godsgegeven hegemonie bezitten, het Ius Primae Noctis terug invoeren.

Eens zien of, indien RSK een hij is, nog even enthousiast zal kirren wanneer een sectie van de staatsmilitie zijn pas gehuwde echtgenote even meeneemt naar de lokale usurpator om daar een nachtje haar benen te spreiden.

En indien RSK een zij is: benieuwd of zij dan welwillend de lokale usurpator en diens clan over zich heen zal laten gaan.

Indien u enigszins twijfelt: het is Gods wil.

Zipper
29 juli 2013, 18:08
Russen zijn als toeristen ook nergens graag gezien in het buitenland, juist door hun onbehouwen (vb. zuipen als de beesten, en dan hotelgasten gaan lastigvallen) gedrag.

Ik krijg hier dan toch een beetje gelijk :

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/belga_20130729_russen_irritant

RSK
29 juli 2013, 18:46
Rusland legt zijn kernnormen en waarden niet op aan het Westen. Dit is gelegen in het respect voor andermans soevereiniteit. Als het Westen het recht heeft om zijn maatschappij te onderwerpen aan pornoficatie, dan heeft Rusland automatisch het recht zijn maatschappij te beschermen tegen de pervertering.

In Rusland is men zich ervan bewust, dat 20 eeuwen geleden het christendom het beschavingsproces in Europa in gang stelde. Het christendom bracht normen en waarden in het heidense Romeinse Rijk, waar seksuele perversiteiten zich deden gelden en onder meer vrouwen herleid waren tot eigendommen van mannen, etc.

Deze beschaving werd in Rusland halt toegeroepen ten tijde van het communisme. Dat tijdperk behoort evenwel definitief tot de verleden tijd in Rusland en het land keert terug naar zijn cultuur en oorspronkelijke civilisatie.

Dit terugkeerproces begrijpt men in het wereldvreemde Westen niet. Afgezien van bepaalde kringetjes in West-Europa en Noord-Amerika, zijn pornografie en niet traditionele seksualiteit in de rest van de wereld geschaard onder de noemer zedeloosheid. Dit is eveneens gelegen in de geschiedenis, omdat door de geschiedenis heen het natuurlijke gezin de hoeksteen van de beschaving vertegenwoordigde. Om deze reden is men in het Westen totaal niet verbonden met zowel de rest van de wereld alsook met de historie. Dit verklaart de wereldvreemde reacties in West-Europa indien traditionele en christelijke landen zoals Rusland hun beschaving waarborgen door de diepere oorzaken van de hedendaagse ontsporing en demoralisering aan te pakken.

Het leven in deze wereld is beperkt. Om deze reden moet men genieten in dit leven, omdat het einde eenmaal in zicht is. Juist daarom is het zaak de immoraliteit halt toe te roepen, opdat men niet blootgesteld wordt aan de gevolgen van deze.

tomm
3 augustus 2013, 23:58
Rusland legt zijn kernnormen en waarden niet op aan het Westen. Dit is gelegen in het respect voor andermans soevereiniteit. Als het Westen het recht heeft om zijn maatschappij te onderwerpen aan pornoficatie, dan heeft Rusland automatisch het recht zijn maatschappij te beschermen tegen de pervertering.

In Rusland is men zich ervan bewust, dat 20 eeuwen geleden het christendom het beschavingsproces in Europa in gang stelde. Het christendom bracht normen en waarden in het heidense Romeinse Rijk, waar seksuele perversiteiten zich deden gelden en onder meer vrouwen herleid waren tot eigendommen van mannen, etc.

Deze beschaving werd in Rusland halt toegeroepen ten tijde van het communisme. Dat tijdperk behoort evenwel definitief tot de verleden tijd in Rusland en het land keert terug naar zijn cultuur en oorspronkelijke civilisatie.

Dit terugkeerproces begrijpt men in het wereldvreemde Westen niet. Afgezien van bepaalde kringetjes in West-Europa en Noord-Amerika, zijn pornografie en niet traditionele seksualiteit in de rest van de wereld geschaard onder de noemer zedeloosheid. Dit is eveneens gelegen in de geschiedenis, omdat door de geschiedenis heen het natuurlijke gezin de hoeksteen van de beschaving vertegenwoordigde. Om deze reden is men in het Westen totaal niet verbonden met zowel de rest van de wereld alsook met de historie. Dit verklaart de wereldvreemde reacties in West-Europa indien traditionele en christelijke landen zoals Rusland hun beschaving waarborgen door de diepere oorzaken van de hedendaagse ontsporing en demoralisering aan te pakken.

Het leven in deze wereld is beperkt. Om deze reden moet men genieten in dit leven, omdat het einde eenmaal in zicht is. Juist daarom is het zaak de immoraliteit halt toe te roepen, opdat men niet blootgesteld wordt aan de gevolgen van deze.

Ik ben al in veel landen geweest, en overal heerst "zedeloosheid" zoals U het noemt. Prostitutie bestaat in alle landen, net als overspel en homoseksualiteit. Maar het moet niet de norm worden, daar ben ik het met U eens.
Rusland is nu veel "onzediger" dan onder het communisme, dat kan ik U verzekeren, uw ideale wereld bestaat niet, en heeft nooit bestaan.

RSK
5 augustus 2013, 09:14
Rusland is nu veel "onzediger" dan onder het communisme, dat kan ik U verzekeren, uw ideale wereld bestaat niet, en heeft nooit bestaan.

Natuurlijk. Onder het communisme stonden kerkelijke normen en waarden hoog in het vaandel in Rusland. Je verheerlijkt het communisme. Dat mag, maar het heeft niets van doen met de realiteit.

RSK
6 augustus 2013, 09:43
Wij kunnen niet langer volstaan met een Russisch beleid gericht op het waarborgen van orthodox-christelijke normen en waarden, dat slechts het grondgebied van Rusland omvat. Daarentegen moet dit Russische beleid verder dan de grenzen van de Russische federatie reiken. Rusland moet opnieuw de rol vervullen van de traditionele beschermer van orthodoxe christenen op de Balkan. Daar de standpunten van de huidige Russische politiek bekend zijn, zal het Rusland met Putin aan het hoofd deze rol goed vervullen. Er bestaat een grote behoefte aan het verenigen van orthodox-christelijke landen met Rusland.

tomm
7 augustus 2013, 12:26
Natuurlijk. Onder het communisme stonden kerkelijke normen en waarden hoog in het vaandel in Rusland. Je verheerlijkt het communisme. Dat mag, maar het heeft niets van doen met de realiteit.

Onder het communisme had je een Sovjetmoraal, die er van kindsaf werd ingepompt: een Sovjet burger moest een gerespecteerde, getrouwde burger zijn die alcoholisme, onzedelijkheid, excessen probeerde te vermijden, en zijn medemens niet uitbuitte. Loyaliteit, trouw, gastvrijheid, collegialiteit en vriendschap werden als zeer belangrijk beschouwd, net als het gezin en kinderen.

De kerk, met hun achterhaald maatschappijbeeld en hypocrisie, kon daar nooit een antwoord op bieden.
Overigens Putin zelf is een "zondaar", die zijn trouwe vrouw verruilde voor een veel jonger exemplaar, zoals zowat alle rijke Russen doen.

tomm
7 augustus 2013, 12:38
Wij kunnen niet langer volstaan met een Russisch beleid gericht op het waarborgen van orthodox-christelijke normen en waarden, dat slechts het grondgebied van Rusland omvat. Daarentegen moet dit Russische beleid verder dan de grenzen van de Russische federatie reiken. Rusland moet opnieuw de rol vervullen van de traditionele beschermer van orthodoxe christenen op de Balkan. Daar de standpunten van de huidige Russische politiek bekend zijn, zal het Rusland met Putin aan het hoofd deze rol goed vervullen. Er bestaat een grote behoefte aan het verenigen van orthodox-christelijke landen met Rusland.

De huidige leiders van ServiË hebben ervoor gekozen hun eigen ServiËrs in Kosovo te verkopen om zo uitzicht te krijgen op EU en navo lidmaatschap. Zo gaat het altijd met ServiËrs: een groot bakkes maar als het er op aankomt kiezen ze voor het grote geld. Trouwens in ServiË zelf lijken weinig mensen nog echt gelovig, net als in Bulgarije, daar zijn ze meer in de ban van zangers als de moslim zigeuner transgender Aziz dan van de kerk als ik kan afgaan op de Bulgaarse tv. Het meest gelovige orthodoxe land in de EU is Roemenië, maar die hebben weinig affiniteit met Rusland.

Rusland is nog altijd geïnteresseerd in een bondgenootschap met ServiË, maar ServiË lijkt voor het Westen te kiezen. Een an de weinige landendie ServiË steunden in 1999 waren Rusland en Belarus, maar de Serviërs kiezen blijkbaar voor de hoogstbiedende, en zijn zelfs bereid Kosovo uit te verkopen. Bulgarije is wel interessant, dat land staat cultureel dichter bij Rusland dan ServiË, en er is veel sympathie voor Rusland en heimwee naar het communisme, de taal is gemakkelijk te verstaan vermits Russisch eigenlijk ontstaan is uit Bulgaars (kerkslavisch). De huidige regering lijkt toenadering te zoeken tot Rusland.

Max van Dietschland
7 augustus 2013, 20:53
Moslims, zij aan zij met christenen en katholieken.

Broederlijk en zusterlijk verenigd in hun homohaat.

Het verwondert mij niet eens.

Alle grote godsdiensten verwerpen homoseksualiteit, het moet toch zijn dat God daar niet veel moet van weten.

JBM
8 augustus 2013, 08:08
Alle grote godsdiensten verwerpen homoseksualiteit, het moet toch zijn dat God daar niet veel moet van weten.

Nogal belachelijk om rekening te houden met de mening van iemand die niet bestaat.

Fallen Angel
10 augustus 2013, 19:29
Waarom is christelijk gelijk aan geneuzel? Eenvoudig vraagje. Schijnbaar onbegonnen werk voor u erop te antwoorden.

Geneuzel heeft te maken met het feit dat één of andere godsdienst steeds de behoefte voelt om zich te bemoeien met wat er in de slaapkamer van de mensen gebeurd. Zelfs van mensen die niet tot één of andere godsdienst behoren.

Fallen Angel
10 augustus 2013, 19:30
Alle grote godsdiensten verwerpen homoseksualiteit, het moet toch zijn dat God daar niet veel moet van weten.

Correctie: de drie geitenneukergodsdiensten verwerpen homoseksualiteit.