PDA

View Full Version : Duvel rijpt een whisky


manta
19 augustus 2013, 18:49
Brouwerij Duvel Moortgat brengt voor de tweede keer een whisky op de markt. De Duvel Distilled is zes jaar gerijpt, de vorige kwam na drie jaar rijpen op de markt.


"We denken dat enkel de geoefende drinkers Duvel gaan herkennen. Duvel Distilled wordt gekaraktiseerd door een zachte, niet bittere afdronk, met een fruitige neus," stelt brouwmeester Hedwig Neven. Er werd ook gesproken over een bloemig aroma met vanilletoetsen. "We kregen bij de vorige editie uit 2009 al positieve commentaar van whiskyliefhebbers. Nu hopen we dat we dat nog hebben kunnen verbeteren."

De drank met een alcoholpercentage van 40° en een strogeel en transparant uitzicht wordt in een beperkte oplage van 5.000 genummerde halveliterflessen op de markt gebracht. De Breendonkse whisky zal online te bestellen zijn en zal 39 euro kosten.


Ik ben geen wieskiedrinker maar dit lijkt me een leuk aardigheidje.

Eduard Khil
19 augustus 2013, 18:57
drie jaar is veel te kort voor een goede whisky. Je betaalt dus duidelijk voor de zeldzaamheid+de naam

edit: deze dus zes jaar, de vorige drie. Beiden nog altijd te weinig in mijn ogen. Ik denk dat de jongste whisky die ik heb staan 8 jaar is, en dat is dan nog een ferme uitzondering. De meeste zijn 12 jaar

BigF
19 augustus 2013, 19:16
Voor alle duidelijkheid: dit is geen whisky maar een distillaat van Duvel.

Ik heb destijds van dat eerste distillaat geproefd maar het was niet echt mijn ding.

Eduard Khil
19 augustus 2013, 19:44
Voor alle duidelijkheid: dit is geen whisky maar een distillaat van Duvel.

Ik heb destijds van dat eerste distillaat geproefd maar het was niet echt mijn ding.

nja, klopt natuurlijk. Maar de wash voor whisky wordt wel op bijna dezelfde manier gemaakt als bier.

Txiki
19 augustus 2013, 20:28
Tja, bier en whisky... ziedaar de invloed van pbl-rkt. Ze moeten nog leren, de duvels

Boduo
19 augustus 2013, 20:33
Tja, bier en whisky... ziedaar de invloed van pbl-rkt. Ze moeten nog leren, de duvels

pbl-rkt ???

Txiki
19 augustus 2013, 20:36
pbl-rkt ???

Ja, niet te schatten die gasten. .. :cheer:

giserke
19 augustus 2013, 21:00
pbl-rkt ???

Sinds 2 jaar een ondergrondse organisatie, wegens verboden in België.
Alleen de elite is toegelaten.

Demper
19 augustus 2013, 21:53
Ik wil er wel eens van proeven.

manta
19 augustus 2013, 22:05
pbl-rkt ???

90% van de leden zijn verdwenen... INBEV blijft beweren van niets te weten...

manta
19 augustus 2013, 22:05
Ik wil er wel eens van proeven.

Van Giserke?

Demper
19 augustus 2013, 22:08
Van Giserke?

trol