PDA

View Full Version : Hoofdschoppers


pegasus6869
28 augustus 2013, 19:26
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1694281/2013/08/28/Slachtoffer-zinloos-geweld-Uitspraak-valt-erg-tegen.dhtml

Zo dit was het dan voor dat vuil uitschot.......Tijd om volop te feesten......De wereld is voor de marginalen,vuilnis,creaturen.......Hun persoonlijke levenssfeer was verstoord door de aandacht stel je voor(Voor mij nog veel te weinig aandacht zelfs ) JUSTITIE = één grote joke!!

Universalia
28 augustus 2013, 19:47
JUSTITIE = één grote joke!!

Dat is al jaaaaaaareeennn!!!

Had u iets anders verwacht dan?

De meeste mensen zijn gewoon immuun geworden aan de uitspraken van de rechtbank die in de meeste gevallen kant nog wal raken.

Kan je u de vraag stellen: Houden ze daar eigenlijk nog wel rekening met de menselijke factor (de slachtoffers).

Naar alle waarschijnlijkheid NIET dus.:roll:

BigF
28 augustus 2013, 19:52
Je kan tegenwoordig als misdadiger maar beter een camera meenemen en na de daad de beelden op internet zetten.
Als je dan gepakt wordt kan je gaan huilen dat de beelden openbaar waren.
Dat helpt blijkbaar...

Nietzsche
28 augustus 2013, 19:59
Is toch een prima uitspraak?

Xenophon
28 augustus 2013, 20:04
Je kan tegenwoordig als misdadiger maar beter een camera meenemen en na de daad de beelden op internet zetten.
Als je dan gepakt wordt kan je gaan huilen dat de beelden openbaar waren.
Dat helpt blijkbaar...

Ach kom, misdadigers..

Het gaat over wat gefrustreerde jongelingen die iemand een paar koekkebakken geven in jeugdige overmoed.

Skobelev
28 augustus 2013, 20:04
De bepaling van de schadevergoeding aan het slachtoffer moet toch nog volgen hoop ik? Laat die kereltjes maar een half leven gaan werken voor hun wandaad.

Travis66
28 augustus 2013, 20:06
Is toch een prima uitspraak?

Ben ik het mee eens. Het zijn (waren) minderjarigen waarvan men denkt dat ze nog terug op het rechte pad gebracht kunnen worden.
Steek die 5 jaar tussen zware criminelen en we hebben er de rest van hun leven last van. Nu is de kans veel groter dat ze nog 40 jaar belastingen gaan betalen.

Al dat geroep om bloed en wraak altijd. Een betere maatschappij is het doel, niet genoegdoening.

Skobelev
28 augustus 2013, 20:11
Ben ik het mee eens. Het zijn (waren) minderjarigen waarvan men denkt dat ze nog terug op het rechte pad gebracht kunnen worden.
Steek die 5 jaar tussen zware criminelen en we hebben er de rest van hun leven last van. Nu is de kans veel groter dat ze nog 40 jaar belastingen gaan betalen.

Al dat geroep om bloed en wraak altijd. Een betere maatschappij is het doel, niet genoegdoening.

Het slachtoffer, of slachtoffers in het algemeen, zal/ zullen u daar dankbaar voor zijn.

Travis66
28 augustus 2013, 20:24
Het slachtoffer, of slachtoffers in het algemeen, zal/ zullen u daar dankbaar voor zijn.

Tja, van het slachtoffer kan ik begrijpen dat hij wil dat die kerels eens flink pijn gedaan worden. Als men het mij had aangedaan, had ik OOK zo gereageerd waarschijnlijk.

Maar als je afstand neemt, dan weet je dat een celstraf van 10 jaar net zo weinig genoegdoening geeft als 1 van 6 maanden. Het verschil is dat de maatschappij er daarna mee zit hé.

Nietzsche
28 augustus 2013, 20:30
Ben ik het mee eens. Het zijn (waren) minderjarigen waarvan men denkt dat ze nog terug op het rechte pad gebracht kunnen worden.
Steek die 5 jaar tussen zware criminelen en we hebben er de rest van hun leven last van. Nu is de kans veel groter dat ze nog 40 jaar belastingen gaan betalen.

Al dat geroep om bloed en wraak altijd. Een betere maatschappij is het doel, niet genoegdoening.

Dikke 2

Maja, onderbuikjes he.

Vrolijk op Vrijdag
28 augustus 2013, 21:40
De rechter heeft bij alle drie de beklaagden een strafvermindering van twee maanden in rekening gebracht door de grote aandacht in de media en op het internet die de zaak kreeg nadat beelden van de vechtpartij werden vrijgegeven. Dat heeft volgens de rechter de persoonlijke levenssfeer van de verdachten aangetast.

Ook de privacy van het slachtoffer is geschonden, oordeelde de rechter. Zijn raadsvrouw zegt dat het slachtoffer inderdaad zelf ook veel last heeft gehad door uitzending van de beelden. Maar hij vindt dat de opsporing en de veroordeling belangrijker zijn dan de privacy van zichzelf en de daders.


De internet lynchmobs hebben er met hun schandpaalcultuur voor gezorgd dat de daders een lichtere straf kregen.

Hoe leuk is dat.

cookie monster
29 augustus 2013, 00:20
Hoger beroep afwachten

Universalia
29 augustus 2013, 06:11
De internet lynchmobs hebben er met hun schandpaalcultuur voor gezorgd dat de daders een lichtere straf kregen.

Dat was om mee te lachen zeker? :roll:

Vrolijk op Vrijdag
29 augustus 2013, 09:08
Dat was om mee te lachen zeker? :roll:

Nee hoor, dat is echt zo.

De rechter heeft bij alle drie de beklaagden een strafvermindering van twee maanden in rekening gebracht door de grote aandacht in de media en op het internet die de zaak kreeg nadat beelden van de vechtpartij werden vrijgegeven.

Antoon
29 augustus 2013, 09:19
Ben ik het mee eens. Het zijn (waren) minderjarigen waarvan men denkt dat ze nog terug op het rechte pad gebracht kunnen worden.
Steek die 5 jaar tussen zware criminelen en we hebben er de rest van hun leven last van. Nu is de kans veel groter dat ze nog 40 jaar belastingen gaan betalen.

Al dat geroep om bloed en wraak altijd. Een betere maatschappij is het doel, niet genoegdoening.

Dubbel gevoel.

Uw argumenten houden steek, maar zulke daden blijven maar terugkomen omdat er maar weinig straf is tegenover.

Geef toe, iemand in groep neerslaan en tegen zijn hoofd blijven schoppen ...

Travis66
29 augustus 2013, 09:29
Dubbel gevoel.

Uw argumenten houden steek, maar zulke daden blijven maar terugkomen omdat er maar weinig straf is tegenover.

Geef toe, iemand in groep neerslaan en tegen zijn hoofd blijven schoppen ...

Je bedoelt dat die straf hoger moet vanwege het afschrikkingseffect, en niet persé vanwege de straf voor de dader?

Ik weet niet of dat afschrikkingseffect werkt. uit cijfers blijkt dat zelfs de doodstraf niet als afschrikkingseffect werkt.

Ik geef grif toe dat die gasten een onbegrijpelijk walgelijke daad hebben gepleegd, mijn maag draait er net zoals de jouwe van om. Maar ik denk dat deze straf net zo goed die gastjes zelf doet inzien dat ze dat nooit meer moeten doen als een zwaardere.

Antoon
29 augustus 2013, 09:45
Je bedoelt dat die straf hoger moet vanwege het afschrikkingseffect, en niet persé vanwege de straf voor de dader?

Ik weet niet of dat afschrikkingseffect werkt. uit cijfers blijkt dat zelfs de doodstraf niet als afschrikkingseffect werkt.

Ik geef grif toe dat die gasten een onbegrijpelijk walgelijke daad hebben gepleegd, mijn maag draait er net zoals de jouwe van om. Maar ik denk dat deze straf net zo goed die gastjes zelf doet inzien dat ze dat nooit meer moeten doen als een zwaardere.

Ik had het niet over de doodstraf, maar ik denk wel dat er een algemeen gevoel van onstrafbaarheid heerst, waardoor er meer en sneller wordt overgegaan tot dat soort walgelijke daden.

Travis66
29 augustus 2013, 09:55
Ik had het niet over de doodstraf, maar ik denk wel dat er een algemeen gevoel van onstrafbaarheid heerst, waardoor er meer en sneller wordt overgegaan tot dat soort walgelijke daden.

Ik twijfel daaraan. Ik heb hetzelfde gevoel van onstrafbaarheid en zou nooit tot zulke daden overgaan. Straf is in die zaak voor mij absoluut geen factor. Empathie daarentegen wel.

Antoon
29 augustus 2013, 09:59
Ik twijfel daaraan. Ik heb hetzelfde gevoel van onstrafbaarheid en zou nooit tot zulke daden overgaan. Straf is in die zaak voor mij absoluut geen factor. Empathie daarentegen wel.

Het gaat ook niet over u, maar over mensen die aanleg hebben tot ... mensen die graag zouden willen stampen, steken, hoofdschoppen, en misschien wel doden.

Of waarom dacht u dat er wetten bestaan, als u alles kan oplossen met empathie.

Travis66
29 augustus 2013, 10:01
Het gaat ook niet over u, maar over mensen die aanleg hebben tot ... mensen die graag zouden willen stampen, steken, hoofdschoppen, en misschien wel doden.

Of waarom dacht u dat er wetten bestaan, als u alles kan oplossen met empathie.

Neen hoor. Bedoel je dat psychopaten hun gedrag wél laten beïnvloeden door de mogelijke straf. Ik zou net het omgekeerde denken.

Antoon
29 augustus 2013, 10:14
Neen hoor. Bedoel je dat psychopaten hun gedrag wél laten beïnvloeden door de mogelijke straf. Ik zou net het omgekeerde denken.

Het gaat niet enkel over psychopaten, er zijn veel mensen met een agressieve ingesteldheid.

Of zijn die kopschoppers waarvan sprake in deze draad allemaal psychopaten?

Kallikles
29 augustus 2013, 10:25
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1694281/2013/08/28/Slachtoffer-zinloos-geweld-Uitspraak-valt-erg-tegen.dhtml

Zo dit was het dan voor dat vuil uitschot.......Tijd om volop te feesten......De wereld is voor de marginalen,vuilnis,creaturen.......Hun persoonlijke levenssfeer was verstoord door de aandacht stel je voor(Voor mij nog veel te weinig aandacht zelfs ) JUSTITIE = één grote joke!!

Dit is een belediging voor het slachtoffer. In zo'n zaken zou je nog voor lijfstraffen op het dorpsplein pleiten. Wat een klootzakken!

Travis66
29 augustus 2013, 10:30
Het gaat niet enkel over psychopaten, er zijn veel mensen met een agressieve ingesteldheid.

Of zijn die kopschoppers waarvan sprake in deze draad allemaal psychopaten?

Neen hoor, maar jij wou empathie uitschakelen, en dan krijg je psychopathie.

Als de empathische én de pshychopatische beiden zich niet laten beïnvloeden door de mogelijke straf, neem ik aan dat alles daartussen er hetzelfde over denkt. Wat denk jij?

Nietzsche
29 augustus 2013, 11:01
Dit is een belediging voor het slachtoffer. In zo'n zaken zou je nog voor lijfstraffen op het dorpsplein pleiten. Wat een klootzakken!

Bij sommige mensen kan ik mij goed voorstellen dat ze hun onderbuik laten spreken inplaats van hun verstand. Maar kallikles, kom op man.

Of is dit sarcastisch? (dat hoop ik dan maar).

Nietzsche
29 augustus 2013, 11:03
Neen hoor, maar jij wou empathie uitschakelen, en dan krijg je psychopathie.

Als de empathische én de pshychopatische beiden zich niet laten beïnvloeden door de mogelijke straf, neem ik aan dat alles daartussen er hetzelfde over denkt. Wat denk jij?

Recent onderzoek wijst uit dat psychopaten wel degelijk empathie hebben.

Er is alleen een verschil tussen cognitieve en affectieve empathie. En psychopaten hebben alleen het cognitieve empathie, volgens recent onderzoek.

Antoon
29 augustus 2013, 11:09
Neen hoor, maar jij wou empathie uitschakelen, en dan krijg je psychopathie.

Als de empathische én de psychopatische beiden zich niet laten beïnvloeden door de mogelijke straf, neem ik aan dat alles daartussen er hetzelfde over denkt. Wat denk jij?

Ik ben geen psycholoog, maar ik denk wel dat de straffen over het algemeen veel te laag zijn geworden. Ik zeg niet dat men iemand meteen moet ophangen of zo, maar er steeds weer van afkomen met een paar maanden die reeds in voorhechtenis zijn 'gepresteerd' is er erover.

Naast de preventie moet er steeds ook een soort repressie staan, anders lukt de preventie moeilijker.

De strafmaat in dit concreet geval zou ook anders kunnen zijn dan 5 jaar tussen zware criminelen zitten, want dat heeft inderdaad een averechts effect, zoals u eerder aanhaalde. Ik zou meer denken aan een taakstraf, maar een serieuze taakstraf : bijvoorbeeld twee jaar lang moeten gaan werken als hulp in een revalidatiecentrum voor zwaar gehavende mensen. Ik zeg maar iets.

Travis66
29 augustus 2013, 11:53
Ik ben geen psycholoog, maar ik denk wel dat de straffen over het algemeen veel te laag zijn geworden. Ik zeg niet dat men iemand meteen moet ophangen of zo, maar er steeds weer van afkomen met een paar maanden die reeds in voorhechtenis zijn 'gepresteerd' is er erover.

Naast de preventie moet er steeds ook een soort repressie staan, anders lukt de preventie moeilijker.

De strafmaat in dit concreet geval zou ook anders kunnen zijn dan 5 jaar tussen zware criminelen zitten, want dat heeft inderdaad een averechts effect, zoals u eerder aanhaalde. Ik zou meer denken aan een taakstraf, maar een serieuze taakstraf : bijvoorbeeld twee jaar lang moeten gaan werken als hulp in een revalidatiecentrum voor zwaar gehavende mensen. Ik zeg maar iets.

Wel, dan moet je het Deens systeem promoten. Waar gevangenen gestraft worden met vrijheidsberoving en NIKS anders. Dezelfde luxe als thuis, werken aan een normaal loon, volgens normale uren OF studeren en een normaal diploma behalen. Van muren of tralies is zelfs geen sprake.

Recidive is dicht bij 0%
(http://berkleycenter.georgetown.edu/letters/the-danish-prison-system)

Maar voorlopig is de strafmaat in Belgie nog gebaseerd op het gevangenissysteem van Belgie. En als je de cijfers geloofd, hoe sneller ze daar uit zijn, hoe beter voor ons. Pervers hoor, maar waar.

PS: voor gevangenisstraffen onder de 5 jaar, niet voor Dutroux uiteraard.

Travis66
29 augustus 2013, 11:56
Recent onderzoek wijst uit dat psychopaten wel degelijk empathie hebben.

Er is alleen een verschil tussen cognitieve en affectieve empathie. En psychopaten hebben alleen het cognitieve empathie, volgens recent onderzoek.

Nu wordt het semantiek he :) Mijn punt was dat afschrikking niet werkt. Voor niemand.

Nietzsche
29 augustus 2013, 12:06
Nu wordt het semantiek he :) Mijn punt was dat afschrikking niet werkt. Voor niemand.

:-D

Klopt.

Travis66
29 augustus 2013, 12:23
:-D

Klopt.

Mja, wij zagen al eye to eye van in't begin he :) En dan met een Antoon erbij die doordacht tegengas geeft zou ik nog gaan geloven dat er hier op dit forum te klappen valt :)

Universalia
29 augustus 2013, 12:35
Ik zeg niet dat men iemand meteen moet ophangen of zo,

Er is en blijft natuurlijk een zeker onderscheid in strafzaken.

Ik vind dat iemand die lustmoorden pleegde hetzelfde lot mag ondergaan.

Die gaat op onze kosten niet meer voort fuiven bedoel ik, in die luxehotels van Belgische gevangenissen.

Het zal de brave belastingbetaler misschien wel ergens ten goede komen. :cheer:

quercus
29 augustus 2013, 12:39
Dit is een belediging voor het slachtoffer. In zo'n zaken zou je nog voor lijfstraffen op het dorpsplein pleiten. Wat een klootzakken!

Daar ben ik het mee eens. Voor zware fysieke agressie (zoals hier bij die hoofdschoppers), verkrachting en pedofilie zou er gerust een lijfstraf mogen voorzien worden. Daarna een gevangenisstraf die volledig moet uitgezeten worden.

Antoon
29 augustus 2013, 12:57
Wel, dan moet je het Deens systeem promoten. Waar gevangenen gestraft worden met vrijheidsberoving en NIKS anders. Dezelfde luxe als thuis, werken aan een normaal loon, volgens normale uren OF studeren en een normaal diploma behalen. Van muren of tralies is zelfs geen sprake.

Recidive is dicht bij 0%
(http://berkleycenter.georgetown.edu/letters/the-danish-prison-system)


Ik ben het hier bijna helemaal mee eens. Maar ik zou het een ietsje nuanceren:

Het Deens systeem, maar dan kiest de dader niet zelf voor de job. Dan kan men de dader bijvoorbeeld die job van twee jaar in een revalidatiecentrum 'opleggen'. Zo is het deugddoende Deens systeem toch ook gekoppeld aan een zekere strafmaat, wat dan weer zalvend werkt bij het psychologisch herstel van het slachtoffer en diens omgeving.

Want er wordt soms te weinig rekening gehouden met de lijdensweg van het slachtoffer. De reactie van de nabestaanden van Aurore Ruyffelaere op de zelfmoord van de dader (http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1692911/2013/08/26/Moordenaar-Aurore-Ruyffelaere-pleegt-zelfmoord.dhtml) spreekt boekdelen.



Maar voorlopig is de strafmaat in Belgie nog gebaseerd op het gevangenissysteem van Belgie. En als je de cijfers geloofd, hoe sneller ze daar uit zijn, hoe beter voor ons. Pervers hoor, maar waar.


Klopt.


PS: voor gevangenisstraffen onder de 5 jaar, niet voor Dutroux uiteraard.

Akkoord.

Antoon
29 augustus 2013, 13:08
Mja, wij zagen al eye to eye van in't begin he :) En dan met een Antoon erbij die doordacht tegengas geeft zou ik nog gaan geloven dat er hier op dit forum te klappen valt :)

Er zijn meer mensen met een genuanceerde mening dan u denkt, maar die worden snel terug naar eye to eye geduwd door het systeem. Het Deens systeem bestaat hier niet, bij ons lopen de daders meestal relatief snel weer vrij.

Stel dat het slachtoffer van de kopschoppers gewoon voor dood was achtergelaten en in een definitieve coma was gevallen, en dat die mannen er met 3 jaar waarvan twee een half voorwaardelijk afkomen, de zes maanden effectief van de voorhechtenis tellen mee. Tja, dan is het kot te klein natuurlijk, en terecht.

Dat 'soort' situaties is schering en inslag, en dat is precies de reden die de bevolking doet verharden.

Travis66
29 augustus 2013, 13:14
Ik ben het hier bijna helemaal mee eens. Maar ik zou het een ietsje nuanceren:

Het Deens systeem, maar dan kiest de dader niet zelf voor de job. Dan kan men de dader bijvoorbeeld die job van twee jaar in een revalidatiecentrum 'opleggen'. Zo is het deugddoende Deens systeem toch ook gekoppeld aan een zekere strafmaat, wat dan weer zalvend werkt bij het psychologisch herstel van het slachtoffer en diens omgeving.

Want er wordt soms te weinig rekening gehouden met de lijdensweg van het slachtoffer. De reactie van de nabestaanden van Aurore Ruyffelaere op de zelfmoord van de dader (http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1692911/2013/08/26/Moordenaar-Aurore-Ruyffelaere-pleegt-zelfmoord.dhtml) spreekt boekdelen.




Klopt.



Akkoord.

Ik ben geneigd om u gelijk te geven. Maar ik denk dat de slachtoffers ook baat hebben bij slachtofferhulp, en op dat gebied gaat Belgie met rasse schreden vooruit.

Nietzsche
29 augustus 2013, 13:34
Daar ben ik het mee eens. Voor zware fysieke agressie (zoals hier bij die hoofdschoppers), verkrachting en pedofilie zou er gerust een lijfstraf mogen voorzien worden. Daarna een gevangenisstraf die volledig moet uitgezeten worden.

:rofl:

Ga jij de lijfstraffen uitvoeren? Meneer onderbuik?

BigF
29 augustus 2013, 13:38
Wat mij wel opvalt is dat vroeger, toen ik rond de 16 was en pas begon uit te gaan, er op nagenoeg elk kermisbal wel eens geknokt werd.
Het volstond om van het 'verkeerde' dorp te komen om eens een goei paar lappen te krijgen.
Meermaals mensen in het ziekenhuis weten belanden na zo'n fuiven.

Nu keur(de) ik dat niet goed maar destijds hoorde je daar verder nooit iets over.
Krijgt nu iemand een mep op zijn gezicht, staat het de dag erop in de krant.

Mensen krijgen de indruk dat er tegenwoordig veel gevochten wordt maar ik heb de indruk dat dat vroeger nog veel erger was.

Nog ouwe zakken hier die dit herkennen?

Nietzsche
29 augustus 2013, 13:39
Wat mij wel opvalt is dat vroeger, toen ik rond de 16 was en pas begon uit te gaan, er op nagenoeg elk kermisbal wel eens geknokt werd.
Het volstond om van het 'verkeerde' dorp te komen om eens een goei paar lappen te krijgen.
Meermaals mensen in het ziekenhuis weten belanden na zo'n fuiven.

Nu keur(de) ik dat niet goed maar destijds hoorde je daar verder nooit iets over.
Krijgt nu iemand een mep op zijn gezicht, staat het de dag erop in de krant.

Mensen krijgen de indruk dat er tegenwoordig veel gevochten wordt maar ik heb de indruk dat dat vroeger nog veel erger was.

Nog ouwe zakken hier die dit herkennen?

Mijn pa zegt dit ook.

Antoon
29 augustus 2013, 13:43
Wat mij wel opvalt is dat vroeger, toen ik rond de 16 was en pas begon uit te gaan, er op nagenoeg elk kermisbal wel eens geknokt werd.
Het volstond om van het 'verkeerde' dorp te komen om eens een goei paar lappen te krijgen.
Meermaals mensen in het ziekenhuis weten belanden na zo'n fuiven.

Nu keur(de) ik dat niet goed maar destijds hoorde je daar verder nooit iets over.
Krijgt nu iemand een mep op zijn gezicht, staat het de dag erop in de krant.

Mensen krijgen de indruk dat er tegenwoordig veel gevochten wordt maar ik heb de indruk dat dat vroeger nog veel erger was.

Nog ouwe zakken hier die dit herkennen?

Mijn pa zegt dit ook.

Dat is ook zo, maar er zijn een aantal spijtige verschillen:

Het geknok van vroeger gebeurde meestal eerder 'gelijk', er waren geen groepen mensen die zonder reden een alleenstaande voetganger aanvielen voor de lol.

Wanneer iemand op de grond lag, dan ging men er niet met vijf man nog eens lekker elk op zijn beurt tegen zijn hoofd schoppen, meestal toch niet.

Er worden vandaag sneller messen getrokken. In het kopschop geval van deze draad is dat niet zo, maar ik lees toch veel over neergestoken mensen.

...

Nietzsche
29 augustus 2013, 13:48
Dat is ook zo, maar er zijn een aantal spijtige verschillen:

Het geknok van vroeger gebeurde meestal eerder 'gelijk', er waren geen groepen mensen die zonder reden een alleenstaande voetganger aanvielen voor de lol.

Wanneer iemand op de grond lag, dan ging men er niet met vijf man nog eens lekker elk op zijn beurt tegen zijn hoofd schoppen, meestal toch niet.

Er worden vandaag sneller messen getrokken. In het kopschop geval van deze draad is dat niet zo, maar ik lees toch veel over neergestoken mensen.

...

2

Travis66
29 augustus 2013, 14:07
Wat mij wel opvalt is dat vroeger, toen ik rond de 16 was en pas begon uit te gaan, er op nagenoeg elk kermisbal wel eens geknokt werd.
Het volstond om van het 'verkeerde' dorp te komen om eens een goei paar lappen te krijgen.
Meermaals mensen in het ziekenhuis weten belanden na zo'n fuiven.

Nu keur(de) ik dat niet goed maar destijds hoorde je daar verder nooit iets over.
Krijgt nu iemand een mep op zijn gezicht, staat het de dag erop in de krant.

Mensen krijgen de indruk dat er tegenwoordig veel gevochten wordt maar ik heb de indruk dat dat vroeger nog veel erger was.

Nog ouwe zakken hier die dit herkennen?

Yup :)

Travis66
29 augustus 2013, 14:09
Dat is ook zo, maar er zijn een aantal spijtige verschillen:

Het geknok van vroeger gebeurde meestal eerder 'gelijk', er waren geen groepen mensen die zonder reden een alleenstaande voetganger aanvielen voor de lol.

Wanneer iemand op de grond lag, dan ging men er niet met vijf man nog eens lekker elk op zijn beurt tegen zijn hoofd schoppen, meestal toch niet.

Er worden vandaag sneller messen getrokken. In het kopschop geval van deze draad is dat niet zo, maar ik lees toch veel over neergestoken mensen.

...

Dat ligt dan weer aan "meer mensen op nen hoop" denk ik. Niks dierlijks is ons vreemd. Beesten vechten zelden tot ter dood met soortgenoten. Zodra duidelijk is wie de sterkste is, is het over. Maar zet ze in een te kleine kooi bij elkaar en ze maken elkaar af.

pegasus6869
29 augustus 2013, 16:34
:rofl:

Ga jij de lijfstraffen uitvoeren? Meneer onderbuik?

Nee....Geen lijfstraffen.Daders van allerlei alooi en feiten krijgen een prima begeleiding ,en keren zeer vlug terug naar onze maatschappij.......U moet er dan maar eens naast wonen hé......En wees maar zeer beleefd tegen hun want "U" riskeert wellicht het een of ander.....JUSTITIE !wat is dit ?EEN JOKE !!

Nietzsche
29 augustus 2013, 16:57
Nee....Geen lijfstraffen.Daders van allerlei alooi en feiten krijgen een prima begeleiding ,en keren zeer vlug terug naar onze maatschappij.......U moet er dan maar eens naast wonen hé......En wees maar zeer beleefd tegen hun want "U" riskeert wellicht het een of ander.....JUSTITIE !wat is dit ?EEN JOKE !!

Dat is niet zo leuk, inderdaad.

Maar wat heeft dat te maken met lijfstraffen?

cookie monster
30 augustus 2013, 01:46
Mensen krijgen de indruk dat er tegenwoordig veel gevochten wordt maar ik heb de indruk dat dat vroeger nog veel erger was.

Nog ouwe zakken hier die dit herkennen?
Nu zijn de mensen sneller overgekookt , voor't minste !!
Vroeger knokte men inderdaad meer met de vuist !!
Soms werden de ruzies later bijgelegd !!