PDA

View Full Version : Leve België : Waalse JUSTINE HENIN WINT GOUD


Bloxbuster
21 augustus 2004, 21:19
Justine Henin wint goud!
http://www.standaard.be/Assets/Images_Internet/snelnieuws_icon.gif
21:22:30

http://www.standaard.be/assets/images_upload/NBN_C2HENIN.MM.jpg Justine Henin heeft op de Olympische Spelen in Athene het goud behaald in het vrouwen-enkelspel. Henin was een klasse te sterk voor de Francaise Amélie Mauresmo en won overtuigend met twee keer 6-3.

Het nummer één van de wereld, die op de Spelen haar wederoptreden maakte na 4 maanden blessureleed, speelde sterk en erg precies tegen Mauresmo, het nummer twee van de wereld en momenteel in erg goede doen. De Française kwam er weinig aan te pas en werd goed achteraan gehouden.

Ongeveer 24 uur na de thriller tegen de Russische Anastasia Myskina, 3e op de wereld, serveerde Justine Henin-Hardenne erg sterk en leek ze meer dan ooit geconcenteerd om haar doel te bereiken.

De tennisster is de tweede Belgische vrouw die een gouden medaille behaalt op de Olympische Spelen. In Atlanta (1996) pakte judoka Ulla Werbrouck (-70 kg) ook al goud. Vier jaar later, in Sydney, was er geen enkele landgeno(o)t(e) die het allerhoogste eremetaal in de wacht kon slepen.

Het gaat om de 36ste gouden medaille in de Belgische geschiedenis van de Olympische Spelen en de derde medaille in Athene, na brons voor Axel Merckx (wielrennen) en Ilse Heylen (judo, -52 kg) . 21/08/2004 - psr


Ze was tenminste niet te laf om naar de OS te gaan , speelde geen komedie
omtrent een vermeende blessure , neen , ze vocht voor haar vaderland , het Belgische Volk en Vorst ! EN nu het Belgisch volkslied, allen te samen, één , twee drie.... :belgievl: :multi: :bday:

Pietje
21 augustus 2004, 21:23
8) Of, hoe een klein land HEEL GROOT kan zijn 8)

Philips Inc.
21 augustus 2004, 21:31
Proficiat aan Henin. Ik zie niet in waar de verdienste van Wallonië, laat staan België ligt ...


Vreemd soort achterlijk nationalisme ....

alecia
21 augustus 2004, 21:32
8) Of, hoe een klein land HEEL GROOT kan zijn 8)
Vooral de aanhef van dit thema is groots: Leve België: WAALSE wint goud...
Goddelijk toch...

Pietje
21 augustus 2004, 21:34
Vooral de aanhef van dit thema is groots: Leve België: WAALSE wint goud...
Goddelijk toch...

Logisch , Wallonië "is part of" België 8)

Philips Inc.
21 augustus 2004, 21:38
Logisch , Wallonië "is part of" België 8)En vertel mij nu eens waarom wij trots moeten zijn op Henin? Omdat zij een inwoner is van België en d gouden medaille wint ...

Wat bekrompen is dat nu ...

1. Het is haar persoonlijke verdienste.

2. ze heeft een belachelijk job: balletjes slaan.

3. Ze woont toevallig hier in België ...

4. En iedere trotse Belg neemt in feit deel aan het primitief stamritueel door het zich verpersoonlijken en sublimeren van haar persoonlijke prestatie in een nationale prestatie en eigenschap van een nationaliteit ...

gm10
21 augustus 2004, 21:41
Vooral de aanhef van dit thema is groots: Leve België: WAALSE wint goud...
Goddelijk toch...
commentaar op de BBC: incredible that such a small country can create such great champions as Justine Henin :thumbsup:
de woorden flanders of wallonia zijn 0 keer gevallen

tot zover de internationale weerklank van noord- en zuid-belgie ;-)

Philips Inc.
21 augustus 2004, 21:42
commentaar op de BBC: incredible that such a small country can create such great champions as Justine Henin :thumbsup:
de woorden flanders of wallonia zijn 0 keer gevallen

tot zover de internationale weerklank van noord- en zuid-belgie ;-)
Geen nood, eens dat BIOC is gesplitst zal't snel gedaan zijn.

En we zien nog maar eens hoe de belgicisten onverdraagzaam en angstig omgaan met diversiteit: negeren!

gm10
21 augustus 2004, 21:42
En vertel mij nu eens waarom wij trots moeten zijn op Henin? Omdat zij een inwoner is van België en d gouden medaille wint ...

Wat bekrompen is dat nu ...

1. Het is haar persoonlijke verdienste.

2. ze heeft een belachelijk job: balletjes slaan.

3. Ze woont toevallig hier in België ...

4. En iedere trotse Belg neemt in feit deel aan het primitief stamritueel door het zich verpersoonlijken en sublimeren van haar persoonlijke prestatie in een nationale prestatie en eigenschap van een nationaliteit ...3 maal correct! enkel met 2 ga ik niet akkoord

schitterend toch om enkele van les flamingants zo te zien kronkelen om de zaken te minimaliseren
wat een jaloezie, wat een nijd, WAT EEN JOLIJT :-D

Pietje
21 augustus 2004, 21:42
@ "Philips Inc" : 8) Je reactie zou duidelijk "anders" zijn , indien zij "Vlaamse" was geweest (maar soit, dat zul je toch nooit willen toegeven). :?

Philips Inc.
21 augustus 2004, 21:43
8) Je reactie zou duidelijk "anders" zijn , indien zij "Vlaamse" was geweest (maar soit, dat zul je toch nooit willen toegeven). :?
Dingen die je niet kunt staven moet je niet beweren, alleen de dwazen doen dit.

Pietje
21 augustus 2004, 21:44
Dingen die je niet kunt staven moet je niet beweren, alleen de dwazen doen dit.

Dit is zoveel waard, als een "bekentenis" 8)

Bloxbuster
21 augustus 2004, 21:44
http://news.bbc.co.uk/media/images/39133000/jpg/_39133928_king_afp300x200.jpg

Wat teen wondermooi land om te leven ! Belgiê staat weer in de kijker en op een positieve manier !

Philips Inc.
21 augustus 2004, 21:45
3 maal correct! enkel met 2 ga ik niet akkoord

schitterend toch om enkele van les flamingants zo te zien kronkelen om de zaken te minimaliseren
wat een jaloezie, wat een nijd, WAT EEN JOLIJT :-D
Ik minimaliseer niets, ik relativeer: ze kan het best op een balletje slaan ...

Les flamingants kronkelen niet. Maar ja, het belgische gevoel is verschrompeld tot sportevenementen, zielig ... :-)

gm10
21 augustus 2004, 21:46
Ik minimaliseer niets, ik relativeer: ze kan het best op een balletje slaan ...

Les flamingants kronkelen niet. Maar ja, het belgische gevoel is verschrompeld tot sportevenementen, zielig ... :-)
neen, wordt enkel in eens het zonnetje gezet tijdens sportevenementen
schitterend vind ik dat

Pietje
21 augustus 2004, 21:46
Justine Henin wint goud!
http://www.standaard.be/Assets/Images_Internet/snelnieuws_icon.gif
21:22:30

http://www.standaard.be/assets/images_upload/NBN_C2HENIN.MM.jpg Justine Henin heeft op de Olympische Spelen in Athene het goud behaald in het vrouwen-enkelspel. Henin was een klasse te sterk voor de Francaise Amélie Mauresmo en won overtuigend met twee keer 6-3.

Het nummer één van de wereld, die op de Spelen haar wederoptreden maakte na 4 maanden blessureleed, speelde sterk en erg precies tegen Mauresmo, het nummer twee van de wereld en momenteel in erg goede doen. De Française kwam er weinig aan te pas en werd goed achteraan gehouden.

Ongeveer 24 uur na de thriller tegen de Russische Anastasia Myskina, 3e op de wereld, serveerde Justine Henin-Hardenne erg sterk en leek ze meer dan ooit geconcenteerd om haar doel te bereiken.

De tennisster is de tweede Belgische vrouw die een gouden medaille behaalt op de Olympische Spelen. In Atlanta (1996) pakte judoka Ulla Werbrouck (-70 kg) ook al goud. Vier jaar later, in Sydney, was er geen enkele landgeno(o)t(e) die het allerhoogste eremetaal in de wacht kon slepen.





Het gaat om de 36ste gouden medaille in de Belgische geschiedenis van de Olympische Spelen en de derde medaille in Athene, na brons voor Axel Merckx (wielrennen) en Ilse Heylen (judo, -52 kg) . 21/08/2004 - psr






Ze was tenminste niet te laf om naar de OS te gaan , speelde geen komedie
omtrent een vermeende blessure , neen , ze vocht voor haar vaderland , het Belgische Volk en Vorst ! EN nu het Belgisch volkslied, allen te samen, één , twee drie.... :belgievl: :multi: :bday:8)

HET BELGISCH VOLKSLIED

O dierbaar België
O heilig land der vaad'ren

Onze ziel en ons hart zijn u gewijd.

Aanvaard ons hart en het bloed van onze adren,

Wees ons doel in arbeid en in strijd.

Bloei, o land, in eendracht niet te breken;

Wees immer u zelf en ongeknecht,

Het woord getrouw, dat ge onbevreesd moogt spreken:

Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.
Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.
Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.

Pietje
21 augustus 2004, 21:47
Ik minimaliseer niets, ik relativeer: ze kan het best op een balletje slaan ...

Les flamingants kronkelen niet. Maar ja, het belgische gevoel is verschrompeld tot sportevenementen, zielig ... :-)
8) Absoluut niet, ik voelde me gisteren niet minder Belg, dan vandaag 8)

Philips Inc.
21 augustus 2004, 21:48
8) Absoluut niet, ik voelde me gisteren niet minder Belg, dan vandaag 8)Ach ja, eens het BOIC het VOIC wordt, dan zal ik eens lachen ...

En so long, amusser jullie, nu het nog kan ...

alecia
21 augustus 2004, 21:50
@ "Philips Inc" : 8) Je reactie zou duidelijk "anders" zijn , indien zij "Vlaamse" was geweest (maar soit, dat zul je toch nooit willen toegeven). :?
Maar jongske toch. Natuurlijk zou mijn reactie anders zijn als het een Vlaamse was. Wordt eens wakker voor België uw ogen uitrukt... Zit ge daar nu op te azen ? Komt ge daar van klaar ? tss tss tss. Als een Vlaamse het onding zou gewonnen hebben zou ik me nu aan't bezuipen zijn... Blijkbaar komt gij niet verder dan wat gelul op dit forum... Hoelang zit ge nu al te wachten opdat ge ... pardon, ik zal uw plezier niet vergallen. Laat u nog maar eens goed gaan. Un, deux, trois...

Pietje
21 augustus 2004, 21:51
Ach ja, eens het BOIC het VOIC wordt, dan zal ik eens lachen ...


8) In je dromen. En dromen, zijn bedrog 8)

gm10
21 augustus 2004, 21:51
Ach ja, eens het BOIC het VOIC wordt, dan zal ik eens lachen ...

En so long, amusser jullie, nu het nog kan ...en het NIS wordt de VIS zeker :rofl:

ach jongens toch, wat een naiviteit

gm10
21 augustus 2004, 21:55
Maar jongske toch. Natuurlijk zou mijn reactie anders zijn als het een Vlaamse was. Wordt eens wakker voor België uw ogen uitrukt... Zit ge daar nu op te azen ? Komt ge daar van klaar ? tss tss tss. Als een Vlaamse het onding zou gewonnen hebben zou ik me nu aan't bezuipen zijn... Blijkbaar komt gij niet verder dan wat gelul op dit forum... Hoelang zit ge nu al te wachten opdat ge ... pardon, ik zal uw plezier niet vergallen. Laat u nog maar eens goed gaan. Un, deux, trois...
CAMPIONE CAMPIONE OLE OLE OLE

Sale-Flamin
21 augustus 2004, 22:22
Ocharme Justine, wat een slechte zet voor haar toekomst. Kijk maar naar de vorige olympische winnaars, Fred Deburghraeve,... nu schoenenverkoper, Judoman Van de Walle,... nu hulpagent.:oops:

De toekomst van Justine, beddenopmaakster in een of ander vies Waals hotelleke...:lol:

Zo bedankt belgië zijn onderdanen, in de vergeetput ermee.

Olivier
21 augustus 2004, 22:23
Al die Belgische vlaggen...tis eens wa anders als die fake supporters langs de wielerwedstrijden die daar staan enkel en alleen om in beeld te komen. Wat een losers toch :)

Olivier
21 augustus 2004, 22:25
Ocharme Justine, wat een slechte zet voor haar toekomst. Kijk maar naar de vorige olympische winnaars, Fred Deburghraeve,... nu schoenenverkoper, Judoman Van de Walle,... nu hulpagent.:oops:

De toekomst van Justine, beddenopmaakster in een of ander vies Waals hotelleke...:lol:

Zo bedankt belgië zijn onderdanen, in de vergeetput ermee.
Hihi de jaloezie he......grand slams leveren wel degelijk centjes op he.

:belgievl:

Patje
21 augustus 2004, 22:26
Justine Henin heeft op de Olympische Spelen in Athene het goud behaald in het vrouwen-enkelspel. Henin was een klasse te sterk voor de Francaise Amélie Mauresmo en won overtuigend met twee keer 6-3.


Ze was tenminste niet te laf om naar de OS te gaan , speelde geen komedie
omtrent een vermeende blessure , neen , ze vocht voor haar vaderland , het Belgische Volk en Vorst ! Hoewel ik geen supporter ben heeft Henin een mooie prestatie neergezet. Ik ben wel niet akkoord met uw stelling over Clijsters ( ook van haar ban ik geen supporter). De reden dat ze gegeven heeft om niet mee te oen aan de OS begrijp ik. Als je in het verleden op zoek bent naar sponsors en er zijn er bepaalde geen die willen sponsoren. Als je enkele jaren later doorbreekt en zogezegd goed genoeg bent om naar de OS te gaan maar je moet wel sponsoring aandoen van die firma die ervoor weigerde zou ik ook niet meegaan. Trouwens tenzij u dokter bent en haar dossier hebt ingezien kunt u niet zeggen dat haar blessure niet echt zijn.

thePiano
21 augustus 2004, 22:27
http://news.bbc.co.uk/media/images/39133000/jpg/_39133928_king_afp300x200.jpg

Wat teen wondermooi land om te leven ! Belgiê staat weer in de kijker en op een positieve manier !
Prachtig en verdiend gewonnen! Proficiat Hénin, nog steeds en overtuigend de nummer 1 van de wereld !

Nog even meegeven dat ook Georgië een tweede gouden medaille heeft binnengehaald vandaag! Mijn Georgische echtgenote viert dubbel feest vandaag: 1 keer goud met België en 1 met Georgië 8)

gm10
21 augustus 2004, 22:28
Ocharme Justine, wat een slechte zet voor haar toekomst. Kijk maar naar de vorige olympische winnaars, Fred Deburghraeve,... nu schoenenverkoper, Judoman Van de Walle,... nu hulpagent.:oops:

De toekomst van Justine, beddenopmaakster in een of ander vies Waals hotelleke...:lol:

Zo bedankt belgië zijn onderdanen, in de vergeetput ermee.
mr denkt dat roland garros, de us open en de australian open niet opbrengt

schitterend toch die nijd en jaloezie
de OS moesten vaker plaatsvinden ;-)

gm10
21 augustus 2004, 22:28
Hoewel ik geen supporter ben heeft Henin een mooie prestatie neergezet. Ik ben wel niet akkoord met uw stelling over Clijsters ( ook van haar ban ik geen supporter). De reden dat ze gegeven heeft om niet mee te oen aan de OS begrijp ik. Als je in het verleden op zoek bent naar sponsors en er zijn er bepaalde geen die willen sponsoren. Als je enkele jaren later doorbreekt en zogezegd goed genoeg bent om naar de OS te gaan maar je moet wel sponsoring aandoen van die firma die ervoor weigerde zou ik ook niet meegaan. Trouwens tenzij u dokter bent en haar dossier hebt ingezien kunt u zeggen dat haar blessure niet echt zijn.
ah ja
altijd wat met die clijsters

Pietje
21 augustus 2004, 22:28
Ocharme Justine, wat een slechte zet voor haar toekomst. Kijk maar naar de vorige olympische winnaars, Fred Deburghraeve,... nu schoenenverkoper, Judoman Van de Walle,... nu hulpagent.:oops:


Die "hulpagent" is wel Harry Van Barneveldt, maar soit............tot zover je olympische kennis 8)

gm10
21 augustus 2004, 22:30
Al die Belgische vlaggen...tis eens wa anders als die fake supporters langs de wielerwedstrijden die daar staan enkel en alleen om in beeld te komen. Wat een losers toch :)plus dat die vlaggen niet verstrikt geraken in JUJU's racket ;-)

gm10
21 augustus 2004, 22:31
Ocharme Justine, wat een slechte zet voor haar toekomst. Kijk maar naar de vorige olympische winnaars, Fred Deburghraeve,... nu schoenenverkoper, Judoman Van de Walle,... nu hulpagent.:oops:

De toekomst van Justine, beddenopmaakster in een of ander vies Waals hotelleke...:lol:

Zo bedankt belgië zijn onderdanen, in de vergeetput ermee.
wat is er trouwens mis met schoenen verkopen, in een hotel werken of hulpagent zijn?

uwagan
21 augustus 2004, 22:45
wat is er trouwens mis met schoenen verkopen, in een hotel werken of hulpagent zijn?
Weinig verdienen?

Weisse Wolf
21 augustus 2004, 22:45
8)

HET BELGISCH VOLKSLIED

O dierbaar België
O heilig land der vaad'ren

Onze ziel en ons hart zijn u gewijd.

Aanvaard ons hart en het bloed van onze adren,

Wees ons doel in arbeid en in strijd.

Bloei, o land, in eendracht niet te breken;

Wees immer u zelf en ongeknecht,

Het woord getrouw, dat ge onbevreesd moogt spreken:

Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.
Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.
Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.:fist:

gm10
21 augustus 2004, 22:48
Weinig verdienen?
ja
wat is daar mis mee? voel je je beter dan die mensen?

gm10
21 augustus 2004, 23:00
http://www.zen28184.zen.co.uk/piss2.gifhttp://www.zen28184.zen.co.uk/vl_leeuw2.gifhttp://www.zen28184.zen.co.uk/piss.gif
leuke foto

Weisse Wolf
21 augustus 2004, 23:05
Wat dacht je van deze? :lol:

http://smilies.jeeptalk.org/cwm/cwm/piss2.gifhttp://forum.politics.be/image.php?u=2046&dateline=2004http://mindscraps.com/s/cwm/cwm/piss.gif

gm10
21 augustus 2004, 23:10
Wat dacht je van deze? :lol:

http://smilies.jeeptalk.org/cwm/cwm/piss2.gifhttp://mindscraps.com/s/cwm/cwm/piss.gif
racist!

KempensBoerke
21 augustus 2004, 23:25
Een dikke proficiat aan Justine Henin dat zij een gouden medaille in de wacht heeft gesleept voor onze zuiderburen...dit gebeuren breekt wel sterk met het zo in twijfel getrokken prestatie-niveau van onze zuiderburen. Wallonië heeft een niet al te beste reputatie op dat gebied, maar dit gebeuren kan toch weer een beetje sussen...kunnen de Walen zich voor hunne TV verheerlijken aan de prestaties van 1 (=één) van hun landgenoten. :-)

En voor diegenen die haar prestaties maar een "balletje slaan" vinden: probeer het zélf ook hé...haar portemonnee is wel dik gevuld....dit terwijl ze wellicht aan een massa solidariteit doet tegenover haar Waalse medemens in de vorm van belastingen...denk'k...aan dat minimaliserend gedoe ga ik me nu ook weer niet bezigen hoor.

Proficiat en drie bezen voor dat meiske...tussen haakjes, lelijke poempbakkessmoel maar lekker lijfke. :angel:

Cyperken
21 augustus 2004, 23:41
8) In je dromen. En dromen, zijn bedrog 8)
...enkel in Nederland

Sam
21 augustus 2004, 23:55
Okay, ik stel vast dat hier sommigen te enthousiast aan het worden zijn.
En iets te vaak België erbij betrekt.

Henin goud?
Mooi voor haar... Voel ik me daarom Belg of moet ik dat nu beginnen voelen?
NEEN!

Met Vlaamse Groet!

Pietje
22 augustus 2004, 00:23
Okay, ik stel vast dat hier sommigen te enthousiast aan het worden zijn.
En iets te vaak België erbij betrekt.

Henin goud?
Mooi voor haar... Voel ik me daarom Belg of moet ik dat nu beginnen voelen?

Stel vast al wat je wilt. Dit IS België. Je bent Belg. You better face it and live with it . 8)

http://www.vrtnieuws.net/sport_master/olympische_spelen/tennis/A_os_Tennis_Vrouwen_Enkel_Uitslagen/S_040821_OS_Tennis_Henin_Medaille_Ap-20040821-224554.jpg

Cyperken
22 augustus 2004, 00:40
Stel vast al wat je wilt. Dit IS België. Je bent Belg. You better face it and live with it . 8)


Er is een groot verschil tussen 'zijn' en 'voelen'.

jOOSt
22 augustus 2004, 01:03
Dit doet mij even veel als een medaille voor China of Burundi. Niets!

thePiano
22 augustus 2004, 01:20
Stel vast al wat je wilt. Dit IS België. Je bent Belg. You better face it and live with it . 8)

http://www.vrtnieuws.net/sport_master/olympische_spelen/tennis/A_os_Tennis_Vrouwen_Enkel_Uitslagen/S_040821_OS_Tennis_Henin_Medaille_Ap-20040821-224554.jpg
Wat mij verbaasde was dat Justine zo netjes het Belgisch volkslied meezong. Behalve het refrein 'Voor Vorst voor Vrijheid en voor Recht' herinner ik me niks meer van dat lied. Het wordt tijd dat ik nog eens ga inburgeren :-P

thePiano
22 augustus 2004, 01:22
Dit doet mij even veel als een medaille voor China of Burundi. Niets!
Ja maar, jij bent dan ook de enige echte chinees op dit forum hé Willem! :-P

brutus
22 augustus 2004, 01:31
8) In je dromen. En dromen, zijn bedrog 8)
We hebben hier zangtalent !!!!
dringend briefke schrijven naar de marco:-)

jOOSt
22 augustus 2004, 01:33
Ja maar, jij bent dan ook de enige echte chinees op dit forum hé Willem! :-PSayanora Piano! Ik ben Burundees 8)

thePiano
22 augustus 2004, 01:34
Sayanora Piano! Ik ben Burundees
8)
Je bent zeker geen sportliefhebber en nog minder een tennisfan. Dat had ik al door. :roll:

Supe®Staaf
22 augustus 2004, 01:37
Behalve het refrein 'Voor Vorst voor Vrijheid en voor Recht' herinner ik me niks meer van dat lied.Ik voel mij plots ook een beetje nuttig.;-)

thePiano
22 augustus 2004, 01:39
8)

HET BELGISCH VOLKSLIED

O dierbaar België
O heilig land der vaad'ren

Onze ziel en ons hart zijn u gewijd.

Aanvaard ons hart en het bloed van onze adren,

Wees ons doel in arbeid en in strijd.

Bloei, o land, in eendracht niet te breken;

Wees immer u zelf en ongeknecht,

Het woord getrouw, dat ge onbevreesd moogt spreken:

Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.
Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.
Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.
Aha, hier heb ik de tekst van het volkslied. Ik was het rats vergeten, bedankt Pietje! Als de fascisten morgen aan hun paramilitair feestje beginnen in Steenstrate, zal ik het even hardop zingen. :-D

jOOSt
22 augustus 2004, 01:43
Je bent zeker geen sportliefhebber en nog minder een tennisfan. Dat had ik al door. :roll:Dat ben ik wel hoor, maar ik lig er niet van wakker en zeker niet als het walen zijn die winnen. Er zijn interessantere dingen dan sport op deze aardkloot.

Vlaanderen Boven
22 augustus 2004, 01:53
Stel vast al wat je wilt. Dit IS België. Je bent Belg. You better face it and live with it . 8)

Mag ik nog zelf weten hoe ik me voel en wat ik ben, authoritaire?

jOOSt
22 augustus 2004, 02:02
Na 174 jaar onderdrukking, moeten we nu ook nog de medailles van de onderdrukkers feesten. Wat een lef hebben de belgicisten.

jOOSt
22 augustus 2004, 02:48
Trouwens, Inge de Bruijn,Leontien Zijlaard-van Moorsel en Pieter van den Hoogenband hebben ook goud gewonnen en daar zegt niemand iets over. Proficiat Inge, Leontien en Pieter vanwege deze sportliefhebber.

stab
22 augustus 2004, 03:39
Ik gun het de belgicisten wel : een occasionele overwinning vd rode duivels, enkele Olympische medailles. Verzinkt in het niets bij de 1.200.000 separatistische stemmen van bij de vorige verkiezingen.

ingenious
22 augustus 2004, 03:51
Ik gun het de belgicisten wel : een occasionele overwinning vd rode duivels, enkele Olympische medailles. Verzinkt in het niets bij de 1.200.000 separatistische stemmen van bij de vorige verkiezingen.
en hoeveel van die zogenaamde separatisten denk je dat mee heeft zitten supporteren voor juju?

Sam
22 augustus 2004, 08:01
Aha, hier heb ik de tekst van het volkslied. Ik was het rats vergeten, bedankt Pietje! Als de fascisten morgen aan hun paramilitair feestje beginnen in Steenstrate, zal ik het even hardop zingen. :-D
Kom gerust langs...

Paramilitair, wahahahaaha, jongenjongen hoe meer jij praat hoe minder mensen je nog serieus nemen

[email protected]

snoodaard
22 augustus 2004, 08:50
Het word tijd dat Sven Van Tourenhout nog eens met de Vlaamse leeuw in zijn hand wereldkampioen word.

Sam
22 augustus 2004, 08:57
Het word tijd dat Sven Van Tourenhout nog eens met de Vlaamse leeuw in zijn hand wereldkampioen word.
Ja, en met een T-Shirt aan met erop:
België Barst!

Pietje
22 augustus 2004, 09:30
Aha, hier heb ik de tekst van het volkslied. Ik was het rats vergeten, bedankt Pietje! Als de fascisten morgen aan hun paramilitair feestje beginnen in Steenstrate, zal ik het even hardop zingen. :-D

8) Tzal er "zwart" zien van het volk 8)

Raf
22 augustus 2004, 09:40
Ik supporter natuurlijk alleen voor MANNEN, en zeker als ze homo zijn! ;-)
Dit fraai gevormde exemplaar won zilver voor de Nederlandse zwemploeg:
http://www.originalolympics.com/Sport/Aquatics/images/Kenkhuis-Johan-2.jpg

Phrea|K
22 augustus 2004, 10:30
Jammer dat Justine Henin echt een lelijk eendje is, zeker als je haar vergelijkt met sommige andere tennissters.

http://www.qatartennis.org/ladies/media/players/Justine%20Henin-Hardenne.jpg

Zeker in vergelijking met:

http://www.rumela.com/albums/anna_kournikova/kournikova24.jpg

Ik supporter enkel voor knappe vrouwen (of ze lesbisch of hetero zijn doet er niet zoveel toe :-D )

gm10
22 augustus 2004, 10:54
Sayanora Piano! Ik ben Burundees 8)
bedoel je sayonara? dat is japans

gm10
22 augustus 2004, 10:57
Ik gun het de belgicisten wel : een occasionele overwinning vd rode duivels, enkele Olympische medailles. Verzinkt in het niets bij de 1.200.000 separatistische stemmen van bij de vorige verkiezingen.
LOL

juist ja
geloof je dat nu echt? jullie rol is binnen een 10-tal jaar weer uitgespeeld
eens het vb zijn populistische thema's verliest en overblijft met de kern (la republique flamande), dan zal duidelijk zijn hoeveel flaminganten er echt zijn

dit is echt idioot, je hoort mij toch ook niet zeggen dat 3 miljoen voor belgie hebben gestemd?

gm10
22 augustus 2004, 10:58
Het word tijd dat Sven Van Tourenhout nog eens met de Vlaamse leeuw in zijn hand wereldkampioen word.
zorg maar dat de vlag niet in zijn wiel draait ;-)

stab
22 augustus 2004, 11:00
Ik supporter natuurlijk alleen voor MANNEN, en zeker als ze homo zijn! ;-)
Dit fraai gevormde exemplaar won zilver voor de Nederlandse zwemploeg:
Ook al last van GROOT - Nederlandse neigingen?

doggy
22 augustus 2004, 11:20
wat een gezever allemaal!
gelukkig is dit k&k.
ik vind het nuttiger hier wat mooie plaatjes van sporters te zetten. :-)
http://www.sportwereld.be/Images/Uploaded_Images/sp0503_kimgevaert1.jpg

Zeno!
22 augustus 2004, 11:37
wat een gezever allemaal!
gelukkig is dit k&k.
ik vind het nuttiger hier wat mooie plaatjes van sporters te zetten. :-)
http://www.sportwereld.be/Images/Uploaded_Images/sp0503_kimgevaert1.jpgKan beter:

http://www.p-magazine.com/babe-archief/archief/Kim_Gevaert/Kim_05.jpg

http://www.p-magazine.com/babe-archief/archief/Kim_Gevaert/Kim_10.jpg

http://www.p-magazine.com/babe-archief/archief/Kim_Gevaert/Kim_03.jpg

(made in vlaams-brabant) ;-)

Zeno!
22 augustus 2004, 11:39
Part 2

http://img37.exs.cx/img37/3637/kimgevaert1.jpg
http://img37.exs.cx/img37/6346/kimgevaert2.jpg

Zeno!
22 augustus 2004, 11:41
Ik supporter natuurlijk alleen voor MANNEN, en zeker als ze homo zijn! ;-)

De lesbo's doen ook mee hoor :-P

http://img66.exs.cx/img66/6080/Volleybal.jpg

Supe®Staaf
22 augustus 2004, 11:51
jullie rol is binnen een 10-tal jaar weer uitgespeeldJij wil duidelijk niet op hun hartje trappen.......

eens het vb zijn populistische thema's verliest en overblijft met de kern (la republique flamande), dan zal duidelijk zijn hoeveel flaminganten er echt zijn Die echte separatisten staan nu op de Ysserwaque.
Eens benieuwd hoeveel ze er daar tesaam krijgen.
minder dan er BuB-stemmers zijn.
Daar durf ik veel poen op verwedden.

gm10
22 augustus 2004, 11:55
Jij wil duidelijk niet op hun hartje trappen.......
ooooooh, dat is relatief
menselijke emoties zijn me niet vreemd ;-)

Die echte separatisten staan nu op de Ysserwaque.
Eens benieuwd hoeveel ze er daar tesaam krijgen.
minder dan er BuB-stemmers zijn.
Daar durf ik veel poen op verwedden.
dat heb ik hier ook al eens gezegd
het blijft een marginaal gebeuren, een gebeuren voor marginalen maw ;-)

doggy
22 augustus 2004, 11:56
allé staaf!

juist als de topic interessant begon te worden! :-)http://www.wannahaves.nl/images/images_static/miss/olympic/detail/tat02.jpg

Tatiana Grigorieva
sport: Polstokhoogspringen
land: Australie
polsstokspringen is een mooie sport :-)

Maus
22 augustus 2004, 13:11
Justine Henin wint goud!
http://www.standaard.be/Assets/Images_Internet/snelnieuws_icon.gif
21:22:30

Justine Henin heeft op de Olympische Spelen in Athene het goud behaald in het vrouwen-enkelspel. Henin was een klasse te sterk voor de Francaise Amélie Mauresmo en won overtuigend met twee keer 6-3.

Het nummer één van de wereld, die op de Spelen haar wederoptreden maakte na 4 maanden blessureleed, speelde sterk en erg precies tegen Mauresmo, het nummer twee van de wereld en momenteel in erg goede doen. De Française kwam er weinig aan te pas en werd goed achteraan gehouden.

Ongeveer 24 uur na de thriller tegen de Russische Anastasia Myskina, 3e op de wereld, serveerde Justine Henin-Hardenne erg sterk en leek ze meer dan ooit geconcenteerd om haar doel te bereiken.

De tennisster is de tweede Belgische vrouw die een gouden medaille behaalt op de Olympische Spelen. In Atlanta (1996) pakte judoka Ulla Werbrouck (-70 kg) ook al goud. Vier jaar later, in Sydney, was er geen enkele landgeno(o)t(e) die het allerhoogste eremetaal in de wacht kon slepen.



Het gaat om de 36ste gouden medaille in de Belgische geschiedenis van de Olympische Spelen en de derde medaille in Athene, na brons voor Axel Merckx (wielrennen) en Ilse Heylen (judo, -52 kg) . 21/08/2004 - psr




Ze was tenminste niet te laf om naar de OS te gaan , speelde geen komedie
omtrent een vermeende blessure , neen , ze vocht voor haar vaderland , het Belgische Volk en Vorst ! EN nu het Belgisch volkslied, allen te samen, één , twee drie.... :multi: :bday:
Helaas ... de match niet gezien (weekendwerk kan soms hard zijn :)) ... Maar toch: PROFICIAT Justine Hénin-Hardenne!!!

Laat iedereen maar zeveren over België, Wallonië en toestanden ... heeft allemaal weinig te maken, vind ik, met zo'n gouden plak!!!

Van niets (3 maanden out met een virus) naar goud op de Olympische Spelen ... ik denk dat er weinigen dit nadoen!

En nu: De US Open winnen (Clijsters doet toch ni mee ;)) en daarna (in november) ook nog es de Masters als het enigszins mogelijk is :).

thePiano
22 augustus 2004, 13:33
Part 2


http://img37.exs.cx/img37/6346/kimgevaert2.jpg
Als ze zo allemaal aan de start zouden komen, zou iedereen kijken, onze ZwartBlokkers incluis. :-P

Raf
22 augustus 2004, 13:39
Kan beter:

http://www.p-magazine.com/babe-archief/archief/Kim_Gevaert/Kim_05.jpg

http://www.p-magazine.com/babe-archief/archief/Kim_Gevaert/Kim_10.jpg

http://www.p-magazine.com/babe-archief/archief/Kim_Gevaert/Kim_03.jpg

(made in vlaams-brabant) ;-)
Als ze die bol kaas niet bijheeft, vind ik er niks aan...

Olivier
22 augustus 2004, 13:42
Jammer dat Justine Henin echt een lelijk eendje is, zeker als je haar vergelijkt met sommige andere tennissters.

http://www.qatartennis.org/ladies/media/players/Justine%20Henin-Hardenne.jpg

Zeker in vergelijking met:

http://www.rumela.com/albums/anna_kournikova/kournikova24.jpg

Ik supporter enkel voor knappe vrouwen (of ze lesbisch of hetero zijn doet er niet zoveel toe :-D )
Vergeet niet hun palmares ook te posten hé.

Zeno!
22 augustus 2004, 14:25
Als ze die bol kaas niet bijheeft, vind ik er niks aan...Tja Raf, ge zijt gewoon een paar decennia te laat geboren vrees 'k. De allereerste Olympische Spelen, d�*t zou iets voor u geweest zijn!

http://us.news1.yimg.com/us.yimg.com/p/rids/20040813/i/r2426496421.jpg
De hedendaagse openingsceremonies zijn er niks tegen ;-)

Patriot!
22 augustus 2004, 17:23
Leve ons eeuwige Vaderland België.

Phrea|K
22 augustus 2004, 18:59
Vergeet niet hun palmares ook te posten hé.I couldn't care less... :-D

Ik ben niet bepaald geïnteresseerd in de sportieve prestaties bij vrouwentennis. ;-)

ingenious
22 augustus 2004, 19:31
Ik supporter natuurlijk alleen voor MANNEN, en zeker als ze homo zijn! ;-)
Dit fraai gevormde exemplaar won zilver voor de Nederlandse zwemploeg:
geef mij maar popov:

schoon lijf

http://lysalstj.edres74.ac-grenoble.fr/creations/natation1/site/images/popov5.jpg

schoon snoetje

http://images.google.be/images?q=tbn:JObWyvaWUTYJ:www.matas.org/natation/images/popov.1.jpg

en een palmares om u tegen te zeggen!

jammer dat de sportieve prestaties deze spelen tegenvielen :-(

Foundation
22 augustus 2004, 20:36
Justine Henin wint goud!
http://www.standaard.be/Assets/Images_Internet/snelnieuws_icon.gif
21:22:30

http://www.standaard.be/assets/images_upload/NBN_C2HENIN.MM.jpg Justine Henin heeft op de Olympische Spelen in Athene het goud behaald in het vrouwen-enkelspel. Henin was een klasse te sterk voor de Francaise Amélie Mauresmo en won overtuigend met twee keer 6-3.

Het nummer één van de wereld, die op de Spelen haar wederoptreden maakte na 4 maanden blessureleed, speelde sterk en erg precies tegen Mauresmo, het nummer twee van de wereld en momenteel in erg goede doen. De Française kwam er weinig aan te pas en werd goed achteraan gehouden.

Ongeveer 24 uur na de thriller tegen de Russische Anastasia Myskina, 3e op de wereld, serveerde Justine Henin-Hardenne erg sterk en leek ze meer dan ooit geconcenteerd om haar doel te bereiken.

De tennisster is de tweede Belgische vrouw die een gouden medaille behaalt op de Olympische Spelen. In Atlanta (1996) pakte judoka Ulla Werbrouck (-70 kg) ook al goud. Vier jaar later, in Sydney, was er geen enkele landgeno(o)t(e) die het allerhoogste eremetaal in de wacht kon slepen.



Het gaat om de 36ste gouden medaille in de Belgische geschiedenis van de Olympische Spelen en de derde medaille in Athene, na brons voor Axel Merckx (wielrennen) en Ilse Heylen (judo, -52 kg) . 21/08/2004 - psr




Ze was tenminste niet te laf om naar de OS te gaan , speelde geen komedie
omtrent een vermeende blessure , neen , ze vocht voor haar vaderland , het Belgische Volk en Vorst ! EN nu het Belgisch volkslied, allen te samen, één , twee drie.... :belgievl: :multi: :bday:
"O dierbaar België

O heilig land der vaad'ren

Onze ziel en ons kracht zijn u gewijd.

Aanvaard ons hart en het bloed van onze adren,

Wees ons doel in arbeid en in strijd.

Bloei, o land, in eendracht niet te breken;

Wees immer u zelf en ongeknecht,

Het woord getrouw, dat ge onbevreesd moogt spreken:

Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht. (x3)"

Foundation
22 augustus 2004, 20:38
Ik dacht, ik post hier eventjes de officiële tekst van www.belgium.be . De derde regel wordt vaak verward: het is: ziel en kracht, niet ziel en hart. Hart is pas daarna.

Olivier
22 augustus 2004, 20:53
I couldn't care less... :-D

Ik ben niet bepaald geïnteresseerd in de sportieve prestaties bij vrouwentennis. ;-)
Koop dan gewoon een mannenblad ofzo :D

Is cheaper als een ticket voor zo een grand slam.

Mitgard
22 augustus 2004, 21:46
Vergeet niet hun palmares ook te posten hé.
palmares is niet belangrijk in het vrouwentennis vind ik.

hopsakee:

barbara schett

http://www.barbara-schett.net/oesterreicherin1.jpg

http://www.barbara-schett.net/modelling25.jpg

http://www.barbara-schett.net/off34.jpg

Yann
22 augustus 2004, 22:07
En vertel mij nu eens waarom wij trots moeten zijn op Henin? Omdat zij een inwoner is van België en d gouden medaille wint ...

Wat bekrompen is dat nu ...

1. Het is haar persoonlijke verdienste.

2. ze heeft een belachelijk job: balletjes slaan.

3. Ze woont toevallig hier in België ...

4. En iedere trotse Belg neemt in feit deel aan het primitief stamritueel door het zich verpersoonlijken en sublimeren van haar persoonlijke prestatie in een nationale prestatie en eigenschap van een nationaliteit ...
1. U kent niets van toptennis.

2. Als het zo belachelijk is, waarom gaat u het dan niet doen? U zult binnen de kortste tijd stinkend rijk zijn.

3. Behalve wanneer je in Vlaanderen woont zeker. Dan ben je plots erg gebonden met de bodem, en het bloed dat erop verspild werd. Idiotie ten top!

4. Allez, ze worden overspoeld door beelden met onze nationale driekleur, en de stoppen slaan door. Hoe gaat u de voetbalmatch Engeland-Duitsland binnenkort noemen? Groep A-Groep B? Die teams bestaan toch ook uit individuele beroepssporters??? En is het voetbalteam van Frankrijk bv representatief voor haar bevolking? Dus dat is ook allemaal onzin voor u zeker. Ik hoop dat u consequent bent!

Zeno!
22 augustus 2004, 22:26
"O dierbaar België

O heilig land der vaad'ren

Onze ziel en ons kracht zijn u gewijd.

Aanvaard ons hart en het bloed van onze adren,

Wees ons doel in arbeid en in strijd.

Bloei, o land, in eendracht niet te breken;

Wees immer u zelf en ongeknecht,

Het woord getrouw, dat ge onbevreesd moogt spreken:

Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht. (x3)"
En, klaargekomen? :roll: :-)

Dies
22 augustus 2004, 22:26
1. Het is haar persoonlijke verdienste.
1. U kent niets van toptennis.Is het dan misschien uw verdienste?

In essentie heeft hij volledig gelijk, het is te stom voor woorden om trots te zijn omwille van de prestatie van een ander.

Mitgard
22 augustus 2004, 22:31
Is het dan misschien uw verdienste?

In essentie heeft hij volledig gelijk, het is te stom voor woorden om trots te zijn omwille van de prestatie van een ander.
zeg dat ook eens tegen al die ouders die stoefen over de schoolprestaties van hun kinderen.

gm10
22 augustus 2004, 22:38
Is het dan misschien uw verdienste?

In essentie heeft hij volledig gelijk, het is te stom voor woorden om trots te zijn omwille van de prestatie van een ander.
neen hoor, en dat weet je maar al te goed als je bv kinderen of een partner hebt
een landgenote die goed presteert is iets verderaf maar je identificeert je er toch mee
als je dat niet snapt, heb je een erg gebrekkige kennis van de menselijke aard

Supe®Staaf
22 augustus 2004, 23:04
allé staaf!

juist als de topic interessant begon te worden! :-)

Tatiana Grigorieva
sport: Polstokhoogspringen
land: Australie
polsstokspringen is een mooie sport :-)Hewel, ik moet bekennen, dat Kim Gevaert me precies toch iets doet.
Ze lijkt zo fijn, maar toch stevig in haar blootje.
Een heel speciaal gezichtje en ik beeld me in dat ze een superfluwelen velletje heeft om urenlang zachtjes te strelen........:oops:

Die Tatiana lijkt op de foto nogal bijgewerkt en opgetaart. Daar zou ik voorzichtig mee zijn, vooraleer ik ze de hemel inprijs.

Die Brazilaanse lekkere dames daarentegen, vind ik zonder reserves 'state of the art' Daar wil ik met moeder de vrouw wel eens een weekje ruzie voor hebben, om met die zalige exotische beauties een zwoele namiddag mee in de beddebak door te brengen.
Enfin, twee namiddagen.
Geen lievekindjes maken.
Geen rare toestanden met drie.
Dat is enkel in de fantasie begerenswaard.8)

Dies
22 augustus 2004, 23:13
Tot de prestatie(s) van mijn kinderen, of mijn wettelijke wederhelft, kan ik - direct of indirect - nog op enige wijze iets hebben bijgedragen. Mijn band met mevr. Henin is echter niet groter dan die met Justin Gatlin.

In weze vind ik het overigens ook complete nonsens om als ouder trots te zijn op verwezenlijkingen van de kinderen, al dient gezegd te worden dat het omgekeerde - kinderen die trots zijn op hun ouders - eigenlijk nog veel gekker voor woorden is.

gm10
22 augustus 2004, 23:19
Tot de prestatie(s) van mijn kinderen, of mijn wettelijke wederhelft, kan ik - direct of indirect - nog op enige wijze iets hebben bijgedragen. Mijn band met mevr. Henin is echter niet groter dan die met Justin Gatlin.

In weze vind ik het overigens ook complete nonsens om als ouder trots te zijn op verwezenlijkingen van de kinderen, al dient gezegd te worden dat het omgekeerde - kinderen die trots zijn op hun ouders - eigenlijk nog veel gekker voor woorden is.
fijn dat je zo eerlijk bent
ik denk er echter anders over, helemaal anders

Dies
22 augustus 2004, 23:23
Dat u er een ander idee op na houdt was al wel enige tijd duidelijk.
Ik heb echter nog steeds nergens zien staan waarom ik (bijv.) trots zou moeten, of zelfs maar mogen, zijn op de prestatie van mevr. Henin, maar niet op die van Justin Gatlin?!

ingenious
22 augustus 2004, 23:41
Dat u er een ander idee op na houdt was al wel enige tijd duidelijk.
Ik heb echter nog steeds nergens zien staan waarom ik (bijv.) trots zou moeten, of zelfs maar mogen, zijn op de prestatie van mevr. Henin, maar niet op die van Justin Gatlin?!
sommige dingen kun je nu eenmaal niet rationaliseren. het is gewoon het groepsgevoel. daar houden mensen van. de uitspraken van justine bewijzen dit. tennis is een individele sport, maar in athene maakte ze deel uit van een groep, een heel ander gevoel, zoals ze zelf zei.

mensen maken graag deel uit van een groep. die groepen kunnen eender welke vorm aannemen. je gezin, je vriendengroep, de belgen, de gabbers tot de club van de snordragers. de enige voorwaarden is dat iets je verbindt. in dit geval voelen we ons belg, en zijn we tros dat een belg iets doet. je kan dit rationaliseren, en dan slaagt het op niks. idd, buiten een deeltje van ons belastinggeld dat naar het boic gaat, hebben wij niks te maken met wat henin daar doet.

de essentie is, sport en gevoelens gaan hand in hand. dat is niet rationeel. dat is net het mooie eraan. waarom supporteren we voor de ene club, en niet voor de andere? dat is ook niet rationeel. en als jij dus iets vind dat jou verbind met justin gatlin, dan kan jij daar trots op zijn. de trots komt gewoon uit het '1 van ons' gevoel.

gm10
22 augustus 2004, 23:44
Dat u er een ander idee op na houdt was al wel enige tijd duidelijk.
Ik heb echter nog steeds nergens zien staan waarom ik (bijv.) trots zou moeten, of zelfs maar mogen, zijn op de prestatie van mevr. Henin, maar niet op die van Justin Gatlin?!ik heb vanaf het eerste moment gezegd dat ik dit niet als een rationele reactie beschouw
dus kon je er van uitgaan dat ik geen argumenten zou aanbrengen

Supe®Staaf
23 augustus 2004, 08:40
sommige dingen kun je nu eenmaal niet rationaliseren.Eindelijk iemand van de groep de 'trotsen' die toegeeft dat het niks rationeels heeft om trots te zijn op verwezenlijkingen van anderen.;-)



het is gewoon het groepsgevoel. daar houden mensen van. de uitspraken van justine bewijzen dit. tennis is een individele sport, maar in athene maakte ze deel uit van een groep, een heel ander gevoel, zoals ze zelf zei.
Groepsgevoel is inderdaad een niet te onderschatten emotionele kracht.
Dat wist de Dolf ook handig uit te buiten.
Niet echt met positieve gevolgen voor wie de excessen van het sterke Duitse groepsgevoel moest ondergaan.........


mensen maken graag deel uit van een groep. die groepen kunnen eender welke vorm aannemen. je gezin, je vriendengroep, de belgen, de gabbers tot de club van de snordragers. de enige voorwaarden is dat iets je verbindt. in dit geval voelen we ons belg, en zijn we tros dat een belg iets doet. je kan dit rationaliseren, en dan slaagt het op niks.Inderdaad.
Het aangekweekte groepsgevoel is geen reden om goed te praten wanneer je pluimen van anderen op je hoed steekt, en als volslagen tennisonkundige, fier rondloopt op Justines (toch wel fabuleuze) backhand, en de eruit voortvloeiende resultaten.


idd, buiten een deeltje van ons belastinggeld dat naar het boic gaat, hebben wij niks te maken met wat henin daar doet.
50.000€/10.000.000 is niet van dien aard om ons aandeel erin danig op te schroeven.


de essentie is, sport en gevoelens gaan hand in hand. dat is niet rationeel. dat is net het mooie eraan. waarom supporteren we voor de ene club, en niet voor de andere? dat is ook niet rationeel. en als jij dus iets vind dat jou verbind met justin gatlin, dan kan jij daar trots op zijn. de trots komt gewoon uit het '1 van ons' gevoel.Waarom vervangen jullie trots niet door vreugde?
Dat lijkt me gezonder.
Vreugde om iets en in sympathie met een 'presteerder' lijkt mij veel zuiverder dan het gevoel trots wat eigenlijk andermans zaken poogt te recupereren.

gm10
23 augustus 2004, 09:33
Waarom vervangen jullie trots niet door vreugde?
Dat lijkt me gezonder.
Vreugde om iets en in sympathie met een 'presteerder' lijkt mij veel zuiverder dan het gevoel trots wat eigenlijk andermans zaken poogt te recupereren.
ik denk dat je zelf het antwoord gaf: het is niet rationeel

verder ga ik niet akkoord dat trots het recupereren van andermans prestaties inhoudt, je kan ook trots zijn in stilte (zoals ik het meestal ben)
in dat geval kan er moeilijk sprake zijn van recuperatie

jOOSt
23 augustus 2004, 10:24
bedoel je sayonara? dat is japansGouden medaille voor u! U was de eerste die het door had. ;-)

Tzuvar Raemborr
23 augustus 2004, 13:31
Proficiat aan Henin en ons buurland Wallonïe.

gm10
23 augustus 2004, 13:51
Proficiat aan Henin en ons buurland Wallonïe.
ik vind het schitterend, die naiviteit

jOOSt
23 augustus 2004, 14:32
ik vind het schitterend, die naiviteitNaïviteit??? Dit is realiteits-gevoel....

Supe®Staaf
23 augustus 2004, 16:06
Naïviteit??? Dit is realiteits-gevoel....Lees eens uw identiteitskaart hardop voor.
Daar staat dezelfde 'realiteit' op als bij Justine Henin.
Besteed vooral aandacht aan het item 'nationaliteit'
Dan besef je tevens in welke natie je leeft (hopelijk nog heel lang)

Yann
23 augustus 2004, 17:14
Is het dan misschien uw verdienste?

In essentie heeft hij volledig gelijk, het is te stom voor woorden om trots te zijn omwille van de prestatie van een ander.
Waarom niet? Kan een moeder niet trots zijn op de goede schoolprestaties van haar kind? Kan een man niet trots zijn op zijn vrouw of omgekeerd? Kan een werkgever niet trots zijn op de hoge productiviteit van zijn werknemers? Kan een Bruggesupporter niet trots zijn op de prestaties van zijn ploeg? Mag ik niet trots zijn op de buitengewone tennisprestatie van een landgenote? Of mag je alleen trots zijn op jezelf???? Dat lijkt mij eerlijk gezegd te stom voor woorden...

Bakkebaard
23 augustus 2004, 22:16
redelijk dikke zever, die communotaire discussies. Zeker als het over sport gaat.
Laat staan op de olympische spelen. Die staan voor menselijkheid,voor eenheid,voor alle culturen te samen. Wij leven in een land van 10 miljoen inwoners en de helft daarvan kan nog niet met zijn landgenoot samenwonen. Wie dus zo denkt, die moet niet naar de olympische spelen kijken. Laat staan ervan dromen om er ooit eens aan mee te doen.

En die mensen moeten ook niet ijveren voor de olympische spelen naar vlaanderen te brengen. Eerst en vooral, ze geloven toch niet in de olympische spelen en hun idealen. En ten tweede, zoiets organiseren kost geld. En ook al beweren die studies dat het haalbaar is, wanneer is zo een studie echt werkelijk geworden? Barcelona,atlanta,sydney,athene?

Supe®Staaf
23 augustus 2004, 22:55
Waarom niet? Kan een moeder niet trots zijn op de goede schoolprestaties van haar kind?Die moeder kan dat wel, en mag dat wel, maar het blijft een belachelijke zaak.
Moeder mag fier zijn op haar lasagna verde, haar schitterende carrière als politica, haar diepzinnige boek dat ze schreef, maar enkel zoonlief zelf mag trots zijn op zijn diplom summa cum laude van architect, botenbouwer, ingenieur oenologie of eerste prijs contrapunt en fuga.
Daar heeft mama immers geen boek voor opengeslagen, geen prof voor onder tafel geluld, of geen noot voor op papier gekliederd.


Kan een man niet trots zijn op zijn vrouw of omgekeerd?Heb jij je vrouw gemaakt?
Neen?
Dan hoef jij er niet trots op te zijn.

Kan een werkgever niet trots zijn op de hoge productiviteit van zijn werknemers? Hij mag trots zijn op zichzelf, dat hij zijn personeel zo zot kreeg om voor hongerloon hun nestel af te draaien.
Op het werk zelf, enkel zijn loonslaven.


Kan een Bruggesupporter niet trots zijn op de prestaties van zijn ploeg?Op de prestaties van Club Brugge kunnen zelfs de spelers niet al te fier zijn.

Mag ik niet trots zijn op de buitengewone tennisprestatie van een landgenote? Je mag, maar 't is belachelijk.

Of mag je alleen trots zijn op jezelf???? Juist: alleen op jezelf, én als daar gegronde redens voor zijn.

Dat lijkt mij eerlijk gezegd te stom voor woorden...Dat is mogelijk, maar om dat te beoordelen, ken ik je niet voldoende.

brutus
24 augustus 2004, 08:13
Lees eens uw identiteitskaart hardop voor.
Daar staat dezelfde 'realiteit' op als bij Justine Henin.
Besteed vooral aandacht aan het item 'nationaliteit'
Dan besef je tevens in welke natie je leeft (hopelijk nog heel lang)
Belgie==>natie?
nee bananenrepubliek.

Tzuvar Raemborr
24 augustus 2004, 08:15
Als op msn iemand vraagt in welk land ik woon zeg ik altijd "Absurdistan". :lol:

stab
24 augustus 2004, 08:38
Belgie==>natie?
nee bananenrepubliek.kokosnootkoninkrijk?

gm10
24 augustus 2004, 08:53
kokosnootkoninkrijk?
klinkt niet zo slecht! misschien binnen 50 jaar als de wereld opgewarmd is, de zeeen gestegen, en vlaanderen onder water staat

gm10
24 augustus 2004, 08:53
Naïviteit??? Dit is realiteits-gevoel....
:rofl:

Yann
24 augustus 2004, 09:04
Als op msn iemand vraagt in welk land ik woon zeg ik altijd "Absurdistan". :lol:
Och hoe ongelooflijk grappig toch. Ik lach me hier plat.