PDA

View Full Version : Moslims leggen Egyptische christenen belasting op


Bezeke
18 september 2013, 13:34
Nu de aanvallen op christelijke kerken in Egypte zijn afgenomen, is de tweede fase van de jihad begonnen: gebruik maken van de angst en terreur die de eerste fase heeft veroorzaakt om 'schatting' te heffen.

Volgens berichten dwingen de Moslimbroederschap en zijn aanhangers de ongeveer 15.000 christelijke Kopten in het dorp Dalga, in de provincie Minya, om jizya te betalen, een historische schatting (hoofdelijke belasting) die in islamitische Staten niet-moslims aan hun islamitische heersers moeten betalen in gewillige onderwerping en zichzelf onderworpen voelend, in ruil voor bescherming, zoals aangegeven in de Koran, soera 9:29.

Volgens een priester uit het gebied worden alle Kopten in het dorp, zonder uitzondering, gedwongen om schatting te betalen, net als hun voorouders bijna 1400 jaar geleden deden, toen het zwaard van de islam voor het eerst het christelijke Egypte binnenviel. Hij zei dat het 'bedrag van de schatting en de wijze van betaling van plaats tot plaats in het dorp verschillen, zodat van sommigen wordt verwacht dat ze 200 Egyptische pond per dag betalen, en van anderen 500 Egyptische pond per dag... '

In enkele gevallen zijn degenen die niet konden betalen aangevallen, hun vrouwen en kinderen werden geslagen en/of gekidnapt. Als gevolg daarvan hebben omstreeks 40 gezinnen nu Dalga ontvlucht en zijn ontheemd.

Dit zelfde gebeurt in Syrië en Irak. Onlangs gingen 'rebellen' naar de winkel van een christen, en gaven hem drie opties: moslim worden, of 70.000 dollar betalen als jizya, de belasting opgelegd aan niet-moslims, of gedood worden met zijn gezin....

Androus uit Mosul, Irak, zei dat hij telefonisch een soortgelijke eis ontving. 'Omdat jullie ongelovigen zijn, moeten jullie jizya betalen', werd hem via de telefoon gezegd. 'Of u betaalt jizya, of we zullen u of uw zoon doden'.

Er kwam in de 19e eeuw een einde aan het heffen van jizya van niet-moslims, dank zij Europese interventie. Vandaag zijn de jizya en ander onrecht tegen christenen in het Midden-Oosten – in Libië, Egypte en Syrie – teruggekeerd, juist na Westerse interventie, in dit geval de Amerikaanse steun aan de Moslimbroederschap en zijn jihadistische navolgers.

http://israeltoday.nl/headlines/9-nederlands/3535-moslims-leggen-egyptische-christenen-belasting-op

Wanneer grijpt het Westen in?

Khalid Bin Waleed
18 september 2013, 13:51
Van Koptische makelij, dit islamofoob doordrenkt haatbericht.

Khalid Bin Waleed
18 september 2013, 13:57
Wanneer grijpt het Westen in?

Die hebben al genoeg schade in te regio aangericht, het grootste misbaksel is Israël.

Bezeke
18 september 2013, 14:13
Islamofoob en haat? Israeltoday stelt de misdaden aan de kaak die gebeuren tegen minderheden in de arabische wereld. Daar waar de gewone pers over zwijgt.

Gebeurt dit tov de moslims in Israël, staat de wereld op z'n kop. Gebeurt dit tov de christenen in Libië, Egypte, Syrië of Irak zwijgt de wereld.

Khalid Bin Waleed
18 september 2013, 14:15
Israeltoday stelt de misdaden aan de kaak


Israeltoday vertaalde enkel de Koptische islamofoob zijn haatbericht, met plezier uiteraard.

maddox
18 september 2013, 14:17
"Die" moslims doen niet meer of minder dan wat hun heilig boek opdraagt hoor.
Niet moslims, maar wel gelovigen van het boek mogen semi slaaf zijn, met enigzins een bescherming tegen willekeurige moord en doodslag, wat betaald mag worden in de vorm van Yizah.
En ja, een dochter inleveren is ook het betalen van Yizah.

D'ARTOIS
18 september 2013, 14:26
Het bericht is inmiddels achterhaald: de Moslim Brotherhood is het dorp uitgeranseld en hebben de autorikteiten de orde inmiddels hersteld.

Amerika heeft Egypte weer eens een prima dienst bewezen door deze moslimhufters te beschermen en te bewapenen.

http://www.washingtontimes.com/news/2013/sep/17/egyptian-police-retake-dalga-village-overrun-musli/

Overigens is het verhaal over de Koptische Christenen van diverse kanten bevestigd.
Het is dus weer de moslim die alles ontkent - zoals gewoonlijk.

Khalid Bin Waleed
18 september 2013, 14:34
Amerika heeft Egypte weer eens een prima dienst bewezen door deze moslimhufters te beschermen en te bewapenen.


Juist, jaarlijks krijgt het leger voor miljoenen aan militaire steun.

Koenraad Noël
18 september 2013, 14:51
Het bericht is inmiddels achterhaald: de Moslim Brotherhood is het dorp uitgeranseld en hebben de autorikteiten de orde inmiddels hersteld.
Hoera!

Hopelijk maakt de regering nu ook snel korte metten met de rest van dat terroristenbroederschap.

zonbron
18 september 2013, 15:01
Van Koptische makelij, dit islamofoob doordrenkt haatbericht.

Nee hoor, het is echt waar. Het onheil is in Dalga reeds langer aan de gang... Een waar verkracht, roof, brandstichting en halal bekeerfestijn.

Sightseeing? Mss er wat van opsteken?

Khalid Bin Waleed
18 september 2013, 15:07
Wie zich schuldig maakt aan hoogverraad, moet ook met de gevolgen en mogelijke represailles kunnen leven.

zonbron
18 september 2013, 15:08
Van Koptische makelij, dit islamofoob doordrenkt haatbericht.

Ik hoop van harte dat jullie hier de ongelovige honden ook spoedig belasting opleggen.

Sommigen zouden wel eens kunnen wakker worden en dan kan het snel gaan.

Party time!

zonbron
18 september 2013, 15:10
Wie zich schuldig maakt aan hoogverraad, moet ook met de gevolgen en mogelijke represailles kunnen leven.

Party time! Een groots haramfeest!

R.Verhiest
18 september 2013, 15:12
Gewoon overal "kerkbelasting" invoeren en staatssubsidies voor religies afschaffen...

Inndien er dan ergens in de wereld "andersgelovigen" belast worden kan dit op internationaal religieus niveau gecompenseerd worden...

Koenraad Noël
18 september 2013, 15:13
Wie zich schuldig maakt aan hoogverraad, moet ook met de gevolgen en mogelijke represailles kunnen leven.Ja, zoals toen de Moslimbroederschap vervolgd werd nadat zij een mislukte aanslag pleegden op Nasser.

D'ARTOIS
18 september 2013, 15:27
En Sadat vermoord hebbende ........

Khalid Bin Waleed
18 september 2013, 15:33
En weldra Pharao Sisi. Weg met de verraders van het Egyptisch volk.

Vrolijk op Vrijdag
18 september 2013, 15:39
Nu in Syrië, straks in Europa.

Koenraad Noël
18 september 2013, 15:45
En weldra Pharao Sisi. Weg met de verraders van het Egyptisch volk.
Als het gaat om verraders van het Egyptisch volk, dan dient de Moslimbroederschap collectief zelfmoord te plegen. Wat betreft jouw hoop op een aanslag op al-Sis, dat toont vooral jouw moordlust, en zou de wereld weer eens tonen wat de Moslimbroederschap werkelijk is.

Khalid Bin Waleed
18 september 2013, 15:48
Wat betreft jouw hoop op een aanslag op al-Sis, dat toont vooral jouw moordlust, en zou de wereld weer eens tonen wat de Moslimbroederschap werkelijk is.

Bloedbaden op onschuldige burgers kunnen niet ongestraft blijven. Dit heeft niks met de organisatie "het moslimbroederschap" te maken. Vele militairen willen die klus klaren.

Koenraad Noël
18 september 2013, 15:56
onschuldige burgers
:rofl:

Kallikles
18 september 2013, 16:32
Nu de aanvallen op christelijke kerken in Egypte zijn afgenomen, is de tweede fase van de jihad begonnen: gebruik maken van de angst en terreur die de eerste fase heeft veroorzaakt om 'schatting' te heffen.

Ondertussen heeft het Egyptische leger die terroristische cellen al opgerold. In een militaire dictatuur is het natuurlijk nooit volledig duidelijk in hoeverre het leger de terroristen niet soms een tijdje laat begaan om daarna de boel te komen opkuisen opdat de bevolking zich bevend achter het leger schaart.

Dat is een variant op een oude tactiek van Macchiavelli.

D'ARTOIS
18 september 2013, 17:01
En dus nog steeds toegepast.

Kallikles
18 september 2013, 17:06
Overigens bestaat het Egyptische leger, dat dit verhaal heeft uitgebracht, hoofdzakelijk uit moslims. De titel is dus verkeerd. Het moest zijn "Moslims maken een eind aan afpersing van Christenen door terroristen".

D'ARTOIS
18 september 2013, 17:07
Een tribunaal is noodzakelijk om de wandaden van de VS - de totale chaos veroorzaakt in het MO en Noortd Afrika - onder de loupe te leggen en de schuldigen openbaar te brandmerken en hun politieke afgang te bewerkstelligen.
Zo ook die van Frankrijk, Duitsland en Groot Britannië. Als uitvoerders dragen ze evenveel schuld als de VS.

Libro
18 september 2013, 17:09
Geld afpersen voor bescherming, waar heb ik dat nog gehoord...

http://www.thecelebrityplanet.com/media/catalog/product/cache/2/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/g/a/gangster_4.jpg

Frankenstein
18 september 2013, 17:11
De rijkste man in het land, en tevens een van de rijkste in Afrika is een Kopt; reken maar dat hij een deel van zijn geld aan arme kopten geeft, en niet aan arme pro Mursi aanhangers.

Khalid Bin Waleed
18 september 2013, 17:12
De rijkste man in het land, en tevens een van de rijkste in Afrika is een Kopt; reken maar dat hij een deel van zijn geld aan arme kopten geeft, en niet aan arme pro Mursi aanhangers.

Is dat die verrader niet, die Tamarod heeft opgericht?

Kallikles
18 september 2013, 17:14
Maar ja, alles wat de haat tussen mensen is mooi meegenomen voor sommigen.

Het vraagt veel meer moed om tegen dit gangbare cynisme in solidair te zijn, zoals op deze foto's:

http://wp.patheos.com.s3.amazonaws.com/blogs/danpeterson/files/2013/08/BRmDegHCYAAiv7p.jpg

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2011/02/03/article-0-0D0815F9000005DC-902_634x472.jpg

Frankenstein
18 september 2013, 17:19
Geld afpersen voor bescherming, waar heb ik dat nog gehoord...

http://www.thecelebrityplanet.com/media/catalog/product/cache/2/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/g/a/gangster_4.jpg

Christenen in het MO zijn ook geen lekkere jongens, en meer naar echte maffia geneigd dan moslims. Ik geef hun geen ongelijk, namelijk zij (Christenen) vragen weer protectie geld om hun eigen mensen te beschermen, wat weer nodig is om stand te houden tegen de baardapen. Bv Christenen vermoorden of vergiftigen ook hun eigen mensen bij bekering. Indien 1 van hun besluit om moslim te worden in de familie dan is/komt er een pobleem; nml volgens het Islamitisch recht mag een moslim de gehele erfenis opeisen van zijn zijn christelijke familieleden.

Stel dat het familiebedrijf miljoenen waard is, en 1 gek in de familie besluit om moslim te worden en vervolgens het gehele familiebezit op te eisen.

Wat zou jij in zulk geval doen ?

Voor mij een klare zaak igg.

Frankenstein
18 september 2013, 17:25
Is dat die verrader niet, die Tamarod heeft opgericht?

ik weet niet waar je het over hebt, maar verklaar svp.

Khalid Bin Waleed
18 september 2013, 17:38
ik weet niet waar je het over hebt, maar verklaar svp.

“Tamarrod did not even know it was me!” he said. “I am not ashamed of it.”

Mr. Sawiris, one of Egypt’s richest men and a titan of the old establishment, said Wednesday that he had supported an upstart group called “tamarrod,” Arabic for “rebellion,” that led a petition drive seeking Mr. Morsi’s ouster. He donated use of the nationwide offices and infrastructure of the political party he built, the Free Egyptians. He provided publicity through a popular television network he founded and his major interest in Egypt’s largest private newspaper. He even commissioned the production of a popular music video that played heavily on his network.

http://www.nytimes.com/2013/07/11/world/middleeast/improvements-in-egypt-suggest-a-campaign-that-undermined-morsi.html?ref=world&_r=1&

Frankenstein
18 september 2013, 17:50
http://www.nytimes.com/2013/07/11/world/middleeast/improvements-in-egypt-suggest-a-campaign-that-undermined-morsi.html?ref=world&_r=1&

duidelijk

meneer
18 september 2013, 22:50
Van Koptische makelij, dit islamofoob doordrenkt haatbericht.

Ik denk dat die Kopten de waarheid spreken en dat jij liegt.

Khalid Bin Waleed
18 september 2013, 22:52
Ik denk dat die Kopten de waarheid spreken en dat jij liegt.

Dat was al genoeg om in een deuk te liggen.

meneer
18 september 2013, 22:53
Wie zich schuldig maakt aan hoogverraad, moet ook met de gevolgen en mogelijke represailles kunnen leven.

Jij keurt het terroriseren en vermoorden van christenen goed ? Waarvan akte.
Niet dat het me verbaasd...

Khalid Bin Waleed
18 september 2013, 22:57
Jij keurt het terroriseren en vermoorden van christenen goed ? Waarvan akte.
Niet dat het me verbaasd...

Doe het onderstaande voortaan wat langer. Ik heb de indruk dat je anders ongecontroleerde onzin uitkraamt.

Ik denk

meneer
18 september 2013, 22:57
Ondertussen heeft het Egyptische leger die terroristische cellen al opgerold. In een militaire dictatuur is het natuurlijk nooit volledig duidelijk in hoeverre het leger de terroristen niet soms een tijdje laat begaan om daarna de boel te komen opkuisen opdat de bevolking zich bevend achter het leger schaart.

Dat is een variant op een oude tactiek van Macchiavelli.

Dat doet mij denken hoe ook hier de overheid de allochtonen toelaat de bevolking te terroriseren, aan de lopende band misdaden te plegen, vanalles te vandaliseren, en van hun tetter te maken...Dan aanvaard die bevolking gemakkellijker vrijheidsberovende wetten, in de hoop van een veiliger leven te kunnen genieten.

meneer
18 september 2013, 23:03
Dat was al genoeg om in een deuk te liggen.

Jij hebt wel meer deuken denk ik. Wat is er gebeurd ? Als je klein waart van de trappen gevallen op uw kop, en blijven botsen ?
Of heb je hersentumor en zie je engelen ?:lol:

zonbron
18 september 2013, 23:05
Bloedbaden op onschuldige burgers kunnen niet ongestraft blijven. Dit heeft niks met de organisatie "het moslimbroederschap" te maken.

2 x :rofl:

Oja... RIP MB! *proest¨*

Khalid Bin Waleed
18 september 2013, 23:09
Jij hebt wel meer deuken denk ik. Wat is er gebeurd ? Als je klein waart van de trappen gevallen op uw kop, en blijven botsen ?
Of heb je hersentumor en zie je engelen ?:lol:

Ik ben blij dat je men raad opvolgt. Maar veel baat het blijkbaar niet. Er komt gewoon niks deftigs of zinnig uit. Zie dat nu af, wat voor puberaal gezwets je bij elkaar gebraakt hebt.

zonbron
18 september 2013, 23:09
Ondertussen heeft het Egyptische leger die terroristische cellen al opgerold. In een militaire dictatuur is het natuurlijk nooit volledig duidelijk in hoeverre het leger de terroristen niet soms een tijdje laat begaan om daarna de boel te komen opkuisen opdat de bevolking zich bevend achter het leger schaart.

Dat is een variant op een oude tactiek van Macchiavelli.

Zonet werd er nog een belangrijk visje opgepakt, the show goes on.

Het MB van Morsi in Egypte, een Amerikaanse operatie...

Belangrijke Moslimbroeder, ex-medewerker van de Clinton Foundation opgepakt in Egypte wegens oproepen tot geweld.

De MB en Amerikaanse presidenten, een pot nat.

Freebeacon - Muslim Brotherhood Official, Former Clinton Foundation Employee Arrested (http://freebeacon.com/muslim-brotherhood-official-former-clinton-foundation-employee-arrested/)
18 september 2013 - A senior Muslim Brotherhood official who, until recently, had been employed by the William J. Clinton Foundation was arrested in Cairo on Tuesday and charged with inciting violence. Gehad el-Haddad served as one of the Muslim Brotherhood’s top communications officials until Egyptian security forces seized him as part of a wider crackdown on officials loyal to ousted former President Mohamed Morsi. Before emerging as a top Brotherhood official and adviser to Morsi, el-Haddad served for five years as a top official at the Clinton Foundation, a nonprofit group founded by former President Bill Clinton.



El-Haddad served as the Clinton Foundation’s city director from August 2007 to August 2012, according to his LinkedIn profile.

Just a month after El-Haddad left the Clinton Foundation to work full-time for the Brotherhood, former President Morsi was invited to deliver his first major speech at the Clinton Global Initiative (CGI), the high profile political family’s other nonprofit.

El-Haddad’s employment at the Clinton Foundation overlapped with his official work for the Muslim Brotherhood, which began in Cairo in February 2011 when he assumed control of the Renaissance Project, a Brotherhood-backed economic recovery program.

El-Haddad officially became a senior adviser for foreign affairs in Morsi’s Freedom and Justice Party in May 2011, when he was still claiming to be employed by the Clinton Foundation.

El-Haddad was quoted in the Guardian newspaper in March 2012 as “one of the Brotherhood’s senior advisers.” USA Today referred to him as “a senior adviser to the Muslim Brotherhood” in May 2012.

El-Haddad was “charged with developing a long-term economic recovery program,” known as the Renaissance Project, during his time as senior adviser.

Egyptian media reported in July 2012 that the program was actually meant to bring the country more in line with the Muslim Brotherhoods extremist religious ideals.

...

El-Haddad left the Clinton Foundation in August 2012, two months after Morsi assumed the Egyptian presidency.

He was appointed a “senior adviser and media spokesman” to the Muslim Brotherhood in January 2013 and served in that role until his arrest.

El-Haddad regularly defended the Brotherhood’s authoritarian crackdown on civil society, even running damage control in December 2012 when Morsi supporters attacked women and children.




...

Meer via de doorverwijzing.

meneer
19 september 2013, 00:07
Ik ben blij dat je men raad opvolgt. Maar veel baat het blijkbaar niet. Er komt gewoon niks deftigs of zinnig uit. Zie dat nu af, wat voor puberaal gezwets je bij elkaar gebraakt hebt.

Verder als wat schelden kom je niet blijkbaar. Ook dat verwondert mij niet.
Je zou beter naar Syrië gaan als je zo ne straffe zijt.:-)
Maar daarvoor heb je de moed niet zeker ? Liever wat van uwen tetter maken op een forum. Salonjihadist.:lol:
Een triestige figuur ben je.
Ik ga je verder negeren denk ik. Je bent de moeite niet waard nog langer op het toetsenbord te tokkelen.

Kallikles
19 september 2013, 10:21
Zonet werd er nog een belangrijk visje opgepakt, the show goes on.

Het MB van Morsi in Egypte, een Amerikaanse operatie...

En het leger ook. Nu, belangrijk is dat alle partijen nu geleerd hebben dat je de VS NOOIT kan vertrouwen. Timeo Americanos et dona ferentes!

circe
19 september 2013, 10:25
Van Koptische makelij, dit islamofoob doordrenkt haatbericht.

Moment.

Ontkent U nu dat volgens de koran christenen en joden yizyah taksen moeten betalen, in alle onderdanigheid?

De aparte belasting voor niet-moslims is gebaseerd op soera Het Berouw 29: Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in God noch in de Laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat God en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de jizya met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.

Buiten christenen en joden hoeft er niemand yizyah te betalen, want de ongelovigen moet de keel worden doorgesneden volgens vers 9.5

Ik neem aan dat U de koran toch al eens gelezen heeft?

circe
19 september 2013, 10:28
Gewoon overal "kerkbelasting" invoeren en staatssubsidies voor religies afschaffen...

Inndien er dan ergens in de wereld "andersgelovigen" belast worden kan dit op internationaal religieus niveau gecompenseerd worden...

Yizyah taks bedraagt ongeveer de helft van uw inkomen. Op niet-betaling staat de doodstraf. Ik neem aan dat jij het over TOTAAL IETS ANDERS hebt (zoals gewoonlijk)?

lees anders even: http://www.amazon.com/The-Dhimmi-Christians-Under-Islam/dp/0838632629

meneer
19 september 2013, 14:31
Yizyah taks bedraagt ongeveer de helft van uw inkomen. Op niet-betaling staat de doodstraf. Ik neem aan dat jij het over TOTAAL IETS ANDERS hebt (zoals gewoonlijk)?

lees anders even: http://www.amazon.com/The-Dhimmi-Christians-Under-Islam/dp/0838632629

Moest een politieke partij in Europa voorstellen zulke taks op te leggen aan moslims , hoe zou men die dan noemen ?:-)
Ik zie dat anders wel zitten : inplaats van sociale hulp te schenken, belasting heffen om hen te verdragen. Al was het maar om de kosten te drukken van degenen die reeds in het gevang zitten.

eurobug
19 september 2013, 17:21
Inplaats van sociale hulp te schenken, belasting heffen om hen te verdragen.

Nu dat zou nog es het een en ander oplossen :-D

D'ARTOIS
19 september 2013, 17:46
Trek alleen de kinderbijslag terug - dit is een Hitleriaanse wet en had direct afgeschaft moeten worden (na de oorlog dus). Het is vanwege de kinderbijslag dat tot fokken aanzet terwijl NL in feite al overvol is.

Kinderen uit allochtone gezinnen lopen in de eerste jaren van hun leven al een enorme taalachterstand op en kosten de maatschappij derhalve 3 x zoveel als een niet allochtoon kind.

Tijd om daar eens een einde aan te maken. Inburgeren ja! Kinderen moeten derhalve al op zeer vroege leeftijd naar school om de gemiste inprentingsfase die normaal via de ouders verloopt bijgespijkerd te krijgen.

zonbron
19 september 2013, 18:28
En het leger ook. Nu, belangrijk is dat alle partijen nu geleerd hebben dat je de VS NOOIT kan vertrouwen. Timeo Americanos et dona ferentes!

100% akkoord @Kallikles.

Full spectrum dominance? (Gaat wel ver, zelfs het leger en alle verkiesbare handsokpoppen in Egypte blijken er aan onderhevig te zijn)

De Amerikanen en de zio's spelen het spel sterk, maar goed is toch iets anders.

zonbron
19 september 2013, 18:32
Trek alleen de kinderbijslag terug - dit is een Hitleriaanse wet en had direct afgeschaft moeten worden (na de oorlog dus). Het is vanwege de kinderbijslag dat tot fokken aanzet terwijl NL in feite al overvol is.


Dat is juist.

Jan van den Berghe
19 september 2013, 22:28
Van Koptische makelij, dit islamofoob doordrenkt haatbericht.

Ik merk geen haat in het bericht. Wel een oproep dat het Westen zijn medechristenen in het Oosten niet mag vergeten.

Koenraad Noël
19 september 2013, 22:55
Ik merk geen haat in het bericht. Wel een oproep dat het Westen zijn medechristenen in het Oosten niet mag vergeten.
Daar zit het probleem, hé. Het Westen is niet zo christelijk meer.

Scherven A. Mok
20 september 2013, 06:39
De Egyptische moslimbroeders die de kopten taxeren hebben naar het schijnt de mosterd gehaald bij contacten in Europa die zagen dat ze hier veel te veel belastingen moeten betalen. Nergens in de wereld worden moslims meer belast als in België zou tot in Egypte zijn door gedrongen.

Khalid Bin Waleed
20 september 2013, 23:29
De Egyptische moslimbroeders die de kopten taxeren hebben naar het schijnt de mosterd gehaald bij contacten in Europa die zagen dat ze hier veel te veel belastingen moeten betalen. Nergens in de wereld worden moslims meer belast als in België zou tot in Egypte zijn door gedrongen.

2