PDA

View Full Version : Oliebollen ???


manta
24 augustus 2004, 14:47
Alternatieve energie ?
Zoals de olieprijs de laatste tijd blijft stijgen (en niet snel terug zal dalen) worden sommige produkten stilaan onbetaalbaar voor sommige mensen. Denk maar eens aan mensen met een centrale verwarming op stookolie of land- en tuinbouwers die hun serres of stallen er mee verwarmen.

Zijn jullie al aan het rondkijken naar alternatieven ??? TomB had laatst een topic over zonnepanelen voor z'n huis, en sindsdien ben ik op zoek naar ideetjes om minder afhankelijk te zijn van olie en aanverwante.

Zonnepanelen in het vervoer ? Voorlopig zie ik enkel een mogelijkheid om bv. vrachtwagens die met bederflijke goederen rijden hiermee uit te rusten om de koeling te laten werken. Al zeker 1 voordeel, ze zullen al wat stiller zijn op een parking :sleeping: . (het gewicht van de batterijen speelt hierbij niet echt een rol , 't is een vrachtwagen hé)

Windenergie ? tja , een rijdend voertuig creeert zijn eigen wind.... Moet ook kunnen...

Uiteraard : Biodiesel !!! Waar blijven ze er mee ???
Voor de prijs hoeven we het binnenkort niet meer te laten, nu kost die iets meer dan 1 euro per liter. (zonder accijnzen maar 0.5 euro !! ) .
Eigenlijk kan zelfs afgedankt fritvet dienen om een motor te laten draaien :-D ,
Hmmmm... denk aan de lekkere geurtjes op de autobaan..;-) .
Zijn er zo nog oplossingen die eventueel praktisch mogelijk zijn ???
Kunnen we binnenkort Mad-Max klasseren bij de non-fiktie ???8)
Iemand al meegewerkt aan technische projekten rond dit thema ???

Tegendradigaard
24 augustus 2004, 15:39
zou ne wagen nie kunnen rijden op de groenen afvalbak ?

manta
24 augustus 2004, 16:18
zou ne wagen nie kunnen rijden op de groenen afvalbak ?Dan toch wel een heel klein wagentje... deksel is maar 65cm. op 70cm.:-D

snoodaard
24 augustus 2004, 23:15
zou ne wagen nie kunnen rijden op de groenen afvalbak ?
Niet te veel lachen met mieke Vogels

TomB
25 augustus 2004, 00:03
Er zijn honderden alternatieve vormen van energie, we zullen er de beste wel uitpikken als het zover komt.

Door die hele groene hype heb ik zon voor electriciteit eens onderzocht en de conclusie was dat het nog niet eens dicht bij rendabel is.