PDA

View Full Version : Verenigd Koninkrijk en illegalen...


andev
18 oktober 2013, 15:51
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131018_00797624

Het Britse ministerie van Binnenlandse Zaken heeft duizenden migranten per sms gevraagd het land te verlaten. ‘Bericht van het Britse Grensagentschap. U wordt gevraagd Groot-Brittannië het land te verlaten, aangezien u niet langer recht heeft hier te verblijven’, stond in de sms die in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken verstuurd werden door het bedrijf Capita.
Die sms zou naar 58.000 mensen gestuurd zijn, aldus een woordvoerster van Capita aan persagentschap DPA. Ook inwoners die al heel hun leven de Britse nationaliteit hebben, kregen de sms, zoals onder meer de bekende Britse antiracisme-activist Suresh Grover. ‘Ik ben in 1966 naar hier gekomen met mijn ouders. Ik ben in Oost-Afrika geboren, maar heb altijd een Brits paspoort gehad. Het is schandalig zulke sms’en te sturen, zonder te weten naar wie ze gestuurd worden.’

Een andere Brit, adviseur immigratie bij een advocatenbureau, meldt aan de krant The Independent dat hij volgens Capita de sms kreeg omdat hij onlangs een aanvraag heeft ingediend bij het ministerie van Binnenlandse Zaken. ‘Maar dat moet zeker 30 jaar geleden zijn, en ik had toen geen gsm.’

Binnenlandse Zaken heeft hierover al 103 klachten gekregen, en Capita 95. Grover vermoedt dat het werkelijke aantal veel hoger ligt.

Premier David Cameron liet aan de BBC weten dat hij de smscampagne steunt.

--------------------------------------------------------------------------------
Of dat veel effect zal hebben is ook maar de vraag...
Een beetje zoals de slogan "Hou het tof!" om hooligans tot betere inzichten te krijgen.
En nu maar hopen, moest er iets op gang komen, dat ons landje ze niet allemaal welkom moet heten!
En natuurlijk zal dat sms-berichtje een beetje ongelukkig bij sommigen terecht komen waar het niet echt over gaat. En daar zal men dan grote schande over roepen en kabaal maken... en zwijgen over de duizenden die er beter gevolg zouden aan geven!
Met de multiculverrijking kunnen onze Britse buren hun geluk niet op!
Waarom? We zouden het niet weten...

Nietzsche
18 oktober 2013, 16:32
Dit slaat nergens op. Alsof die mensen weg gaan door zo,n sms.

Op het vliegtuig ermee.

D'ARTOIS
18 oktober 2013, 16:38
Nee, maar de Britten doen er alles aan wat in hun beperkte vermogen ligt om allochtonen weg te krijgen.

De straf voor het koloniale verleden is niet onaanzienlijk.

Paspoorten worden niet meer uitgereikt door ambassades en consulaten. Voor Europa is dat centraal geregeld in Parijs. Alleen in specifieke noodgevallen (en tegen hoge kosten) kan men bij het consulaat/ambassade een nooddocument krijgen.