PDA

View Full Version : GasGids.be: honderden idote gas-reglementen


gasgids
25 oktober 2013, 21:17
Zoals u weet is er op zaterdag 26 oktober een betoging tegen-gas.

In de eerste plaats zullen dat leden zijn van de MEER DAN 20 ORGANISATIES DIE ZICH PROFILEREN TEGEN GAS,
maar www.gasgids.be (http://www.gasgids.be) toont dat dit een onderwerp is waar iedereen mee te maken kan krijgen !

Meer dan 1.000 regels zijn opgenomen op de gids, ingedeeld per zone.

De regels die zijn opgenomen, zijn ofwel idioot, overbodig, slecht ontworpen, ...
Wist u dat u in Blankenberge geen was mag uithangen in het park? Dat u in Knokke-Heist uw voertuig niet mag wassen tussen 12 en 20h?
In Melle, Merlbeke, ..., mag u eigenlijk geen BBQ houden volgens de letter van het regelment.

Er zijn 33 politiezones die regelgevingen hebben betreffende CONFETTI en SLINGERS.
Evenveel (33) politiezones hebben een reglement over belletje trek.
Er zijn 31 politiezones die regelgevingen hebben betreffende het STIL verhuizen.
Er zijn 22 politiezones met een alcoholverbod, meestal beperkt in de tijd (overdag kan het) en/of soms ook per plaats.
Er zijn 13 politiezones waar u geen tapijt of stof kunt uitkloppen.
Er zijn 7 politiezones die regelgevingen hebben betreffende het verwijderen van IJSKEGELS.
Er zijn 5 politiezones die regelgevingen hebben die skaten verbieden.
Er zijn 3 politiezones waar je niet aan een boom mag schudden.

Ook mensen doen schrikken, iets tegen een boom plaatsen (fiets) of iets eraan hangen (touw), zitten op de rug van een bank, zitten in het gras, picknicken, je huis dweilen (water op straat laten lopen), je auto wassen (soms mag het niet bvb tussen 12 en 20h), kinderen alleen laten lopen, de lengte van je hondenriem, praten in je wagen met de ruiten open, …

Het is allemaal niet zo vanzelfsprekend als je misschien zou denken… En wie weet nu wat waar wel of niet mag ??

Gasgids.be biedt dus het langgevraagde overzicht ! Sommige zaken zijn misschien té zot voor woorden, en men zou denken dat men dit "wel niet zal toepassen".
Maar het punt blijft dat we de laatste tijd toch gezien hebben dat sommige ambtenaren wel héél nauw interpreteren en handelen volgens de letter van de wet.
Het is maar de vraag hoelang mensen nog vertrouwen hebben in de wetgeving, want dit LEIDT TOT WILLEKEUR...

Interesse? Bezoek gerust eens de website www.gasgids.be (http://www.gasgids.be) en overtuig uzelf.
Er is ook een uitgebreidere beschrijving waarin u ook leest waarom deze website bestaat, wat het doel is en welke regels precies werden opgenomen.

Scherven A. Mok
26 oktober 2013, 04:15
:cheer: in Antwerpen is het verboden te spuwen :cheer: eindelijk, paal en perk aan de luchtvervuiling, de auto's en fabrieken mogen geen fijn stof en ander afval meer uit spuwen. De uitlaat naar binnen NU! :cheer: of GASboete :twisted:

Knipp
26 oktober 2013, 06:52
Men moet mussen duiven straathonden en kruisspinnen van munten voorzien.

Gasboetes voor dieren !

Zesduizend jobs !

circe
26 oktober 2013, 08:28
Ik zie dat ik in groene gemeente Zwijndrecht netjes 250 euro mag betalen als ik vergeet om mijn parkeerschijf te plaatsen.....

Maar nog leuker is dat ze een verbod hebben om "VERKLEED" op straat te lopen! Nu zie ik heel regelmatig een aantal personen volledig VERKLEED als kloosterzuster (lang zwart habijt met blauwe muts en witte kap) in de straat flaneren. Ik weet dat ze geen kloosterzusters zijn, want ze zijn vergezeld van twee buggy's en twee peuters en zijn zwanger. Moet ik dit nu gaan melden?

zoiets dus, maar met donkerblauwe kap:
http://www.alie-astra-kledingverhuur.nl/images/product_images/toneel001.jpg

Men mag zich toch niet als "non" verkleden buiten de karnavalsperiode?

circe
26 oktober 2013, 08:54
Nog een zeer leuke uit Vilvoorde:

Artikel 75

Het is verboden een beroep te maken van waarzeggen of van voorspellen of van uitleggen van dromen. De werktuigen, gereedschappen en kledij die dienen of bestemd zijn tot het uitoefenen van het beroep van waarzegger, voorspeller of droomuitlegger worden in beslag genomen en verbeurd verklaard.

gasgids
26 oktober 2013, 13:17
Nog een zeer leuke uit Vilvoorde:

en ze zijn niet alleen: Halle, Lokeren, Kastze, Rode, de Druivenstreek, Zaventem en Turnhout...
Allemaal kunnen ze niet tegen waarzeggers enzo...

six
26 oktober 2013, 13:24
en ze zijn niet alleen: Halle, Lokeren, Kastze, Rode, de Druivenstreek, Zaventem en Turnhout...
Allemaal kunnen ze niet tegen waarzeggers enzo...

Dat vind ik een prima maatregel.

hikikomori85
26 oktober 2013, 16:50
Dat vind ik een prima maatregel.

Ik wist dat je dat ging zeggen.



http://i1.ytimg.com/vi/H22t-tiWiLw/hqdefault.jpg

Libro
26 oktober 2013, 17:58
"Wanneer door het delven of reinigen van putten beenderen of delen van mensenlichamen ontdekt worden zal hiervan onmiddellijk kennis gegeven worden aan de politie, zonder wiens toelating niets mag worden weggenomen." (PZ Buggenhout/lebbeke)

Wat dan als je een ongeschonden lijkt vindt? ;-)

hikikomori85
26 oktober 2013, 18:10
"Wanneer door het delven of reinigen van putten beenderen of delen van mensenlichamen ontdekt worden zal hiervan onmiddellijk kennis gegeven worden aan de politie, zonder wiens toelating niets mag worden weggenomen." (PZ Buggenhout/lebbeke)

Wat dan als je een ongeschonden lijkt vindt? ;-)

Dan mag jij dat schenden.

Stingray
26 oktober 2013, 18:23
Wat een apenland is dat hier zeg !

Scherven A. Mok
26 oktober 2013, 18:29
Op het na-apen van een aap staat een gastboete in Neder over ter Mondeloo.

Stingray
26 oktober 2013, 22:55
Op het na-apen van een aap staat een gastboete in Neder over ter Mondeloo.

zal wel 8O

meneer
27 oktober 2013, 01:42
Dat vind ik een prima maatregel.

Belachelijk ! Waarom zou men waarzeggers moeten verbieden ? In naam van w�*t ?

Stingray
27 oktober 2013, 15:03
Belachelijk ! Waarom zou men waarzeggers moeten verbieden ? In naam van w�*t ?

In naam van 'geld'

cookie monster
28 oktober 2013, 01:33
No shit :lol: