PDA

View Full Version : 16 jarig Iraans meisje opgehangen wegens.... een scherpe tong


Raven
26 augustus 2004, 16:24
Allah heeft gesproken, Allah's wil is uitgevoerd.

Ateqeh Sahaleh, een meisje van 16 uit Neka (noord Iran), was het slachtoffer geworden van een brutale verkrachting. Iets dat zogezegd niet kan gebeuren vermits alle vrouwen in Iran gesluierd moeten zijn.

Als een verkrachting dan toch plaats vind, en dan heb ik het over verkrachtigen die zo extreem zijn dat het onmogelijk te verbergen is, dan wordt hier een rechtzaak voor opgestart.............

.....

tegen het slachtoffer.

Ja ja, moslims hebben andere ideeën over snelrecht :-D . Ateqeh had geen recht op een advocaat, ondanks de pogingen van de familie om die haar toch te bezorgen. Ze maakte echter een ONVERGEEFBARE fout.

Ze verklaarde openlijk tegen de rechter dat hij beter de dader moest straffen, en niet het slachtoffer.

Rechter Haji Rezaii was zo geschokt door het meisje en haar statements dat hij haar tot de strop heeft veroordeeld. Hij heeft eigenhandig het touw rond haar nek gespannen, en het bevel gegeven aan de kraanbestuurder om haar op te hangen.

Sta mij even toe luid te roepen:

Allah-hu-Akbar Allah-hu-Akbar Allah-hu-Akbar!!!!!


Tja, de grootsheid van Allah moet geprezen worden op zulke glorieuze momenten,nietwaar?

De rechter windde er geen doekjes omheen. In het Farsi verklaarde hij doodleuk her punishment was not execution but he had her executed for her "sharp tongue"

Amnesty International heeft een statement verspreid aangaande deze Islamitische eremoord.

Mag Alllah, die haar liet verkrachten en ophangen op 15 Augustus 2004, genade hebben op haar ziel die nu, zoals de profeet ons leerde, aan het branden is in de Hel.

Spolpoel
26 augustus 2004, 16:38
Allah heeft gesproken, Allah's wil is uitgevoerd.

Ateqeh Sahaleh, een meisje van 16 uit Neka (noord Iran), was het slachtoffer geworden van een brutale verkrachting. Iets dat zogezegd niet kan gebeuren vermits alle vrouwen in Iran gesluierd moeten zijn.

Als een verkrachting dan toch plaats vind, en dan heb ik het over verkrachtigen die zo extreem zijn dat het onmogelijk te verbergen is, dan wordt hier een rechtzaak voor opgestart.............

.....

tegen het slachtoffer.

Ja ja, moslims hebben andere ideeën over snelrecht :-D . Ateqeh had geen recht op een advocaat, ondanks de pogingen van de familie om die haar toch te bezorgen. Ze maakte echter een ONVERGEEFBARE fout.

Ze verklaarde openlijk tegen de rechter dat hij beter de dader moest straffen, en niet het slachtoffer.

Rechter Haji Rezaii was zo geschokt door het meisje en haar statements dat hij haar tot de strop heeft veroordeeld. Hij heeft eigenhandig het touw rond haar nek gespannen, en het bevel gegeven aan de kraanbestuurder om haar op te hangen.

Sta mij even toe luid te roepen:

Allah-hu-Akbar Allah-hu-Akbar Allah-hu-Akbar!!!!!


Tja, de grootsheid van Allah moet geprezen worden op zulke glorieuze momenten,nietwaar?

De rechter windde er geen doekjes omheen. In het Farsi verklaarde hij doodleuk her punishment was not execution but he had her executed for her "sharp tongue"

Amnesty International heeft een statement verspreid aangaande deze Islamitische eremoord.

Mag Alllah, die haar liet verkrachten en ophangen op 15 Augustus 2004, genade hebben op haar ziel die nu, zoals de profeet ons leerde, aan het branden is in de Hel.
Verwacht je vooral niet aan een protestbetoging vanwege de gematigde moslims. Die komen enkel uit hun kot om keet te schoppen als aan hun hoofddoekjes geraakt worden.

Raven
26 augustus 2004, 16:48
Verwacht je vooral niet aan een protestbetoging vanwege de gematigde moslims. Die komen enkel uit hun kot om keet te schoppen als aan hun hoofddoekjes geraakt worden.protestbetoging van gematigde moslims?

Ma nee gij.

In Saudi Arabië zitten ze gelijk gekken te juichen als ze een homo z'n hoofd aan't afsnijden zijn, alsof de rode duivels kampioen gespeeld hebben ofzo.

Zo gaat dat ook in Iran. Half die stad hing waarschijnlijk aan die kraan om een goed plekske te hebben, terwijl ze hun kommeke maniok aan het opeten zijn.

parcifal
26 augustus 2004, 17:34
Geef eens even je bron voor dit verhaal.

De executie lijkt idd wel degelijk te hebben plaatsgevonden
maar sommige details van je verhaal hierboven lijken me nogal
geforceerd.

Het is in elk geval een schande dat zoiets mogelijk is.

Lincoln
26 augustus 2004, 18:10
"Mag Alllah, die haar liet verkrachten en ophangen op 15 Augustus 2004, genade hebben op haar ziel die nu, zoals de profeet ons leerde, aan het branden is in de Hel."
Mijn vraag is , wat heeft allah daar mee te maken hebben???
U vertelt een verhaal dat gebeurde tussen een rechter en een vrouw , wat heeft allah daar mee te maken hebben ??? als die rechter een foutieve beoordeling doet zoals u hier zegt , is dat de zonde van die rechter zelf of van iemand die hoog boven is !!!
ik denk dat uwe interpretaties min of meer gelijk staan met de interpretaties van fundamentalistische "kharijieten" !!!

Rechtsliberaal
26 augustus 2004, 18:22
Iran is ook het land waar naar Mohammeds traditie 9-jarige meisjes legaal aan vieze oude mannen worden uitgehuwelijkt. De pedofiel Mohammed was namelijk een perverse viezerik, die op 54-jarige leeftijd de 9-jarige Aisha misbruikte. Vandaar dat het islamitische Iran Mohammeds voorbeeld volgt.


Back on topic:

Iran: 16-year-old girl hanged in street for "acts incompatible with chastity"

Amnesty International today (24 August 2004) expressed its outrage at the reported execution of a girl believed to be 16 years old for “acts incompatible with chastity”. Ateqeh Rajabi was reportedly publicly hanged on a street in the city centre of Neka, northern Iran, on 15 August 2004.

Lees verder op:
www.amnesty.org.uk/deliver/document/15557.html (http://www.amnesty.org.uk/deliver/document/15557.html)


http://www.coxandforkum.com/archives/MullahJustice-X.gif

Bron:
www.coxandforkum.com/archives/000399.html (http://www.coxandforkum.com/archives/000399.html)

Lincoln
26 augustus 2004, 18:28
Iran is ook het land waar naar Mohammeds traditie 9-jarige meisjes legaal aan vieze oude mannen worden uitgehuwelijkt. De pedofiel Mohammed was namelijk een perverse viezerik, die op 54-jarige leeftijd de 9-jarige Aisha misbruikte. Vandaar dat het islamitische Iran Mohammeds voorbeeld volgt.


Back on topic:

Iran: 16-year-old girl hanged in street for "acts incompatible with chastity"

Amnesty International today (24 August 2004) expressed its outrage at the reported execution of a girl believed to be 16 years old for “acts incompatible with chastity”. Ateqeh Rajabi was reportedly publicly hanged on a street in the city centre of Neka, northern Iran, on 15 August 2004.

Lees verder op:
www.amnesty.org.uk/deliver/document/15557.html (http://www.amnesty.org.uk/deliver/document/15557.html)


http://www.coxandforkum.com/archives/MullahJustice-X.gif

Bron:
www.coxandforkum.com/archives/000399.html (http://www.coxandforkum.com/archives/000399.html)
Jij bent ziek man , voor je je opzwelt ga is snel langs bij de dokter voor een therapie!!

Rechtsliberaal
26 augustus 2004, 18:35
Jij bent ziek man , voor je je opzwelt ga is snel langs bij de dokter voor een therapie!!

De reactie van een zielig figuur zonder argumenten.....

Rechtsliberaal
26 augustus 2004, 18:39
Back on topic:

Het ophangen en stenigen van vrouwen (volgens de islam minderwaardige schepsels) kent een lange traditie in islamitische landen. Het ziet er zo uit:

http://www.faithfreedom.org/Iran/hanging3.jpg

Bron:
www.faithfreedom.org/Iran/KhomeiniSpeech.htm (http://www.faithfreedom.org/Iran/KhomeiniSpeech.htm)


En dan te bedenken dat allerlei linkse randdebielen moord en brand schreeuwen over executies van moordenaars in Texas! Laat hen eerst eens aandacht schenken aan de brute executies van onschuldige mensen in Iran (en andere islamitische landen).....

Raven
26 augustus 2004, 18:42
De oorspronkelijke bron is www.jebhe.org (http://www.jebhe.org/) . Het is een activisten website van Iraanse studenten. Diverse artikels kan je terugvinden op het web, zoals hier reeds is geplaatst, maar nergens is het zo volledig als bij deze activistenbronnen zelf. Ik geef je even een vertaling

Op Zondag 15 augustus, 2004, werd een 16 jarig meisje met de naam Atefe Rajabi, dochter van Ghassem Rajabi, geexecuteerd in het dorpje Neka, in de noordelijke provincie Mazandaran. De officiele aantijging luidt "het begaan van wandaden die onverenigbaar zijn met kuisheid", maar volgens familieleden hadden buurtbewoners melding gemaakt van haar verkrachting dat had plaats gevonden halfweg februari dit jaar door onbekenden.

Hoewel haar geboortecertificaat aantoont dat ze amper 16 jaar was; de lokale rechtbank oordeelde haar minstens 22 jaar oud te zijn. Haar proces vond 3 maanden geleden plaats waar ze in een bui van woede haar chador uitdeed, en schreeuwde naar de lokale geestelijke (en rechter), Haji Reza, dat het zijn taak was de verkrachter te straffen, en niet haar. Dit maakte Haji Reza zo furieus, dat hij haar zaak persoonlijk evalueerde, en in minder dan 3 maanden een groen licht kreeg van het Hooggerechtshof van de Islamitische Republiek van Iran voor haar executie. De afkeer en woede van Haji Reza was zo sterk dat hij persoonlijk het touw om haar nek spande en het signaal gaf aan de kraanoperator, door zijn hand omhoog te steken, om te beginnen het touw omhoog te trekken.

Later verkondigde de rechter dat haar veroordeling niet de doodstraf was, maar dat het de straf was voor haar scherpe tong.

Het dient opgemerkt te worden, dat volgens de Islamitische republiek een advocaat (gelijkaardig met onze pro deo's) in deze materies verplicht aanwezig moet zijn, het meisje in kwestie werd dit recht geweigerd. Haar ongelukkige vader is de hele stad doorkruist om geld bijeen te ronselen om zelf een advocaat in te huren, om zijn dochter bij te staan in haar rechtzaak.

Het meisje was begraven op dezelfde dag dat ze omgebracht werd, maar werd op dezelfde nacht terug opgegraven, en posthumus verminkt en bestolen van haar gewaden. De vader heeft klacht ingediend.

Tijdens de rechtzaak is aan het licht gekomen dat het meisje ook een mannelijke kennis had. Vermits hij geen lid van de familie was, maar ze toch met elkaar hadden gesproken, is hij veroordeeld tot 100 zweepslagen, waarna hij terug werd vrijgelaten.
Even opmerken dat er wat verwarring is omtrent deze persoon die 100 zweepslagen heeft gekregen. Kennelijk zou het gaan om iemand die het meisje verdedigde in de rechtzaal.

Lincoln
26 augustus 2004, 19:16
De reactie van een zielig figuur zonder argumenten.....
Op wat zal ik argumenteren ??

TomB
26 augustus 2004, 20:01
Mijn vraag is , wat heeft allah daar mee te maken hebben???
U vertelt een verhaal dat gebeurde tussen een rechter en een vrouw , wat heeft allah daar mee te maken hebben ??? als die rechter een foutieve beoordeling doet zoals u hier zegt , is dat de zonde van die rechter zelf of van iemand die hoog boven is !!!
ik denk dat uwe interpretaties min of meer gelijk staan met de interpretaties van fundamentalistische "kharijieten" !!!

Ach natuurlijk, het is tussen de rechter en het jonge meisje. Het fundamentalisme heeft daar niets mee te maken, dat had evengoed in Belgie kunnen gebeuren. Daar hangen de rechters ook verkrachtte meisjes op die zeggen dat de dader moet gestraft worden.

De schoofzak
26 augustus 2004, 21:10
En als de zus van dat geëxecuteerde meisje, of haar vader en haar broer, vluchten naar hier en politiek asiel vragen, dan .... wat vinden de Blokkers daar dan van ???

JoeQpublic
26 augustus 2004, 21:43
Het ziet er zo uit:

http://www.faithfreedom.org/Iran/hanging3.jpg

En dan te bedenken dat allerlei linkse randdebielen moord en brand schreeuwen over executies van moordenaars in Texas!
Laat hen eerst eens aandacht schenken aan de brute executies van onschuldige mensen in Iran (en andere islamitische landen)...Sta me toe even inhoudelijk te reageren:
die dame is veroordeeld door een rechtbank en de strafmaat werd bevestigd door een hogere rechtbank. Waarom zou je die dame onschuldig noemen?

Dat de wetten en strafmaten voor bepaalde feiten in verschillende landen euh... verschillend zijn, is een realiteit.
Morele verontwaardiging enzo even terzijde: feiten zijn strafbaar in dat land, meisje is veroordeeld, veroordeling volgens de wet bevestigd in hoogste rechtbank, straf werd uitgevoerd, maw recht is geschied.

Omdat gerechtigheid natuurlijk nog ietske anders is, laten de meeste mensen dat over aan God of een ander opperwezen. Enkel omwille van die factor én de onomkeerbaarheid van dergelijke strafmaten ben ik geen voorstander van de doodstraf.

Enige wat ik mag hopen is dat de executie haar nek heeft gebroken (alhoewel, kraan omhoog laten gaan...) ipv traag verstikt, iets wat bij zelfmoordpogingen nogal es gebeurt. Proper...
Als er dan toch doodstraffen bestaan, pakt men het best professioneel aan. Yep, ik ben een beetje een softie.

btw: propere foto, persoonlijk archief? ;-)

Broz
26 augustus 2004, 21:54
Het is duidelijk dat de overgrote meerderheid op dit forum nog nooit in contact gekomen is met gematigde moslims, laat staan er ooit met één deftig gepraat heeft.

Toevallig werkte ik deze week samen met een devote moslim, en Iraniër. Gevraagd naar hoe het nu zit met de vervlechting van Staat en Kerk in zijn land antwoordde hij mij dat de overgrote meerderheid van de inwoners het NIET akkoord zijn met de leiders-ayatollahs in Iran: "They are using religion to establish a dictatorship". De reden waarom hierop weinig reactie is vanuit het volk is de angst die leeft onder hen. De eerste die durft opmerkingen maken over deze praktijken, zal de volgende zijn die hangt. Dit is ook al de reden waarom mannen hun vrouw niet ongesluierd de straat laten opgaan. Niet vanuit één of ander enge gelofsvisie, maar omwille van de angst hun vrouw opgepakt te zien worden door religieuze politie. Men kan het als laf beschouwen dat hiertegen niks ondernomen wordt vanuit de bevolking, maar revoluties nemen nu eenmaal tijd, velen zijn liever blode jan dan dode jan (en wie kan het hen kwalijk nemen, vanuit België is het makkelijk commentaar geven).
En over het beeld dat we altijd krijgen uit moslimlanden van uitzinnige moslims bij executies ed... Welk beeld denkt u dat deze Iraniër krijgt van België als hij op televisie de Ijzerwake ziet, en een vlaggenzee van Vlaamse leeuwen (eigenlijk arabische, maar soit) en kaalgeschoren kopjes opmerkt? Zijn opmerking "Are all belgian citizens that extremistic?" lijkt van dezelfde orde.
Vanuit ons knusse, bekrompen Vlaanderen is het makkelijk meningen spuien, ga liever zelf eens kijken hoe de zaken ervoor staan..

Darwin
26 augustus 2004, 22:29
Het is duidelijk dat de overgrote meerderheid op dit forum nog nooit in contact gekomen is met gematigde moslims, laat staan er ooit met één deftig gepraat heeft.

Toevallig werkte ik deze week samen met een devote moslim, en Iraniër. Gevraagd naar hoe het nu zit met de vervlechting van Staat en Kerk in zijn land antwoordde hij mij dat de overgrote meerderheid van de inwoners het NIET akkoord zijn met de leiders-ayatollahs in Iran: "They are using religion to establish a dictatorship". De reden waarom hierop weinig reactie is vanuit het volk is de angst die leeft onder hen. De eerste die durft opmerkingen maken over deze praktijken, zal de volgende zijn die hangt. Dit is ook al de reden waarom mannen hun vrouw niet ongesluierd de straat laten opgaan. Niet vanuit één of ander enge gelofsvisie, maar omwille van de angst hun vrouw opgepakt te zien worden door religieuze politie. Men kan het als laf beschouwen dat hiertegen niks ondernomen wordt vanuit de bevolking, maar revoluties nemen nu eenmaal tijd, velen zijn liever blode jan dan dode jan (en wie kan het hen kwalijk nemen, vanuit België is het makkelijk commentaar geven).
En over het beeld dat we altijd krijgen uit moslimlanden van uitzinnige moslims bij executies ed... Welk beeld denkt u dat deze Iraniër krijgt van België als hij op televisie de Ijzerwake ziet, en een vlaggenzee van Vlaamse leeuwen (eigenlijk arabische, maar soit) en kaalgeschoren kopjes opmerkt? Zijn opmerking "Are all belgian citizens that extremistic?" lijkt van dezelfde orde.
Vanuit ons knusse, bekrompen Vlaanderen is het makkelijk meningen spuien, ga liever zelf eens kijken hoe de zaken ervoor staan..
Inderdaad. Op de Yzerwakes worden steevast ook weer meisjes opgeknoopt tot groot vermaak van de aanwezige Vlaamse extremisten...

Raven
26 augustus 2004, 22:45
Sta me toe even inhoudelijk te reageren:
die dame is veroordeeld door een rechtbank en de strafmaat werd bevestigd door een hogere rechtbank. Waarom zou je die dame onschuldig noemen?

Dat de wetten en strafmaten voor bepaalde feiten in verschillende landen euh... verschillend zijn, is een realiteit.
Morele verontwaardiging enzo even terzijde: feiten zijn strafbaar in dat land, meisje is veroordeeld, veroordeling volgens de wet bevestigd in hoogste rechtbank, straf werd uitgevoerd, maw recht is geschied.

Omdat gerechtigheid natuurlijk nog ietske anders is, laten de meeste mensen dat over aan God of een ander opperwezen. Enkel omwille van die factor én de onomkeerbaarheid van dergelijke strafmaten ben ik geen voorstander van de doodstraf.

Enige wat ik mag hopen is dat de executie haar nek heeft gebroken (alhoewel, kraan omhoog laten gaan...) ipv traag verstikt, iets wat bij zelfmoordpogingen nogal es gebeurt. Proper...
Als er dan toch doodstraffen bestaan, pakt men het best professioneel aan. Yep, ik ben een beetje een softie.

btw: propere foto, persoonlijk archief? ;-)
Heuhm...

Hier ga ik niet helemaal mee akkoord.

Ook al aanvaarden we even de barbaarse gedachte dat verkracht worden een misdaad is, in Iran krijgt men recht op verdediging. Gratis, voor niks, "op kosten" van Ayatolla Staat.

Hier is dit meisje het recht op verdediging ontzegd. Dus recht heeft hier helemaal niet geschiedt. Het zou wel rechtvaardig zijn geweest had ze haar advocaat erbij toen ze opgeknoopt wordt, maar vermits dat niet het geval was :-(

Shizie
26 augustus 2004, 23:13
maja in de middeleeuwen bij ONS werden vrouwen verbrand enkel omdat ze mooi waren... Mooi = heks! burn her.. Kan perfect zijn dat Iraniers binnen 400-500 jaar ook door zullen hebben dat het onmenselijk is..
my point is : we staan gewoon ietske verder in evolutie...

Starlight
27 augustus 2004, 09:48
De verkeerde man op de verkeerde plaats. Zo'n rotzakken met verwrongen ideeën lopen er overal rond. Gelukkig hebben ze niet altijd zo'n machtige status.
Ik vind het zeer erg dat het is gebeurd. Maar ik ga de Islamieten NIET veralgemenen.

jan hyoens
27 augustus 2004, 10:00
De verkeerde man op de verkeerde plaats. Zo'n rotzakken met verwrongen ideeën lopen er overal rond. Gelukkig hebben ze niet altijd zo'n machtige status.
Ik vind het zeer erg dat het is gebeurd. Maar ik ga de Islamieten NIET veralgemenen.
Wie veralgemeent er hier de islamieten? Het is de islam die hier veroordeelt wordt! islamieten zijn slachtoffers van hun achterlijke godsdienst, wij moeten die mensen helpen!

Starlight
27 augustus 2004, 10:50
Jan,
In de 11e eeuw waren er bij ons ook mensen die naar eigen goeddunken de Bijbel interpreteerden: ze geloofden dat in de bijbel stond dat je zo'n beetje elke vrouw naar behoeften mocht slaan. Was je dochter een hoer, mocht ze dood, want het 'stond nou eenmaal in de Bijbel'. Deze mensen hadden een probleem, namelijk ze haalden namelijk twee dingen door elkaar: de Bijbel en het Wetboek van Strafrecht. Zoals ik al eerder heb gezegd: Zo'n mensen zullen er altijd zijn.
Bij de Joden, hebben ze zelfs iemand om op sabbat het lichtknopje uit te doen. Want werk je op sabbat, ga je een wisse dood tegemoet.
Zo'n mensen heb je dus ook bij de Islam.
Islam de schuld geven is volgens mij niet juist. Het zijn de verkeerde mensen op de verkeerde plaats, zoals ik in mijn vorig antwoord al zei.
Er zijn evenveel 'normale islamieten', die de koran als leidraad zien ipv een wetboek als 'normale christenen'.
Het enige verschil is dat in islamitische landen het regime vaak streng gelovig is. Hebben jullie je al ooit eens deftig afgevraagd waarom. Als je dat dan toch gedaan hebt, zul je waarschijnlijk tot de conclusie zijn gekomen dat het komt door 'de islam'.
Dat is volgens mij niet zo! Reeds in de 10e eeuw, toen wij nog met aflaten onze zonden aan Jezus vrijkochten, was er al verlichting in de islamitische wereld.
Het probleem is andermaal: Bush en consorten. Bush, die zelf ook terug wil naar de 19e eeuw met gescheiden scholen, heeft alle idiote 'islamitieten', eigenlijk zijn het fascisten, aan de macht gebracht. Laatst nog is er in Libie een demonstratie voor democratie hardhandig tot stoppen gebracht... met VS-waterkanonnen.
Nog een paar voorbeelden: Saddam en Qadaffi zijn ook door 'het Westen' aan de macht gebracht. Als iemand door middel van de Bijbel ons ervan probeert te overtuigen dat we allemaal dood moeten, moet je de Bijbel daar niet de schuld van geven.

jan hyoens
27 augustus 2004, 10:58
Jan,
In de 11e eeuw waren er bij ons ook mensen die naar eigen goeddunken de Bijbel interpreteerden: ze geloofden dat in de bijbel stond dat je zo'n beetje elke vrouw naar behoeften mocht slaan. Was je dochter een hoer, mocht ze dood, want het 'stond nou eenmaal in de Bijbel'. Deze mensen hadden een probleem, namelijk ze haalden namelijk twee dingen door elkaar: de Bijbel en het Wetboek van Strafrecht. Zoals ik al eerder heb gezegd: Zo'n mensen zullen er altijd zijn.
Bij de Joden, hebben ze zelfs iemand om op sabbat het lichtknopje uit te doen. Want werk je op sabbat, ga je een wisse dood tegemoet.
Zo'n mensen heb je dus ook bij de Islam.
Islam de schuld geven is volgens mij niet juist. Het zijn de verkeerde mensen op de verkeerde plaats, zoals ik in mijn vorig antwoord al zei.
Er zijn evenveel 'normale islamieten', die de koran als leidraad zien ipv een wetboek als 'normale christenen'.
Het enige verschil is dat in islamitische landen het regime vaak streng gelovig is. Hebben jullie je al ooit eens deftig afgevraagd waarom. Als je dat dan toch gedaan hebt, zul je waarschijnlijk tot de conclusie zijn gekomen dat het komt door 'de islam'.
Dat is volgens mij niet zo! Reeds in de 10e eeuw, toen wij nog met aflaten onze zonden aan Jezus vrijkochten, was er al verlichting in de islamitische wereld.
Het probleem is andermaal: Bush en consorten. Bush, die zelf ook terug wil naar de 19e eeuw met gescheiden scholen, heeft alle idiote 'islamitieten', eigenlijk zijn het fascisten, aan de macht gebracht. Laatst nog is er in Libie een demonstratie voor democratie hardhandig tot stoppen gebracht... met VS-waterkanonnen.
Nog een paar voorbeelden: Saddam en Qadaffi zijn ook door 'het Westen' aan de macht gebracht. Als iemand door middel van de Bijbel ons ervan probeert te overtuigen dat we allemaal dood moeten, moet je de Bijbel daar niet de schuld van geven.
t'is allemaal de schuld van Bush! Wie gaan jullie als zondebok gebruiken als hij niet herverkozen wordt?
eén ding staat allezins vast; je kent niets van de islam dat een paar ingelepelde clichés (met de klas naar "van algebra naar pyjama" gaan kijken zeker?)

Starlight
27 augustus 2004, 11:10
Dan heb je toch niet zo goed gelezen wat ik heb geschreven, Jan.
Heb ik het zo gesteld dat Bush, als enige de schuld is van alles?
Als ik jou zo wil volgen, ben jij het precies die nood aan een zondebok, nl de Islam.

Raven
27 augustus 2004, 12:25
Jan,
In de 11e eeuw waren er bij ons ook mensen die naar eigen goeddunken de Bijbel interpreteerden: ze geloofden dat in de bijbel stond dat je zo'n beetje elke vrouw naar behoeften mocht slaan. Was je dochter een hoer, mocht ze dood, want het 'stond nou eenmaal in de Bijbel'. Deze mensen hadden een probleem, namelijk ze haalden namelijk twee dingen door elkaar: de Bijbel en het Wetboek van Strafrecht. Zoals ik al eerder heb gezegd: Zo'n mensen zullen er altijd zijn.
Bij de Joden, hebben ze zelfs iemand om op sabbat het lichtknopje uit te doen. Want werk je op sabbat, ga je een wisse dood tegemoet.
Zo'n mensen heb je dus ook bij de Islam.
Islam de schuld geven is volgens mij niet juist. Het zijn de verkeerde mensen op de verkeerde plaats, zoals ik in mijn vorig antwoord al zei.
Er zijn evenveel 'normale islamieten', die de koran als leidraad zien ipv een wetboek als 'normale christenen'.
Het enige verschil is dat in islamitische landen het regime vaak streng gelovig is. Hebben jullie je al ooit eens deftig afgevraagd waarom. Als je dat dan toch gedaan hebt, zul je waarschijnlijk tot de conclusie zijn gekomen dat het komt door 'de islam'.
Dat is volgens mij niet zo! Reeds in de 10e eeuw, toen wij nog met aflaten onze zonden aan Jezus vrijkochten, was er al verlichting in de islamitische wereld.
Het probleem is andermaal: Bush en consorten. Bush, die zelf ook terug wil naar de 19e eeuw met gescheiden scholen, heeft alle idiote 'islamitieten', eigenlijk zijn het fascisten, aan de macht gebracht. Laatst nog is er in Libie een demonstratie voor democratie hardhandig tot stoppen gebracht... met VS-waterkanonnen.
Nog een paar voorbeelden: Saddam en Qadaffi zijn ook door 'het Westen' aan de macht gebracht. Als iemand door middel van de Bijbel ons ervan probeert te overtuigen dat we allemaal dood moeten, moet je de Bijbel daar niet de schuld van geven.

Hier is helemaal geen sprake geweest van "verwarring" van wetboek en geloof. Muhammad deed indertijd net hetzelfde met zijn vrouwen. Hij verplichtte zelfs zijn volgelingen dat ze hun vrouwen en slavinnen zouden aframmelen als ze iets verkeerd deden. Daar kan je verschillende hadith's op naslaan.

Muhammad beschouwde vrouwen als achterlijke wezens (*) die je mag slaan als ze geen seks willen (*) of zich buitenshuis wagen zonder haar man of een van diens aangestelde begeleiders (*), en als ze sterven, naar de hel gaan (*) die voor het grootste deel bevolkt is door vrouwen (*).

Deze 5 punten komen rechtstreeks uit de Qur'an en Hadith, en zijn vergezeld door talloze andere referenties die totaal denigrerend zijn voor vrouwen als mens met gevoelens & rechten.

Deze vent is de oprichter van Islam geweest, vermits hij zowat beschouwt wordt als de Ideale moslim, hoe denk je dat hedendaagse moslims zich gaan gedragen tegenover vrouwen?

Mij verbaasd het dus heus niet dat dat meisje is opgehangen voor iets triviaals als "een scherpe tong". Waarom naast haar al zoveel jonge meisjes en vrouwen hebben gehangen, en waarom er nog vele andere in de toekomst zullen volgen. En ja, Islam is 100% de schuldige hiervoor.

lyot
27 augustus 2004, 12:29
dit heeft allemaal veel meer met tribale traditie dan met geloof te maken... Wat het niet minder verwerpelijk maakt in mijn ogen. Maar de islam hier zomaar de schuld van geven is naast de kwestie kijken.

C uit W
27 augustus 2004, 12:34
dit heeft allemaal veel meer met tribale traditie dan met geloof te maken... Wat het niet minder verwerpelijk maakt in mijn ogen. Maar de islam hier zomaar de schuld van geven is naast de kwestie kijken.Dus die mensen daar hebben gewoon een achterlijke cultuur, de islam is er maar een onderdeel van?

Raven
27 augustus 2004, 12:35
dit heeft allemaal veel meer met tribale traditie dan met geloof te maken... Wat het niet minder verwerpelijk maakt in mijn ogen. Maar de islam hier zomaar de schuld van geven is naast de kwestie kijken.
Tribale traditie? Van de Moslim-tribe dan wel.

Een tribale traditie verspreid over Turkije, Irak, Iran, Afghanistan, Pakistan, opeens ongehoord is in Israël, maar dan weer oppikt in Gaza, West-Bank, Saudi-Arabië waar zelfs de overheid meedoet, Libië, Algerije dat hiernaast nog eens bekend staat voor z'n vreselijke vrouwenbesnijdenissen, Sudan en Tunesië?

Aan hoeveel totaal verschillende volkeren zou ik nu al komen, denk je?

jan hyoens
27 augustus 2004, 12:39
Auteur :Ayaan Hirsi AliTitel :De zoontjesfabriek Over vrouwen, islam en integratieISBN :90 457 0281 9
http://www.identiteit.org/images/boekbesprekingen/hirshiali.gif“Ze moet naar een psychiater, ze moet haar mond houden”, roept Abu Jahjah tijdens een gesprek in het tv-programma ‘Nederland kiest’. Voor ons reden te meer om deze persoon eens van naderbij te bekijken.

Ayaan Hirsi Ali is een katje in de Nederlandse politiek. Als geen ander schijnt zij de kunst te verstaan van geen blad voor haar mond te nemen: ze is scherp, kritisch en slaagt er in om een aantal grote taboes, waaronder het mislukken van de multiculturele samenleving in Nederland, te doorbreken. Ondanks bedreigingen, pogingen om haar monddood te maken vanuit haar vorige partij (PvdA), de moslimgemeenschap en bepaalde linkse groepen, gaat deze politica de enige weg die zij lijkt te kennen: rechtdoor! Een ware verademing voor het Nederlandse volk en de politieke arena. Want sinds de dood op Pim Fortuyn leek de saaie, kleurloze manier van politiek voeren waarbij alle hekele onderwerpen werden vermeden, weer de bovenhand te nemen. Gelukkig is er nog deze , van afkomst Somalische, politica die een nachtmerrie is voor beschermers van heilige huisjes.

Voor het begrijpen van de drijfveren van Hirsi Ali, moeten we even een duik nemen in haar leven. Ayaan werd in 1969 in Somalië geboren als dochter van een oppositieleider die in 1976 zijn land ontvluchtte en via Ethiopië en Saudi-Arabië uiteindelijk in Kenya terechtkwam. Op haar tweeëntwintigste werd ze tegen haar zin uitgehuwelijkt. Ayaan rook onraad en nam voor de huwelijksplechtigheid de benen: ze vluchtte naar Nederland.. Ze kreeg asiel, leerde Nederlands en ging politicologie studeren. Toch vergat Ayaan haar achtergrond niet: vanaf het moment dat ze haar diploma in de handen had, trad ze op als beschermster en woordvoerster van verdrukte moslimvrouwen.. Deze vrouwen vond ze in blijf-van-mijn-lijf-huizen en abortusklinieken. “Zestig procent van alle abortussen in Nederland betreft allochtone vrouwen, waarvan de meeste met een islamitische achtergrond”, beweert Hirsi Ali, “Het feit dat moslimvrouwen opgevoed worden binnen een streng en traditioneel kader betekent dat alleen de meest weerbare vrouwen wegvluchten en dat we dus maar een topje van de ijsberg te zien krijgen. Dat daarover zo weinig gekend is vloeit mee voort uit het feit dat bijna alle officiële vertegenwoordigers van de moslimgemeenschap mannen zijn. Maar over dat leed van vrouwen zwijgt de moslimgemeenschap en zwijgen alle 753 gesubsidieerde moslimorganisaties in Nederland als een graf”. Een uitspraak om U tegen te zeggen. Later kreeg ze een baan aangeboden als onderzoekster bij de Wiardi Beckman Stichting, het wetenschappelijk bureau van de Partij van de Arbeid. Haar krasse uitspraken ivm de multiculturele samenleving, het verband tussen de islam, de vrouw en de moeizame integratie van Nederlandse moslims in tijdschriften en kranten, vervreemden haar steeds meer van de PvdA. “Waar de PvdA ooit hartstochtelijk pleitte tegen de apartheid in Zuid-Afrika, geeft men nu ruimhartig subsidie aan mosliminstellingen die apartheid in Nederland propageren”, aldus Ayaan Hirsi Ali. Volgens Ayaan verklaarde de PvdA jarenlang het onderwerp multiculturele samenleving taboe: hun strategie was er een van zwijgen en het ontwijken van lastige vraagstukken. De aanhangers van de multicultuur in de PvdA keurden volgens haar stilzwijgend de houding van de moslimconservatieven goed, waarmee ze ruimte gaven aan vrouwonderdrukkende gewoonten en gebruiken.

Een breuk bleef dus niet lang uit. Uiteindelijk zette Hirsi Ali de stap naar de VVD en kwam na de verkiezingen zelfs in de tweede kamer terecht met een top aantal voorkeusstemmen. Wie denkt dat hierdoor de bedreigingen plots verminderden of ze haar uitspraken temperden, slaat de bal volledig mis. Regelmatig wordt ze op het matje geroepen door de top van de VVD. In haar eentje speelt ze het dan ook klaar om taboes met stalen schoenen, in te trappen. En tot spijt voor wie het benijdt: ze laat zich niet muilkorven!

Wie graag wat meer opsteekt over deze pittige jongedame en haar uitspraken, kan nu het boek `Zoontjesfabriek` in de hand nemen, waarvan begin dit jaar de tweede druk is verschenen. Hoewel dit boek maar 92 bladzijdes bevat, staan er af en toe zulke verhelderende uitspraken en visies in over de multiculturele samenleving, dat het zonde zou zijn dit pareltje te mislopen. Hieronder nog enkele van haar uitspraken:

Een moslimvrouw heeft meer status naarmate ze meer zonen heeft. Als haar oma werd gevraagd hoeveel kinderen ze had, zei ze: “Eén.” In feite had ze negen dochters en één zoon. Dat zei ze ook over Hirsi’s gezin. Dat zij maar één kind hadden. “En wij dan?” vroegen Hirsi Ali en haar zus. “Jullie gaan voor ons zoontjes krijgen,” antwoordde ze. “Ik werd er wanhopig van. Wat moest ik met mijn leven op aarde? Zoontjes baren! Een zoontjesfabriek worden. Ik was toen negen jaar”, zo getuigt Hirsi Ali. Om hun toekomstige functie als zoontjesfabriek zo goed mogelijk te vervullen, worden meisjes van jongs af aan geleerd zich te schikken. Naar God, vader, broer, familie, clan. Hoe beter een vrouw daarin slaagt, hoe deugdzamer ze gevonden wordt. Je moet altijd geduldig zijn, ook wanneer je man de meest vreselijke dingen van je verlangt. En daarvoor word je beloond in het hiernamaals. Maar die beloning stelt weinig voor. Voor vrouwen zijn er in het paradijs dadels en druiven. Verder niets.” U kan zich wel inbeelden dat mannen als Abu Jahjah haar bloed wel kunnen drinken. De volgende uitspraak leverde haar de eerste bedreigingen vanuit de moslimwereld op: “Uithuwelijken is het ter beschikking stellen van een meisje of jonge vrouw aan een vreemde man die haar seksueel mag gebruiken. Hoe jonger de bruid, hoe groter de kans op een maagd. In wezen gaat het hierbij om een gearrangeerde verkrachting met goedkeuring van de hele familie” Of nog: “Op het beledigen van zijn profeet Mohammed staat de doodstraf. Dat heeft de profeet zelf van God vernomen, zoals hij wel vaker boodschappen doorkreeg die hem goed van pas kwamen. Lees het maar na in de Koran: hij stal Zayneb, de vrouw van zijn leerling, door te zeggen dat het de wil van Allah was. En erger nog: hij werd verliefd op Aisha, de negenjarige dochter van zijn beste vriend. Haar vader zei: ‘Wacht alsjeblieft tot ze de puberteit heeft bereikt’, maar Mohammed wilde zo lang niet wachten. Dus wat gebeurt er? Hij krijgt van Allah de boodschap dat Aisha zich moet klaarmaken voor Mohammed. Dat is kennelijk de leer van Mohammed: het is geoorloofd om het kind van je beste vriend af te pakken. Mohammed is, gemeten naar onze westerse maatstaven, een perverse man. Een tiran. Hij is tegen vrije meningsuiting. Als je niet doet wat hij zegt, loopt het verkeerd met je af”. U zal wel begrijpen dat deze mening veel opschudding veroorzaakte. Na deze uitspraak in `Trouw`, kreeg VVD-leider Zalm zowaar bezoek van de ambassadeurs uit Saoedi-Arabie, Soedan, Pakistan en Malesie waarbij ze vroegen Ayaan op de vingers te tikken. Een brief van de Organisatie van de Islamitische Conferentie (OIC) moest deze eis, kracht bij zetten. Het werd wat warmer onder de voeten van Ayaan Hirsi Ali, maar toegeven deed ze niet. Tot slot wil ik U nog een laatste uitspraak niet onthouden, waardoor ze meteen alle multiculturalisten op de hals gehaald heeft: “Problematisch is de relatie tussen moslims en de staat. Een gelovige is in de eerste plaats een moslim en pas daarna een lid van een etnische gemeenschap of een burger. Het gevolg is dat voor heel wat moslims de Koran belangrijker is dan de Grondwet. De onderwerping aan de waarden van de eigen gemeenschap staat dan ook diametraal tegenover de in het westen gepropageerde autonomie van het individu. Wie als moslim de islamitische leer in de praktijk wil brengen en zich wil integreren in een westerse samenleving krijgt het dan ook bijzonder moeilijk. Velen onder hen beschouwen waarden als de individuele vrijheid en de gelijkheid van man en vrouw niet als universele, maar als westerse waarden die hen worden opgedrongen. De multiculturele samenleving zal dusdanig ook altijd mislukken”.

Als U dacht dat U veel vijanden had, kan U weer op beide oren slapen: Ayaan Hirsi Ali trekt ze allemaal naar zich toe.

Raven
27 augustus 2004, 12:57
Ayaan Hirsi Ali is een vrouw die de waarheid in haar kamp heeft, en daarom zo gepassioneerd is door haar zaak.

Probleem in het Westen is dat velen de Islam niet kennen. Hiernaast krijgen Westerlingen dagelijks fabeltjes opgevoerd dat Islam een vreedzame, tolerante religie zou zijn. Je weet wel, "islam is a religion of peace". Gelukkig niet verteld als achtergrond van beelden waarop vliegtuigen in torens vliegen met duizenden doden, of de horror-beelden uit Afghanistan over publieke executies.

Vermits men geen ander beeld kent in deze streken, gaat men het dan ook maar geloven.

Ook in Iran is het zo verlopen. Ironisch genoeg, voor de revolutie ten tijde van de Sjah, hadden vrouwen het niet slechter dan mannen in Iran. Vrouwen konden werken in de overheid, iedereen was vrij in klederdracht, de schoolpoorten stonden voor iedereen open. De Sjah was alles behalve democratisch en rekenden af met dissidentie, maar in vergelijking met het midden-oosten van nu, onderdrukten zijn het volk niet.

In de pro-democratische rellen verbrandde vrouwen net burqua's als teken van bevrijding van oppressie. Iedereen dacht toen ook dat Islam een religie van vrede was. In een land waar de meerderheid niet kon lezen of schrijven, krijg je zoeits gemakkelijk verkocht als de bevrijdende beweging bij uitstek.

Wie van het plebs wist er toen dat als beloning voor hun grootste aandeel in de "revolutie", vrouwen net gedoemd zouden worden rond te gaan lopen in Chador's? Ayatolla Khomeini uiteraard, en de cirkel islamisten rondom hem. Of dacht je nu echt dat een volk een dictatoriaal regime zou inruilen voor een nog veel erger dictatoriaal regime?

lyot
27 augustus 2004, 13:08
Tribale traditie? Van de Moslim-tribe dan wel.

Een tribale traditie verspreid over Turkije, Irak, Iran, Afghanistan, Pakistan, opeens ongehoord is in Israël, maar dan weer oppikt in Gaza, West-Bank, Saudi-Arabië waar zelfs de overheid meedoet, Libië, Algerije dat hiernaast nog eens bekend staat voor z'n vreselijke vrouwenbesnijdenissen, Sudan en Tunesië?

Aan hoeveel totaal verschillende volkeren zou ik nu al komen, denk je?
stel je gewoon de vraag wat eerst was, de traditie of 't geloof..

jan hyoens
27 augustus 2004, 13:21
stel je gewoon de vraag wat eerst was, de traditie of 't geloof..
Doet dat er toe? De islam is gewoon een mengelmoes van christelijke , joodse en tribale tradities! Het feit dat de islam vandaag de dag nog primitieve tribale gewoonten als na te leven regels voorschrijft zegt toch genoeg!

Raven
27 augustus 2004, 13:37
stel je gewoon de vraag wat eerst was, de traditie of 't geloof..
Helaas kan ik niet spreken voor alle landen, maar in Iran bijvoorbeeld was onderdrukking van vrouwen bijna onbestaand tot de Iraanse revolutie in 1979.

lyot
27 augustus 2004, 13:41
Doet dat er toe? De islam is gewoon een mengelmoes van christelijke , joodse en tribale tradities! Het feit dat de islam vandaag de dag nog primitieve tribale gewoonten als na te leven regels voorschrijft zegt toch genoeg!
je moet dat niet zien alsof DE Islam die primitieve tribale gewoonten voorschrijft .. Dan stel je het voor alsof er maar één Islam is, die primitief is. Dat klopt gewoonweg niet. Het is net in die gebieden waar nog sterke tribale gewoontes leven dat de grootste onderdrukking van de vrouw voorkomt, en dat heeft niet zozeer met de Islam as such te maken.. Kijk naar wat er in Afghanistan gebeurt met de vrouwen in Burka's..

VlaamseBelg
27 augustus 2004, 13:44
De katholieke kerk doet dat ook, maar gelukkig zijn er niet al te veel debiel genoeg om zomaar te luisteren.

Dat veel mensen de islam als een godsdienst van vrede zien is misschien meer een keuze dan een overtuiging. Denk eens aan het alternatief: oorlog. En er zijn wel degelijk meer dan genoeg moslims die zich probleemloos aanpassen aan de hedendaagse normen en waarden. Als je met zulke stoere praat afkomt gaan ze natuurlijk samenklitten, zoals wij dat ook zouden doen.

Ik wacht liever af in de hoop dat de moslimwereld zich voldoende hervormd om de basisrechten van alle mensen boven dode lettertjes in een dood boek van een dode mens te plaatsen. Ik concentreer me liever op de positieve signalen die uit die hoek komen dan een nieuwe kruistocht te starten.

JoeQpublic
27 augustus 2004, 14:05
Als U dacht dat U veel vijanden had, kan U weer op beide oren slapen: Ayaan Hirsi Ali trekt ze allemaal naar zich toe.negerinnen en vluchtelingen die onze vooroordelen bevestigen door op hun gelijken te spuwen zijn de goeie, propaganda telt alleen voor al de rest. Evolués noemden ze dat in de Congo...
Heb evenmin weinig vertrouwen in de objectiviteit van ex-priesters hun mening over de Kerk.

btw: vanwaar halen jullie trouwens dat dat Iraans meisje haar misdrijf "slachtoffer zijn van een verkrachting" is?

jan hyoens
27 augustus 2004, 14:16
je moet dat niet zien alsof DE Islam die primitieve tribale gewoonten voorschrijft .. Dan stel je het voor alsof er maar één Islam is, die primitief is. Dat klopt gewoonweg niet. Het is net in die gebieden waar nog sterke tribale gewoontes leven dat de grootste onderdrukking van de vrouw voorkomt, en dat heeft niet zozeer met de Islam as such te maken.. Kijk naar wat er in Afghanistan gebeurt met de vrouwen in Burka's..
Dat er verschillende sektes zijn wil ik toegeven, maar allen baseren zij zich op de koran! en de mate waarin vrouwen, homo's en ongelovigen gediscrimineerd worden gaat enkel van doodstenigen tot sociale uitsluiting; achter dewelke kan jij je scharen?

Weisse Wolf
27 augustus 2004, 14:36
http://members.aol.com/ahreemanxii/images/clip%20iri%20hanging%20women%20in%20public%20iii.j pg

Waarvoor kranen al niet kunnen dienen nietwaar? Bij ons gebruikt om mee te werken in achterlijke islamlanden een hulpmiddel om kinderen op te knopen.

Raven
27 augustus 2004, 14:54
negerinnen en vluchtelingen die onze vooroordelen bevestigen door op hun gelijken te spuwen zijn de goeie, propaganda telt alleen voor al de rest. Evolués noemden ze dat in de Congo...Daarom dat het enige argumentele men tegen haar kan zeggen is dat ze moet zwijgen, dat ze geschift is, dat ze het met nederlanders doet, de enige bedreiging na de andere.

Maar een verdediging van de Islam, of beter, een WEERLEGGING van al die beweringen die ze maakt? Nog nooit gehoord. Maar de reden daarvoor is ook begrijpelijk, er bestaan geen weerleggingen :wink:

Raven
27 augustus 2004, 15:19
je moet dat niet zien alsof DE Islam die primitieve tribale gewoonten voorschrijft .. Dan stel je het voor alsof er maar één Islam is, die primitief is. Dat klopt gewoonweg niet. Het is net in die gebieden waar nog sterke tribale gewoontes leven dat de grootste onderdrukking van de vrouw voorkomt, en dat heeft niet zozeer met de Islam as such te maken.. Kijk naar wat er in Afghanistan gebeurt met de vrouwen in Burka's..Primitieve tribale gewoonten? Iran?

Denk je dat Iran een primitief en overwegend tribaal land is? Een beetje zoals Afghanistan ofzo? En de goedkeuring voor die executie kwam van het hoofddorp, 2 bergen en een bos verder.... Hmmmm.... :roll:

Beste, Iran is waarschijnlijk een van de oudste en grootste beschavingen die wij kennen. Ooit domineerden zij doorheen het gehele Hind (een Iraanse benaming voor een streek dat o.a. Afghanistan, Pakistan, India, Iran, en Irak omvatte) Toen de Europeanen nog met de goedendag naar de oorlog gingen, hadden ze daar al voor het eerst een vorm van mensenrechten-grondwet. En raad eens, Westerse expert die hier mensen verteld hoe tribaal ze zijn, vrouwen zwaaiden er de plak, niet de mannen!

Iran is doorheen de geschiedenis een rijk land geweest/gebleven, ondanks de Islamisering toen Mohammad's leer binnendrong via arabische veroveraars. Het is in zekere mate seculier gebleven, en heeft heel wat grote wiskundigen en astrologen voortgebracht. Het is door o.a. de Amerika-gesteunde oorlog Irak-Iran dat er veel armoede is onstaan omdat de olie-velden in westen van iran liggen. Desondanks kon je in 1979 in Teheran rondlopen en denken dat je in een grote Westerse stad was, met kleding, muziek, boeken, radio en tv navenant.

Uw beeld als zouden Iraniers modderploeterende stammenvolkeren met dwaze vrouw-denigrerende gebruiken is totaal fout. Uw mentaal gekronkel deze ophanging te verklaren en toch de Islam te beschermen is eveneens totaal verkeerd.

Alles is echter veranderd met de Islamitische revolutie. Het is sindsdien dat deze gebruiken zijn opgegraven. Dat vrouwen plots vermoord worden voor eer. Dat vrouwen tweede-rangs wezens zijn geworden. Erger nog, het grootste deel van de bevolking van Iran is jonger dan 18 (dankzij Khomenei verbod op anti-conceptie), dus niemand heeft het ooit nog anders geweten.

Dat meisje is opgehangen voor en door Islam.

Rechtsliberaal
27 augustus 2004, 18:44
Dat meisje is opgehangen voor en door Islam.Inderdaad.

Niet voor niets deed de islamitische 'profeet' Mohammed hetzelfde met de zwangere Asma Bint Marwan. En haar zogenaamde 'delict' was vergelijkbaar*: ze had satirische gedichten over Mohammed geschreven. Mohammed liet haar daarom executeren.


* uitgaande van de uitspraak van de islamitische rechter dat hij het 16-jarig meisje vooral om haar 'grote mond' de doodstraf gaf.

Horus
27 augustus 2004, 23:21
Wie veralgemeent er hier de islamieten? Het is de islam die hier veroordeelt wordt! islamieten zijn slachtoffers van hun achterlijke godsdienst, wij moeten die mensen helpen!
Willen die mensen wel geholpen worden.
Ze laten zich leiden door een niet bestaand figuur, wat wil je dan nog tegen zoiets inbrengen.
Bekrompen kortzichtigheid.