PDA

View Full Version : Wurgspel zesjarige


Nietzsche
4 november 2013, 21:48
BORN -

Er wordt diepgaand onderzoek ingesteld naar wurgspelletjes door jonge kinderen op basisschool Swentibold in het Limburgse Born. Zes- en zevenjarige kinderen van groep drie blijken op het schoolplein stik- en wurgspelletjes met elkaar te spelen.

De Onderwijsinspectie bevestigt meerdere meldingen daarvan binnen te hebben gekregen. De stikspelletjes bestaan eruit dat kinderen elkaar de keel dichtknijpen totdat ze het zwart voor de ogen zien. Waarom ze dat doen en hoe ze op het idee zijn gekomen, is volslagen onduidelijk.

Voor de verontruste ouders van de kinderen is vorige week een speciale bijeenkomst gehouden. De scholenkoepel Innovo, waar basisschool Swentibold onder valt, heeft toegezegd dat deskundigen uit gaan zoeken wat er mogelijk achter de bizarre spelletjes van de kinderen zit. Daarbij wordt ook gekeken of familieleden een rol in het gedrag van de kinderen hebben.
Verscherpt toezicht

Voorlopig staat de klas onder verscherpt toezicht. Ze wordt tijdens het speelkwartier extra in de gaten gehouden en apart van andere klassen gehouden. Het bestuur van Innovo heeft toegezegd deskundigen in te schakelen en zo nodig ook het Openbaar Ministerie bij de kwestie te betrekken. Voor kerst moet dat onderzoek afgerond zijn.

Van Innovo en basisschool Swentibold was gisteren niemand bereikbaar voor een reactie. De Onderwijsinspectie zegt de problematiek te kennen maar wil er lopende het onderzoek niets over kwijt. „We hebben meerdere meldingen binnen gekregen. We spelen vooralsnog geen rol hierin, maar we volgen de kwestie wel”, zegt een

http://www.telegraaf.nl/binnenland/22027980/__Bizar_wurgspel_zesjarigen__.html

Waar zijn wij als maatschappij als wij hier serieus een onderzoek voor gaan instellen. De tering, mogen kinderen dan serieus helemaal niets meer?

Kinderen zoeken nu eenmaal de grenzen op. Ik weet nog wel die tijden dat wij het panna KO spelletje deden. Als er dan een panna bij je werd gemaakt (tussen de benen spelen) werd je de tyfus in geschopt:)

Mooie tijden waren dat.

Supe®Staaf
4 november 2013, 21:51
De tering, mogen kinderen dan serieus helemaal niets meer?Ja zeg, stel je voor.
Als kinderen mekaar nog niet eens mogen wurgen, waar gaat dat naartoe.
Straks komt er nog een tekort aan wurgmoordenaars bij gebrek aan goede opleiding bij de jeugd.

Nietzsche
4 november 2013, 21:55
Ja zeg, stel je voor.
Als kinderen mekaar nog niet eens mogen wurgen, waar gaat dat naartoe.
Straks komt er nog een tekort aan wurgmoordenaars bij gebrek aan goede opleiding bij de jeugd.

........

Jij neemt het leven nogal serieus hé?

De kinderen stoppen wanneer het "slachtoffer" zwart voor de ogen ziet. Wat is het probleem?

Supe®Staaf
4 november 2013, 22:00
........

Jij neemt het leven nogal serieus hé?

De kinderen stoppen wanneer het "slachtoffer" zwart voor de ogen ziet. Wat is het probleem?Ik ben het bijna zeker, maar jij hebt dat spelletje ook nog gespeeld.
Misschien speel je het nog.

Waarom ik dat denk:
Verder kunnen hersencellen afsterven met onherstelbare hersenschade als gevolg. De kinderen zelf zijn zich helemaal niet bewust van deze gevaren! (http://www.leerwiki.nl/Wat_wil_je_weten_over_gevaarlijke_sjaalspelletjes_ van_kids)

Nietzsche
4 november 2013, 22:02
Ik ben het bijna zeker, maar jij hebt dat spelletje ook nog gespeeld.
Misschien speel je het nog.

Waarom ik dat denk:
Verder kunnen hersencellen afsterven met onherstelbare hersenschade als gevolg. De kinderen zelf zijn zich helemaal niet bewust van deze gevaren! (http://www.leerwiki.nl/Wat_wil_je_weten_over_gevaarlijke_sjaalspelletjes_ van_kids)

Dus?

Mogen kinderen ook niet meer in bomen klimmen omdat ze er wel eens uit kunnen vallen?

Nee, dat soort helikopteropvoedingen doen de kind goed....

Supe®Staaf
4 november 2013, 22:04
Mogen kinderen ook niet meer in bomen klimmen omdat ze er wel eens uit kunnen vallen?Inderdaad, kinderen hoeven niet in bomen te klimmen, dat is nergens meer voor nodig.
En je geeft zelf een heel goeie reden om het niet te doen.

Nee, dat soort helikopteropvoedingen doen de kind goed....

Doe die sjaal van rond je hals, snel!

Another Jack
4 november 2013, 22:04
........

Jij neemt het leven nogal serieus hé?

De kinderen stoppen wanneer het "slachtoffer" zwart voor de ogen ziet. Wat is het probleem?

Ooh.. Dan is het goed...

Nietzsche
4 november 2013, 22:06
Ooh.. Dan is het goed...

Och.. "goed"

Ik vind dat men er niet zo,n probleem van moet maken inderdaad.

Supe®Staaf
4 november 2013, 22:06
Ooh.. Dan is het goed...Ik stel voor dat we er toch eens mee experimenteren.
Ik draai een sjaal rond Nietsches nek aan, en als het zwart voor jouw ogen wordt, dan onderzoek ik hoe ik die sjaal moet lossen.
;-)

Nietzsche
4 november 2013, 22:06
Inderdaad, kinderen hoeven niet in bomen te klimmen, dat is nergens meer voor nodig.
En je geeft zelf een heel goeie reden om het niet te doen.


Doe die sjaal van rond je hals, snel!

1: Maar ze mogen wel.

2: Waarom?

Another Jack
4 november 2013, 22:07
Ik stel voor dat we er toch eens mee experimenteren.
Ik draai een sjaal rond Nietsches nek aan, en als het zwart voor jouw ogen wordt, dan onderzoek ik hoe ik die sjaal moet lossen.
;-)

Hij moet wel eerst expliciet zeggen dat hij de zwarte kleur ziet, anders lossen we de sjaal niet.

The Paulus Experience
4 november 2013, 22:11
Kinderen moeten met strenge hand opgevoed worden.
Wurgen moeten ze associëren met straf.
Bovendien moet hen aangeleerd worden zelfstandig te denken en zich te ontdoen van groepsmentaliteit en groepsdruk.
Bezwijken aan groepsdruk is niet iets waar alfa kindjes aan meedoen.
Het tegendeel.
Ouders die hun kinderen niet graag zien en ze een losse opvoeding geven moeten in de gelegenheid gesteld worden hun kinderen af te staan aan deftige ouders naar keuze.
Indien ze dit niet aanvaarden, gedwongen.
Het vraagstuk over gedwongen sterilisatie dringt zich op.

Nietzsche
4 november 2013, 22:12
SuperStaaf is boos :)

Nietzsche
4 november 2013, 22:12
Kinderen moeten met strenge hand opgevoed worden.
Wurgen moeten ze associëren met straf.
Bovendien moet hen aangeleerd worden zelfstandig te denken en zich te ontdoen van groepsmentaliteit en groepsdruk.
Bezwijken aan groepsdruk is niet iets waar alfa kindjes aan meedoen.
Het tegendeel.
Ouders die hun kinderen niet graag zien en ze een losse opvoeding geven moeten in de gelegenheid gesteld worden hun kinderen af te staan aan deftige ouders naar keuze.
Indien ze dit niet aanvaarden, gedwongen.
Het vraagstuk over gedwongen sterilisatie dringt zich op.

Oke man.

six
4 november 2013, 22:13
Kinderen moeten met strenge hand opgevoed worden.
Wurgen moeten ze associëren met straf.
Bovendien moet hen aangeleerd worden zelfstandig te denken en zich te ontdoen van groepsmentaliteit en groepsdruk.
Bezwijken aan groepsdruk is niet iets waar alfa kindjes aan meedoen.
Het tegendeel.
Ouders die hun kinderen niet graag zien en ze een losse opvoeding geven moeten in de gelegenheid gesteld worden hun kinderen af te staan aan deftige ouders naar keuze.
Indien ze dit niet aanvaarden, gedwongen.
Het vraagstuk over gedwongen sterilisatie dringt zich op.

Klopt. Kinderen die blindelings, zonder na te denken de druk van andere mensen volgen moeten hard worden gestrafd.

Nietzsche
4 november 2013, 22:14
Klopt. Kinderen die blindelings, zonder na te denken de druk van andere mensen volgen moeten hard worden gestrafd.

Jij als Rus doet ook niet moeilijk om dit soort dingen toch?

Supe®Staaf
4 november 2013, 22:15
Hij moet wel eerst expliciet zeggen dat hij de zwarte kleur ziet, anders lossen we de sjaal niet.Zolang wij geen zwart zien: niet lossen!

Supe®Staaf
4 november 2013, 22:16
1: Maar ze mogen wel.Neen, in mijn bomen mag niemand klimmen.


2: Waarom?
Je hebt de sjaal nu echt te lang om.
We zien aan je schrijfsels dat je reeds hersenschade opliep.
We proberen erger te voorkomen.

Nietzsche
4 november 2013, 22:17
Zolang wij geen zwart zien: niet lossen!

Enno had nu op het driehoekje gedrukt. :-D

Nietzsche
4 november 2013, 22:17
Neen, in mijn bomen mag niemand klimmen.

Je hebt de sjaal nu echt te lang om.
We zien aan je schrijfsels dat je reeds hersenschade opliep.
We proberen erger te voorkomen.

1: Jij hebt geen bomen.

2: Kom op SuperStaafje.

Ook jij kunt drie zinnen typen zonder een ad hominem. Ik geloof in je ! :-D

Another Jack
4 november 2013, 22:19
Zolang wij geen zwart zien: niet lossen!

Op zijn Nederlands geratel kunnen we ook niet afgaan, want het zou kunnen dat hij iets wil zeggen dat met een "g" begint.

Supe®Staaf
4 november 2013, 22:19
Enno had nu op het driehoekje gedrukt. :-DHet 3-hoekje is rood, jij kan het niet meer zien.

The Paulus Experience
4 november 2013, 22:20
Oke man.


Ik heb niet de indruk dat hier veel mensen een deftige opvoeding genoten.
Waar zit Vlaanderen72 trouwens? dat ik haar een de huid volscheld :-D

Supe®Staaf
4 november 2013, 22:21
1: Jij hebt geen bomen.

2: Kom op SuperStaafje.

Ook jij kunt drie zinnen typen zonder een ad hominem. Ik geloof in je ! :-DIn een thread die zelfs te dwaas is voor K&K denk ik dat de moderatie wel een oogje dichtknijpt.

Nietzsche
4 november 2013, 22:23
Het 3-hoekje is rood, jij kan het niet meer zien.

Dan is het tijd om mijn sjaal af te doen hé.

Nietzsche
4 november 2013, 22:24
Ik heb niet de indruk dat hier veel mensen een deftige opvoeding genoten.
Waar zit Vlaanderen72 trouwens? dat ik haar een de huid volscheld :-D

Aight.

Nietzsche
4 november 2013, 22:25
In een thread die zelfs te dwaas is voor K&K denk ik dat de moderatie wel een oogje dichtknijpt.

Niet doen.

Another Jack
4 november 2013, 22:26
Dan is het tijd om mijn sjaal af te doen hé.

Jouw hersenen kunnen lang zonder zuurstof.

Nietzsche
4 november 2013, 22:27
Jouw hersenen kunnen lang zonder zuurstof.

Praat jij samen met je medesoldaten respectloos over vrouwen?

Another Jack
4 november 2013, 22:30
Praat jij samen met je medesoldaten respectloos over vrouwen?

Enkel nadat we met sjaals gespeeld hebben.
Alleen kleurt dat bij ons nooit zwart, maar kaki.

Heel uitzonderlijk begint er ene Hollands te praten, signaal om er mee te stoppen.

Supe®Staaf
4 november 2013, 22:31
Enkel nadat we met sjaals gespeeld.
Alleen kleurt dat bij ons nooit zwart, maar kaki.

Heel uitzonderlijk begint er ene Hollands te praten, signaal om er mee te stoppen.:rofl:
Sorry, Jack, maar als ze Hollands praten, dan is het te laat, dan is de schade onherstelbaar.

Another Jack
4 november 2013, 22:34
:rofl:
Sorry, Jack, maar als ze Hollands praten, dan is het te laat, dan is de schade onherstelbaar.

Leg het maar uit aan zijn familie...

Nietzsche
4 november 2013, 22:51
Enkel nadat we met sjaals gespeeld hebben.
Alleen kleurt dat bij ons nooit zwart, maar kaki.

Heel uitzonderlijk begint er ene Hollands te praten, signaal om er mee te stoppen.

Soldaten met een zachte g, moet hilarisch zijn.

six
4 november 2013, 23:07
Soldaten met een zachte g, moet hilarisch zijn.

Er is geen g in soldaten.

Nietzsche
4 november 2013, 23:09
Er is geen g in soldaten.

Haii, flanelcondoompje.

Demper
4 november 2013, 23:49
Eindelijk een draad met een beetje ambiance.
Ik ben trots op jou, Nietzsche.

Demper
4 november 2013, 23:50
Haii, flanelcondoompje.

Nou, die russische beenhouwer is echt wel onbeleefd.
Hij denkt dat hij veel is.

bembem
4 november 2013, 23:58
Dan is het tijd om mijn sjaal af te doen hé.


gotcha! ik had al zo'n vermoeden dat jij een moslima bent! hihihi

giserke
5 november 2013, 00:43
Als die gastjes er nu de lol in hebben om met sjaaltjes te spelen, laat ze dan toch doen?
Al die zeikerds die komen lullen over normen en waarden, "en dit en dat mag je niet doen of we straffen U."
Jezes, waar zijn we mee bezig!

giserke
5 november 2013, 00:44
Doet me denken aan dat spelletje, omter het verst uit het raam hangen.

Johan Bollen
8 november 2013, 11:00
Ik heb niet de indruk dat hier veel mensen een deftige opvoeding genoten.
Waar zit Vlaanderen72 trouwens? dat ik haar een de huid volscheld :-DOver deftige opvoeding gesproken.

Anna List
8 november 2013, 11:40
........

Jij neemt het leven nogal serieus hé?

De kinderen stoppen wanneer het "slachtoffer" zwart voor de ogen ziet. Wat is het probleem?

Nietzsche, lees hier aub wat over. Ben onlangs naar de begrafenis moeten gaan van een 16 jarige dochter van een vriend ...

Het voornaamste risico is echter niet zozeer wurging of een verstikking, maar een plotselinge hartstilstand ten gevolge van het zuurstoftekort in de hersenen, zegt chousingha.be. Het parasympathische zenuwstelsel in de hersenen, dat het vertragingsmechanisme van onder meer het hart beheerst, kan doldraaien bij zuurstoftekort en een hartstilstand veroorzaken. Dat zal in veel gevallen fatale of dramatische gevolgen hebben, zoals onherstelbare hersenschade of een blijvende mentale en motorische handicap.
Een ander mogelijk gevolg van le jeu du foulard is een hersenbloeding. Doordat het hart tijdens het afsluiten van de bloedstroom naar de hersenen door blijft pompen, ontstaat een overdruk die bij het plotseling vrij laten van de bloedstroom catastrofaal kan uitpakken.

http://www.consumed.nl/artikelen/71/Onschuldig_lijkend_wurgspel_is_enorm_gevaarlijk

ps verkijk u niet op de genoemde aantallen slachtoffers ... is een heel oud artikel.

stropke
8 november 2013, 12:25
........

Jij neemt het leven nogal serieus hé?

De kinderen stoppen wanneer het "slachtoffer" zwart voor de ogen ziet. Wat is het probleem?
Jij heb geen klote respect voor het menselijke leven en zekers ook geen kinderen. En zo wel dan eens kijken of ge dan nog zo een grote smoel gaan open trekken. :x:x:x

Nietzsche
8 november 2013, 12:50
Nietzsche, lees hier aub wat over. Ben onlangs naar de begrafenis moeten gaan van een 16 jarige dochter van een vriend ...



http://www.consumed.nl/artikelen/71/Onschuldig_lijkend_wurgspel_is_enorm_gevaarlijk

ps verkijk u niet op de genoemde aantallen slachtoffers ... is een heel oud artikel.

Dus?

Risico,s horen nu eenmaal bij het leven. En de kinderen vinden het leuk om te doen, laat ze lekker?

En dat van die dochter is spijtig, gecondoleerd.

Nietzsche
8 november 2013, 12:51
Jij heb geen klote respect voor het menselijke leven en zekers ook geen kinderen. En zo wel dan eens kijken of ge dan nog zo een grote smoel gaan open trekken. :x:x:x

:rofl:

hikikomori85
8 november 2013, 13:26
10 seconden door de knieën, recht komen en dan de keel vasthouden tot boink :cheer:
nieuwe forumleden :cheer:

Supe®Staaf
8 november 2013, 15:37
En dat van die dochter is spijtig, gecondoleerd.
Af en toe een lijk naar aanleiding van een spelletje is geen groot probleem in jouw ogen?
Een pro-forma condoleance en dat is ook weer van de baan?
Misschien kan je de term collateral dammage in een volgende post laten vallen.
Of is het dan té duidelijk dat je enkel uit bent op goedkope doorzichtige provocatie?

Nietzsche
8 november 2013, 15:54
Af en toe een lijk naar aanleiding van een spelletje is geen groot probleem in jouw ogen?
Een pro-forma condoleance en dat is ook weer van de baan?
Misschien kan je de term collateral dammage in een volgende post laten vallen.
Of is het dan té duidelijk dat je enkel uit bent op goedkope doorzichtige provocatie?

Neem een glaasje water, je valt uit je act.

The Paulus Experience
8 november 2013, 20:03
Ik denk dat er bij nietsje veel panna's gemaakt zijn.
En iets zegt me dat dat nog niet zo lang geleden is.

Nietzsche
8 november 2013, 20:05
Ik denk dat er bij nietsje veel panna's gemaakt zijn.
En iets zegt me dat dat nog niet zo lang geleden is.

Waarom denk jij dat?

The Paulus Experience
8 november 2013, 20:13
Waarom denk jij dat?

Omdat ik ben

Txiki
8 november 2013, 20:41
Kunnen ze dat spelletje niet in de parlementen introduceren?

Nietzsche
8 november 2013, 20:47
Kunnen ze dat spelletje niet in de parlementen introduceren?

Vast wel, maar dan moet dat wel onder dwang ben ik bang.

Txiki
8 november 2013, 22:05
Vast wel, maar dan moet dat wel onder dwang ben ik bang.

Tenzij het om te rijmen is, jij bang? :D

Ik kijk al zo lang uit naar een ordinair potje geknok tussen die paljassen. ..

Nietzsche
8 november 2013, 22:13
Tenzij het om te rijmen is, jij bang? :D

Ik kijk al zo lang uit naar een ordinair potje geknok tussen die paljassen. ..

Hehe, jij bent volgens mij ook zo,n type die reality shows gaat kijken en dan hopen ook een knok-partij.

Pauper.... :lol:;-)

Txiki
8 november 2013, 22:16
Hehe, jij bent volgens mij ook zo,n type die reality shows gaat kijken en dan hopen ook een knok-partij.

Pauper.... :lol:;-)

:D Kepgenenteevee

Maar het is wel waar dat wanneer collega's beginnen te emmeren, ik vol verwachting vraag of er nog gevochten gaat worden. .

Nietzsche
8 november 2013, 22:20
:D Kepgenenteevee

Maar het is wel waar dat wanneer collega's beginnen te emmeren, ik vol verwachting vraag of er nog gevochten gaat worden. .

:lol:

Altijd goed een beetje vechten. Zolang er maar niet echt zware gewonden vallen.

Txiki
8 november 2013, 22:30
:lol:

Altijd goed een beetje vechten. Zolang er maar niet echt zware gewonden vallen.

Kwaaie mensen zijn gewoon grappig. Ze brengen mij aan het lachen. Die kwade koppen! :rofl:

Nietzsche
8 november 2013, 22:56
Kwaaie mensen zijn gewoon grappig. Ze brengen mij aan het lachen. Die kwade koppen! :rofl:

Dan wil ik niet weten voor koppen mensen trekken in je omgeving als ze boos zijn. :lol:

From_Vlaanderen
9 november 2013, 00:15
Waar zijn wij als maatschappij als wij hier serieus een onderzoek voor gaan instellen. De tering, mogen kinderen dan serieus helemaal niets meer?

Mooie tijden waren dat.

Om ter langste een stijker vasthouden, maar ik haalde uit de mijne het kruit en stak er altijd een ander lontje op.
Tegen dat ze dat doorhadden :rofl:.

Nietzsche
9 november 2013, 00:16
Om ter langste een stijker vasthouden, maar ik haalde uit de mijne het kruit en stak er altijd een ander lontje op.
Tegen dat ze dat doorhadden :rofl:.

Hahah, altijd mooi.

From_Vlaanderen
9 november 2013, 00:21
Hahah, altijd mooi.

Ben er nog voor mij de politie moeten komen! Altijd de zaken opblazen; dat doen ze op die lagere school!

Nietzsche
9 november 2013, 00:47
Ben er nog voor mij de politie moeten komen! Altijd de zaken opblazen; dat doen ze op die lagere school!

Als jochie van de lagere school bij de politie om zo,n grapje?

Wtf?

giserke
9 november 2013, 00:52
Als jochie van de lagere school bij de politie om zo,n grapje?

Wtf?

Ja ze kweken tegenwoordig mietjes.

Nietzsche
9 november 2013, 00:58
Ja ze kweken tegenwoordig mietjes.

Wetslaven bedoel je.

giserke
9 november 2013, 01:13
Wetslaven bedoel je.

Dat ook ja.
Anarchistisch denken wordt veel te weinig gepromoot.

En al die zeikerds die dan afkomen met 'orde en tucht' . Mijn gat ja!

reservespeler
9 november 2013, 08:30
........

Jij neemt het leven nogal serieus hé?

De kinderen stoppen wanneer het "slachtoffer" zwart voor de ogen ziet. Wat is het probleem?

Tot ze net iets te laat stoppen en het slachtoffer een wit licht ziet.

reservespeler
9 november 2013, 08:32
Dus?

Mogen kinderen ook niet meer in bomen klimmen omdat ze er wel eens uit kunnen vallen?

Nee, dat soort helikopteropvoedingen doen de kind goed....

In een boom klimmen en eruitvallen is van een heel andere orde dan een wurgspelleke.
Bekijk het zo, de kinderen moeten stoppen om de andere kinderen uit de boom te duwen. Op een bepaald moment zit één van de kinderen te hoog in de boom of komt een kind verkeerd neer.

Demper
9 november 2013, 16:28
Ne goeie stamp in hun kloten. Ze zullen het wel afleren.