PDA

View Full Version : Wie bezit hier een oldtimer ?


Stingray
5 november 2013, 23:02
Zou dat eens graag vernemen.

Welke wagen ? Zelf aan gewerkt. Ervaring die je ermee had ?

Mambo
5 november 2013, 23:33
Ik heb nog een rx7 en mijn zoon meerdere bmw's.
Maar ik denk er aan hem te koop te stellen om plaats te maken.

Mambo
5 november 2013, 23:34
Ik begin zo wat kriebels in moto's te krijgen stilletjes aan, nemen ook veel minder plaats in.

From_Vlaanderen
6 november 2013, 00:33
Zou dat eens graag vernemen.

Welke wagen ? Zelf aan gewerkt. Ervaring die je ermee had ?

Ik heb 3 antieke 2cv staan bij mijn vader waarvan een charleston. Helaas allemaal in stukken, maar we gaan dat nog arrangeren ze.

Met die charleston hebben we een redelijk zwaar ongeval gehad dus die willen we terug operationeel krijgen.

Henri1
6 november 2013, 07:06
Ik heb nog een rx7 en mijn zoon meerdere bmw's.
Maar ik denk er aan hem te koop te stellen om plaats te maken.

Wat gaat u te koop stellen ?
Je zoon of de Mazda ? ;-)

Universalia
6 november 2013, 09:31
Ik begon haast te wenen http://www.animaatjes.nl/smileys/smileys-en-emoticons/verdrietige/animaatjes-verdrietige-42620.gif bij het lezen van de vraag 'Wie bezit hier een oldtimer?'

Mochten wij daar de plaats voor gehad hebben en al die wagens, ergens konden gestald hebben die we in de familie in bezit hadden, dan zouden daar wel enkele leuke bij geweest zijn en hier dacht ik dan aan mijn grootvader zaliger zijn Minerva de vele Mustangs (BOSS, Shelby ... ) die hij in bezit gehad heeft en nog wat andere leuke wagens. :-)

Ook heb ik nooit de plaats gehad om mijn moto's te kunnen stallen en ze allemaal bij te houden ...

Zo zie je maar. :roll:

Zie ook LINK (http://forum.politics.be/showthread.php?t=182173) staan er ook wel leuke bij.

hikikomori85
6 november 2013, 11:05
Mijn vrouw is al een old timer. Rijdt nog goed.

Vlad
6 november 2013, 11:06
Mijne paerd is ouder dan 252 jaeren.

Stingray
6 november 2013, 18:23
Heb de mijne in juni afgewerkt.

In september reed er al ene achterop :-(

DewareJakob
6 november 2013, 19:22
Mijn vrouw is al een old timer. Rijdt nog goed.

Roetfilter? :-)

hollande
6 november 2013, 20:20
.

Another Jack
6 november 2013, 21:32
Heb de mijne in juni afgewerkt.

In september reed er al ene achterop :-(

Een ambtenaar?

Stingray
6 november 2013, 22:32
Een ambtenaar?

Nee, al een geluk van niet, want dan had ik een proces gehad.

Mambo
6 november 2013, 23:17
.

Heb je deze en zo ja laat me eens uw vraagprijs weten.

Mambo
7 november 2013, 01:54
Ik begon haast te wenen http://www.animaatjes.nl/smileys/smileys-en-emoticons/verdrietige/animaatjes-verdrietige-42620.gif bij het lezen van de vraag

Mochten wij daar de plaats voor gehad hebben en al die wagens, ergens konden gestald hebben die we in de familie in bezit hadden, dan zouden daar wel enkele leuke bij geweest zijn en hier dacht ik dan aan mijn grootvader zaliger zijn Minerva de vele Mustangs (BOSS, Shelby ... ) die hij in bezit gehad heeft en nog wat andere leuke wagens. :-)

Ook heb ik nooit de plaats gehad om mijn moto's te kunnen stallen en ze allemaal bij te houden ...

Zo zie je maar. :roll:

Zie ook LINK (http://forum.politics.be/showthread.php?t=182173) staan er ook wel leuke bij.

Je zal wel niet de enige zijn.
Heb onlangs mijn godier genoud kawasaki zien staan waar ik ooit de eerste prijs met heb gehaald op een racing show en die ik destijds heb verkocht aan een fractie van wat die vandaag zou opbrengen.
Onderstaande heb ik eigenhandig met kleuren op staal en in 2componentenlak exact nagemaakt.
Uniek en exact; je kan dat niet meer kopen.

maddox
7 november 2013, 06:57
Ik heb er helaas niet de plaats voor.

Anders zou ik wel interesse hebben in laat jaren 60 en vroeg jaren 70 Bertone ontwerpen.

Misschien te wijten aan mijn "jeugdige strip-passie" voor de reeksen "de mini-mensjes" en "Yoko Tsuno"

Misschien eens een partner zoeken om mee in zee te gaan.

Skobelev
7 november 2013, 07:09
yep, eentje van 26 jaar, vorige maand net ingeschreven als OT.

Derk de Tweede
7 november 2013, 16:46
Mijn auto is een jaartje oud, mijn puchie 44 jaar oud.

http://mo-ped.se/brommers/pu68vs5sk2a.jpg

Ondernemerke
7 november 2013, 18:01
Een Italiaans bakske met een zotte stier op. Van 1989 en de vele paardjes hebben amper 7000km moeten lopen. Staat al heel lang onder haar doek en is 1 van mijn beste investeringen geweest :)

Another Jack
7 november 2013, 18:10
Een Italiaans bakske met een zotte stier op. Van 1989 en de vele paardjes hebben amper 7000km moeten lopen. Staat al heel lang onder haar doek en is 1 van mijn beste investeringen geweest :)

U geeft muziekles?

Mambo
7 november 2013, 20:55
Een Italiaans bakske met een zotte stier op. Van 1989 en de vele paardjes hebben amper 7000km moeten lopen. Staat al heel lang onder haar doek en is 1 van mijn beste investeringen geweest :)

Zou best wel eens kunnen. Je moet alleen maar een koper vinden die de waarde wil geven.
Welk type en bouwjaar als ik vragen mag?
Ik ken iemand die soms zulke dingen koopt.

Stingray
7 november 2013, 21:09
Een Italiaans bakske met een zotte stier op. Van 1989 en de vele paardjes hebben amper 7000km moeten lopen. Staat al heel lang onder haar doek en is 1 van mijn beste investeringen geweest :)

Hangt af van het type, maar als hij in de jaren negentig gekocht werd, zal je er inderdaad aan verdienen, tenzij je nog moet restaureren.

hollande
7 november 2013, 21:35
Heb je deze en zo ja laat me eens uw vraagprijs weten.

jammer voor u, de Lotus Europe is niet te koop.
heeft een zeer emotionele waarde voor mij.

The Paulus Experience
7 november 2013, 21:37
http://www.bevemo.nl/fotos/OMG/fnm13.jpg

1948 FN M13
Belgisch materiaal.

Stingray
7 november 2013, 21:42
http://www.bevemo.nl/fotos/OMG/fnm13.jpg

1948 FN M13
Belgisch materiaal.

Mooi. Zelf gedaan ?

The Paulus Experience
7 november 2013, 21:55
Yep zelf gerestaureerd, die op de vorige foto is niet de mijne; deze wel:

Mambo
7 november 2013, 22:40
jammer voor u, de Lotus Europe is niet te koop.
heeft een zeer emotionele waarde voor mij.

Dat is idd jammer.
Die is bijna nergens te koop.
En dat is dus jammer als je er dan eentje ziet.

Joachim Chiller
1 januari 2014, 16:11
ik rij met een polo 86c van 1986
heeft die een zomerchoke ?

aan den uitleg van dezer op tv heb ik vaak iets
https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1526161_10151872278923441_1000670142_n.jpg

Joachim Chiller
1 januari 2014, 16:12
hier bij ons staat een Jawa250
en een wekkerverzameling

Knuppel
1 januari 2014, 16:37
yep, eentje van 26 jaar, vorige maand net ingeschreven als OT.

Dat wil zeggen: een goedkopere verzekering, wat serieuze beperkingen inhoudt. Enkel rijden bij daglicht bijvoorbeeld.

Boduo
1 januari 2014, 16:55
Een Mercedes van 29 jaar.

Joachim Chiller
1 januari 2014, 17:03
oldtimers mogen nu meer de baan op

Joachim Chiller
1 januari 2014, 17:22
de regels zijn aangepast

Xenophon
1 januari 2014, 17:30
yep, eentje van 26 jaar, vorige maand net ingeschreven als OT.

Ik heb gitaren die ouder zijn, zijn dat dan ook oldtimers?

Pontifex
1 januari 2014, 18:21
Sorry voor de overlast.
De discussie over oldtimers kan verder.

Pontifex.

Vrijheideerst
1 januari 2014, 18:22
Mijn grootste droom is om een collectie oldtimers te bezitten. :-)

Gaande van keverkes tot...

hikikomori85
1 januari 2014, 18:26
Mijn grootste droom is om een collectie oldtimers te bezitten. :-)

Gaande van keverkes tot...


Ik heb een prikbord vol kevers.

non-conformist
1 januari 2014, 20:57
Mijn grootste droom is om een collectie oldtimers te bezitten. :-)

Gaande van keverkes tot...

Daar is het nu wel te laat voor. De oldtimers die er zijn zullen de laatsten geweest zijn. De huidige wagens van een zekere ouderdom worden middels BIV kapot belast als ze heringeschreven worden. Vooral de meer gewilde wagens zoals sportwagens.

De meesten worden dan ook intussen geëxporteerd. De reeds aanwezige oldtimers zijn verder ook al te duur geworden.

Verder is het nog de vraag of de grotere vrijheid die oldtimers sinds juni genieten, hen later niet zuur zal opbreken omdat zij bijvoorbeeld vervolgens ook aan een CO2 belasting onderworpen worden.

Joachim Chiller
1 januari 2014, 20:57
ik had een collectie
er was een Tucker bij
versie matchbox

Vrijheideerst
2 januari 2014, 13:02
Daar is het nu wel te laat voor. De oldtimers die er zijn zullen de laatsten geweest zijn. De huidige wagens van een zekere ouderdom worden middels BIV kapot belast als ze heringeschreven worden. Vooral de meer gewilde wagens zoals sportwagens.

De meesten worden dan ook intussen geëxporteerd. De reeds aanwezige oldtimers zijn verder ook al te duur geworden.

Verder is het nog de vraag of de grotere vrijheid die oldtimers sinds juni genieten, hen later niet zuur zal opbreken omdat zij bijvoorbeeld vervolgens ook aan een CO2 belasting onderworpen worden.

Dat interesseert mij geen reet eigenlijk. Hoe meer debiele anti-auto maatregelen men neemt, hoe grotere liefhebber ik word.

Johan Daelemans
2 januari 2014, 15:00
Oldtimer en tegelijkertijd dagdagelijks vervoer.

Yamaha 550xjs - bouwjaar 1981 aangekocht in 1984.
Nu 103000km.
Ik kan niet zeggen dat de jaarlijkse afschrijving aan de hoge kant is.

Johan Daelemans
2 juli 2017, 16:58
Oldtimer en tegelijkertijd dagdagelijks vervoer.

Yamaha 550xjs - bouwjaar 1981 aangekocht in 1984.
Nu 103000km.
Ik kan niet zeggen dat de jaarlijkse afschrijving aan de hoge kant is.

Na vele jaren dienst komt er misschien een einde aan zijn bestaan.
Alles hangt natuurlijk af wat de verzekeringsmaatschappijen gaan voorstellen.
Na ontwaken in het hospitaal wist de dokter via het verslag van het ongeval dat ik op een stilstaande wagen zou gereden zijn...
Tja..., ik denk dat ik toch eens ga navragen waar dat verslag vandaan komt.

maddox
2 juli 2017, 17:07
Ik hoop dat de schade aan uwzelf minimaal is.


Als die camerabeelden van uw ongeval zijn is het duidelijk dat u in de fout bent.
Men moet nu eenmaal ten alle tijden kunnen stoppen voor onvoorzien obstakels.

Johan Daelemans
2 juli 2017, 17:39
Ik hoop dat de schade aan uwzelf minimaal is.


Valt wel mee. Niks gebroken, lichte hersenschudding, genaaid gezicht, de dag erna met 2 gram dafalgan gewoon gaan werken.

Johan Daelemans
2 juli 2017, 17:48
Men moet nu eenmaal ten alle tijden kunnen stoppen voor te voorziene obstakels.

Die regel is gewoon een dooddoener als er geen andere uitleg voorhanden is.
Hier hebben we een wagen die op het linker rijvak rijdt met een werkende linker pinker die duidelijk maakt waar hij naartoe wil.
Via een plotse ingeving, met een nog werkende linker pinker het vrijgemaakt rechter rijvak oversteken - 4 meter, voor een op zijn eigen rijvak rijdende motor - kan men nog moeilijk beschouwen als een 'voorziene omstandigheid'.

Indien dat nog 'een voorzien obstakel' zou zijn dan mag een motorrijder enkel in beweging zijn als alle andere voertuigen stilstaan.

reservespeler
2 juli 2017, 18:42
Zou dat eens graag vernemen.

Welke wagen ? Zelf aan gewerkt. Ervaring die je ermee had ?

VW transporter T2
Helemaal uit elkaar genomen, volledig gespoten.
Kwam uit Zweden, had gediend al camper, compleet met kachel in het midden.
Bumpers laten namaken in RVS
Motor volledig gereviseerd (met hulp)
Vering terug origineel gemaakt

Oldtimertreffen is mooi, het mooiste is echter het reviseren zelf.

Gipsy
2 juli 2017, 18:44
Dat interesseert mij geen reet eigenlijk. Hoe meer debiele anti-auto maatregelen men neemt, hoe grotere liefhebber ik word.

Daar kan ik inkomen. Hoe duurder men iets maakt hoe exclusiever het wordt.

Johan Daelemans
2 juli 2017, 18:48
Oldtimertreffen is mooi, het mooiste is echter het reviseren zelf.

Het mooiste is de absolute 'ontvoogding' die zo'n oldtimer met zich meebrengt.
Jij en jij alleen bepaald wat er moet gebeuren en hoe het zal gebeuren om de wagen in topconditie te houden.

Me laatst laten verleiden door een Renault Super5 'Flash' van 1987...
Hij ziet er nu zo uit. Nog op zoek naar wat velgen en wat extra's...

reservespeler
2 juli 2017, 18:49
Het mooiste is de absolute 'ontvoogding' die zo'n oldtimer met zich meebrengt.
Jij en jij alleen bepaald wat er moet gebeuren en hoe het zal gebeuren om de wagen in topconditie te houden.

Me l

idd

maddox
2 juli 2017, 21:09
Die regel is gewoon een dooddoener als er geen andere uitleg voorhanden is.
Hier hebben we een wagen die op het linker rijvak rijdt met een werkende linker pinker die duidelijk maakt waar hij naartoe wil.
Via een plotse ingeving, met een nog werkende linker pinker het vrijgemaakt rechter rijvak oversteken - 4 meter, voor een op zijn eigen rijvak rijdende motor - kan men nog moeilijk beschouwen als een 'voorziene omstandigheid'.

Indien dat nog 'een voorzien obstakel' zou zijn dan mag een motorrijder enkel in beweging zijn als alle andere voertuigen stilstaan.

Psst, sarcasme komt niet naar voor in tekst.
De auto maakt duidelijk een maneuver, en dat zorgt ervoor dat de auto in fout is in de reeks camerabeelden.

Johan Daelemans
2 juli 2017, 22:44
Psst, sarcasme komt niet naar voor in tekst.


Wel, uw reactie leek veel op wat men me na het ongeval probeerde wijs te maken. Gelukkig kon ik beslag leggen op die camerabeelden. Probeer anders maar weer eens uw gelijk te halen.
Gezien het verslag bij de spoedarts - tegen een stilstaande wagen gereden - ben ik wel benieuwd naar de verklaringen van de tegenpartij en/of getuigen. Volgende vrijdag ben ik uitgenodigd om mijn versie van de feiten te laten opnemen in een PV - hopelijk weet ik dan meer.

Another Jack
2 juli 2017, 23:01
Moto's, auto's...
En dan maar klagen dat studies veel kosten, en dat mevrouw toch zo weinig verdient...

Johan Daelemans
2 juli 2017, 23:18
Moto's, auto's...

Als je het toch allemaal wil weten...
Een Yamaha XJS 550 bouwjaar 1981 aangekocht in 1984.
Een Alfa 156 - bouwjaar 2005 aangekocht in 2015 voor 2000€
Een Alfa 156 Sportwagon - bouwjaar 2000 aangekocht in 2012 voor 900€
Een Alfa 147 TS 1600 - bouwjaar 2004 aangekocht in 2017 voor 800€
Een R5 1100cc Flash - bouwjaar 1987 aangekocht in 2017 voor 600€

Valt allemaal nog mee ... alles bij elkaar een som die misschien net genoeg is om een degelijke e-fiets aan te schaffen. Je moet natuurlijk enkele handige handen hebben en wat van techniek afweten natuurlijk.


En dan maar klagen dat studies veel kosten, en dat mevrouw toch zo weinig verdient...

Studies zijn achter de rug, dus die kosten ook.
Dat mijn vrouw te weinig verdient om deeltijds dagelijks 50 km te rijden heeft niks te maken met onze inkomsten maar alles met het absurde systeem om mensen, maakt niet uit waar, een job op te dringen.

maddox
2 juli 2017, 23:32
Valt allemaal nog mee ... alles bij elkaar een som die misschien net genoeg is om een degelijke e-fiets aan te schaffen. Je moet natuurlijk enkele handige handen hebben en wat van techniek afweten natuurlijk.


Another Jack beweerd hier leraar te wezen (en huisjesmelker), denk je nu echt dat die een inbusbout van een schotelveer kan onderscheiden?

reservespeler
3 juli 2017, 06:30
Another Jack beweerd hier leraar te wezen (en huisjesmelker), denk je nu echt dat die een inbusbout van een schotelveer kan onderscheiden?

Ik denk dat ie dat kan.

Another Jack
3 juli 2017, 08:58
Another Jack beweerd hier leraar te wezen (en huisjesmelker), denk je nu echt dat die een inbusbout van een schotelveer kan onderscheiden?

Ieder zijn specialiteit, Maddox.
Dat boeit me inderdaad allemaal niet...

Maar mij maak je niet wijs dat auto's restaureren geen geldverslindende hobby is.
Over handigheid gesproken, vergeleken met Daelemans zijn brokkenparcours ben ik best wel handig achter het stuur: gemiddeld 30.000 km per jaar en nog nooit een accident.

maddox
3 juli 2017, 09:38
Ieder zijn specialiteit, Maddox.
Awel, dat eert u. Als u dat nu eens altijd in gedachte zou nemen.
Dat boeit me inderdaad allemaal niet...
Des te beter, met die mentaliteit weet ik dat ik altijd goed werk ga hebben.
Maar mij maak je niet wijs dat auto's restaureren geen geldverslindende hobby is.
Hangt puur van de wagen en de capaciteiten alswel gereedschappen van de restaurateur af. Een handige harry kan met weinig moeite of kosten een 2PK in orde krijgen. maar om een bijeengepeerde Porsche 911 van begin jaren 70 terug in parkoerconditie te krijgen, dan kom je bij heel andere situaties.

Over handigheid gesproken, vergeleken met Daelemans zijn brokkenparcours ben ik best wel handig achter het stuur: gemiddeld 30.000 km per jaar en nog nooit een accident.
Heeft Johan ergens andere ongevallen vermeld?

En als we de camerabeelden moeten geloven, is het een debiel in een blikken doos die het ongeval veroorzaakt heeft.

Another Jack
3 juli 2017, 10:03
Awel, dat eert u. Als u dat nu eens altijd in gedachte zou nemen.

Des te beter, met die mentaliteit weet ik dat ik altijd goed werk ga hebben.

Hangt puur van de wagen en de capaciteiten alswel gereedschappen van de restaurateur af. Een handige harry kan met weinig moeite of kosten een 2PK in orde krijgen. maar om een bijeengepeerde Porsche 911 van begin jaren 70 terug in parkoerconditie te krijgen, dan kom je bij heel andere situaties.

Heeft Johan ergens andere ongevallen vermeld?

En als we de camerabeelden moeten geloven, is het een debiel in een blikken doos die het ongeval veroorzaakt heeft.

Ook dat is een constante in zijn verhaal, het zijn altijd de anderen...

NieuwNoors
3 juli 2017, 16:25
Dit is een echt mannendraadje; ik ken echt niks van auto's maar: mijn schoonbroer heeft een Volvo Amazone (zo geschreven?) staan van bouwjaar 1989. En die auto rijdt nog :lol:

fred vanhove
3 juli 2017, 17:18
Het mooiste is de absolute 'ontvoogding' die zo'n oldtimer met zich meebrengt.
Jij en jij alleen bepaald wat er moet gebeuren en hoe het zal gebeuren om de wagen in topconditie te houden.

Me laatst laten verleiden door een Renault Super5 'Flash' van 1987...
Hij ziet er nu zo uit. Nog op zoek naar wat velgen en wat extra's...

Velgen ? Raak je daar nog door de keuring mee in België want tegenwoordig wordt alles wat hier meer dan 2 maanden oud is en origineel al afgekeurd....Ik word al afgekeurd voor een sticker of een bandje dat 1 maatje breder is....:roll:....Alle plezier moet er hier duidelijk aan geloven ...

Hetgeen echt schade berokkent of gevaarlijk is zien ze natuurlijk nooit:roll:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/2.50743

NieuwNoors
3 juli 2017, 17:40
Another Jack beweerd hier leraar te wezen (en huisjesmelker), denk je nu echt dat die een inbusbout van een schotelveer kan onderscheiden?

Beweert. Sorry, ik kon het niet laten.

Maar: ik geloof ook niet dat Jack een leraar is.
Als leraar zou hij zeker het verschil moeten weten tussen een : en een ;
Verder zou een leraar het niet over een 'accident' hebben maar over een ongeval.

NieuwNoors
3 juli 2017, 17:44
Ieder zijn specialiteit, Maddox.
Dat boeit me inderdaad allemaal niet...

Maar mij maak je niet wijs dat auto's restaureren geen geldverslindende hobby is.
Over handigheid gesproken, vergeleken met Daelemans zijn brokkenparcours ben ik best wel handig achter het stuur: gemiddeld 30.000 km per jaar en nog nooit een accident.

: Moet ; wezen. Als leraar zou jij dat zeker moeten weten Jack.
Je valt door de mand. Tenzij je turnleraar bent natuurlijk.

Dadeemelee
3 juli 2017, 18:05
: Moet ; wezen. Als leraar zou jij dat zeker moeten weten Jack.
Je valt door de mand. Tenzij je turnleraar bent natuurlijk.

Je laat een spatie, dat is fout.

Pandareus
3 juli 2017, 18:47
Velgen ? Raak je daar nog door de keuring mee in België want tegenwoordig wordt alles wat hier meer dan 2 maanden oud is en origineel al afgekeurd....Ik word al afgekeurd voor een sticker of een bandje dat 1 maatje breder is....:roll:....Alle plezier moet er hier duidelijk aan geloven ...

Hetgeen echt schade berokkent of gevaarlijk is zien ze natuurlijk nooit:roll:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/2.50743

Met een te brede band naar de schouwing gaan is nu toch écht wel heel naïef hee... Dan weet je toch op voorhand dat je het kunt vergeten ?
Maar een sticker ? Dat lijkt me een raar verhaal te zijn...

Another Jack
4 juli 2017, 08:59
Dit is een echt mannendraadje; ik ken echt niks van auto's maar: mijn schoonbroer heeft een Volvo Amazone (zo geschreven?) staan van bouwjaar 1989. En die auto rijdt nog :lol:

Een Amazone van bouwjaar 1989?

fred vanhove
4 juli 2017, 09:45
Met een te brede band naar de schouwing gaan is nu toch écht wel heel naïef hee... Dan weet je toch op voorhand dat je het kunt vergeten ?
Maar een sticker ? Dat lijkt me een raar verhaal te zijn...

Over de rare verhalen op die keuringen kan je een hele bibliotheek volschrijven.

En over je maatje te brede band ( zeer gevaarlijk;-)) .....Mijn broer gaat al jaren met spoor verbreders naar de keuring ( is al sinds jaar en dag verboden) Heeft daar nog nooit een opmerking over gehad.....Stel onbenullen van het ergste soort in die centra.

Xenophon
4 juli 2017, 10:59
: Moet ; wezen. Als leraar zou jij dat zeker moeten weten Jack.
Je valt door de mand. Tenzij je turnleraar bent natuurlijk.

- lol -

Another Jack
4 juli 2017, 11:03
Turnleraar zijn is leuk, je mag in je training rondlopen...
Zelfde loon als de leraar Frans of wiskunde...

Johan Daelemans
5 juli 2017, 19:33
Maar mij maak je niet wijs dat auto's restaureren geen geldverslindende hobby is.

Zoals Maddox al aanhaalde, er zijn relatief goede oldtimers die je aanschaft voor enkele honderden euro's. Er zijn er ook die als wrak al een fortuin kosten.
En dan vergeet je nog het belangrijkste ... ben je in dit verhaal de restaurateur die voor zijn vakmanschap betaald dient te worden dan zit je aan de kant van de ontvangsten, niet de uitgaven.

Johan Daelemans
5 juli 2017, 19:41
Heeft Johan ergens andere ongevallen vermeld?

Niks van aantrekken. Weeral en klassiek geval van een vooroordeel.
We zouden eens een draad kunnen starten om de oorsprong van vooroordelen vast te stellen. Volgens mij heeft er intelligentie en algemene kennis er veel invloed op. Daarnaast kunnen we eens onderzoeken welk type van karakter er blijkbaar niet in slaagt om informatie te verwerken dat indruist tegen dat vooroordeel.

Johan Daelemans
5 juli 2017, 21:58
Velgen ? Raak je daar nog door de keuring mee in België

Oldtimer heeft daar geen last van.
Op het keuringsbewijs staat letterlijk dat banden mogelijk niet beantwoorden aan de huidige normen en dat de eigenaar zijn rijstijl dient aan te passen aan de technische toestand van de wagen.
Eigenlijk dient iedereen dat te doen, het maakt niet uit of met een recente net gekeurde wagen rijdt of met een 35 jaar oude oldtimer.

Tavek
5 juli 2017, 22:00
Turnleraar zijn is leuk, je mag in je training rondlopen...
Zelfde loon als de leraar Frans of wiskunde...

Jah, fiancieel gezien is het leuk.

Maar voor iemand die toch wat academisch niveau gewend is (sportkot) is het toch maar een triestig bestaan.

Johan Daelemans
5 juli 2017, 22:02
Dit is een echt mannendraadje; ik ken echt niks van auto's maar: mijn schoonbroer heeft een Volvo Amazone (zo geschreven?) staan van bouwjaar 1989. En die auto rijdt nog :lol:

De laatste Volvo Amazon liep in 1970 van de band.
Was ook de eerste wagen van mijn ouders.

Johan Daelemans
5 juli 2017, 22:04
Ook dat is een constante in zijn verhaal, het zijn altijd de anderen...

We zullen daar op de gepaste tijd, met de gepaste informatie, de rechtbank over laten beslissen.

Johan Daelemans
5 juli 2017, 22:06
En over je maatje te brede band ( zeer gevaarlijk;-))

Kan je mij eens uitleggen wat er gevaarlijk is aan een maatje te brede band?

Another Jack
5 juli 2017, 22:07
Jah, fiancieel gezien is het leuk.

Maar voor iemand die toch wat academisch niveau gewend is (sportkot) is het toch maar een triestig bestaan.

Dat zal wel zo zijn als je les geeft aan pakweg een 3 BSO Haarzorg....
Maar als je les geeft aan een ASO Sportwetenschappen of TSO LO-Sport...

Het zijn bovendien de 'cumuls' die het loon van een leerkracht extra kruiden... ;-)

Another Jack
5 juli 2017, 22:11
Zoals Maddox al aanhaalde, er zijn relatief goede oldtimers die je aanschaft voor enkele honderden euro's. Er zijn er ook die als wrak al een fortuin kosten.
En dan vergeet je nog het belangrijkste ... ben je in dit verhaal de restaurateur die voor zijn vakmanschap betaald dient te worden dan zit je aan de kant van de ontvangsten, niet de uitgaven.

Ja, maak mij maar wijs dat iemand jou betaalt om Alfa's te restaureren....
Of dat mensen veel geld geven aan tweedehands Alfa's van na 2000....

maddox
5 juli 2017, 22:16
Ja, maak mij maar wijs dat iemand jou betaalt om Alfa's te restaureren....

Dat doet ie dan ook niet.

Of dat mensen veel geld geven aan tweedehands Alfa's van na 2000....
Misschien liefhebbers, maar ik alvast niet.

Tavek
5 juli 2017, 22:17
Dat zal wel zo zijn als je les geeft aan pakweg een 3 BSO Haarzorg....
Maar als je les geeft aan een ASO Sportwetenscghappen of TSO LO-Sport...

Het zijn bovendien de 'cumuls' die het loon van een leerkracht extra kruiden... ;-)

Het gros van de leerlingen is niveau BSO haarzorg of ASO wisk-wet. Die doen niet graag aan LO. Dus je moet als leerkracht LO al fors chance hebben om die ene klas te hebben (ze bieden het in niet veel scholen aan, die richtingen).

Dus cooper testjes laten lopen, is uw lot. En savonds pinten tappen of in tweede provenciaal gaan shotten, om dan te mijmeren over het bestaan dat zou kunnen zijn geweest: zelf topsporter.

Johan Daelemans
5 juli 2017, 22:19
Ja, maak mij maar wijs dat iemand jou betaalt om Alfa's te restaureren....
Of dat mensen veel geld geven aan tweedehands Alfa's van na 2000....

Wie zegt dat die Alfa's gerestaureerd zijn? Die zijn ons dagdagelijks vervoer en zijn ook niet te koop. Neen Jaakske, die Alfa's krijgen alleen de noodzakelijke herstellingen om ons betrouwbaar te verplaatsen.
Restaureren is voorbehouden voor de veel duurdere wagen en neen, die zijn niet mijn eigendom.

Johan Daelemans
5 juli 2017, 22:22
Of dat mensen veel geld geven aan tweedehands Alfa's van na 2000....

Op enkele exclusieve wagens na is geen enkel na 2000 geld waard.
Maak daarvan maar 1995 - zo ongeveer de intrede van de digitale rommel.

Another Jack
5 juli 2017, 22:25
Als je het toch allemaal wil weten...
Een Yamaha XJS 550 bouwjaar 1981 aangekocht in 1984.
Een Alfa 156 - bouwjaar 2005 aangekocht in 2015 voor 2000€
Een Alfa 156 Sportwagon - bouwjaar 2000 aangekocht in 2012 voor 900€
Een Alfa 147 TS 1600 - bouwjaar 2004 aangekocht in 2017 voor 800€
Een R5 1100cc Flash - bouwjaar 1987 aangekocht in 2017 voor 600€

Valt allemaal nog mee ... alles bij elkaar een som die misschien net genoeg is om een degelijke e-fiets aan te schaffen. Je moet natuurlijk enkele handige handen hebben en wat van techniek afweten natuurlijk.



Studies zijn achter de rug, dus die kosten ook.
Dat mijn vrouw te weinig verdient om deeltijds dagelijks 50 km te rijden heeft niks te maken met onze inkomsten maar alles met het absurde systeem om mensen, maakt niet uit waar, een job op te dringen.

Wie dat allemaal inschrijft en verzekert moet niet komen zeiken dat hij te weinig geld heeft...

Another Jack
5 juli 2017, 22:35
Het gros van de leerlingen is niveau BSO haarzorg of ASO wisk-wet. Die doen niet graag aan LO. Dus je moet als leerkracht LO al fors chance hebben om die ene klas te hebben (ze bieden het in niet veel scholen aan, die richtingen).

Dus cooper testjes laten lopen, is uw lot. En savonds pinten tappen of in tweede provenciaal gaan shotten, om dan te mijmeren over het bestaan dat zou kunnen zijn geweest: zelf topsporter.

Jij weet niks van mijn leerlingen.

Libro
5 juli 2017, 22:36
Dit is een echt mannendraadje; ik ken echt niks van auto's maar: mijn schoonbroer heeft een Volvo Amazone (zo geschreven?) staan van bouwjaar 1989. En die auto rijdt nog :lol:

Dat zal wel bouwjaar 1969 zijn.

Libro
5 juli 2017, 22:37
Een Amazone van bouwjaar 1989?

Het is trouwens een "Amazon", zonder de -e.

Libro
5 juli 2017, 22:40
Wie zegt dat die Alfa's gerestaureerd zijn? Die zijn ons dagdagelijks vervoer en zijn ook niet te koop. Neen Jaakske, die Alfa's krijgen alleen de noodzakelijke herstellingen om ons betrouwbaar te verplaatsen.
Restaureren is voorbehouden voor de veel duurdere wagen en neen, die zijn niet mijn eigendom.

Ik denk met veel plezier terug aan mijn 155 :mrgreen:.

Another Jack
5 juli 2017, 22:40
Het is trouwens een "Amazon", zonder de -e.

Ik leer elke dag bij, zelfs tijdens mijn verlof...

Another Jack
5 juli 2017, 22:44
Ik denk met veel plezier terug aan mijn 155 :mrgreen:.

Als jonge gast heb ik me goed geamuseerd aan het stuur van een 33.
Een geluk dat ik de naft niet moest betalen....

Johan Daelemans
6 juli 2017, 20:15
Wie dat allemaal inschrijft en verzekert moet niet komen zeiken dat hij te weinig geld heeft...

Toen we pakweg 8 jaar geleden door onze fiscus met een lege spaarpot op straat zijn gezet moesten we het doen met een geleende Alfa 156 TS benzine die ons door een goede vriend ter beschikking was gesteld.
Maar tijden veranderen en op de brokken die onze fiscus heeft veroorzaakt hebben we als gezin gepast gereageerd, de afrekening voor dat debacle volgt nog.

NU moet ik zeggen dat het een hele ervaring was om eens in de schoenen te staan van meer dan de helft van de Belgen die niet in staat zijn om bescheiden een extra uitgave te dragen - met dank aan onze overheden.

A propos, ik denk dat we voor alle voertuigen een kleinere verzekeringspremie betalen dan iemand moet neerleggen voor een nieuwe wagen met een omnium.

Tavek
6 juli 2017, 20:23
Jij weet niks van mijn leerlingen.

Dus Jack is LO leraar. Verklaart veel.

Johan Daelemans
6 juli 2017, 20:28
Ik denk met veel plezier terug aan mijn 155 :mrgreen:.

Mijn eerste Alfa was een GTV2000. Versnellingsbak achteraan wat zorgde voor een superieure baanligging. Vrouwlief reed toen met een Alfasud TI.
Boxer, 1500cc, alles bij elkaar een prachtwagen ...
Spijtig was dat je ze gewoon kon horen roesten met elk jaar een complete schildering tot gevolg om de wagens netjes te houden.
Na enkele jaren rijplezier toch afscheid genomen van het merk en de Duitse toer opgegaan.
Veel later, in 1997 een 155 TD aangeschaft, de gegalvaniseerde wide-body en sindsdien zijn de Alfa's opnieuw ons huismerk geworden.
Wist je dat de 155 eveneens een 50/50 gewichtsverhouding had?
Niet voor niks heeft Alfa met de 155 zowat alles gewonnen wat er te winnen viel.

"The 155 was very successful in touring car racing, using the Supertouring-homologated GTA and the V6 TI for the DTM. Between 1992 and 1994, the 155 managed to take the Italian Superturismo Championship, the German DTM championship (both with Nicola Larini at the wheel), the Spanish Touring Car Championship (with Adrián Campos), and the British Touring Car Championship (with Gabriele Tarquini)."

Johan Daelemans
6 juli 2017, 20:36
Als jonge gast heb ik me goed geamuseerd aan het stuur van een 33.

Is hetzelfde platform als de Alfasud. Alleen een iets modernere koets op geplaatst.



Een geluk dat ik de naft niet moest betalen....

Verklaart veel. Ik kreeg elke week 200 fr. zakgeld en moest zelf zorgen voor wat ik graag wilde hebben. Naar school gaan en tegelijk hard werken was onvermijdelijk indien ik de meeste van mijn vrienden wou matchen.
Vrienden die toen al full-time werkten of uit gezinnen kwamen ... zoals het jouwe.

Johan Daelemans
6 juli 2017, 20:40
Dus Jack is LO leraar. Verklaart veel.

Dat is toch niet zo erg? Als hij daar tevreden mee is?

The Paulus Experience
6 juli 2017, 20:41
https://www.autoblog.nl/gallery/Alfa_Romeo/0_Divers/Alfa_Romeo_GTV6/Alfa_Romeo_GTV6_200.jpg
Gtv6 love it

Johan Daelemans
6 juli 2017, 20:54
Gtv6 love it

Ooit in actie gezien op de Belgische rally's. Van het geluid alleen al stond je op je benen te trillen. (met dank aan Georges De Coster voor de prachtige foto)

Tavek
6 juli 2017, 20:57
Dat is toch niet zo erg? Als hij daar tevreden mee is?

Uiteraard niet. Het is gemakkelijk veel geld verdienen. Was Jack in een vorig leven geen militair ? Verklaart veel.

In ieder geval is hij nuttig bezig, itt Maya Detiege die 5,5 k weinig vindt om parlementarier te spelen.

Libro
7 juli 2017, 01:10
Mijn eerste Alfa was een GTV2000. Versnellingsbak achteraan wat zorgde voor een superieure baanligging. Vrouwlief reed toen met een Alfasud TI.
Boxer, 1500cc, alles bij elkaar een prachtwagen ...
Spijtig was dat je ze gewoon kon horen roesten met elk jaar een complete schildering tot gevolg om de wagens netjes te houden.
Na enkele jaren rijplezier toch afscheid genomen van het merk en de Duitse toer opgegaan.
Veel later, in 1997 een 155 TD aangeschaft, de gegalvaniseerde wide-body en sindsdien zijn de Alfa's opnieuw ons huismerk geworden.
Wist je dat de 155 eveneens een 50/50 gewichtsverhouding had?
Niet voor niks heeft Alfa met de 155 zowat alles gewonnen wat er te winnen viel.

"The 155 was very successful in touring car racing, using the Supertouring-homologated GTA and the V6 TI for the DTM. Between 1992 and 1994, the 155 managed to take the Italian Superturismo Championship, the German DTM championship (both with Nicola Larini at the wheel), the Spanish Touring Car Championship (with Adrián Campos), and the British Touring Car Championship (with Gabriele Tarquini)."

Mijn vingers jeuken om ooit een Giulia of een Stelvio te kopen. Maar eerst mijn BMW verslijten (en dat kan lang duren).

Henri1
7 juli 2017, 05:16
https://i.ytimg.com/vi/jtlSeApabCw/maxresdefault.jpg

Wie zo nog eentje bezit, zit op een "schat".

fred vanhove
7 juli 2017, 09:15
https://i.ytimg.com/vi/jtlSeApabCw/maxresdefault.jpg

Wie zo nog eentje bezit, zit op een "schat".

Inderdaad knappe auto. Ik hou van die hoekige vormen. Zo'n modellen kan je nu alleen nog maar van dromen.

Dadeemelee
7 juli 2017, 09:36
https://i.ytimg.com/vi/jtlSeApabCw/maxresdefault.jpg

Wie zo nog eentje bezit, zit op een "schat".

Dat is de enige Lancia die nog niet volledig weggeroest is.

Dadeemelee
7 juli 2017, 09:38
Dit is ook een mooie. Op Top Gear hebben ze het daar eens over de remmen ervan gehad. Fantastisch verhaal.

https://assets.hemmings.com/uimage/[email protected]?rev=1

Johan Daelemans
7 juli 2017, 20:46
Inderdaad knappe auto.

Niet alleen knap maar ook zeer snel en bestuurbaar voor een semi prof.
Tijdens de beginjaren van de eerste 4x4 's heb ik het voorrecht gehad om de eerste Quatro's , Mazda 323, Subaru, Ford Cosworth en deze Lancia aan de tand te voelen.
Deze Lancia was de enige van het hele veld die je volgas haarscherp kon sturen.

Johan Daelemans
7 juli 2017, 20:55
Dit is ook een mooie. Op Top Gear hebben ze het daar eens over de remmen ervan gehad. Fantastisch verhaal.

https://assets.hemmings.com/uimage/[email protected]?rev=1


Zelfde DNA. De Alfa Romeo 33 Stradale.
Volgens mij niet de 33 waar Jaakske zijn benzine niet van hoefde te betalen.

Johan Daelemans
3 maart 2020, 22:19
Me laatst laten verleiden door een Renault Super5 'Flash' van 1987...
Hij ziet er nu zo uit. Nog op zoek naar wat velgen en wat extra's...

Net opnieuw naar de keuring geweest. Terug goed voor 2 jaar en hij ziet er nog net hetzelfde uit. Enkel zo'n 32.000km extra op de teller.
Vervangen onderdelen sinds restauratie ... de radiator voor de verwarming, het meest onbereikbare onderdeel van de ganse wagen.

https://i.postimg.cc/Bb2KLKKh/20200303-politics.jpg

Mambo
3 maart 2020, 23:43
Net opnieuw naar de keuring geweest. Terug goed voor 2 jaar en hij ziet er nog net hetzelfde uit. Enkel zo'n 32.000km extra op de teller.
Vervangen onderdelen sinds restauratie ... de radiator voor de verwarming, het meest onbereikbare onderdeel van de ganse wagen.

https://i.postimg.cc/Bb2KLKKh/20200303-politics.jpg

Hij heeft zo de looks van een tesla.
Je moet er alleen nog uw tv inzetten.

Mambo
4 maart 2020, 00:33
Mijn zoon zijn 635csi is opnieuw gepaind.
Nu nog wat assembleren.

Mijn 730 staat te wachten op wat aandacht van me.

Skobelev
4 maart 2020, 06:35
yep, eentje van 26 jaar, vorige maand net ingeschreven als OT.

Wow, ondertussen is mijn Celicaatje 33....8O

fred vanhove
4 maart 2020, 08:23
Wow, ondertussen is mijn Celicaatje 33....8O

Heb ook nog een Celica gehad......een GT versie.....dat was niet niks mid jaren 70...Sterke bakskes waren dat.

Universalia
4 maart 2020, 08:46
Een Italiaans bakske met een zotte stier op. Van 1989 en de vele paardjes hebben amper 7000km moeten lopen. Staat al heel lang onder haar doek en is 1 van mijn beste investeringen geweest :)

Lamborghini Countach?

In het programma 'Storage hunters' ooit eens eentje gezien maar dat was een replica, die bestaan dus ook.

Johan Daelemans
4 maart 2020, 09:26
Mijn zoon zijn 635csi is opnieuw gepaind.
Nu nog wat assembleren.

Mijn 730 staat te wachten op wat aandacht van me.

Nog mooier dan de 635 csi is het vorige model, de BMW 30 csi.
Maar een mens moet kiezen en ik ga me - wat oldtimers aangaat - beperken tot alles wat ooit is uitgerust met de Cléon Fonte motor.

https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Cl%C3%A9on-Fonte_engine

Speelgoed en absoluut een goede investering voor zowat iedereen, ongeacht wat je kiest. Vanaf 500€ in ongerestaureerde staat tot 100.000€ showroomconditie.

Johan Daelemans
4 maart 2020, 09:42
Heb ook nog een Celica gehad......een GT versie.....dat was niet niks mid jaren 70...Sterke bakskes waren dat.

Mechanisch zijn de Japanse wagens nog steeds toplopers.
Mijn eerste ervaringen op omloop waren met een Toyota Celica.
Na opbouw (145 pk - 1600cc) heeft het karretje vier volle seizoenen feilloos zijn dienst bewezen. Buiten afstellen en onderhoud nooit niks aan hoeven te vervangen.

https://i.postimg.cc/Y983wRG6/Toyota-Circuit-Zolder.jpg

Vandaag ... na 15 jaar afwezigheid ... staat er ... in afwachting van de bouw van opnieuw echte racewagens ( Alfa Romeo) ... een Fiat Abarth 695 klaar voor de 'korte' wedstrijden en wacht een Audi TT geduldig tot ik weer aan de slag kan gaan.
Deze zou moeten klaar zijn om deel te nemen aan de 24h/Zolder 2020.

Johan Daelemans
4 maart 2020, 09:43
dubbel

Mambo
4 maart 2020, 10:06
Nog mooier dan de 635 csi is het vorige model, de BMW 30 csi.
Maar een mens moet kiezen en ik ga me - wat oldtimers aangaat - beperken tot alles wat ooit is uitgerust met de Cléon Fonte motor.

https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Cl%C3%A9on-Fonte_engine

Speelgoed en absoluut een goede investering voor zowat iedereen, ongeacht wat je kiest. Vanaf 500€ in ongerestaureerde staat tot 100.000€ showroomconditie.

Met alle plezier een 30 CSI.
Maar een betaalbare vinden we niet.

Derk de Tweede
4 maart 2020, 12:10
https://www.hans-sandmann.nl/kkmeeting2k20gr-23.jpg

Libro
23 december 2021, 10:24
Wachten tot 2026 eer deze een oldtimer is:

https://www.parcferme.nl/wp-content/uploads/2018/06/20180601-20180601-DSC07348.jpg

Zou ik zo lang wachten?

Skobelev
23 december 2021, 10:36
Wachten tot 2026 eer deze een oldtimer is:

https://www.parcferme.nl/wp-content/uploads/2018/06/20180601-20180601-DSC07348.jpg

Zou ik zo lang wachten?

Waarom niet?

Xenophon
23 december 2021, 11:06
Hoe oud moet dat zijn om oldtimer te zijn?

Skobelev
23 december 2021, 11:09
Hoe oud moet dat zijn om oldtimer te zijn?

25, maar dat zou naar 30 gaan. Kom je in aanmerking? Al twee keer zeker? :-P

Xenophon
23 december 2021, 11:29
25, maar dat zou naar 30 gaan. Kom je in aanmerking? Al twee keer zeker? :-P

Ik wel, mijn gitaren ook, mijne kleine volgend jaar maar mijn auto niet. ;)

Pol Dolf
23 december 2021, 11:38
ik heb gehad:
Lancia Beta coupe 1984
Lancia HPE Volumex 1985
VW Golf 1985
VW Polo 1986

Libro
23 december 2021, 12:44
25, maar dat zou naar 30 gaan. Kom je in aanmerking? Al twee keer zeker? :-P

Dit jaar moet hij 29 jaar zijn, vanaf volgend jaar 30. De allereerste 5-reeks e39 dateren uit '95 of '96. Die met "angel eyes" dateren van rond de eeuwwisseling.

https://cdn11.bigcommerce.com/s-p4kgldk1gi/images/stencil/1280x1280/products/462/3501/bmw_e39_led_angel_eye_ice_white_upgrade_cree__7288 6.1543261825.jpg?c=2

Ik kan natuurlijk een vroege nemen en een visuele update doen: daar bestaan kits van koplampen en achterlichten voor. M5-velgen eronder en klaar is Kees.

Pol Dolf
23 december 2021, 13:02
en ook gehad:
Maico 440 1970
Honda CB 650C 1980
Kawa 1100 LTD 1985
Kawa GTR 1000 1998

Skobelev
23 december 2021, 13:05
Is dat voor motoren ook geldig? Die van mij wordt 20 jaar..

pajoske
23 december 2021, 13:14
Is dat voor fietsen ook geldig?
Ik heb nog koers/toeristenfietsen staan van de jaren 80. En nog een aantal oude norta-fietsen van die leeftijd.

Skobelev
23 december 2021, 13:28
Is dat voor fietsen ook geldig?
Ik heb nog koers/toeristenfietsen staan van de jaren 80. En nog een aantal oude norta-fietsen van die leeftijd.

'k Heb nog een fiets staan van een tante van mijn ma merk Nerva. Die moet zo'n 80 jaar zijn. Met een torpedo. :-P

Pol Dolf
23 december 2021, 13:35
Vlaams Gewest:
De verkeersbelasting voor motorfietsen bedraagt € 52,80. Motoren tot maximum 250cc zijn vrijsteld van de belasting. Voor oldtimers (meer dan 25 jaar) bedraagt de belasting € 35,86. Elektrische motoren en scooters zijn vrijgesteld!

Skobelev
23 december 2021, 13:37
Vlaams Gewest:
De verkeersbelasting voor motorfietsen bedraagt € 52,80. Motoren tot maximum 250cc zijn vrijsteld van de belasting. Voor oldtimers (meer dan 25 jaar) bedraagt de belasting € 35,86. Elektrische motoren en scooters zijn vrijgesteld!

pee-nuts

Henri1
23 december 2021, 15:31
Zou dat eens graag vernemen.

Welke wagen ? Zelf aan gewerkt. Ervaring die je ermee had ?

Tot enkele jaren geleden een serieuze oldtimer gehad. Mijn schoonmoeder.

Enkele jaren geleden ruilde ze echter "het zijn" naar "geweest" in. R.I.P.

Boduo
23 december 2021, 17:56
'k Heb nog een fiets staan van een tante van mijn ma merk Nerva. Die moet zo'n 80 jaar zijn. Met een torpedo. :-P

Mijn zus had ook een tijdje een torpedo.
dat was heel praktisch.
waarom zou men die niet meer gemaakt hebben ?

Herr Flick
24 december 2021, 09:18
'k Heb nog een fiets staan van een tante van mijn ma merk Nerva. Die moet zo'n 80 jaar zijn. Met een torpedo. :-P

Heb er 2 hangen op zolder ene met houten velgen, overgrootvader was velomaker.

reservespeler
24 december 2021, 09:43
Ik had er ooit één.
Was wel ne tractor.

reservespeler
24 december 2021, 09:44
Mijn zus had ook een tijdje een torpedo.
dat was heel praktisch.
waarom zou men die niet meer gemaakt hebben ?

Waren één van de beste fietsremmen die er waren.
Alleen had je geen rem als de ketting afging.

Skobelev
24 december 2021, 10:38
Ik had er ooit één.
Was wel ne tractor.

ha ja, die was ik nog vergeten, er staat hier een Mc Cormick International Harvester van 1959. Volledig gereviseerd.

115479

Skobelev
24 december 2021, 10:39
Waren één van de beste fietsremmen die er waren.
Alleen had je geen rem als de ketting afging.

Er staat ook een voorwielrem op.

pajoske
24 december 2021, 11:04
Er staat ook een voorwielrem op.

Die kan je toch best niet gebruiken als de ketting afgaat....

Torpedo is goed te gebruiken in het vlakke Nederland. Maar in heuvelachtig gebied is dat minder veilig. Omdat de remkracht minder is dan met andere remmen. Tegenwoordig worden op nieuwe fietsen meestal schijfremmen gebruikt.
Ik dacht trouwens dat die torpedorem vandaag nog op kinderfietsen gangbaar is.

Ps een torpedo is duurzamer dan andere remsystemen. Het feit dat de handel geen remblokjes enz. kan verkopen zal ook wel meespelen. In de fietsindustrie is wegwerp ook gangbaar geworden. Probeer maar eens vervangmateriaal te vinden van iets oudere fietsen.

Universalia
24 december 2021, 11:56
Een ambtenaar?

U vergat in dit geval "etan"

Ametantenaar ;-)

p.s.

Mijn ouders hun Audi A6 is 27 jaar (die komt precies uit de toonzaal met dank aan Universalia :-D ), hoort die dan ook al bij de old-timers?

Pol Dolf
24 december 2021, 17:19
mijn favoriet is Pontiac Firebird TransAm

De schoofzak
24 december 2021, 17:51
Ik bezit geen oldtimer, maar ik ben er ene.

En het wordt hoogtijd dat voor ons, net als voor oldtimers, een veel gunstiger belastingsregime voorzien wordt.

(mijn moto is 18 jaar ...)

De schoofzak
26 december 2021, 11:14
Ik bezit geen oldtimer, maar ik ben er ene.

En het wordt hoogtijd dat voor ons, net als voor oldtimers, een veel gunstiger belastingsregime voorzien wordt.

(mijn moto is 18 jaar ...)

Gvd !!! Ik wil dat hier stevige tegenreactie op komt !!!

Pandareus
26 december 2021, 11:22
Gvd !!! Ik wil dat hier stevige tegenreactie op komt !!!

Smijt die oude bak weg, en koop U eindelijk eens een goede moto : BMW dus.

DucDEnghien
26 december 2021, 12:26
Mijn vingers jeuken om ooit een Giulia of een Stelvio te kopen. Maar eerst mijn BMW verslijten (en dat kan lang duren).

Haast je om een Giulia te kopen. Het zal niet lang meer duren voor ze uit de markt gehaald worden. Nochtans de mooiste Alfa sinds jaren. En een motor qua kracht en versnelling om U tegen te zeggen.
De Stelvio vind ik qua design al veel minder.

Libro
26 december 2021, 12:55
Dit is ook een mooie. Op Top Gear hebben ze het daar eens over de remmen ervan gehad. Fantastisch verhaal.

https://assets.hemmings.com/uimage/[email protected]?rev=1

Kijk en geniet: https://www.youtube.com/watch?v=VJF0zSaUD4A

De schoofzak
26 december 2021, 22:03
Smijt die oude bak weg, en koop U eindelijk eens een goede moto : BMW dus.

Ik heb een Honda en die is nog lang niet versleten genoeg om vervangen te worden.

Dadeemelee
26 december 2021, 22:14
Kijk en geniet: https://www.youtube.com/watch?v=VJF0zSaUD4A

Michael Caine! Dat is ook een goede oldtimer. :lol: