PDA

View Full Version : Wie gaat dat betalen?


six
6 november 2013, 00:00
Jaja, kom, zeg het eens, wie gaat dat allemaal betalen? Het is niet gratis. There is no free lunch, enzo.

cookie monster
6 november 2013, 00:03
Wie , waar , hoe , hoeveel ??

BigF
12 november 2013, 10:18
Jaja, kom, zeg het eens, wie gaat dat allemaal betalen? Het is niet gratis. There is no free lunch, enzo.

Gewoon wachten op de pizza-hut-man.
Die betaalt alles.

stropke
12 november 2013, 11:03
wie gaat dat allemaal betalen?
Zoete lieve Gerritje....;-)

Knipp
12 november 2013, 13:26
De ketters !

Men moet ten rade gaan in de 16de eeuw.
Nieuwe ketters aanduiden.
Die mensen traag verbranden.
En hun bezit confisceren.

Alternatief zou men kunnen traceren wie de laatste in lijn zijn van de toenmalige Keurvorsten.
En daar dan van afgraaien.

hikikomori85
12 november 2013, 15:53
De ketters !

Men moet ten rade gaan in de 16de eeuw.
Nieuwe ketters aanduiden.
Die mensen traag verbranden.
En hun bezit confisceren.

Alternatief zou men kunnen traceren wie de laatste in lijn zijn van de toenmalige Keurvorsten.
En daar dan van afgraaien.

De joodse en Indische diamantairs :-D

AnarchoChristophe
12 november 2013, 15:57
Jaja, kom, zeg het eens, wie gaat dat allemaal betalen? Het is niet gratis. There is no free lunch, enzo.

De 1%?

R.Verhiest
12 november 2013, 16:03
Iedereen

AnarchoChristophe
12 november 2013, 16:05
Iedereen

Inclus de bureaucratische en parasitaire klasse? Lijkt me sterk.

AnarchoChristophe
12 november 2013, 16:10
Jaja, kom, zeg het eens, wie gaat dat allemaal betalen? Het is niet gratis. There is no free lunch, enzo.

Lunch betaalt met fiat papier dat staat voor schuld, dat bestaat dan wel weer.

AnarchoChristophe
12 november 2013, 17:46
Lunch betaalt met fiat papier dat staat voor schuld, dat bestaat dan wel weer.

betaald*

six
12 november 2013, 20:19
Lunch betaalt met fiat papier dat staat voor schuld, dat bestaat dan wel weer.

Transsubstantiatie van het papier?

six
12 november 2013, 20:19
Inclus de bureaucratische en parasitaire klasse? Lijkt me sterk.

Weet men nu al wie de parasitaire klasse is?

AnarchoChristophe
12 november 2013, 20:22
Transsubstantiatie van het papier?

Interessante insteek. Ik wou ergens een vermelding maken naar de Ben Bernanke School of Economics, maar misschien is een Church of the Sacred Fiat of Ben Bernanke of zoiets beter?

AnarchoChristophe
12 november 2013, 20:24
Weet men nu al wie de parasitaire klasse is?

Politiekers om te beginnen, minsten de helft van de ambtenaren om te volgen. Er is een sterke overlap met de bureaucratische klasse

Hoewel, gemonopoliseerd kapitaal is ook parasitisme, en die betalen ook niets. Bijv. Inbev enzo.

six
12 november 2013, 20:25
Politiekers om te beginnen, minsten de helft van de ambtenaren om te volgen. Er is een sterke overlap met de bureaucratische klasse

Hoewel, gemonopoliseerd kapitaal is ook parasitisme, en die betalen ook niets. Bijv. Inbev enzo.

Niet-productieve segmenten van de privesector?

six
12 november 2013, 20:25
Interessante insteek. Ik wou ergens een vermelding maken naar de Ben Bernanke School of Economics, maar misschien is een Church of the Sacred Fiat of Ben Bernanke of zoiets beter?

Ja, jammer dat Bernanke afgetreden is, ik vind het huidig wijf maar de helft zo amusant.

hikikomori85
12 november 2013, 20:30
De universitaire mastodonten en hoge scholen. :D

Xenophon
12 november 2013, 21:19
Ik in ieder geval niet.

AnarchoChristophe
12 november 2013, 21:30
Niet-productieve segmenten van de privesector?

Zeker. Het bankwezen lijkt mij weinig productief. Al kan je natuurlijk beweren dat die hun niet-productief zijn kunnen danken aan de overheid en haar 'wettig betaalmiddel'.
Patenten/IP en zelfs bedrijven die zich daar exclusief mee bezig houden. Niet per toeval hebben ook die hun macht aan de overheid te danken.
Multinationationals zijn dan weer niet echt 'niet-productief', maar er is zeker ruimte om overhead te trimmen, comfortabele monopolie-posities op te heffen en kapitaal te spreiden.

six
12 november 2013, 21:41
Zeker. Het bankwezen lijkt mij weinig productief. Al kan je natuurlijk beweren dat die hun niet-productief zijn kunnen danken aan de overheid en haar 'wettig betaalmiddel'.
Patenten/IP en zelfs bedrijven die zich daar exclusief mee bezig houden. Niet per toeval hebben ook die hun macht aan de overheid te danken.
Multinationationals zijn dan weer niet echt 'niet-productief', maar er is zeker ruimte om overhead te trimmen, comfortabele monopolie-posities op te heffen en kapitaal te spreiden.

Wat met productieve maar immorele zaken? (McDonalds, ...)