PDA

View Full Version : China: 15.000 honden en katten levend de frituur in:


Derk de Tweede
8 november 2013, 18:50
Walgelijk gewoon.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article/detail/3462921/2013/06/21/Honden-en-katten-levend-in-de-frituur-dat-moet-stoppen.dhtml

plakker
8 november 2013, 18:53
Walgelijk gewoon.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article/detail/3462921/2013/06/21/Honden-en-katten-levend-in-de-frituur-dat-moet-stoppen.dhtml

Zelfs al is het nog daar de gewoonte ze op te eten, dan nog vind ik dat je levende dieren dit niet mag aandoen. Dit is schandalig!!

Dutch_Strawberry
8 november 2013, 18:58
Van dat bericht moest ik als grote kattenliefhebber ook bijna huilen. Honden mag ik niet zo, maar ik ben ontegensprekelijk TEGEN dierenleed. Ik besef dat ik hierbij vrij hypocriet ben, want ik eet zelf (gewoon) vlees. Toch houdt ik veel van huisdieren en zou ze niet opzettelijk pijn willen doen. Als ik echter een hond met vlooien zie, is wel mijn eerste reactie die zo ver mogelijk uit mijn buurt te houden... Maar pijn doen uit puur leedvermaak? Nooit.

Derk de Tweede
8 november 2013, 18:59
Zelfs al is het nog daar de gewoonte ze op te eten, dan nog vind ik dat je levende dieren dit niet mag aandoen. Dit is schandalig!!


Voorlopig geen Chinese producten meer! :evil:

Derk de Tweede
8 november 2013, 19:00
Van dat bericht moest ik als grote kattenliefhebber ook bijna huilen. Honden mag ik niet zo, maar ik ben ontegensprekelijk TEGEN dierenleed. Ik besef dat ik hierbij vrij hypocriet ben, want ik eet zelf (gewoon) vlees. Toch houdt ik veel van huisdieren en zou ze niet opzettelijk pijn willen doen. Als ik echter een hond met vlooien zie, is wel mijn eerste reactie die zo ver mogelijk uit mijn buurt te houden... Maar pijn doen uit puur leedvermaak? Nooit.

Ik hoop dat hier wat aan gedaan kan worden.
Het is schandalig dat dit mag in China.

Derk de Tweede
8 november 2013, 19:14
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash2/382891_340145652677028_1026223116_n.jpg

meneer
8 november 2013, 23:24
Zelfs al is het nog daar de gewoonte ze op te eten, dan nog vind ik dat je levende dieren dit niet mag aandoen. Dit is schandalig!!

In China en Zuid-Korea zit het martelen in de cultuur. De poten en staarten van katten en honden worden gebroken, ze zitten gepropt in gazen kooien, worden met opzet gemarteld omdat het vlees dan lekker smaakt door de adrenaline en ze gaan dikwijls levend het kokende water of de olie in. Ook worden ze levend gevild. Geen dier is veilig, het is een hel voor dieren.


Spaanse stieren-killers zijn kerstekinnekkes naast deze walgelijke dierenbeulen. " Cultuur " mag niet �*lles vergoelijken !

Stingray
8 november 2013, 23:29
De Chinezen zijn het achterlijkste volk dat er bestaat tesamen met de Koreanen.

plakker
9 november 2013, 00:11
Spaanse stieren-killers zijn kerstekinnekkes naast deze walgelijke dierenbeulen. " Cultuur " mag niet �*lles vergoelijken !

Inderdaad, laat dat ook net zijn waarom ik geen probleem heb met moslims die op een bepaalde dag een schaapje smullen, het gaat vooral om de omstandigheden errond

Nietzsche
9 november 2013, 00:15
De manier van doden is inderdaad niet iets om over naar huis te schrijven.

Verder boeit het niet of het nu honden of koeien zijn. Onderscheid moet gemaakt worden op intelligentie niet op soort.

Bobke
9 november 2013, 00:34
Inderdaad, laat dat ook net zijn waarom ik geen probleem heb met moslims die op een bepaalde dag een schaapje smullen, het gaat vooral om de omstandigheden errond
Dus hebt ge er ook geen probleem mee dat chinezen hier die praktijken invoeren in naam van hun cultuur ?

bembem
9 november 2013, 00:42
Walgelijk gewoon.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article/detail/3462921/2013/06/21/Honden-en-katten-levend-in-de-frituur-dat-moet-stoppen.dhtml


En hoe denk jij dat het er hier in veel slachthuizen aan toe gaat??! Die dieren worden daar ook onnodig sadistisch behandeld door hen oa ruw en zonder poespas van de camion te sleuren...

Laten we het effe ook niet over de miljoenen batterij legkippen hebben die dagelijks op die manier "gefolterd" worden opdat wij lekkere eitjes en kippetjes zouden hebben...

Laten we het ook niet over het gebruik van hormonen etc. hebben opdat de zeugen een maximaal aantal biggen per worp zouden krijgen.. de runderen meer vlees zouden aanmaken etc. etc.

En laten we het vooral niet over de vele kreeften hebben die meedogenloos én levend het kokende water in worden gegooid opdat wij eens lekker van ze zouden kunnen smikkelen...

Om nog maar van de oesters te spreken die tenslotte ook "levend" worden opgevreten, de mossels die ook levend de kokende pan ingaan.. De vele andere zeedieren die ook een allesbehalve pijnloze en waardige dood sterven...

En dan hebben we het zelfs niet eens over "foie gras" gehad en het onmenselijk wreed vetmesten van ganzen...

Laten we het ook niet over de talrijke dieren hebben die op inhumane wijze hun eind zien opdat één of andere lady met bontjas kan paraderen en/of zich lekker warm kan inwikkelen...

Of de talrijke dieren in laboratoria die vaak ongekende pijn en leed kennen "in naam van de wetenschap" ...

Dat my friend is de realiteit van talrijke "dieren" op deze planeet. Zelfs gewone leren schoenen vergen dergelijk "leed". Ik zie persoonlijk vanuit dit standpunt dus niet in waarom een koe, een kip, een varken of een kreeft etc. etc. minder empathie zouden oproepen dan zeg maar de Westerse "pets" oftewel honden en katten...

In China worden honden en katten trouwens niet direct als "huisdier" beschouwd. In Korea waar honden in het algemeen wel als huisdier worden gehouden, zijn er zelfs speciale soorten rassen van honden die speciaal voor die soort van vleesconsimptie worden 'gekweekt'. Het is er trouwens een randfenomeen, een beetje zoals men in het Westen "des escargots" eet...

Ik zal er maar niet bij vermelden dat tijdens WOI & II hier plots ook tal van katten en honden op mysterieuze wijze verdwenen...

Kijk eerst eens in je eigen achtertuin alvorens anderen te bekritiseren.

fcal
9 november 2013, 00:56
Dus hebt ge er ook geen probleem mee dat chinezen hier die praktijken invoeren in naam van hun cultuur ?

Die 'praktijken' hoeven niet meer ingevoerd te worden ten minste wat het culinaire betreft. Slachten kan wel op een snelle minder pijnlijke wijze. De meeste West-Europeanen net als de Oost-Aziaten zijn grotendeels alleseters. Dat heeft te zien met de vroeger zorgelijke voedselproductie en bevoorrading.
Tijdens moeilijke tijden wordt van alles opgegeten. Ratten, katten, honden, paarden maar ook slangen, krokodillen, hagedissen enz ... komen op het menu terecht net zoals varkens, konijnen of kippen. Zelfs insecten, week- en schaaldieren en uiteraard vissen behoren tot de voedselketen. De mens is van nature een omnivoor want ook het plantenrijk wordt onder allerlei vormen aangesproken.
Omnivoren hebben veel voor op de rest. Dat is duidelijk als men de evolutiegeschiedenis napluist.

Dutch_Strawberry
9 november 2013, 00:58
En hoe denk jij dat het er hier in veel slachthuizen aan toe gaat??! Die dieren worden daar ook onnodig sadistisch behandeld door hen oa ruw en zonder poespas van de camion te sleuren...

Laten we het effe ook niet over de miljoenen batterij legkippen hebben die dagelijks op die manier "gefolterd" worden opdat wij lekkere eitjes en kippetjes zouden hebben...

Laten we het ook niet over het gebruik van hormonen etc. hebben opdat de zeugen een maximaal aantal biggen per worp zouden krijgen.. de runderen meer vlees zouden aanmaken etc. etc.

En laten we het vooral niet over de vele kreeften hebben die meedogenloos én levend het kokende water in worden gegooid opdat wij eens lekker van ze zouden kunnen smikkelen...

Om nog maar van de oesters te spreken die tenslotte ook "levend" worden opgevreten, de mossels die ook levend de kokende pan ingaan.. De vele andere zeedieren die ook een allesbehalve pijnloze en waardige dood sterven...

En dan hebben we het zelfs niet eens over "foie gras" gehad en het onmenselijk wreed vetmesten van ganzen...

Laten we het ook niet over de talrijke dieren hebben die op inhumane wijze hun eind zien opdat één of andere lady met bontjas kan paraderen en/of zich lekker warm kan inwikkelen...

Of de talrijke dieren in laboratoria die vaak ongekende pijn en leed kennen "in naam van de wetenschap" ...

Dat my friend is de realiteit van talrijke "dieren" op deze planeet. Zelfs gewone leren schoenen vergen dergelijk "leed". Ik zie persoonlijk vanuit dit standpunt dus niet in waarom een koe, een kip, een varken of een kreeft etc. etc. minder empathie zouden oproepen dan zeg maar de Westerse "pets" oftewel honden en katten...

In China worden honden en katten trouwens niet direct als "huisdier" beschouwd. In Korea waar honden in het algemeen wel als huisdier worden gehouden, zijn er zelfs speciale soorten rassen van honden die speciaal voor die soort van vleesconsimptie worden 'gekweekt'. Het is er trouwens een randfenomeen, een beetje zoals men in het Westen "des escargots" eet...

Ik zal er maar niet bij vermelden dat tijdens WOI & II hier plots ook tal van katten en honden op mysterieuze wijze verdwenen...

Kijk eerst eens in je eigen achtertuin alvorens anderen te bekritiseren.

Hmm, hier heb je een punt, bembem...Ik weet dat ik zelf zogezegd tweekantig sta tegenover deze praktijken. Daarmee bedoel ik dat ik dierenleed niet kan uitstaan, maar aan de andere kant ben ik dol op het eten van vlees... Moet ik mij als consument echter schuldig voelen tegenover deze praktijken? Mag ik nu geen vlees meer eten? Dit zijn zo van die discussies (vooral met van die militante vegetariers/veganisten) die geen werkelijk einde kennen en gedoemd zijn om in een cirkeltje te blijven ronddraaien...

meneer
9 november 2013, 01:06
En hoe denk jij dat het er hier in veel slachthuizen aan toe gaat??! Die dieren worden daar ook onnodig sadistisch behandeld door hen oa ruw en zonder poespas van de camion te sleuren...

Laten we het effe ook niet over de miljoenen batterij legkippen hebben die dagelijks op die manier "gefolterd" worden opdat wij lekkere eitjes en kippetjes zouden hebben...

Laten we het ook niet over het gebruik van hormonen etc. hebben opdat de zeugen een maximaal aantal biggen per worp zouden krijgen.. de runderen meer vlees zouden aanmaken etc. etc.

En laten we het vooral niet over de vele kreeften hebben die meedogenloos én levend het kokende water in worden gegooid opdat wij eens lekker van ze zouden kunnen smikkelen...

Om nog maar van de oesters te spreken die tenslotte ook "levend" worden opgevreten, de mossels die ook levend de kokende pan ingaan.. De vele andere zeedieren die ook een allesbehalve pijnloze en waardige dood sterven...

En dan hebben we het zelfs niet eens over "foie gras" gehad en het onmenselijk wreed vetmesten van ganzen...

Laten we het ook niet over de talrijke dieren hebben die op inhumane wijze hun eind zien opdat één of andere lady met bontjas kan paraderen en/of zich lekker warm kan inwikkelen...

Of de talrijke dieren in laboratoria die vaak ongekende pijn en leed kennen "in naam van de wetenschap" ...

Dat my friend is de realiteit van talrijke "dieren" op deze planeet. Zelfs gewone leren schoenen vergen dergelijk "leed". Ik zie persoonlijk vanuit dit standpunt dus niet in waarom een koe, een kip, een varken of een kreeft etc. etc. minder empathie zouden oproepen dan zeg maar de Westerse "pets" oftewel honden en katten...

In China worden honden en katten trouwens niet direct als "huisdier" beschouwd. In Korea waar honden in het algemeen wel als huisdier worden gehouden, zijn er zelfs speciale soorten rassen van honden die speciaal voor die soort van vleesconsimptie worden 'gekweekt'. Het is er trouwens een randfenomeen, een beetje zoals men in het Westen "des escargots" eet...

Ik zal er maar niet bij vermelden dat tijdens WOI & II hier plots ook tal van katten en honden op mysterieuze wijze verdwenen...

Kijk eerst eens in je eigen achtertuin alvorens anderen te bekritiseren.

Laten we het ook niet hebben over de bembems die ik rauw tussen mijn boterhammen leg elke morgen.:lol:
Wie katten en honden levend stroopt, en daarna in het frituurvet gooit, en andere soortgelijke grappen met allerlei andere beesten aanvangt, mag van mij hetzelfde lot ondergaan, hoezeer jij dit alles ook vergoelijkt.
Dat in tijden van hongersnood ook hier katten en honden gegeten werden heb ik ook horen vertellen door oude mensen die dit meemaakten, maar dat ze die eerst martelden omdat het vlees dan beter zou smaken heb ik hen nooit horen vertellen. D�*t is het dat zo wreedaardig is hieraan : die dieren nodeloos zwaar laten afzien.

Bezeke
9 november 2013, 01:28
Hindoes vinden het net zo walgelijk als wij die koeien slachten

plakker
9 november 2013, 01:41
Dus hebt ge er ook geen probleem mee dat chinezen hier die praktijken invoeren in naam van hun cultuur ?

Ik heb geen probleem met mensen die vlees eten.
Voor de ene cultuur is het normaal hond of kat te eten, voor ons is het normaal om koe te eten, wat in India bijvoorbeeld ondenkbaar is.
Wat ik nooit normaal zal vinden is de manier waarop er met leven omgegaan wordt om deze als voeding te gebruiken.
Een vorm van respect voor het leven, als het ware.

Dutch_Strawberry
9 november 2013, 02:13
Ik heb geen probleem met mensen die vlees eten.
Voor de ene cultuur is het normaal hond of kat te eten, voor ons is het normaal om koe te eten, wat in India bijvoorbeeld ondenkbaar is.
Wat ik nooit normaal zal vinden is de manier waarop er met leven omgegaan wordt om deze als voeding te gebruiken.
Een vorm van respect voor het leven, als het ware.

Ook al vind ik het eten van hond of kat uiterst abnormaal, ik ben het eens met de rest van uw post.

maddox
9 november 2013, 04:52
Plakker verwoord het wel heel duidelijk.

Daarentegenover, Wie zijn wij om "de Chinezen in eigen land" de les te spellen?

We zijn hier al zo'n slappe schotelvodden dat een stel tapijtsnuffelaars onthoofdertje mogen spelen met schapen en lammen als oefenpartners. En dat semi legaal.

bembem
9 november 2013, 05:35
Laten we het ook niet hebben over de bembems die ik rauw tussen mijn boterhammen leg elke morgen.:lol:
Wie katten en honden levend stroopt, en daarna in het frituurvet gooit, en andere soortgelijke grappen met allerlei andere beesten aanvangt, mag van mij hetzelfde lot ondergaan, hoezeer jij dit alles ook vergoelijkt.
Dat in tijden van hongersnood ook hier katten en honden gegeten werden heb ik ook horen vertellen door oude mensen die dit meemaakten, maar dat ze die eerst martelden omdat het vlees dan beter zou smaken heb ik hen nooit horen vertellen. D�*t is het dat zo wreedaardig is hieraan : die dieren nodeloos zwaar laten afzien.


Weet je de meningen zijn onder Chinezen zelf ook verdeeld (een aanzienlijk aantal van hen eet geen kat of hond hoor), de meeste van die beestjes worden overigens slechts in bepaalde gebieden tijdens zogenaamde "festivals" geconsumeerd...

Concerned netizens take action, eight hundred kitties rescued (http://www.chinasmack.com/2009/pictures/caged-cats-discovered-tianjin.html)

Guangdong Protest Against Eating Cats (http://www.chinasmack.com/2008/pictures/girl-leads-guangdong-protest-against-eating-cats.html#disqus_thread)

“Dog Meat Festival” Cancelled After Popular Public Opposition (warning: bevat foto's niet voor gevoelige kijkers..) (http://www.chinasmack.com/2011/pictures/jinhua-dog-meat-festival-cancelled-after-chinese-public-opposition.html)


http://img.chinasmack.com/www/wp-content/uploads/2008/12/cantonese-protest-eating-cats-06.jpg
Please do not eat cats and dogs!

http://img.chinasmack.com/www/wp-content/uploads/2008/12/cantonese-protest-eating-cats-07.jpg
Cats are our friends, not food!

Antoon
9 november 2013, 10:41
In Europa is er een beweging tegen het eten van paardenvlees. Reeds 50 jaar trachten ze deze cultureel aanvaarde gewoonte te verbieden, zonder succes. Ik denk dus niet dat er in China snel een verbod komt op het consumeren van honden of katten.

parcifal
9 november 2013, 10:49
Weet je de meningen zijn onder Chinezen zelf ook verdeeld (een aanzienlijk aantal van hen eet geen kat of hond hoor), de meeste van die beestjes worden overigens slechts in bepaalde gebieden tijdens zogenaamde "festivals" geconsumeerd...


Mmm, ik was een tiental jaar geleden in sjanghai met taiwanese fabrikanten op zwier en toen hebben we nogal wat restaurants gedaan waarbij blijkbaar toch steeds hond op het menu stond, zo vertelden zij toch.

Ik vond het eerder droog, niet al te smakelijk, wel vrij markant maar van mij hoeft het niet op het menu.

Wat aanvankelijk wel bevreemdend was, waren de terrariums en aquariums waarin allerlei dieren je aankijken en die je kon aanwijzen ter consumptie.

Cihinezen hebben een eerder emotieloze relatie met hun voedsel, maar dat ze het zouden martelen of pijnigen is absolute nonsens. Iedereen weet dat stresshormoon, dat in zo'n situaties massaal vrijkomt, de smaak volledig bederft.
Ik categoriseer dat gerucht dan ook als hersenloze propaganda van een fundamentalististe vegetarier of veganist.

AnarchoChristophe
9 november 2013, 10:49
http://img.chinasmack.com/www/wp-content/uploads/2008/12/cantonese-protest-eating-cats-06.jpg
Please do not eat cats and dogs!

http://img.chinasmack.com/www/wp-content/uploads/2008/12/cantonese-protest-eating-cats-07.jpg
Cats are our friends, not food!

Nu ben ik helemaal gek van katten (een hond zou ik eigenlijk ook nog wel willen), maar katten zijn onze vrienden en varkens niet omdat ... waarom precies?

Weedaardigheden tegen dieren zijn altijd slecht. Of dat nu een doorsnee huisdier is of niet.

Bobke
9 november 2013, 11:19
Ik heb geen probleem met mensen die vlees eten.
Voor de ene cultuur is het normaal hond of kat te eten, voor ons is het normaal om koe te eten, wat in India bijvoorbeeld ondenkbaar is.
Wat ik nooit normaal zal vinden is de manier waarop er met leven omgegaan wordt om deze als voeding te gebruiken.
Een vorm van respect voor het leven, als het ware.
Ik heb ook geen probleem mee dat ze het eten, wel met de manier waarop ze met het nog levend dier omgaan.
Wij eten ook schaap hoor net als moslims en hoe ze dat in hun landen mee omgaan kunne we alleen betreuren.
Maar hier gelden onze wetten en dat wil ik zo houden.

Derk de Tweede
9 november 2013, 16:03
In Europa is er een beweging tegen het eten van paardenvlees. Reeds 50 jaar trachten ze deze cultureel aanvaarde gewoonte te verbieden, zonder succes. Ik denk dus niet dat er in China snel een verbod komt op het consumeren van honden of katten.

Het is gewoon het nutteloze en wrede van deze moordpartij.
Zo'n dier is zeker niet meteen dood.

Antoon
9 november 2013, 16:17
Het is gewoon het nutteloze en wrede van deze moordpartij.
Zo'n dier is zeker niet meteen dood.

Volledig met u eens. Dat geldt overigens ook in bepaalde gevallen bij ons.

OMGClayAiken
9 november 2013, 16:33
Wat met kreeft?

Another Jack
9 november 2013, 16:52
Wat met kreeft?

Dat zijn onze vrienden niet.

Derk de Tweede
9 november 2013, 17:35
http://m.hbvl.be/limburg/zutendaal/paardenbeul-slaat-toe-in-zutendaal.aspx

Stingray
9 november 2013, 18:42
Wat een hoop achterlijke debielen die dit goedkeuren zeg.

parcifal
9 november 2013, 19:08
Wat een hoop achterlijke debielen die dit goedkeuren zeg.

Niemand keurt het levend frituren van honden of katten goed.
Dat is trouwens helemaal niet lekker en een verspilling van goed vlees.;-)

meneer
9 november 2013, 19:20
Weet je de meningen zijn onder Chinezen zelf ook verdeeld (een aanzienlijk aantal van hen eet geen kat of hond hoor), de meeste van die beestjes worden overigens slechts in bepaalde gebieden tijdens zogenaamde "festivals" geconsumeerd...

Concerned netizens take action, eight hundred kitties rescued (http://www.chinasmack.com/2009/pictures/caged-cats-discovered-tianjin.html)

Guangdong Protest Against Eating Cats (http://www.chinasmack.com/2008/pictures/girl-leads-guangdong-protest-against-eating-cats.html#disqus_thread)

“Dog Meat Festival” Cancelled After Popular Public Opposition (warning: bevat foto's niet voor gevoelige kijkers..) (http://www.chinasmack.com/2011/pictures/jinhua-dog-meat-festival-cancelled-after-chinese-public-opposition.html)


http://img.chinasmack.com/www/wp-content/uploads/2008/12/cantonese-protest-eating-cats-06.jpg
Please do not eat cats and dogs!

http://img.chinasmack.com/www/wp-content/uploads/2008/12/cantonese-protest-eating-cats-07.jpg
Cats are our friends, not food!

Ik wil best geloven dat �*lle Chinezen niet meedoen aan deze praktijken.

Max van Dietschland
9 november 2013, 19:45
Dat dieren gedood worden voor vlees, daar kan ik in komen, ik eet ook graag een stukje vlees. Maar dat het zo wreed en zo pijnlijk mogelijk moet zijn voor het dier is absoluut onaanvaardbaar. Zo ben ik ook tegen het ritueel slachten van een schaap tijdens het islamitische offerfeest. Als je dieren doodt voor vlees moet dit op een zo pijnloze manier mogelijk gebeuren. Dat het gaat om een rund, een varken, een schaap, een hond of een kat maakt feitelijk nog niet zoveel uit.

plakker
9 november 2013, 19:48
Echt schandalig hoe ze met die dieren omgaan (niet voor gevoelige kijkers) (http://www.youtube.com/watch?v=gUpNz6NY-KE)

Nietzsche
9 november 2013, 21:57
Nu ben ik helemaal gek van katten (een hond zou ik eigenlijk ook nog wel willen), maar katten zijn onze vrienden en varkens niet omdat ... waarom precies?

Weedaardigheden tegen dieren zijn altijd slecht. Of dat nu een doorsnee huisdier is of niet.

Waarom?

Begrijp mij goed, ik ben persoonlijk ook tegen dierenmishandeling. Maar waarom zou zoiets universeel/feitelijk verkeerd zijn?

AnarchoChristophe
9 november 2013, 22:06
Waarom?

Begrijp mij goed, ik ben persoonlijk ook tegen dierenmishandeling. Maar waarom zou zoiets universeel/feitelijk verkeerd zijn?

Omdat dieren kunnen lijden. Dus zijn wreedaardigheden tegen dieren altijd slecht.

Dat je bepaald leed zou kunnen verantwoorden, bijv. sommige dierenexperimenten, wilt niet zeggen dat leed minder slecht is.

Nietzsche
9 november 2013, 22:26
Omdat dieren kunnen lijden. Dus zijn wreedaardigheden tegen dieren altijd slecht.

Dat je bepaald leed zou kunnen verantwoorden, bijv. sommige dierenexperimenten, wilt niet zeggen dat leed minder slecht is.

Dat is geen antwoord op de vraag.

Waarom is dieren pijn doen verkeerd? En vooral, wie gaat bepalen wanneer iets verantwoord is en wanneer niet?

Ook zijn dit discussies waar nooit iemand helemaal tevreden is. Neem nu de bio-industrie. Ik vind ook dat dat allemaal een stuk diervriendelijker kan. Maar wanneer dat dan diervriendelijker is geworden is er vast wel weer iemand die het nog niet diervriendelijk genoeg vind.

Ik zie namelijk niet (hoe erg mijn best ik ook doe) wat er verkeerd is aan het doden van dieren voor het eten .

AnarchoChristophe
9 november 2013, 22:30
Dat is geen antwoord op de vraag.

Waarom is dieren pijn doen verkeerd? En vooral, wie gaat bepalen wanneer iets verantwoord is en wanneer niet?
Dat is het wel. Wil jij lijden? Zo nee, probeer dan ook het leed van anderen te minimaliseren.
Ook zijn dit discussies waar nooit iemand helemaal tevreden is. Neem nu de bio-industrie. Ik vind ook dat dat allemaal een stuk diervriendelijker kan. Maar wanneer dat dan diervriendelijker is geworden is er vast wel weer iemand die het nog niet diervriendelijk genoeg vind.
Zoveel is zeker, aangezien er mensen rondlopen die niet zullen rusten voor iedereen veganist is. Tevergeefs, maar ach.
Ik zie namelijk niet (hoe erg mijn best ik ook doe) wat er verkeerd is aan het doden van dieren voor het eten .
Ik ook niet. Wat heeft dat met wreedaardigheden te maken?

Nietzsche
9 november 2013, 22:34
Dat is het wel. Wil jij lijden? Zo nee, probeer dan ook het leed van anderen te minimaliseren.

Zoveel is zeker, aangezien er mensen rondlopen die niet zullen rusten voor iedereen veganist is. Tevergeefs, maar ach.

Ik ook niet. Wat heeft dat met wreedaardigheden te maken?

1: Nogmaals, wanneer is iets lijden?

Honden en Katten die levend de frituur in gaan klinkt walgelijk. Maar volgens mij zijn die beesten relatief snel dood.

2: Dus je geeft toe dat je nooit objectief kan vaststellen wanneer iets lijden is en wanneer niet meer.

3: In mijn ogen niets, maar er zijn genoeg mensen die het doden an sich al wreed vinden.

AnarchoChristophe
9 november 2013, 22:43
1: Nogmaals, wanneer is iets lijden?

Honden en Katten die levend de frituur in gaan klinkt walgelijk. Maar volgens mij zijn die beesten relatief snel dood.
Iets wat dieren permanente schade toebrengt, of pijn, of stress veroorzaakt gelijk aan of groter dan het introduceren van een naald. Exclusief humane eindpunten. Inclusief het ernstig verstoren van wat natuurlijk gedrag is voor het dier.

Dat komt, met wat persoonlijke toesen, uit de proefdierenethiek, en lijkt me een vrij mooie standaard.
2: Dus je geeft toe dat je nooit objectief kan vaststellen wanneer iets lijden is en wanneer niet meer.
Neen, ik zeg dat veganisten ambetant zijn.

3: In mijn ogen niets, maar er zijn genoeg mensen die het doden an sich al wreed vinden.
Je kan dat wreed vinden. Maar als je vindt dat dat verboden moet worden, ben je een idioot.

Aarchzstvwqmrmbtvnpq
9 november 2013, 22:48
In Europa is er een beweging tegen het eten van paardenvlees. Reeds 50 jaar trachten ze deze cultureel aanvaarde gewoonte te verbieden, zonder succes. Ik denk dus niet dat er in China snel een verbod komt op het consumeren van honden of katten.Zonder succes? Niet rechtstreeks misschien, want een logica van "Koeien, varkens, schapen, konijn, hert,... eten en enkel paarden niet, klinkt voor de meeste mensen niet echt overtuigend.

Maar het aantal vegetariërs neemt de laatste jaren zeer snel toe dus...

Nietzsche
9 november 2013, 22:48
Iets wat dieren permanente schade toebrengt, of pijn, of stress veroorzaakt gelijk aan of groter dan het introduceren van een naald. Exclusief humane eindpunten. Inclusief het ernstig verstoren van wat natuurlijk gedrag is voor het dier.

Dat komt, met wat persoonlijke toesen, uit de proefdierenethiek, en lijkt me een vrij mooie standaard.

Neen, ik zeg dat veganisten ambetant zijn.


Je kan dat wreed vinden. Maar als je vindt dat dat verboden moet worden, ben je een idioot.

1: Dieren doden zonder dat is vrijwel onmogelijk. Zeker op grote schaal.

2: Ze hebben exact dezelfde mening als jij alleen dan wat extremer.

3: Aha, dan is het opeens idioot.

Maar willen dat andere vormen van wreedheden richting dieren verboden worden is dat niet?

parcifal
9 november 2013, 22:52
Iets wat dieren permanente schade toebrengt, of pijn, of stress veroorzaakt gelijk aan of groter dan het introduceren van een naald. Exclusief humane eindpunten.

Zoals het leven in de vrije natuur vol met predatoren en mogelijke ziektes, en kansen om gewond te raken en een dagenlage pijnlijke dood te sterven?

Nietzsche
9 november 2013, 22:55
Zoals het leven in de vrije natuur vol met predatoren en mogelijke ziektes, en kansen om gewond te raken en een dagenlage pijnlijke dood te sterven?

Wat wil jij hier nu mee zeggen?

Dat wij dieren daarom ook maar opzettelijk veel pijn moeten doen omdat dat in de natuur ook zo is?

Zo ja: dan is dit een vorm van naturalistic fallacy.

1207
9 november 2013, 23:26
Zonder succes? Niet rechtstreeks misschien, want een logica van "Koeien, varkens, schapen, konijn, hert,... eten en enkel paarden niet, klinkt voor de meeste mensen niet echt overtuigend.

Maar het aantal vegetariërs neemt de laatste jaren zeer snel toe dus...

Welk vlees je eet is gewoon cultureel bepaald. wij eten paard en duitsland bekijken ze u daarvoor vies
k zie geen verschil tussen een goed stukje wild en een stukje hond (al zou ik mijn eigen hond niet opvreten)
vroeger had ik een konijn en ik at graag konijn.

hoe dieren sterven is bedenkelijk/erg/afschuwelijk maar daarin moet de Europeaan echt niet onderdoen voor de Chinees

parcifal
9 november 2013, 23:27
Wat wil jij hier nu mee zeggen?

Dat wij dieren daarom ook maar opzettelijk veel pijn moeten doen omdat dat in de natuur ook zo is?

Zo ja: dan is dit een vorm van naturalistic fallacy.

Nee, niet moeten.
Maar je kan moeilijk ontkennen dat jacht en de meeste menselijke interventies in het beeindigen van dierlijk leven nog altijd veel zachtaardiger zijn dan dagenlang liggen huilen van de pijn met een gebroken poot tot de dood komt door verhongering of verzwakking.

Aarchzstvwqmrmbtvnpq
9 november 2013, 23:38
wij eten paard en duitsland bekijken ze u daarvoor viesDat wist ik niet en verbaast me. Nooit gehoord eigenlijk.k zie geen verschil tussen een goed stukje wild en een stukje hond (al zou ik mijn eigen hond niet opvreten)
vroeger had ik een konijn en ik at graag konijn.

hoe dieren sterven is bedenkelijk/erg/afschuwelijk maar daarin moet de Europeaan echt niet onderdoen voor de ChineesIk ga niet zeggen dat wij het hier zo fantastisch doen en ja, qua hoeveelheid vlees dat we consumeren moeten we niet veel onder doen voor de Chinezen, maar zo wreed als de Chinezen behandelen wij dieren toch al niet meer hé.

Nietzsche
9 november 2013, 23:40
Nee, niet moeten.
Maar je kan moeilijk ontkennen dat jacht en de meeste menselijke interventies in het beeindigen van dierlijk leven nog altijd veel zachtaardiger zijn dan dagenlang liggen huilen van de pijn met een gebroken poot tot de dood komt door verhongering of verzwakking.

Uiteraard.

Stingray
10 november 2013, 21:34
1: Nogmaals, wanneer is iets lijden?

Honden en Katten die levend de frituur in gaan klinkt walgelijk. Maar volgens mij zijn die beesten relatief snel dood.

2: Dus je geeft toe dat je nooit objectief kan vaststellen wanneer iets lijden is en wanneer niet meer.

3: In mijn ogen niets, maar er zijn genoeg mensen die het doden an sich al wreed vinden.

Ik stel het volgende voor : steek je hand in gloeiendheet frituurvet en kom ons eens vertellen hoe lang het duurde vooraleer al je zenuwuiteinden verbrand waren zodat je niets meer voelde. Slechts dan wil ik je geloven.

De reden waarom dat klotevolk van Chinezen dit doen is overigens het bijgeloof dat een dier dat pijnlijk sterft veel lekkerder is en nog wat andere zaken. Hun redenering spreekt jouw filosofie hierin serieus tegen.

Derk de Tweede
10 november 2013, 22:04
Overigens zijn zijn monsterlijke praktijken lokaal in China.
Veel Chinezen vinden het eten van hond en vooral de wijze waarop ook misdadig.
Wel zou de Chinese regering moeten ingrijpen.

AnarchoChristophe
11 november 2013, 08:45
Nee, niet moeten.
Maar je kan moeilijk ontkennen dat jacht en de meeste menselijke interventies in het beeindigen van dierlijk leven nog altijd veel zachtaardiger zijn dan dagenlang liggen huilen van de pijn met een gebroken poot tot de dood komt door verhongering of verzwakking.

Vandaar ook 'exclusief humane dood'.

AnarchoChristophe
11 november 2013, 08:49
1: Dieren doden zonder dat is vrijwel onmogelijk. Zeker op grote schaal.
Zelfde probleem als Parcifal met lezen? 'Exclusief humane eindpunten'.
2: Ze hebben exact dezelfde mening als jij alleen dan wat extremer.
Dus niet exact dezelfde?

3: Aha, dan is het opeens idioot.

Maar willen dat andere vormen van wreedheden richting dieren verboden worden is dat niet?
Inderdaad.
Zie je het verschil tussen dierenleed minimaliseren en de wereld op een bonen-dieet zetten?

Dutch_Strawberry
11 november 2013, 09:22
Ik ben niet tegen het eten van vlees, maar als men dieren dood, dat men dit dan op de meest humane manier mogelijk doet (als in: zo pijnloos mogelijk)
Nogmaals, ik ben dol op katten (de beestjes, niet hun vlees), dus vind ik, samen met hetgeen ik zojuist heb geschreven, deze Chinese praktijken dubbel zo wreedaardig en onmenselijk.

parcifal
11 november 2013, 11:35
Vandaar ook 'exclusief humane dood'.

Contradictio in terminis he.

Een humaan eindpunt is van toepassing op de humane soort, het woord verraadt het al.

Je kan moeilijk zeggen dat visvangst bvb humaan is of kan zijn, of moet zijn.

Tamam
11 november 2013, 15:46
En hoe denk jij dat het er hier in veel slachthuizen aan toe gaat??! Die dieren worden daar ook onnodig sadistisch behandeld door hen oa ruw en zonder poespas van de camion te sleuren...

Laten we het effe ook niet over de miljoenen batterij legkippen hebben die dagelijks op die manier "gefolterd" worden opdat wij lekkere eitjes en kippetjes zouden hebben...

Laten we het ook niet over het gebruik van hormonen etc. hebben opdat de zeugen een maximaal aantal biggen per worp zouden krijgen.. de runderen meer vlees zouden aanmaken etc. etc.

En laten we het vooral niet over de vele kreeften hebben die meedogenloos én levend het kokende water in worden gegooid opdat wij eens lekker van ze zouden kunnen smikkelen...

Om nog maar van de oesters te spreken die tenslotte ook "levend" worden opgevreten, de mossels die ook levend de kokende pan ingaan.. De vele andere zeedieren die ook een allesbehalve pijnloze en waardige dood sterven...

En dan hebben we het zelfs niet eens over "foie gras" gehad en het onmenselijk wreed vetmesten van ganzen...

Laten we het ook niet over de talrijke dieren hebben die op inhumane wijze hun eind zien opdat één of andere lady met bontjas kan paraderen en/of zich lekker warm kan inwikkelen...

Of de talrijke dieren in laboratoria die vaak ongekende pijn en leed kennen "in naam van de wetenschap" ...

Dat my friend is de realiteit van talrijke "dieren" op deze planeet. Zelfs gewone leren schoenen vergen dergelijk "leed". Ik zie persoonlijk vanuit dit standpunt dus niet in waarom een koe, een kip, een varken of een kreeft etc. etc. minder empathie zouden oproepen dan zeg maar de Westerse "pets" oftewel honden en katten...

In China worden honden en katten trouwens niet direct als "huisdier" beschouwd. In Korea waar honden in het algemeen wel als huisdier worden gehouden, zijn er zelfs speciale soorten rassen van honden die speciaal voor die soort van vleesconsimptie worden 'gekweekt'. Het is er trouwens een randfenomeen, een beetje zoals men in het Westen "des escargots" eet...

Ik zal er maar niet bij vermelden dat tijdens WOI & II hier plots ook tal van katten en honden op mysterieuze wijze verdwenen...

Kijk eerst eens in je eigen achtertuin alvorens anderen te bekritiseren.

Akkoord met deze post.. maar een mossel kun je niet met een hond vergelijken , he. Een mossel's zenuwstelsel is bijlange niet zo complex als dat van een koe of een hond. Daarnaast hebben ze ook geen brein.

meneer
11 november 2013, 15:57
Contradictio in terminis he.

Een humaan eindpunt is van toepassing op de humane soort, het woord verraadt het al.

Je kan moeilijk zeggen dat visvangst bvb humaan is of kan zijn, of moet zijn.

Het " humane " is de manier waarop wij, mensen , een eind maken aan het leven van dieren. D.w.z. met zo weinig mogelijk pijn & stress.
En " beestachtig te keer gaan " wil dan zeggen dat je daar je voeten aan veegt, of met opzet pijn veroorzaakt.
Snapie, grote jongen ? Ja ? Allee, hier een lekstok, en een bank vooruit.:-)

AnarchoChristophe
11 november 2013, 18:35
Contradictio in terminis he.

Een humaan eindpunt is van toepassing op de humane soort, het woord verraadt het al.

Je kan moeilijk zeggen dat visvangst bvb humaan is of kan zijn, of moet zijn.

Semantiek.

bembem
11 november 2013, 18:39
Ik stel het volgende voor : steek je hand in gloeiendheet frituurvet en kom ons eens vertellen hoe lang het duurde vooraleer al je zenuwuiteinden verbrand waren zodat je niets meer voelde. Slechts dan wil ik je geloven.

De reden waarom dat klotevolk van Chinezen dit doen is overigens het bijgeloof dat een dier dat pijnlijk sterft veel lekkerder is en nog wat andere zaken. Hun redenering spreekt jouw filosofie hierin serieus tegen.


Een oester levend opeten uit bijgeloof dat het een afrodisiacum zou zijn is natuurlijk het toppunt van beschaafdheid ;)

Jij hebt gewoon oogappeltjes onder de dieren.

bembem
11 november 2013, 18:52
Het " humane " is de manier waarop wij, mensen , een eind maken aan het leven van dieren. D.w.z. met zo weinig mogelijk pijn & stress.
En " beestachtig te keer gaan " wil dan zeggen dat je daar je voeten aan veegt, of met opzet pijn veroorzaakt.
Snapie, grote jongen ? Ja ? Allee, hier een lekstok, en een bank vooruit.:-)


Wij mensen zijn zelfs vaak niet humaan tov elkaar, maar das een ander punt..

Maar tussen levend gefrituurd worden en levend geslacht worden, denk ik dat de pijn en de stress ongeveer even intens zijn. Een dier dat naar de slachtbank wordt afgevoerd die voelt dat hoor, die doodsangst die is er, en niet minder dan in China.

Nietzsche
11 november 2013, 18:53
Ik stel het volgende voor : steek je hand in gloeiendheet frituurvet en kom ons eens vertellen hoe lang het duurde vooraleer al je zenuwuiteinden verbrand waren zodat je niets meer voelde. Slechts dan wil ik je geloven.

De reden waarom dat klotevolk van Chinezen dit doen is overigens het bijgeloof dat een dier dat pijnlijk sterft veel lekkerder is en nog wat andere zaken. Hun redenering spreekt jouw filosofie hierin serieus tegen.

1: Kan niet, ik trek mijn hand al terug nadat ik even het frituurvet heb aangeraakt.

2: Veel Chinezen zijn tegen dit soort praktijken.

In de wat betere (lees rijkere) wijken zijn honden gewoon huisdieren.

Nietzsche
11 november 2013, 18:55
Zelfde probleem als Parcifal met lezen? 'Exclusief humane eindpunten'.

Dus niet exact dezelfde?

Inderdaad.
Zie je het verschil tussen dierenleed minimaliseren en de wereld op een bonen-dieet zetten?

1: Contradictio in terminis

2: Jawel, alleen wat extremer.

Dat extreme is slechts iets extra,s. De basis is exact hetzelfde.

3: Nogmaals, er is niet per definitie een verschil.

Er zijn mensen die het doden van zo,n dier al beschouwen als "leed".

bembem
11 november 2013, 19:28
1: Kan niet, ik trek mijn hand al terug nadat ik even het frituurvet heb aangeraakt.

2: Veel Chinezen zijn tegen dit soort praktijken.

In de wat betere (lees rijkere) wijken zijn honden gewoon huisdieren.


Ik denk dat het vooral met verwestering te maken heeft...

Een dure maar zeer gruwelijke delicatesse in China (ik weet niet of het nu nog gepraktiseerd wordt..) bestond erin van een levend aapje (gestaged filmpje) (http://www.youtube.com/watch?v=MjRdxuByd2g) vast te binden met het hoofd in het midden van een tafelopening en het topje ervan af te snijden om vervolgens met z'n allen van de hersenpan te smullen...

parcifal
11 november 2013, 19:47
Ik denk dat het vooral met verwestering te maken heeft...

Een dure maar zeer gruwelijke delicatesse in China (ik weet niet of het nu nog gepraktiseerd wordt..) bestond erin van een levend aapje (gestaged filmpje) (http://www.youtube.com/watch?v=MjRdxuByd2g) vast te binden met het hoofd in het midden van een tafelopening en het topje ervan af te snijden om vervolgens met z'n allen van de hersenpan te smullen...

Dat komt voor in de film 'Hannibal', waar ze dat bij een mens doen.
Fictie, in dit geval toch fyi. ;-)

Overigens zijn hersens ook helemaal niet lekker tenzij gekookt of gebakken en gekruid, rauw is dat zoals snot opeten.

Wat wel echt is, is een japanse delicatesse waarbij ze een vis levend deels fileren en hem daarna terugzetten in het aquarium, voor de volgende klant.

http://www.youtube.com/watch?v=DCvO9rInXmo

bembem
11 november 2013, 20:08
Dat komt voor in de film 'Hannibal', waar ze dat bij een mens doen.
Fictie, in dit geval toch fyi. ;-)

Overigens zijn hersens ook helemaal niet lekker tenzij gekookt of gebakken en gekruid, rauw is dat zoals snot opeten.

Wat wel echt is, is een japanse delicatesse waarbij ze een vis levend deels fileren en hem daarna terugzetten in het aquarium, voor de volgende klant.

http://www.youtube.com/watch?v=DCvO9rInXmo


OMG daar had ik dus nog nooooit van gehoord..!!!! :shock: :shock: !!!!

En ik maar denken dat de frog sashimi het toppunt was.... Niet dus!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=3IwWQ2Ms2wg

Jaja die Japanners, 't zijn echt wel speciale......

Stingray
12 november 2013, 20:16
Een oester levend opeten uit bijgeloof dat het een afrodisiacum zou zijn is natuurlijk het toppunt van beschaafdheid ;)

Jij hebt gewoon oogappeltjes onder de dieren.

Nee, dat is het niet en nee ik eet geen oesters.

Stingray
12 november 2013, 20:24
1: Kan niet, ik trek mijn hand al terug nadat ik even het frituurvet heb aangeraakt.

2: Veel Chinezen zijn tegen dit soort praktijken.

In de wat betere (lees rijkere) wijken zijn honden gewoon huisdieren.

In de middeleeuwen en in de oudheid was er zo'n gebruik van roosteren : men bond iemand vast en begon met een klein vlammetje heel zijn lichaam af te stoken, eerst de uiterste ledematen (voeten, handen) om langzaam op te schuiven naar het lijf. Eigenlijk is dit net hetzelfde.

Het is en blijft verachterlijk en die 'veel' chinezen zijn toevallig een minderheid. Ze hebben meer zaken op hun actief staan, zoals afslachten van Rhino's voor hun hoorns (of ze het nu zelf doen of er grof geld voor betalen is in dit geval geen verschil) terwijl het kalf erbij staat of het aftappen van één of ander lichaamsvocht van beren terwijl ze nog leven en creperen van de pijn en uiteindelijk zelfmoord plegen of zelfs hun jongen doden om hun hetzelfde te besparen : HET IS EN BLIJFT EEN ACHTERLIJK KLOTEVOLK !

meneer
13 november 2013, 00:16
Dat komt voor in de film 'Hannibal', waar ze dat bij een mens doen.
Fictie, in dit geval toch fyi. ;-)

Overigens zijn hersens ook helemaal niet lekker tenzij gekookt of gebakken en gekruid, rauw is dat zoals snot opeten.

Wat wel echt is, is een japanse delicatesse waarbij ze een vis levend deels fileren en hem daarna terugzetten in het aquarium, voor de volgende klant.

http://www.youtube.com/watch?v=DCvO9rInXmo

Als ze jou daarvoor te pakken nemen gaan ze bedrogen uitkomen ! Dan slagen die jouw schedel in met zo een hamertje, en wat blijkt ? Léég !!:lol:

meneer
13 november 2013, 00:17
Een oester levend opeten uit bijgeloof dat het een afrodisiacum zou zijn is natuurlijk het toppunt van beschaafdheid ;)

Jij hebt gewoon oogappeltjes onder de dieren.

En omdat sommige mensen hier levende oesters eten is het OK dat honden en katten levend in de frietpot gegooid worden in China ? Is het d�*t wat je bedoelt ?

meneer
13 november 2013, 00:22
Wij mensen zijn zelfs vaak niet humaan tov elkaar, maar das een ander punt..

Maar tussen levend gefrituurd worden en levend geslacht worden, denk ik dat de pijn en de stress ongeveer even intens zijn. Een dier dat naar de slachtbank wordt afgevoerd die voelt dat hoor, die doodsangst die is er, en niet minder dan in China.

De stress naar de dood gevoerd te worden zal wel even erg zijn, maar de hals overgesneden worden en levend gefrituurd worden zal wel een flink verschil zijn wat de intensiteit van de pijn betreft.
Bij ons worden de dieren trouwens verdoofd, en met een luchtdrukpistool afgemaakt = pijnloos.
Enkel de moslims met hun halal-gedoe maken er een wreedaardig bloedbad van.

meneer
13 november 2013, 00:26
In de middeleeuwen en in de oudheid was er zo'n gebruik van roosteren : men bond iemand vast en begon met een klein vlammetje heel zijn lichaam af te stoken, eerst de uiterste ledematen (voeten, handen) om langzaam op te schuiven naar het lijf. Eigenlijk is dit net hetzelfde.

Het is en blijft verachterlijk en die 'veel' chinezen zijn toevallig een minderheid. Ze hebben meer zaken op hun actief staan, zoals afslachten van Rhino's voor hun hoorns (of ze het nu zelf doen of er grof geld voor betalen is in dit geval geen verschil) terwijl het kalf erbij staat of het aftappen van één of ander lichaamsvocht van beren terwijl ze nog leven en creperen van de pijn en uiteindelijk zelfmoord plegen of zelfs hun jongen doden om hun hetzelfde te besparen : HET IS EN BLIJFT EEN ACHTERLIJK KLOTEVOLK !

En die stoeffen dan met hun 5000 -jarige " cultuur "...:roll:
Ik heb opgemerkt dat veel zogezegd " primitieve " volkeren veel meer respect voor dieren hebben als degenen die op de hoogste trappen van de " beschaving " staan.

bembem
13 november 2013, 02:05
En omdat sommige mensen hier levende oesters eten is het OK dat honden en katten levend in de frietpot gegooid worden in China ? Is het d�*t wat je bedoelt ?


Ik bedoel dat de pot de ketel niet hoeft te verwijten.

bembem
13 november 2013, 02:10
De stress naar de dood gevoerd te worden zal wel even erg zijn, maar de hals overgesneden worden en levend gefrituurd worden zal wel een flink verschil zijn wat de intensiteit van de pijn betreft.
Bij ons worden de dieren trouwens verdoofd, en met een luchtdrukpistool afgemaakt = pijnloos.
Enkel de moslims met hun halal-gedoe maken er een wreedaardig bloedbad van.


In theorie, in de praktijk is another question..

meneer
13 november 2013, 14:30
In theorie, in de praktijk is another question..

http://www.youtube.com/watch?v=CbVE_qD-x-w

Een rund slachten zonder pijn of stress. Het beest staat rustig te herkauwen, het luchtdrukpistool tegen zijn schedel, en PIF ! Het ligt omver, dood, zonder dat het besefte wat er gaande was. Een tiende van een seconde !
D�*t is " humaan " slachten.
Nu, op Youtube kan je ook video's vinden van hallal-slachtingen. Beter als daar commentaar op te geven raad ik je aan er eens een paar te bekijken.
Dan zul je het verschil zien.

bembem
13 november 2013, 18:50
http://www.youtube.com/watch?v=CbVE_qD-x-w

Een rund slachten zonder pijn of stress. Het beest staat rustig te herkauwen, het luchtdrukpistool tegen zijn schedel, en PIF ! Het ligt omver, dood, zonder dat het besefte wat er gaande was. Een tiende van een seconde !
D�*t is " humaan " slachten.
Nu, op Youtube kan je ook video's vinden van hallal-slachtingen. Beter als daar commentaar op te geven raad ik je aan er eens een paar te bekijken.
Dan zul je het verschil zien.


De meeste runderen worden helemaal niet zo PIF pijnloos geslacht, en ze staan al helemaal niet rustig te herkauwen ervoor maar worden ruw zonder boe of ba van de camion gesleurd genoeg om sommigen onder hen een poot te doen breken...!!!

Johan Bollen
13 november 2013, 19:00
Als protest tegen dierenmishandeling zal ik geen kreeft meer eten en als ik zou kunnen geen dier meer uit de industriële landbouw.

bembem
13 november 2013, 19:09
Johan :thumbsup: :thumbsup:

Johan Bollen
13 november 2013, 19:20
Johan :thumbsup: :thumbsup:Welja, het is altijd zo gemakkelijk het slechte ver weg te bekritiseren (zeker als het over een land gaat dat niet door het westen gecontroleerd wordt), maar wat je ZELF kan doen is eigenlijk een veel pertinentere vraag. Dierenmishandeling is universeel en te belangrijk om er een propagandawagentje aan te hangen.

Vraagje...moeten jagers niet eerst een verdovingsspuitje schieten op hun prooi? We lijken het onverdoofd doden van dieren o zo belangrijk te vinden (in tegenstelling tot het dieronterend leven van het dier in de industriële landbouw, dat uiteindelijk een veel belangrijker probleem is m.i.), maar we gedragen ons zo weinig consequent terzake dat het sterk lijkt dat het thema van dierenmishandeling dikwijls misbruikt wordt om een rondje moslimpje pesten of Chineesje bekladden te kunnen organiseren. De media spelen daar een verwerpelijke rol.

Verander de wereld begin met jezelf. Ik wou dat ik meer vegetariër was trouwens.

Max van Dietschland
13 november 2013, 21:09
Hindoes vinden het net zo walgelijk als wij die koeien slachten

De manier waarop het transport naar het slachthuis gebeurd en de slachting zelf dat is de kern van de zaak. Niet welk soort dier.

meneer
14 november 2013, 00:24
De meeste runderen worden helemaal niet zo PIF pijnloos geslacht, en ze staan al helemaal niet rustig te herkauwen ervoor maar worden ruw zonder boe of ba van de camion gesleurd genoeg om sommigen onder hen een poot te doen breken...!!!

Schandalig is dat...maar nog altijd beter dan hun leven te eindigen door levend in de kokende olie gegooid te worden.
Heb je al eens een spetter kokende olie op je lijf gekregen ? Steek je lul eens in de frietketel, de volgende keer dat je frietjes aan het bakken bent, en kom dan eens vertellen wat je erover denkt !:lol:

meneer
14 november 2013, 00:29
Welja, het is altijd zo gemakkelijk het slechte ver weg te bekritiseren (zeker als het over een land gaat dat niet door het westen gecontroleerd wordt), maar wat je ZELF kan doen is eigenlijk een veel pertinentere vraag. Dierenmishandeling is universeel en te belangrijk om er een propagandawagentje aan te hangen.

Vraagje...moeten jagers niet eerst een verdovingsspuitje schieten op hun prooi? We lijken het onverdoofd doden van dieren o zo belangrijk te vinden (in tegenstelling tot het dieronterend leven van het dier in de industriële landbouw, dat uiteindelijk een veel belangrijker probleem is m.i.), maar we gedragen ons zo weinig consequent terzake dat het sterk lijkt dat het thema van dierenmishandeling dikwijls misbruikt wordt om een rondje moslimpje pesten of Chineesje bekladden te kunnen organiseren. De media spelen daar een verwerpelijke rol.

Verander de wereld begin met jezelf. Ik wou dat ik meer vegetariër was trouwens.
Ik eet ook geen kreeft, en geen vette ganzelever, en geen oesters, en geen hallal-vlees...
En ik begin niet over het Eigen Volk, als ze het wangedrag van de Chinezen aanklagen.
Begin daar een andere draad over : wrede slachtingspraktijken in Belgique ( of in Nederland als je een kaaskop bent ). Je zet er links bij, en bewijzen enz , en klaar is kees. Ok Bollemans ?;-)

bembem
14 november 2013, 13:54
Schandalig is dat...maar nog altijd beter dan hun leven te eindigen door levend in de kokende olie gegooid te worden.
Heb je al eens een spetter kokende olie op je lijf gekregen ? Steek je lul eens in de frietketel, de volgende keer dat je frietjes aan het bakken bent, en kom dan eens vertellen wat je erover denkt !:lol:


Levend in de kokende olie gegooid worden wens ik geen enkel dier toe, evenals levend gemutileerd worden en afgrijselijk lijden zoals deze arme beestjes in laboratoria.. schandalig gewoon...

http://img.over-blog-kiwi.com/0/55/78/96/201307/ob_4c8ee2b11dc29a35696f1b5032f49cc6_revlon-beagles.jpg

http://img.over-blog-kiwi.com/0/55/78/96/201307/ob_0d4690d42d0da7fe61a1d5596db631e1_souris-torturee.jpg

http://img.over-blog-kiwi.com/0/55/78/96/201307/ob_7412ee_torture-et-vivisection-sur-un-singe.jpg

http://img.over-blog-kiwi.com/0/55/78/96/201307/ob_9dcd54_torture-et-vivisection-sur-un-chat.jpg

http://img.over-blog-kiwi.com/0/55/78/96/201307/ob_33d687_vivisection-cosmetique-tabac-autres.jpg

http://img.over-blog-kiwi.com/0/55/78/96/201307/ob_a2dd99579518bffb1ec4762b5187870a_vivisection-sur-un-chat.jpg

http://img.over-blog-kiwi.com/0/55/78/96/201307/ob_d9426d_vivisection-torture-nazie-legalisee.jpg

http://img.over-blog-kiwi.com/0/55/78/96/201307/ob_a520e61352b9598b8ee5898b6ee7078e_laboratoire.jp g

meneer
14 november 2013, 15:22
Levend in de kokende olie gegooid worden wens ik geen enkel dier toe, evenals levend gemutileerd worden en afgrijselijk lijden zoals deze arme beestjes in laboratoria.. schandalig gewoon...

http://img.over-blog-kiwi.com/0/55/78/96/201307/ob_4c8ee2b11dc29a35696f1b5032f49cc6_revlon-beagles.jpg

http://img.over-blog-kiwi.com/0/55/78/96/201307/ob_0d4690d42d0da7fe61a1d5596db631e1_souris-torturee.jpg

http://img.over-blog-kiwi.com/0/55/78/96/201307/ob_7412ee_torture-et-vivisection-sur-un-singe.jpg

http://img.over-blog-kiwi.com/0/55/78/96/201307/ob_9dcd54_torture-et-vivisection-sur-un-chat.jpg

http://img.over-blog-kiwi.com/0/55/78/96/201307/ob_33d687_vivisection-cosmetique-tabac-autres.jpg

http://img.over-blog-kiwi.com/0/55/78/96/201307/ob_a2dd99579518bffb1ec4762b5187870a_vivisection-sur-un-chat.jpg

http://img.over-blog-kiwi.com/0/55/78/96/201307/ob_d9426d_vivisection-torture-nazie-legalisee.jpg

http://img.over-blog-kiwi.com/0/55/78/96/201307/ob_a520e61352b9598b8ee5898b6ee7078e_laboratoire.jp g

Ik ben uiteraard OOK tegen deze testen.

Derk de Tweede
29 november 2013, 15:45
Ik ben uiteraard OOK tegen deze testen.

Afschuwelijk!

http://d22r54gnmuhwmk.cloudfront.net/photos/5/uc/mk/hGUCMktIRyAeSxk-556x313-noPad.jpg

AnarchoChristophe
29 november 2013, 16:07
Ik ben uiteraard OOK tegen deze testen.

Ah mooi, jij weet om welke testen het gaat? Dat zou me ten eerste al sterk verbazen.
Ten tweede heb jij vast geen lijstje met alternatieven klaar, ofwel?

Ten derde, meer dan de helft van de toestanden op die foto's zouden resulteren in ten minste de onmiddellijke sluiting van je labo binnen de EU.