PDA

View Full Version : paars-groen een verademing?


jimmyl
16 juli 2002, 09:48
Ondanks alle flaters van de huidige regeringen kunnen we toch stellen dat de huidige regering een verfrissendere aanpak heeft dan de vorige. De talrijke hervormingen, loonlasten, ... Of alleen maar schijn?

Pelgrim
16 juli 2002, 10:16
Deze regering is helemaal niet beter dan de vorige.
Ze collaboreert tegen de ganse bevolking door steeds opnieuw toe te geven aan de eisen van het ondemocratische, door de zogenaamde 'rondetafel' gecontroleerde, antivlaamse en imperialistische Europa. De Euro werd ons ongevraagd opgedrongen door deze paarsgroene (en jawel ook de vorige, 'roomsrode') regering, de privatiseringen eveneens, men legt ons op mee te doen aan een imperialistische buitenlandse politiek, men dwingt ons nu ook al plutonium te verwerken in Mol, ...

Deze regering is even erg als de vorige. Als u het mij vraagt is dit net dezelfde regering, alleen met andere marionetten.

YVAN
16 juli 2002, 11:04
Deze regering is dezelfde als de vorige maar dat vershil dat ze de zaken omdraaien met de bedoeling dat de belgen zouden geloven dat wij belgen allemaal minder belastingen zouden betalen. Niets is minder waar zie naar het volgende : Tv-taks, crisisbelasting, nu huisvuiltaks ..... + de taksen die ik vergeten op te noemen ben ? allemaal afgeschaft, maar wat in de plaats gekomen : het kadistraal inkomen is verdubbelt, recyclagetaks, vleestaks (bse, mpa......crissisen) . Foei hoor, allemaal dezelfde.

Pelgrim
16 juli 2002, 11:36
Zoals ik al eerder hier en op andere onderwerpen zei, zelfde regering, andere marionetten in dienst van 'europa'. Regelmatig eens van gezichten veranderen om de schijn op te houden.

Leo Delcroix
16 juli 2002, 11:49
De Paars-groene regeringen falen daar waar de vorige regering slaagde. Een succesvol sociaal-economisch beleid (de lastenverlagingen zijn slechst schijn; bijvoorbeeld de aanslagvoet van de vennootschapsbelasting daalt, maar het bedrag op basis waarvan de belasting wordt berekend, wordt veel groter, een vestzak-broekzak-operatie dus) ontbreekt volledig. En bovendien is de ethiek van deze regering beneden alle pijl; een liegende eerste minister (Verhofstadt is de manipulator nummer 1), ministers die hun verantwoordelijkheid niet nemen (Daems, Duquesne, Durant, Aelvoet,...), politieke benoemeingen bij de vleet,... :x
Rooms-rood presteerde veel beter.

De verdienste van de paars-groene regeringen bestaat er voora in dat ze, ondanks het slechte beleid, toch nog weten te communiceren ( ze krijgen ook wel verdacht veel krediet van de pers). De spektakelwaarde ligt hoog.
Maar of wij, de burgers, daarmee gebaat zijn???? :?

jimmyl
16 juli 2002, 12:55
twee reacties hierop. Eerst en vooral het argument van de vestzak broekzak operatie klopt maar half. Dit klopt uiteraard, immers om een echte belastingverlaging te doen moet men de overheidsuitgaven naar beneden halen. (bvb intresten op staatsschuld). Dit gebeurt uiteraad niet vanzelf. Anderzijds werden passieve absolute belastingenn vervangen door gedragscorrigerende belastingen zoals recyclagetaksten (vervuiler betaald).

Wat europa betreft kan ik bij pelgrim aansluiten. Is inderdaad volledig ondemocratisch, geregeerd door 2 a 3 dictatorlanden. die hun veto stellen als het in hun nadeel uitkomt. Maar wat als we niet hadden meegedaan met europa??

groeten,
jimmy

Pelgrim
16 juli 2002, 13:54
Wat als we niet hadden meegedaan met Europa?

Wel,

aanvankelijk zouden wij er niet zo goed voorgestaan hebben: uit wraak omdat wij hen niet helpen zouden die machten achter de schermen van de EU ons land zoveel mogelijk dwars hebben gelegen en ons geboycot. Wij zouden in Franken hebben blijven betalen en de stormwals van de Europese concurrentie hebben moeten ondergaan en -bovenal, hoe ironisch eigenlijk- men zou ons land politiek en cultureel boycotten met allerhande beschuldigingen dat wij niet democratisch zijn en dat wij egoïsten zijn. De eerste jaren zou België er slecht voor staan.

Maar dan. Het Europese project zou uiteindelijk ten onder gaan -daar ben ik absoluut van overtuigd- aan zijn ondemocratisch en ultrakapitalistische karakter. 'Extremistsche' partijen van linkse én rechtse slag zouden overal de nationale verkiezingen winnen omdat de bevolking alle vertrouwen verliest (wat nu al gebeurt overigens). Het Europese blok zou uiteenvallen omdat het intern met conflicten te kampen heeft, elke aangesloten grote staat (Frankrijk, Duitsland,...) zou trachten hun eigen wil op te leggen, meestal ten koste van de kleine landen, met als gevolg dat de vijandigheid steeds maar toeneemt. Het mooie Europa wordt verscheurd door tegenstrijdige belangen.
En gezegend zijn dan die landen die zich niet hebben laten vangen door de Europese fabels! De Engelsen waren heel wijs in hun besluit niet aan de Euro mee te doen. Die landen die niet hebben meegedaan, zullen uiteindelijk van alle problemen gespaard blijven en als overwinnaars uit de bus komen.

Ik kan maar twee oplossingen bedenken: ofwel hervormt de EU zich grondig tot een echte democratische unie, ofwel moet België uit de EU stappen.

Een klein land als België heeft niets te winnen door zich aan te sluiten bij een kliek van imperialistisch denkende grootkapitalisten.

criticus
23 juli 2002, 19:04
ik ben van mening dat deze regering nogal sensatiebelust is.
ze wil scoren

datri
23 juli 2002, 19:12
ik ben van oordeel dat ze het zeker niet beter doen, hun verkiezingsbeloftes klonken beter, maar de prestaties zijn ondermaats

canis lupis
23 juli 2002, 19:42
[En bovendien is de ethiek van deze regering beneden alle pijl; een liegende eerste minister (Verhofstadt is de manipulator nummer 1), ministers die hun verantwoordelijkheid niet nemen (Daems, Duquesne, Durant, Aelvoet,...), politieke benoemeingen bij de vleet,... :x
Rooms-rood presteerde veel beter. [/quote]
De verdienste van de paars-groene regeringen bestaat er voora in dat ze, ondanks het slechte beleid, toch nog weten te communiceren ( ze krijgen ook wel verdacht veel krediet van de pers). De spektakelwaarde ligt hoog.
Maar of wij, de burgers, daarmee gebaat zijn???? :?[/quote] Zullen we een balans maken van de rooms-rode prestatie's, Augusta, de K.S. trilogie
smeerpijp en nutteloze bouwerken,duwvaartkanaal,en de hoogste belastingen ter wereld,massale immigratie,roze balletten ....enz.....enz..
of dacht u dat wij vlug vergeten,,???

datri
23 juli 2002, 19:47
of dacht u dat wij vlug vergeten,,???

dat hopen ze althans, en ze gebruiken allerhande afleidingsmanoevers om de aandacht van hun wanbeleid weg te leiden, oa het proces tegen het blok

canis lupis
23 juli 2002, 20:07
of dacht u dat wij vlug vergeten,,???

dat hopen ze althans, en ze gebruiken allerhande afleidingsmanoevers om de aandacht van hun wanbeleid weg te leiden, oa het proces tegen het blok

Waneer een proces tegen Leman en zijn ondemocratisch benoemde kliek
zij moeten enkel aan verhofstad rapporteren,enworden royaal betaald
met belastingsgeld zodat blokkers meebetalen aan hun eigen vervolging
door deze grootinquisiteur,pottenkijkers worden niet geduld dat is mee de rede dat ze zo gebeten zijn op het blok,als deze aan de macht komen en ze kunnen op tijd de gemanipuleerde documenten in handen krijgen breekt er aan mestput open zoals nooit eerder gezien,ik zou er niet van schrikken moest leman contacten hebben met al qaida of zo, :lol:

Jonas
24 juli 2002, 16:34
Zoals Leo Delcroix al terecht aanhaalde, bestaat de kracht van de paarsgroene bestuursloeg erin om goed met de bevolking te communiceren. Dit heeft als voordeel dat er een grotere openheid van bestuur is maar tegelijk heeft het als nadeel dat ook alle onwelriekende potjes (mislukte benoemingen en beleidsdaden) worden geopend. Maar dat was toch de bedoeling van de nieuwe politieke cultuur, of vergis ik mij nu??

Godfried
24 juli 2002, 17:27
De Rooms-Rode regering was noodlottig, maar deze regering is een totale catastrofe.

- Veel blabla, maar als het erop aankomt iets uit te voeren, botsen ze op hun eigen onbekwaamheid om wetten te schrijven en toe te passen
- Een zelden geziene indoctrinatie van de media, vergelijkbaar met de praktijken van dictatoriale regimes (journalisten doen liegen om de regering te sparen)
- Kiezersbedrog vanwege de liberalen: ipv het aangekondigde rechtse beleid (harde aanpak criminaliteit), kregen we een extreem-links beleid (vrije drugs, sluiting kerncentrales,...)
- De meest liberale euthanasiewetgeving ter wereld, te vergelijken met de jodenvervolging in nazi-Duitsland (vrije slachting van gehandicapten, wilsonbekwamen, ouderen,...)
- Toenemende greep van de staat op het onderwijs, onder de verhullende noemer "netvervaging" - ook al nazistische praktijken.

Na Dehaene dacht ik: "Oef, we hebben het ergste gehad. Slechter dan dit is niet mogelijk, het kan dus alleen maar verbeteren." Maar het kon dus toch nóg erger.

Ik twijfel niet langer en zoek binnen dit en een jaar te emigreren.

Jonas
24 juli 2002, 17:38
Ik twijfel niet langer en zoek binnen dit en een jaar te emigreren.

Doen! Vlaanderen zal een heel pak verdraagzamer en progressiever zijn zonder jou.

datri
24 juli 2002, 18:14
Ik twijfel niet langer en zoek binnen dit en een jaar te emigreren.

Doen! Vlaanderen zal een heel pak verdraagzamer en progressiever zijn zonder jou.

awel dat is een heel verdraagzame opmerking, maar ja verdraagzaamheid moet maar van één kant komen zeker....

Pelgrim
24 juli 2002, 20:11
EXTREEM LINKS BELEID????

Jaknikken tegenover het almachtige Europa en meeheulen met superagent Bushesman en diens schoothondje Blair? Doorgedreven privatisering op de kap van volk en werknemers? Vind u dat een extreem links beleid? HET KAN NIET LIBERALER!

Godfried
24 juli 2002, 20:51
Doen! Vlaanderen zal een heel pak verdraagzamer en progressiever zijn zonder jou.

Akkoord, maar ondertussen de staat gedurende 18 jaar geïnvesteerd in mijn opleiding. en nu ga ik met mijn kennis op een ander schone sier houden. Ik wens niet door mijn belastinggeld medeplichtig te zijn aan deze neo-nazistische dictatuur.

Godfried
24 juli 2002, 21:01
EXTREEM LINKS BELEID????Jaknikken tegenover het almachtige Europa en meeheulen met superagent Bushesman en diens schoothondje Blair? Doorgedreven privatisering op de kap van volk en werknemers? Vind u dat een extreem links beleid? HET KAN NIET LIBERALER!

Ik bedoelde links vooral ethisch progressief. Alles kan, alles mag, iedereen doet wat hij wil. Vrije drugs, vrije sex, homofiele huwelijken, adopties van kinderen door homo's, vrije abortussen, euthanasie, promotie van zelfmoorden door de staat, verplichting van echtparen om beiden uit werken te gaan en hun kinderen in staatscreches te laten indoctrineren, afschaffing van het vrij onderwijs, godsdienstvervolging,...

Dat soort zaken. Extreem links. De Gucht noemt zich trouwens ook een LINKS-liberaal. Ik hoop dat hij content is met de immorele dictatuur die hij tot stand heeft gebracht. Ik vlucht nu het nog kan. De joden die tijdig Duitsland verlaten hebben, zijn ook aan de dood ontsnapt. Ik wens niet in de gaskamer te belanden owv mijn geloof. Euh sorry, "een genadige dood" te "verdienen", in de woorden van onze liberale hogepriesters.

Pelgrim
25 juli 2002, 07:39
Vrije drugs en dergelijke zaken hoeven voor mij ook niet. Abortus is een zaak die ieder voor zich zelf moet uitmaken, denkt u ook niet? Niemand VERPLICHT ù een abortus te laten nemen wanneer u een kind verwacht. Ik snap ook niet goed wat u tegen homohuwelijken hebt. Ik ken zo twee mensen, twee toffe mensen overigens en verder volstrekt normaal, dus ik zie niet in waarom die niet zouden mogen wat anderenwel mogen.

Godfried
25 juli 2002, 08:49
Abortus is een zaak die ieder voor zich zelf moet uitmaken, denkt u ook niet? Niemand VERPLICHT ù een abortus te laten nemen wanneer u een kind verwacht.

Ten eerste wordt dit WEL verplicht. Van het OCMW van Hasselt is bv. bekend dat ze zwangere asielzoeksters afrdreigt om abortus te plegen, zoniet het land uitgezet te worden. En ten tweede: abortus is minstens een zaak van twee mensen, nl. moeder en kind. En het kind is weerloos.

Ik snap ook niet goed wat u tegen homohuwelijken hebt. Ik ken zo twee mensen, twee toffe mensen overigens en verder volstrekt normaal, dus ik zie niet in waarom die niet zouden mogen wat anderenwel mogen.

Een kind verdient een vader en een moeder; dat wist Pim Fortuyn als uitgesproken homofiel ook al. Ge kunt zulke samenhokkerij niet de status van een huwelijk geven, want dat opent de deur voor adopties (mannen) of leenkweek (lesbiennes). Vooral dat laatste is gewoon bij de beesten af... Eerst beweren dat ge lesbisch zijt, en dan een kind laten verwekken bij ne man. Wees dan consequent he. Hoe gaat ge dat later ooit aan uw kind uitleggen? Bah, degoutant, het gedacht alleen al.

En niet alleen legaliseert men zulke zaken, men verplicht de scholen nog eens om deze perversiteiten te onderwijzen en als normaal voor te stellen. Een grof schandaal is het! Ik zou mijn kinderen nooit naar zulke school durven sturen.

Kevin Devos
1 augustus 2002, 17:36
We weten wat dat wil zeggen ... Opnieuw Rooms-Rood!

Pieterjan
1 augustus 2002, 17:53
Blijf aub een beetje vriendelijk. Het getuigt ook van uw kant van niet zo veel verdraagzaamheid!