PDA

View Full Version : De Wereld vergaat: paranoiadraadje


six
14 november 2013, 19:31
Beste forummer,

Maakt u zich zorgen om de toekomst, maar dan op een serieuzere manier dan dat de perikwateerde pensioenen van de muziekleraars een gat laten in de begroting?

Wat vreest u? Hyperinflatie? Bestormen van de winkels, zoals in Argentina niet zo lang geleden? Een monetaire defolte? Serieuze economische schokken die het infrastructureel weefsel van Europa beschadigen en zo tekorten van voedsel, geneesmiddelen, water, electriciteit veroorzaken?
Verregaande sociale radicalisering? Knokploegen zoals in Griekenland nu?

En hoe bereidt u zich voor? Hamstert u conserven? Leert u vissen en jagen? Primitieve handvaardigheden? Houdt u uw geld onder de matras?


In dit draadje kan jij zonder weggelachen te worden gerust uw diepste paranoide reflexen uiten, alsook de manier waarop u ermee omgaat. Het mag, maar moet niet, gerationaliseerd worden.


1 regel: geen islamgedoe. Overtreders wordt het zwijgen opgelegd met computerscripts.

Nietzsche
14 november 2013, 19:33
Ik denk dat de islam de wereld gaat overnemen.

Another Jack
14 november 2013, 19:40
Beste forummer,

Maakt u zich zorgen om de toekomst, maar dan op een serieuzere manier dan dat de perikwateerde pensioenen van de muziekleraars een gat laten in de begroting?

Wat vreest u? Hyperinflatie? Bestormen van de winkels, zoals in Argentina niet zo lang geleden? Een monetaire defolte? Serieuze economische schokken die het infrastructureel weefsel van Europa beschadigen en zo tekorten van voedsel, geneesmiddelen, water, electriciteit veroorzaken?
Verregaande sociale radicalisering? Knokploegen zoals in Griekenland nu?

En hoe bereidt u zich voor? Hamstert u conserven? Leert u vissen en jagen? Primitieve handvaardigheden? Houdt u uw geld onder de matras?


In dit draadje kan jij zonder weggelachen te worden gerust uw diepste paranoide reflexen uiten, alsook de manier waarop u ermee omgaat. Het mag, maar moet niet, gerationaliseerd worden.


1 regel: geen islamgedoe. Overtreders wordt het zwijgen opgelegd met computerscripts.

In de LIDL etiketten gaan bestuderen?

six
14 november 2013, 19:40
In de LIDL etiketten gaan bestuderen?

Het is ernstiger dan dat. Tijd om over te gaan naar de actiefase: wijn bij de kip leggen.

Nietzsche
14 november 2013, 19:44
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRh35oF86x61-h2EF3Kw-MaCw26FCFiz8R4JsZHs5bqUml6Mx2zFpFT632i

Nietzsche
14 november 2013, 19:44
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRg24DfNAuQwfwilroCFOCrzYzi9Iu4Z XvAQZ4rNC0WJ6Xyl67z3f9ZoWxL

Hypochonder
14 november 2013, 19:46
Ik ontwerp dodelijke valstrikken die enkel toeslaan als er moslims passeren.

bembem
14 november 2013, 19:46
In de LIDL etiketten gaan bestuderen?


LOL

Another Jack
14 november 2013, 19:47
Het is ernstiger dan dat. Tijd om over te gaan naar de actiefase: wijn bij de kip leggen.

Zou die alcohol dan vanzelf door de fleswand doordringen tot in de kern van de kip?
Of giet circe die wijnflessen leeg over die kippen (die nog steeds verpakt zijn)?

DewareJakob
14 november 2013, 19:48
Virussen ontwikkelen die je steriel maken; alleen eten van varkensvlees helpt.

Thuleander
14 november 2013, 19:53
Ik heb een prima manier om toiletpapier te hamsteren en evt. te vervoeren:
Hele toiletrol afrollen, kartonnetje weggooien en papier terug opvouwen op een oppervlakte van 1 (of twee) strookje(s).
Dat hard samendrukken en evt. vacuum verpakken.
Neemt zeer weinig plaats in dus makkelijk te vervoeren.
Geen dank.

six
14 november 2013, 19:54
Ik heb een prima manier om toiletpapier te hamsteren en evt. te vervoeren:
Hele toiletrol afrollen, kartonnetje weggooien en papier terug opvouwen op een oppervlakte van 1 (of twee) strookje(s).
Dat hard samendrukken en evt. vacuum verpakken.
Neemt zeer weinig plaats in dus makkelijk te vervoeren.
Geen dank.

Jij hebt ook een "bug out bag" met drie waardeloze messen.

Hypochonder
14 november 2013, 19:55
Ik heb een prima manier om toiletpapier te hamsteren en evt. te vervoeren:
Hele toiletrol afrollen, kartonnetje weggooien en papier terug opvouwen op een oppervlakte van 1 (of twee) strookje(s).
Dat hard samendrukken en evt. vacuum verpakken.
Neemt zeer weinig plaats in dus makkelijk te vervoeren.
Geen dank.

:lol: Een gouden tip zou ik zo zeggen.

bembem
14 november 2013, 19:57
Ik heb een prima manier om toiletpapier te hamsteren en evt. te vervoeren:
Hele toiletrol afrollen, kartonnetje weggooien en papier terug opvouwen op een oppervlakte van 1 (of twee) strookje(s).
Dat hard samendrukken en evt. vacuum verpakken.
Neemt zeer weinig plaats in dus makkelijk te vervoeren.
Geen dank.


1 mosselschelp neemt nog minder plaats in :lol:

Another Jack
14 november 2013, 19:57
Ik heb een prima manier om toiletpapier te hamsteren en evt. te vervoeren:
Hele toiletrol afrollen, kartonnetje weggooien en papier terug opvouwen op een oppervlakte van 1 (of twee) strookje(s).
Dat hard samendrukken en evt. vacuum verpakken.
Neemt zeer weinig plaats in dus makkelijk te vervoeren.
Geen dank.

Lukt dat ook met WC-papier van de LIDL?

Skobelev
14 november 2013, 19:57
paranoia? Gij zoekt ons he makker....

Thuleander
14 november 2013, 19:58
Jij hebt ook een "bug out bag" met drie waardeloze messen.

Ik ga even wenen in een hoekje nu.

AnarchoChristophe
14 november 2013, 19:58
Jij hebt ook een "bug out bag" met drie waardeloze messen.

Ik heb eerlijk waar een bug out bag. Maar eerder omdat ik nogal graag last-minute de bossen ofzo intrek en de helft van mijn outdoor-equipment verloren zou gaan als ik het niet in één tas bewaarde.
Met maar 1 mes. Tenzij je een multitool meerekent.
Maar toch, beter één hebben en niet nodig hebben dan er één nodig hebben en geen hebben.

Another Jack
14 november 2013, 19:59
paranoia? Gij zoekt ons he makker....

Ge voelt u onmiddelijk aangesproken...
Dat kan geen toeval zijn.

Thuleander
14 november 2013, 19:59
:lol: Een gouden tip zou ik zo zeggen.

Six heeft dat niet nodig.

Die heeft een speciaal mes om zijn gat aan af te vegen.

bembem
14 november 2013, 20:00
Lukt dat ook met WC-papier van de LIDL?


nee het moet van de ALDI !!!

Hypochonder
14 november 2013, 20:01
Six heeft dat niet nodig.

Die heeft een speciaal mes om zijn gat aan af te vegen.

bembem doet het met een mosselschelp... Hopelijk breekt die niet af tijdens die handeling of hij zit met een prangend probleem.

DewareJakob
14 november 2013, 20:02
Six heeft dat niet nodig.

Die heeft een speciaal mes om zijn gat aan af te vegen.

Gewoon een fileermes.

six
14 november 2013, 20:02
Ik heb eerlijk waar een bug out bag. Maar eerder omdat ik nogal graag last-minute de bossen ofzo intrek en de helft van mijn outdoor-equipment verloren zou gaan als ik het niet in één tas bewaarde.
Met maar 1 mes. Tenzij je een multitool meerekent.
Maar toch, beter één hebben en niet nodig hebben dan er één nodig hebben en geen hebben.

Oh, maar ik had het expliciet over Thuleanders zakje. Zijn keuze aan messen is ingegeven door LOTR.

Thuleander
14 november 2013, 20:03
Oh, maar ik had het expliciet over Thuleanders zakje. Zijn keuze aan messen is ingegeven door LOTR.

Wat is LOTR?

Hypochonder
14 november 2013, 20:05
Lord Of The Rings

Thuleander
14 november 2013, 20:06
Ah. Is dat een merk van messen misschien?

Hypochonder
14 november 2013, 20:07
Misschien moet er een speciale buis worden uitgevonden waarbij de stront die er langs de ene kant ingaat er aan de andere kant als een heerlijk voedzaam hapje terug uitkomt. Kan je gewoon je eigen stront vreten.

bembem
14 november 2013, 20:08
bembem doet het met een mosselschelp... Hopelijk breekt die niet af tijdens die handeling of hij zit met een prangend probleem.


jij gebuikt nogal eens wat kracht met het afvegen zeg, een mosselschelp breekt niet zo vlug hoor :lol:

six
14 november 2013, 20:08
Ik heb eerlijk waar een bug out bag. Maar eerder omdat ik nogal graag last-minute de bossen ofzo intrek en de helft van mijn outdoor-equipment verloren zou gaan als ik het niet in één tas bewaarde.
Met maar 1 mes. Tenzij je een multitool meerekent.
Maar toch, beter één hebben en niet nodig hebben dan er één nodig hebben en geen hebben.

Nu: wat zit er in je bug out bag?

Skobelev
14 november 2013, 20:23
Ge voelt u onmiddelijk aangesproken...
Dat kan geen toeval zijn.

Zelfs hier in K&K versta je geen grapje, jammer.

AnarchoChristophe
14 november 2013, 20:29
Nu: wat zit er in je bug out bag?

Leatherman weet-ik-veel, EHBO-kit, dry-bag, regenkledij, kompas, klimtouw, sokken, dry towel, wc-papier en wat andere hygiënespullen, zaklamp en batterijen, vouwschop, handbijl, vislijn, gamellen, tarp, mes, lucifers en aansteker, waterzak en –fles, LifeStraw, slaapzak, een oude gsm, wat droogvoeding, notitieboekje en pen, verrekijker, slijpsteen.

Niks speciaals, denk ik zo.

Another Jack
14 november 2013, 20:30
Zelfs hier in K&K versta je geen grapje, jammer.

O sorry, ik had de grap niet opgemerkt.

six
14 november 2013, 20:54
Leatherman weet-ik-veel, EHBO-kit, dry-bag, regenkledij, kompas, klimtouw, sokken, dry towel, wc-papier en wat andere hygiënespullen, zaklamp en batterijen, vouwschop, handbijl, vislijn, gamellen, tarp, mes, lucifers en aansteker, waterzak en –fles, LifeStraw, slaapzak, een oude gsm, wat droogvoeding, notitieboekje en pen, verrekijker, slijpsteen.

Niks speciaals, denk ik zo.

Geen vuursteen? Heb er zelf geen ervaring mee, trekt dat op iets?

AnarchoChristophe
14 november 2013, 21:48
Geen vuursteen? Heb er zelf geen ervaring mee, trekt dat op iets?

Heb het ooit geprobeerd, lukte wel aardig. Als het droog is.

Maar ja, als je lucifers of een aansteker kan hebben, snap ik niet goed wat een vuursteen zou toevoegen.

six
14 november 2013, 22:09
Heb het ooit geprobeerd, lukte wel aardig. Als het droog is.

Maar ja, als je lucifers of een aansteker kan hebben, snap ik niet goed wat een vuursteen zou toevoegen.

Aanstekers gaan kapot en lucifers worden nat en geraken op.

AnarchoChristophe
14 november 2013, 22:20
Aanstekers gaan kapot en lucifers worden nat en geraken op.

Als het nat is, kan je je vuursteen doorgaans ook vergeten.

Met 50 lucifers en een aansteker (die miss kapot gaat) doe ik wel even. Als het echt op een apocalyps aankomt, zal die vuursteen het onvermijdbare niet lang uitstellen denk ik.

Supe®Staaf
15 november 2013, 01:47
1 regel: geen islamgedoe. Overtreders wordt het zwijgen opgelegd met computerscripts.
Als dat niet mag.... dan is er helemaal niks om ons zorgen over te maken.
De toekomst ziet er rooskleurig uit met gouden rand.

Marie van de koster
15 november 2013, 11:04
Beste forummer,

Maakt u zich zorgen om de toekomst, maar dan op een serieuzere manier dan dat de perikwateerde pensioenen van de muziekleraars een gat laten in de begroting?

Wat vreest u? Hyperinflatie? Bestormen van de winkels, zoals in Argentina niet zo lang geleden? Een monetaire defolte? Serieuze economische schokken die het infrastructureel weefsel van Europa beschadigen en zo tekorten van voedsel, geneesmiddelen, water, electriciteit veroorzaken?
Verregaande sociale radicalisering? Knokploegen zoals in Griekenland nu?

En hoe bereidt u zich voor? Hamstert u conserven? Leert u vissen en jagen? Primitieve handvaardigheden? Houdt u uw geld onder de matras?


In dit draadje kan jij zonder weggelachen te worden gerust uw diepste paranoide reflexen uiten, alsook de manier waarop u ermee omgaat. Het mag, maar moet niet, gerationaliseerd worden.


1 regel: geen islamgedoe. Overtreders wordt het zwijgen opgelegd met computerscripts.

Wat zijn perikwateerde pensioenen ?
Wat is een monetaire defolte ?
Zijn er knokploegen in Griekenland?
Ik heb paranoïde reflexen omdat ik die dingen niet weet :-(
Ik heb geen geld onder mijn matras! Ik doe niet aan islamgedoe.

Marie van de koster
15 november 2013, 11:08
Beste forummer,

Maakt u zich zorgen om de toekomst, maar dan op een serieuzere manier dan dat de perikwateerde pensioenen van de muziekleraars een gat laten in de begroting?

Wat vreest u? Hyperinflatie? Bestormen van de winkels, zoals in Argentina niet zo lang geleden? Een monetaire defolte? Serieuze economische schokken die het infrastructureel weefsel van Europa beschadigen en zo tekorten van voedsel, geneesmiddelen, water, electriciteit veroorzaken?
Verregaande sociale radicalisering? Knokploegen zoals in Griekenland nu?

En hoe bereidt u zich voor? Hamstert u conserven? Leert u vissen en jagen? Primitieve handvaardigheden? Houdt u uw geld onder de matras?


In dit draadje kan jij zonder weggelachen te worden gerust uw diepste paranoide reflexen uiten, alsook de manier waarop u ermee omgaat. Het mag, maar moet niet, gerationaliseerd worden.


1 regel: geen islamgedoe. Overtreders wordt het zwijgen opgelegd met computerscripts.

dubbel :-(

Marie van de koster
15 november 2013, 11:09
Jij hebt ook een "bug out bag" met drie waardeloze messen.

Wat is een bug out bag ?

six
15 november 2013, 11:11
Wat zijn perikwateerde pensioenen ?
Wat is een monetaire defolte ?
Zijn er knokploegen in Griekenland?
Ik heb paranoïde reflexen omdat ik die dingen niet weet :-(
Ik heb geen geld onder mijn matras! Ik doe niet aan islamgedoe.

Ja, er zijn knokploegen in Griekenland.

Gouden Dageraad is een extreem-rechtse partij die sterk lijkt op de NSDAP qua gewelddadigheid, en voert in Griekenland straatoorlog tegen linkse knokploegen, zoals in de jaren '30. Verschillende politieke moorden zijn al uitgevoerd.


Een defolte is dat de overheid feitelijk je geld nietig verklaart.

Marie van de koster
15 november 2013, 11:13
Ja, er zijn knokploegen in Griekenland.

Gouden Dageraad is een extreem-rechtse partij die sterk lijkt op de NSDAP qua gewelddadigheid, en voert in Griekenland straatoorlog tegen linkse knokploegen, zoals in de jaren '30. Verschillende politieke moorden zijn al uitgevoerd.


Een defolte is dat de overheid feitelijk je geld nietig verklaart.

:oops:, ik ga nu voorlopig toch maar niet naar Griekenland!

De overheid moet met haar poten van mijn geld afblijven! :twisted: :evil: :x :twisted: :evil: :x

six
15 november 2013, 11:21
:oops:, ik ga nu voorlopig toch maar niet naar Griekenland!

De overheid moet met haar poten van mijn geld afblijven! :twisted: :evil: :x :twisted: :evil: :x

Ik weet niet of je het doorheeft maar het is niet jouw geld maar het geld van de overheid. De overheid doet er exact mee wat de overheid wil.

Langzaam maar zeker pakken zij je koopkracht af door de geldhoeveelheid te vergroten. Als er meer geld is maar niet meer goederen dan stijgen de prijzen. Dus kan je met je geld minder kopen.

Als zij willen pakken ze jouw geld af, verklaren ze het nietig, veranderen zij de waarde ervan, ... .

Nietzsche
15 november 2013, 11:22
:oops:, ik ga nu voorlopig toch maar niet naar Griekenland!

De overheid moet met haar poten van mijn geld afblijven! :twisted: :evil: :x :twisted: :evil: :x

Je bent toch blank?

Nietzsche
15 november 2013, 11:22
Ik weet niet of je het doorheeft maar het is niet jouw geld maar het geld van de overheid. De overheid doet er exact mee wat de overheid wil.

Langzaam maar zeker pakken zij je koopkracht af door de geldhoeveelheid te vergroten. Als er meer geld is maar niet meer goederen dan stijgen de prijzen. Dus kan je met je geld minder kopen.

Als zij willen pakken ze jouw geld af, verklaren ze het nietig, veranderen zij de waarde ervan, ... .

Hebt.

Verder helemaal mee eens.

Marie van de koster
15 november 2013, 11:23
Ik weet niet of je het doorheeft maar het is niet jouw geld maar het geld van de overheid. De overheid doet er exact mee wat de overheid wil.

Langzaam maar zeker pakken zij je koopkracht af door de geldhoeveelheid te vergroten. Als er meer geld is maar niet meer goederen dan stijgen de prijzen. Dus kan je met je geld minder kopen.

Als zij willen pakken ze jouw geld af, verklaren ze het nietig, veranderen zij de waarde ervan, ... .

Heer six, het is mijn geld! Mijn geld! Mijn geld! Mijn geld! Mijn geld! Mijn geld! Mijn geld! Mijn geld! Mijn geld! Mijn geld! Mijn geld!
Nu gij weer! :twisted:

Marie van de koster
15 november 2013, 11:24
Je bent toch blank?

In 't donker zijn alle katjes grauw ;-)

Nietzsche
15 november 2013, 11:26
In 't donker zijn alle katjes grauw ;-)

Welnee, jij als blanke vrouwelijke übermensch zal geen slaag krijgen.

Nietzsche
15 november 2013, 11:27
Heer six, het is mijn geld! Mijn geld! Mijn geld! Mijn geld! Mijn geld! Mijn geld! Mijn geld! Mijn geld! Mijn geld! Mijn geld! Mijn geld!
Nu gij weer! :twisted:

http://2.bp.blogspot.com/-z9geO8TOhQ4/TXXCBtYoVoI/AAAAAAAAAuE/VplI7eLbRgQ/s320/BradleyCooperRapeFace.jpg

Rape face.

six
15 november 2013, 11:30
Heer six, het is mijn geld! Mijn geld! Mijn geld! Mijn geld! Mijn geld! Mijn geld! Mijn geld! Mijn geld! Mijn geld! Mijn geld! Mijn geld!
Nu gij weer! :twisted:

Yup, de gewone mens heeft zo eens de neiging om te denken dat het "zijn geld" is.

En inflatie is een natuurwet zeker?

Marie van de koster
15 november 2013, 11:33
Yup, de gewone mens heeft zo eens de neiging om te denken dat het "zijn geld" is.

En inflatie is een natuurwet zeker?

Altijd maar tegenspreken, hé! Altijd maar tegenspreken!!!

Marie van de koster
15 november 2013, 11:34
Welnee, jij als blanke vrouwelijke übermensch zal geen slaag krijgen.

Ja, 't is toch wel zo - ik moet het toegeven - ik ben een geboren en getogen Übermensch, dat is wel waar :-P

six
15 november 2013, 11:35
Wat is een bug out bag ?

Hetgeen de Chrikke daar beschrijft he: een tasje voor als het serieus misgaat waar alle benodigdheden om te overleven (mes, aansteker, vislijn, ...) liggen.

six
15 november 2013, 11:35
Altijd maar tegenspreken, hé! Altijd maar tegenspreken!!!

De tijd van het luisteren naar de oudjes is voorbij he Marietje. De oudjes hebben bewezen dat zij het toch niet goed hebben gedaan.

Nietzsche
15 november 2013, 11:36
Ja, 't is toch wel zo - ik moet het toegeven - ik ben een geboren en getogen Übermensch, dat is wel waar :-P

Dat bedoel ik.