PDA

View Full Version : Hoe reageren op de USA-agressie jegens Europa?


Schwarze Flamme
18 november 2013, 13:31
Sinds enige tijd wordt Europa overspoeld met berichten over de afluisterpraktijken vanwege de Amerikanen hier bij ons in Europa. De Amerikanen bespioneren de Europese staats- en regeringsleiders, bespioneren Europese bedrijven en maken die indien nodig ook kapot om controle te verwerven over de rijkdom ervan (denk aan de spraaktechnologie van Lernout & Hauspie). Bovendien dringen ze ons een schadelijke buitenlandse - en veiligheidspolitiek op door hun samenwerking / bondgenootschappen met wahabitische regimes in het Midden-Oosten die islamterrorisme steunen.

Nu is de vraag: Hoe moeten de Europese staten en politiek georganiseerde volkeren reageren op deze Amerikaanse agressie die zich nog steeds voordoet als bondgenoot en de Europeanen lijmt in het NATO-syndicaat?

D'ARTOIS
18 november 2013, 13:41
Negeren. En waar mogelijk de VS de weg afsnijden. Ook hun dataverkeer is aftapbaar en je beschadigd ze door hun geheimen als niet geheim te beschouwen. Openbaarheid is iets dat deze onderwereldfiguren haten als de pest. De VS heeft Europa nodig en niet andersom.

Schwarze Flamme
18 november 2013, 13:43
Naar mijn mening is het gepast om een officieel protest aan te tekenen (US-ambassadeurs op het matje roepen), uit de NATO treden en het vertrek te eisen van alle Amerikaanse militaire aanwezigheid in Europa.

six
18 november 2013, 13:46
Niet enkel dit, ook patentoorlogen. De VS willen het mogelijk maken om Europese burgers te vervolgen in Amerikaanse rechtbanken op Europees grondgebied.

http://tweakers.net/nieuws/92572/amerikanen-willen-anti-piraterijmaatregelen-in-handelsverdrag.html

Nietzsche
18 november 2013, 13:47
Naar mijn mening is het gepast om een officieel protest aan te tekenen (US-ambassadeurs op het matje roepen), uit de NATO treden en het vertrek te eisen van alle Amerikaanse militaire aanwezigheid in Europa.

2

Maar dit gaat niet gebeuren. Europa en dan vooral Nederland is het schoothondje van de VS.

De politiek, maar ook de bevolking vind het allemaal best. De NSA die gewoon in je computer kan inbreken? Ach joh, je hebt toch niets te verbergen ?

Nietzsche
18 november 2013, 13:48
Niet enkel dit, ook patentoorlogen. De VS willen het mogelijk maken om Europese burgers te vervolgen in Amerikaanse rechtbanken op Europees grondgebied.

http://tweakers.net/nieuws/92572/amerikanen-willen-anti-piraterijmaatregelen-in-handelsverdrag.html

Walgelijk !

julian
18 november 2013, 13:55
Naar mijn mening is het gepast om een officieel protest aan te tekenen (US-ambassadeurs op het matje roepen), uit de NATO treden en het vertrek te eisen van alle Amerikaanse militaire aanwezigheid in Europa.

Complete onzin. Elkaar bespioneren gaat al heel ver terug in de geschiedenis. Men moet daar niet onnozel over doen.

six
18 november 2013, 13:57
Complete onzin. Elkaar bespioneren gaat al heel ver terug in de geschiedenis. Men moet daar niet onnozel over doen.

Heb je weer niet van Tom Clancy kunnen afblijven?

Zipper
18 november 2013, 13:58
Sinds enige tijd wordt Europa overspoeld met berichten over de afluisterpraktijken vanwege de Amerikanen hier bij ons in Europa. De Amerikanen bespioneren de Europese staats- en regeringsleiders, bespioneren Europese bedrijven en maken die indien nodig ook kapot om controle te verwerven over de rijkdom ervan (denk aan de spraaktechnologie van Lernout & Hauspie). Bovendien dringen ze ons een schadelijke buitenlandse - en veiligheidspolitiek op door hun samenwerking / bondgenootschappen met wahabitische regimes in het Midden-Oosten die islamterrorisme steunen.

Nu is de vraag: Hoe moeten de Europese staten en politiek georganiseerde volkeren reageren op deze Amerikaanse agressie die zich nog steeds voordoet als bondgenoot en de Europeanen lijmt in het NATO-syndicaat?

de USA aanvallen, met een "all American boy" zoals Johnny Cash als avatar. Il faut le faire.

Nietzsche
18 november 2013, 13:59
Complete onzin. Elkaar bespioneren gaat al heel ver terug in de geschiedenis. Men moet daar niet onnozel over doen.

Dat is het punt niet.

Het punt is dat het verleden heeft uitgewezen dat de politiek niet goed kan omgaan met vertrouwelijke informatie.

Dit is gewoon een macht principe van de VS. Je moet wel erg destructief zijn om daar de problemen niet van in te zien.

Schwarze Flamme
18 november 2013, 14:48
de USA aanvallen, met een "all American boy" zoals Johnny Cash als avatar. Il faut le faire.

:lol:
Het repertoire en de muzikale drijfveren van Johnny Cash zijn je dus onbekend. Informeer je eens beter aub.

six
18 november 2013, 14:50
Men kan perfect een American Boy zijn en tegen US-agressie zijn. Flink wat Amerikanen hebben dat.

morte-vivante
18 november 2013, 14:52
People Begin To Wake Up To Massive Dangers Of Investor-State Dispute Resolution (http://www.techdirt.com/articles/20130605/09400423328/people-begin-to-wake-up-to-dangers-investor-state-dispute-resolution.shtml)

Nietzsche
18 november 2013, 14:52
Men kan perfect een American Boy zijn en tegen US-agressie zijn. Flink wat Amerikanen hebben dat.

De meeste white trash american fan boys zijn niet tegen dit soort zaken hoor.

six
18 november 2013, 14:53
De meeste white trash american fan boys zijn niet tegen dit soort zaken hoor.

The answer, my friend, is blowing in the wind, the answer is blowing in the wind...

Nietzsche
18 november 2013, 14:55
The answer, my friend, is blowing in the wind, the answer is blowing in the wind...

There ain’t too much I can say about this song except that the answer is blowing in the wind....

six
18 november 2013, 15:03
People Begin To Wake Up To Massive Dangers Of Investor-State Dispute Resolution (http://www.techdirt.com/articles/20130605/09400423328/people-begin-to-wake-up-to-dangers-investor-state-dispute-resolution.shtml)

Interessant.

Nietzsche
18 november 2013, 20:24
Kijk, ik ben het er mee eens dat dit soort zaken hard aangepakt moeten worden. Alleen Europese landen hebben ook gewoon spionnen die dingen in de VS afluisteren.

Het is allemaal een pot nat. Regeringen en mensen in de politiek willen maar een ding en dat is macht. En ze zullen er dan ook alles aandoen om dat te krijgen.

Neem nu bijvoorbeeld Nederland : die tappen meer telefoons en internet af dan de VS heeft gedaan.

Elk politiek kritiek jegens de VS en zijn afluisterpraktijken is dus uitermate hypocriet.

Lukkas
18 november 2013, 20:32
Daar lig ik allemaal niet wakker van. Precies alsof onze Europese politiekers engeltjes zijn.

six
18 november 2013, 20:37
Daar lig ik allemaal niet wakker van. Precies alsof onze Europese politiekers engeltjes zijn.

Jij ligt wel wakker van de islam?

Zipper
18 november 2013, 21:04
Jij ligt wel wakker van de islam?

de islam is puur vergif

Lukkas
18 november 2013, 21:17
Jij ligt wel wakker van de islam?

Ja, dat is pas een gevaar. Ik zie het niet direct gebeuren dat de Amerikanen ons land komen bezetten, en dan nog! Altijd beter dan die woestijnbewoners. U mag hier toch ook schrijven wat u wilt, dat is onze vrijheid. Met een ayatollah in de buurt zou dat allemaal 'stroever' gaan.

six
18 november 2013, 21:31
Ik mag hier niet schrijven wat ik wil. Als ik schrijf dat er minder dan 6x10^6 Joden gestorven zijn tijdens de Holocaust riskeer ik een paar jaar gevangenis.

Nietzsche
18 november 2013, 21:35
Ik mag hier niet schrijven wat ik wil. Als ik schrijf dat er minder dan 6x10^6 Joden gestorven zijn tijdens de Holocaust riskeer ik een paar jaar gevangenis.

http://balder.org/judea/Deense-Holocaust-Expert-Zegt-Geen-Zes-Miljoen-Joden-In-Holocaust-Omgekomen.php

six
18 november 2013, 21:42
/

Ik lach er niet mee: je gaat hiervoor een permanente ban krijgen. Er hebben al een paar voor minder een ban gekregen.

AnarchoChristophe
18 november 2013, 21:43
Ik lach er niet mee: je gaat hiervoor een permanente ban krijgen. Er hebben al een paar voor minder een ban gekregen.

Inderdaad.

AnarchoChristophe
18 november 2013, 21:44
Ja, dat is pas een gevaar. Ik zie het niet direct gebeuren dat de Amerikanen ons land komen bezetten, en dan nog! Altijd beter dan die woestijnbewoners. U mag hier toch ook schrijven wat u wilt, dat is onze vrijheid. Met een ayatollah in de buurt zou dat allemaal 'stroever' gaan.

De vraag is, wat ga je ertegen doen? Want ik herinner me nog dat jij mijn maatregelen belachelijk vond, en niet haalbaar, maar veel alternatieven heb ik toen niet gehoord.

Lukkas
18 november 2013, 21:47
Wilt u dat ik ook geband word? Er zijn een paar oplossingen, maar dat mag van de politiekcorrecten niet gezegd worden.

AnarchoChristophe
18 november 2013, 21:48
Maar dit gaat niet gebeuren. Europa en dan vooral Nederland is het schoothondje van de VS.


België is niet veel beter hoor. Ik zag een tijd geleden in de boekhandel een boek over de VS-België relatie, met een titel in de aard van "De leeuw en de brullende muis" ofzo. Ik heb bijna een spreekwoordelijke halve ribbenkast gebroken.

Als het erop aan komt, doen wij mooi wat de VS zegt. Avec plaisir zelfs. Afghanistan, Libië, kernraketten stockeren, ...

AnarchoChristophe
18 november 2013, 21:48
Wilt u dat ik ook geband word?

Ahzo, jij wilt genocide voorstellen ofzo. Ja, want dat is meer haalbaar dan halal-vlees bannen.

six
18 november 2013, 21:50
Ahzo, jij wilt genocide voorstellen ofzo. Ja, want dat is meer haalbaar dan halal-vlees bannen.

De reden dat die genocide er niet komt is omdat iedereen te lui en te bang is om te gaan moorden. De doorsnee SS-Totenkopf had een hogere moraliteit dan de huidige verzekeringshaai.

Nietzsche
18 november 2013, 21:52
Ik lach er niet mee: je gaat hiervoor een permanente ban krijgen. Er hebben al een paar voor minder een ban gekregen.

Het komt van een historicus.

six
18 november 2013, 21:54
Het komt van een historicus.

Nestor Burma, bgf en nog iemand wiens naam ik mij niet kan herinneren lagen buiten voor het citeren van historici.

AnarchoChristophe
18 november 2013, 21:54
Nestor Burma, bgf en nog iemand wiens naam ik mij niet kan herinneren lagen buiten voor het citeren van historici.

-Jo- lag buiten voor het posten van een liedje.

AnarchoChristophe
18 november 2013, 21:55
De reden dat die genocide er niet komt is omdat iedereen te lui en te bang is om te gaan moorden. De doorsnee SS-Totenkopf had een hogere moraliteit dan de huidige verzekeringshaai.

En was beter gekleed, om heel eerlijk te zijn.

Lukkas
18 november 2013, 21:56
België is niet veel beter hoor. Ik zag een tijd geleden in de boekhandel een boek over de VS-België relatie, met een titel in de aard van "De leeuw en de brullende muis" ofzo. Ik heb bijna een spreekwoordelijke halve ribbenkast gebroken.

Als het erop aan komt, doen wij mooi wat de VS zegt. Avec plaisir zelfs. Afghanistan, Libië, kernraketten stockeren, ...

Wat een lulkoek. Het is dankzij de Amerikanen dat wij hier een goed leven hebben. Luistert u liever naar onze Europese leiders, die heel Europa om zeep helpen? Het is tegenwoordig blijkbaar modern om onze eigen waarden, ouders, afkomst, christendom te verketteren. Waar is men eigenlijk mee bezig. Dat zijn suïcidale neigingen.

Nietzsche
18 november 2013, 21:57
Nestor Burma, bgf en nog iemand wiens naam ik mij niet kan herinneren lagen buiten voor het citeren van historici.

Boeien, ik kom altijd terug. :twisted::-D

Nietzsche
18 november 2013, 21:57
-Jo- lag buiten voor het posten van een liedje.

:lol:

AnarchoChristophe
18 november 2013, 22:03
Wat een lulkoek. Het is dankzij de Amerikanen dat wij hier een goed leven hebben. Luistert u liever naar onze Europese leiders, die heel Europa om zeep helpen?
Ja natuurlijk, want ik heb absoluut een wereldlijk leidersfiguur nodig om in de pas te lopen en me keurig te gedragen, om mij richting te geven, en liefst nog in de vorm van een vreemde verafstaande kliek zonder enige voeling met het volk of de realiteit. Mijn afgunst vanwege de Amerikaanse imperialisten laat een leegte die ik enkel kan vullen met het Europarlement.

Idioot.
Het is tegenwoordig blijkbaar modern om onze eigen waarden, ouders, afkomst, christendom te verketteren. Waar is men eigenlijk mee bezig.
In de VS houdt men zich bezig met zaken als discussies over of een 'transgender' van 6 jaar al dan niet het meisjestoilet mag gebruiken, of een liedje van Eminem racistisch is.
Ja, progressivisme, als ze het hebben zitten in de VS, is een stuk erger als hier. Daar komt ware dubbeldenk etc. aan te pas, en dat terwijl men er toch in slaagt partij-partisaangewijs democratisch te blijven. Ga maar eens kijken op bv. het YouTube kanaal The YoungTurks. Daar kan DeWereldMorgen een progressieve punt aan zuigen.

Niet dat conservatisme daar beter is, maar als Uw probleem progressivisme in Europa is, zou ik geen heil gaan zoeken bij de huidige VS.

six
18 november 2013, 22:09
En was beter gekleed, om heel eerlijk te zijn.

Hier word je voorlopig nog niet voor gebannen.

AnarchoChristophe
18 november 2013, 22:23
Hier word je voorlopig nog niet voor gebannen.

Nog een geluk. Hun leider daarentegen was minder goed gekleed en kan verweten worden voor eeuwig de toothbrush-mustache sociaal onaanvaardbaar gemaakt te hebben. En dat is zonde, want dat was een leuke snor-snit.

Dixie
19 november 2013, 02:16
Ik mag hier niet schrijven wat ik wil. Als ik schrijf dat er minder dan 6x10^6 Joden gestorven zijn tijdens de Holocaust riskeer ik een paar jaar gevangenis.

als je dat schrijft verdiend je een dikke celstraf!

morte-vivante
19 november 2013, 07:35
als je dat schrijft verdiend je een dikke celstraf!

gelul

julian
19 november 2013, 14:32
Heb je weer niet van Tom Clancy kunnen afblijven?

Zwijg gij liever.

julian
19 november 2013, 14:43
Dat is het punt niet.

Het punt is dat het verleden heeft uitgewezen dat de politiek niet goed kan omgaan met vertrouwelijke informatie.

Dit is gewoon een macht principe van de VS. Je moet wel erg destructief zijn om daar de problemen niet van in te zien.

Gij zijt gewoon naïef.

julian
19 november 2013, 14:47
Kijk, ik ben het er mee eens dat dit soort zaken hard aangepakt moeten worden. Alleen Europese landen hebben ook gewoon spionnen die dingen in de VS afluisteren.

Het is allemaal een pot nat. Regeringen en mensen in de politiek willen maar een ding en dat is macht. En ze zullen er dan ook alles aandoen om dat te krijgen.

Neem nu bijvoorbeeld Nederland : die tappen meer telefoons en internet af dan de VS heeft gedaan.

Elk politiek kritiek jegens de VS en zijn afluisterpraktijken is dus uitermate hypocriet.

Ongetqwijfeld.

Micele
20 november 2013, 21:06
als je dat schrijft verdiend je een dikke celstraf!
Daarvoor ook.

Nr.10
21 november 2013, 01:33
Sinds enige tijd wordt Europa overspoeld met berichten over de afluisterpraktijken vanwege de Amerikanen hier bij ons in Europa. De Amerikanen bespioneren de Europese staats- en regeringsleiders, bespioneren Europese bedrijven en maken die indien nodig ook kapot om controle te verwerven over de rijkdom ervan (denk aan de spraaktechnologie van Lernout & Hauspie). Bovendien dringen ze ons een schadelijke buitenlandse - en veiligheidspolitiek op door hun samenwerking / bondgenootschappen met wahabitische regimes in het Midden-Oosten die islamterrorisme steunen.

Nu is de vraag: Hoe moeten de Europese staten en politiek georganiseerde volkeren reageren op deze Amerikaanse agressie die zich nog steeds voordoet als bondgenoot en de Europeanen lijmt in het NATO-syndicaat?
Als iedereen voor de piratenpartij stemt is hun overwicht zo voorbij.

six
21 november 2013, 01:34
Als iedereen voor de piratenpartij stemt is hun overwicht zo voorbij.

2

meneer
21 november 2013, 10:04
Sinds enige tijd wordt Europa overspoeld met berichten over de afluisterpraktijken vanwege de Amerikanen hier bij ons in Europa. De Amerikanen bespioneren de Europese staats- en regeringsleiders, bespioneren Europese bedrijven en maken die indien nodig ook kapot om controle te verwerven over de rijkdom ervan (denk aan de spraaktechnologie van Lernout & Hauspie). Bovendien dringen ze ons een schadelijke buitenlandse - en veiligheidspolitiek op door hun samenwerking / bondgenootschappen met wahabitische regimes in het Midden-Oosten die islamterrorisme steunen.

Nu is de vraag: Hoe moeten de Europese staten en politiek georganiseerde volkeren reageren op deze Amerikaanse agressie die zich nog steeds voordoet als bondgenoot en de Europeanen lijmt in het NATO-syndicaat?

Europa moet zich ontvoogden van de USA, net zoals de USA destijds het juk van Engeland afgeschud heeft.
Eerst en vooral de Euro devalueren, zodat hij minder waard is als de dollar = goed voor onze export.
Alle goederen verhandelen in euros, en niets meer in dollars.
De schulden aan Amerikaanse banken nietig verklaren, en ophouden met afbetalen.
Als ze niet tevreden zijn niets meer importeren uit de USA.
Een degelijk, onafhankelijk Europees leger op poten zetten, desnoods met concurrenten van de USA, maar zonder ons te binden.
Vor te beginnen...
Dit vereist natuurlijk van onze politici wel dat ze een beetje moed bezitten, en ik vrees dat dit niet het geval is.
Ze zijn te gemakzuchtig, en hebben persoonlijk te veel confort & geld te verliezen.

Zondag
21 november 2013, 11:16
Niet enkel dit, ook patentoorlogen. De VS willen het mogelijk maken om Europese burgers te vervolgen in Amerikaanse rechtbanken op Europees grondgebied.

http://tweakers.net/nieuws/92572/amerikanen-willen-anti-piraterijmaatregelen-in-handelsverdrag.html

Juist, eerst de Europese industrie bespioneren om onze bedrijven hun know-how te ontfutselen, vervolgens de Europese intellectuele eigendom laten patenteren en ten slotte rechtsvervolging instellen tegen de Europese bedrijven die hun eigen vondsten willen toepassen.

Gelukkig is het grootste slachtoffer Duitsland, een land dat, als het wil, van vandaag op morgen de dollar en dus de VS zou kunnen vernietigen door gewoon goud te kopen voor zijn dollarreserves. De Chinezen kunnen dat natuurlijk ook.

Zondag
21 november 2013, 11:32
Ik mag hier niet schrijven wat ik wil. Als ik schrijf dat er minder dan 6x10^6 Joden gestorven zijn tijdens de Holocaust riskeer ik een paar jaar gevangenis.

En dat is jammer, want dat verbod is in de eerste plaats slecht voor de slachtoffers zelf van de shoah. Alsof iemand de misdaden van de nazi's plotseling zal gaan goedkeuren, mocht blijken dat we ons met een miljoen verrekend hebben! Als je iets niet volkomen vrij mag onderzoeken, gaat iedereen toch denken dat er een reukje aan is?

Zulke verboden werken conflictbestendigend, een beetje zoals positieve discriminatie.

D'ARTOIS
21 november 2013, 12:04
Wat is het belang om daar 70 jaar na dato nog over te gaan redetwisten? Niemand zal ooit het juiste aantal kunnen noemen, maar globaal te berekenen op basis van de door de Duitsers achtergelaten kampadministratie en officiele stukken zijn al heel wat uitbetalingen aan slachtoffers en nabestaanden gedaan.

Het is zoiets al praten na een aanrijding waarbij de wagen al total loss verklaard is en dan nog gaan zeuren over de schade.

Buitendien waren het niet uitsluitend Joden die slachtoffer werden van de Duitse bezetter.
Maar ook dat is allemaal bekend en behoeft feitelijk geen nadere toelichting.

Johan Bollen
21 november 2013, 12:20
Europees internet opzetten, alsook Europees GPS systeem (steeds geboycot door de VS), Media meer in Europese handen brengen, Europees defensiesysteem ipv NATO...

De oplossingen voor Europese onafhankelijkheid liggen voor de hand. Gezien de makheid waarmee de Europese politiek reageert op de VS pogingen Europa te domineren is het te vermoeden dat het Europese politieke bestel sterk geïnfiltreerd is en in grote mate 'gekocht' is door de VS.

D'ARTOIS
21 november 2013, 13:16
Europees internet opzetten, alsook Europees GPS systeem (steeds geboycot door de VS), Media meer in Europese handen brengen, Europees defensiesysteem ipv NATO...

De oplossingen voor Europese onafhankelijkheid liggen voor de hand. Gezien de makheid waarmee de Europese politiek reageert op de VS pogingen Europa te domineren is het te vermoeden dat het Europese politieke bestel sterk geïnfiltreerd is en in grote mate 'gekocht' is door de VS.

Dat beweer ik al jaren. Kan ook niet anders want hoe verklaar je de houding van de politiek anders dan door omkoperij?

Micele
21 november 2013, 22:30
>>> http://lobbyplag.eu/map <<<
Currently the EU is negotiating about new data privacy laws. This new EU Regulation will replace all existing national laws on data privacy. Here you can see a general overview which Members of the European Parliament (MEPs) are pushing for more or less data privacy. Choose a country, a political group or a MEP from the “Top 10” list to find out more.
Louis Michel op 2, was op 2...

Nu op Canvas, live.

Louis Michel gaat de grote hoop van zijn amendementen die privacy afzwakken intrekken. " # 80 amendementen heeft hij ingetrokken, zei hij net op Canvas ".
Hij had medewerkers die zich totaal lieten beinvloeden door lobbyisten, controle van de volledige teksten was moeilijk...

# http://lobbyplag.eu/map/meps/4f1ad9b5b819f207b300002f 80 van zijn amendementen heeft hij ingetrokken, de -rood gekadreerde- verzwakken de bestaande privacy wetten !

Hij zal alleszins uit de top tien van de "zwakkelingen" verdwijnen.
Stel voor een humanist-liberaal op 2...

Overview Louis Michel

Amendments: 229
...stronger: 22
...weaker: 158 - minus (minstens) 80
...neutral: 49

Goed vb voor de anderen. :thumbsup:

D'ARTOIS
21 november 2013, 23:11
Toch niet normaal dat een politicus geen controle uitoefent wat z'n arbeiders in elkaar flansen en 2) is het ruimschoots belachelijk dat iemand zoveel amendementen indient terzake een kwestie die het belang van de burger direct raakt.

Nietzsche
21 november 2013, 23:12
Gij zijt gewoon naïef.

Gij zijt gewoon.

Nietzsche
21 november 2013, 23:12
Zwijg gij liever.

Zwijg gij.

Micele
22 november 2013, 13:45
Toch niet normaal dat een politicus geen controle uitoefent wat z'n arbeiders in elkaar flansen en 2) is het ruimschoots belachelijk dat iemand zoveel amendementen indient terzake een kwestie die het belang van de burger direct raakt.

Blind vertrouwen in bepaalde medewerker(s) terwijl hij in Mali zat ? Onwetendheid ? Naieviteit ?

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/131122_LouisMichel_ontslagmedewerker

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1492836/medewerker-louis-michel-dient-ontslag-in.aspx

21/11 BINNENLAND Luc Paque, de medewerker van Europarlementslid Louis Michel (MR), heeft zijn ontslagbrief ingediend. Michel beschuldigt hem ervan in zijn naam een hele reeks omstreden amendementen te hebben ingediend op de nieuwe privacyregels. Michel houdt intussen vol dat hij niets wist van de amendementen. "Ik ben radicaal pleitbezorger van de privacy", zegt hij.
Het VRT-programma Panorama kwam erachter dat in naam van Louis Michel 158 amendementen zijn ingediend die de nieuwe privacyregels afzwakken waarover nog onderhandeld wordt op Europees niveau. Ook De Morgen wijst donderdag op de "dubieuze rol" van Michel.

"Er kan geen twijfel over bestaan. Ik heb geen van die amendementen ooit gezien, ervan geweten of fysiek getekend", bevestigt Michel. Hij houdt vol dat zijn medewerker elk van de stukken elektronisch heeft ingediend in zijn naam.

Volgens Michel ontving zijn medewerker de aanvragen van diverse lobbyisten "quasi allemaal", alvorens ze - soms simpelweg identiek - over te nemen, terwijl hij zelf op observatiemissie was in Mali. De medewerker diende ze vervolgens elektronisch in zonder het Europarlementslid te informeren. Michel wist naar eigen zeggen zelfs niet dat amenderen elektronisch kon.

"Ik sta gekend voor mijn ultradefensieve houding voor de privacy", onderstreept Michel nog. Toch heeft hij nog niet uitgemaakt of zijn medewerker - die al jaren bij hem aan de slag is - kan aanblijven. "Ik heb me tot vandaag nog nooit beklaagd over hem", aldus nog de liberaal.

In elk geval heeft hij het "rechtgezet"... en zal eruit geleerd hebben ?

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnenland/article/detail/1744163/2013/11/21/Amendementen-op-privacywet-Louis-Michel-weet-van-niks.dhtml

In totaal diende Michel 158 privacyonvriendelijke amendementen in. Bij de meeste flagrante aantasting van de privacy pleitte Michel ervoor om het IP-adres, het unieke internetadres van een computer, niet als een persoonsgegeven te beschouwen. 8O ( => medewerker)

Geconfronteerd met die vaststelling zei Michel niets met de amendementen te maken te hebben. "Dit is het werk van een overijverige werknemer, die de amendementen indiende terwijl ik in Mali zat, waar ik toen op een missie was. Ik heb nooit contact gehad met een lobbyist. Nooit. Hoe het kan dat een werknemer zomaar een reeks amendementen indient? Het gebeurt wel meer dat een medewerker in naam van een Parlementslid een amendement indient. Daar is op zich niets vreemds aan."

Het doet op zijn minst heel wat vragen rijzen over de manier van werken en de rol van Michel, maar verder commentaar geeft het Parlementslid niet. Ook de medewerker was niet bereikbaar.

Michel wist van niets

VUB-professor Paul De Hert gelooft dat Michel oprecht van niets wist. "Zijn medewerker heeft zowat heel België over de vloer gekregen. Het VBO, Agoria, de Privacycommissie en anderen: allemaal hadden ze hun eigen lijstje met wensen. Zonder dat hij er erg in had of de draagwijdte ervan goed inschatte, heeft de medewerker van Michel hun voorstellen aangenomen. Dat is pijnlijk, maar ik vermoed dat er absoluut geen kwaad opzet mee gemoeid is. Die indruk werd bevestigd toen ik met Michel gesproken heb. Het is zo'n complexe materie dat het voor hem te moeilijk is. Of een minister niet verondersteld mag worden de inhoud te kennen van de amendementen die hij indient? Daar laat ik me niet over uit."

Volgens De Hert zijn er bij de beïnvloeding van het kabinet van Michel geen Amerikaanse bedrijven of internetreuzen als Google of Facebook betrokken. "Het zijn Belgische bedrijven en organisaties geweest die invloed uitgeoefend hebben." Nadat onder meer De Morgen hem interpelleerde, besloot Louis Michel om zestig amendementen terug te trekken. Daarbij de amendementen die het zwaarst raakten aan de privacy.

In spreidstand
Vreemd genoeg blijkt bij de lijst de liberale fractie in het Europese Parlement het meest privacyonvriendelijk te zijn: in de top zes van Lobbyplag staan vier liberale politici. "De liberalen staan in een vreemde spreidstand als het over privacy gaat", vertelt Max Schrems van Lobbyplag. "Ze zijn intern verdeeld: je hebt een strekking die de privacy zo veel mogelijk wil beschermen, maar je hebt ook een strekking die dicht aanleunt bij de bedrijfswereld en vooral oog heeft voor die belangen."

Het VRT-programma 'Panorama', dat ook op Michels opmerkelijke amendementen stootte, wijdt *vanavond een uitzending aan de lobbyoorlog rond de Europese privacywet. (heb ik *gevolgd ;-))

D'ARTOIS
22 november 2013, 14:19
Ik lees (met zeer veel genoegen) een aantal west-Vlaamse schrijvers en hoe die de republiek der Vlamingen neerzetten is uitermate vermakleijk, ware het niet dat de ondertoon pure droefenis is.
Dat de accenten zo zwaar liggen op vriendjespolitiek en corruptie is toch wel zeer opmerkelijk. Bestuurlijke onbestuurbaarheid derhalve .....

Nr.10
22 november 2013, 17:45
Europees internet opzetten, alsook Europees GPS systeem (steeds geboycot door de VS), Media meer in Europese handen brengen, Europees defensiesysteem ipv NATO...

De oplossingen voor Europese onafhankelijkheid liggen voor de hand. Gezien de makheid waarmee de Europese politiek reageert op de VS pogingen Europa te domineren is het te vermoeden dat het Europese politieke bestel sterk geïnfiltreerd is en in grote mate 'gekocht' is door de VS.
Europese satellieten.

Zipper
23 november 2013, 13:40
:lol:
Het repertoire en de muzikale drijfveren van Johnny Cash zijn je dus onbekend. Informeer je eens beter aub.

heb ik dus gedaan, and you know what, hij lijkt helemaal niet zo negatief te staan tegenover zijn vaderland als jij wil laten uitschijnen. Hier een uittreksel uit zijn biografie :

"Cash had grote bewondering voor de geschiedenis van zijn land en de hoofdrolspelers van die geschiedenis, inclusief de oorspronkelijke bewoners van Amerika, de indianen. De Verenigde Staten hadden er in de ogen van Cash voor gezorgd dat hij kansen kreeg. Als zoon van een arme katoenboer groeide hij uit tot een gevierd artiest. Zijn uitspraken over Amerika werden door links en rechts geaccepteerd. Hij was sinds 1972 te gast bij alle presidenten op het Witte Huis. Voor de 200ste verjaardag van de Verenigde Staten schreef hij 'Ragged Old Flag', over de vlag die het symbool is voor de Verenigde Staten in de afgelopen 200 jaar."

Nr.10
23 november 2013, 19:50
de USA aanvallen, met een "all American boy" zoals Johnny Cash als avatar. Il faut le faire.
Culturele overheersing maakt inderdaad integraal deel uit van de hegemonische machine.
Het is beter de eigen cultuur in de verf te zetten dan de vreemde cultuur.
We beschikken op het Europese Continent over een extreem rijke cultuur.

Schwarze Flamme
24 november 2013, 13:06
heb ik dus gedaan, and you know what, hij lijkt helemaal niet zo negatief te staan tegenover zijn vaderland als jij wil laten uitschijnen. Hier een uittreksel uit zijn biografie :

"Cash had grote bewondering voor de geschiedenis van zijn land en de hoofdrolspelers van die geschiedenis, inclusief de oorspronkelijke bewoners van Amerika, de indianen. De Verenigde Staten hadden er in de ogen van Cash voor gezorgd dat hij kansen kreeg. Als zoon van een arme katoenboer groeide hij uit tot een gevierd artiest. Zijn uitspraken over Amerika werden door links en rechts geaccepteerd. Hij was sinds 1972 te gast bij alle presidenten op het Witte Huis. Voor de 200ste verjaardag van de Verenigde Staten schreef hij 'Ragged Old Flag', over de vlag die het symbool is voor de Verenigde Staten in de afgelopen 200 jaar."

Ja, en wat is er nu in tegenspraak met wat ik zeg en denk? Niks dus.

Schwarze Flamme
24 november 2013, 13:08
Europees internet opzetten, alsook Europees GPS systeem (steeds geboycot door de VS), Media meer in Europese handen brengen, Europees defensiesysteem ipv NATO...

De oplossingen voor Europese onafhankelijkheid liggen voor de hand. Gezien de makheid waarmee de Europese politiek reageert op de VS pogingen Europa te domineren is het te vermoeden dat het Europese politieke bestel sterk geïnfiltreerd is en in grote mate 'gekocht' is door de VS.

Inderdaad.

Nietzsche
24 november 2013, 13:11
Inderdaad.

Helaas is het utopie.

Veel landen in Europa en de VS profiteren namelijk van elkaar.

Schwarze Flamme
24 november 2013, 13:13
als je dat schrijft verdiend je een dikke celstraf!

Als je strafrecht nodig hebt om bepaalde waarheden te beschermen tegen twijfels of andere meningen, dan maak je die waarheid verdacht.

Nietzsche
24 november 2013, 13:16
als je dat schrijft verdiend je een dikke celstraf!

Waarom?