PDA

View Full Version : ens jij als premier voor 2014-2019 ?


ViveLaBelgique
23 november 2013, 15:37
N-VA is met 27 zetels 's lands grootste partij. In 2011 heeft ze ons met Elio Di Rupo I opgezadeld. De verwachtingen zijn dat N-VA in 2014 na de verkiezingen opnieuw 's lands grootste partij wordt en zelfs enkele zetels bij zal winnen.

Tijd voor een kleine reflectie:

Wie wens jij als premier voor 2014-2019 ?

Mijn excuses voor het overwicht van de Antwerpse kandidaten in de keuzelijst.

Supe®Staaf
23 november 2013, 15:40
We hebben helemaal geen premier nodig.
Dat was eigenlijk echt geen slecht voorstel van de N-Va (hoewel het meer bedoeld was om Di Rupo te kloten, vermoed ik)

Ondernemerke
23 november 2013, 15:45
NVA heeft ons niet met Di Rupo opgezadeld. Di Rupo en andere Vlaamse verraders hielden zo het been stijf dat NVA niet anders kon dan deelname te weigeren. Het was deelnemen en een nekschot krijgen of op de zijlijn gaan staan. Geen moeilijke keuze dan die je moet maken.

Dus ik hoop BDW.
Ik hoop nog meer op een splitsing van België.

Supe®Staaf
23 november 2013, 15:54
Dus ik hoop BDW.
Totaal fout, want dan zou hij niet konsekwent zijn met zijn eigen vooropgezette beleidslijnen....

Ik hoop nog meer op een splitsing van België.
Daar voor raak je niet aan een politieke meerderheid, en ook niet aan een burgermeerderheid.

abramis brama
23 november 2013, 16:02
Federaal ?

In eerste instantie zou ik zeggen : Bart De Wever. Maar dan enkel wanneer de N-VA echt incontournable is. M.a.w. : enkel als CD&b + O-bLD + SPA + Groen < 50 %

Indien dat laatste niet het geval is... denk ik dat de N-VA de tsjeven alleen maar aan haar kant zal kunnen krijgen, en Di Rupo II verhinderen, als ze aan de tsjeven een "offer-they-can't-refuse" doen. De post van premier afstaan aan de CD&b lijkt me daartoe een geschikt glijmiddel.

Daarom ga ik voor Kris Peeters als federaal premier, met CD&b, N-VA en Open-bLD als coalitie aan Vlaamse zijde in het worst-case-scenario. En om ontgoochelingen te voorkomen ga ik uit van dat worst-case scenario. En dus koos ik in de poll hierboven voor Peeters.

vlaams realist
23 november 2013, 17:02
Premier is een job die op de helling staat.één die gaat verdwijnen.Compleet overbodige structuur in een onafhankelijk Vlaanderen.De volgende premier moet de lichten uitdoen.Zelfs den Elio kan dat.Alléz iemand uit zn kring dan toch.

BonBon
23 november 2013, 17:18
Daar voor raak je niet aan een politieke meerderheid, en ook niet aan een burgermeerderheid.

Met een Vlaamse NVA regering droogt de geldstroom naar Wallonië ook op, dan komt die splitsing vanzelf.

De NVA zou op Vlaams niveau meer stemmen moeten halen dan op federaal, het zal op z'n minst spektakel geven. :-)

Vrijheideerst
23 november 2013, 18:00
Dewever als premier zal enkel maar door de MR langs franstalige kant getolereerd worden, en dan nog.

Xenophon
23 november 2013, 18:03
Dewever als premier zal enkel maar door de MR langs franstalige kant getolereerd worden, en dan nog.

Nooit.

peter1962
23 november 2013, 18:18
N-VA is met 27 zetels 's lands grootste partij. In 2011 heeft ze ons met Elio Di Rupo I opgezadeld. De verwachtingen zijn dat N-VA in 2014 na de verkiezingen opnieuw 's lands grootste partij wordt en zelfs enkele zetels bij zal winnen.

Tijd voor een kleine reflectie:

Wie wens jij als premier voor 2014-2019 ?

Mijn excuses voor het overwicht van de Antwerpse kandidaten in de keuzelijst.

Waarom heb je waardevolle kandidaat premiers zoals Hendrik Vuye, of Mathias Storme of Bart Maddens eigenlijk niet opgenomen in je enquete ? Die hebben toch ook al heel grote verdiensten voor het vaderland en zijn toekomst ?

R.Verhiest
23 november 2013, 18:23
Wel spijtig dat een premier nog altijd niet door het parlement verkozen wordt, maar in een schimmig partijoverleg aangeduid wordt via zijne majesteit...

ViveLaBelgique
23 november 2013, 18:23
Wel spijtig dat een premier nog altijd niet door het parlement verkozen wordt, maar in een schimmig partijoverleg aangeduid wordt via zijne majesteit...

De Koning benoemt maar wijst nooit aan.

Xenophon
23 november 2013, 18:25
Wel spijtig dat een premier nog altijd niet door het parlement verkozen wordt, maar in een schimmig partijoverleg aangeduid wordt via zijne majesteit...

Amai roger, je schijnt nu duidelijk te beseffen dat uw geliefde Belgie geen democratie is.

Wat gaan we hier nu nog allemaal meemaken?

Knuppel
23 november 2013, 20:09
N-VA is met 27 zetels 's lands grootste partij. In 2011 heeft ze ons met Elio Di Rupo I opgezadeld. De verwachtingen zijn dat N-VA in 2014 na de verkiezingen opnieuw 's lands grootste partij wordt en zelfs enkele zetels bij zal winnen.

Tijd voor een kleine reflectie:

Wie wens jij als premier voor 2014-2019 ?

Mijn excuses voor het overwicht van de Antwerpse kandidaten in de keuzelijst.

Niet de N-VA maar le roi heeft ons met Di Rupo opgezadeld, dat weet jij evengoed als iedereen.

De Wever maakt geen enkele kans om premier te worden. En dat wéét hij maar al te goed. Ook al wordt zijn partij opnieuw de grootste, gedenk de woorden van Onkelinks: "Wij moeten alles doen om de N-VA te vermijden. Alles, ALLES". Zie jij de PS de partij van De Wever met alle middelen "vermijden" maar De Wever wel kans maken op het premierschap?

Sjonge toch, wat een hypocriet gezeik.

Knuppel
23 november 2013, 20:11
De Koning benoemt maar wijst nooit aan.

Dat is een leugen.

Knuppel
23 november 2013, 20:13
Wel spijtig dat een premier nog altijd niet door het parlement verkozen wordt, maar in een schimmig partijoverleg aangeduid wordt via zijne majesteit...

BBB
23 november 2013, 20:14
Mij interesseert alleen wie het voortouw in Vlaanderen neemt en wat het Vlaams regeringakkoord behelst.

Distel
23 november 2013, 20:29
In 2011 heeft ze ons met Elio Di Rupo I opgezadeld.

Leugenaar.

Knuppel
23 november 2013, 20:55
Waarom heb je waardevolle kandidaat premiers zoals Hendrik Vuye, of Mathias Storme of Bart Maddens eigenlijk niet opgenomen in je enquete ? Die hebben toch ook al heel grote verdiensten voor het vaderland en zijn toekomst ?

Het is hoe dan onzin om kandidaat premiers voor te dragen wetend wie de premier aanduidt en wie daar geen zak in te zeggen heeft.

ViveLaBelgique
23 november 2013, 21:03
Voor alle duidelijkheid, het is Bart De Wever zelve die zichzelf kandidaat premier heeft gesteld. Hij laat niets aan onduidelijkheid te wensen over in zijn uitspraken hierover:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=193832
Bart De Wever is kandidaat-premier.

Bart De Wever is een overtuigd republikein en laat zich niet onder de knoet houden door Koningen, prinsen of prinsessen.

Max van Dietschland
23 november 2013, 21:16
N-VA is met 27 zetels 's lands grootste partij. In 2011 heeft ze ons met Elio Di Rupo I opgezadeld. De verwachtingen zijn dat N-VA in 2014 na de verkiezingen opnieuw 's lands grootste partij wordt en zelfs enkele zetels bij zal winnen.

Tijd voor een kleine reflectie:

Wie wens jij als premier voor 2014-2019 ?

Mijn excuses voor het overwicht van de Antwerpse kandidaten in de keuzelijst.

Ben Weyts staat er niet bij ?

peter1962
23 november 2013, 21:23
Het is hoe dan onzin om kandidaat premiers voor te dragen wetend wie de premier aanduidt en wie daar geen zak in te zeggen heeft.

Maar de geinteresseerde deelnemer aan de enquete zou misschien liever op Hendrik of Mathias stemmen dan op die saaie politici ?

peter1962
23 november 2013, 21:28
Ben Weyts staat er niet bij ?


is nog te vroeg, nog druk bezig als stagiair. Moet nog leren om als hij op televisie komt zich te scheren (dat scholieren-baardje is echt ridikuul aan zijn leeftijd), zijn das te knopen hoe het hoort, knopje van zijn hemd dicht en toch beter eens een kostuum kopen dat niet van de JBC of de Makro komt.

Knuppel
24 november 2013, 00:18
Voor alle duidelijkheid, het is Bart De Wever zelve die zichzelf kandidaat premier heeft gesteld. Hij laat niets aan onduidelijkheid te wensen over in zijn uitspraken hierover:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=193832
Bart De Wever is kandidaat-premier.



Het lijkt me anders duidelijk wat "in het midden laten betekent".
In alle geval niet dat De Wever gezegd heeft dat hij kandidaat premier is.
JIJ zegt dat.

Knuppel
24 november 2013, 00:37
Maar de geinteresseerde deelnemer aan de enquete zou misschien liever op Hendrik of Mathias stemmen dan op die saaie politici ?



Ik weet wel waar je naartoe wil, Peter. Maar mijn antwoord blijft hetzelfde. Het is onzin om kandidaat premiers voor te dragen wetend wie de premier aanduidt en wie daar geen zak in te zeggen heeft.

Een president wordt rechtstreeks verkozen in een democratie. Een koning, premier, minister-president of zelfs burgemeester in België niet. In België kan iemand die niet uit de juiste reet is gevallen met geen miljard stemmen koning worden, maar iemand die niet één stem haalde omdat hij niet op een verkiezingslijst stond wel minister-president. De plannen van Onkelinks kennende om er ook na de volgende verkiezingen alles, ALLES aan te doen om de N-VA te vermijden, alsmede jouw voorspelling dat Di Rupo II in de sterren staat geschreven, lijkt het mij onwaarschijnlijk dat in dit land een Vlaams-nationalist als premier zal "gekozen" worden.

peter1962
24 november 2013, 00:41
Ik weet wel waar je naartoe wil, Peter. Maar mijn antwoord blijft hetzelfde. Het is onzin om kandidaat premiers voor te dragen wetend wie de premier aanduidt en wie daar geen zak in te zeggen heeft.

Een president wordt rechtstreeks verkozen in een democratie. Een koning, premier, minister-president of zelfs burgemeester in België niet. In België kan iemand die niet uit de juiste reet is gevallen met geen miljard stemmen koning worden, maar iemand die niet één stem haalde omdat hij niet op een verkiezingslijst stond wel minister-president. De plannen van Onkelinks kennende om er ook na de volgende verkiezingen alles, ALLES aan te doen om de N-VA te vermijden, alsmede jouw voorspelling dat Di Rupo II in de sterren staat geschreven, lijkt het mij onwaarschijnlijk dat in dit land een Vlaams-nationalist als premier zal "gekozen" worden.

Soms ben je écht te ernstig hoor... ;-)

Knuppel
24 november 2013, 01:03
Soms ben je écht te ernstig hoor... ;-)

Ik weet het.

Waarom probeer je er zelfs geen speld tussen te steken?

Kaaskoppie
24 november 2013, 01:15
Mozes

peter1962
24 november 2013, 08:51
Ik weet het.

Waarom probeer je er zelfs geen speld tussen te steken?

Omdat deze enquete niet echt ernstig kan genoemd worden. Mijn stem is dan ook naar laurent gegaan.

Supe®Staaf
24 november 2013, 09:30
Met een Vlaamse NVA regering droogt de geldstroom naar Wallonië ook op, dan komt die splitsing vanzelf.JE vergeet een essentiëel feit: er is geen geldstroom van de Vlaamse regering naar de federale regering.
Het is de federale die de Vlaamse regering bevoegdheden, en middelen toeschuift.
De enige geldstroom van Vlaamse regering bestaat uit het teruggeven van een eventueel overschot om af en toe de federale begroting aan te zuiveren.
Die ristorno kunnen ze weigeren.
Dat doen Waalse en Brusselse regeringen systematisch.

De NVA zou op Vlaams niveau meer stemmen moeten halen dan op federaal, het zal op z'n minst spektakel geven. :-)
Je maakt je illusies.
Enkel een volstrekte meerderheid geeft de N-Va armslag in een Vlaamse regering.
En dan nog is die beperkt zoals ik hierboven aangaf.

Knuppel
24 november 2013, 09:53
Maar een Vlaamse regering die het been stijf houdt doet geheel de zaak blokkeren. We hebben een samenwerkingsfederalisme, met gemengde bevoegdheden, met samenwerkingsakkoorden, met overlegcomités. Dus: in elk van die mechanismen moet men samenwerken en is de medewerking nodig van de Vlaamse regering. Het wordt tijd dat de Vlaamse regering niet meer continu aan het handje loopt van de federale regering.

Ik geloof niet meer in een toekomst in een Belgische context. We moeten meer dan ooit vanuit Vlaanderen vertrekken.

Distel
24 november 2013, 09:55
Mozes

Geen slechte keuze. Die kerel was redelijk bedrijvig in het splitsen van rode hindernissen.

Supe®Staaf
24 november 2013, 10:07
Geen slechte keuze. Die kerel was redelijk bedrijvig in het splitsen van rode hindernissen.:lol:

Knuppel
24 november 2013, 10:24
Geen slechte keuze. Die kerel was redelijk bedrijvig in het splitsen van rode hindernissen.

Voor degenen die niet mee zijn.

Computer toont hoe Mozes de Rode Zee splitste:

http://eoswetenschap.eu/artikel/computer-toont-hoe-mozes-de-rode-zee-splitste

Schwarze Flamme
24 november 2013, 10:28
Als ik moet kiezen uit dat rijtje, dan toch Filip Dewinter.

ViveLaBelgique
24 november 2013, 10:30
Ben Weyts staat er niet bij ?

Liesbeth Homans, Siegfried Bracke of Geert Bourgeois staan er ook niet bij. Ik heb als 5 N-VA kandidaten in het lijstje staan: Bart De Wever, Johan Van Overveldt, Filip De Winter, Kris Peeters en Elio Di Rupo.

ViveLaBelgique
24 november 2013, 10:31
Omdat deze enquete niet echt ernstig kan genoemd worden.

Waarom niet ?

ViveLaBelgique
24 november 2013, 10:34
]Het is onzin om kandidaat premiers voor te dragen wetend wie de premier aanduidt en wie daar geen zak in te zeggen heeft.

In die manklopende redenering is het ook onzin om te gaan stemmen. Wat doe jij eigenlijk op een politiek forum ?

ViveLaBelgique
24 november 2013, 10:37
Het lijkt me anders duidelijk wat "in het midden laten betekent".
In alle geval niet dat De Wever gezegd heeft dat hij kandidaat premier is.
JIJ zegt dat.

Dat "in het midden laten" is de journalistieke interpretatie. Probeer eens je vooringenomenheid tegen Bart De Wever en N-VA achterwege te laten en luister eens naar het integrale interview. Daar laat Bart De Wever zelf totaal niets aan onduidelijkheid over.

Knuppel
24 november 2013, 10:43
In die manklopende redenering is het ook onzin om te gaan stemmen. Wat doe jij eigenlijk op een politiek forum ?

Mijn redenering in verband met het kiezen van een premier loopt niet mank. Het IS onzin om kandidaat premiers voor te dragen wetend wie de premier aanduidt en wie daar geen zak in te zeggen heeft.

Niet gaan stemmen is geen grotere onzin dan wel te gaan stemmen. Dat werd met wat er gebeurde na de vorige federale verkiezingen met verve bewezen.

Ik weet niet wat JIJ doet op een politiek forum, maar ik weet wel dat de rode duivels België zouden redden met een keeper zoals jij in het doel....
van de tegenstanders wel te verstaan.

Boduo
24 november 2013, 10:56
Jammer dat Geert Noels niet in de politiek wil gaan.

ViveLaBelgique
24 november 2013, 11:08
Mijn redenering in verband met het kiezen van een premier loopt niet mank. Het IS onzin om kandidaat premiers voor te dragen wetend wie de premier aanduidt en wie daar geen zak in te zeggen heeft.

Niet gaan stemmen is geen grotere onzin dan wel te gaan stemmen. Dat werd met wat er gebeurde na de vorige federale verkiezingen met verve bewezen.

Bedankt voor de verduidelijking. Je zit hier dus louter maar je frustratie te botvieren op dit forum. Heel consequent ben jij niet. Op dit forum loopt een peiling naar de kiesintenties voor 2014 en daar breng je een stem uit voor de BUB.

peter1962
24 november 2013, 11:31
Waarom niet ?

na het lezen van jouw antwoord in #36 begin ik de enquete al als véél ernstiger te beschouwen. ;-)

Vrijheideerst
24 november 2013, 11:33
Peter for premier ;-)

ZION
24 november 2013, 12:20
Nen tjeef, ne sos, nen blauwen,allemaal prima.

Bespaar ons van geel-zwart a.u.b!

Knuppel
24 november 2013, 12:42
Bedankt voor de verduidelijking. Je zit hier dus louter maar je frustratie te botvieren op dit forum. Heel consequent ben jij niet. Op dit forum loopt een peiling naar de kiesintenties voor 2014 en daar breng je een stem uit voor de BUB.

Een BUBbel die het voor Dewinter opneemt is, uiteraard, consequenter.

Knuppel
24 november 2013, 12:56
Dat "in het midden laten" is de journalistieke interpretatie. Probeer eens je vooringenomenheid tegen Bart De Wever en N-VA achterwege te laten en luister eens naar het integrale interview. Daar laat Bart De Wever zelf totaal niets aan onduidelijkheid over.

Jij kan beter je vooringenomenheid tegen (voor?) De Wever en de N-VA achterwege laten en zijn woorden weergeven zoals hij ze gezegd heeft in plaats van ze te interpreteren.

.

Knuppel
24 november 2013, 13:03
na het lezen van jouw antwoord in #36 begin ik de enquete al als véél ernstiger te beschouwen. ;-)

Met de drie N-VA-ers als kandidaat premiers in het lijstje va ViveLaBelgique, De Wever op de 1ste plaats, Di Rupo op de 8ste en Dewinter op de 11de kan moeilijk anders dan zijn enquete doodernstig nemen, hé?

ViveLaBelgique
24 november 2013, 13:10
Jij kan beter je vooringenomenheid tegen (voor?) De Wever en de N-VA achterwege laten en zijn woorden weergeven zoals hij ze gezegd heeft in plaats van ze te interpreteren.

Ik citeer de woorden van Bart De Wever letterlijk.

Knuppel
24 november 2013, 13:17
:lol:

Jij was er als eerste bij om hartelijk te lachen om de gevatte opmerking van Distel. Alle andere belgicisten bleven verzuurd aan de kant staan en hielden wijselijk hun mond. Als het woord "splitsen" valt beginnen ze al te flippen.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze niet mee zijn.:-D

Knuppel
24 november 2013, 13:18
Ik citeer de woorden van Bart De Wever letterlijk.

Neen hoor. De Wever heeft de woorden die jij hem in de mond legt niet uitgesproken. Jij interpreteerde wel die woorden.

ViveLaBelgique
24 november 2013, 13:29
Neen hoor. De Wever heeft de woorden die jij hem in de mond legt niet uitgesproken. Jij interpreteerde wel die woorden.

Als ik hem letterlijk citeer kan ik hem nogal moeilijk woorden in de mond leggen.

Rahowa
24 november 2013, 19:50
De Winter,man van het volk en charisma zat.

Knuppel
24 november 2013, 19:56
Als ik hem letterlijk citeer kan ik hem nogal moeilijk woorden in de mond leggen.


Ok, citeer hem dan letterlijk. Maar dat is NIET wat jij beweert.

ViveLaBelgique
24 november 2013, 19:57
Ok, citeer hem dan letterlijk. Maar dat is NIET wat jij beweert.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=193832

ViveLaBelgique
24 november 2013, 20:01
De voorlopige "forum politics.be top drie van kandidaat-premiers:

1. Bart De Wever ( 40%)
2. Filip De Winter ( 29%)
3. Elio Di Rupo ( 21%)

Knuppel
24 november 2013, 20:04
http://forum.politics.be/showthread.php?t=193832

Je durft dus niet. Dan zal ik het doen.

De uitdaging voor de N-VA ligt vooral op het federale vlak", zegt Bart De Wever (N-VA) in "Reyers laat". Hij laat in het midden of hij al dan niet kandidaat-premier is. "Het liefst blijf ik burgemeester, maar in de politiek vallen wat je graag doet en wat je moet doen niet altijd samen."


Waar citeer jij letterlijk: Ik wil premier worden?

ViveLaBelgique
24 november 2013, 20:11
Je durft dus niet. Dan zal ik het doen.



Waar citeer jij letterlijk: Ik wil premier worden?

Heeft Koning Filip ooit letterlijk gezegd:"Ik wil Koning worden!" !

Knuppel
24 november 2013, 20:14
Heeft Koning Filip ooit letterlijk gezegd:"Ik wil Koning worden!" !
JA!

Knuppel
24 november 2013, 20:16
Maar daar gaat het niet om. Jij zit hier te liegen dat je blauw ziet dat De Wever iets letterlijk gezegd heeft dat hij NIET gezegd heeft, maar dat jij wel kan citeren, maar je doet het niet.

Henri1
24 november 2013, 20:18
Eerlijk ?
De enige geloofwaardige Premier van de laatste 100 jaar is Elio Di Rupo.

Xenophon
24 november 2013, 20:29
Eerlijk ?
De enige geloofwaardige Premier van de laatste 100 jaar is Elio Di Rupo.

:D

ViveLaBelgique
24 november 2013, 21:02
Maar daar gaat het niet om. Jij zit hier te liegen dat je blauw ziet dat De Wever iets letterlijk gezegd heeft dat hij NIET gezegd heeft, maar dat jij wel kan citeren, maar je doet het niet.

Ik begrijp je frustratie. Soms zit je zo vooringenomen naar politici te luisteren dat je niet eens doorhebt wat ze echt zeggen. Bekijk het interview met Bart De Wever in Reyers Laat eens opnieuw. Gezien je talrijke bijdragen op dit topic is het interessant om Bart De Wever zelf te horen ipv af te gaan op de journalistiek die er interpretaties aan geeft.

http://www.canvas.be/programmas/reyers-laat/3e53fe0f-a673-4f25-bf9f-b6e28240b7c9

BTW, Obama heeft nooit gezegd:"I want to be president of the USA" evenmin als prins Filip ooit "Ik wil koning worden!" zou gezegd hebben. Van politici van het niveau van Bart De Wever ga je nooit zo'n eigengereide uitspraken horen.

Knuppel
24 november 2013, 21:14
Ik begrijp je frustratie. Soms zit je zo vooringenomen naar politici te luisteren dat je niet eens doorhebt wat ze echt zeggen. Bekijk het interview met Bart De Wever in Reyers Laat eens opnieuw. Gezien je talrijke bijdragen op dit topic is het interessant om Bart De Wever zelf te horen ipv af te gaan op de journalistiek die er interpretaties aan geeft.

http://www.canvas.be/programmas/reyers-laat/3e53fe0f-a673-4f25-bf9f-b6e28240b7c9

BTW, Oboma heeft nooit gezegd:"I want to be president of the USA" evenmin als prins Filip ooit "Ik wil koning worden!" zou gezegd hebben. Van politici van het niveau van Bart De Wever ga je nooit zo'n eigengereide uitspraken horen.

Ik citeer de woorden van Bart De Wever letterlijk.

Xenophon
24 november 2013, 21:20
:d

ViveLaBelgique
24 november 2013, 21:23
@knuppel
Je hebt zelf mijn letterlijke citaten van Bart De Wever bovengehaald.

Knuppel
24 november 2013, 21:26
@knuppel
Je hebt zelf mijn letterlijke citaten van Bart De Wever bovengehaald.

Ik heb letterlijk de uitspraken van De Wever geciteerd.

Jij niet.

ViveLaBelgique
24 november 2013, 21:29
Ik heb letterlijk de uitspraken van De Wever geciteerd.

Jij niet.

Hier wil ik toch even verduidelijking ik waar ik Bart De Wever niet letterlijk geciteerd zou hebben.

lombas
24 november 2013, 22:59
Premier afschaffen.

Skobelev
25 november 2013, 06:40
FDW op een tweede plaats, er is nog hoop voor vlaanderen.

Henri1
25 november 2013, 06:43
FDW op een tweede plaats, er is nog hoop voor vlaanderen.

En uitgerekend die verhuist naar Wallonie.

Skobelev
25 november 2013, 06:45
En uitgerekend die verhuist naar Wallonie.

Naar het hol van de haan. :twisted:

Boduo
25 november 2013, 13:49
L. Homans.
Een ervaren, verstandige & knappe vrouw.
A. Minne-Soete als minister-president van Vlaanderen.
Zelfde eigenschappen.

ViveLaBelgique
13 december 2013, 23:36
Volgens een enquête gevoerd door "Dedicated sur internet" voor weekblad Marianne is Maggie De Block de populairste kandidaat om premier te worden.

Liefst 35% van de Belgen, 37% van de Walen en 31% van de Brusselaars verkiezen haar als premier. Pour les flamands la même chose.

Garry
14 december 2013, 00:26
Wat mij betreft geen van allen. Premier van België moet niemand meer worden. België heeft zijn houdbaarheids-datum meer dan ruim overschreden.

ViveLaBelgique
21 januari 2014, 22:59
Na 36 uitgebrachte stemmen is jullie favoriete premier Bart De Wever. Op de tweede plaats kiezen jullie Filip De Winter. Een derde gedeelde plaats is er voor Elio Di Rupo & Johan Van Overveldt. Didier Reynders haalt geen enkele geldige stem.

De enquête loopt nog. Je kan nog steeds je stem uitbrengen.

Everytime
21 januari 2014, 23:14
N-VA is met 27 zetels 's lands grootste partij. In 2011 heeft ze ons met Elio Di Rupo I opgezadeld. De verwachtingen zijn dat N-VA in 2014 na de verkiezingen opnieuw 's lands grootste partij wordt en zelfs enkele zetels bij zal winnen.

Tijd voor een kleine reflectie:

Wie wens jij als premier voor 2014-2019 ?

Mijn excuses voor het overwicht van de Antwerpse kandidaten in de keuzelijst.

Di Rupo II.

fonne
21 januari 2014, 23:59
Di Rupo II.

Di Rupo II is de absolute vereiste om dit land eindelijk gesplitst te krijgen.

Another Jack
22 januari 2014, 08:17
Ben Weyts staat er niet bij ?

:lol:

Max toch...
Je bent het enige typetje dat mij echt doet lachen!

Another Jack
22 januari 2014, 08:17
Di Rupo II is de absolute vereiste om dit land eindelijk gesplitst te krijgen.

En om uw klaagzang nog een aantal jaren extra te koesteren.

vlijmscherp
22 januari 2014, 09:10
niet interessant.

marie daenen
22 januari 2014, 09:22
Onmiddelijk alle grendelwetten afschaffen, Brussel volledig tweetalig zoals de franstalige in de wet hebben laten zetten maar steeds gesaboteerd hebben, en indien ze dat niet willen gedaan met de pariteit in de Belgische regering maar gewoon een man een stem. Vlaanderen baas in eigen huis, volstrekt ééntalig Nederlands het is aan de andere om zich aan te passen aan de Vlaamse meerderheid en niet aan de Vlamingen om naar de pijpen van de nieuwkomers te dansen. Op federaal vlak alles perfect tweetalig en alleen zij die perfect tweetalig zijn mogen daar zetelen; hoe kan iemand nu beslissen over de andere kant van het land indien hij er compleet vreemd tegenover staat. Gegarandeerde persvrijheid met een sterk gecontroleerde instelling die daar over moet waken en waar elke burger zijn beklacht kan indienen. De federale schuldenberg wordt verschoven naar degene die hem gemaakt heeft en het is aan hen om hem af te betalen....

Another Jack
22 januari 2014, 09:26
Onmiddelijk alle grendelwetten afschaffen, Brussel volledig tweetalig zoals de franstalige in de wet hebben laten zetten maar steeds gesaboteerd hebben, en indien ze dat niet willen gedaan met de pariteit in de Belgische regering maar gewoon een man een stem. Vlaanderen baas in eigen huis, volstrekt ééntalig Nederlands het is aan de andere om zich aan te passen aan de Vlaamse meerderheid en niet aan de Vlamingen om naar de pijpen van de nieuwkomers te dansen. Op federaal vlak alles perfect tweetalig en alleen zij die perfect tweetalig zijn mogen daar zetelen; hoe kan iemand nu beslissen over de andere kant van het land indien hij er compleet vreemd tegenover staat. Gegarandeerde persvrijheid met een sterk gecontroleerde instelling die daar over moet waken en waar elke burger zijn beklacht kan indienen. De federale schuldenberg wordt verschoven naar degene die hem gemaakt heeft en het is aan hen om hem af te betalen....

Wat moet die streng gecontroleerde instelling dan juist controleren?

marie daenen
22 januari 2014, 10:59
Wat moet die streng gecontroleerde instelling dan juist controleren?

Dat de burgers eerst en vooral geinformeerd worden wat nu, gezien de bijna complete persstilheid over wat er in de zesde staatshervorming voor Vlaanderen beslist wordt, zeker niet het geval is. Ten andere alleen dat feit al, dat ze als verdoemd zwijgen zou iedereen wakker moeten schudden want dat toont overduidelijk aan dat het totaal verkeerd aan het lopen is voor de doodgewone Vlaming door de barbarie daarboven aan top.

Everytime
22 januari 2014, 11:02
Di Rupo II is de absolute vereiste om dit land eindelijk gesplitst te krijgen................

...................Met sint-juttemis.8-)

Another Jack
22 januari 2014, 11:11
Dat de burgers eerst en vooral geinformeerd worden wat nu, gezien de bijna complete persstilheid over wat er in de zesde staatshervorming voor Vlaanderen beslist wordt, zeker niet het geval is. Ten andere alleen dat feit al, dat ze als verdoemd zwijgen zou iedereen wakker moeten schudden want dat toont overduidelijk aan dat het totaal verkeerd aan het lopen is voor de doodgewone Vlaming door de barbarie daarboven aan top.

Een ministerie van Informatie?

hollande
22 januari 2014, 11:14
Een ministerie van Informatie en klikken?

of hoe de nvaerkes ook voor postjes zorgen voor eigen volk.

cato
22 januari 2014, 12:27
Bart de Wever zal liever minister president van Vlaanderen willen worden en kris Peeters
premier van Belgie.
Het zou zo maar kunnen, dat Reynders premier gaat worden, als concessie om een akkoord met de Franstaligen te bereiken.
Dus alles hangt van de onderhandelingen af.

peter1962
22 januari 2014, 12:47
Onmiddelijk alle grendelwetten afschaffen, Brussel volledig tweetalig zoals de franstalige in de wet hebben laten zetten maar steeds gesaboteerd hebben, en indien ze dat niet willen gedaan met de pariteit in de Belgische regering maar gewoon een man een stem. Vlaanderen baas in eigen huis, volstrekt ééntalig Nederlands het is aan de andere om zich aan te passen aan de Vlaamse meerderheid en niet aan de Vlamingen om naar de pijpen van de nieuwkomers te dansen. Op federaal vlak alles perfect tweetalig en alleen zij die perfect tweetalig zijn mogen daar zetelen; hoe kan iemand nu beslissen over de andere kant van het land indien hij er compleet vreemd tegenover staat. Gegarandeerde persvrijheid met een sterk gecontroleerde instelling die daar over moet waken en waar elke burger zijn beklacht kan indienen. De federale schuldenberg wordt verschoven naar degene die hem gemaakt heeft en het is aan hen om hem af te betalen....

http://4.bp.blogspot.com/-10hQ5WRSYEQ/UPVnEjMrcdI/AAAAAAAABA8/ZTAq1znmQ0w/s1600/PoliticalCorrectnessThoughtPolice.jpg

andev
22 januari 2014, 12:52
Totaal fout, want dan zou hij niet konsekwent zijn met zijn eigen vooropgezette beleidslijnen....

Daar voor raak je niet aan een politieke meerderheid, en ook niet aan een burgermeerderheid.
Dat splitsen zal er toch eens moeten van komen. De mening van de Franstaligen mag ons stilaan gestolen worden. Waarom zouden zij recht moeten hebben op eeuwig profitariaat en chantage via "Bruxelles"?

ViveLaBelgique
22 januari 2014, 12:59
Bart de Wever zal liever minister president van Vlaanderen willen worden en kris Peeters
premier van Belgie.
Het zou zo maar kunnen, dat Reynders premier gaat worden, als concessie om een akkoord met de Franstaligen te bereiken.
Dus alles hangt van de onderhandelingen af.

De vraag van de enquête peilt naar jouw wens. Niet naar jouw verwachting.

Het is interessant om een aparte enquête te starten om te peilen naar de voorspelling van de forumleden.

ViveLaBelgique
22 januari 2014, 13:02
Dat splitsen zal er toch eens moeten van komen. De mening van de Franstaligen mag ons stilaan gestolen worden. Waarom zouden zij recht moeten hebben op eeuwig profitariaat en chantage via "Bruxelles"?

Pleit jij om zoals in het plan R.O.S.S.E.M. voor een streven van de verhuis van de Vlaamse regering uit Brussel ?

ViveLaBelgique
22 januari 2014, 13:03
Onmiddelijk alle grendelwetten afschaffen, Brussel volledig tweetalig zoals de franstalige in de wet hebben laten zetten maar steeds gesaboteerd hebben, en indien ze dat niet willen gedaan met de pariteit in de Belgische regering maar gewoon een man een stem. Vlaanderen baas in eigen huis, volstrekt ééntalig Nederlands het is aan de andere om zich aan te passen aan de Vlaamse meerderheid en niet aan de Vlamingen om naar de pijpen van de nieuwkomers te dansen. Op federaal vlak alles perfect tweetalig en alleen zij die perfect tweetalig zijn mogen daar zetelen; hoe kan iemand nu beslissen over de andere kant van het land indien hij er compleet vreemd tegenover staat. Gegarandeerde persvrijheid met een sterk gecontroleerde instelling die daar over moet waken en waar elke burger zijn beklacht kan indienen. De federale schuldenberg wordt verschoven naar degene die hem gemaakt heeft en het is aan hen om hem af te betalen....

De grendelwetten zijn een apart topic waard.

Anna List
22 januari 2014, 13:17
Di Rupo II is de absolute vereiste om dit land eindelijk gesplitst te krijgen.

ik denk niet dat ze nog eens in die val zullen stappen.

marie daenen
22 januari 2014, 18:39
Een ministerie van Informatie?

Neen, zeker geen minister van informatie, want een minister is al op voorhand partijgebonden en dus niet objectief. Een instelling gecontroleerd door alle partijen en door heel de samenleving waar de burgers terecht kunnen met hun klachten tegen de media en de politiekers die weigeren de mensen de nodige inlichtingen te geven.

marie daenen
22 januari 2014, 19:44
De Koning benoemt maar wijst nooit aan.

De koning wijst nooit aan? Neen? Behalve de Vlamingen dan die hij aangewezen heeft omdat ze weigerden braafjes hun hoofd te buigen voor de grote francofonie.

marie daenen
22 januari 2014, 19:46
De grendelwetten zijn een apart topic waard.

De grendelwetten zijn in een echte democratie alleen de vuilbak waard.

ViveLaBelgique
22 januari 2014, 19:55
De koning wijst nooit aan? Neen? Behalve de Vlamingen dan die hij aangewezen heeft omdat ze weigerden braafjes hun hoofd te buigen voor de grote francofonie.

Over wie of wat heb jij het ?

MORPHEUS
22 januari 2014, 20:53
De Koning benoemt maar wijst nooit aan.

zou ik niet durven zeggen. In 2010 werd dewever het veld ingestuurd door de koning, maar die mocht niet praten van d ekoning met de liberalen, LDD en VB.

toen was al duidelijk dat dit bedoeld was om Di rupo I te bekomen.

zo neutraal is de koning nu ook weer niet.

ik verwacht dat dewever een maand voor de verkiezingen wel eens details zou durven geven hoe alles verlopen was binnen de muren van het paleis

MORPHEUS
22 januari 2014, 21:08
ik heb gekozen voor Geens.

niet echt mijn keuze. maar soms is een pion juist plaatsen beter dan een toren opofferen om de koning schaakmat te zetten.

Waarom Geens.

dit is een rekenmachine met groot gevoel voor begrotingen in evenwicht brengen. met zulke personen doe je niet wat u wilt.

als Geens premier zou zijn, dan krijgen we een begroting regering die ook nog eens de staatschulden aanpakt.

dat op zich zal voor een staatshervorming zorgen in Brussel en Wallonië. Want ze zullen ook mee moeten in de pas lopen. wat betekend dat de schuldenopbouw traditie van de PS zal vervallen.

en als na 5 jaar de begroting er goed uitziet, de schulden gezakt zijn.

hoogtijd voor een 8 ° staatshervorming te eisen bij de verkiezingen van ?? 2019.

want dan is het gewicht van de staatsschuld al wat minder oe verdelen aan de gewesten.

Dus , Geens moet het worden. en laat Peters maar in Vlaanderen blijven.
Samen met NVA een 2 partijen regering.

want mijn mening is dat er eerder een vlaamse regering zal gevormd worden en dan pas een federale

ViveLaBelgique
22 januari 2014, 21:13
zou ik niet durven zeggen. In 2010 werd dewever het veld ingestuurd door de koning, maar die mocht niet praten van d ekoning met de liberalen, LDD en VB.

toen was al duidelijk dat dit bedoeld was om Di rupo I te bekomen.

zo neutraal is de koning nu ook weer niet.

ik verwacht dat dewever een maand voor de verkiezingen wel eens details zou durven geven hoe alles verlopen was binnen de muren van het paleis

Elio Di Rupo I is inderdaad te danken aan Bart De Wever.

ViveLaBelgique
22 januari 2014, 21:14
ik heb gekozen voor Geens.

niet echt mijn keuze.

Als Geens niet echt jou keuze is, voor wie kies jij dan wel ?

MORPHEUS
22 januari 2014, 21:28
Als Geens niet echt jou keuze is, voor wie kies jij dan wel ?

opnieuw een Waal. iemand uit MR .

om een herstel regering van Di Rupo I te bekomen.
een MR persoon die ook begrip zal hebben voor de verzuchtingen van de vlaamse economie en dit kan uitleggen aan de waalse bevolking.

Uitleggen in de zin van , dergelijke economie willen we ook in wallonië en als premier zal ik ook wallonië 5 jaar dienen om grote stappen in die richting te zetten.

zou wel eens kunnen werken. en waar nodig. een wisselmeerderheid met NVA uit de oppositie.

ViveLaBelgique
24 januari 2014, 16:21
opnieuw een Waal. iemand uit MR .

Een Waal, een Brusselaar of een ex-Vlaming uit MR ?

MORPHEUS
24 januari 2014, 18:44
Een Waal, een Brusselaar of een ex-Vlaming uit MR ?

maakt mij niet uit.

de kiezer zal wel bepalen met voorkeurstemmen.

wie was het stemkanon van de MR in 2010 ?

ViveLaBelgique
24 januari 2014, 18:53
maakt mij niet uit.

de kiezer zal wel bepalen met voorkeurstemmen.

wie was het stemkanon van de MR in 2010 ?

Een ex-Vlaamse Waal die naar Brussel is verhuist.

TheFourHorsemen
24 januari 2014, 23:39
Bart De Wever als minister president. Geens als premier.

Supe®Staaf
29 januari 2014, 14:10
Premier afschaffen.
Jammer dat zo weinig mensen deze optie in overweging nemen.
Ze werd nochtans door De Wever zelf naar voor geschoven.
Desondanks kan ik er als N-Va-vijand toch mee akkoord gaan.
Het is een overbodige post, of minstens een die met een beurtrolletje kan waargenomen worden zonder extra kosten.
Handjes geven, tongen draaien, en lintjes knippen, wil ik voor een bescheiden vergoeding als cumuljob best vermogen en naar behoren vervullen.

frank1234
29 januari 2014, 14:52
Desondanks kan ik er als N-Va-vijand ...


hoe kan je jezelf nu zien als vijand van een politieke partij ???

Supe®Staaf
29 januari 2014, 20:54
hoe kan je jezelf nu zien als vijand van een politieke partij ???Als de partijdoelstellingen mij niet aanstaan, verklaar ik ze tot mijn vijand.
Is dat zo raar?

ViveLaBelgique
6 februari 2014, 23:51
Tot spijt van diegene die het benijdt wenst Bart De Wever burgemeester van Antwerpen te blijven.

ViveLaBelgique
13 februari 2014, 10:46
http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/Wetstraat/article/detail/1792580/2014/02/13/Vlaming-wil-Peeters-als-minister-president-De-Wever-als-premier.dhtml

De pol van Le Soir, VTM & De Morgen geeft weer wie de Belgen wensen als premier:

België:
1. Elio Di Rupo 34%
2. Maggie De Block 22%
3. Bart De Wever 20%

Vlaanderen:
1. Bart De Wever 31%
2. Kris Peeters 25%
3. Maggie De Block 24%

Boduo
14 februari 2014, 11:00
http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/Wetstraat/article/detail/1792580/2014/02/13/Vlaming-wil-Peeters-als-minister-president-De-Wever-als-premier.dhtml

De pol van Le Soir, VTM & De Morgen geeft weer wie de Belgen wensen als premier:

België:
1. Elio Di Rupo 34%
2. Maggie De Block 22%
3. Bart De Wever 20%

Vlaanderen:
1. Bart De Wever 31%
2. Kris Peeters 25%
3. Maggie De Block 24%

Wat zal er doorwegen ?
De 6.000.000 Vlamingen
De 3.000.000 Walen
Het 1.000.000 Brusselaars ?

ViveLaBelgique
14 februari 2014, 11:23
Het 1.000.000 Brusselaars ?

Zijn die Brusselaars in jouw telling geen Vlaming ?

ViveLaBelgique
3 maart 2014, 22:02
http://trends.knack.be/economie/nieuws/beleid/51-procent-vlaamse-ondernemers-wil-bart-de-wever-als-premier/article-4000545830697.htm

Van de Vlaamse ondernemers wenst 51% Bart De Wever als premier. Dat is ook de reden waarom zijn in 2010 massaal op hem gestemd hebben. Toen hebben ze Elio Di Rupo van Bart De Wever gekregen als premier.

ViveLaBelgique
13 april 2014, 20:20
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/VK14/140413_VK14_debat_rodehoed_dewever

Op de vraag of hij premier wil worden, antwoordt De Wever het volgende. "In België is het allerergste wat je kunt overkomen de verkiezingen winnen. Of nog erger is premier worden. In de "Wetstraat 16" staat de 16 voor het percentage dat je nog zult halen als je er buiten komt." Hij verwijst onder meer naar de percentages van Open VLD en CD&V in vergelijking met hun scores toen respectievelijk Verhofstadt en Leterme premier werden.

Mr. Calimero is back in town ! Tijdens het debat met Paul Magnette had Bart De Wever nog een lijntje gesnoven om als optimist over te komen. In Nederland laat hij terug zijn Calimero-typetje spreken.

Brakelaar
13 april 2014, 21:14
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/VK14/140413_VK14_debat_rodehoed_dewever

Op de vraag of hij premier wil worden, antwoordt De Wever het volgende. "In België is het allerergste wat je kunt overkomen de verkiezingen winnen. Of nog erger is premier worden. In de "Wetstraat 16" staat de 16 voor het percentage dat je nog zult halen als je er buiten komt." Hij verwijst onder meer naar de percentages van Open VLD en CD&V in vergelijking met hun scores toen respectievelijk Verhofstadt en Leterme premier werden.

Mr. Calimero is back in town ! Tijdens het debat met Paul Magnette had Bart De Wever nog een lijntje gesnoven om als optimist over te komen. In Nederland laat hij terug zijn Calimero-typetje spreken.

Je moet eens goed dat artikels lezen in plaats van zo te reageren....Bart slaat nagels met koppen!!

ViveLaBelgique
13 april 2014, 21:17
Je moet eens goed dat artikels lezen in plaats van zo te reageren....Bart slaat nagels met koppen!!

Wat mij betreft mag Bart De Wever als Mr Calimero premier worden of als Mr. Optimist. Als hij maar premier wordt en hij ons land niet overlaat aan een homoseksueel zoals hij deed in 2010-2011.

Wie wens jij als premier ?

Eduard Khil
13 april 2014, 21:32
belgie heeft geen premier nodig. Belgie moet kapot

vlijmscherp
13 april 2014, 21:34
Wat mij betreft mag Bart De Wever als Mr Calimero premier worden of als Mr. Optimist. Als hij maar premier wordt en hij ons land niet overlaat aan een homoseksueel zoals hij deed in 2010-2011.

Wie wens jij als premier ?

Wat is er mis met een homoseksueel als premier? Wat heeft dat er nu mee te maken?

ViveLaBelgique
13 april 2014, 22:58
Wat is er mis met een homoseksueel als premier? Wat heeft dat er nu mee te maken?

Mag dat niet vermeld worden ? De volledige Benelux wordt bestuurd door premiers die homoseksueel zijn. Wat zou daar mis mee kunnen zijn ?

Boduo
15 april 2014, 16:12
Mag dat niet vermeld worden ? De volledige Benelux wordt bestuurd door premiers die homoseksueel zijn. Wat zou daar mis mee kunnen zijn ?

De geaardheid van een politieker heeft niets te maken met zijn job.
Als hij z'n job goed doet, dan is dat OK.
Vanaf 25 mei (nog exact 40 dagen) zal er in Belgie verandering komen op dat gebied.

:lol:

marie daenen
15 april 2014, 18:22
Jammer dat zo weinig mensen deze optie in overweging nemen.
Ze werd nochtans door De Wever zelf naar voor geschoven.
Desondanks kan ik er als N-Va-vijand toch mee akkoord gaan.
Het is een overbodige post, of minstens een die met een beurtrolletje kan waargenomen worden zonder extra kosten.
Handjes geven, tongen draaien, en lintjes knippen, wil ik voor een bescheiden vergoeding als cumuljob best vermogen en naar behoren vervullen.

Wat moet Filip dan nog doen? Of gaat u ervan uit dat die afgeschaft wordt?

AsGardSGO
15 april 2014, 19:39
Een nieuwe Hitler of een westerse viraint van Kim Jong-un ofzo zal er nog niet inzitten. Dan maar een andere meer gematigde leider; Filipke doe eens eindelijk een echt FN-Wilders-Fortuinske.

ViveLaBelgique
23 april 2014, 10:10
http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/Wetstraat/article/detail/1792580/2014/02/13/Vlaming-wil-Peeters-als-minister-president-De-Wever-als-premier.dhtml

De pol van Le Soir, VTM & De Morgen geeft weer wie de Belgen wensen als premier:

België:
1. Elio Di Rupo 34%
2. Maggie De Block 22%
3. Bart De Wever 20%

Vlaanderen:
1. Bart De Wever 31%
2. Kris Peeters 25%
3. Maggie De Block 24%

http://www.demorgen.be/dm/nl/17103/Verkiezingen/article/detail/1860660/2014/04/23/Exclusieve-peiling-Peeters-troeft-De-Wever-en-Homans-af.dhtml

De nieuwe peiling van Le Soir/De Morgen/VTM:


België:
1. Elio Di Rupo 33%
2. Maggie De Block 22%
3. Bart De Wever 21%

Vlaanderen:
1. Bart De Wever 33%
2. Kris Peeters 24%
3. Elio Di Rupo 21%
4. Maggie De Block 20%

Maggie De Block is in Wallonië de op één na populairste kandidaat om premier te worden. Faut-le-faire !

ViveLaBelgique
23 april 2014, 10:13
De geaardheid van een politieker heeft niets te maken met zijn job.
Als hij z'n job goed doet, dan is dat OK.
Vanaf 25 mei (nog exact 40 dagen) zal er in Belgie verandering komen op dat gebied.

:lol:

Wat mij betreft voeren politici geen job uit. Ik denk trouwens niet dat de geaardheid van onze premier op 25 mei zal veranderen. Jij hebt echt wel een rijkelijke fantasie.

Pandareus
23 april 2014, 10:29
Wat mij betreft voeren politici geen job uit. Ik denk trouwens niet dat de geaardheid van onze premier op 25 mei zal veranderen. Jij hebt echt wel een rijkelijke fantasie.

:lol:

Athelas
23 april 2014, 10:32
Maggie De Block is in Wallonië de op één na populairste kandidaat om premier te worden. Faut-le-faire !

Ik snap die hype dus echt niet. Wat heeft ze nu eigenlijk gedaan op vlak van asiel en migratie? Haar been stijf gehouden en wat statistiekjes vervalst. Mooi, fantastisch. De steel van een borstel kan maw even goede resultaten behalen.

ViveLaBelgique
23 april 2014, 12:18
Ik snap die hype dus echt niet. Wat heeft ze nu eigenlijk gedaan op vlak van asiel en migratie? Haar been stijf gehouden en wat statistiekjes vervalst. Mooi, fantastisch. De steel van een borstel kan maw even goede resultaten behalen.

Ik snap niet dat de hype rond Maggie De Block in Vlaanderen over haar punt heen is. Wallonië loopt achter op Vlaanderen in die hype. Het is niet de eerste keer dat Wallonië achterloopt.

Jay-P.
23 april 2014, 12:38
Sommige landgenoten gaan voor kwantiteit!

ViveLaBelgique
15 mei 2014, 14:59
http://trends.knack.be/economie/nieuws/beleid/n-va-haalt-volstrekte-meerderheid-bij-ondernemers/article-4000624321128.htm

Volgens een enquête van Trends kiest 52% van de ondernemers voor N-VA. 40% van de ondernemers kiest Bart De Wever als premier en 31% als Vlaams-minister president.

Bart De Wever wordt geroepen door de kiezer.

Zeus
15 mei 2014, 15:08
http://trends.knack.be/economie/nieuws/beleid/n-va-haalt-volstrekte-meerderheid-bij-ondernemers/article-4000624321128.htm

Volgens een enquête van Trends kiest 52% van de ondernemers voor N-VA. 40% van de ondernemers kiest Bart De Wever als premier en 31% als Vlaams-minister president.

Bart De Wever wordt geroepen door de kiezer.

Hoeveel procent van de kiezers zijn ondernemer?

Miauw!
15 mei 2014, 15:12
En meer dan de helft van de Vlaamse artsen stemt NVA. Je zou warempel toch echt gaan geloven dat NVA de partij is voor de ondernemers, zelfstandigen en vrije beroepen.

ViveLaBelgique
19 mei 2014, 19:01
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/opinieblog/opinie/140519-opinie-davesinardet-cw-dewever-standard

Volgens Bart De Wever mag je niet te veel op N-VA stemmen als je hem als premier wil zien. Als N-VA een pak meer dan 30% zou halen dan zouden ze wel eens hun confederalisme op tafel smijten.

ViveLaBelgique
21 mei 2014, 21:55
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/VK14/140521-VK14-de-wever-premier

"Ik sluit niks meer uit. We zullen zien wat de kiezer in het mandje legt." Dat heeft N-VA-voorzitter Bart De Wever in "Terzake14" geantwoord op de vraag of hij kandidaat is om de volgende premier van België te worden. "Ik kan me een scenario voorstellen waarin je dat moet opnemen."

Pfff, hoe zit dat nu juist met Bart De Wever ? Gaat hij nu premier worden of niet ? Misschien kan hij beter zijn dienst "spionage" liquideren en zelf naar de andere partijen stappen met een kartelvoorstel. Zo kan hij dan met een programma naar de kiezer trekken naar het idee van Geert Noels.

Pandareus
21 mei 2014, 22:43
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/VK14/140521-VK14-de-wever-premier

"Ik sluit niks meer uit. We zullen zien wat de kiezer in het mandje legt." Dat heeft N-VA-voorzitter Bart De Wever in "Terzake14" geantwoord op de vraag of hij kandidaat is om de volgende premier van België te worden. "Ik kan me een scenario voorstellen waarin je dat moet opnemen."

Pfff, hoe zit dat nu juist met Bart De Wever ? Gaat hij nu premier worden of niet ? Misschien kan hij beter zijn dienst "spionage" liquideren en zelf naar de andere partijen stappen met een kartelvoorstel. Zo kan hij dan met een programma naar de kiezer trekken naar het idee van Geert Noels.

Enkel nog uitleggen aan de antwerpenaars dat ze bedankt zijn voor hun stemmen om hem burgemeester te maken volgens zijn belofte het te blijven tot 2018, maar dat Mark van peel of zatte ludo hem zeker even goed kunnen vervangen als burgemeester.
Bedankt liever kiezers !
http://static.fjcdn.com/pictures/Fuck+you+Jimmy_2dda07_4592354.jpg

Miauw!
21 mei 2014, 22:50
Wel spijtig dat een premier nog altijd niet door het parlement verkozen wordt, maar in een schimmig partijoverleg aangeduid wordt via zijne majesteit...

"Zijne majesteit" duidt wel de formateur aan, maar niet de premier.

Miauw!
21 mei 2014, 22:52
Ben Weyts staat er niet bij ?

En Jambon ook niet! 8O
En hoe DURF je Crembo over te slaan! :lol:

Miauw!
21 mei 2014, 22:55
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/VK14/140521-VK14-de-wever-premier

"Ik sluit niks meer uit. We zullen zien wat de kiezer in het mandje legt." Dat heeft N-VA-voorzitter Bart De Wever in "Terzake14" geantwoord op de vraag of hij kandidaat is om de volgende premier van België te worden. "Ik kan me een scenario voorstellen waarin je dat moet opnemen."

Pfff, hoe zit dat nu juist met Bart De Wever ? Gaat hij nu premier worden of niet ? Misschien kan hij beter zijn dienst "spionage" liquideren en zelf naar de andere partijen stappen met een kartelvoorstel. Zo kan hij dan met een programma naar de kiezer trekken naar het idee van Geert Noels.

Hij ging de volle 6 jaar van zijn burgemeesterschap in Antwerpen uitdoen; hoe gaat hij d�*t combineren? :lol:

hamac
21 mei 2014, 23:02
Enkel nog uitleggen aan de antwerpenaars dat ze bedankt zijn voor hun stemmen om hem burgemeester te maken volgens zijn belofte het te blijven tot 2018, maar dat Mark van peel of zatte ludo hem zeker even goed kunnen vervangen als burgemeester.
Bedankt liever kiezers !


Waarom ga je er van uit dat hij zijn kiezers in dat geval zou teleurstellen?
Een deel zal vinden dat hij dat mandaat moet opnemen.
Een deel maakt het niet uit en zijn al blij dat ze PJ konden doen bleiten.
Wie weet is er zelfs een deel die blij zijn dat hem dan weg is?

Trouwens, die kiezers krijgen zondag de kans om zich daarover uit te spreken.
De kiezers van de Robert - stunt - Stevaert waren blijkbaar ook niet teleurgesteld dat er een vervangend burgemeester was.
Heeft deze trouwens daarna niet vroegtijdig het gouverneurschap vaarwel gezegd. Nu goed, een gouverneur wordt via politieke ruilhandel aangesteld, maar toch.

Fiscoman
21 mei 2014, 23:04
Ik zou toch durven betwijfelen dat hij het echt wil worden.

Ik denk dat een en ander voortvloeit uit het feit dat de schrik erin zit dat ze hun 30 procent niet gaan halen. Gewoon nog proberen wat kiezers te lokken.

Het valt onmiskenbaar op dat ze zich deze week wat zorgen maken over hun 30%

discuz
21 mei 2014, 23:12
In de Vlaamse regering zullen ze wel geraken, maar in de federale?

Hoedanook, er gaat hier heel veel azijn gepist worden de komende maanden.

Skobelev
22 mei 2014, 05:37
FDW op twee, niet slecht voor een gedemoniseerde. :cheer:

Brakelaar
22 mei 2014, 05:48
Ik zou toch durven betwijfelen dat hij het echt wil worden.

Ik denk dat een en ander voortvloeit uit het feit dat de schrik erin zit dat ze hun 30 procent niet gaan halen. Gewoon nog proberen wat kiezers te lokken.

Het valt onmiskenbaar op dat ze zich deze week wat zorgen maken over hun 30%

ik denk dat jij er zich nog meer zorgen in maakt, niet?

Miauw!
22 mei 2014, 09:42
In de Vlaamse regering zullen ze wel geraken, maar in de federale?

Hoedanook, er gaat hier heel veel azijn gepist worden de komende maanden.

De kans is inderdaad groter dat ze in de Vlaamse regering zullen geraken dan in de federale, maar het zou me niet verbazen als ze ook in de Vlaamse regering uit de boot vallen.

Miauw!
22 mei 2014, 09:43
FDW op twee, niet slecht voor een gedemoniseerde. :cheer:

Met 20 stemmen: zéér representatief! :roll:

Ik dacht trouwens dat hier wel méér dan 20 VB-ers zaten?

Skobelev
22 mei 2014, 09:47
Met 20 stemmen: zéér representatief! :roll:

Ik dacht trouwens dat hier wel méér dan 20 VB-ers zaten?

Een poll is een poll hé poes, de andere VB zijn mischien aan 't werken.

ViveLaBelgique
26 juni 2014, 21:21
Een poll is een poll hé poes, de andere VB zijn mischien aan 't werken.

Het zou natuurlijk ook kunnen dat de andere Vlaams Belangers naar Brazilië zijn afgezakt.

Boduo
26 juni 2014, 22:42
In de Vlaamse regering zullen ze wel geraken, maar in de federale?

Hoedanook, er gaat hier heel veel azijn gepist worden de komende maanden.

Het is belangrijk dat NVA in de Vlaamse regering komt: de grootste partij v.h. land...
Het is nog belangrijker dat vanaf 1/1/2015 de Vlaamse regering een referendum mag organiseren !

Peche
27 juni 2014, 07:10
Elio Di Rupo.
Niet omdat ik het wil, maar omdat het zo zal zijn.

ViveLaBelgique
27 juni 2014, 13:03
Elio Di Rupo.
Niet omdat ik het wil, maar omdat het zo zal zijn.

Wie wens jij dan wel als premier ?

Niko457
27 juni 2014, 15:05
N-VA is met 27 zetels 's lands grootste partij. In 2011 heeft ze ons met Elio Di Rupo I opgezadeld. De verwachtingen zijn dat N-VA in 2014 na de verkiezingen opnieuw 's lands grootste partij wordt en zelfs enkele zetels bij zal winnen.

Tijd voor een kleine reflectie:

Wie wens jij als premier voor 2014-2019 ?

Beetje overbodige vraag.
Wat een echt relevante vraag is : wat voor een soort regering willen de mensen nu echt ? Dat wil zeggen, links, rechts, of een balans tussen beiden, maar langs welke kant ?

Dat antwoord, is antwoord op de vraag welke partij de premier mag leveren. Als je met een partij zit met voor 80% rechtse zetels (zoals bij Di Rupo II), dan is het logisch dat de premier een lid is van een rechtse partij, omdat daar het draagvlak ligt.

Maar, uw vraag is eigenlijk, wie wordt er in dit kunstmatig en achterkamerpolitiek gestuurd landje, de premier.

Eduard Khil
27 juni 2014, 15:06
ik wil vooral een regering zonder de kanker van links. Maar ik vrees er eerlijk gezegd voor

ViveLaBelgique
27 juni 2014, 15:07
Maar, uw vraag is eigenlijk, wie wordt er in dit kunstmatig en achterkamerpolitiek gestuurd landje, de premier.

Wie wens jij als premier ?

Niko457
27 juni 2014, 15:08
Wie wens jij dan wel als premier ?

Het gehengel achter het antwoord dat je het liefste afbreekt, ligt er wel heel vingerdik op.

Bij polls bijvoorbeeld, zie je heel vaak dat de opsteller van de poll, zijn eigen lievelingsantwoord als eerste zet.

Het is een psychologische reflex, op het randje van het kinderachtige, maar de bedoeling is duidelijk.

Niet dat je wil dat Bart premier wordt, maar je wil dat antwoord wel het liefst afbreken.

In een normaal land wordt de voorzitter van de grootste partij van de verkiezingen, de premier. Maar, ik zei dan ook, een "normaal" land.

ViveLaBelgique
27 juni 2014, 15:10
ik wil vooral een regering zonder de kanker van links. Maar ik vrees er eerlijk gezegd voor

Als je de zelf de enquête boycot door elke optie aan te vinken zal jij steeds krijgen wat je vreest. Wat je vreest heb je het meeste nodig.

http://muzikum.eu/nl/123-183-2294/the-scene/soldaat-songtekst.html

Niko457
27 juni 2014, 15:11
Wie wens jij als premier ?

Als je mijn antwoord begrepen hebt, dan weet je dat het antwoord is : een rechtse premier in een rechtse coalitie, omdat de kiezers dit nu gekozen hebben.

Ik weet dat in een uithoek van Belgie een paar dikkenekken zitten die links/extreem-links denken, en - dikkenek zijnde - ook proberen om iedereen te controleren (en daar al 190 jaar in lukken), maar dat is niet normaal.

Wie premier wordt, stel uw vraag binnen 100 dagen, 200 dagen, 300 dagen, 400 dagen, 500 dagen, 600 dagen, 700 dagen, nog eens.

Vragen stellen is wel uw sterk punt. Misschien is antwoorden niet uw sterk punt. Wie zal het zeggen ?

(Die laatste vraag niet antwoorden, die is retorisch.)

Niko457
27 juni 2014, 15:12
ik wil vooral een regering zonder de kanker van links. Maar ik vrees er eerlijk gezegd voor

Second that, en 80% van Vlaanderen met mij

ViveLaBelgique
27 juni 2014, 15:18
Als je mijn antwoord begrepen hebt, dan weet je dat het antwoord is : een rechtse premier in een rechtse coalitie, omdat de kiezers dit nu gekozen hebben.

Nogmaals: Wie wens jij als premier ? Noem eens een naam.

Eyjafjallajökull
27 juni 2014, 15:41
Ik mis de optie "Er komt geen premier meer".

AVV.VVK
27 juni 2014, 16:05
De 2 lievelingsministers zijn Vlaams-nationalisten.

PRACHTIG

Niko457
27 juni 2014, 17:41
De 2 lievelingsministers zijn Vlaams-nationalisten.

PRACHTIG

Tjah, democratie he.

Niko457
27 juni 2014, 17:42
Nogmaals: Wie wens jij als premier ? Noem eens een naam.

Waarom ?

Niko457
27 juni 2014, 17:43
Ik mis de optie "Er komt geen premier meer".

Of, we zoeken voor de volgende premier ook een vertaling naar het nederlands van het woord "premier".

Boduo
27 juni 2014, 17:55
Of, we zoeken voor de volgende premier ook een vertaling naar het nederlands van het woord "premier".

In het Deens noemt men dat een "Staatsminister"...
???

Niko457
27 juni 2014, 18:10
In het Deens noemt men dat een "Staatsminister"...
???

Ah OK,
Eerste minister mag ook ;)

"Eerste" klinkt nogal vreemd

4x10E6
28 juni 2014, 05:35
Peter Mertens zeker weten.

hamac
28 juni 2014, 09:23
Peter Mertens zeker weten.

De fiche die uw persoon beschrijft, wordt stilaan compleet, waarvoor dank.

Van rechtswege heeft u het recht om persoonlijke gegevens te wijzigen. U kan hiervoor steeds contact opnemen.

ViveLaBelgique
25 juli 2014, 14:39
Maggie De Block is gepromoveerd van federaal staatssecretaris tot federaal vice-premier. De kans dat zij premier wordt is groter geworden.

Witte Kaproen
25 juli 2014, 17:39
Maggie De Block is gepromoveerd van federaal staatssecretaris tot federaal vice-premier. De kans dat zij premier wordt is groter geworden.

Maggie als premier van een federale regering van lopende zaken,
als Elio er mee stopt.:-)

Een volgende federale regering komt er immers niet meer.

Another Jack
25 juli 2014, 17:46
Maggie als premier van een federale regering van lopende zaken,
als Elio er mee stopt.:-)

Een volgende federale regering komt er immers niet meer.

Serieus?

manta
25 juli 2014, 18:22
Maggie als premier van een federale regering van lopende zaken,
als Elio er mee stopt.:-)

Een volgende federale regering komt er immers niet meer.

Herverkiezingen zullen veel duidelijk maken...
't Zal hier en daar partijen afstraffen ook...

Het Oosten
26 juli 2014, 11:58
W jednej ze pysk&#x00F3;wek Kacper rzuca a&#x017C; do kompan&#x00F3;w, i&#x017C; musi przerwa&#x0107; w&#x0142;asny kino o papie&#x017C;u przedtem kanonizacj&#x0105;.
Wyprowadza w rola ubek&#x00F3;w, w czasie uciechy w fujar&#x0119; podmienia si&#x0119; w Ikera Casillasa, i g&#x00F3;rskie szlaki zna akuratniej ni&#x017C; niejeden baca. Animowany Karol Wojty&#x0142;a to superbohater natomiast "santo subito" w jednym.

Sekstaśma online (http://turystyka88.adresforum.pl/film-sekstasma-online-t174.html) Sekstaśma online
film Tarzan Król dżungli (http://www.gliwicearchitektura.fora.pl/fotomagazyn,28/film-tarzan-krol-dzungli-online,3384.html) film Tarzan Król dżungli
Szef chomikuj (http://www.gliwicearchitektura.fora.pl/fotomagazyn,28/film-szef-online,3390.html) Szef chomikuj
Step Up All In (http://www.gliwicearchitektura.fora.pl/fotomagazyn,28/film-step-up-all-in-online,3396.html) Step Up All In


Za&#x015B; tutaj w miejsce sypi&#x0105;cych one-linerami si&#x0142;acz&#x00F3;w rodzicielki dra&#x017C;liwego Aarona Paula.
Sytuacj&#x0119; wp&#x0142;ywowa jawnie rozstrzygn&#x0105;&#x0107; lecz w jaki&#x015B; maniera: w poprzek wk&#x0142;ad w zak&#x0142;adanym za pomoc&#x0105; fantastycznego Monarcha (Michael Keaton) znanym superwy&#x015B;cigu.
Paul istnieje zawo&#x0142;any, jest sympatyczny, obdarzony charyzm&#x0105; - uprzednio nie.
O tak dalece wci&#x0105;&#x017C; Michael Keaton przyzwala sobie, w jaki spos&#x00F3;b umie, komentuj&#x0105;c na dynamicznie przebieg na torze dodatkowo dostarczaj&#x0105;c nam niezb&#x0119;dnej ekspozycji, o tak du&#x017C;a liczba ziomki przewodniego herosa wylegaj&#x0105; unikato bezbarwnie.
W kt&#x00F3;rym&#x015B; momencie - w temperamencie metafizycznego patrona - przyzwany ostaje ponadto "Bullit", alias odpowiednik wzorca z Sevres, je&#x015B;liby chodzi o filmowe samochodowe pogonie.



Skumatali2Q7

Uw locatie: Barinas... U bent dan zoals bepaalde moderatoren op bepaalde fora. Die modereren in België maar hebben hun locatie in Parijs.

ViveLaBelgique
4 september 2014, 22:14
Kris Peeters heeft zijn kandidatuur aan de kant geschoven. Kris Peeters steunt Bart De Wever als premier. Wouter Beke heeft in naam van CD&V de steun aan Bart De Wever als premier uitgesproken.

ViveLaBelgique
5 september 2014, 10:51
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/VK14-formatie/140528-storyline-federale-formatie?eid=1.2079121



Bovendien zou ook de N-VA nog niet klaar zijn om zich al achter een Franstalige premier te scharen, zonder dat er inhoudelijk prijzen zijn binnengehaald. "Dat krijg ik nu niet verkocht", zou De Wever zich volgens insiders hebben laten ontvallen, weet Belga. Bij N-VA zelf valt slechts te horen dat de partij "tegen niemand" een veto stelt.

En quid Bart De Wever? Moet hij als voorzitter van de grootste partij niet de stap naar de Wetstraat 16 zetten? Gisterennacht zou Kris Peeters naar eigen zeggen alvast "soms al lachend, soms heel serieus aan De Wever gevraagd hebben waarom hij zelf niet voluit voor het premierschap zou gaan". Maar De Wever heeft zelf meerdere keren verklaard dat hij van plan is om 6 jaar op het Schoon Verdiep te blijven.

schaker
12 september 2014, 17:57
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/VK14-formatie/140528-storyline-federale-formatie?eid=1.2079121



Bovendien zou ook de N-VA nog niet klaar zijn om zich al achter een Franstalige premier te scharen, zonder dat er inhoudelijk prijzen zijn binnengehaald. "Dat krijg ik nu niet verkocht", zou De Wever zich volgens insiders hebben laten ontvallen, weet Belga. Bij N-VA zelf valt slechts te horen dat de partij "tegen niemand" een veto stelt.

En quid Bart De Wever? Moet hij als voorzitter van de grootste partij niet de stap naar de Wetstraat 16 zetten? Gisterennacht zou Kris Peeters naar eigen zeggen alvast "soms al lachend, soms heel serieus aan De Wever gevraagd hebben waarom hij zelf niet voluit voor het premierschap zou gaan". Maar De Wever heeft zelf meerdere keren verklaard dat hij van plan is om 6 jaar op het Schoon Verdiep te blijven.

De Wever is al burgemeester van Antwerpen, dat laat zich niet kombineren met de job van belgische premier.
Eventueel moet de N-VA een andere kandidaat leveren, welke beschikbaar is en nog niet cumuleert. Ikzelf denk aan Urbanus, dan kan Peeters nog vaker lachen.

De liberale familie (MR + O-VLD) zijn met 34 federale zetels de grootste fractie in de zweedse coalitie, samen zelfs groter dan de N-VA (33 zetels). Dus hebben de liberalen ook het meeste recht om de premier te leveren.

Terzijde: de N-VA 4% méér stemmen heeft gekregen bij de verkiezingen dan MR + O-VLD samen.... maar N-VA krijgt minder zetels omdat franstalige stemmen zwaarder wegen dan vlaamse stemmen.

Knuppel
14 september 2014, 06:07
Waar is de tijd dat Verhofstadt zelfs zijn "Vlaamse" moeder een mes in de rug zou hebben gestoken om Belgisch premier te mògen worden?

Waar is de tijd dat de N-VA met alle mogelijke middelen "vermeden" werd?

Wat scheelt er toch maar in Absurdistan dat de N-VA luttele maanden later het premierschap wordt aangeboden?

ViveLaBelgique
26 september 2014, 12:06
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2101626

Het idee dat lang in de mainstream media werd geponeerd dat Louis Michel kans zou maken om premier te worden is dermate van de pot gerukt dat het zelfs geen kanttekening in de geschiedenisboeken waardig is.

Feit blijft dat N-VA op zich laat wachten. Zij is de enige partij die een premier kan voordragen. In 2010-2011 was het ook aan N-VA om een premier te leveren. Toen heeft N-VA Elio Di Rupo als hun marionet aan de macht gezet als premier. Bij de MR of Open VLD vinden ze niemand bereid om hun marionet te spelen.

vlijmscherp
26 september 2014, 12:50
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2101626

Het idee dat lang in de mainstream media werd geponeerd dat Louis Michel kans zou maken om premier te worden is dermate van de pot gerukt dat het zelfs geen kanttekening in de geschiedenisboeken waardig is.

Feit blijft dat N-VA op zich laat wachten. Zij is de enige partij die een premier kan voordragen. In 2010-2011 was het ook aan N-VA om een premier te leveren. Toen heeft N-VA Elio Di Rupo als hun marionet aan de macht gezet als premier. Bij de MR of Open VLD vinden ze niemand bereid om hun marionet te spelen.

waar lees jij in dat artikel dat Michel geen premier wil worden of waar lees jij dat hij geen kans maakt? Kan je die passage eens letterlijk citeren aub? want ik lees er over.

ViveLaBelgique
26 september 2014, 15:59
waar lees jij in dat artikel dat Michel geen premier wil worden of waar lees jij dat hij geen kans maakt? Kan je die passage eens letterlijk citeren aub? want ik lees er over.

Dat lees ik zéér duidelijk in het artikel daar men Didier Reynders of Charles Michel nergens kan citeren dat zij zelf bereid zouden zijn om premier te worden. Kris Peeters heeft al lang laten weten dat het aan Bart De Wever is om premier te worden en geen enkele politieke partij heeft dit tegengesproken.

ViveLaBelgique
7 oktober 2014, 19:04
Tot spijt van wie het benijdt heeft Bart De Wever gekozen om Charles Michel premier te maken.

http://www.rtbf.be/info/belgique/detail_suedoise-pas-encore-le-bout-du-tunnel-mais-presque?id=8372651

N-VA geeft een nieuwe dimensie aan het Belgisch surrealisme. Ik ben benieuw wie N-VA gaat aanstellen als Franstalig minister nu ze andermaal verzaakt hebben aan het premierschap.