PDA

View Full Version : Ask six


Pagina's : [1] 2 3

six
4 december 2013, 05:11
Omdat ik ook zo'n draadje moet hebben.

Antoon
4 december 2013, 15:22
Omdat ik ook zo'n draadje moet hebben.

:lol::lol:

Groot gelijk!

Antoon
4 december 2013, 15:24
Een vraag dan : hoe zit het met uw geloof?

six
4 december 2013, 15:36
Een vraag dan : hoe zit het met uw geloof?

Dat weet ik momenteel zelf niet goed, eerlijk gezegd. Misschien dat binnen een halfjaar ik er een ander antwoord op kan geven. Vandaag de dag is het een grijze zone.

Nietzsche
4 december 2013, 15:37
Dat weet ik momenteel zelf niet goed, eerlijk gezegd. Misschien dat binnen een halfjaar ik er een ander antwoord op kan geven. Vandaag de dag is het een grijze zone.

Praktisch gezien nog steeds een spirituele atheïst?

Nietzsche
4 december 2013, 15:40
1: Wat moet men doen tegen corrupte mensen in financiële sectoren (zoals bankdirecteuren)?

En vooral hoe moet men daar iets tegen doen?

2: Hoe verklaar jij de relatief grote hoeveelheid islamofoben in landen als Nederland en België?

vlijmscherp
4 december 2013, 15:42
met welke saus eet je je frieten?

welk vlees bij je frieten?

six
4 december 2013, 15:49
Praktisch gezien nog steeds een spirituele atheïst?

Ja, zo kan men het wel noemen. Ik voel de aanwezigheid Gods niet de laatste tijd.

Het weerspiegelt zich wel in mijn gedrag.

six
4 december 2013, 15:53
1: Wat moet men doen tegen corrupte mensen in financiële sectoren (zoals bankdirecteuren)?

En vooral hoe moet men daar iets tegen doen?

2: Hoe verklaar jij de relatief grote hoeveelheid islamofoben in landen als Nederland en België?

1: Ookal is het aanlokkelijk om de woede te projecteren op die mensen (die uiteraard klootzakken zijn), is het relevanter om jezelf de volgende vraag te stellen:

Als de banken de crisis hebben veroorzaakt, wie heeft de banken veroorzaakt?


2: De islam is een cultuur die voldoende anders is om onbegrip en angst te verkrijgen en voldoende gekend om niet het Pocahontas-effect te genereren (de mysterieuze Ander, zoals dat men hier in het Westen boeddhisme en taoisme koestert, maar eigen mystiek verloochent).
Bovendien zitten courante stromingen van de islam met een aantal godsdienstige onvolmaaktheden die de zaak enkel erger maken.

six
4 december 2013, 15:54
met welke saus eet je je frieten?

welk vlees bij je frieten?

Ik eet zelden frieten, als ik het doe dan hangt het ervan af waarmee zij geserveerd worden.

Moet ik bij een frituur eten eet ik nooit separatorvlees zoals curryworst. Meestal hebben zij er wel sate's.

Nietzsche
4 december 2013, 15:57
Ja, zo kan men het wel noemen. Ik voel de aanwezigheid Gods niet de laatste tijd.

Het weerspiegelt zich wel in mijn gedrag.

Verklaar?

Nietzsche
4 december 2013, 15:59
1: Ookal is het aanlokkelijk om de woede te projecteren op die mensen (die uiteraard klootzakken zijn), is het relevanter om jezelf de volgende vraag te stellen:

Als de banken de crisis hebben veroorzaakt, wie heeft de banken veroorzaakt?


2: De islam is een cultuur die voldoende anders is om onbegrip en angst te verkrijgen en voldoende gekend om niet het Pocahontas-effect te genereren (de mysterieuze Ander, zoals dat men hier in het Westen boeddhisme en taoisme koestert, maar eigen mystiek verloochent).
Bovendien zitten courante stromingen van de islam met een aantal godsdienstige onvolmaaktheden die de zaak enkel erger maken.

1: Akkoord, laat ik dan de vraag anders stellen : wat moet men doen tegen corruptie in financiële sectoren (zoals fraude bij een bank)?

six
4 december 2013, 15:59
Verklaar?

Het voelt niet aan alsof er hogere waarheden zijn. Ik weet dat zij bestaan, maar de directe link ermee, het aanvoelen ervan, is er momenteel niet.

Ik gedraag mij dan anders. Ik ben veel minder contemplatief, heb meer de neiging om mijzelf over te geven aan gevoelens zoals woede en vooroordeel, en ik drink meer.
Langs de andere kant ben ik meer nuchter, pragmatisch, en krijg ik meer gedaan.

Nietzsche
4 december 2013, 16:00
Let jij erg op je gezondheid?

Zo ja: Met wat voor dingen is dat duidelijk zichtbaar voor een buitenstaander?

six
4 december 2013, 16:01
1: Akkoord, laat ik dan de vraag anders stellen : wat moet men doen tegen corruptie in financiële sectoren (zoals fraude bij een bank)?

Enkel fraude, zoals verduisteren van geld?

Bestraffen en een zo transparant mogelijk systeem maken zodat fraude sneller aan het licht komt.

six
4 december 2013, 16:02
Let jij erg op je gezondheid?

Zo ja: Met wat voor dingen is dat duidelijk zichtbaar voor een buitenstaander?

Ik eet goed, ik ben graag buiten, en ik probeer te sporten.

Merk op: probeer. De laatste tijd nogal weinig energie.

Nietzsche
4 december 2013, 16:02
Ben jij iemand die bang is om jezelf te verliezen of geniet jij er juist van om eens per zoveel tijd compleet te ontnuchteren (met drank of drugs)?

Ik weet dat jij al genoeg geëxperimenteerd hebt daarin, alleen ik vraag nu meer naar de psychologie er achter. Dat experimenteren kun je namelijk net zo goed hebben gedaan uit een soort meeloperij met vrienden.

Nietzsche
4 december 2013, 16:03
http://www.youtube.com/watch?v=0a5WyAjL1MM

Mooi?

six
4 december 2013, 16:06
Ben jij iemand die bang is om jezelf te verliezen of geniet jij er juist van om eens per zoveel tijd compleet te ontnuchteren (met drank of drugs)?

Ik weet dat jij al genoeg geëxperimenteerd hebt daarin, alleen ik vraag nu meer naar de psychologie er achter. Dat experimenteren kun je namelijk net zo goed hebben gedaan uit een soort meeloperij met vrienden.

Ik heb er hier op het forum voldoende over geschreven vroeger. Zeker over psychedelica.
Ik heb deze echter al een ruime tijd niet ingenomen.

Ik ben niet bang om mijzelf te verliezen, en als dat gebeurt is het zeer zelden. Ik ben niet de persoon die dronken in de kleerkast gaat urineren omdat ik denk dat daar de wc ligt.
(ik kan wel melige dingen naar mensen beginnen smsen, dat wel)

Nietzsche
4 december 2013, 16:07
Het voelt niet aan alsof er hogere waarheden zijn. Ik weet dat zij bestaan, maar de directe link ermee, het aanvoelen ervan, is er momenteel niet.

Ik gedraag mij dan anders. Ik ben veel minder contemplatief, heb meer de neiging om mijzelf over te geven aan gevoelens zoals woede en vooroordeel, en ik drink meer.
Langs de andere kant ben ik meer nuchter, pragmatisch, en krijg ik meer gedaan.

Als je nu een keuze had: zou je dan graag weer terug willen naar het gevoel van aanwezigheid van die hogere waarheden?

En kun jij hier verklaren wat die "hogere machten" zijn of is dit echt een kwestie van "dat valt niet uit te leggen, dat moet je zelf meemaken"?

Jij hebt mij dit ook al eens uitgelegd. Alleen toen was je veel gematigder in je toon. Toen zei je zelfs "ik denk dat er wel hogere waarheden zijn, daar en daarom". Nu stel je zelfs dat je het weet.

six
4 december 2013, 16:08
http://www.youtube.com/watch?v=0a5WyAjL1MM

Mooi?

Ok.

Nietzsche
4 december 2013, 16:09
Ik heb er hier op het forum voldoende over geschreven vroeger. Zeker over psychedelica.
Ik heb deze echter al een ruime tijd niet ingenomen.

Ik ben niet bang om mijzelf te verliezen, en als dat gebeurt is het zeer zelden. Ik ben niet de persoon die dronken in de kleerkast gaat urineren omdat ik denk dat daar de wc ligt.
(ik kan wel melige dingen naar mensen beginnen smsen, dat wel)

Tja, maar met paddo,s op verlies je jezelf sowieso hè.

Het kunnen erg positieve ervaringen zijn maar je kunt ook flink naar de klote gaan. :-D

six
4 december 2013, 16:10
Als je nu een keuze had: zou je dan graag weer terug willen naar het gevoel van aanwezigheid van die hogere waarheden?

En kun jij hier verklaren wat die "hogere machten" zijn of is dit echt een kwestie van "dat valt niet uit te leggen, dat moet je zelf meemaken"?

Jij hebt mij dit ook al eens uitgelegd. Alleen toen was je veel gematigder in je toon. Toen zei je zelfs "ik denk dat er wel hogere waarheden zijn, daar en daarom". Nu stel je zelfs dat je het weet.

Weten/denken krijgen in een spiritueel kader een heel andere betekenis en een heel andere functie.

Als ik een keuze had, denk ik dat ik terug zou willen. Maar ik denk ook dat er voor alles zijn tijd is. Het komt bij mij in cycli op.

Wat het verklaren betreft, wel, de vraag stellen is ze beantwoorden.

six
4 december 2013, 16:13
Tja, maar met paddo,s op verlies je jezelf sowieso hè.

Het kunnen erg positieve ervaringen zijn maar je kunt ook flink naar de klote gaan. :-D

Ja maar het is meer dan dat.

Nietzsche
4 december 2013, 16:15
Weten/denken krijgen in een spiritueel kader een heel andere betekenis en een heel andere functie.

Als ik een keuze had, denk ik dat ik terug zou willen. Maar ik denk ook dat er voor alles zijn tijd is. Het komt bij mij in cycli op.

Wat het verklaren betreft, wel, de vraag stellen is ze beantwoorden.

Naja, je hebt soms eens van die dagen dat er teveel toeval in een is. Of dat je spontaan een vorm van aanwezigheid voelt terwijl er niemand om je heen is, gewoon van die zaken die je niet kunt verklaren.

Dan heb je drie keuze,s: of je gaat deze zaken rationaliseren, je ervaart deze ervaringen en doet er verder niets mee (het was een mooie/nare ervaring, maar je hebt er verder geen gedachtes bij) of je gaat het juist erg romantiseren en haalt er god en allerlei hogere machten zaken bij.

Ik doe meestal het tweede. Al heb ik er ook een handje van om het eerste te doen.

six
4 december 2013, 16:17
Naja, je hebt soms eens van die dagen dat er teveel toeval in een is. Of dat je spontaan een vorm van aanwezigheid voelt terwijl er niemand om je heen is, gewoon van die zaken die je niet kunt verklaren.

Dan heb je drie keuze,s: of je gaat deze zaken rationaliseren, je ervaart deze ervaringen en doet er verder niets mee (het was een mooie/nare ervaring, maar je hebt er verder geen gedachtes bij) of je gaat het juist erg romantiseren en haalt er god en allerlei hogere machten zaken bij.

Ik doe meestal het tweede. Al heb ik er ook een handje van om het eerste te doen.

De eerste twee dingen zijn dan ook gezonder om te doen. Een goede mix tussen de twee zorgt voor een balans.

Het derde eindigt altijd rampzalig.

Nietzsche
4 december 2013, 16:18
Ja maar het is meer dan dat.

Uhu, ik had zelfs een tijdje geleden gelezen dat bepaalde hersengebieden veranderen als je paddo,s hebt ingenomen (dat is op zich niet heel bijzonder, meer heel erg logisch).

Maar het blijkt nu zelfs dat deze veranderingen blijvend kunnen zijn. Dat is helemaal een goed iets als je tijdens je drugs innamen een mystieke ervaring hebt gehad. Het blijkt namelijk dat deze mensen veel opener zijn geworden en beter om kunnen gaan met hun emoties.

Het nadeel is wel dat de activiteit in bepaalde hersendelen afnemen.

Nietzsche
4 december 2013, 16:19
De eerste twee dingen zijn dan ook gezonder om te doen. Een goede mix tussen de twee zorgt voor een balans.

Het derde eindigt altijd rampzalig.

Ik dacht dat jij niets moest hebben van rationalisaties... ;-)

six
4 december 2013, 16:21
Ik dacht dat jij niets moest hebben van rationalisaties... ;-)

Zonder dat af en toe te doen eindig je als Nota Bene of als Exodus.

Nietzsche
4 december 2013, 16:22
Zonder dat af en toe te doen eindig je als Nota Bene of als Exodus.

Maar ben jij door je rationalisaties van deze ervaringen erachter gekomen dat er hogere machten bestaan?

Dat is namelijk het punt waarin ik het niet meer volg.

six
4 december 2013, 16:25
Maar ben jij door je rationalisaties van deze ervaringen erachter gekomen dat er hogere machten bestaan?

Dat is namelijk het punt waarin ik het niet meer volg.

Je moet dan ook niet volgen ;)

Nietzsche
4 december 2013, 16:27
Je moet dan ook niet volgen ;)

Is dit een ad hominem of serieus (want dan begrijp ik wat je bedoeld) .

six
4 december 2013, 16:29
Is dit een ad hominem of serieus (want dan begrijp ik wat je bedoeld) .

Serieus. Dit zijn dingen die niet echt uit te leggen vallen. Een uitleg speelt in op je ratio en dan ga je een rationalisatie maken van iets wat eigenlijk heel slecht te rationaliseren valt. Onhandig in het beste geval, gevaarlijk in het slechtste.

Nietzsche
4 december 2013, 16:31
Zou jij je leven lang (tot pensioen) een 9 tot 5 baan kunnen vervullen?

six
4 december 2013, 16:32
Zou jij je leven lang (tot pensioen) een 9 tot 5 baan kunnen vervullen?

Neen. Deels omdat ik niet gemaakt ben voor dat ritme.

Ik ben mijn leven nu aan't inplannen dat ik dat niet ga moeten doen. Ik ga wel een aantal jaar zo'n baan uitoefenen om wat ervaring op te doen in de industrie.

Nietzsche
4 december 2013, 16:34
Neen. Deels omdat ik niet gemaakt ben voor dat ritme.

Ik ben mijn leven nu aan't inplannen dat ik dat niet ga moeten doen. Ik ga wel een aantal jaar zo'n baan uitoefenen om wat ervaring op te doen in de industrie.

Hoe denk jij sowieso over "werken"?

Ben je het eens met de stellen : "je werkt om te leven en je leeft niet om te werken"?

six
4 december 2013, 16:37
Hoe denk jij sowieso over "werken"?

Ben je het eens met de stellen : "je werkt om te leven en je leeft niet om te werken"?

Ik ben het eens noch oneens met die stelling. Die gaat op voor velen, maar ik bevind mij in een iets andere positie.

Je leven op aarde moet zodanig geleefd moeten worden dat iemand er iets aan zal hebben.
Door dit te doen op een manier die je niet ligt, bereik je niets.

Nietzsche
4 december 2013, 16:39
Ik ben het eens noch oneens met die stelling. Die gaat op voor velen, maar ik bevind mij in een iets andere positie.

Je leven op aarde moet zodanig geleefd moeten worden dat iemand er iets aan zal hebben.
Door dit te doen op een manier die je niet ligt, bereik je niets.

Wat met je eigen geluk?

Laat ik het anders stellen: ben jij van mening dat je soms je eigen geluk en of vrije tijd moet inleveren om voor andere mensen nuttig te zijn?

six
4 december 2013, 16:42
Wat met je eigen geluk?

Laat ik het anders stellen: ben jij van mening dat je soms je eigen geluk en of vrije tijd moet inleveren om voor andere mensen nuttig te zijn?

Ik zie het niet als een allocatieve trade-off. "Minder geluk - meer nut". Leuk voor eerstejaarscursussen algemene economie op universiteiten, kan men toffe en volstrekt irrelevante grafiekjes mee tekenen.

Maar zo zit een mensenleven niet in elkaar. Een mensenleven is geen trade-off tussen op reis gaan en vrijwilligerswerk gaan doen.

Thuleander
4 december 2013, 16:44
Brazilië is de grootste afzetmarkt voor teensletsen ter wereld.

Hoeveel paar teensletsen heeft de gemiddelde Braziliaan volgens jou?

Koenraad Noël
4 december 2013, 16:44
Als Bitcoin goud is, is Litecoin het zilver? Of is dat slechts ijdele hoop van de Litecoin-aanhangers?

Nietzsche
4 december 2013, 16:47
Ik zie het niet als een allocatieve trade-off. "Minder geluk - meer nut". Leuk voor eerstejaarscursussen algemene economie op universiteiten, kan men toffe en volstrekt irrelevante grafiekjes mee tekenen.

Maar zo zit een mensenleven niet in elkaar. Een mensenleven is geen trade-off tussen op reis gaan en vrijwilligerswerk gaan doen.

Ik stel niet dat het mensenleven wel zo in elkaar steekt hé.

Het was slechts een benadering op je filosofische visie hoe een mens in het leven moet staan. Jij stelt eigenlijk dat een mens bestaat om voor een ander mens van nut te zijn (corrigeer mij als ik het fout heb). Hierin vraag ik mij dus af hoever jij daar in gaat.

Kijk, ik heb bepaalde dromen (die puur egoïstisch zijn). Bij veel van die dromen ga ik voor een relatief lange tijd niet nuttig zijn voor andere mensen, is dat dan verkeerd?

six
4 december 2013, 16:47
Als Bitcoin goud is, is Litecoin het zilver? Of is dat slechts ijdele hoop van de Litecoin-aanhangers?

Ik ben daar nog zelf niet aan uit. Volgens mij is double spending een overroepen probleem en is het inderdaad slechts ijdele hoop van mensen die te laat een GPU hebben gekocht.

Thuleander
4 december 2013, 16:48
Heb je een (of meer) youtube accounts?
Hoeveel subscribers heb je?

six
4 december 2013, 16:48
Ik stel niet dat het mensenleven wel zo in elkaar steekt hé.

Het was slechts een benadering op je filosofische visie hoe een mens in het leven moet staan. Jij stelt eigenlijk dat een mens bestaat om voor een ander mens van nut te zijn (corrigeer mij als ik het fout heb). Hierin vraag ik mij dus af hoever jij daar in gaat.

Kijk, ik heb bepaalde dromen (die puur egoïstisch zijn). Bij veel van die dromen ga ik voor een relatief lange tijd niet nuttig zijn voor andere mensen, is dat dan verkeerd?

Dat kan verkeerd zijn, dat kan juist zijn. Je stelt hier vragen die je zomaar wil reduceren tot een eenvoudig model, terwijl juist over deze vragen honderden romans die als klassiek werk worden gerekend geschreven zijn.

Thuleander
4 december 2013, 16:51
Je hebt 47+ berichten per dag.

Wat zijn de drie belangrijkste redenen voor je forumverslaving?

six
4 december 2013, 16:53
Je hebt 47+ berichten per dag.

Wat zijn de drie belangrijkste redenen voor je forumverslaving?

Ik heb er nu maar eentje: ik zit met een burnout en mag geen "serieus" werk doen.

six
4 december 2013, 16:53
Heb je een (of meer) youtube accounts?
Hoeveel subscribers heb je?

Ik heb er geen. Geen nood aan.

Nietzsche
4 december 2013, 17:19
Dat kan verkeerd zijn, dat kan juist zijn. Je stelt hier vragen die je zomaar wil reduceren tot een eenvoudig model, terwijl juist over deze vragen honderden romans die als klassiek werk worden gerekend geschreven zijn.

Ik weet dat, maar dit topic heet niet voor niets "ask six " he. ;-)

Nietzsche
4 december 2013, 17:20
Ik heb er nu maar eentje: ik zit met een burnout en mag geen "serieus" werk doen.

Serieus?

six
4 december 2013, 17:22
Serieus?

Ja, feitelijk alles wat stress bezorgt. Het rare is dat het psychosomatische vermoeidheidsklachten zijn. De ene dag kan ik naar de fitness, de andere dag geraak ik niet uit mijn bed.

Nietzsche
4 december 2013, 17:24
Ja, feitelijk alles wat stress bezorgt. Het rare is dat het psychosomatische vermoeidheidsklachten zijn. De ene dag kan ik naar de fitness, de andere dag geraak ik niet uit mijn bed.

Gaat dit samen met een depressief gevoel?

six
4 december 2013, 17:26
Gaat dit samen met een depressief gevoel?

Soms. Zeker niet altijd. Ik ben melancholisch maar heb zelden last van depressie.

Nietzsche
4 december 2013, 17:39
Soms. Zeker niet altijd. Ik ben melancholisch maar heb zelden last van depressie.

Hoe komt dit?

six
4 december 2013, 17:40
Hoe komt dit?

Dat is iets wat men is. Zoals dat je enorm vrolijke mensen hebt die altijd het beste maken van alle situaties en altijd op zoek zijn naar plezier en een glimlach.

Het is een beleving.

Nietzsche
4 december 2013, 17:45
Dat is iets wat men is. Zoals dat je enorm vrolijke mensen hebt die altijd het beste maken van alle situaties en altijd op zoek zijn naar plezier en een glimlach.

Het is een beleving.

Tja, maar dat hoeft niet he. Het kan ook zijn dat omgevingsfactoren je hebben gemaakt tot wie je bent.

Het aangeboren/genetische gedeelte is belangrijk maar niet alomvattend.

Maar goed, had jij liever diegene willen zijn die altijd opzoek was gegaan naar plezier en een glimlach of ben jij van mening dat zo,n melancholische houding ook positieve kanten heeft?

six
4 december 2013, 17:46
Tja, maar dat hoeft niet he. Het kan ook zijn dat omgevingsfactoren je hebben gemaakt tot wie je bent.

Het aangeboren/genetische gedeelte is belangrijk maar niet alomvattend.

Maar goed, had jij liever diegene willen zijn die altijd opzoek was gegaan naar plezier en een glimlach of ben jij van mening dat zo,n melancholische houding ook positieve kanten heeft?

Ik doe niet aan had-je-lievers.

Nietzsche
4 december 2013, 18:02
Zou het wenselijk zijn als dit soort zaken ook in België komen voor bepaalde personen?

http://www.bestgore.com/torture/assailant-savage-beating-street-mob-alagoas-brazil/

Let op: beelden kunnen als schokkend worden ervaren.

six
4 december 2013, 18:04
Zou het wenselijk zijn als dit soort zaken ook in België komen voor bepaalde personen?

http://www.bestgore.com/torture/assailant-savage-beating-street-mob-alagoas-brazil/

Let op: beelden kunnen als schokkend worden ervaren.

Zulu- en Xhosanegers doen dat ook Zuid-Afrika. Het gevaar is dat het niet per se moet blijven bij een overvaller. Alles wat om eender welke reden de woede van de meute trekt riskeert deze behandeling.

Nietzsche
4 december 2013, 18:07
Zulu- en Xhosanegers doen dat ook Zuid-Afrika. Het gevaar is dat het niet per se moet blijven bij een overvaller. Alles wat om eender welke reden de woede van de meute trekt riskeert deze behandeling.

Daarom ook mijn vraag "of het wenselijk zou zijn als BEPAALDE personen deze behandeling krijgen ". Het is hypothetisch hé. ;-)

six
4 december 2013, 18:09
Daarom ook mijn vraag "of het wenselijk zou zijn als BEPAALDE personen deze behandeling krijgen ". Het is hypothetisch hé. ;-)

Een ding komt steeds met al haar nevenwerkingen.

Nietzsche
4 december 2013, 18:10
Een ding komt steeds met al haar nevenwerkingen.

Met die redenering kun je deze slachtpartijen ook goedpraten tegen mensen die downloaden.

Alles komt immers met haar nevenwerkingen.

six
4 december 2013, 18:11
Met die redenering kun je deze slachtpartijen ook goedpraten tegen mensen die downloaden.

Alles komt immers met haar nevenwerkingen.

Jij begrijpt het niet.

Nietzsche
4 december 2013, 18:14
Jij begrijpt het niet.

Ik begrijp het wel degelijk, neveneffecten zijn de gevolgen van bepaalde (be)handelingen.

En als je beweerd dat dat met alles zo is en dat dat gene dus deze slachtpartijen goedpraat dan kun je dat met alles doen. Zelfs met downloaden.

Als de meute kwaad wordt van het downloaden, dan heeft de downloader pech niet waar?

six
4 december 2013, 18:18
Ik begrijp het wel degelijk, neveneffecten zijn de gevolgen van bepaalde (be)handelingen.

En als je beweerd dat dat met alles zo is en dat dat gene dus deze slachtpartijen goedpraat dan kun je dat met alles doen. Zelfs met downloaden.

Als de meute kwaad wordt van het downloaden, dan heeft de downloader pech niet waar?

Je snapt het echt echt niet he?

Nietzsche
4 december 2013, 18:20
Je snapt het echt echt niet he?

Ik reageer slechts puur op wat je post. Maar dan ook echt puur en alleen op wat je post.

Als je iets wil duidelijk maken zou je toch wat concreter moeten wezen.

six
4 december 2013, 18:31
Ik reageer slechts puur op wat je post. Maar dan ook echt puur en alleen op wat je post.

Als je iets wil duidelijk maken zou je toch wat concreter moeten wezen.

Men kan niet spreken over "wat als het gebeurde, maar enkel in de terechte gevallen". Dan moet jij heel het ding binnenpakken, met alle gevolgen dat het ding kan veroorzaken.
Dus niet enkel overvallers maar ook onschuldigen die op de verkeerde plek op het verkeerd moment zitten.
Dat is namelijk hoe het ding werkt.
Je kunt een ander ding bedenken, een ding dat op miraculeuze wijze kan opsporen wie schuldig is en wie niet, maar het lijkt mij onzinnig om over zulke ideale constructies te spreken.

Nietzsche
4 december 2013, 18:36
Men kan niet spreken over "wat als het gebeurde, maar enkel in de terechte gevallen". Dan moet jij heel het ding binnenpakken, met alle gevolgen dat het ding kan veroorzaken.
Dus niet enkel overvallers maar ook onschuldigen die op de verkeerde plek op het verkeerd moment zitten.
Dat is namelijk hoe het ding werkt.
Je kunt een ander ding bedenken, een ding dat op miraculeuze wijze kan opsporen wie schuldig is en wie niet, maar het lijkt mij onzinnig om over zulke ideale constructies te spreken.

2

Ik heb daarentegen ook wel eens gelezen over een groep mensen die zagen hoe een vrouw gewoon op straat werd verkracht. Die verkrachter heeft toen dus deze behandeling gekregen.

Nietzsche
5 december 2013, 15:15
Ik weet dat jij graag ziet dat wij een technocratie krijgen, maar hoe zie je dit precies voor je?

Kortom: beschrijf je perfecte systeem.

six
5 december 2013, 15:16
Ik weet dat jij graag ziet dat wij een technocratie krijgen, maar hoe zie je dit precies voor je?

Kortom: beschrijf je perfecte systeem.

Ik handel niet in absoluta.

Nietzsche
5 december 2013, 15:19
Ik handel niet in absoluta.

Naja, ik vroeg het mij af omdat veel technocratie fan-boys vaak afkomen met "democratie is de dictatuur van de meerderheid" geneuzel.

En dat terwijl een democratie in praktijk veel meer is dan dat.

Troubadour
5 december 2013, 15:22
Ik handel niet in absoluta.

Zeker van?

six
5 december 2013, 15:23
Zeker van?

Wololo.

Demper
5 december 2013, 16:12
Doe je graag anaal met vrouwen?

Nietzsche
6 december 2013, 22:32
Is het kapitalisme over zijn hoogtepunt heen?

Ik bedoel een tijd lang was het nauwelijks mogelijk om kritisch te kijken naar de markteconomie. Dat is inmiddels toch wel veranderd.

Zo ja: welke kant zou dat dan opgaan?

six
6 december 2013, 22:34
Is het kapitalisme over zijn hoogtepunt heen?

Ik bedoel een tijd lang was het nauwelijks mogelijk om kritisch te kijken naar de markteconomie. Dat is inmiddels toch wel veranderd.

Zo ja: welke kant zou dat dan opgaan?

Wat bedoel je met kapitalisme?

Nietzsche
6 december 2013, 22:36
Wat bedoel je met kapitalisme?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kapitalisme

Flauw antwoord (dat weet ik), maar dat komt meer omdat ik niet goed weet waar je met je vraag heen wil.

six
6 december 2013, 22:40
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kapitalisme

Flauw antwoord (dat weet ik), maar dat komt meer omdat ik niet goed weet waar je met je vraag heen wil.

Dan weet ik ook niet waar jij met de jouwe heen wil.

Nietzsche
6 december 2013, 22:44
Dan weet ik ook niet waar jij met de jouwe heen wil.

Precies wat er staat hé, is het over zijn hoogtepunt heen.

Neem nu het marktmechanisme. Een aantal jaren lang was kritiek daarop eigenlijk gewoon not done.

Mensen krijgen steeds meer door dat het marktmechanisme geen heilige basis is. Er moet immers ook nagedacht worden over de samenhang der dingen in o.a. biologische, psychologische, sociologische, politieke zin.

Ook zie je steeds meer dat het "kapitalisme" eigenlijk gewoon in verval is. Er komen steeds meer werklozen, banken worden steeds corrupter enz enz.

De bevolking is er steeds minder tevreden over.

six
6 december 2013, 22:48
Precies wat er staat hé, is het over zijn hoogtepunt heen.

Neem nu het marktmechanisme. Een aantal jaren lang was kritiek daarop eigenlijk gewoon not done.

Mensen krijgen steeds meer door dat het marktmechanisme geen heilige basis is. Er moet immers ook nagedacht worden over de samenhang der dingen in o.a. biologische, psychologische, sociologische, politieke zin.

Ook zie je steeds meer dat het "kapitalisme" eigenlijk gewoon in verval is. Er komen steeds meer werklozen, banken worden steeds corrupter enz enz.

De bevolking is er steeds minder tevreden over.

Dus, wat is precies het kapitalisme nu eigenlijk?

Nietzsche
6 december 2013, 22:57
Dus, wat is precies het kapitalisme nu eigenlijk?

Een ruilmaatschappij waarin vrijheid is voor producenten/consumenten om te bepalen wat ze produceren/consumeren.

1. Rente
2. Aandelen
3. Beurs
4. Geld

six
6 december 2013, 22:59
Een ruilmaatschappij waarin vrijheid is voor producenten/consumenten om te bepalen wat ze produceren/consumeren.

1. Rente
2. Aandelen
3. Beurs
4. Geld

In dat geval is er geen kapitalisme. Ik mag bijvoorbeeld geen wiet kweken of verkopen. Ik mag feitelijk niks doen zonder bepaalde procedures, door de overheid bepaald, te volgen.

Demper
6 december 2013, 22:59
Doe je graag anaal met vrouwen?

?

Nietzsche
6 december 2013, 23:00
In dat geval is er geen kapitalisme. Ik mag bijvoorbeeld geen wiet kweken of verkopen. Ik mag feitelijk niks doen zonder bepaalde procedures, door de overheid bepaald, te volgen.

Klopt, maar dit is een semantiek spelletje.

Nietzsche
6 december 2013, 23:08
In hoeverre mag de overheid zich bemoeien met wat de bevolking doet?

Jij mag dus geen wiet kweken of verkopen, hoe denk jij daar over?

bembem
6 december 2013, 23:13
?


Hij doet het niet graag met jou :-P Next! :lol:

six
6 december 2013, 23:13
Klopt, maar dit is een semantiek spelletje.

Nee, dat is niet zo.

Kapitalisme is een vuilbakterm dat wordt gebruikt voor alles wat slecht gaat in de economie. Zelfs dingen die voortvloeien vanuit heel onkapitalistische oorzaken worden als kapitalisme bestempeld. De vraag is bijgevolg zinledig tenzij goed ingevuld.

Demper
6 december 2013, 23:14
Hij doet het niet graag met jou :-P Next! :lol:

Ik ben geen vrouw. Lutser.

six
6 december 2013, 23:14
In hoeverre mag de overheid zich bemoeien met wat de bevolking doet?

Jij mag dus geen wiet kweken of verkopen, hoe denk jij daar over?

De overheid mag zich bemoeien met zaken die zonder het bemoeien van de overheid zich niet goed kunnen realiseren.

De overheidsbemoeienis met drugs is tot nu toe een rampscenario gebleken.

Nietzsche
6 december 2013, 23:16
Nee, dat is niet zo.

Kapitalisme is een vuilbakterm dat wordt gebruikt voor alles wat slecht gaat in de economie. Zelfs dingen die voortvloeien vanuit heel onkapitalistische oorzaken worden als kapitalisme bestempeld. De vraag is bijgevolg zinledig tenzij goed ingevuld.

Ik ben niet iemand die dat doet. Maar zaken als marktmechanisme zijn wel typisch kapitalistisch hé.

Ook zijn de relatief grote verschillen tussen lonen kapitalistisch.

Nietzsche
6 december 2013, 23:16
De overheid mag zich bemoeien met zaken die zonder het bemoeien van de overheid zich niet goed kunnen realiseren.

De overheidsbemoeienis met drugs is tot nu toe een rampscenario gebleken.

Ken je zaken?

six
6 december 2013, 23:19
Ik ben niet iemand die dat doet. Maar zaken als marktmechanisme zijn wel typisch kapitalistisch hé.

Ook zijn de relatief grote verschillen tussen lonen kapitalistisch.

Er is niks kapitalistisch aan marktmechanismes. Marktmechanismes zijn er letterlijk overal.

six
6 december 2013, 23:21
Ken je zaken?

Bepaalde takken van de wetenschap die worden gezien als niet-rendabel door het klootjesvolk.

Zaken als zelfmoordpreventie.

En meer algemeen: alles wat moet worden veranderd in een maatschappij maar waarbij het klootjesvolk zich verzet.

Nietzsche
6 december 2013, 23:28
Er is niks kapitalistisch aan marktmechanismes. Marktmechanismes zijn er letterlijk overal.

Het marktmechanisme zoals dat er nu uitziet is wel degelijk kapitalistisch.

Nietzsche
6 december 2013, 23:30
Bepaalde takken van de wetenschap die worden gezien als niet-rendabel door het klootjesvolk.

Zaken als zelfmoordpreventie.

En meer algemeen: alles wat moet worden veranderd in een maatschappij maar waarbij het klootjesvolk zich verzet.

1: Moet wetenschap niet los staan van de politiek?

2: Wat zou de overheid daar aan moeten doen?

3: Kort door de bocht, je bent tegen democratie?

six
6 december 2013, 23:31
Het marktmechanisme zoals dat er nu uitziet is wel degelijk kapitalistisch.

Een marktmechanisme is een marktmechanisme. Dat is niet kapitalistisch. Dat is een mechanisme.

Een vliegtuig is ook niet kapitalistisch. Het is een vliegtuig.

six
6 december 2013, 23:32
1: Moet wetenschap niet los staan van de politiek?

2: Wat zou de overheid daar aan moeten doen?

3: Kort door de bocht, je bent tegen democratie?

De politiek moet met geld smijten naar wetenschap. En verder met haar poten ervan afblijven.

Democratie is een irrelevant gebeuren.

Nietzsche
6 december 2013, 23:34
Een marktmechanisme is een marktmechanisme. Dat is niet kapitalistisch. Dat is een mechanisme.

Een vliegtuig is ook niet kapitalistisch. Het is een vliegtuig.

Nee, dingen komen ergens uit voort.

Een vliegtuig is misschien geen juist voorbeeld. Maar dure auto,s zoals de bugatti veyron komen wel degelijk voort uit een kapitalistische gedachtegang.

six
6 december 2013, 23:37
Nee, dingen komen ergens uit voort.

Een vliegtuig is misschien geen juist voorbeeld. Maar dure auto,s zoals de bugatti veyron komen wel degelijk voort uit een kapitalistische gedachtegang.

Een marktmechanisme komt niet ergens uit voort. Men kan dat niet "invoeren" door op een knopje te drukken, zoals minder begaafde politieke denkers het verwoorden.

Weet je dat precies is, een marktmechanisme? Zelfs eencelligen hebben dat.

Nietzsche
6 december 2013, 23:37
De politiek moet met geld smijten naar wetenschap. En verder met haar poten ervan afblijven.

Democratie is een irrelevant gebeuren.

1: Daar ben ik het mee eens. Bezuinigen op de wetenschap zijn dan ook echt belachelijk.

Alhoewel wetenschap al redelijk los staat van de politiek (gelukkig).

2: Leg eens uit?

Nietzsche
6 december 2013, 23:42
Een marktmechanisme komt niet ergens uit voort. Men kan dat niet "invoeren" door op een knopje te drukken, zoals minder begaafde politieke denkers het verwoorden.

Weet je dat precies is, een marktmechanisme? Zelfs eencelligen hebben dat.

Daar gaat het allemaal niet om. De vrije markt is een kapitalistisch/neoliberaal gegeven en dat staat ook samen met het marktmechanisme zoals wij die nu zien.

six
6 december 2013, 23:44
1: Daar ben ik het mee eens. Bezuinigen op de wetenschap zijn dan ook echt belachelijk.

Alhoewel wetenschap al redelijk los staat van de politiek (gelukkig).

2: Leg eens uit?

Er trekken wat idioten naar de stembus om hun favoriete jurist of pol&soccer te kiezen die ze kennen van een of ander praatprogramma op TV. Er worden slechte keuzes gemaakt, maar al bij al zijn de keuzes te traag en zwak om echt iets te betekenen.

six
6 december 2013, 23:47
Daar gaat het allemaal niet om. De vrije markt is een kapitalistisch/neoliberaal gegeven en dat staat ook samen met het marktmechanisme zoals wij die nu zien.

Ik stop ermee.


Voor de geinteresseerden:

http://phys.org/news/2013-08-bacteria-invest-meagre-resources-evolutionary.html

Demper
6 december 2013, 23:58
Zo onbeleefd tegen Nietzsche.

Voor de rest alles goed in je glazen pot?

Nietzsche
7 december 2013, 00:44
Er trekken wat idioten naar de stembus om hun favoriete jurist of pol&soccer te kiezen die ze kennen van een of ander praatprogramma op TV. Er worden slechte keuzes gemaakt, maar al bij al zijn de keuzes te traag en zwak om echt iets te betekenen.

Alternatief?

Nietzsche
7 december 2013, 00:46
Zo onbeleefd tegen Nietzsche.

Voor de rest alles goed in je glazen pot?

Ik heb dat je al proberen uit te leggen: hij kan daar niets aan doen, zo is die gewoon.

Als het heet onder zijn voeten gaat worden gaat die arrogant doen.

six
7 december 2013, 15:24
Alternatief?

Intelligente mensen moeten naast het systeem handelen, en zo alternatieven scheppen die mensen dan gaan gebruiken.

Zoek op: agorisme.

Nietzsche
7 december 2013, 15:25
Intelligente mensen moeten naast het systeem handelen, en zo alternatieven scheppen die mensen dan gaan gebruiken.

Zoek op: agorisme.

En wie gaat er testen of die intelligente mensen die allerlei zaken gaan misbruiken voor eigen gewin?

six
7 december 2013, 15:27
En wie gaat er testen of die intelligente mensen die allerlei zaken gaan misbruiken voor eigen gewin?

Dat interesseert mij geen bal dat zij dat doen.

Eerlijk als de slavernij morgen zou worden ingevoerd ga ik mensen kopen.

Nietzsche
7 december 2013, 15:30
Dat interesseert mij geen bal dat zij dat doen.

Eerlijk als de slavernij morgen zou worden ingevoerd ga ik mensen kopen.

Door je macho gedrag ga je compleet voorbij het punt, zoals gewoonlijk (kijk, ik kan ook arrogant doen).

Waarom interesseert het je geen bal als die intelligente mensen zaken gaan misbruiken voor eigen gewin?

Ik heb het dan over allerlei zaken he, van economische tot technologische ontwikkelingen.

six
7 december 2013, 15:36
Door je macho gedrag ga je compleet voorbij het punt, zoals gewoonlijk (kijk, ik kan ook arrogant doen).

Waarom interesseert het je geen bal als die intelligente mensen zaken gaan misbruiken voor eigen gewin?

Ik heb het dan over allerlei zaken he, van economische tot technologische ontwikkelingen.

Het is hen gegund. Ik dacht vroeger altijd van niet maar toen heb ik de mensheid iets beter leren kennen. Ik besefte dit:

Zichzelf moeten opofferen om het volk mee te krijgen om het volk te bevrijden, is vernederend.

Nietzsche
7 december 2013, 15:40
Het is hen gegund. Ik dacht vroeger altijd van niet maar toen heb ik de mensheid iets beter leren kennen. Ik besefte dit:

Zichzelf moeten opofferen om het volk mee te krijgen om het volk te bevrijden, is vernederend.

Kortom: jij bent van mening dat intellectuele mensen gewoon de macht mogen pakken en die macht ernstig mogen gaan misbruiken?

Sterker nog, jij vindt zelfs dat men "domme mensen" als slaaf mag gebruiken?

Je lijkt een beetje op een bekende dikke Nationalist van politics.be op deze manier.

six
7 december 2013, 15:45
Kortom: jij bent van mening dat intellectuele mensen gewoon de macht mogen pakken en die macht ernstig mogen gaan misbruiken?

Sterker nog, jij vindt zelfs dat men "domme mensen" als slaaf mag gebruiken?

Je lijkt een beetje op een bekende dikke Nationalist van politics.be op deze manier.

Stel een bedrijf als Virgin Galactic. Je gaat genoeg PvdA-ers vinden die gaan verkondigen dat het ruimtevaartbedrijf enkel als luxe en verrijking dient, en daarom moet worden genationaliseerd.

Nietzsche
7 december 2013, 15:47
Stel een bedrijf als Virgin Galactic. Je gaat genoeg PvdA-ers vinden die gaan verkondigen dat het ruimtevaartbedrijf enkel als luxe en verrijking dient, en daarom moet worden genationaliseerd.

Je gaat voorbij het punt.

Bankdirecteuren zijn over het algemeen geen domme mensen. Wie zegt dat zulke fraude stopt als enkel en alleen intellectuele aan de macht komen?

En het belangrijkste: wat zijn intellectuelen? Wat voor IQ moet je dan hebben?

six
7 december 2013, 15:50
Je gaat voorbij het punt.

Bankdirecteuren zijn over het algemeen geen domme mensen. Wie zegt dat zulke fraude stopt als enkel en alleen intellectuele aan de macht komen?

En het belangrijkste: wat zijn intellectuelen? Wat voor IQ moet je dan hebben?

Ik ben je sofismes een beetje beu. Als je ernstige vragen hebt, mag je ze stellen.

Nietzsche
7 december 2013, 15:53
Ik ben je sofismes een beetje beu. Als je ernstige vragen hebt, mag je ze stellen.

Ik doe niet aan sofisme.

Nietzsche
7 december 2013, 16:07
Mooiste wiskundige bewijzen?

Savatage
7 december 2013, 16:10
Favoriete tak/toepassingen in de wiskunde?

six
7 december 2013, 16:10
Mooiste wiskundige bewijzen?

Het feit dat het bewezen kan worden: stelling van Church.

Bewijsvoering zelf: dat de hoeveelheid priemgetallen oneindig is (heb ik zelf des tijds kunnen bewijzen, het is een erg simpel bewijsje, kan men aan een leek uitleggen).

six
7 december 2013, 16:12
Favoriete tak/toepassingen in de wiskunde?

Controletheorie en regeltechniek. DSP. Automatenleer.

Nietzsche
7 december 2013, 16:13
Begrijp jij ook maar iets van fractals?

six
7 december 2013, 16:16
Begrijp jij ook maar iets van fractals?

Men kan mensen in twee groepen opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: ...

Nietzsche
7 december 2013, 16:18
Men kan mensen in twee groepen opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: ...

??

Nietzsche
7 december 2013, 16:19
Men kan mensen in twee groepen opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: ...

?

Johan Bollen
7 december 2013, 16:26
Men kan mensen in twee groepen opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: mensen die niets begrijpen van fractals, en mensen die men in twee groepen kan opdelen: ...schitterend

Nietzsche
7 december 2013, 16:26
Stel, je hebt een hotel met oneindig veel kamers en al die kamers zijn bezet. Dan komt er een nieuwe reiziger binnen, op zoek naar onderdak. Kan die een kamer krijgen?

Nietzsche
7 december 2013, 16:27
schitterend

Ik heb niet de wiskundige intelligentie om het te begrijpen.

Leg eens uit?

Johan Bollen
7 december 2013, 16:29
doet me denken aan Kant. Ik heb altijd de indruk gehad dat die eigenlijk niets inhoudelijks zegt, maar steeds de vraagstelling verder opdeelt.

Johan Bollen
7 december 2013, 16:30
Ik heb niet de wiskundige intelligentie om het te begrijpen.

Leg eens uit?Laat Six dat maar doen als daar nog woorden aan toe te voegen zouden zijn. :-)

six
7 december 2013, 16:31
Stel, je hebt een hotel met oneindig veel kamers en al die kamers zijn bezet. Dan komt er een nieuwe reiziger binnen, op zoek naar onderdak. Kan die een kamer krijgen?

Neen. Alle kamers zijn bezet is hier equivalent met dat de deelverzameling vrije kamers leeg is.

Nietzsche
7 december 2013, 16:32
doet me denken aan Kant. Ik heb altijd de indruk gehad dat die eigenlijk niets inhoudelijks zegt, maar steeds de vraagstelling verder opdeelt.

Immanuel Kant was, net als alle moderne filosofen sinds Hobbes, een dwaas die het Licht van de klassieke en christelijke filosofie inruilde voor heidens geblaat gebouwd op metafysisch drijfzand.

Nietzsche
7 december 2013, 16:34
Neen. Alle kamers zijn bezet is hier equivalent met dat de deelverzameling vrije kamers leeg is.

Het kan wel degelijk. Je stopt de nieuwe reiziger in de eerste kamer. De gast die daar eerst zat stop je in de tweede kamer, de gast die daarin zat in de derde kamer, enz. enz.

Johan Bollen
7 december 2013, 16:34
Neen. Alle kamers zijn bezet is hier equivalent met dat de deelverzameling vrije kamers leeg is.Maar is oneindig niet gelijk aan oneindig + 1? En als dat het geval is zijn er misschien steeds potentiële vrije kamers.

...die echter verdwijnen eens de reiziger toekomt en de vraag stelt.

Of zie ik dat nu oneindig verkeerd?

six
7 december 2013, 16:37
Maar is oneindig niet gelijk aan oneindig + 1? En als dat het geval is zijn er misschien steeds potentiële vrije kamers.

...die echter verdwijnen eens de reiziger toekomt en de vraag stelt.

Of zie ik dat nu oneindig verkeerd?

Als alle kamers bezet zijn, dan is enkel het antwoord van Nietzsche een mogelijkheid, vrees ik. Het kan echter wel zo zijn dat er oneindig veel bezette kamers zijn, en toch ook oneindig veel vrije kamers.

Johan Bollen
7 december 2013, 16:37
Immanuel Kant was, net als alle moderne filosofen sinds Hobbes, een dwaas die het Licht van de klassieke en christelijke filosofie inruilde voor heidens geblaat gebouwd op metafysisch drijfzand.Je neemt een standpunt in, maar misschien is het interessanter je af te vragen wat een standpunt is en of het überhaupt in te nemen is, of hoe de mens ertoe komt standpunten in te nemen. Is het zo onzinnig op die wijze door het leven te gaan?

Johan Bollen
7 december 2013, 16:39
Als alle kamers bezet zijn, dan is enkel het antwoord van Nietzsche een mogelijkheid, vrees ik. Het kan echter wel zo zijn dat er oneindig veel bezette kamers zijn, en toch ook oneindig veel vrije kamers.Er kunnen dus tegelijk oneindig veel kamers bezet en vrij zijn. Ik dacht al zoiets. Heeft het wel zin om te spreken over het begrip 'oneindig'?

Savatage
7 december 2013, 16:40
Ik heb niet de wiskundige intelligentie om het te begrijpen.

Leg eens uit?

Lees een werk van Benoit Mandelbrot en je snapt zijn post meteen.

Nietzsche
7 december 2013, 16:42
Je neemt een standpunt in, maar misschien is het interessanter je af te vragen wat een standpunt is en of het überhaupt in te nemen is, of hoe de mens ertoe komt standpunten in te nemen. Is het zo onzinnig op die wijze door het leven te gaan?

Het zijn gewoon feiten die ik hier neerprent. Schopenhauer heeft reeds 2 eeuwen geleden het ethische werk van Kant met de grond gelijk gemaakt.

immanuel Kant is zo ongeveer de meest overschatte "filosoof" die ik ken.

Neem nu kant zijn categorisch imperatief. Het geeft blijk van de seniliteit en misplaatste arrogantie.

Nietzsche
7 december 2013, 16:42
Lees een werk van Benoit Mandelbrot en je snapt zijn post meteen.

Ik zal het eens doen. ;-)

Koenraad Noël
7 december 2013, 16:45
Ik heb niet de wiskundige intelligentie om het te begrijpen.

Leg eens uit?
Ach, kom nou, het concept legt zichzelf tot eigenlijk al grotendeels uit? :-)

Nietzsche
7 december 2013, 16:46
Ach, kom nou, het concept legt zichzelf tot eigenlijk al grotendeels uit? :-)

Had jij mij niet uit de negeerlijst?

Ik heb persoonlijk een hekel aan mensen die niet consequent kunnen zijn.

Koenraad Noël
7 december 2013, 16:48
Had jij mij niet uit de negeerlijst?
"Had", ja. Maar aan andermans citaten te zien lijk je met gefaalde trolpogingen geminderd te zijn.
Ik heb persoonlijk een hekel aan mensen die niet consequent kunnen zijn.
Zelfhaat? Ach, wees niet zo streng voor jezelf.

six
7 december 2013, 16:49
Er kunnen dus tegelijk oneindig veel kamers bezet en vrij zijn. Ik dacht al zoiets. Heeft het wel zin om te spreken over het begrip 'oneindig'?

Ja hoor, dit is in de wiskunde redelijk essentieel. Je hebt zelfs verschillende vormen van oneindigheid.

Zo heb je aftelbare oneindigheid: een verzameling bevalt dan evenveel elementen als de natuurlijke getallen (1,2,3, ... ).
De verzameling gehele getallen Z heeft bijvoorbeeld evenveel elementen als de verzameling natuurlijke getallen:

Stel voor alle even natuurlijke getallen dat de bijectie F(n) van N naar Z als volgt verloopt:

n even: F(n) = n/2

n oneven: F(n) = - (n-1)/2


Vul wat natuurlijke getallen in en je zult zien dat je alle gehele getallen kunt verkrijgen.

Voor alle rationale getallen (dus ook breuken) kan men een gelijkaardige bijectie maken.


Voor de reele getallen R, is het niet zo: tussen alle rationale getallen (breuken) zijn er oneindig veel getallen die niet vanuit een simpele bijectie uit N verkregen kunnen worden.


Er zijn dus meer reele dan natuurlijke getallen, en toch zijn beide getallenreeksen oneindig.

Nietzsche
7 december 2013, 16:50
"Had", ja. Maar aan andermans citaten te zien lijk je met gefaalde trolpogingen geminderd te zijn.

Zelfhaat? Ach, wees niet zo streng voor jezelf.

1: Jij zou dit forum en jezelf wat minder serieus moeten nemen.

2: Nee, ik heb een hekel aan mensen die niet consequent zijn . Je kunt toch wel lezen?

Johan Bollen
7 december 2013, 16:51
Het zijn gewoon feiten die ik hier neerprent. Schopenhauer heeft reeds 2 eeuwen geleden het ethische werk van Kant met de grond gelijk gemaakt.

immanuel Kant is zo ongeveer de meest overschatte "filosoof" die ik ken.

Ik vind de vraag hoe we tot kennis komen best interessant. Vooraleer kennis te pretenderen dienen we eerst de weg te effenen. Dat is wat Kant pretendeerde voor zover ik daar zicht op heb.

Neem nu kant zijn categorisch imperatief. Het geeft blijk van de seniliteit en misplaatste arrogantie.Werkelijk? Ben eens benieuwd wat Six daarvan denkt. Ondertussen zoek ik even een citaat dat ik overlaatst las en me aan die categorische imperatief deed denken.

Johan Bollen
7 december 2013, 16:58
Uit een brief van de Cherokee indianen gericht aan de vreemde landrovers:

"We intreat those to whom the foregoing paragraphs are addressed, to remember the great law of love. "Do to others as ye would that others should do to you."

Misplaatste seniliteit en arrogantie?

six
7 december 2013, 17:01
Werkelijk? Ben eens benieuwd wat Six daarvan denkt. Ondertussen zoek ik even een citaat dat ik overlaatst las en me aan die categorische imperatief deed denken.

Ik ben slecht vertrouwd met het concept van het categorische imperatief. Filosofie lezen is iets wat ik niet goed kan.

Johan Bollen
7 december 2013, 17:03
Er zijn dus meer reele dan natuurlijke getallen, en toch zijn beide getallenreeksen oneindig.Is dat niet tegenstrijdig? En is juist daarom het begrip oneindig niet overbodig of 'ondenkbaar'?

Er bestaat namelijk geen getal groter dan oneindig. Als de reële getallenreeks oneindig is kan de natuurlijke getallenreeks niet groter zijn dan de reële getallenreeks. Lijkt me zo.

Koenraad Noël
7 december 2013, 17:04
1: Jij zou dit forum en jezelf wat minder serieus moeten nemen.
Nóg minder serieus?

2: Nee, ik heb een hekel aan mensen die niet consequent zijn . Je kunt toch wel lezen?
"Begrijpend lezen". Niet gewoonweg "lezen".

Maar bon. Om even te recapituleren. Ik zette je op de negeerlijst omdat je pogingen tot trollen pijnlijk slecht waren, en je eigen argumenten simplistisch waren. Ik haalde je van de negeerlijst omdat ik (schijnbaar verkeerdelijk) de indruk kreeg dat daar beterschap in gekomen was, en plaatste een bericht (met een mooi lachertje) als teken van welwillendheid. Er een tekeningetje bij maken zou me beledigend lijken, maar gezien je simplistische redenering was het een vergissing om dat niet te doen.

Gezien je simplistisch denken zag ik er geen reden toe om iets meer te zoeken achter de tekst "Ik heb persoonlijk een hekel aan mensen die niet consequent kunnen zijn", en kan de enige conclusie, in jouw simplistische denkwijze, maar zijn dat jij de inconsequente persoon bent. Dat je op mij doelde was ondanks de totale verkeerde interpretatie wel duidelijk, hoor. Dat mijn teken van welwillendheid wordt gerepliceerd met een nieuwe trolpoging, is dat ook. En ja, het voortdurend gebruik van het woord "simplistisch" is een provocatie.

Ach, hoe uiterst vulgair.

Nietzsche
7 december 2013, 17:04
Ik ben slecht vertrouwd met het concept van het categorische imperatief. Filosofie lezen is iets wat ik niet goed kan.

Er waren/zijn dan ook maar weinig filosofen die goed kunnen schrijven.

Nietzsche
7 december 2013, 17:07
Nóg minder serieus?


"Begrijpend lezen". Niet gewoonweg "lezen".

Maar bon. Om even te recapituleren. Ik zette je op de negeerlijst omdat je pogingen tot trollen pijnlijk slecht waren, en je eigen argumenten simplistisch waren. Ik haalde je van de negeerlijst omdat ik (schijnbaar verkeerdelijk) de indruk kreeg dat daar beterschap in gekomen was, en plaatste een bericht (met een mooi lachertje) als teken van welwillendheid. Er een tekeningetje bij maken zou me beledigend lijken, maar gezien je simplistische redenering was het een vergissing om dat niet te doen.

Gezien je simplistisch denken zag ik er geen reden toe om iets meer te zoeken achter de tekst "Ik heb persoonlijk een hekel aan mensen die niet consequent kunnen zijn", en kan de enige conclusie, in jouw simplistische denkwijze, maar zijn dat jij de inconsequente persoon bent. Dat je op mij doelde was ondanks de totale verkeerde interpretatie wel duidelijk, hoor. Dat mijn teken van welwillendheid wordt gerepliceerd met een nieuwe trolpoging, is dat ook. En ja, het voortdurend gebruik van het woord "simplistisch" is een provocatie.

Ach, hoe uiterst vulgair.

1: Ja.

2: Je lijkt op Immanuel Kant. Je praat veel maar zegt erg weinig.

Wel een leuke poging om enigszins interessant over te komen.

Maar zet je mij wel weer even op de negeerlijst? Alvast bedankt.

Johan Bollen
7 december 2013, 17:09
Ik ben slecht vertrouwd met het concept van het categorische imperatief.Een filosofisch jasje voor een oud en vrijwel universeel recept om een samenleving leefbaar te maken.

six
7 december 2013, 17:10
Is dat niet tegenstrijdig? En is juist daarom het begrip oneindig niet overbodig of 'ondenkbaar'?

Er bestaat namelijk geen getal groter dan oneindig. Als de reële getallenreeks oneindig is kan de natuurlijke getallenreeks niet groter zijn dan de reële getallenreeks. Lijkt me zo.

Ik bedoelde: de reele is groter dan de natuurlijke. En dit komt omdat oneindig geen getal is, noch een maat voor een grootte.

Het is een concept waarvoor andere regels gelden dan voor getallen. En inderdaad: past men gewone getalregels erop toe lijkt het absurd.

Wat de aftelbare en overaftelbare oneindigheden betreft, dit is een vrij goed bestudeerd wiskundig concept, namelijk cardinaliteit van een verzameling. Het is wiskundig wel degelijk aantoonbaar dat R meer elementen dan N heeft.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cantor%27s_diagonal_argument

Het bewijs is redelijk omslachtig om hier uit te typen, maar in die fomulering van Cantor redelijk intuitief. Als je niks vindt, wil ik wel een goede uitleg op het internet voor je zoeken.

Koenraad Noël
7 december 2013, 17:11
1: Ja.
Ja?

Je lijkt op Immanuel Kant. Je praat veel maar zegt erg weinig.
Je hebt ondertussen je basisboekje filosofie gevonden?

Wel een leuke poging om enigszins interessant over te komen.
Begin je ondertussen écht niet te merken dat alles wat je over mij zegt ook op jezelf van toepassing is?

Maar zet je mij wel weer even op de negeerlijst?
Nee hoor.

Alvast bedankt.
Je valt uit je rol. Wees toch eens wat consequenter.

Nietzsche
7 december 2013, 17:13
Ja?


Je hebt ondertussen je basisboekje filosofie gevonden?


Begin je ondertussen écht niet te merken dat alles wat je over mij zegt ook op jezelf van toepassing is?


Nee hoor.


Je valt uit je rol. Wees toch eens wat consequenter.

1: Ja.

2: Nee.

3: Ik zet je niet op de negeerlijst.

4: Ik zou het fijn vinden als je dat toch zou doen.

5: Ik heb geen rol.

Johan Bollen
7 december 2013, 17:16
En dit komt omdat oneindig geen getal is, noch een maat voor een grootte.
Dat lijkt me de clou te zijn. Maar hoe is dit denkbaar? Hoe kan je van een denken over grootte (getallenreeksen bv.) plots overstappen naar het idee van oneindige grootte als de afwezigheid van grootte.

Ik zou me er meer in dienen te verdiepen, maar wil daar op dit moment niet de tijd voor nemen.

Koenraad Noël
7 december 2013, 17:17
1: Ja.
Neem jij jezelf dan in ruil ook in situaties van koppigheid meer serieus?

2: Nee.
Waarom namedrop je dan Kant?

3: Ik zet je niet op de negeerlijst.
Waarom moet ik dat dan wel doen?

Nietzsche
7 december 2013, 17:21
Neem jij jezelf dan in ruil ook in situaties van koppigheid meer serieus?


Waarom namedrop je dan Kant?


Waarom moet ik dat dan wel doen?

1: Ik ben wie ik ben.

2: Waarom niet? (onnozele vragen krijgen onnozele antwoorden).

3: Omdat je dat al had gedaan.

Johan Bollen
7 december 2013, 17:24
Waarom namedrop je dan Kant?Ik maakte de associatie tussen Kant en fractals. Op die wijze geraakte Kant betrokken in de discussie.

Koenraad Noël
7 december 2013, 17:25
Onnozele vragen krijgen onnozele antwoorden.
Inderdaad! http://img.photobucket.com/albums/0903/gerwhisp/1%20cb%20emoticons%201/nod.gif

Koenraad Noël
7 december 2013, 17:27
Ik maakte de associatie tussen Kant en fractals. Op die wijze geraakte Kant betrokken in de discussie.
Hmm, ja, maar het blijft een namedrop. :-P

Jou haal ik overigens ook van de negeerlijst, ik weet eigenlijk al niet meer wat wij hadden? Eh, wat maakt het uit.

Nietzsche
7 december 2013, 17:28
Inderdaad! http://img.photobucket.com/albums/0903/gerwhisp/1%20cb%20emoticons%201/nod.gif

;-)

Johan Bollen
7 december 2013, 17:29
Hmm, ja, maar het blijft een namedrop. :-P

Jou haal ik overigens ook van de negeerlijst, ik weet eigenlijk al niet meer wat wij hadden? Eh, wat maakt het uit.Ik ben al blij dat ik ook eens op zo'n lijst mag staan. Wat we hadden? Iets met ego's.

Koenraad Noël
7 december 2013, 17:30
Ik ben al blij dat ik ook eens op zo'n lijst mag staan. Wat we hadden? Iets met ego's.
http://gifrific.com/wp-content/uploads/2012/10/Jesse-eisenberg-Shrug-Social-Network.gif


Zand erover?

six
7 december 2013, 17:30
Dat lijkt me de clou te zijn. Maar hoe is dit denkbaar? Hoe kan je van een denken over grootte (getallenreeksen bv.) plots overstappen naar het idee van oneindige grootte als de afwezigheid van grootte.

Ik zou me er meer in dienen te verdiepen, maar wil daar op dit moment niet de tijd voor nemen.

Het probleem met wiskundige concepten is dat zij niet altijd vlot uit te leggen zijn. Soms moet je doorheen de stellingen om te volgen.

Johan Bollen
7 december 2013, 17:40
http://gifrific.com/wp-content/uploads/2012/10/Jesse-eisenberg-Shrug-Social-Network.gif


Zand erover?Bwa ja. :-)

Nietzsche
7 december 2013, 17:41
Er zijn maar weinig mensen die daadwerkelijk wiskundige concepten begrijpen.

Er zijn daarentegen wel relatief veel mensen die bepaalde uitkomsten kunnen snappen. Maar de bewijsvoering of zelf met wiskundige bewijzen komen kunnen de meeste niet.

Johan Bollen
7 december 2013, 17:44
Er zijn maar weinig mensen die daadwerkelijk wiskundige concepten begrijpen.

Er zijn daarentegen wel relatief veel mensen die bepaalde uitkomsten kunnen snappen. Maar de bewijsvoering of zelf met wiskundige bewijzen komen kunnen de meeste niet.Is wiskunde niet filosofie met symbooltjes en veel afspraken?

Nietzsche
7 december 2013, 17:59
Is wiskunde niet filosofie met symbooltjes en veel afspraken?

Wiskunde is het creëren van nieuwe stellingen op basis van reeds bewezen stellingen die uiteindelijk te herleiden zijn tot axioma's.

Het probleem is alleen dat hiermee wiskunde zich niet voldoende kan onderscheiden van natuurkunde.

Om de wiskundige W.W Sawyer te citeren: " De wiskunde is als een gereedschapskist: alvorens de gereedschappen tot in hun details te bestuderen dient een goede werkman eerst het doel van elk te kennen, als ook wanneer het gebruikt wordt, hoe het gebruikt wordt en waarvoor het gebruikt wordt"

Ik vond dat erg mooi toen ik het voor het eerst had gehoord.

six
10 december 2013, 14:33
Ziezo, mensen worden hier vriendjes.

Snerror
10 december 2013, 14:47
Ziezo, mensen worden hier vriendjes.

Wil jij mijn vriendje zijn?

Johnny Blaze
10 december 2013, 15:02
Stel dat licht op verschillende golflengten zich aan verschillende snelheden beweegt en door hun verschil in energie ook een lichtjes verschillend pad aflegt door ruimte-tijd. Wat zouden daar de mogelijke gevolgen van kunnen zijn?

six
10 december 2013, 15:07
Stel dat licht op verschillende golflengten zich aan verschillende snelheden beweegt en door hun verschil in energie ook een lichtjes verschillend pad aflegt door ruimte-tijd. Wat zouden daar de mogelijke gevolgen van kunnen zijn?

Feitelijk is dit zo in niet-vacuum he. Doordat de brekingsindex verandert met de golflengte is de optische weglengte ook anders.

Maar jij bedoelt in vacuum, en relativistische effecten?

six
10 december 2013, 15:08
Wil jij mijn vriendje zijn?

Probeer eerst bij de conventionele kanalen, Jezus en Google.

Johnny Blaze
10 december 2013, 15:11
Feitelijk is dit zo in niet-vacuum he. Doordat de brekingsindex verandert met de golflengte is de optische weglengte ook anders.

Maar jij bedoelt in vacuum, en relativistische effecten?

inderdaad

six
10 december 2013, 15:12
inderdaad

Wat met Einsteins postulaat over c? Dat moet dan worden hervormd.

Johnny Blaze
10 december 2013, 18:29
Wat met Einsteins postulaat over c? Dat moet dan worden hervormd.

Ik had een spectaculairder antwoord verwacht, eerlijk gezegd.

six
10 december 2013, 18:44
Ik had een spectaculairder antwoord verwacht, eerlijk gezegd.

Ik weet wat jij had verwacht: het postulaat blijft onveranderd en onafhankelijk van de golflwngte blijft de lichtsnelheid c voor alle waarnemers. Echter is deze in realiteit verschillend wat voor ruimtekrommingen zorgt die men zonder psychedelische hulp niet kan inbeelden.

Koenraad Noël
10 december 2013, 19:07
Ziezo, mensen worden hier vriendjes.Het is bijna Grav-mass. Tijd om melig te zijn.

Johnny Blaze
10 december 2013, 21:40
Ik weet wat jij had verwacht: het postulaat blijft onveranderd en onafhankelijk van de golflwngte blijft de lichtsnelheid c voor alle waarnemers. Echter is deze in realiteit verschillend wat voor ruimtekrommingen zorgt die men zonder psychedelische hulp niet kan inbeelden.

Dat betwijfel ik sterk :)

In elk geval, het was een 'wat als' vraag he, een beetje een Brian teaser.

six
10 december 2013, 21:41
Dat betwijfel ik sterk :)

In elk geval, het was een 'wat als' vraag he, een beetje een Brian teaser.

Brian was even onbereikbaar.

Johnny Blaze
10 december 2013, 21:44
Brian was even onbereikbaar.

Hehe, moet er zelf mee lachen, fucking autocorrect. :)

six
10 december 2013, 21:48
Hehe, moet er zelf mee lachen, fucking autocorrect. :)

Nu goed, wat vind je van het antwoord van Brian?

Men stelt dus dat elke lichtgolf even snel wordt gemeten voor elke intertiele referentiekader.
Maar de lichtsnelheden en banen tegenover elkaar verschillen.

Het enige element dat hier nog ontbreekt is: er kunnen zich dus meer dan 1 ding voordoen, afhankelijk van de lichtstraal waarmee de waarnemer vergeleken wordt. Krijgt men een superimpositie van alle mogelijkheden?

Johnny Blaze
10 december 2013, 21:59
Nu goed, wat vind je van het antwoord van Brian?

Men stelt dus dat elke lichtgolf even snel wordt gemeten voor elke intertiele referentiekader.
Maar de lichtsnelheden en banen tegenover elkaar verschillen.

Het enige element dat hier nog ontbreekt is: er kunnen zich dus meer dan 1 ding voordoen, afhankelijk van de lichtstraal waarmee de waarnemer vergeleken wordt. Krijgt men een superimpositie van alle mogelijkheden?

Interessant, laat me ff m'n kop breken hierover.

Demper
10 december 2013, 22:42
http://gifrific.com/wp-content/uploads/2012/10/Jesse-eisenberg-Shrug-Social-Network.gif

Zand erover?

:rofl:...

Wat ben je toch een gevoelige jongen.

Koenraad Noël
11 december 2013, 10:30
:rofl:...

Wat ben je toch een gevoelige jongen.
Demper!

http://data1.whicdn.com/images/38006713/tumblr_maq4b5QzQ01ql3xrio1_400_large.gif

Demper
11 december 2013, 15:20
Demper!

http://data1.whicdn.com/images/38006713/tumblr_maq4b5QzQ01ql3xrio1_400_large.gif

http://images4.wikia.nocookie.net/__cb20130324170613/prowrestling/images/8/83/HBK-Superkick.gif

Demper
11 december 2013, 15:21
six gaat met zijn projectjeuh ondernemeuh omdat voka dat zegt

snel six, want goldman sachs heeft honger!

Johnny Blaze
11 december 2013, 23:55
Fuck it, deze gaat ff te hard voor mij. Ff kleine aanpassing, zelfde stelling maar c is constant. Dus, verschillende golflengten ervaren een iets andere ruimte-tijd, leggen een ander pad af maar c blijft constant. Ik hoop da ik een beetje sence maak, ben wa aangeschoten, moet kunnen.

Wat zouden mogelijke gevolgen zijn?

six
12 december 2013, 00:01
Fuck it, deze gaat ff te hard voor mij. Ff kleine aanpassing, zelfde stelling maar c is constant. Dus, verschillende golflengten ervaren een iets andere ruimte-tijd, leggen een ander pad af maar c blijft constant. Ik hoop da ik een beetje sence maak, ben wa aangeschoten, moet kunnen.

Wat zouden mogelijke gevolgen zijn?

Dan gebeurt er niets: de optische weglengte verandert niet, dus de (eigen)tijd en dergelijke veranderen ook niet.

Johnny Blaze
12 december 2013, 00:20
Dan gebeurt er niets: de optische weglengte verandert niet, dus de (eigen)tijd en dergelijke veranderen ook niet.

Jawel, juist wel, want elke golflengte legt een langere/kortere weg af. Zeker als c constant is gaat da vrij geflipt worden als ge er wa dieper over nadenkt.

six
12 december 2013, 00:39
Jawel, juist wel, want elke golflengte legt een langere/kortere weg af. Zeker als c constant is gaat da vrij geflipt worden als ge er wa dieper over nadenkt.

Als c constant is dan geldt: dx/dt = c <=> dt = dx/c

Waaruit volgt dat de tijd enkel afhankelijk is van de afgelegde weg en omgekeerd. Er treedt geen tijdsdilatie op.

De postulaten: c is constant voor alle golflengten, en de optische weglengte is verschillend voor elke golflengte, zijn contradictoir.

Johnny Blaze
12 december 2013, 00:42
Als c constant is dan geldt: dx/dt = c <=> dt = dx/c

Waaruit volgt dat de tijd enkel afhankelijk is van de afgelegde weg en omgekeerd. Er treedt geen tijdsdilatie op.

De postulaten: c is constant voor alle golflengten, en de optische weglengte is verschillend voor elke golflengte, zijn contradictoir.

In mensentaal aub

six
12 december 2013, 00:42
In mensentaal aub

Minder zuipen.

Johnny Blaze
12 december 2013, 00:46
Minder zuipen.

Hehe, dAmn ge zijt snel, wou net zeggen, sorry voor de korte reply ma heb wa gedronken :). Ma serieus, kunt ge het wa makkelijker visualiseerbaar uitleggen voor ons normale mensen?

Johnny Blaze
12 december 2013, 00:50
Andere vraag, los van de vorige. Star Citizen of Elite: Dangerous?

six
12 december 2013, 00:51
Hehe, dAmn ge zijt snel, wou net zeggen, sorry voor de korte reply ma heb wa gedronken :). Ma serieus, kunt ge het wa makkelijker visualiseerbaar uitleggen voor ons normale mensen?

Ja:

Als je snelheid constant is, voor elke golflengte, dan betekent het dat de afgelegde weg voor elke golflengte dezelfde is. Het enige wat kan verschillen is de richting.
Stel, jij vertrekt vanaf een punt tegen 100 per uur en iemand anders vertrekt in de tegenovergestelde richting tegen 100 per uur. Na een uur zijn jullie allebei 100 km van dat punt, alleen in verschillende richtingen.


De speciale relativiteit zegt niets over de richting van een lichtstraal, enkel over de afgelegde weg. Dus de richting mag zo hard varieren als hij maar wil: de tijdsruimtekrommende effecten gebeuren pas als de afgelegde weg in een bepaalde richting anders is: daar neem je een buiging weer.

six
12 december 2013, 00:52
Andere vraag, los van de vorige. Star Citizen of Elite: Dangerous?

Ik weet niet wat dat is.

(Johny Blaze ken ik wel, dat is Method Man)

Johnny Blaze
12 december 2013, 00:56
Ja:

Als je snelheid constant is, voor elke golflengte, dan betekent het dat de afgelegde weg voor elke golflengte dezelfde is. Het enige wat kan verschillen is de richting.
Stel, jij vertrekt vanaf een punt tegen 100 per uur en iemand anders vertrekt in de tegenovergestelde richting tegen 100 per uur. Na een uur zijn jullie allebei 100 km van dat punt, alleen in verschillende richtingen.


De speciale relativiteit zegt niets over de richting van een lichtstraal, enkel over de afgelegde weg. Dus de richting mag zo hard varieren als hij maar wil: de tijdsruimtekrommende effecten gebeuren pas als de afgelegde weg in een bepaalde richting anders is: daar neem je een buiging weer.

Ik ga hierop terug komen als ik nuchter ben, alvast bedankt voor uw antwoord, ik hou uiteraard iets (niet bewezen ) achter de mouw maar ik denk dat ge her wel interessant gaat vinden.

Johnny Blaze
12 december 2013, 00:56
Ik weet niet wat dat is.

(Johny Blaze ken ik wel, dat is Method Man)

Tical!!!

Edit, check YouTube voor star citizen en elite dangerous. Classic remakes

Koenraad Noël
12 december 2013, 09:34
http://images4.wikia.nocookie.net/__cb20130324170613/prowrestling/images/8/83/HBK-Superkick.gif
http://www.thegoddessblogs.com/wp-content/uploads/2012/06/cute-sad-puppy-face.jpg

Troubadour
12 december 2013, 16:11
Tical!!!

Edit, check YouTube voor star citizen en elite dangerous. Classic remakes

Pew pew pew!

Ik ben ondertussen Vice Admiral. :oops:

AnarchoChristophe
13 december 2013, 21:26
Tsaar Nicholas II, Stalin, Yeltsin of Poetin?

six
13 december 2013, 21:43
Tsaar Nicholas II, Stalin, Yeltsin of Poetin?

Stalin is de enige competente leider uit den hoop. Rare vraag ook. Je plaatst een van de meest competente staatsmannen uit de Russische geschiedenis naast falers.

Demper
30 december 2013, 21:50
six, waar ben je?

We missen je grootstadsapathie.

Nietzsche
30 december 2013, 21:51
Was je burn out toch te zwaar?

Demper
30 december 2013, 21:53
Was je burn out toch te zwaar?

Je bent zo gemeen :-(

Nietzsche
30 december 2013, 21:54
Je bent zo gemeen :-(

Gewoon een vraag uit oprechte interesse.

Demper
30 december 2013, 21:55
Gewoon een vraag uit oprechte interesse.

Juist ja.

Nietzsche
30 december 2013, 21:58
"Vergeet iedereen die om je geeft, onthoud er is niemand die van je houdt nu je nog leeft."

Een citaat van rapper : spinal. Kun jij je er in vinden?

Demper
30 december 2013, 21:58
:rofl:

six
14 januari 2014, 21:03
"Vergeet iedereen die om je geeft, onthoud er is niemand die van je houdt nu je nog leeft."

Een citaat van rapper : spinal. Kun jij je er in vinden?

Neen.

six
14 januari 2014, 21:09
Iemand nog goeie vragen? Knabbel en Babbel hierboven zijn niet bevredigend genoeg.

Demper
14 januari 2014, 21:14
Neem je medicatie?

six
14 januari 2014, 21:16
Een neusspray tegen fijnstofallergie om de paar dagen. Flixonase heet het. Verder, zo weinig mogelijk.

Demper
14 januari 2014, 21:17
Ik had verwacht dat je antidepressiva gebruikt.

six
14 januari 2014, 21:18
Je hebt vaker ongelijk.

Demper
14 januari 2014, 21:21
Mensen schamen zich daarvoor he.

Sonny Crockett
14 januari 2014, 21:21
Stemrecht of Stemplicht?

six
14 januari 2014, 21:39
Stemrecht of Stemplicht?

Als ik moet kiezen, stemrecht. Stemplicht betekent nog meer idioten, bompa's en ongeinteresseerden die uit gewoonte of at random kruiskes zetten.

Zelf ben ik nog nooit gaan stemmen.

six
14 januari 2014, 21:41
Mensen schamen zich daarvoor he.

Jij ook?

Demper
14 januari 2014, 21:42
Jij ook?

Ik gebruik geen medicatie. Niets. Zelfs geen neusspray, wat pas echt rommel is.

six
14 januari 2014, 21:46
Hoe kom jij dan aan je erectiestoornissen?

Sonny Crockett
14 januari 2014, 21:52
Als ik moet kiezen, stemrecht. Stemplicht betekent nog meer idioten, bompa's en ongeinteresseerden die uit gewoonte of at random kruiskes zetten.

Ik hou er dezelfde mening op na.

Zelf ben ik nog nooit gaan stemmen.

U durft.

six
14 januari 2014, 21:55
Elke PV over het niet gaan stemmen wordt geseponeerd.

Demper
14 januari 2014, 21:58
Hoe kom jij dan aan je erectiestoornissen?

Dat ligt aan de vrouw zelf.

Sonny Crockett
14 januari 2014, 21:59
Dat ligt aan de vrouw zelf.

Beter kiezen, of is het bij jou een kwestie van pakken wat je kan krijgen?

Demper
14 januari 2014, 21:59
Beter kiezen, of is het bij jou een kwestie van pakken wat je kan krijgen?

Ik ben net veel te streng.

Sonny Crockett
14 januari 2014, 22:02
Ik ben net veel te streng.

En als je dan toch eens toegeeft, is het de vrouw haar fout dat je hem niet omhoog krijgt?

Demper
14 januari 2014, 22:05
En als je dan toch eens toegeeft, is het de vrouw haar fout dat je hem niet omhoog krijgt?

Ik knap enorm snel af op "kleine kantjes" van mensen.
Ik moet niet veel moeite doen om hem omhoog te krijgen.
De vrouw die mij erectiestoornissen kan geven, is een heks.
Dat is echt een prestatie.

six
14 januari 2014, 22:09
Let op de inconsistenties in zijn verhaal.

Sonny Crockett
14 januari 2014, 22:10
Let op de inconsistenties in zijn verhaal.

Yep, ... in minder dan vier quotes ... pijnlijk.

Demper
14 januari 2014, 22:37
Let op de inconsistenties in zijn verhaal.

:lol:

Demper
14 januari 2014, 22:42
six, waarom denk je aan mijn erecties?

Savatage
14 januari 2014, 22:56
Ondertussen al afgestudeerd? En werkzaam?

six
14 januari 2014, 23:03
Ondertussen al afgestudeerd? En werkzaam?

Ja, en ongeveer. Ik heb een reeks vrij ambitieuze projecten in mijn hoofd, die ik zelfstandig of met hulp van anderen zou willen uitwerken.
Kan zijn dat het zo lukt, of dat ik ervaring zal moeten opdoen.

Ik twijfel een beetje hiertussen: ervaring opdoen, zeker bij een groot technologiebedrijf, is zeer nuttig. Maar tegen dan kom ik misschien in een routine terecht waardoor ik mijn eigen ideeen niet kan realiseren. En hoe vroeger je iets realiseert in de tech-sector, hoe beter. Binnen een jaar kan het al te laat zijn.

Dus nu vooral afwegen, binnen een heel korte tijd moet de keuze gemaakt zijn.

Knipp
14 januari 2014, 23:24
Ambitieuze projecten ?
Tipje van de sluier ?

six
14 januari 2014, 23:26
Ambitieuze projecten ?
Tipje van de sluier ?

IT.

Demper
14 januari 2014, 23:26
Ambitieuze projecten ?
Tipje van de sluier ?

Dildo's met windmolens.

Nietzsche
14 januari 2014, 23:30
Dildo's met windmolens.

Eerlijk, ik vind six erg irritant met zijn gejank en depressieve houding soms, maar jij mag op intellectueel gebied nog niet zijn schoenen kussen.

Demper
14 januari 2014, 23:31
Eerlijk, ik vind six erg irritant met zijn gejank en depressieve houding soms, maar jij mag op intellectueel gebied nog niet zijn schoenen kussen.

Goedenavond en bedankt, meester tokkie.

Zijn "ambitieuze projecten" gaan sowieso falen, daarom lach ik ermee. Hij denkt veel te veel na en heeft er het karakter niet voor. Ambitieuze mensen hebben geen grootstadsapathie.

Nietzsche
14 januari 2014, 23:34
Goedenavond en bedankt, meester tokkie.

Zijn "ambitieuze projecten" gaan sowieso falen, daarom lach ik ermee. Hij denkt veel te veel na en heeft er het karakter niet voor. Ambitieuze mensen hebben geen grootstadsapathie.

Zijn grootsstadsapathie kan hem juist motiveren door bepaalde zaken te realiseren.

Afkeer voor iets hebben is heel goed als je iets wil veranderen.

Demper
14 januari 2014, 23:35
Zijn grootsstadsapathie kan hem juist motiveren door bepaalde zaken te realiseren.

Afkeer voor iets hebben is heel goed als je iets wil veranderen.

Als die 2 dingen aan elkaar gelinkt zijn, wel ja.
Dat is hier niet het geval.
Bovendien wil niemand voor een betweter werken.

Nietzsche
14 januari 2014, 23:38
Als die 2 dingen aan elkaar gelinkt zijn, wel ja.
Dat is hier niet het geval.
Bovendien wil niemand voor een betweter werken.

six is enkel en alleen betweterig tegenover Vlaams belang en NVA stemmers (wat volkomen terecht is uiteraard).

Demper
14 januari 2014, 23:41
six is enkel en alleen betweterig tegenover Vlaams belang en NVA stemmers (wat volkomen terecht is uiteraard).

Onjuist. Hij is betweterig tegenover iedereen.
Dit gaat eindigen met een berg schulden, ruzie met zijn vennoten en een rechtszaak.

Demper
14 januari 2014, 23:58
Maar ik wil je niet ontmoedigen, sexy.

bembem
15 januari 2014, 00:21
Jij ook?


Hey hey six! :-) wb man :-)

six
25 januari 2014, 02:09
Hey hey six! :-) wb man :-)

Jij nog een vraag?

bembem
25 januari 2014, 02:55
Jij nog een vraag?


had ik juist gegokt ivm. je leeftijd? lol

six
25 januari 2014, 03:56
had ik juist gegokt ivm. je leeftijd? lol

Dat was geen gok he?