PDA

View Full Version : Stromae in Cannes


Havanna
15 december 2013, 12:09
Stromae is goe bezig ...
Wat vinden jullie eigenlijk van zijn muziek, personage, kunst, ... ?

Doet me steeds denken aan de jaren '50 en ben er nog steeds niet uit of ik het goed dan wel slecht vind.
http://static3.hln.be/static/photo/2013/13/3/2/20131215115524/media_l_6333302.jpg
http://www.hln.be/hln/nl/944/Celebrities/article/detail/1758362/2013/12/15/Stokstijve-Stromae-het-podium-opgedragen-in-Cannes.dhtml

http://www.nytimes.com/2013/10/15/arts/15iht-stromae15.html?smid=tw-share&_r=2&

Koenraad Noël
15 december 2013, 14:09
Ik ben fan. Hij giet de zeitgeist in een welklinkend plaatje.

Havanna
15 december 2013, 14:13
Ik ben fan. Hij giet de zeitgeist in een welklinkend plaatje.Mijn Frans is net niet goed genoeg om de teksten 100% te begrijpen en met de muziek, die 'wringt' beetje bij mij.

Koenraad Noël
15 december 2013, 14:19
Mijn Frans is net niet goed genoeg om de teksten 100% te begrijpen
Je kunt nog altijd vertalingen opzoeken? Heb ik ook moeten doen voor bepaalde woorden en uitdrukkingen uit de jongerentaal.
de muziek, die 'wringt' beetje bij mij.
Kun je dat wat verduidelijken?

Havanna
15 december 2013, 14:20
Je kunt nog altijd vertalingen opzoeken? Heb ik ook moeten doen voor bepaalde woorden en uitdrukkingen uit de jongerentaal.

Kun je dat wat verduidelijken?
Zal een ôging doen : het is upbeat maar geen happy melody (zo voelt het aan)
Doet me beetje denken aan Morrissey

g_z
15 december 2013, 14:22
Heeft wel een goede flow.

Koenraad Noël
15 december 2013, 14:23
Zal een ôging doen : het is upbeat maar geen happy melody (zo voelt het aan)
Zoek de vertalingen van de tekst eens op, die zijn ook beslist niet vrolijk. Melancholie is echt hét sleutelwoord. Dat is dan ook het grote verschil met pakweg generische eurodance.

Havanna
15 december 2013, 14:24
Zoek de vertalingen van de tekst eens op, die zijn ook beslist niet vrolijk. Melancholie is echt hét sleutelwoord. Dat is dan ook het grote verschil met pakweg generische eurodance.

Zo voelt het inderdaad aan...

cohiba
15 december 2013, 19:30
Ik kan hem niet horen of zien, maar ik gun hem zijn succes.
Blijkbaar horen de meeste zijn muziek graag.

Klojo eerste klas
15 december 2013, 19:34
Ik kan hem niet horen of zien, maar ik gun hem zijn succes.
Blijkbaar horen de meeste zijn muziek graag.

Zonder het gepush op radio en tv (zoals voor zoveel van dat soort muziek), en zeker dat filmpje aan die tramhalte in Brussel, zou er (bijna) geen kat in Vlaanderen zijn die hem zou kennen..... ;-)
Maar 't is hem inderdaad gegund.

Havanna
15 december 2013, 19:40
Zonder het gepush op radio en tv (zoals voor zoveel van dat soort muziek), en zeker dat filmpje aan die tramhalte in Brussel, zou er (bijna) geen kat in Vlaanderen zijn die hem zou kennen..... ;-)
Maar 't is hem inderdaad gegund.
Tis ook een halfbloedje, daar geilen de poco vrt nogal op.
Gabriel is ook zo ene die geen scheet mag laten of je hoort hem op StuBru.

Maar het is hem inderdaad gegund, ook al 'feel' ik zijn vibe niet zo.

Charlie don't Surf
15 december 2013, 19:42
Zoek de vertalingen van de tekst eens op, die zijn ook beslist niet vrolijk. Melancholie is echt hét sleutelwoord. Dat is dan ook het grote verschil met pakweg generische eurodance.Het verlies van een afwezige vader in de Rwandese genocide zou daar wel eens voor iets kunnen tussen zitten.