PDA

View Full Version : Flikken schieten ongewapende man 22 keer LIVE


Havanna
22 december 2013, 17:33
Man steekt handen omhoog, schietgrage gestoorde flikken legen hun laders in de man.
Live op TV dus geen excuses = moord.

"The shooting was filmed from TV news helicopters.

The elder Beaird said he watched in shock as his 51-year-old son staggered out of the wrecked Corvette, briefly putting his arms in the air as he walked behind the vehicle to the passenger side, and police opened fire.
"They killed him," Bill Beaird said, tears welling in his eyes.

Three LAPD officers fired an estimated 22 times at Brian Beaird, who was unarmed.

Police officers with respect to deadly force have to justify every shot," Galipo said. "Usually the story involves he was reaching in his waistband, he had a gun, he had something that looked like a gun. But the problem in this case, none of those stories will work because every step, everybody saw actually what happened on video."
http://www.latimes.com/local/la-me-corvette-shooting-20131221,0,4243760.story#axzz2oDLRaZa7

Johan Bollen
22 december 2013, 18:00
Bill Beaird described his youngest son as a disabled veteran who was discharged from the National Guard in 1988 after a botched surgery on a brain tumor. The surgery left his son with brain trauma, Beaird said. He could be paranoid, his father said, particularly about police.In dit geval was zijn 'paranoia' gerechtvaardigd.

Nietzsche
22 december 2013, 18:01
Tja, wat moet je hier nu van zeggen.

Johan Bollen
22 december 2013, 18:03
Tja, wat moet je hier nu van zeggen.Het is eigenlijk hallucinant.

Nietzsche
22 december 2013, 18:04
Het is eigenlijk hallucinant.

Verklaar je nader?

Havanna
22 december 2013, 18:20
Verklaar je nader?
Wat vind jij er dan niet hallucinant aan ?

Ze hebben daar een naam voor (die ik vergeten ben) als 1 debiel schiet ze dan allemaal hun lader legen.
Ik noem dat moordlust/bloeddorst.

meneer
22 december 2013, 19:36
Wat vind jij er dan niet hallucinant aan ?

Ze hebben daar een naam voor (die ik vergeten ben) als 1 debiel schiet ze dan allemaal hun lader legen.
Ik noem dat moordlust/bloeddorst.

Ik zie jou wel op je plaats in zo een politiekorps. Eerst schieten, daarna nadenken. Enfin, nadenken...Als we dat zo mogen noemen.

Johan Bollen
22 december 2013, 19:45
Verklaar je nader?
Het aantal schoten. Drie verschillende politieagenten. De man die zijn armen in de lucht steekt en toch beschoten wordt...en als er geen camera had bijgestaan zou het misschien niet eens nieuws zijn. Executies zijn dat op basis van vermoedens dan nog wel.

Nietzsche
22 december 2013, 19:50
Het aantal schoten. Drie verschillende politieagenten. De man die zijn armen in de lucht steekt en toch beschoten wordt...en als er geen camera had bijgestaan zou het misschien niet eens nieuws zijn. Executies zijn dat op basis van vermoedens dan nog wel.

Tja, ik vraag mij erg af of dit het hele verhaal is.

Ik ben namelijk nogal pro politie als het om zware criminele gaat. Zo mag een politie van mij gerust schieten wanneer dit nodig is (neem bijvoorbeeld serieuze bedreigingen richting de politie).

Maar een man die zijn armen in de lucht steekt en niets doet .... dit is gewoon moord.

Havanna
22 december 2013, 19:53
Tja, ik vraag mij erg af of dit het hele verhaal is.

Ik ben namelijk nogal pro politie als het om zware criminele gaat. Zo mag een politie van mij gerust schieten wanneer dit nodig is (neem bijvoorbeeld serieuze bedreigingen richting de politie).

Maar een man die zijn armen in de lucht steekt en niets doet .... dit is gewoon moord.
Dat mag van de meeste hoor (onder vrbehoud van jouw definitie)

Er zou één beanybag zijn afgevuurd (non lethal bullet) en daarop hebben de rest hun laders geleegd.
Er bestaat een term voor (lees, we hebben een excuus voor de rechtbank verzonnen)

Nietzsche
22 december 2013, 19:55
Dat mag van de meeste hoor (onder vrbehoud van jouw definitie)

Pedofielen, moordenaars, straattuig die niet meer voor rede vatbaar zijn enz.

Voor dat laatste zijn rubberen kogels goed genoeg.

Havanna
22 december 2013, 19:57
Pedofielen, moordenaars, straattuig die niet meer voor rede vatbaar zijn enz.
Voor dat laatste zijn rubberen kogels goed genoeg.
Had ht over jouw definitie van "dreiging".
Een pedo is zelden bedreigend as such, anders is het gijzeling.

Nietzsche
22 december 2013, 19:59
Had ht over jouw definitie van "dreiging".
Een pedo is zelden bedreigend as such, anders is het gijzeling.

Ah, als iemand bijvoorbeeld met een mes richting onschuldige burgers of de politie aan komt rennen.

Dan mag er van mij geschoten worden.

Johan Bollen
22 december 2013, 20:03
Ah, als iemand bijvoorbeeld met een mes richting onschuldige burgers of de politie aan komt rennen.

Dan mag er van mij geschoten worden.Er zijn genoeg niet letale wapens om zo iemand onschadelijk te maken. Waarom zou je dan geen probleem hebben met een kogel door het hoofd in zo'n geval? Dat individu heeft toch ook recht op een proces. De taak van de politie is niet die van rechter te spelen over leven en dood. Zo'n situatie hoort in een politiestaat thuis en daar pas ik voor.

Havanna
22 december 2013, 20:04
Ah, als iemand bijvoorbeeld met een mes richting onschuldige burgers of de politie aan komt rennen.
Dan mag er van mij geschoten worden.
Moet die politie ook onschuldig zijn of maakt dat niet uit? :twisted:

Nietzsche
22 december 2013, 20:06
Er zijn genoeg niet letale wapens om zo iemand onschadelijk te maken. Waarom zou je dan geen probleem hebben met een kogel door het hoofd in zo'n geval? Dat individu heeft toch ook recht op een proces. De taak van de politie is niet die van rechter te spelen over leven en dood. Zo'n situatie hoort in een politiestaat thuis en daar pas ik voor.

Ik heb het liefst dat de politie zo,n iemand dat uitschakelt met niet letale wapens, alleen als die politieagenten die wapens niet op voorhand hebben dan mag er van mij geschoten worden met echte kogels.

De politie zit dan niet fout. Degene die met een mes loopt te zwaaien zit fout.

Nietzsche
22 december 2013, 20:07
Moet die politie ook onschuldig zijn of maakt dat niet uit? :twisted:

Uiteraard.

Havanna
22 december 2013, 20:07
Er zijn genoeg niet letale wapens om zo iemand onschadelijk te maken. Waarom zou je dan geen probleem hebben met een kogel door het hoofd in zo'n geval? Dat individu heeft toch ook recht op een proces. De taak van de politie is niet die van rechter te spelen over leven en dood. Zo'n situatie hoort in een politiestaat thuis en daar pas ik voor.

Neen, als de politie arriveert en die hebt weinig tijd om te beslissen, heeft ie pech = bam, bam maar ook dan geen 22 keer ...
Ook na +2 waarschuwing nog mensen bedreigen = einde verhaal.
Moet geval per geval bekeken worden. Indien er tijd is : tazer tazer en ook klaar.

blub
22 december 2013, 20:07
Er zijn genoeg niet letale wapens om zo iemand onschadelijk te maken. Waarom zou je dan geen probleem hebben met een kogel door het hoofd in zo'n geval? Dat individu heeft toch ook recht op een proces. De taak van de politie is niet die van rechter te spelen over leven en dood. Zo'n situatie hoort in een politiestaat thuis en daar pas ik voor.

Welk wapen ga jij tegen een mes gebruiken?

Johan Bollen
22 december 2013, 20:16
Electriciteit, gas, verdoving, mikken op niet letale lichaamsdelen, aangepast kaliber...

Nietzsche
22 december 2013, 20:20
Electriciteit, gas, verdoving, mikken op niet letale lichaamsdelen, aangepast kaliber...

Ja man, dat is heel realistisch als er een of andere mafketel met een mes op je af komt rennen.....

Havanna
22 december 2013, 20:25
Electriciteit, gas, verdoving, mikken op niet letale lichaamsdelen, aangepast kaliber...
Geen tijd, je grijpt je wapen en elimineert het gevaar.
Als het met 2 schoten niet kan moet je leren schieten

Johan Bollen
22 december 2013, 20:27
Ja man, dat is heel realistisch als er een of andere mafketel met een mes op je af komt rennen.....Soms wel soms niet is er tijd om op de benen te schieten.

Van belang is dat de politie geen macht wordt die eigenhandig voor rechter begint te spelen. Dát is waar dit voorval in de VS een uiting van is.

Havanna
22 december 2013, 20:31
Soms wel soms niet is er tijd om op de benen te schieten.
Van belang is dat de politie geen macht wordt die eigenhandig voor rechter begint te spelen. Dát is waar dit voorval in de VS een uiting van is.

dat "benen schieten" is een fabeltje en kan alleen in weinig gevallen : dichtbij (klein doel), geen burgers in de buurt (grote kans op misser, kogel penetreert en vliegt verder), ... Normale procedure is : romp.

In dit geval uiteraard absoluut geen sprake van. Dit is judge and executioner.

Nietzsche
22 december 2013, 20:32
Soms wel soms niet is er tijd om op de benen te schieten.

Van belang is dat de politie geen macht wordt die eigenhandig voor rechter begint te spelen. Dát is waar dit voorval in de VS een uiting van is.

In de VS mag je schieten als de dader op de vlucht is.

Aan de ene kant vind ik dit ook te ver gaan. Maar aan de andere kant zijn er ook genoeg goede argumenten die aantonen dat dit nog helemaal niet zo,n slechts zaak is.

Wat nu als die vluchtende dader een gevaarlijke moordenaar is die misschien nog wel opzoek is naar meer slachtoffers ?

Stormram
22 december 2013, 20:50
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cases_of_police_brutality_in_the_United_St ates

Een lijst met incidenten per staat. Police Brutality = Modus Operandi in de VS. Lees de recente zaken eens ... trigger happy is een understatement. Canada heeft er ook een handje van weg.

Onze flikkers schijnen geen haar beter te zijn hoor, al zijn ze misschien wat minder moorddadig. Onlangs zijn nog 12 flikkers van Spoorwegbrigade veroordeeld voor het mishandelen van 15 daklozen in Brussel-Zuid. Als het verjaardag van een van de flikken was, mochten ze er een uitkiezen en afrossen. Mooi is dat.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1759045/2013/12/16/Parket-eist-celstraffen-tot-vier-jaar-tegen-twaalf-agenten.dhtml

Het Brusselse parket heeft celstraffen van 1 tot 4 jaar geëist tegen 12 agenten van de spoorwegpolitie. Die zouden tussen 8 januari en 26 november 2006 minstens vijftien arrestanten mishandeld hebben in het Brusselse Zuidstation. Om hun wangedrag te verdoezelen, zouden de agenten valse processen-verbaal opgesteld hebben. Voor een dertiende verdachte, een hoofdinspecteur die de leiding had in het commissariaat van de spoorwegpolitie, vroeg het parket de vrijspraak.

Mijn vraag daarbij is dan altijd: wie houdt zich bezig met de psychologische screening van zulke schoften voor ze aan zo'n opleiding beginnen?

D'ARTOIS
22 december 2013, 21:34
De Yanken nemen het vaandel van de Hitleriaanse SS voorbeeldig over. Het allerlaagste klootjesvolk is daar koddebeier.
De VS is zo verziekt door criminaliteit en geweld dat er niets meer van te maken is. Een door en door verrotte maatschappij waar het recht alleen gekocht kan worden.
Misschien waren die koddebeiers onder invloed van drugs en alcohol. Of anders te stompzinnig voor woorden. Maar ja, intelligentie is niet des yanks eigen.

meneer
23 december 2013, 00:16
Electriciteit, gas, verdoving, mikken op niet letale lichaamsdelen, aangepast kaliber...

Probeer maar eens op een niet letaal lichaamsdeel te mikken als één of andere doorgedraaide dolleman je met een mes, bijl, kapotte fles of gelijk wat te lijf wil gaan, en voortdurend beweegt en uithaalt met zijn wapen.
Dan ben je al tevreden als je hem hem kan raken, waar dan ook, voordat jij zelf op de grond ligt leeg te bloeden zoals een halal-schaap.

Savatage
23 december 2013, 00:23
De Yanken nemen het vaandel van de Hitleriaanse SS voorbeeldig over. Het allerlaagste klootjesvolk is daar koddebeier.
De VS is zo verziekt door criminaliteit en geweld dat er niets meer van te maken is. Een door en door verrotte maatschappij waar het recht alleen gekocht kan worden.
Misschien waren die koddebeiers onder invloed van drugs en alcohol. Of anders te stompzinnig voor woorden. Maar ja, intelligentie is niet des yanks eigen.

In Nederland was onlangs knal hetzelfde aan de hand, maar kom. Zijn dat nu Hitleriaanse SS voorbeelden in een rotte maatschappij met klootjesvolk?

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2013/12/om-geen-straf-voor-killer-rishi