PDA

View Full Version : Ik zou een soort van sociaal experiment willen organiseren.. "dakloos in Parijs" ..


Pagina's : [1] 2 3

bembem
15 januari 2014, 00:29
lol

Ik zoek kandidaten die dit met mij zouden willen doen, want alleen is het toch wat risky.

Het zou erop aankomen dat we met 0 euro in Parijs debarkeren en daar gedurende op zijn minst 14 dagen het uit trachten te houden door allerlei overlevingstaktieken die we op het moment zelf uit onze mouw schudden...

Dit alles houden we dan up to date bij via een blog... (en misschien ook filmpjes op YT)

Wie zou willen meedoen?

thanx :-)

Demper
15 januari 2014, 00:34
Zeveraar.

Xenophon
15 januari 2014, 00:36
Goed idee, hou ons op de hoogte.

Supe®Staaf
15 januari 2014, 01:01
Een aantrekkelijk idee.
Maar met mij heeft het geen zin.
Ik schijt geld, en dan is het avontuur er snel af.
's Morgens zonder geld arriveren = 's avonds eten in goed resto, zuipen in een fijne ballentent, en slapen in een comfortabel bed.

Knipp
15 januari 2014, 01:40
Is me op het lijf geschreven. Count me in.

Thuleander
15 januari 2014, 01:42
Dakloos 'bij wijze van experiment'.

Hoe burgerlijk.

Marie van de koster
15 januari 2014, 11:09
lol

Ik zoek kandidaten die dit met mij zouden willen doen, want alleen is het toch wat risky.

Het zou erop aankomen dat we met 0 euro in Parijs debarkeren en daar gedurende op zijn minst 14 dagen het uit trachten te houden door allerlei overlevingstaktieken die we op het moment zelf uit onze mouw schudden...

Dit alles houden we dan up to date bij via een blog... (en misschien ook filmpjes op YT)

Wie zou willen meedoen?

thanx :-)

Hoe? En uw sociale woning dan? Die moet intussen maar verkommeren!

Skobelev
15 januari 2014, 11:13
Hoe? En uw sociale woning dan? Die moet intussen maar verkommeren!

Aan het ocmw bestuur laten weten dat hij daar niet woont...plaats voor een andere steuntrekker ;-)

Boduo
15 januari 2014, 11:29
Een aantrekkelijk idee.
Maar met mij heeft het geen zin.
Ik schijt geld, en dan is het avontuur er snel af.
's Morgens zonder geld arriveren = 's avonds eten in goed resto, zuipen in een fijne ballentent, en slapen in een comfortabel bed.

Da's een goeie !
Méér van dat !!!

Boduo
15 januari 2014, 11:30
lolIk zoek kandidaten die dit met mij zouden willen doen, want alleen is het toch wat risky.

Het zou erop aankomen dat we met 0 euro in Parijs debarkeren en daar gedurende op zijn minst 14 dagen het uit trachten te houden door allerlei overlevingstaktieken die we op het moment zelf uit onze mouw schudden...

Dit alles houden we dan up to date bij via een blog... (en misschien ook filmpjes op YT)

Wie zou willen meedoen?

thanx :-)

Hoe oud ben jij ???

Savatage
15 januari 2014, 11:31
's Morgens zonder geld arriveren = 's avonds eten in goed resto, zuipen in een fijne ballentent, en slapen in een comfortabel bed.

?

Supe®Staaf
15 januari 2014, 12:43
?Ballentent=Smethuis=Bar (met dames)=Pluchewinkel=... een plaats van amusement.

Knipp
15 januari 2014, 12:54
Ballentent=Smethuis=Bar (met dames)=Pluchewinkel=... een plaats van amusement.

Staaftent was duidelijker geweest.

Supe®Staaf
15 januari 2014, 12:57
Staaftent was duidelijker geweest.Neen hoor, ik gedraag me overal uiterst discreet.

Anna List
15 januari 2014, 13:06
lol

Ik zoek kandidaten die dit met mij zouden willen doen, want alleen is het toch wat risky.

Het zou erop aankomen dat we met 0 euro in Parijs debarkeren en daar gedurende op zijn minst 14 dagen het uit trachten te houden door allerlei overlevingstaktieken die we op het moment zelf uit onze mouw schudden...

Dit alles houden we dan up to date bij via een blog... (en misschien ook filmpjes op YT)

Wie zou willen meedoen?

thanx :-)

hoezo, alleen is risky ?

blijf maar lekker bij mama jij.

bembem
15 januari 2014, 19:59
Marie ik zit nog lang niet in die sociale woning, ik schat dat het toch wel nog zo'n (dik) jaar duurt vooraleer ik er in mag - en misschien nog langer als ik zou opteren voor een appartement/huisje met 1 slaapkamer waarvoor ik momenteel op de 26ste plaats sta.. (Voor een studio sta ik op de 10de plaats..) Either way is het niet voor morgen en ik plan de start van mijn project ergens in april-mei (als het weer wat beter is, lol).

Skobelev ik zit niet bij het OCMW en die woning das via een SVK (sociaal verhuurkantoor) ...

Boduo ik vind niet dat mijn initiatief kinderachtig is...

Anna List lol in je eentje is zoiets altijd meer risky.... en ik ben heus geen moederskindje..... :o!

From_Vlaanderen
15 januari 2014, 21:15
Kunde da ni beter in Antwerpen doen, dan kunde nog altijd met de bus teruggaan.

bembem
15 januari 2014, 21:26
Kunde da ni beter in Antwerpen doen, dan kunde nog altijd met de bus teruggaan.


Nee, het moet nog avontuurlijk zijn hé, en ik zit niet te wachten op één of andere GAS-boete, trouwens ik woon in Antwerpen LOL... En de bus, daar plan ik sowieso mee terug te gaan -> cf. Eurolines...

six
15 januari 2014, 21:32
Na 14 dagen krijg ik koppijn van die taal. Doe dat eens in Berlijn?

bembem
15 januari 2014, 21:35
Na 14 dagen krijg ik koppijn van die taal. Doe dat eens in Berlijn?


Eww ik heb het niet zo voor Duitsers.. maar ik hou zeker rekening met je suggestie...

Demper
15 januari 2014, 21:38
Kunt ge daar niet blijven, bembemmeke?

bembem
15 januari 2014, 21:42
ps. six in Berlijn.. lopen daar geen skinheads rond? (ik ben niet wit als je begrijpt wat ik bedoel) lol

Demper
15 januari 2014, 21:43
ps. six in Berlijn.. lopen daar geen skinheads rond? (ik ben niet wit als je begrijpt wat ik bedoel) lol

Nee. Ga maar naar Berlijn.
Het is daar veilig voor u.

six
15 januari 2014, 21:43
ps. six in Berlijn.. lopen daar geen skinheads rond? (ik ben niet wit als je begrijpt wat ik bedoel) lol

In Frankrijk heb je meer rechtsconservatieven.

bembem
15 januari 2014, 21:44
Kunt ge daar niet blijven, bembemmeke?


Als ik daar in een sociale woning zou kunnen intrekken dan zou ik daar inderdaad blijven ja, maar vermits dat niet het geval is zit België dus met mij opgescheept :-P

Demper
15 januari 2014, 21:45
Als ik daar in een sociale woning zou kunnen intrekken dan zou ik daar inderdaad blijven ja, maar vermits dat niet het geval is zit België dus met mij opgescheept :-P

Spijtig genoeg.

BigF
15 januari 2014, 21:45
Als ik daar in een sociale woning zou kunnen intrekken dan zou ik daar inderdaad blijven ja, maar vermits dat niet het geval is zit België dus met mij opgescheept :-P
Kartonnen dozen en bruggen in overvloed in Parijs…

Thuleander
15 januari 2014, 21:46
In Frankrijk heb je meer rechtsconservatieven.

Zeg dat wel.
http://www.youtube.com/watch?v=yG5nqSXcSCc

bembem
15 januari 2014, 21:46
In Frankrijk heb je meer rechtsconservatieven.


Maar in het openbaar ben je daar relatief safe (als je niet in de banlieus gaat rondhangen enzo.)

bembem
15 januari 2014, 21:50
Kartonnen dozen en bruggen in overvloed in Parijs…


Ik plan eerder van 's nachts in de luchthaven te bivakeren, met een slaapzak kan je zo een standaard nachtrust hebben, en niemand die je daar komt lastigvallen enzo. (in Zaventem heb ik er zo al zien liggen nappen - reizigers allerhande ook.., en niemand van de bewaking die hen zegt van op te krassen..), plus dat je daar dan "s morgens direct naar het toilet kunt :-)

BigF
15 januari 2014, 21:53
Ik plan eerder van 's nachts in de luchthaven te bivakeren, met een slaapzak kan je zo een standaard nachtrust hebben, en niemand die je daar komt lastigvallen enzo. (in Zaventem heb ik er zo al zien liggen nappen - reizigers allerhande ook.., en niemand van de bewaking die hen zegt van op te krassen..), plus dat je daar dan "s morgens direct naar het toilet kunt :-)

Das allemaal ni echt avontuurlijk eh?
Probeer om te beginnen anders eens met u in te schrijven voor "Komen eten".
Zo eens proeven van de marginaliteit kan wonderen doen.

bembem
15 januari 2014, 21:57
Das allemaal ni echt avontuurlijk eh?
Probeer om te beginnen anders eens met u in te schrijven voor "Komen eten".
Zo eens proeven van de marginaliteit kan wonderen doen.


Met avontuurlijk bedoel ik niet the jungle etc. Het zit 'em in het stimuleren van creativiteit hé - of dat nu marginaal is of niet, daar heeft ieder z'n eigen invulling voor, en een wereldstad biedt daar allerhande mogelijkheden voor, by the way wat heeft dat programma daar nu mee te maken, das gewoon entertainment lol

Demper
15 januari 2014, 21:59
Das allemaal ni echt avontuurlijk eh?
Probeer om te beginnen anders eens met u in te schrijven voor "Komen eten".
Zo eens proeven van de marginaliteit kan wonderen doen.

Dat met die voetbalvrouwen was wel geil.

BigF
15 januari 2014, 22:07
Dat met die voetbalvrouwen was wel geil.

Ik wacht wel op de DVD.

Demper
15 januari 2014, 22:08
Ik wacht wel op de DVD.

http://static0.demorgen.be/static/photo/2013/0/9/6/20130821154739/media_xl_6070386.jpg

bembem
15 januari 2014, 22:10
Dat met die voetbalvrouwen was wel geil.


Maakten die coquilles ofzo? lol

Demper
15 januari 2014, 22:11
Maakten die coquilles ofzo? lol

Jep.

bembem
15 januari 2014, 22:12
Jep.


LOL

Demper
15 januari 2014, 22:13
LOL

Maar hun mosselen waren het lekkerst.

*ba dum tshh*

six
15 januari 2014, 22:14
Bembem en Demper met twee naar Parijs, zonder geld.

Demper
15 januari 2014, 22:14
Bembem en Demper met twee naar Parijs, zonder geld.

Waarom?

bembem
15 januari 2014, 22:17
Maar hun mosselen waren het lekkerst.

*ba dum tshh*


O jee. Demperse humor (vertaald: platvloers en zonder finesse) ... :-P

six
15 januari 2014, 22:18
Waarom?

Het wordt grappig.

Het doet mij zo aan een fenomeen denken. Vaak op campings of andere plekken met veel marginalen en weinig kinderen, krijg je zo van die samenraapsels van 2-3 kinderen die eigenlijk elkaar totaal niet kunnen uitstaan, elkaar voortdurend treiteren en pesten, maar toch met elkaar rondhangen omdat er geen andere optie is (en omdat als de ene wegloopt de andere hem toch te pakken krijgt).

Je kent wel zo van die taferelen van twee kinderen op een speeltuin die met schommels bezig zijn. Eentje heeft geblondeerd haar. Hij duwt de andere van de schommel waarbij de schommel terugvliegt en een formidabele neusbrek veroorzaakt bij het weggeduwd kindje. De geblondeerde lacht hysterisch en gooit met zand.


Volgens mij gaat dat zoiets worden.

bembem
15 januari 2014, 22:18
Bembem en Demper met twee naar Parijs, zonder geld.


Ha nee, niet met een VB'er hé LOL

Demper
15 januari 2014, 22:18
O jee. Demperse humor (vertaald: platvloers en zonder finesse) ... :-P

Een allochtone dopper praat over finesse?

bembem
15 januari 2014, 22:20
Een allochtone dopper praat over finesse?


Ik kijk alleszins niet (altijd) naar Komen Eten... lol

Demper
15 januari 2014, 22:21
Het wordt grappig.

Het doet mij zo aan een fenomeen denken. Vaak op campings of andere plekken met veel marginalen en weinig kinderen, krijg je zo van die samenraapsels van 2-3 kinderen die eigenlijk elkaar totaal niet kunnen uitstaan, elkaar voortdurend treiteren en pesten, maar toch met elkaar rondhangen omdat er geen andere optie is (en omdat als de ene wegloopt de andere hem toch te pakken krijgt).

Je kent wel zo van die taferelen van twee kinderen op een speeltuin die met schommels bezig zijn. Eentje heeft geblondeerd haar. Hij duwt de andere van de schommel waarbij de schommel terugvliegt en een formidabele neusbrek veroorzaakt bij het weggeduwd kindje. De geblondeerde lacht hysterisch en gooit met zand.


Volgens mij gaat dat zoiets worden.

Is de grootstadsapathie in Parijs verdraagzaam?

bembem
15 januari 2014, 22:21
Ik kijk alleszins niet (altijd) naar Komen Eten... lol


Demper: "Hoe was de cuisson?" :lol: :lol:

Demper
15 januari 2014, 22:23
Demper: "Hoe was de cuisson?" :lol: :lol:

Ik zou als ge slaapt lijm in uw neusgaten doen en een hondendrol in een potteke doen en zeggen dat het chocomousse is.

bembem
15 januari 2014, 22:25
Is de grootstadsapathie in Parijs verdraagzaam?


Naar het schijnt heeft Sainte-Anne een groot deel van haar geïnterneerden daar de straat opgestuurd... en die worden daar nu zo af en toe ondersteund door de Samu social met hun camion die daar rondtoert, maar ik plan van daar geen beroep op te doen, mijn vindingrijkheid zal daarw el een stokje voor steken...

bembem
15 januari 2014, 22:27
Ik zou als ge slaapt lijm in uw neusgaten doen en een hondendrol in een potteke doen en zeggen dat het chocomousse is.


Nu zijn we aan de pipi-kaka moppen gekomen... LOL

Demper
15 januari 2014, 22:28
Nu zijn we aan de pipi-kaka moppen gekomen... LOL

Dat is omdat gij hier zijt.

bembem
15 januari 2014, 23:01
Dat is omdat gij hier zijt.


:sleeping: :sleeping:

bembem
15 januari 2014, 23:15
Als we gaan moeten we een minimum voorbereid zijn..

Ik stel voor dat we op zijn minst dit meenemen:

-een lichte rugzak (die van Ikea zijn top)
-een slaapzak die makkelijk op te rollen valt
-een mini handdoekje (altijd handig voor les bains douches, openbaar toilet of desnoods een fontein, lol..)
-een glazen fles en beker, glas omdat plastiek microben aantrekt
-een oplader voor onze tel. voor als we de 115* zouden moeten opbellen
-een rol biscuitjes
-blikjes tonijn en droge worstjes (lol)
-een rol wc-papier
-plastic zakjes (altijd handig om vanalles en nog wat in te steken)
-een tandenborstel, tandpasta en kam
-een mini haardroger
-een zaklamp
-een zakmes
-tandenstokers
-vork en lepel
-een stadsplan
-een reserve t-shirt, ondergoed en kapstok (om kleren op te laten 'drogen')
-een apart plat hoesje dat we onder onze kleren dragen met onze papieren en geld dat we bij elkaar weten te sprokkelen)
-(...)

Het komt erop aan van zo licht en efficiënt mogelijk bepakt en bezakt te zijn...


(*de 115 is de dienst die slaapplaatsen voor daklozen in haar bestand heeft, doch niet altijd even 'beschikbaar'..)

bembem
15 januari 2014, 23:17
Als we gaan moeten we een minimum voorbereid zijn..

Ik stel voor dat we op zijn minst dit meenemen:

-een lichte rugzak (die van Ikea zijn top)
-een slaapzak die makkelijk op te rollen valt
-een mini handdoekje (altijd handig voor les bains douches, openbaar toilet of desnoods een fontein, lol..)
-een glazen fles en beker, glas omdat plastiek microben aantrekt
-een oplader voor onze tel. voor als we de 115* zouden moeten opbellen
-een rol biscuitjes
-blikjes tonijn en droge worstjes (lol)
-een rol wc-papier
-plastic zakjes (altijd handig om vanalles en nog wat in te steken)
-een tandenborstel, tandpasta en kam
-een mini haardroger
-een zaklamp
-een zakmes
-tandenstokers
-vork en lepel
-een stadsplan
-een reserve t-shirt, ondergoed en kapstok (om kleren op te laten 'drogen')
-een apart plat hoesje dat we onder onze kleren dragen met onze papieren en geld dat we bij elkaar weten te sprokkelen)
-(...)

Het komt erop aan van zo licht en efficiënt mogelijk bepakt en bezakt te zijn...


(*de 115 is de dienst die slaapplaatsen voor daklozen in haar bestand heeft, doch niet altijd even 'beschikbaar'..)


Ik vergeet:

-een blikopener
-lucifers
-aspirines, pleisters, nagelschaartje
-een zeepje, mini shampoo
-en een paraplu!
-(...)

six
15 januari 2014, 23:25
Vitaminepillen. Blikopener hoeft niet mits fatsoenlijk mes. Paraplu, beker, fles, wc-papier is overbodig. Pak een grote handdoek, of twee middelgrote, functioneert als slaapmatje/kussen/alles.

six
15 januari 2014, 23:26
En die fucking haardroger blijft al helemaal thuis.

six
15 januari 2014, 23:28
Tandenstokers blijven ook thuis. Lucifers komen mee. Van lucifers kan men tandenstokers maken.


Jij hebt niet echt kampeerervaring bembem?

six
15 januari 2014, 23:29
Ik heb een regenponcho die letterlijk 3x6 cm is indien verpakt.

bembem
15 januari 2014, 23:30
Vitaminepillen. Blikopener hoeft niet mits fatsoenlijk mes. Paraplu, beker, fles, wc-papier is overbodig. Pak een grote handdoek, of twee middelgrote, functioneert als slaapmatje/kussen/alles.


Euch krijg jij met een mes (zelfs fatsoenlijk) een blik open??

Vitaminepillen, goed idee :thumbsup:

bembem
15 januari 2014, 23:31
Tandenstokers blijven ook thuis. Lucifers komen mee. Van lucifers kan men tandenstokers maken.


Jij hebt niet echt kampeerervaring bembem?


Van lucifers tandenstokers maken?

Mja..

Kampeerervaring heb ik idd. niet lol

six
15 januari 2014, 23:35
Euch krijg jij met een mes (zelfs fatsoenlijk) een blik open??

Vitaminepillen, goed idee :thumbsup:

O, dat was dagelijkse kost bij gebrek aan blikopener en met een voorraad blikvis. Ik had zelfs een openklapbaar mes zonder beveiliging. Vond het op een truckparking. Dacht het mee te nemen omdat het toch wegwerpbaar was, maar nadat ik er blikken mee kon openrijten zonder dat het op mijn vingers dichtklapte is het mijn standaard zakmes geworden.

Met een niet-inklapbaar mes moet een klein kind een blikje kunnen openkrijgen.

bembem
15 januari 2014, 23:36
Vitaminepillen. Blikopener hoeft niet mits fatsoenlijk mes. Paraplu, beker, fles, wc-papier is overbodig. Pak een grote handdoek, of twee middelgrote, functioneert als slaapmatje/kussen/alles.


en ook: reserve sokken...

six
15 januari 2014, 23:37
Van lucifers tandenstokers maken?

Mja..

Kampeerervaring heb ik idd. niet lol

Zie dat je eerst kampeerervaring opdoet voordat jij aan zulke avonturen begint. Ik wil wel gaan en ik zou gaan als er mensen interesse hebben maar ik wil serieus volk rondom mij.

Kampeerervaring doe je heel simpel op: als het warm wordt, zoek toffe recreatiecampings op en ga er met de bus naartoe en blijf er een nachtje met je tent slapen. Zo leer je heel snel hoe het moet.

six
15 januari 2014, 23:37
en ook: reserve sokken...

In de zomer prefereer ik geen sokken en korte broek.

bembem
15 januari 2014, 23:37
O, dat was dagelijkse kost bij gebrek aan blikopener en met een voorraad blikvis. Ik had zelfs een openklapbaar mes zonder beveiliging. Vond het op een truckparking. Dacht het mee te nemen omdat het toch wegwerpbaar was, maar nadat ik er blikken mee kon openrijten zonder dat het op mijn vingers dichtklapte is het mijn standaard zakmes geworden.

Met een niet-inklapbaar mes moet een klein kind een blikje kunnen openkrijgen.


Ach i see, laat dat geen splinters ofzo achter?

bembem
15 januari 2014, 23:45
En die fucking haardroger blijft al helemaal thuis.


Euh ik moet iets bekennen, eigenlijk had ik het al eerder willen zeggen, pls don't be mad, ik ben eigenlijk geen m maar f :oops: :oops: (maddox had het juist, doch ben ik niet laynee), aanvankelijk zei ik van geen f te zijn omdat dit een politiek forum is en ik dacht van daarom niet au serieux genomen te worden - ook al merk ik dat ik zelfs als m niet serieus genomen word (niet lol), en nu zeg ik het dus maar zoals het is.. ofwel moet ik m'n haar laten knippen (het is nu halflang) lol

Ik hoop dat je het project nog altijd ziet zitten! :-)

six
15 januari 2014, 23:59
Ach i see, laat dat geen splinters ofzo achter?

Daar was ik ook bang voor, maar het metaal dat men voor blik gebruikt is zacht genoeg om niet te breken onder druk en wrijving.

six
16 januari 2014, 00:01
Euh ik moet iets bekennen, eigenlijk had ik het al eerder willen zeggen, pls don't be mad, ik ben eigenlijk geen m maar f :oops: :oops: (maddox had het juist, doch ben ik niet laynee), aanvankelijk zei ik van geen f te zijn omdat dit een politiek forum is en ik dacht van daarom niet au serieux genomen te worden - ook al merk ik dat ik zelfs als m niet serieus genomen word (niet lol), en nu zeg ik het dus maar zoals het is.. ofwel moet ik m'n haar laten knippen (het is nu halflang) lol

Ik hoop dat je het project nog altijd ziet zitten! :-)

Jij wordt vooral als Soedanneger niet serieus genomen. En aan vrouwen wordt haardroger toegelaten: ik draag de haardroger liever zelf in mijn rugzak dan dat ik vrouwelijk gezaag over haar moet aanhoren.

Jij had mij trouwens. Ik dacht ook eerst dat je een vrouw was maar je hebt een aantal dingen over mooie vrouwen gepost die, dacht ik, enkel van een man konden komen.

bembem
16 januari 2014, 00:05
Daar was ik ook bang voor, maar het metaal dat men voor blik gebruikt is zacht genoeg om niet te breken onder druk en wrijving.


Ach dat wist ik niet..

bembem
16 januari 2014, 00:08
Jij wordt vooral als Soedanneger niet serieus genomen. En aan vrouwen wordt haardroger toegelaten: ik draag de haardroger liever zelf in mijn rugzak dan dat ik vrouwelijk gezaag over haar moet aanhoren.

Jij had mij trouwens. Ik dacht ook eerst dat je een vrouw was maar je hebt een aantal dingen over mooie vrouwen gepost die, dacht ik, enkel van een man konden komen.


dat was expres :lol:

(maar ik ben altijd meer een garçon manqué geweest als je begrijpt wat ik bedoel.. altijd liever met playmobil en lego gespeeld dan met poppen of barbie's)

six
16 januari 2014, 00:14
dat was expres :lol:

(maar ik ben altijd meer een garçon manqué geweest als je begrijpt wat ik bedoel.. altijd liever met playmobil en lego gespeeld dan met poppen of barbie's)

Het is natuurlijk handig om een vrouw bij te hebben naar zo'n expeditie: vrouwen krijgen sneller een lift, dat is meermaals aangetoond.

bembem
16 januari 2014, 00:20
Het is natuurlijk handig om een vrouw bij te hebben naar zo'n expeditie: vrouwen krijgen sneller een lift, dat is meermaals aangetoond.


Ik zou niet gaan liften, dat is in deze tijden echt wel gevaarlijk...

six
16 januari 2014, 00:27
Ik zou niet gaan liften, dat is in deze tijden echt wel gevaarlijk...

Wel met mannen rondom je.

bembem
16 januari 2014, 00:32
Wel met mannen rondom je.


Die zijn ook niet altijd veilig meer hoor...

Demper
16 januari 2014, 00:33
six is hier stevig aan het flirten

bembem
16 januari 2014, 00:38
six is hier stevig aan het flirten


six is zijn charmante zelf en je hoeft heus niet met seksistisch gebrabbel te komen, kaka-pipi moppen al genoeg :-P

six
16 januari 2014, 00:46
Demper wordt wederom afgewezen.

bembem
16 januari 2014, 00:52
Demper zweet teveel :-P

six
16 januari 2014, 01:33
Wat als wij dit experiment in Charleroi doen?

bembem
16 januari 2014, 01:36
Wat als wij dit experiment in Charleroi doen?


Heu? Wat??? LOL

bembem
16 januari 2014, 01:37
Charleroi daar lopen veel verslaafden en criminelen rond...

bembem
16 januari 2014, 01:41
Charleroi daar lopen veel verslaafden en criminelen rond...


En daar zijn ook niet zoveel toeristen, want als we wat geld willen zien te ronselen dan doen we er best aan van op toeristische trekpleisters ons mannetje te staan, ik denk dan aan een stel bekertjes, dobbelstenen en kaartspel en truken van de foor die we zo zouden kunnen uithalen....

six
16 januari 2014, 01:45
Charleroi daar lopen veel verslaafden en criminelen rond...

Ooit geweest?

bembem
16 januari 2014, 01:46
Ooit geweest?


ja en het was niet mooi lol

six
16 januari 2014, 01:49
ja en het was niet mooi lol

Ik ook, onlangs. Ik dacht dat de Flaminganten overdreven. Maar het was niet zo. Meer zelfs: de verhalen van de Vlaamsgezinden over Charleroi. Het is daar erger dan de verhalen.

bembem
16 januari 2014, 01:54
Ik ook, onlangs. Ik dacht dat de Flaminganten overdreven. Maar het was niet zo. Meer zelfs: de verhalen van de Vlaamsgezinden over Charleroi. Het is daar erger dan de verhalen.


Het station en de buurt errond is er alleszins niet veilig, er hangen daar veel ongure types rond, meer dan in ieder ander station dat ik ooit bezocht en ik spreek van enkel overdag hé...

six
16 januari 2014, 01:59
Het station en de buurt errond is er alleszins niet veilig, er hangen daar veel ongure types rond, meer dan in ieder ander station dat ik ooit bezocht en ik spreek van enkel overdag hé...

Ik rijd graag met de auto in Vlaanderen rond, het toont meer dan men zou denken.

(ben ook al eens met fiets, rugzak en tent gedaan. Onvergetelijke ervaring)

Reed eens naar Wallonie. Mons viel nog mee, al waren de mensen triestig. Charleroi heb ik uit verbazing 2 uur in rondgereden. Ik heb heel Roemenie rondgereden met de auto, inclusief plekken waar Roemenen mij zeiden dat het levensgevaarlijk is omdat corrupte politieagenten je kunnen roofmoorden, maar Charleroi was zonder overdrijven erger.

bembem
16 januari 2014, 02:26
Ik wist niet dat het zo erg was in Charleroi.. (ik heb enkel het station en een stuk van de binnenstad gezien) :shock: :shock:

Boduo
16 januari 2014, 09:16
Wat als wij dit experiment in Charleroi doen?

Charleroi heeft geen enkele charme.
Parijs daarentegen...

Demper
16 januari 2014, 16:03
Demper wordt wederom afgewezen.

:lol:

Demper zweet teveel :-P

Gij ook, maar niet van te werken.

Xenophon
16 januari 2014, 16:29
Ik ook, onlangs. Ik dacht dat de Flaminganten overdreven. Maar het was niet zo. Meer zelfs: de verhalen van de Vlaamsgezinden over Charleroi. Het is daar erger dan de verhalen.

Het ligt niet in de aard van flaminganten om te overdrijven.

Het doet me alleszins plezier dat je je starre anti-Flaminganten-houding gedreven door de realiteit toch enigszins moet aanpassen in goede zin.

Knipp
16 januari 2014, 17:00
En daar zijn ook niet zoveel toeristen, want als we wat geld willen zien te ronselen dan doen we er best aan van op toeristische trekpleisters ons mannetje te staan, ik denk dan aan een stel bekertjes, dobbelstenen en kaartspel en truken van de foor die we zo zouden kunnen uithalen....

Toeristen stropen ?
Dat zie je helemaal verkeerd bembem.
Vrouwen mid 50 !

Sonny Crockett
16 januari 2014, 17:02
Ronselen is ook een zeer negatief woord.
Wat vindt u van het woord 'verdienen'? Vreselijk woord zeker? Het houdt immers verband met 'werken'.

Knipp
16 januari 2014, 17:05
Ronselen is ook een zeer negatief woord.
Wat vindt u van het woord 'verdienen'? Vreselijk woord zeker? Het houdt immers verband met 'werken'.

Angry Ant Talking :-D

bembem
16 januari 2014, 17:25
Toeristen stropen ?
Dat zie je helemaal verkeerd bembem.
Vrouwen mid 50 !


Wat bedoel je? lol

bembem
16 januari 2014, 17:27
:lol:



Gij ook, maar niet van te werken.


:sleeping: :sleeping:

bembem
16 januari 2014, 17:28
Ronselen is ook een zeer negatief woord.
Wat vindt u van het woord 'verdienen'? Vreselijk woord zeker? Het houdt immers verband met 'werken'.


Ik ben niet lui...

Mambo
17 januari 2014, 00:09
Ik zou graag hebben dat de geselecteerden nu stilletjes aan vertrekken terwijl het nog koud en nat is.
Zonder geld graag. En zonder gsm of gps.
1 liter fleswater sta ik nog wel toe.
1 levend konijn ook. Per 2 personen. Je draagt dat in een kooi op je rug.
Met die 2 heb ik eens een 3 daagse in de Ardennen gedaan.
Daarna moeten ze hun plan maar trekken.
Hebben wij ook gedaan.

bembem
17 januari 2014, 00:13
Met wat kom je nu af Mambo?! Een levend konijn in een kooi op de rug?? Oelaaa! :lol: :lol:

bembem
17 januari 2014, 00:14
Mambo we vertrekken nu nog niet, eerst wat research doen hé :-)

Mambo
17 januari 2014, 00:15
Met wat kom je nu af Mambo?! Een levend konijn in een kooi op de rug?? Oelaaa! :lol: :lol:

Idd ja.
Een levend konijn.

Commando style.
Kwestie van vers eten bij te hebben.
En eens een konijn te slachten en klaar te maken.

Dat maakt deel uit van de overleving tocht.

Sonny Crockett
17 januari 2014, 00:15
Met wat kom je nu af Mambo?! Een levend konijn in een kooi op de rug?? Oelaaa! :lol: :lol:

U was toch niet lui?

Mambo
17 januari 2014, 00:16
Mambo we vertrekken nu nog niet, eerst wat research doen hé :-)

Research?

Booking.com zeker?

bembem
17 januari 2014, 00:17
De bestemming is wel Parijs, niet de Ardennen hé... Waar gaan we dat konijn gaan braden? Onder de Eiffel toren zeker.. LOL

bembem
17 januari 2014, 00:19
Research?

Booking.com zeker?


Niks booking, ik moet eerst wat uitpluizen en googlen waar we het beste terecht kunnen etc. Ik heb al zo wat ideetjes...

Sonny Crockett
17 januari 2014, 00:21
Een dakloze, plant ook niet om dakloos te worden. Dat is meteen de straat op.
Dus, komaan, als je het een beetje realistisch wilt maken, ... meteen vertrekken. Een echte vuurdoop!

six
17 januari 2014, 00:23
De bestemming is wel Parijs, niet de Ardennen hé... Waar gaan we dat konijn gaan braden? Onder de Eiffel toren zeker.. LOL

Eerst de Ardennen doen is voor sommigen hier geen slecht idee.

bembem
17 januari 2014, 00:24
Sonny er zijn veel daklozen die maanden op voorhand weten dat ze geëxpulseerd zullen worden maw. uithuiszetting dus die worden in principe niet stande pede de straat opgestuurd, snappie...

bembem
17 januari 2014, 00:25
Eerst de Ardennen doen is voor sommigen hier geen slecht idee.


Bof, ik heb liever de urban jungle...

Sonny Crockett
17 januari 2014, 00:28
Sonny er zijn veel daklozen die maanden op voorhand weten dat ze geëxpulseerd zullen worden maw. uithuiszetting dus die worden in principe niet stande pede de straat opgestuurd, snappie...

Spannend is anders ...

Mambo
17 januari 2014, 00:28
De bestemming is wel Parijs, niet de Ardennen hé... Waar gaan we dat konijn gaan braden? Onder de Eiffel toren zeker.. LOL

Waarom niet?
Ik heb ooit eens in een grijs verleden met een chimpansee in korte broek onder de Eiffeltoren gelopen.

six
17 januari 2014, 00:29
Bof, ik heb liever de urban jungle...

Waarom?

En ik doelde op leren kamperen. Broodnodig als ik het zo zie.

Sonny Crockett
17 januari 2014, 00:30
Waarom niet?
Ik heb ooit eens in een grijs verleden met een chimpansee in korte broek onder de Eiffeltoren gelopen.

En daarna volgde hij Sarkozy op zeker?

bembem
17 januari 2014, 00:31
Leren kamperen dat kan ook in de Bois de Boulogne hé :lol: Ik kan in ieder geval al goed vuurtjes maken :-)

Mambo
17 januari 2014, 00:31
Bof, ik heb liever de urban jungle...

Als het een "overlevingstocht" is zonder geld en noem maar op.
Dan verkies ik de natuur.

Er groeit al eens wat groenten bij een boer op zijn veld, er loopt al eens een kip verloren in je armen en zo van die dingen.

In een stad zonder geld?
Dat is gaan slapen in het station of zo en stukjes hamburger uit de vuilnisbakken gaan zoeken.

bembem
17 januari 2014, 00:31
Waarom niet?
Ik heb ooit eens in een grijs verleden met een chimpansee in korte broek onder de Eiffeltoren gelopen.


Meen je dat nu? LOL

Nietzsche
17 januari 2014, 00:32
@ bembem, ga eerst maar wat kampeerervaringen opdoen, en kom dan maar weer terug.

Want dit gaat op deze manier een amusement blogje worden, en geen serieus sociaal-experiment.

Mambo
17 januari 2014, 00:32
Je mist veel sneller je dagelijks rantsoen aan suikers en dergelijke dan je u kan voorstellen.

1 dag...en je mist het al.

Sonny Crockett
17 januari 2014, 00:33
@ bembem, ga eerst maar wat kampeerervaringen opdoen, en kom dan maar weer terug.

Want dit gaat op deze manier een amusement blogje worden, en geen serieus sociaal-experiment.

Misschien moet jij ook meegaan.

Mambo
17 januari 2014, 00:33
Meen je dat nu? LOL

ja..in de tijd dat je nog chimpansee's mocht hebben natuurlijk.

Nu zou dat niet meer gaan.

six
17 januari 2014, 00:34
Je mist veel sneller je dagelijks rantsoen aan suikers en dergelijke dan je u kan voorstellen.

1 dag...en je mist het al.

Ik kan een dagje zonder eten, maar ik heb gezegd om vitaminepillen mee te nemen. Anders begin je slecht te functioneren op den duur.

Nietzsche
17 januari 2014, 00:36
Misschien moet jij ook meegaan.

Nee, ik ga hard falen.

Mambo
17 januari 2014, 00:36
Leren kamperen dat kan ook in de Bois de Boulogne hé :lol: Ik kan in ieder geval al goed vuurtjes maken :-)

Ja daar hebben we tegenwoordig aanstekers voor.

Je gaat toch geen stokken beginnen wrijven of vuursteentjes gebruiken hoop ik?

Nietzsche
17 januari 2014, 00:37
Ik kan een dagje zonder eten, maar ik heb gezegd om vitaminepillen mee te nemen. Anders begin je slecht te functioneren op den duur.

Zeg jij hiermee dat mensen een relatief lange tijd zonder eten kunnen zolang ze maar vitaminepillen slikken ?

Sonny Crockett
17 januari 2014, 00:38
Zeg jij hiermee dat mensen een relatief lange tijd zonder eten kunnen zolang ze maar vitaminepillen slikken ?

Neen.

Mambo
17 januari 2014, 00:39
Ik kan een dagje zonder eten, maar ik heb gezegd om vitaminepillen mee te nemen. Anders begin je slecht te functioneren op den duur.

Meneer staat op zijn comfort zie ik.

Maar idd, men mist enorm snel zijn dagelijks rantsoen suikers en gewoontes.
Dat is confronterend met u zelf want zo gewoon kan men zich dat moeilijk inbeelden.

bembem
17 januari 2014, 00:39
Als het een "overlevingstocht" is zonder geld en noem maar op.
Dan verkies ik de natuur.

Er groeit al eens wat groenten bij een boer op zijn veld, er loopt al eens een kip verloren in je armen en zo van die dingen.

In een stad zonder geld?
Dat is gaan slapen in het station of zo en stukjes hamburger uit de vuilnisbakken gaan zoeken.

Ej! Er is iets dat je niet weet, namelijk dat ik een echt stadsmens ben. Ik weet niet hoe het komt maar in een grootstad en vooral een wereldstad als Parijs voel ik altijd zo'n energie op komen borrelen.. en ik moet zeggen dat ik altijd al goed m'n plan heb weten trekken... (Maar drop me vooral niet ergens in een verlaten bos.. Dan kruip ik pas in m'n schulp, cf. psychopaten en andere gestoorden die daar ronddwalen.) En niks van stukjes hamburger in vuilnisbakken gaan zoeken enzo. Ik heb wel andere tactieken :-)

six
17 januari 2014, 00:39
Nee, ik ga hard falen.

Ben je een faler?

six
17 januari 2014, 00:40
Zeg jij hiermee dat mensen een relatief lange tijd zonder eten kunnen zolang ze maar vitaminepillen slikken ?

Neen.

Nietzsche
17 januari 2014, 00:40
Neen.

Ben jij six ?

Nietzsche
17 januari 2014, 00:41
Ben je een faler?

Sommige dingen wel, sommige dingen niet.

Ben jij overal goed in ?

Nietzsche
17 januari 2014, 00:41
Neen.

Je bent dus gewoon onzin aan het posten ?

bembem
17 januari 2014, 00:42
Ja daar hebben we tegenwoordig aanstekers voor.

Je gaat toch geen stokken beginnen wrijven of vuursteentjes gebruiken hoop ik?


Dat was om te zeggen dat voor het geval er geen aansteker voorhanden zou zijn.. Ik maak die vuurtjes met een vergrootglas by the way.. Maar ja 's nachts is dat niet echt een hulpmiddel (besef ik nu).. LOL

six
17 januari 2014, 00:42
Sommige dingen wel, sommige dingen niet.

Ben jij overal goed in ?

Neen, ik kan niet dansen en niet zingen.

Sonny Crockett
17 januari 2014, 00:42
Ben jij six ?

Neen
Ben jij het alwetende orakel?

six
17 januari 2014, 00:43
Neen
Ben jij het alwetende orakel?

Ik wel.

Nietzsche
17 januari 2014, 00:43
Neen, ik kan niet dansen en niet zingen.

Goed sporten kun je ook niet.

six
17 januari 2014, 00:44
Goed sporten kun je ook niet.

Zegt wie?

Nietzsche
17 januari 2014, 00:44
Neen
Ben jij het alwetende orakel?

Welnee, maar jij vindt jezelf nogal belangrijk he ?

Ik vraag iets aan six en jij hebt even de arrogantie om daar op te gaan antwoorden......

Mambo
17 januari 2014, 00:45
Ej! Er is iets dat je niet weet, namelijk dat ik een echt stadsmens ben. Ik weet niet hoe het komt maar in een grootstad en vooral een wereldstad als Parijs voel ik altijd zo'n energie op komen borrelen.. en ik moet zeggen dat ik altijd al goed m'n plan heb weten trekken... (Maar drop me vooral niet ergens in een verlaten bos.. Dan kruip ik pas in m'n schulp, cf. psychopaten en andere gestoorden die daar ronddwalen.) En niks van stukjes hamburger in vuilnisbakken gaan zoeken enzo. Ik heb wel andere tactieken :-)

Oké wie zo zijn trucs en technieken heeft zal in de stad wel aan zijn trekken komen.

Beetje chipoteren links en rechts.

Maar het is in de stad dat de gestoorden rond dwalen.
Niet in bossen.

Nietzsche
17 januari 2014, 00:45
Zegt wie?

Ik, dat is toch vrij duidelijk lijkt mij ?

bembem
17 januari 2014, 00:46
Meneer staat op zijn comfort zie ik.

Maar idd, men mist enorm snel zijn dagelijks rantsoen suikers en gewoontes.
Dat is confronterend met u zelf want zo gewoon kan men zich dat moeilijk inbeelden.


Van een dagje niet eten ga je heus niet dood, trouwens ik had toch gezegd van een rol biscuitjes en droge worstjes mee te nemen, om nog maar van de tonijn blikjes niet te spreken :lol:

Ook zijn er supermarkten en groenteboers zat daar in Paris, en onze dagelijkse banaan zal er met ons gesjacher wel afkunnen :-)

six
17 januari 2014, 00:49
Maar het is in de stad dat de gestoorden rond dwalen.
Niet in bossen.

Volkomen correct.

bembem
17 januari 2014, 00:50
Oké wie zo zijn trucs en technieken heeft zal in de stad wel aan zijn trekken komen.

Beetje chipoteren links en rechts.

Maar het is in de stad dat de gestoorden rond dwalen.
Niet in bossen.


Ik weet ook wel dat er in een stad vanalles ronddwaalt (lol), maar het verschil met een bos is dat je in een stad gemakkelijker allerlei uitvluchten hebt.. Een bos daarentegen.... Dat doet mij aan Ronald Janssen denken, die ging 's nachts ook 'jagen' .... of Andrei Chikatilo.. die opereerde ook vooral op afgelegen plekken/bossen...

six
17 januari 2014, 00:50
Ik, dat is toch vrij duidelijk lijkt mij ?

Moest je subtieler zijn zou je begrijpen dat ik vroeg op welke basis jij die stelling maakt?

bembem
17 januari 2014, 00:56
Van een dagje niet eten ga je heus niet dood, trouwens ik had toch gezegd van een rol biscuitjes en droge worstjes mee te nemen, om nog maar van de tonijn blikjes niet te spreken :lol:

Ook zijn er supermarkten en groenteboers zat daar in Paris, en onze dagelijkse banaan zal er met ons gesjacher wel afkunnen :-)


En nu ga ik iets slinks zeggen, maar als we willen dan kunnen we daar 's avonds lekker tafeltje dekje strekje hebben op restaurant en op het moment van l'addition dan glippen we ni vu ni connu vlug weg! hihihi! LOL :lol: :lol:

six
17 januari 2014, 01:00
En nu ga ik iets slinks zeggen, maar als we willen dan kunnen we daar 's avonds lekker tafeltje dekje strekje hebben op restaurant en op het moment van l'addition dan glippen we ni vu ni connu vlug weg! hihihi! LOL :lol: :lol:

Al eens gedaan in restaurants met barslechte bediening. Waar zij hun best doen doe ik het niet (ik geef altijd fooi als ik ze goed vind).

Nuja, in Parijs is alle bediening slecht ;)

Nietzsche
17 januari 2014, 01:00
Moest je subtieler zijn zou je begrijpen dat ik vroeg op welke basis jij die stelling maakt?

Jij moet minder gevat proberen te zijn en meer logisch denken.

Kan helpen. ;-)

Mambo
17 januari 2014, 01:04
Ik weet ook wel dat er in een stad vanalles ronddwaalt (lol), maar het verschil met een bos is dat je in een stad gemakkelijker allerlei uitvluchten hebt.. Een bos daarentegen.... Dat doet mij aan Ronald Janssen denken, die ging 's nachts ook 'jagen' .... of Andrei Chikatilo.. die opereerde ook vooral op afgelegen plekken/bossen...

Nou ja als je het met een paar vrienden kan doen zal er je niks gebeuren.
Dit is iets dat je eens moet doen.

Maar met een strikt minimum aan geld of levensmiddelen.
En de rest moet je ter plaatse maar verzinnen.
Hoe?
Dat is dan jullie zaak.

3 dagen vind ik lang genoeg.

Wij hebben de Ardennen gedaan, inclusief een rots beklimmen, een rivier oversteken waar geen brug was, een uurtje in een rivier wandelen waar het water tot aan de hals stond, wat abzeilen van een brug met een touw zonder hulpmiddelen en een berg onder laag groeiende dennenbomen naar omhoog "sluipen" ...dergelijke van die zaken.
Samen met dat levende konijn en niemand mocht het konijn van een ander slachten...zie je toch wel dat niet iedereen mee kan in de overleving.

six
17 januari 2014, 01:09
Jij moet minder gevat proberen te zijn en meer logisch denken.

Kan helpen. ;-)

Ik ben momenteel uit conditie maar ik ben fysiek redelijk capabel. Ik ben geen Legionair, maar ik heb deze zomer na 26 uur wakker zijn, waarvan de laatste 9 uur 20 kilometer gestapt in zeer ruig toendraterrein en de laatste kilometers een geblesseerde de hele tijd overeind gehouden, toch nog 4 uur lang terug naar het hotel gereden (ik hallucineerde toen al) en eens aangekomen, nog 2 uur wakkergebleven om bier te kunnen drinken.

bembem
17 januari 2014, 01:09
Maar als we het over eerlijke tactieken hebben dan heb ik zo het volgende ideetje om wat centjes bijeen te sprokkelen...

Er zijn in Parijs met de crisis hoe langer hoe meer marktjes waar mensen op eigen initiatief vanalles en nog wat versjacheren.. Zo ook spullen die ze bv. (de dag voordien) bij het huisvuil hebben gevonden en zo een tweede leven geven door het aan bodemprijzen aan te bieden... Ook voedingswaren allerhande uit dumpsters van supermarkten worden daar aan de man gebracht. En guess what, het heeft een echte afzetmarkt. Er zijn wel degelijk mensen die daar hun inkopen doen... En het krioelt er van het volk...

Dus dat is alvast 1 optie die we hebben: entrepreneurs worden :-)

bembem
17 januari 2014, 01:11
Nou ja als je het met een paar vrienden kan doen zal er je niks gebeuren.
Dit is iets dat je eens moet doen.

Maar met een strikt minimum aan geld of levensmiddelen.
En de rest moet je ter plaatse maar verzinnen.
Hoe?
Dat is dan jullie zaak.

3 dagen vind ik lang genoeg.

Wij hebben de Ardennen gedaan, inclusief een rots beklimmen, een rivier oversteken waar geen brug was, een uurtje in een rivier wandelen waar het water tot aan de hals stond, wat abzeilen van een brug met een touw zonder hulpmiddelen en een berg onder laag groeiende dennenbomen naar omhoog "sluipen" ...dergelijke van die zaken.
Samen met dat levende konijn en niemand mocht het konijn van een ander slachten...zie je toch wel dat niet iedereen mee kan in de overleving.

O jee, is dat konijn van jouw echt gesneuveld?

six
17 januari 2014, 01:12
(het was slecht en duur bier, het hotel lag in Alta)

Nietzsche
17 januari 2014, 01:12
Ik ben momenteel uit conditie maar ik ben fysiek redelijk capabel. Ik ben geen Legionair, maar ik heb deze zomer na 26 uur wakker zijn, waarvan de laatste 9 uur 20 kilometer gestapt in zeer ruig toendraterrein en de laatste kilometers een geblesseerde de hele tijd overeind gehouden, toch nog 4 uur lang terug naar het hotel gereden (ik hallucineerde toen al) en eens aangekomen, nog 2 uur wakkergebleven om bier te kunnen drinken.

Oke, en wat heeft dit te maken met het feit dat jij niet goed kan sporten ?

Hiermee zeg ik overigens niet dat jij fysiek inferieur bent. Je zou misschien best goed kunnen hardlopen, een goede conditie kunnen hebben enz.

Maar je bent sowieso niet goed in balsporten, dat weet ik vrijwel zeker.

Mambo
17 januari 2014, 01:14
Maar als we het over eerlijke tactieken hebben dan heb ik zo het volgende ideetje om wat centjes bijeen te sprokkelen...

Er zijn in Parijs met de crisis hoe langer hoe meer marktjes waar mensen op eigen initiatief vanalles en nog wat versjacheren.. Zo ook spullen die ze bv. (de dag voordien) bij het huisvuil hebben gevonden en zo een tweede leven geven door het aan bodemprijzen aan te bieden... Ook voedingswaren allerhande uit dumpsters van supermarkten worden daar aan de man gebracht. En guess what, het heeft een echte afzetmarkt. Er zijn wel degelijk mensen die daar hun inkopen doen... En het krioelt er van het volk...

Dus dat is alvast 1 optie die we hebben: entrepreneurs worden :-)

3 dagen zijn gauw om, veel tijd mag je dus niet in "werken" steken.
Ik neem aan dat je toch een bepaalde route wil volgen ook?

six
17 januari 2014, 01:16
Ja, ik heb al eens verteld welke sporten ik beheers en welke niet. Balsporten klopt zeker niet. Ik ben een redelijke volleyballer, en in hockey ben ik dankzij leven in Zweden een natuurtalent: in het middelbaar gingen mensen van de tegenstaande ploeg gewoon opzij als ik de bal had. De keeper verliet de goal. Dagen lang als klein kind van s'morgens vroeg tot s'avonds laat hockey spelen met de maatjes op de parking hebben wel hun ding gedaan.

Mambo
17 januari 2014, 01:16
O jee, is dat konijn van jouw echt gesneuveld?

ah ja.
Dat was de bedoeling.

Maar er waren er toch een paar die hun konijn niet doodkregen ook.
Tja..
Dat waren ook diezelfden die zich overal aan zeer deden.

bembem
17 januari 2014, 01:17
3 dagen zijn gauw om, veel tijd mag je dus niet in "werken" steken.
Ik neem aan dat je toch een bepaalde route wil volgen ook?


Ik heb nog geen bepaalde route in gedachten eigenlijk...

Maar ik denk van sowieso in Paris intra muros te blijven en dan tegen de avond richting luchthaven om daar te overnachten...

Nietzsche
17 januari 2014, 01:19
Ja, ik heb al eens verteld welke sporten ik beheers en welke niet. Balsporten klopt zeker niet. Ik ben een redelijke volleyballer, en in hockey ben ik dankzij leven in Zweden een natuurtalent: in het middelbaar gingen mensen van de tegenstaande ploeg gewoon opzij als ik de bal had. De keeper verliet de goal. Dagen lang als klein kind van s'morgens vroeg tot s'avonds laat hockey spelen met de maatjes op de parking hebben wel hun ding gedaan.

Conclusie: je bent er relatief goed in geworden door veel te oefenen.

Dat heeft geen moer met talent te maken.

bembem
17 januari 2014, 01:19
ah ja.
Dat was de bedoeling.

Maar er waren er toch een paar die hun konijn niet doodkregen ook.
Tja..
Dat waren ook diezelfden die zich overal aan zeer deden.


ocharme dat beestje.. Ik moet zeggen dat ik best 3 dagen zonder eten zou kunnen om dat beestje te sparen hoor..

Mambo
17 januari 2014, 01:19
En ik ga er eerlijk bij zeggen, tegen de eerste avond had ik "ergens" spaghetti en oploskoffie en een doos suiker gevonden en nog wat prullen.
Iemand anders had al een wijn gevonden om konijn in de madeira saus te maken.

En zonder geld.

Mambo
17 januari 2014, 01:21
ocharme dat beestje.. Ik moet zeggen dat ik best 3 dagen zonder eten zou kunnen om dat beestje te sparen hoor..

Ja..nou ja dat is het nu eenmaal.
Thuis eten wij ook vlees nietwaar?

Maar oké het is niet mijn hobby om beestjes dood te doen.
Totaal niet zelfs.

Tenzij het moet.

In dit geval ging het over de "skils" hebben om te doen wat moet gedaan worden.
En niet iedereen heeft die.

Op survival zie je dat duidelijk.

bembem
17 januari 2014, 01:21
En ik ga er eerlijk bij zeggen, tegen de eerste avond had ik "ergens" spaghetti en oploskoffie en een doos suiker gevonden en nog wat prullen.
Iemand anders had al een wijn gevonden om konijn in de madeira saus te maken.

En zonder geld.


Euh vertel vertel!

bembem
17 januari 2014, 01:23
Ja..nou ja dat is het nu eenmaal.
Thuis eten wij ook vlees nietwaar?

Maar oké het is niet mijn hobby om beestjes dood te doen.
Totaal niet zelfs.

Tenzij het moet.


Mja, ik zie ook wel dat het deel uitmaakte van the game..


In dit geval ging het over de "skils" hebben om te doen wat moet gedaan worden.
En niet iedereen heeft die.

Op survival zie je dat duidelijk.

Ja daar kan ik zeker inkomen...

Mambo
17 januari 2014, 01:25
Euh vertel vertel!

Ja ik heb nergens gezegd dat je niet mag improviseren hé.

Regel 1 bij survival...maak het je zo makkelijk mogelijk.
Staat er toevallig een caravan open dan is dat misschien god die u wil zeggen dat daar binnen iets voor u klaar staat.
Enfin..men doet wat men kan.

six
17 januari 2014, 01:31
Conclusie: je bent er relatief goed in geworden door veel te oefenen.

Dat heeft geen moer met talent te maken.

Wie zegt dat ik talent heb?

Daar spreek ik niet over. Ik ben wel een goeie badmintonner: de leraar lichamelijke opvoeding wou geregeld tegen mij spelen. Ik kon de racket van hand wisselen als de bal kwam aangevlogen, en zo had ik een goed bereik. Ik heb twee rechterhanden, en daardoor kan je mij niet buiten spel zetten door naar mijn "andere" kant te spelen: ik wissel van hand en ik heb die bal.

Maar het ging hier niet over natuurtalent. Wel over goed zijn. Niet over heel goed zijn. "Great is the enemy of good". Ik ben bijvoorbeeld een stotteraar en toch een betere publieke spreker dan de meesten, doordat ik vaak oefende.

bembem
17 januari 2014, 01:33
lol Mambo! hahahaha! Daar zeg je wat zeg! Ik heb ook zo een ander tactiekje dat ik alvast zou willen verklappen, maar dat ik tot nu toe nog niet verteld heb omdat het nogal een rooie oortjes gehalte heeft LOL

Maar geod, ik zal het maar verklappen, nu we toch bezig zijn :lol:

Er zijn in Parijs bepaalde straten waar nogal wat streetwalkers rondhangen.. oa. de rue St-Denis.. Nu dacht ik van daar tussen te gaan staan en moest iemand mij "combien" vragen van met de buit uit de voeten te maken dmv. een smoes zoals bv. "ik moet even naar het toilet of telefoneren, wacht even hier op mij.." En klaar is kees :-) HIHIHI :lol:

six
17 januari 2014, 01:33
Ja ik heb nergens gezegd dat je niet mag improviseren hé.

Regel 1 bij survival...maak het je zo makkelijk mogelijk.
Staat er toevallig een caravan open dan is dat misschien god die u wil zeggen dat daar binnen iets voor u klaar staat.
Enfin..men doet wat men kan.

Tenzij je echt "natuurlijk" wilt overleven. Hangt van de regels af. Maar zo kan ook perfect hoor.

Nietzsche
17 januari 2014, 01:35
Wie zegt dat ik talent heb?

Daar spreek ik niet over. Ik ben wel een goeie badmintonner: de leraar lichamelijke opvoeding wou geregeld tegen mij spelen. Ik kon de racket van hand wisselen als de bal kwam aangevlogen, en zo had ik een goed bereik. Ik heb twee rechterhanden, en daardoor kan je mij niet buiten spel zetten door naar mijn "andere" kant te spelen: ik wissel van hand en ik heb die bal.

Maar het ging hier niet over natuurtalent. Wel over goed zijn. Niet over heel goed zijn. "Great is the enemy of good". Ik ben bijvoorbeeld een stotteraar en toch een betere publieke spreker dan de meesten, doordat ik vaak oefende.

Je zei net dat je een natuurtalent had voor hockey, niet gaan liegen nu.

Heb je niet nodig.

six
17 januari 2014, 01:36
Je zei net dat je een natuurtalent had voor hockey, niet gaan liegen nu.

Heb je niet nodig.

Je bent weer aan het trollen, zo is een gesprek onmogelijk.

bembem
17 januari 2014, 01:39
Ik denk dat het een combinatie van beide is als men iets goed kan.. in iets uitblinkt, talent en oefening...

Nietzsche
17 januari 2014, 01:41
Je bent weer aan het trollen, zo is een gesprek onmogelijk.

Aan het trollen ? vent wat lul je nou.

Kijk je eigen bericht "157" maar eens terug.

Mambo
17 januari 2014, 01:41
lol Mambo! hahahaha! Daar zeg je wat zeg! Ik heb ook zo een ander tactiekje dat ik alvast zou willen verklappen, maar dat ik tot nu toe nog niet verteld heb omdat het nogal een rooie oortjes gehalte heeft LOL

Maar geod, ik zal het maar verklappen, nu we toch bezig zijn :lol:

Er zijn in Parijs bepaalde straten waar nogal wat streetwalkers rondhangen.. oa. de rue St-Denis.. Nu dacht ik van daar tussen te gaan staan en moest iemand mij "combien" vragen van met de buit uit de voeten te maken dmv. een smoes zoals bv. "ik moet even naar het toilet of telefoneren, wacht even hier op mij.." En klaar is kees :-) HIHIHI :lol:

Ja dat is duidelijk een andere "tactiek". :lol:

Maar goed het is en blijft survival.

bembem
17 januari 2014, 01:45
Ja dat is duidelijk een andere "tactiek". :lol:

Maar goed het is en blijft survival.


Ja zeg dat wel :lol: Heb je nog wat ideeën? Ik heb momenteel geen inspiratie meer...

Mambo
17 januari 2014, 01:47
Tenzij je echt "natuurlijk" wilt overleven. Hangt van de regels af. Maar zo kan ook perfect hoor.

Natuurlijk overleven zoals in de tv programma waar ze altijd "toevallig" iets vinden dat ze kunnen gebruiken?

Probeer maar eens een konijn te vangen in de Ardennen zonder hulpmiddelen.
Met een kei gooien zal niet helpen.

bembem
17 januari 2014, 01:48
Ja zeg dat wel :lol: Heb je nog wat ideeën? Ik heb momenteel geen inspiratie meer...


Wacht! Wacht! Ik heb er nog eentje...!!!

Onze aspirientjes pletten, in zakjes doen en zeggen dat het pepsi (je weetwel wat hihi!) is! En dan ribbedibbie weg met de buit! Ei ei ei! :lol:

Ik ben sterk hé :-)

six
17 januari 2014, 01:50
Natuurlijk overleven zoals in de tv programma waar ze altijd "toevallig" iets vinden dat ze kunnen gebruiken?

Probeer maar eens een konijn te vangen in de Ardennen zonder hulpmiddelen.
Met een kei gooien zal niet helpen.

Ik ben een matige tot redelijke boogschutter, maar ik zou gewoon niet op konijn rekenen als ik 3 dagen daar zou zitten. Plantaardig voer.

bembem
17 januari 2014, 01:50
Natuurlijk overleven zoals in de tv programma waar ze altijd "toevallig" iets vinden dat ze kunnen gebruiken?

Probeer maar eens een konijn te vangen in de Ardennen zonder hulpmiddelen.
Met een kei gooien zal niet helpen.


Het moeten roch niet steeds konijnen zijn..? Wat zeg je bv. van een eend of gans die men 's avonds van bij het water "plukt" :-)

bembem
17 januari 2014, 01:52
Het moeten roch niet steeds konijnen zijn..? Wat zeg je bv. van een eend of gans die men 's avonds van bij het water "plukt" :-)


of een karper of andere vis die men "opvist" :-)

six
17 januari 2014, 01:57
Euh, vang maar eens een vis.

Mambo
17 januari 2014, 01:58
Ja zeg dat wel :lol: Heb je nog wat ideeën? Ik heb momenteel geen inspiratie meer...

Goh ja..Parijs is natuurlijk weer wat anders.
Om te beginnen stel ik een klein basis pakket voor aan eten en drinken, toch als begin.
Je zal bijkomend iets moeten vinden, ofwel streng rantsoeneren.
Je hebt een plaats nodig om je bivak te maken, een leeg gebouw of zo.
Wat warmte liefst, iets om in te slapen zoals een deken of slaapzak.
Iets om wat eten in klaar te kunnen maken zoals een leger gamel.
Een stadskaart om je te oriënteren.

En dan begint je zoektocht naar eten en drinken en ook iets om te verstoken als warmte en op te koken en zo.

U als prostituee opstellen, dat weet ik zo niet meteen. Parijs zal zo wel zijn "macs" hebben denk ik en elk zo hun hoekje...ik zou daar wat mee opletten.

Ja waar kom je aan eten en drinken in een stad zonder geld?
Niet meteen eenvoudig denk ik.

Ik vrees dat je misschien wel wat zal moeten stelen.

Mambo
17 januari 2014, 02:02
Ik ben een matige tot redelijke boogschutter, maar ik zou gewoon niet op konijn rekenen als ik 3 dagen daar zou zitten. Plantaardig voer.

Ja oké, maar we hadden geen boog en zo bij.
In de Ardennen als je geen dierlijk voedsel vind, vind je ook weinig plantaardig. Tenzij men schors van bomen wil eten, of een varentje?
Nog niet zo eenvoudig hoor.

Komt er bij dat we van punt a naar punt b gingen.
Dus gaan vissen en daar een halve dag wachten tot er eens iets aan de haak zou kunnen hangen, daar hadden we geen tijd voor.

bembem
17 januari 2014, 02:04
Mambo ik heb zo'n lijst met dat basispakket wat je opsomt hier eerder gepost.. een leger gamel stond er nog niet bij...

bembem
17 januari 2014, 02:05
Euh, vang maar eens een vis.


Een karper is bv. tamelijk makkelijk te vangen.. die komen zo naar de oppervlakte als je wat in het water gooit, ik weet dit van toen ik de eendjes eten ging geven lol

Mambo
17 januari 2014, 02:13
Mambo ik heb zo'n lijst met dat basispakket wat je opsomt hier eerder gepost.. een leger gamel stond er nog niet bij...

Ja dat moet er bij. Handig en makkelijk om iets in klaar te maken.

Ook een deken of slaapzak.
Een zakmes.
Feitelijk een klein verbanddoosje (lijkt wat onnozel maar garantie er zijn er altijd die zich snijden of verbranden)
Iets tegen diarree (hoogst vervelend op trip)
Droge kousen, heel belangrijk (toch als je in rivieren loopt zoals wij)
Vers ondergoed aan te raden.
Zeer goede kledij.
Een aansteker.
Tabak voor de rokers. ( van alles tegelijk afkicken is er teveel aan)
Enfin uw noodzakelijke dingen hé.

En alles moet in een klein rugzakje passen.

bembem
17 januari 2014, 02:15
Ja dat moet er bij. Handig en makkelijk om iets in klaar te maken.

Ook een deken of slaapzak.
Een zakmes.
Feitelijk een klein verbanddoosje (lijkt wat onnozel maar garantie er zijn er altijd die zich snijden of verbranden)
Iets tegen diarree (hoogst vervelend op trip)
Droge kousen, heel belangrijk (toch als je in rivieren loopt zoals wij)
Vers ondergoed aan te raden.
Zeer goede kledij.
Een aansteker.
Tabak voor de rokers. ( van alles tegelijk afkicken is er teveel aan)
Enfin uw noodzakelijke dingen hé.

En alles moet in een klein rugzakje passen.


Ja zo zag de lijst er ongeveer uit... Jij bent wel goed georganiseerd moet ik zeggen :-) Kom mee hee!!

bembem
17 januari 2014, 02:18
Ik heb nog een andere tactiek :-)

Aan 100 reizigers in het station vragen of ze kunnen bijpassen voor een ticket.. Op die 100 zullen er toch zeker wel zijn die iets zullen geven niet? lol

six
17 januari 2014, 02:20
Iets praktisch:

Wat voor mes zouden de mensen hier meenemen? (graag foto en redenering)

bembem
17 januari 2014, 02:29
Iets praktisch:

Wat voor mes zouden de mensen hier meenemen? (graag foto en redenering)


Ik heb hier enkel een Hema keukenmesje :lol:

Bedoel je een ingewikkeld zakmes?

six
17 januari 2014, 02:33
Ik heb hier enkel een Hema keukenmesje :lol:

Bedoel je een ingewikkeld zakmes?

Ik heb een zwak voor de Finse pukko.

http://www.ragweedforge.com/puukko.jpg

Je moet echt eens mee naar het woud. Daar leer je hoe het moet en niet moet. Niet door argumenten, grootspraak en zeverarij maar door te zien en ervaren.

Mambo
17 januari 2014, 02:33
Iets praktisch:

Wat voor mes zouden de mensen hier meenemen? (graag foto en redenering)

Och persoonlijk een gewoon en legaal mes. Kwestie dat je wat kunt snijden.
Voor anderen zou ik Zwitsers mes aanraden. Of iets in die aard. Er zijn goedkopere varianten daarvan.
Daar zit zo wat van alles op.
Maar in de stad, een legaal mes om problemen te vermijden.
In de natuur zou ik een groter mes mee nemen. één die je desnoods op een stok kunt binden om een speer te maken.
En waar je wat mee kunt klieven en zo.
Kortom een machete.

Mambo
17 januari 2014, 02:35
Ja zo zag de lijst er ongeveer uit... Jij bent wel goed georganiseerd moet ik zeggen :-) Kom mee hee!!

Niet vergeten; wc papier.

six
17 januari 2014, 02:37
Och persoonlijk een gewoon en legaal mes. Kwestie dat je wat kunt snijden.
Voor anderen zou ik Zwitsers mes aanraden. Of iets in die aard. Er zijn goedkopere varianten daarvan.
Daar zit zo wat van alles op.
Maar in de stad, een legaal mes om problemen te vermijden.
In de natuur zou ik een groter mes mee nemen. één die je desnoods op een stok kunt binden om een speer te maken.
En waar je wat mee kunt klieven en zo.
Kortom een machete.

Aaah, de Finse leuku:

https://lh6.googleusercontent.com/-oR2P1ITs3VM/TXECQ0XJrYI/AAAAAAAAA3k/czBNieRcpiM/s1600/big-leuku.jpg

bembem
17 januari 2014, 02:39
Jullie zijn wel experten in messen zeg..

Een machete? :shock: oei

bembem
17 januari 2014, 02:40
Niet vergeten; wc papier.


ja dat had ik initieel op de lijst gezet, maar six zei van het niet mee te nemen lol

Mambo
17 januari 2014, 02:42
Aaah, de Finse leuku:

https://lh6.googleusercontent.com/-oR2P1ITs3VM/TXECQ0XJrYI/AAAAAAAAA3k/czBNieRcpiM/s1600/big-leuku.jpg

Mja
Manchetta is meestal wat groter.
Goed om je een weg te banen in dik struikgewas en om van alles en nog wat klieven en snijden.
t' is een klein zwaard.
Ongeveer een 50 cm schat ik.

Mambo
17 januari 2014, 02:43
Jullie zijn wel experten in messen zeg..

Een machete? :shock: oei

Dat zat al in mijn boekentas toen ik 12 was.
Ik was dan ook die verknipte leerling waarschijnlijk.

bembem
17 januari 2014, 02:45
Dat zat al in mijn boekentas toen ik 12 was.
Ik was dan ook die verknipte leerling waarschijnlijk.


:shock::shock::shock:

Kaaskoppie
17 januari 2014, 02:46
Dat zat al in mijn boekentas toen ik 12 was.
Ik was dan ook die verknipte leerling waarschijnlijk.

scoorde dat goed bij de meisjes?

Mambo
17 januari 2014, 02:47
scoorde dat goed bij de meisjes?

Feitelijk wel.
Toen ik 12 was had ik al 3 lieven tegelijk.
Dat lijkt me behoorlijk.

Kaaskoppie
17 januari 2014, 02:49
Feitelijk wel.
Toen ik 12 was had ik al 3 lieven tegelijk.
Dat lijkt me behoorlijk.

is ook wel best stoer he
zon macheta in je boekentas

Mambo
17 januari 2014, 02:50
:shock::shock::shock:

Ja dat was toen.
Ik liep ook meestal met een loodjespistool rond in mijn broeksriem.

Mambo
17 januari 2014, 02:52
is ook wel best stoer he
zon macheta in je boekentas


Bij ja waarom niet.
Ik zou hem in uw kop geramd hebben ook hoor.
Allee vroeger éh.

six
17 januari 2014, 02:52
Mja
Manchetta is meestal wat groter.
Goed om je een weg te banen in dik struikgewas en om van alles en nog wat klieven en snijden.
t' is een klein zwaard.
Ongeveer een 50 cm schat ik.

Uiteraard. Voor elk gebied en omstandigheid een mes.

De leuku lijkt mij ideaal voor hier. Hier moet je geen struikgewas doorgaan en geloof mij, met wat creativiteit en een leuku kan je een boomstam splijten!

Kaaskoppie
17 januari 2014, 02:54
Bij ja waarom niet.
Ik zou hem in uw kop geramd hebben ook hoor.
Allee vroeger éh.

Als er op je pik werd getrapt zeker...
Allee vroeger éh....

six
17 januari 2014, 02:55
Een grote machete kan je als mes niet echt gebruiken, een leuku wel. En wij zijn toch in Europa. Geloof mij, ik wil niet opscheppen over "mijn mes is beter dan het jouwe", ik wil andere keuzes ook overwegen, maar de leuku is geweldig.

six
17 januari 2014, 02:56
Bij ja waarom niet.
Ik zou hem in uw kop geramd hebben ook hoor.
Allee vroeger éh.

Vroeger, voordat je verraden werd en den bak in moest.

Mambo
17 januari 2014, 03:00
Vroeger, voordat je verraden werd en den bak in moest.

Dat was later hé. En niet voor zulke zaken.
Maar goed, het stond geschreven en gedrukt dat ik er in moest waarschijnlijk.

Beetje gelijk siske de rat?

Knipp
17 januari 2014, 03:02
Kan men een mol stropen met een leuku ?

Mambo
17 januari 2014, 03:03
Als er op je pik werd getrapt zeker...
Allee vroeger éh....

Ja idd; vroeger.

Wie er op trapte kon rekenen op een loodje en eventueel een mes op zijn keel.

Maar dat was toen.
1 van onze spelletjes was trouwens op elkander schieten met loodjes.
Of met vogelpik.
Of met bijlen smijten naar elkander.

Dat was zo onze manier.

Demper
17 januari 2014, 03:04
Feitelijk wel.
Toen ik 12 was had ik al 3 lieven tegelijk.
Dat lijkt me behoorlijk.

Een typisch verschijnsel in marginale milieus.

Kaaskoppie
17 januari 2014, 03:05
Ja idd; vroeger.

Wie er op trapte kon rekenen op een loodje en eventueel een mes op zijn keel.

Maar dat was toen.
1 van onze spelletjes was trouwens op elkander schieten met loodjes.
Of met vogelpik.
Of met bijlen smijten naar elkander.

Dat was zo onze manier.


toen je nog onzeker was over je mannelijkheid,
allez vroeger he..

bembem
17 januari 2014, 03:05
Kan men een mol stropen met een leuku ?


tuurlijk

Mambo
17 januari 2014, 03:05
Een grote machete kan je als mes niet echt gebruiken, een leuku wel. En wij zijn toch in Europa. Geloof mij, ik wil niet opscheppen over "mijn mes is beter dan het jouwe", ik wil andere keuzes ook overwegen, maar de leuku is geweldig.

Dan moet je die nemen.
Ik heb ook een scorpio. Mes van de commando's in de filmpjes die ik wel zou mee nemen maar er zijn vast en zeker betere zoals de uwe.
Wat telt is de kwaliteit.

En veel messen, vaak dure messen missen kwaliteit en vallen uit elkander en zo.

Demper
17 januari 2014, 03:06
Ik zou hem in uw kop geramd hebben ook hoor.


Typisch voor marginale milieus.

Demper
17 januari 2014, 03:07
toen je nog onzeker was over je mannelijkheid,
allez vroeger he..

he nietskeuh

Mambo
17 januari 2014, 03:07
toen je nog onzeker was over je mannelijkheid,
allez vroeger he..

ah ja 12 jaar...t' is allemaal nog wat zoeken éh.

Niettemin toch al vrij mannelijk hé.

Mambo
17 januari 2014, 03:08
Typisch voor marginale milieus.

Niet echt.
Mijn afkomst is van adel.
Feitelijk sta ik ver boven u.

Misschien net daarom.
Je leest dat zo wel eens.
Verheven boven de anderen en zo allemaal.
Feitelijk moet je me aanspreken met een titel zelfs.

Maar dat hou ik stil.

bembem
17 januari 2014, 03:09
Maar zeg moeten die messen echt mee, 't is Parijs, niet Tchakalamakka hé :lol:

Demper
17 januari 2014, 03:10
Feitelijk sta ik ver boven u.


Dat zeggen ook alle marginalen. :lol:

Mambo
17 januari 2014, 03:14
Dat zeggen ook alle marginalen. :lol:

Nee dat zeggen ze niet.
Die zeggen; gij kunt niet lezen of zo.

Trust me; ik heb tussen marginalen geleefd en hun leren kennen.
Als je een tijdje in "den bak" gezeten hebt, heb je alles gezien.
En ik heb er een tijdje geweest.

Vroeger hé.
Nu ben ik voorbeeldig.

bembem
17 januari 2014, 03:17
Wat is marginaal? Daar heeft ieder zo z'n eigen definitie voor denk ik.. Bij mij is dat dan bv. Onslow .. lol

Kaaskoppie
17 januari 2014, 03:17
Nee dat zeggen ze niet.
Die zeggen; gij kunt niet lezen of zo.

Trust me; ik heb tussen marginalen geleefd en hun leren kennen.
Als je een tijdje in "den bak" gezeten hebt, heb je alles gezien.
En ik heb er een tijdje geweest.

Vroeger hé.
Nu ben ik voorbeeldig.

en hebt ge nu een zeker voorbeeldig zelfbeeld of kunde nog wel eens ontploffen

Demper
17 januari 2014, 03:18
Wat is marginaal? Daar heeft ieder zo z'n eigen definitie voor denk ik.. Bij mij is dat dan bv. Onslow .. lol

Gij.

Demper
17 januari 2014, 03:19
en hebt ge nu een zeker voorbeeldig zelfbeeld of kunde nog wel eens ontploffen

Hij kan nog wel eens ontploffen.
Hij wou daarstraks nog een mes in iemand zijne kop steken.

Kaaskoppie
17 januari 2014, 03:22
Hij kan nog wel eens ontploffen.
Hij wou daarstraks nog een mes in iemand zijne kop steken.
allez dan is mambo first blood nog eens 12 jaar af en toe,allez nu he

Mambo
17 januari 2014, 03:30
allez dan is mambo first blood nog eens 12 jaar af en toe,allez nu he

Het is door mijn background dat ik nu veel meer kan relativeren.
Veel en voornamelijk jonge mensen hebben een vrij fragiel zelfbeeld merk ik toch op.

Jij bent toch zo geen fragiel geval hoop ik?

Kaaskoppie
17 januari 2014, 03:33
Het is door mijn background dat ik nu veel meer kan relativeren.
Veel en voornamelijk jonge mensen hebben een vrij fragiel zelfbeeld merk ik toch op.

Jij bent toch zo geen fragiel geval hoop ik?

toen ik 12 was,maar toen was ik nog aan het zoeken,toch mannelijk he

Mambo
17 januari 2014, 03:46
toen ik 12 was,maar toen was ik nog aan het zoeken,toch mannelijk he

oké jij was dus nog fragiel op je 12 j. Waarom niet?
Het is je gegund.
Maar wij waren op onze 12 j al overtuigd dat de abom vandaag of morgen echt zou vallen en dat de Russische tanks de straat zouden inrollen.

Er zit verschil in background en dat neem je mee of je nu wilt of niet.

Vandaag de dag vind ik dat normaal gelet op de omstandigheden.
Vroeger wilden wij al alleen gaan wonen als we 14 waren.
Ik toch.

Nu zijn ze 37 en nog steeds thuis.

Toen ik 4 jaar was liep ik al weg van school en liep alleen op straat.
Nu is niet meer denkbaar.
Vroeger misschien ook niet maar ik deed het toch.

Nogmaals, niet iedereen is tam.

Supe®Staaf
17 januari 2014, 07:21
Waarom niet?
Ik heb ooit eens in een grijs verleden met een chimpansee in korte broek onder de Eiffeltoren gelopen.
Waarom had die chimp een broek aan?

Supe®Staaf
17 januari 2014, 07:23
Waar gaan we dat konijn gaan braden?
Nog nooit van carpaccio gehoord?

Supe®Staaf
17 januari 2014, 07:30
(Maar drop me vooral niet ergens in een verlaten bos.. Dan kruip ik pas in m'n schulp, cf. psychopaten en andere gestoorden die daar ronddwalen.):rofl:
De psychopaat in het bos...
Jij las wel héél slechte literatuur.

Skobelev
17 januari 2014, 10:46
:rofl:
De psychopaat in het bos...
Jij las wel héél slechte literatuur.

Pas op...de verkeerde muziek kan ook.

Waking the Cadaver - Chased through the woods (by a rapist).

Supe®Staaf
17 januari 2014, 11:08
Pas op...de verkeerde muziek kan ook.

Waking the Cadaver - Chased through the woods (by a rapist).Heel fout... héél, héél fout...

Knipp
17 januari 2014, 11:40
Ongewone concentratie van obsessies.

Iemand moet het een keer doen.

Reductie van forumleden tot hun obsessies.

Nietzsche
17 januari 2014, 11:43
Pas op...de verkeerde muziek kan ook.

Waking the Cadaver - Chased through the woods (by a rapist).

Dat is wel echt de slechtste death metal ooit gemaakt.

bembem
18 januari 2014, 00:10
Nog nooit van carpaccio gehoord?


Bof

bembem
18 januari 2014, 00:17
:rofl:
De psychopaat in het bos...
Jij las wel héél slechte literatuur.


Over literatuur gesproken, Roodkapje en de boze wolf heeft er wellicht mee te maken.. en andere sprookjes die zich op afgelegen plekken daar afspelen cf. Hans en Grietje.. Nee, bossen roepen bij mij eerder lugubere beelden en associaties op, ik voel mij daar echt niet veilig...

bembem
18 januari 2014, 00:19
Gij.


Het VB dat is pas een marginale partij :evil:

Demper
18 januari 2014, 00:31
Het VB dat is pas een marginale partij :evil:

Hoor wie spreekt.

bembem
18 januari 2014, 01:03
Hoor wie spreekt.


:roll: Ik weet tenminste wat ze bij de Thai doen en ga dat niet gaan vragen als een ezel :-P en ik zet ook geen debiele avatars op mijn profiel.

six
18 januari 2014, 01:04
:roll: Ik weet tenminste wat ze bij de Thai doen en ga dat niet gaan vragen als een ezel :-P en ik zet ook geen debiele avatars op mijn profiel.

Oordeel niet zo streng, erectiestoornissen in onze prestatiemaatschappij maken mensen gefrustreerd. Hij kan er niet aan doen.

bembem
18 januari 2014, 01:06
Maar kom, genoeg geleuterd over achterlijke VB'ers...


Iets wat nog niet op de lijst stond: Floss :-)

En een tube fucidine is ook altijd handig van mee te hebben :-)


Iemand nog tips?

(Ik ben aan het nadenken over mogelijke andere tactieken, lol)

six
18 januari 2014, 01:08
Bembem, je moet echt eens ernstig 2 dagen naar een kindvriendelijke camping gaan.

Want dat trekt op niks.

bembem
18 januari 2014, 01:08
Oordeel niet zo streng, erectiestoornissen in onze prestatiemaatschappij maken mensen gefrustreerd. Hij kan er niet aan doen.


idd. bad seed :-)

bembem
18 januari 2014, 01:09
Bembem, je moet echt eens ernstig 2 dagen naar een kindvriendelijke camping gaan.

Want dat trekt op niks.


Heu ik snap het niet, mijn lijst van what to bring is toch ok?

six
18 januari 2014, 01:11
Hoeveel denk je dat je rugzak gaat wegen en hoeveel je rugzak maximaal moet wegen?

40 kg is doenbaar op een fiets (heb ik gedaan, mijn kont deed wel zeer), maar te voet moet je serieus goede conditie hebben om daarmee te stappen. En hoe jij nu alles bijeen wilt rapen zit je snel aan meer. O, en gewicht is niet het enige, je hebt ook ruimte.

bembem
18 januari 2014, 01:12
Hoeveel denk je dat je rugzak gaat wegen en hoeveel je rugzak maximaal moet wegen?

40 kg is doenbaar op een fiets (heb ik gedaan, mijn kont deed wel zeer), maar te voet moet je serieus goede conditie hebben om daarmee te stappen. En hoe jij nu alles bijeen wilt rapen zit je snel aan meer. O, en gewicht is niet het enige, je hebt ook ruimte.


Ik schat maximum zo'n 5kg...

six
18 januari 2014, 01:14
Post je lijstje hier nog eens?