PDA

View Full Version : Europa beschuldigt Rusland van schending mensenrechten, Europa krijgt lik op stuk.


Dade
15 januari 2014, 22:13
De hypocriete Europese Unie krijgt lik op stuk van Rusland wat betreft het schenden van de mensenrechten.

http://content1c.omroep.nl/urishieldv2/l27m14c74cd8276b15c30052d6e8d8000000.60626441b521f eb6e4e4d7ae2b3751bc/nos/docs/150114_rapport_rusland.pdf

DewareJakob
15 januari 2014, 22:15
ik zie nix!

Bad Tölz
15 januari 2014, 22:49
Mensenrechten worden misbruikt door verschillende mogendheden omwille van politieke doeleinden.

Dat is nieuw.

julian
16 januari 2014, 14:37
Rusland en mensenrechten gaan niet echt tezamen.

zonbron
16 januari 2014, 15:05
Link in de OP werkt niet.


De Redactie - Rusland spelt Europa les over mensenrechten (http://m.deredactie.be/cm/vrtnieuws.mobile/mbuitenland/1.1834958)
15 januari 2014 - Naar aanleiding van de aankomende Olympische Winterspelen in Sotsji is de mensenrechtensituatie in Rusland al enige tijd voer voor discussie in het Westen. Rusland biedt nu een antwoord op die kritiek. In een 153 pagina's tellend rapport krijgen alle landen van de Europese Unie kritiek op de mensenrechten in hun land. België krijgt onder andere commentaar over de overbevolkte gevangenissen en politiegeweld. Het rapport over de mensenrechten in alle landen van de Europese Unie wordt ieder jaar door het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken uitgebracht, maar is vooral nu opvallend. Terwijl het Westen heel wat kritiek uit op de situatie in het land, geeft Rusland in het rapport alle landen van de Europese Unie een veeg uit de pan. Ook in België is volgens het rapport nog heel wat werk aan de winkel.


"Ook beperking van vrijheid van meningsuiting"

Nog een probleem volgens het rapport is de beperking van de vrijheid van meningsuiting en het schenden van de privacy. Dat laatste zou volgens de Russen gebeuren om de bestrijding van terrorisme te kunnen waarborgen.

:clapping: Mooi gedaan Rusland! Nu mag het hypocriet gedoe in de EUSSR ophouden.

Dade
17 januari 2014, 10:50
http://content1c.omroep.nl/urishieldv2/l27m14c74cd8276b15c30052d6e8d8000000.60626441b521f eb6e4e4d7ae2b3751bc/nos/docs/150114_rapport_rusland.pdf

Dade
17 januari 2014, 10:51
hier wel, is een gewoon pdf bestand,

Dade
17 januari 2014, 10:56
http://www.mid.ru/brp_4.nsf/0/F6501F42C40A25EE44257ACC004971FC

Troubadour
17 januari 2014, 11:15
"Ook beperking van vrijheid van meningsuiting"

Nog een probleem volgens het rapport is de beperking van de vrijheid van meningsuiting en het schenden van de privacy. Dat laatste zou volgens de Russen gebeuren om de bestrijding van terrorisme te kunnen waarborgen.

:clapping: Mooi gedaan Rusland! Nu mag het hypocriet gedoe in de EUSSR ophouden.

Holebi's, feministen en mensenrechtenactivisten zijn nogal terroristen, Zonbronnetje. :roll:

http://maplecroft.com/media/updatable/news/hrri_map_2014.jpg

"Maplecroft’s Human Rights Risk Atlas analyses the frequency, severity and complicity risk in 31 categories of human rights across 197 countries."

klik (http://maplecroft.com/portfolio/new-analysis/2013/12/04/70-increase-countries-identified-extreme-risk-human-rights-2008-bhuman-rights-risk-atlas-2014b/)

Zipper
17 januari 2014, 11:36
:clapping: Mooi gedaan Rusland! Nu mag het hypocriet gedoe in de EUSSR ophouden.

de Siberische strafkampen, waar andersdenkenden naartoe worden gestuurd om "heropgevoed" te worden, zijn in werkelijkheid natuurlijk Club-Med resorts....
En dan zwijg ik nog over polonium-behandelingen.

BonBon
17 januari 2014, 11:47
de Siberische strafkampen, waar andersdenkenden naartoe worden gestuurd om "heropgevoed" te worden, zijn in werkelijkheid natuurlijk Club-Med resorts....
En dan zwijg ik nog over polonium-behandelingen.

Frankrijk heeft al een schip laten zinken met een dooie tot gevolg, Spanje is berucht voor z'n politieke moorden en over de VS gaan we hat maar niet hebben, Snowden en andere bewijzen dat ze minstens even erg zijn. Rusland is zeker geen modelleerling maar niet zo erg zoals de regime-propaganda ons wil doen geloven.

Dade
17 januari 2014, 12:47
Het beeld dat het westen te zien krijgt als het een spiegel voorgehouden wordt staat hen blijkbaar niet aan.

zonbron
17 januari 2014, 13:02
http://www.mid.ru/brp_4.nsf/0/F6501F42C40A25EE44257ACC004971FC


Dank U voor deze doorverwijzing naar het document.

zonbron
17 januari 2014, 13:33
Holebi's, feministen en mensenrechtenactivisten zijn nogal terroristen, Zonbronnetje. :roll:

http://maplecroft.com/media/updatable/news/hrri_map_2014.jpg

"Maplecroft’s Human Rights Risk Atlas analyses the frequency, severity and complicity risk in 31 categories of human rights across 197 countries."

klik (http://maplecroft.com/portfolio/new-analysis/2013/12/04/70-increase-countries-identified-extreme-risk-human-rights-2008-bhuman-rights-risk-atlas-2014b/)


U begrijpt niet wat U leest blijkbaar of misschien hebt U het rapport zelfs gewoonweg niet in ogenschouw genomen?

Dat was geen zelfkritiek van Rusland hoor, maar wel terechte kritiek aan het adres van de EU. U smijt bijgevolg wel verdacht snel Uw homo-kaart op tafel @Troubadourtje. In dat rapport wordt trouwens op een uitzondering na (het VK) niet gesproken over het andersseksendenvraagstuk.

Natuurlijk zien bepaalde zaken er voor sommigen niet voldoende 'rooskleurig' uit in Rusland, maar zoals uit het rapport blijkt is ook in de EU niet alles koek en ei. Werk aan de winkel, laat Rusland op gepaste wijze weten.

Ik heb in dat rapport vooralsnog geen fouten kunnen terugvinden. U wel?

zonbron
17 januari 2014, 13:46
de Siberische strafkampen, waar andersdenkenden naartoe worden gestuurd om "heropgevoed" te worden, zijn in werkelijkheid natuurlijk Club-Med resorts....
En dan zwijg ik nog over polonium-behandelingen.

CIA-black sites in de EU, laat ons maar zwijgen over wat men daar verwezenlijkt...

Laat ons trouwens ook een oogje dichtknijpen wanneer bepaalde lobbygroepen de voor ons ooit toegankelijke media censureren, in de EU bestaat er een duidelijk probleem met het recht op de vrije nieuwgaring, regimepers alom.

zonbron
17 januari 2014, 13:48
Frankrijk heeft al een schip laten zinken met een dooie tot gevolg, Spanje is berucht voor z'n politieke moorden en over de VS gaan we hat maar niet hebben, Snowden en andere bewijzen dat ze minstens even erg zijn. Rusland is zeker geen modelleerling maar niet zo erg zoals de regime-propaganda ons wil doen geloven.

2!

Zipper
17 januari 2014, 13:48
Frankrijk heeft al een schip laten zinken met een dooie tot gevolg, Spanje is berucht voor z'n politieke moorden en over de VS gaan we hat maar niet hebben, Snowden en andere bewijzen dat ze minstens even erg zijn. Rusland is zeker geen modelleerling maar niet zo erg zoals de regime-propaganda ons wil doen geloven.

Ik ben niet zo'n fan van de VS, maar geen enkel land ter wereld zou accepteren dat Intelligence-agenten of (ex)medewerkers alle mogelijke gegevens publiek maken.
En er is nog altijd een verschil tussen staatsgeheimen prijsgeven en vrouwen die wat met hun tieten gaan zwaaien of holebi's die hand in hand over straat wandelen.

julian
17 januari 2014, 13:54
Frankrijk heeft al een schip laten zinken met een dooie tot gevolg, Spanje is berucht voor z'n politieke moorden en over de VS gaan we hat maar niet hebben, Snowden en andere bewijzen dat ze minstens even erg zijn. Rusland is zeker geen modelleerling maar niet zo erg zoals de regime-propaganda ons wil doen geloven.

Gij zijt totaal blind. Overigens wil Poetin het westen gewoon kloten. Van mensenrechten trekt hij zich niets aan.

julian
17 januari 2014, 13:55
CIA-black sites in de EU, laat ons maar zwijgen over wat men daar verwezenlijkt...

Laat ons trouwens ook een oogje dichtknijpen wanneer bepaalde lobbygroepen de voor ons ooit toegankelijke media censureren, in de EU bestaat er een duidelijk probleem met het recht op de vrije nieuwgaring, regimepers alom.

Gij loopt gewoon achter Rusland uit haat tegen het westen. In de liberale opvattong over mensenrechten gelooft gij niet eens.

zonbron
17 januari 2014, 14:00
Ik ben niet zo'n fan van de VS, maar geen enkel land ter wereld zou accepteren dat Intelligence-agenten of (ex)medewerkers alle mogelijke gegevens publiek maken.
En er is nog altijd een verschil tussen staatsgeheimen prijsgeven en vrouwen die wat met hun tieten gaan zwaaien of holebi's die hand in hand over straat wandelen.

Het NSA is een staat binnen de staat en gaat totaal ongrondwettelijk te werk, Snowden heeft diezelfde grondwet gerespecteerd en zijn landgenoten en anderen daarvan op de hoogte gebracht. Edward is een held.

Van mij mag iedereen met zijn tieten zwaaien, zelfs mannen. Maar dat ze dat dan thuis (in de privesfeer) doen of op speciale daarvoor voorziene locaties. Aan zoiets heeft een weldenkend mens namelijk geen boodschap.

Zipper
17 januari 2014, 14:15
Het NSA is ..........

Bonbon had het over Snowden, die een CIA-medewerker was, waar ik op reageerde.

Zipper
17 januari 2014, 14:20
Het NSA is een staat binnen de staat en gaat totaal ongrondwettelijk te werk, Snowden heeft diezelfde grondwet gerespecteerd en zijn landgenoten en anderen daarvan op de hoogte gebracht. Edward is een held.

in elk land ter wereld, wordt zo iemand vervolgd, en al zeker in Rusland. Als Poetin zo iemand van zijn eigen agenten zou klissen, wordt hij garantie gevoederd aan de beren van Siberië.

Van mij mag iedereen met zijn tieten zwaaien, zelfs mannen. Maar dat ze dat dan thuis (in de privesfeer) doen of op speciale daarvoor voorziene locaties. Aan zoiets heeft een weldenkend mens namelijk geen boodschap.

dat hoef jij niet te beslissen

six
17 januari 2014, 14:21
zonbron,

Als Poetin "bukken" zegt, trek jij je broek dan voor of na het bukken uit?

Nietzsche
17 januari 2014, 14:24
Rusland/Poetin moet zijn schijnheilige smoel houden. Natuurlijk, er zijn genoeg dingen in in Europa beter moeten, maar Rusland zit altijd nog het diepste in de morele afgrond.

six
17 januari 2014, 14:25
Van mij mag iedereen met zijn tieten zwaaien, zelfs mannen. Maar dat ze dat dan thuis (in de privesfeer) doen of op speciale daarvoor voorziene locaties. Aan zoiets heeft een weldenkend mens namelijk geen boodschap.

Ik begrijp extreemrechts een beetje. Zij zijn outcasts in de maatschappij, en willen heel graag bij de normale, hardwerkende, bekrompen, onwetende burgerman kunnen horen.
Hoewel zij duidelijk heel anders zijn, praten zij toch nog voortdurend over het Volk, de Weldenkende Mens, het Algemeen Belang.

Beetje paradoxale situatie, of niet? Zichzelf zo krampachtig bij de "weldenkenden" froemelen.

six
17 januari 2014, 14:28
Rusland/Poetin moet zijn schijnheilige smoel houden. Natuurlijk, er zijn genoeg dingen in in Europa beter moeten, maar Rusland zit altijd nog het diepste in de morele afgrond.

Klopt, dat stuk stront moet eerst maar zien dat de leraren en artsen in zijn land eindelijk een fatsoenlijk loon krijgen en dat de flikken zich een beetje normaal gedragen.

Grappig ergens om te zien hoe de "kritische anti-establishmentfiguren" vallen voor goedkope propaganda, gewoon omdat de propaganda uit de "juiste" hoek komt.

julian
17 januari 2014, 14:28
in elk land ter wereld, wordt zo iemand vervolgd, en al zeker in Rusland. Als Poetin zo iemand van zijn eigen agenten zou klissen, wordt hij garantie gevoederd aan de beren van Siberië.

Effectief is het grappig dat Snowdon zich verstopt bij Poetin die iemand zoals hem voor dezelfde feiten gepleegd in Rusland extreem zwaar zou straffen.

six
17 januari 2014, 14:29
Wanneer Snowden voor Rusland niet meer relevant wordt, laten zij hem vallen. Afgewerkt materiaal.

Mark my words.

Troubadour
17 januari 2014, 14:30
Van mij mag iedereen met zijn tieten zwaaien, zelfs mannen. Maar dat ze dat dan thuis (in de privesfeer) doen of op speciale daarvoor voorziene locaties. Aan zoiets heeft een weldenkend mens namelijk geen boodschap.

Ga jij dan ook je vulgaire heteroseksualiteit in je 'privesfeer' houden? Niemand heeft er behoefte aan om jou op straat te zien met een vrouw, laat staan met jouw kinderen. Let wel, we vinden het niet erg dat je die levensstijl aanhangt hoor, we hoeven het gewoon niet allemaal te zien.

...

Een goed mens houdt zijn bakkes over het leven van anderen, omdat ie beseft dat ie onmogelijk in andermans schoenen kan staan en dus onmogelijk weet hoe pijnlijk en destructief de uitspraken zijn die jij maakt.

six
17 januari 2014, 14:32
Ga jij dan ook je vulgaire heteroseksualiteit in je 'privesfeer' houden? Niemand heeft er behoefte aan om jou op straat te zien met een vrouw, laat staan met jouw kinderen. Let wel, we vinden het niet erg dat je die levensstijl aanhangt hoor, we hoeven het gewoon niet allemaal te zien.

Jaja, maar het is wel nog altijd de norm he, heteroseksualiteit met kinderen. Zoals dat Jupiler en voetbal ook de norm is, en anti-establishmentdenken zeker niet de norm is.

Zie je, zonbron mag niet met de boys mee naar de voetbalmatch, want hij zaagt de hele tijd over welke corporaties dat de voetbalploegen sponsoren.

Nietzsche
17 januari 2014, 14:35
Klopt, dat stuk stront moet eerst maar zien dat de leraren en artsen in zijn land eindelijk een fatsoenlijk loon krijgen en dat de flikken zich een beetje normaal gedragen.

Grappig ergens om te zien hoe de "kritische anti-establishmentfiguren" vallen voor goedkope propaganda, gewoon omdat de propaganda uit de "juiste" hoek komt.

Inderdaad, het macho-cultuur van Rusland zal wel een goede aantrekkingskracht hebben ofzo.

Nietzsche
17 januari 2014, 14:37
Wanneer Snowden voor Rusland niet meer relevant wordt, laten zij hem vallen. Afgewerkt materiaal.

Mark my words.

Natuurlijk, dat is toch helemaal geen speculatie ?

Dat is evidentie des zelve. Elk land doet zaken uit eigenbelang, alsof Rusland het daadwerkelijk interesseert dat de NSA mensen aan het afluisteren is..

Het zou mij niets verbazen als ze daar zelf ook aan doen.

six
17 januari 2014, 14:39
Natuurlijk, dat is toch helemaal geen speculatie ?

Dat is evidentie des zelve. Elk land doet zaken uit eigenbelang, alsof Rusland het daadwerkelijk interesseert dat de NSA mensen aan het afluisteren is..

Het zou mij niets verbazen als ze daar zelf ook aan doen.

Uiteraard doen ze dat, alleen hebben ze er veel minder geld voor.

En ja, uiteraard is dat geen speculatie, maar voor sommigen hier is dat misschien niet zo goed duidelijk.

Nietzsche
17 januari 2014, 14:41
Uiteraard doen ze dat, alleen hebben ze er veel minder geld voor.

En ja, uiteraard is dat geen speculatie, maar voor sommigen hier is dat misschien niet zo goed duidelijk.

Dus je doet je voor als een soort quasi interessante toekomstvoorspeller gewoon omdat sommige hier de evidentie van politiek en besturingstactieken niet inzien ?

:lol:

Leuk wel.

zonbron
17 januari 2014, 15:47
in elk land ter wereld, wordt zo iemand vervolgd, en al zeker in Rusland. Als Poetin zo iemand van zijn eigen agenten zou klissen, wordt hij garantie gevoederd aan de beren van Siberië.

Zonder twijfel, maar zelfs in de VS bestaat er heel wat heisa omtrent deze kwestie. Alsook het Amerikaans congres is niet bijster tevreden met de handelswijze van het NSA. Hun modus operandi stemt dan ook niet overeen met de huidige Amerikaanse grondwet. Voldoende redenen dus...

Aan de andere kant begrijp ik wel dat er heden een vorm van 'wapenwedloop' in de cyberwereld aan de gang is.



dat hoef jij niet te beslissen

Dat doe ik dan ook niet, daar bestaat de wetgeving voor.

zonbron
17 januari 2014, 15:49
zonbron,

Als Poetin "bukken" zegt, trek jij je broek dan voor of na het bukken uit?

Wat brengt dat op? Maar Poetin is hetero en kan wel wat beter bemachtigen veronderstel ik.

zonbron
17 januari 2014, 15:52
Ik begrijp extreemrechts een beetje. Zij zijn outcasts in de maatschappij, en willen heel graag bij de normale, hardwerkende, bekrompen, onwetende burgerman kunnen horen.
Hoewel zij duidelijk heel anders zijn, praten zij toch nog voortdurend over het Volk, de Weldenkende Mens, het Algemeen Belang.

Beetje paradoxale situatie, of niet? Zichzelf zo krampachtig bij de "weldenkenden" froemelen.

Extreem rechts?

Het paradigma L-R is wat mij betreft reeds lang voorbij, het werd ingewisseld door het Globalistisch-Nationalistisch paradigma.

zonbron
17 januari 2014, 16:05
Ga jij dan ook je vulgaire heteroseksualiteit in je 'privesfeer' houden? Niemand heeft er behoefte aan om jou op straat te zien met een vrouw, laat staan met jouw kinderen. Let wel, we vinden het niet erg dat je die levensstijl aanhangt hoor, we hoeven het gewoon niet allemaal te zien.

Ja, in het openbaar met de tieten zwaaien op plaatsen die daar niet voor voorzien zijn lijkt me ongepast. In een of andere danstempel of nudistenstrand etc. mag dat natuurlijk wel.



Een goed mens houdt zijn bakkes over het leven van anderen, omdat ie beseft dat ie onmogelijk in andermans schoenen kan staan en dus onmogelijk weet hoe pijnlijk en destructief de uitspraken zijn die jij maakt.

Wat heb ik dan beweerd mijn beste?
Welke uitspraken? (een citaat AUB)

Of beeldt U zich het een en ander in?

zonbron
17 januari 2014, 16:09
Jaja, maar het is wel nog altijd de norm he, heteroseksualiteit met kinderen. Zoals dat Jupiler en voetbal ook de norm is, en anti-establishmentdenken zeker niet de norm is.

Zie je, zonbron mag niet met de boys mee naar de voetbalmatch,

Voetbal, ander 'brood en spelen' en flutbier kan mij gestolen worden hoor, verder ben ik totaal niet pro-establisment (zoals U maar al te goed weet).

want hij zaagt de hele tijd over welke corporaties dat de voetbalploegen sponsoren.

:-P , da's wel een goei.

giserke
17 januari 2014, 16:12
Gij zijt totaal blind. Overigens wil Poetin het westen gewoon kloten. Van mensenrechten trekt hij zich niets aan.

Hij trekt zich evenveel aan van mensenrechten als Obama.
Alleen Obama is achterbaks en een leugenaar.

Ik moet ook niks hebben van Puttin, maar Obama is minstens van het zelfde kaliber.

zonbron
17 januari 2014, 16:15
Inderdaad, het macho-cultuur van Rusland zal wel een goede aantrekkingskracht hebben ofzo.

Het gaat mij enkel om hun 'correcter' buitenlands beleid, hun binnenlands beleid is vooralsnog hun zaak (daar moet niemand zich mee moeien), ik woon namelijk niet in Rusland.

zonbron
17 januari 2014, 16:16
Natuurlijk, dat is toch helemaal geen speculatie ?

Dat is evidentie des zelve. Elk land doet zaken uit eigenbelang, alsof Rusland het daadwerkelijk interesseert dat de NSA mensen aan het afluisteren is..

Het zou mij niets verbazen als ze daar zelf ook aan doen.

Of course!

six
17 januari 2014, 16:16
Wat heb ik dan beweerd mijn beste?
Welke uitspraken? (een citaat AUB)

Of beeldt U zich het een en ander in?

Je zat je vrolijk te maken over vervolging van homoseksuelen in Rusland (rooskleurig, ...).

Daarom ben je extreemrechts. Het zit zo:

Conservatieve en "volks-degelijke" sociale visie = rechts.

Nietzsche
17 januari 2014, 16:17
Het gaat mij enkel om hun 'correcter' buitenlands beleid, hun binnenlands beleid is vooralsnog hun zaak (daar moet niemand zich mee moeien), ik woon namelijk niet in Rusland.

Aha, cultuurrelativisme .

zonbron
17 januari 2014, 16:23
Het westen heeft Rusland meermaals een loer willen draaien door met hun door Soros & Co. gefinancierde NGO's onrust in dat land te stoken. Rusland reageert correct door het westen ook op hun tekortkomingen te wijzen, dat doen ze heden trouwens met regelmaat en dat is dan ook hun goed recht. Meer moet men daar niet achter zoeken.

Troubadour
17 januari 2014, 16:24
Ja, in het openbaar met de tieten zwaaien op plaatsen die daar niet voor voorzien zijn lijkt me ongepast. In een of andere danstempel of nudistenstrand etc. mag dat natuurlijk wel.

Je begrijpt het gewoon niet. Het zou goed voor je zijn om een jaartje in het lijf van een holebi te kruipen om de wereld vanuit ons perspectief te ervaren. Eentje waarbij je op straat uitscholden wordt omdat je hand in hand met je lief loopt, waarbij je dagelijks bericht krijgt dat weer iemand zoals jij werd vervolgd en vermoord, waarbij publiekelijk in twijfel getrokken wordt of je liefde wel 'echt' is, dat je wel 'capabel' bent om kinderen op te voeden en waarbij achterlijk apen dan staan te roepen dat je niet mag opkomen voor jezelf omdat 'privésfeer' terwijl ze het voor zichzelf uiteraard vanzelfsprekend vinden dat 'de maatschappij' allerlei diensten voorziet zoals opvang, bezoekrecht bij hospitalisering, gezinsvoordelen, erfrecht en 1001 andere legale regelingen waar wij pas sinds een paar jaar gebruik van kunnen maken in dit land, dat nota bene wordt gezien als o zo vooruitstrevend.

Dat jij dat vergelijkt met "in het openbaar met de tieten zwaaien" toont gewoon aan hoe achterlijk, wereldvreemd en bekrompen je bent. Wij worden op het merendeel van de planeet basisrechten ontkend en jij zit godverdomme te zeiken over iets idioot als blote tieten.

six
17 januari 2014, 16:30
Het westen heeft Rusland meermaals een loer willen draaien door met hun door Soros & Co. gefinancierde NGO's onrust in dat land te stoken. Rusland reageert correct door het westen ook op hun tekortkomingen te wijzen, dat doen ze heden trouwens met regelmaat en dat is dan ook hun goed recht. Meer moet men daar niet achter zoeken.

Nee.

Niemand is geinteresseerd om Rusland een loer te draaien. De Russen doen het prima zelf. Steken het wel graag op het Westen omdat toegeven dat je schijt waar je slaapt een beetje beschamend is.

Zipper
17 januari 2014, 16:32
Zonder twijfel, maar zelfs in de VS bestaat er heel wat heisa omtrent deze kwestie. Alsook het Amerikaans congres is niet bijster tevreden met de handelswijze van het NSA. Hun modus operandi stemt dan ook niet overeen met de huidige Amerikaanse grondwet. Voldoende redenen dus...

Aan de andere kant begrijp ik wel dat er heden een vorm van 'wapenwedloop' in de cyberwereld aan de gang is.

Dat doe ik dan ook niet, daar bestaat de wetgeving voor.

gij denkt dus dat de Russen niet spioneren ??

Troubadour
17 januari 2014, 16:37
verder ben ik totaal niet pro-establisment (zoals U maar al te goed weet).

Je denk dat. Blijkt dat je eigenlijk gewoon anti-Westers establishment wil zijn en je kritiekloos ander, Russisch establishment gaat toejuichen wanneer ze toevallig hetzelfde haten.

zonbron
17 januari 2014, 16:43
Je zat je vrolijk te maken over vervolging van homoseksuelen in Rusland (rooskleurig, ...).

Daarom ben je extreemrechts. Het zit zo:

Conservatieve en "volks-degelijke" sociale visie = rechts.

U beeldde zich in dat in me vrolijk maakte blijkbaar.

Ik citeer even dat stukje:



Dat was geen zelfkritiek van Rusland hoor, maar wel terechte kritiek aan het adres van de EU. U smijt bijgevolg wel verdacht snel Uw homo-kaart op tafel @Troubadourtje. In dat rapport wordt trouwens op een uitzondering na (het VK) niet gesproken over het andersseksendenvraagstuk.

Natuurlijk zien bepaalde zaken er voor sommigen niet voldoende 'rooskleurig' uit in Rusland, maar zoals uit het rapport blijkt is ook in de EU niet alles koek en ei. Werk aan de winkel, laat Rusland op gepaste wijze weten.




Uit niets blijkt dat Uw stelling correct is. Zoals U uit mijn commentaar kan afleiden maak ik een duidelijke referentie naar het feit dat het westen de homo-kaart inzet tegen Rusland, ze misbruiken duidelijk deze kwestie voor politieke doelstellingen.

Ik heb onlangs nog een reportage gezien op de Nederlandse TV ivm. met het ontvoeren van homo's waarna ze misbruikt en gefilmd worden door een of andere Alexander dacht ik, ik kan U verzekeren dat ik dat absoluut niet leuk vond, integendeel, dat zijn mensonterende praktijken. Maar dat wordt dan in onze westerse media in het breed uitgesmeerd, dit terwijl soortgelijke zaken zonder twijfel ook bij ons (in het westen) en elders gebeuren.

De Nederlandse journalist, op terrein in Moskou, vroeg aan een activiste hoe de Russen over de homosexualiteit denken en blijkt dat de meerderheid van de Russen dit net als pedofilie beschouwen, althans dat antwoordde de geinterviewde activiste. En nee, indien U zich opnieuw wat gaat inbeelden, ik ben deze visie niet aanhangig.


Nu, U als ex-inwoner van dat land zal U over deze zienswijze ongetwijfeld meer over weten.

Troubadour
17 januari 2014, 16:47
Ik heb onlangs nog een reportage gezien op de Nederlandse TV ivm. met het ontvoeren van homo's waarna ze misbruikt en gefilmd worden door een of andere Alexander dacht ik, ik kan U verzekeren dat ik dat absoluut niet leuk vond, integendeel, dat zijn mensonterende praktijken.

Vandaar dat je dan maar gaat lullen dat het allemaal in de privésfeer moet blijven, dat holebi-activisten niet te moeilijk moeten doen en dat Putin er goed aan doet om 'homopropaganda' te verbieden en je de strijd om gelijke rechten op dezelfde hoogte plaatst als "in het openbaar met de tieten zwaaien".

:roll:

zonbron
17 januari 2014, 16:54
Je begrijpt het gewoon niet. Het zou goed voor je zijn om een jaartje in het lijf van een holebi te kruipen om de wereld vanuit ons perspectief te ervaren. Eentje waarbij je op straat uitscholden wordt omdat je hand in hand met je lief loopt, waarbij je dagelijks bericht krijgt dat weer iemand zoals jij werd vervolgd en vermoord, waarbij publiekelijk in twijfel getrokken wordt of je liefde wel 'echt' is, dat je wel 'capabel' bent om kinderen op te voeden en waarbij achterlijk apen dan staan te roepen dat je niet mag opkomen voor jezelf omdat 'privésfeer' terwijl ze het voor zichzelf uiteraard vanzelfsprekend vinden dat 'de maatschappij' allerlei diensten voorziet zoals opvang, bezoekrecht bij hospitalisering, gezinsvoordelen, erfrecht en 1001 andere legale regelingen waar wij pas sinds een paar jaar gebruik van kunnen maken in dit land, dat nota bene wordt gezien als o zo vooruitstrevend.

Als dat gebeurt dan pak in gewoonweg mijn koffers. Er bestaan trouwens nog vele andere redenen waarom iemand naar betere oorden trekt.

Als dat niet mogelijk is, dan tracht ik mij het leven toch nog zo aangenaam als mogelijk te maken, door bvb. de samenleving waardoor men scheef bekeken wordt niet al teveel te provoceren.



Dat jij dat vergelijkt met "in het openbaar met de tieten zwaaien" toont gewoon aan hoe achterlijk, wereldvreemd en bekrompen je bent. Wij worden op het merendeel van de planeet basisrechten ontkend en jij zit godverdomme te zeiken over iets idioot als blote tieten.

Uzelf gaf dit voorbeeld. En just in case, als U denkt dat ik mij aan gewone zaken stoor dan vergist U zich. Hetero's, homo's, holebi's of wat dan ook moeten zich op gepaste wijze in het openbaar gedragen, zoals de wetgeving voorschrijft. Ik pas mij dan ook aan, aan de maatschappij waar ik leef en provoceer niet. Als ik in een land ben waar iets als 'slecht' aanzien wordt zal ik dat alvast niet (openbaar) doen.

six
17 januari 2014, 16:59
Uzelf gaf dit voorbeeld. En just in case, als U denkt dat ik mij aan gewone zaken stoor dan vergist U zich. Hetero's, homo's, holebi's of wat dan ook moeten zich op gepaste wijze in het openbaar gedragen, zoals de wetgeving voorschrijft. Ik pas mij dan ook aan, aan de maatschappij waar ik leef en provoceer niet. Als ik in een land ben waar iets als 'slecht' aanzien wordt zal ik dat alvast niet (openbaar) doen.

Het is juist door dingen zichtbaar te maken en bespreekbaar te maken dat deze dingen aanvaard zijn geworden. Rosa Parks provoceerde ook.

Troubadour
17 januari 2014, 17:07
Als dat gebeurt dan pak in gewoonweg mijn koffers. Er bestaan trouwens nog vele andere redenen waarom iemand naar betere oorden trekt.

Er is nergens anders.

Als dat niet mogelijk is, dan tracht ik mij het leven toch nog zo aangenaam als mogelijk te maken, door bvb. de samenleving waardoor men scheef bekeken wordt niet al teveel te provoceren.

Ah, je bent dus gewoon een lafaard. En een idioot, want je hebt geen besef wat voor ondraaglijk bestaan je beschrijft. Je zit zelf ook in een bevoordeelde positie, je hoeft het nooit te ervaren, dus waarom zou je je er serieus bij stilstaan? Het is heel gemakkelijk losjes te antwoorden wat jij 'zou doen' zonder het daadwerkelijk ervaren te hebben. En het is arrogant, denigrerend en ongeïnformeerd.

Tof om zo in je fantasiewereld te leven. Bakken holebi's hebben niet eens de kans om 'in te passen', bij hen gaat het over het meest basis van al: in leven blijven. Heksenjachten omdat mensen als jij vinden dat we maar stilletjes moeten inpassen.

Hou je je opzettelijk van den domme of komt het van nature? Is het zo moeilijk om toe te geven dat je niet weet wat het is om holebi te zijn? Te trots? Te arrogant?

zonbron
17 januari 2014, 17:11
Nee.

Niemand is geinteresseerd om Rusland een loer te draaien. De Russen doen het prima zelf. Steken het wel graag op het Westen omdat toegeven dat je schijt waar je slaapt een beetje beschamend is.

Onzin.

Een paar voorbeeldjes:

http://91.121.97.41/showpost.php?p=6289023&postcount=388

The US State Department-backed so-called "punk band" going by the name of "Pussy Riot," stormed into a Moscow church, defaming the Russian government while mocking the beliefs of churchgoers with vulgarity and disruptive behavior. Marketed as an act of "freedom of expression" by the Western media and the West's collection of foreign ministries, it was in reality what would be called both a hate-crime and disorderly conduct in the West. Furthermore, in the West, such an act would come with it steep fines and lengthy jail sentences.

In fact, similar cases have played out in the West - minus the feigned indignation over the perceived violation of free speech of alleged bigots, racists, and hooligans that have preceded "Pussy Riot." In many cases, the West has actively pursued not only people harassing others and creating public disturbances, but also those distributing material to like minded people who's beliefs are simply perceived as "socially harmful."

The West Has Jailed Many For Similar or Lesser Offenses

http://4.bp.blogspot.com/-HwZ3OuRJo_E/UB9i_TSg-NI/AAAAAAAACTI/VxHEw0pjCW8/s640/PussyRiot_FinRosForum1.jpg



http://91.121.97.41/showpost.php?p=6289044&postcount=389



Soros & NED

http://1.bp.blogspot.com/-Nkir9UQP4MA/Tt5reo7ulkI/AAAAAAAAA_o/gJXh6cw8ILw/s1600/NEDgolos.jpg

http://91.121.97.41/showpost.php?p=6289060&postcount=390

http://91.121.97.41/showpost.php?p=6289103&postcount=394



En, Tony Cartalucci is naar Uw mening ook een extreem rechtse waarschijnlijk. What a joke.

six
17 januari 2014, 17:19
Het paar voorbeeldjes dat je aanhaalt interesseert mij niet. Er is geen grootschalig offensief tegen de fameuze Russische waarden. Dat is er simpelweg niet en ik heb geen zin om het te illustreren aan elke zelfverklaarde tiermondist.

Zipper
17 januari 2014, 17:21
Het paar voorbeeldjes dat je aanhaalt interesseert mij niet. Er is geen grootschalig offensief tegen de fameuze Russische waarden. Dat is er simpelweg niet en ik heb geen zin om het te illustreren aan elke zelfverklaarde tiermondist.

zich lam zuipen aan minderwaardige vodka ??

six
17 januari 2014, 17:23
zich lam zuipen aan minderwaardige vodka ??

En dan klagen dat de Joden en Amerikanen alles hebben verkloot, terwijl ze zelf niet van de alcohol in de koelsystemen van hun slecht onderhouden MiGs kunnen blijven.

zonbron
17 januari 2014, 17:24
Het is juist door dingen zichtbaar te maken en bespreekbaar te maken dat deze dingen aanvaard zijn geworden. Rosa Parks provoceerde ook.


Ja, ik geloof in protest, maar als men al provocerende snelle overwinningen wil halen moet men ook bereid zijn de prijs ervoor te betalen.

BTW: Poetin zal niet eeuwig aan de macht blijven, geduld is soms een schone zaak. Aan de andere kant, en ik had U ivm. deze reeds een vraag gesteld. Een maatschappij verandert niet zomaar, ook niet als Poetin de plaat poetst.

six
17 januari 2014, 17:27
Ja, ik geloof in protest, maar als men al provocerende snelle overwinningen wil halen moet men ook bereid zijn de prijs ervoor te betalen.

BTW: Poetin zal niet eeuwig aan de macht blijven, geduld is soms een schone zaak. Aan de andere kant, en ik had U ivm. deze reeds een vraag gesteld. Een maatschappij verandert niet zomaar, ook niet als Poetin de plaat poetst.

Welke vraag was het precies?

zonbron
17 januari 2014, 17:27
Het paar voorbeeldjes dat je aanhaalt interesseert mij niet. Er is geen grootschalig offensief tegen de fameuze Russische waarden. Dat is er simpelweg niet en ik heb geen zin om het te illustreren aan elke zelfverklaarde tiermondist.

Tuurlijk, pogingen tot het in gang zetten van kleurenrevoluties, onruststoken, zware kritiek geven op het verloop van verkiezingen en zich op grootschalige wijze mengen in interne aangelegenheden is geen offensief? *rollende oogjes*

Dat Russisch rapport was meer dan welkom...

Zipper
17 januari 2014, 17:30
Ja, ik geloof in protest, maar als men al provocerende snelle overwinningen wil halen moet men ook bereid zijn de prijs ervoor te betalen.

BTW: Poetin zal niet eeuwig aan de macht blijven, geduld is soms een schone zaak. Aan de andere kant, en ik had U ivm. deze reeds een vraag gesteld. Een maatschappij verandert niet zomaar, ook niet als Poetin de plaat poetst.

er is niks provocerends aan twee mannen (of vrouwen) die hand in hand over de straat wandelen.

zonbron
17 januari 2014, 17:31
Welke vraag was het precies?

Ja als in 2! @six. Een bevestiging dus, geen antwoord.

six
17 januari 2014, 17:33
Tuurlijk, pogingen tot het in gang zetten van kleurenrevoluties, onruststoken, zware kritiek geven op het verloop van verkiezingen en zich op grootschalige wijze mengen in interne aangelegenheden is geen offensief? *rollende oogjes*

Nee, stop eens met eenzijdig te trollen. Je hebt niet langs de ene kant de serene Volkeren met hun Waarden en langs de andere kant de boze neocons die alles verpesten. Veel van die volkjes zijn sociopolitieke clusterfucks.

Er is geen offensief op de Russische "waarden" in Rusland. Er is inderdaad een grootschalige inhaalpoging om de landen die Rusland omringen naar de Westerse kant te krijgen, die zo vlot gaat omdat Rusland zich als een dronken zwijn gedraagt diplomatiek gewijs.

Op Rusland zelf is er geen enkel offensief, en de reden daartoe is simpel: er valt niks om aan te vallen. Er zijn een paar fanatieke NGO's bezig (vaak terecht), maar verder is het simpelweg onzin.

Het is zulke onzin dat ik het gewoon niet ga staven met argumenten. De hele tijd uitspraakjes van Poetin, Russia Today en hier en daar een cherry picked nieuwsfeitje geeft je simpelweg geen correct beeld van wat er in Rusland gebert.

zonbron
17 januari 2014, 17:34
er is niks provocerends aan twee mannen (of vrouwen) die hand in hand over de straat wandelen.

Wat mij betreft is zoiets inderdaad niet provocerend.

Trouwens...

http://1.bp.blogspot.com/-IfVET6ADuIU/UCYIAP8TEmI/AAAAAAAACe4/4NqPZyiR2zM/s1600/bushab.jpg

zonbron
17 januari 2014, 17:40
Nee, stop eens met eenzijdig te trollen. Je hebt niet langs de ene kant de serene Volkeren met hun Waarden en langs de andere kant de boze neocons die alles verpesten. Veel van die volkjes zijn sociopolitieke clusterfucks.

Er is geen offensief op de Russische "waarden" in Rusland. Er is inderdaad een grootschalige inhaalpoging om de landen die Rusland omringen naar de Westerse kant te krijgen, die zo vlot gaat omdat Rusland zich als een dronken zwijn gedraagt diplomatiek gewijs.

Op Rusland zelf is er geen enkel offensief, en de reden daartoe is simpel: er valt niks om aan te vallen. Er zijn een paar fanatieke NGO's bezig (vaak terecht), maar verder is het simpelweg onzin.

Het is zulke onzin dat ik het gewoon niet ga staven met argumenten. De hele tijd uitspraakjes van Poetin, Russia Today en hier en daar een cherry picked nieuwsfeitje geeft je simpelweg geen correct beeld van wat er in Rusland gebert.

Nogmaals, mij interesseert enkel het buitenlands beleid van Rusland, dit enkel en alleen omdat dit beleid de multipolaire wereld ondersteunt. Rusland gedraagt zich dus, wat mij betreft, absoluut niet als een dronken zwijn. Het is eerder de VS welke zich als een verslaafde gedraagt, kijk maar eens naar de gedebunkte leugens ivm. de zogenaamde chemische aanval in Syrie. Maar dat zal U in onze regimepers niet lezen.

Maar U kan het bvb. wel vernemen via UN WEB TV (http://webtv.un.org/watch/un-mission-to-investigate-allegations-of-the-use-of-chemical-weapons-in-the-syrian-arab-republic-press-conference/2932994876001/#full-text).

six
17 januari 2014, 17:44
Nogmaals, mij interesseert enkel het buitenlands beleid van Rusland, dit enkel en alleen omdat dit beleid de multipolaire wereld ondersteunt. Rusland gedraagt zich dus, wat mij betreft, absoluut niet als een dronken zwijn. Het is eerder de VS welke zich als een verslaafde gedraagt, kijk maar eens naar de gedebunkte leugens ivm. de zogenaamde chemische aanval in Syrie. Maar dat zal U in onze regimepers niet lezen.

De volgende keer dat je de VS aanhaalt in de discussie over Rusland stop ik ermee.

Het doet er niet toe hoe de VS zich gedragen. Rusland is erin geslaagd om nagenoeg alle landen die vroeger deel uitmaakte van de USSR te alieneren en te verjagen.

Die multipolaire buitenlandse politiek is voor een groot deel nep: Rusland heeft niet de walk om haar talk te ondersteunen. Het feit dat Poetin correcte kritiek over het Westen is beginnen te reciteren, in tijden dat het Westen zich nu toch echt wel moreel faillieet heeft getoond, zegt niks over hemzelf.

zonbron
17 januari 2014, 18:02
De volgende keer dat je de VS aanhaalt in de discussie over Rusland stop ik ermee.

Als men over de Russische buitenlandse politiek praat, dan hoort ook dat erbij.


Het doet er niet toe hoe de VS zich gedragen. Rusland is erin geslaagd om nagenoeg alle landen die vroeger deel uitmaakte van de USSR te alieneren en te verjagen.

Die multipolaire buitenlandse politiek is voor een groot deel nep: Rusland heeft niet de walk om haar talk te ondersteunen. Het feit dat Poetin correcte kritiek over het Westen is beginnen te reciteren, in tijden dat het Westen zich nu toch echt wel moreel faillieet heeft getoond, zegt niks over hemzelf.


Idd. de globalist Gorbi heeft prima werk gelevered. Gorbi en Soros zijn trouwens dikke vriendjes. De multipolaire wereld is een superangel in de nek van de globalisten en Rusland is daar een belangrijk onderdeel van.

Verder bezig ik mij niet met de mannelijke ultrabrede torso van Poetin, enkel het buitenlands beleid.

six
17 januari 2014, 18:04
Eenvoudige, eenzijdige analyse. Fout.

Nietzsche
17 januari 2014, 18:07
@ zonbron, jij bent de boel ernstig aan het verdraaien en haalt er telkens irrelevante zaken bij zoals de VS.

Ik ben er alleen nog niet over uit of je dat nu opzettelijk doet of dat dat gewoon deel is van je denkpatroon.

zonbron
17 januari 2014, 18:09
@ zonbron, jij bent de boel ernstig aan het verdraaien en haalt er telkens irrelevante zaken bij zoals de VS.

Ik ben er alleen nog niet over uit of je dat nu opzettelijk doet of dat dat gewoon deel is van je denkpatroon.

De twee laatste opties.

Wie er hier de zaken verdraait mag duidelijk zijn, alle aandacht voor het Russische binnenlandse beleid, maar over het rapport zelf... geen woord.

Wie trolt hier in feite?

six
17 januari 2014, 18:14
De twee laatste opties.

Wie er hier de zaken verdraait mag duidelijk zijn, alle aandacht voor het Russische binnenlandse beleid, maar over het rapport zelf... geen woord.

Wie trolt hier in feite?

Op basis van het Russische binnen- en buitenlandse beleid concludeer ik dat ik geen zin heb om het rapport te bespreken, simpelweg omdat Poetin een hypocriet is die aan politieke spelletjes doet.

Nietzsche
17 januari 2014, 18:16
De twee laatste opties.

Wie er hier de zaken verdraait mag duidelijk zijn, alle aandacht voor het Russische binnenlandse beleid, maar over het rapport zelf... geen woord.

Wie trolt hier in feite?

Als dit serieus je normale denkpatroon is, dan is er helemaal niemand aan het trollen.

Het punt is, dat jij moet gaan begrijpen dat bepaalde zaken in Rusland gewoon niet fris zijn, en dat dat in Europa en bij de VS ook zo is is irrelevant.

Rusland moet eens naar zijn eigen problemen durven te kijken zonder dat ze direct met het vingertje gaan wijzen van "maar hunnie doen het ook ! ".....

zonbron
17 januari 2014, 18:31
Op basis van het Russische binnen- en buitenlandse beleid concludeer ik dat ik geen zin heb om het rapport te bespreken, simpelweg omdat Poetin een hypocriet is die aan politieke spelletjes doet.

Men moet het rapport natuurlijk eerst lezen om het te kunnen bespreken. Ik heb het wel doorgenomen, just facts. Maar niet meer of minder dan dat.

six
17 januari 2014, 18:40
Ik wil het niet bespreken. Ik denk: Rusland, kuis eerst je eigen rommel op en verbeter de levensomstandigheden en de uitzichtsloosheid in eigen land. Doe dan aan buitenlands gedoe.

Vergeet niet: hij maakt zich enorm populair bij de bevolking door gespierd te doen. Door constant tegen het Westen op te spreken verbergt hij zijn wanbeleid.

D'ARTOIS
17 januari 2014, 19:06
@ six

Natuurlijk doet Putin aan (politieke) spelletjes. En, heeft de westerse, meer liberale wereld een vorm van gelijk.
Hieruit zie je de toenemende invloed van de Orthodoxe kerk. Inherent verbonden met het Vaticaan. Nu, je weet hoe die over homo's denkt.
En het merkwaardige is dat de kerk het homodom propageert. Geen vrouwen met functies in de kerk, kerkelijke ambtenaren die niet mogen trouwen - het heeft niets met het oorspronkelijke christendom te maken, en derhalve valt het Romeinese geloof onder dezelfde noemer als het satanisme, het heidendom, of hoe je een religie ook noemen wilt.
Religie staat gelijk aan angst. Aan het niet weten, aan pure onzekerheid. De verderfelijke onzin die in de bijbel staat is minstens even zot en gruwelijk dan die van de koran. De bijbel zowel als de koran is een misvormd instrument, puur uitgedacht door mensen en heeft met goddelijkheid niets te maken.

Troubadour
18 januari 2014, 00:57
De multipolaire wereld

Proficiat, je hebt één manier om de wereld te analyseren ontdekt. Nu de duizenden anderen nog.

Ideoloog, the map is not the territory, zoals men dat zegt.

six
18 januari 2014, 01:02
Proficiat, je hebt één manier om de wereld te analyseren ontdekt. Nu de duizenden anderen nog.

Ideoloog, the map is not the territory, zoals men dat zegt.

Klassieke denkpatronen he. Religie > politiek > politieke economie > al de rest.

Dade
18 januari 2014, 01:20
wat baten kaars en bril als de uil niet zien en wil

Dade
18 januari 2014, 01:26
Ik lees dat sommigen beweren dat er een wanbeleid gevoerd wordt in Rusland, de feiten spreken dat tegen, kokerzicht lijkt hier een veel voorkomend syndroom.

http://data.worldbank.org/country/russian-federation

six
18 januari 2014, 01:37
Het zou maar erg zijn moest het daar qua cijfers achteruitgaan. Zij hebben een flinke erfenis gekregen. Daar gaat het dan ook niet om, ik kan ook grafiekjes opzoeken.

zonbron
18 januari 2014, 03:08
Proficiat, je hebt één manier om de wereld te analyseren ontdekt. Nu de duizenden anderen nog.

Ideoloog, the map is not the territory, zoals men dat zegt.

U onderschat mij deftig, maar dat vind ik prima, dat is de bedoeling. Dank U.

Troubadour
18 januari 2014, 03:20
U onderschat mij deftig, maar dat vind ik prima, dat is de bedoeling. Dank U.

En nog zo stoer ook.

Weyland
18 januari 2014, 04:05
Concreter dan 'Rusland geeft een rapport' uit zou dit misschien boeiend maken. :p (Veelal Westerse) Ruslandlovers voelen zich op hun zere tenen getrapt als men er de corruptie naar Nigeriaanse maatstaven bekritiseert alsook de relatief en voelbaar autoritaire omgang met diens burgers. Dat is wat ik lees.

Weyland
18 januari 2014, 04:10
Frankrijk heeft al een schip laten zinken met een dooie tot gevolg, Spanje is berucht voor z'n politieke moorden en over de VS gaan we hat maar niet hebben, Snowden en andere bewijzen dat ze minstens even erg zijn. Rusland is zeker geen modelleerling maar niet zo erg zoals de regime-propaganda ons wil doen geloven.

Dat is echter over heel de wereld niet anders geweest, zulke taferelen. Wee de persoon die denkt dat er een eerlijk regime bestaat.

Weyland
18 januari 2014, 04:31
Wat brengt dat op? Maar Poetin is hetero en kan wel wat beter bemachtigen veronderstel ik.

Je ontkent dus niet zo'n innerlijke wens te hebben?

six
18 januari 2014, 04:38
Je ontkent dus niet zo'n innerlijke wens te hebben?

:-D:-D

julian
18 januari 2014, 08:00
Het gaat mij enkel om hun 'correcter' buitenlands beleid, hun binnenlands beleid is vooralsnog hun zaak (daar moet niemand zich mee moeien), ik woon namelijk niet in Rusland.

Flauwe uitvlucht.

julian
18 januari 2014, 08:02
Hij trekt zich evenveel aan van mensenrechten als Obama.
Alleen Obama is achterbaks en een leugenaar.

Ik moet ook niks hebben van Puttin, maar Obama is minstens van het zelfde kaliber.

Obama ,neemt dat juist wel ernstig.

julian
18 januari 2014, 08:03
Het westen heeft Rusland meermaals een loer willen draaien door met hun door Soros & Co. gefinancierde NGO's onrust in dat land te stoken. Rusland reageert correct door het westen ook op hun tekortkomingen te wijzen, dat doen ze heden trouwens met regelmaat en dat is dan ook hun goed recht. Meer moet men daar niet achter zoeken.

Uw redenen om achter Poetin te lopen , is gewoon haat tegen het westen.

julian
18 januari 2014, 08:04
Tuurlijk, pogingen tot het in gang zetten van kleurenrevoluties, onruststoken, zware kritiek geven op het verloop van verkiezingen en zich op grootschalige wijze mengen in interne aangelegenheden is geen offensief? *rollende oogjes*

Dat Russisch rapport was meer dan welkom...

Dit zijn gewoon botte leugens.

zonbron
18 januari 2014, 08:26
En nog zo stoer ook.

Nee hoor, sorry als ik zo overkom.

zonbron
18 januari 2014, 08:30
Je ontkent dus niet zo'n innerlijke wens te hebben?

Natuurlijk zou ik wel eens graag een vragenrondje doen met Mr. brede torso en andere belangrijke internationale firguren, wat dacht U?

Maar ik ben er mss nog niet klaar voor.

Dade
18 januari 2014, 09:09
Niemand is het blijkbaar oneens over wat er in het rapport staat, en verder dan wat vuilspuiterij en trollen komen ze hier niet.

Zipper
18 januari 2014, 12:35
Poetin : "Homo's laat onze kinderen alstublieft met rust" (http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/programmas/terzake/1.1837993?playlist=7.39637)

Een meer smerige en walgelijke insinuatie is nauwelijks nog denkbaar.

Johan Bollen
18 januari 2014, 12:38
Rusland en mensenrechten gaan niet echt tezamen.Julian en mensenrechten nog minder. Hypocriete moraalridders genoeg. Ondertussen draaien ze hun hand er niet voor om ergens een paar duizend mensen te bombarderen om de macht van 'het westen' vergroot te zien.

Johan Bollen
18 januari 2014, 12:51
Klopt, dat stuk stront moet eerst maar zien dat de leraren en artsen in zijn land eindelijk een fatsoenlijk loon krijgen en dat de flikken zich een beetje normaal gedragen.

Grappig ergens om te zien hoe de "kritische anti-establishmentfiguren" vallen voor goedkope propaganda, gewoon omdat de propaganda uit de "juiste" hoek komt.
Het is niet meer dan normaal dat Rusland, China en anderen nu ook eens beginnen de moraalridder uit te hangen. Ondertussen dat het westen oorlogen voert uit machtswellust durft het tegelijkertijd ook nog eens rapporten publiceren over de mensenrechten in landen die zich veel minder agressief gedragen in hun buitenlands beleid. Het is dus toe te juichen dat het westen haar hypocriete houding tegen zichzelf gekeerd krijgt.

Ik stel voor dat u het heeft over de inhoud van het rapport in plaats van op de boodschapper te schieten.

Ik krijg die link van de OP niet open trouwens. Iemand een andere link?

Johan Bollen
18 januari 2014, 13:02
Holebi's, feministen en mensenrechtenactivisten zijn nogal terroristen, Zonbronnetje. :roll:

http://maplecroft.com/media/updatable/news/hrri_map_2014.jpg

"Maplecroft’s Human Rights Risk Atlas analyses the frequency, severity and complicity risk in 31 categories of human rights across 197 countries."

klik (http://maplecroft.com/portfolio/new-analysis/2013/12/04/70-increase-countries-identified-extreme-risk-human-rights-2008-bhuman-rights-risk-atlas-2014b/)Dat is wel een mooi kaartje, maar afkomstig van een westerse organisatie.

Besef dat niet aan de VS gehoorzame regimes nogal gemakkelijk het etiket van mensenrechtenschender opgeplakt krijgen. Dat is deel van de propagandaoorlog die continu is.

Nu ik moet zeggen dat mbt tot Latijns Amerika men er niet erg ver naast zit in relatieve termen gezien, toch wat betreft de twee koplopers qua mensenrechtenschendingen...Mexico en Colombia....dus niet Cuba en Venezuela zoals de westerse pers ons graag zou willen doen geloven.

In absolute termen zijn er zeker argumenten om te stellen dat eerder Latijns Amerika en niet Europa eerder groen gekleurd dient te zijn. Maar om dat in te zien dien je niet aan te kloppen bij zo'n westerse organisatie met haar westerse criteria en westerse interpretaties van wat belangrijk is. De exclusief individualistische interpretatie van mensenrechten is een voorbeeld hiervan.

Johan Bollen
18 januari 2014, 13:21
De volgende keer dat je de VS aanhaalt in de discussie over Rusland stop ik ermee.
De discussie gaat voor u blijkbaar over de boodschapper, en niet over de inhoud van het rapport. Het lijkt me een vorm van denial die niet zeldzaam is. Eigenlijk is uw persoonlijke ervaring met Rusland en uw kritiek op het regime aldaar irrelevant in de ze draad, tenzij misschien om aan te tonen dat Rusland ook niet immuun is voor hypocrisie. Het is weliswaar het westen dat continu probeert anderen de les te spellen en Rusland reageert daar nu op.

Het doet er niet toe hoe de VS zich gedragen. Rusland is erin geslaagd om nagenoeg alle landen die vroeger deel uitmaakte van de USSR te alieneren en te verjagen. Rusland dit...

Die multipolaire buitenlandse politiek is voor een groot deel nep: Rusland heeft niet de walk om haar talk te ondersteunen. Het feit dat Poetin correcte kritiek over het Westen is beginnen te reciteren, in tijden dat het Westen zich nu toch echt wel moreel failliet heeft getoond, zegt niks over hemzelf.
en Rusland dat...

Maar niets over de schendingen van mensenrechten in het westen. Waarom zou iemand anders het dan niet over de VS mogen hebben. U praat minstens zoveel off topic zou men kunnen concluderen.

Johan Bollen
18 januari 2014, 13:27
Op basis van het Russische binnen- en buitenlandse beleid concludeer ik dat ik geen zin heb om het rapport te bespreken, simpelweg omdat Poetin een hypocriet is die aan politieke spelletjes doet.Dat is bijzonder kort door de bocht.

En die westerse rapporten over mensenrechten zijn geen politieke spelletjes?

Neem bv. reporters zonder grenzen die moorden op journalisten vooral belangrijk vind indien ze politiek gebruikt kunnen worden om de geopolitieke doelstellingen van het westen te bevorderen. Over moorden op journalisten door regimes geïnstalleerd door het westen zwijgt men dikwijls gewoon. Een schandalig gebrek aan ethiek. Maar dat betekent nog niet dat die cases die ze wel aanhalen noodzakelijkerwijze leugens zouden zijn.

Johan Bollen
18 januari 2014, 13:30
Niemand is het blijkbaar oneens over wat er in het rapport staat, en verder dan wat vuilspuiterij en trollen komen ze hier niet.Dat is dan de grote westerse morele reflex in actie. Niet bestaande dus.

Weyland
18 januari 2014, 13:37
West-Europa heeft één van de hoogste levensstandaarden eigenlijk (en gooit niet gemakkelijk een journalist achter de tralies voor een verkeerde mening). Daarachter steekt geen Westers complot als geografen een correcte realistische kaart maken op basis van betrouwbare gegevens. Wel zijn mensenrechten buiten het Westen minder waard voor hetzelfde westen, dat dan weer wel. Jammer genoeg is de rest niet beter.
Iemand met een gekende geschiedenis van extreme aversie voor het Westen is dat moeilijk in te zien, natuurlijk.

Johan Bollen
18 januari 2014, 13:44
West-Europa heeft één van de hoogste levensstandaarden eigenlijk. Daarachter steekt geen Westers complot als geografen een correcte realistische kaart maken op basis van betrouwbare gegevens. Wel zijn mensenrechten buiten het Westen minder waard voor hetzelfde westen, dat dan weer wel. Jammer genoeg is de rest niet beter.
Iemand met een gekende geschiedenis van extreme aversie voor het Westen is dat moeilijk in te zien, natuurlijk.Bij mij is het eerder een aversie tegen hoogheidswaan. Zeker komende van mensen die de rest van de wereld enkel kennen door de bril van de westerse media en via organisaties door het westen gecontroleerd met standaarden opgesteld door het westen.

Weyland
18 januari 2014, 13:46
Neem bv. reporters zonder grenzen die moorden op journalisten vooral belangrijk vind indien ze politiek gebruikt kunnen worden om de geopolitieke doelstellingen van het westen te bevorderen. Over moorden op journalisten door regimes geïnstalleerd door het westen zwijgt men dikwijls gewoon.

Kan je een voorbeeld geven van zulke regimes?

Hier is een kaart gebaseerd op hun statistieken uit 2013.
http://en.rsf.org/IMG/jpg/2013_wpfi_world_press_freedom_map.jpg

Ik weet niet veel over Latijns-Amerika en Afrika. Maar ik weet wel dat Turkije (toch vrij westers in zekere zin bovendien), Rusland en China als hobby hebben het opsluiten van journalisten. Latijns-Amerika scoort niet dramatisch slecht volgens hen, behalve Cuba en Columbia wat me weinig verwonderd daar het ene expliciet een dictatuur is en het tweede erg onstabiel is. Over Mexico heb ik zo wat mijn twijfels gezien de situatie binnenin dat land divers is.

Troubadour
18 januari 2014, 13:46
De discussie gaat voor u blijkbaar over de boodschapper, en niet over de inhoud van het rapport.

Dat is wel een mooi kaartje, maar afkomstig van een westerse organisatie.

Hypocriet, hoe spel je dat?

six
18 januari 2014, 14:00
Dat is bijzonder kort door de bocht.

En die westerse rapporten over mensenrechten zijn geen politieke spelletjes?

Neem bv. reporters zonder grenzen die moorden op journalisten vooral belangrijk vind indien ze politiek gebruikt kunnen worden om de geopolitieke doelstellingen van het westen te bevorderen. Over moorden op journalisten door regimes geïnstalleerd door het westen zwijgt men dikwijls gewoon. Een schandalig gebrek aan ethiek. Maar dat betekent nog niet dat die cases die ze wel aanhalen noodzakelijkerwijze leugens zouden zijn.

Ja, ik ben niet geinteresseerd in dat rapport omwille van de boodschapper. Het is een politieke truc en meer niet.

Johan Bollen
18 januari 2014, 14:10
Kan je een voorbeeld geven van zulke regimes?

Hier is een kaart gebaseerd op hun statistieken uit 2013.
http://en.rsf.org/IMG/jpg/2013_wpfi_world_press_freedom_map.jpg

Ik weet niet veel over Latijns-Amerika en Afrika. Maar ik weet wel dat Turkije (toch vrij westers in zekere zin bovendien), Rusland en China als hobby hebben het opsluiten van journalisten. Latijns-Amerika scoort niet dramatisch slecht volgens hen, behalve Cuba en Columbia wat me weinig verwonderd daar het ene expliciet een dictatuur is en het tweede erg onstabiel is. Over Mexico heb ik zo wat mijn twijfels gezien de situatie binnenin dat land divers is.De meest directe vergelijking die ik kan maken is die tussen Bolivia en België. Daarbij stel ik zonder twijfel dat op dit moment Bolivia meer persvrijheid heeft dan België itt wat dat kaartje aangeeft. Virulente antiregeringpersuitlaten (gefinancierd door het buitenland dan nog) bestaan er in België niet. En dat is maar 1 vergelijkingspunt. In vergelijking met Bolivia zijn het in België pravdatoestanden, overheidsmedia, zelfs de private. Verdere vergelijkingen liefst in een andere draad.

Johan Bollen
18 januari 2014, 14:13
Hypocriet, hoe spel je dat?Niet zo.

Verder is deze draad dood als de enige die het over de inhoud van het rapport heeft Zonbron is. Dan is hij de 'winnaar' van de discussie, om het zo te zeggen.

Nietzsche
18 januari 2014, 14:15
Niet zo.

Verder is deze draad dood als de enige die het over de inhoud van het rapport heeft Zonbron is. Dan is hij de 'winnaar' van de discussie, om het zo te zeggen.

Het politieke rapport slaat nergens op.

six
18 januari 2014, 14:15
Persvrijheid en kwaliteit van de pers is niet hetzelfde. Rusland heeft een veel betere journalistiek bijvoorbeeld.

Weyland
18 januari 2014, 14:15
-

Weyland
18 januari 2014, 14:15
-

Weyland
18 januari 2014, 14:16
De meest directe vergelijking die ik kan maken is die tussen Bolivia en België. Daarbij stel ik zonder twijfel dat op dit moment Bolivia meer persvrijheid heeft dan België itt wat dat kaartje aangeeft. Virulente antiregeringpersuitlaten (gefinancierd door het buitenland dan nog) bestaan er in België niet. En dat is maar 1 vergelijkingspunt. In vergelijking met Bolivia zijn het in België pravdatoestanden, overheidsmedia, zelfs de private. Verdere vergelijkingen liefst in een andere draad.

België is inderdaad een raar geval. Ik weet echter niet of het om vrijheid gaat van staatswege, al dan niet om vrijheid omwille van de bekrompen geest van de persagentschappen en de mentaliteit van de bevolking in het algemeen.

Troubadour
18 januari 2014, 14:21
Niet zo.

Dubbele standaarden. Misschien spel je het zo.

Verder is deze draad dood als de enige die het over de inhoud van het rapport heeft Zonbron is. Dan is hij de 'winnaar' van de discussie, om het zo te zeggen.

Shit, snel punten scoren, anders verliezen we.

Moeten we allemaal handjes gaan vasthouden en dansen rond Putin's totem? Jij liever dan ik.

Troubadour
18 januari 2014, 14:22
Geleerd van Bollen:

Putin mag politiek gemotiveerde rapporten uitbrengen en vrij van kritiek gaan.

'Het Westen' mag dat niet want propaganda.

six
18 januari 2014, 14:27
http://hunterswritings.files.wordpress.com/2012/01/alpaca.jpg

Johan Bollen
18 januari 2014, 14:27
Dubbele standaarden. Misschien spel je het zo.
Het ontmaskeren van dubbele standaarden eerder.


Shit, snel punten scoren, anders verliezen we.Vandaar de aanhalingstekens rond 'winnaar'. Maar veel moeite om punten te scoren doet u niet aangezien u evenmin niet reageert op de inhoud van het rapport.

Moeten we allemaal handjes gaan vasthouden en dansen rond Putin's totem? Jij liever dan ik.Snap je nu werkelijk niet wat ik bedoel in dat zwart wit heelalletje wat doet denken aan de koude oorlog en waarin je blijkbaar opgesloten zit.

Johan Bollen
18 januari 2014, 14:29
Geleerd van Bollen:

Putin mag politiek gemotiveerde rapporten uitbrengen en vrij van kritiek gaan.

'Het Westen' mag dat niet want propaganda.Dan ben je gebuisd. Maar eigenlijk weet je best dat je mijn mening hier verkeerd voorstelt.

Johan Bollen
18 januari 2014, 14:30
http://hunterswritings.files.wordpress.com/2012/01/alpaca.jpgEen overkweekte lama op ene Belgische weide? Waarom verwondert dat me niet.

Weyland
18 januari 2014, 14:34
Een alpaca. :p

Johan Bollen
18 januari 2014, 14:38
Een alpaca. :pIk zie het verschil niet altijd. Er is ook geen referentiepunt om de grootte van het dier in te schatten in dit geval.

six
18 januari 2014, 14:43
Leef ik ook nog in de Koude Oorlog, Bollen?

Johan Bollen
18 januari 2014, 14:46
Leef ik ook nog in de Koude Oorlog, Bollen?Ik had niet u in gedachten. Ik denk het ook niet eigenlijk.

six
18 januari 2014, 14:58
Ik had niet u in gedachten. Ik denk het ook niet eigenlijk.

Awel eh. Ik volg de Russische situatie vrij goed. Ik weet wat Poetins woord waard is. Ik weet dus dat als hij een rapportje uitklopt, hoeveel het waard is.

Weyland
18 januari 2014, 17:53
Ik zie het verschil niet altijd. Er is ook geen referentiepunt om de grootte van het dier in te schatten in dit geval.

Toegegeven, ik ken die dieren zelf niet voldoende. Ik las gewoon de titel van de foto. ;)

six
18 januari 2014, 17:57
Toegegeven, ik ken die dieren zelf niet voldoende. Ik las gewoon de titel van de foto. ;)

Je hebt ook guanaco.

Johan Bollen
18 januari 2014, 19:09
Je hebt ook guanaco.En vicuñas

Calvinist
18 januari 2014, 19:12
De hypocriete Europese Unie krijgt lik op stuk van Rusland wat betreft het schenden van de mensenrechten.


Mooi zo. Het Rusland van Poetin is wat mij betreft 100x democratischer als de vetbetaalde eurocraten in Brussel.

julian
19 januari 2014, 08:42
Niemand is het blijkbaar oneens over wat er in het rapport staat, en verder dan wat vuilspuiterij en trollen komen ze hier niet.

Rare typetjes zoals gij doen alleen maar schaterlachen.

julian
19 januari 2014, 08:44
Julian en mensenrechten nog minder. Hypocriete moraalridders genoeg. Ondertussen draaien ze hun hand er niet voor om ergens een paar duizend mensen te bombarderen om de macht van 'het westen' vergroot te zien.

Typetjes zoals gij die met iedereen in bed kruipen die tegen het westen is, doen alleen maar lachen.

julian
19 januari 2014, 08:46
West-Europa heeft één van de hoogste levensstandaarden eigenlijk (en gooit niet gemakkelijk een journalist achter de tralies voor een verkeerde mening). Daarachter steekt geen Westers complot als geografen een correcte realistische kaart maken op basis van betrouwbare gegevens. Wel zijn mensenrechten buiten het Westen minder waard voor hetzelfde westen, dat dan weer wel. Jammer genoeg is de rest niet beter.
Iemand met een gekende geschiedenis van extreme aversie voor het Westen is dat moeilijk in te zien, natuurlijk.

Johan Bollen en de andere leden van de anti-westerse loonie fringe lijden wel degelijk aan een ziekelijke aversie van het westen.

Johan Bollen
19 januari 2014, 14:05
Johan Bollen en de andere leden van de anti-westerse loonie fringe lijden wel degelijk aan een ziekelijke aversie van het westen.Enkel vanuit een primitieve "wie niet voor ons is is tegen ons" zwart wit ideologie kan men van dat soort van dwaze conclusies trekken. De echte antiwesterse hier is u, want naziypes hebben we zo goed als uitgeroeid met algemene instemming van de bevolking.

Bad Tölz
19 januari 2014, 15:10
Mooi zo. Het Rusland van Poetin is wat mij betreft 100x democratischer als de vetbetaalde eurocraten in Brussel.

Calvinisten zijn toch maar een raar volkje.

julian
19 januari 2014, 16:23
Enkel vanuit een primitieve "wie niet voor ons is is tegen ons" zwart wit ideologie kan men van dat soort van dwaze conclusies trekken. De echte antiwesterse hier is u, want naziypes hebben we zo goed als uitgeroeid met algemene instemming van de bevolking.

Gij zijt de belichaming van zwartwit denken want gij kruipt in bed met iedereen die uw ziekeleijke haat tegen het westen deelt.
Voor het overige zijt gij gewoon buitengewoon lachwekkend.

six
19 januari 2014, 16:25
Driehoekt dat ding eens, iemand?

Nietzsche
19 januari 2014, 16:37
Typetjes zoals gij die met iedereen in bed kruipen die tegen het westen is, doen alleen maar lachen.

Typetjes zoals jij die nooit met iemand in bed kruipen, doen alleen maar lachen.

Nietzsche
19 januari 2014, 16:37
Rare typetjes zoals gij doen alleen maar schaterlachen.

Jij doet alleen maar schaterlachen.

Nietzsche
19 januari 2014, 16:37
Johan Bollen en de andere leden van de anti-westerse loonie fringe lijden wel degelijk aan een ziekelijke aversie van het westen.

Ben jij van ISIS ?

Nietzsche
19 januari 2014, 16:38
Gij zijt de belichaming van zwartwit denken want gij kruipt in bed met iedereen die uw ziekeleijke haat tegen het westen deelt.
Voor het overige zijt gij gewoon buitengewoon lachwekkend.

Jij bent buitengewoon lachwekkend.

six
19 januari 2014, 16:38
Jij doet alleen maar schaterlachen.

Zou hij meisjes proberen te versieren door hardnekkig oorlogsliteratuur te citeren?

Johan Bollen
19 januari 2014, 16:40
Gij zijt de belichaming van zwartwit denken want gij kruipt in bed met iedereen die uw ziekeleijke haat tegen het westen deelt.
Voor het overige zijt gij gewoon buitengewoon lachwekkend.U schrijft geen twee posts zonder het woord 'haat' erin. Een nazibewonderaar passend. Waar de gedachten van vol zijn loopt de mond van over.

Moest u een beetje respect hebben voor het forum zou u als permanent gebannene trouwens niet nogmaals terugkomen onder weeral eens een nieuwe dubbelnick. Uw stijl is onmiskenbaar ook zonder de continue smileys.

Nietzsche
19 januari 2014, 16:40
Zou hij meisjes proberen te versieren door hardnekkig oorlogsliteratuur te citeren?

Hij komt niet in contact met meiden/vrouwen.

julian
20 januari 2014, 13:20
Typetjes zoals jij die nooit met iemand in bed kruipen, doen alleen maar lachen.

Dit is een eerder lachwekkende persoonlijke aanval.

julian
20 januari 2014, 13:21
Zou hij meisjes proberen te versieren door hardnekkig oorlogsliteratuur te citeren?

Mijnheer denkt blijkbaar dat hij grappig is.