PDA

View Full Version : Ook Onckelinx (PS) wil DHL Zaventem kapot


John Stufflebeam
3 september 2004, 07:13
Het idee om 3.000 laaggeschoolde DHL werknemers op straat te zetten, wint veld. Federaal minister Onckelinx (PS) zegt in De Tijd dat ze een uitbreiding van het bedrijf in Zaventem niet ziet zitten.

Het koerierbedrijf wil deze maand antwoord op de vraag of het in Zaventem mag uitbreiden. Zoniet zal DHL verhuizen, waarschijnlijk naar Leipzig. De 3.000 laaggeschoolde werknemers komen dan op straat te staan. Indirect zullen er nog eens 3.200 menene ontslagen worden.

Eerder bleek ook Charles Picqué (PS) voorstander van dit scenario. Hij is Brussels minister-president, en om één of andere reden heeft de federale regering hem vetorecht gegeven in het dossier.

Ook Jean-Claude Van Cauwenberghe (PS) stuurt aan op het vertrek van DHL uit Zaventem. Hij hoopt dat het bedrijf dan naar een Waalse luchthaven uitwijkt. Dat is echter onwaarschijnlijk, Leipzig is de kandidaat.

Opmerkelijk is dat enkel de Vlaamse regering bevoegd is om over de uitbreiding te beslissen: de exploitatievergunning kan door Vlaams-Brabant worden aangepast, zonder dat daar Brusselse, Waalse of federale minister toestemming moet verlenen.

Maar daar hebben Leterme & co blijkbaar niet de moed voor.

http://www.plaza.ch/stones/Pictures/LeipzigAirportos.jpg

ICE-MAN
3 september 2004, 09:16
wat dacht je misschien............

t'ligt er toch vingerdik op dat dit eveneens een volledig vlaamse aangelegenheid is........

net zoals de splitsing B-H-V..............

waar zitten ze nu, onze vlaamse politieke helden....... die bang zijn voor een paar waalse dictatortjes met eigenlijk géén recht van spreken......

t'zijn stoere binken die uitblinken in "verstoppertje" spelen !:-( :-(

als t'kalf zal verdronken zijn zullen ze het allemaal wel weten, wat er moest gebeuren en wie zijn schuld het niet is......... en zij behouden hun dikbetaald postje !;-)

Bhairav
3 september 2004, 09:18
Onckelinx is een trut met streken.

Tommy_
3 september 2004, 09:19
Wat heeft zij daar mee te maken? Moet ze zich niet wat beter bezighouden met justitie ipv andere bevoegdheden? Of kan haar ego dat niet aan?

Bhairav
3 september 2004, 09:22
Haar gezwier met haar kapsel past misschien niet zo goed met justitie.

ICE-MAN
3 september 2004, 09:25
typisch voor de waalse politiekers.........

hun eigen kabinet draait vierkant ( of helemaal niet) !

en op een ander gaan ze ne keer komen zeggen hoe het moet !

arrogante idiotie noemen ze dat bij ons !

maar blijkbaar mogen die dat wegens hun afkomst !

(hoe zuidelijker je woonplaats in belgikske, hoe meer zjaar je mag verkopen !);-)

Tommy_
3 september 2004, 09:30
Tja,kvraag me af hoe het zit met die klacht tegen haar van de magistraten, tis wel plots zeer stil geworden daar rond. Kheb ook vragen bij haar bekwaamheid voor haar bevoegdheid.

giserke
3 september 2004, 09:55
Het idee om 3.000 laaggeschoolde DHL werknemers op straat te zetten, wint veld. Federaal minister Onckelinx (PS) zegt in De Tijd dat ze een uitbreiding van het bedrijf in Zaventem niet ziet zitten.

Het koerierbedrijf wil deze maand antwoord op de vraag of het in Zaventem mag uitbreiden. Zoniet zal DHL verhuizen, waarschijnlijk naar Leipzig. De 3.000 laaggeschoolde werknemers komen dan op straat te staan. Indirect zullen er nog eens 3.200 menene ontslagen worden.

Eerder bleek ook Charles Picqué (PS) voorstander van dit scenario. Hij is Brussels minister-president, en om één of andere reden heeft de federale regering hem vetorecht gegeven in het dossier.

Ook Jean-Claude Van Cauwenberghe (PS) stuurt aan op het vertrek van DHL uit Zaventem. Hij hoopt dat het bedrijf dan naar een Waalse luchthaven uitwijkt. Dat is echter onwaarschijnlijk, Leipzig is de kandidaat.

Opmerkelijk is dat enkel de Vlaamse regering bevoegd is om over de uitbreiding te beslissen: de exploitatievergunning kan door Vlaams-Brabant worden aangepast, zonder dat daar Brusselse, Waalse of federale minister toestemming moet verlenen.

Maar daar hebben Leterme & co blijkbaar niet de moed voor.

http://www.plaza.ch/stones/Pictures/LeipzigAirportos.jpgWie zegt dat Leterme en Co daar niet zullen tegenin gaan? Uw eigen fantasie weer?
Ik weet zeer zeker, dat de Vlaamse regering nooit zal toelaten dat dat Waals kutwijf aan DHL zal komen.

John Stufflebeam
3 september 2004, 10:21
Wie zegt dat Leterme en Co daar niet zullen tegenin gaan? Uw eigen fantasie weer?
Ik weet zeer zeker, dat de Vlaamse regering nooit zal toelaten dat dat Waals kutwijf aan DHL zal komen.
Leterme & co gaan samen met de Brusselse en de federale regering onderhandelen over DHL. Daarmee plaatsen ze zich reeds tijdens het begin van de onderhandelingen in een minderheidsrol, in een zaak waar zij vrijwel uitsluitend bevoegd voor zijn.

Dat wekt weinig vertrouwen.

Tommy_
3 september 2004, 10:23
Dat is nog zo'n probleem, waarom met de rest erover discussieren als het enkel jouw bevoegdheid is. Een raadsel.

Supe®Staaf
3 september 2004, 10:27
Geen compassie.
Er is weer tsjeef gestemd.
We zullen het geweten hebben.

Voor wie het nog niet duidelijk is: al dat stoer Vlaams gedoe van CD-Leterme&V was enkel om hun kartelpartner in slaap te wiegen.
Trek liever allemaal de Belgische kaart: daar zitten de winnaars.

En onthou het goed: de werkloze DHL'ers mag de Vlaamse regering op haar conto schrijven: dezelfden die Verhofstadt zwaar aanpakten op zijn tewerkstellingsbeleid.

fernand
3 september 2004, 10:28
Dat is nog zo'n probleem, waarom met de rest erover discussieren als het enkel jouw bevoegdheid is. Een raadsel.
Omdat de Walen ECHTE politiekers hebben, en de Vlamingen alleen zakkenvulles!:cry:

Tommy_
3 september 2004, 10:30
Echte politiekers is veel gezegd, zakenvullers zijn ze ook. We moeten het harder spelen das een feit.

Herr Flick
3 september 2004, 10:37
Wat ik gewoon nie versta, is waarom er al dat gemelk is rond die stomme fucking luchthaven, ...

Ge moet nekeer zien over wat ge vliegt als ge op Linate land bv, daar vliegde gewoon , over en langs woonwijken.

Bovendien moete ook weten dat die luchthaven daar al langer ligt als al die zageventen die daar nu wonen.

Als ge onder een aanvliegroute gaat wonen omdat daar de grond goeiekoper is dan moete nie komen lullen da ge af en toe ne vlieger over ziet komen.

Ik woon ook in een zone waar ze wel eens over durven vliegen, ik hem daar gene last van, er passeren hier elken dag tientalle vliegers over mijnen bureau, ik hem daar ook gene last van, en op mijn vorig werk scheerden ze gewoon over de parkink.

Wat ik ook nie snap is dat den Verafstoot hier ies nie ferm voor met zijn vuist op tafel boenkt !

Da gaat hier verdomme over den economische moteur van den Belgiek hé.

Tommy_
3 september 2004, 10:42
Gelukkig is DHL niet het enige bedrijf in Belgie...... Trouwens de haven van Antwerpen brengt meer op dan DHL denk ik.

VlaamseBelg
3 september 2004, 10:56
Wat ik niet snap is de kortzichtigheid van al die tegenstanders. Lawaai wordt een mens gewoon, er passeren elke nacht bijna continu zwaargeladen vrachttreinen op 10m van mijn hoofdkussen en soms davert het huis ervan, maar na 2 weken was ik dat gewoon. Ook mijn dochtertje van 18 maanden slaapt daardoor.

En wat die vliegtuigen betreft: die worden alsmaar stiller, binnen enkele jaren hoor je er nog nauwelijks iets van. De oorzaak van het lawaai is tevens ook een grote oorzaak van weerstand en als die wegvalt is ook het lawaai zo goed als weg.
Maar in plaats van wat geduld te hebben willen de dikbetaalde tweeverdieners die hun stukje grond voor twee keer niks hebben gekocht (omdat er vliegtuigen over vliegen) de luchthaven zo goed als gesloten, dan kunnen ze hun huisje met winst verkopen.

Als DHL toch naar Leipzig gaat, dan ben ik blij voor de werkgelegenheid daar, en hoop ik dat onze regering OP ZIJN MINST de ontslagen mensen hier opvangt en aan nieuw werk helpt. Leipzig is ten minste geen laag loon land, ik bekijk het maar op die manier.

Herr Flick
3 september 2004, 10:58
Gelukkig is DHL niet het enige bedrijf in Belgie...... Trouwens de haven van Antwerpen brengt meer op dan DHL denk ik.

Ja da is waar, maar DHL als hub is wel enorm belangrijk voor een hoop europese hoofdkwartieren hier in 't belgieksken, ...

on time delivery toestanden enz... Trouwens als DHL wegvalt op de luchthaven is dat wel nen dikke klant van BIAC die wegvalt, en van enkele toeleveringsbedrijven, zelfstandige transporteurs, vliegtuigtechniekers enz...

Tommy_
3 september 2004, 11:00
Dat is wel, daarom moeten ze aan DHL perspectieven geven.3000 mensen is toch heel wat. Daarom laat de Vlaamse regering ermaar over beslissen. Die zijn sowiezo voor het blijven van DHL.

fernand
3 september 2004, 11:12
Wat ik gewoon nie versta, is waarom er al dat gemelk is rond die stomme fucking luchthaven, ...

Ge moet nekeer zien over wat ge vliegt als ge op Linate land bv, daar vliegde gewoon , over en langs woonwijken.

Bovendien moete ook weten dat die luchthaven daar al langer ligt als al die zageventen die daar nu wonen.

Als ge onder een aanvliegroute gaat wonen omdat daar de grond goeiekoper is dan moete nie komen lullen da ge af en toe ne vlieger over ziet komen.

Ik woon ook in een zone waar ze wel eens over durven vliegen, ik hem daar gene last van, er passeren hier elken dag tientalle vliegers over mijnen bureau, ik hem daar ook gene last van, en op mijn vorig werk scheerden ze gewoon over de parkink.

Wat ik ook nie snap is dat den Verafstoot hier ies nie ferm voor met zijn vuist op tafel boenkt !

Da gaat hier verdomme over den economische moteur van den Belgiek hé.Gelijk heeft U.
Maar nu tegnwoordig is het een kleine DRUKKINGSGROEP, die alles te zeggen heeft.
Alleen omdat de "politieker" geen neen durft te zeggen!

TomB
3 september 2004, 12:04
Wat ik gewoon nie versta, is waarom er al dat gemelk is rond die stomme fucking luchthaven, ...

Ge moet nekeer zien over wat ge vliegt als ge op Linate land bv, daar vliegde gewoon , over en langs woonwijken.

Bovendien moete ook weten dat die luchthaven daar al langer ligt als al die zageventen die daar nu wonen.

Als ge onder een aanvliegroute gaat wonen omdat daar de grond goeiekoper is dan moete nie komen lullen da ge af en toe ne vlieger over ziet komen.

Ik woon ook in een zone waar ze wel eens over durven vliegen, ik hem daar gene last van, er passeren hier elken dag tientalle vliegers over mijnen bureau, ik hem daar ook gene last van, en op mijn vorig werk scheerden ze gewoon over de parkink.

Wat ik ook nie snap is dat den Verafstoot hier ies nie ferm voor met zijn vuist op tafel boenkt !

Da gaat hier verdomme over den economische moteur van den Belgiek hé.

Ik begrijp dat ook niet. Ik werk op een luchthaven, en heb daar helemaal geen last van. Ik kan zelfs vlot een conference call houden op speakerphone terwijl er binnen de 100 meter vliegtuigen vetrekken.

Tegendradigaard
3 september 2004, 12:12
Ze zien ze vliegen denk ik.

Supe®Staaf
3 september 2004, 12:18
Leterme & co gaan samen met de Brusselse en de federale regering onderhandelen over DHL. Daarmee plaatsen ze zich reeds tijdens het begin van de onderhandelingen in een minderheidsrol, in een zaak waar zij vrijwel uitsluitend bevoegd voor zijn.

Dat wekt weinig vertrouwen.Toch stouterikken hee die Walen.:roll:

Tegendradigaard
3 september 2004, 12:19
neen, toch dommeriken die Vlaamse politici

Fieseler
3 september 2004, 12:19
Geen compassie.
Er is weer tsjeef gestemd.
We zullen het geweten hebben.

Voor wie het nog niet duidelijk is: al dat stoer Vlaams gedoe van CD-Leterme&V was enkel om hun kartelpartner in slaap te wiegen.
Trek liever allemaal de Belgische kaart: daar zitten de winnaars.

En onthou het goed: de werkloze DHL'ers mag de Vlaamse regering op haar conto schrijven: dezelfden die Verhofstadt zwaar aanpakten op zijn tewerkstellingsbeleid.
Tis ni omda ge gelijk hebt da iedereen da moet horen hé:boo:

Herr Flick
3 september 2004, 12:37
Ik begrijp dat ook niet. Ik werk op een luchthaven, en heb daar helemaal geen last van. Ik kan zelfs vlot een conference call houden op speakerphone terwijl er binnen de 100 meter vliegtuigen vetrekken.
Vwoilla, !

Ik heb vroeger in een bedrijvenpark gewerkt dat onder de aanvliegroute lag, er werkelijk pal onder, die vliegtuigen gingen vlak over de parking, we konden de mensen bekanst achter de raamkes zien zitten, zo dicht.

Geene last van,

Ik heb dan ook nog tegen de vertrekrichting gezeten ook in, Evere, Als't er ne 747 vertrok, dan hingen die ietsken hoger dan onzen bureau, (die hebben nogal wa uitloop nodig om te stijgen) niks last van, we hoorden die zelf nie.


Elken avond rond den tienen gaat er zo'n vrachtvliegtuig over ons dak, ja ge hoort, da, maar den ezel die achter ons in de wei staat te balken maakt meer lawaai zunne !

Herr Flick
3 september 2004, 12:38
neen, toch dommeriken die Vlaamse politici

Inderdaad,

Zaventem, BHV en het respecteren van de faciliteiten in de faciliteitengemeenten is zo te realiseren.

Zet ze gewoon op droog zaad en weiger van nog iets goed te keuren zolang die punten nie afgehandeld zijn.

Daar is alleen maar een beetje wilskracht voor vandoen.

Tegendradigaard
3 september 2004, 13:06
Maar 70 % van de Vlaamse politici hebben dat niet...

Vlaanderen_onafhankelijk
3 september 2004, 15:45
Wat er nog vergeten wordt, voor Onckelincx is Bierset een ernstige kandidaat. Luik ligt op enkele kilometers van Limburg en er liggen aanvliegroutes over Zuid-Limburg.

Waarschijnlijk, als DHL effectief naar Bierset verhuisd, zullen er nachtvluchten toegestaan worden en zullen die routes richting noorden liggen, boven, inderdaad...

Dit is voor mij persoonlijk een dossier waarop Leterme en co hun daadwerkelijke Vlaamsgezindheid kunnen tonen. Als de CD&V/NV-A in deze niet zijn tanden laat zien, zijn ze alvast één stem kwijt.

Als Leterme toegeeft, verwacht ik van mijn partij tenminste dat ze hem schofferen, anders wordt het voor mij duidelijk dat het Vlaamse in de N-VA enkel een farce is!

Dit is nog maar eens een bewijs dat België absoluut onhoudbaar is geworden, federaal of unitair...

Supe®Staaf
3 september 2004, 16:02
Dit is voor mij persoonlijk een dossier waarop Leterme en co hun daadwerkelijke Vlaamsgezindheid kunnen tonen. Als de CD&V/NV-A in deze niet zijn tanden laat zien, zijn ze alvast één stem kwijt.

Als Leterme toegeeft, verwacht ik van mijn partij tenminste dat ze hem schofferen, anders wordt het voor mij duidelijk dat het Vlaamse in de N-VA enkel een farce is!Nog eentje voor mijn collectie hoofdzakelijk van voor de de kiezingen net na kartelvorming N-VA-CD&V.
Na de verkiezingen waren er nog bitter weinig stoere N-VA'ers die zwoeren hun club een poepje te laten ruiken bij niet nakomen van beloftes.
B-H-V was niet gesplitst alvorens Bourgeois zich in zijn ministerfeauteuille liet ploffen, maar het bleef stillekes, er werd vergoelijkend gedraaid en gekeerd, en zelfs het geritsel van scheurende lidkaarten bleef achterwege.

Hier alvast opnieuw één dappere dreiger.
Wie biedt meer?
:lol:

N.J.S.V. Antwerpen
3 september 2004, 16:33
Voor wie het nog niet duidelijk is: al dat stoer Vlaams gedoe van CD-Leterme&V was enkel om hun kartelpartner in slaap te wiegen.
Dit had ik nooit verwacht: ik geef Supe®Staaf gelijk...

Verder is het zo dat de meeste klagende mensen geen recht van spreken hebben omdat ze er zijn komen wonen nadat Zaventem open ging. Ik heb het hier niet over de mensen die ijveren voor een eerlijke verdeling van de vluchten, daar sta ik achter.

Maar eerder dan Zaventem zie ik de luchthaven van Deurne in gevaar. Deurne is al jarenlang mikpunt van verzuurde hippies die via agalev hun frustraties kunnen uiten en zo de Antwerpse welvaart in het gedrang brengen. De ondertunneling van de Militaire Baan (Krijgsbaan) bedreigt het Fort van Borsbeek geenszins, het optimaliseert de huidige baan enkel. Ook heb ik nog nooit gezien tot waar men ze zou willen doortrekken. Volgens de voorstanders wordt er aan het Fort niet geraakt, terwijl de tegenstanders moord en brand schreeuwen dat het helemaal zou verdwijnen. Ik geloof geen van beide...

solidarnosc
3 september 2004, 16:41
Mits een goede verbinding tussen Antwerpen en Zaventem is Deurne niet meer nodig. Wellicht raak je vanuit veel plekken in Antwerpen sneller in Zaventem dan in Deurne.

Rr00ttt
3 september 2004, 18:59
Ik heb hier doodgewoon geen woorden voor...

TomB
3 september 2004, 19:11
Mits een goede verbinding tussen Antwerpen en Zaventem is Deurne niet meer nodig. Wellicht raak je vanuit veel plekken in Antwerpen sneller in Zaventem dan in Deurne.


Deurne heeft een ander clienteel...

Vlaanderen_onafhankelijk
3 september 2004, 20:48
Nog eentje voor mijn collectie hoofdzakelijk van voor de de kiezingen net na kartelvorming N-VA-CD&V.
Na de verkiezingen waren er nog bitter weinig stoere N-VA'ers die zwoeren hun club een poepje te laten ruiken bij niet nakomen van beloftes.
B-H-V was niet gesplitst alvorens Bourgeois zich in zijn ministerfeauteuille liet ploffen, maar het bleef stillekes, er werd vergoelijkend gedraaid en gekeerd, en zelfs het geritsel van scheurende lidkaarten bleef achterwege.

Hier alvast opnieuw één dappere dreiger.
Wie biedt meer?
:lol:
Hé pieke, IK heb altijd gezegd dat het kartel van mij een stem kon krijgen en dat ik nadien zou gaan zien wat ze gingen doen en daartegen heb ik totnogtoe nog niet één keer gezondigd!

Als het kartel en voornamelijk de N-VA het Vlaams Nationalisme met het vuilnis buitenzetten krijgen ze van mij geen stem meer.

Vlaanderen_onafhankelijk
3 september 2004, 20:52
Deurne heeft een ander clienteel...
Zaventem draait buiten de vakantieperiodes anders ook op zakenmensen en vooral op het verkeer van en naar de Europese instellingen.

Als BRU het alleen moest doen met toeristen en cargo (ook een belangrijke factor op deze luchthaven) dan kwam het niet ver.

voicelesscharlie
3 september 2004, 21:05
Wat zit men hier toch te lullen over die vliegvelden.

Weet je dat ze in London maar liefst elf vliegvelden hebben.

"Petite paie,petit esprit" Charles de Gaulle.

jovada
3 september 2004, 22:16
Een tijd geleden stond er op vrtnieuws.net een poll met de vraag of DHL moest blijven en uitbreiden of niet. Het antwoord was verpletterend JA.

En 'k geef de mensen groot gelijk...

Toen m'n ouders een jaar of 8 geleden op zoek gingen naar bouwgrond waren er massa's goedkope aanbiedingen in de gemeenten rond de luchthaven. Tja... Die stukjes zijn nu allemaal volgebouwd met nieuwe villawijken he... Jammer dat iedereen er toen zo ingetrapt is, want nu staan zijn natuurlijk als eerste te protesteren.

Als het mogelijk is om aan elke luchthaven een hotel te bouwen, dan maak je me niet wijs dat de huizen in de omgeving last hebben van de vluchten. Als je naast een luchthaven komt wonen moet je gewoon weten dat er vliegtuigen over uw dak zoeven en als die goedkope nieuwbouwprojecten hadden maar voldoende geluidsisolatie moeten voorzien.

Ik hoop dat niemand deze 6.000 mensen (rechtstreeks of onrechtstreeks verbonden aan DHL) op straat zet, het zou een pure schande zijn...

Pietje
3 september 2004, 22:28
Een tijd geleden stond er op vrtnieuws.net een poll met de vraag of DHL moest blijven en uitbreiden of niet. Het antwoord was verpletterend JA.

En 'k geef de mensen groot gelijk...

Toen m'n ouders een jaar of 8 geleden op zoek gingen naar bouwgrond waren er massa's goedkope aanbiedingen in de gemeenten rond de luchthaven. Tja... Die stukjes zijn nu allemaal volgebouwd met nieuwe villawijken he... Jammer dat iedereen er toen zo ingetrapt is, want nu staan zijn natuurlijk als eerste te protesteren.

Als het mogelijk is om aan elke luchthaven een hotel te bouwen, dan maak je me niet wijs dat de huizen in de omgeving last hebben van de vluchten. Als je naast een luchthaven komt wonen moet je gewoon weten dat er vliegtuigen over uw dak zoeven en als die goedkope nieuwbouwprojecten hadden maar voldoende geluidsisolatie moeten voorzien.

Ik hoop dat niemand deze 6.000 mensen (rechtstreeks of onrechtstreeks verbonden aan DHL) op straat zet, het zou een pure schande zijn...
That makes sense 8) Ik werk op de luchthaven, en al die "klagers" van Steenokkerzeel tot Tervuren, zijn "er" komen wonen (idd, de bouwgrond stond vrij goedkoop) lang NA de luchthaven in Zaventem is gebouwd (1958 nb). Sorry, nu dus niet komen jammeren. En het heeft echt geen zin een nieuwe luchthaven "elders" te bouwen. Voor mijn part bouwt men er één in de "woestijn" , vijf jaar later is er een "oase" rond, die op hun beurt dan kunnen beginnen klagen. Geluidsisolatie is een goeie optie, maar volledig geruisloos zal een vliegtuig wel nooit worden. 8)

Bobke
3 september 2004, 22:46
That makes sense 8) Ik werk op de luchthaven, en al die "klagers" van Steenokkerzeel tot Tervuren, zijn "er" komen wonen (idd, de bouwgrond stond vrij goedkoop) lang NA de luchthaven in Zaventem is gebouwd (1958 nb). Sorry, nu dus niet komen jammeren. En het heeft echt geen zin een nieuwe luchthaven "elders" te bouwen. Voor mijn part bouwt men er één in de "woestijn" , vijf jaar later is er een "oase" rond, die op hun beurt dan kunnen beginnen klagen. Geluidsisolatie is een goeie optie, maar volledig geruisloos zal een vliegtuig wel nooit worden. 8)Zo denk ik er ook over.
Alleen vraag ik mij af of er toen ook al nachtvluchten waren.

Pietje
3 september 2004, 22:56
Zo denk ik er ook over.
Alleen vraag ik mij af of er toen ook al nachtvluchten waren.
Die waren er wel, zij het in mindere mate. Maar als je in de buurt van een luchthaven gaat wonen, moet je beseffen dat expansie van die activiteiten niet gaan stoppen, wel integendeel.

ancapa
4 september 2004, 14:08
DHL moet blijven en uitbreiden !! er staan duizenden jobs op het spel !! wie daar tegen is hoort thuis bij het waals profitariaat ! n' est-ce pas madame ? 8O :evil:

ancapa
4 september 2004, 14:09
bande de fénéants !!

Tommy_
4 september 2004, 14:10
Ze zou beter letten op haar gevangenissen dat er minder gevangenen ontsnappen.

VlaamseBelg
4 september 2004, 14:29
Ah, ik zie het licht. Die gevangenen ontsnapten omdat ze teveel last hadden van overvliegend vrachtverkeer! En Onkelinx voorkomt toekomstige ontsnappingen door de luchthaven 's nachts te sluiten. Slimme madam. :-)

De schoofzak
4 september 2004, 15:29
Ge moet niet panikeren.
De direktie van DHL zal wel de noties Palermo aan de Maas en casa nostra �* la Cools kennen.

En ik moet die luchthavenpieten gelijk geven. Ik heb er ook gewerkt. Met ramen in mijnen bureau met direkt zicht op de landingsbaan.

Freddie
4 september 2004, 17:48
Gelukkig is DHL niet het enige bedrijf in Belgie...... Trouwens de haven van Antwerpen brengt meer op dan DHL denk ik.
Ga jij dan alle werknemers van DHL bij de haven van Antwerpen tewerkstellen?

Tommy_
4 september 2004, 19:02
Nee, ze zouden waarschijnlijk niet eens willen want het zijn laag geschoolden uit Brussel. Ik pleit voor uitbreiding hé, me niet verkeerd verstaan. Het zou dom zijn zo'n bedrijf laten gaan. Maar je kan wel niet ontkennen dat de haven van Antwerpen meer opbrengt.

Philips Inc.
4 september 2004, 19:36
Onckelinkx weet goed wat ze zegt:

1. Minder nachtvluchten = minder nachtlawaai in Brussel = meer stemmen voor de PS (en dus ook voor Onckelinkx)

2. DHL wil uitbreiden -- dus niet in Zaventem --- Waar wel? Te Bierset natuurlijk: meer jobs voor Wallonië (en meer stemmen voor de PS) en het nachtlawaai is voor de Limburgers in Riemst. En die kunnen de PS niet afstraffen.