PDA

View Full Version : ..en een dag na de holocaust herinnering dag laat Israel dit begaan:


Tamam
29 januari 2014, 01:47
de ironie van lessen niet kunnen leren uit het verleden..


http://www.haaretz.com/news/national/.premium-1.571018

Raus met de niet-joden !

Jaffa gaat dergelijke processen al een 3 a 5 jaar, pijnlijk.

Calvinist
29 januari 2014, 03:14
Mooi zo. Kunnen die pally-terroristen meteen over de Jordaan worden gekieperd. De Arabische wereld is inmiddels groot genoeg....

Tamam
29 januari 2014, 15:06
Mooi zo. Kunnen die pally-terroristen meteen over de Jordaan worden gekieperd. De Arabische wereld is inmiddels groot genoeg....

*lachband*

LiberaalNL
29 januari 2014, 15:18
dubbel.

LiberaalNL
29 januari 2014, 15:18
de ironie van lessen niet kunnen leren uit het verleden..


http://www.haaretz.com/news/national/.premium-1.571018

Raus met de niet-joden !

Jaffa gaat dergelijke processen al een 3 a 5 jaar, pijnlijk.
Post jij überhaupt iets zonder te godwinnen?

LiberaalNL
29 januari 2014, 15:22
Mooi zo. Kunnen die pally-terroristen meteen over de Jordaan worden gekieperd. De Arabische wereld is inmiddels groot genoeg....
Dit soort achterlijke opmerkingen maken je niet veel beter dan die communisten en rechtsradicalen op dit forum die pleiten voor het einde van Israël.

Tamam
29 januari 2014, 15:30
Post jij überhaupt iets zonder te godwinnen?

ik post informatie

LiberaalNL
29 januari 2014, 15:33
ik post informatie
Dat doe je niet. Door expliciet het Duitse woord 'raus' te gebruiken in combinatie met 'de niet-joden' en het feit dat je de Holocaust gebruikt, maak je een overduidelijke vergelijking met het Derde Rijk.

Tamam
29 januari 2014, 15:44
hier, gebruik mijn zakdoek om uit te huilen

Calvinist
29 januari 2014, 15:55
Dit soort achterlijke opmerkingen maken je niet veel beter dan die communisten en rechtsradicalen op dit forum die pleiten voor het einde van Israël.

:lol:...de waarheid kwetst blijkbaar bij onze politiek-correcte vriendjes. De Arabische wereld is groot genoeg voor dit soort inteeltfiguren. Israël is een moderne natie , Gods uitverkoren natie trouwens en dat jij dan als liberaal ongelovige liever de zijde kiest van de satanische (P)islam moet je dan maar voor jouw rekening nemen... Ik steun het Goede, jij blijkbaar het kwaad.

Another Jack
29 januari 2014, 15:58
:lol:...de waarheid kwetst blijkbaar bij onze politiek-correcte vriendjes. De Arabische wereld is groot genoeg voor dit soort inteeltfiguren. Israël is een moderne natie , Gods uitverkoren natie trouwens en dat jij dan als liberaal ongelovige liever de zijde kiest van de satanische (P)islam moet je dan maar voor jouw rekening nemen... Ik steun het Goede, jij blijkbaar het kwaad.

Is dat eigenlijk leuk, zo leven in een Disneyverhaal?

LiberaalNL
29 januari 2014, 15:58
hier, gebruik mijn zakdoek om uit te huilen
Hoezo zou ik hem nodig hebben? Jij maakt je sterk voor de Palestijnse zaak en ik zie je hoofdzakelijk godwinnen. Dat lijkt me niet de beste manier om sympathie te winnen. Bovendien toon je aan dat niet alleen de forummers met duidelijke pro-Israel standpunten volkomen onnodig gebruik maken van vergelijkingen met Hitler-Duitsland.

Calvinist
29 januari 2014, 16:01
Is dat eigenlijk leuk, zo leven in een Disneyverhaal?

De hele beschaving is gebaseerd op de Christelijke cultuur. Dat jij een ongelovig miezerig op materialisme gebaseerd bestaan wil leiden is jouw probleem. Ik bid alvast voor je beterschap, arme ziel.

LiberaalNL
29 januari 2014, 16:13
:lol:...de waarheid kwetst blijkbaar bij onze politiek-correcte vriendjes. De Arabische wereld is groot genoeg voor dit soort inteeltfiguren. Israël is een moderne natie , Gods uitverkoren natie trouwens en dat jij dan als liberaal ongelovige liever de zijde kiest van de satanische (P)islam moet je dan maar voor jouw rekening nemen... Ik steun het Goede, jij blijkbaar het kwaad.
Ik geloof dat je heel slecht bezig bent. Niet alleen pleit je voor de etnische zuivering van miljoenen mensen, maar ook termen als 'Gods uitverkoren natie' doen mij denken aan de 30-jarige oorlog en de 80-jarige oorlog. Het probleem van het Israëlisch-Palestijns conflict zit mede in de totale onverdraagzaamheid van radicale gelovigen, onder wie bij jou. En trouwens: Israël is een seculiere staat.

Zipper
29 januari 2014, 16:14
De hele beschaving is gebaseerd op de Christelijke cultuur. Dat jij een ongelovig miezerig op materialisme gebaseerd bestaan wil leiden is jouw probleem. Ik bid alvast voor je beterschap, arme ziel.

Meer dan ooit :

Another Jack
29 januari 2014, 16:24
De hele beschaving is gebaseerd op de Christelijke cultuur. Dat jij een ongelovig miezerig op materialisme gebaseerd bestaan wil leiden is jouw probleem. Ik bid alvast voor je beterschap, arme ziel.

Bid je ineens voor mijn hele familie, nu je toch bezig bent?

quercus
29 januari 2014, 16:50
De hele beschaving is gebaseerd op de Christelijke cultuur. Dat jij een ongelovig miezerig op materialisme gebaseerd bestaan wil leiden is jouw probleem. Ik bid alvast voor je beterschap, arme ziel.

Och, wat wil je... :roll:

Inzake religie weten ze eenvoudigweg niets, werkelijk niets. Toch zijn ze, in hun onwetendheid, overtuigd van hun alwetendheid. Het resultaat is een gewauwel en een gerommel. De klank van holle vaten.

Another Jack
29 januari 2014, 16:54
Onze nepjood zal het eens zeggen.

Tamam
29 januari 2014, 19:19
ook nu in het nieuws:

http://news.yahoo.com/israel-pm-under-fire-over-son-39-norwegian-202228738.html

veel commotie omdat Bib´s zoon met een NIET-JOODSE een relatie heeft.

vervang "het heilige land" met "duitsland", "joods" met "arisch", "noors" met "joods" en laat me weten aan welke tiijdsperiode je moet denken.

Calvinist
29 januari 2014, 20:20
Ik geloof dat je heel slecht bezig bent. Niet alleen pleit je voor de etnische zuivering van miljoenen mensen, maar ook termen als 'Gods uitverkoren natie' doen mij denken aan de 30-jarige oorlog en de 80-jarige oorlog. Het probleem van het Israëlisch-Palestijns conflict zit mede in de totale onverdraagzaamheid van radicale gelovigen, onder wie bij jou. En trouwens: Israël is een seculiere staat.

Zuivering?:lol: Jordanië is de palestijnse staat, dat weet iedereen. Ik pleit niet voor etnische zuivering maar het wordt eens tijd dat de hakbars eens de multi-culturele realiteit van Israël leren aanvaarden zoniet donderen ze maar lekker een eindje op. Zo simpel kan het zijn hoor.

Gods belofte aan Israël staat in de bijbel. Als heilige natie met een ondeelbaar Jeruzalem.

Tamam
29 januari 2014, 21:33
Zuivering?:lol: Jordanië is de palestijnse staat, dat weet iedereen. Ik pleit niet voor etnische zuivering maar het wordt eens tijd dat de hakbars eens de multi-culturele realiteit van Israël leren aanvaarden zoniet donderen ze maar lekker een eindje op. Zo simpel kan het zijn hoor.

Gods belofte aan Israël staat in de bijbel. Als heilige natie met een ondeelbaar Jeruzalem.

Oef.. er is een fundamentalistje op dit forum.

Kallikles
29 januari 2014, 22:33
ook nu in het nieuws:

http://news.yahoo.com/israel-pm-under-fire-over-son-39-norwegian-202228738.html

veel commotie omdat Bib´s zoon met een NIET-JOODSE een relatie heeft.

vervang "het heilige land" met "duitsland", "joods" met "arisch", "noors" met "joods" en laat me weten aan welke tiijdsperiode je moet denken.

En het bureau van de premier vond het nodig om dit dan nog eens officieel te ontkennen:
http://www.jta.org/2014/01/29/news-opinion/israel-middle-east/netanyahus-office-denies-son-dating-non-jewish-girl

Kallikles
29 januari 2014, 22:33
ook nu in het nieuws:

http://news.yahoo.com/israel-pm-under-fire-over-son-39-norwegian-202228738.html

veel commotie omdat Bib´s zoon met een NIET-JOODSE een relatie heeft.

vervang "het heilige land" met "duitsland", "joods" met "arisch", "noors" met "joods" en laat me weten aan welke tiijdsperiode je moet denken.

En het bureau van de premier vond het nodig om dit dan nog eens officieel te ontkennen:
http://www.jta.org/2014/01/29/news-opinion/israel-middle-east/netanyahus-office-denies-son-dating-non-jewish-girl

Nietzsche
29 januari 2014, 22:36
:lol:...de waarheid kwetst blijkbaar bij onze politiek-correcte vriendjes. De Arabische wereld is groot genoeg voor dit soort inteeltfiguren. Israël is een moderne natie , Gods uitverkoren natie trouwens en dat jij dan als liberaal ongelovige liever de zijde kiest van de satanische (P)islam moet je dan maar voor jouw rekening nemen... Ik steun het Goede, jij blijkbaar het kwaad.

God bestaat niet...

Esperanza
30 januari 2014, 04:33
ook nu in het nieuws:

http://news.yahoo.com/israel-pm-under-fire-over-son-39-norwegian-202228738.html

veel commotie omdat Bib´s zoon met een NIET-JOODSE een relatie heeft.

vervang "het heilige land" met "duitsland", "joods" met "arisch", "noors" met "joods" en laat me weten aan welke tiijdsperiode je moet denken.Waarbij je zorgvuldig nalaat te vermelden wie precies er bezwaar tegen heeft?

Esperanza
30 januari 2014, 04:36
En het bureau van de premier vond het nodig om dit dan nog eens officieel te ontkennen:
http://www.jta.org/2014/01/29/news-opinion/israel-middle-east/netanyahus-office-denies-son-dating-non-jewish-girlEn zo heeft het seculiere het (terug) moeten afleggen tegen het extremistische religieuze.

Het enige afdoende antwoord zou moeten geweest zijn : "Et alors?"

Doodjammer. Een gemiste kans.

tomm
30 januari 2014, 12:10
Mooi zo. Kunnen die pally-terroristen meteen over de Jordaan worden gekieperd. De Arabische wereld is inmiddels groot genoeg....

Volgens dezelfde redenering is Israel ook groot genoeg en moeten alle Joden hier opkrassen richting Israel. U bent dus een nazi.

Maar de palestijnen zullen niet opkrassen, ze zullen de israeli blijven lastigvallen, omdat israel hun land afgenomen heeft.
Uw voorstel tot etnische zuivering en genocide zal nooit gebeuren. Dat zullen de VS, bij wiens gratie Israel leeft, nooit toestaan.

tomm
30 januari 2014, 12:14
De hele beschaving is gebaseerd op de Christelijke cultuur. Dat jij een ongelovig miezerig op materialisme gebaseerd bestaan wil leiden is jouw probleem. Ik bid alvast voor je beterschap, arme ziel.

Je moet weten dat de de meeste christenen in het Heilige Land Arabieren zijn. U wil de christenen dus verdrijven uit het gebied waar Jesus geboren werd en leefde... U wil dus de nakomelingen van de eerste christenen verdrijven...


Zo zie je maar hoever het calvinisme wel staat van het echte christendom, zoals dat al vele eeuwen beleden wordt in het midden-oosten, waar het christendom vandaan komt.

LiberaalNL
30 januari 2014, 12:57
Zuivering?:lol: Jordanië is de palestijnse staat, dat weet iedereen.
Jordaniërs voelen zich geen Palestijnen en de hele wereld, ook Israël, beschouwt de Gazastrook en de Westbank als (toekomstig) Palestina.


Ik pleit niet voor etnische zuivering
Wat bedoel je dan precies met deze post? Ik lees daar echt iets anders Mooi zo. Kunnen die pally-terroristen meteen over de Jordaan worden gekieperd. De Arabische wereld is inmiddels groot genoeg....


maar het wordt eens tijd dat de hakbars eens de multi-culturele realiteit van Israël leren aanvaarden zoniet donderen ze maar lekker een eindje op. Zo simpel kan het zijn hoor.
Kun je dit gedeelte toelichten? Ik begrijp dit niet helemaal.


Gods belofte aan Israël staat in de bijbel. Als heilige natie met een ondeelbaar Jeruzalem.
Jerzuzalem is voor joden, christenen en moslims een heilige stad. Je kunt niet op basis van geloof een stad claimen.

LiberaalNL
30 januari 2014, 13:03
Je moet weten dat de de meeste christenen in het Heilige Land Arabieren zijn. U wil de christenen dus verdrijven uit het gebied waar Jesus geboren werd en leefde... U wil dus de nakomelingen van de eerste christenen verdrijven...


Zo zie je maar hoever het calvinisme wel staat van het echte christendom, zoals dat al vele eeuwen beleden wordt in het midden-oosten, waar het christendom vandaan komt.
Heb je cijfers van het dikgedrukte? Lijkt me interessant om te bekijken.

mvd
30 januari 2014, 13:54
Heb je cijfers van het dikgedrukte? Lijkt me interessant om te bekijken.

Dat is toch algemeen bekend?

Some 127,000 (80% of Christian residents) of Israel are Arab Christians

http://en.wikipedia.org/wiki/Christianity_in_Israel

Er zijn kleinere groepen Kopten, Armeniërs, Assyriërs, enz..

tomm
30 januari 2014, 15:00
Heb je cijfers van het dikgedrukte? Lijkt me interessant om te bekijken.

There are nearly one million Palestinian Christians in the world, inclusive of the Palestinian diaspora, making up over 10% of the world's total Palestinian population. Palestinian Christians live primarily in Arab states surrounding historic Palestine and in the diaspora, particularly in South America, Europe and North America.
According to the CIA World Factbook, as of 2013, the following statistics on Palestinian and related Arab-Israeli Christians:[7][8][9]

Population group Christian population % Christian
West Bank* 214,000 8
Gaza Strip 12,000 .7
Arab Christians in Israel** 123,000 10
Non-Arab Christians in Israel 29,000 0.4
Total Arab Christians 349,000 6.0
Total Christians (including non-Arabs) 378,000 3.0

Around 50% of Palestinian Christians belong to the Orthodox Church of Jerusalem, one of the 16 churches of Eastern Orthodoxy. This community has also been known as the Arab Orthodox Christians.
The Orthodox Patriarch of Jerusalem, Theófilos III, is the leader of the Palestinian and Jordanian Orthodox Church of Jerusalem, but Israel has refused to recognize his appointment.[

http://en.wikipedia.org/wiki/Palestinian_Christians

Wie tegen de Palestijnen is, is dus ook tegen de directe nazaten van de eerste christenen ter wereld.
Maar reeds sinds lang is het vooral Rusland dat zich het lot aantrekt van christenen in het Midden-Oosten, in mindere mate ook het Vatikaan. De politiek van GB en de VS echter was steeds erg negatief voor de lokale christenen. Zo zorgde de invasie in Irak ervoor dat de meeste christenen, onder Saddam een belangrijke minderheid (de eerste minister was decennialang een christen), het land moesten verlaten, velen werden sindsdien ook vermoord.

Israelische rechtse zionisten hebben al verschillende kerken vernietigd. Tijdens de oorlog in 1948 werden de meeste kerken trouwens met de grond gelijk gemaakt door het Israelische leger.

Belangrijke Palestijnse verzetsstrijders tegen de israelische bezetting waren christenen zoals George Habash.

Calvinist
30 januari 2014, 16:20
Maar de palestijnen zullen niet opkrassen, ze zullen de israeli blijven lastigvallen, omdat israel hun land afgenomen heeft.
Uw voorstel tot etnische zuivering en genocide zal nooit gebeuren. Dat zullen de VS, bij wiens gratie Israel leeft, nooit toestaan.

Onzin Joden waren daar vele eeuwen voor er hoegenaamd nog maar sprake was van palestijnen....

Zipper
30 januari 2014, 16:33
Onzin Joden waren daar vele eeuwen voor er hoegenaamd nog maar sprake was van palestijnen....

bron ??

tomm
30 januari 2014, 16:41
Onzin Joden waren daar vele eeuwen voor er hoegenaamd nog maar sprake was van palestijnen....

De naam Palestijnen komt van de Filistijnen, die al even lang als de Joden in het gebied wonen. Palestijnen zijn de afstammelingen van de volkeren die in het gebied bleven wonen toen (veel, niet allemaal) Joden wegtrokken. Ze bekeerden zich eerst tot het christendom, en later, vanaf de Arabische verovering, grotendeels tot de Islam.

Arabisch werd de belangrijkste taal van de regio vanaf de Arabische verovering, maar sommige Palestijnen bleven Arameïsch spreken, de taal van Christus.
Christian Palestinian Aramaic[edit]The language of Western-Aramaic-speaking Christians is evidenced from the 6th century, but probably existed two centuries earlier. The language itself comes from Christian Old Palestinian, but its writing conventions were based on early Middle Syriac, and it was heavily influenced by Greek. For example, the name Jesus, although Yešû` in Aramaic, is written Yesûs in Christian Palestinian.

tomm
30 januari 2014, 16:58
A leader in the church attacked on Friday, Zachariah al-Mashriqi, told reporters that the attack on the church was a clear attempt to provoke Palestinians to respond in anger. He urged Palestinian Christians to respond to the attack with virtue and patience.

Al-Mashriqi urged the Israeli government to act responsibly and condemn the attack, and work on investigating the attack to find out who was involved and actually file charges in the case. He asked the Israeli government to protect holy sites in the city of Jerusalem, as these sites come under increasing attack by Israeli settlers.
http://www.imemc.org/article/59791

Dixie
31 januari 2014, 00:00
Oef.. er is een fundamentalistje op dit forum.

jullie zijn elkaar waard:-D

Peche
31 januari 2014, 00:04
Dit soort achterlijke opmerkingen maken je niet veel beter dan die communisten en rechtsradicalen op dit forum die pleiten voor het einde van Israël.

Waar is Israël dan begonnen? :)
Ik blijf mij dat afvragen!!!
Hitler werd verslagen, maar de overschot sturen ze naar Palestina?
Gelukkig dat den Engelsman daar toen invloed had he! Of er had nooit een Israël op de kaart gestaan.

Een einde is wat overroepen, ze zijn er nu. Maar ze hebben het wel schoon ingepakt en toegeëigend.

Dixie
31 januari 2014, 00:18
Gelukkig dat den Engelsman daar toen invloed had he! Of er had nooit een Israël op de kaart gestaan.


een les geschiedenis zou wonderen doen ipv domme uitspraken te doen :-D

Peche
31 januari 2014, 00:25
een les geschiedenis zou wonderen doen ipv domme uitspraken te doen :-D

Wie heeft de joden naar daar gebracht? De Engelsen toch!
Alsof ze daar met open armen stonden om de joden te ontvangen.

Dixie
31 januari 2014, 00:37
Wie heeft de joden naar daar gebracht? De Engelsen toch!


fout de Joden woonden er al eeuwen en de Engelsen hebben zelfs transporten tegengehouden. Het idee van een staat Israël was er al lang voor 1946 het werd enkel versneld door de oorlog en is er gekomen met goedkeuring van de VN

Calvinist
31 januari 2014, 08:41
bron ??

http://nl.wikipedia.org/wiki/Verenigd_Koninkrijk_Isra%C3%ABl

Zipper
31 januari 2014, 10:08
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verenigd_Koninkrijk_Isra%C3%ABl

juist ja, historici twijfelen omdat die Bijbelteksten (terecht) onbetrouwbaar zijn.

Zeus
31 januari 2014, 12:39
De hele beschaving is gebaseerd op de Christelijke cultuur. Dat jij een ongelovig miezerig op materialisme gebaseerd bestaan wil leiden is jouw probleem. Ik bid alvast voor je beterschap, arme ziel.

De hele beschaving gebaseerd op christelijke cultuur? De beginselen van democratie zijn te vinden in de Griekse Oudheid, onze staatsinstellingen zijn nog steeds gemodelleerd naar Romeins voorbeeld, in de ontwikkeling van de geneeskunde heeft de Arabische wereld een voortrekkersrol gespeeld, de boekdrukkunst is een Chinese uitvinding, net als metaalproductie en -bewerking en niet te vergeten het papiergeld.

De christelijke cultuur is er één van recuperatie, met een gebrek aan intellectuele eerlijkheid om dit toe te geven.

Uw reactie getuigt van een bekrompen geest. Als u voorbij iemands godsdienst zou kunnen kijken en u niet steeds zou ingraven in uw eigen ideologie, zou u beseffen dat kruisbestuiving tussen bevolkingsgroepen over de hele wereld noodzakelijk is voor vooruitgang.

Atheïsme duidt net op de sterkte van de mens die een positivistisch gelooft heeft in zichzelf en alle anderen, die gelooft in de menselijke kracht en rede(lijkheid), zonder dat één of andere straffende God hem in het gareel moet houden. De 'christelijke' waarden zoals verdraagzaamheid, openheid en menselijke waardigheid, die ik als atheïst hoog in het vaandel draag, zijn in wezen humanistisch.

Tamam
6 februari 2014, 13:45
"Red Cross stops providing emergency tents to Palestinians in Jordan Valley.
Decision made after officials learn Israeli army methodically keeps tents from arriving at their destination."

http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/.premium-1.572633

goed bezig

Antoon
6 februari 2014, 16:05
"Red Cross stops providing emergency tents to Palestinians in Jordan Valley.
Decision made after officials learn Israeli army methodically keeps tents from arriving at their destination."

http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/.premium-1.572633

goed bezig

Dit gaat over niets. Maar ik snap dat u zo'n dinges regelmatig opzoekt en ter attentie brengt om de rampzalige toestand van massavernietigingen en massaslachtingen in gans uw Arabische wereld uit de attentie te brengen. Want daar hebt u weinig om over te stoefen, hé?

Tamam
6 februari 2014, 19:42
Dit gaat over niets. Maar ik snap dat u zo'n dinges regelmatig opzoekt en ter attentie brengt om de rampzalige toestand van massavernietigingen en massaslachtingen in gans uw Arabische wereld uit de attentie te brengen. Want daar hebt u weinig om over te stoefen, hé?

ahja huizen en masse vernielen zonder rechtspraktijk, toevallig allemaal arabieren, en dan die ouders met hun kinderen hen zelf geen tent hunnen van het Rode Kruis,... gaat allemaal om niets.

tuuuuurlijk. ik heb zelf de nazi´s dit niet weten doen...

durf te wedden dat je het artikel zelf niet las. indien wel: je hebt geen hart.

Dixie
6 februari 2014, 23:59
Dit gaat over niets. Maar ik snap dat u zo'n dinges regelmatig opzoekt en ter attentie brengt om de rampzalige toestand van massavernietigingen en massaslachtingen in gans uw Arabische wereld uit de attentie te brengen. Want daar hebt u weinig om over te stoefen, hé?

STRIKE! :-D

Jan van den Berghe
7 februari 2014, 00:12
de ironie van lessen niet kunnen leren uit het verleden..


http://www.haaretz.com/news/national/.premium-1.571018

Raus met de niet-joden !

Jaffa gaat dergelijke processen al een 3 a 5 jaar, pijnlijk.

Er is een heel eenvoudige reden: ze voelen zich ongenaakbaar. Alwie kritiek uit op Israël, wordt monddood gemaakt met het etiket "nazi".

Jan van den Berghe
7 februari 2014, 00:15
De hele beschaving gebaseerd op christelijke cultuur? De beginselen van democratie zijn te vinden in de Griekse Oudheid, onze staatsinstellingen zijn nog steeds gemodelleerd naar Romeins voorbeeld, in de ontwikkeling van de geneeskunde heeft de Arabische wereld een voortrekkersrol gespeeld, de boekdrukkunst is een Chinese uitvinding, net als metaalproductie en -bewerking en niet te vergeten het papiergeld.


Onze democratie is niet gebaseerd op de Griekse oudheid, daar ze grotendeels organisch gegroeid is vanuit een middeleeuwse samenleving. Pas later is er een terugverwijzing gebeurd.

Iedere beschaving neemt zaken over uit andere. Het mooiste voorbeeld is die geneeskunde van de Arabieren: ze haalden immers hun mosterd bij de onderworpen oosterse... christelijke en niet-islamitische volkeren.

Dixie
7 februari 2014, 00:48
Alwie kritiek uit op Israël, wordt monddood gemaakt met het etiket "nazi".

fout al wie kritiek op Israël heeft haalt juist de vuile nazi's boven...

Jan van den Berghe
7 februari 2014, 00:52
fout al wie kritiek op Israël heeft haalt juist de vuile nazi's boven...

Zie je wel. U bevestig wat ik schreef.

Dixie
7 februari 2014, 01:11
Zie je wel. U bevestig wat ik schreef.

fout kijk maar naar de topicstarter en in de spiegel!

Tamam
7 februari 2014, 09:45
Die dingen zijn trouwens niet "op te zoeken om ter attentie te brengen", ze verschijnen in de Israelische krant Haaretz.

En Dixie, bank vooruit als je eens een artikel leest! Uw plaat blijft vastzitten ("nazi" of "bron?").

Dixie
8 februari 2014, 01:48
En Dixie, bank vooruit als je eens een artikel leest! Uw plaat blijft vastzitten ("nazi" of "bron?").

als jij holocaust in je titel zet hoef ik niets meer van je te lezen neonazi praat is niet mij dada :-D

Tamam
10 februari 2014, 07:00
als jij holocaust in je titel zet hoef ik niets meer van je te lezen neonazi praat is niet mij dada :-D

..........

que?

LiberaalNL
10 februari 2014, 11:09
Dat is toch algemeen bekend?



http://en.wikipedia.org/wiki/Christianity_in_Israel

Er zijn kleinere groepen Kopten, Armeniërs, Assyriërs, enz..
De exacte percentages wist ik niet zeker, mede vanwege de bevolkingsgroepen die je noemt.

LiberaalNL
10 februari 2014, 11:13
ahja huizen en masse vernielen zonder rechtspraktijk, toevallig allemaal arabieren, en dan die ouders met hun kinderen hen zelf geen tent hunnen van het Rode Kruis,... gaat allemaal om niets.

tuuuuurlijk. ik heb zelf de nazi´s dit niet weten doen...

durf te wedden dat je het artikel zelf niet las. indien wel: je hebt geen hart.
Jouw voortdurende nazivergelijkingen maken je tot een irritant iemand om mee te debatteren en doden elke discussie over Israël en de Palestijnen.

atmosphere
11 februari 2014, 05:17
Uw reactie getuigt van een bekrompen geest. Als u voorbij iemands godsdienst zou kunnen kijken en u niet steeds zou ingraven in uw eigen ideologie, zou u beseffen dat kruisbestuiving tussen bevolkingsgroepen over de hele wereld noodzakelijk is voor vooruitgang.

2!
en dat valt wetenschappelijk prima te onderbouwen.

atmosphere
11 februari 2014, 05:35
Zuivering?:lol: Jordanië is de palestijnse staat,
dat weet iedereen.

Altijd dat kletspraatje over Jordanië , alsof de Palestijnen daar gewoon naar toe kunnen.



Ik pleit niet voor etnische zuivering maar het wordt eens tijd dat de hakbars eens de multi-culturele realiteit van Israël leren aanvaarden zoniet donderen ze maar lekker een eindje op. Zo simpel kan het zijn hoor.

Gods belofte aan Israël staat in de bijbel. Als heilige natie met een ondeelbaar Jeruzalem.

Ze kunnen zo veel hebben opgeschreven in het verre verleden!
Tijd dat Israel stopt met het bouwen van nederzettingen op de geboortegrond van anderen, anderen die niets te maken hebben met de oorlogen uit het verleden. Ze moeten de basis mensenrechten gaan respecteren, en begrijpen dat de afkomst van een mens daarin geen rol speelt.
De hele discussie over wie als eerste in die gebieden woonde, is irrelevant voor de genen die voor ieder mens de basis mensenrechten erkennen.

Dixie
12 februari 2014, 01:53
Altijd dat kletspraatje over Jordanië , alsof de Palestijnen daar gewoon naar toe kunnen.



dat de Jordaniërs Palestina hebben geannexeerd tot de oorlog van '67 daar heb ik je nooit over gehoord twee maten en gewichten zeker toen Israël (de Joden) de Westelijke Jordaanoever op deze Jordaniërs veroveren was het ineens notdone
de maskers vallen alweer!

Het gebied is het deel van het voormalige Britse Mandaatgebied Palestina dat in 1948 door (toenmalig) Transjordanië werd veroverd. Hierbij werd de Joodse wijk van Jeruzalem tijdens, maar ook na de oorlog grotendeels verwoest en Jeruzalem werd een verdeelde stad met vele (prikkeldraad)versperringen. Op 24 april 1950 werd het gebied formeel geannexeerd door Transjordanië, na annexatie noemde Jordanië het gebied 'Westelijke Jordaanoever'. Transjordanië (dat "over de Jordaan" betekent) veranderde hierna zijn naam in Jordanië. De Palestijnen die er woonden kregen automatisch het Jordaanse staatsburgerschap. De annexatie werd alleen erkend door Groot-Brittannië en Pakistan, beide landen waren bevriend met het bestuur van Jordanië. Het gebied met inbegrip van Oost-Jeruzalem wordt verboden gebied voor Joden uit Israël en andere landen.[2] christelijke pelgrims moesten een doopbewijs tonen aan de Jordaanse autoriteiten om te bewijzen dat ze geen Jood waren
http://nl.wikipedia.org/wiki/Westelijke_Jordaanoever

Eliyahu
14 februari 2014, 11:04
de ironie van lessen niet kunnen leren uit het verleden..


http://www.haaretz.com/news/national/.premium-1.571018

Raus met de niet-joden !

Jaffa gaat dergelijke processen al een 3 a 5 jaar, pijnlijk.

Bs'd

We weten allemaal dat kinderen van alcoholisten vaak zelf alcoholisten worden.

We weten allemaal dat kinderen die mishandeld zijn zelf ook hun kinderen mishandelen.

Dus als Israel over de schreef gaat, is het dan de schuld van Israel, of van Europa wat al duizenden jaren niks anders doet dan joden discrimineren, deporteren, martelen, en vermoorden?

Eliyahu
14 februari 2014, 11:07
ook nu in het nieuws:

http://news.yahoo.com/israel-pm-under-fire-over-son-39-norwegian-202228738.html

veel commotie omdat Bib´s zoon met een NIET-JOODSE een relatie heeft.

vervang "het heilige land" met "duitsland", "joods" met "arisch", "noors" met "joods" en laat me weten aan welke tiijdsperiode je moet denken.

Bs'd

Het verschil is dat Israel, in tegenstelling tot Europa, onwelgevallige elementen niet de gaskamer in trapt.

Eliyahu
14 februari 2014, 11:10
God bestaat niet...

Bs'd

Kan je dat bewijzen? Of smijt je maar wat onbewezen beweringen cyberspace in?

Eliyahu
14 februari 2014, 11:13
Volgens dezelfde redenering is Israel ook groot genoeg en moeten alle Joden hier opkrassen richting Israel. U bent dus een nazi.

Bs'd

Gezien de weer gigantisch oplaaiende jodenhaat in Europa zal de laatste jood wel vrij spoedig vertrekken, en dan is Europa weer judenrein.

Maar de palestijnen zullen niet opkrassen, ze zullen de israeli blijven lastigvallen, omdat israel hun land afgenomen heeft.

Als iemand iets niet heeft kan je het ook niet van hem afpakken. Dat land is nooit van de palestijnen geweest, en het was dus nooit hun land.

Eliyahu
14 februari 2014, 11:15
De naam Palestijnen komt van de Filistijnen, die al even lang als de Joden in het gebied wonen. Palestijnen zijn de afstammelingen van de volkeren die in het gebied bleven wonen toen (veel, niet allemaal) Joden wegtrokken. Ze bekeerden zich eerst tot het christendom, en later, vanaf de Arabische verovering, grotendeels tot de Islam.

Bs'd

Nee dus.

Toen de joodse pioneers terug begonnen te keren naar Israel waren er geen andere volken in Israel.

Er is wel gedurende de laatste 2000 jaar een joodse aanwezigheid geweest in Israel. Er zijn altijd joodse gemeenschappen geweest.


1695 De Nederlander Relandi doet wetenschappelijk verslag van zijn reis door het land. Zijn conclusies:

1. Alle plaatsnamen hebben een Joodse, Griekse of Romeinse oorsprong. (Dat is overigens nog steeds zo, met als enige uitzondering het Arabische Ramallah.)

2. Van een Arabische cultuur of weerslag in bijvoorbeeld de architectuur is geen sprake.

3. Het land is dunbevolkt. Er wonen nauwelijks Arabieren. Dat zijn dan voornamelijk bedouinen op doorreis, die komen werken als seizoensarbeiders.
Voorbeelden: in Jeruzalem wonen 5.000 mensen, meest Joden en wat christenen. In Gaza wonen 550 mensen, de helft Joden, de rest meest christenen. De Joden houden zich vooral met landbouw bezig, de christenen met handel en transport.


1881 "Het is geen overdrijving te zeggen dat er in Judea over een afstand van mijlen geen bewoning en geen levend wezen te zien is" (Arthur Penrhyn Stanley, de grote Britse cartograaf)



Palestine was a denuded, derelict, and depopulated country. The writings of travelers who visited Palestine in the eighteenth and throughout the nineteenth century are filled with descriptions of its emptiness, its desolation. In 1738, Thomas Shaw wrote of he absence of people to till Palestine's fertile soil.

In 1785, Constantine Francois Volney described the "ruined" and "desolate" country. He had not seen the worst. Pilgrims and travelers continued to report in heartrending terms on its condition. Almost sixty years, later, Alexander Keith, recalling Volney's description, wrote: "In his day the land had not fully reached its last degree of desolation and depopulation." (17)

In 1835, Alphonse de Lamertine could write:

"Outside the gates of Jerusalem we saw indeed no living object, heard no living sound, we found the same void, the same silence, ... as we would have expected before the entombed gates of Pompeii or Herculaneum .... a complete eternal silence reigns in the town, on the highways, in the country .... the tomb of a whole people. (18)

Mark Twain, who visited Palestine in 1867, wrote of what he saw as he traveled the length of the country:

"Desolate country whose soil is rich enough, but is given over wholly to the weeds - a silent mournful expanse ... A desolation is here that not even imagination can grace with the pomp of life and action. We reached Tabor safely. .... We never saw a human being on the whole route."

And again:

"There was hardly a tree or a shrub anywhere. Even the olive and the cactus, those fast friends of a worthless soil, had almost deserted the country."

So overwhelming was his impression of an irreversible desolation that he came to the grim conclusion that Palestine would never come to life again. As he was taking his last view of the country, he wrote:

"Palestine sits in sackcloth and ashes. Over it broods the spell of a curse that has withered its fields and fettered its energies. Palestine is desolate and unlovely. .... Palestine is no more of this workday world. It is sacred to poetry and tradition, it is dreamland."

17 Thomas Shaw, Travels and Observations Relating to Several Parts of Barbary and the Levant (London 1767) p. 331ff.; Constantine Francois Volney, Travels Through Syria and Egypt on the years 1783, 1784, and 1785 (London 1787); Alexander Keith, The Land of Israel (Edinburgh, 1844) p. 465

18 Recollections of the East, Vol. I (London, 1845) pp. 268, 308.


Toen Mark Twain in de 19e eeuw door palestina reisde schreef hij: "1867 Mark Twain reisde door het hele land en beschreef het aldus: "Het verlaten land waarvan de grond rijk genoeg is, maar overgegeven aan onkruid en overwoekert in stilte het land. De verlatenheid hier is niet voor te stellen. We bereikten veilig de berg Tabor en we zagen geen enkel mens op de hele route. Er was nergens een boom te zien, zelfs geen olijf of cactus. Zelfs deze vrienden van arme grond hadden het land bijna verlaten.

Palestina zit in zak en as. Over het land hangt de uitwerking van een vloek dat haar velden heeft overwoekerd en haar energie heeft uitgezogen. Palestina is verlaten en lelijk. Het land behoort niet meer tot de werkzame wereld".


1881 "Het is geen overdrijving te zeggen dat er in Judea over een afstand van mijlen geen bewoning en geen levend wezen te zien is" (Arthur Penrhyn Stanley, de grote Britse cartograaf)

Er leefde toen praktisch geen mens.

Maar met de joden kwam het geld, en waar aas is zijn gieren, en toen kwamen de arabieren.

Eliyahu
14 februari 2014, 11:19
Wie heeft de joden naar daar gebracht? De Engelsen toch!
Alsof ze daar met open armen stonden om de joden te ontvangen.

Bs'd

De engelsen hebben hun uiterste best gedaan om de joden daar weg te houden.

Hier kan je zien hoe Israel ontstaan is: http://www.youtube.com/watch?v=oVsjNzXojCM&

Eliyahu
14 februari 2014, 11:26
De hele beschaving gebaseerd op christelijke cultuur? De beginselen van democratie zijn te vinden in de Griekse Oudheid, onze staatsinstellingen zijn nog steeds gemodelleerd naar Romeins voorbeeld, in de ontwikkeling van de geneeskunde heeft de Arabische wereld een voortrekkersrol gespeeld, de boekdrukkunst is een Chinese uitvinding, net als metaalproductie en -bewerking en niet te vergeten het papiergeld.

De christelijke cultuur is er één van recuperatie, met een gebrek aan intellectuele eerlijkheid om dit toe te geven.

Bs'd

Het is de joodse cultuur die de grote uitvindingen brengt, dit moge blijken dat de joden, 0,2% van de wereldbevoking, 30% van Nobelprijzen winnen.

Dus de joodse religie zorgt voor de grootste uitvindingen en zegeningen voor de mensheid.

"J-H-W-H nu zeide tot Abram: Ga uit uw land en uit uw maagschap en uit uws vaders huis naar het land, dat Ik u wijzen zal; 2 Ik zal u tot een groot volk maken, en u zegenen, en uw naam groot maken, en gij zult tot een zegen zijn. 3 Ik zal zegenen wie u zegenen, en wie u vervloekt zal Ik vervloeken, en met u zullen alle geslachten des aardbodems gezegend worden."
Gen 12

Eliyahu
14 februari 2014, 11:45
Altijd dat kletspraatje over Jordanië , alsof de Palestijnen daar gewoon naar toe kunnen.




Ze kunnen zo veel hebben opgeschreven in het verre verleden!
Tijd dat Israel stopt met het bouwen van nederzettingen op de geboortegrond van anderen, anderen die niets te maken hebben met de oorlogen uit het verleden. Ze moeten de basis mensenrechten gaan respecteren, en begrijpen dat de afkomst van een mens daarin geen rol speelt.
De hele discussie over wie als eerste in die gebieden woonde, is irrelevant voor de genen die voor ieder mens de basis mensenrechten erkennen.

Bs'd

Het probleem is dat de islamieten de mensenrechten niet erkennen en alle joden willen uitmoorden, net zoals de europeanen daar een handje van hebben.

tomm
25 februari 2014, 01:34
Bs'd

Nee dus.

Toen de joodse pioneers terug begonnen te keren naar Israel waren er geen andere volken in Israel.

Er is wel gedurende de laatste 2000 jaar een joodse aanwezigheid geweest in Israel. Er zijn altijd joodse gemeenschappen geweest.


1695 De Nederlander Relandi doet wetenschappelijk verslag van zijn reis door het land. Zijn conclusies:

1. Alle plaatsnamen hebben een Joodse, Griekse of Romeinse oorsprong. (Dat is overigens nog steeds zo, met als enige uitzondering het Arabische Ramallah.)

2. Van een Arabische cultuur of weerslag in bijvoorbeeld de architectuur is geen sprake.

3. Het land is dunbevolkt. Er wonen nauwelijks Arabieren. Dat zijn dan voornamelijk bedouinen op doorreis, die komen werken als seizoensarbeiders.
Voorbeelden: in Jeruzalem wonen 5.000 mensen, meest Joden en wat christenen. In Gaza wonen 550 mensen, de helft Joden, de rest meest christenen. De Joden houden zich vooral met landbouw bezig, de christenen met handel en transport.


1881 "Het is geen overdrijving te zeggen dat er in Judea over een afstand van mijlen geen bewoning en geen levend wezen te zien is" (Arthur Penrhyn Stanley, de grote Britse cartograaf)



Palestine was a denuded, derelict, and depopulated country. The writings of travelers who visited Palestine in the eighteenth and throughout the nineteenth century are filled with descriptions of its emptiness, its desolation. In 1738, Thomas Shaw wrote of he absence of people to till Palestine's fertile soil.

In 1785, Constantine Francois Volney described the "ruined" and "desolate" country. He had not seen the worst. Pilgrims and travelers continued to report in heartrending terms on its condition. Almost sixty years, later, Alexander Keith, recalling Volney's description, wrote: "In his day the land had not fully reached its last degree of desolation and depopulation." (17)

In 1835, Alphonse de Lamertine could write:

"Outside the gates of Jerusalem we saw indeed no living object, heard no living sound, we found the same void, the same silence, ... as we would have expected before the entombed gates of Pompeii or Herculaneum .... a complete eternal silence reigns in the town, on the highways, in the country .... the tomb of a whole people. (18)

Mark Twain, who visited Palestine in 1867, wrote of what he saw as he traveled the length of the country:

"Desolate country whose soil is rich enough, but is given over wholly to the weeds - a silent mournful expanse ... A desolation is here that not even imagination can grace with the pomp of life and action. We reached Tabor safely. .... We never saw a human being on the whole route."

And again:

"There was hardly a tree or a shrub anywhere. Even the olive and the cactus, those fast friends of a worthless soil, had almost deserted the country."

So overwhelming was his impression of an irreversible desolation that he came to the grim conclusion that Palestine would never come to life again. As he was taking his last view of the country, he wrote:

"Palestine sits in sackcloth and ashes. Over it broods the spell of a curse that has withered its fields and fettered its energies. Palestine is desolate and unlovely. .... Palestine is no more of this workday world. It is sacred to poetry and tradition, it is dreamland."

17 Thomas Shaw, Travels and Observations Relating to Several Parts of Barbary and the Levant (London 1767) p. 331ff.; Constantine Francois Volney, Travels Through Syria and Egypt on the years 1783, 1784, and 1785 (London 1787); Alexander Keith, The Land of Israel (Edinburgh, 1844) p. 465

18 Recollections of the East, Vol. I (London, 1845) pp. 268, 308.


Toen Mark Twain in de 19e eeuw door palestina reisde schreef hij: "1867 Mark Twain reisde door het hele land en beschreef het aldus: "Het verlaten land waarvan de grond rijk genoeg is, maar overgegeven aan onkruid en overwoekert in stilte het land. De verlatenheid hier is niet voor te stellen. We bereikten veilig de berg Tabor en we zagen geen enkel mens op de hele route. Er was nergens een boom te zien, zelfs geen olijf of cactus. Zelfs deze vrienden van arme grond hadden het land bijna verlaten.

Palestina zit in zak en as. Over het land hangt de uitwerking van een vloek dat haar velden heeft overwoekerd en haar energie heeft uitgezogen. Palestina is verlaten en lelijk. Het land behoort niet meer tot de werkzame wereld".


1881 "Het is geen overdrijving te zeggen dat er in Judea over een afstand van mijlen geen bewoning en geen levend wezen te zien is" (Arthur Penrhyn Stanley, de grote Britse cartograaf)

Er leefde toen praktisch geen mens.

Maar met de joden kwam het geld, en waar aas is zijn gieren, en toen kwamen de arabieren.

Ik heb op diezelfde draad al aangetoond dat deze theorie totale onzin is. De meerderheid in palestina was sinds eeuwen Arabischtalig en moslim of christen, volgens zowat alle Israelische en andere historici die onderzoek verrichten naar dit onderwerp.

Mark Twain was een romantische schrijver, geen historicus.

In 1920, the League of Nations' Interim Report on the Civil Administration of Palestine stated that there were hardly 700,000 people living in Palestine:

Four-fifths of the whole population are Moslems. A small proportion of these are Bedouin Arabs; the remainder, although they speak Arabic and are termed Arabs, are largely of mixed race. Some 77,000 of the population are Christians, in large majority belonging to the Orthodox Church, and speaking Arabic. The minority are members of the Latin or of the Uniate Greek Catholic Church, or--a small number--are Protestants.
The Jewish element of the population numbers 76,000. Almost all have entered Palestine during the last 40 years. Prior to 1850 there were in the country only a handful of Jews.

By 1948, the population had risen to 1,900,000, of whom 68% were Arabs, and 32% were Jews (UNSCOP report, including bedouin).

McCarthy explains, "... evidence for Muslim immigration into Palestine is minimal. Because no Ottoman records of that immigration have yet been discovered, one is thrown back on demographic analysis to evaluate Muslim migration."[56][57] McCarthy argues that there is no significant Arab immigration into mandatory Palestine:

From analyses of rates of increase of the Muslim population of the three Palestinian sanjaks, one can say with certainty that Muslim immigration after the 1870s was small. Had there been a large group of Muslim immigrants their numbers would have caused an unusual increase in the population and this would have appeared in the calculated rate of increase from one registration list to another... Such an increase would have been easily noticed; it was not there.[57]

The argument that Arab immigration somehow made up a large part of the Palestinian Arab population is thus statistically untenable. The vast majority of the Palestinian Arabs resident in 1947 were the sons and daughters of Arabs who were living in Palestine before modern Jewish immigration began. There is no reason to believe that they were not the sons and daughters of Arabs who had been in Palestine for many centuries.[58]

http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Palestine
Voor de Joodse immigratie, en tot de etnische zuivering van 1948, was de grote meerderheid van de bevolking christen of moslim en Arabisch sprekend, dat ontkent ook geen enkele Israelische historicus.

tomm
25 februari 2014, 01:36
Bs'd

Gezien de weer gigantisch oplaaiende jodenhaat in Europa zal de laatste jood wel vrij spoedig vertrekken, en dan is Europa weer judenrein.



Als iemand iets niet heeft kan je het ook niet van hem afpakken. Dat land is nooit van de palestijnen geweest, en het was dus nooit hun land.

Ik heb nog niet veel gemerkt van die gigantisch oplaaiende Jodenhaat...

Zoals hierboven aangetoond, was het land wel grotendeels van Arabischsprekende moslims en christenen, die vele eeuwen de meerderheid uitmaakten van de bevolking en ook de meeste gronden bezaten.

tomm
25 februari 2014, 01:38
Bs'd

Het is de joodse cultuur die de grote uitvindingen brengt, dit moge blijken dat de joden, 0,2% van de wereldbevoking, 30% van Nobelprijzen winnen.

Dus de joodse religie zorgt voor de grootste uitvindingen en zegeningen voor de mensheid.

"J-H-W-H nu zeide tot Abram: Ga uit uw land en uit uw maagschap en uit uws vaders huis naar het land, dat Ik u wijzen zal; 2 Ik zal u tot een groot volk maken, en u zegenen, en uw naam groot maken, en gij zult tot een zegen zijn. 3 Ik zal zegenen wie u zegenen, en wie u vervloekt zal Ik vervloeken, en met u zullen alle geslachten des aardbodems gezegend worden."
Gen 12

Niemand ontkent dat Joden grootse dingen verwezenlijkt hebben, net als Duitsers, maar dat geeft hen nog niet het recht massale misdaden te begaan tegen een ander volk.

Tamam
25 februari 2014, 13:43
(dubbel)

Tamam
25 februari 2014, 13:52
Bs'd

Het is de joodse cultuur die de grote uitvindingen brengt, dit moge blijken dat de joden, 0,2% van de wereldbevoking, 30% van Nobelprijzen winnen.

Dus de joodse religie zorgt voor de grootste uitvindingen en zegeningen voor de mensheid.

"J-H-W-H nu zeide tot Abram: Ga uit uw land en uit uw maagschap en uit uws vaders huis naar het land, dat Ik u wijzen zal; 2 Ik zal u tot een groot volk maken, en u zegenen, en uw naam groot maken, en gij zult tot een zegen zijn. 3 Ik zal zegenen wie u zegenen, en wie u vervloekt zal Ik vervloeken, en met u zullen alle geslachten des aardbodems gezegend worden."
Gen 12

als je u op God moet beroepen om een etnische zuivering goed te spreken is de discussie voor mijn part over...

denk trouwens dat God niet zou blij zou zijn dat zijn "beloofde" land bestuurd wordt door bommengooiers, soldaten en bulldozers. niet zo Shaloom allemaal. ook niet echt beloofd, maar overgenomen met geweld door met een van de grootste etnische zuiveringen die zich plaatsvond in de 20ste eeuw.

benieuwd hoe de zionisten alhier zouden reageren met hun verhaaltje "Palestijnen naar Jordanie" als men zou zeggen, "Joden terug naar Duitsland en Rusland"... (niet dat ik met deze stelling eens ben overigens, ze is belachelijk). dan ben je opeens anti-semiet. maar de Palestijnen die wegmoeten? da´s ok.

atmosphere
25 februari 2014, 18:25
Bs'd

Het probleem is dat de islamieten de mensenrechten niet erkennen en alle joden willen uitmoorden, net zoals de europeanen daar een handje van hebben.

"de islamieten " ? Ik spreek over Palestijnen. En "de mensenrechten" worden al tientallen jaren geschonden door middel van een illegale bezetting. Zie de tientallen VN resoluties welke steeds door uitsluitend de VS niet erkend zijn.

atmosphere
25 februari 2014, 18:36
Bs'd

Het is de joodse cultuur die de grote uitvindingen brengt, dit moge blijken dat de joden, 0,2% van de wereldbevoking, 30% van Nobelprijzen winnen.

Dus de joodse religie zorgt voor de grootste uitvindingen en zegeningen voor de mensheid.



En welk verband bestaat er tussen die uitvindingen en het Christendom ??
Er zijn overigens ook niet christelijke landen waar men zonder steun van de VS , sterker nog onder zware sancties van de VS, tot uitvindingen komt.
Mijn kritiek op Israel richt zich overigens zeker niet op hun rol in de wetenschap, ik hoop zelfs dat ze in de toekomst nog veel meer uitvindingen gaan doen.

atmosphere
25 februari 2014, 18:38
Bs'd

Kan je dat bewijzen? Of smijt je maar wat onbewezen beweringen cyberspace in?

Bewijzen kun je iets dat bestaat , niet iets dat niet bestaat !!

Het is dus juist aan u om het bestaan van god aan te tonen.

atmosphere
25 februari 2014, 18:45
dat de Jordaniërs Palestina hebben geannexeerd tot de oorlog van '67 daar heb ik je nooit over gehoord twee maten en gewichten zeker toen Israël (de Joden) de Westelijke Jordaanoever op deze Jordaniërs veroveren was het ineens notdone
de maskers vallen alweer!


Er valt helemaal niets. Feit blijft dat uw praatje helemaal niets af doet aan de huidige schendingen door Israel.




Het gebied is het deel van het voormalige Britse Mandaatgebied Palestina dat in 1948 door (toenmalig) Transjordanië werd veroverd. Hierbij werd de Joodse wijk van Jeruzalem tijdens, maar ook na de oorlog grotendeels verwoest en Jeruzalem werd een verdeelde stad met vele (prikkeldraad)versperringen. Op 24 april 1950 werd het gebied formeel geannexeerd door Transjordanië, na annexatie noemde Jordanië het gebied 'Westelijke Jordaanoever'. Transjordanië (dat "over de Jordaan" betekent) veranderde hierna zijn naam in Jordanië. De Palestijnen die er woonden kregen automatisch het Jordaanse staatsburgerschap. De annexatie werd alleen erkend door Groot-Brittannië en Pakistan, beide landen waren bevriend met het bestuur van Jordanië. Het gebied met inbegrip van Oost-Jeruzalem wordt verboden gebied voor Joden uit Israël en andere landen.[2] christelijke pelgrims moesten een doopbewijs tonen aan de Jordaanse autoriteiten om te bewijzen dat ze geen Jood waren
http://nl.wikipedia.org/wiki/Westelijke_Jordaanoever

Er staat ook "De bouw van Israëlische nederzettingen is door de VN-Veiligheidsraad in resolutie 446 van maart 1979 illegaal verklaard."

quercus
25 februari 2014, 18:45
De naam Palestijnen komt van de Filistijnen, die al even lang als de Joden in het gebied wonen. Palestijnen zijn de afstammelingen van de volkeren die in het gebied bleven wonen toen (veel, niet allemaal) Joden wegtrokken. Ze bekeerden zich eerst tot het christendom, en later, vanaf de Arabische verovering, grotendeels tot de Islam.

De naam "Palestina" komt inderdaad van "Filistijnen". Die naam werd evenwel niet zo maar aan het oude Judea en Samaria gegeven. Het was een naamgeving die deel uitmaakte van een doelbewuste "ontjodings-politiek" die werd doorgevoerd door keizer Hadrianus met als oogmerk het gebied zoveel mogelijk te romaniseren. De Romeinen waren na de derde Joodse oorlog (Bar Kochba) woest omwillige van de zware vernedering die ze in die revolte hadden ondergaan (een volledig Romeins legioen vluchtte weg uit het gebied). Om de Joden te pesten gaf hij aan de regio een naam die de resterende Joden permanent moest herinneren aan een oude aartsvijand, de Filistijnen. Deze woonden in het gebied dat nu de Gaza-strook vormt. Een andere pestmaatregel was dat het Joden verboden werd in Jeruzalem nog te verblijven. Meer nog Hadrianus besloot voortaan zelfs de naam Jeruzalem te doen verdwijnen en gaf aan de stad de naam Aelia Capitolina.

Blijkbaar heeft dat destijds de Nazi's geïnspireerd in hun poltiek van het "Judenfrei machen" van de door hen bezette Europese landen.

Dixie
25 februari 2014, 21:51
Ik heb op diezelfde draad al aangetoond dat deze theorie totale onzin is. De meerderheid in palestina was sinds eeuwen Arabischtalig en moslim of christen

eeuwen hilarisch:lol:

Dixie
25 februari 2014, 21:53
die vele eeuwen de meerderheid uitmaakten van de bevolking

and again :lol: te maf voor woorden!

Dixie
25 februari 2014, 21:56
maar de Palestijnen die wegmoeten? da´s ok.

waar was je toen de palestijnen je nodig had in de jaren na 1948 toen ze werden bezet door Egypte en Jordanië? Toen gaf je niet thuis zeker?

Dixie
25 februari 2014, 21:58
"de islamieten " ? Ik spreek over Palestijnen. En "de mensenrechten" worden al tientallen jaren geschonden door middel van een illegale bezetting. Zie de tientallen VN resoluties welke steeds door uitsluitend de VS niet erkend zijn.

over het vermoorden van Joden dat al langer duurt dan die 'illegale bezetting' heb ik je nog nooit gehoord, dat zijn maar Joden he...
Over de illegale bezetting van Palestina door Egypte en Jordanië ook niet trouwens ...

Dixie
25 februari 2014, 22:03
Er valt helemaal niets. Feit blijft dat uw praatje helemaal niets af doet aan de huidige schendingen door Israel.



de maskers vallen, het vermoorden van Joden, het bezetten van palestijns gebied door Egypte en Jordanië en oorlogen beginnen tegen Israël vind je allemaal ok maar owee dat Israël dat gebied wint op die agressors dan is het ineens een bezetting?! Begrijpe wie kan

tomm
26 februari 2014, 00:14
and again :lol: te maf voor woorden!

Ik heb bewijzen aangeleverd voor m'n stelling, ondersteund door zowat elke Joodse, israelische en andere historicus, met de nodige bronvermelding. Eliyahu kon enkel een 19de eeuwse romanticus als "bewijs" aanvoeren, U zoals gebruikelijk hebt geen argumenten. Aan de andere lezers van deze draade om te oordelen wie er nu gelijk heeft...

tomm
26 februari 2014, 00:20
De naam "Palestina" komt inderdaad van "Filistijnen". Die naam werd evenwel niet zo maar aan het oude Judea en Samaria gegeven. Het was een naamgeving die deel uitmaakte van een doelbewuste "ontjodings-politiek" die werd doorgevoerd door keizer Hadrianus met als oogmerk het gebied zoveel mogelijk te romaniseren. De Romeinen waren na de derde Joodse oorlog (Bar Kochba) woest omwillige van de zware vernedering die ze in die revolte hadden ondergaan (een volledig Romeins legioen vluchtte weg uit het gebied). Om de Joden te pesten gaf hij aan de regio een naam die de resterende Joden permanent moest herinneren aan een oude aartsvijand, de Filistijnen. Deze woonden in het gebied dat nu de Gaza-strook vormt. Een andere pestmaatregel was dat het Joden verboden werd in Jeruzalem nog te verblijven. Meer nog Hadrianus besloot voortaan zelfs de naam Jeruzalem te doen verdwijnen en gaf aan de stad de naam Aelia Capitolina.

Blijkbaar heeft dat destijds de Nazi's geïnspireerd in hun poltiek van het "Judenfrei machen" van de door hen bezette Europese landen.

Wat er ook van zij, het blijft geschiedenis van zowat 2000 jaar geleden. Geen enkele legitimatie dus om een bevolking die al vele eeuwen als grote meerderheid in het gebied woonde (de Palestijnen) etnisch te zuiveren.

atmosphere
26 februari 2014, 00:35
over het vermoorden van Joden dat al langer duurt dan die 'illegale bezetting' heb ik je nog nooit gehoord, dat zijn maar Joden he...

Spreek je nu opeens weer over WO2 ?


Over de illegale bezetting van Palestina door Egypte en Jordanië ook niet trouwens ...

Die zaken zijn verleden tijd , vandaar

de maskers vallen, het vermoorden van Joden, het bezetten van palestijns gebied door Egypte en Jordanië en oorlogen beginnen tegen Israël vind je allemaal ok maar owee dat Israël dat gebied wint op die agressors dan is het ineens een bezetting?! Begrijpe wie kan

Dat waren bezettingendoor Egypte en Jordanië, en nu is het een bezetting door Israel . Wat is u punt ? Waarom is er nu plotseling geen sprake van een bezetting ?
Dat er sprake is van bezetting door Israel is overigens, een wereldwijd gedragen opvatting. Het voldoet nu eenmaal aan de voorwaarden om een bezetting genoemd te worden. Daar kan het verleden niets aan veranderen.

Dixie
26 februari 2014, 01:30
Ik heb bewijzen aangeleverd voor m'n stelling, ondersteund door zowat elke Joodse, israelische en andere historicus, met de nodige bronvermelding. Eliyahu kon enkel een 19de eeuwse romanticus als "bewijs" aanvoeren, U zoals gebruikelijk hebt geen argumenten. Aan de andere lezers van deze draade om te oordelen wie er nu gelijk heeft...jaja eeuwen he :lol: probleem de islam bestaat nog geen eeuwen auw manneke zodoende kunnen er geen moslims eeuwen wonen... Joden daarintegen die wonen er al WEL eeuwen! pijnlijk :-D

Dixie
26 februari 2014, 01:35
Wat er ook van zij, het blijft geschiedenis van zowat 2000 jaar geleden. Geen enkele legitimatie dus om een bevolking die al vele eeuwen als grote meerderheid in het gebied woonde (de Palestijnen) etnisch te zuiveren.er werd helemaal niet etnisch gezuiverd al wilden men dit wel tot 3x toe wel met de Joden doen, volgens geloof wonen de Joden het er langst en dit al eeuwen de veroveraars die later zijn gekomen wonen er nog geen eeuwen...

Dixie
26 februari 2014, 01:46
Spreek je nu opeens weer over WO2 ?
neen Joden werden al vermoord LANG voor WO2


Die zaken zijn verleden tijd , vandaar
enkel omdat Jordanië en Egypte de oorlog verloren hoor anders waren je palestijnen nog steeds Jordaniers of Egyptenaren en aldusdanig bezet door vreemde mogenheden iets wat je van deze landen blijkbaar moeiteloos slikt en geen probleem mee hebt...


Dat waren bezettingendoor Egypte en Jordanië, en nu is het een bezetting door Israel . Wat is u punt ? Waarom is er nu plotseling geen sprake van een bezetting ?
Dat er sprake is van bezetting door Israel is overigens, een wereldwijd gedragen opvatting. Het voldoet nu eenmaal aan de voorwaarden om een bezetting genoemd te worden. Daar kan het verleden niets aan veranderen.mijn punt is 1 de palestijnen werden bezet vanaf 1948 door vreemde mogendheden 2 die vreemde mogendheden willen niet enkel dit gebied maar ook nog Israël om alle Joden uit te moorden doch dit mislukt volkomen 3 Israël wint die gebieden NIET van de palestijnen want die waren reeds bezet maar van Egypte,Jordanië en Syrië
en het grootste punt is dat jij geen moeite hebt met die bezettingen en dus is het duidelijk dat je met 2 maten en gewichten werkt simpel toch?

tomm
26 februari 2014, 01:54
jaja eeuwen he :lol: probleem de islam bestaat nog geen eeuwen auw manneke zodoende kunnen er geen moslims eeuwen wonen... Joden daarintegen die wonen er al WEL eeuwen! pijnlijk :-D

Islam is gesticht in de 8ste eeuw, dus toch al zo'n 13 eeuwen... en de meeste palestijnen waren christenen voor de meeste van hen zich bekeerden tot de Islam, ook dat is allemaal bewezen door historici. Maar goed, U bent niet geïnteresseerd in wetenschap of geschiedenis, enkel in uw eigen gelijk, zoals de meeste *KNIP*.

Dixie
27 februari 2014, 00:38
Islam is gesticht in de 8ste eeuw, dus toch al zo'n 13 eeuwen...

je hebt gelijk de islam is er al wel eeuwen de palestijnen daarintegen niet...

tomm
27 februari 2014, 03:21
je hebt gelijk de islam is er al wel eeuwen de palestijnen daarintegen niet...

Zoals hierboven uitvoerig aangetoond bestaat de bevolking van Palestina al eeuwenlang grotendeels uit Arabischtalige christenen en moslims. Vandaag noemt men deze inheemse bevolking van Palestina Palestijnen, net zoals men vandaag de inheemse, nederlandstalige bevolking van de zuidelijke Nederlanden Vlamingen noemt.

99% van de Joden in Palestina stammen af van recente inwijkelingen uit diverse anden als Rusland, Polen, Iran, Marokko, etc.

Er is trouwens weinig wetenschappelijk bewijs dat deze directe afstammelingen zijn van de Joden die het gebied 2000 jaar geleden verlieten.


Overigens 2000 jaar oude geschiedenis geeft in geen enkel land ter wereld aan een volk het recht een land te claimen waar ook ter wereld. 2000 jaar geleden woonden hier voornamelijk Kelten, hebben Schotten, Bretoenen en Ieren dan het recht België te koloniseren en de Belgen etnisch te zuiveren?

Antoon
27 februari 2014, 11:07
Zoals hierboven uitvoerig aangetoond bestaat de bevolking van Palestina al eeuwenlang grotendeels uit Arabischtalige christenen en moslims. Vandaag noemt men deze inheemse bevolking van Palestina Palestijnen, net zoals men vandaag de inheemse, nederlandstalige bevolking van de zuidelijke Nederlanden Vlamingen noemt.

99% van de Joden in Palestina stammen af van recente inwijkelingen uit diverse anden als Rusland, Polen, Iran, Marokko, etc.

Er is trouwens weinig wetenschappelijk bewijs dat deze directe afstammelingen zijn van de Joden die het gebied 2000 jaar geleden verlieten.


Overigens 2000 jaar oude geschiedenis geeft in geen enkel land ter wereld aan een volk het recht een land te claimen waar ook ter wereld. 2000 jaar geleden woonden hier voornamelijk Kelten, hebben Schotten, Bretoenen en Ieren dan het recht België te koloniseren en de Belgen etnisch te zuiveren?

Allemaal ouwe koek.

Voor mij telt het feit dat het land van Israel gewoon beloofd is aan het Volk van Israel, al kan ik snappen dat jij deze stelling niet wenst te volgen.

Maar dan zet ik jouw bril op en denk ik als volgt : ik stel voor dat je alle landen ter wereld weer terugbrengt naar hun oorspronkelijke staat, al zal je overal discussies hebben over wie er eerst was en wanneer.

Punt is dat het vandaag zo is dat Israel een democratisch, vrij, voorspoedig en vooruitstrevend land is. Er moet uiteraard een oplossing worden gevonden voor de gebieden die vandaag een autonomie kennen onder de Palestijnse Autoriteit, maar in Israel zelf hebben de Arabieren het veel beter dan elders.

De discussie over de huidige inwonders van Israel is dus totaal irrelevant. Zeker als je weet dat ze er zijn om te blijven, zowel de Joden, de Christenen als de Moslims. Arabisch of niet.

http://s2.postimg.org/i7uoyg461/arabs_at_israel.jpg

tomm
27 februari 2014, 12:46
Antoon

Allemaal ouwe koek.

Voor mij telt het feit dat het land van Israel gewoon beloofd is aan het Volk van Israel, al kan ik snappen dat jij deze stelling niet wenst te volgen.

Beloofd door wie?
Ik wens inderdaad het volkerenrecht niet te baseren op een sprookjesboek uit de oudheid...


Maar dan zet ik jouw bril op en denk ik als volgt : ik stel voor dat je alle landen ter wereld weer terugbrengt naar hun oorspronkelijke staat, al zal je overal discussies hebben over wie er eerst was en wanneer.

Probleem voor Israel is dat het gesticht werd toen er reeds een algemeen charter van de VN, verdragen van Génève en internationale rechtsregels waren, een gevolg van de verschrikkingen van wereldoorlog 2. Die staan niet toe dat een volk verdreven wordt ten gunste van een ander volk, of dat grenzen unilateraal veranderd worden.

Punt is dat het vandaag zo is dat Israel een democratisch, vrij, voorspoedig en vooruitstrevend land is.

Voor Joden wel grotendeels (al is het zeker geen westerse democratie, zo mogen Joden niet met niet-Joden trouwen etc.), niet-Joden worden op allerlei manieren officieel en officieus gediscrimineerd, daar bestaan lange rapporten van mensenrechtenorganisaties van.


Er moet uiteraard een oplossing worden gevonden voor de gebieden die vandaag een autonomie kennen onder de Palestijnse Autoriteit, maar in Israel zelf hebben de Arabieren het veel beter dan elders.

Die gebieden worden illegaal door Israel bezet, inclusief Oost-Jerusalem, dat vindt zelfs de VS.
Arabieren in Israel hebben het beter dan in arme landen als Egypte of Yemen, of landen in burgeroorlog als Syrië, maar slechter dan de Arabieren in de Golfstaten bvb. Ze worden gediscrimineerd en zijn voortdurend het slachtoffer van racisme.



De discussie over de huidige inwonders van Israel is dus totaal irrelevant. Zeker als je weet dat ze er zijn om te blijven, zowel de Joden, de Christenen als de Moslims. Arabisch of niet.

Ja, maar dat neemt niet weg dat het probleem van de Palestijnen die etnisch gezuiverd werden in 1948 niet opgelost is. Er bestaat nog steeds een VN-resolutie die ijvert voor hun terugkeer. Bovendien zijn er extreem-rechtse israelische politici die pleiten om alle niet-Joden het land uit te kieperen, de zogenaamde "transfer" oftewel "final solution".

http://s2.postimg.org/i7uoyg461/arabs_at_israel.jpg

Die foto's zeggen niets over de dagelijkse discriminaties en pesterijen die niet-Joodse Israeli moeten ondergaan. Ik kan ook foto's tonen van hoe goed Grozny er tegenwoordig uitziet... En wat Irak betreft, zou ik toch niet zo uit de lucht doen met een Amerikaanse vlag als avator...

Dixie
27 februari 2014, 22:04
palestijns nationalisme is er pas gekomen toen ze bevrijd werden door Israël van de bezetters Jordanië en Egypte!

atmosphere
1 maart 2014, 17:15
neen Joden werden al vermoord LANG voor WO2


enkel omdat Jordanië en Egypte de oorlog verloren hoor anders waren je palestijnen nog steeds Jordaniers of Egyptenaren en aldusdanig bezet door vreemde mogenheden iets wat je van deze landen blijkbaar moeiteloos slikt en geen probleem mee hebt...

mijn punt is 1 de palestijnen werden bezet vanaf 1948 door vreemde mogendheden 2 die vreemde mogendheden willen niet enkel dit gebied maar ook nog Israël om alle Joden uit te moorden doch dit mislukt volkomen 3 Israël wint die gebieden NIET van de palestijnen want die waren reeds bezet maar van Egypte,Jordanië en Syrië
en het grootste punt is dat jij geen moeite hebt met die bezettingen en dus is het duidelijk dat je met 2 maten en gewichten werkt simpel toch?

Wat een kletskoek , die bezettingen zijn niet eens meer gaande, en is geen oorlog meer tussen Israel en Egypte of Jordanië.
Uw claim dat de Palestijnse gebieden niet door Israel bezet worden is volslagen kansloos, daar kan geen twijfel over bestaan.

atmosphere
1 maart 2014, 17:16
palestijns nationalisme is er pas gekomen toen ze bevrijd werden door Israël van de bezetters Jordanië en Egypte!

Merkwaardige bevrijding was dat dan !

Eliyahu
2 maart 2014, 09:24
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Kan je dat bewijzen? Of smijt je maar wat onbewezen beweringen cyberspace in?
Bewijzen kun je iets dat bestaat , niet iets dat niet bestaat !!

Het is dus juist aan u om het bestaan van god aan te tonen.

Bs'd

Net wat ik al dacht; je smijt dus alleen wat onbewezen beweringen cyberspace in.

Eliyahu
2 maart 2014, 09:31
Ik heb bewijzen aangeleverd voor m'n stelling, ondersteund door zowat elke Joodse, israelische en andere historicus, met de nodige bronvermelding. Eliyahu kon enkel een 19de eeuwse romanticus als "bewijs" aanvoeren, U zoals gebruikelijk hebt geen argumenten. Aan de andere lezers van deze draade om te oordelen wie er nu gelijk heeft...

Bs'd

Hoe de Britten tussen 1920-1948 in Palestina kunstmatig Arabische meerderheid trachten te creëren

http://brabosh.com/2013/12/06/pqpct-t00/

Gipsy
2 maart 2014, 10:06
Zoals hierboven uitvoerig aangetoond bestaat de bevolking van Palestina al eeuwenlang grotendeels uit Arabischtalige christenen en moslims. Vandaag noemt men deze inheemse bevolking van Palestina Palestijnen, net zoals men vandaag de inheemse, nederlandstalige bevolking van de zuidelijke Nederlanden Vlamingen noemt.

99% van de Joden in Palestina stammen af van recente inwijkelingen uit diverse anden als Rusland, Polen, Iran, Marokko, etc.

Er is trouwens weinig wetenschappelijk bewijs dat deze directe afstammelingen zijn van de Joden die het gebied 2000 jaar geleden verlieten.


Overigens 2000 jaar oude geschiedenis geeft in geen enkel land ter wereld aan een volk het recht een land te claimen waar ook ter wereld. 2000 jaar geleden woonden hier voornamelijk Kelten, hebben Schotten, Bretoenen en Ieren dan het recht België te koloniseren en de Belgen etnisch te zuiveren?

Grotesk en cynisch uit de mond van dezelfde persoon die op een andere draad de interventie van de Russen op de Krim rechtvaardigt.

Antoon
2 maart 2014, 16:50
Grotesk en cynisch uit de mond van dezelfde persoon die op een andere draad de interventie van de Russen op de Krim rechtvaardigt.

Nagel op de kop!

Eliyahu
3 maart 2014, 12:19
Overigens 2000 jaar oude geschiedenis geeft in geen enkel land ter wereld aan een volk het recht een land te claimen waar ook ter wereld. 2000 jaar geleden woonden hier voornamelijk Kelten, hebben Schotten, Bretoenen en Ieren dan het recht België te koloniseren en de Belgen etnisch te zuiveren?

Bs'd

Om te beginnen wordt er in Israel niet etnisch gezuiverd.

Ten tweede is palestina, dat is het huidige Israel, inclusief Judea en Samaria, en ook nog Jordanie, aan de joden gegeven door de geallieerden, die het veroverd hadden op de turken.

Dus heel palestina is gewoon van de joden.

Tamam
3 maart 2014, 19:37
Gelijk Duitsland "gewoon" van de Duitsers was, zeker?

Savatage
3 maart 2014, 20:12
http://s2.postimg.org/i7uoyg461/arabs_at_israel.jpg

:lol: :thumbsup:

LiberaalNL
3 maart 2014, 21:36
Bs'd

Om te beginnen wordt er in Israel niet etnisch gezuiverd.

Ten tweede is palestina, dat is het huidige Israel, inclusief Judea en Samaria, en ook nog Jordanie, aan de joden gegeven door de geallieerden, die het veroverd hadden op de turken.

Dus heel palestina is gewoon van de joden.
Dat is grotendeels onjuist. Joden mochten zich niet ten oosten van de Jordaan vestigen en het voormalige Osmaanse gebied werd in 1922 dan ook definitief gesplitst in Palestina (huidige Israël, Westoever en Gazastrook) en Trans-Jordanië. Bovendien was door de Britten ook aan de Arabieren een staat beloofd. De akkoorden en oorlogen daarna hebben tot de huidige situatie geleid. Israël beschouwt de Westbank en de Gazastrook ook niet als haar grondgebied, wel Oost-Jeruzalem.

LiberaalNL
3 maart 2014, 21:37
Gelijk Duitsland "gewoon" van de Duitsers was, zeker?
Dit vraagt om een toelichting. Hopelijk zonder Godwin deze keer.

Dixie
4 maart 2014, 05:24
Wat een kletskoek , die bezettingen zijn niet eens meer gaande, en is geen oorlog meer tussen Israel en Egypte of Jordanië.leer eens Nederlands te lezen aub dat staat er helemaal niet!

maar wat is nu eigenlijk je mening over de bezettingen van Egypte en Jordanië van de palestijnen geen mening hierover?:-D gewoon negeren zeker past niet in je haat tov Israël he!

Dixie
4 maart 2014, 05:27
Merkwaardige bevrijding was dat dan !

tja ervoor waren de palestijnen gewoon Jordaniërs of Egyptenaren dat zou je toch moeten weten maar dat is niet zo erg he bezetting door mede moslims telt niet mee, daar kan je niet mee aan Israël bashing doen natuurlijk!

Dixie
4 maart 2014, 05:29
Dat is grotendeels onjuist. Joden mochten zich niet ten oosten van de Jordaan vestigen en het voormalige Osmaanse gebied werd in 1922 dan ook definitief gesplitst in Palestina (huidige Israël, Westoever en Gazastrook) en Trans-Jordanië. Bovendien was door de Britten ook aan de Arabieren een staat beloofd. De akkoorden en oorlogen daarna hebben tot de huidige situatie geleid. Israël beschouwt de Westbank en de Gazastrook ook niet als haar grondgebied, wel Oost-Jeruzalem.

correct!!

Tamam
4 maart 2014, 17:21
Dit vraagt om een toelichting. Hopelijk zonder Godwin deze keer.

Indien u niet in staat bent om een parallel te trekken met een post die voor mij neergepoot werd door een voorstander van het rechts-Israelish bewind is dit mijn probleem niet.

LiberaalNL
4 maart 2014, 17:39
Indien u niet in staat bent om een parallel te trekken met een post die voor mij neergepoot werd door een voorstander van het rechts-Israelish bewind is dit mijn probleem niet.
Je vergelijkt Eliyahus standpunt dus met de Lebensraumpolitiek van Hitler-Duitsland? Zijn standpunt wordt overigens in geen enkele Israëlische politieke partij gedeeld. Sterker nog: Israël beschouwt de huidige staat en Oost-Jeruzalem als haar grondgebied. Dus niet de Westoever, wat hier vaak foutief wordt beweerd.

Tamam
4 maart 2014, 18:46
ik vergelijk inderdaad de goedkeuring van de etnische zuivering van de joden met die van anti-arabische mensen die Israel´s bewind sinds ´48 goedkeuren


en nu maar wachten op een post die begint met "BS´ed"

atmosphere
4 maart 2014, 20:24
Dat is grotendeels onjuist. Joden mochten zich niet ten oosten van de Jordaan vestigen en het voormalige Osmaanse gebied werd in 1922 dan ook definitief gesplitst in Palestina (huidige Israël, Westoever en Gazastrook) en Trans-Jordanië. Bovendien was door de Britten ook aan de Arabieren een staat beloofd. De akkoorden en oorlogen daarna hebben tot de huidige situatie geleid. Israël beschouwt de Westbank en de Gazastrook ook niet als haar grondgebied, wel Oost-Jeruzalem.

?????Waarom bouwen ze dan settlements in the westbank, buiten Oost jeruzalem ??

atmosphere
4 maart 2014, 20:27
tja ervoor waren de palestijnen gewoon Jordaniërs of Egyptenaren dat zou je toch moeten weten maar dat is niet zo erg he bezetting door mede moslims telt niet mee, daar kan je niet mee aan Israël bashing doen natuurlijk!

Uw argument is totaal waardeloos . Er is daar maar 1 bezetter al meer dan 30 jaar lang, en nu nog steeds. U probeert wederom zaken uit het verleden in te zetten om de huidige bezetting door Israel te rechtvaardigen.

atmosphere
4 maart 2014, 20:39
Bs'd

Om te beginnen wordt er in Israel niet etnisch gezuiverd.

Ten tweede is palestina, dat is het huidige Israel, inclusief Judea en Samaria, en ook nog Jordanie, aan de joden gegeven door de geallieerden, die het veroverd hadden op de turken.

Dus heel palestina is gewoon van de joden.

Dat is niet zo volgens de overgrote meerderheid van alle landen ter wereld !

En omdat Israel er toch huisjes neer aan het zetten is en er overal militairen heeft en regels, noemt men het officieel "de door Israel bezette Palestijnse gebieden"

Jullie kunnen zo veel redeneringsconstructies bedenken als jullie willen, maar
dat veranderd niets aan de huidige stand van zaken.

atmosphere
4 maart 2014, 20:52
Allemaal ouwe koek.

Voor mij telt het feit dat het land van Israel gewoon beloofd is aan het Volk van Israel, al kan ik snappen dat jij deze stelling niet wenst te volgen.

Maar dan zet ik jouw bril op en denk ik als volgt : ik stel voor dat je alle landen ter wereld weer terugbrengt naar hun oorspronkelijke staat, al zal je overal discussies hebben over wie er eerst was en wanneer.

Punt is dat het vandaag zo is dat Israel een democratisch, vrij, voorspoedig en vooruitstrevend land is. Er moet uiteraard een oplossing worden gevonden voor de gebieden die vandaag een autonomie kennen onder de Palestijnse Autoriteit, maar in Israel zelf hebben de Arabieren het veel beter dan elders.

De discussie over de huidige inwonders van Israel is dus totaal irrelevant. Zeker als je weet dat ze er zijn om te blijven, zowel de Joden, de Christenen als de Moslims. Arabisch of niet.


Irrelevant is ook dat Israel een democratie is.Relevant is het vinden van een leefbare situatie voor alle betrokkenen, en niet alleen voor de Israeli.
niet de zaken de ooit wel of niet zijn toegezegd in het verre verleden maar de humanitaire situatie moet centraal staan in het zoeken naar een oplossing.
doet men dit niet, dan zal er namelijk ook geen oplossing komen.

De oplossing kan alleen van Israel zelf komen of vanuit de VS.
Beide landen verwerpen al heel lang alle voorstellen van andere landen om te komen tot een 2 staten oplossing.

Dixie
4 maart 2014, 22:48
ik vergelijk inderdaad de goedkeuring van de etnische zuivering van de joden met die van anti-arabische mensen die Israel´s bewind sinds ´48 goedkeuren


en nu maar wachten op een post die begint met "BS´ed"

en de etnische zuivering van Joden na '48 keur jij ook goed geef maar toe

Dixie
4 maart 2014, 22:50
?????Waarom bouwen ze dan settlements in the westbank, buiten Oost jeruzalem ??

wauw wat een oorlogsmisdaad, maar waarom moorden moslims Joden ginder al eeuwen uit?

Dixie
4 maart 2014, 22:53
Uw argument is totaal waardeloos . Er is daar maar 1 bezetter al meer dan 30 jaar lang, en nu nog steeds. U probeert wederom zaken uit het verleden in te zetten om de huidige bezetting door Israel te rechtvaardigen.

uw leugens zijn totaal waardeloos want Israël bezet niet gaza of de westelijke jordaanoever, nog steeds goedkeuring wat Egypte en Jordanië hebben gedaan met de palestijnen je weet wel die bezetting of geen mening omdat het niet over Israël gaat :-D

atmosphere
5 maart 2014, 00:42
Ten eerste keur ik elke bezetting af ook die van Egypte en Jordanië, wat ik overigens ook al eerder heb gezegd. Deze zijn echter niet relevant meer, omdat ze niet meer bestaan, simpel.
U bent zelf de gene die de misdaden van 1 van de 2 partijen per definitie niet afkeurt, helemaal nooit, in geen enkel geval , hoe gruwelijk ze ook moge zijn, sterker nog u bent een cheerleader van het geweld door de extremistische Israëlische regering.

Ten tweede, over die zogenaamde leugens :

http://www.ohchr.org/en/countries/menaregion/pages/psindex.aspx

Een website van de VN met alles over de bezetting door Israel sinds 1967 .


wauw wat een oorlogsmisdaad, maar waarom moorden moslims Joden ginder al eeuwen uit?

Ik heb het niet over moslims, maar over Palestijnen. Zij hebben niets te maken met al die andere moslims die u er weer bijsleept.

Antoon
5 maart 2014, 01:12
Niet je sterkste debat atmosphere. Maar ja, het is de dag van vandaag niet zo eenvoudig om dat verhaal op te blazen, want ook dan blijft het lijken op een weekendje Disneyland, vergeleken met wat er zich in de buurt afspeelt de laatste jaren.

atmosphere
5 maart 2014, 01:24
U kunt niet inhoudelijk reageren! dat is pas zwak debatteren.

Wat ik vind is gewoon een zeer breed gedragen opvatting, en ik heb dat aangetoond.
En wanneer Israel de gebieden in de Westbank buiten Oost Jeruzalem niet zou zien als toekomstig onderdeel van Israel dat zou men daar niet continu bezig zijn met de bouw van nieuwe nederzettingen.
Verschil met Oost jeruzalem is alleen dat men daarover wel officieel (unilateraal)
verklaart heeft dat het tot Israel behoort.

atmosphere
5 maart 2014, 01:33
Niet je sterkste debat atmosphere. Maar ja, het is de dag van vandaag niet zo eenvoudig om dat verhaal op te blazen, want ook dan blijft het lijken op een weekendje Disneyland, vergeleken met wat er zich in de buurt afspeelt de laatste jaren.

We mogen geen kritiek hebben op bijna een halve eeuw bezetting door Israel
omdat dit zogenaamd geen relevant leed veroorzaakt, sterker nog we moeten het steunen of er over zwijgen omdat er in andere landen ook verschrikkelijke dingen gebeuren.

Tamam
5 maart 2014, 03:45
We mogen geen kritiek hebben op bijna een halve eeuw bezetting door Israel
omdat dit zogenaamd geen relevant leed veroorzaakt, sterker nog we moeten het steunen of er over zwijgen omdat er in andere landen ook verschrikkelijke dingen gebeuren.

jup, zo lijkt het jammer genoeg...

LiberaalNL
5 maart 2014, 11:15
?????Waarom bouwen ze dan settlements in the westbank, buiten Oost jeruzalem ??
Dat heeft alles met beeldvorming te maken. Israël breidt voornamelijk settlements uit die na de Zesdaagse oorlog werden gebouwd. Redenen: er is een te kort aan huizen voor de hoeveelheid kolonisten en meer ruilwaar bij een eventuele vrede.

atmosphere
5 maart 2014, 11:28
Er is altijd een tekort aan huizen als je nieuwe gaat bouwen.
Men bouwt ook nieuwe nederzettingen, en dat is het grootste obstakel op de weg naar vrede. Doel is het verkrijgen van een demografisch overwicht.

Dixie
5 maart 2014, 23:43
Ten eerste keur ik elke bezetting af ook die van Egypte en Jordanië, wat ik overigens ook al eerder heb gezegd. Deze zijn echter niet relevant meer, omdat ze niet meer bestaan, simpel.


met dank aan Israël dat weet je toch hoop ik :lol:

Dixie
5 maart 2014, 23:45
Ik heb het niet over moslims, maar over Palestijnen. Zij hebben niets te maken met al die andere moslims die u er weer bijsleept.

wel dat zijn toch hetzelfde moslims die in palestina wonen/woonden:roll:
of ga je gewoon weer eens bewezen feiten negeren!

Dixie
5 maart 2014, 23:47
We mogen geen kritiek hebben op bijna een halve eeuw bezetting door Israel


wel dan mag ik ook kritiek hebben op moslims die al eeuwen Joden uitmoorden daar in de regio...

atmosphere
8 maart 2014, 17:57
wel dan mag ik ook kritiek hebben op moslims die al eeuwen Joden uitmoorden daar in de regio...

Natuurlijk mag u dat! dat is het punt ook niet.


Verschil is dat ik mijn beschuldigingen aan een specifieke groep lieden richt, en u aan miljoenen uit verschillende landen en verschillende tijdperken. De meest extreme vorm van algemenisering.

U bent altijd van mening dat schuld iets is wat je doorgeeft aan het volgende geslacht.

atmosphere
8 maart 2014, 17:57
error

atmosphere
8 maart 2014, 17:57
error

atmosphere
8 maart 2014, 18:39
met dank aan Israël dat weet je toch hoop ik :lol:

De Palestijnen waren blij met die nieuwe bezetting door Israel? hoezo "dank" ?


wel dat zijn toch hetzelfde moslims die in palestina wonen/woonden
of ga je gewoon weer eens bewezen feiten negeren!

U schuift doodleuk de schuld van meer dan 60 jaar oude gebeurtenissen in de schoentjes van ook de pasgeboren Palestijnse kinderen. Zij zullen van u nooit het recht krijgen niet het recht om in hun geboorteplaats te blijven wonen, en nog veel meer rechten zullen ze nooit krijgen. Dit alles omdat ze toevallig dezelfde godsdienst hebben als de daders uit een vervlogen tijdperk.

De promoters van het Israelische staatsgeweld maken altijd gebruik van deze totaal onrechtvaardige redeneer constructies. Ze zijn simpelweg niet in staat
in te zien dat dit tegen hun eigen principes over democratie en mensenrechten
in gaat.

Het is precies hetzelfde principe wanneer we nu ieder die als Duitser in Duitsland geboren wordt met de schuldlast van '40 '45 gaan opzadelen en hen op basis daarvan rechten te ontnemen.
Het zijn immers "dezelfde Duitsers die in Duitsland woonden"

Ik ben Christelijk opgevoed , maar kennelijk toch op een heel andere wijze als
anderen hier . Zo zie je maar weer hoe enorm groot de verschillen de meningen /interpretaties van mensen binnen 1 godsdienst zijn.

tomm
8 maart 2014, 19:08
Bs'd

Hoe de Britten tussen 1920-1948 in Palestina kunstmatig Arabische meerderheid trachten te creëren

http://brabosh.com/2013/12/06/pqpct-t00/

Complete, uit de lucht gegrepen onzin. Nogmaals, geen enkele historicus, ook Israelische, betwist het feit dat de Palestijnen de absolute meerderheid uitmaakten van de bevolking in Palestina (tussen de zee en de Jordaan rivier) tot 1948. Geen enkele historicus hecht geloof aan de mythe dat Palestijnen nakomelingen zijn van recente Arabische migranten, zoals ik hierboven aangetoond hebt. Door je aan onzin vast te klampen zul je het debat niet winnen hoor.

tomm
8 maart 2014, 19:13
Grotesk en cynisch uit de mond van dezelfde persoon die op een andere draad de interventie van de Russen op de Krim rechtvaardigt.

De Krim, waar grotendeels Russen wonen, en dat tot voor kort tot hetzelfde land als Rusland behoorde, vraagt aansluiting bij Rusland.

Toch wel iets anders dan grond militair veroveren op buurstaten en de bewoners verdrijven, zoals Israel deed.

tomm
8 maart 2014, 19:15
Bs'd

Om te beginnen wordt er in Israel niet etnisch gezuiverd.

Ten tweede is palestina, dat is het huidige Israel, inclusief Judea en Samaria, en ook nog Jordanie, aan de joden gegeven door de geallieerden, die het veroverd hadden op de turken.

Dus heel palestina is gewoon van de joden.

Vlgens de Israelisch Joodse historicus Benny Morris werden meer dan 700000 Palestijnse burgers etnisch gezuiverd in 1948 door het Israelische leger, op bevel van Ben Gurion.

Niemand heeft ooit Palestina aan de Joden gegeven. De balfour verklaring van de Britse kolonisator zegt dat Joden zich mochten vestigen in Palestina, zolang ze respect hadden voor de autochtone bevolking en hun rechten op geen enkele manier schaadden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Balfour_Declaration

U kent gewoon de geschiedenis van Israel niet.

tomm
8 maart 2014, 19:20
wauw wat een oorlogsmisdaad, maar waarom moorden moslims Joden ginder al eeuwen uit?

Volgens de Génève conventies mag een bezettende macht zijn eigen bevolking niet overplaatsen naar de bezette gebieden. De settlements zijn dus een duidelijke schending van die conventies, waarvoor Israel al vele malen werd veroordeeld door de VN.

tomm
8 maart 2014, 19:24
Je vergelijkt Eliyahus standpunt dus met de Lebensraumpolitiek van Hitler-Duitsland? Zijn standpunt wordt overigens in geen enkele Israëlische politieke partij gedeeld. Sterker nog: Israël beschouwt de huidige staat en Oost-Jeruzalem als haar grondgebied. Dus niet de Westoever, wat hier vaak foutief wordt beweerd.

Toch staat in het charter van Likud dat Israel "een staat is van de middellandse zee tot de jordaan rivier en Dode Zee"...

LiberaalNL
8 maart 2014, 22:32
Toch staat in het charter van Likud dat Israel "een staat is van de middellandse zee tot de jordaan rivier en Dode Zee"...
1) Het gaat om het charter uit 1999.
2) Sinds 2009 heeft Likoed een ander beleid. Netanyahu weet dondersgoed dat het onverdedigbaar is tegen een tweestatenoplossing te zijn en heeft -onder voorwaarden- verklaard niet tegen een onafhankelijke Palestijnse staat te zijn. Al moet hij voorzichtig opereren door enkele nationalistische partijen in zijn coalitie.
3) Likoed is niet Israël.

tomm
8 maart 2014, 22:40
1) Het gaat om het charter uit 1999.
2) Sinds 2009 heeft Likoed een ander beleid. Netanyahu weet dondersgoed dat het onverdedigbaar is tegen een tweestatenoplossing te zijn en heeft -onder voorwaarden- verklaard niet tegen een onafhankelijke Palestijnse staat te zijn. Al moet hij voorzichtig opereren door enkele nationalistische partijen in zijn coalitie.
3) Likoed is niet Israël.

1) en 2). Is dat charter dan gewijzigd? Netanyahu heeft lippendienst bewezen aan de 2 staten oplossing onderintense Amerikaanse druk(vroeger was hij altijd tegen), maar doet in de realiteit alles om die oplossing te dwarsbomen. Veel andere likud leden verzetten zich nog altijd openlijk tegen een 2 statenoplossing.

3) likud is de belangrijkste partij in de Israelische regering en de premier is lid van likud.

LiberaalNL
9 maart 2014, 12:50
1) en 2). Is dat charter dan gewijzigd? Netanyahu heeft lippendienst bewezen aan de 2 staten oplossing onderintense Amerikaanse druk(vroeger was hij altijd tegen), maar doet in de realiteit alles om die oplossing te dwarsbomen. Veel andere likud leden verzetten zich nog altijd openlijk tegen een 2 statenoplossing.

3) likud is de belangrijkste partij in de Israelische regering en de premier is lid van likud.
1) Kennelijk wel, getuige relatief recente uitlatingen van Netanyahu. Vergeet niet dat er in 1999 verkiezingen in Israël werden gehouden. Het kan destijds een uitgaanspunt van de partij zijn geweest.
2) Dan nog. 20 van de 120 zetels in het parlement is een minderheid en Israël beschouwt zwart op wit de Westoever niet als haar grondgebied.

Dixie
9 maart 2014, 15:47
Verschil is dat ik mijn beschuldigingen aan een specifieke groep lieden richt, en u aan miljoenen uit verschillende landen en verschillende tijdperken. De meest extreme vorm van algemenisering.


onzin ik heb het vooral over 'palestijnen' die Joden vermoorden al honderden jaren lang :roll:

Dixie
9 maart 2014, 15:51
De Palestijnen waren blij met die nieuwe bezetting door Israel? hoezo "dank" ?



je snapt het duidelijk niet, doordat Israël Egypte en Jordanië versloeg werden het palestijnen en niet meer Egyptenaren of Jordaniërs...:roll:

Dixie
9 maart 2014, 15:56
Het is precies hetzelfde principe wanneer we nu ieder die als Duitser in Duitsland geboren wordt met de schuldlast van '40 '45 gaan opzadelen en hen op basis daarvan rechten te ontnemen.
Het zijn immers "dezelfde Duitsers die in Duitsland woonden"



8O die gaat alleen op als er nu nog Duiters aanslagen en moorden zouden plegen tegen andere landen :roll:

Dixie
9 maart 2014, 15:59
Complete, uit de lucht gegrepen onzin. Nogmaals, geen enkele historicus, ook Israelische, betwist het feit dat de Palestijnen de absolute meerderheid uitmaakten van de bevolking in Palestina (tussen de zee en de Jordaan rivier) tot 1948. Geen enkele historicus hecht geloof aan de mythe dat Palestijnen nakomelingen zijn van recente Arabische migranten, zoals ik hierboven aangetoond hebt. Door je aan onzin vast te klampen zul je het debat niet winnen hoor.

arabieren niet palestijnen...

LiberaalNL
9 maart 2014, 16:04
je snapt het duidelijk niet, doordat Israël Egypte en Jordanië versloeg werden het palestijnen en niet meer Egyptenaren of Jordaniërs...:roll:
Bedoel je dat de Palestijnen zich voor de Zesdaagse oorlog als Arabieren beschouwden en later pas als Palestijnen?

Dixie
9 maart 2014, 16:09
Vlgens de Israelisch Joodse historicus Benny Morris werden meer dan 700000 Palestijnse burgers etnisch gezuiverd in 1948 door het Israelische leger, op bevel van Ben Gurion.
het land uitgezet bedoel je, nogal logisch ze begonnen een burgeroorlog tegen de Joden:roll:
over echt etnisch zuiveren zou ik mijn mond maar houden al pro Ruslander...

Niemand heeft ooit Palestina aan de Joden gegeven. De balfour verklaring van de Britse kolonisator zegt dat Joden zich mochten vestigen in Palestina, zolang ze respect hadden voor de autochtone bevolking en hun rechten op geen enkele manier schaadden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Balfour_Declaration

U kent gewoon de geschiedenis van Israel niet.
blijkbaar ken jij de geschiedenis niet :lol:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_Isra%C3%ABl#Delingsplan_Verenigde _Naties

Dixie
9 maart 2014, 16:12
Bedoel je dat de Palestijnen zich voor de Zesdaagse oorlog als Arabieren beschouwden en later pas als Palestijnen?
ervoor waren het Jordaniërs en Egyptenaren dus dat lijkt me toch logisch

Dixie
9 maart 2014, 16:16
Volgens de Génève conventies mag een bezettende macht zijn eigen bevolking niet overplaatsen naar de bezette gebieden. De settlements zijn dus een duidelijke schending van die conventies, waarvoor Israel al vele malen werd veroordeeld door de VN.

zoals ik al zei de ene misdaad (huizen bouwen op veroverd gebied agressor) is de andere niet (een oorlog starten om een volledige bevolkingsgroep uit te moorden wegens hun geloof)

atmosphere
9 maart 2014, 17:39
De één is de ander niet ook omdat 1 van de twee in het een ver verleden ligt.

atmosphere
9 maart 2014, 17:41
8O die gaat alleen op als er nu nog Duiters aanslagen en moorden zouden plegen tegen andere landen :roll:

De pasgeboren Palestijnse kinderen plegen dus aanslagen en moorden volgens u ? en moeten daarom gestraft worden.

atmosphere
9 maart 2014, 17:45
zoals ik al zei de ene misdaad (huizen bouwen op veroverd gebied agressor) is de andere niet (een oorlog starten om een volledige bevolkingsgroep uit te moorden wegens hun geloof)

Begrijp ik hier uit dat u erkend dat het slopen van andermans huizen om er vervolgens de eigen huizen te bouwen misdadig is ?

atmosphere
9 maart 2014, 17:51
onzin ik heb het vooral over 'palestijnen' die Joden vermoorden al honderden jaren lang :roll:

Dat bedoel ik ook juist , u schuift alle misdaden uit het verleden in de schoenen van de huidige Palestijnen die daar niets mee te maken hebben.

Het hele idee achter mensenrechten is nu juist dat iedereen ze heeft ongeacht herkomst of geloof.

atmosphere
9 maart 2014, 18:21
1) en 2). Is dat charter dan gewijzigd? Netanyahu heeft lippendienst bewezen aan de 2 staten oplossing onderintense Amerikaanse druk(vroeger was hij altijd tegen), maar doet in de realiteit alles om die oplossing te dwarsbomen.



Precies ! en hij krijgt hierbij de steun van de invloedrijke lobby's in de VS.
Zij zorgen er voor dat de VS steeds haar veto recht inzet tegen resoluties die het doel hebben om tot een 2 staten oplossing te komen.
De US government zegt enerzijds de bouw van nieuwe nederzettingen te veroordelen en anderzijds ondersteunen ze die juist door de voorstellen in de VN te blokkeren.

Bedenk wat er zou gebeuren als de VS instemmen met een VN voorstel dat de bouw van nederzettingen verbied. In dat geval zou de gehele veiligheidsraad dus instemmen
en kan Israel niets anders doen dan haar beleid ingrijpend te wijzigen.
Het beleid van de Netanyahu ten aanzien va de Palestijnen regering valt of staat dus met de steun van de Amerikanen want van andere grootmachten krijgen ze die steun niet.

De zogenaamde vredesonderhandelingen zijn een grote grap, waarbij Israel net doet of de Palestijnen weer een mogelijkheid om tot vrede te komen afslaan.
Bovendien stellen ze nog de idiote eis dat de Palestijnen Israel moeten erkennen.
Dit betekend dus dat ze ook de Illegale nederzettingen moeten erkennen! Zeer terecht dat Abbas dat niet wil doen.

julian
9 maart 2014, 19:23
De één is de ander niet ook omdat 1 van de twee in het een ver verleden ligt.

Flauw argument.

julian
9 maart 2014, 19:26
Precies ! en hij krijgt hierbij de steun van de invloedrijke lobby's in de VS.
Zij zorgen er voor dat de VS steeds haar veto recht inzet tegen resoluties die het doel hebben om tot een 2 staten oplossing te komen.
De US government zegt enerzijds de bouw van nieuwe nederzettingen te veroordelen en anderzijds ondersteunen ze die juist door de voorstellen in de VN te blokkeren.

Bedenk wat er zou gebeuren als de VS instemmen met een VN voorstel dat de bouw van nederzettingen verbied. In dat geval zou de gehele veiligheidsraad dus instemmen
en kan Israel niets anders doen dan haar beleid ingrijpend te wijzigen.
Het beleid van de Netanyahu ten aanzien va de Palestijnen regering valt of staat dus met de steun van de Amerikanen want van andere grootmachten krijgen ze die steun niet.

De zogenaamde vredesonderhandelingen zijn een grote grap, waarbij Israel net doet of de Palestijnen weer een mogelijkheid om tot vrede te komen afslaan.
Bovendien stellen ze nog de idiote eis dat de Palestijnen Israel moeten erkennen.
Dit betekend dus dat ze ook de Illegale nederzettingen moeten erkennen! Zeer terecht dat Abbas dat niet wil doen.

Hier zijt gij weer serieus aan geschiedenisvervalsing aan het doen.

Adrian M
9 maart 2014, 20:05
Dit soort achterlijke opmerkingen maken je niet veel beter dan die communisten en rechtsradicalen op dit forum die pleiten voor het einde van Israël.

Een raar soort christen niet? Typeert wel, kiepert klaarblijkelijk daarmee ook het deel chistelijke Palestijnen over de grens. Pally-terroristen ...

Z'n dagelijkse pilletje vergeten misschien? Hoewel met de bezuinigingen in de gezondheidszorg mogelijk niet meer vergoed? :oops:

tomm
9 maart 2014, 20:33
Dixi

het land uitgezet bedoel je, nogal logisch ze begonnen een burgeroorlog tegen de Joden:roll:
over echt etnisch zuiveren zou ik mijn mond maar houden al pro Ruslander...

blijkbaar ken jij de geschiedenis niet :lol:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_Isra%C3%ABl#Delingsplan_Verenigde _Naties[/QUOTE]

Het was hun land afgepakt door de Joden. De Krim is al Russisch sinds de 18de eeuw.

Dixie
9 maart 2014, 22:36
De één is de ander niet ook omdat 1 van de twee in het een ver verleden ligt.

terreuraanslagen en raketaanvallen zijn niet van een ver verleden :roll:
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/11/21/terroristische-aanslag-op-bus-tel-aviv/
minder dan 1,5 jaar geleden deze nog...

Dixie
9 maart 2014, 22:39
Dat bedoel ik ook juist , u schuift alle misdaden uit het verleden in de schoenen van de huidige Palestijnen die daar niets mee te maken hebben.

Het hele idee achter mensenrechten is nu juist dat iedereen ze heeft ongeacht herkomst of geloof.

neen die in het verleden liggen aan de palestijnen van het verleden, de huidige of recente aanslagen zijn WEL voor rekening van de huidige palestijnen dat is toch niet moeilijk te snappen hoop ik.
Ik kan er trouwens ook niets aan doen dat die moorden al honderden jaren bezig zijn he...

Dixie
9 maart 2014, 22:41
De pasgeboren Palestijnse kinderen plegen dus aanslagen en moorden volgens u ? en moeten daarom gestraft worden.

8O neen maar als hun papa's bij hamas zitten die wel als ze de kans krijgen, trouwens Israëlische pasgeboren of kinderen bouwen ook geen nederzettingen zenne:-D

Dixie
9 maart 2014, 22:46
Begrijp ik hier uit dat u erkend dat het slopen van andermans huizen om er vervolgens de eigen huizen te bouwen misdadig is ?

yep ik ben ook niet akkoord dat men maar blijft bijbouwen maar niet in de orde wat de palestijnenen en hun buren de Joden hebben aangedaan!

Dixie
9 maart 2014, 22:47
Zij zorgen er voor dat de VS steeds haar veto recht inzet tegen resoluties die het doel hebben om tot een 2 staten oplossing te komen.


geef daar maar eens bewijzen van!

Dixie
9 maart 2014, 22:56
Een raar soort christen niet? Typeert wel, kiepert klaarblijkelijk daarmee ook het deel chistelijke Palestijnen over de grens. Pally-terroristen ...


aja ik lees iets anders...

Zo'n 2% van de bevolking, grotendeels wonend in de Westelijke Jordaanoever, is christelijk. Het percentage christenen is de afgelopen decennia afgenomen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Palestina_(staat)

Dixie
9 maart 2014, 23:05
Het was hun land afgepakt door de Joden. De Krim is al Russisch sinds de 18de eeuw.

in 1947 kreeg Israël hun staat van de VN wat doen de palestijnen daar ze beginnen een burgeroorlog gevolgd door een aanval van de buren tegen de nieuwe staat Israël
dus volgens jou moet men diegene die je hebben aangevallen en willen uitroeien in je grenzen laten 8O
trouwens na die oorlog worden de daar verwijderde palestijnen Jordaniërs en Egyptenaren want die bezetten gaza en de jordaanoever

je weet goed genoeg dat ik het niet over de krim heb, maar onken maar dat het communisme de grootse etnische zuiveringen op hun geweten hebben

Jan van den Berghe
9 maart 2014, 23:25
in 1947 kreeg Israël hun staat van de VN wat doen de palestijnen daar ze beginnen een burgeroorlog gevolgd door een aanval van de buren tegen de nieuwe staat Israël

Moreel is het al niet te plaatsen dat een of andere organisatie beslist om een bepaalde grondgebied, boven de hoofden van de betrokken inwoners, aan een ander volk toe te wijzen.

Stel je eens voor dat de VN van de ene dag op de andere beslist een deel van Vlaanderen aan te duiden als "huis" voor de Oost-Europese zigeuners.

Calvinist
10 maart 2014, 06:58
Joden woonden in die gebieden al sinds De Oudheid. Leer uw geschiedenis svp....

maddox
10 maart 2014, 07:10
Moreel is het al niet te plaatsen dat een of andere organisatie beslist om een bepaalde grondgebied, boven de hoofden van de betrokken inwoners, aan een ander volk toe te wijzen.

Alleen god kan dat moreel verantwoord voor elkaar krijgen.

Stel je eens voor dat de VN van de ene dag op de andere beslist een deel van Vlaanderen aan te duiden als "huis" voor de Oost-Europese zigeuners.
Is dat dan al niet zo?

Lees de universele rechten van de mens dan maar eens goed na.

julian
10 maart 2014, 07:56
Moreel is het al niet te plaatsen dat een of andere organisatie beslist om een bepaalde grondgebied, boven de hoofden van de betrokken inwoners, aan een ander volk toe te wijzen.

Stel je eens voor dat de VN van de ene dag op de andere beslist een deel van Vlaanderen aan te duiden als "huis" voor de Oost-Europese zigeuners.

Waarbij ge dan wel negeert dat het gewoon niet mogelijk was dat joden en arabieren in één staat zouden wonen dus moest de verdeling wel beslist worden. En tot dan toe deden de joden niet meer dan grond kopen van de arabieren.
Met de mislukte aanval van de arabieren veranderde alles. Een behoorlijk deel arabieren ging lopen en anderen werden buitengekegeld uit militair belangrijke gebieden.
De arabieren hadden heel gemakkelijk de arabische vluchtelingen in hun land kunnen integreren in plaats van ze bewust in vluchtelingenkampen te laten vegeteren. Ze trekken zich van die vluchtelingen uit het vroegere Palestina overigens niet teveel aan.

julian
10 maart 2014, 08:01
We mogen geen kritiek hebben op bijna een halve eeuw bezetting door Israel
omdat dit zogenaamd geen relevant leed veroorzaakt, sterker nog we moeten het steunen of er over zwijgen omdat er in andere landen ook verschrikkelijke dingen gebeuren.

Zoals hebt gij geen flauw benul van de feiten en komt ge weer af met uw retoriek die op het terrein alleen op de lachspieren zou wekken.

julian
10 maart 2014, 08:02
De Krim, waar grotendeels Russen wonen, en dat tot voor kort tot hetzelfde land als Rusland behoorde, vraagt aansluiting bij Rusland.

Toch wel iets anders dan grond militair veroveren op buurstaten en de bewoners verdrijven, zoals Israel deed.

Alsof uw teergeliefde USSR onschuldig was. Lachwekkend.

julian
10 maart 2014, 08:04
Volgens de Génève conventies mag een bezettende macht zijn eigen bevolking niet overplaatsen naar de bezette gebieden. De settlements zijn dus een duidelijke schending van die conventies, waarvoor Israel al vele malen werd veroordeeld door de VN.

De regimes waar gij achter staat, vegen hun broek aan die conventies dus we zullen eens goed lachen zeker.

julian
10 maart 2014, 08:08
Het was hun land afgepakt door de Joden. De Krim is al Russisch sinds de 18de eeuw.

Allé, als de joden er nog een paar eeuwen zitten, zult ge hen erkennen als legitieme inwoners want uw teergeliefde russen hebben op de Krim ook iemand anders buitengezet. Misschien kunt ge eens uitleggen hoeveel jaren ge exact ergens moet zitten eer het van u is. Waarschijnlijk tot het een regime van uw smaak krijgt.

LiberaalNL
10 maart 2014, 12:07
Het was hun land afgepakt door de Joden. De Krim is al Russisch sinds de 18de eeuw.
1) Dat is pertinent onwaar. Een onafhankelijk Palestina heeft nooit bestaan en de Arabische bevolking heeft het overgrote deel van de Ottomaanse provincie gekregen: 90 procent om precies te zijn. De Palestijnen hadden allang een eigen staat kunnen hebben, maar hebben elke verdeling van het gebied afgewezen en drie oorlogen verloren.
2) Het is misleidend dat je 18de eeuw zegt. De Krim was pas vanaf 1783 onderdeel van Rusland. Het schiereiland werd in dat jaar geannexeerd door Catharina de Grote, waarna de autochtone bevolking dat wil zeggen de Krimtartaren er in drie golven is weggepest of zelfs regelrecht is gedeporteerd. Russische kolonisten namen hun plek in. Daarbij is de beperkte etnische zuivering van de joden en de Arabieren/Palestijnen een peulenschil.

LiberaalNL
10 maart 2014, 12:30
Moreel is het al niet te plaatsen dat een of andere organisatie beslist om een bepaalde grondgebied, boven de hoofden van de betrokken inwoners, aan een ander volk toe te wijzen.

Stel je eens voor dat de VN van de ene dag op de andere beslist een deel van Vlaanderen aan te duiden als "huis" voor de Oost-Europese zigeuners.
Je post geeft een vaak gemaakte foutieve redenatie weer over het ontstaan van Israël.
1) Moreel is het in dat tijdsgewricht prima te plaatsen. Joden en Arabieren konden niet met elkaar samenleven en er moest een oplossing komen: allebei een staat. De joden hebben het geaccepteerd en de Arabieren niet.
2) De beslissing van de VN is helemaal niet van de een op de andere dag genomen. Daar gaat een lange voorgeschiedenis aan vooraf. Bovendien was Palestina Brits mandaat.

atmosphere
10 maart 2014, 17:46
Flauw argument.

Nee, een rechtvaardig argument.

Hier zijt gij weer serieus aan geschiedenisvervalsing aan het doen.

Met dit soort inhoudsloze opmerkingen weerlegt u helemaal niets!

atmosphere
10 maart 2014, 17:57
geef daar maar eens bewijzen van!

De VS gaven haar VETO aan de volgende resoluties. En blokkeerde hiermee
de weg naar een 2 staten oplossing:

Condemning Israeli settlements Established Since 1967 as Illegal
S/2011/24
February 18, 2011

Seeking to Bar Israel from Extending Security Fence
S/2003/980
October 14, 2003


Demanding Israel Cease Construction of Settlements in East Jerusalem
S/1997/241
March 21, 1997

Calling Israeli authorities to Refrain from All Settlement Activity
S/1997/199
March 7, 1997
Confirming Israeli Expropriation of Land in East Jerusalem as Invalid
S/1995/394
May 17, 1995

Deploring Israeli Policies and Practices in the Occupied Territories
S/20945/Rev.1
November 7, 1989
Condemning Israeli Policies and Practices in the Occupied Territories
S/20677
June 9, 1989
Deploring Israeli Policies and Practices in the Occupied Territories
S/20463
February 17, 1989

https://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/UN/usvetoes.html

Dixie
11 maart 2014, 00:04
Moreel is het al niet te plaatsen dat een of andere organisatie beslist om een bepaalde grondgebied, boven de hoofden van de betrokken inwoners, aan een ander volk toe te wijzen.een of andere organisatie :roll: trouwens de betrokken bewoners hadden niets op die moment in de pak te brokken want het was BRITS mandaatgebied...

Stel je eens voor dat de VN van de ene dag op de andere beslist een deel van Vlaanderen aan te duiden als "huis" voor de Oost-Europese zigeuners.

ik wist niet dat er al eeuwen oost europese zigeuners hier woonden en ze 1/3 van de bevolking uitmaken, anders is je voorbeeld maar te belachelijk voor woorden...

Dixie
11 maart 2014, 00:08
https://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/UN/usvetoes.html

en heeft allemaal niets met jou valse bewering te maken


Zij zorgen er voor dat de VS steeds haar veto recht inzet tegen resoluties die het doel hebben om tot een 2 staten oplossing te komen.

:roll:

Jan van den Berghe
11 maart 2014, 00:08
Joden woonden in die gebieden al sinds De Oudheid. Leer uw geschiedenis svp....

Ooit gehoord over de "Grote Verstrooiing"?! Schijnbaar niet.

Ken uw geschiedenis, zou ik zo zeggen.

Jan van den Berghe
11 maart 2014, 00:10
Is dat dan al niet zo?

Lees de universele rechten van de mens dan maar eens goed na.

Leg het mij dan even uit. Ik sta immers met mijn monden vol tanden over die grote geleerdheid van u waarmee u zaken poneert maar niet verklaart.

Eliyahu
11 maart 2014, 05:18
Ooit gehoord over de "Grote Verstrooiing"?! Schijnbaar niet.

Ken uw geschiedenis, zou ik zo zeggen.

Bs'd

De geschiedenis leert ons dat er altijd een joodse aanwezigheid geweest is in het heilige land. Ook gedurende de afgelopen 2000 jaar.

Eliyahu
11 maart 2014, 05:21
Moreel is het al niet te plaatsen dat een of andere organisatie beslist om een bepaalde grondgebied, boven de hoofden van de betrokken inwoners, aan een ander volk toe te wijzen.

Stel je eens voor dat de VN van de ene dag op de andere beslist een deel van Vlaanderen aan te duiden als "huis" voor de Oost-Europese zigeuners.

Bs'd

Misschien dat jij dat niet moreel vindt, maar statenrechtelijk was er geen eigenaar van palestina, en het land was zo goed als leeg,

Jij kan het gerust niet moreel vinden, maar volgens het internationaal recht was het allemaal prima in orde.

Eliyahu
11 maart 2014, 05:27
De VS gaven haar VETO aan de volgende resoluties. En blokkeerde hiermee
de weg naar een 2 staten oplossing:

Condemning Israeli settlements Established Since 1967 as Illegal
S/2011/24
February 18, 2011
https://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/UN/usvetoes.html

Bs'd

De VN is een triest clubje jodenhatende dictators die hun tijd verdoen met anti-Israel resoluties verzinnen en genocides negeren.

85% van alle resoluties zijn tegen Israel, 15% tegen de rest van de wereld.

https://www.youtube.com/watch?v=qIRJO9TaaOI

Wil iemand dat clubje nog steeds serieus nemen???

Dixie
12 maart 2014, 00:38
Ooit gehoord over de "Grote Verstrooiing"?! Schijnbaar niet.

Ken uw geschiedenis, zou ik zo zeggen.

en dan, NIET de gehele populatie is toen uitgewaaid, er bleven Joden in het gebied wonen...

atmosphere
13 maart 2014, 05:21
Bs'd

De VN is een triest clubje jodenhatende dictators

Dat is alles en iedereen die kritiek heeft op Israel volgens u !
Opeens zijn al die landen dictaturen, ook de Duitsers , Fransen.
En dan ook weer de jodenhaat uit de kast trekken, dat is vooral triest.


85% van alle resoluties zijn tegen Israel, 15% tegen de rest van de wereld.

https://www.youtube.com/watch?v=qIRJO9TaaOI

Klopt werkelijk niets van , trek zelf maar na.


Wil iemand dat clubje nog steeds serieus nemen???
Landjes als China zijn onderdeel van het clubje, die moet je inderdaad serieus nemen. Logisch dat er veel resoluties komen tegen een land dat al vele decennia jaar lang tegen internationale afspraken in gaat.
U kunt zo veel mogelijk modder gooien richting de VN maar dat neemt niet weg dat het standpunt van u en Israel en de VS erg geïsoleerd staat van de rest van de wereld. en precies daarom is het voor Israel noodzakelijk om zo hard mogelijk te lobbyen in de VS om hun, want zonder hen, zonder hun VETO , zal een vorm van interventie in Israel, door de VN legitiem worden.

julian
13 maart 2014, 06:19
Dat is alles en iedereen die kritiek heeft op Israel volgens u !
Opeens zijn al die landen dictaturen, ook de Duitsers , Fransen.
En dan ook weer de jodenhaat uit de kast trekken, dat is vooral triest.



Klopt werkelijk niets van , trek zelf maar na.


Landjes als China zijn onderdeel van het clubje, die moet je inderdaad serieus nemen. Logisch dat er veel resoluties komen tegen een land dat al vele decennia jaar lang tegen internationale afspraken in gaat.
U kunt zo veel mogelijk modder gooien richting de VN maar dat neemt niet weg dat het standpunt van u en Israel en de VS erg geïsoleerd staat van de rest van de wereld. en precies daarom is het voor Israel noodzakelijk om zo hard mogelijk te lobbyen in de VS om hun, want zonder hen, zonder hun VETO , zal een vorm van interventie in Israel, door de VN legitiem
worden.

Ik zie het VN leger al komen. Wereldvreemd zoals altijd.

Dixie
13 maart 2014, 12:38
http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israel-Palestina/article/detail/1810438/2014/03/12/Meer-dan-20-Palestijnse-raketten-op-Israel.dhtml

de religie van de vrede slaat weer toe...

Tamam
13 maart 2014, 12:43
http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israel-Palestina/article/detail/1810438/2014/03/12/Meer-dan-20-Palestijnse-raketten-op-Israel.dhtml

de religie van de vrede slaat weer toe...

die raketten hebben niks met Islam te maken.

Dixie
13 maart 2014, 12:53
die raketten hebben niks met Islam te maken.

toch wel ze worden afgevuurd door islamieten en volgens hun geloof moeten ze dit verplicht doen

Eliyahu
13 maart 2014, 13:16
85% van alle resoluties zijn tegen Israel, 15% tegen de rest van de wereld.

https://www.youtube.com/watch?v=qIRJO9TaaOI[/quote]



Klopt werkelijk niets van , trek zelf maar na.

Bs'd

Klopt volledig. Heb het even nagetrokken.

Dan begrijp je nu dus dat de VN gewoon een joden afzeik clubje is, wat voornamelijk bestaat uit derde wereld dictators.

22 UN General Assembly Resolutions Targeted Israel This Year, 4 for Rest of World

http://www.algemeiner.com/2012/12/20/22-un-general-assembly-resolutions-targeted-israel-this-year-4-for-rest-of-world-holocaust-revisionist-endorsed/

By the end of this week the current 2012 UNGA session will have adopted 22 country-specific resolutions targeting Israel – and only four on the rest of the world combined, one each for Syria, Iran, North Korea and Burma, according to UN Watch.

On Tuesday alone The U.N. General Assembly adopted nine resolutions on ”Palestinian rights and the Golan,” sharply criticizing Israel yet making no mention of Sunday’s massacre of Palestinian Arabs by Syrian warplanes firing missiles into a mosque in a refugee camp near Damascus.

On the UN Watch’s website Hillel Neuer, executive director of UN Watch, underscored the absurdity of the resolution tally. “The U.N.’s disproportionate assault against the Jewish state undermines the credibility of what is supposed to be an impartial and respected international body, and exposes the sores of politicization and selectivity that eat away at its founding mission, eroding the U.N. Charter promise of equal treatment to all nations large and small,” he said.

“With more than 40,000 killed in Syria, and millions of Syrian refugees suffering now in the cold of winter, it ought to shock the conscience of mankind that the U.N. will devote more than 80 percent of this session’s resolutions to Israel, and just one, on Thursday, to Syria.”


By the end of this week the current 2012 UNGA session will have adopted 22 country-specific resolutions targeting Israel – and only four on the rest of the world combined, one each for Syria, Iran, North Korea and Burma, according to UN Watch.

On Tuesday alone The U.N. General Assembly adopted nine resolutions on ”Palestinian rights and the Golan,” sharply criticizing Israel yet making no mention of Sunday’s massacre of Palestinian Arabs by Syrian warplanes firing missiles into a mosque in a refugee camp near Damascus.

On the UN Watch’s website Hillel Neuer, executive director of UN Watch, underscored the absurdity of the resolution tally. “The U.N.’s disproportionate assault against the Jewish state undermines the credibility of what is supposed to be an impartial and respected international body, and exposes the sores of politicization and selectivity that eat away at its founding mission, eroding the U.N. Charter promise of equal treatment to all nations large and small,” he said.

“With more than 40,000 killed in Syria, and millions of Syrian refugees suffering now in the cold of winter, it ought to shock the conscience of mankind that the U.N. will devote more than 80 percent of this session’s resolutions to Israel, and just one, on Thursday, to Syria.”

U.N. Record on Israel and the Arabs

http://www.science.co.il/Arab-Israeli-conflict.asp#UN

Of the 175 United Nations Security Council resolutions passed before 1990, 97 were directed against Israel. Of the 690 General Assembly resolutions voted on before 1990, 429 were directed against Israel. The U.N. was silent while 58 Jerusalem synagogues were destroyed by the Jordanians. The U.N. was silent while the Jordanians destroyed 58 Jerusalem Synagogues and systematically desecrated the ancient Jewish cemetery on the Mount of Olives. The U.N. was silent while the Jordanians prevented Jews from visiting the Temple Mount and the Western Wall.

This anti-Israel stance of the UN is a natural consequence of its membership structure. 21 members of the UN are Arab countries, and 52 members represent Islamic countries. Since the Arab Israeli conflict is represented as a religious conflict (see article) Israel as the only Jewish state has no chance for a fair hearing in the UN.



Israel trekt zich vaak niets aan van VN resoluties tegen zich.

En terecht natuurlijk.

Zolang als landen als Syrie, Saudie Arabie, Libie, en China voorzitter zijn van de "mensenrechtenorganisatie" van de VN, is die hele organisatie natuurlijk een slechte grap.

Om aan bovenstaande misstanden een einde te maken is de UN Human Rights Commission opgeheven, en is de UN Human Rights Council opgericht.

Maar nou wil het geval dat de helft van alle resoluties van de UN Human Rights Council gaan over Israel, terwijl regimes als China, Sudan, enz genegeerd worden.

De helft van de tijd en resoluties besteden aan een klein democratisch landje, denk je niet dat dat van anti-Israel bias getuigd?

U.N. institutional structures consistently are used to isolate and vilify Israel.

http://www.science.co.il/Arab-Israeli-conflict/Articles/AIPAC-2002-05-20.asp

* Israel is the only country in the world that is not eligible to sit on the Security Council, the principal policy making body of the U.N. This situation violates the principle of the "sovereign equality of all member states" of the U.N. under Article 2 of the U.N. Charter.

Het enigste land ter wereld dat gediscrimineerd wordt in de VN, en dat geen volledig lid is, is Israel.

Geen anti-Israel bias??

* Israel is the object of more investigative committees, special representatives and rapporteurs than any other state in the U.N. system. For example, a special representative of the Director-General of UNESCO visited Israel 51 times during 27 years of activity. The Director-General of the International Labor Organization has sent a
"Special Mission" to Israel and the territories every year for the past 17 years.

* The "Special Committees" and "Palestinian Units" of the U.N. spend more than $3 million a year, essentially to spread anti-Israel propaganda. These bodies-the Committee on the Exercise of the Inalienable Rights of the Palestinian People, the Division on Palestinian Rights and the Special Committee to Investigate Israeli
Practices affecting the Human Rights of the Palestinian People and Other Arabs-are the focus of the worst anti-Israel activity under the aegis of the U.N. They organize, inter alia, the annual "Palestine Day" events at the U.N., as well as symposia and other events.

* The U.N. has repeatedly held "Emergency Special Sessions" focusing solely on Israel. Originally conceived in 1950 for emergencies like the Korean War, Emergency Special Sessions over the past 15 years have only focused on Israel. No Emergency Special Sessions were convened to examine the genocide in Rwanda, ethnic cleansing in the
former Yugoslavia or other major world conflicts.

Jij ziet hierin geen anti Israel bias?

http://christianactionforisrael.org/un/record.html

THE GENERAL ASSEMBLY:
The labor of the Assembly, the larger if less potent U.N. chamber, on the other hand, makes the above numbers testimony to the power and moderating influence of the United States in the Security Council, whose numbers now, by contrast, will seem in retrospect only mildly anti-Israel.

1947-89

Number of Resolutions or Resolution Parts Voted On : 690

Balance or Tilt: Of these, 205 (30%) were neutral. Of these, 64 (9%) were adopted without a vote, without objection or by consensus. 18 (3%) were adopted unanimously. Thus the adjusted number of balanced resolutions: 123 (18%)

Resolutions against Israel"s desires: 429 (62%)

Resolutions against Arab desires: 56 (8%).

Of the 56 votes not to the Arabs" liking, 49 concerned the establishment or financing of peace-keeping forces. Of the remaining 7, one concerned inviting the Jewish Agency for Palestine to address the General Assembly (May 1947); 1 concerned the Partition Plan (November 1947); 1 concerned establishing a trusteeship for Jerusalem; 3 concerned refugees (1948); 1 protested admitting Israel as a member to the UN. Discounting the 49 votes concerning peace-keeping forces, the last anti-Arab vote of the General Assembly was in May 1949.

Requests:

The Arabs were "called upon" to "comply," "desist," "refrain" etc. 4 times. Israel was "demanded," "ordered" etc. to do General Assembly bidding 305 times.

Expressions:

The Assembly expressed its "concern," "grave concern," "anxiety" etc. about Israeli policies or actions 179 times. The General Assembly expressed itself in similar terms about Arab policies or actions 0 times.

Condemnations:

Israel was "condemned," "vigorously condemned," "strongly condemned," "deplored," "strongly deplored", "censured," "denounced" by the General Assembly 321 times. The Arabs were condemned 0 times.

Cumulative Number of Votes cast with/for Israel: 7,938.

Cumulative Number of Votes cast against Israel: 55,642.

Geen anti Israel bias?

http://www.unwatch.org/site/c.bdKKISNqEmG/b.1359197/k.6748/UN_Israel__AntiSemitism.htm

General Assembly Ignored Sudan, But Condemned Israel 19 Times

The countless anti-Israel resolutions and related debates consume an astonishing proportion of the UN community's precious resources. In 2004-2005, during the 59th Session of the General Assembly, the time
spent by ambassadors on enacting the nineteenth anti-Israel resolution of the year was time not spent on passing a single resolution on Sudan's genocide in Darfur. Diplomats at foreign ministries or UN missions have a limited amount of time to devote to any particular UN session. Because every proposed UN resolution is subjected to intensive review by various levels and branches of government, a direct result of the anti-Israel texts is a crippling of the UN's ability to tackle the world's ills.

UN bias against Israel is overt in bodies such as the General Assembly, which each year passes some nineteen resolutions against Israel and none against most other member states, including the world's most repressive regimes. The World Health Organization, meeting at its annual assembly in Geneva in 2005, passed but one resolution against a specific country: Israel was charged with violating Palestinian rights to health. Similarly, the International Labour Organization, at its annual 2005 conference in Geneva, carried only one major country-specific report on its annual agenda -- a lengthy document charging Israel with violating the rights of Palestinian workers.

http://www.adl.org/international/Israel-UN-1-introduction.asp

Of ten emergency special sessions called by the GA, six have been about Israel. No emergency sessions have been held on the Rwandan genocide, ethnic cleaning in the former Yugoslavia, or the two decades of atrocities in Sudan.

En zo kan ik nog wel een poosje doorgaan.

De VN bestaat voor de meerderheid uit een zooitje derde wereld dictaturen, waarvan een groot deel moslims, dus daar kan je niet veel goeds van verwachten, en het hoeft dan ook geen verbazing te wekken dat Israel zich niet al te druk maakt om de onophoudende stroom anti-Israel resoluties van de Verenigde Dictaturen.

atmosphere
16 maart 2014, 02:38
Dat was in 2012 !
In dat jaar lanceerde Israel "pillar of defence"
Die resoluties waren dus niet zo vreemd.
De VN en de veiligheidsraad zijn volop met Syrië bezig, hier een overzicht :http://www.securitycouncilreport.org...cuments/syria/
dus wat probeerd u nu eigenlijk aan te tonen?

Duidelijk is dat de site waar u uit citeert extreem pro-Israel is met als doel
Israel weer als slachtoffer (van in dit geval van de VN) te projecteren.
Dat er geen bindende resoluties zijn die door de veiligheidsraad heen komen zwijgen ze over. Het effect van resoluties van de Algemene vergadering op Israel is 0,0

"iedereen is tegen ons terwijl we niets verkeerd doen" dat lijkt een beetje het idee achter dat artikel.


Dan begrijp je nu dus dat de VN gewoon een joden afzeik clubje is, wat voornamelijk bestaat uit derde wereld dictators.

In dat geval bestaat de hele wereld dus voornamelijk uit derde wereld dictators? Bijna elk land ter wereld is een UN memberstate namelijk.
dus "voornamelijk derde werelddictators" is regelrechte onzin ! Het zijn ook gewoon westerse democratieën die steun geven aan resoluties tegen Israel(behalve natuurlijk de US)

Afghanistan 19 November 1946
Albania 14 December 1955
Algeria 8 October 1962
Andorra 28 July 1993
Angola 1 December 1976
Antigua and Barbuda 11 November 1981
Argentina 24 October 1945
Armenia 2 March 1992 Former members: Union of Soviet Socialist Republics
Australia 1 November 1945 Australia and the United Nations
Austria 14 December 1955
Azerbaijan 2 March 1992 Former members: Union of Soviet Socialist Republics
Bahamas 18 September 1973
Bahrain 21 September 1971
Bangladesh 17 September 1974
Barbados 9 December 1966
Belarus 24 October 1945 Former members: Union of Soviet Socialist Republics
Belgium 27 December 1945
Belize 25 September 1981
Benin [note 1] 20 September 1960
Bhutan 21 September 1971
Bolivia (Plurinational State of) [note 2] 14 November 1945
Bosnia and Herzegovina 22 May 1992 Former members: Yugoslavia
Botswana 17 October 1966
Brazil 24 October 1945 Brazil and the United Nations
Brunei Darussalam 21 September 1984
Bulgaria 14 December 1955
Burkina Faso [note 3] 20 September 1960
Burundi 18 September 1962
Cabo Verde [note 4] 16 September 1975
Cambodia [note 5] 14 December 1955
Cameroon [note 6] 20 September 1960
Canada 9 November 1945 Canada and the United Nations
Central African Republic [note 7] 20 September 1960
Chad 20 September 1960
Chile 24 October 1945
China 24 October 1945 Former members: Republic of China and China and the United Nations
Colombia 5 November 1945
Comoros 12 November 1975
Congo [note 8] 20 September 1960
Democratic Republic of the Congo [note 9] 20 September 1960
Costa Rica 2 November 1945
Côte d'Ivoire [note 10] 20 September 1960
Croatia 22 May 1992 Former members: Yugoslavia
Cuba 24 October 1945
Cyprus 20 September 1960
Czech Republic 19 January 1993 Former members: Czechoslovakia
Denmark 24 October 1945
Djibouti 20 September 1977
Dominica 18 December 1978
Dominican Republic 24 October 1945
Ecuador 21 December 1945
Egypt 24 October 1945 Former members: United Arab Republic
El Salvador 24 October 1945
Equatorial Guinea 12 November 1968
Eritrea 28 May 1993
Estonia 17 September 1991 Former members: Union of Soviet Socialist Republics
Ethiopia 13 November 1945
Fiji 13 October 1970 Fiji and the United Nations
Finland 14 December 1955
France 24 October 1945 France and the United Nations
Gabon 20 September 1960
Gambia [note 11] 21 September 1965
Georgia 31 July 1992 Former members: Union of Soviet Socialist Republics
Germany 18 September 1973 Former members: German Democratic Republic and Germany and the United Nations
Ghana 8 March 1957
Greece 25 October 1945
Grenada 17 September 1974
Guatemala 21 November 1945
Guinea 12 December 1958
Guinea-Bissau 17 September 1974
Guyana 20 September 1966
Haiti 24 October 1945
Honduras 17 December 1945
Hungary 14 December 1955
Iceland 19 November 1946
India 30 October 1945 India and the United Nations
Indonesia 28 September 1950 Withdrawal of Indonesia (1965–1966) and Indonesia and the United Nations
Iran (Islamic Republic of) [note 12] 24 October 1945
Iraq 21 December 1945
Ireland 14 December 1955
Israel 11 May 1949 Israel, Palestine, and the United Nations
Italy 14 December 1955
Jamaica 18 September 1962
Japan 18 December 1956 Japan and the United Nations
Jordan 14 December 1955
Kazakhstan [note 13] 2 March 1992 Former members: Union of Soviet Socialist Republics
Kenya 16 December 1963
Kiribati 14 September 1999
Democratic People's Republic of Korea 17 September 1991
Republic of Korea 17 September 1991
Kuwait 14 May 1963
Kyrgyzstan 2 March 1992 Former members: Union of Soviet Socialist Republics
Lao People's Democratic Republic [note 14] 14 December 1955
Latvia 17 September 1991 Former members: Union of Soviet Socialist Republics
Lebanon 24 October 1945
Lesotho 17 October 1966
Liberia 2 November 1945
Libya[14][note 15] 14 December 1955
Liechtenstein 18 September 1990
Lithuania 17 September 1991 Former members: Union of Soviet Socialist Republics
Luxembourg 24 October 1945
The former Yugoslav Republic of Macedonia 8 April 1993 Former members: Yugoslavia
Madagascar [note 16] 20 September 1960
Malawi 1 December 1964
Malaysia 17 September 1957 Former members: Federation of Malaya
Maldives [note 17] 21 September 1965
Mali 28 September 1960
Malta 1 December 1964
Marshall Islands 17 September 1991 Marshall Islands and the United Nations
Mauritania 27 October 1961
Mauritius 24 April 1968
Mexico 7 November 1945 Mexico and the United Nations
Micronesia (Federated States of) 17 September 1991 Federated States of Micronesia and the United Nations
Republic of Moldova [note 18] 2 March 1992 Former members: Union of Soviet Socialist Republics
Monaco 28 May 1993
Mongolia 27 October 1961
Montenegro 28 June 2006 Former members: Yugoslavia
Morocco 12 November 1956
Mozambique 16 September 1975
Myanmar [note 19] 19 April 1948
Namibia 23 April 1990
Nauru 14 September 1999
Nepal 14 December 1955
Netherlands 10 December 1945
New Zealand 24 October 1945 New Zealand and the United Nations
Nicaragua 24 October 1945
Niger 20 September 1960
Nigeria 7 October 1960
Norway 27 November 1945
Oman 7 October 1971
Pakistan 30 September 1947 Pakistan and the United Nations
Palau 15 December 1994
Panama 13 November 1945
Papua New Guinea 10 October 1975
Paraguay 24 October 1945
Peru 31 October 1945
Philippines [note 20] 24 October 1945 Philippines and the United Nations
Poland 24 October 1945
Portugal 14 December 1955
Qatar 21 September 1971
Romania 14 December 1955
Russian Federation 24 October 1945 Former members: Union of Soviet Socialist Republics and Soviet Union and the United Nations and Russia and the United Nations
Rwanda 18 September 1962
Saint Kitts and Nevis [note 21] 23 September 1983
Saint Lucia 18 September 1979
Saint Vincent and the Grenadines 16 September 1980
Samoa 15 December 1976
San Marino 2 March 1992
Sao Tome and Principe [note 22] 16 September 1975
Saudi Arabia 24 October 1945
Senegal 28 September 1960
Serbia 1 November 2000 Former members: Yugoslavia
Seychelles 21 September 1976
Sierra Leone 27 September 1961
Singapore 21 September 1965 Former members: Malaysia
Slovakia 19 January 1993 Former members: Czechoslovakia
Slovenia 22 May 1992 Former members: Yugoslavia
Solomon Islands 19 September 1978
Somalia 20 September 1960
South Africa [note 23] 7 November 1945
South Sudan 14 July 2011
Spain 14 December 1955
Sri Lanka [note 24] 14 December 1955
Sudan 12 November 1956
Suriname [note 25] 4 December 1975
Swaziland 24 September 1968
Sweden 19 November 1946
Switzerland 10 September 2002
Syrian Arab Republic 24 October 1945 Former members: United Arab Republic
Tajikistan 2 March 1992 Former members: Union of Soviet Socialist Republics
United Republic of Tanzania 14 December 1961 Former members: Tanganyika and Zanzibar
Thailand [note 26] 16 December 1946
Timor-Leste 27 September 2002
Togo 20 September 1960
Tonga 14 September 1999
Trinidad and Tobago 18 September 1962 Trinidad and Tobago and the United Nations
Tunisia 12 November 1956
Turkey 24 October 1945
Turkmenistan 2 March 1992 Former members: Union of Soviet Socialist Republics
Tuvalu 5 September 2000 Tuvalu and the United Nations
Uganda 25 October 1962
Ukraine 24 October 1945 Former members: Union of Soviet Socialist Republics
United Arab Emirates 9 December 1971
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland 24 October 1945 United Kingdom and the United Nations
United States of America 24 October 1945 United States and the United Nations
Uruguay 18 December 1945
Uzbekistan 2 March 1992 Former members: Union of Soviet Socialist Republics
Vanuatu 15 September 1981 Vanuatu and the United Nations
Venezuela (Bolivarian Republic of) [note 27] 15 November 1945
Viet Nam 20 September 1977
Yemen 30 September 1947 Former members: Yemen and Democratic Yemen
Zambia 1 December 1964
Zimbabwe 25 August 1980

Dixie
16 maart 2014, 03:33
waar blijft de veroordeling van raketaanslagen de Jodenhaters blijven hiervoor siberisch stil uiteraard!

Eliyahu
16 maart 2014, 08:47
Dat was in 2012 !
In dat jaar lanceerde Israel "pillar of defence"
Die resoluties waren dus niet zo vreemd.
De VN en de veiligheidsraad zijn volop met Syrië bezig, hier een overzicht :http://www.securitycouncilreport.org...cuments/syria/
dus wat probeerd u nu eigenlijk aan te tonen?

Bs'd

Dat de VN een jodenhatend clubje is:

Between 1947-1989, out of 690 resolutions or resolution parts passed, 429 were against Israel

http://www.maozisrael.org/site/News2...rticle&id=8840

Duidelijk is dat de site waar u uit citeert extreem pro-Israel is met als doel
Israel weer als slachtoffer (van in dit geval van de VN) te projecteren.
Dat er geen bindende resoluties zijn die door de veiligheidsraad heen komen zwijgen ze over. Het effect van resoluties van de Algemene vergadering op Israel is 0,0

Dat is alleen omdat de gigantische lading anti-Israel resoluties in de Veiligheidsraad gevetod worden door de VS.

Feit is dat de VN een gigantische anti-Israel bias heeft, Iets wat Ban Ki-moon ook toegegeven heeft:

http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/171010

Ban Ki-moon Admits: UN is Biased Against Israel
The head of the UN admits to Israeli students that the organization he heads is biased against the Jewish state.

By Elad Benari
First Publish: 8/18/2013, 5:36 AM

The head of the United Nations admitted this past week that the organization he heads has had a bias against Israel.

“Unfortunately, because of the Israeli-Palestinian conflict, Israel has been weighed down by criticism and suffered from bias and sometimes even discrimination,” UN Secretary General Ban Ki-moon admitted during his visit to Jerusalem, according to the European Jewish Press (EJP).

Addressing students participating in the Rishon Lezion College of Management’s Model UN program at the UN headquarters in Jerusalem, Ban said Israel should be treated equal to all the other 192 UN member states.

The comments came in response to complaints by the students that Israel receives more criticism than any other member country in the world body.

In dat geval bestaat de hele wereld dus voornamelijk uit derde wereld dictators? Bijna elk land ter wereld is een UN memberstate namelijk.
dus "voornamelijk derde werelddictators" is regelrechte onzin ! Het zijn ook gewoon westerse democratieën die steun geven aan resoluties tegen Israel(behalve natuurlijk de US)[/quote]

Het feit blijft recht overeind staan dat de meerderheid der lidstaten in de VN geen democratiën zijn, en dus maken dictators de dienst uit.

En de meeste westerse landen onthouding zich van stemming als Israel weer eens veroordeeld wordt.

Tamam
17 maart 2014, 19:54
Even los van de discussie, waarom begin je al uw posts met "BS´d" ? Komt nogal spam-achtig over.