PDA

View Full Version : 25.05.14- Laat het volk beslissen- Geen witte konijnen meer


RASPOUTINE
30 januari 2014, 08:48
Trekken of duwen

Laat de kiezers beslissen wie er verkozen wordt!

Dat politici die al verkozen zijn en die duidelijk de kopleiders zijn, de lijsten trekken.

Dus geen zoon of dochter, familie enz.…

Zomaar op de verkiesbare plaatsen.

Ook niet achteraf als plaatsvervanger.

Elke man/vrouw die in de politiek aanwezig is moet verkozen zijn.

Ook de plaatsvervanger moet voldoende stemmen achter zijn naam hebben.

Het kan niet dat het alleen maar een "partijkeuze" zou zijn.

Nee, de nieuwe - zoon De Gucht, Van Rompuy en Tobback moeten onderaan starten, zij moeten duwen.

Ook deze die door een bepaalde zaak in “twijfel” zijn getrokken moeten zich aan het “oordeel” van het volk aanbieden.

Zij moeten duwen en er werk van maken.

Alleen wanneer de kiezers “expliciet” gaat kiezen voor deze die onderaan staan en voldoende stemmen halen, kunnen zij in de “regerende” politiek stappen.

Niet meer uit bloed of familieverband. Geen “discriminatie" meer tegenover de anderen!

Ook geen witte konijnen meer die plotseling macht krijgen op het land en volk zonder een stem, dus geen Van Rompuy meer voor Europa of een Muyters of Peeters meer die men uit het niets binnenhaalt.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140129_00953512


Is dit rechtvaardig of niet?

subocaj
30 januari 2014, 08:55
Trekken of duwen

Laat de kiezers beslissen wie er verkozen wordt!

Dat politici die al verkozen zijn en die duidelijk de kopleiders zijn, de lijsten trekken.

Dus geen zoon of dochter, familie enz.…

Zomaar op de verkiesbare plaatsen.

Ook niet achteraf als plaatsvervanger.

Elke man/vrouw die in de politiek aanwezig is moet verkozen zijn.

Ook de plaatsvervanger moet voldoende stemmen achter zijn naam hebben.

Het kan niet dat het alleen maar een "partijkeuze" zou zijn.

Nee, de nieuwe - zoon De Gucht, Van Rompuy en Tobback moeten onderaan starten, zij moeten duwen.

Ook deze die door een bepaalde zaak in “twijfel” zijn getrokken moeten zich aan het “oordeel” van het volk aanbieden.

Zij moeten duwen en er werk van maken.

Alleen wanneer de kiezers “expliciet” gaat kiezen voor deze die onderaan staan en voldoende stemmen halen, kunnen zij in de “regerende” politiek stappen.

Niet meer uit bloed of familieverband. Geen “discriminatie" meer tegenover de anderen!

Ook geen witte konijnen meer die plotseling macht krijgen op het land en volk zonder een stem, dus geen Van Rompuy meer voor Europa of een Muyters of Peeters meer die men uit het niets binnenhaalt.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140129_00953512

De Senaat word volledig gecoöpteerd, stem je maar ziek, je hebt er als kiezer niets meer aan te zeggen. Voor de andere besturen beslissen de partij cenakels, daar heb je dus ook niets aan te vertellen als kiezer.

De schoofzak
30 januari 2014, 09:36
De Senaat word volledig gecoöpteerd, stem je maar ziek, je hebt er als kiezer niets meer aan te zeggen. Voor de andere besturen beslissen de partij cenakels, daar heb je dus ook niets aan te vertellen als kiezer.

Dat doen ze in jouw partij ook, beste vriend.

Elk ander systeem dan het huidige, doodt alle 'inventiviteit', 'artistiek talent' en verrassing.
Zelfs de fils �* papa moeten volop kunnen. Het is aan de andere partijen om er smalend over te doen, en de kiezer om er mee in te stemmen of niet.

Na x jaren dienst als militant, heb ik niet de ambitie noch het talent om beloftevolle jonge nieuwe instromers in de weg te staan. Integendeel. En niet in het minst, omdat dit in het belang is van mijn politieke overtuigingen, dus van de partij die ik aanhang.

.

subocaj
30 januari 2014, 10:42
Dat doen ze in jouw partij ook, beste vriend.

Elk ander systeem dan het huidige, doodt alle 'inventiviteit', 'artistiek talent' en verrassing.
Zelfs de fils �* papa moeten volop kunnen. Het is aan de andere partijen om er smalend over te doen, en de kiezer om er mee in te stemmen of niet.

Na x jaren dienst als militant, heb ik niet de ambitie noch het talent om beloftevolle jonge nieuwe instromers in de weg te staan. Integendeel. En niet in het minst, omdat dit in het belang is van mijn politieke overtuigingen, dus van de partij die ik aanhang.

.

Inventiviteit komt van mensen, niet van systemen.
Wat jij artistiek talent noemt kan ik brol vinden en wat ik artistiek talent vind kan jij brol vinden, is dus zeer subjectief.

Wat de fils �* papa betreft, voor iedere politieker zou er een systeem moeten bestaan dat hij slechts 2 termijnen aan politiek mag doen.
Langer schept alleen maar graaicultuur en misschien vind jij die artistieke manier van omgaan met graaicultuur ook cultuur, ik vind het in de meeste gevallen legaal gemaakte diefstal.

Niemand heeft iets tegen jongere instroom, alleen de gevestigde particratie geeft ze niet uit handen. Je hebt enkel politieke dynastieen. De politieke kasteelheren geven hun middeleeuwse kasteel niet meer uit handen. Echte talenten mogen de grond van de kasteelheren wel bewerken, maar de vruchten zijn voor de kasteelheer.

Wat is dan het nut van weer een nieuwe "gevestigde" partij, die op een neo liberale manier met 33 % van de stemmen in Vlaanderen een land wil verdelen om hetzelfde systeem te handhaven.