PDA

View Full Version : Kris wil zich veilig voelen. En jij, zure N-VA-er?


six
3 februari 2014, 13:07
https://www.youtube.com/watch?v=PLC6Xn30gZc



Is dit nu echt serieus? Is dit werkelijk een promotievideo?

R.Verhiest
3 februari 2014, 13:17
Ooit was er en strijd tussen confederalisme en federalisme nl. de amerikaanse burgeroorlog.
Ook hier was er een fundamenteel verschil in opvatting over de rechten van de mens en was er een meerderheid in een streek die de uitbuiting middels slavernij als ultieme vorm van vrijheid zag tegenover een andere streek, die weliswaar gen graten in uuitbuiting zag, maar het bezit als slaaf van medemensen afwees.

De geschilpunten van de "confederalistische" vlamingen en de "federalistische" walen zijn
weliswaar niet zo extreem en naar ik hoop zijn de middelen om hun idealen te verwezenlijken resp. te behouden evenmin zo extreem , maar het fundament is hetzelfde.

De gevoerde propaganda (soms en ijzeren vuist in een fluwelen handschoen) liegt er niet om.

Vette Pois(s)on
3 februari 2014, 13:19
de verkettering is begonnen

six
3 februari 2014, 13:25
de verkettering is begonnen

Vind je dat nu een goede promotievideo?

giserke
3 februari 2014, 13:37
de verkettering is begonnen

De verketteraars helpen, door amateuristische promo video's te maken, zal er niet veel aan verbeteren.
Geef toe, die promofilm trekt toch op niks? 8O

six
3 februari 2014, 13:44
Er zijn nog zo 24 andere filmpjes. Kunnen wij nu officieel vaststellen dat N-VA-ers hoofdzakelijk bangere ouderen zijn, zonder enig gevoel voor esthetiek, creativiteit of losheid van denken?

ViveLaBelgique
3 februari 2014, 13:48
> 46 k views op minder dan 24 uur. Deze video is een virale hit.

https://www.youtube.com/watch?v=arQCCbp-sUU

six
3 februari 2014, 13:52
Yep, hierdoor gaat N-VA wel wat stemmen verliezen.

six
3 februari 2014, 13:53
Deze video's zijn onderdeel van een officiele promotiecampagne en duiken op op Facebook als gesuggereerde reclame. Er is dus flink wat geld ingepompt.

six
3 februari 2014, 13:55
Wie laag genoeg naar beneden scrollt bij de commentaarsectie ziet een bejaarde woesteling, Walter Noel, die blijkbaar de man is van ons Kris. Vurig verdedigt hij de eer van zijn belachelijke echtgenote.

ViveLaBelgique
3 februari 2014, 14:01
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/n-va-lanceert-ongeziene-internetcampagne/article-4000511859128.htm#

N-VA heeft voor haar sociale media campagne een budget van € 300.000 uitgetrokken. Zouden er Chinezen betaald worden om de video "viral" te clicken ?

six
3 februari 2014, 14:02
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/n-va-lanceert-ongeziene-internetcampagne/article-4000511859128.htm#

N-VA heeft voor haar sociale media campagne een budget van € 300.000 uitgetrokken. Zouden er Chinezen betaald worden om de video "viral" te clicken ?

Nee hoor, dit is op Facebook verspreid en mensen delen dit massaal omdat het zo belachelijk is.

Knipp
3 februari 2014, 14:41
Er zijn nog zo 24 andere filmpjes. Kunnen wij nu officieel vaststellen dat N-VA-ers hoofdzakelijk bangere ouderen zijn, zonder enig gevoel voor esthetiek, creativiteit of losheid van denken?

De grijze massa. Yup.

En hier en daar het nageslacht ervan.

ViveLaBelgique
3 februari 2014, 14:49
Nee hoor, dit is op Facebook verspreid en mensen delen dit massaal omdat het zo belachelijk is.

N-VA heeft verschillende dergelijke video's op 2 februari op hun Youtube Channel gezet. Deze hebben 1000x minder views.

ViveLaBelgique
3 februari 2014, 14:53
Dit kreeg ik gisteren ongevraagd door mijn strot geduwd op Youtube na het opvragen van een muziekvideo. Ik was er een uur niet goed van! Deze vrouw, deze 'reclame' en deze partij geven mij een zeer onveilig gevoel, om nog maar te zwijgen over hoe misselijk ik me ervan voel. Wat is dat 'gevoel'? En is mevrouw haar gevoel juister of meer waard dan mijn gevoel?

Bovenstaand is commentaar van een Youtuber op de video.

six
3 februari 2014, 15:03
Dit kreeg ik gisteren ongevraagd door mijn strot geduwd op Youtube na het opvragen van een muziekvideo. Ik was er een uur niet goed van! Deze vrouw, deze 'reclame' en deze partij geven mij een zeer onveilig gevoel, om nog maar te zwijgen over hoe misselijk ik me ervan voel. Wat is dat 'gevoel'? En is mevrouw haar gevoel juister of meer waard dan mijn gevoel?

Bovenstaand is commentaar van een Youtuber op de video.

Ja, ik heb van vrienden dit ook gehoord, maar dan op Facebook. De video's verschenen in hun newsfeed.

Demper
3 februari 2014, 16:03
Dit is gewoon belachelijk slecht. Ik heb er geen woorden voor.

Demper
3 februari 2014, 16:09
Dit zijn dus de resultaten die je krijgt wanneer een oude berggeit het VB probeert te kopiëren.

maddox
3 februari 2014, 16:25
De "reclame" is achterlijk, daar niet van.
Maar het is wel een feit dat een oudere dame zichzelf wel bedreigd moet voelen in deze "naast elkaarleving".

En wat betreft veilig voelen. Neen, ik wil me niet veilig voelen. Ik wil veilig zijn, zonder de vrijheid in te perken. Oh, en ik ben geen N-Va'er.

Marie van de koster
3 februari 2014, 18:04
De video is natuurlijk zuiver promotie.
Anderzijds : ik voel me op heel veel plaatsen waar ik vroeger voor de gezelligheid naar toe zou gegaan zijn, ook niet meer veilig.
Ben ik daarom dom? Lid van de grijze massa?
Of gewoon iemand die ziet hoe de realiteit is : buurten waarin men zich thuis kon voelen vervreemden steeds meer, er wordt in vele opzichten meer aandacht besteed aan allochtonen dan aan autochtonen.
Wie dat niet ziet, die loopt met oogkleppen.

Nietzsche
3 februari 2014, 18:08
Walgelijk filmpje.

Demper
3 februari 2014, 18:08
Walgelijk filmpje.

Stop dan met fappen.

six
3 februari 2014, 18:08
Meer plisie op straat is natuurlijk de oplossing :lol:

Nietzsche
3 februari 2014, 18:10
Stop dan met fappen.

http://i.imgur.com/z8fhT.gif

Weyland
3 februari 2014, 18:12
Bejaarden moeten oppassen met hun stereotypen. De politie is nodig, maar zeker niet altijd uw vriend. Ze hebben de levenservaring dat zelf te beseffen. Mijn 55-jarige moeder zegt soms ironisch: "ik kan geen oud mens meer uitstaan".

six
3 februari 2014, 18:21
Bejaarden moeten oppassen met hun stereotypen. De politie is nodig, maar zeker niet altijd uw vriend. Ze hebben de levenservaring dat zelf te beseffen. Mijn 55-jarige moeder zegt soms ironisch: "ik kan geen oud mens meer uitstaan".

Groot gelijk heeft uw moeder. Ik ben sinds een paar maanden trotse gerontofoob.

Nietzsche
3 februari 2014, 18:30
Groot gelijk heeft uw moeder. Ik ben sinds een paar maanden trotse gerontofoob.

Ik ben niet het idee dat jij daarin radicaler bent geworden.

Demper
3 februari 2014, 18:39
http://i.imgur.com/z8fhT.gif

Echt prachtig man, al die shit van 4chan.

six
3 februari 2014, 18:50
Echt prachtig man, al die shit van 4chan.

:-D

six
3 februari 2014, 18:51
Ik ben niet het idee dat jij daarin radicaler bent geworden.

Vroeger was het veelal ironie, tegenwoordig besef ik au serieux het beangstigende feit dat onze maatschappij voor een groot deel bepaald wordt door domme, verstarde en bemoeizuchtige ouderlingen.

Demper
3 februari 2014, 18:51
:-D

Minder smoren, dan ga je minder lachen. :-)

six
3 februari 2014, 18:57
Minder smoren, dan ga je minder lachen. :-)

haha johan segers wiet

Demper
3 februari 2014, 18:58
Ik wil ook nog eens een joint smoren. Het is lang geleden.

Sebastokrator
3 februari 2014, 19:39
:rofl:

Ik weet niet wat het meest hilarische is, de nietszeggende inhoud of dat geforceerde taalgebruik.

Weyland
3 februari 2014, 19:44
Ik wil ook nog eens een joint smoren. Het is lang geleden.

De bomma van de video zou het ook kunnen gebruiken. ;)

Nietzsche
3 februari 2014, 21:53
Echt prachtig man, al die shit van 4chan.

9gag,4chan, deze is alleen gewoon van Google afbeeldingen.

Nietzsche
3 februari 2014, 21:55
Vroeger was het veelal ironie, tegenwoordig besef ik au serieux het beangstigende feit dat onze maatschappij voor een groot deel bepaald wordt door domme, verstarde en bemoeizuchtige ouderlingen.

Vroeger zag je geen waarheid in je ironie??

Dat kan ik bijna niet geloven.

Weyland
3 februari 2014, 22:02
De vergrijzing is een feit en dientengevolge houdt de samenleving meer rekening met de grillen van ouderen. Toen de babyboomers nog jong waren werd de samenleving veelal gedomineerd door jonge mensen. Die tijden zijn verleden tijd totdat wij oud worden, maar dan ga je jonge mensen krijgen die het terug voor het zeggen krijgen. :p

six
3 februari 2014, 22:04
Vroeger zag je geen waarheid in je ironie??

Dat kan ik bijna niet geloven.

Jawel, jawel, maar er is een verschil tussen iets weten, en het echt laten doordringen.

Wij weten dat er in Congo massamoorden gebeuren maar pas als je het van dichtbij ziet dringt het door.

Nietzsche
3 februari 2014, 22:06
Jawel, jawel, maar er is een verschil tussen iets weten, en het echt laten doordringen.

Wij weten dat er in Congo massamoorden gebeuren maar pas als je het van dichtbij ziet dringt het door.

Klopt, daarentegen kun je door eigen ervaringen juist ook weer hele "verkeerde/foute" gedachtes krijgen.

Ik zeg "tomm"..

Zucht
3 februari 2014, 22:12
De "oudjes" van nu waren in hun jeugd nog veel sterker gevangen in een keurslijf van de authoriteit van de toenmalige ouderen. Ze mochten zelfs gaan vechten in het verre oosten, maar ipv te zagen op internet stichtten ze hun eigen samenleving in hippie communes of revolteerden, zelfs met legergeweren op hun gericht. En werden soms afgeschoten ook. Niets houdt je tegen om hetzelfde te doen en je eigen commune te stichten. Je hebt in elk geval het voordeel dat er al niet meer zo gemakkelijk op je geschoten zal worden.
Eerlijk gezegd, jij lijkt zo te zien nu al oud en verstard.

Demper
3 februari 2014, 22:13
Subtiele neger.

http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/awrLgEB_460s.jpg

Weyland
3 februari 2014, 22:16
De "oudjes" van nu waren in hun jeugd nog veel sterker gevangen in een keurslijf van de authoriteit van de toenmalige ouderen. Ze mochten zelfs gaan vechten in het verre oosten, maar ipv te zagen op internet stichtten ze hun eigen samenleving in hippie communes of revolteerden, zelfs met legergeweren op hun gericht. En werden soms afgeschoten ook. Niets houdt je tegen om hetzelfde te doen en je eigen commune te stichten. Je hebt in elk geval het voordeel dat er al niet meer zo gemakkelijk op je geschoten zal worden.
Eerlijk gezegd, jij lijkt zo te zien nu al oud en verstard.

Er waren meer jonge mensen in de jaren '60 en '70. Ik zou graag in die tijd geleefd hebben, en veel medejongeren zouden dat beamen, denk ik. Maar we leven na, en we moeten met het heden en de toekomst in het hoofd zitten. Teren op nostalgie naar tijden van vóór onze tijd is stilzitten. :p

six
3 februari 2014, 22:18
De "oudjes" van nu waren in hun jeugd nog veel sterker gevangen in een keurslijf van de authoriteit van de toenmalige ouderen. Ze mochten zelfs gaan vechten in het verre oosten, maar ipv te zagen op internet stichtten ze hun eigen samenleving in hippie communes of revolteerden, zelfs met legergeweren op hun gericht. En werden soms afgeschoten ook. Niets houdt je tegen om hetzelfde te doen en je eigen commune te stichten. Je hebt in elk geval het voordeel dat er al niet meer zo gemakkelijk op je geschoten zal worden.
Eerlijk gezegd, jij lijkt zo te zien nu al oud en verstard.

Ik ontken zeker niet een graad van emotionele verzuring in mijn geval.

En van minder makkelijk op ons geschoten, dat betwijfel ik hoor. De communes van vandaag zien er dankzij netwerktechnologie heel anders uit. Silk Road bijvoorbeeld, wordt hevig bestreden door allerlei overheidsdiensten, net zoals andere gevallen van piraterij.

De strijd is enkel verschoven. Hij is er nog.

Zucht
3 februari 2014, 23:40
Ik ontken zeker niet een graad van emotionele verzuring in mijn geval.

En van minder makkelijk op ons geschoten, dat betwijfel ik hoor. De communes van vandaag zien er dankzij netwerktechnologie heel anders uit. Silk Road bijvoorbeeld, wordt hevig bestreden door allerlei overheidsdiensten, net zoals andere gevallen van piraterij.

De strijd is enkel verschoven. Hij is er nog.

Ik begin ook verzuurd te geraken, vandaar dat sommige reacties wat hevig mogen lijken. In de jaren '60 en '70 was er nog een enorme censuur in alle media. Er was nog de legerplicht. Als je soliciteerde bij sommige bedrijven, contacteerden die de pastoor van je parochie om zijn mening te vragen.
Dat is in enkele decennia allemaal weggevaagd, en nu zijn het de "jongeren" die die censuur en preutsheid en "respect" (in realiteit overwicht) voor godsdienst weer komen invoeren. De slinger gaat terug naar de irrationele mentaliteit waartegen we ons zo verzet hebben.
Jullie gaan oogsten wat je zaait, maar het zal niet onze fout zijn. Je richt je tot de verkeerde vijand.

non-conformist
3 februari 2014, 23:42
Bekijk het zo : we gaan weer een tijdje een hele hoop verkiezingspropaganda (beloftes) over ons uitgekotst krijgen en ze gaan al die beloftes de eerste dag na de verkiezingen weer breken. Het maakt niet uit welke partij aan de macht komt.

Henri1
4 februari 2014, 06:43
https://www.youtube.com/watch?v=PLC6Xn30gZc



Is dit nu echt serieus? Is dit werkelijk een promotievideo?

Meer blauw ???

Promo video voor O.VLD ?

Henri1
4 februari 2014, 06:45
Dit zijn dus de resultaten die je krijgt wanneer een oude berggeit het VB probeert te kopiëren.

Inderdaad. Het VB. Dat waren nog eens tijden.

http://www.youtube.com/watch?gl=BE&v=BQ6COL_HkGk

BigF
4 februari 2014, 08:12
Waarom lees ik "NVA" en "amateuristisch" in 1 zin en ben ik daarover niet verbaasd?

Marie van de koster
4 februari 2014, 11:19
Bejaarden moeten oppassen met hun stereotypen. De politie is nodig, maar zeker niet altijd uw vriend. Ze hebben de levenservaring dat zelf te beseffen. Mijn 55-jarige moeder zegt soms ironisch: "ik kan geen oud mens meer uitstaan".

55 jaar noemt u bejaard??? Ocharme!

Marie van de koster
4 februari 2014, 11:20
Vroeger was het veelal ironie, tegenwoordig besef ik au serieux het beangstigende feit dat onze maatschappij voor een groot deel bepaald wordt door domme, verstarde en bemoeizuchtige ouderlingen.

Voorbeeld?
Het begon hier over NVA. Bart De Wever een ouderling?
Of Elio de Rupo? Hij is nu toch premier, hé!

Marie van de koster
4 februari 2014, 11:24
De vergrijzing is een feit en dientengevolge houdt de samenleving meer rekening met de grillen van ouderen. Toen de babyboomers nog jong waren werd de samenleving veelal gedomineerd door jonge mensen. Die tijden zijn verleden tijd totdat wij oud worden, maar dan ga je jonge mensen krijgen die het terug voor het zeggen krijgen. :p

"De grillen van ouderen" da's een goeike. Daar zou ik toch ook wel enkele voorbeelden van willen krijgen!
A propos stereotypen : al de "jongeren" hier op het forum barsten van vooroordelen tegenover oudere mensen. Is dat ook niet verstarring?

Marie van de koster
4 februari 2014, 11:27
Ik begin ook verzuurd te geraken, vandaar dat sommige reacties wat hevig mogen lijken. In de jaren '60 en '70 was er nog een enorme censuur in alle media. Er was nog de legerplicht. Als je soliciteerde bij sommige bedrijven, contacteerden die de pastoor van je parochie om zijn mening te vragen.
Dat is in enkele decennia allemaal weggevaagd, en nu zijn het de "jongeren" die die censuur en preutsheid en "respect" (in realiteit overwicht) voor godsdienst weer komen invoeren. De slinger gaat terug naar de irrationele mentaliteit waartegen we ons zo verzet hebben.
Jullie gaan oogsten wat je zaait, maar het zal niet onze fout zijn. Je richt je tot de verkeerde vijand.

Hebt u dat echt ooit meegemaakt? Ik was toen ook jong, hoor. En mijn pastoor werd nooit gecontacteerd door mijn werkgevers!

Marie van de koster
4 februari 2014, 11:33
Het gaat hier maar over verzuring, verstarring, censuur ... alles door ouderen.
Maar ... vergis ik mij nu of is Kif Kif dan geen vereniging van jonge mensen? 't Zijn zij toch die een programmaatje gemaakt hebben waardoor iedereen die iets verkeerd plaatst op het internet direct aan de kaak kan worden gesteld!
Dus aansporen tot verklikken, mensen verhinderen hun gedachten op een forum te schrijven, dat vindt de jeugd van tegenwoordig beter dan een maatschappij die vecht tegen criminaliteit?

Johnny Blaze
4 februari 2014, 11:46
Plat contrastloos beeld. Geen licht, twee strepen schaduw van die bril over haar ogen. Iedereen met een DSLR denkt tegenwoordig dat em cameraman is. Verschrikkelijk. Als de opname slecht is kunt ge het zelfs nie meer in post-productie redden.

Die amateurs maken de sector kapot gvd!

AnarchoChristophe
4 februari 2014, 20:32
Dat is in enkele decennia allemaal weggevaagd, en nu zijn het de "jongeren" die die censuur en preutsheid en "respect" (in realiteit overwicht) voor godsdienst weer komen invoeren. De slinger gaat terug naar de irrationele mentaliteit waartegen we ons zo verzet hebben.

Volgens mij moet je de oorsprong van het vervrouwelijken van ons waardenstelsel (gevoeligheid boven waarheid) in mei '68 zoeken, niet bij de jongeren van vandaag.

AnarchoChristophe
4 februari 2014, 20:34
Wat een walgelijke vertoning. Dat wijf zit gewoon te geilen op de politiestaat.

En je kan er zeker van zijn, dat ze met 'wie iets mis doet' iemand bedoelt die een sigaret op café opsteekt of een joint rookt, en natuurlijk geen politici of bankiers.

Weyland
4 februari 2014, 20:36
Ze is het type mens dat haar rolluik op een kiertje zet om naar buiten te loeren en boos te kijken naar die wagen op haar oprit. Typisch aan oude mensen, vrijwel ongekend fenomeen bij jongeren.

AnarchoChristophe
4 februari 2014, 20:43
Het gaat hier maar over verzuring, verstarring, censuur ... alles door ouderen.
Maar ... vergis ik mij nu of is Kif Kif dan geen vereniging van jonge mensen? 't Zijn zij toch die een programmaatje gemaakt hebben waardoor iedereen die iets verkeerd plaatst op het internet direct aan de kaak kan worden gesteld!
Dus aansporen tot verklikken, mensen verhinderen hun gedachten op een forum te schrijven, dat vindt de jeugd van tegenwoordig beter dan een maatschappij die vecht tegen criminaliteit?

Jij kent veel pro-Kif Kif'ers op dit forum?

Ik ken anders genoeg N-VA'ers hier.

ViveLaBelgique
4 februari 2014, 20:47
Plat contrastloos beeld. Geen licht, twee strepen schaduw van die bril over haar ogen. Iedereen met een DSLR denkt tegenwoordig dat em cameraman is. Verschrikkelijk. Als de opname slecht is kunt ge het zelfs nie meer in post-productie redden.

Die amateurs maken de sector kapot gvd!

N-VA heeft een budget van € 300.000 voor hun sociale mediacampagne. Daarvan gebruiken ze een groot budget om "clicks" te kopen. Nu ik deel je kritiek. Zelfs voor een klein budget moet het professioneler kunnen.

Demper
4 februari 2014, 21:07
Ze is het type mens dat haar rolluik op een kiertje zet om naar buiten te loeren en boos te kijken naar die wagen op haar oprit. Typisch aan oude mensen, vrijwel ongekend fenomeen bij jongeren.

Ja, maar ze moeten hier ook niet constant voor de deur komen parkeren hoor.

Marie van de koster
5 februari 2014, 11:15
Ze is het type mens dat haar rolluik op een kiertje zet om naar buiten te loeren en boos te kijken naar die wagen op haar oprit. Typisch aan oude mensen, vrijwel ongekend fenomeen bij jongeren.

Zie, da's ook zoiets typisch! Als een oudere haar rolluik opent (ik doe dat omdat het anders donker is in huis), dan is die aan het loeren.
Openen jongeren nooit de rolluiken?

Sebastokrator
5 februari 2014, 11:42
Als een oudere haar rolluik opent (ik doe dat omdat het anders donker is in huis), dan is die aan het loeren.
Mijn grootouders, toen ze nog leefden, hadden een groot rolluik aan de voorgevel van hun huis. Ze zetten daar klapstoeltjes, en loerden dan van achter de kanten gordijntjes die voor het raam hingen.

"Die van hierneffe is weer op café gegaan."

"Aan den overkant van't straat zijn ze weer ambras aan't maken!"

Marie van de koster
5 februari 2014, 11:51
Mijn grootouders, toen ze nog leefden, hadden een groot rolluik aan de voorgevel van hun huis. Ze zetten daar klapstoeltjes, en loerden dan van achter de kanten gordijntjes die voor het raam hingen.

"Die van hierneffe is weer op café gegaan."

"Aan den overkant van't straat zijn ze weer ambras aan't maken!"

U komt uit een rare familie, bent u zelf ook zo'n triestige plant?
Mijn grootouders deden dat niet ...

giserke
5 februari 2014, 11:55
U komt uit een rare familie, bent u zelf ook zo'n triestige plant?
Mijn grootouders deden dat niet ...

Oh wat heb jij toch voorbeeldige grootouders.

Jeses :roll:

Sebastokrator
5 februari 2014, 12:01
U komt uit een rare familie, bent u zelf ook zo'n triestige plant?
Mijn grootouders deden dat niet ...
Kijk, je identificeert je al als ouderling. Geenszins waren jouw grootouders van dezelfde generatie als die van mij.

Sebastokrator
5 februari 2014, 12:15
los door het rolluik?
Nee, dat werd uiteraard (voor een deel) opgetrokken.

Kallikles
5 februari 2014, 12:22
https://www.youtube.com/watch?v=PLC6Xn30gZc



Is dit nu echt serieus? Is dit werkelijk een promotievideo?

:lol:

Klojo eerste klas
5 februari 2014, 12:34
http://www.intermediair.nl/vakgebieden/marketing/leveren-irritante-reclames-wel-klanten-op
(((Leveren irritante reclames wel klanten op?)))

BigF
5 februari 2014, 12:43
Tuurlijk leveren 'slechte' reclames klanten op.
Of gelooft er echt iemand dat die NVA-spotjes 'per ongeluk' zo slecht zijn?

Is men trouwens de Oscar-waardige reclamespots van Virginie Claes voor Oral B vergeten? Of die fitness-toestanden van Daniella Degraux?
Hoe goed zijn die wel niet?

BigF
5 februari 2014, 12:45
Het feit dat er hier (en op de rest van het internet) nu volop over geleuterd wordt bewijst dat trouwens al.

jogo
5 februari 2014, 13:41
Openen jongeren nooit de rolluiken?

jawel, maar die gaan tenmiste buiten eerst rondvragen of het niet stoort.

Weyland
5 februari 2014, 15:43
Zie, da's ook zoiets typisch! Als een oudere haar rolluik opent (ik doe dat omdat het anders donker is in huis), dan is die aan het loeren.
Openen jongeren nooit de rolluiken?

Vanachter de computer? Zelden. Zelfs tijdens volle middag blijven die potdicht en het kan soms dagen duren voordat we in contact komen met zonlicht.

Scorpio
5 februari 2014, 16:18
Dit kon natuurlijk niet uitblijven:

http://www.youtube.com/watch?v=M-t6MS7hJeA

Demper
5 februari 2014, 16:25
Dit kon natuurlijk niet uitblijven:

http://www.youtube.com/watch?v=M-t6MS7hJeA

:rofl:

Zalig.

Ke Nan
6 februari 2014, 07:34
Iemand enig idee welk muziekske op de achtergrond speelt bij de verbintenisfilmpjes van de NVA?

Knipp
6 februari 2014, 07:45
Iemand enig idee welk muziekske op de achtergrond speelt bij de verbintenisfilmpjes van de NVA?

Gokje : soundtrack 1492 ?

Will verify.

Of Titanic ?? :mrgreen:

Jeronimo
6 februari 2014, 07:57
Ik begin ook verzuurd te geraken, vandaar dat sommige reacties wat hevig mogen lijken. In de jaren '60 en '70 was er nog een enorme censuur in alle media. Er was nog de legerplicht. Als je soliciteerde bij sommige bedrijven, contacteerden die de pastoor van je parochie om zijn mening te vragen.
Dat is in enkele decennia allemaal weggevaagd, en nu zijn het de "jongeren" die die censuur en preutsheid en "respect" (in realiteit overwicht) voor godsdienst weer komen invoeren. De slinger gaat terug naar de irrationele mentaliteit waartegen we ons zo verzet hebben.
Jullie gaan oogsten wat je zaait, maar het zal niet onze fout zijn. Je richt je tot de verkeerde vijand.

Jaja, de jaren '60, dat waren de tijden... "De jeugd zou terug in opstand moeten komen tegen het systeem!", zo zitten ze daar allemaal te mijmeren - grijs, versleten, met een glas appelsap uit de wereldwinkel. Nog altijd niet beseffend dat zij vandaag zelf het systeem zijn.

Lekker progressief een bakfiets in de garage hebben voor het milieu, maar intussen ook wel elk jaar met de vlieger naar Namibië, Peru of Turkije. Lekker multicultureel Marokkaans gaan eten, maar intussen wel in een veilige blanke villawijk wonen. En dan maar boeken van Kristien Hemmerechts en Tom Lannoye lezen en zich rebels voelen.

Mja, op zich lost het probleem van de mei '68ers zich tussen dit en 30 jaar vanzelf op zeker? 8-)

https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1/1476366_10152411438973868_751871251_n.jpg

Marie van de koster
6 februari 2014, 11:07
Oh wat heb jij toch voorbeeldige grootouders.

Jeses :roll:

Kijk, ik zal u een voorbeeld geven hoe het gewoonlijk gaat :
Er gebeurt iets op straat. Niet belangrijks maar het trekt de aandacht.
Twee vrouwen kijken naar buiten en zien dat toevallig.
De oudere vrouw aan de éne kant van de straat denkt : ochgot, da's straf, efkes in het oog houden.
De jongere vrouw aan de overkant heeft haar GSM tegen haar oor geplakt en zegt tegen haar vriendin : goh, d'r is hier iets aan de hand, niks speciaal, maar toch, en amai, die oude van de overkant staat d'r natuurlijk weer naar te kijken.

Begrijpt u eigenlijk wat ik bedoel? Wie is de grootste roddel?

Sebastokrator
6 februari 2014, 11:09
Wie is de grootste roddel?
Het vrouwelijk geslacht, dan? Jeetje, dat seksisme toch. ;-)

Marie van de koster
6 februari 2014, 11:11
Kijk, je identificeert je al als ouderling. Geenszins waren jouw grootouders van dezelfde generatie als die van mij.

Waarschijnlijk zijn uw grootouders van de generatie van mijn ouders. Maar mijn ouders zaten ook nooit achter de gordijnen te loeren!
Ze gingen soms buurten. Gewoon gezellig bij de buren in het voortuintje een klapke doen, niet enkel mijn moeder en die buren maar er kwamen er nog anderen bij en dan was dat een gezellige boel.
Tegenwoordig ziet men zoiets niet meer. Tegenwoordig zitten ze achter hun scherm te roddelenen gaat het echte leven aan de mensen voorbij.
Dat ze zich nieuwsgieriger gedragen dan hun ouders, grootouders ... beseffen ze niet. Ze staan niet buiten op straat, ze zitten niet aan het raam.
Neen, ze zitten voor het scherm, triestig!

Marie van de koster
6 februari 2014, 11:12
jawel, maar die gaan tenmiste buiten eerst rondvragen of het niet stoort.

Amai, dan hebben die veel werk :lol:

Sebastokrator
6 februari 2014, 11:14
Maar mijn ouders zaten ook nooit achter de gordijnen te loeren!Mijn grootouders langs de andere kant ook niet, maar die woonden natuurlijk op een boerenerf.
Ze gingen soms buurten. Gewoon gezellig bij de buren in het voortuintje een klapke doen, niet enkel mijn moeder en die buren maar er kwamen er nog anderen bij en dan was dat een gezellige boel.
Mijn loergrootouders ook, hoor, mét 'diejen van hierneffen'.
Tegenwoordig ziet men zoiets niet meer. Tegenwoordig zitten ze achter hun scherm te roddelenen gaat het echte leven aan de mensen voorbij.
Het echte leven, tegenwoordig, ... Dat zullen ze vroeger ook wel gezegd hebben van televisie en radio.

Ke Nan
6 februari 2014, 20:43
Gokje : soundtrack 1492 ?

Will verify.

Of Titanic ?? :mrgreen:

Het was geen van de twee. Ik heb uiteindelijk de soundtrack van Gladiator gebruikt.

Knipp
7 februari 2014, 03:41
Het was geen van de twee. Ik heb uiteindelijk de soundtrack van Gladiator gebruikt.

Gladitanic :-D

Ke Nan on track !

Esperanza
7 februari 2014, 05:59
:rofl:

Ik weet niet wat het meest hilarische is, de nietszeggende inhoud of dat geforceerde taalgebruik.Inderdaad een moeilijke keuze.

Ik hou het bij algemene onnozelheid.

Arme NVA.

Distel
7 februari 2014, 08:52
Ge moet de dingen zeggen zoals ze zijn. Dit is een nogal debiel filmpje...

Ke Nan
7 februari 2014, 09:32
Ke Nan on track !

... trucking left. :D

Thuleander
7 februari 2014, 16:36
Zou die kris een dominante meesteres in bed zijn?

Demper
7 februari 2014, 16:45
Zou die kris een dominante meesteres in bed zijn?

:lol::lol::lol: