PDA

View Full Version : Nieuwe flikken taktiek


BigF
4 februari 2014, 07:55
Meerdere camera's na elkaar.
Volgens de flikken:
Mobiele camera's en flitspalen wisselen elkaar af, zelfs op plaatsen met trajectcontrole. "Chauffeurs kunnen zich op die manier snel vier of vijf keer in de prijzen rijden", zegt Michaël Jonniaux, hoofd van de wegpolitie.

Is dat niet meerdere malen bestraft worden voor dezelfde overtreding?

Stel: je wordt 'geflitst' op een stuk met trajectcontrole, je gemiddelde snelheid was te hoog. Kan je dan ook nog eens een boete aankrijgen omdat je op dat stuk ook nog eens geflitst bent?

BigF
4 februari 2014, 07:57
Om uit te breiden:

hoe lang duurt het dan nog vooraleer er systemen opduiken waarbij de flikken een 'lint' van camera's naast de weg hangen (lintbeflitsing) zodat iedereen op pakweg 100 meter 50 keer geflitst kan worden?

BigF
4 februari 2014, 07:58
Dit opent mogelijkheden, ik voel het…

BigF
4 februari 2014, 07:59
Alcoholcontroles waarbij er 30 flikken op een rij staan met zo'n blaastoestel.

"Aha, meneer heeft een pintje teveel op, schuif maar door naar mijn collega hiernaast, dan mag u daar nog eens blazen"

:cheer:

BigF
4 februari 2014, 08:00
Combies vervangen door afgedankte lijnbussen zodat elke overtreding door minstens 50 flikken vastgesteld wordt.
:cheer:

Klojo eerste klas
4 februari 2014, 08:20
Combies vervangen door afgedankte lijnbussen zodat elke overtreding door minstens 50 flikken vastgesteld wordt.
:cheer:

Flikken voor en achter de toog ?

BigF
4 februari 2014, 09:01
Parkeerwachters in groepen van 150 laten patrouilleren?
:cheer:

manta
4 februari 2014, 23:15
Tot op welke hoogte telt zo'n snelheidsbeperking eigenlijk?

als men nu een wagen maakt die zonder problemen een meter boven de grond blijft (of je maakt een hovercraft van je auto) of je gaat met zo'n gyrocopterwagen rijden (in de usa zijn ze die al volop particulier aan het verkopen), dan rij je toch nooit te snel...

fbpolitics
5 februari 2014, 01:27
Ik meende dat dit onwettig is, want er is daarvoor een specifieke juridische term die me even ontgaat, maar waarbij het erop neer komt dat meerdere keren dezelfde overtreding wordt "gegroepeerd" tot "eenheid van overtreding". Indien men dus 10 inbraken heeft begaan, wordt men dus niet 10 keer berecht, maar slechts 1 keer wegens inbraak.

Nogmaals een voorbeeld dat hier enkel 'pure geldklopperij' de enige echte waarheid is. En hiervoor gaan de politici zelfs de wet overtreden -> is dit de reden dat politici onschendbaar zijn? Handig... :twisted:

Knipp
5 februari 2014, 05:23
Geen probleem voor mij.
Alleen mijn zolen op de foto.

reservespeler
5 februari 2014, 06:26
Ik meende dat dit onwettig is, want er is daarvoor een specifieke juridische term die me even ontgaat, maar waarbij het erop neer komt dat meerdere keren dezelfde overtreding wordt "gegroepeerd" tot "eenheid van overtreding". Indien men dus 10 inbraken heeft begaan, wordt men dus niet 10 keer berecht, maar slechts 1 keer wegens inbraak.

Nogmaals een voorbeeld dat hier enkel 'pure geldklopperij' de enige echte waarheid is. En hiervoor gaan de politici zelfs de wet overtreden -> is dit de reden dat politici onschendbaar zijn? Handig... :twisted:

Ze flitsen wel in verschillende gemeentes.

maddox
5 februari 2014, 07:53
Het is vrij simpel, het is een rechtsbeginsel dat men niet meermaals kan veroordeeld worden voor 1 misdaad.

Dus als zo'n lintje van flitsers iemand flitst tegen 250km/u, dan is het slechts 1 misdaad als de misdadiger kan aantonen dat ie nergens heeft geremd tot onder de toegelaten snelheid. En dat is aan te tonen met de tijden op de foto's.

Klojo eerste klas
5 februari 2014, 08:02
Het is vrij simpel, het is een rechtsbeginsel dat men niet meermaals kan veroordeeld worden voor 1 misdaad.

Dus als zo'n lintje van flitsers iemand flitst tegen 250km/u, dan is het slechts 1 misdaad als de misdadiger kan aantonen dat ie nergens heeft geremd tot onder de toegelaten snelheid. En dat is aan te tonen met de tijden op de foto's.
Over hoeveel km loopt dat lint ? Dan zou ik vriendelijk verzoeken die 250km te delen door het aantal km, en voil�*, probleem opgelost. ;-)

non-conformist
5 februari 2014, 08:18
Meerdere camera's na elkaar.
Volgens de flikken:


Is dat niet meerdere malen bestraft worden voor dezelfde overtreding?

Stel: je wordt 'geflitst' op een stuk met trajectcontrole, je gemiddelde snelheid was te hoog. Kan je dan ook nog eens een boete aankrijgen omdat je op dat stuk ook nog eens geflitst bent?

Ik denk dat het juridische inderdaad aan te vechten is dat je voor hetzelfde meer dan 1 keer veroordeeld wordt. Men hoopt natuurlijk dat je voor het luttele bedrag van een paar honderd euro geen advocaat gaat aanstellen...

Ik ben blij dat ik een coyote heb.

maddox
5 februari 2014, 08:19
Over hoeveel km loopt dat lint ?
Hangt van de operatie van de flikken af.
Dan zou ik vriendelijk verzoeken die 250km te delen door het aantal km, en voil�*, probleem opgelost. ;-)
Alsof de boete voor 1 keer 250km/u vriendelijk gaat zijn.

BigF
5 februari 2014, 09:47
Ik weet niet in hoeverre die camera's uit mekaar moeten staan om van 2 overtredingen te kunnen spreken.
Misschien moet er een kruispunt tussen zitten? Of een bord met opnieuw een snelheidsaanduiding?

Geen idee hoe dat juridisch zit maar wat mij zeker niet juridisch lijkt te kloppen is dat er ook gesproken wordt over flitsers op een baan met trajectcontrole.
Want dan gaat het wel degelijk over dezelfde overtreding.

Wat ik overigens altijd raar heb gevonden aan die trajectcontrole is dat je beboet kan worden terwijl men eigenlijk niet juist weet wat je overtreding was.
Heel het traject (stel max 70/u) tegen 75/u afleggen (niet zo'n zware overtreding) of gedurende enkele honderden meters optrekken naar 130/u geeft bij zo'n controle hetzelfde resultaat.
En dus ook dezelfde boete. Terwijl de overtreding toch heel anders is…

Waarom moet er bij trajectcontrole geen exacte snelheidsaanduiding zijn? Men weet toch alleen dat je 'ergens' of 'gedurende enige tijd' te snel reed en meer niet?
Als je geflitst wordt moeten die camera's geijkt zijn en kan enkele km afwijking al leiden tot ongeldigheid van de boete.
Flikken met een anonieme wagen moeten je gedurende langere tijd volgen om vast te stellen tegen welke snelheid je rijdt. Ook al blijkt dat je minstens sneller reed dan toegelaten, toch moeten die flikken er ergens een getal op kunnen plakken.
Bij trajectcontrole moet dat dan weer niet…
Ik vind dat raar.

BigF
5 februari 2014, 09:52
Het is vrij simpel, het is een rechtsbeginsel dat men niet meermaals kan veroordeeld worden voor 1 misdaad.

Dus als zo'n lintje van flitsers iemand flitst tegen 250km/u, dan is het slechts 1 misdaad als de misdadiger kan aantonen dat ie nergens heeft geremd tot onder de toegelaten snelheid. En dat is aan te tonen met de tijden op de foto's.
Dat klinkt logisch maar wat dan als ik van Turnhout naar Antwerpen rijdt tegen 250/u en ik wordt zowel bij Turnhout als bij Antwerpen geflitst?
Het zou vrij gek zijn dat ik daar 1 boete niet van moet betalen omdat ik "heel dat stuk snelweg tegen die snelheid hebt gereden en nergens heb geremd, Edelachtbare."

BigF
5 februari 2014, 09:55
Tot op welke hoogte telt zo'n snelheidsbeperking eigenlijk?

als men nu een wagen maakt die zonder problemen een meter boven de grond blijft (of je maakt een hovercraft van je auto) of je gaat met zo'n gyrocopterwagen rijden (in de usa zijn ze die al volop particulier aan het verkopen), dan rij je toch nooit te snel...

:-D

We hebben al last genoeg om uit te pluizen hoe ver flitscamera's nu eigenlijk uit elkaar moeten staan.
Als we nu nog moeten gaan uitvissen hoe hoog je moet euh,… vliegen om niet geflitst te kunnen worden gaan we er helemaal niet meer uitgeraken.
Wat niet wegneemt dat het een terechte vraag is…

hurricane
5 februari 2014, 10:01
50 Rechters in één zaal die je simultaan berechten waarbij men de straffen optelt ?
:cheer:

Savatage
5 februari 2014, 10:09
Kunnen ze via google earth geen systeem opzetten dat auto's continu monitort en dat 24/24? Zou heel wat arbeidskosten hier besparen en nog eens meer opleveren.

BigF
5 februari 2014, 10:13
Kunnen ze via google earth geen systeem opzetten dat auto's continu monitort en dat 24/24? Zou heel wat arbeidskosten hier besparen en nog eens meer opleveren.
Zet heel het land vol trajectcontrolepalen et voila…
Nog even geduld dus.

jogo
5 februari 2014, 10:24
Meerdere camera's na elkaar.
Volgens de flikken:


Is dat niet meerdere malen bestraft worden voor dezelfde overtreding?

Stel: je wordt 'geflitst' op een stuk met trajectcontrole, je gemiddelde snelheid was te hoog. Kan je dan ook nog eens een boete aankrijgen omdat je op dat stuk ook nog eens geflitst bent?

Als blijkt uit latere beflitsingen dat de overtreding met het volle beflitsingsbewustzijn gebeurde kan de boete exponentieel oplopen.

BigF
5 februari 2014, 10:25
Als blijkt uit latere beflitsingen dat de overtreding met het volle beflitsingsbewustzijn gebeurde kan de boete exponentieel oplopen.

"Geen flitspalen gezien, Edelachtbare, ik was aan't sms-en!"

giserke
5 februari 2014, 10:26
"Geen flitspalen gezien, Edelachtbare, ik was aan't sms-en!"

"ik was net uw berichtje aan het lezen edelachtbare"

vlijmscherp
5 februari 2014, 10:41
Zet heel het land vol trajectcontrolepalen et voila…
Nog even geduld dus.

sensoren in het wegdek en dat is al opgelost.

giserke
5 februari 2014, 10:42
Dit soort initiatieven zijn slechts de voorbode van totale controle over uw voertuig door de staat



http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/eu/10605328/EU-has-secret-plan-for-police-to-remote-stop-cars.html

Pas op hier op dit forum met dergelijke uitspraken.
Je wordt hier namelijk nogal snel veroordeeld tot conspiracy nutcase.

Klojo eerste klas
5 februari 2014, 12:27
Hangt van de operatie van de flikken af.

Alsof de boete voor 1 keer 250km/u vriendelijk gaat zijn.

Stel: 4km. 250 delen door 4 is pakweg 65. Als de snelheidsbeperking 70 km per uur is zit je toch veilig ? ;-) (dat heet nu eens logica op zijn Klojo's :lol: )

Klojo eerste klas
5 februari 2014, 12:28
Als blijkt uit latere beflitsingen dat de overtreding met het volle beflitsingsbewustzijn gebeurde kan de boete exponentieel oplopen.

'Ik was mijn verdediging aan 't voorberijden'... (en 't is een bewuste taalfout, hé)

non-conformist
5 februari 2014, 20:28
Kunnen ze via google earth geen systeem opzetten dat auto's continu monitort en dat 24/24? Zou heel wat arbeidskosten hier besparen en nog eens meer opleveren.

Via China kan je goedkoop stoorzenders kopen als het moet. Alle inkomende en uitgaande signalen worden daarmee geblokkeerd (dus ook als de politie probeert mijn voertuig stil te leggen :lol:)

Verder zou ik graag vernemen hoe men via Google earth mijn auto zou kunnen herkennen.

The Paulus Experience
5 februari 2014, 20:36
Dit soort initiatieven zijn slechts de voorbode van totale controle over uw voertuig door de staat



http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/eu/10605328/EU-has-secret-plan-for-police-to-remote-stop-cars.html
De zwarte doos is in aantocht.

Control room met 250 miljoen switches, 1 voor elke auto.

Via Google Earth? op steeds dezelfde foto van 2 jaar geleden?
Daar kunnen ze u idd ook elke dag een boete voor geven.
Bon, na de vallende sterren nu lintwormen langs de baan. Tof landje.

non-conformist
5 februari 2014, 20:37
Control room met 250 miljoen switches, 1 voor elke auto.

Via Google Earth? op steeds dezelfde foto van 2 jaar geleden?
Daar kunnen ze u idd ook elke dag een boete voor geven.
Bon, na de vallende sterren nu lintwormen langs de baan. Tof landje.

:lol: Prachtige reactie Paulus !

six
5 februari 2014, 20:50
Kunnen ze via google earth geen systeem opzetten dat auto's continu monitort en dat 24/24? Zou heel wat arbeidskosten hier besparen en nog eens meer opleveren.

:lol:

Supe®Staaf
5 februari 2014, 20:52
Om ze te kloten rij ik nooit meer te snel.
Zou iedereen moeten doen.

The Paulus Experience
5 februari 2014, 20:56
Om ze te kloten rij ik nooit meer te snel.
Zou iedereen moeten doen.

dat is echt wel passé hoor Staaf.
Om ze te kloten rij ik zo hard ik wil, let ik op voorliggers (flits op wagen), verdachte voertuigen langs de baan met de snoet geparkeerd om te flitsen etc..
Dat valt mee want je kan toch niet slapen achter het stuur.
O ja er is ook zoiets dat pieppiep doet :twisted:

Klojo eerste klas
5 februari 2014, 20:58
Om ze te kloten rij ik nooit meer te snel.
Zou iedereen moeten doen.

:lol: :thumbsup:
Tussen haakjes, is er eigenlijk een maximumsnelheid voor fietsers al of niet op 't fietspad ?

Xenophon
5 februari 2014, 21:00
Om ze te kloten rij ik nooit meer te snel.
Zou iedereen moeten doen.

Als iedereen dat doet, dan voeren ze de forfaitaire boetes in. Iedereen moet dan maandelijks vijf boeten betalen en je hebt dan recht op vijf overtredingen die je dan naar eigen keuze wat betreft plaats en tijd mag begaan.

Klojo eerste klas
5 februari 2014, 21:08
Dezelfde als die voor auto's.

Bedankt, en op de snelweg dus maximum 120 km ? ;-)

Supe®Staaf
5 februari 2014, 21:28
Als iedereen dat doet, dan voeren ze de forfaitaire boetes in. Iedereen moet dan maandelijks vijf boeten betalen en je hebt dan recht op vijf overtredingen die je dan naar eigen keuze wat betreft plaats en tijd mag begaan.
Het klinkt behoorlijk gek, maar veel durf ik er niet op verwedden dat het nooit zal gebeuren.

manta
5 februari 2014, 21:40
Bedankt, en op de snelweg dus maximum 120 km ? ;-)

Niet echt, 'k ben ooit eens met mijne camino van de autostrade geplukt door een blauwe vectra. Die ging rond de 120 maar toch moest mijn brommertje mee naar den buro. :-(
Brommertje kreeg ik wel terug, den euro 90 en de proma attack uitlaat waren er wel af. (ook de chromé spatborden waren verdwenen...)
Dus... Niet met fiets of snorfiets tegen 120 over de autostrade rijden want dat hebben ze niet graag...

Antoon
5 februari 2014, 21:51
Meerdere camera's na elkaar.
Volgens de flikken:


Is dat niet meerdere malen bestraft worden voor dezelfde overtreding?

Stel: je wordt 'geflitst' op een stuk met trajectcontrole, je gemiddelde snelheid was te hoog. Kan je dan ook nog eens een boete aankrijgen omdat je op dat stuk ook nog eens geflitst bent?

Ik denk niet dat ze meermaals beboeten, de pakkans is alleen groter. Wie op tijd remt voor een flits kan 1 km verder prijs hebben.

non-conformist
5 februari 2014, 23:25
Grappig, aangezien u het signaal/frequentie nog niet eens kent? Ik gok ook dat er op zulke stoorzenders een paar jaar bak komt te staan én dat ht signaal regelmatig gecontroleerd zal worden of het aanwezig is via camera's/scanpalen

http://www.jammerfromchina.com/news/582/Get_One_Best_Car_Signal_Blocker_for_You_Car_Here.h tml

Ik vind het best wel grappig dat U dat oppert. Het systeem om voertuigen te volgen en zo is nog niet klaar en er is al een middel om U er tegen te wapenen en U komt af met een middel om het anti-middel op te sporen.

Wist U dat ze zelfs radardetectors tegenwoordig onzichtbaar kunnen maken ?

Met genoeg geld is alles te koop.

Dit is een strijd die ze nooit kunnen winnen. Kijk maar naar wat de Coyote teweeg gebracht heeft.

BigF
3 december 2023, 10:06
Wat ik overigens altijd raar heb gevonden aan die trajectcontrole is dat je beboet kan worden terwijl men eigenlijk niet juist weet wat je overtreding was.
Heel het traject (stel max 70/u) tegen 75/u afleggen (niet zo'n zware overtreding) of gedurende enkele honderden meters optrekken naar 130/u geeft bij zo'n controle hetzelfde resultaat.
En dus ook dezelfde boete. Terwijl de overtreding toch heel anders is…

Waarom moet er bij trajectcontrole geen exacte snelheidsaanduiding zijn? Men weet toch alleen dat je 'ergens' of 'gedurende enige tijd' te snel reed en meer niet?
Als je geflitst wordt moeten die camera's geijkt zijn en kan enkele km afwijking al leiden tot ongeldigheid van de boete.
Flikken met een anonieme wagen moeten je gedurende langere tijd volgen om vast te stellen tegen welke snelheid je rijdt. Ook al blijkt dat je minstens sneller reed dan toegelaten, toch moeten die flikken er ergens een getal op kunnen plakken.
Bij trajectcontrole moet dat dan weer niet…
Ik vind dat raar.

Bij het 'oude draden doorploeteren op een verloren zondagochtend' kwam ik hier bij uit.

Een vraag van dik 10 jaar geleden maar ik heb er tot op vandaag nog steeds geen antwoord opgekregen.

Waarom moet bij trajectcontrole de overtreding niet exact gekend zijn en bij flitsen of achtervolgen bv wel?

reservespeler
3 december 2023, 11:58
Bij het 'oude draden doorploeteren op een verloren zondagochtend' kwam ik hier bij uit.

Een vraag van dik 10 jaar geleden maar ik heb er tot op vandaag nog steeds geen antwoord opgekregen.

Waarom moet bij trajectcontrole de overtreding niet exact gekend zijn en bij flitsen of achtervolgen bv wel?

Eigenlijk is dat een goede vraag.
Zeker als het gaat over heel lange trajecten.
Toch vind ik het niet verkeerd dat ze de gemiddelde snelheid meten.
Ik was onlangs op zo'n traject van enkele kilometers, er reed er ene voor mij tegen iets meer dan 50 km/u.
Ik besloot om hem voorbij te steken, om dit snel en veilig te kunnen doen, moest ik even over de 80 km/u gaan.
Uiteindelijk bleef mijn gemiddelde snelheid onder de 76 km/u, waardoor ik geen boete kreeg.

reservespeler
3 december 2023, 12:03
Tegenwoordig kunt u een apparaatje kopen dat de gemiddelde snelheid meet over een bepaald traject.
Bij het begin van de trajectcontrole even op het knopje drukken en tegen het einde zie je of je moet afremmen of niet.

Vlad
4 december 2023, 05:19
Tegenwoordig kunt u een apparaatje kopen dat de gemiddelde snelheid meet over een bepaald traject.
Bij het begin van de trajectcontrole even op het knopje drukken en tegen het einde zie je of je moet afremmen of niet.

Of je kan je aan de snelheidslimieten houden. Dat kost nog minder. ;-)

NieuwNoors
4 december 2023, 16:05
Of je kan je aan de snelheidslimieten houden. Dat kost nog minder. ;-)

Juist! Ik heb al 34j mijn rijbewijs en nog nooit, echt nog nooit een boete gehad.
Ik houd me aan de verkeersregels en dat is heel simpel.

NieuwNoors
4 december 2023, 16:06
Tegenwoordig kunt u een apparaatje kopen dat de gemiddelde snelheid meet over een bepaald traject.
Bij het begin van de trajectcontrole even op het knopje drukken en tegen het einde zie je of je moet afremmen of niet.

Triestig als je op zulke manier moet rijden....

maddox
4 december 2023, 16:51
Juist! Ik heb al 34j mijn rijbewijs en nog nooit, echt nog nooit een boete gehad.
Ik houd me aan de verkeersregels en dat is heel simpel.

U rijd dan ook 3000 km op een jaar?


De eerste 20 jaar gemotoriseerd heb ik 2 boetes gehad. De eerste dag met mijn "echt rijbewijs" omdat ik mijn keuringsbewijs op tafel had laten liggen, en een paar jaar later omdat het bordje "50 km/u werken" achter een vrachtwagen verstopt stond.

Nu kunnen we er van uit gaan elk jaar er wel 2 of 3 te krijgen, van het type "2km/u te snel".

NieuwNoors
4 december 2023, 17:11
U rijd dan ook 3000 km op een jaar?


De eerste 20 jaar gemotoriseerd heb ik 2 boetes gehad. De eerste dag met mijn "echt rijbewijs" omdat ik mijn keuringsbewijs op tafel had laten liggen, en een paar jaar later omdat het bordje "50 km/u werken" achter een vrachtwagen verstopt stond.

Nu kunnen we er van uit gaan elk jaar er wel 2 of 3 te krijgen, van het type "2km/u te snel".

3000km/ jaar is toch heel weinig! Dat is 250 km/ maand.
Zelfs nu ik niet meer werk (kan werken) rijd ik nog meer/ maand hoor.

NieuwNoors
4 december 2023, 17:13
U rijd dan ook 3000 km op een jaar?


De eerste 20 jaar gemotoriseerd heb ik 2 boetes gehad. De eerste dag met mijn "echt rijbewijs" omdat ik mijn keuringsbewijs op tafel had laten liggen, en een paar jaar later omdat het bordje "50 km/u werken" achter een vrachtwagen verstopt stond.

Nu kunnen we er van uit gaan elk jaar er wel 2 of 3 te krijgen, van het type "2km/u te snel".

Die 2 km/ uur te snel; dat werd al gecorigeerd voordat u de boete kreeg. Wss reed u 9km/u te snel.

maddox
4 december 2023, 17:17
Die 2 km/ uur te snel; dat werd al gecorigeerd voordat u de boete kreeg. Wss reed u 9km/u te snel.

Waarom kregen mijn echtgenote en ik die boetes tussen 1990 en 2015 niet?

Want als het nu "normaal" is, waarom toen niet?

fox
4 december 2023, 17:21
Waarom kregen mijn echtgenote en ik die boetes tussen 1990 en 2015 niet?

Want als het nu "normaal" is, waarom toen niet?

Omdat het nu een bewuste beleidskeuze is om zoveel mogelijk geld te innen middels verkeersboetes. Daarom gaat men meer op plaatsen flitsen waar men weet dat de maximumsnelheid te laag staat in vergelijking met de weginfrastructuur.

fred vanhove
4 december 2023, 17:24
Juist! Ik heb al 34j mijn rijbewijs en nog nooit, echt nog nooit een boete gehad.
Ik houd me aan de verkeersregels en dat is heel simpel.

Een vriendin zei me ook dat ze nog nooit een boete had gekregen en nog nooit een ongeval.

Ze reed nooit als het donker was.....op een autosnelweg kwam ze ook liever niet en tijdens de nacht kwam ze nooit op de baan. Onbekende wegen waren haar ook vreemd. Bij mist sneeuw of ijzel liet ze haar auto altijd staan.
Ze had een goedkope verzekering want reed minder dan 15.000 km per jaar (vooral heen en weer de carrefour denk ik ) t'ja.....er is rijden en zich af en toe verplaatsen.

maddox
4 december 2023, 17:30
Omdat het nu een bewuste beleidskeuze is om zoveel mogelijk geld te innen middels verkeersboetes. Daarom gaat men meer op plaatsen flitsen waar men weet dat de maximumsnelheid te laag staat in vergelijking met de weginfrastructuur.

Ongeveer de helft van de boetes die we de laatste 5 jaar hebben gekregen was een kwestie van "volg het verkeer".

Nu volgen we de GPS, en laat de knipperlichtende en zelfs claxonerende figuren maar doen.

Ben benieuwd hoe lang dat goed gaat gaan.

NieuwNoors
4 december 2023, 17:52
Waarom kregen mijn echtgenote en ik die boetes tussen 1990 en 2015 niet?

Want als het nu "normaal" is, waarom toen niet?

Dat moet u aan mij niet vragen.
Ik ben maar een gewone burger.

NieuwNoors
4 december 2023, 17:58
Een vriendin zei me ook dat ze nog nooit een boete had gekregen en nog nooit een ongeval.

Ze reed nooit als het donker was.....op een autosnelweg kwam ze ook liever niet en tijdens de nacht kwam ze nooit op de baan. Onbekende wegen waren haar ook vreemd. Bij mist sneeuw of ijzel liet ze haar auto altijd staan.
Ze had een goedkope verzekering want reed minder dan 15.000 km per jaar (vooral heen en weer de carrefour denk ik ) t'ja.....er is rijden en zich af en toe verplaatsen.

Waarom die vergelijking? Ik ben niet die vriendin he.

Ik houd me gewoon netjes aan de verkeersregels. Ik heb totaal geen zin om verkeersboetes te betalen.

maddox
4 december 2023, 18:33
Ik houd me gewoon netjes aan de verkeersregels. Ik heb totaal geen zin om verkeersboetes te betalen.

dat proberen mijn echtgenote en ik ook.

1 van de resultaten is verkeersagressie van anderen naar ons toe.
Tot nu toe alleen maar bij geluids/lichtsignaal en verbaal gebleven.

NieuwNoors
4 december 2023, 18:43
dat proberen mijn echtgenote en ik ook.

1 van de resultaten is verkeersagressie van anderen naar ons toe.
Tot nu toe alleen maar bij geluids/lichtsignaal en verbaal gebleven.

Dus; omwille van geluids/ lichtsignaal van anderen (wss snelheidsduivels) naar u toe riskeert u de boete.

Tja.....betalen dan maar.

maddox
4 december 2023, 19:50
Dus; omwille van geluids/ lichtsignaal van anderen (wss snelheidsduivels) naar u toe riskeert u de boete.

Tja.....betalen dan maar.

U begrijpt het verkeerd.

Als we het verkeer volgen, krijgen een hoop mensen een kleine boete.

Indien we daar een "zondagsrijder" tempo in brengen, krijgen we toeter, knipperlicht en scheldserenades.


Dat is het resultaat van bepaalde trukken die onze (r)Overheid toepast om geld uit de zakken te kloppen.

NieuwNoors
4 december 2023, 20:38
U begrijpt het verkeerd.

Als we het verkeer volgen, krijgen een hoop mensen een kleine boete.

Indien we daar een "zondagsrijder" tempo in brengen, krijgen we toeter, knipperlicht en scheldserenades.


Dat is het resultaat van bepaalde trukken die onze (r)Overheid toepast om geld uit de zakken te kloppen.

Het zal in uw ogen wel zo zijn dat ik het verkeerd begrijp en dat mag u denken.
Toch rijd ik al 34+- jaar boetevrij. Van in 1989 om precies te zijn.

De (R)overheid kan onmogelijk geld uit de zakken kloppen van chauffeurs die altijd conform het verkeersreglement rijden.

maddox
4 december 2023, 21:02
Het zal in uw ogen wel zo zijn dat ik het verkeerd begrijp en dat mag u denken.
Toch rijd ik al 34+- jaar boetevrij. Van in 1989 om precies te zijn.
Ik ben heel blij voor u.

De (R)overheid kan onmogelijk geld uit de zakken kloppen van chauffeurs die altijd conform het verkeersreglement rijden.

U bent gewoon nog niet betrapt.

NieuwNoors
4 december 2023, 21:06
Ik ben heel blij voor u.


U bent gewoon nog niet betrapt.

Men kan mij onmogelijk betrappen op inbreuken die ik niet bega.

maddox
4 december 2023, 21:33
Men kan mij onmogelijk betrappen op inbreuken die ik niet bega.

U denkt dat U geen inbreuken begaat.

Of U blijft gewoon thuis, of U bent gewoon niet betrapt.

Let wel, ik erken dat ik "overtredingen" heb begaan.
Zo'n 35 jaar geleden zelfs moedwillig, met veel te snelle brommers.

Maar als een overtreding het gewoon volgen van normaal verkeer betreft, waar zit het punt dan?

NieuwNoors
4 december 2023, 22:15
U denkt dat U geen inbreuken begaat.

Of U blijft gewoon thuis, of U bent gewoon niet betrapt.

Let wel, ik erken dat ik "overtredingen" heb begaan.
Zo'n 35 jaar geleden zelfs moedwillig, met veel te snelle brommers.

Maar als een overtreding het gewoon volgen van normaal verkeer betreft, waar zit het punt dan?

Ik rijd zowat dagelijks; ik blijf echt niet thuis omdat u dat denkt of daarvan
uitgaat. :|

NieuwNoors
4 december 2023, 22:15
U denkt dat U geen inbreuken begaat.

Of U blijft gewoon thuis, of U bent gewoon niet betrapt.

Let wel, ik erken dat ik "overtredingen" heb begaan.
Zo'n 35 jaar geleden zelfs moedwillig, met veel te snelle brommers.

Maar als een overtreding het gewoon volgen van normaal verkeer betreft, waar zit het punt dan?

Ik rijd zowat dagelijks; ik blijf echt niet thuis omdat u dat denkt of daarvan
uitgaat. :|

BigF
5 december 2023, 07:19
Ik houd me aan de verkeersregels
Ik ook.


en dat is heel simpel.
Daar ga ik niet mee akkoord.

En dan vooral niet omdat er geen lijn meer in de opgelegde snelheidsbeperkingen zit. Banen waar je zeventig mag behalve voor een paar honderd meter waar je tussen 2 kruispunten plots nog maar 50 mag. Heb je dat ene bord niet gezien heb je prijs. Want daar gaan ze staan flitsen natuurlijk.

Of omdat mensen nu eenmaal geen robots zijn die én fietsers én voetgangers én verkeersborden én wegmarkeringen én kruispunten én dan ook nog eens de snelheidsmeter van hun auto tegelijkertijd in de gaten kunnen houden. Even een kort moment van onoplettendheid kan genoeg zijn.
En dan vind ik dat niet meer 'heel simpel'.


Maar daar gaat het zelfs in deze draad niet over.
Het gaat over het feit dat men bij een boete over een trajectcontrole niet precies kan zeggen wat uw overtreding was.
Ja, u hebt ergens te hard gereden. Maar hoeveel te hard? Geen mens die het weet. Waar precies? Ook geen mens die het weet. Eventjes veel te hard of heel de tijd een beetje te hard? Het raden naar.
En bij trajectcontrole is dat allemaal normaal.

Bij een 'gewone' flitspaal moet dat allemaal tot in de details gekend zijn. De flitspaal moet zelfs geëikt zijn. Men weet dus precies hoe hard u reed. Op de boete staat precies waar die flitspaal staat. En dus weet men precies waar u de overtreding beging. Op exact welk moment. Net zo bij mobiele filtsers.
Alles is tot in de details gekend.
Maar bij trajectcontrole? Pff, allemaal plots niet meer nodig.

En dan heb ik het nog niet bij de willekeur van trajectcontroles.
Iedereen wordt immers op een andere manier gestraft.

Ik rij heel de tijd 75 over 5km traject en krijg een boete.
Iemand anders rijdt heel de tijd 100 over 5km traject maar krijgt er geen omdat hij in de trajectcontrole nog effe is gaan tanken ofzo.

Dat is puur willekeur.