PDA

View Full Version : NVA-Bashen en onze pensioenen


looneytoon1975
16 februari 2014, 15:42
Ik geef toe dat ik een NVA-aanhanger ben, maar enkel omdat ik het beleid van de laatste 30 jaar, én de goed-nieuws-show van de laatste 30 weken grondig beu begin te worden.

Er is godverdomme geen goed nieuws. Zelfstandigen en kleine KMO's vallen als vliegen.

En vooraleer jullie die gaan aanvallen, zoek maar eens eerst op wat het woord "self-employed" betekent. Deze mensen werken zéér hard, vragen niets van de maatschappij (krijgen ze ook niet trouwens) maar dragen stevig bij, én voorzien anderen van brood op de plank??? Zeer verleidelijk om de brui eraan te geven, en i.p.v. dat zij voor België zorgen, kan België dan voor hun gaan zorgen!

Ik stel nu luidop de vraag: Wat probeert men te bereiken met om de beurt aan NVA-bashing te doen...? Nog meer faillissementen en werkloosheid? Mensen die geen geld meer hebben om te spenderen = meer winkels, en ja, zelfs frituurkes die deuren moeten dichtdoen.

Iedereen weet dat ons sociaal stelsel op instorten staat, en ik wil als hardwerkende hetzelfde pensioen waar mijn vader, mijn grootvader, en overgrootvader zéér hard voor gewerkt heeft.

Dat zie ik helaas niet gebeuren met traditioneel... die denken alleen maar 1 generatie ver, wel, we leven met 3 generaties, 4 zelfs binnenkort. Wie gaat dat betalen??? De mensen gaan op die manier niet werken tot 65 hoor. Die zeggen ook "foert" op 55!!!!!!!!!!

reservespeler
16 februari 2014, 15:44
Ik geef toe dat ik een NVA-aanhanger ben, maar enkel omdat ik het beleid van de laatste 30 jaar, én de goed-nieuws-show van de laatste 30 weken grondig beu begin te worden.

Er is godverdomme geen goed nieuws. Zelfstandigen en kleine KMO's vallen als vliegen.

En vooraleer jullie die gaan aanvallen, zoek maar eens eerst op wat het woord "self-employed" betekent. Deze mensen werken zéér hard, vragen niets van de maatschappij (krijgen ze ook niet trouwens) maar dragen stevig bij, én voorzien anderen van brood op de plank??? Zeer verleidelijk om de brui eraan te geven, en i.p.v. dat zij voor België zorgen, kan België dan voor hun gaan zorgen!

Ik stel nu luidop de vraag: Wat probeert men te bereiken met om de beurt aan NVA-bashing te doen...? Nog meer faillissementen en werkloosheid? Mensen die geen geld meer hebben om te spenderen = meer winkels, en ja, zelfs frituurkes die deuren moeten dichtdoen.

Iedereen weet dat ons sociaal stelsel op instorten staat, en ik wil als hardwerkende hetzelfde pensioen waar mijn vader, mijn grootvader, en overgrootvader zéér hard voor gewerkt heeft.

Dat zie ik helaas niet gebeuren met traditioneel... die denken alleen maar 1 generatie ver, wel, we leven met 3 generaties, 4 zelfs binnenkort. Wie gaat dat betalen??? De mensen gaan op die manier niet werken tot 65 hoor. Die zeggen ook "foert" op 55!!!!!!!!!!

Denkt u echt dat onze politici 1 generatie ver denken?
Ik mocht echt hopen dat het waar was.
De meeste politici denken maar tot aan de volgende verkiezingen.

looneytoon1975
16 februari 2014, 15:48
Denkt u echt dat onze politici 1 generatie ver denken?
Ik mocht echt hopen dat het waar was.
De meeste politici denken maar tot aan de volgende verkiezingen.

Damn, heb het niet ver genoeg doorgedacht. Volledig gelijk!

De schoofzak
16 februari 2014, 17:08
Als een politieke partij nu zegt dat de staatsschuld afgebouwd moet worden, en als dat uitgevoerd zou worden, dan is dat een zeer goede maatregel op langere termijn dan tot aan de volgende verkiezingen.
De staatsschuld afbouwen, en niet aan een tempo van een half percentje per jaar, is de beste garantie voor de toekomst van de sociale zekerheid.

De staatsschuld kunt gij maar afbouwen door mensen te doen werken in plaats van te laten profiteren; werk bij creëren doe je alleen maar door het niet kapot te belasten .... werk bij creêren doe je niet door kapitaal naar het buitenland te jagen, dus de spaarder niet teveel te jennen ....
enz. enz. .... tot en met een doordachte organisatie van de overheid, dus Vlaamse onafhankelijkheid ....

.

Henri1
16 februari 2014, 19:07
Ik geef toe dat ik een NVA-aanhanger ben, maar enkel omdat ik het beleid van de laatste 30 jaar, én de goed-nieuws-show van de laatste 30 weken grondig beu begin te worden.

Er is godverdomme geen goed nieuws. Zelfstandigen en kleine KMO's vallen als vliegen.


Zelfstandigen en KMO's vallen overal als vliegen, niet alleen in België.
N-VA gebruikt het gewoon als propaganda, ze weten zelf drommels goed dat het nergens op slaat.

Er is dus iets mis met uw denkpiste.

Brakelaar
16 februari 2014, 19:46
Zelfstandigen en KMO's vallen overal als vliegen, niet alleen in België.
N-VA gebruikt het gewoon als propaganda, ze weten zelf drommels goed dat het nergens op slaat.

Er is dus iets mis met uw denkpiste.

Kan je denken hoe slecht de federale bezig is als de Zelfstandigen en KMO's vallen als vliegen....

Stef007
17 februari 2014, 14:13
Hoeveel van die faillissementen zijn er eigenlijk frauduleus, dat zou ik graag eens weten. Dan zouden we echt weten wat die statistiek wilt zeggen...

R.Verhiest
17 februari 2014, 15:04
Nog voor de verkiezingen zouden de pensioenen van zelfstandigen gelijkgemaakt worden aan die van "andere" werknemers..

De stelling die ik al jaren verdedig nl. dat er slechts dan iets gedaan kan worden aan de hoogte van de belastingen indien alle inkomsten op gelijke wijze belast worden vindt de laatste tijd al wat meer instemming .

Ovdrigens : waarom bestaan er "schijnzelfstandigen" - dat is volledig terug te voeren op het feit dat een schijnzelfstandige in principe minder belastingen te betalen heeft/meer "aftrekposten" kan inbrengen dan een "zuivere" werknemer.

De "grootverdienende" CEO's en diverse anderen splitsen hun verdiensten steevast in een gedeelte "loon" waarop ze "belastingen op arbeid" te betalen hebben en een gedeelte "andere voordelen" die niet of gering belast worden.

dus : geen truuken van de foor meer : belastingen gelijk voor alle soorten inkomsten
(& sociale zekerheid dus ook gelijk voor iedereen). Op die manier kunnen de belastingen allicht voor iedereen dalen (of de BTW wat voor basisproducten sowieso rechtvaardiger zou zijn)

The Bold Revenger
17 februari 2014, 15:16
Zelfstandigen en KMO's vallen overal als vliegen, niet alleen in België.
N-VA gebruikt het gewoon als propaganda, ze weten zelf drommels goed dat het nergens op slaat.

Er is dus iets mis met uw denkpiste.

Het ligt voornamelijk aan de overheidsefficiëntie, die in België 10% lager ligt dan in beter presterende landen. Die overheid dient dus dringend hervormd te worden, maar de traditionele partijen weigeren dat, zoals blijkt uit al hun interviews.

fonne
17 februari 2014, 16:57
Zelfstandigen en KMO's vallen overal als vliegen, niet alleen in België.
N-VA gebruikt het gewoon als propaganda, ze weten zelf drommels goed dat het nergens op slaat.

Er is dus iets mis met uw denkpiste.

Zwitserland is even groot als belgië.
Het telde vorig jaar 4.500 faillissementen.
België telde 12.000 faillissementen.

Er is dus iets mis met uw denkpiste

Stef007
18 februari 2014, 08:20
Het ligt voornamelijk aan de overheidsefficiëntie, die in België 10% lager ligt dan in beter presterende landen. Die overheid dient dus dringend hervormd te worden, maar de traditionele partijen weigeren dat, zoals blijkt uit al hun interviews.

Hoe complex is de wetgeving in die "beter presterende landen"?

Stef007
18 februari 2014, 08:21
Zwitserland is even groot als belgië.
Het telde vorig jaar 4.500 faillissementen.
België telde 12.000 faillissementen.

Er is dus iets mis met uw denkpiste

Zwitserland hangt ook niet af van de euro en het besparingsjuk van Europa. Kan je nog cijfers geven van andere landen?

Boduo
18 februari 2014, 09:00
Zwitserland hangt ook niet af van de euro en het besparingsjuk van Europa. Kan je nog cijfers geven van andere landen?

Voor zover ik weet zijn er onder die 12.000 Belgische faillisementen heel veel horeca-zaken (die weinig mensen werk verschaften)

brother paul
18 februari 2014, 09:05
ze gaan nog eens een vlootje van 1000man laten afvloeien met brugpensioen aleluja het verguisde systeem is nog altijd alife and kicking. Het instrument bij uitstek om als politieker te bewijzen dat je iets te zeggen hebt zeker ?

http://www.hln.be/hln/nl/3424/Economische-crisis/article/detail/1795803/2014/02/18/Brugpensioen-voor-1-100-werknemers-Caterpillar.dhtml