PDA

View Full Version : Verkiezingsstunt? Zelfstandigen krijgen voortaan evenveel kinderbijslag als werknemer


De schoofzak
27 februari 2014, 21:52
Wat cadeautjes uitdelen, zo net voor de verkiezingen?
Gelijk die btw op elektriciteit ?

Ze mogen die kinderbijslag hebben, die zelfstandigen, daar gaat het niet over.
Maar dat had je wel gesnapt zeker?

En daarenboven moet zulks gebeuren, enkele maanden voor de bevoegdheid overgaat naar de toekomstige zelfstandige staten.

titel dus: Zelfstandigen krijgen voortaan evenveel kinderbijslag als werknemers
link : http://www.standaard.be/cnt/dmf20140227_01002124


Zelfstandigen en werknemers krijgen voortaan gelijke kinderbijslag. De plenaire Kamer heeft dat donderdagavond goedgekeurd, enkele maanden voordat die bevoegdheid naar de deelstaten overgaat. Tot vandaag kreeg een eerste kind van een zelfstandige nog 84,43 euro, tegenover 90,28 euro voor dat van een werknemer.

Door de nakende gelijkschakeling zal de kinderbijslag voor zelfstandigen op ruim tien jaar met 140 procent gestegen zijn, onderstreepte bevoegd minister Sabine Laruelle (MR) in november nog. Een toeslag voor zelfstandigen die gebruik maken van de faillissementsverzekering - 45,96 euro voor het eerste kind - moet ondernemers in moeilijkheden ook een extra handje helpen.

Jan Meuleman
27 februari 2014, 22:02
Wat cadeautjes uitdelen, zo net voor de verkiezingen?
Gelijk die btw op elektriciteit ?

Ze mogen die kinderbijslag hebben, die zelfstandigen, daar gaat het niet over.
Maar dat had je wel gesnapt zeker?

En daarenboven moet zulks gebeuren, enkele maanden voor de bevoegdheid overgaat naar de toekomstige zelfstandige staten.

titel dus: Zelfstandigen krijgen voortaan evenveel kinderbijslag als werknemers
link : http://www.standaard.be/cnt/dmf20140227_01002124

Is die belofte er weer? Hoeveelste opeenvolgende verkiezingen gaat deze al mee?

Bad Attila
28 februari 2014, 07:09
Wat cadeautjes uitdelen, zo net voor de verkiezingen?
Gelijk die btw op elektriciteit ?

Ze mogen die kinderbijslag hebben, die zelfstandigen, daar gaat het niet over.
Maar dat had je wel gesnapt zeker?

En daarenboven moet zulks gebeuren, enkele maanden voor de bevoegdheid overgaat naar de toekomstige zelfstandige staten.

titel dus: Zelfstandigen krijgen voortaan evenveel kinderbijslag als werknemers
link : http://www.standaard.be/cnt/dmf20140227_01002124

Neen, gewoon de laatste steen van iemand die zich jarenlang als Minister heeft ingezet om de situatie van de zelfstandigen te verbeteren en zoveel mogelijk gelijk te schakelen met andere verdieners.

Voor de verkiezingscampagne moet Laruelle het niet meer doen, hoor.

reservespeler
28 februari 2014, 07:26
Neen, gewoon de laatste steen van iemand die zich jarenlang als Minister heeft ingezet om de situatie van de zelfstandigen te verbeteren en zoveel mogelijk gelijk te schakelen met andere verdieners.

Voor de verkiezingscampagne moet Laruelle het niet meer doen, hoor.

Het is gemakkelijk om opslag te geven als een ander het moet betalen.

Bad Attila
28 februari 2014, 07:29
Het is gemakkelijk om opslag te geven als een ander het moet betalen.

Ik begrijp het. Zelfstandigen betalen geen RSZ noch belastingen.

fox
28 februari 2014, 14:07
Ik begrijp het. Zelfstandigen betalen geen RSZ noch belastingen.

Zoals gezegd. Daar gaat het niet om. De gelijkschakeling is de logica zelve. Waar het om gaat is dat die gelijkschakeling er komt 3 maand vooraleer de factuur bij de regios terecht komt. Zo is het inderdaad niet moeilijk om cadeautjes uit te delen als je de kost ervan toch niet moet dragen.

MORPHEUS
28 februari 2014, 19:02
Ik begrijp het. Zelfstandigen betalen geen RSZ noch belastingen.

Waar ligt het zwaartepunt ?

Staat het kind centraal of het statuut van de ouders ? Het kind kan niet het statuut kiezen van zijn ouders.

Wat belastingen betreft van zelfstandigen.
Als die met hard werken een zaak hebben opgebouwd van 1.000.000 euro.
Wat denkt u dat er gebeurt als ze op pensioen gaan en de zaak verkopen.
De BTW zegt dan kassa €€€€€€€€€€€€€€€€� �€ !!!!!!!!!!!

De gehele tijdslijn bekijken hé.

Concreet, elke (kind) Belg gelijk voor de wet.
Als een kind van en zelfstandige geen kindergeld mag krijgen door minder RSZ betaling van de ouders.
Dan ook niet voor werklozen ?

ViveLaBelgique
28 februari 2014, 19:12
Wat belastingen betreft van zelfstandigen.
Als die met hard werken een zaak hebben opgebouwd van 1.000.000 euro.
Wat denkt u dat er gebeurt als ze op pensioen gaan en de zaak verkopen.
De BTW zegt dan kassa €€€€€€€€€€€€€€€€� �€ !!!!!!!!!!!

De BTW is reeds afgerekend op de inkomende facturen. Bij het verkopen van een zaak is geen BTW verschuldigd tenzij voor makelaars.


Concreet, elke (kind) Belg gelijk voor de wet.
Als een kind van en zelfstandige geen kindergeld mag krijgen door minder RSZ betaling van de ouders.
Dan ook niet voor werklozen ?

Beter ware het dat het kindergeld gewoon afgeschaft wordt. Alle Belgen zijn gelijk voor de wet. Het kan niet zijn dat kinderlozen Belgen dienen op te draaien voor de konijnendrang van anderen.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=194353

Bad Attila
28 februari 2014, 19:19
Zoals gezegd. Daar gaat het niet om. De gelijkschakeling is de logica zelve. Waar het om gaat is dat die gelijkschakeling er komt 3 maand vooraleer de factuur bij de regios terecht komt. Zo is het inderdaad niet moeilijk om cadeautjes uit te delen als je de kost ervan toch niet moet dragen.

Eerlijk is eerlijk, ik weet niet of dit naar de Gemeenschappen gaat, wat de discussie ook bemoeilijkt.

Maar dan nog, eer de deelstaten specifieke wetgevingen hebben uitgewerkt, kan het nog jaren duren. Ondertussen is de gelijkschakeling een feit en is iedereen kontent.

Als Vlaanderen dit niet wilt betalen, geen probleem: de regel kan eenvoudig aangepast of zelfs afgeschaft worden door het Vlaams Parlement.

MORPHEUS
28 februari 2014, 19:28
Beter ware het dat het kindergeld gewoon afgeschaft wordt. Alle Belgen zijn gelijk voor de wet. Het kan niet zijn dat kinderlozen Belgen dienen op te draaien voor de konijnendrang van anderen.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=194353


ik zie mezelf niet als een konijn :=>

u heeft daar een punt, maar als we stijgen met de helikopter.
Dan zien we beter .
De kinderloze Belgen zullen later wel afhankelijk zijn voor hun pensioen van de kinderen nu.

ik beschouw kindergeld als een investering.
persoonlijk zie ik liever gratis school dan kindergeld.
daar is het principe van investering beter.

ik heb twee dochters die unief hebben gelopen , waarvan 1 dochter twee masters. Deze is nu bezig met een 4 jaar doctoraat in het buitenland
Wij ouders hebben behoorlijk wat geinvestreed in onze dochters. En zijn in feite nog bezig
Van de gemeenschap geen hulp, wij ouders deden blijkbaar teveel ons best om steun de krijgen.

Ik heb daar geen probleem mee. Ik wens dat elk kind dezelfde kansen zou krijgen. dit doe je niet met kindergeld, wel met gratis school.

En de gemeenschap gaat op termijn zijn voordeel halen. Het is als overheid altijd leuker een brutoloon te belasten van 6000 € dan van 3000 €
dit over een periode van 40 jaar

of dat kind van oorsprong ouders had als arbeiders, zelfstandigen ?

wat maakt het uit in het investeren om later te kunnen belasten ?

ViveLaBelgique
28 februari 2014, 19:40
@morpheus.

Alle Belgen gelijk voor de wet. Pensioenen zijn niet betaalbaar voor Belgen met kinderen en ook niet voor kinderloze Belgen.

Het doorschuiven van de pensioenfactuur naar de komende generaties is onliberaal en druist in tegen het rentmeesterschap.

Als jij nog steeds niet begrepen hebt dat de pensioenen niet meer betaalbaar zijn heb jij het nagelaten om als goede Belg het staatsblad te lezen.

Voor de rest vraag ik me af of jij wel hoopt dat jouw in het buitenland studerende dochter wel naar hier terug keert. Ze heeft hier geprofiteerd van ons overheidsgesubsidieerd onderwijs maar wat gaat zij terug doen voor ons land als zij in het buitenland blijft ?

Amon_Re
28 februari 2014, 22:51
Als Vlaanderen dit niet wilt betalen, geen probleem: de regel kan eenvoudig aangepast of zelfs afgeschaft worden door het Vlaams Parlement.

Dat is de bedoeling, schuif zaken door naar een regering waarvan je weet dat een politiek tegenstander quasi zeker aan zet zal komen en die wilt besparen.

Als die partij dan zaken afschiet kunnen de anderen de schuld daarbij leggen. Als die partij de zaken niet afschiet dan kunnen de anderen die partij verwijten van niet te besparen en de schulden te doen oplopen.

De schoofzak
1 maart 2014, 08:31
Op kinderbijslag moet niet bespaard worden (wel over sommige modaliteiten gepraat, vb. derde of vierde en volgende kinderen ... en aanverwante maatregelen zoals subsidie voor creche en school ...), maar daar gaat het nu niet over.

Ik vind het beneden alle peil om met deze verhoging nu uit te pakken. Als verkiezingsstunt. En uit respect voor de collega's politiekers uit de parlementen die voor deze materie bevoegd zullen worden binnen enkele maanden. Een belgicistische reclamestunt, met andere woorden.

.

reservespeler
1 maart 2014, 08:44
Ik begrijp het. Zelfstandigen betalen geen RSZ noch belastingen.

Daar gaat het niet om.
Het uitbetalen wordt doorgeschoven naar de deelstaten. De ontvangsten blijven federaal.

reservespeler
1 maart 2014, 08:46
De BTW is reeds afgerekend op de inkomende facturen. Bij het verkopen van een zaak is geen BTW verschuldigd tenzij voor makelaars.



Beter ware het dat het kindergeld gewoon afgeschaft wordt. Alle Belgen zijn gelijk voor de wet. Het kan niet zijn dat kinderlozen Belgen dienen op te draaien voor de konijnendrang van anderen.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=194353

Hier kan ik u volgen, voorwaarde is wel dat we de grenzen sluiten voor verrijkers.
We zijn nu al te dicht bevolkt.

gertc
1 maart 2014, 08:54
Ik vind het beneden alle peil om met deze verhoging nu uit te pakken. Als verkiezingsstunt. En uit respect voor de collega's politiekers uit de parlementen die voor deze materie bevoegd zullen worden binnen enkele maanden. Een belgicistische reclamestunt, met andere woorden.

Vlaanderen en Wallonië worden helemaal niet bevoegd voor deze materie. Ja, wel voor het uitbetalen van de kinderbijslag. Maar de modaliteiten, wie hoeveel kindergeld ontvangt, zijn federaal gebetonneerd, net als de ontvangsten.

reservespeler
1 maart 2014, 08:54
ik beschouw kindergeld als een investering.
persoonlijk zie ik liever gratis school dan kindergeld.
daar is het principe van investering beter.

ik heb twee dochters die unief hebben gelopen , waarvan 1 dochter twee masters. Deze is nu bezig met een 4 jaar doctoraat in het buitenland
Wij ouders hebben behoorlijk wat geinvestreed in onze dochters. En zijn in feite nog bezig
Van de gemeenschap geen hulp, wij ouders deden blijkbaar teveel ons best om steun de krijgen.

Ik heb daar geen probleem mee. Ik wens dat elk kind dezelfde kansen zou krijgen. dit doe je niet met kindergeld, wel met gratis school.

En de gemeenschap gaat op termijn zijn voordeel halen. Het is als overheid altijd leuker een brutoloon te belasten van 6000 € dan van 3000 €
dit over een periode van 40 jaar

of dat kind van oorsprong ouders had als arbeiders, zelfstandigen ?

wat maakt het uit in het investeren om later te kunnen belasten ?

Voor mij mag het onderwijs werken aan kostprijs.
Iedereen betaald de echte kost voor het onderwijs.
Om het onderwijs betaalbaar te houden voor iedereen geven we subsidies.

U zal dit absurd vinden, ik niet, en wel om onderstaande reden.

Hier aan de Maaskant wordt ons onderwijs overspoeld door Nederlanders. Dit omdat het onderwijs hier:
- Beter is.
- Veel goedkoper is.

Uw punt was dat onderwijs een investering moet zijn voor ONZE toekomst.

Wel door aan de Nederlanders gratis onderwijs aan te bieden:
- Zorg je ervoor dat ons onderwijs onbetaalbaar wordt.
- Dat wij grotere scholen moeten bouwen (ga maar eens kijken naar het voormalige Sint-Jansberg), ongeveer 50% is Nederlanders!!!!!.
- Haal je het niveau naar beneden (Nederlanders hebben een heel andere mentaliteit.
- We moeten investeren in leerkrachten (we hebben er nu al te weinig) die we nadien een riant pensioen moeten betalen.

reservespeler
1 maart 2014, 08:56
Vlaanderen en Wallonië worden helemaal niet bevoegd voor deze materie. Ja, wel voor het uitbetalen van de kinderbijslag. Maar de modaliteiten, wie hoeveel kindergeld ontvangt, zijn federaal gebetonneerd, net als de ontvangsten.

Dus toch geen overheveling van bevoegdheden!

Henri1
1 maart 2014, 09:39
Wat cadeautjes uitdelen, zo net voor de verkiezingen?
Gelijk die btw op elektriciteit ?

Ze mogen die kinderbijslag hebben, die zelfstandigen, daar gaat het niet over.
Maar dat had je wel gesnapt zeker?

En daarenboven moet zulks gebeuren, enkele maanden voor de bevoegdheid overgaat naar de toekomstige zelfstandige staten.

titel dus: Zelfstandigen krijgen voortaan evenveel kinderbijslag als werknemers
link : http://www.standaard.be/cnt/dmf20140227_01002124

Me dunkt dat de kinderen van zelfstandigen evenveel waard zijn als die van arbeiders of bedienden, of ambtenaren.

BonBon
1 maart 2014, 09:42
Het wordt tijd dat het eerste en laatste kind evenveel krijgen.

De schoofzak
1 maart 2014, 19:02
Vlaanderen en Wallonië worden helemaal niet bevoegd voor deze materie. Ja, wel voor het uitbetalen van de kinderbijslag. Maar de modaliteiten, wie hoeveel kindergeld ontvangt, zijn federaal gebetonneerd, net als de ontvangsten.

Miljaardedju, mijn geheugen.
Afijn, het bewijst nogmaals maar eens wat een zever dat is, die zesde staatsmisvorming.

.

ViveLaBelgique
1 maart 2014, 19:13
Vlaanderen en Wallonië worden helemaal niet bevoegd voor deze materie. Ja, wel voor het uitbetalen van de kinderbijslag. Maar de modaliteiten, wie hoeveel kindergeld ontvangt, zijn federaal gebetonneerd, net als de ontvangsten.

Met de laatste staatshervorming worden de Vlaamse en de Franstalige gemeenschap bevoegd voor het kindergeld. Voor Brussel valt de bevoegheid onder de gemeenschappelijke gemeenschapscommissie. De gemeenschappen kunnen indien gewenst beroep blijven doen op de federale uitbetalingsdiensten.

Het zijn wel degelijk de gemeenschappen zelf die een beleid kunnen kiezen in het kindergeld. Voorbeeld minder geld voor de konijnendrang én minder geld voor culturele subsidies.

gertc
2 maart 2014, 10:21
Met de laatste staatshervorming worden de Vlaamse en de Franstalige gemeenschap bevoegd voor het kindergeld. Voor Brussel valt de bevoegheid onder de gemeenschappelijke gemeenschapscommissie. De gemeenschappen kunnen indien gewenst beroep blijven doen op de federale uitbetalingsdiensten.

Het zijn wel degelijk de gemeenschappen zelf die een beleid kunnen kiezen in het kindergeld. Voorbeeld minder geld voor de konijnendrang én minder geld voor culturele subsidies.
Staatssecretaris Courard (http://www.courard.belgium.be/nl/overdracht-kinderbijslag-courard-stelt-gezinnen-gerust-%E2%80%9Cgeen-enkele-familie-zal-%C3%A9%C3%A9n-euro-verliezen%E2%80%9D) ziet dat anders.
De inschrijving van het recht op kinderbijslag in de Grondwet, om dit recht te verankeren
Geen enkele familie zal ook maar één euro verliezen.
Alles zal in het werk gesteld worden opdat de bevoegdheidsoverdracht hun geen enkel ongemak zou meebrengen.

Als een Franstalige zegt dat hij alles in het werk zal stellen om ervoor te zorgen dat er niets zal veranderen - dan kun je hem op zijn woord geloven. :twisted:

ViveLaBelgique
2 maart 2014, 11:56
Staatssecretaris Courard (http://www.courard.belgium.be/nl/overdracht-kinderbijslag-courard-stelt-gezinnen-gerust-%E2%80%9Cgeen-enkele-familie-zal-%C3%A9%C3%A9n-euro-verliezen%E2%80%9D) ziet dat anders.
De inschrijving van het recht op kinderbijslag in de Grondwet, om dit recht te verankeren
Geen enkele familie zal ook maar één euro verliezen.
Alles zal in het werk gesteld worden opdat de bevoegdheidsoverdracht hun geen enkel ongemak zou meebrengen.

Als een Franstalige zegt dat hij alles in het werk zal stellen om ervoor te zorgen dat er niets zal veranderen - dan kun je hem op zijn woord geloven. :twisted:

Waar zie jij de tegenspraak ? Courard zegt juist het zelfde met een anders gelegde nadruk.

De schoofzak
2 maart 2014, 12:07
Even scherp stellen:

het onderwerp van de draad is en blijft: een financieel cadeautje uitdelen op het einde van een legislatuur, stinkt naar een verkiezingsstunt.

een zij-onderwerp blijft onduidelijk.
Zal Vlaanderen bevoegd zijn om te stellen, bijvoorbeeld:
- een vierde en volgend kind krijgen geen kinderbijslag meer (met overgangsmaatregel van minstens negen plus één maand ...), of misschien een heel beperkt bedrag vb. 50 euro per maand; de eerste twee kinderen krijgen een hogere kinderbijslag.
- de kinderbijslagen worden voortaan gefinancierd uit de middelen van de algemene belastingsopbrengsten, en niet langer uit de middelen die gepuurd worden op belasting op arbeid ???

.

ViveLaBelgique
2 maart 2014, 12:58
@De schoofszak.

Pleit jij voor de nationalisering van de kinderbijslagfondsen naar analogie van de nationalisering van de pensioenfondsen van ondermeer Belgacom ?

reservespeler
2 maart 2014, 18:36
Me dunkt dat de kinderen van zelfstandigen evenveel waard zijn als die van arbeiders of bedienden, of ambtenaren.

Wie schrijft dat dat niet zo is?

De schoofzak
2 maart 2014, 18:45
@De schoofszak.

Pleit jij voor de nationalisering van de kinderbijslagfondsen naar analogie van de nationalisering van de pensioenfondsen van ondermeer Belgacom ?

Is er een analogie tussen die kinderbijslagfondsen en de pensioensfondsen �* la Belgacom? Zitten die kinderbijslagfondsen op "een berg gespaard geld" dat politici vandaag zouden kunnen uitgeven, in plaats van aan te wenden waarvoor de centjes in eerste instantie gespaard werden ?

Zo ja, graag wat uitleg.
Zo neen, waarom stel je die vraag dan feitelijk?

.

reservespeler
2 maart 2014, 18:49
Is er een analogie tussen die kinderbijslagfondsen en de pensioensfondsen �* la Belgacom? Zitten die kinderbijslagfondsen op "een berg gespaard geld" dat politici vandaag zouden kunnen uitgeven, in plaats van aan te wenden waarvoor de centjes in eerste instantie gespaard werden ?

Zo ja, graag wat uitleg.
Zo neen, waarom stel je die vraag dan feitelijk?

.

Vierletterwoord.
Begint met een T
Eindigt met een L
RO zit er middenin

Henri1
2 maart 2014, 18:50
Vierletterwoord.
Begint met een T
Eindigt met een L
RO zit er middenin

Is het zo dat de doorsnee vlaamstionalist omgaat met zijn landgenoten ?
Correctie, met zijn bevolkingsgroepgenoten ?

fox
3 maart 2014, 13:26
Me dunkt dat de kinderen van zelfstandigen evenveel waard zijn als die van arbeiders of bedienden, of ambtenaren.

Hebben we een voorstander gevonden van het afschaffen van het ambtenarenstatuut en bijhorend ambtenarenpensioen?

Bad Attila
3 maart 2014, 16:11
Even scherp stellen:

het onderwerp van de draad is en blijft: een financieel cadeautje uitdelen op het einde van een legislatuur, stinkt naar een verkiezingsstunt.

een zij-onderwerp blijft onduidelijk.
Zal Vlaanderen bevoegd zijn om te stellen, bijvoorbeeld:
- een vierde en volgend kind krijgen geen kinderbijslag meer (met overgangsmaatregel van minstens negen plus één maand ...), of misschien een heel beperkt bedrag vb. 50 euro per maand; de eerste twee kinderen krijgen een hogere kinderbijslag.
- de kinderbijslagen worden voortaan gefinancierd uit de middelen van de algemene belastingsopbrengsten, en niet langer uit de middelen die gepuurd worden op belasting op arbeid ???

.

De vraag is nog steeds: waarom zou Laruelle een verkiezingsstunt moeten uithalen? Zij is al 7 jaar bezig met het stelselmatig gelijkstellen van het statuut van de zelfstandigen, en zij doet gewoon verder.

Of moest zij nu ineens stoppen omdat het binnenkort verkiezingen zijn? Wanneer leg jij de limiet dan? Zes maanden? Een jaar? Achtien maanden?

ViveLaBelgique
3 maart 2014, 16:14
Is er een analogie tussen die kinderbijslagfondsen en de pensioensfondsen �* la Belgacom? Zitten die kinderbijslagfondsen op "een berg gespaard geld" dat politici vandaag zouden kunnen uitgeven, in plaats van aan te wenden waarvoor de centjes in eerste instantie gespaard werden ?

Zo ja, graag wat uitleg.
Zo neen, waarom stel je die vraag dan feitelijk?

Jij komt met het idee af. Het antwoord op die vragen is ja. Er zijn aparte kinderbijslagfondsen. Als die geconsolideerd worden op de begroting krijg je eenmalige maatregelen. Dat soort begrotingstrucs hebben ze met onder meer de pensioenfondsen van Belgacom reeds uitgehaald.

Op zich valt er veel voor te zeggen. Het brengt de overheidsschuld een beetje terug. Het is uiteindelijk toch de overheid die het kindergeld betaald. In de kinderbijslagfondsen zitten niet voldoende middelen.

De schoofzak
3 maart 2014, 17:04
Jij komt met het idee af. Het antwoord op die vragen is ja. Er zijn aparte kinderbijslagfondsen. Als die geconsolideerd worden op de begroting krijg je eenmalige maatregelen. Dat soort begrotingstrucs hebben ze met onder meer de pensioenfondsen van Belgacom reeds uitgehaald.

Op zich valt er veel voor te zeggen. Het brengt de overheidsschuld een beetje terug. Het is uiteindelijk toch de overheid die het kindergeld betaald. In de kinderbijslagfondsen zitten niet voldoende middelen.

Enerzijds zeg je dt er 'eenmalige' maatregelen mogelijk zijn met die fondsen, en anderzijds zeg je dat ze niet genoeg middelen hebben en dat de staat moet bijpassen.

Wat is het nu ?
Op hoeveel geld zit elk van die kinderbijslagfondsen? Met link aub.

.

De schoofzak
3 maart 2014, 17:07
De vraag is nog steeds: waarom zou Laruelle een verkiezingsstunt moeten uithalen? Zij is al 7 jaar bezig met het stelselmatig gelijkstellen van het statuut van de zelfstandigen, en zij doet gewoon verder.

Of moest zij nu ineens stoppen omdat het binnenkort verkiezingen zijn? Wanneer leg jij de limiet dan? Zes maanden? Een jaar? Achtien maanden?

Een partij die echt verandering wil, zou dit varkentje gewassen hebben op 7 maanden. Inbegrepen mogelijke vertraging wegens afwezigheid tijdens groot verlof.

.

ViveLaBelgique
3 maart 2014, 17:12
Enerzijds zeg je dt er 'eenmalige' maatregelen mogelijk zijn met die fondsen, en anderzijds zeg je dat ze niet genoeg middelen hebben en dat de staat moet bijpassen.

Wat is het nu ?
Op hoeveel geld zit elk van die kinderbijslagfondsen? Met link aub.

Ik heb geen studiedienst ter mijner beschikking. De cijfers zijn publiek verkrijgbaar. Het effect van éénmalige maatregelingen is dat ze enerzijds op korte termijn positief zijn voor de begroting maar anderzijds op lange termijn meestal niet.

Door fondsen op begrotingen te plaats neemt de staat alle verplichtingen ook mee over.

ViveLaBelgique
3 maart 2014, 17:26
Zou me niet meer dan normaal lijken.

- een bediende, die werkt
- een arbeider, die werkt
- een zelfstandige, die werkt
- een ambtenaar, die werkt ... minder, doch, hij werkt.

Aldus, elk hebben zij recht op kindergeld.

Soms, is het eigenlijk heel simpel ...

Waarom zouden zij eerst op hun inkomen belast dienen te worden om dan recht te hebben op kindergeld ?

Het is logischer dat men vrijwillig kan aansluiten bij een kinderbijslagfonds zonder dat dit fiscale stimuli krijgt. In de liberale visie is alles wat men kan kiezen géén kerntaak van de overheid.

Bad Attila
3 maart 2014, 17:38
Een partij die echt verandering wil, zou dit varkentje gewassen hebben op 7 maanden. Inbegrepen mogelijke vertraging wegens afwezigheid tijdens groot verlof.

.

Uw leven is toch eenvoudig. Spijtig genoeg is dat het echte leven niet.

De schoofzak
4 maart 2014, 08:47
Uw leven is toch eenvoudig. Spijtig genoeg is dat het echte leven niet.

In dit apen-twee-land is dit het echte leven niet. Dat is waar.

In de ons omringende landen is er geen discriminatie van kinderbijslag zoals wij dat kennen. Dat is het echte leven.

Wij zitten met de hoogste belastingen en de laagste pensioenen: dat is maar al te helaas het echte leven.
Het echte leven: dat zijn vakbondsafgevaardigden die autobanden en paletten in brand steken op toegangswegen naar ganse industriegebieden.
Het echte leven: geldstromen in onze staatsorganisatie die minder transparant zijn dan het meest vervuilde rivierwater in oude industriële sites in de sociale paradijzen, ook Oostbloklanden genoemd.

.

MORPHEUS
7 maart 2014, 23:42
@morpheus.

Alle Belgen gelijk voor de wet. Pensioenen zijn niet betaalbaar voor Belgen met kinderen en ook niet voor kinderloze Belgen.

Het doorschuiven van de pensioenfactuur naar de komende generaties is onliberaal en druist in tegen het rentmeesterschap.

Als jij nog steeds niet begrepen hebt dat de pensioenen niet meer betaalbaar zijn heb jij het nagelaten om als goede Belg het staatsblad te lezen.

Voor de rest vraag ik me af of jij wel hoopt dat jouw in het buitenland studerende dochter wel naar hier terug keert. Ze heeft hier geprofiteerd van ons overheidsgesubsidieerd onderwijs maar wat gaat zij terug doen voor ons land als zij in het buitenland blijft ?

u praat zonder dossierkennis.

de kosten voor de masteropleiding in Nederland zijn niet gedragen door de overheid, maar door ons ouders. Reden : Vlaanderen - Brussel - Wallonië heeft nog geen masteropleiding in deze materie
ook de kosten voor doctoraat in Schotland is voor ons ouders , met verlies van kindergeld.

er zijn plannen in Gent en Leuven om binnen het decennia een masteropleiding in die richting op te richten. Gezien mijn dochter kennis opbouwt ( ook in China ) en publiceert, zullen ze haar wel weten te vinden.

wie profiteert er nu van wie? De overheid van onze investering?

ViveLaBelgique
9 maart 2014, 13:18
u praat zonder dossierkennis.

de kosten voor de masteropleiding in Nederland zijn niet gedragen door de overheid, maar door ons ouders. Reden : Vlaanderen - Brussel - Wallonië heeft nog geen masteropleiding in deze materie
ook de kosten voor doctoraat in Schotland is voor ons ouders , met verlies van kindergeld.

er zijn plannen in Gent en Leuven om binnen het decennia een masteropleiding in die richting op te richten. Gezien mijn dochter kennis opbouwt ( ook in China ) en publiceert, zullen ze haar wel weten te vinden.

wie profiteert er nu van wie? De overheid van onze investering?

De kosten van het kleuter, lager en onderwijs van jouw dochter is wel door de Belgische en Vlaamse overheden gefinancierd. Toch laat je hen deel uitmaken van een braindrain. Stank voor dank. Laat ons hopen dat ze haar kennis terug meeneemt naar haar vaderland om iets terug te doen.

pajoske
10 maart 2014, 18:41
ook de kosten voor doctoraat in Schotland is voor ons ouders , met verlies van kindergeld.
Heeft zij in Schotland dan geen beurs of doctoraatsstudent/assistenten-loon?

MORPHEUS
10 maart 2014, 19:30
Heeft zij in Schotland dan geen beurs of doctoraatsstudent/assistenten-loon?

een doctoraatloon. maar stelt u zich daar niet veel bij voor. Hulp van de ouders is welkom.
Geen beurs van Vlaanderen.
Dit hoeft niet voor ons. Wij zijn geen vragende partij, want dit is onze keuze.
Net zoals gezinnen die beslissen om 4-5-6-7 kinderen te kopen.

Waarom moet dit kindergeld stijgen ?

MORPHEUS
10 maart 2014, 19:34
De kosten van het kleuter, lager en onderwijs van jouw dochter is wel door de Belgische en Vlaamse overheden gefinancierd. Toch laat je hen deel uitmaken van een braindrain. Stank voor dank. Laat ons hopen dat ze haar kennis terug meeneemt naar haar vaderland om iets terug te doen.

iets terugdoen voor het vaderland ?
Vroeger zat ze in een topsportschool. Alle kosten waren voor ons.
In Torino behaalde ze zilver voor haar "vaderland".
toen ze lande in Zaventem, krijgen wij twee dagen later de rekening van het vliegtuig.

pajoske
10 maart 2014, 20:01
een doctoraatloon. maar stelt u zich daar niet veel bij voor.
Voor een voltijds doctoraatsstudent is dat in België anders toch een mooi loon.

ViveLaBelgique
10 maart 2014, 20:11
iets terugdoen voor het vaderland ?
Vroeger zat ze in een topsportschool. Alle kosten waren voor ons.
In Torino behaalde ze zilver voor haar "vaderland".
toen ze lande in Zaventem, krijgen wij twee dagen later de rekening van het vliegtuig.

Geen enkel ander land heeft topsportscholen van het niveau van Gent die door de overheid worden gefinancierd.

Het zou er nog aan mogen mankeren dat Vlaanderen haar vliegtuig en accommodatie ook nog diende te betalen. Vlaanderen deed dat niet voor Kim Clijsters en ook niet voor jouw dochter.

ViveLaBelgique
10 maart 2014, 20:12
Voor een voltijds doctoraatsstudent is dat in België anders toch een mooi loon.

Zeker fiscaal is een doctoraatspree een goed inkomen. Je kan als student ten laste blijven...

pajoske
10 maart 2014, 20:39
Zeker fiscaal is een doctoraatspree een goed inkomen. Je kan als student ten laste blijven...
Op voorwaarde dat je met een beurs doctoreert. Is dat voordelig voor de ouders. Maar netto blijft dat 'loon/beurs' gelijk aan de doctoraatstudenten die loon krijgen (contractueel onderzoek).

ViveLaBelgique
10 maart 2014, 20:52
Op voorwaarde dat je met een beurs doctoreert. Is dat voordelig voor de ouders. Maar netto blijft dat 'loon/beurs' gelijk aan de doctoraatstudenten die loon krijgen (contractueel onderzoek).

Er zijn ook veel koppels waar één van hen een nettoloon krijgt als doctoraatsstudent en ze door een gezamenlijk aangifte toch de fiscale aftrek voor 2 kunnen genieten.

MORPHEUS
11 maart 2014, 19:10
Op voorwaarde dat je met een beurs doctoreert. Is dat voordelig voor de ouders. Maar netto blijft dat 'loon/beurs' gelijk aan de doctoraatstudenten die loon krijgen (contractueel onderzoek).

in ons geval dus geen beurs, noch in Nederland of Schotland.
Ook geen kind meer ten laste

maar back to topic.

ook wij ondervinden dat de staat onderscheid maakt tussen ouders die hun best doen en daar financieel de vruchten van dragen. En andere ouders.

ik zeg niet dat andere ouders niet hun best doen.Ik zeg gewoon dat niet elk kind gelijk is voor het kindergeld.

In feite is een hebben kind een keuze van ouders. Als ouders kiezen voor 4-5-6 kinderen , dan is dit een bewuste keuze.

het nieuwe voorstel van Vlaanderen om elk kind gelijk te maken, ongeacht de volgorde in het gezin en de grootte van het gezin, dat is voor mij logisch. In deze logica trek ik de lijn door. elk kind evenveel of even weinig kindergeld. ongeacht de keuze van de ouders om arbeider, bediende, werkloos of zelfstandig te zijn

studiebeurzen mogen geschrapt worden voor mij, maak onderwijs gratis. dat was mijn punt. Laat mijn beide dochters in een ander gezin opgroeien. Dan was de kans dat ze beiden unief liepen kleiner.

En dat zou jammer zijn.

MORPHEUS
11 maart 2014, 19:29
Geen enkel ander land heeft topsportscholen van het niveau van Gent die door de overheid worden gefinancierd.

.

Mijn kennis over topsportscholen is misschien gedateerd , ben er al +- 5 jaar uit.

U moet onderscheid maken tussen TSC,BOC,BC.
Topsportschool
Basisopleiding centra
Basisclub.
De subsidie voor TSC is nog niet zo als bij de Nederlanders . Daar noemen ze dat een A steunpunt. Zo is er één in Papendal nabij Arnhem. Als ik de middelen daar zie !!!!!
Ook hebben ze veel beter uitgebreid B steunpunt netwerk. Ook met subsidie. Ligt hoger of de Vlaamse BOC

Verder heeft Nederland voor zijn erkende basisclubs een trainerstatuut. Gezien u als trainer werkt voor de glorie van het vaderland en kinderen laat sporten. Betaald u erg weinig belastingen op de vergoeding.

Hier in België ( belastingen is federaal ) moet u kiezen tussen vrijwilliger of zelfstandig bijberoep.
Ulla Werkbroeck heeft enige tijd voor de topsportstructuur in Vlaanderen een mooi wetvoorstel gedaan op federaal niveau voor een “trainerstatuut”.
De Waalse partijen zagen dat niet zitten.

Kortom, er is nog werk aan onze Vlaamse TSC, BOC,BC omkadering.