PDA

View Full Version : De anti-homo wet in Uganda


tomm
28 februari 2014, 11:57
Ik was toevallig enkele weken geleden in Uganda.
Net als in veel Afrikaanse landen heerst er een zekere vijandigheid ten opzichte van het idee van homoseksualiteit, toch zijn homo's duidelijk aanwezig in het straatbeeld en het uitgaansleven, zij het discreet. Lesbische seks lijkt er heel wijdverbreid, ook tussen vrouwen die zich als hetero bestempelen.

Ik heb er met Ugandezen over gesproken, de meeste vinden niet dat homo's in de gevangenis moeten, maar ze zijn wel tegen het idee dat homoseksualiteit gelijk is aan heteroseksualiteit, en vinden dat elke echte man een familie moet stichten en kinderen krijgen. Wat hij daarnaast doet is zijn zaak. Het is algemeen geweten dat veel Afrikaanse mannen veel minaressen hebben en naar de hoeren gaan, dat is algemeen aanvaard.

Ze willen vooral vermijden dat, zoals in het VK, er hele homogemeenschappen ontstaan, en de westerse druk werkt averechts.

Ik vind dat we de keuze van de Ugandese maatschappij moeten aanvaarden en niets opdringen.

Die wet vind ik natuurlijk onzin, Uganda heeft veel grotere prioriteiten dan het bestrijden van homoseksualiteit en minijurkjes. Bestrijden van armoede bvb.
Die wet kwam er onder invloed van Amerikaanse evangelisten, dezelfde die abortus in de illegaliteit houden en de verspreiding van condooms verhinderen in een land met miljoenen HIV-lijders.

In Kenya proberen die evangelisten hetzelfde, maar Kenianen lijken niet bereid hun hedonistische levensstijl op te geven. Seksualiteit is geen "issue" in Kenia, veel minder nog dan in het Westen. Homoseksualiteit wel maar toch komt het veel en vrij openlijk voor. Ik denk dat de grenzen tussen homo en hetero er ook veel minder duidelijk zijn dan in het Westen, zeker tussen vrouwen. De meeste Keniaanse die ik ken geven toe "het" al gedaan te hebben met vrouwen.
In Kenia is homoseksualiteit verboden, maar in de praktijk merk je daar weinig van. In het slechtste geval moet een "betrapte" homo enkele bankbriefjes geven aan de politie. De wet in Kenia en de meeste Afrikaanse landen stelt niets voor, vooral een manier om het karige salaris van ordehandhavers aan te vullen.

Antoon
28 februari 2014, 12:05
Ik was toevallig enkele weken geleden in Uganda.
Net als in veel Afrikaanse landen heerst er een zekere vijandigheid ten opzichte van het idee van homoseksualiteit, toch zijn homo's duidelijk aanwezig in het straatbeeld en het uitgaansleven, zij het discreet. Lesbische seks lijkt er heel wijdverbreid, ook tussen vrouwen die zich als hetero bestempelen.

Ik heb er met Ugandezen over gesproken, de meeste vinden niet dat homo's in de gevangenis moeten, maar ze zijn wel tegen het idee dat homoseksualiteit gelijk is aan heteroseksualiteit, en vinden dat elke echte man een familie moet stichten en kinderen krijgen. Wat hij daarnaast doet is zijn zaak. Het is algemeen geweten dat veel Afrikaanse mannen veel minaressen hebben en naar de hoeren gaan, dat is algemeen aanvaard.

Ze willen vooral vermijden dat, zoals in het VK, er hele homogemeenschappen ontstaan, en de westerse druk werkt averechts.

Ik vind dat we de keuze van de Ugandese maatschappij moeten aanvaarden en niets opdringen.

Die wet vind ik natuurlijk onzin, Uganda heeft veel grotere prioriteiten dan het bestrijden van homoseksualiteit en minijurkjes. Bestrijden van armoede bvb.
Die wet kwam er onder invloed van Amerikaanse evangelisten, dezelfde die abortus in de illegaliteit houden en de verspreiding van condooms verhinderen in een land met miljoenen HIV-lijders.

In Kenya proberen die evangelisten hetzelfde, maar Kenianen lijken niet bereid hun hedonistische levensstijl op te geven. Seksualiteit is geen "issue" in Kenia, veel minder nog dan in het Westen. Homoseksualiteit wel maar toch komt het veel en vrij openlijk voor. Ik denk dat de grenzen tussen homo en hetero er ook veel minder duidelijk zijn dan in het Westen, zeker tussen vrouwen. De meeste Keniaanse die ik ken geven toe "het" al gedaan te hebben met vrouwen.

Had ik het niet gedacht, de Oegandese overheid heeft een anti-homowet gestemd (jouw Russische vrienden trouwens ook), en het is de schuld van wie? Juist, de VS en de Christenen.

What a bunch of crap.

quercus
28 februari 2014, 12:08
Ik was toevallig enkele weken geleden in Uganda.
Net als in veel Afrikaanse landen heerst er een zekere vijandigheid ten opzichte van het idee van homoseksualiteit, toch zijn homo's duidelijk aanwezig in het straatbeeld en het uitgaansleven, zij het discreet. Lesbische seks lijkt er heel wijdverbreid, ook tussen vrouwen die zich als hetero bestempelen.

Ik heb er met Ugandezen over gesproken, de meeste vinden niet dat homo's in de gevangenis moeten, maar ze zijn wel tegen het idee dat homoseksualiteit gelijk is aan heteroseksualiteit, en vinden dat elke echte man een familie moet stichten en kinderen krijgen. Wat hij daarnaast doet is zijn zaak. Het is algemeen geweten dat veel Afrikaanse mannen veel minaressen hebben en naar de hoeren gaan, dat is algemeen aanvaard.

Ze willen vooral vermijden dat, zoals in het VK, er hele homogemeenschappen ontstaan, en de westerse druk werkt averechts.

Ik vind dat we de keuze van de Ugandese maatschappij moeten aanvaarden en niets opdringen.

Die wet vind ik natuurlijk onzin, Uganda heeft veel grotere prioriteiten dan het bestrijden van homoseksualiteit en minijurkjes. Bestrijden van armoede bvb.
Die wet kwam er onder invloed van Amerikaanse evangelisten, dezelfde die abortus in de illegaliteit houden en de verspreiding van condooms verhinderen in een land met miljoenen HIV-lijders.

In Kenya proberen die evangelisten hetzelfde, maar Kenianen lijken niet bereid hun hedonistische levensstijl op te geven. Seksualiteit is geen "issue" in Kenia, veel minder nog dan in het Westen. Homoseksualiteit wel maar toch komt het veel en vrij openlijk voor. Ik denk dat de grenzen tussen homo en hetero er ook veel minder duidelijk zijn dan in het Westen, zeker tussen vrouwen. De meeste Keniaanse die ik ken geven toe "het" al gedaan te hebben met vrouwen.

Ik vrees dat die wet in Oeganda sommigen er zal toe aanzetten tot afschuwelijke mishandelingen van holebi's en zelfs tot lynchpartijen zal aanleiding geven.

Ik kan er begrip voor opbrengen dat de Oegandezen anders aankijken tegen noties zoals huwelijk en gezin dan vele Europeanen die zichzelf als "progressief" bestempelen. Het is een vorm van Europese hooghartigheid om onze "progressieve" visie per se te willen opdringen aan de Afrikaanse samenleving. Maar de inhumane behandeling van mensen is niet geoorloofd. De wet welke Museveni heeft ondertekend overschrijdt de grens die overal hoort te gelden. Het plaatst Oeganda in dezelfde categorie als Iran waar holebi's met hijskranen worden opgehangen.

tomm
28 februari 2014, 12:10
Had ik het niet gedacht, de Oegandese overheid heeft een anti-homowet gestemd (jouw Russische vrienden trouwens ook), en het is de schuld van wie? Juist, de VS en de Christenen.

What a bunch of crap.

helemaal niet.

On March 14, 2012, the Center for Constitutional Rights (CCR) filed a federal lawsuit on behalf of Sexual Minorities Uganda (SMUG), a non-profit umbrella organization for LGBTI advocacy groups in Uganda, against Abiding Truth Ministries President Scott Lively, a U.S.-based attorney, author, and self-described world-leading expert on the “gay movement.” Filed in the United States District Court in Springfield, Massachusetts, the suit alleges that Lively’s involvement in anti-gay efforts in Uganda, including his active participation in the conspiracy to strip away fundamental rights from LGBTI persons, constitutes persecution.
http://ccrjustice.org/LGBTUganda/

Lively was de eerste die conferenties gaf in Uganda over homoseksualiteit, een onderwerp dat tot dan toe in de taboesfeer zat, zoals in de meeste Afrikaanse landen. Het is hij die de aanzet gegeven geeft tot die wet.
Het is ook hij en andere evangelisten die preken om abortus illegaal te houden en in te zetten op "onthouding" in plaats van condooms in de bestrijding van HIV. Als je Afrika een beetje kent weet je natuurlijk dat dat onzin is. Ze zullen zich toch amuseren, en als er geen condooms beschikbaar zijn dan maar zonder...

tomm
28 februari 2014, 12:19
Ik vrees dat die wet in Oeganda sommigen er zal toe aanzetten tot afschuwelijke mishandelingen van holebi's en zelfs tot lynchpartijen zal aanleiding geven.

Ik kan er begrip voor opbrengen dat de Oegandezen anders aankijken tegen noties zoals huwelijk en gezin dan vele Europeanen die zichzelf als "progressief" bestempelen. Het is een vorm van Europese hooghartigheid om onze "progressieve" visie per se te willen opdringen aan de Afrikaanse samenleving. Maar de inhumane behandeling van mensen is niet geoorloofd. De wet welke Museveni heeft ondertekend overschrijdt de grens die overal hoort te gelden. Het plaatst Oeganda in dezelfde categorie als Iran waar holebi's met hijskranen worden opgehangen.

In Afrikaanse landen is er een verschil tussen wet en realiteit. Ik denk dat er in de realiteit weinig zal veranderen voor Ugandese homo's. Wel zullen ze nog discreter moeten zijn. Wat je nu al ziet zijn bvb. homo's en lesbo's die trouwen, kinderen krijgen en dan elk hun eigen ding blijven doen. Niet alleen om de wet te omzeilen, maar ook door de druk van de familie.

Ik denk dat vooral de holebi's die een "high profile" aangenomen hebben het nu moeilijker zullen hebben. Ik denk dat die wet ook specifiek voor hen bedoeld was. Dit zijn meestal mensen uit de betere klasse en die kunnen naar Kenia om te doen waar ze zin in hebben.

Voor de mensen die in dorpen leven, de grote meerderheid, verandert er helemaal niets. Daar geldt niet de wet van de staat maar de wet van de gemeenschap.

Troubadour
28 februari 2014, 12:54
Had ik het niet gedacht, de Oegandese overheid heeft een anti-homowet gestemd (jouw Russische vrienden trouwens ook), en het is de schuld van wie? Juist, de VS en de Christenen.

What a bunch of crap.

Niet alle Christenen, uiteraard. Maar dat in Afrika evangelische fundamentalisten van Amerikaanse kerken werkzaam zijn is goed gedocumenteerd. Dat is een minderheid onder de Christenen, maar ze doen wel ferm hun best om haat en vervolging te verspreiden.

Troubadour
28 februari 2014, 12:55
Ik denk dat er in de realiteit weinig zal veranderen voor Ugandese homo's.

Behalve dan dat de heksenjachten en moordpartijen nog intensiever worden. Business as usual dus.

Antoon
28 februari 2014, 15:41
Wetten, gemaakt op basis van zogenaamde religieuse visies, zijn altijd achterlijk. Ook hier bij ons (zelfs binnen dit forum) zijn er mensen, die de katholieke visie nog hoog in het vaandel dragen.

Dat heb ik ook gemerkt. Maar voor alle duidelijkheid: ikzelf ben in ieder geval nog steeds een voorstander van een totale scheiding van Kerk en Staat en heb een genuanceerde mening over homorechten, abortus en dergelijke.
Hoe diep mijn Geloof ook moge zijn. Forumleden die mijn berichten lezen weten dit.

Antoon
28 februari 2014, 16:22
In Afrikaanse landen is er een verschil tussen wet en realiteit. Ik denk dat er in de realiteit weinig zal veranderen voor Ugandese homo's. Wel zullen ze nog discreter moeten zijn. Wat je nu al ziet zijn bvb. homo's en lesbo's die trouwen, kinderen krijgen en dan elk hun eigen ding blijven doen. Niet alleen om de wet te omzeilen, maar ook door de druk van de familie.

Ik denk dat vooral de holebi's die een "high profile" aangenomen hebben het nu moeilijker zullen hebben. Ik denk dat die wet ook specifiek voor hen bedoeld was. Dit zijn meestal mensen uit de betere klasse en die kunnen naar Kenia om te doen waar ze zin in hebben.

Voor de mensen die in dorpen leven, de grote meerderheid, verandert er helemaal niets. Daar geldt niet de wet van de staat maar de wet van de gemeenschap.

Wat een minimalisering van de feiten. Net als in Rusland worden homo's in Uganda vervolgd. En net als in Rusland worden ze op straat ineengeslagen.

Mannen op bodaboda’s, fietstaxi's, patrouilleren in de straten en als zij vermoeden dat je homo bent, vallen ze je aan.

AnarchoChristophe
28 februari 2014, 16:24
Dat heb ik ook gemerkt. Maar voor alle duidelijkheid: ikzelf ben in ieder geval nog steeds een voorstander van een totale scheiding van Kerk en Staat en heb een genuanceerde mening over homorechten, abortus en dergelijke.
Hoe diep mijn Geloof ook moge zijn. Forumleden die mijn berichten lezen weten dit.
Jouw mening is vooral ingegeven door Amerikaans exceptionalisme en heeft inderdaad over het algemeen in de verste verte niets met het ware Christendom te maken (net zoals de hele gepolitiseerde ketterse club van de Religious Right).

AnarchoChristophe
28 februari 2014, 16:29
Niet alle Christenen, uiteraard. Maar dat in Afrika evangelische fundamentalisten van Amerikaanse kerken werkzaam zijn is goed gedocumenteerd. Dat is een minderheid onder de Christenen, maar ze doen wel ferm hun best om haat en vervolging te verspreiden.

Wie de ketters Evangelische Christenen noemt, zou een soort vergoeding moeten betalen, zodat de duivel zich niet kan verheugen dat de vijanden van het Evangelie en het kruis van Christus een naam wordt gegeven in strijd met hun werken.

Ketters moet worden genoemd met die naam om het afgrijzen op te wekken van hen die dat zijn en hun dodelijke gif bedekken met de sluier van een naam van de Verlossing.

Ignatius of Loyola

Nietzsche
28 februari 2014, 16:50
Deze nieuwe wet brengt een en al gezelligheid met zich mee. Homo,s die in de bekende "redpepper" krant als prooi worden neergezet, homo,s die totaal niet veilig zijn voor hun leven (was al zo, maar deze wet maakt dat alleen maar erger)...

Jaja, en dan zijn er nog mensen hier die dat lopen te bagatelliseren, chapeau.

Weyland
28 februari 2014, 17:42
Er geweest zijn betekent niet dat je het land kent of dat je niet selectief bent in het delen van informatie. Het is al langer bekend dat in Oeganda gezichten van vermoedelijke homo's in kranten gedeeld worden en dat om zulke mensen het leven zuur te maken doordat geburen hen lastigvallen.

http://colorlines.com/assets_c/2011/01/ugandan_gay_rights_012711-thumb-640xauto-2101.jpg

Ik heb ook al Oegandezen gezien in interviews en velen schijnen voorstander te zijn om homo's op te sluiten (geen idee hoe selectief ze waren, maar ze hadden geen moeite veel zulke mensen te vinden). Beeldmateriaal liegt niet. Ik heb ook al Oegandese holebi's gezien in een interview die beweren dat ze vaak zijn moeten verhuizen door klopjachten.
Het beeldmateriaal is misschien geen aanvaarde kwaliteitsjournalistiek (is relatief), maar de Oegandezen in een aflevering van Spuiten en Slikken (http://spuitenenslikken.bnn.nl/kijken/3/1/dcdd6d55b3428ff7f7cdcb6abb72428f) zijn geen acteurs, als je het mij vraagt. Verder komt Pastor Ssempa uit Oeganda en schijnt hij veel navolging te krijgen bij zijn publiek in het alomgekende YT-filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=jjnrLt3VuSM). Dat krijg je met een natie waar het gemiddelde IQ 75 is, dan krijg je volwassen kinderen.

Wel is het zo dat zelfs in Oeganda homobars bestaan. Paradoxaal als het moge klinken. Tja, zelfs in Berlijn in Nazi-Duitsland waren er ontmoetingsplekken voor homo's en dit terwijl dat regime homo's naar concentratiekampen stuurde (en lesbiënnes waren er niet strafbaar). Algemeen bekend.

kiko
28 februari 2014, 19:32
Interessant om te zien hoe de topicstarter de hele problematiek in de schoenen van de VS probeert te schuiven.

Het lukt evenwel niet bijster. Uganda is immers nog steeds 100 % verantwoordelijk voor zijn eigen beslissingen, en ook al was dit niet zo, dit betekent niet dat de grove schendingen van mensenrechten zomaar getolereerd of geminimaliseerd moeten worden.

Nou ja, mensenrechten en Afrika, het zal nooit iets worden vrees ik.

Raf
28 februari 2014, 19:36
Had ik het niet gedacht, de Oegandese overheid heeft een anti-homowet gestemd (jouw Russische vrienden trouwens ook), en het is de schuld van wie? Juist, de VS en de Christenen.

What a bunch of crap.

:thumbsup:

Another Jack
28 februari 2014, 19:52
Ik was toevallig enkele weken geleden in Uganda.
Net als in veel Afrikaanse landen heerst er een zekere vijandigheid ten opzichte van het idee van homoseksualiteit, toch zijn homo's duidelijk aanwezig in het straatbeeld en het uitgaansleven, zij het discreet. Lesbische seks lijkt er heel wijdverbreid, ook tussen vrouwen die zich als hetero bestempelen.

Ik heb er met Ugandezen over gesproken, de meeste vinden niet dat homo's in de gevangenis moeten, maar ze zijn wel tegen het idee dat homoseksualiteit gelijk is aan heteroseksualiteit, en vinden dat elke echte man een familie moet stichten en kinderen krijgen. Wat hij daarnaast doet is zijn zaak. Het is algemeen geweten dat veel Afrikaanse mannen veel minaressen hebben en naar de hoeren gaan, dat is algemeen aanvaard.

Ze willen vooral vermijden dat, zoals in het VK, er hele homogemeenschappen ontstaan, en de westerse druk werkt averechts.

Ik vind dat we de keuze van de Ugandese maatschappij moeten aanvaarden en niets opdringen.

Die wet vind ik natuurlijk onzin, Uganda heeft veel grotere prioriteiten dan het bestrijden van homoseksualiteit en minijurkjes. Bestrijden van armoede bvb.
Die wet kwam er onder invloed van Amerikaanse evangelisten, dezelfde die abortus in de illegaliteit houden en de verspreiding van condooms verhinderen in een land met miljoenen HIV-lijders.

In Kenya proberen die evangelisten hetzelfde, maar Kenianen lijken niet bereid hun hedonistische levensstijl op te geven. Seksualiteit is geen "issue" in Kenia, veel minder nog dan in het Westen. Homoseksualiteit wel maar toch komt het veel en vrij openlijk voor. Ik denk dat de grenzen tussen homo en hetero er ook veel minder duidelijk zijn dan in het Westen, zeker tussen vrouwen. De meeste Keniaanse die ik ken geven toe "het" al gedaan te hebben met vrouwen.
In Kenia is homoseksualiteit verboden, maar in de praktijk merk je daar weinig van. In het slechtste geval moet een "betrapte" homo enkele bankbriefjes geven aan de politie. De wet in Kenia en de meeste Afrikaanse landen stelt niets voor, vooral een manier om het karige salaris van ordehandhavers aan te vullen.

Stel u voor dat we communisten zouden vervolgen in theorie, maar in praktijk vragen we u gewoon wat discreet te zijn...
Wat zou je daar van vinden?

Remspoortobback
28 februari 2014, 20:29
Wat zou michelleke Verschueren daar allemaal van vinden?

Another Jack
28 februari 2014, 20:39
Wat zou michelleke Verschueren daar allemaal van vinden?

Onze kleine, in een week tijd fervent verdediger van de holebi-beweging!
:lol:

Nietzsche
28 februari 2014, 21:17
http://www.youtube.com/watch?v=euXQbZDwV0w

Nietzsche
28 februari 2014, 21:19
Onze kleine, in een week tijd fervent verdediger van de holebi-beweging!
:lol:

Stop eens met trollen.

Max van Dietschland
28 februari 2014, 22:40
De president van Oeganda heeft een studie laten uitvoeren waarin gekeken werd of dat je als homo geboren wordt en dat bleek totaal niet zo te zijn. Homoseksualiteit is aangeleerd afwijkend seksueel gedrag. Niemand wordt als homo geboren.

Another Jack
28 februari 2014, 22:43
De president van Oeganda heeft een studie laten uitvoeren waarin gekeken werd of dat je als homo geboren wordt en dat bleek totaal niet zo te zijn. Homoseksualiteit is aangeleerd afwijkend seksueel gedrag. Niemand wordt als homo geboren.

Nu weet ik het zeker: Max is de übertroll van dit forum.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het nu pas doorheb.:oops:

Another Jack
28 februari 2014, 22:45
Stop eens met trollen.

Wat weet jij nu van trollen?
Je zou niet eens een trol van een tuinkabouter kunnen onderscheiden moesten ze met geweld in je achterste geramd worden.

Max van Dietschland
28 februari 2014, 22:54
Wat een minimalisering van de feiten. Net als in Rusland worden homo's in Uganda vervolgd. En net als in Rusland worden ze op straat ineengeslagen.

Mannen op bodaboda’s, fietstaxi's, patrouilleren in de straten en als zij vermoeden dat je homo bent, vallen ze je aan.

In Rusland is homoseksuele propaganda verboden, in Oeganda is naast homo propaganda, ook homoseksualiteit als dusdanig verboden. Bovendien zijn de straffen een pak zwaarder in Oeganda.

Wat ik wel vind is dat geweld op straat tegen homo's, dat daar moet tegen opgetreden worden. Je mag geen zonde met een andere zonde te lijf gaan. Enkel de overheid mag optreden tegen homo's als ze overlast veroorzaken, door propaganda, door obsceen gedrag op straat, dan mag de overheid optreden. Homo's die zich normaal gedragen, laat ze met rust, de Heer zal wel over hun oordelen na hun dood.

Another Jack
28 februari 2014, 23:08
In Rusland is homoseksuele propaganda verboden, in Oeganda is naast homo propaganda, ook homoseksualiteit als dusdanig verboden. Bovendien zijn de straffen een pak zwaarder in Oeganda.

Wat ik wel vind is dat geweld op straat tegen homo's, dat daar moet tegen opgetreden worden. Je mag geen zonde met een andere zonde te lijf gaan. Enkel de overheid mag optreden tegen homo's als ze overlast veroorzaken, door propaganda, door obsceen gedrag op straat, dan mag de overheid optreden. Homo's die zich normaal gedragen, laat ze met rust, de Heer zal wel over hun oordelen na hun dood.

Ik heb echt waar medelijden met u. Heel veel medelijden...

Denk jij dat Max echt bestaat?
:lol:

Weyland
28 februari 2014, 23:21
Ik heb altijd het komische beeld van een mars die door de straten gaat met Max van Dietschland als deelnemer terwijl oppernicht bfg in korte broek met marionettenstokjes de fanfares leidt. ;)

tomm
1 maart 2014, 01:51
Wat een minimalisering van de feiten. Net als in Rusland worden homo's in Uganda vervolgd. En net als in Rusland worden ze op straat ineengeslagen.

Mannen op bodaboda’s, fietstaxi's, patrouilleren in de straten en als zij vermoeden dat je homo bent, vallen ze je aan.

Wel tijdens mijn kort verblijf in Uganda kon ik op veel plaatsen onmiskenbare homo's identificeren, en niemand maakte daar bezwaar tegen. Toen ik dit voorlegde aan m'n Oegandese vrienden zeiden ze "natuurlijk weten we dat, maar zolang ze ons niet provoceren laten we hen gerust". Natuurlijk 2 mannen of vrouwen die zoenen op straat, dat is GEEN goed gedacht. Maar dat is maatschappelijk bepaald, 100 jaar geleden moest je dat hier in België ook niet proberen.
Rusland is niet het Westen, homoseksualiteit is bekend en wordt getolereerd, er zijn zelfs homoclubs en café's, maar niet aanvaard als gelijk aan heteroseksualiteit. Dat is een maatschappelijke keuze waarmee het Westen zich niet te moeien heeft.
Overigens als je denkt dat het elders in Oost-Europa beter is, een van de leuzen van de door het Westen opgehemelde "euromaidan" leiders in Kiev was "dood aan Russen, Joden en homo's".

tomm
1 maart 2014, 01:56
Deze nieuwe wet brengt een en al gezelligheid met zich mee. Homo,s die in de bekende "redpepper" krant als prooi worden neergezet, homo,s die totaal niet veilig zijn voor hun leven (was al zo, maar deze wet maakt dat alleen maar erger)...

Jaja, en dan zijn er nog mensen hier die dat lopen te bagatelliseren, chapeau.

Die wet op zich verwerp ik natuurlijk. Ik zeg alleen, na een 4 daags bezoek aan Uganda vanuit Kenia dat ik al een jaar geleden gepland had om een vroegere vriend te bezoeken, dat de soep niet zo heet gegeten wordt als die wordt opgediend.

Ik wens er overigens ook off-topic aan toe te voegen dat de wegen heel wat beter zijn dan in Kenia en de flikken veel minder corrupt, en dat voor een armer land. Dus Museveni is niet volledig slecht(was vroeger trouwens een marxist, en dat merk je, veel minder extreme armoede en rijkdom vergeleken met Kenia) alleen laat hij zich te veel beïnvloeden door protestantse Amerikaanse sekten.

tomm
1 maart 2014, 02:07
Stel u voor dat we communisten zouden vervolgen in theorie, maar in praktijk vragen we u gewoon wat discreet te zijn...
Wat zou je daar van vinden?

Ten eerste ben ik natuurlijk tegen die anti-homo wet, zoals ik al zei. Ik zeg alleen dat je die wet in z'n context moet bekijken, Uganda is een heel ander soort maatschappij dan België.
Ik woon gedeeltelijk in Kenia en ik volg de Belgische media en ik merk dat veel Belgen niet het flauwste benul hebben van wat zich afspeelt in de rest van de wereld.
In veel landen worde communisten niet alleen theoretisch maar ook in de realiteit vervolgd, en veel aggressiever dan homo's. In Kenia bvb. worden vakbondsleiders en politici die pleiten voor een eerlijker verdeling van de welvaart per definitie "omgelegd". Nu durft niemand zich daar nog openlijk voor uitspreken, ook ik niet als niet-Keniaan. Als ik het doe weet ik dat men me vroeg of laat zal "hebben". Ik heb er zaken te verliezen en men kan gemakkeijk alles van me afpakken als ik machtige mensen tegen me in het harnas jaag, zo werkt het nu eenmaal. Op dit forum kan ik zeggen wat ik wil, in het echte leven is dat helemaal anders.

cookie monster
1 maart 2014, 02:08
Homo's die zich normaal gedragen, laat ze met rust,
Het zijn mensen zoals u & ik , niet meer , niet minder !!

de Heer zal wel over hun oordelen na hun dood.
Geweldig !!

In Amerika kennen ze er ook wel iets van !!
Dat dan de homogemeenschap wraak neemt , is natuurlijk verkeerd ,
want ze kunnen het op andere manieren oplossen !!
Dat het lesbische koppel gerechtigheid zou nemen , vind ik ok !!

http://www.christianpost.com/news/christian-bakers-who-refused-to-bake-wedding-cake-for-lesbian-couple-found-guilty-of-civil-rights-violation-after-gay-activists-forced-shutdown-of-shop-112995/
http://www.christianpost.com/news/gay-activists-used-mafia-tactics-to-shut-down-bakery-says-christian-couple-103744

tomm
1 maart 2014, 02:19
De president van Oeganda heeft een studie laten uitvoeren waarin gekeken werd of dat je als homo geboren wordt en dat bleek totaal niet zo te zijn. Homoseksualiteit is aangeleerd afwijkend seksueel gedrag. Niemand wordt als homo geboren.

Onzin natuurlijk, hoewel ik wel geloof dat er veel meer biseksuelen zijn dan men algemeen aanneemt. Het strikte onderscheid tussen holebi's en hetero's in het Westen is ook niet volledig correct.

AnarchoChristophe
1 maart 2014, 08:28
De president van Oeganda heeft een studie laten uitvoeren waarin gekeken werd of dat je als homo geboren wordt en dat bleek totaal niet zo te zijn. Homoseksualiteit is aangeleerd afwijkend seksueel gedrag. Niemand wordt als homo geboren.
Jij staat zo ongeveer op hetzelfde intellectueel niveau als mensen die beweren dat je als homo geboren wordt. Nature-extremisten en nurture-extrimisten hebben meestal geen kaas van de wetenschap gegeten en gebruiken enkel wat wetenschappelijk jargon, al dan niet gestaafd met 'studies' van bedenkelijk allooi, om ideologie kracht bij te zetten.

AnarchoChristophe
1 maart 2014, 08:28
Ik ben hier nog niet zo lang.
Ik kan alleen maar hopen, dat hij vrienden heeft waarbij hij terecht kan. ... 'Onze heer' ... laat me niet lachen.

Dat vind jij het erge aan die opmerking, dat 'onze Heer' erin staat? Niet het afschuwelijke etatisme en rechtse retoriek die met de mantel der Christendom bedekt wordt, maar het feit dat Max (indien hij bestond) gelovig zou zijn?
Ben jij de nieuwste 'religie is achterlijk trolololol' anti-theïst van dit forum?

Antoon
1 maart 2014, 08:35
Wel tijdens mijn kort verblijf in Uganda kon ik op veel plaatsen onmiskenbare homo's identificeren, en niemand maakte daar bezwaar tegen. Toen ik dit voorlegde aan m'n Oegandese vrienden zeiden ze "natuurlijk weten we dat, maar zolang ze ons niet provoceren laten we hen gerust". Natuurlijk 2 mannen of vrouwen die zoenen op straat, dat is GEEN goed gedacht. Maar dat is maatschappelijk bepaald, 100 jaar geleden moest je dat hier in België ook niet proberen.
Rusland is niet het Westen, homoseksualiteit is bekend en wordt getolereerd, er zijn zelfs homoclubs en café's, maar niet aanvaard als gelijk aan heteroseksualiteit. Dat is een maatschappelijke keuze waarmee het Westen zich niet te moeien heeft.
Overigens als je denkt dat het elders in Oost-Europa beter is, een van de leuzen van de door het Westen opgehemelde "euromaidan" leiders in Kiev was "dood aan Russen, Joden en homo's".

Dat is ook zo. En ik ben het ook eens met wat je schrijft over Rusland en Oost Europa. Behalve dat je lichtjes gaat over de anti homowetten die er worden gestemd, ook in Rusland. Dat is misdadig.

Antoon
1 maart 2014, 08:37
Onzin natuurlijk, hoewel ik wel geloof dat er veel meer biseksuelen zijn dan men algemeen aanneemt. Het strikte onderscheid tussen holebi's en hetero's in het Westen is ook niet volledig correct.

Onvoorstelbaar. Een bericht van tomm waar ik het 100% mee eens ben. ;-)

meneer
2 maart 2014, 00:55
Ik was toevallig enkele weken geleden in Uganda.
Net als in veel Afrikaanse landen heerst er een zekere vijandigheid ten opzichte van het idee van homoseksualiteit, toch zijn homo's duidelijk aanwezig in het straatbeeld en het uitgaansleven, zij het discreet. Lesbische seks lijkt er heel wijdverbreid, ook tussen vrouwen die zich als hetero bestempelen.

Ik heb er met Ugandezen over gesproken, de meeste vinden niet dat homo's in de gevangenis moeten, maar ze zijn wel tegen het idee dat homoseksualiteit gelijk is aan heteroseksualiteit, en vinden dat elke echte man een familie moet stichten en kinderen krijgen. Wat hij daarnaast doet is zijn zaak. Het is algemeen geweten dat veel Afrikaanse mannen veel minaressen hebben en naar de hoeren gaan, dat is algemeen aanvaard.

Ze willen vooral vermijden dat, zoals in het VK, er hele homogemeenschappen ontstaan, en de westerse druk werkt averechts.

Ik vind dat we de keuze van de Ugandese maatschappij moeten aanvaarden en niets opdringen.

Die wet vind ik natuurlijk onzin, Uganda heeft veel grotere prioriteiten dan het bestrijden van homoseksualiteit en minijurkjes. Bestrijden van armoede bvb.
Die wet kwam er onder invloed van Amerikaanse evangelisten, dezelfde die abortus in de illegaliteit houden en de verspreiding van condooms verhinderen in een land met miljoenen HIV-lijders.

In Kenya proberen die evangelisten hetzelfde, maar Kenianen lijken niet bereid hun hedonistische levensstijl op te geven. Seksualiteit is geen "issue" in Kenia, veel minder nog dan in het Westen. Homoseksualiteit wel maar toch komt het veel en vrij openlijk voor. Ik denk dat de grenzen tussen homo en hetero er ook veel minder duidelijk zijn dan in het Westen, zeker tussen vrouwen. De meeste Keniaanse die ik ken geven toe "het" al gedaan te hebben met vrouwen.
In Kenia is homoseksualiteit verboden, maar in de praktijk merk je daar weinig van. In het slechtste geval moet een "betrapte" homo enkele bankbriefjes geven aan de politie. De wet in Kenia en de meeste Afrikaanse landen stelt niets voor, vooral een manier om het karige salaris van ordehandhavers aan te vullen.

Nu vraag ik mij zo af, moest Di Rupo ooit dat land bezoeken, in zijn functie als eerste minister van Belziek, zouden ze hem dan arresteren en levenslang opsluiten ?

SDX
2 maart 2014, 01:16
Oeganda is 241/242.000 km², telt pakweg bijna 35 miljoen inwoners, onze tomm heeft er welgeteld 4 dagen verbleven en kent de teneur & staat van 't héle land al.

In 2011 is de homorechten activist Kato vermoord in z'n huis, er staat gevangenisstraf op homoseksuele handelingen, want president Museveni vindt dat 'n 'westelijk kwaad', ook vinden er nog regelmatig 'ironbarkillings' plaats op homoseksuelen, maar alles peis & vree volgens onze plaatselijke verslaggever die er 4 (VIER) dagen verbleef.

Driewerf hoera voor die prachtige vooruitgang!

AnarchoChristophe
2 maart 2014, 08:15
In Amerika kennen ze er ook wel iets van !!

Van wat? Van het eroderen van de vrijheid van meningsuiting en associatie door mensen zoals U die de progressieve agenda op iedereen willen drukken? (en neen, daarmee bedoel ik niet 'homoseksualiteit opdwingen', maar wel het gelijkheidsideaal, de 'sensitiviteit' en de gedachte-criminaliteit).

Dat het lesbische koppel gerechtigheid zou nemen , vind ik ok !!

Nu ben ik de laatste om een stel Amerikaanse ketters te verdedigen, maar jij vindt diefstal e.d. dus dik OK als reactie op vrije meningsuiting en zelf kiezen met wie je handel drijft?

Dit is slechts een matig voorbeeld van Amerikaanse Religious Right hun achterlijkheid (er zijn er veel betere), maar een prachtvoorbeeld van het venijn en de leugen van progressieve 'tolerantie'. "Wij zijn super-duper tolerant, en jij moet en zal dat ook zijn, of anders..."

kiko
2 maart 2014, 08:59
Ik was toevallig enkele weken geleden in Uganda.
Net als in veel Afrikaanse landen heerst er een zekere vijandigheid ten opzichte van het idee van homoseksualiteit, toch zijn homo's duidelijk aanwezig in het straatbeeld en het uitgaansleven, zij het discreet. Lesbische seks lijkt er heel wijdverbreid, ook tussen vrouwen die zich als hetero bestempelen.


Hoe doe je dat ?

Ik ben nog niet in Kampala geweest - er zijn interessanter plaatsen om te bezoeken - maar toch heb ik de indruk dat je lichtelijk overdrijft, zeker in het licht van de heersende teneur in Uganda.

Wel tijdens mijn kort verblijf in Uganda kon ik op veel plaatsen onmiskenbare homo's identificeren.
Lijkt me sterk.

cookie monster
2 maart 2014, 23:14
Van wat?
Check:
http://filesforum.politics.be/showthread.php?p=7041267&posted=1#post7041267

tomm
3 maart 2014, 01:31
Oeganda is 241/242.000 km², telt pakweg bijna 35 miljoen inwoners, onze tomm heeft er welgeteld 4 dagen verbleven en kent de teneur & staat van 't héle land al.

In 2011 is de homorechten activist Kato vermoord in z'n huis, er staat gevangenisstraf op homoseksuele handelingen, want president Museveni vindt dat 'n 'westelijk kwaad', ook vinden er nog regelmatig 'ironbarkillings' plaats op homoseksuelen, maar alles peis & vree volgens onze plaatselijke verslaggever die er 4 (VIER) dagen verbleef.

Driewerf hoera voor die prachtige vooruitgang!

In Oeganda verbleef ik 4 dagen, in Kenia verschillende maanden per jaar. Dus ik denk wel dat ik recht van spreken heb als het over Afrika gaat.

tomm
3 maart 2014, 01:34
Hoe doe je dat ?

Ik ben nog niet in Kampala geweest - er zijn interessanter plaatsen om te bezoeken - maar toch heb ik de indruk dat je lichtelijk overdrijft, zeker in het licht van de heersende teneur in Uganda.


Lijkt me sterk.

Ik geef enkel weer wat ik ter plaatse ondervond.

En ja, als je uitgaat in kampala zie je overduidelijke homo's en lesbo's. Ik heb daar geen probleem mee, in tegendeel mijn vriendin staat open voor verruimende ervaringen als je begrijpt wat ik bedoel...

SDX
3 maart 2014, 02:19
In Oeganda verbleef ik 4 dagen, in Kenia verschillende maanden per jaar. Dus ik denk wel dat ik recht van spreken heb als het over Afrika gaat.

Natuurlijk heb jij recht van spreken net als iedereen, maar zeg nu zelf, op 4 dagen tijd 'n paar plaatsen bezoeken in 1 stad, en jij zou de heersende teneur van 't hele land al kennen.
Wel serieus blijven eh tomm.

En lesbiennes & homos herken jij op zicht, straf!

SDX
3 maart 2014, 02:25
Door dat "openstaan voor verruimende ervaringen" zijn er al velen thuisgekomen met allerhande SOA's en vooral HIV, zeker in Afrika.

:mrgreen:

Esperanza
3 maart 2014, 05:01
In Oeganda verbleef ik 4 dagen, in Kenia verschillende maanden per jaar. Dus ik denk wel dat ik recht van spreken heb als het over Afrika gaat.Afrika verengen tot amper 2 landen? Ere wie ere toekomt, jouw posts zijn doorgaans goed gestoffeerd doch hier sla je toch de bal serieus mis.

Wat Kenia betreft, zul je wel tamelijk goed op de hoogte zijn. Maar Kenia is Afrika niet. Die 4 dagen in Oeganda zijn niet toereikend om een land te leren kennen. Ook Oeganda is Afrika niet.

Analoog aan jouw redenering :

In Italië verbleef ik 4 dagen, in Griekenland verschillende maanden per jaar. Dus ik denk wel dat ik recht van spreken heb als het over Europa gaat.

Niet dus.

tomm
3 maart 2014, 11:55
Natuurlijk heb jij recht van spreken net als iedereen, maar zeg nu zelf, op 4 dagen tijd 'n paar plaatsen bezoeken in 1 stad, en jij zou de heersende teneur van 't hele land al kennen.
Wel serieus blijven eh tomm.

En lesbiennes & homos herken jij op zicht, straf!

Is genoeg om een idee te krijgen, zeker als je met betrokkenen gesproken hebt.
en ja, sommige homo's en lesbiennes zien er homo of lesbienne uit, dat is in heel de wereld zo.

tomm
3 maart 2014, 11:57
Door dat "openstaan voor verruimende ervaringen" zijn er al velen thuisgekomen met allerhande SOA's en vooral HIV, zeker in Afrika.

:mrgreen:

je kunt daar maatregelen tegen nemen...

tomm
3 maart 2014, 12:01
Afrika verengen tot amper 2 landen? Ere wie ere toekomt, jouw posts zijn doorgaans goed gestoffeerd doch hier sla je toch de bal serieus mis.

Wat Kenia betreft, zul je wel tamelijk goed op de hoogte zijn. Maar Kenia is Afrika niet. Die 4 dagen in Oeganda zijn niet toereikend om een land te leren kennen. Ook Oeganda is Afrika niet.

Analoog aan jouw redenering :



Niet dus.

Ik heb ook al maanden verbleven in Tanzanië en Ethiopië, en bezocht ook Ghana, Côte d'Ivoire en Kameroen.

Natuurlijk kun je een land niet kennen door er 4 dagen te verblijven, maar je kunt wel al een idee krijgen over bepaalde zaken, zoals de infrastructuur, veiligheid, staat van de economie, mentaliteit, etc.
Uganda lijkt een stabieler, rustiger land dan Kenia, met minder grote verschillen tussen arm en rijk. Ik heb in het uitgaansleven verschillende openlijke homo's gezien, dat vond ik toch verrassend, gezien het beeld dat opgehangen wordt van Uganda in de westerse media.

D'ARTOIS
3 maart 2014, 12:04
Wat zou je zeggen van homosteden ipv gemeenschappen. Kijk naar San Francisco en een serie kleine plaatsen tussen LA en SF. Daar domineren de homo's.
Kijk naar de NL politiek - ook zoiets.

Mij interesseert het verder niet, maar al die ophef over iets dat de moeite van het zeuren niet waard is lokt natuurlijk reacties uit die de homozeurpieten over zichzelf uitroepen.

Antoon
5 maart 2014, 09:22
Mocht tomm nog twijfelen ...

Gays Are Killed In Uganda (http://www.youtube.com/watch?v=HJ6Qil5ZA5Q#t=71)


.

tomm
5 maart 2014, 11:37
Nu vraag ik mij zo af, moest Di Rupo ooit dat land bezoeken, in zijn functie als eerste minister van Belziek, zouden ze hem dan arresteren en levenslang opsluiten ?

Uiteraard niet. Ten eerste is hij diplomatiek onschendbaar, ten tweede is hij machtig (en dus in Afrikaanse ogen rijk, want wie machtig is in Afrika wordt automatisch rijk). Ik denk dus in tegendeel dat hij heel wat "indecent proposals" zal krijgen, want half Uganda weet nu wel dat België bestuurd wordt door een openlijke homo.

tomm
5 maart 2014, 11:40
Wat zou je zeggen van homosteden ipv gemeenschappen. Kijk naar San Francisco en een serie kleine plaatsen tussen LA en SF. Daar domineren de homo's.
Kijk naar de NL politiek - ook zoiets.

Mij interesseert het verder niet, maar al die ophef over iets dat de moeite van het zeuren niet waard is lokt natuurlijk reacties uit die de homozeurpieten over zichzelf uitroepen.

Ik vind dat veel homo's en lesbo's in het Westen ook niet goed omgaan met hun nieuwe vrijheden. Velen sluiten zich op in homogemeenschappen en laten hun voorkeur hun hele levensstijl bepalen.
Seksualiteit is iets voor in de slaapkamer en alleen daar, vind ik.

tomm
5 maart 2014, 11:45
Mocht tomm nog twijfelen ...

Gays Are Killed In Uganda (http://www.youtube.com/watch?v=HJ6Qil5ZA5Q#t=71)


.

heel occasioneel worden homo's vermoord in sommige Afrikaanse landen door straatjustitie, niet alleen Uganda maar bvb. ook Kenya. Die wet heeft daar helaas niets aan veranderd.
Straatjustitie is absoluut en wordt aanvaard in bvb. Kenya. Iemand die een tas steelt en gevat wordt kan ter plaatse gelyncht worden door "de straat", zo werkt het daar.
Toch zijn er homo's in bvb. Kenya of Uganda, alleen houden ze voor hun eigen veiligheid een "low profile" aan. Behalve dan in de betere kringen, waar bi- en homoseksualiteit zelfs in de mode komt (bvb. in Nairobese clubs). Ik denk dat die wet eerder voor deze mensen bedoeld is. Parlementsleden hebben zowiezo geen enkele voeling met wat er omgaat op het platteland of de "slums", waar de meerderheid woont.

Another Jack
5 maart 2014, 14:14
heel occasioneel worden homo's vermoord in sommige Afrikaanse landen door straatjustitie, niet alleen Uganda maar bvb. ook Kenya. Die wet heeft daar helaas niets aan veranderd.
Straatjustitie is absoluut en wordt aanvaard in bvb. Kenya. Iemand die een tas steelt en gevat wordt kan ter plaatse gelyncht worden door "de straat", zo werkt het daar.
Toch zijn er homo's in bvb. Kenya of Uganda, alleen houden ze voor hun eigen veiligheid een "low profile" aan. Behalve dan in de betere kringen, waar bi- en homoseksualiteit zelfs in de mode komt (bvb. in Nairobese clubs). Ik denk dat die wet eerder voor deze mensen bedoeld is. Parlementsleden hebben zowiezo geen enkele voeling met wat er omgaat op het platteland of de "slums", waar de meerderheid woont.

Ho, het gebeurt maar heel occasioneel...
:roll:

Another Jack
5 maart 2014, 14:16
Ik vind dat veel homo's en lesbo's in het Westen ook niet goed omgaan met hun nieuwe vrijheden. Velen sluiten zich op in homogemeenschappen en laten hun voorkeur hun hele levensstijl bepalen.
Seksualiteit is iets voor in de slaapkamer en alleen daar, vind ik.

Heb jij al veel homo's ginder gezien die in het openbaar barebacken?

Weyland
5 maart 2014, 15:11
Heb jij al veel homo's ginder gezien die in het openbaar barebacken?

De vraag is eerder of homo's dat in het Westen doen.

Another Jack
5 maart 2014, 15:20
De vraag is eerder of homo's dat in het Westen doen.

Of op de zuidpool.
Ik heb het nog nergens ter wereld gezien, om eerlijk te zijn.

Nietzsche
5 maart 2014, 15:45
Wat weet jij nu van trollen?
Je zou niet eens een trol van een tuinkabouter kunnen onderscheiden moesten ze met geweld in je achterste geramd worden.

Nounou, wees eens het goede voorbeeld voor je kindertjes .

quercus
5 maart 2014, 15:46
Heb jij al veel homo's ginder gezien die in het openbaar barebacken?

"barebacken" ??? 8O

Nieuw modewoord? Kunt u dat even toelichten?

LiberaalNL
5 maart 2014, 15:54
Onzin natuurlijk, hoewel ik wel geloof dat er veel meer biseksuelen zijn dan men algemeen aanneemt. Het strikte onderscheid tussen holebi's en hetero's in het Westen is ook niet volledig correct.
Wij zijn het niet vaak eens, maar deze mening deel ik met je.

Nietzsche
5 maart 2014, 16:04
Wij zijn het niet vaak eens, maar deze mening deel ik met je.

Wetenschap is er nog niet over uit, maar het is inderdaad redelijk aannemelijk dat de meeste mensen biseksueel zijn in plaats van hetero of homo.

En hiermee bedoel ik niet dat het perse 50/50 moet zijn, integendeel. Je kunt wel degelijk een duidelijke voorkeur hebben voor een bepaald geslacht.

quercus
5 maart 2014, 16:33
Wetenschap is er nog niet over uit, maar het is inderdaad redelijk aannemelijk dat de meeste mensen biseksueel zijn in plaats van hetero of homo.

En hiermee bedoel ik niet dat het perse 50/50 moet zijn, integendeel. Je kunt wel degelijk een duidelijke voorkeur hebben voor een bepaald geslacht.

Er is zo veel waar de wetenschap nog niet zeker over is, ook niet i.v.m. homofilie. Zo heeft men al verwoed gezocht naar een lichamelijke factor maar er is nog altijd geen 100 % trefzeker bewijs geleverd. Proeven met eeneiige tweelingen hebben dit duidelijk aangetoond. Anderen schrijven het helemaal toe aan psychische factoren, waarbij omgeving, en meer bepaald opvoeding een rol "kan" spelen. Maar ook daar zijn er nog geen onweerlegbare bewijzen. M.a.w. "ze kunnen er niet aan doen" is een besluit dat misschien ook wel een beetje te vlug wordt geformuleerd.

Antoon
6 maart 2014, 16:40
heel occasioneel worden homo's vermoord in sommige Afrikaanse landen door straatjustitie, niet alleen Uganda maar bvb. ook Kenya. Die wet heeft daar helaas niets aan veranderd.
Straatjustitie is absoluut en wordt aanvaard in bvb. Kenya. Iemand die een tas steelt en gevat wordt kan ter plaatse gelyncht worden door "de straat", zo werkt het daar.
Toch zijn er homo's in bvb. Kenya of Uganda, alleen houden ze voor hun eigen veiligheid een "low profile" aan. Behalve dan in de betere kringen, waar bi- en homoseksualiteit zelfs in de mode komt (bvb. in Nairobese clubs). Ik denk dat die wet eerder voor deze mensen bedoeld is. Parlementsleden hebben zowiezo geen enkele voeling met wat er omgaat op het platteland of de "slums", waar de meerderheid woont.

Je stoffeert, je minimaliseert en je draait rond de pot. In mijn filmpje gaat het niet over Kenya of elders in Afrika, het gaat om Uganda waar homo's worden vermoordt, zoals in het filmpje gebeurt.
'Die wet heeft daar helaas niets aan veranderd.' is een misdadige statement. Die wet moedigt dit aan! Als de mensen de homo's niet zelf vermoorden, wat ze menen te mogen doen, dat zal de overheid ze wel vervolgen.

Al jouw flutverhalen hierover gaan daar niets aan veranderen. Uganda moet worden gesanctioneerd en haar leiders moeten worden gesleept voor de rechtbank in Den Haag. Niet meer, maar ook niet minder.

Nietzsche
6 maart 2014, 16:47
Er is zo veel waar de wetenschap nog niet zeker over is, ook niet i.v.m. homofilie. Zo heeft men al verwoed gezocht naar een lichamelijke factor maar er is nog altijd geen 100 % trefzeker bewijs geleverd. Proeven met eeneiige tweelingen hebben dit duidelijk aangetoond. Anderen schrijven het helemaal toe aan psychische factoren, waarbij omgeving, en meer bepaald opvoeding een rol "kan" spelen. Maar ook daar zijn er nog geen onweerlegbare bewijzen. M.a.w. "ze kunnen er niet aan doen" is een besluit dat misschien ook wel een beetje te vlug wordt geformuleerd.

Nee, het is vrijwel altijd een combinatie van meerdere factoren. Met homoseksualiteit is dat genen, erfelijkheid en epigenetica.

Het is dus wel degelijk 100% zeker dat iemand niet op het kantoor in eens denkt "he, ik ga lekker homo worden"..

tomm
6 maart 2014, 17:00
Wij zijn het niet vaak eens, maar deze mening deel ik met je.

In sommige landen is biseksualiteit algemeen en heeft de meerderheid al homo-ervaringen gehad, zoals bvb. in Thailand. (als je travestieten ook als mannen beschouwt). Ook in de mediterrane landen is biseksualiteit eerder de norm dan uitzondering. Sommige van de bekendste sterren in Turkije, met grote mannelijke aanhang, zijn trannies.
Ook in Afrika komt het veel meer voor dan men zou denken, maar dan minder openlijk, vooral tussen vrouwen.

tomm
6 maart 2014, 17:26
Je stoffeert, je minimaliseert en je draait rond de pot. In mijn filmpje gaat het niet over Kenya of elders in Afrika, het gaat om Uganda waar homo's worden vermoordt, zoals in het filmpje gebeurt.
'Die wet heeft daar helaas niets aan veranderd.' is een misdadige statement. Die wet moedigt dit aan! Als de mensen de homo's niet zelf vermoorden, wat ze menen te mogen doen, dat zal de overheid ze wel vervolgen.

Al jouw flutverhalen hierover gaan daar niets aan veranderen. Uganda moet worden gesanctioneerd en haar leiders moeten worden gesleept voor de rechtbank in Den Haag. Niet meer, maar ook niet minder.

Dat zal de anti-homogevoelens en de anti-westerse gevoelens alleen maar doen toenemen, en dat is absoluut geen goede zaak voor de uitluikende scene in die landen.
Overigens Museveni heeft het land vooruitgang gebracht en stabiliteit (z'n voorgangers waren krankzinnigen als Obote en Idi Amin Dada die 100000'en mensen vermoordden en het land in bloedige oorlogen stortten), dus zulke zaken kunnen Uganda alleen maar opnieuw destabiliseren. Tenslotte worden al 2 Afrikaanse leiders aangeklaagd, van Kenia en Sudan, en Afrika lijkt zich niet te haasten om mee te werken met dit "racistisch tribunaal". Dat de VS aandringt op samenwerking maar zelf geen Amerikanen uitlevert (zoals bvb. oorlogsmisdadiger Bush) helpt natuurlijk niet.

Om holebi's te helpen in Afrika kunnen we enkel maar geduldig argumenteren dat holebi's de maatschappij niet destabiliseren en geen gevaar vormen voor kinderen. Samenwerking met Zuid-Afrika, het enige land waar homo's wel gelijke rechten hebben, is daarin cruciaal, want heel Zwart-Afrika kijkt op naar Zuid-Afrika. Jammer dat Mandela niet meer leeft, zijn woorden zouden veel betekenen.

Another Jack
6 maart 2014, 17:31
"barebacken" ??? 8O

Nieuw modewoord? Kunt u dat even toelichten?

Google het eens.
Zie wel dat je pijpenkrullen niet recht komen.

1207
6 maart 2014, 17:48
.
Overigens Museveni heeft het land vooruitgang gebracht en stabiliteit
dus daarom zijn die homowetten ok,
als ze niet ok zijn is het de schulde vd evangelisten. ge weet toch dat die geen Oegandezen kunnen verkiezen hé

zo'n beetje argumenteren als
-Stalin heeft werkgelegenheid gecreëerd dus was de kunstmatige hongersnood in de Oekraïne of de massadeportaties en werkkampen perfect acceptabel,

oops, gij redeneert echt zo :)

Troubadour
6 maart 2014, 17:59
Ik vind dat veel homo's en lesbo's in het Westen ook niet goed omgaan met hun nieuwe vrijheden. Velen sluiten zich op in homogemeenschappen en laten hun voorkeur hun hele levensstijl bepalen.

Mensen die zoals jij denken dat jullie recht van spreken hebben over hoe wij ons moeten gedragen zijn exact de reden waarom we dat doen. Je kan er niet buiten dat onze identiteit in gemengde middens vaak gereduceerd wordt tot "die homo's", met nog steeds een hoop vooroordelen en een sociale stigma's. Het is normaal dat we elkaar gaan opzoeken, zodat we tenminste een sociale omgeving hebben waar we normaal met elkaar kunnen omgaan en we niet constant om de oren worden geslagen met hoe anders we wel zijn. Onder elkaar hebben we tenminste ademruimte omdat we ons niet constant moeten verantwoorden aan de patronen en conventies die anders bepaald worden door en voor de dominante groep hetero's in de maatschappij. Dat is geen 'opsluiten in gemeenschappen', dat is (voor ons althans) ontsnappen aan de druk van de conventionele wereld (die wij echt als keihard aanvoelen).

Waarschijnlijk klinkt dat je allemaal onbekend en onbegrijpelijk in de oren omdat je daar zelf geen ervaring mee hebt. Het zou van wijsheid getuigen om dat gewoon te aanvaarden en verder je mond te houden over onze leefwereld en met wie we wel of niet moeten omgaan.

mvd
6 maart 2014, 18:00
Had ik het niet gedacht, de Oegandese overheid heeft een anti-homowet gestemd (jouw Russische vrienden trouwens ook), en het is de schuld van wie? Juist, de VS en de Christenen.

What a bunch of crap.

Jij hebt echt geen benul eh?

Het is algemeen geweten dat bepaalde evangelische groepen uit de VS actief zijn in die landen, en een zekere invloed hebben o.a. m.b.t. homoseksualiteit.

tomm
8 maart 2014, 00:51
dus daarom zijn die homowetten ok,
als ze niet ok zijn is het de schulde vd evangelisten. ge weet toch dat die geen Oegandezen kunnen verkiezen hé

zo'n beetje argumenteren als
-Stalin heeft werkgelegenheid gecreëerd dus was de kunstmatige hongersnood in de Oekraïne of de massadeportaties en werkkampen perfect acceptabel,

oops, gij redeneert echt zo :)

Vanuit uw luie Belgische zetel is het gemakkelijk de rest van de wereld en andere tijden te beoordelen. Ge hebt geen idee van de harde realiteit in veel landen, of bvb. in Rusland 100 jaar geleden.

Ik wel, want ik woon verschillende maanden per jaar in Kenya, en niet in een "gated community" maar tussen de "negers". Het is een totaal andere maatschappij, en veel mensen sterven een hongersdood, de meerderheid gelooft ook in "djudju" oftewel hekserij, wie betrapt wordt op herkserij vleigt op de brandstapel (letterlijk, de Keniaanse variant is een autoband en benzine erop). Toch zijn ze ook op een bepaalde manier voor op ons, als ze zin hebben om te seksen, met man of vrouw, dan doen ze dat gewoon, geen hypocriete ethische of morele codes, geen hypocrisie.
De man betaalt voor de vrouw, tenzij de vrouw oud en lelijk is, dan is het omgekeerd. Bij ons is het net hetzelfde, maar met veel meer blabla en hypocriete regels.

tomm
8 maart 2014, 01:11
Troubadour

Mensen die zoals jij denken dat jullie recht van spreken hebben over hoe wij ons moeten gedragen zijn exact de reden waarom we dat doen. Je kan er niet buiten dat onze identiteit in gemengde middens vaak gereduceerd wordt tot "die homo's", met nog steeds een hoop vooroordelen en een sociale stigma's. Het is normaal dat we elkaar gaan opzoeken, zodat we tenminste een sociale omgeving hebben waar we normaal met elkaar kunnen omgaan en we niet constant om de oren worden geslagen met hoe anders we wel zijn.

Wat noem je normaal met elkaar omgaan? Als hetero zit je toch ook niet heel de dag je lief te kussen in het openbaar? Ik denk dat homo's overal in België welkom zijn, zolang ze zich niet te "nichterig" gedragen. Hetzelfde geldt overigens voor hetero's met haantjesgedrag. Je moet je in zekere zin aanpassen aan de maatschappelijke norm in het openbaar, dat is overal zo.
Ik versta wel dat er homocafé's bestaan waar homo's volledig hun ding kunnen doen, maar homo's die enkel naar zulke zaken gaan en zich niet langer knnen aanpassen in de maatschappij zijn volgens mij verkeerd bezig. (net als motards, en andere subgroepen die zich volledig afzonderen, is gewoon niet gezond).










Onder elkaar hebben we tenminste ademruimte omdat we ons niet constant moeten verantwoorden aan de patronen en conventies die anders bepaald worden door en voor de dominante groep hetero's in de maatschappij. Dat is geen 'opsluiten in gemeenschappen', dat is (voor ons althans) ontsnappen aan de druk van de conventionele wereld (die wij echt als keihard aanvoelen).

Ik ken genoeg homo's die zichzelf zijn en perfect kunnen functioneren in deze maatschappij. Nu en dan willen ze wel eens naar een café waar ze verder kunnen gaan, net als bvb. sommige hete hetero's wel eens naar parenclubs of zo gaan, maar "gewone" zaken staan toch ook open voor homo's, zeker in België, of vergis ik mij?



Waarschijnlijk klinkt dat je allemaal onbekend en onbegrijpelijk in de oren omdat je daar zelf geen ervaring mee hebt. Het zou van wijsheid getuigen om dat gewoon te aanvaarden en verder je mond te houden over onze leefwereld en met wie we wel of niet moeten omgaan.

Ik heb genoeg homovrienden en ben op veel plaatsen geweest, en heb alles al meegemaakt. Mijn impressie is dat homo's heel libertair zijn, wat ik wel ok vind, maar dat het ook een heel oppervlakkige wereld is.

Troubadour
8 maart 2014, 02:41
Wat noem je normaal met elkaar omgaan? Als hetero zit je toch ook niet heel de dag je lief te kussen in het openbaar?

Ik heb in mijn leven meer kussende heterokoppels dan holebikoppels gezien. Moet ik daar ook op gaan klagen en zagen? Nee, want ik heb geen zaken met andermans leven. Mijn lief en ik zullen kussen waar en wanneer we dat willen. De persoon die denkt dat we 'toestemming' moeten vragen kan onze kloten kussen. De evenaar loopt door niemands' reet.

Ik denk dat homo's overal in België welkom zijn, zolang ze zich niet te "nichterig" gedragen. Hetzelfde geldt overigens voor hetero's met haantjesgedrag. Je moet je in zekere zin aanpassen aan de maatschappelijke norm in het openbaar, dat is overal zo.

Hall, I call bullshit.

Ten eerste: de 'publieke ruimte' is geen eigendom van de ene of de andere groep. Hetero's domineren dan wel puur in aantal maar dat geeft geen enkel recht om normen te gaan opleggen. Als we ons daar ook maar iets van zouden aantrekken, zitten we in een mum van tijd terug met vervolgingen. Dus nee, we gaan ons niet aanpassen. Doen jullie dat maar eens voor de verandering.

Ten tweede: ik ben gedegouteerd door het neerkijken op nichterig gedrag. Er zijn dan wel mensen bij wie het een act is maar ik kan je garanderen dat de overgrote meerderheid van mensen die zich zo gedragen dat doen omdat het natuurlijk is voor zichzelf en ze zich er goed bij voelen. Op welk recht beroep jij je om daar denigrerend over te doen?

Ik versta wel dat er homocafé's bestaan waar homo's volledig hun ding kunnen doen, maar homo's die enkel naar zulke zaken gaan en zich niet langer knnen aanpassen in de maatschappij zijn volgens mij verkeerd bezig. (net als motards, en andere subgroepen die zich volledig afzonderen, is gewoon niet gezond).

Really? Dan heb je gewoon geen flauw benul van hoe het is om heel je leven lang als 'anders' bekeken en behandeld te worden.

Sorry, we gaan onszelf niet opleggen om tijd door te brengen met mensen voor wie ons leven hooguit een curiositeit is wanneer we een veel gelukkiger leven kunnen hebben door gewoon ons eigen ding te doen. Betekent dat dat we ons wegsteken? Hell no. We hebben bijna allemaal familie, vrienden en collega's die niets met het homoleven te zien hebben en daar gaan we ook gewoon mee om als een ander. We kunnen daar ook niet buiten, zelfs al zouden we dat willen.

Begrijp dat het echt niet eenvoudig is om een leven te leiden verschillend van de heteronormatieve verwachtingspatronen die zo diep in onze maatschappij ingebouwd zijn. Een paar legale rechten meer of minder veranderen daar niets aan. Hoe je het ook draait of keert, onze hele maatschappij is gestructureerd naar het typische levenspatroon van een heterokoppel. Holebi's zijn een afterthought, vaak zelfs minder dan dat. We worden daar mee geconfronteerd telkens wanneer we buiten komen, de media opzetten, op het werk komen en bij eender welke andere publieke activiteit. Waarom zouden we ons daar in godsnaam nog meer aan willen herinneren in onze vrije tijd?

Ik ben op zicht verre van identificeerbaar als homo, wat er toe leidt dat mensen zich er heel comfortabel bij voelen om in mijn buurt de meest idiote, denigrerende opmerkingen te maken over holebi's, zélfs nadat ze op de hoogte zijn van mijn 'geaardheid' ("ja, want jij bent zo geen nicht"), niet beseffende dat dat nog altijd enorm confronterend en pijnlijk is. Waarom zou ik dan in godsnaam zulke omgevingen gaan opzoeken, puur om vermeende 'balans' en 'me aanpassen'? Ik ben geen masochist en reageer, zoals de meeste mensen, heel slecht op vernedering.

Dat allemaal vergelijken met motard zijn of bij een club zitten betekent dat je echt niet begrijpt waar het over gaat. Je seksualiteit en de maatschappij waar je in leeft kies je niet. Niemand koos ooit om toe te treden tot 'de club der holebi's', noch kon iemand zich ooit uitschrijven. Foute vergelijking, tomm, heel foute.

Ik ken genoeg homo's die zichzelf zijn en perfect kunnen functioneren in deze maatschappij. Nu en dan willen ze wel eens naar een café waar ze verder kunnen gaan, net als bvb. sommige hete hetero's wel eens naar parenclubs of zo gaan, maar "gewone" zaken staan toch ook open voor homo's, zeker in België, of vergis ik mij?

Je hebt het publiek en het private gezicht. Ja, er zijn holebi's die perfect kunnen functioneren in een heterowereld. Er zijn er ook heel veel die het daar knap lastig mee hebben. Dat gaat veel, veel dieper dan een eens naar een holebicafé of een club gaan. De holebiwereld is veel groter dan dat. Als ik je zou zeggen dat het mannelijk hetero-zijn niet verder gaat dan voetbal, vloeken en zuipen zou je daar ook niet mee gediend zijn. Awel, hetzelfde voor holebi's. Wij hebben onze eigen cultuur om om te gaan met een wereld die compleet anders is vanuit ons perspectief en de issues waar wij dagelijks mee geconfronteerd worden.

Ik heb genoeg homovrienden en ben op veel plaatsen geweest, en heb alles al meegemaakt. Mijn impressie is dat homo's heel libertair zijn, wat ik wel ok vind, maar dat het ook een heel oppervlakkige wereld is.

Even libertair en oppervlakkig als wat je aantreft op alle anderen fuiven en clubs. Dat ligt niet aan de mensen maar aan de locaties, die bepaalde persoonlijkheden aantrekken. Er is onder holebi's even veel variëteit als onder hetero's, dat zal je zelf ook wel doorhebben.

Kijk, je bedoelt het vast goed, maar de dag dat ik het serieus neem om me aan te passen aan andermans normen, geef ik in essentie mijn zelfrespect en recht op zelfverdediging op. Dan kan ik me evengoed vrijwillig aanbieden om me te laten doodslaan door een bende homofobe fascisten, want dat is waar dingen toe leiden wanneer je stopt met vechten voor je eigen bestaan. Klinkt misschien extreem, maar ik vermoed dat je wel begrijpt wat ik bedoel. Een groep die niet voor zichzelf opkomt is gedoemd onderdrukt te worden. Ik kan vanuit zelfbehoud geen enkele rechtvaardiging vinden om me over te geven aan wat een ander bepaalt.

AnarchoChristophe
8 maart 2014, 08:11
Wetenschap is er nog niet over uit, maar het is inderdaad redelijk aannemelijk dat de meeste mensen biseksueel zijn in plaats van hetero of homo.

En hiermee bedoel ik niet dat het perse 50/50 moet zijn, integendeel. Je kunt wel degelijk een duidelijke voorkeur hebben voor een bepaald geslacht.

Ah ja, de 'social sciences' :roll:

quercus
8 maart 2014, 10:13
Ik heb in mijn leven meer kussende heterokoppels dan holebikoppels gezien. Moet ik daar ook op gaan klagen en zagen? Nee, want ik heb geen zaken met andermans leven. Mijn lief en ik zullen kussen waar en wanneer we dat willen. De persoon die denkt dat we 'toestemming' moeten vragen kan onze kloten kussen. De evenaar loopt door niemands' reet.

M.a.w. elementaire beleefdheid is aan u niet besteed. Je zit boordevol frustratie en dat wil je dan afreageren door uitdagend bronstgedrag in aanwezigheid van mensen die met jullie relatie niet het minste te maken hebben. Het zal jou wellicht "ouwerwets" in de oren klinken, maar een beetje fatsoen wordt door de overgrote meerderheid van de mensen nog steeds geapprecieerd. Daar hoor je dan ook rekening mee te houden.

Hall, I call bullshit.
Ten eerste: de 'publieke ruimte' is geen eigendom van de ene of de andere groep. Hetero's domineren dan wel puur in aantal maar dat geeft geen enkel recht om normen te gaan opleggen. Als we ons daar ook maar iets van zouden aantrekken, zitten we in een mum van tijd terug met vervolgingen. Dus nee, we gaan ons niet aanpassen. Doen jullie dat maar eens voor de verandering.

Ten tweede: ik ben gedegouteerd door het neerkijken op nichterig gedrag. Er zijn dan wel mensen bij wie het een act is maar ik kan je garanderen dat de overgrote meerderheid van mensen die zich zo gedragen dat doen omdat het natuurlijk is voor zichzelf en ze zich er goed bij voelen. Op welk recht beroep jij je om daar denigrerend over te doen?

Neen, de publieke ruimte is inderdaad geen eigendom van de ene of andere groep. Maar kijk, of je hetero of homo bent, anderen hebben er volstrekt geen behoefte en evenmin een boodschap aan om elk moment geconfronteerd te worden met min of meer exhibitionistische uitingen van liefde. Of het nu gaat om hetero's of homo's, het doet er niet toe. In gezelschap doe je niet om het eender wat. Wie dit niet wil aanvaarden gedraagt zich asociaal. Ik ken persoonlijk homo's, goede vrienden, die razend zijn om dergelijk gedrag.

Kijk, je bedoelt het vast goed, maar de dag dat ik het serieus neem om me aan te passen aan andermans normen, geef ik in essentie mijn zelfrespect en recht op zelfverdediging op. Dan kan ik me evengoed vrijwillig aanbieden om me te laten doodslaan door een bende homofobe fascisten, want dat is waar dingen toe leiden wanneer je stopt met vechten voor je eigen bestaan. Klinkt misschien extreem, maar ik vermoed dat je wel begrijpt wat ik bedoel. Een groep die niet voor zichzelf opkomt is gedoemd onderdrukt te worden. Ik kan vanuit zelfbehoud geen enkele rechtvaardiging vinden om me over te geven aan wat een ander bepaalt.

Dit is werkelijk van de pot gerukt. Ook hetero's kunnen zich niet permitteren om zo maar overal naar believen "hun ding te doen". Ik wens niet in de publieke ruimte met mijn neus gedrukt te worden op het hoornig gedrag van een bronstig koppel, hetero's of homo's het doet er niet toe. Kom nu a.u.b. niet aandraven met "preutsheid" en "schijnheiligheid" enz. U weet pertinent goed wat ik bedoel. Nee, ik maak geen deel uit van een of andere fascistoïde knokploeg en ik haat homofobe buffels evenzeer als u. Wat mij betreft mogen de rechtbanken de aan dergelijke primaten toebedeelde straffen rustig verdrievoudigen.

alice
8 maart 2014, 10:21
Ik was toevallig enkele weken geleden in Uganda.
Net als in veel Afrikaanse landen heerst er een zekere vijandigheid ten opzichte van het idee van homoseksualiteit, toch zijn homo's duidelijk aanwezig in het straatbeeld en het uitgaansleven, zij het discreet. Lesbische seks lijkt er heel wijdverbreid, ook tussen vrouwen die zich als hetero bestempelen.

Ik heb er met Ugandezen over gesproken, de meeste vinden niet dat homo's in de gevangenis moeten, maar ze zijn wel tegen het idee dat homoseksualiteit gelijk is aan heteroseksualiteit, en vinden dat elke echte man een familie moet stichten en kinderen krijgen. Wat hij daarnaast doet is zijn zaak. Het is algemeen geweten dat veel Afrikaanse mannen veel minaressen hebben en naar de hoeren gaan, dat is algemeen aanvaard.

Ze willen vooral vermijden dat, zoals in het VK, er hele homogemeenschappen ontstaan, en de westerse druk werkt averechts.

Ik vind dat we de keuze van de Ugandese maatschappij moeten aanvaarden en niets opdringen.

Die wet vind ik natuurlijk onzin, Uganda heeft veel grotere prioriteiten dan het bestrijden van homoseksualiteit en minijurkjes. Bestrijden van armoede bvb.
Die wet kwam er onder invloed van Amerikaanse evangelisten, dezelfde die abortus in de illegaliteit houden en de verspreiding van condooms verhinderen in een land met miljoenen HIV-lijders.

In Kenya proberen die evangelisten hetzelfde, maar Kenianen lijken niet bereid hun hedonistische levensstijl op te geven. Seksualiteit is geen "issue" in Kenia, veel minder nog dan in het Westen. Homoseksualiteit wel maar toch komt het veel en vrij openlijk voor. Ik denk dat de grenzen tussen homo en hetero er ook veel minder duidelijk zijn dan in het Westen, zeker tussen vrouwen. De meeste Keniaanse die ik ken geven toe "het" al gedaan te hebben met vrouwen.
In Kenia is homoseksualiteit verboden, maar in de praktijk merk je daar weinig van. In het slechtste geval moet een "betrapte" homo enkele bankbriefjes geven aan de politie. De wet in Kenia en de meeste Afrikaanse landen stelt niets voor, vooral een manier om het karige salaris van ordehandhavers aan te vullen.

Vreemd...apartheid op basis van kleur werd nooit omschreven als een keuze die we moesten aanvaarden maar wanneer het over homo's gaat dan moet dit wel? Denk toch van niet hoor, dat religie nog steeds voor achterlijkheid zorgt in de wereld, of dit nu homo's of vrouwen betreft moet je helemaal niet aanvaarden, maar juist duidelijk veroordelen.

tomm
8 maart 2014, 16:02
Troubadour

Ik heb in mijn leven meer kussende heterokoppels dan holebikoppels gezien. Moet ik daar ook op gaan klagen en zagen? Nee, want ik heb geen zaken met andermans leven. Mijn lief en ik zullen kussen waar en wanneer we dat willen. De persoon die denkt dat we 'toestemming' moeten vragen kan onze kloten kussen. De evenaar loopt door niemands' reet.

Toch moet je je een beetje aanpassen aan de maatschappelijke norm, of je dat nu leuk vind of niet. Ikzelf heb in Rusland gewoond als kind, en België is ook een heel andere cultuur. Sommige Russen en andere Oost-Europeanen passen zich totaal niet aan, en dat irriteert sommige Belgen, dat begrijp ik. Marokkanen die in djelaba lopen, luid gesticulerend en roepen of spugen in het openbaar, dat vind de gemiddelde Belg niet sympathiek, daar willen ze niet naast zitten op de bus, omdat ze teveel afwijken van de norm. In marokko is dat perfect normaal.



Overigens België is een individualistisch land waar mensen er het hunne van denken maar waar je gerust gelaten wordt.(de keerzijde is wel dat niemand zich ook wat van je aantrekt als je in de problemen zit, dat veel mensen erg eenzaam zijn, het is een kille maatschappij) In veel andere landen is dat niet zo. Bvb. als je een man kust in een park in Rusland waar andere mensen lopen is het risico reëel dat je in elkaar geslagen wordt.
Ik tongkus ook m'n vriendin niet in het openbaar, of als er familie of ouderen aanwezig zijn, ik vind dat een kwestie van opvoeding.




Ten tweede: ik ben gedegouteerd door het neerkijken op nichterig gedrag. Er zijn dan wel mensen bij wie het een act is maar ik kan je garanderen dat de overgrote meerderheid van mensen die zich zo gedragen dat doen omdat het natuurlijk is voor zichzelf en ze zich er goed bij voelen. Op welk recht beroep jij je om daar denigrerend over te doen?

Ik ken nochtans veel homo's die neerkijken op nichterig gedrag.



Really? Dan heb je gewoon geen flauw benul van hoe het is om heel je leven lang als 'anders' bekeken en behandeld te worden.


holebi's zijn nu eenmaal een minderheid, daar moet je mee leven. Zolang mensen respect hebben voor je geaardheid en er niet denigrerend over doen zie ik het probleem niet.


Sorry, we gaan onszelf niet opleggen om tijd door te brengen met mensen voor wie ons leven hooguit een curiositeit is wanneer we een veel gelukkiger leven kunnen hebben door gewoon ons eigen ding te doen. Betekent dat dat we ons wegsteken? Hell no. We hebben bijna allemaal familie, vrienden en collega's die niets met het homoleven te zien hebben en daar gaan we ook gewoon mee om als een ander. We kunnen daar ook niet buiten, zelfs al zouden we dat willen.


Het leven is toch meer dan geaardheid? Iemand in m'n familie is homo maar dat wist ik pas op latere leeftijd.


Begrijp dat het echt niet eenvoudig is om een leven te leiden verschillend van de heteronormatieve verwachtingspatronen die zo diep in onze maatschappij ingebouwd zijn. Een paar legale rechten meer of minder veranderen daar niets aan. Hoe je het ook draait of keert, onze hele maatschappij is gestructureerd naar het typische levenspatroon van een heterokoppel. Holebi's zijn een afterthought, vaak zelfs minder dan dat. We worden daar mee geconfronteerd telkens wanneer we buiten komen, de media opzetten, op het werk komen en bij eender welke andere publieke activiteit. Waarom zouden we ons daar in godsnaam nog meer aan willen herinneren in onze vrije tijd?

Man, vrouw en kind zijn nu eeenmaal de norm en dat is altijd zo geweest, holebi's blijven een minderheid, maar ik zie het probleem niet?



Ik ben op zicht verre van identificeerbaar als homo, wat er toe leidt dat mensen zich er heel comfortabel bij voelen om in mijn buurt de meest idiote, denigrerende opmerkingen te maken over holebi's, zélfs nadat ze op de hoogte zijn van mijn 'geaardheid' ("ja, want jij bent zo geen nicht"),

Ik krijg ook heel wat flauwe grappen over me, en dan doe ik gewoon mee. Daar moet je tegen kunnen. Wat denk je dat andere minderheden als Marokkanen, zwarten, etc. allemaal over zich heen krijgen?
In Kenia krijg ik constant opmerkingen over mijn "blank" zijn, en overal waar ik kom klinkt het "mzungu"(blank). Dat is niet slecht bedoeld meestal, en het laat me koud.






Dat allemaal vergelijken met motard zijn of bij een club zitten betekent dat je echt niet begrijpt waar het over gaat. Je seksualiteit en de maatschappij waar je in leeft kies je niet. Niemand koos ooit om toe te treden tot 'de club der holebi's', noch kon iemand zich ooit uitschrijven. Foute vergelijking, tomm, heel foute.

je geaardheid kies je niet, je levensstijl wel.

Je hebt het publiek en het private gezicht. Ja, er zijn holebi's die perfect kunnen functioneren in een heterowereld. Er zijn er ook heel veel die het daar knap lastig mee hebben. Dat gaat veel, veel dieper dan een eens naar een holebicafé of een club gaan. De holebiwereld is veel groter dan dat. Als ik je zou zeggen dat het mannelijk hetero-zijn niet verder gaat dan voetbal, vloeken en zuipen zou je daar ook niet mee gediend zijn. Awel, hetzelfde voor holebi's. Wij hebben onze eigen cultuur om om te gaan met een wereld die compleet anders is vanuit ons perspectief en de issues waar wij dagelijks mee geconfronteerd worden.

De homo in m'n familie ziet dat helemaal anders. Hij zegt dat er niets verschillend is aan hem, behalve dat hij opgewonden wordt van mannen in plaats van vrouwen. Dat is een aspect van het leven, er zijn er vele andere. werk, interesses, hobbies, etc.



Even libertair en oppervlakkig als wat je aantreft op alle anderen fuiven en clubs. Dat ligt niet aan de mensen maar aan de locaties, die bepaalde persoonlijkheden aantrekken. Er is onder holebi's even veel variëteit als onder hetero's, dat zal je zelf ook wel doorhebben.

Dat klopt, toch denk ik dat homo's over het algemeen minder trouw zijn en meer verschillende partners hebben, dat is alvast wat m'n homovrienden me zeggen.

Kijk, je bedoelt het vast goed, maar de dag dat ik het serieus neem om me aan te passen aan andermans normen, geef ik in essentie mijn zelfrespect en recht op zelfverdediging op. Dan kan ik me evengoed vrijwillig aanbieden om me te laten doodslaan door een bende homofobe fascisten, want dat is waar dingen toe leiden wanneer je stopt met vechten voor je eigen bestaan.

Van mij mag iedereen z'n eigen leven leiden. Maar zoals ik al zei je moet je ergens wel aanpassen aan een zekere norm, als je normaal wilt functioneren in deze maatschappij.




Klinkt misschien extreem, maar ik vermoed dat je wel begrijpt wat ik bedoel. Een groep die niet voor zichzelf opkomt is gedoemd onderdrukt te worden. Ik kan vanuit zelfbehoud geen enkele rechtvaardiging vinden om me over te geven aan wat een ander bepaalt.

Voor jezelf opkomen wil niet zeggen je isoleren van de maatschappij.

tomm
8 maart 2014, 16:10
Vreemd...apartheid op basis van kleur werd nooit omschreven als een keuze die we moesten aanvaarden maar wanneer het over homo's gaat dan moet dit wel? Denk toch van niet hoor, dat religie nog steeds voor achterlijkheid zorgt in de wereld, of dit nu homo's of vrouwen betreft moet je helemaal niet aanvaarden, maar juist duidelijk veroordelen.

Uganda is een totaal andere maatschappij dan België, je moet vertrekken van de realiteit, anders kom je nergens. Je kunt niet zomaar westerse waarden opdringen aan niet-westerse culturen. Dat is nog nooit en nergens gelukt.

Troubadour
8 maart 2014, 18:28
Ik ken nochtans veel homo's die neerkijken op nichterig gedrag.

Alsof holebi's niet onverdraagzaam kunnen zijn tegenover elkaar. Dat is zelfs onderwerp van veel geruzie onder holebi's, met een heel vocale groep die steevast gelooft dat zij mogen bepalen hoe alle holebi's zich moeten gedragen. Dat krijgt vooral heel veel sympathie vanuit conservatieve hoeken maar is daarom niet minder onacceptabel. Legitimeert dat denigrerend gedrag? Nee, en het is zelfs bijzonder hypocriet.

holebi's zijn nu eenmaal een minderheid, daar moet je mee leven. Zolang mensen respect hebben voor je geaardheid en er niet denigrerend over doen zie ik het probleem niet.

Het leven is toch meer dan geaardheid? Iemand in m'n familie is homo maar dat wist ik pas op latere leeftijd.

Man, vrouw en kind zijn nu eeenmaal de norm en dat is altijd zo geweest, holebi's blijven een minderheid, maar ik zie het probleem niet?

Dat we een minderheid zijn daar hoef je ons niet aan te herinneren. Dat voelen we elke dag. Ja, het leven is meer dan geaardheid, maar onderschat de impact niet dat dat kan hebben op een levensloop en de manier waarop iemand naar het leven kijkt. Ja, er zijn mensen die zich perfect kunnen inpassen en da's leuk voor hen maar er is ook een gigantische groep mensen die zich daar zeer ongelukkig bij voelen. Wat dan? Het is niet omdat iets de norm is onder een hele hoop mensen dat anderen zich daar maar bij moeten neerleggen en hetzelfde moeten gaan doen.

Ik krijg ook heel wat flauwe grappen over me, en dan doe ik gewoon mee. Daar moet je tegen kunnen. Wat denk je dat andere minderheden als Marokkanen, zwarten, etc. allemaal over zich heen krijgen?
In Kenia krijg ik constant opmerkingen over mijn "blank" zijn, en overal waar ik kom klinkt het "mzungu"(blank). Dat is niet slecht bedoeld meestal, en het laat me koud.

Leuk voor jou, maar als je dat je hele leven lang hoort, gekoppeld met compleet anders in het leven staan (zoals het geval is bij heel veel holebi's), dan voel je je vervreemd. Niet omdat er eens af en toe een grapje gemaakt wordt maar omdat het een constante is in je leven, iets wat je constant voelt en waar mensen heel erg ongelukkig van kunnen worden. We gaan onszelf niet opzettelijk isoleren en vervreemden. De realiteit is dat velen van ons starten vanuit een vervreemde, geïsoleerde positie (en wetenschappelijke cijfers bevestigen dat). We kunnen dan twee dingen doen: gigantisch veel moeite doen om onszelf aan te passen tot iets wat we niet zijn en daardoor vervreemd blijven of uit onze isolatie komen door elkaar op te zoeken en een omgeving te creëren waarin we ons wel goed kunnen voelen. Drie keer raden van welke optie mensen het gelukkigste worden?

Voor mijzelf: ik dacht dat ik aanvaard werd door mijn omgeving tot ik in een situatie terecht kwam waar mijn seksualiteit de norm was. Ik kan je vertellen dat er een psychologische zee van verschil ligt tussen tolerantie, acceptatie en deel uitmaken van de norm. Het is een zaligmakend gevoel wanneer alle sociale druk plots van je schouders valt.

Je geaardheid kies je niet, je levensstijl wel.

De twee vallen amper los te koppelen.

De homo in m'n familie ziet dat helemaal anders. Hij zegt dat er niets verschillend is aan hem, behalve dat hij opgewonden wordt van mannen in plaats van vrouwen. Dat is een aspect van het leven, er zijn er vele andere. werk, interesses, hobbies, etc.

Kijk, dat is weeral allemaal heel tof voor hem. Als hij gelukkig is met zijn leven dan is dat zo en heb ik daar niks op te zeggen. Ik ben blij voor hem. Neemt niet weg dat heel wat holebi's dat compleet anders aanvoelen. Zoals ik zei: even veel diversiteit onder holebi's als onder hetero's.

Dat klopt, toch denk ik dat homo's over het algemeen minder trouw zijn en meer verschillende partners hebben, dat is alvast wat m'n homovrienden me zeggen.

Awel, dat valt in de realiteit serieus tegen. De cijfers die ik tot nu toe daarover heb gezien vertellen dat er amper verschil is tussen hetero's en holebi's op vlak van promiscuïteit. Net als bij hetero's vindt het overgrote gedeelte van partnerwissels en seks plaats binnen een heel beperkte groep. Urban legend. Het al dan niet homo-zijn heeft geen enkele weerslag op het juist aanvoelen van de cijfers, zo blijkt.

Van mij mag iedereen z'n eigen leven leiden. Maar zoals ik al zei je moet je ergens wel aanpassen aan een zekere norm, als je normaal wilt functioneren in deze maatschappij.

Voor jezelf opkomen wil niet zeggen je isoleren van de maatschappij.

De soep wordt nooit zo heet gegeten als zij wordt opgediend. We isoleren ons niet, maar je begrijpt ook dat het geen winnende strategie is om je constant aan te passen aan andermans normen.

Antoon
10 maart 2014, 10:08
tomm, al dat geprobeer van u is zinloos. Feit is en blijft dat Uganda net als Rusland een wet heeft ingevoerd tegen homo's. Homoseksualiteit is bij wet verboden en homo's moeten volgens de wet dus worden vervolgd. Laat staan de uitspattingen van de bevolking die zich sterkt in deze misdadige wetten.

Hiervoor moeten de leiders van Uganda (alsook van Rusland) worden veroordeeld en op die landen moet zoveel mogelijk druk worden gezet opdat die schandalige nazistische wetten worden teruggedraaid. Niet meer, maar ook niet minder.

quercus
10 maart 2014, 10:18
tomm, al dat geprobeer van u is zinloos. Feit is en blijft dat Uganda net als Rusland een wet heeft ingevoerd tegen homo's. Homoseksualiteit is bij wet verboden en homo's moeten volgens de wet dus worden vervolgd. Laat staan de uitspattingen van de bevolking die zich sterkt in deze misdadige wetten.

Hiervoor moeten de leiders van Uganda (alsook van Rusland) worden veroordeeld en op die landen moet zoveel mogelijk druk worden gezet opdat die schandalige nazistische wetten worden teruggedraaid. Niet meer, maar ook niet minder.

Dergelijk soort wetten zijn de facto een vrijgeleide voor lynchpartijen, halsbanden van brandende autobanden en gezwaai met machetes. Ik vrees dat we nog gruwels zullen meemaken.

Lof der Zotheid
10 maart 2014, 12:41
En aan de andere kant mogen we niet vergeten, dat dit alles een vrijgeleide gaat worden voor massa-immigratie naar Europa. Dan zullen er nog van die plezante gasten bij zijn, die zichzelf als bedreigde homoseksuelen voordoen om asiel te krijgen. En alle linkse wereldverbeteraars maar verwoed lobbyen om die allemaal in Vlaanderen te krijgen...

Antoon
10 maart 2014, 15:02
En aan de andere kant mogen we niet vergeten, dat dit alles een vrijgeleide gaat worden voor massa-immigratie naar Europa. Dan zullen er nog van die plezante gasten bij zijn, die zichzelf als bedreigde homoseksuelen voordoen om asiel te krijgen. En alle linkse wereldverbeteraars maar verwoed lobbyen om die allemaal in Vlaanderen te krijgen...

Ho maar dan verwijzen we naar de linkse extremist tomm, hij kan immers bevestigen dat deze homoseksuele asielzoekers geen gevaar lopen in eigen land omdat hij er zelf is geweest. ;-)

cookie monster
10 maart 2014, 15:30
Lof der Zotheid , gewoon testen , laat ze een homo-orgie doen :lol:

meneer
10 maart 2014, 15:45
tomm, al dat geprobeer van u is zinloos. Feit is en blijft dat Uganda net als Rusland een wet heeft ingevoerd tegen homo's. Homoseksualiteit is bij wet verboden en homo's moeten volgens de wet dus worden vervolgd. Laat staan de uitspattingen van de bevolking die zich sterkt in deze misdadige wetten.

Hiervoor moeten de leiders van Uganda (alsook van Rusland) worden veroordeeld en op die landen moet zoveel mogelijk druk worden gezet opdat die schandalige nazistische wetten worden teruggedraaid. Niet meer, maar ook niet minder.

Altijd die manie zich met andere landen hun cultuur te bemoeien ! Typisch Amerikaans...En o zo hypocriet, want natuurlijk zit jij in feite geen sikkepit in met wat homo's overkomt, zowel in Rusland als in Ouganda of gelijk waar.
Moei u eindelijk met uw eigen zaken, veeg voor uw deur, problemen genoeg daar. De wereld zal er beter af mee zijn.

meneer
10 maart 2014, 15:47
Ho maar dan verwijzen we naar de linkse extremist tomm, hij kan immers bevestigen dat deze homoseksuele asielzoekers geen gevaar lopen in eigen land omdat hij er zelf is geweest. ;-)

Daarmee ben ik dan weer akkoord.

meneer
10 maart 2014, 15:50
Lof der Zotheid , gewoon testen , laat ze een homo-orgie doen :lol:

Onnodig als hun geaardheid, en de waarachtige of vermeende vervolging daarvoor geen reden tot het krijgen van asiel mag zijn.
Zoniet, kan een " live-test " inderdaad gevraagd worden,in bijzijn van officiele getuigen. Linkse progressieve autochtone homo's kunnen als vrijwillige proef-partners dienen misschien ?

tomm
11 maart 2014, 01:07
tomm, al dat geprobeer van u is zinloos. Feit is en blijft dat Uganda net als Rusland een wet heeft ingevoerd tegen homo's. Homoseksualiteit is bij wet verboden en homo's moeten volgens de wet dus worden vervolgd. Laat staan de uitspattingen van de bevolking die zich sterkt in deze misdadige wetten.

Hiervoor moeten de leiders van Uganda (alsook van Rusland) worden veroordeeld en op die landen moet zoveel mogelijk druk worden gezet opdat die schandalige nazistische wetten worden teruggedraaid. Niet meer, maar ook niet minder.

Antoon, er zijn tientallen landen waar wetten bestaan die homoseksualiteit vervolgen. In sommige, anders dan Uganda, staat er de doodstraf op.
In Rusland staat op homoseksualiteit beoefenen trouwens geen enkele straf, en er bestaan openlijke homoclubs.

Sommige van die landen waar homo's de doodstraf krijgen, zoals Saudi Arabië, zijn goede westerse bondgenoten en landen die levensbelangrijk zijn voor de westerse economie.
Als je dan toch wil vervolgen, begin bij deze landen, als je tenminste consequent bent. Ik heb de VS nog nooit nergens Saudi Arabië horen veroordelen. Misschien iets te maken met de ijzersterke lobby (alleen in de Joodse lobby moeten ze hun meerdere erkennen) en de vele investeringen van terrorisme verspreidende Golf-tirannen in de Amerikaanse en westerse economie... Uw avator is een Amerikaanse vlag, dus ik ga ervan uit dat U de VS een voorbeeldland vindt dat het goede voorbeeld moet geven...

tomm
11 maart 2014, 01:14
Dergelijk soort wetten zijn de facto een vrijgeleide voor lynchpartijen, halsbanden van brandende autobanden en gezwaai met machetes. Ik vrees dat we nog gruwels zullen meemaken.

Zulke gruwels gebeuren ook in het liberale Kenia.

tomm
11 maart 2014, 01:17
En aan de andere kant mogen we niet vergeten, dat dit alles een vrijgeleide gaat worden voor massa-immigratie naar Europa. Dan zullen er nog van die plezante gasten bij zijn, die zichzelf als bedreigde homoseksuelen voordoen om asiel te krijgen. En alle linkse wereldverbeteraars maar verwoed lobbyen om die allemaal in Vlaanderen te krijgen...

gebeurt nu al.

tomm
11 maart 2014, 01:18
Ho maar dan verwijzen we naar de linkse extremist tomm, hij kan immers bevestigen dat deze homoseksuele asielzoekers geen gevaar lopen in eigen land omdat hij er zelf is geweest. ;-)

Mijn beste USA-lover, homo's lopen er wel gevaar, net als in heel Afrika, maar minder dan algemeen aangenomen in het Westen.

tomm
11 maart 2014, 01:21
Altijd die manie zich met andere landen hun cultuur te bemoeien ! Typisch Amerikaans...En o zo hypocriet, want natuurlijk zit jij in feite geen sikkepit in met wat homo's overkomt, zowel in Rusland als in Ouganda of gelijk waar.
Moei u eindelijk met uw eigen zaken, veeg voor uw deur, problemen genoeg daar. De wereld zal er beter af mee zijn.

Tussen haakjes in de VS zijn er staten waar sodomie verboden is. In Rusland is sodomie overal toegestaan, behalve in Tsjetsjenië.

Antoon
11 maart 2014, 08:56
Antoon, er zijn tientallen landen waar wetten bestaan die homoseksualiteit vervolgen. In sommige, anders dan Uganda, staat er de doodstraf op.
In Rusland staat op homoseksualiteit beoefenen trouwens geen enkele straf, en er bestaan openlijke homoclubs.

Sommige van die landen waar homo's de doodstraf krijgen, zoals Saudi Arabië, zijn goede westerse bondgenoten en landen die levensbelangrijk zijn voor de westerse economie.


Ah, dat maakt het dan goed.

Man, man, ik heb nooit gezegd of geschreven dat het elders wel mocht bestaan. Maar dit topic gaat over Uganda en in onze discussie is jouw grote voorbeeld Rusland erbij gehaald, omdat je er zo verliefd op bent.

Ik blijf erbij, wat je ook tracht te verbloemen of te minimaliseren, voor deze onaanvaardbare wetten moeten de leiders van Uganda (alsook van Rusland) worden veroordeeld en op die landen moet zoveel mogelijk druk worden gezet opdat die schandalige nazistische wetten worden teruggedraaid. Niet meer, maar ook niet minder.


Als je dan toch wil vervolgen, begin bij deze landen, als je tenminste consequent bent. Ik heb de VS nog nooit nergens Saudi Arabië horen veroordelen. Misschien iets te maken met de ijzersterke lobby (alleen in de Joodse lobby moeten ze hun meerdere erkennen) en de vele investeringen van terrorisme verspreidende Golf-tirannen in de Amerikaanse en westerse economie... Uw avator is een Amerikaanse vlag, dus ik ga ervan uit dat U de VS een voorbeeldland vindt dat het goede voorbeeld moet geven...


Ik dacht wel dat je er vroeg of laat weer de VS (en tegelijk de Joodse lobby) erbij zou sleuren, maar dat is totaal off topic. Bovendien ben ik het 100% mee eens dat ook Saoedi Arabië en haar homofobe collega's zoals bijvoorbeeld Iran even snel en even hard moeten worden terecht gewezen voor deze schandalige homo vervolging. Het verschil met jou is dat voor mij al die landen en hun leiders moeten worden aangepakt.

Dus ook Uganda en Rusland moeten meteen en zo hard mogelijk worden verplicht via de VN en andere maatregelen van de wereldgemeenschap om hun nazistische anti homowetten af te voeren, en moeten Museveni en Putin worden veroordeeld, met vervolging in Den Haag voor zware schendingen van de mensenrechten. En ja, ook de leiders van de door jou genoemde landen zitten in hetzelfde schuitje, voor hen geldt dat dus ook.

Maar stop met het proberen goed te praten van de onmenselijke toestanden in de door jou zo bewonderde landen, alleen omwille van communisme in een verre verleden.

Antoon
11 maart 2014, 08:59
Mijn beste USA-lover, homo's lopen er wel gevaar, net als in heel Afrika, maar minder dan algemeen aangenomen in het Westen.

Daar zijn die opgesloten, gefolterde, vermoorde en openbaar gelynchte homo's vet mee.

Lof der Zotheid
11 maart 2014, 10:19
Lof der Zotheid , gewoon testen , laat ze een homo-orgie doen :lol:

U zou nog versteld staan waartoe sommigen in staat zijn...

Lof der Zotheid
11 maart 2014, 10:51
gebeurt nu al.

Natuurlijk gebeurt dat nu al. Maar denkt u niet dat dat exponentieel gaat toenemen?

tomm
11 maart 2014, 11:38
Antoon

Ah, dat maakt het dan goed.

Nee, maar als U pleit voor sancties tegen Uganda en Rusland, dan toch zeker ook tegen Saudi arabië, wereld's belangrijkste petroleumproducent, en alle andere landen waar op homoseksualiteit, in tegenstelling tot Uganda or Rusland, de doodstraf staat?



Man, man, ik heb nooit gezegd of geschreven dat het elders wel mocht bestaan.

Nee, maar over landen waar homo's nog meer onderdrukt zijn, en die goede en belangrijke bondgenoten zijn van het land dat U als uw avator hebt ingesteld, zwijgt U.

Nee, maar Maar dit topic gaat over Uganda en in onze discussie is jouw grote voorbeeld Rusland erbij gehaald, omdat je er zo verliefd op bent.

Dit topic gaat over het onderdrukken van homo's in de wereld, dus als Rusland erbij gehaald wordt (waar homoseksualiteit op zich zelfs niet strafbaar is) waarom dan niet landen waar op homoseksualiteit de doodstraf staat, landen die toevallig ook levensbelangrijk zijn voor de Amerikaanse economie?



Ik blijf erbij, wat je ook tracht te verbloemen of te minimaliseren, voor deze onaanvaardbare wetten moeten de leiders van Uganda (alsook van Rusland) worden veroordeeld en op die landen moet zoveel mogelijk druk worden gezet opdat die schandalige nazistische wetten worden teruggedraaid. Niet meer, maar ook niet minder.

Maar, nogmaals, in Uganda staat er niet de doodstraf op homoseksualiteit, in Rusland is het zelfs niet strafbaar, maar deze landen moeten onder druk gezet worden volgens U, maar landen waar op homoseksualiteit de doodstraf staat niet, omdat het toevallig belangrijke handelspartners en bondgenoten van de VS zijn?
U begrijpt toch dat dit zeer sterk ruikt naar 2 maten en gewichten, en naar hypocrisie...






Ik dacht wel dat je er vroeg of laat weer de VS (en tegelijk de Joodse lobby) erbij zou sleuren, maar dat is totaal off topic.

Het is niet off topic vermits landen waar homo's vreselijk onderdrukt worden tevens ook cruciale bondgenoten en handelspartners van de VS en het Westen zijn. Het Westen zou bvb., als ze echt inzitten met de rechten van de homo's, Saudi ArabiË onder druk kunnen zetten, en dreigen met handelssancties tegen Saudi arabië???
:oops:


Bovendien ben ik het 100% mee eens dat ook Saoedi Arabië en haar homofobe collega's zoals bijvoorbeeld Iran even snel en even hard moeten worden terecht gewezen voor deze schandalige homo vervolging.

Maar de VS pakt Saudi ArabiË niet aan, omdat het een cruciale handelspartner en bondgenoot is. Sorry, maar zulke dingen maakt de kritiek van het Westen op Uganda en zeker Rusland totaal ongeloofwaardig.




Het verschil met jou is dat voor mij al die landen en hun leiders moeten worden aangepakt.

Als het Westen het menens is beginnen ze bij landen waar de doodstraf staat op homoseksualiteit.

Dus ook Uganda en Rusland moeten meteen en zo hard mogelijk worden verplicht via de VN en andere maatregelen van de wereldgemeenschap om hun nazistische anti homowetten af te voeren, en moeten Museveni en Putin worden veroordeeld, met vervolging in Den Haag voor zware schendingen van de mensenrechten. En ja, ook de leiders van de door jou genoemde landen zitten in hetzelfde schuitje, voor hen geldt dat dus ook.

Dan moet begonnen worden bij Saudi-Arabië, Yemen, Iran, Sudan, LibiË (ja de huidige machthebbers, door de Amerikanen aan de macht gebracht), Afghanistan, Pakistan, en ga zo maar door.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/53/World_homosexuality_laws.svg/800px-World_homosexuality_laws.svg.png

Om te beginnen kan de VS natuurlijk geen olie meer afnemen van Saudi ArabiË of wapens leveren aan dat regime volgens de U voorgestelde criteria, want dat gaat direct naar het homo's onderdrukkende (en terreur verspreidende, dit even terzijde) regime. Toch?

En nu even serieus, gij weet goed genoeg dat dat nooit of te nimmer zal gebeuren. Zelfs de Saudische betrokkenheid bij 11/09 was niet voldoende om de ijzer$$$terke band tussen het Saudische establishment en de fianciële en politieke elite in de VS te doorbreken. Met een avator van de VS zou ik toch beginnen daar iets aan te doen, steun bvb. activisten in de VS die de banden met Saudi Arabië willen verbreken, in plaats van de halve wereld te willen laten arresteren.(wat uiteraard nooit zal lukken, zelfs de leiders die nu reeds aangeklaagd of veroordeeld zijn komen niet naar Den Haag).





Maar stop met het proberen goed te praten van de onmenselijke toestanden in de door jou zo bewonderde landen, alleen omwille van communisme in een verre verleden.

Ik probeer genuanceerd over die landen te schrijven. Museveni is trouwens een bondgenoot van de VS. Maar wat ik zag in Uganda is dat er orde heerst, goede wegen zijn en aan armoedebstrijding gedaan wordt. Dat is al heel wat als je ziet waar ze vandaan komen, dat zou ik niet graag ondermijnd zien.
De oppositie op de homowet kan ook op een heel andere manier gevoerd worden, door bvb. Uganezen in het Westen te laten studeren en hen te laten inzien dat homo's geen bedreiging zijn. Of bvb. door gratis films of soaps ter beschikking te stellen waarin de kwestie besproken wordt. Zou heel wat effectiever zijn dan een aggressieve aanpak, die de Ugandezen beschouwen als westers neo-kolonialisme. (in Kenia stammen de anti-homo wetten nog uit de Engelse periode, het zijn dus de kolonialisten die ze ingevoerd hebben!)

tomm
11 maart 2014, 11:43
Natuurlijk gebeurt dat nu al. Maar denkt u niet dat dat exponentieel gaat toenemen?

Nee, wetten in Afrika zijn relatief. Gewoonterecht is veel belangrijker.

tomm
11 maart 2014, 11:46
Daar zijn die opgesloten, gefolterde, vermoorde en openbaar gelynchte homo's vet mee.

ja, maar daar kan het Westen toch weinig aan doen. Die landen kunnen niet overnacht veranderd worden. Zoiets heeft tijd nodig en gaat met ups en downs.
Belangrijk is economische ontwikkeling, daarna volgt meestal ook culturele ontwikkeling. Kijk bvb. naar China. Tenzij er religieuze extremisten in het spel zijn.

Antoon
12 maart 2014, 19:45
Veel blabla om het goed te praten. Uganda en Rusland, twee paradijzen voor homo's...

meneer
13 maart 2014, 00:52
Veel blabla om het goed te praten. Uganda en Rusland, twee paradijzen voor homo's...

In de USA zitten ook veel van die extremistische zotten...Kijk naar Palin bvb, en die mafketels van de Tea Party...
Wat zouden die met homo's aanvangen als je hun goesting laat doen ? Pek en veren ? Colt 45 erop leegschieten ? Of opstoken op een brandstapel van porno-magazine's ?

tomm
13 maart 2014, 00:54
Veel blabla om het goed te praten. Uganda en Rusland, twee paradijzen voor homo's...

Ik praat noch Uganda noch Rusland goed, ik stel uw hypocrisie vast. Hoe kun je nu met een Amerikaanse vlag als avator schendingen van homorechten in bepaalde landen aan de kaak stellen, zonder te beginnen bij de ergste schenders die tevens cruciale Amerikaanse bondgenoten zijn? Sorry, maar dat komt uw geloofwaardigheid niet bepaald ten goede.

Antoon
13 maart 2014, 10:08
Ik praat noch Uganda noch Rusland goed, ik stel uw hypocrisie vast. Hoe kun je nu met een Amerikaanse vlag als avator schendingen van homorechten in bepaalde landen aan de kaak stellen, zonder te beginnen bij de ergste schenders die tevens cruciale Amerikaanse bondgenoten zijn? Sorry, maar dat komt uw geloofwaardigheid niet bepaald ten goede.

Voor de 20ste keer : ik ben van mening dat alle landen die anti-homowetten invoeren moeten worden veroordeeld en hun leiders vervolgd. Inclusief landen die bondgenoten zouden zijn van de VS.. Dat de VS daar geen punt van maakt, en de EU trouwens ook niet, vind ik schandalig. Welk stuk van deze zin snap je niet?

En van hypocrisie gesproken, jij doet niets anders dan de (ex) communistische landen uit de wind te houden, al zijn de meeste van die landen ondertussen de meest wilde kapitalistische landen die er ooit zijn geweest in de geschiedenis. Bijvoorbeeld Rusland en China. Economisch dan, want politiek hebben ze nog steeds de mensenrechten schendende communistische systemen van opsluiten en terechtstellen bij tegenstand.
Meer zelfs, die landen horen bij de grofste schenders van de mensenrechten die er op deze aardkloot bestaan. China heeft het hoogst aantal terechtstellingen ter wereld en Rusland stuurt iedereen de bak in die ook maar iets teveel tegen de overheid komt vertellen. Om maar niet te spreken over de illegale inval en anschluss van een provincie uit een buurland.

In dit geval, dus de anti-homowetten, is het zo dat Rusland en Uganda schandalige nazistische wetten hebben ingevoerd en ze moeten er voor worden veroordeeld, en hun leiders moeten daarvoor naar Den Haag worden gestuurd ter verantwoording. Dat Rusland 40 jaar geleden of zo deel uitmaakte van een communistische imperialistische machtsblok waar jij nog vandaag van droomt verandert daar niets aan.

Last but not least : al die vriendjes van je van die ex-communistische schenders van mensenrechten zouden er beter aan doen om de wetgeving van de VS als voorbeeld te nemen betreffende homo's. Er zijn zeker een aantal pijnpunten, vooral in bepaalde Staten in de VS waar gedecentraliseerde overheden verkeerd denken, maar over het algemeen is het een voorbeeld voor gans de wereld. En dat geldt trouwens nog meer voor het door jou zo gehate Israel, een voorbeeld in de wereld hieromtrent.

De grootste hypocriet in al die verhalen ben jij. Hou het schelden dus maar achterwege. Laat staan wat jouw automatische anti-vrijheid en vooruitgang van het Westen voor je geloofwaardigheid betekent...

tomm
13 maart 2014, 11:12
Antoon

Voor de 20ste keer : ik ben van mening dat alle landen die anti-homowetten invoeren moeten worden veroordeeld en hun leiders vervolgd. Inclusief landen die bondgenoten zouden zijn van de VS.. Dat de VS daar geen punt van maakt, en de EU trouwens ook niet, vind ik schandalig. Welk stuk van deze zin snap je niet?

Dus je geeft toe dat de VS en et Westen in het algemeen hypocriet is in hun kritiek op Rusland en Uganda? Dat zou al een mooi vertrekpunt zijn.



En van hypocrisie gesproken, jij doet niets anders dan de (ex) communistische landen uit de wind te houden, al zijn de meeste van die landen ondertussen de meest wilde kapitalistische landen die er ooit zijn geweest in de geschiedenis. Bijvoorbeeld Rusland en China.

Ik ben geen voorstander van Putin maar wel van z'n buitenlands beleid. Hij verdedigt Russische belangen en Russische bevolkingsgroepen. Dat gebeurde niet in de jaren 90. Daarnaast probeert ij het westerse imperialisme in de rerst van de wereld in te perken.
Je moet goed weten dat in Rusland veel goodwill was jegens het Westen begin jaren 90. Daar schiet niets meer van over, want die goodwill werd beschouwd als zwakheid, het Westen viel bondgenoten van Rusland aan(bvb. ServiË), vernieuwden hun militaire capaciteit terwijl de Russen die afbouwden (zoals afgesproken), en het Westen steunde in Rusland een vreselijk regime die de Russen in diepe armoede stortten, NAVO rukte op tot de Russische grens.
Wat China betreft, dat land heeft nog steeds een grotendeels socialistische economie(banken en voornaamste bedrijven zijn in staatshanden bvb., de economie wordt nog steeds centraal gepland), en heeft 100's miljoenen Chinezen uit de armoede getild en van een van de armste landen ter wereld in sneltempo een supermacht gemaakt. Een supermacht die, in tegenstelling tot het Westen, niet over militair ingrijpt. Ik ben nog steeds een grote fan van het Chinese bewind, en hoop dat China een voorbeeld wordt voor de derde wereld. Het Westen ziet dat niet graag natuurlijk, zij willen het centrum van de wereld blijven die naar willekeur kunnen ingrijpen in de rest van de wereld, zoals tijdens het kolonialisme.





Meer zelfs, die landen horen bij de grofste schenders van de mensenrechten die er op deze aardkloot bestaan. China heeft het hoogst aantal terechtstellingen ter wereld en Rusland stuurt iedereen de bak in die ook maar iets teveel tegen de overheid komt vertellen. Om maar niet te spreken over de illegale inval en anschluss van een provincie uit een buurland.

China executeert misdadigers, daar heb ik niet echt problemen mee.
De Krim wil zelf aansluiten bij Rusland. Wat mij betreft heb ik daar ook geen probleem mee.


In dit geval, dus de anti-homowetten, is het zo dat Rusland en Uganda schandalige nazistische wetten hebben ingevoerd en ze moeten er voor worden veroordeeld, en hun leiders moeten daarvoor naar Den Haag worden gestuurd ter verantwoording.

Ik vind het westerse inquisitieïnstrument Den haag schandaliger dan die wetten zelf. Hoeveel pro-westerse leiders en westerse leiders werden al veroordeeld in Den Haag? wat Rusland betreft, homo's mogen nog steeds hun ding doen, alleen homopropaganda naar minderjarigen toe werd verboden. Dat is de keuze van het russische parlement, gesteund door de meerderheid van de Russen volgens opiniepeilingen, daar heeft het Westen zich niet mee te moeien.
Wat Uganda betreft is het ook de keuze van de Ugandese regering en volk. Een bedenkelijke keuze, dat wel, maar wij in het Westen, met al de misdaden begaan tegen onder andere Afrika, bevinden ons niet in een positie om hen te beoordelen.




Last but not least : al die vriendjes van je van die ex-communistische schenders van mensenrechten zouden er beter aan doen om de wetgeving van de VS als voorbeeld te nemen betreffende homo's. Er zijn zeker een aantal pijnpunten, vooral in bepaalde Staten in de VS waar gedecentraliseerde overheden verkeerd denken, maar over het algemeen is het een voorbeeld voor gans de wereld.

De VS is geen voorbeeld, zo bvb. in sommige staten is sodomie nog verboden. Voorbeelden zijn landen als Argentinië, Zuid-Afrika of ook BelgiË, Nederland waar men ervoor gekozen heeft ethische standpunten zoals homoseksualiteit of euthanasie niet te laten afhangen van religieuze drukkingsgroepen.




En dat geldt trouwens nog meer voor het door jou zo gehate Israel, een voorbeeld in de wereld hieromtrent.

Ja, op vlak van homorechten misschien wel. Maar dan nog, ik herinner me dat er ook heel wat protest kwam toen men een gayparade wilde organiseren in de Israelische hoofdstad. Ik haat Israel overigens niet, stel alleen vast dat ze een heel volk onderdrukken, op grote schaal de mensenrechten schenden en dat het Westen daar geen punt van maakt.

Geert C
13 maart 2014, 17:43
Ik haat Israel overigens niet, stel alleen vast dat ze een heel volk onderdrukken, op grote schaal de mensenrechten schenden en dat het Westen daar geen punt van maakt.
Op welke planeet heb jij de laatste jaren gezeten? 8O

Antoon
13 maart 2014, 20:15
Op welke planeet heb jij de laatste jaren gezeten? 8O

tomm zit hier (http://www.dreamland.be/dreamland/static/home.shtml)

tomm
14 maart 2014, 01:11
Op welke planeet heb jij de laatste jaren gezeten? 8O

Het Westen keurt het niet goed, maar de handelsrelaties en diplomatieke relaties met Israel, en de financiële steun aan Israel, blijven onveranderd.
"Mag je niet doen hoor, hier nog een snoepje", somt zowat de westerse houding ten opzichte van Israel samen.
Na de crisis in Oekraïne dreigde het Westen onmiddellijk met economische sancties omdat "Rusland de territoriale soevereiniteit van een ander land schond". Israel doet dat al vele decennia ongestraft...

Antoon
17 maart 2014, 09:21
Het Westen keurt het niet goed, maar de handelsrelaties en diplomatieke relaties met Israel, en de financiële steun aan Israel, blijven onveranderd.
"Mag je niet doen hoor, hier nog een snoepje", somt zowat de westerse houding ten opzichte van Israel samen.
Na de crisis in Oekraïne dreigde het Westen onmiddellijk met economische sancties omdat "Rusland de territoriale soevereiniteit van een ander land schond". Israel doet dat al vele decennia ongestraft...

Israel dit, Israel dat. De topic gaat over de zware schendingen van de mensenrechten (in casu tegen de homo's) in Uganda, wetten die lijken op die van jouw vrienden in Rusland, en vergelijkbaar met nazistische praktijken.

Pikt het zodanig dat je totaal off topic reacties van twee zinnetjes moet plaatsten met vier keer het woord "Israel"?

tomm
17 maart 2014, 10:55
Israel dit, Israel dat. De topic gaat over de zware schendingen van de mensenrechten (in casu tegen de homo's) in Uganda, wetten die lijken op die van jouw vrienden in Rusland, en vergelijkbaar met nazistische praktijken.

Pikt het zodanig dat je totaal off topic reacties van twee zinnetjes moet plaatsten met vier keer het woord "Israel"?

Ten eerste lijken die wetten totaal niet op die in Rusland. Nogmaals, in Rusland is homoseksualiteit, of homoseksuele handelingen, niet verboden.

Ten tweede eg ik de hypocrisie van U en westerse landen bloot. "Territoriale integriteit" en "homorechten" zijn blijkbaar nu eens wel belangrijk, dan weer niet, afhankelijk van of dat het Westen goed uitkomt, of niet.

Klein Licht
17 maart 2014, 11:43
Of bvb. door gratis films of soaps ter beschikking te stellen waarin de kwestie besproken wordt.

Dat ze daar nog niet aan gedacht hebben

Antoon
17 maart 2014, 14:59
Ten eerste lijken die wetten totaal niet op die in Rusland. Nogmaals, in Rusland is homoseksualiteit, of homoseksuele handelingen, niet verboden.

Ten tweede eg ik de hypocrisie van U en westerse landen bloot. "Territoriale integriteit" en "homorechten" zijn blijkbaar nu eens wel belangrijk, dan weer niet, afhankelijk van of dat het Westen goed uitkomt, of niet.

Wat ik je wel kan geven is dat de wet in Rusland officieel 'minder rechtstreeks' tegen LGBT's is gericht dan Uganda, maar verbiedt wel om er bijvoorbeeld over te praten in het onderwijs. Ze noemen dat een wet ‘betreffende bescherming van minderjarigen van de propaganda van niet-traditionele seksuele relaties’ . Tja...

Wat jouw tweede paragraaf betreft snap ik niet dat je dit maar blijft herhalen. Hoe dikwijls moet ik je dat nog uitleggen? Doe je dat met opzet? De grootste hypocriet ben jij, want alleen al in deze draad heb ik je klaar en duidelijk uitgelegd dat alle anti homolanden voor mij in hetzelfde bootje zitten, en dat ik het niet waardeer wanneer dat selectief wordt beoordeeld, ook niet door de VS of Europa.
Jij daarentegen, jij doet alleen maar aan selectief beoordelen en veroordelen. Erger nog, wanneer het jouw vriendjes zijn dan ga je die gewoon steunen of de situatie verbloemen.

Poetin en Museveni moeten zich voor mijn part naast Abdoellah, Rohani, Mansur, Al-Bashir, Karzai en Hussain gaan verantwoorden in Den Haag omwille van hun wetten ivm de schending van de mensenrechten van LGTB's. En er zijn er meer. Het maakt voor mijn houding hierover niet uit of de VS, Europa of anderen in deze twee maten en gewichten hanteren.
Voor jou wel. Jij kijkt alleen schuimbekkend naar het Westen en haar 'bevriende' landen. En met bloemetjes naar de kommunisten, ex-kommunisten en hun vrienden.

Last but not least : Israel is in dit verhaal hèt voorbeeld in de wereld. Of je dat graag hebt of niet, toch is het zo. Alle andere zaken die je erbij haalt om te proberen hier een schaduw over te werpen veranderen daar niets aan.

Troubadour
17 maart 2014, 16:45
Ten tweede eg ik de hypocrisie van U en westerse landen bloot. "Territoriale integriteit" en "homorechten" zijn blijkbaar nu eens wel belangrijk, dan weer niet, afhankelijk van of dat het Westen goed uitkomt, of niet.

Ik kan je verzekeren dat holebirechtenorganisaties daar constant van wakker liggen, onafhankelijk van wanneer het iemand goed uitkomt. Maar toch liever zeuren over geopolitiek, wat voor ons concreet geen fuck verschil maakt. Als we op de rug van één of ander geschil kunnen rijden om gelijke rechten te pushen, awel, met alle plezier van de wereld.

Antoon
18 maart 2014, 12:53
Den tomm zijn mond gesnoerd. Je zou voor minder wegblijven. ;-)

tomm
18 maart 2014, 13:58
Ik kan je verzekeren dat holebirechtenorganisaties daar constant van wakker liggen, onafhankelijk van wanneer het iemand goed uitkomt. Maar toch liever zeuren over geopolitiek, wat voor ons concreet geen fuck verschil maakt. Als we op de rug van één of ander geschil kunnen rijden om gelijke rechten te pushen, awel, met alle plezier van de wereld.

Ben ik mee akkoord, op voorwaarde dat je ook de hypocrisie van het Westen in verband met bvb. Saudi Arabië aanklaagt, anders ben je zelf ook hypocriet.

Gisteren nog werd een journalist op de radio terecht gewezen omdat hij het regime in Saudi Arabië achterlijk noemde. Op de dag dat een handelsdelegatie geleid door prinses Astrid naar Saudi Arabië vertrok...

In Saudi Arabië worden homo's die gevat worden gemarteld en daarna opgehangen.

tomm
18 maart 2014, 14:20
Antoon

Wat ik je wel kan geven is dat de wet in Rusland officieel 'minder rechtstreeks' tegen LGBT's is gericht dan Uganda, maar verbiedt wel om er bijvoorbeeld over te praten in het onderwijs. Ze noemen dat een wet ‘betreffende bescherming van minderjarigen van de propaganda van niet-traditionele seksuele relaties’ . Tja...

Tja, de Russen willen het zo en staan niet open voor de aanvaarding van homoseksualiteit als gelijk aan heteroseksualiteit, hoogstens wordt het getolereerd. Toch zijn Russen ook niet homofoob, als je ziet dat de Bulgaarse Aziz en de Oekraïense groep Kazaki veel succes hebben in Rusland:

http://www.youtube.com/watch?v=Yx3nx-mdaAc


http://www.youtube.com/watch?v=sU9nzZBEs-o

Wat jouw tweede paragraaf betreft snap ik niet dat je dit maar blijft herhalen. Hoe dikwijls moet ik je dat nog uitleggen? Doe je dat met opzet? De grootste hypocriet ben jij, want alleen al in deze draad heb ik je klaar en duidelijk uitgelegd dat alle anti homolanden voor mij in hetzelfde bootje zitten, en dat ik het niet waardeer wanneer dat selectief wordt beoordeeld, ook niet door de VS of Europa.

Ja, maar niemand in het Westen begint over de homorechten in Saudi-Arabië, ook U niet, ik ben erover begonnen om de dubbele standaard aan te klagen. Waarom wordt er zoveel spel gemaakt rond Rusland en Oeganda, maar wordt zedig gezwegen over landen als Saudi-Arabië door westerse beleidsmakers? Als je toegeeft dat het Westen hypocriet is, ben ik tevreden. Ik zeg niet dat U een hypocriet bent, maar ik heb ook nog geen duidelijke veroordeling van de westerse hypocrisie gelezen.








Jij daarentegen, jij doet alleen maar aan selectief beoordelen en veroordelen. Erger nog, wanneer het jouw vriendjes zijn dan ga je die gewoon steunen of de situatie verbloemen.

Ik steun noch de anti-homo wetgeving in Uganda, noch in Rusland.
Maar ik zei wel dat die wetten te verklaren zijn door de maatschappelijke context in die landen, en dat westerse bemoeienis contraproductief is.

Ik begrijp ook wel dat het Westen zijn belangrijkste olieleverancier niet kwaad kan maken, maar dan moet ook niet zo hard uitgehaald worden naar Rusland of Oeganda.



Poetin en Museveni moeten zich voor mijn part naast Abdoellah, Rohani, Mansur, Al-Bashir, Karzai en Hussain gaan verantwoorden in Den Haag omwille van hun wetten ivm de schending van de mensenrechten van LGTB's.

Voor mijn part niet. Het Westen kan zich daarin niet bemoeien, dat zou neo-kolonialisme zijn en zou de rechten van de lokale holebi's geen stap vooruit brengen. Het Westen kan wel de tolerantie ten opzichte van holebi's doen toenemen door "soft power", zoals hollywood, en door meer culturele interactie toe te staan.

In veel moslimlanden en niet-westerse landen bestaat ook een heel andere traditie en wordt anders omgegaan met de kwestie. Er bestaat zelfs een lange traditie van homoseksualiteit in de Arabische landen, maar het wordt anders beleefd dan in het Westen.



En er zijn er meer. Het maakt voor mijn houding hierover niet uit of de VS, Europa of anderen in deze twee maten en gewichten hanteren.

Maar ik heb je nog niet openlijk de houding van de VS weten bekritiseren.



Voor jou wel. Jij kijkt alleen schuimbekkend naar het Westen en haar 'bevriende' landen.

Het Westen bekritiseert Rusland en Uganda, maar niet Saudi Arabië. Dat is pure hypocrisie en dubbele standaard, of niet?




En met bloemetjes naar de kommunisten, ex-kommunisten en hun vrienden.

ook niet steeds, ik heb ook kritiek op bvb. Putin en z'n corrupte regime.


Last but not least : Israel is in dit verhaal hèt voorbeeld in de wereld. Of je dat graag hebt of niet, toch is het zo.

Klopt ook niet, zo hebben orthodoxe Joden een homoparade in Jerusalem weten te verhinderen.

Voorbeelden voor de wereld op dat vlak zijn België, Nederland, Thailand, en specifiek voor Afrika Zuid-Afrika. Hoewel ik ook wel vindt dat de holebi's niet goed omgaan met de hen geboden vrijheid (zie hierboven)

Soms zie je dat in andere landen anders omgegaan wordt met de kwestie, zoals bvb. Thailand. En niet noodzakelijk slechter dan in het Westen.

Troubadour
18 maart 2014, 17:55
Ja, maar niemand in het Westen begint over de homorechten in Saudi-Arabië, ook U niet, ik ben erover begonnen om de dubbele standaard aan te klagen. Waarom wordt er zoveel spel gemaakt rond Rusland en Oeganda, maar wordt zedig gezwegen over landen als Saudi-Arabië door westerse beleidsmakers? Als je toegeeft dat het Westen hypocriet is, ben ik tevreden. Ik zeg niet dat U een hypocriet bent, maar ik heb ook nog geen duidelijke veroordeling van de westerse hypocrisie gelezen.

Waar gaat dit nog over, tomm? Je begint me te irriteren. Dat het jou niet om holebirechten gaat is meer dan duidelijk. Saudi-Arabië krijgt bakken kritiek van allerlei rechtenorganisaties. Diezelfde organisaties klagen ook keer op keer de hypocrisie van Westerse regeringen aan. Dat zijn allemaal dingen die je zou weten mocht je die problematiek oprecht volgen. Hoeveel landen ga je er nog bij sleuren om toch maar te bewijzen dat overheden langs alle kanten eender wat aangrijpen voor hun geopolitieke spelletjes, iets wat voor iedereen met een halve hersencel duidelijk is?

Dat overheden waar ook ter wereld zulke thema's aangrijpen in hun machtsstrijd betekent niet dat hun opmerkingen onterecht zijn. Dat zulks ook helemaal niet contraproductief is kan je zelf nagaan aan de hand van de successen die in het verleden al geboekt zijn. Hoe je het ook draait of keert, er is nog heel veel werk aan de winkel om overal gelijke rechten te verkrijgen, iets wat niet kan gebeuren door ons te isoleren van de rest van de wereld.

Jij kan een hekel hebben aan Westerse buitenlandse politiek zoveel als je wil maar doe op z'n minst moeite om de feiten juist te hebben. Zoals je nu bezig zit lijkt het vooral dat jij de rechten van lokale machtshebbers belangrijker vindt dan mensenrechten. Awel he, niemand gaat zich excuseren voor de strijd voor gelijke rechten, hoe die ook gevoerd wordt.

tomm
18 maart 2014, 21:37
Waar gaat dit nog over, tomm? Je begint me te irriteren. Dat het jou niet om holebirechten gaat is meer dan duidelijk. Saudi-Arabië krijgt bakken kritiek van allerlei rechtenorganisaties. Diezelfde organisaties klagen ook keer op keer de hypocrisie van Westerse regeringen aan. Dat zijn allemaal dingen die je zou weten mocht je die problematiek oprecht volgen. Hoeveel landen ga je er nog bij sleuren om toch maar te bewijzen dat overheden langs alle kanten eender wat aangrijpen voor hun geopolitieke spelletjes, iets wat voor iedereen met een halve hersencel duidelijk is?

Dat overheden waar ook ter wereld zulke thema's aangrijpen in hun machtsstrijd betekent niet dat hun opmerkingen onterecht zijn. Dat zulks ook helemaal niet contraproductief is kan je zelf nagaan aan de hand van de successen die in het verleden al geboekt zijn. Hoe je het ook draait of keert, er is nog heel veel werk aan de winkel om overal gelijke rechten te verkrijgen, iets wat niet kan gebeuren door ons te isoleren van de rest van de wereld.

Jij kan een hekel hebben aan Westerse buitenlandse politiek zoveel als je wil maar doe op z'n minst moeite om de feiten juist te hebben. Zoals je nu bezig zit lijkt het vooral dat jij de rechten van lokale machtshebbers belangrijker vindt dan mensenrechten. Awel he, niemand gaat zich excuseren voor de strijd voor gelijke rechten, hoe die ook gevoerd wordt.

Maar wat ik niet goed kan verdragen is dat homoactivisten als Fry het spel volledig meespelen. Helpt dat de homo's in Rusland? Ik betwijfel het ten zeerste. Op die manier worden homoactivisten voor de kar gespannen van bepaalde regeringen en verliezen ze hun integriteit.

Natuurlijk heb je ook homoorganisaties die de hypocrisie van het Westen aanklagen, maar daar wordt veel minder ruchtbaarheid aan gegeven.

Troubadour
18 maart 2014, 22:50
Maar wat ik niet goed kan verdragen is dat homoactivisten als Fry het spel volledig meespelen. Helpt dat de homo's in Rusland? Ik betwijfel het ten zeerste. Op die manier worden homoactivisten voor de kar gespannen van bepaalde regeringen en verliezen ze hun integriteit.

Natuurlijk heb je ook homoorganisaties die de hypocrisie van het Westen aanklagen, maar daar wordt veel minder ruchtbaarheid aan gegeven.

En daar komt de aap uit de mouw. Steeds weer dat gezeur over voor een kar gespannen worden, in een poging Westerse regeringen er slechter te doen uitzien. Het pakt niet, tomm. Je kan niet enerzijds regeringen verwijten bepaalde groepen voor hun kar te spannen om je er dan zelf schuldig aan maken. Holebirechtenorganisaties over heel de wereld werken nauw samen met het Westen omdat ze weten dat ze van elders geen steun moeten verwachten. Ik kan je verzekeren dat Oegandese holebi's de steun en druk van het Westen met open armen ontvangen, net zoals holebi's over de rest van de planeet dat doen. Wiens fout is dat, tomm? Het is nochtans heel simpel: als regimes willen dat bepaalde groepen niet gebruikt worden als excuus, moeten ze er maar voor zorgen dat die groepen zelf geen vragende partij zijn.

Kijk he, als de Oegandese regering op haar bek krijgt omdat het de poorten openzet voor buitenlandse interventie door haar eigen burgers te vervolgen, dan is zij daar zelf 100% verantwoordelijk voor. Hoe je het ook draait of keert, Oeganda, Saoedi-Arabië en de Russische Federatie zijn allemaal lid van de Verenigde Naties en diverse andere organen die de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens hebben aangenomen. Moreel noch legaal noch praktisch hebben die regimes een poot om op te staan wanneer ze soevereiniteit aanhalen om kritiek op hun beleid tov minderheden goed te spreken.

Er is dus niets vreemd of verkeerd aan een Stephen Fry die zich inzet zoals hij dat doet. We gaan onszelf niet in de voet schieten door de weinige steun die we hebben te negeren omdat er politieke spelletjes gespeeld worden. Voor heel veel mensen gaat het om niet minder dan overleven. Dan is alles toegelaten.

tomm
19 maart 2014, 01:56
Troubadour

En daar komt de aap uit de mouw. Steeds weer dat gezeur over voor een kar gespannen worden, in een poging Westerse regeringen er slechter te doen uitzien. Het pakt niet, tomm. Je kan niet enerzijds regeringen verwijten bepaalde groepen voor hun kar te spannen om je er dan zelf schuldig aan maken. Holebirechtenorganisaties over heel de wereld werken nauw samen met het Westen omdat ze weten dat ze van elders geen steun moeten verwachten.

De westerse leiders doen dit enkel als het in hun belang is.
Als holebirechtenorganisaties met het Westen samenspannen, dan moeten ze elders in de wereld ook op weinig sympathie rekenen. Deze politisering is bijzonder slecht voor homorechten in niet-westerse landen. Op die manier worden anti-homowetten een opgestoken vinger naar het Westen, en het past ook in de rethoriek van sommige leiders dat homoseksualiteit een ziekte is die uit het Westen komt.




Ik kan je verzekeren dat Oegandese holebi's de steun en druk van het Westen met open armen ontvangen, net zoals holebi's over de rest van de planeet dat doen.

Ik kan je verzekeren van niet, heb met Ugandese homo's gepraat toen ik er was. Ze vinden de westerse druk contraproductief. Hetzelfde hoorde ik van die lesbische half-Arabische Nederlandse die lang in Uganda woonde en op canvas werd geïnterviewd over de kwestie.


Wiens fout is dat, tomm? Het is nochtans heel simpel: als regimes willen dat bepaalde groepen niet gebruikt worden als excuus, moeten ze er maar voor zorgen dat die groepen zelf geen vragende partij zijn.

Die politisering is bijzonder negatief. Kijk bvb. naar Rusland, sinds heel die heisa is de tolerantie afgenomen in plaats van toegenomen. En dat geldt niet alleen in Rusland, maar ook in landen met grote Russische invloed, bvb. Kazachstan, een land dat heel tolerant was.




Kijk he, als de Oegandese regering op haar bek krijgt omdat het de poorten openzet voor buitenlandse interventie door haar eigen burgers te vervolgen, dan is zij daar zelf 100% verantwoordelijk voor.

Nogmaals, de westerse bemoeienis zal de lokale homo's niets opbrengen, wel in tegendeel.

Mijn advocaat is de mening toegedaan dat homo's gecastreerd moeten worden. Ik heb hem heel kalm gezegd dat er veel homo's leven in België en dat die geen kinderen misbruiken, maar gewoon hun leven leiden, dat zelfs onze premier een gay is en dat die het een stuk beter doet dan de Keniaanse president. Nu echter durf ik homo's niet meer te verdedigen, want de kritiek uit Europa van de vroegere kolonisator valt heel slecht, niet alleen in Uganda maar in heel Zwart-Afrika. Ook in Zuid-Afrika, een land waar homo's mogen trouwen. In Zuid-Afrika vinden ze dat het Westen deze zaak volledig verkeerd aanpakt.





Hoe je het ook draait of keert, Oeganda, Saoedi-Arabië en de Russische Federatie zijn allemaal lid van de Verenigde Naties en diverse andere organen die de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens hebben aangenomen. Moreel noch legaal noch praktisch hebben die regimes een poot om op te staan wanneer ze soevereiniteit aanhalen om kritiek op hun beleid tov minderheden goed te spreken.

Nergens in de verklaring van de rechten van de mens staat iets over andersgeaarden. Die verklaring werd opgesteld toen ook in veel westerse landen homoseksualiteit nog strafbaar was...
Elke maatschappij evolueert anders, laat hen de tijd om tot dezelfde inzichten te komen als wij...






Er is dus niets vreemd of verkeerd aan een Stephen Fry die zich inzet zoals hij dat doet.

Ik kan alleen maar zeggen dat de meeste Russen er een westers complot in zien, (en ze hebben een punt, gezien de hypocrisie van het Westen) en dat zulke zaken de situatie van de homo's voor geen milimeter verbeterd heeft, wel in tegendeel.




We gaan onszelf niet in de voet schieten door de weinige steun die we hebben te negeren omdat er politieke spelletjes gespeeld worden. Voor heel veel mensen gaat het om niet minder dan overleven. Dan is alles toegelaten.[

Er leven holebi's in alle landen die ik al bezocht heb. De meeste doen hun ding, discreet. Dit is meer een maatschappelijke dan politieke zaak. Westerse druk zal heus geen mentaliteit plotsklaps veranderen.
Ook niet vergeten dat in veel landen er geen discriminatie bestond tegen homo's, maar dat die geïntroduceerd werd door missionarissen (nu trouwens ook in Uganda) of koloniale wetgeving.

Antoon
21 maart 2014, 12:49
tomm, hou op met jouw gekronkel.

De feiten zijn eenvoudig : in de vrije Westerse wereld is homoseksualiteit officieel toegestaan, dikwijls kunnen ze zelfs trouwen.

In jouw (ex)-communistische dictaturen en in de moslim dictaturen is dat verboden, meestal bij wet met min of meer gruwelijke gevolgen, in ieder geval met minimum een zware schending van de mensenrechten.

De rest van jouw gezeur verandert daar niets aan, het vrije Westen is in ieder geval niet verantwoordelijk voor wat jouw dictatuurvriendjes daar doen.

Het Westen zit - zeker in dit verhaal - aan de juiste kant, zonder enige discussie.

Bad Tölz
21 maart 2014, 14:07
Inderdaad tomm, die geopolitieke fixaties zijn ronduit irritant. Het leven voor holebi's is ronduit klote in landen als Oeganda of Rusland en daar heeft het Westen niets mee te maken. Het Westen uit natuurlijk wel kritiek. Als je als land geen (terechte) kritiek wil, zorg er dan voor dat de boel niet zo uit de hand loopt.

DeProf_eet
21 maart 2014, 16:13
Het Westen zit - zeker in dit verhaal - aan de juiste kant, zonder enige discussie.Nee, ze zitten verkeerd (althans in het verkeerde gaatje), en Tomm heeft gelijk.

AsGardSGO
21 maart 2014, 22:40
Ze willen vooral vermijden dat, zoals in het VK, er hele homogemeenschappen ontstaan, en de westerse druk werkt averechts.

Ik vind dat we de keuze van de Ugandese maatschappij moeten aanvaarden en niets opdringen.

Die wet vind ik natuurlijk onzin, Uganda heeft veel grotere prioriteiten dan het bestrijden van homoseksualiteit en minijurkjes. Bestrijden van armoede bvb.
Die wet kwam er onder invloed van Amerikaanse evangelisten, dezelfde die abortus in de illegaliteit houden en de verspreiding van condooms verhinderen in een land met miljoenen HIV-lijders.

In Kenya proberen die evangelisten hetzelfde, maar Kenianen lijken niet bereid hun hedonistische levensstijl op te geven. Seksualiteit is geen "issue" in Kenia, veel minder nog dan in het Westen. Homoseksualiteit wel maar toch komt het veel en vrij openlijk voor.

Tja.. de keuze van Oeganda moeten aanvaarden; ja als je de soevereiniteit en vrijheid van een land herkent op zich wel he.
Niets opdringen.. je zegt het zelf; de evangelisten die de mensen ginder wel hun visie opdringen of inpraten.
Kernfiguren zoals Scott Lively, Lou Engle en Mike Bickle spelen met hun speeches in op angsten in de samenleving. Angst één: homo’s zouden de traditionele familie en het huwelijk bedreigen. ‘We strijden tegen een complot dat de natie en families zal schaden,’ zegt Engle in een van zijn speeches. Angst twee: homoseksualiteit zou indruisen tegen de orde van de natuur en de orde van God. ‘Het idee van het homohuwelijk komt uit de dieptes van de hel,’ aldus Bickle, een van de oprichters van het International House of Prayer, in een speech. Homo’s zijn eropuit de wereld over te nemen met hun seksueel immorele gedrag.

indirect: wijzelf (onze geliefde voorvaderen) hebben ook een geschiedenis van opdringen met Congo. We zijn de "negerkes/wilden" ook de blijde boodschap gaan uitdragen he, 52 jaar lang (1908-1960).

Soit het is religieuze waanzin en schrijnend dat het blijkbaar ook terug voet aan de aarde krijgt blijkbaar anno 21ste eeuw.

tomm
22 maart 2014, 16:23
Antoon

]tomm, hou op met jouw gekronkel.

De feiten zijn eenvoudig : in de vrije Westerse wereld is homoseksualiteit officieel toegestaan, dikwijls kunnen ze zelfs trouwen.

Niet alleen in het Westen, ook in het communistische Vietnam hebben homo's gelijke rechten, op Cuba, vroeger in de DDR, in Zuid-Afrika, Latijns-Amerika, China, etc. Anderzijds behoren sommige pro-westerse landen als Jamaica, de Golfstaten, etc. tot de ergste schenders van homorechten.



In jouw (ex)-communistische dictaturen en in de moslim dictaturen is dat verboden, meestal bij wet met min of meer gruwelijke gevolgen, in ieder geval met minimum een zware schending van de mensenrechten.

Homoseksualiteit was toegestaan in de DDR, zelfs nog voor West-Duitsland uit het strafrecht gehaald, is toegestaan op Cuba(maken zelfs films over het thema), in China(bestaat een hele homo-scene), Vietnam(overwegen homohuwelijk als eerste land in Azië), Laos en Venezuela. En daarmee hebben we zowat alle nog bestaande socialistische landen gehad. De pro-Chavez president van Argentinië kwam al regelmatig in de clinch met het Vatikaan omdat ze voor homo-huwelijk is.





De rest van jouw gezeur verandert daar niets aan, het vrije Westen is in ieder geval niet verantwoordelijk voor wat jouw dictatuurvriendjes daar doen.

Saudi arabië, etc. zijn niet mijn vriendjes maar uw vriendjes. De heel goede vriendjes van uw avator, die zelden of nooit kritiek krijgen hoewel homo's er vermoord worden.




Het Westen zit - zeker in dit verhaal - aan de juiste kant, zonder enige discussie.

Dus hun hypocrisie en stilzwijgen ten opzichte van Saudi Arabië, etc. negeer je gewoon... had eigenlijk wel verwacht dat je eerlijker zou zijn...

tomm
22 maart 2014, 16:25
Inderdaad tomm, die geopolitieke fixaties zijn ronduit irritant. Het leven voor holebi's is ronduit klote in landen als Oeganda of Rusland en daar heeft het Westen niets mee te maken. Het Westen uit natuurlijk wel kritiek. Als je als land geen (terechte) kritiek wil, zorg er dan voor dat de boel niet zo uit de hand loopt.

maar het minste dat je kunt zeggen is dat het Westen 2 maten en 2 gewichten heeft.

tomm
22 maart 2014, 16:30
Tja.. de keuze van Oeganda moeten aanvaarden; ja als je de soevereiniteit en vrijheid van een land herkent op zich wel he.
Niets opdringen.. je zegt het zelf; de evangelisten die de mensen ginder wel hun visie opdringen of inpraten.
Kernfiguren zoals Scott Lively, Lou Engle en Mike Bickle spelen met hun speeches in op angsten in de samenleving. Angst één: homo’s zouden de traditionele familie en het huwelijk bedreigen. ‘We strijden tegen een complot dat de natie en families zal schaden,’ zegt Engle in een van zijn speeches. Angst twee: homoseksualiteit zou indruisen tegen de orde van de natuur en de orde van God. ‘Het idee van het homohuwelijk komt uit de dieptes van de hel,’ aldus Bickle, een van de oprichters van het International House of Prayer, in een speech. Homo’s zijn eropuit de wereld over te nemen met hun seksueel immorele gedrag.

indirect: wijzelf (onze geliefde voorvaderen) hebben ook een geschiedenis van opdringen met Congo. We zijn de "negerkes/wilden" ook de blijde boodschap gaan uitdragen he, 52 jaar lang (1908-1960).

Soit het is religieuze waanzin en schrijnend dat het blijkbaar ook terug voet aan de aarde krijgt blijkbaar anno 21ste eeuw.

Ja, maar wij kunnen de Afrikanen onze wil niet opleggen, dat kunnen we enkel door hen proberen te overtuigen. We kunnen ook westerse evangelisten die homohaat verspreiden in het buitenland vervolgen, dat zou al heel wat effectiever zijn dan sancties tegen Uganda.

Die Scott Lively ziet er trouwens zo'n figuur uit, die homoseksualiteit haat omdat hij er zelf een is en het niet wil aanvaarden. Degene die het felst tegen homoseksualiteit zijn zijn dikwijls verdoken homo's. Iemand die niet in hetzelfde geslacht geïnteresseerd is kan het toch geen bal schelen?

Nietzsche
22 maart 2014, 16:43
maar het minste dat je kunt zeggen is dat het Westen 2 maten en 2 gewichten heeft.

Het westen ja, de homo,s niet.

En het gaat hier om de homo,s.. daar hoef ik toch geen tekening bij te maken zeker?

Bad Tölz
22 maart 2014, 16:44
maar het minste dat je kunt zeggen is dat het Westen 2 maten en 2 gewichten heeft.

Dat heeft elke grootmacht.

En dat doet niet veel ter zake aan de reële situatie van holebi's in bepaalde landen.

(neo)geopolitiek
23 maart 2014, 08:15
Tja.. de keuze van Oeganda moeten aanvaarden; ja als je de soevereiniteit en vrijheid van een land herkent op zich wel he.
Niets opdringen.. je zegt het zelf; de evangelisten die de mensen ginder wel hun visie opdringen of inpraten.
Kernfiguren zoals Scott Lively, Lou Engle en Mike Bickle spelen met hun speeches in op angsten in de samenleving. Angst één: homo’s zouden de traditionele familie en het huwelijk bedreigen. ‘We strijden tegen een complot dat de natie en families zal schaden,’ zegt Engle in een van zijn speeches. Angst twee: homoseksualiteit zou indruisen tegen de orde van de natuur en de orde van God. ‘Het idee van het homohuwelijk komt uit de dieptes van de hel,’ aldus Bickle, een van de oprichters van het International House of Prayer, in een speech. Homo’s zijn eropuit de wereld over te nemen met hun seksueel immorele gedrag.

indirect: wijzelf (onze geliefde voorvaderen) hebben ook een geschiedenis van opdringen met Congo. We zijn de "negerkes/wilden" ook de blijde boodschap gaan uitdragen he, 52 jaar lang (1908-1960).

Soit het is religieuze waanzin en schrijnend dat het blijkbaar ook terug voet aan de aarde krijgt blijkbaar anno 21ste eeuw.

die "negerkes" willen maar al te graag dat wij terugkomen

AsGardSGO
23 maart 2014, 10:08
die "negerkes" willen maar al te graag dat wij terugkomen

Serieus. daarom dat ht hier zwart ziet van de "negerkes" - ha ha ha, billenke klets.

Nee als ze ons terug willen zien dan wringen ze eerder onze nek om denk ik.
Hoewel je kan gelijk hebben het continent is zodznig bezoedeld en leeg geroofd, ze kunnen onze wapens en zwart geld goed gebruiken om elkaar nog meer af te maken.
Schrijnende is dat velen het daar soms nog verwelkomen ook door de directe miserie waarin ze geboren worden.

tomm
1 april 2014, 23:20
Even de feitje op een rijtje, als antwoord op antoon's De feiten zijn eenvoudig : in de vrije Westerse wereld is homoseksualiteit officieel toegestaan, dikwijls kunnen ze zelfs trouwen.
In jouw (ex)-communistische dictaturen en in de moslim dictaturen is dat verboden, meestal bij wet met min of meer gruwelijke gevolgen, in ieder geval met minimum een zware schending van de mensenrechten.


http://www.bbc.com/news/world-25927595

Homoseksualiteit uit de illegaliteit gehaald:

USSR 1917, Mongolië, Tsjechoslavakije, Hongarije 1962, Oost-duitsland en Tsjechoslovakije 1968, West-Duitsland en Canada 1969, Joegoslavië 1977, Cuba en Spanje1979, UK (!) 1982, Israel 1988.

De laatste 10 jaar was Indië het enige land waar homoseksualiteit opnieuw strafbaar werd.

Antoon verkoopt dus leugens, veel communistische landen hebben homosekualiteit zelfs eerder uit het strafboek gehaald dan bvb. landen als Groot-Brittannië die nu zo'n grote bek openzetten.

Antoon
4 april 2014, 11:40
...
Antoon verkoopt dus leugens,
....

Nee hoor. Het communisme heeft niets anders dan armoede bezorgd, behalve voor de stinkend rijke 'leiders' die het invoerden :lol: .
De Chinese leiders hebben die fortuinen in het buitenland geparkeerd, ik ben er een draad over begonnen, maar jij hebt die wijselijk vermeden ;-). Voor alle zekerheid heb ik ze nog eens naar boven gehaald. --> Waarom het nieuws over de Chinese kapitaalvlucht zo pijnlijk is (http://forum.politics.be/showthread.php?t=197349&highlight=pijnlijk)
Verder heeft communisme niets anders gebracht dan dictatuur, met de nodige schendingen van mensenrechten en een totale afwezigheid van vrijheid voor het individu.

Dat je dat nog steeds niet hebt gemerkt doet mij twijfelen aan jouw observatie/evaluatie capaciteiten.

Maar om terug on topic te gaan, onze Eerste Minister, zelf van homoseksuele geaardheid, heeft jouw homofobe vrienden uit Afrika terecht de les gespeld, lees maar zelf. (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1840507/2014/04/03/Di-Rupo-spelt-homofobe-Afrikaanse-leiders-de-les.dhtml)

tomm
4 april 2014, 11:44
Nee hoor. Het communisme heeft niets anders dan armoede bezorgd, behalve voor de stinkend rijke 'leiders' die het invoerden :lol: .
De Chinese leiders hebben die fortuinen in het buitenland geparkeerd, ik ben er een draad over begonnen, maar jij hebt die wijselijk vermeden ;-). Voor alle zekerheid heb ik ze nog eens naar boven gehaald. --> Waarom het nieuws over de Chinese kapitaalvlucht zo pijnlijk is (http://forum.politics.be/showthread.php?t=197349&highlight=pijnlijk)
Verder heeft communisme niets anders gebracht dan dictatuur, met de nodige schendingen van mensenrechten en een totale afwezigheid van vrijheid voor het individu.

Dat je dat nog steeds niet hebt gemerkt doet mij twijfelen aan jouw observatie/evaluatie capaciteiten.

Ik ga daar niet op in, want off-topic, U probeert van onderwerp te veranderen. U zei: in de vrije Westerse wereld is homoseksualiteit officieel toegestaan, dikwijls kunnen ze zelfs trouwen.
In jouw (ex)-communistische dictaturen en in de moslim dictaturen is dat verboden, meestal bij wet met min of meer gruwelijke gevolgen, in ieder geval met minimum een zware schending van de mensenrechten.

Ik heb aangetoond dat dat leugens zijn(de rest ook, maar op deze draad gaat het over homoseksualiteit). In veel communistische landen werd homoseksualiteit zelfs vroeger uit het strafboek gehaald dan in het Westen.

Antoon
4 april 2014, 13:23
Ik ga daar niet op in, want off-topic, ...

Hoe handig.

Geert C
4 april 2014, 16:15
Homoseksualiteit uit de illegaliteit gehaald:

USSR 1917, Mongolië, Tsjechoslavakije, Hongarije 1962, Oost-duitsland en Tsjechoslovakije 1968, West-Duitsland en Canada 1969, Joegoslavië 1977, Cuba en Spanje1979, UK (!) 1982, Israel 1988.
Yep, in 1917 uit de strafwet gehaald en in 1933 opnieuw gecriminaliseerd onder Stalin... Pas in 1993 verdween homoseksualiteit weer uit de Russische strafwet, tot het er vorig jaar (onder een andere noemer) opnieuw werd in opgenomen.

tomm
4 april 2014, 16:46
Yep, in 1917 uit de strafwet gehaald en in 1933 opnieuw gecriminaliseerd onder Stalin... Pas in 1993 verdween homoseksualiteit weer uit de Russische strafwet, tot het er vorig jaar (onder een andere noemer) opnieuw werd in opgenomen.

Dat klopt(ik heb echter geen weet van mensen die om die reden werden opgesloten, er waren openlijk homoseksuele zangers en bekende ontmoetingsplaatsen), maar in veel andere communistische landen werd homoseksualiteit er al vroeg uitgehaald. (zie boven)
In Groot-BrittanniË bleef het lang strafbaar, tot de jaren 80, toen het in bvb. Oost-Duitsland, Tsjechslovakije, Hongarije, Cuba, etc. al lang toegelaten was.
Oost-Duitsland haalde het voor West-Duitsland uiit de strafwet.

Vandaag overweegt het communistische Vietnam als eerste Aziatische land om het homohuwelijk in te voeren.

ouwe knar
5 april 2014, 15:27
Ten eerste ben ik natuurlijk tegen die anti-homo wet, zoals ik al zei. Ik zeg alleen dat je die wet in z'n context moet bekijken, Uganda is een heel ander soort maatschappij dan België.
Ik woon gedeeltelijk in Kenia en ik volg de Belgische media en ik merk dat veel Belgen niet het flauwste benul hebben van wat zich afspeelt in de rest van de wereld.
In veel landen worde communisten niet alleen theoretisch maar ook in de realiteit vervolgd, en veel aggressiever dan homo's. In Kenia bvb. worden vakbondsleiders en politici die pleiten voor een eerlijker verdeling van de welvaart per definitie "omgelegd". Nu durft niemand zich daar nog openlijk voor uitspreken, ook ik niet als niet-Keniaan. Als ik het doe weet ik dat men me vroeg of laat zal "hebben". Ik heb er zaken te verliezen en men kan gemakkeijk alles van me afpakken als ik machtige mensen tegen me in het harnas jaag, zo werkt het nu eenmaal. Op dit forum kan ik zeggen wat ik wil, in het echte leven is dat helemaal anders.

en jij zit mij te verwijten dat ik in een corrupt land leef ,ik kan in thailand tenminste zeggen wat ik wil ,of er iemand luistert is een andere zaak

ouwe knar
5 april 2014, 15:35
Antoon, er zijn tientallen landen waar wetten bestaan die homoseksualiteit vervolgen. In sommige, anders dan Uganda, staat er de doodstraf op.
In Rusland staat op homoseksualiteit beoefenen trouwens geen enkele straf, en er bestaan openlijke homoclubs.

Sommige van die landen waar homo's de doodstraf krijgen, zoals Saudi Arabië, zijn goede westerse bondgenoten en landen die levensbelangrijk zijn voor de westerse economie.
Als je dan toch wil vervolgen, begin bij deze landen, als je tenminste consequent bent. Ik heb de VS nog nooit nergens Saudi Arabië horen veroordelen. Misschien iets te maken met de ijzersterke lobby (alleen in de Joodse lobby moeten ze hun meerdere erkennen) en de vele investeringen van terrorisme verspreidende Golf-tirannen in de Amerikaanse en westerse economie... Uw avator is een Amerikaanse vlag, dus ik ga ervan uit dat U de VS een voorbeeldland vindt dat het goede voorbeeld moet geven...

jij mag zwijgen over de mistoestanden in africa ,want uw zaakjes daar gaan voor ,wel de usa doet net hetzelfde wat jij doet maar dan in saoedi arabie en dat mag dan weer niet ,huichelaar

tomm
5 april 2014, 15:54
jij mag zwijgen over de mistoestanden in africa ,want uw zaakjes daar gaan voor ,wel de usa doet net hetzelfde wat jij doet maar dan in saoedi arabie en dat mag dan weer niet ,huichelaar

Ik ben geen grootmacht die pretendeert overal de mensenrechten en homorechten te verdedigen. Ik ben maar een simpele mens die probeert het beste van z'n leven te maken, net als U.

Overigens wel raar dat men er in Thailand nog niet aan gedacht heeft het homohuwelijk mogelijk te maken. Ik ken geen enkel ander land met zoveel homo's en waar de mensen zo tolerant zijn voor homo's.

In Thailand moet je ook niet teveel partij trekken als buitenlander denk ik. En je moet er zeker al niet aan denken openlijke kritiek op de koning te geven.

tomm
5 april 2014, 15:55
en jij zit mij te verwijten dat ik in een corrupt land leef ,ik kan in thailand tenminste zeggen wat ik wil ,of er iemand luistert is een andere zaak

Thailand is corrupt, maar ze kunnen op dat vlak nog niet tippen aan Kenia, dat zijn de kampioenen.