PDA

View Full Version : Koffie maken


Demper
8 maart 2014, 22:20
Beste mensen

Hoe maken jullie koffie?
Welke machine gebruiken jullie daarvoor?
Zo een duur ding waar ge ongemalen bonen moet insteken?
Nespresso toestanden?

Ik zie door de bomen het bos niet meer voor een goede koffiezet.

quercus
8 maart 2014, 22:26
Neen, ik zit nog steeds in stadium 2 inzake het maken van koffie. Stadium 1 heb ik nog gekend bij mijn ouders: de koffiezak ("kaffebuzze"), ik gebruik een papieren filterzak in een Krupps percolator. Wat ik verkrijg is echt lekkere koffie. Stadium 3 (espressomachine) komt wellicht nog wel. Ik hou niet van die geprepareerde "pads". Het is wel handig, maar ik neem liever zelf de gemalen koffie.

Demper
8 maart 2014, 22:31
Neen, ik zit nog steeds in stadium 2 inzake het maken van koffie. Stadium 1 heb ik nog gekend bij mijn ouders: de koffiezak ("kaffebuzze"), ik gebruik een papieren filterzak in een Krupps percolator. Wat ik verkrijg is echt lekkere koffie. Stadium 3 (espressomachine) komt wellicht nog wel. Ik hou niet van die geprepareerde "pads". Het is wel handig, maar ik neem liever zelf de gemalen koffie.

Mijn oma maakt het nog altijd met een koffiefilter.
http://www.bijttebier.be/media/img/pics/_large/402.jpg
Echt lekker.
Die Nespresso toestanden zijn ook lekker, maar te duur.

Ik zoek een koffiezet die zeer warme koffie maakt in een kan waar het goed warm in blijft. Goed te onderhouden enzo.

Mambo
9 maart 2014, 00:29
Koffiezet apparaten warmen maar op tot ong. 60°.
Voor echt warme en lekkere koffie moet je opgieten met kokend water.
In een thermos van het olifantje die je eerst ook eens met kokend water voorverwarmd.
En zo heb je gans de dag warme koffie.

meneer
9 maart 2014, 00:32
Beste mensen

Hoe maken jullie koffie?
Welke machine gebruiken jullie daarvoor?
Zo een duur ding waar ge ongemalen bonen moet insteken?
Nespresso toestanden?

Ik zie door de bomen het bos niet meer voor een goede koffiezet.

Een leeg conservenblik met water in op het houtvuur zetten en twee lepels gemalen koffie in kappen. Aan de kook brengen, roeren, en filteren door een niet te vuile kous.

Demper
9 maart 2014, 00:34
Een leeg conservenblik met water in op het houtvuur zetten en twee lepels gemalen koffie in kappen. Aan de kook brengen, roeren, en filteren door een niet te vuile kous.

Amai, gij zijt zeker CEO van de bruine dreef?

meneer
9 maart 2014, 00:37
Mijn oma maakt het nog altijd met een koffiefilter.
http://www.bijttebier.be/media/img/pics/_large/402.jpg
Echt lekker.
Die Nespresso toestanden zijn ook lekker, maar te duur.

Ik zoek een koffiezet die zeer warme koffie maakt in een kan waar het goed warm in blijft. Goed te onderhouden enzo.

Dit heb je nodig :http://www.google.fr/imgres?hl=fr&biw=1152&bih=695&tbm=isch&tbnid=P6lTpdEXTU7xVM%3A&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.laredoute.fr%2Fvente-cafetiere-italienne-moka-express.aspx%3Fproductid%3D324320128%26documentid% 3D999999&docid=t30QaVMymXpsXM&imgurl=http%3A%2F%2Fp.m-lr.com%2FProduct%2FEUHDPICTURES%2F1%2F2%2F8%2F3243 20128-1c583e2b-e586-4c71-b3e5-3aa77645a495_1200.jpg&w=1200&h=1200&ei=AakbU5-CNaar7Aa7j4HgCg&zoom=1&iact=rc&dur=1336&page=1&start=0&ndsp=27&ved=0CGMQrQMwBA

Water in het onderste gedeelte, koffie in het midden, aan de kook brengen. Het kokend water word naar boven gejaagd, door de laag koffie in de metalen filter in het midden = zeer lekkere straffe koffie op z'n Italiaans.
Duurt een minuut of twee, drie.

Demper
9 maart 2014, 00:38
Dit heb je nodig :http://www.google.fr/imgres?hl=fr&biw=1152&bih=695&tbm=isch&tbnid=P6lTpdEXTU7xVM%3A&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.laredoute.fr%2Fvente-cafetiere-italienne-moka-express.aspx%3Fproductid%3D324320128%26documentid% 3D999999&docid=t30QaVMymXpsXM&imgurl=http%3A%2F%2Fp.m-lr.com%2FProduct%2FEUHDPICTURES%2F1%2F2%2F8%2F3243 20128-1c583e2b-e586-4c71-b3e5-3aa77645a495_1200.jpg&w=1200&h=1200&ei=AakbU5-CNaar7Aa7j4HgCg&zoom=1&iact=rc&dur=1336&page=1&start=0&ndsp=27&ved=0CGMQrQMwBA

Water in het onderste gedeelte, koffie in het midden, aan de kook brengen. Het kokend water word naar boven gejaagd, door de laag koffie in de metalen filter in het midden = zeer lekkere straffe koffie op z'n Italiaans.
Duurt een minuut of twee, drie.

Zo marcheert dat dus.

meneer
9 maart 2014, 00:41
Zo marcheert dat dus.

Ah, je kende dat niet ? Ik drink niets anders. Is lekker en straf, geen gezeik met filters, goedkoop , niks als voordelen.

Demper
9 maart 2014, 00:42
Ah, je kende dat niet ? Ik drink niets anders. Is lekker en straf, geen gezeik met filters, goedkoop , niks als voordelen.

Ge moogt er mij enen opsturen.

meneer
9 maart 2014, 00:43
Ge moogt er mij enen opsturen.

Ja en wat nog , mijn bankkaart met de numero ? Ga er zelf één kopen profiteur !:lol:

Demper
9 maart 2014, 00:45
Ja en wat nog , mijn bankkaart met de numero ? Ga er zelf één kopen profiteur !:lol:

Ik betaal u wel terug jong.

Vertrouwt ge mij nie?

meneer
9 maart 2014, 00:46
Ik betaal u wel terug jong.

Vertrouwt ge mij nie?

Natuurlijk niet !

Demper
9 maart 2014, 00:48
Natuurlijk niet !

Ga dan op een ander wa zeveren met uwen brol uit italië.

meneer
9 maart 2014, 01:06
Ga dan op een ander wa zeveren met uwen brol uit italië.

Zuipt gij maar verder uwe paardezeik-koffie.:lol:

Demper
9 maart 2014, 01:17
Zuipt gij maar verder uwe paardezeik-koffie.:lol:

Wat ben jij vuilgebekt zeg.

meneer
9 maart 2014, 01:30
Wat ben jij vuilgebekt zeg.

Ik verlaag mij tot jouw niveau, anders begrijp je me niet.

Demper
9 maart 2014, 01:31
Ik verlaag mij tot jouw niveau, anders begrijp je me niet.

Ja, steek het maar op mij.

meneer
9 maart 2014, 01:37
Ja, steek het maar op mij.

de waarheid mag gezegd worden.

From_Vlaanderen
9 maart 2014, 01:47
Dat moet niet speciaal lekker zijn koffie, dat moet vooral heet, straf en veel zijn.

Xenophon
9 maart 2014, 01:48
Beste mensen

Hoe maken jullie koffie?
Welke machine gebruiken jullie daarvoor?
Zo een duur ding waar ge ongemalen bonen moet insteken?
Nespresso toestanden?

Ik zie door de bomen het bos niet meer voor een goede koffiezet.

Demper
9 maart 2014, 02:06
-

Zijn dat die stoofkruiden?

Xenophon
9 maart 2014, 02:26
Zijn dat die stoofkruiden?

Je weet niet wat het is he, stoofkruiden?

manta
9 maart 2014, 10:36
Koffiezet apparaten warmen maar op tot ong. 60°.
Voor echt warme en lekkere koffie moet je opgieten met kokend water.
In een thermos van het olifantje die je eerst ook eens met kokend water voorverwarmd.
En zo heb je gans de dag warme koffie.

Na 't eerste gieten de koffie effe wachten en de koffie laten zwellen.
't blijft nog steeds de beste manier van koffie maken, kokend water en een beurske...

Universalia
9 maart 2014, 12:14
http://www.cuizine.be/images/ez_artikels/09/4453/bodum-chambord.jpg

Libro
9 maart 2014, 13:18
Eén van mijn favoriete koffie's: een tas warme melk, suiker en twee stevige scheppen Douwe Egberts dessert oploskoffie. Voor de rest hebben we een Senseo in huis maar Nespresso heeft toch meer body.

Ratatosk
9 maart 2014, 13:21
Bodum

BigF
9 maart 2014, 13:31
Voor de rappe koffie: senseo
Voor de gewone dagelijkse koffie: philips koffiezet met isoleerkan.
Voor het lekkertje achteraf: francisfrancis espresso-machien.
Voor als de koffiebak op't werk het laat afweten: oploskoffie.

Die philips-koffiezet werkt best goed. Ik spoel wel altijd de kan met warm water en dan blijft de koffie er toch een dikke halve dag warm in.
Senseo gebruik ik steeds minder wegens te duur en de smaak is ook niet meer wat-ie geweest is. Volgens mij zit er beduidend minder koffie in die pads als in het begin van de Senseo.

Senseo-tip: laat het water lopen tot er een centimetertje koffie in je kop zit, zet dan de senseo af, terug op en laat dan verder lopen. De koffie in de pad heeft dan tijd om op te zwellen en je krijgt stevigere koffie. Voor echt straffe djoef doe je dat 3 keer.

Johan Daelemans
9 maart 2014, 14:23
Koffiezet apparaten warmen maar op tot ong. 60°.


In een koffiezet wordt het water echt aan de kook gebracht. Het zijn de 'kookbubbels' die het water tot boven je filterzakje brengen.
Mogelijk gaan er enkele graden verloren doordat het water wat trager loopt, maar 60° lijkt me toch wat weinig.

Verder kan ik je de koffiezet van Bosch 'privat collection' warm aanbevelen.
Dit toestel houdt het gemiddeld amper enkele maanden uit. Je hebt dus, dank zij de 2 jaar garantieverplichting steeds een nieuw toestel.
Ik zit aan mijn 8ste of 9de toestel. Factuurtje proper bijhouden, dikwijls hoef je het toestel zelf maar één keer af te wassen....als je het binnen gaat brengen voor vervanging. Onderaan het toestel staat er, made in P.R.C. - ze durven er blijkbaar geen land van herkomst meer opzetten.

Ik kan je wel meegeven dat dit type toestel veel succes heeft bij familie en kennissen.

Johan Daelemans
9 maart 2014, 14:25
Senseo-tip: laat het water lopen tot er een centimetertje koffie in je kop zit, zet dan de senseo af, terug op en laat dan verder lopen. De koffie in de pad heeft dan tijd om op te zwellen en je krijgt stevigere koffie. Voor echt straffe djoef doe je dat 3 keer.

Hier staat een Senseo al jaren op non-actief wegens te slappe koffie.
Ik ga uw tip eens uittesten. Alvast bedankt.

Johnny Blaze
9 maart 2014, 14:29
http://www.zitizitoni.nl/uploaded_files/mediaitem/bialetti.jpg

Met Kimbo of lavazza

From_Vlaanderen
9 maart 2014, 14:29
In een koffiezet wordt het water echt aan de kook gebracht. Het zijn de 'kookbubbels' die het water tot boven je filterzakje brengen.
Mogelijk gaan er enkele graden verloren doordat het water wat trager loopt, maar 60° lijkt me toch wat weinig.

Verder kan ik je de koffiezet van Bosch 'privat collection' warm aanbevelen.
Dit toestel houdt het gemiddeld amper enkele maanden uit. Je hebt dus, dank zij de 2 jaar garantieverplichting steeds een nieuw toestel.
Ik zit aan mijn 8ste of 9de toestel. Factuurtje proper bijhouden, dikwijls hoef je het toestel zelf maar één keer af te wassen....als je het binnen gaat brengen voor vervanging. Onderaan het toestel staat er, made in P.R.C. - ze durven er blijkbaar geen land van herkomst meer opzetten.

Ik kan je wel meegeven dat dit type toestel veel succes heeft bij familie en kennissen.

En hoe vang jij dan die onderbroken supply-chain op?

maddox
9 maart 2014, 15:04
Senseo gebruik ik steeds minder wegens te duur en de smaak is ook niet meer wat-ie geweest is. Volgens mij zit er beduidend minder koffie in die pads als in het begin van de Senseo.


Eigenlijk is dat waar geweest.

De orginele pads waren gemiddeld 7.2 gram , (7 tot 7.4 gram). Maar 5 jaar geleden beslisten de toenmalige eigenaars dat het met 7 gram en een andere maalgrofte ook moest lukken.
Dat proces is 2 jaar geleden omgezet, en de standaard pads zijn terug 7.2 gram. Er zijn nu ook reeksen met 7.5 gram per pad, en 8 gram (de Lungo's) en zelfs 12.5 gram (de mok-pads, moet je maar 1 pad leggen om je mok met de dubbele knop te laten vullen).

Nu, de maalgrofte is bepalend voor het volume in de pads. Een fijngemalen 8 gram pad kan kwa volume minder lijken dan een normale 7 gram pad van 3 jaar geleden.

In alle geval, als je dan toch senseo pads met pit wil,, neem 2 DE Black pads, steek die in het apparaat met de juiste insert, en druk een enkele kop. Dan is het nog steeds goedkoper dan een Nespresso, en is het een stevige kop koffie.

Yucagira
9 maart 2014, 15:27
Beste mensen

Hoe maken jullie koffie?
Welke machine gebruiken jullie daarvoor?
Zo een duur ding waar ge ongemalen bonen moet insteken?
Nespresso toestanden?

Ik zie door de bomen het bos niet meer voor een goede koffiezet.

Another Jack
9 maart 2014, 15:34
Nespresso: gemakkelijk, snel, veel keuze en van onberispelijke kwaliteit.

Johan Daelemans
9 maart 2014, 15:54
En hoe vang jij dan die onderbroken supply-chain op?

Het gaat over de werking van de koffiezet toch?
De kook-bubbels gaan één richting uit en dat is naar boven. Het buisje heeft een bewuste kleine diameter zodat de luchtbellen heet water meenemen tot boven uw filter.
Hoe dacht jij dat dat heet water boven uw filter raakt?

Demper
9 maart 2014, 16:13
Zo een Bialetti staat mij wel aan.

Maar gewone koffie zoals Douwe Egberts Dessert mag daar niet in zeker?

En blijft dat lang warm in zo een ding?

reservespeler
9 maart 2014, 16:26
Beste mensen

Hoe maken jullie koffie?
Welke machine gebruiken jullie daarvoor?
Zo een duur ding waar ge ongemalen bonen moet insteken?
Nespresso toestanden?

Ik zie door de bomen het bos niet meer voor een goede koffiezet.

Ik koop koffiebonen.
Ik maal de koffie in zo'n antieke koffiemolen
Ik zet de, met water gevulde, fluitketel op het gasfornuis en laat het water koken (fluitsignaal).
Ik doe de gemalen koffie in de stoffen filterzak die in de koffiekan hangt.
Ik giet de filterzak vol water en wacht 2 minuten, daarna schud ik water bij tot mijn fluitketel leeg is.
Ik laat de koffie 5 minuten trekken.
Wij drinken lekkere verse koffie.
De overgebleven koffie drinken we koud.
De koude koffie (zonder suiker of melk) is een zeer goede dorstlesser.
Vooral geen toestanden met een thermosfles of dergelijke.

reservespeler
9 maart 2014, 16:27
Neen, ik zit nog steeds in stadium 2 inzake het maken van koffie. Stadium 1 heb ik nog gekend bij mijn ouders: de koffiezak ("kaffebuzze"), ik gebruik een papieren filterzak in een Krupps percolator. Wat ik verkrijg is echt lekkere koffie. Stadium 3 (espressomachine) komt wellicht nog wel. Ik hou niet van die geprepareerde "pads". Het is wel handig, maar ik neem liever zelf de gemalen koffie.

Op het werk maak ik wel gebruik van pads. Ik neem dan wel een grote koffietas, die wat je gratis kreeg bij D.E.

manta
9 maart 2014, 16:28
Ik koop koffiebonen.
Ik maal de koffie in zo'n antieke koffiemolen
Ik zet de, met water gevulde, fluitketel op het gasfornuis en laat het water koken (fluitsignaal).
Ik doe de gemalen koffie in de stoffen filterzak die in de koffiekan hangt.
Ik giet de filterzak vol water en wacht 2 minuten, daarna schud ik water bij tot mijn fluitketel leeg is.
Ik laat de koffie 5 minuten trekken.
Wij drinken lekkere verse koffie.
De overgebleven koffie drinken we koud.
De koude koffie (zonder suiker of melk) is een zeer goede dorstlesser.
Vooral geen toestanden met een thermosfles of dergelijke.
Zit je in 't stadion?

From_Vlaanderen
9 maart 2014, 16:31
Het gaat over de werking van de koffiezet toch?
De kook-bubbels gaan één richting uit en dat is naar boven. Het buisje heeft een bewuste kleine diameter zodat de luchtbellen heet water meenemen tot boven uw filter.
Hoe dacht jij dat dat heet water boven uw filter raakt?

Ik bedoelde eigenlijk; als uw productiemachine weg is (koffiezet) for repairs, hoe overleef je dan dat interbellum?

Heb jij dan een buffervoorraad of een oude machine dat je tijdelijk gebruikt? Hoe het marcheert dat is voor de ingenieur ik moet gewoon productie hebben ;).

reservespeler
9 maart 2014, 16:32
Zit je in 't stadion?

Hoe, wie, wat?

Another Jack
9 maart 2014, 16:34
Ik koop koffiebonen.
Ik maal de koffie in zo'n antieke koffiemolen
Ik zet de, met water gevulde, fluitketel op het gasfornuis en laat het water koken (fluitsignaal).
Ik doe de gemalen koffie in de stoffen filterzak die in de koffiekan hangt.
Ik giet de filterzak vol water en wacht 2 minuten, daarna schud ik water bij tot mijn fluitketel leeg is.
Ik laat de koffie 5 minuten trekken.
Wij drinken lekkere verse koffie.
De overgebleven koffie drinken we koud.
De koude koffie (zonder suiker of melk) is een zeer goede dorstlesser.
Vooral geen toestanden met een thermosfles of dergelijke.

Zo'n stoffen filterzak, is dat geen dégoutant zicht?
Hoe krijg je zoiets proper?

reservespeler
9 maart 2014, 16:36
Zo'n stoffen filterzak, is dat geen dégoutant zicht?
Hoe krijg je zoiets proper?

Een stoffen koffiezak maak je niet proper, die kook je gewoon dagelijks uit.

From_Vlaanderen
9 maart 2014, 16:36
Koffie en chichorei :D

Another Jack
9 maart 2014, 16:37
Een stoffen koffiezak maak je niet proper, die kook je gewoon dagelijks uit.

Wat een gedoe voor een kop koffie...

Demper
9 maart 2014, 16:37
Een stoffen koffiezak maak je niet proper, die kook je gewoon dagelijks uit.

Bah jong, ne stoffen koffiezak.
Ik drink uwe rommel nie.

Demper
9 maart 2014, 16:38
Koffie en chichorei :D

Zwijg stil, dat is best lekker met chichorei.

reservespeler
9 maart 2014, 16:40
Bah jong, ne stoffen koffiezak.
Ik drink uwe rommel nie.

U weet niet wat lekker is.
Probleem is om deze zakken nog te vinden.

De zak blijft in de koffie hangen om extra te trekken, dit is vergelijkbaar met het koffiezetten met de dras in de koffie en de koffie dan uitschenken met een zifje.

reservespeler
9 maart 2014, 16:42
Zwijg stil, dat is best lekker met chichorei.

Chichorei werd uitgevonden om koffie te besparen.
Ik gebruik dat al jaren niet meer. Laat de koffie voldoende trekken, dat is veel beter.

From_Vlaanderen
9 maart 2014, 16:42
Een stoffen koffiezak maak je niet proper, die kook je gewoon dagelijks uit.

En ge krijgt een speciale smaak omdat de bonen van het verleden zorgen voor extra flavor? Net zoals de BBQ van Al Bundy
ashes of the past for burgers of the future
http://www.youtube.com/watch?v=inubkn_TmUs

From_Vlaanderen
9 maart 2014, 16:43
Zwijg stil, dat is best lekker met chichorei.

Af en toe doenek dat er wel eens in.
En zeker als er volk is.

Another Jack
9 maart 2014, 16:43
Mij lijkt het niet echt hygiënisch, zo'n stoffen toestanden...

From_Vlaanderen
9 maart 2014, 16:44
Zwijg stil, dat is best lekker met chichorei.

Mijn vriendin haar foef smaakt daar soms naar.

Demper
9 maart 2014, 16:45
U weet niet wat lekker is.
Probleem is om deze zakken nog te vinden.

De zak blijft in de koffie hangen om extra te trekken, dit is vergelijkbaar met het koffiezetten met de dras in de koffie en de koffie dan uitschenken met een zifje.

Ge zijt gewoon te beestig om papieren koffiefilters te kopen.

reservespeler
9 maart 2014, 16:46
En ge krijgt een speciale smaak omdat de bonen van het verleden zorgen voor extra flavor? Net zoals de BBQ van Al Bundy
ashes of the past for burgers of the future
http://www.youtube.com/watch?v=inubkn_TmUs

Dat denk ik niet.
Wij maken gemiddeld tweemaal per dag op die manier koffie.
De zak wordt dagelijks uitgekookt (we hebben natuurlijk meerdere zakken.
De koffiedras gebruik ik in de groentetuin, dit trekt de regenwormen aan, hierdoor krijg je een goede natuurlijke bodemverluchting. Alleen heb je hierdoor wel meer kans op mollen in je tuin.

Demper
9 maart 2014, 16:46
Mijn vriendin haar foef smaakt daar soms naar.

Uw vriendin haar foef smaakt naar chichorei?
Hoe kan da?

reservespeler
9 maart 2014, 16:47
Mij lijkt het niet echt hygiënisch, zo'n stoffen toestanden...

Waarom niet? Wordt dagelijks uitgekookt. Bij ons is er alvast niemand aan dood gegaan, mijn grootmoeder, die het ook zo deed, werd er 93.

Another Jack
9 maart 2014, 16:48
Uw vriendin haar foef smaakt naar chichorei?
Hoe kan da?

Urine neemt soms de smaak over van dranken en voedingswaren...

reservespeler
9 maart 2014, 16:49
Ge zijt gewoon te beestig om papieren koffiefilters te kopen.

Wij gebruiken papieren koffiefilters in onze Braun koffiezet. Deze koffie drinken we 's morgens als we moeten gaan werken, is handig omdat je hem kan inschakelen met een tijdklokje.

Maar de echt lekkere koffie maken we op de hierboven beschreven wijze.

reservespeler
9 maart 2014, 16:50
Uw vriendin haar foef smaakt naar chichorei?
Hoe kan da?

Chichorei wordt gemaakt van witloof. Misschien dat er witloof in bleef steken?

Another Jack
9 maart 2014, 16:50
Waarom niet? Wordt dagelijks uitgekookt. Bij ons is er alvast niemand aan dood gegaan, mijn grootmoeder, die het ook zo deed, werd er 93.

Wie weet wat uw grootmoeder nog allemaal deed met die kous...

Demper
9 maart 2014, 16:51
Urine neemt soms de smaak over van dranken en voedingswaren...

Ja, maar chichorei heeft geen sterke smaak zover ik weet.

reservespeler
9 maart 2014, 16:51
Wie weet wat uw grootmoeder nog allemaal deed met die kous...

Hela, daar werd en wordt geen kous voor gebruikt hoor!

Another Jack
9 maart 2014, 16:54
Ja, maar chichorei heeft geen sterke smaak zover ik weet.

Geen flauw idee, maar de dag dat mijn vrouw, om het even waaruit, een witloofgeur verspreidt, vraag ik de scheiding aan.

From_Vlaanderen
9 maart 2014, 16:54
Uw vriendin haar foef smaakt naar chichorei?
Hoe kan da?

Ofwel heeft dat te maken met de chemische samenstelling van haar foef,
ofwel is ze elastischer dan ze mij doet vermoeden. Want mijn pak chichorei ziet er zo uit.
http://wdebelder.files.wordpress.com/2013/02/chicoreipakje.jpg
Al een sjance dat er hier in de geburen niet veel BBC zijn.
http://t.qkme.me/3og5sd.jpg

From_Vlaanderen
9 maart 2014, 16:55
Geen flauw idee, maar de dag dat mijn vrouw, om het even waaruit, een witloofgeur verspreidt, vraag ik de scheiding aan.

Doe eens chichorei in heet water en vergelijk da is.

Demper
9 maart 2014, 16:57
Ofwel heeft dat te maken met de chemische samenstelling van haar foef,
ofwel is ze elastischer dan ze mij doet vermoeden. Want mijn pak chichorei ziet er zo uit.
http://wdebelder.files.wordpress.com/2013/02/chicoreipakje.jpg
Al een sjance dat er hier in de geburen niet veel BBC zijn.
http://t.qkme.me/3og5sd.jpg

Het kan best zijn dat ze een pak chichorei in haar foef steekt he.
Of een van haar collega's drinkt veel koffie en als hij dan zijn zaad in haar spuit.

Maar wat is BBC?

Demper
9 maart 2014, 16:57
Doe eens chichorei in heet water en vergelijk da is.

Ik ga da straks eens doen.

Another Jack
9 maart 2014, 16:58
Doe eens chichorei in heet water en vergelijk da is.

En gij vindt dat lekker?

From_Vlaanderen
9 maart 2014, 17:00
En gij vindt dat lekker?

Kheb da toch ni gezegd.
Ik vind da af en toe goe in mijne koffie.

From_Vlaanderen
9 maart 2014, 17:01
Het kan best zijn dat ze een pak chichorei in haar foef steekt he.
Of een van haar collega's drinkt veel koffie en als hij dan zijn zaad in haar spuit.

Maar wat is BBC?

Ik denk dat dat pak chichorei redelijk fysiek onmogelijk is. Ze heeft ook nog niet geworpen dus dat moet allemaal nog strak zijn.

Another Jack
9 maart 2014, 17:01
Kheb da toch ni gezegd.
Ik vind da af en toe goe in mijne koffie.

Misschien dat ge een boost van chicorei-aroma krijgt als ge de kous van oma reservespeler gebruikt?

From_Vlaanderen
9 maart 2014, 17:03
Misschien dat ge een boost van chicorei-aroma krijgt als ge de kous van oma reservespeler gebruikt?

Dus die herbruikbare filter is de kous van grootmoemoe?
Natuurlijk beter dan de broek van grootmoemoe!
http://www.youtube.com/watch?v=KZOFg7nZg88

meneer
9 maart 2014, 17:06
Dat moet niet speciaal lekker zijn koffie, dat moet vooral heet, straf en veel zijn.

Zoals vrouwen dus.

meneer
9 maart 2014, 17:07
http://www.zitizitoni.nl/uploaded_files/mediaitem/bialetti.jpg

Met Kimbo of lavazza

Voor mij ook een tas daarvan.

From_Vlaanderen
9 maart 2014, 17:08
Zoals vrouwen dus.

Niet zwart.

meneer
9 maart 2014, 17:09
Wat een gedoe voor een kop koffie...

Ja we weten het : jij drinkt enkel pure alcool. Koffie dat is niets voor jou. Om een beetje uit je roes te geraken heb je minstens amfetamines nodig.

Demper
9 maart 2014, 17:10
Ik denk dat dat pak chichorei redelijk fysiek onmogelijk is. Ze heeft ook nog niet geworpen dus dat moet allemaal nog strak zijn.

Ge zou er nog van verschieten hoeveel rek er op een foef zit.
Dat moet daarvoor niet openhangen als nen hangar he.

meneer
9 maart 2014, 17:11
Urine neemt soms de smaak over van dranken en voedingswaren...

Jacques kan het weten. Hij pist Heineken.

meneer
9 maart 2014, 17:12
Niet zwart.

Racist ? Foei !

Demper
9 maart 2014, 17:14
Voor mij ook een tas daarvan.

meneer, ik heb enkele vragen voor u...

Zo een Bialetti staat mij wel aan.

Maar gewone koffie zoals Douwe Egberts Dessert mag daar niet in zeker?

En blijft dat lang warm in zo een ding?

Another Jack
9 maart 2014, 17:15
Nespresso: gemakkelijk, snel, veel keuze en van onberispelijke kwaliteit.

Lees de draad eerst voor je verder blaft, meneer.

meneer
9 maart 2014, 17:17
meneer, ik heb enkele vragen voor u...

Ge moogt daar gelijk welke gemalen koffie in doen.

meneer
9 maart 2014, 17:18
Lees de draad eerst voor je verder blaft, meneer.

meneer blaft niet. Hij is dan ook geen Another Jacques.:-)

From_Vlaanderen
9 maart 2014, 17:18
Ge zou er nog van verschieten hoeveel rek er op een foef zit.
Dat moet daarvoor niet openhangen als nen hangar he.

Ja maar zo een chichorei pak. Dat is toch fameus ze.
Ik heb op Efukt.com nog maar een gezien die zo iets wegsteekt ze.

meneer
9 maart 2014, 17:18
Lees de draad eerst voor je verder blaft, meneer.

meneer blaft niet. Hij is dan ook geen Another Jacques.:-)

Demper
9 maart 2014, 17:20
Ge moogt daar gelijk welke gemalen koffie in doen.

Ge zijt ne leugenaar eerste klas.

Demper
9 maart 2014, 17:21
Ja maar zo een chichorei pak. Dat is toch fameus ze.
Ik heb op Efukt.com nog maar een gezien die zo iets wegsteekt ze.

Een pak chichorei is nog altijd kleiner dan een boeleke he.

Another Jack
9 maart 2014, 17:23
Ge zijt ne leugenaar eerste klas.

Aan wie vraag je het ook, Demper...
Meneer is al zoveel met levenskunst bezig als een eend met een tuinslang.

meneer
9 maart 2014, 17:27
Aan wie vraag je het ook, Demper...
Meneer is al zoveel met levenskunst bezig als een eend met een tuinslang.

Kan iemand die van s'morgens tot s'avonds aan de fles hangt van " levenskunst " praten ? :lol:

meneer
9 maart 2014, 17:28
Ge zijt ne leugenaar eerste klas.

Waarom ?

Demper
9 maart 2014, 17:28
Waarom ?

Moet daar gene speciale koffie in?

Another Jack
9 maart 2014, 17:30
Kan iemand die van s'morgens tot s'avonds aan de fles hangt van " levenskunst " praten ? :lol:

Neen, die doen dat niet, ze zien op het eind wel dingen vliegen.
Letterlijk.

From_Vlaanderen
9 maart 2014, 17:37
Een pak chichorei is nog altijd kleiner dan een boeleke he.

Demper ik zal het even simpel voorstellen.

Ik kan soms goed kakken, allez ik kan altijd goed kakken maar soms kan ik zo ne goede stevige kak uitkakken. Zo een goede vaste kak die je krijgt als je evenwichtige maaltijden met veel vezels hebt gegeten en heel weinig Duvels hebt gedronken.

Nu dat eruit kakken gaat vanzelf, het voelt zelfs leuk en plezant aan. Als ik nadien aanschouw wat ik gepresteerd heb wat op zich al een hele operatie is, want ik sta niet recht om mijn gat af te vegen, dan zie ik soms de perfectie van een kak liggen.
Maar als ik puur hypothetisch dat object terug in mijn kakker wil steken dat gaat mij dat niet lukken want mijn kakker is geen hangaar.

En met een vrouw en een boeleke is da sjust et zelfde. Die gaat onmogelijk daar terug in!
Vandaar dat je daar eerst uwe piet in moet steken. Dan de vrouw doet daar stuff mee en ineens: boeleke!
Ge kunt daar geen boeleke insteken omdat de foef daar te klein voor is. Vandaar dat ne piet kleiner is dan een boeleke.

Mocht het mogelijk zijn om die baby's terug in de foef te steken dan zou elke marokaan met een BMW rondrijden, van het kindergeld alleen al!

Gij als student moet dat toch weten. Een pint kunt ge ook niet terug in "den tap" trekken.

Duidelijk?

Demper
9 maart 2014, 17:40
Demper ik zal het even simpel voorstellen.

Ik kan soms goed kakken, allez ik kan altijd goed kakken maar soms kan ik zo ne goede stevige kak uitkakken. Zo een goede vaste kak die je krijgt als je evenwichtige maaltijden met veel vezels hebt gegeten en heel weinig Duvels hebt gedronken.

Nu dat eruit kakken gaat vanzelf, het voelt zelfs leuk en plezant aan. Als ik nadien aanschouw wat ik gepresteerd heb wat op zich al een hele operatie is, want ik sta niet recht om mijn gat af te vegen, dan zie ik soms de perfectie van een kak liggen.
Maar als ik puur hypothetisch dat object terug in mijn kakker wil steken dat gaat mij dat niet lukken want mijn kakker is geen hangaar.

En met een vrouw en een boeleke is da sjust et zelfde. Die gaat onmogelijk daar terug in!
Vandaar dat je daar eerst uwe piet in moet steken. Dan de vrouw doet daar stuff mee en ineens: boeleke!
Ge kunt daar geen boeleke insteken omdat de foef daar te klein voor is. Vandaar dat ne piet kleiner is dan een boeleke.

Mocht het mogelijk zijn om die baby's terug in de foef te steken dan zou elke marokaan met een BMW rondrijden, van het kindergeld alleen al!

Gij als student moet dat toch weten. Een pint kunt ge ook niet terug in "den tap" trekken.

Duidelijk?

...:rofl:

Manman.

Ik ben sprakeloos.

meneer
9 maart 2014, 17:47
Neen, die doen dat niet, ze zien op het eind wel dingen vliegen.
Letterlijk.

Wat ziet gij zoal vliegen dus ? De spreekwoordelijke roze olifanten, of andere beestjes ? Spinnekoppen, gevleugelde ratten, ziekenverplegers ?
En krijgt ge dan een spuit om te kalmeren, of wat ?

Another Jack
9 maart 2014, 19:27
Wat ziet gij zoal vliegen dus ? De spreekwoordelijke roze olifanten, of andere beestjes ? Spinnekoppen, gevleugelde ratten, ziekenverplegers ?
En krijgt ge dan een spuit om te kalmeren, of wat ?

Wel, ik heb er eigenlijk geen last van.
Maar als je eens gaat lezen in de rubriek "internationaal" wat sommigen onder ons al allemaal hebben zien vliegen....

Dat is spectaculair hoor...

En neen, we mogen daar niet mee lachen.

Supe®Staaf
9 maart 2014, 20:03
http://www.beslist.be/products/huis_tuin/huis_tuin_505132/r/bialetti/

Supe®Staaf
9 maart 2014, 20:06
http://www.beslist.be/products/huis_tuin/huis_tuin_505132/r/bialetti/... dus ook hier verkrijgbaar.
Ook in Antwerpen is er een shop waar je ze koopt, maar ik vergat het adres.
Zelf heb ik liever gewone espresso van versgemalen bonen.
Sterk, heet en zwart, zoals een goeie vrouw.

maddox
9 maart 2014, 21:29
Nespresso: gemakkelijk, snel, veel keuze en van onberispelijke kwaliteit.

En peperduur. Deze marginaal kan dat niet betalen, die geeft zijn geld liever uit aan een nieuw stuk gereedschap om mee te werken.

maddox
9 maart 2014, 21:41
Koffie in Huize Chaos.

Neme de fluitketel. Warm water van de kraan erin, en dan op't gasvuur.

Terwijl het water aan de kook gebracht wordt, gaat het nummer 4 Melitta filterzakje in de houder, en wordt er per 15 cc water een overvolle koffielepel DE Black in het filterzakje gelepeld. Dit gaat op de thermoskan

Als het water kookt/fluitketel fluit, gaat het vuur uit, en wachten we 30 seconden , en gieten we rustig het zeer hete, doch niet meer kokende water rustig over de koffie in de filter, waarbij we zorg dragen dat
1) het water met drijvend koffiegruis niet over de filterrand loopt.
2) er geen diepe put in de koffie komt waardoor het water niet genoeg meer door de koffie kan sijpelen.

Deze kan koffie is binnen het uur leeggedronken. Langer laten staan is zonde van de kwaliteit.

Natuurlijk, deze koffie is ook een basis voor een extreem lekkere Irish Coffee.

Mambo
9 maart 2014, 22:40
Koffie met een scheut whisky in is ook niet slecht.
Of amaretto en dan 1 minuut in de microgolf oven.

Na een tijdje doe je er zelfs geen koffie meer bij.

meneer
10 maart 2014, 00:26
Wel, ik heb er eigenlijk geen last van.
Maar als je eens gaat lezen in de rubriek "internationaal" wat sommigen onder ons al allemaal hebben zien vliegen....

Dat is spectaculair hoor...

En neen, we mogen daar niet mee lachen.

Nee, natuurlijk heb jij daar geen last van. Zo is dat met zatlappen, die hebben van hun onnozel gedoe geen last. De andere mensen hebben daar last van. Zo ook met u, op dit forum.
Wat je zou moeten zien , dat zie je niet.
Maar je ziet dingen die er niet zijn...

Johan Daelemans
10 maart 2014, 00:31
Ik bedoelde eigenlijk; als uw productiemachine weg is (koffiezet) for repairs, hoe overleef je dan dat interbellum?


Niks interbellum.
Koffiezet afgeven, nieuwe nemen, nieuwe factuur met huidige datum.
Op papier weer 2 jaar gerust, in realiteit van 3 weken tot 18 maanden.
Ik geef toe, het is eens 'nipt' geweest.

bembem
10 maart 2014, 01:13
oulala ik krijg zin in een kopje koffie :-)

Henri1
10 maart 2014, 06:43
Zwijg stil, dat is best lekker met chichorei.

Das loopgravenkoffie.

reservespeler
10 maart 2014, 06:50
oulala ik krijg zin in een kopje koffie :-)

Was misschien een jobke voor u, koffiedame.

Another Jack
10 maart 2014, 12:12
En peperduur. Deze marginaal kan dat niet betalen, die geeft zijn geld liever uit aan een nieuw stuk gereedschap om mee te werken.

€ 0.39 voor een kop koffie peperduur??

Another Jack
10 maart 2014, 12:13
Nee, natuurlijk heb jij daar geen last van. Zo is dat met zatlappen, die hebben van hun onnozel gedoe geen last. De andere mensen hebben daar last van. Zo ook met u, op dit forum.
Wat je zou moeten zien , dat zie je niet.
Maar je ziet dingen die er niet zijn...

Heb je last van mij?
Zet me dan toch gewoon op je negeerlijst...

Tavek
10 maart 2014, 14:20
€ 0.39 voor een kop koffie peperduur??

Het hangt er vanaf hoeveel koffie men drinkt op een dag. Soms is het beter om met een percolator gewoon een thermos te zetten.

Nespresso is duur, zeker als ge het wilt gebruiken voor bedrijven.

Johan Daelemans
10 maart 2014, 15:26
Heb je last van mij?
Zet me dan toch gewoon op je negeerlijst...

Niet doen, Jaakske kleurt je dag.

cookie monster
10 maart 2014, 15:31
Ik lust enkel koffie verkeerd !!

maddox
10 maart 2014, 15:47
€ 0.39 voor een kop koffie peperduur??

15 oude Belgische frankjes, voor een zelfgezet kopje koffie met een apparaat dat 4000 befjes kost.

Zoals ik al schreef, naar uw voorgaande schrijfsels is dat veel te duur voor deze marginaal, die zeer zelden koffie drinkt.

From_Vlaanderen
10 maart 2014, 20:22
15 oude Belgische frankjes, voor een zelfgezet kopje koffie met een apparaat dat 4000 befjes kost.

Zoals ik al schreef, naar uw voorgaande schrijfsels is dat veel te duur voor deze marginaal, die zeer zelden koffie drinkt.

KopJE

Another Jack
10 maart 2014, 20:37
15 oude Belgische frankjes, voor een zelfgezet kopje koffie met een apparaat dat 4000 befjes kost.

Zoals ik al schreef, naar uw voorgaande schrijfsels is dat veel te duur voor deze marginaal, die zeer zelden koffie drinkt.

Ik weet niet, is het niet eerder duur voor zij die er veel van drinken...

Ratatosk
10 maart 2014, 20:43
http://www.exellent.be/images/foto/BM11001294.jpg

of

http://www.designwoonaccessoires.nl/wp-content/uploads/2012/07/bodum-pebo.jpg

KoLoS
11 maart 2014, 18:07
144