PDA

View Full Version : Auto huren op vakantie


Dexterecus
10 maart 2014, 09:25
Deze zomer zou ik naar een muziekfestival in Tsjechië gaan en dan meteen nog wat verder rondreizen in die contreien.

Nu was het plan eigenlijk om met het vliegtuig naar Tsjechië te gaan, daar een auto te huren om naar het festival te gaan en vandaar verder rondreizen om uiteindelijk terug met het vliegtuig naar huis te gaan.

Nu vroeg ik me af of er iemand ervaring heeft met autoverhuur in deze streken? Sites waar ik het makkelijkst op kan boeken? Dingen waarvoor ik moet opletten?

Bedankt!

fox
10 maart 2014, 11:54
Deze zomer zou ik naar een muziekfestival in Tsjechië gaan en dan meteen nog wat verder rondreizen in die contreien.

Nu was het plan eigenlijk om met het vliegtuig naar Tsjechië te gaan, daar een auto te huren om naar het festival te gaan en vandaar verder rondreizen om uiteindelijk terug met het vliegtuig naar huis te gaan.

Nu vroeg ik me af of er iemand ervaring heeft met autoverhuur in deze streken? Sites waar ik het makkelijkst op kan boeken? Dingen waarvoor ik moet opletten?

Bedankt!

Gewoon boeken bij Hertz, Avis of een ander bedrijf dat aanwezig is op de luchthaven. Ik neem eigenlijk altijd Hertz, gewoon omdat die vrij groot zijn en dus op veel plaatsen terecht kan. 1 keer in panne gestaan, maar meteen een nieuwe gekregen. Laatst nog eentje gehuurd in Boedapest bij die mannen.

BigF
10 maart 2014, 15:30
Gewoon even vergelijken en de interessantste eruit pikken.
Ik heb al auto's gehuurd bij allerlei bedrijven en buiten een wel gereserveerde maar niet beschikbare GPS nog nooit last gehad.
Meestal maak je immers niks mee en als je niks meemaakt maakt het ook niet uit waar je gehuurd hebt.

Lees zeker wel de kleine (en ook de grote) lettertjes als het gaat over verzekeringen. Daar durft al wel eens verschil op zitten. Op Kreta moest ik ooit een aparte verzekering bijpakken als ik ook de onderkant van de auto wou laten verzekeren bv.

Bijkomd vraagje: waarom niet met de eigen wagen naar ginder rijden? Is dat niet een eind goedkoper dan vliegen en huren? Of staan er andere wetten en praktische bezwaren in de weg?

maddox
10 maart 2014, 15:50
Bijkomend vraagje: waarom niet met de eigen wagen naar ginder rijden? Is dat niet een eind goedkoper dan vliegen en huren? Of staan er andere wetten en praktische bezwaren in de weg?

Ik denk dat vliegen goedkoper is als je alleen gaat, maar als je met 4 in wagen zit, en de brandstofkost deelt, is dat dan weer goedkoper.
Laat ons veronderstellen dat het totaalplaatje 2000 km is, met een gemiddeld verbruik van 7 liter, aan €1.65 per liter gemiddeld=€232. Dan zouden de vliegtuigtickets minder dan €60 de man moeten kosten inclusief taksen en dergelijke.

BigF
10 maart 2014, 19:06
Ik denk dat vliegen goedkoper is als je alleen gaat, maar als je met 4 in wagen zit, en de brandstofkost deelt, is dat dan weer goedkoper.
Laat ons veronderstellen dat het totaalplaatje 2000 km is, met een gemiddeld verbruik van 7 liter, aan €1.65 per liter gemiddeld=€232. Dan zouden de vliegtuigtickets minder dan €60 de man moeten kosten inclusief taksen en dergelijke.
En dan reken je de besparing van de overbodige huurwagen ginder nog niet.

KoLoS
11 maart 2014, 18:15
4000 us wat veel;
4000 is leuk , stadhuis staat er nog