PDA

View Full Version : Westerlo: Vakbond gijzelt hygiëne schoolkinderen


Klein Licht
18 maart 2014, 16:37
Eenmansactie aan schoolpoort beslecht poetsoorlog (http://www.gva.be/regio-kempen/westerlo/eenmansactie-aan-schoolpoort-beslecht-poetsoorlog.aspx)

Ouders die hun kinderen maandagochtend naar gemeenschapsschool De Beeltjens in Westerlo brachten, stuitten daar op Godelieve Vos. De poetsvrouw voerde er, omringd door groene en rode vlaggen, een eenzame strijd

Mijn collega’s werken met een contract van een paar uur per dag. Die durven niet te protesteren.” [...] Tot en met vrijdag gebruiken de poetsvrouwen in de school alleen... water.


Hoe lang gaan wij als land zo'n fratsen blijven accepteren? Wie verlangt er niet naar de tijd toen dit nog kon worden opgelost met een busje stakingsbrekers? Die trien zal rap gaan lopen als ze die mensen (die geen excuses zoeken om een dagje niet te werken) ziet uitstappen. Onbegrijpelijk dat hier dan blijkbaar nog aan wordt toegegeven ook...

circe
18 maart 2014, 16:42
Eenmansactie aan schoolpoort beslecht poetsoorlog (http://www.gva.be/regio-kempen/westerlo/eenmansactie-aan-schoolpoort-beslecht-poetsoorlog.aspx)






Hoe lang gaan wij als land zo'n fratsen blijven accepteren? Wie verlangt er niet naar de tijd toen dit nog kon worden opgelost met een busje stakingsbrekers? Die trien zal rap gaan lopen als ze die mensen (die geen excuses zoeken om een dagje niet te werken) ziet uitstappen. Onbegrijpelijk dat hier dan blijkbaar nog aan wordt toegegeven ook...

Stakingsbrekers? Waarom moeten die poetsvrouwen producten gebruiken waarvan duidelijk blijkt dat ze schadelijk zijn? Geïrriteerde handen en tranende ogen? Waarom ineens geen middeleeuwse middelen?

Ze hebben overal gereclameerd en gewezen op de gezondheidsproblemen, maar geen gehoor gevonden! Wel, dan zou ik ook met water poetsen. Dat de gezondheidsdienst zèlf maar met dat bijtend product gaan poetsen.

Over bruin zeep zullen ze nooit gehoord hebben zeker?

Het probleem werd overal gemeld, tot bij de arbeidsgeneesheer zijn de poetsdames geweest. “Maar niemand luisterde", aldus Vos, die ook aanvult dat de poestvrouwen zonder aangepaste kledij moesten werken.


Let op!
• Veroorzaakt ernstige brandwonden.
• Bij aanraking met de ogen onmiddel-
lijk met overvloedig water afspoelen en
deskundig medisch advies inwinnen.
• Na aanraking met de huid onmiddellijk
wassen met veel water.
• Draag geschikte handschoenen en een
beschermingsmiddel voor de ogen/ voor
het gezicht.
• In geval van ongeval of indien men zich
onwel voelt, onmiddellijk een arts raadple-
gen

http://www.wola.nl/cms/upload/downloads/neomat_gms_pib.pdf


Stakingsbrekers erop afsturen! gooi ze in een emmer NeoMat.. Gooi ze buiten!

doe ik het goed zo?

Aoi
18 maart 2014, 18:15
Ik hoop heel sterk dat de topicstarter ironisch was in zijn openingspost.

Another Jack
18 maart 2014, 20:49
Soms maken individuen het verschil!
Proficiat Godelieve!!

Bad Tölz
19 maart 2014, 10:27
Terechte actie.

Vrijheideerst
19 maart 2014, 11:25
Terechte actie.

En waarom?

Jantje
19 maart 2014, 11:48
Stakingsbrekers? Waarom moeten die poetsvrouwen producten gebruiken waarvan duidelijk blijkt dat ze schadelijk zijn? Geïrriteerde handen en tranende ogen? Waarom ineens geen middeleeuwse middelen?

Ze hebben overal gereclameerd en gewezen op de gezondheidsproblemen, maar geen gehoor gevonden! Wel, dan zou ik ook met water poetsen. Dat de gezondheidsdienst zèlf maar met dat bijtend product gaan poetsen.

Over bruin zeep zullen ze nooit gehoord hebben zeker?






http://www.wola.nl/cms/upload/downloads/neomat_gms_pib.pdf


Stakingsbrekers erop afsturen! gooi ze in een emmer NeoMat.. Gooi ze buiten!

doe ik het goed zo?

Waarom woon jij nog in een huis dat met cement is gebouwd?
Weet je dan niet dat cement schadelijk is voor de gezondheid van de bouwvakkers en dat dit een bijtend product is.

Er bestaan nu eenmaal gebruiksaanwijzingen voor kuisproducten.
Het was blijkbaar voor deze poetsdame te moeilijk om ze te lezen en te volgen.

Avsjo Roger
19 maart 2014, 11:53
Een paar stevige aangepaste poetshandschoenen kopen is te duur voor de directie ?

Ik zou de KBC erop af sturen : "praten helpt"

Vrijheideerst
19 maart 2014, 12:59
Een paar stevige aangepaste poetshandschoenen kopen is te duur voor de directie ?

Ik zou de KBC erop af sturen : "praten helpt"

Ik zou eerder voor Fortis gaan, waar we nog geld moeten aan verdienen.

Bad Tölz
19 maart 2014, 13:30
En waarom?

Omdat men moest werken met schadelijke producten en daarbij geen aangepaste kledij voorzien werd. Het is hier niet Bangladesh he.

Vrijheideerst
19 maart 2014, 13:34
Omdat men moest werken met schadelijke producten en daarbij geen aangepaste kledij voorzien werd. Het is hier niet Bangladesh he.

Volgens de vakbonden is het hier precies wel vaak Bangladesh. Dus: in overdrijven zijn ze wel goed.

Handschoenen zelf kopen, te duur, zeker?

Bad Tölz
19 maart 2014, 13:39
Volgens de vakbonden is het hier precies wel vaak Bangladesh. Dus: in overdrijven zijn ze wel goed.

Handschoenen zelf kopen, te duur, zeker?

De vakbonden an sich interesseren me niet zo. Die zijn veel te verstard en komen over als een stel oude zakken die vooral opkomen voor de privileges van verstarde oude zakken.

Sommige individuele acties daarentegen zijn nuttig en broodnodig.

Als je werkgever je laat werken met schadelijke stoffen, is het niet meer dan logisch dat je werkgever ook bescherming voorziet. Van mensen die kernreactoren gaan reinigen verwacht je toch ook niet dat die zelf hun beschermende pakken voorzien?

Herr Oberst
19 maart 2014, 19:45
Volgens de vakbonden is het hier precies wel vaak Bangladesh. Dus: in overdrijven zijn ze wel goed.

Handschoenen zelf kopen, te duur, zeker?

Mensen met asociale standpunten als de uwe hebben is de Vlaamse Beweging liever kwijt dan rijk.

Jantje
20 maart 2014, 07:54
Omdat men moest werken met schadelijke producten en daarbij geen aangepaste kledij voorzien werd. Het is hier niet Bangladesh he.

Waar haal jij het vandaan dat er geen rubberen handschoenen aanwezig zijn?
Moesten die niet aanwezig zijn dan zouden de poetsvrouwen zelfs de arbeidsgeneesheer en de volledige directie kunnen vervolgen, iets waar de vakbonden direct zouden op ingegaan zijn.
De aanwezigheid van PBM's is namelijk een verplichte verantwoordelijkheid van de werkgever.

Another Jack
20 maart 2014, 11:05
Waar haal jij het vandaan dat er geen rubberen handschoenen aanwezig zijn?
Moesten die niet aanwezig zijn dan zouden de poetsvrouwen zelfs de arbeidsgeneesheer en de volledige directie kunnen vervolgen, iets waar de vakbonden direct zouden op ingegaan zijn.
De aanwezigheid van PBM's is namelijk een verplichte verantwoordelijkheid van de werkgever.

Ik vind het niet verantwoord om met zulke gevaarlijke produkten in scholen te werken. Ook als men onderhoudspersoneel uitdost alsof er een nuclaeire oorlog is uitgebroken...
De vrouwen werden er onwel van in slecht geventileerde ruimtes, wat als daar toen toevallig kinderen rondliepen?

De tijd van hoogst schadelijke industriële onderhoudsprodukten lag al een tijdje achter ons, dacht ik...

circe
20 maart 2014, 14:07
Waar haal jij het vandaan dat er geen rubberen handschoenen aanwezig zijn?
Moesten die niet aanwezig zijn dan zouden de poetsvrouwen zelfs de arbeidsgeneesheer en de volledige directie kunnen vervolgen, iets waar de vakbonden direct zouden op ingegaan zijn.
De aanwezigheid van PBM's is namelijk een verplichte verantwoordelijkheid van de werkgever.

De openingspost lezen en de link volgen kan altijd wat inzicht geven:

Het probleem werd overal gemeld, tot bij de arbeidsgeneesheer zijn de poetsdames geweest. “Maar niemand luisterde", aldus Vos, die ook aanvult dat de poetsvrouwen zonder aangepaste kledij moesten werken.

Jantje
21 maart 2014, 07:58
Ik vind het niet verantwoord om met zulke gevaarlijke produkten in scholen te werken. Ook als men onderhoudspersoneel uitdost alsof er een nuclaeire oorlog is uitgebroken...
De vrouwen werden er onwel van in slecht geventileerde ruimtes, wat als daar toen toevallig kinderen rondliepen?

De tijd van hoogst schadelijke industriële onderhoudsprodukten lag al een tijdje achter ons, dacht ik...

De tijd van de bruine zeep als poetsmiddel ligt ver achter ons, maar de periode van zware producten om de boel volgens de regels zo hygiënisch mogelijk te houden tot het sterile toe, neemt nog steeds toe.
Er zijn zelfs ouders die eerst gaan kijken of de school wel de juiste middelen gebruikt om te kuisen, of ze schrijven hun kinderen niet in.

Another Jack
21 maart 2014, 11:14
De tijd van de bruine zeep als poetsmiddel ligt ver achter ons, maar de periode van zware producten om de boel volgens de regels zo hygiënisch mogelijk te houden tot het sterile toe, neemt nog steeds toe.
Er zijn zelfs ouders die eerst gaan kijken of de school wel de juiste middelen gebruikt om te kuisen, of ze schrijven hun kinderen niet in.

Nooit van gehoord.

Savatage
23 maart 2014, 00:06
Volgens de vakbonden is het hier precies wel vaak Bangladesh. Dus: in overdrijven zijn ze wel goed.

Handschoenen zelf kopen, te duur, zeker?

Ik begrijp dat mens ook niet goed. Een paar handschoenen kopen kost niets en toch vertikt ze het. Als die job echt zo verschrikkelijk is kan ze toch gewoon ergens anders gaan werken?

Bad Tölz
24 maart 2014, 09:11
Ik begrijp dat mens ook niet goed. Een paar handschoenen kopen kost niets en toch vertikt ze het. Als die job echt zo verschrikkelijk is kan ze toch gewoon ergens anders gaan werken?

Niet zo trollen.

circe
24 maart 2014, 09:16
Ik begrijp dat mens ook niet goed. Een paar handschoenen kopen kost niets en toch vertikt ze het. Als die job echt zo verschrikkelijk is kan ze toch gewoon ergens anders gaan werken?

Sinds wanneer betalen werknemers zèlf hun eigen werkkledij en veiligheidsartikelen?

Klein Licht
24 maart 2014, 12:15
In het neoliberale walhalla is ieder verantwoordelijk voor zijn eigen welzijn.

http://media1.break.com/dnet/media/2007/9/26sep6-3rd-world-osha.jpg