PDA

View Full Version : Lap, nu gaan die Amerikanen weer tussenkomen in Sudan...


Chipie
9 september 2004, 19:42
Waarom hebben die cowboys weeral het geduld niet om nog een paar maanden te wachten en de Europese diplomatie haar werk te laten doen?...
Einde van dit jaar zijn er dan minstens 1.200.000 doden... en gezien er maar 1.200.000 vluchtelingen zijn, is het probleem opgelost... zonder geweld te gebruiken!

Die Amerikanen zullen het nooit leren... Binnenkort treden ze weer op en zijn er opnieuw 10.000 doden!

http://www.msf.be/nl/terrein/images/sudan.jpg

http://www.nrc.nl/W2/Foto/A980407.jpg

Dus nog een paar maanden VN- en EU-diplomatie...
en het probleem is opgelost...

Pascal L.
9 september 2004, 20:22
Waarom hebben die cowboys weeral het geduld niet om nog een paar maanden te wachten en de Europese diplomatie haar werk te laten doen?...
Einde van dit jaar zijn er dan minstens 1.200.000 doden... en gezien er maar 1.200.000 vluchtelingen zijn, is het probleem opgelost... zonder geweld te gebruiken!

Die Amerikanen zullen het nooit leren... Binnenkort treden ze weer op en zijn er opnieuw 10.000 doden!


Inderdaad ... hopelijk is er snel een interventie, liefst met maar indien noodzakelijk zonder Europa .

Antoon
9 september 2004, 20:27
Voor de duidelijkheid : het gaat om de Arabieren die een echte genocide plegen onder de weerloze autochtone Afrikaanse bevolking. Ze moorden iedereen uit, inclusief vrouwen en kinderen. Het is erger dan alles wat er op dit moment verder in de wereld gebeurt en waar de moslims over roepen en schreeuwen.

Maar gezien de genocide door de Arabieren wordt gepleegd heeft zelfs de Arabische Liga het niet nodig gevonden om deze massamoorden te veroordelen, laat staan er een resolutie over te laten stemmen in de V.N.

Wat een schijnheiligaards. Bah!

Chipie
9 september 2004, 20:40
Voor de duidelijkheid : het gaat om de Arabieren die een echte genocide plegen onder de weerloze autochtone Afrikaanse bevolking. Ze moorden iedereen uit, inclusief vrouwen en kinderen. Het is erger dan alles wat er op dit moment verder in de wereld gebeurt en waar de moslims over roepen en schreeuwen.

Maar gezien de genocide door de Arabieren wordt gepleegd heeft zelfs de Arabische Liga het niet nodig gevonden om deze massamoorden te veroordelen, laat staan er een resolutie over te laten stemmen in de V.N.

Wat een schijnheiligaards. Bah!
En China verzet zich, net als de Arabische Liga, tegen maatregelen tegen deze genocide...
Tja, een verdere samenwerking met het Oosten (Rusland, Syrië, Iran...) en China ipv met de cowboys van de VS... Zou dat echt beter zijn en zo ja, voor wie?
De Europeanen kunnen toch zo laag niet gevallen zijn (zo weinig respect voor de mensenrechten enz) dat ze streven naar een samenwerking met dergelijke landen? De bevolking wordt meer en meer gemanipuleerd... Wie kent die geheime agenda?
En dat is niet moeilijk met een pers zoals in België... Bij ons heeft de verkleutering alleszins nog een mooie toekomst...


http://www.sjbcdbs.be/1_kleuters/kleuters.gif

Het Journaal van 19.00 uur

C uit W
9 september 2004, 20:42
Waarom zijn rusland en China eigenlijk tegen de interventie?

Chipie
9 september 2004, 21:02
Waarom zijn rusland en China eigenlijk tegen de interventie?http://www2.rnw.nl/rnw/nl/achtergronden/afrika/act20040806_sudan (Nederlandse Wereldomroep)

Sudan heeft zijn vrienden elders gezocht. Internationale sancties zouden vooral "westerse sancties" zijn. Want Sudan sloot na eerdere sanctiemaatregelen door Verenigde Naties en Amerika vriendschap met China en met Maleisië bijvoorbeeld, landen die grote aandelen hebben in de oliewinning van Sudan.

driewerf
9 september 2004, 23:17
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door C uit W
Waarom zijn rusland en China eigenlijk tegen de interventie?
http://www2.rnw.nl/rnw/nl/achtergro...t20040806_sudan (Nederlandse Wereldomroep)

Citaat:
Sudan heeft zijn vrienden elders gezocht. Internationale sancties zouden vooral "westerse sancties" zijn. Want Sudan sloot na eerdere sanctiemaatregelen door Verenigde Naties en Amerika vriendschap met China en met Maleisië bijvoorbeeld, landen die grote aandelen hebben in de oliewinning van Sudan.


en waarom denk je dat de VS willen tussenkomen? Om exact dezelfde reden: olie. Was die er niet dan mochten de Soedanezen rustig verder worden uitgemoord, de VS zouden met plezier nog wapens leveren, kwestie van er toch nog iets aan te verdienen.


driewerf

senator
9 september 2004, 23:43
en waarom denk je dat de VS willen tussenkomen? Om exact dezelfde reden: olie. Was die er niet dan mochten de Soedanezen rustig verder worden uitgemoord, de VS zouden met plezier nog wapens leveren, kwestie van er toch nog iets aan te verdienen.
driewerf
Nu mogen ze al niet meer helpen als die motieven mogelijk niet enkel en alleen helpen zijn of ze krijgen kritiek.
Komaan zeg, niemand is heilig.

Herr Flick
10 september 2004, 07:51
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door C uit W
Waarom zijn rusland en China eigenlijk tegen de interventie?
http://www2.rnw.nl/rnw/nl/achtergro...t20040806_sudan (Nederlandse Wereldomroep)

Citaat:
Sudan heeft zijn vrienden elders gezocht. Internationale sancties zouden vooral "westerse sancties" zijn. Want Sudan sloot na eerdere sanctiemaatregelen door Verenigde Naties en Amerika vriendschap met China en met Maleisië bijvoorbeeld, landen die grote aandelen hebben in de oliewinning van Sudan.


en waarom denk je dat de VS willen tussenkomen? Om exact dezelfde reden: olie. Was die er niet dan mochten de Soedanezen rustig verder worden uitgemoord, de VS zouden met plezier nog wapens leveren, kwestie van er toch nog iets aan te verdienen.


driewerf

Bwah, kijk, iemand moet er iets aan verdienen, hé, ...

Lijken gaan we in elk geval mogen tellen, ik denk dat het er nu al verschrikkelijk veel moeten zijn, ...

Wel, wij moeten ons nie ongerust maken, wij hebben nen C-130 gestuurd, hij mag wel nie vliegen, maar kom, hij staat ginder toch, ...

Waarom maken die NGO 's eigenlijk nie van hun oren bij de VN, die hebben daar toch mensen zitten ! is dat hun taak niet, ...

Nee bizarre historie, Afrika is gewoon een speciaal geval, Lichtbruine moslims die zwarte moslims doden omdat ze zwart zijn, ... dat is pas racisme, ...

Ik snap die VN trouwens ook nie goe, dat VETO recht moet afgeschaft worden, dat is de doodsteek van heel het systeem, moest het bij meerderheid van stemmen gaan er was al lang een resolutie goedgekeurd, nu gaan er gewoon elke dag dat ze daar zitten te zwammen in New-York extra mensen dood.

Moet Soedan hem overigens nog aan die resolutie houden ook.

Chipie
10 september 2004, 07:53
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door C uit W
Waarom zijn rusland en China eigenlijk tegen de interventie?
http://www2.rnw.nl/rnw/nl/achtergro...t20040806_sudan (Nederlandse Wereldomroep)

Citaat:
Sudan heeft zijn vrienden elders gezocht. Internationale sancties zouden vooral "westerse sancties" zijn. Want Sudan sloot na eerdere sanctiemaatregelen door Verenigde Naties en Amerika vriendschap met China en met Maleisië bijvoorbeeld, landen die grote aandelen hebben in de oliewinning van Sudan.


en waarom denk je dat de VS willen tussenkomen? Om exact dezelfde reden: olie. Was die er niet dan mochten de Soedanezen rustig verder worden uitgemoord, de VS zouden met plezier nog wapens leveren, kwestie van er toch nog iets aan te verdienen.


driewerfZijn de slinkies echt geen bende huichelaars...
De Amerikanen verhogen hun druk opdat eindelijk een einde zou komen aan de genocide. Ja, het zal toeval zijn dat die genocide wordt uitgevoerd door moslimfundamentalisten, maar dat wil nog niet zeggen dat men dan een vrijgeleide krijgt...
Bij de slinkies komt het niet op aan dat er mensenlevens worden gered... Neen, hun enige bedoeling is de VS te beschadigen!... En ze zijn goed beziig!

Trouwens, wat hebben de landen die de diplomatie zo hoog in hun vaandel hebben staan, ondertussen bereikt? Juist, RIEN DE KNOTS!
Wat hebben de VN, waarnaar de meeste slinkies verwijzen als het enige orgaan dat de wereldvrede mag dirigeren, bereikt? Juist, RIEN DE KNOTS!
En op wie hebben de slinkies kritiek? Juist ja, op de Amerikanen!

Ik persoonlijk zou verlegen zijn zulke verrottende strategie toe te passen, maar ja, ik ben dan ook geen slinkie...

Wie heeft hier de laatste 2 maanden (langer ben ik hiier niet actief) ooit een slinkie zijn bekommernis om de mensenrechten zien neerpennen?
Natuurlijk doen ze dat wel als ze de Amerikanen kunnen kleineren en beschuldigen! Maar dat bedoel ik natuurlijk niet... Ik bedoel een echte bekommernis om de mensheid!

Ja, laten we er vooral voor zorgen dat de VS daar niet ingrijpen... De Fransen schijnen zich er nu ook tegen te verzetten. De Chinezen dat wisten we al!
Dus dat die 1.200.000 Sudaneesjes hun hoop maar leggen op Europa en op de VN. .. De VN, waarin toevallig Frankrijk en China als pernanente leden zetelen... met VETORECHT!...
Ja, wie heeft er een gedacht van hoeveel miljoenen onschuldige doden de VN op zijn geweten heeft wegens schuldig verzuim!

Hier is zelfs een slinkie aanwezig die steeds kritiek heeft op de onmenselijkheid van de VS en ... Stalin in zijn handtekening heeft opgenomen... Stalin, die volgens de meeste kenners, minstens 20 miljoen doden op zijn geweten heeft... 20 Miljoen eigen mensen!
De wereld is inderdaad aan de durvers!

http://www.nrc.nl/W2/Foto/A980407.jpg

'En waarom moet er ingegrepen worden?', vragen de slinkies zich af!
Men moet maar durven!!!

lyot
10 september 2004, 09:57
ik ben voor ingrijpen. Het Sudanese regime houdt zich duidelijk niet aan de voorwaarden en bewijst enkel lippendienst aan al de eisen die worden gesteld.. Dus ik zeg dat er snel moet ingegrepen worden, want de humanitaire catastrofe is nu al onacceptabel groot. In mijn opinie had er trouwens al véél langer geleden ingegrepen moeten worden..

Wat olie betreft denk ik niet dat Sudan iets voorstelt. Cijfermatig zou ik wel eens wat cijfers willen zien, maar ik denk eerlijk niet dat de rationale van de VS hier iets mee te maken heeft. Sudan is een pion in de WoT en in dat kader is het aanpakken van deze regering eveneens een goeie zaak..

JoeQpublic
10 september 2004, 11:04
Het Sudanese regime houdt zich duidelijk niet aan de voorwaarden en bewijst enkel lippendienst aan al de eisen die worden gesteld. Dus ik zeg dat er snel moet ingegrepen worden, want de humanitaire catastrofe is nu al onacceptabel groot. In mijn opinie had er trouwens al véél langer geleden ingegrepen moeten worden. kom kom, lyot, laat ons mekaar geen blaaskes wijmaken.
VN-inteventies 'omwille van genocide' komen altijd ruim te laat en zijn vaak maar een drogreden. Goed om de publieke opinie mee te krijgen, maar landen laten zich nog altijd door hun eigen belangen voortbewegen.
Ellende in de wereld bestrijden is een taak voor NGO's en vaak krijgen ze daar geld voor van de VN.

Manschappen en materiaal sturen voor de dode negerkes hun schoon ogen: yeah right... Zal enkel gebeuren als een stabiele regio het interveniërend land beter uitkomt dan de ellende laten voortduren, omwille van economische of andere belangen, én indien de kosten inzake geld en mensenlevens in verhouding staan tot de baten.

De Fransen geven al een tijd humanitaire steun vanuit de grensstreek met Tsjaad, de Amerikanen hebben al een par jaar counter-terrorism troepen actief in de hoorn van Afrika, maar blauwhelmen sturen is o.a. omwille van de werking en structuur van de VN een compleet andere zaak.
Wat olie betreft denk ik niet dat Sudan iets voorstelt. Cijfermatig zou ik wel eens wat cijfers willen zien, maar ik denk eerlijk niet dat de rationale van de VS hier iets mee te maken heeft. Sudan is een pion in de WoT en in dat kader is het aanpakken van deze regering eveneens een goeie zaak. Uw laatste zin is het zinnigste wat ik in deze thread al gelezen heb. En voor CHIPIE, zoek gerust de oudere thread ivm VN-interventie es op. Het onderdak aanbieden aan moslim-extremisten door de Soedanese regering heb ik daar al vermeld.
Wake up &smell the coffee: om dooie sukkelaars met een kleurke geven alleen de nonnekes iets.

Kaal
10 september 2004, 11:20
en waarom denk je dat de VS willen tussenkomen? Om exact dezelfde reden: olie. Was die er niet dan mochten de Soedanezen rustig verder worden uitgemoord, de VS zouden met plezier nog wapens leveren, kwestie van er toch nog iets aan te verdienen.


driewerf
Europeanen aan de zwarte soudanezen : "De Amerikanen wouden jullie helpen maar wij hebben dat belet omdat zij er ook iets aan wouden verdienen. Nu gaan wij de zaak eens goed bestuderen en als wij er helemaal niets aan kunnen verdienen dan helpen wij jullie misschien. Als Rusland en China het goed vinden natuurlijk want anders lukt het niet. Hou je sterk en tot binnen een jaar of drie."

TomB
10 september 2004, 13:10
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door C uit W
Waarom zijn rusland en China eigenlijk tegen de interventie?
http://www2.rnw.nl/rnw/nl/achtergro...t20040806_sudan (Nederlandse Wereldomroep)

Citaat:
Sudan heeft zijn vrienden elders gezocht. Internationale sancties zouden vooral "westerse sancties" zijn. Want Sudan sloot na eerdere sanctiemaatregelen door Verenigde Naties en Amerika vriendschap met China en met Maleisië bijvoorbeeld, landen die grote aandelen hebben in de oliewinning van Sudan.


en waarom denk je dat de VS willen tussenkomen? Om exact dezelfde reden: olie. Was die er niet dan mochten de Soedanezen rustig verder worden uitgemoord, de VS zouden met plezier nog wapens leveren, kwestie van er toch nog iets aan te verdienen.


driewerf

We gaan voorkomen dat iemand een genocide stopt omdat die dat doet uit winstbejag.

Wat een misdadige opinie.

Kaal
10 september 2004, 14:44
Niet misdadig. Oliedom :).

Kaal
10 september 2004, 14:48
Sorry. Kon het niet laten. Maar sommigen drijven de anti-Amerikaanse paranoia zo ver dat het belachlijk wordt.