PDA

View Full Version : Straf staaltje van de PVDA


Tantist
16 februari 2003, 12:59
http://www.pvda.be/shop/shopimages/affiches/DRAPEAU_palestine300.jpg

Moest ik volgende tekening publiceren:

http://web.wanadoo.be/vlaanderen/pvda.jpg

Ik zou door dezelfde mannen nogal worden uitgescholden voor fascist.

Thomas Hx
16 februari 2003, 16:26
Tantist, in het leven wordt je nu eenmaal veel uitgelachen en uitgescholden voor je geloof/politieke overtuiging.

Patriot!
16 februari 2003, 16:37
Je hebt gelijk, Tantist, maar moet jij als volksnationalist niet voor Palestijnse-staat-met-Jeruzalem-als-hoofdstad zijn?

Dimitri
16 februari 2003, 16:41
http://www.pvda.be/shop/shopimages/affiches/DRAPEAU_palestine300.jpg

Ik vind dit anders wel behoorlijk dubieus klinken, i.t.t. dat tweede. De Joden mogen zeker weer de zee in, of worden ze nog even netjes gedeporteerd?

Thomas Hx
16 februari 2003, 17:40
http://www.pvda.be/shop/shopimages/affiches/DRAPEAU_palestine300.jpg

Ik vind dit anders wel behoorlijk dubieus klinken, i.t.t. dat tweede. De Joden mogen zeker weer de zee in, of worden ze nog even netjes gedeporteerd?

Ik steun de joden anders 100 procent!

Supe®Staaf
16 februari 2003, 17:58
Ik vind dit anders wel behoorlijk dubieus klinken, i.t.t. dat tweede. De Joden mogen zeker weer de zee in, of worden ze nog even netjes gedeporteerd?
De Joden werden na WO II in Palestina gedropt.
Hun argument dat ze er 2000 jaar eerder verdreven werden roept bij mij volgend tafereeltje op:

Berlusconi: "Guyke, ik drop de helft van mijn Italianen in Vlaanderen"
Verhofstadt: "Maar Silvio toch, hoe komt ge daar nu plots bij."
B: "Tsja, jong, 2057 jaar terug had Jules Caesar deze gebieden toch ferm veroverd en waren ze Romeins grondgebied. Dat verstaat ge toch wel hee?"
G: :?


Anderzijds zitten de Joden daar nu reeds meer dan een halve eeuw en hebben ze die woestijnstaat uitgebouwd tot een leefbaar land.....

Niet makkelijk om elk daar nu te geven wat hem toekomt.

Wat ik mij soms als naïeveling afvraag:
Kan het geld dat aan de oorlogsmachinerie en leger aldaar gespendeed wordt, niet aangewend worden om zo wel Joden als Palestijnen een luxe-appartementje te geven met de nodige voorzieningen :?:

maddox
16 februari 2003, 18:13
Superstaaf ,je naiëve opmerking is een terechte.

Probleem is dat het hier geen tegenstelling van have's and Have nots meer is ,maar van extremisten aan beide zijdes van de geweerlopen.Als beide partijen eens gingen kijken hoe ze het beter kunnen krijgen, dan was Israel een modelstaat.

Maar enkele internationale belangen staan daar op het spel.En een conflicthaardje is altijd mooi meegenomen als bliksemafleider.

Het is ook een feit dat de palestijnen nog steeds niet meer hebben dan 50j geleden, ,zelfs een stuk minder,nadat hun "broeders" tot 2 keer toe geprobeerd hebben de joden terug in zee te drijven.
Probleem is.. palestina in 1940 was niet meer dan een stukje woestijn met wat nederzettingen en 2 of 3 oude stoffige steden. anno 2003 is er een serieus stuk vruchtbaar en zou het stuk grond het meest leefbare van de wijde omgeving kunnen zijn. En niet dankzij een stel woestijnstuivers.

Dimitri
16 februari 2003, 18:35
De Joden werden na WO II in Palestina gedropt.
Hun argument dat ze er 2000 jaar eerder verdreven werden roept bij mij volgend tafereeltje op:

Berlusconi: "Guyke, ik drop de helft van mijn Italianen in Vlaanderen"
Verhofstadt: "Maar Silvio toch, hoe komt ge daar nu plots bij."
B: "Tsja, jong, 2057 jaar terug had Jules Caesar deze gebieden toch ferm veroverd en waren ze Romeins grondgebied. Dat verstaat ge toch wel hee?"
G: :?

Anderzijds zitten de Joden daar nu reeds meer dan een halve eeuw en hebben ze die woestijnstaat uitgebouwd tot een leefbaar land.....

Niet makkelijk om elk daar nu te geven wat hem toekomt.

De vergelijking loop mank, want de Joden hadden nog geen eigen staat en de Italianen natuurlijk wel. Bovendien is de stichting van Israël goedgekeurd door de Verenigde Naties. Overigens hadden zich voor de stichting van Israël (en voor WO II) al heel wat Joden in Israël gevestigd. Zij hebben toch meestal zelf onbewoond land in cultuur gebracht.

De tekst en de vlag suggereren dat de Joden moeten verdwijnen uit Israël (of toch uit Jeruzalem) en dat vind ik dubieus. Het is hetzelfde als wanneer men zou zeggen dat de Nederlandstaligen uit Brussel moeten verdwijnen...

Wat ik mij soms als naïeveling afvraag:
Kan het geld dat aan de oorlogsmachinerie en leger aldaar gespendeed wordt, niet aangewend worden om zo wel Joden als Palestijnen een luxe-appartementje te geven met de nodige voorzieningen :?:

Het zou in ieder geval heel wat geld schelen als er geen oorlog meer zou zijn, da's waar.

Tantist
16 februari 2003, 19:05
Je hebt gelijk, Tantist, maar moet jij als volksnationalist niet voor Palestijnse-staat-met-Jeruzalem-als-hoofdstad zijn?

Citeer mij eens waar ik zeg dat ik er tegen ben. Ik ben bereid er een fles champagne op in te zetten...

Geen woorden in mijn mond leggen die ik niet gezegd heb, dat lijkt wel jullie gewoonte te zijn he...

Patriot!
16 februari 2003, 19:11
Drink je champagne zelf op, want dat heb je waarschijnlijk nooit gezegd.
Dat zeg ik ook helemaal niet, ik zeg alleen dat dat wel gebruikelijk is voor volksnationalisten - zoals jij.

Tantist
16 februari 2003, 19:30
Drink je champagne zelf op, want dat heb je waarschijnlijk nooit gezegd.


Dat dacht ik al...

Patriot!
16 februari 2003, 19:50
Antwoord toch maar, aub.

C uit W
16 februari 2003, 22:03
Ze hebben er beiden recht op.

Robrecht
16 februari 2003, 22:04
Beste BUBer u doet uw traditie van onwetendheid alweer grote eer aan.
Volksnationalisten zijn per definitie tegen kolonialisme en imperialisme.
Vandaar dat u mij, nooit of nimmer de partij zult zien kiezen van Joodse kolonisten in Palestijnse gebieden.
Belgicisten daarentegen, die hun onland België, zagen geboren worden op imperialistische tekentafels in rokerige Londense achterkamers, hebben het waarschijnlijk minder moeilijk om Joodse expansiedrift te gedogen.

Pelgrim
16 februari 2003, 22:05
Het is heel stom maar ook heel typisch dat de palestina-kwestie wordt herleidt tot een joden-palesteinen conflict. Het is helemaal geen oorlog tussen twee volkeren maar tussen de leiders van die twee volkeren. Dat is sowieso bij elke oorlog want volkeren voeren zelf geen oorlog om het simpele feit dat zij weten dat zij de eerste én enige slachtoffers zijn.

Twee: het probleem kan simpel opgelost worden door een democratische staat Palestina te maken waar iederéén gelijke rechten heeft. D�*t is de bedoeling van de Staat Palestina van op die vlag.

Dimitri
16 februari 2003, 22:16
En die ene hoofdstad Jeruzalem dan, Pelgrim? Met alle respect, maar dit is gewoon eenzijdig de Palestijnen steunen door de PvdA. Ik ben ook voor een eigen Palestijnse staat, maar zo'n vijandige opstelling tegenover Israël helpt daar niets aan. Zij zijn net zo extremistisch als de extreemrechtse partijen in Israël die voor deportatie van alle Palestijnen uit de bezette gebieden pleiten.

Robrecht
16 februari 2003, 22:21
Oh toe pelgrim waarom niet gewoon toegeven dat de Palestijnse strijd dezelfde grondwaarde heeft als de Vlaamse(gelukkig geweldloze) strijd voor zelfbeschikking.
Kijk naar de ontstaansreden van de Vlaamse beweging.
Een in weze progressieve emancipatiestrijd, tegenover een imperialistische kracht.
Blijkbaar zien zelfverklaarde linkse ideologen dit nog steeds niet in.
Of denkt u dat de Vlaamse beweging uitsluitend uit rechts addergebroed bestaat/bestond?

Pelgrim
16 februari 2003, 22:25
Als u al mijn vorige postings erop naleest zal u ongetwijfeld merken dat ik flamingant ben (én links, heel links zelfs). En gelooft u me maar dat ik het een zeer spijtige zaak vind dat al wat Vlaams is per definitie als extreem-rechts bestempeld wordt.

Wat betreft de PvdA, met die stalinisten heb ik vooreerst niets te maken. Die partij heeft ook het monopolie daarop niet.

Robrecht
16 februari 2003, 22:34
Als u al mijn vorige postings erop naleest zal u ongetwijfeld merken dat ik flamingant ben (én links, heel links zelfs). En gelooft u me maar dat ik het een zeer spijtige zaak vind dat al wat Vlaams is per definitie als extreem-rechts bestempeld wordt.

Wat betreft de PvdA, met die stalinisten heb ik vooreerst niets te maken. Die partij heeft ook het monopolie daarop niet.

Daar ik uw bijdragen niet als een overijverige monnik erop na hou, zal ik u geloven op uw woord, mijn beste Pelgrim.
Mijn argusoog zal u voortaan stalken op dit forum, met de voorkennis die u mij zopas liet geworden.
Voorts raad ik u met drang aan om u te vermenigvuldigen in astronomische getale, linkse flaminganten als onszelf zijn er namelijk niet in grote oplage.
Zeker niet in die orde om weerwerk te bieden aan degenen die de Vlaamse zaak verkrachten in de diepste geborgten van hun egonationalisme.

Pelgrim
17 februari 2003, 15:26
Ik zal mijn best doen.

Guderian
17 februari 2003, 15:49
Beste BUBer u doet uw traditie van onwetendheid alweer grote eer aan. (...)
Belgicisten daarentegen, die hun onland België, zagen geboren worden op imperialistische tekentafels in rokerige Londense achterkamers, hebben het waarschijnlijk minder moeilijk om Joodse expansiedrift te gedogen.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: TOPPIE!!!!

B(L)UB'er midscheeps getroffen en zinkend!!! :lol:

Patriot!
17 februari 2003, 20:25
Ik heb toch helemaal geen partij gekozen in het Israelisch-Palestijns conflict?

Rogier
21 februari 2003, 22:59
Het is heel stom maar ook heel typisch dat de palestina-kwestie wordt herleidt tot een joden-palesteinen conflict. Het is helemaal geen oorlog tussen twee volkeren maar tussen de leiders van die twee volkeren. Dat is sowieso bij elke oorlog want volkeren voeren zelf geen oorlog om het simpele feit dat zij weten dat zij de eerste én enige slachtoffers zijn.

Twee: het probleem kan simpel opgelost worden door een democratische staat Palestina te maken waar iederéén gelijke rechten heeft. D�*t is de bedoeling van de Staat Palestina van op die vlag.

Inderdaad het land is te klein om verdeelt te zijn. Een staat waar ieder gelijke rechten heeft en gelijkwaardig behandeld wordt.
Men moet ophouden met op korte termijn te denken. De staat Israel zoals ze nu bestaat kan onder de huidige vorm daar niet blijven bestaan. Zowel inwendig als uitwendig zal men rekening moeten houden met de niet joodse bevolking. De ongelijke behandeling kan niet eeuwig blijven duren. In Israel zelf weet men dat maar al te goed. Het is geen zaak om voor of tegen Israel te zijn, men zit dar met een systeem waarbij onderscheid gemaakt wordt op basis van godsdienst en afkomst. Zulk systeem is niet houdbaar. :cry:

mvg. Rogier :wink:

GC
25 februari 2003, 21:21
Ik vind die affiche niet bepaald een goeie zet. Het komt inderdaad neer op 'de joden de zee in'. Het neemt geen klassenstandpunt in, maar loopt Arafat achterna (cfr. PVDA'ers met posters 'Arafat: symbool van Palestijnse strijd'!)

Spelev
15 februari 2004, 11:46
Ik vind die affiche niet bepaald een goeie zet. Het komt inderdaad neer op 'de joden de zee in'. Het neemt geen klassenstandpunt in, maar loopt Arafat achterna (cfr. PVDA'ers met posters 'Arafat: symbool van Palestijnse strijd'!)

De PVDA strijden tegen onrecht maar niet tegen joden die poster is er gewoon omdat ze vinden dat Palestina onafhankelijk moet worden, meer moet je er dan ook niet achter zoeken.

Vlaamse democraat
15 februari 2004, 12:00
]

.

De tekst en de vlag suggereren dat de Joden moeten verdwijnen uit Israël (of toch uit Jeruzalem) en dat vind ik dubieus. Het is hetzelfde als wanneer men zou zeggen dat de Nederlandstaligen uit Brussel moeten verdwijnen...



Met dat verschil dat de Nederlandstaligen wel de oorspronkelijke inwoners van Brussel zijn. Als je 'Nederlandstaligen' in 'franstaligen' zou veranderen zou je vergelijking kloppen.

Vlaamse democraat
15 februari 2004, 12:07
Voorts raad ik u met drang aan om u te vermenigvuldigen in astronomische getale, linkse flaminganten als onszelf zijn er namelijk niet in grote oplage.
Zeker niet in die orde om weerwerk te bieden aan degenen die de Vlaamse zaak verkrachten in de diepste geborgten van hun egonationalisme.

U zou zich kunnen vergissen. We zijn hier al met drie en ik ken er nog veel meer. Vermits de NV-A Brussel binnenkort toch zonder werk zit zal ik ze eens naar dit forum sturen :lol:

Dimitri
15 februari 2004, 12:20
De PVDA strijden tegen onrecht maar niet tegen joden die poster is er gewoon omdat ze vinden dat Palestina onafhankelijk moet worden, meer moet je er dan ook niet achter zoeken.
Er staat toch duidelijk één staat en één hoofdstad. Als het alleen om de onafhankelijkheid van Palestina zou gaan, had men wel geschreven twéé staten en twee hoofdsteden. Maar toch een leuke poging om het anti-joodse standpunt van je partij goed te praten.

Dimitri
15 februari 2004, 12:23
Met dat verschil dat de Nederlandstaligen wel de oorspronkelijke inwoners van Brussel zijn. Als je 'Nederlandstaligen' in 'franstaligen' zou veranderen zou je vergelijking kloppen.
Over de vraag wie de oorspronkelijke inwoners van Jeruzalem zijn, zijn de meningen nogal verdeeld. :wink: Mijn vergelijking was bedoeld als tussen twee steden die beide uit twee bevolkingsgroepen bestaan.

Pelgrim
15 februari 2004, 17:24
U zou zich kunnen vergissen. We zijn hier al met drie en ik ken er nog veel meer.

Tot mijn grote vreugde met meer dan ik zélf verwacht had eigenlijk :D